Het grote Pokémon Topic - Deel Twee Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 57 ... 60 Laatste
Acties:
  • 264.418 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royy90
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 17:59
Joosie200 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 09:51:
[...]

[Afbeelding]

Wonder pick ze vandaag ;)
Kan ik eindelijk testen hoe op de Celebi deck nog is.
Haha helaas kunnen 3 stars en crowns niet verschijnen in wonderpicks! Maar wel gz! Ik heb die zelf helaas nog niet.

Over wonderpicks gesproken... ik heb je even kort verwijderd als vriend hoor! Er is blijkbaar een nieuwe wonder pick methode waardoor je continu kan kiezen uit god packs. Dus dat ga ik vandaag en de komende dagen eens testen. Nadeel is dat het wel een lege friend list vereist haha. Maar ik voeg je wel weer toe later!

PSN Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Royy90 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 10:00:
[...]
Over wonderpicks gesproken... ik heb je even kort verwijderd als vriend hoor! Er is blijkbaar een nieuwe wonder pick methode waardoor je continu kan kiezen uit god packs.
Klinkt interessant! Ik heb nog geen enkele keer god packs gezien qua wonder picks. Dus dat valt te triggeren door je friend list te wipen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Royy90
Joosie200 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 10:03:
[...]

Klinkt interessant! Ik heb nog geen enkele keer god packs gezien qua wonder picks. Dus dat valt te triggeren door je friend list te wipen?
Haha nee niet alleen daardoor! Was het maar zo simpel. Op de discord zitten mensen die continu rerollen voor god packs. En die kan je dan toevoegen. Ze werken met een macro dus je wordt automatisch geaccepteerd. Dan moet je direct naar de wonder pick gaan en dan staat die god pack bovenaan.

Ik ga het nog even testen komende dagen en laat wel weten of het werkt.

PSN Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteffanS
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 12-05 14:38
prismatic evolutions verzamelen zal. waarschijnlijk niet gaan als je nu al die pre order prijzen ziet... toch wel zonde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:39
SteffanS schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 11:24:
prismatic evolutions verzamelen zal. waarschijnlijk niet gaan als je nu al die pre order prijzen ziet... toch wel zonde
En het zal alleen nog maar gekker worden met de Team Rocket set (in juni) (en de Journey Together set eind maart).
Sets zijn dadelijk ‘t goedkoopst op MSRP.. geen chille tijden voor de master set verzamelaars.

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteffanS
AntraXxX schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 11:34:
[...]

En het zal alleen nog maar gekker worden met de Team Rocket set (in juni) (en de Journey Together set eind maart).
Sets zijn dadelijk ‘t goedkoopst op MSRP.. geen chille tijden voor de master set verzamelaars.
Ben al aan het denken om gewoon voor de jp versie te gaan heb ik nog nooit niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX
SteffanS schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 11:39:
[...]

Ben al aan het denken om gewoon voor de jp versie te gaan heb ik nog nooit niet gedaan.
Wel een erg leuke pack ervaring met de gegarandeerde SIR + pokeball/masterball per booster box. En natuurlijk de kans op een godpack!

Ik zou wel even wachten tot eind januari: Prismatic is dan gereleased, dan ligt daar de focus weer op plus op 24 januari komt de Japanse “Battle Partners”. Dan kun je hopelijk onder de radar Terastal Festival wat goedkoper dan nu krijgen.

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteffanS
AntraXxX schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 11:45:
[...]

Wel een erg leuke pack ervaring met de gegarandeerde SIR + pokeball/masterball per booster box. En natuurlijk de kans op een godpack!

Ik zou wel even wachten tot eind januari: Prismatic is dan gereleased, dan ligt daar de focus weer op plus op 24 januari komt de Japanse “Battle Partners”. Dan kun je hopelijk onder de radar Terastal Festival wat goedkoper dan nu krijgen.
Waar kopen jullie de jp kaarten ? en hoe houden deze waarde ten opzichte van engelse ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Royy90
@Joosie200

De tactiek werkt hehe
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WKQlbo_CMTOD2tcXBGzSzDaPa5I=/x800/filters:strip_exif()/f/image/lUzQrdYWSjLf8ehrMRrkk54p.png?f=fotoalbum_large
Uiteraard degene gekozen die ik al 2x heb... maar we gaan hier vrolijk mee verder om wat mooie full arts te krijgen.

PSN Profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Nu online
Royy90 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 10:13:
[...]

Haha nee niet alleen daardoor! Was het maar zo simpel. Op de discord zitten mensen die continu rerollen voor god packs. En die kan je dan toevoegen. Ze werken met een macro dus je wordt automatisch geaccepteerd. Dan moet je direct naar de wonder pick gaan en dan staat die god pack bovenaan.

Ik ga het nog even testen komende dagen en laat wel weten of het werkt.
Kun je de discord naar mij DM'en?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX
SteffanS schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 11:53:
[...]

Waar kopen jullie de jp kaarten ? en hoe houden deze waarde ten opzichte van engelse ?
Hier voor €82 excl. verzendkosten: https://www.cardmarket.co...ex-Booster-Box?language=7

(als ik Google ook een aantal NL’se webshops die deze prijs aanhouden).
Zelf heb ik geen JP kaarten, maar als de Terastal BB eens zakt naar laten we zeggen €40 á €50, wil ik er misschien wel een halen voor de fun of it.

Hoe JP’se kaarten zich qua € verhouden tegenover Engelse? 95% van de moderne kaarten in het Japans zijn een fractie van de Engelse waarde.
Daardoor natuurlijk wel een stuk betaalbaarder om te verzamelen.

Magikarp Paldea Evolved PSA10: Engels >€1000, Japans €90
Charizard 151 PSA10: Engels €700, Japans €190.
Etc. Etc.

Print / holo textuur kwaliteit schijnt ook je van het te zijn, @Royy90 heeft een tijdje geleden Japanse full arts gespaard iig, hij kan er vast wel iets over vertellen. 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteffanS
Bedankt voor de info maar zou prismatic evolutions gewoon beschikbaar zijn de eerste dagen in de winkels ?
AntraXxX schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 12:47:
[...]

Hier voor €82 excl. verzendkosten: https://www.cardmarket.co...ex-Booster-Box?language=7

(als ik Google ook een aantal NL’se webshops die deze prijs aanhouden).
Zelf heb ik geen JP kaarten, maar als de Terastal BB eens zakt naar laten we zeggen €40 á €50, wil ik er misschien wel een halen voor de fun of it.

Hoe JP’se kaarten zich qua € verhouden tegenover Engelse? 95% van de moderne kaarten in het Japans zijn een fractie van de Engelse waarde.
Daardoor natuurlijk wel een stuk betaalbaarder om te verzamelen.

Magikarp Paldea Evolved PSA10: Engels >€1000, Japans €90
Charizard 151 PSA10: Engels €700, Japans €190.
Etc. Etc.

Print / holo textuur kwaliteit schijnt ook je van het te zijn, @Royy90 heeft een tijdje geleden Japanse full arts gespaard iig, hij kan er vast wel iets over vertellen. 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sir_Lion schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 12:41:
[...]

Kun je de discord naar mij DM'en?
Same voor mij als het kan.

Verder net pas de pve event begonnen om de Blastoise promo kaart te krijgen. Heb ik hem al binnen bij mijn tweede pack die ik open. Met mijn pikachu ex deck is het als een warm mes door de boter.
SteffanS schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 11:39:
[...]
Het gaat meer lonen dit jaar maar je zult wel zsm moeten preorderen via de Pokemon Center Japan wil je de beste prijs krijgen. Ik heb van 151 alles in Japans op de top 5 kaarten na. Omdat 1 booster box met 20 pakjes mij gemiddeld 80 euro heeft gekost vs 10 Engelse packs in een etb van 60 euro.

