Het grote Pokémon Topic - Deel Twee Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 51 ... 60 Laatste
Acties:
  • 262.656 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11:54

Ypho

Allround Nerd

EricDi schreef op zondag 8 september 2024 @ 07:48:
Mijn neefjes willen beginnen met de game. Dit wordt hun eerste tcg, dus ik mag alles uitleggen. Ik heb vroeger Magic gespeeld, dus verwacht dat het wel goed gaat komen :D.

Ik zoek wel hulp met het kopen van de juiste decks/boosters/starter packs. Iemand tips waar te beginnen zodat ze met zijn tweeën kunnen spelen en decks kunnen bouwen?
Voor het spelen van het spel zijn er verschillende opties:

- Pokemon Battle Academy: Dit zijn 3 decks meen ik voor de echte beginners, compleet met stap voor stap speluitleg aan de hand van de decks die er in zitten.
- Losse decks niveau 1: Vergelijkbaar met de decks uit Battle Academy, rechttoe rechtaan. Voor de echte beginners.
- Losse decks niveau 2: Geavanceerdere decks (denk aan meer abilities, meer trainers, meer ex/V-pokemon, kaarten die met elkaar samenwerken etc)
- Losse decks niveau 3: Decks die op toernooien gespeeld kunnen worden qua powerlevel (al zijn echte toernooi decks uiteraard tot in de puntjes geoptimaliseerd)

Wat ook erg leuk is, is een prerelease spelen. Dit is ook erg gericht op beginners. Je krijgt daar een deck met 40 kaarten en 4 boosters. Je mag deze boosters gebruiken om je deck beter te maken, maar hoeft niet. Aan het einde van het "toernooi" krijg je nog 3 boosters (7 totaal). Bij de LGS waar ik dit speel betaal je daar 27 euro voor. Het gaat dus niet om winnen/verliezen, want iedereen krijgt uiteindelijk hetzelfde aantal boosters.

[ Voor 16% gewijzigd door Ypho op 08-09-2024 15:19 ]

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: ⭐️ My Graded cards ::: 👀 TCG Codex Profile

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Nou afgelopen zaterdag naar de beurs in Venray geweest, en idd @Joosie200 qua overzicht was de manegelocatie wel wat beter.
Hier in het hotel was ‘t meer een mierennest gevoel, waardoor je ook niet fijn vooraan bij de stands kwam te staan.

Uiteindelijk met 3 BB’s Twilight Masquerade en 2 boxen van Crown Zenith naar huis gegaan.
Voor mij en m’n vriendin 2x BB + de CZ box. Voor m’n broertje 1x de BB + de CZ box. Hem een beetje in de hobby aan het slepen :+.

Alles bij 1 verkoper gekocht, dus al met al mooi wat van de prijs af kunnen halen en i.i.g. een paar tientjes minder kwijt geweest dan via CM.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bo0FeluqMazqCtWTfstff14ILQg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9HJcZfmk0QTd7YMDiJjQvyM8.jpg?f=fotoalbum_large

Ik en m’n vriendin ons deel vervolgens thuis geopend en dit was de buit. Qua hits helaas maar summier, maarja “at least we’ve had us some fun” zullen we maar zeggen. :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iGEv9oTJkh2_v_FSBncQKtS7SWM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ue11hVUI2df9ozzUDYf2lUrI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_47kMz9Ls5OZw-my3pAHBeerGdI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/27jYQPrp7Ienfce2yyNMDZtE.jpg?f=fotoalbum_large

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spacewide
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-06 22:15
Een leuk weekendje weg en pakjes openen. Wat wil je nog meer :9B

De Lairon, Applin en Electivire zijn leuke kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Nu online
Spacewide schreef op maandag 9 september 2024 @ 12:09:
Een leuk weekendje weg en pakjes openen. Wat wil je nog meer :9B

De Lairon, Applin en Electivire zijn leuke kaarten.
Leuk weekendje weg?! Binnen zo'n 1,5 uur stonden we weer buiten haha. Scheelt dat ik ook in Limburg woon en het een half uurtje rijden was.
Wel grappig om te zien waar de bezoekers allemaal vandaan komen, een verkoper uit Groningen bijvoorbeeld en aan accenten te horen ook volk uit de regio Zuid-Holland.

Wel weer even klaar met Pokemonbeurzen: ik merk toch dat ik eigenlijk alleen maar sealed koop en qua raw singles de boot juist af hou omdat ik het een beetje een opgejaagd gevoel vind om de kwaliteit zo 1,2,3 te beoordelen tegenover de brandende ogen van een verkoper. :+
Chiller om dat op m'n gemakje via CM etc. te kopen.

[ Voor 3% gewijzigd door AntraXxX op 09-09-2024 12:19 ]

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:41
Hoppaaa

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9iSGldamyjGJ7qDyQKTUzGTHR5o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OZ5c7YcseMwy3G4k88xaC3mo.jpg?f=fotoalbum_large

Nu berry’s zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricDi
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-04 09:27
Ypho schreef op zondag 8 september 2024 @ 15:18:
[...]

