dfbt schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 17:41:
[...]
Ik heb via Telegram dus een Pokemarket die push berichten stuurt in UK. (hun hebben dus ook een discord) En Twitter accounts die de voorraad in de gaten houden.
[...]
Tevens schaarste brengt chaos. Chaos brengt 100% voorverkochte pre-orders. Pokecenter/Pokemon heeft gewoon de hele markt in hun handjes. Te weinig printen= Hoge prijzen, Veel vraag etc.
Toch maar wat meer uk stock bots zoeken en volgen via discord en X. Verder heb ik de boom tijdens corona niet meegemaakt, maar veel poketubers refereren er alweer naar. Als 10 man op zoek gaan naar producten en ze opkopen voor 20 man blijven er altijd mensen misgrijpen.
dfbt schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 17:41:
Er zijn ook echt veel producten waar ze wellicht echt te veel van hebben en die gewoon weg niet gekocht worden. Daar zit ook productiekosten in, die ze in jaren erna in aanbiedingen/andere producten stoppen om te slijten.
[...]
Ik was afgelopen weekend in Spijkenisse op een kleine beurs, en man wat was het voor mijn gevoel druk. Jong/Oud/Moeders/Vaders je kon t zo gek niet verzinnen. De pokemon handel is na 151/Corona echt wel weer flink opgejaagd (daartegen) door gekte zijn er ook mensen die flink profijt van kunnen hebben.
Er zijn ook teveel producten. Naast de imo hoofdcategorieën booster bundles, booster boxen, etb's, mini tins en UPC heb je nog collectors chests, 3 pack blisters, premium check lane blister, voorheen nog de build en battle stadium kits, de yoghurt drink kartonnen, pokeballs. Lang niet alles is even veel in trek. Zo zitten de grotere jongens op een flinke voorraad aan onverkoopbare producten omdat ze anders geen populaire sets kunnen bestellen bij distributie in de aantallen die ze willen.
En je ziet elk tafeltje op zo'n beurs ook uitpuilen. Men haalt er nog van alles bij: pins, plushies, mystery boxen. En dan kun je zeggen de volwassenen verpesten het voor de kinderen. Want die zien het grote geld als je met een beetje moeite cases vol PKC etb's kunt regelen die x4 gaan. Zelf hou ik het op 50/50. De helft open ik door pakjes aan mijn neefjes te geven. En met de andere helft kijk ik of ik het aankoopbedrag kan terugverdienen. De ene keer lukt dat wel, maar het is geen quick rich scheme.
Het blijft een hobby die je zo duur kunt laten zijn als je zelf wilt uiteindelijk. En als je vroeger als kind beperkt budget had maar nu meer besteedbare euro's ben je sneller geneigd die schade in te halen. Dat versterkt de vraag naar producten ook. Nog los van fomo.