Bovendien kennen Japanse sets een gegarandeerde pull rate. Uit 1 Japanese 151 booster box krijg je sowieso 4 EX kaarten, 3 full illustration rares ,1 full art of beter en 1 master ball. Bij terrastal festival is de master ball dan weer niet gegarandeerd maar andere kaarten krijg je wel gegarandeerd. Ik heb weleens een Engelse elite trainer box geopend en kwam na 10 pakjes niet verder dan 2 ex kaarten. Of 20 151 pakjes uit de mini tin collectie en dan mag je blij zijn met 1 full art en 2 ex. Het is vaker een miss dan een hit.

En juist de top kaarten zijn goedkoper te krijgen dan in het Engels. Zolang je dus geen officieel toernooi speelt en je niet stoort aan Japanse tekst vind ik dat meer de moeite waard. Daarbij had de Japanse 151 ook nog master balls waar de Engelse het zonder moest doen. Dat is straks wel opgelost met Prismatic Evolution. Het is de eerste Engelse set die ook master balls gaat krijgen. Sowieso is de markt voor Engelse pokemon kaarten groter want het spreekt in principe iedereen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteffanS
Ooit al eens https://www.fujicardshop.com/ gebruikt?
Joosie200 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 13:56:
[...]

Same voor mij als het kan.

Verder net pas de pve event begonnen om de Blastoise promo kaart te krijgen. Heb ik hem al binnen bij mijn tweede pack die ik open. Met mijn pikachu ex deck is het als een warm mes door de boter.

[...]

Het gaat meer lonen dit jaar maar je zult wel zsm moeten preorderen via de Pokemon Center Japan wil je de beste prijs krijgen. Ik heb van 151 alles in Japans op de top 5 kaarten na. Omdat 1 booster box met 20 pakjes mij gemiddeld 80 euro heeft gekost vs 10 Engelse packs in een etb van 60 euro.

Bovendien kennen Japanse sets een gegarandeerde pull rate. Uit 1 Japanese 151 booster box krijg je sowieso 4 EX kaarten, 3 full illustration rares ,1 full art of beter en 1 master ball. Bij terrastal festival is de master ball dan weer niet gegarandeerd maar andere kaarten krijg je wel gegarandeerd. Ik heb weleens een Engelse elite trainer box geopend en kwam na 10 pakjes niet verder dan 2 ex kaarten. Of 20 151 pakjes uit de mini tin collectie en dan mag je blij zijn met 1 full art en 2 ex. Het is vaker een miss dan een hit.

En juist de top kaarten zijn goedkoper te krijgen dan in het Engels. Zolang je dus geen officieel toernooi speelt en je niet stoort aan Japanse tekst vind ik dat meer de moeite waard. Daarbij had de Japanse 151 ook nog master balls waar de Engelse het zonder moest doen. Dat is straks wel opgelost met Prismatic Evolution. Het is de eerste Engelse set die ook master balls gaat krijgen. Sowieso is de markt voor Engelse pokemon kaarten groter want het spreekt in principe iedereen aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Nee. Wel heb ik gebruik gemaakt van Tenso Japan. Als forwarding partij. Zij geven je een Japans post adres, die je kunt gebruiken bij het bestellen van spullen van de Japanse pokemon center.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TpR_ocGjaOyid3-j42t1mMS_OHY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HDQzigXGEEt0gM6JnehlnlXq.jpg?f=fotoalbum_large
Verder na een maand wachten heb ik dan eindelijk mijn goedkope Greninja ex box binnen van Amazon. De Greninja promo kaart is inmiddels al gestegen naar 15 euro en die Duskull kaart heeft ook zo'n beetje die waarde. Leuke pull uit vijf pakjes: 1 illustration rare en 1 ex.

Nu zien of ik met de verkoop van die Duskull er een Persian illustration rare voor terug kan kopen. Dat vind ik namelijk samen met de Houndoom de leukere kaarten van Shrouded Fable.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• william89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-09 12:21
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KG2T2_-qtOtXTywlwRLUjhCJPJ4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/6g0TRykrbJGT9ZaID3mDcdI6.png?f=fotoalbum_large

Ik dacht vandaag: “ik ga toch eens beginnen met dat Pocket… “😊

Hebben we een Friend code list?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
william89 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 23:02:
[Afbeelding]

Ik dacht vandaag: “ik ga toch eens beginnen met dat Pocket… “😊

Hebben we een Friend code list?
Ik had er nog geen gezien. Maar, goed idee :D

Een beginnetje:
Tweakers gebruikersnaamFriend code
Chester5612581207693146

Ik kan mijn post blijven updaten naarmate er codes gepost worden. @G_Dragon, mss beter om in de TS te zetten? O-)

Vroeger toen ik een kind was had ik ook wat kaarten verzameld (helaas niks van bewaard), maar dankzij pocket toch weer zin gekregen om kaarten te verzamelen. Dus vandaag maar 2 elite trainer boxen gehaald:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SoUoUda.jpeg

Ik heb de smaak wel weer te pakken denk ik.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chester schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 19:55:
[...]

Ik had er nog geen gezien. Maar, goed idee :D

Een beginnetje:
Tweakers gebruikersnaamFriend code
Chester5612581207693146

Ik kan mijn post blijven updaten naarmate er codes gepost worden. @G_Dragon, mss beter om in de TS te zetten? O-)

Vroeger toen ik een kind was had ik ook wat kaarten verzameld (helaas niks van bewaard), maar dankzij pocket toch weer zin gekregen om kaarten te verzamelen. Dus vandaag maar 2 elite trainer boxen gehaald:
[Afbeelding]

Is een heel goed plan, ik ga er van de week even mee aan de slag. Is het nog leuk als er een online document komt die mensen in kunnen vullen of zal ik het bij een tabel op Tweakers houden? 8)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
G_Dragon schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 21:19:
[...]

Is een heel goed plan, ik ga er van de week even mee aan de slag. Is het nog leuk als er een online document komt die mensen in kunnen vullen of zal ik het bij een tabel op Tweakers houden? 8)
Een online document is misschien iets minder onderhoud, dan kan men zelf ID's toevoegen ipv dat jij steeds de TS moet aanpassen.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chester schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 21:27:
[...]

Een online document is misschien iets minder onderhoud, dan kan men zelf ID's toevoegen ipv dat jij steeds de TS moet aanpassen.
Ja precies, maar weet niet hoe en of dit mogelijk is?

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
G_Dragon schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 22:20:
[...]

Ja precies, maar weet niet hoe en of dit mogelijk is?
Misschien iets als in het Pokemon Go topic. Je kunt dan je gebruikersnaam/friendcode invullen, wat dan automatisch toegevoegd wordt aan een google sheet.

Ik kan morgen wel ff knutselen, dan hoef jij alleen maar 2 links toe te voegen aan de TS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Chester schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 23:03:
[...]

Misschien iets als in het Pokemon Go topic. Je kunt dan je gebruikersnaam/friendcode invullen, wat dan automatisch toegevoegd wordt aan een google sheet.

Ik kan morgen wel ff knutselen, dan hoef jij alleen maar 2 links toe te voegen aan de TS.
Klinkt als een goed en leuk idee _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
G_Dragon schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 23:40:
[...]

Klinkt als een goed en leuk idee _/-\o_
Ik had net toch ff tijd :P

Formulier om in te vullen: invulformulier
Lijst met codes: PTCGP friend codes

Kun je die aub in de TS zetten? En als men iets in die sheet aangepast moet hebben, kunnen ze mij een DM sturen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Chester schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 23:48:
[...]

Ik had net toch ff tijd :P

Formulier om in te vullen: invulformulier
Lijst met codes: PTCGP friend codes

Kun je die aub in de TS zetten? En als men iets in die sheet aangepast moet hebben, kunnen ze mij een DM sturen :)
Heb het erin gezet, super dat je dit wou maken d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
G_Dragon schreef op zondag 5 januari 2025 @ 00:00:
[...]