Voor het spelen van het spel zijn er verschillende opties:

- Pokemon Battle Academy: Dit zijn 3 decks meen ik voor de echte beginners, compleet met stap voor stap speluitleg aan de hand van de decks die er in zitten.
- Losse decks niveau 1: Vergelijkbaar met de decks uit Battle Academy, rechttoe rechtaan. Voor de echte beginners.
- Losse decks niveau 2: Geavanceerdere decks (denk aan meer abilities, meer trainers, meer ex/V-pokemon, kaarten die met elkaar samenwerken etc)
- Losse decks niveau 3: Decks die op toernooien gespeeld kunnen worden qua powerlevel (al zijn echte toernooi decks uiteraard tot in de puntjes geoptimaliseerd)

Wat ook erg leuk is, is een prerelease spelen. Dit is ook erg gericht op beginners. Je krijgt daar een deck met 40 kaarten en 4 boosters. Je mag deze boosters gebruiken om je deck beter te maken, maar hoeft niet. Aan het einde van het "toernooi" krijg je nog 3 boosters (7 totaal). Bij de LGS waar ik dit speel betaal je daar 27 euro voor. Het gaat dus niet om winnen/verliezen, want iedereen krijgt uiteindelijk hetzelfde aantal boosters.
Dank voor het uitgebreide antwoord.

Dan rest mij nog de vraag: is het een net zo goede optie om iemands tweedehands collectie op marktplaats te kopen? Dat lijkt veel meer bang voor je buck te geven :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

EricDi schreef op maandag 9 september 2024 @ 13:57:
[...]

Dank voor het uitgebreide antwoord.

Dan rest mij nog de vraag: is het een net zo goede optie om iemands tweedehands collectie op marktplaats te kopen? Dat lijkt veel meer bang voor je buck te geven :).
Hangt er een beetje vanaf. "Bang for buck" valt vaak tegen omdat de meeste mensen wel weten wat ze verkopen (veel bulk voor weinig geld). Qua monetaire waarde haal je er weinig uit, maar je hebt dan wel veel kaarten. De truc is dan uiteraard om je decks zelf in elkaar te zetten, maar op een gegeven moment wil je wellicht betere/duurdere kaarten gaan spelen, en dan liefst 2-4 keer, want je wil je decks wat beter maken. Die kaarten moet je dan vervolgens los kopen.

Als het niet uitmaakt, en je wilt voor de kinderen gewoon een stapeltje kaarten kopen, kun je dat zeker een keer doen. Maar van al die advertenties "5 euro voor 100 random kaarten", verwacht verder niets, want dat krijg je 99% van de keren ook niet (waarde-technisch). ALs je zoiets doet, let dan wel op dat je kaarten uit verschillende sets krijgt, of dat er iets bij staat van "max 4x dezelfde kaart", om te voorkomen dat je echt alleen maar oud papier krijgt ;-)

Koop je echt een volledige collectie, heb je qua waarde wel meer, maar geef je waarschijnlijk ook meer uit, en is het de vraag of je iets krijgt waar je leuke decks mee kunt maken. Maar dat verschilt per advertentie natuurlijk.

[ Voor 8% gewijzigd door Ypho op 09-09-2024 14:19 ]

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: ⭐️ My Graded cards ::: 👀 TCG Codex Profile

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pBimh_2gEhfYH6-acpDv35rX0JA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lYwDtHZNBEJgwL0rO8K5cq3D.jpg?f=fotoalbum_large

Je moet er soms wat geduld voor hebben met PSA. Maar uiteindelijk vijfmaal een 10 in opvolgend nummer is mooi om te zien. Iets minder mooi is DPD. Want die had en lopen voetballen met de verpakkingsdoos. En hadden die onbeheerd tegen de voordeur aan achtergelaten. Nu heeft het niet geregend vandaag. Maar elke voorbijganger kan het pakket oppakken en meenemen. Dat vind ik kwalijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
Joosie200 schreef op maandag 9 september 2024 @ 17:22:
[Afbeelding]

Je moet er soms wat geduld voor hebben met PSA. Maar uiteindelijk vijfmaal een 10 in opvolgend nummer is mooi om te zien. Iets minder mooi is DPD. Want die had en lopen voetballen met de verpakkingsdoos. En hadden die onbeheerd tegen de voordeur aan achtergelaten. Nu heeft het niet geregend vandaag. Maar elke voorbijganger kan het pakket oppakken en meenemen. Dat vind ik kwalijker.
Prachtig Joost! Pikachu straalt op deze manier :*)
Is deze PSA keuring door jezelf en dus zonder tussenkomst van een 3de partij geregeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spacewide
AntraXxX schreef op maandag 9 september 2024 @ 12:17:
[...]

Leuk weekendje weg?! Binnen zo'n 1,5 uur stonden we weer buiten haha. Scheelt dat ik ook in Limburg woon en het een half uurtje rijden was.
Wel grappig om te zien waar de bezoekers allemaal vandaan komen, een verkoper uit Groningen bijvoorbeeld en aan accenten te horen ook volk uit de regio Zuid-Holland.

Wel weer even klaar met Pokemonbeurzen: ik merk toch dat ik eigenlijk alleen maar sealed koop en qua raw singles de boot juist af hou omdat ik het een beetje een opgejaagd gevoel vind om de kwaliteit zo 1,2,3 te beoordelen tegenover de brandende ogen van een verkoper. :+
Chiller om dat op m'n gemakje via CM etc. te kopen.
Ohh haha, ik las hotel dus ging ik ervan uit.
Sealed is the way. Ik apprecieer sealed meer en meer, misschien omdat ik er nu bijna een jaartje mee bezig ben. Wat meer kennis van zaken, geen fomo rush gevoel meer, tactische aankopen, geen YouTube, noch influencers, geen leak news,.. Zo laat ik Stellar Crown rustig op me afkomen met een tweetal ETB en een Latias blister.

