Voor het spelen van het spel zijn er verschillende opties:EricDi schreef op zondag 8 september 2024 @ 07:48:
Mijn neefjes willen beginnen met de game. Dit wordt hun eerste tcg, dus ik mag alles uitleggen. Ik heb vroeger Magic gespeeld, dus verwacht dat het wel goed gaat komen.
Ik zoek wel hulp met het kopen van de juiste decks/boosters/starter packs. Iemand tips waar te beginnen zodat ze met zijn tweeën kunnen spelen en decks kunnen bouwen?
- Pokemon Battle Academy: Dit zijn 3 decks meen ik voor de echte beginners, compleet met stap voor stap speluitleg aan de hand van de decks die er in zitten.
- Losse decks niveau 1: Vergelijkbaar met de decks uit Battle Academy, rechttoe rechtaan. Voor de echte beginners.
- Losse decks niveau 2: Geavanceerdere decks (denk aan meer abilities, meer trainers, meer ex/V-pokemon, kaarten die met elkaar samenwerken etc)
- Losse decks niveau 3: Decks die op toernooien gespeeld kunnen worden qua powerlevel (al zijn echte toernooi decks uiteraard tot in de puntjes geoptimaliseerd)
Wat ook erg leuk is, is een prerelease spelen. Dit is ook erg gericht op beginners. Je krijgt daar een deck met 40 kaarten en 4 boosters. Je mag deze boosters gebruiken om je deck beter te maken, maar hoeft niet. Aan het einde van het "toernooi" krijg je nog 3 boosters (7 totaal). Bij de LGS waar ik dit speel betaal je daar 27 euro voor. Het gaat dus niet om winnen/verliezen, want iedereen krijgt uiteindelijk hetzelfde aantal boosters.
[ Voor 16% gewijzigd door Ypho op 08-09-2024 15:19 ]
🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: ⭐️ My Graded cards ::: 👀 TCG Codex Profile