Heb het erin gezet, super dat je dit wou maken d:)b
Bedankt :D En graag gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whahas
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 04-07 10:58
Zo'n systeem kan dus ook gebruikt worden voor andere, toekomstige, Pokémon spellen?
Gaaf!

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Chester schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 19:55:
[...]
Ik ben wel ff bezig denk ik :P
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hnTEPQH.jpeg

Wel al meteen iets leuks er uit :D
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PJi9tco.jpeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntraXxX
Chester schreef op zondag 5 januari 2025 @ 17:13:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ga je ze allemaal openen?! 😬
(had je value per packs wise niet beter voor wat booster boxen kunnen gaan?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
AntraXxX schreef op zondag 5 januari 2025 @ 18:58:
[...]

Ga je ze allemaal openen?! 😬
(had je value per packs wise niet beter voor wat booster boxen kunnen gaan?)
Yep, ik ga ze allemaal openen :p
Ik heb de ETB's gehaald omdat ik per uitbreiding ook die wil verzamelen. Van de vorige sets zal ik waarschijnlijk nog af en toe halen wat ik kan vinden.

Daarnaast zal ik of losse kaarten of booster boxen halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NCJ87
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11:23
Chester schreef op zondag 5 januari 2025 @ 20:27:
[...]

Yep, ik ga ze allemaal openen :p
Ik heb de ETB's gehaald omdat ik per uitbreiding ook die wil verzamelen. Van de vorige sets zal ik waarschijnlijk nog af en toe halen wat ik kan vinden.

Daarnaast zal ik of losse kaarten of booster boxen halen.
Hopelijk heb je wat mooie pulls!
Mocht je het boekje van Brilliant Stars weg willen doen, dan wil ik die wel van je overnemen 😊 Heb van elke serie een boekje in de map zitten maar die van Brilliant Stars ontbreekt hier nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chester schreef op zondag 5 januari 2025 @ 17:13:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat is zeker een heel mooi begin, hopelijk heb je nog meer mooie pulls! Good luck :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
NCJ87 schreef op zondag 5 januari 2025 @ 22:44:
[...]

Hopelijk heb je wat mooie pulls!
Mocht je het boekje van Brilliant Stars weg willen doen, dan wil ik die wel van je overnemen 😊 Heb van elke serie een boekje in de map zitten maar die van Brilliant Stars ontbreekt hier nog
Bedankt. En mocht ik er ooit van af willen, laat ik het wel weten :)
G_Dragon schreef op zondag 5 januari 2025 @ 23:36:
[...]

Dat is zeker een heel mooi begin, hopelijk heb je nog meer mooie pulls! Good luck :*)
Tnx :D er zaten wat leuke pulls tussen. Kan altjjd beter, maar wat mij betreft een prima start van de collectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Chester Zijn die pulls nog fotowaardig ? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Dat kun jij beter beoordelen denk ik :P Dit is wat ik de moeite waard vond om in een binder te stoppen:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CjcDWd8.jpeg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OPH9tR0.jpeg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Hx6w9DN.jpeg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/M7Hn9jV.jpeg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4RaTeji.jpeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Chester schreef op maandag 6 januari 2025 @ 08:55:
[...]

Dat kun jij beter beoordelen denk ik :P Dit is wat ik de moeite waard vond om in een binder te stoppen:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat zijn geen slechte hits! Die slapende Raichu is volgens mij ook flink in prijs gestegen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08:42
die raichu is ongeveer 40 waard! zitten wel een paar leuke kaartjes tussen hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteffanS
Gaan jullie eigenlijk Prismatic Evolutions kopen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Nu online

Ypho

Allround Nerd

SteffanS schreef op maandag 6 januari 2025 @ 09:05:
Ik hoop het wel. Ik heb een redelijk grote bestelling geplaatst bij de groothandel, maar gezien de limieten ben ik al blij als ik 10% daarvan daadwerkelijk uitgeleverd krijg.

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteffanS
Ypho schreef op maandag 6 januari 2025 @ 09:08:
[...]

Ik hoop het wel. Ik heb een redelijk grote bestelling geplaatst bij de groothandel, maar gezien de limieten ben ik al blij als ik 10% daarvan daadwerkelijk uitgeleverd krijg.
Ik ben eens aan het rondkijken maar geen enkele site heeft nog pre orders staan dus mijn kans zal heel klein zijn eigenlijk wel zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
yup! ik heb een beetje groot ingekocht :D

Verwacht:
2 ETB's Pokemon Center
2 ETB's normaal
10 Surprise boxen
6 Tech sticker boxen
4 Binder collectie boxen
6 Poster Collectie boxen
2x Complete Tin Collectie
4x Booster Bundle
1x Eevee Pouch

Ik weet echt nog niet wat ik hier allemaal mee ga doen. Ik heb al vernomen dat pull rates verschrikkelijk slecht gaan zijn, en de waarde van al deze spullen zijn al bijna 20-30% gestegen sinds ik ze heb ge-preorderd.

(In Frankrijk waren de Franse kaarten al per ongeluk uitgekomen, iemand had 18 ETB's open getrokken en 0 SAR eruit. Beetje het zelfde als Surging Sparks.

Dus waarschijnlijk alles bewaren en aankijken. Het liefst trek ik het open, want ik spaar redelijk wat Eevee en Eeveelution kaarten. Maar wellicht koop ik gewoon wat singles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteffanS
Ik heb 0 :D
Toch wel zonde dat je als normale collector er niet kan aan geraken aan normale prijzen neemt het plezier toch wat weg.
dfbt schreef op maandag 6 januari 2025 @ 09:11:
[...]

yup! ik heb een beetje groot ingekocht :D

Verwacht:
2 ETB's Pokemon Center
2 ETB's normaal
10 Surprise boxen
6 Tech sticker boxen
4 Binder collectie boxen
6 Poster Collectie boxen
2x Complete Tin Collectie
4x Booster Bundle
1x Eevee Pouch

Ik weet echt nog niet wat ik hier allemaal mee ga doen. Ik heb al vernomen dat pull rates verschrikkelijk slecht gaan zijn, en de waarde van al deze spullen zijn al bijna 20-30% gestegen sinds ik ze heb ge-preorderd.

(In Frankrijk waren de Franse kaarten al per ongeluk uitgekomen, iemand had 18 ETB's open getrokken en 0 SAR eruit. Beetje het zelfde als Surging Sparks.

Dus waarschijnlijk alles bewaren en aankijken. Het liefst trek ik het open, want ik spaar redelijk wat Eevee en Eeveelution kaarten. Maar wellicht koop ik gewoon wat singles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
SteffanS schreef op maandag 6 januari 2025 @ 09:15:
Ik heb 0 :D
Toch wel zonde dat je als normale collector er niet kan aan geraken aan normale prijzen neemt het plezier toch wat weg.

[...]
Is ook super vervelend, je moet echt voor dit soort sets er echt op zitten. Ik heb zelf via Discord en telegram wat groepen die overal notificaties van sturen als er dingen op voorraad komen. Mijn idee achter dit allemaal was wel op het echt open te trekken en een master set te gaan maken. Maar ik had voor Surging Sparks ook redelijk wat producten gekocht om uiteindelijk na 2 ETB's al de zoektocht te cancelen en te stoppen en de rest sealed houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cellcote
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-09 21:36
Zijn er hier mensen die ervaring (goed & slecht) hebben met PSA tussenpersonen in Nederland? Ik kan er maar heel weinig over vinden, laat staan reviews van deze bedrijfjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
cellcote schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 00:07:
Zijn er hier mensen die ervaring (goed & slecht) hebben met PSA tussenpersonen in Nederland? Ik kan er maar heel weinig over vinden, laat staan reviews van deze bedrijfjes.
Voor nu enkel met Flash Cards die in België zitten en Flevocards die in Lelystad zit. Beide opereren op dezelfde manier. Via WhatsApp groepen krijg je updates over inzendingen, is er een algemeen kanaal, is er een aan/verkoop kanaal.
Ik wil het wel. Vooral de mini tins wil ik halen om de design van alle Eeveelutions. Maar ik heb nog nul preorders lopen. Ik heb de Pokemon Centre etb's gemist omdat ik een middagje de hort op was. Reguliere etb's gaan preorderen vind ik de grootste kul want die krijgt elke toko binnen. En verder heb ik de Franse pull rates al gezien van de tech sticker verpakkingen en dat was nou niet je van het.