Einde mini rant

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Spacewide schreef op maandag 9 september 2024 @ 17:40:
[...]

Prachtig Joost! Pikachu straalt op deze manier :*)
Is deze PSA keuring door jezelf en dus zonder tussenkomst van een 3de partij geregeld?
Nee via Flash-Cards. 20 euro op de Venray beurs eind mei aanbieding. Zo'n deal verslaat de rechtstreekse inzending voor mij. Zelfs met kortingscode bij PSA zit ik op 50 dollar rechtstreeks en dan moet ik nog mijn eigen PostNL zegel bijbetalen naar de VS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Joosie200 schreef op maandag 9 september 2024 @ 17:22:
[Afbeelding]

Cool, je verkoopt er niet toevallig 1 ;) ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
CornermanNL schreef op maandag 9 september 2024 @ 18:04:
[...]

Cool, je verkoopt er niet toevallig 1 ;) ?
Uiteindelijk ga ik ze wel verkopen. Maar nu nog even niet. Want ik verwacht een soortgelijk iets als met de Munch serie. Geef het een paar jaar, dan zakt het totale aanbod en heb je kans dat je er makkelijker van af komt dan nu.

Speaking of Munch. Ik heb een raw copy van de Pikachu Munch / SM-P 288 gekocht. Blijft spannend of het geen fake ding is en hoeveel schade er aan de kaart zit. Die ga ik uiteindelijk ook nog laten graden. Want zelfs een VG - 4 wordt op Ebay nog gelist voor 800 euro. PSA 10 zal het wel niet worden want ik zag wel wat whitening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Joosie200 schreef op maandag 9 september 2024 @ 18:11:
[...]

Uiteindelijk ga ik ze wel verkopen. Maar nu nog even niet. Want ik verwacht een soortgelijk iets als met de Munch serie. Geef het een paar jaar, dan zakt het totale aanbod en heb je kans dat je er makkelijker van af komt dan nu.

Speaking of Munch. Ik heb een raw copy van de Pikachu Munch / SM-P 288 gekocht. Blijft spannend of het geen fake ding is en hoeveel schade er aan de kaart zit. Die ga ik uiteindelijk ook nog laten graden. Want zelfs een VG - 4 wordt op Ebay nog gelist voor 800 euro. PSA 10 zal het wel niet worden want ik zag wel wat whitening.
Snap ik, dat is uiteindelijk ook beter voor het resultaat. Hopelijk pakt de Pikachu Munch goed uit voor je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whahas
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 05-06 22:16
Hoe legaal is dit overigens?
Half?

Hoe dan ook, die enigma berry ga je niet krijgen!

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nice! Ik pak zo af en toe ook nog mijn Anbernic RG35XX erbij om even lekker ouderwets Pokémon te spelen.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!
AntraXxX schreef op maandag 9 september 2024 @ 11:37:
Nou afgelopen zaterdag naar de beurs in Venray geweest, en idd @Joosie200 qua overzicht was de manegelocatie wel wat beter.
Hier in het hotel was ‘t meer een mierennest gevoel, waardoor je ook niet fijn vooraan bij de stands kwam te staan.

Uiteindelijk met 3 BB’s Twilight Masquerade en 2 boxen van Crown Zenith naar huis gegaan.
Voor mij en m’n vriendin 2x BB + de CZ box. Voor m’n broertje 1x de BB + de CZ box. Hem een beetje in de hobby aan het slepen :+.

Alles bij 1 verkoper gekocht, dus al met al mooi wat van de prijs af kunnen halen en i.i.g. een paar tientjes minder kwijt geweest dan via CM.

[Afbeelding]

Ik en m’n vriendin ons deel vervolgens thuis geopend en dit was de buit. Qua hits helaas maar summier, maarja “at least we’ve had us some fun” zullen we maar zeggen. :P

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat een flinke buit zeg en wat een pulls ! :)
Daar is behoorlijk wat geld over de toonbank gegaan O-)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 10:47
whahas schreef op maandag 9 september 2024 @ 23:47:
[...]

Half?

Volkomen legaal, mits je het spel ook zelf bezit (indien het een ROM is). Daarnaast kan dit specifieke apparaat ook de spellen zelf native afspelen. Ik heb ook een Analogue Pocket, en daar speel ik mijn GB(C/A) games (= cartridges) op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aschtra
whahas schreef op maandag 9 september 2024 @ 23:47:
[...]

Half?

Wat bedoel je? 100% legaal. Duurde 1.5 uur voordat ik het plekje had. Was redelijk dichtbij:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GWNdtcvIO_ZH7l4hOzb2X5hNoFQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/43eBp9SUDriqzQo0pRTOWbAv.jpg?f=fotoalbum_large

Milotic heb ik ook reeds. 6 kelpsy berry en 3 oran berrys moeten gebruiken om pokeblock te maken. Dat was voldoende om de beauty op te hogen.

Jammer dat je denkt dat het op andere wijze gedaan is. Had wel een feebass tile calculator gevonden maar die werkte alleen als je een save game gestart had met dode batterij en dat had ik niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
Aschtra schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 09:10:
[...]