Dus ik hou het denk ik bij de mini tins en de binder collectie. Of ik moet mazzel hebben en zien op de 17e januari dat ik bij een restock van Pokemon Centre UK wel kan toeslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee nog niet, wil al jaren de stap zetten om een paar waardevolle kaarten van ons te laten graden. Maar het komt er niet van :P, ik weet daardoor wel dat de Packchamps (Vorige naam The Pokébrothers) hierin ook wel contacten hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10:58
Afgelopen 8 maanden geen kaarten gekocht. Na base set completen beetje weggevallen.
Laatste Pokémon aankoop waren die games van mij denk ik.

In mei ga ik weer naar dezelfde beurs en koop ik de laatste 2 OG spellen die ik nodig heb. Moet nog wel tijd vinden om ze te goed te spelen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
Joosie200 schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 00:28:
[...]

Voor nu enkel met Flash Cards die in België zitten en Flevocards die in Lelystad zit. Beide opereren op dezelfde manier. Via WhatsApp groepen krijg je updates over inzendingen, is er een algemeen kanaal, is er een aan/verkoop kanaal.

[...]

Ik wil het wel. Vooral de mini tins wil ik halen om de design van alle Eeveelutions. Maar ik heb nog nul preorders lopen. Ik heb de Pokemon Centre etb's gemist omdat ik een middagje de hort op was. Reguliere etb's gaan preorderen vind ik de grootste kul want die krijgt elke toko binnen. En verder heb ik de Franse pull rates al gezien van de tech sticker verpakkingen en dat was nou niet je van het.

Dus ik hou het denk ik bij de mini tins en de binder collectie. Of ik moet mazzel hebben en zien op de 17e januari dat ik bij een restock van Pokemon Centre UK wel kan toeslaan.
Denk dat er flink onderschat is hoeveel er al met pre-orders weg zijn. Zelfs de grote toko's zijn uitverkocht en zie heel veel berichten dat mensen nu al geld terugkrijgen van pre-orders Etbs omdat de aantallen niet geleverd gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteffanS
Hoe bestel je eigenlijk bij Pokemon Centre UK ? heb je misschien een tutorial ergens ? en valt dit mee van prijs ?
Joosie200 schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 00:28:
[...]

[...]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dfbt
SteffanS schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 08:49:
Hoe bestel je eigenlijk bij Pokemon Centre UK ? heb je misschien een tutorial ergens ? en valt dit mee van prijs ?

[...]
Veelal wordt een verstuur/fast forwarding bedrijf gebruikt hiervoor. ( Atvido)

Je laat je pakket sturen naar een adres die je ziet op de website van Atvido. Dus via pokecenter bestel je gewoon wat je wil hebben en laat je naar dit adres brengen. Via die website van bijv een atvido zie je wanneer je pakket binnen is, en kan je er voor kiezen om naar Nederland te laten sturen.

Ik heb nu al 3x een bestelling gedaan met UPC en ETBS.
Het laten versturen van een pakket met 2 ETBS koste mij ongeveer 30 euro.
Zo'n ETB uit pokecenter kost 55 pond, omgerekend iets van 66 euro.
Dus 2 ETB's waren 130 euro en 30 euro verzenden, dus ik was elke keer 160+- euro kwijt.

Maar zo'n Pokecenter ETB stijgen gigantisch in waarde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AntraXxX
Nee, maar ik heb wel recentelijk (september) een zending á 24 kaarten naar PSA gestuurd.

Júíst zonder tussenpersoon, omdat A) ik misschien te achterdochtig ben, maar wat let het een externe partij om míjn PSA 10 niet om te wisselen voor een PSA 9? Bedoel als er 20 Van Gogh Pikachu's in bulk opgestuurd worden, bepaal dan maar eens welke precies van mij is..
En B ) het is heus zo moeilijk ook niet, invulformulier etc. op de website werkt best duidelijk en daarna een kwestie van je kaarten secuur verpakken.

Mocht je (of @G_Dragon ) vragen hebben laat het me gerust weten! :) (YouTube is ook een fijne raadgever natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteffanS
Net even een Atvido account aangemaakt waar staat jouw adres dat je moet ingeven bij pokemon center?
dfbt schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 09:25:
[...]

Veelal wordt een verstuur/fast forwarding bedrijf gebruikt hiervoor. ( Atvido)

Je laat je pakket sturen naar een adres die je ziet op de website van Atvido. Dus via pokecenter bestel je gewoon wat je wil hebben en laat je naar dit adres brengen. Via die website van bijv een atvido zie je wanneer je pakket binnen is, en kan je er voor kiezen om naar Nederland te laten sturen.

Ik heb nu al 3x een bestelling gedaan met UPC en ETBS.
Het laten versturen van een pakket met 2 ETBS koste mij ongeveer 30 euro.
Zo'n ETB uit pokecenter kost 55 pond, omgerekend iets van 66 euro.
Dus 2 ETB's waren 130 euro en 30 euro verzenden, dus ik was elke keer 160+- euro kwijt.

Maar zo'n Pokecenter ETB stijgen gigantisch in waarde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cellcote
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-09 21:36
AntraXxX schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 09:29:
[...]

Nee, maar ik heb wel recentelijk (september) een zending á 24 kaarten naar PSA gestuurd.

Júíst zonder tussenpersoon, omdat A) ik misschien te achterdochtig ben, maar wat let het een externe partij om míjn PSA 10 niet om te wisselen voor een PSA 9? Bedoel als er 20 Van Gogh Pikachu's in bulk opgestuurd worden, bepaal dan maar eens welke precies van mij is..
En B ) het is heus zo moeilijk ook niet, invulformulier etc. op de website werkt best duidelijk en daarna een kwestie van je kaarten secuur verpakken.

Mocht je (of @G_Dragon ) vragen hebben laat het me gerust weten! :) (YouTube is ook een fijne raadgever natuurlijk)
Het lijkt inderdaad alsof ik er wel uit zou kunnen komen maar waar ik tegen op zie is de invoerkosten. Deze bedrijfjes lijken daar omheen te kunnen werken. Weet jij hoe dit zit? Anders loopt het namelijk al snel in de papieren natuurlijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dfbt
SteffanS schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 09:41:
Net even een Atvido account aangemaakt waar staat jouw adres dat je moet ingeven bij pokemon center?

[...]
warehouses en dan UK
Dan zie je waar je pakket heen moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteffanS
dfbt schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 10:07:
[...]

warehouses en dan UK
Dan zie je waar je pakket heen moet.
Thanks! en dan gewoon copy past van wat er bij street name staat als shipping adres ingeven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dfbt
SteffanS schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 10:11:
[...]

Thanks! en dan gewoon copy past van wat er bij street name staat als shipping adres ingeven?
Ja, alles gewoon 1 op 1 invoeren. Bij mijn pokemon center account is dat shipping adres zelf gewijzigd omdat hij 1e keer aangaf het adres niet te kunnen vinden, maar toen gaf hij zelf t goede adres aan. Wat een gedoe die adressen in Engeland :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX
cellcote schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 09:41:
[...]

Het lijkt inderdaad alsof ik er wel uit zou kunnen komen maar waar ik tegen op zie is de invoerkosten. Deze bedrijfjes lijken daar omheen te kunnen werken. Weet jij hoe dit zit? Anders loopt het namelijk al snel in de papieren natuurlijk
Invoerkosten heb ik niet voorbij zien komen i.i.g. (misschien een gelukje?).
Per saldo kwam ik uiteindelijk per kaart uit op €20 aan kosten.

Maar hoeveel kaarten zou je eigenlijk überhaupt naar PSA willen sturen?
Want PSA werkt dus met "service levels", zo heb je o.a. deze.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LWeaR1Vqb7LtUuIgOmwpts7esgc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Km8sJSuI3i52fb5shnsm6Vco.png?f=fotoalbum_large

Als je dus 20+ kaarten wil opsturen kun je kiezen om Collectors Club af te sluiten á $150 en dan te kiezen voor "TCG Bulk" of "Value Bulk", en dan bespaar je per saldo sowieso $50 en per kaart extra boven de twintig nog $10. Bij Collectors Club krijg je ook per maand een leuk PSA magazine.
Wellicht iets om over na te denken als je dus >20 kaarten wil opsturen.

Ergens dit jaar wil ik nog wel een zending heensturen, dus de eenmalige Collectors Club loont dan sowieso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dfbt schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 08:25:
[...]
Denk dat er flink onderschat is hoeveel er al met pre-orders weg zijn. Zelfs de grote toko's zijn uitverkocht en zie heel veel berichten dat mensen nu al geld terugkrijgen van pre-orders Etbs omdat de aantallen niet geleverd gaan worden.
Ja, ik volg de nodige Pokemon YouTube kanalen. Zo'n PokeNe / Danny Phantump die aangeven maar een kwart te krijgen toegewezen van wat ze willen. Tot een Flash-Cards die dus preorders moet cancelen. Ik denk dat Pokemon company zelf na een temporal forces heeft besloten de printers minder hard te laten draaien en niet op tijd door heeft hoe geliefd de Eeveelutions zijn.

Pokemon International noemt 2025 al het jaar van de Eevee. Waarom beperk je je dan bij de eerste print run de distributie richting webshops en eenpitters qua LGS en geef je de grote toko's vrij baan. Ik snap die strategie niet, het werkt scalping in de hand.

Welke discords hou jij in de gaten qua EU stock? Ik krijg wel continu meldingen via de discord van Danny dat een Target, Costco nieuwe ladingen ontvangen of etb's goedkoop in de sale gooien. Maar die laten shippen is duurder dan halen uit UK of Japan. Dus ik mis de discords met focus op Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX
Joosie200 schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 10:32:
[...]

Ja, ik volg de nodige Pokemon YouTube kanalen. Zo'n PokeNe / Danny Phantump

Welke discords hou jij in de gaten qua EU stock? Ik krijg wel continu meldingen via de discord van Danny dat een Target, Costco nieuwe ladingen ontvangen of etb's goedkoop in de sale gooien. Maar die laten shippen is duurder dan halen uit UK of Japan. Dus ik mis de discords met focus op Europa.
Nou dat laatste inderdaad, ik volg die YT kanalen ook en als je toch ziet wat ze daar in de USA bij zaken als Costco aan deals krijgen. Blooming Waters 151 was bijvoorbeeld al gewoon te koop. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AntraXxX schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 10:54:
[...]
Nou dat laatste inderdaad, ik volg die YT kanalen ook en als je toch ziet wat ze daar in de USA bij zaken als Costco aan deals krijgen. Blooming Waters 151 was bijvoorbeeld al gewoon te koop. 8)7
Wat dat betreft vind ik de verdeling tussen continenten ook scheef. Een overabundance in US, hamstergedrag en loterij in Japan en Europa zoekt het maar uit. Terwijl er schijnbaar een printer staat in België?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteffanS
Joosie200 schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 10:57:
[...]

Wat dat betreft vind ik de verdeling tussen continenten ook scheef. Een overabundance in US, hamstergedrag en loterij in Japan en Europa zoekt het maar uit. Terwijl er schijnbaar een printer staat in België?
Worden de kaarten niet geprint in Turnhout ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SteffanS schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 11:03:
[...]

Dat heb ik gelezen ja. Nu heeft Pokemon company natuurlijk wereldwijd printers staan. Maar je zou dan ook wel een distributiecentra verwachten en als je al die faciliteiten wel hebt op continentaal Europa, waarom dan geen pokemoncenter.eu? Blijft raar hoe je wel de VS, Japan, Canada, Australië en UK bedient maar UK verbiedt te laten verzenden naar Europa rechtstreeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxmemx
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-09 14:41
SteffanS schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 11:03:
[...]

Klopt ja, ik snap niet hoe het niet interessant is voor pokemon company om meer via nederland te laten lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Qua Prismatic heb ik zelf 1 booster bundle via Intertoys en 1 binder collection via Bol in de preorder staan. Verder die dag Pokemon Centre UK blijven refreshen voor een elite trainer box Want die Eevee promo kaart blijft toch wel de kers op de taart met deze nieuwe set.

Wellicht dat ik volgende week vrijdag zelf langs de Bruna, Mediamarkt, Toy Champ ga om te zien wat ze binnen hebben gekregen. Voor wat mini tins en sticker collection. Dat is in elk geval mijn plan van aanpak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
Joosie200 schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 10:32:
[...]

Ja, ik volg de nodige Pokemon YouTube kanalen. Zo'n PokeNe / Danny Phantump die aangeven maar een kwart te krijgen toegewezen van wat ze willen. Tot een Flash-Cards die dus preorders moet cancelen. Ik denk dat Pokemon company zelf na een temporal forces heeft besloten de printers minder hard te laten draaien en niet op tijd door heeft hoe geliefd de Eeveelutions zijn.

Pokemon International noemt 2025 al het jaar van de Eevee. Waarom beperk je je dan bij de eerste print run de distributie richting webshops en eenpitters qua LGS en geef je de grote toko's vrij baan. Ik snap die strategie niet, het werkt scalping in de hand.

Ik heb via Telegram dus een Pokemarket die push berichten stuurt in UK. (hun hebben dus ook een discord)
Nederlandse meldingen of dergelijke zijn er niet echt, dus vooral UK. Verder zijn er wel op Twitter (X) een x aantal platforms die ook restocks van Pokecenter etc doormelden.

Tevens schaarste brengt chaos. Chaos brengt 100% voorverkochte pre-orders. Pokecenter/Pokemon heeft gewoon de hele markt in hun handjes. Te weinig printen= Hoge prijzen, Veel vraag etc. Er zijn ook echt veel producten waar ze wellicht echt te veel van hebben en die gewoon weg niet gekocht worden. Daar zit ook productiekosten in, die ze in jaren erna in aanbiedingen/andere producten stoppen om te slijten.

Ik was afgelopen weekend in Spijkenisse op een kleine beurs, en man wat was het voor mijn gevoel druk. Jong/Oud/Moeders/Vaders je kon t zo gek niet verzinnen. De pokemon handel is na 151/Corona echt wel weer flink opgejaagd (daartegen) door gekte zijn er ook mensen die flink profijt van kunnen hebben.

Grote buidel geld= Alle sets opkopen bij pre-orders en gewoon geld kunnen verdubbelen na een x aantal weken/maanden/jaren en nog erger.