Wat bedoel je? 100% legaal. Duurde 1.5 uur voordat ik het plekje had. Was redelijk dichtbij:

[Afbeelding]

Milotic heb ik ook reeds. 6 kelpsy berry en 3 oran berrys moeten gebruiken om pokeblock te maken. Dat was voldoende om de beauty op te hogen.

Jammer dat je denkt dat het op andere wijze gedaan is. Had wel een feebass tile calculator gevonden maar die werkte alleen als je een save game gestart had met dode batterij en dat had ik niet
Ik denk eerder dat het ging om het spelen op een Analogue Pocket.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aschtra
Sir_Lion schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 09:22:
[...]

Ik denk eerder dat het ging om het spelen op een Analogue Pocket.
Aaah kan ook. In mijn geval ook nog volledig legaal (afaik) want gebruik eigen officiële cartridge. Hou niet van ROMs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whahas
Duidelijk.

Heeft Nintendo ooit iets gezegd over de Analogue Pocket?
Ik heb zelf nog een DS Lite en een GBA die het doen, dus weinig interesse in het apparaat.

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
whahas schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 20:03:
Duidelijk.

Heeft Nintendo ooit iets gezegd over de Analogue Pocket?
Ik heb zelf nog een DS Lite en een GBA die het doen, dus weinig interesse in het apparaat.
Waarom zouden ze er iets over te zeggen hebben? Er wordt niets gebruikt wat Nintendo eigen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
Ik heb ook nog een GBA en DSLite, toch is dit apparaat veruit superieur. Wel enorm duur though.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

Ja. En wat nu… verkopen nu de prijs nog hoog is, of laten slab-en…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tSdlr_ANGTwaV7RRgr5Wpo3Znk0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hE7SZjEEsmLF0G8AnjWbbjZS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• whahas
Sir_Lion schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 20:35:
[...]

Waarom zouden ze er iets over te zeggen hebben? Er wordt niets gebruikt wat Nintendo eigen is.
De spellen toch?

Keuzes maken de Mens

• whahas
Aschtra schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 21:07:
Ik heb ook nog een GBA en DSLite, toch is dit apparaat veruit superieur. Wel enorm duur though.
Kun je er ook Pokémon mee ruilen met zo'n kabel?

Keuzes maken de Mens

• Sir_Lion
Maar de spellen zijn authentiek? Direct van Nintendo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spacewide
Ypho schreef op woensdag 11 september 2024 @ 20:27:

[Afbeelding]
Voor 137.50 verkopen (imo) :P

• Dawn
  • Laatst online: 04-06 14:01

Dawn

..Sworn to the Dark..

[Afbeelding]
prijzen zijn in het begin altijd (te) hoog, tot dat mensen daadwerkelijk fatsoenlijk producten geopend hebben.. dus als je de set niet spaart of iets, dan verkopen.

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

Heb ik nu voor staan idd. Als iemand ‘m koopt mooi. Anders niet :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aschtra
whahas schreef op woensdag 11 september 2024 @ 20:50:
[...]

Kun je er ook Pokémon mee ruilen met zo'n kabel?
Jazeker. Ook al meerdere malen gedaan. Kabeltje was paar euro.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LJ6f7vmUHcL62fMosgzkeZliJUw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/82MU9Vt8Pur0W4ixmPEX2KeE.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uzhhft-zovHcdUO2Gr23CoQES-k=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LupxT83vhTNhJIlsLeBpfo4Q.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IDCMPrcFYyzg7nwejD1fUQSLcbA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AVfJUbpWyK3Ct0oFoFwTx3Ka.jpg?f=fotoalbum_tile

[Afbeelding]
De hoeveelheid / aanbod is nu nog klein. Beter nu verkopen en later ooit terugkopen voor een lagere prijs. Singles dalen altijd zeker vlak na release. Wel gefeliciteerd, het is de duurste kaart uit de set. Je kan er een Bulbasaur en Squirtle IR voor terug halen als je hem weet te verkopen.

• whahas
Aschtra schreef op woensdag 11 september 2024 @ 21:11:
[...]

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Wat zijn de andere voordelen?
Naast graphics dus?
Hoe is bijvoorbeeld de accuduur?

Keuzes maken de Mens

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

Joosie200 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 21:18:
[...]

De hoeveelheid / aanbod is nu nog klein. Beter nu verkopen en later ooit terugkopen voor een lagere prijs. Singles dalen altijd zeker vlak na release. Wel gefeliciteerd, het is de duurste kaart uit de set. Je kan er een Bulbasaur en Squirtle IR voor terug halen als je hem weet te verkopen.
Ha, precies die twee staan hoog op mijn wensenlijstje. Zo had ik er nog niet eens over nagedacht.

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online
Aschtra schreef op woensdag 11 september 2024 @ 21:11:
[...]

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Glacier Blue GBA? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
whahas schreef op woensdag 11 september 2024 @ 21:50:
[...]

Wat zijn de andere voordelen?
Naast graphics dus?
Hoe is bijvoorbeeld de accuduur?
Je kan er ook back-ups van je savefile mee maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aschtra
Sir_Lion schreef op donderdag 12 september 2024 @ 07:38:
[...]