[ Voor 24% gewijzigd door dfbt op 07-01-2025 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dfbt schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 17:41:
[...]
Ik heb via Telegram dus een Pokemarket die push berichten stuurt in UK. (hun hebben dus ook een discord) En Twitter accounts die de voorraad in de gaten houden.
[...]
Tevens schaarste brengt chaos. Chaos brengt 100% voorverkochte pre-orders. Pokecenter/Pokemon heeft gewoon de hele markt in hun handjes. Te weinig printen= Hoge prijzen, Veel vraag etc.
Toch maar wat meer uk stock bots zoeken en volgen via discord en X. Verder heb ik de boom tijdens corona niet meegemaakt, maar veel poketubers refereren er alweer naar. Als 10 man op zoek gaan naar producten en ze opkopen voor 20 man blijven er altijd mensen misgrijpen.
dfbt schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 17:41:
Er zijn ook echt veel producten waar ze wellicht echt te veel van hebben en die gewoon weg niet gekocht worden. Daar zit ook productiekosten in, die ze in jaren erna in aanbiedingen/andere producten stoppen om te slijten.
[...]
Ik was afgelopen weekend in Spijkenisse op een kleine beurs, en man wat was het voor mijn gevoel druk. Jong/Oud/Moeders/Vaders je kon t zo gek niet verzinnen. De pokemon handel is na 151/Corona echt wel weer flink opgejaagd (daartegen) door gekte zijn er ook mensen die flink profijt van kunnen hebben.
Er zijn ook teveel producten. Naast de imo hoofdcategorieën booster bundles, booster boxen, etb's, mini tins en UPC heb je nog collectors chests, 3 pack blisters, premium check lane blister, voorheen nog de build en battle stadium kits, de yoghurt drink kartonnen, pokeballs. Lang niet alles is even veel in trek. Zo zitten de grotere jongens op een flinke voorraad aan onverkoopbare producten omdat ze anders geen populaire sets kunnen bestellen bij distributie in de aantallen die ze willen.

En je ziet elk tafeltje op zo'n beurs ook uitpuilen. Men haalt er nog van alles bij: pins, plushies, mystery boxen. En dan kun je zeggen de volwassenen verpesten het voor de kinderen. Want die zien het grote geld als je met een beetje moeite cases vol PKC etb's kunt regelen die x4 gaan. Zelf hou ik het op 50/50. De helft open ik door pakjes aan mijn neefjes te geven. En met de andere helft kijk ik of ik het aankoopbedrag kan terugverdienen. De ene keer lukt dat wel, maar het is geen quick rich scheme.

Het blijft een hobby die je zo duur kunt laten zijn als je zelf wilt uiteindelijk. En als je vroeger als kind beperkt budget had maar nu meer besteedbare euro's ben je sneller geneigd die schade in te halen. Dat versterkt de vraag naar producten ook. Nog los van fomo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spacewide
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 20:13
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QzWM-fRdCnbpfmYseJW_bZXXel4=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/MC6FMrCbgpjj5ZUv2R1rbKpI.jpg?f=user_large

Ik zag deze ergens voorbijkomen :P
Zou het dan werkelijk allemaal zo dramatisch zijn of hebben we nu eventjes een matige aanlevering meegemaakt? Naar verluidt zullen de winkels in februari weer gevuld zijn met lekkers.

[ Voor 28% gewijzigd door Spacewide op 08-01-2025 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolko
  • Laatst online: 08:48
Gisteravond was ik mijn collectie rustig aan het nakijken, kwam er achter dat hier toch een paar zeer waardevolle kaarten tussen zitten (2x Pikachu van gogh, paar engelse en japanse kaarten met een waarde van €20+)
Zijn er mensen die ervaring hebben met dit in bulk te verkopen aan een opkoper / bedrijf? Kan het geld helaas momenteel goed gebruiken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:15
Bolko schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 09:52:
Gisteravond was ik mijn collectie rustig aan het nakijken, kwam er achter dat hier toch een paar zeer waardevolle kaarten tussen zitten (1x Pikachu van gogh, paar engelse en japanse kaarten met een waarde van €20+)
Zijn er mensen die ervaring hebben met dit in bulk te verkopen aan een opkoper / bedrijf? Kan het geld helaas momenteel goed gebruiken
Ik heb dat eens geprobeerd met mijn oude Magic Verzameling en opkopers geven je er echt veel te weinig voor. (voor de duidelijkheid, mijn collectie was ongeveer 100+ euro waard, opkopers wilden er niet meer dan 40 euro voor neerleggen, uiteindelijk alsnog in bulk op marktplaats van de hand gedaan voor een 110 euro)
Marktplaats en dingen zoals Cardmarket zijn daar veel beter in uiteindelijk uit mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolko
Akaendra schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 09:55:
[...]

Ik heb dat eens geprobeerd met mijn oude Magic Verzameling en opkopers geven je er echt veel te weinig voor. (voor de duidelijkheid, mijn collectie was ongeveer 100+ euro waard, opkopers wilden er niet meer dan 40 euro voor neerleggen, uiteindelijk alsnog in bulk op marktplaats van de hand gedaan voor een 110 euro)
Marktplaats en dingen zoals Cardmarket zijn daar veel beter in uiteindelijk uit mijn ervaring.
Bedankt! Vind Cardmarket een beetje spannend gezien ik het verzenden van kaarten nog niet heb gedaan. Beetje bang dat ze in een slechte staat aankomen oid. Marktplaats ga ik denk even proberen met alleen ophalen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
Bolko schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 09:52:
Gisteravond was ik mijn collectie rustig aan het nakijken, kwam er achter dat hier toch een paar zeer waardevolle kaarten tussen zitten (2x Pikachu van gogh, paar engelse en japanse kaarten met een waarde van €20+)
Hoi, vaak zijn grote opkopers die maar tussen 50-70 % betaald.
Los kaarten verkopen 1 voor 1 via bijv groepen/cardmarket is een veel beter alternatief, maar snap ook dat je hier niet echt zin in hebt.

Welke kaarten heb je precies? Ik wil je wel eventueel helpen met het verkopen /kopen voor een redelijke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een beetje opkoper geeft je 50% van de waarde. Op beurzen gaan verkopers vaak uit van 60/70% van de waarde op cardmarket. Dus ja zelf verkopen loont, maar duurt wel langer. Afhankelijk van wat je hebt. Ik heb Paldean Fates sinds februari vorig jaar gelist op Card Market en het is enkel door de hernieuwde aandacht voor de set omdat de Mew kaart enorm steeg dat ik mijn etb verkocht kreeg. Maar de mini tins staan nog steeds stof te happen.

Die Van Gogh pikachu als ze nog netjes in de standaard verpakking zitten doen nu al tussen de 200-300 euro. Terwijl je ze of gratis in het museum kreeg of bij 30 euro aan Pokemon spullen kopen. Ik zou bij die exemplaren goed kijken naar de centrering en hoekjes. Want als je een PSA 10 krijgt gaat de waarde richting de 300-500 euro als ik laatst verkocht op Ebay bekijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
Spacewide schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 09:24:
[Afbeelding]

Ik zag deze ergens voorbijkomen :P
Zou het dan werkelijk allemaal zo dramatisch zijn of hebben we nu eventjes een matige aanlevering meegemaakt? Naar verluidt zullen de winkels in februari weer gevuld zijn met lekkers.
Ja het gaat net zo dramatisch worden als 151 nu is. Alles wordt binnen seconden leeggeroofd, er zullen misschien in lokale dorpjes ergens wel een bruna zo'n doosje op voorraad hebben, maar de set is zo gewild en er valt zoveel geld mee te verdienen. Ga er maar vanuit dat je alles al voor x1,5 prijs kan gaan kopen mocht je het nu niet in pre-order hebben zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
Bolko schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 10:02:
[...]

Bedankt! Vind Cardmarket een beetje spannend gezien ik het verzenden van kaarten nog niet heb gedaan. Beetje bang dat ze in een slechte staat aankomen oid. Marktplaats ga ik denk even proberen met alleen ophalen!
Cardmarket heeft wel een instructie video over hoe je kaarten kan versturen. In een sleeve, en daarna cardsaver of een wat hardere case, en er kan echt vrij weinig gebeuren. Goed dichtvouwen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolko
dfbt schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 10:02:
[...]

Hoi, vaak zijn grote opkopers die maar tussen 50-70 % betaald.
Los kaarten verkopen 1 voor 1 via bijv groepen/cardmarket is een veel beter alternatief, maar snap ook dat je hier niet echt zin in hebt.

Welke kaarten heb je precies? Ik wil je wel eventueel helpen met het verkopen /kopen voor een redelijke prijs.
2x de pika dus, ivysaur ilustration rare van 151, Lucario & Memetal Ultra Rare japans (gouden kaart), Pikachu van pokemon day 2013? Umbreon prime van undaunted. De rest van de japanse kaarten die ik destijds daar heb aangeschaft niet gecheckt nog qua prijs. Was allemaal van de Japanese Tag All Stars set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX
Joosie200 schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 10:03:

Die Van Gogh pikachu als ze nog netjes in de standaard verpakking zitten doen nu al tussen de 200-300 euro. Terwijl je ze of gratis in het museum kreeg of bij 30 euro aan Pokemon spullen kopen. Ik zou bij die exemplaren goed kijken naar de centrering en hoekjes. Want als je een PSA 10 krijgt gaat de waarde richting de 300-500 euro als ik laatst verkocht op Ebay bekijk.
Heftig hoor hoe ook de raw value zo gestegen is zeg, en dan te bedenken idd dat er zoveel kaarten in omloop zijn + gigantisch vaak gegrade zijn.

[ Voor 96% gewijzigd door AntraXxX op 08-01-2025 11:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dfbt
AntraXxX schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 11:26:
[...]

Heftig hoor hoe ook de raw value zo gestegen is zeg, en dan te bedenken idd dat er zoveel kaarten in omloop zijn + gigantisch vaak gegrade zijn.
Als elke verzamelaar 1 zo pikachu heb, met 100k uitgebrachte kaarten.. valt t wel mee…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntraXxX
Bolko schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 10:17:
[...]

2x de pika dus, ivysaur ilustration rare van 151, Lucario & Memetal Ultra Rare japans (gouden kaart), Pikachu van pokemon day 2013? Umbreon prime van undaunted. De rest van de japanse kaarten die ik destijds daar heb aangeschaft niet gecheckt nog qua prijs. Was allemaal van de Japanese Tag All Stars set.
Nou je hebt het i.i.g. over een totaalplaatje van meer dan €500. Zelf verkopen via CM loont (er gaat 'maar' 5% fee vanaf) en qua inpakken: gebruik per kaart een (pro fit) sleeve en toploader, doe de toploaders in een "luchtkussenenvelop" (of leg ze tussen twee grotere kartonnetjes en plak deze aan de zijkanten dicht) en doe deze tenslotte in een brievenbusdoosje.
(de Van Gogh's indien nog sealed hoeven natuurlijk niet nog een extra sleeve te krijgen)

Tip verder: maak van alles voldoende foto's, van de oningepakte kaart, van de ingepakte kaarten, van het uiteindelijke doosje incl. verzendlabel etc. Zo heb je i.i.g. een bewijs richting Cardmarket dat je kunt aantonen dat jij je uiterste best hebt gedaan om de kaart in goede conditie te versturen. Gaat het dan toch onverhoopt mis tijdens de post, dan heb je i.i.g. een poot om op te staan. :)

Zet je Pika Van Gogh's voor €175 per stuk op Cardmarket en je bent ze vandaag nog kwijt is mijn aanname. Plaats op CM ook een foto trouwens.

[ Voor 8% gewijzigd door AntraXxX op 08-01-2025 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX
Op 24 januari de Japanse Battle Partners release, sowieso zijn nog lang niet alle kaarten bekend überhaupt. En de AR / SAR's die al wel bekend zijn spreken me tot nu toe helaas nog niet echt aan.

Deze prijzen zijn i.i.g. netjes, maargoed ook hier hebben ze het natuurlijk over "allocatie", dus grote kans dat je pre-order alsnog gecanceld kan gaan worden.
Ken jij deze webshop?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dfbt
AntraXxX schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 12:02:
[...]

Op 24 januari de Japanse Battle Partners release, sowieso zijn nog lang niet alle kaarten bekend überhaupt. En de AR / SAR's die al wel bekend zijn spreken me tot nu toe helaas nog niet echt aan.

Deze prijzen zijn i.i.g. netjes, maargoed ook hier hebben ze het natuurlijk over "allocatie", dus grote kans dat je pre-order alsnog gecanceld kan gaan worden.
Ken jij deze webshop?
Ja deze webshop is 100 % legit. Zit ook bij mij in de buurt op 7.5 km. Heb al regelmatig bestellingen gedaan. En mijn prismatic gaat tot nu toe ook nog gewoon door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AntraXxX schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 11:26:
[...]
Met een populatie 63k, PSA 10: 32.5k is het 3x zo groot in omvang als de Moonbreon (pop 19.5k, PSA 10: 14.5K) Plus dan heb je nog alleen PSA, ik weet niet of CGC, Becket, Ace Grading laten weten wat zij hebben voorzien van een cijfer?

Enfin dan kun je wel uitgaan dat er zeg 100k exemplaren zijn geproduceerd. Toch is het vraag en aanbod die de prijs bepalen en niet de hoeveelheid. Beperkte verkrijgbaarheid, populaire Pokemon en populaire schilder en iedereen wil er wel een of je nu in Azië, Europa, Oceanië of USA woont.

NL heeft de mazzel met de release gehad qua aantallen. Dus in NL is de prijs lager maar buiten NL heeft men er meer voor over. Ik weet nog in het weekend in september en mensen buiten het museum boden je 50 euro. Met de herstock in februari dook de prijs naar 35 euro op marktplaats en cardmarket want ineens had je zeg 10k in omloop in NL en België met 1k advertenties. Dat zijn er nu 586 in totaal op marktplaats. Niet gek dat de prijs hoger komt te liggen.
Alvast maar 1 etb en 1 bb in de preorder meegepakt. Ben benieuwd wanneer de Pokemon Centre hun preorder open gooit. Kan ik een nieuwe poging wagen voor de Pokemon Center etb. Maar het is nog niet eens bekend na het promo filmpje welke trainers er nog meer zijn dan N, Lillie. Dus wat gaat de etb promo kaart zijn? Toch weer een iono?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Nu online

Ypho

Allround Nerd

dfbt schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 12:16:
[...]

Ja deze webshop is 100 % legit. Zit ook bij mij in de buurt op 7.5 km. Heb al regelmatig bestellingen gedaan. En mijn prismatic gaat tot nu toe ook nog gewoon door.
Ik hoop voor je dat ze genoeg krijgen.

Het lastige is dat veel winkels pas laat horen hoeveel ze gaan krijgen. Ik bestel zelf ook zakelijk bij een groothandel, maar ik hoor waarschijnlijk ergens volgende week pas hoeveel ik echt ga krijgen.

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bolko
Collectie uitgezocht en toch nog wat leuke dingen gevonden. Een Moltres en Arcanine van de Skyridge set. Een Nederlandse Dugtrio Base set en Ivysaur Base set. Nu even kijken hoe ik dat ga doen met verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NCJ87
Bolko schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 22:38:
Collectie uitgezocht en toch nog wat leuke dingen gevonden. Een Moltres en Arcanine van de Skyridge set. Een Nederlandse Dugtrio Base set en Ivysaur Base set. Nu even kijken hoe ik dat ga doen met verkopen.
Inmiddels heb ik nu een kleine twee jaar ervaring met verkopen (en toch ook wel te vaak kopen ;)) via Cardmarket en ik moet zeggen dat ik nog geen rare dingen heb meegemaakt. Ik vind het een fijn platform! Goed blijven communiceren is wel key..
Ik zou proberen om deze kaarten los te verkopen, als je wilt kan ik je helpen met de verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Nu online

Ypho

Allround Nerd

Bolko schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 22:38:
Afhankelijk wat je wilt voor je kaarten mag je me een PB sturen met wat foto's. Ik heb meestal wel interesse in nette kaarten die wat ouder zijn (wel van na de Gym sets, alles tot en met daar heb ik al compleet).