Je kan er ook back-ups van je savefile mee maken.
Maa save state vind ik wel iets anders dan een back-up van je save. Is tevens ook erg risky bij Pokémon games op de pocket. Genoeg verhalen gelezen dat complete savegame dan weg is. Weet ook niet of je RTC dat leuk vindt.

Accuduur let ik niet zo op maar ze adverteren met een uur of 5-6 volgens mij. Zolang speel ik toch niet achter elkaar dus gaat gewoon op de lader wanneer bijna leeg. Uiteraard persoonlijk
Verder kan je er dus GB, GBC en GBA fysieke spellen standaard op spelen. Ook kan je ROMs gebruiken, er zijn save states maar verschilt per spel of het fatsoenlijk te gebruiken is, er zijn adapters voor nog andere consoles zoals een GameGear, er is een dockingstation beschikbaar, link cables zijn te gebruiken, zit een fantastisch scherm op. Die verbaasde mij heel erg.
Leuke library die onthoud hoelang je een spel speelt, hou ik altijd wel van. Als je bepaalde files op de SD kaart zet krijg je ook een plaatje van het spel erbij. Verschillende beeldmodi waarbij je ook het originele GBA/GBC/GBA beeld krijgt.

Verder om het kort te houden noem ik het altijd maar een "moderne oude gameboy" :+

https://www.analogue.co/pocket

[ Voor 3% gewijzigd door Aschtra op 12-09-2024 10:48 ]

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:14

Satom

Verzamel ervaringen

Strikvraag: ik heb enkele promo's in huis die sealed zijn, zoals bijv. Pikachu van Gogh. Nu vroeg ik mij eigenlijk af of dat soort plastic wel bestand is tegen langdurig bewaren? Werd er namelijk op gewezen wel goede sleeves te kopen (geen PVC/acid), maar als die sealed Promo's wel van PVC plastic zijn gemaakt, kan ik ze beter eruit halen en zelf gaan (inner)sleven.

Heeft iemand enig idee hoe dat zit, met het plastic van de sealed Promo's?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spacewide
Satom schreef op donderdag 12 september 2024 @ 16:08:
Strikvraag: ik heb enkele promo's in huis die sealed zijn, zoals bijv. Pikachu van Gogh. Nu vroeg ik mij eigenlijk af of dat soort plastic wel bestand is tegen langdurig bewaren? Werd er namelijk op gewezen wel goede sleeves te kopen (geen PVC/acid), maar als die sealed Promo's wel van PVC plastic zijn gemaakt, kan ik ze beter eruit halen en zelf gaan (inner)sleven.

Heeft iemand enig idee hoe dat zit, met het plastic van de sealed Promo's?
Ik heb onlangs sealed promos van 24 jaar geleden geopend die gewoon in een koffer lagen en ze zien er fabriek af uit.

Dat plastieken folietje rond de kaart is vast niet gemaakt voor lange termijn bewaring, maar er zijn verschillende factoren die de afbraak van deze chemische stoffen waarschijnlijk kunnen afremmen of voorkomen.

Je kent deze factoren wel; uv, temperatuur, vochtpercentage,..

Ik bewaar ze liefst in een cardsaver, maar sleeven is het beste tenzij je ooit wil doorverkopen en winst boeken.

[ Voor 3% gewijzigd door Spacewide op 12-09-2024 16:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dawn
  • Laatst online: 04-06 14:01

Dawn

..Sworn to the Dark..

vandaag een hele zwik Stellar Crown besteld voor de volgende Master, maar begonnen met 2 BB's en 2 ETB om te zien wat we eruit halen. komt in een grijze map.
gisteren een kaart of 35 voor m'n Paldean Fates binnen gekregen (voornamelijk arts)

m'n Shrouded Fable gesleeved en een map voor besteld, al denk ik niet dat ik deze compleet maak... de arts zijn zo duur... misschien nog een enkele losse, maar daar blijft het denk ik bij; gewoon de regular set + reverses.

moet ook nog een hele Paradox Rift normal set scoren ergens, maar wat later maar denk ik..

#houdtjebezig

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb drie sleeved boosters en een triple booster pack met promokaart gekocht van Stellar Crown. Mijn geluk beproeven voor de Bulbasaur of Squirtle illustration rares. Zo niet: dan haal ik de Japanse versies via Cardmarket.
Gisteren nog wel tien mini tins van de Sinnoh Stars serie geopend. Tien pakjes Astral en Brilliant Stars later:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JoLEHemy8IskocLQI0WPNaLeJ4s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HwQ6U9SEIoAbwPk89ymLDYrk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QX2xW3j8V_b2nY36UoUJ-mwsFNk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4UwT1DgfgqIvaXZTjqCHduj3.jpg?f=fotoalbum_large

Een dubbele hoothoot. Maar de Arceus rainbow is toch wel de beste pull.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IFFiKKMgZvLhX1_r7Vh_iggtjKY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wGANL2Fe4revr6P5zZg0r46I.jpg?f=fotoalbum_large

Zes pakjes: kijken of de sleeved boosters of de triple boosters betere pull rates geven. Nou geen van beide hebben mij iets gegeven. Ja vooruit een reverse holo Eevee. En ik heb de Latias promo. Maar geen full art, illustration rare, ex kaart, gouden kaart of special illustration rare gezien. Stellar Crown nodigt mij evenmin uit net zoals Shrouded Fable om meer pakjes te gaan openen zo.

[ Voor 24% gewijzigd door Joosie200 op 14-09-2024 20:05 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:28
Pakjes open maken ben ik sowieso mee gestopt, ben nog steeds bezig met 151, los pakje zag ik vandaag al in de winkel voor €10.. ben bezig met de losse kaarten die ik mis op cardmarket te verzamelen, eerst de gewone/ reverse holo's bij elkaar aan het sparen. Zitten zo veel zo dure kaarten bij, denk dat ik de duurdere pas ga kopen na de reprint die er aan zit te komen, hopelijk zakt het dan nog iets in prijs.

Ga eerst de masterset van 151 afmaken voor ik 1 van de andere sets ga proberen te verzamelen.. Ze brengen echt veeeeeeel te veeeeel uit om voor alles te gaan, zoveel geld groeit echt niet op mijn rug xD

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spacewide
Zijn hier nog "nu en dan" Chinese kaarten verzamelaars? Ze hebben echt leuke varianten.

Deze twee mogen ontvangen via Ebay China.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PZkJj7S9NcGqqr9yVo5CP9kLVx0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DwgOE63UwhPlop1tuhDz1iJ6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1hdHfOQ1E-GcsiJRNkNl9XQJW-8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IT4umuJ2dgVvYsYKLPpmQ0h4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Royy90
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:59
Nog meer tweakers die uitkijken maar de pocket release? Officieel niet in Nederland te krijgen maar makkelijk te installeren natuurlijk. Donderdag even kortstondig inwoner van nieuw Zeeland.

De reviews bekeken en ziet er goed uit. Ga waarschijnlijk wel de premium pass halen. €10 voor 30 packs en wat extra overige dingen is toch prima😁

PSN Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whahas
Nee, ik vind het terecht dat die game niet naar Nederland komt.

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

Ik heb liever dat ze zorgen dat TCG Live stabiel werkt, niet te veel resources vreet en goed zou draaien op mobiel. Ik denk dat we daar meer aan hebben. TCG Pocket is leuk, maar voelt voor mij als een cash-grab (hun goed recht, maar hou ik niet van).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royy90
Hmm, ik denk juist dat de game best groot kan worden.

Easy to pickup. Veel mooie cardart die exclusief is. Verzamelaspect zit er goed in. Maar ik kan ook wel snappen dat het niet iedereen aanspreekt.

Alleen hopelijk doen ze geen geo check…

PSN Profile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FriXion
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-06 01:47
Royy90 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 23:00:
Nog meer tweakers die uitkijken maar de pocket release? Officieel niet in Nederland te krijgen maar makkelijk te installeren natuurlijk. Donderdag even kortstondig inwoner van nieuw Zeeland.

De reviews bekeken en ziet er goed uit. Ga waarschijnlijk wel de premium pass halen. €10 voor 30 packs en wat extra overige dingen is toch prima😁
Oh dat ziet er leuk uit voor mijn zoontje, ga ik in de gaten houden. Thanks voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whahas
Wat vinden jullie van dat nieuwe subpatent van Nintendo en TPCi?

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07:52
Heeft iemand deze nog? Het certificaat dat de Celebi die ik op mijn inmiddels overleden Gold cartridge had legitiem was. Ooit gekregen op een Kindernet evenement.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7SdQ9NJwW31-wlu33ia8-M5lLSk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/phozFGx5299TVzd9EgO6BWuS.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ErikT738 schreef op maandag 23 september 2024 @ 11:40:
Heeft iemand deze nog? Het certificaat dat de Celebi die ik op mijn inmiddels overleden Gold cartridge had legitiem was. Ooit gekregen op een Kindernet evenement.
[Afbeelding]
Wow! Dat is wel echt leuk om te zien, hoeveel ik als kind wel niet geprobeerd hebt om er achter te komen hoe je Celebi kon krijgen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:11
Royy90 schreef op zondag 22 september 2024 @ 09:55:
Hmm, ik denk juist dat de game best groot kan worden.

Easy to pickup. Veel mooie cardart die exclusief is. Verzamelaspect zit er goed in. Maar ik kan ook wel snappen dat het niet iedereen aanspreekt.

Alleen hopelijk doen ze geen geo check…
Waarom zou je ''online'' kaarten willen sparen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royy90
dfbt schreef op maandag 23 september 2024 @ 13:35:
[...]

Waarom zou je ''online'' kaarten willen sparen?
Waarom niet? Heb ook jarenlang Hearthstone en Clash Royale gespeeld. Ik kijk wel echt uit naar deze game hoor. Elke dag wat packs openen, battles doen, missies voltooien, traden met vrienden... leuk joh!

PSN Profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• whahas
ErikT738 schreef op maandag 23 september 2024 @ 11:40:
[Afbeelding]
Ja, ingelijst en alles.

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whahas
whahas schreef op zondag 22 september 2024 @ 22:50:
Wat vinden jullie van dat nieuwe subpatent van Nintendo en TPCi?
Ik bedoel dat patent waarbij beschreven wordt hoe een monster gevangen wordt. Ik ben benieuwd of dit effect gaat hebben op spellen zoals Temtem.

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:28
Jeez wij zijn een paar daagjes bij een Center Parcs, stond in het winkeltje een vitrine vol met ETB's. Vooral uit de sword and shield reeks. Darkness Ablaze, Chilling Reign enzo. Maar like 2.5 keer zo duur als ze op cardmarket staan xD. Snap wel dat die daar blijven staan.... is wel een mooie vitrine zo maar betwijfel dat ze ooit wat verkopen..