Los verkopen is het meeste werk, maar levert ook het meeste op. Als je iemand anders het werk wilt laten doen (handelaars), dan krijg je vaak tussen de 50 en 70% van de cardmarket-waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pokemon Center UK heeft de Pokemon center etb's online staan voor Journey Together! En ook de bundles en booster box:
https://www.pokemoncenter.com/en-gb/search/journey-together

[ Voor 47% gewijzigd door Joosie200 op 09-01-2025 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
Joosie200 schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 14:48:
Pokemon Center UK heeft de Pokemon center etb's online staan voor Journey Together! En ook de bundles en booster box:
Mij lukt t al niet eens om een bestelling te plaatsen? zal het zo hard gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dfbt schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 15:07:
[...]

Mij lukt t al niet eens om een bestelling te plaatsen? zal het zo hard gaan?
Ik heb 2 ETB kunnen bestellen om 14:46. Daarna nog voor de booster box geprobeerd maar sinds 14:50 uur krijg ik 'something is gone wrong. Let's get you back on track trainer' en captcha schermen. Want bij de booster box zit er kennelijk een promo kaart included. Las ik ook later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
Joosie200 schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 15:12:
[...]

Ik heb 2 ETB kunnen bestellen om 14:46. Daarna nog voor de booster box geprobeerd maar sinds 14:50 uur krijg ik 'something is gone wrong. Let's get you back on track trainer' en captcha schermen. Want bij de booster box zit er kennelijk een promo kaart included. Las ik ook later.
echt niet normaal hoe hard t gaat. Tis blijkbaar alweer uitverkocht binnen 1 uur..

[ Voor 5% gewijzigd door dfbt op 09-01-2025 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dfbt schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 15:17:
[...]

echt niet normaal hoe hard t gaat..
Iedereen die al in de scène zit heeft discords, telegram kanalen en/of social media klaar staan voor de ping. Dat het hard gaat blijkt wel bij Prismatic toen het ook zsm uitverkocht was. Ben nu benieuwd of reguliere toko's ook de booster box met promo kaart krijgen. Zo ja, dan zit ik al goed met yellow lightning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
Joosie200 schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 14:48:
Vreemd, ik kan niet meer met paypal afrekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Spacewide schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 15:41:
[...]

Vreemd, ik kan niet meer met paypal afrekenen.
PayPal is unavailable for preorder. Das de tekst die ik lees bij het selecteren van mijn payment method. Schijnbaar vast beleid bij PKC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dfbt
Alles is al uitverkocht. Je kan in winkelwagen nu ook geen aantallen meer doen.

Man man man, hoelang was dit live?
Via telegram kreeg ik zelfs een vertraagd berichtje. Zat toevallig vanochtend nog op de website te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
Joosie200 schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 15:45:
[...]

PayPal is unavailable for preorder. Das de tekst die ik lees bij het selecteren van mijn payment method. Schijnbaar vast beleid bij PKC.
Okidoki :) Op de snelweg en dus niet opgemerkt. Ik vermoed een beetje dat ze een geocheck uitgevoerd hebben op m'n Visa en dat het daarom niet kan.

Merci!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dfbt schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 15:47:
Man man man, hoelang was dit live?
Ik zit in de Danny Phantump discord en die knalden al om 14:40 uur het bericht eruit. Let op: etb live. Toen snel UK site gecheckt op Journey en zag de booster bundles, boxen en etb verschijnen. Maar ik kreeg al foutmeldingen vanaf 15:00 uur. Dus het heeft 20min open gestaan voor bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Spacewide schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 15:50:
[...]
Okidoki :) Op de snelweg en dus niet opgemerkt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AHzorleWHzsYSobK6bTcKBa9Jvs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iAUZRpy8J2cjLPWpSZAsCXG4.jpg?f=fotoalbum_large

Kennelijk al in de main page van je winkelmandje.

En op de snelweg: hou de ogen op de weg zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NCJ87
Wat ontzettend zonde, ik heb deze ronde de boot gemist.. toevallig vanmiddag al wel een keer op de website gekeken, maar toen stonden ze er nog niet op.
Ik had die PC ETB graag gehad voor de verzameling. Met een beetje geluk komt deze nog een keer online op de dag van release. En anders tegen die tijd maar kijken of ik een trade kan maken met een Surging Sparks PC ETB, die heb ik nog eentje over :)
Bizar dat het zo snel is gegaan met de verkoop! Wat is Pokemon ontzettend populair op dit moment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
Joosie200 schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 15:51:
[...]

Ik zit in de Danny Phantump discord en die knalden al om 14:40 uur het bericht eruit. Let op: etb live. Toen snel UK site gecheckt op Journey en zag de booster bundles, boxen en etb verschijnen. Maar ik kreeg al foutmeldingen vanaf 15:00 uur. Dus het heeft 20min open gestaan voor bestellen.
Zal er nog op het shipping adres een limiet zitten?
Toen ik met bestellingen bezig was, kreeg ik nog zat berichten dat orders lukte.
Als 100 man via atvido besteld..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
NCJ87 schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 17:15:
Wat ontzettend zonde, ik heb deze ronde de boot gemist..
Ik had die PC ETB graag gehad voor de verzameling.
Zo zat ik met Prismatic toen ik het te laat zag. Heb nu een tweede Journey Together etb over, die ga ik proberen te ruilen tegen een Prismatic etb. Maar wellicht kun je nog op de release day een gokje wagen. Daar hoop ik volgende week dus op. Dat er op de release day een restock komt van alle orders die niet doorgegaan zijn. Fingers crossed.
dfbt schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 17:27:
[...]
Zal er nog op het shipping adres een limiet zitten?
Toen ik met bestellingen bezig was, kreeg ik nog zat berichten dat orders lukte.
Als 100 man via atvido besteld..
Kan heel goed: staat toch gek dat je zeg honderd bestellingen hebt naar honderd mensen met hetzelfde postadres. Al verwacht ik meer een limiet per user account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
Joosie200 schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 17:35:
[...]

Zo zat ik met Prismatic toen ik het te laat zag. Heb nu een tweede Journey Together etb over, die ga ik proberen te ruilen tegen een Prismatic etb. Maar wellicht kun je nog op de release day een gokje wagen. Daar hoop ik volgende week dus op. Dat er op de release day een restock komt van alle orders die niet doorgegaan zijn. Fingers crossed.

[...]

Kan heel goed: staat toch gek dat je zeg honderd bestellingen hebt naar honderd mensen met hetzelfde postadres. Al verwacht ik meer een limiet per user account.
Zag op reddit meerdere comments dat mensen een tweede order naar een collega stuurde..
Pagina: 1 ... 57 ... 60 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er wordt hier niet gebedeld om codes. Delen mag natuurlijk wel altijd.

Door de grote hack bij Pokémon studio GameFreak, zijn er veel dingen uitgelekt. De vraag dan ook als je informatie tegenkomt en deze wilt delen, dan aub de spoiler tag te gebruiken, om het zo voor iedereen een beetje leuk te houden.

Dit topic is gesplitst in twee nieuwe topics: Het grote Pokémon TCG topic voor de Pokémon Trading Card Game en Het grote Pokémon Topic - Deel Drie voor algemene Pokémon videogame discussies. Dit topic wordt gesloten.