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

whahas schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 19:29:
[...]

Ik bedoel dat patent waarbij beschreven wordt hoe een monster gevangen wordt. Ik ben benieuwd of dit effect gaat hebben op spellen zoals Temtem.
Ik wist niet dat je patent kunt aanvragen op een spelmechanisme. Het lijkt me gek als we straks met pokeballs op wilde olifanten gaan gooien. Ik snap het van de aanvraag, maar zou het raar vinden als daar een patent voor wordt afgegeven.

Ik ken Temtem niet, maar is het iets vergelijkbaars als Pal World? Het zal daar ook een reactie op zijn denk ik.

• Jobius
  • Laatst online: 05-06 22:05
Royy90 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 23:00:

Jazeker! Lijkt me tof! Niet alleen om te sparen maar ook om te spelen, lekker korte potjes, ideaal voor tussendoor. Nog ff kijken hoe ik het ga bemachtigen, ik ben daar niet zo handig in.

Ik snap eerlijk gezegt ook niet dat deze app in Nederland word tegengehouden, terwijl het natuurlijk gewoon precies hetzelfde is als kopen van fysieke pakjes pokemon kaarten. Als dit 'gokken' is is dat natuurlijk met fysieke pokemon kaarten ook zo. Of zie ik iets over het hoofd?

• Royy90
Jobius schreef op woensdag 25 september 2024 @ 12:12:
[...]

Jazeker! Lijkt me tof! Niet alleen om te sparen maar ook om te spelen, lekker korte potjes, ideaal voor tussendoor. Nog ff kijken hoe ik het ga bemachtigen, ik ben daar niet zo handig in.

Ik snap eerlijk gezegt ook niet dat deze app in Nederland word tegengehouden, terwijl het natuurlijk gewoon precies hetzelfde is als kopen van fysieke pakjes pokemon kaarten. Als dit 'gokken' is is dat natuurlijk met fysieke pokemon kaarten ook zo. Of zie ik iets over het hoofd?
Ah leuk!! Dat korte potjes is ook iets wat mij aantrekt. Ik hoop een gevalletje easy to pick-up, hard to master.

Als het om iOS gaat is het heel simpel, gewoon in app-store je regio op nieuw Zeeland zetten(als je morgen al wil spelen). Op Android moet je volgens mij de apk sideloaden maar dit durf ik niet met zekerheid te zeggen. Ik verwacht sowieso morgen veel topics hierover op Reddit.

Dat het in Nederland wordt tegengehouden is zeker belachelijk. En ik vind het ook erg krom omdat games zoals eafc, Hearthstone, Clash Royale, enz enz ook werken met boosters/chests. Dus ik snap niet zo goed waar de lijn ligt, zeker omdat Pocket ook de kansen in % erbij heeft vermeld.

Ga je volledig free2play of...? :P

PSN Profile

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

Royy90 schreef op woensdag 25 september 2024 @ 13:14:
[...]

Als het om iOS gaat is het heel simpel, gewoon in app-store je regio op nieuw Zeeland zetten(als je morgen al wil spelen).
Kan dit zonder een adres/creditcard uit NZ? Ik heb namelijk de grootste moeite om een account te maken in een andere regio.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Royy90
Ypho schreef op woensdag 25 september 2024 @ 13:20:
[...]

Kan dit zonder een adres/creditcard uit NZ? Ik heb namelijk de grootste moeite om een account te maken in een andere regio.
Absoluut. Gewoon in de app-store naar je account rechtsboven. Via daar kan je regio aanpassen. Enige dat je moet doen is betalingsvoorkeur op "none" zetten en bij adres wat random invullen. Dan de app downloaden, en weer terug naar NL regio. Kind kan de was doen.

Let wel op dat je geen lopende abonnementen of saldo op je account moet hebben. Anders kan je niet betalingsvoorkeur "none" kiezen.

PSN Profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jobius
Royy90 schreef op woensdag 25 september 2024 @ 13:14:
[...]

Ah leuk!! Dat korte potjes is ook iets wat mij aantrekt. Ik hoop een gevalletje easy to pick-up, hard to master.

Als het om iOS gaat is het heel simpel, gewoon in app-store je regio op nieuw Zeeland zetten(als je morgen al wil spelen). Op Android moet je volgens mij de apk sideloaden maar dit durf ik niet met zekerheid te zeggen. Ik verwacht sowieso morgen veel topics hierover op Reddit.

Dat het in Nederland wordt tegengehouden is zeker belachelijk. En ik vind het ook erg krom omdat games zoals eafc, Hearthstone, Clash Royale, enz enz ook werken met boosters/chests. Dus ik snap niet zo goed waar de lijn ligt, zeker omdat Pocket ook de kansen in % erbij heeft vermeld.

Ga je volledig free2play of...? :P
Ah, Ik heb Android, maar kom er vast uit, komt goed!
In eerste instantie zeker f2p. Als ik het heel tof vind spendeer ik er misschien een tientje aan. We gaan t zien.

• sandpatt
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12:39
Hier als belg ga ik ook via een apk moeten werken.
Was vroeger ook zo met Mario Kart.
Het vervelende hieraan vind ik dat je na iedere update de game moet uninstallen en moet wachten tot de nieuwe apk beschikbaar is om opnieuw te installeren.

• whahas
Ypho schreef op woensdag 25 september 2024 @ 11:50:
[...]

Ik wist niet dat je patent kunt aanvragen op een spelmechanisme. Het lijkt me gek als we straks met pokeballs op wilde olifanten gaan gooien. Ik snap het van de aanvraag, maar zou het raar vinden als daar een patent voor wordt afgegeven.

Ik ken Temtem niet, maar is het iets vergelijkbaars als Pal World? Het zal daar ook een reactie op zijn denk ik.
Er is daadwerkelijk een subpatent voor afgegeven en daarna hebben de bedrijven waar het patent van is PocketPair, de uitgever achter Palworld, aangeklaagd.
Waarom hebben ze dat niet meteen gedaan toen dat spel uitkwam?

Een vriend van mij stuurde een link naar het patent, ik deel deze voor de volledigheid:

https://patents.google.co...7545191B1/en?oq=JP7545191

[ Voor 10% gewijzigd door whahas op 25-09-2024 20:58 ]

Keuzes maken de Mens

• Royy90
sandpatt schreef op woensdag 25 september 2024 @ 16:59:
Hier als belg ga ik ook via een apk moeten werken.
Was vroeger ook zo met Mario Kart.
Het vervelende hieraan vind ik dat je na iedere update de game moet uninstallen en moet wachten tot de nieuwe apk beschikbaar is om opnieuw te installeren.
Hopelijk is dat het enige probleem en zit er geen geoblock op de game...

edit; Wel een geoblock. Voor iOS heel simpel tunnelbear uit de AppStore halen en op nieuw Zeeland zetten. Ik zit in elk geval nu in de game en ben de geocheck door. Maintenance nu.

[ Voor 17% gewijzigd door Royy90 op 26-09-2024 09:40 ]

PSN Profile

• Jobius
Royy90 schreef op woensdag 25 september 2024 @ 21:42:
[...]

Hopelijk is dat het enige probleem en zit er geen geoblock op de game...

edit; Wel een geoblock. Voor iOS heel simpel tunnelbear uit de AppStore halen en op nieuw Zeeland zetten. Ik zit in elk geval nu in de game en ben de geocheck door. Maintenance nu.
Tunnelbear werkt ook voor Android. The maintenance is over nu trouwens, wel een 500mb update die je moet downloaden.

Ik begreep trouwens ook dat je tunnelbear alleen nodig hebt voor het startscherm, zodra je in de game zit kan je hem uitzetten geloof ik.

• sandpatt
Waar heb je de apk vandaag gehaald? Op apk mirror nog niet terug te vinden.
Of heb je een aparte google account gemaakt en op NZ ingesteld?

Updates gebeuren dus automatisch? Niet nodig om een nieuwe apk te downloaden?

[ Voor 22% gewijzigd door sandpatt op 26-09-2024 12:11 ]

• Jobius
sandpatt schreef op donderdag 26 september 2024 @ 12:10:
Waar heb je de apk vandaag gehaald? Op apk mirror nog niet terug te vinden.
Of heb je een aparte google account gemaakt en op NZ ingesteld?

Updates gebeuren dus automatisch? Niet nodig om een nieuwe apk te downloaden?
Nieuwe APK was niet nodig idd. Ik heb de APK via een discord server, ik weet niet of ik dat hier mag delen? DM me anders even.

• sandpatt
Bedankt voor het aanbod, maar het zal niet nodig blijken.

Ik heb gewoon mijn surfshark vpn op NZ gezet, de playstore geopend, een nieuw account gemaakt en kan zo gewoon downloaden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Royy90
Hier werkt het goed op mijn iPad.

Regio gewijzigd naar nz, app gedownload.
vpn aangezet met tunnelbear. Ingelogd. vpn uit en klaar.
Ik heb het nog even getest maar ik moet wel elke keer bij het opstarten even de vpn aanzetten. Na het inloggen kan deze direct weer uit.

Eerste indruk is verrassend goed.

Battle pas is ook gekocht zonder problemen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6e7IBd1TN26TY3TQOHHjFHiXnac=/x800/filters:strip_exif()/f/image/YWuwzj1vgBMpfcgXPlaa9ozg.png?f=fotoalbum_large

PSN Profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Nu online
@Royy90 Wat zijn de designs van de full arts toch prachtig hoor, hier heb je zowat gelijk de 151 set als full art.
Hoop dat we óóit nog sommige designs als fysieke kaarten gaan terug zien. Wát een beauties.

2x klikken voor groot.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bTzbEJvnMIPq7QW2ahRny12-OMo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P8jVEqxPepdIdbgJryQksunV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ddeFCFLI7GZsqfLz09-JxaC76cw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3HsAz5Jowmn1FQWXRTwyw8Hg.jpg?f=fotoalbum_large

• sandpatt
Pakketjes openen gaat wel snel zo door de missies die je kan doen. Ben door de meeste heen denk ik dus zal nu wel wat langzamer gaan.

Intussen al leuke kaartjes kunnen bemachtigen (toegegeven, ik heb éénmalig voor 10euro aan gold gekocht).
Ook ingeschreven op de premium pass voor de gratis trial. Intussen abo al stopgezet.

Dit zijn momenteel mijn toppers:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LlvzJItbDe9lzCJLhQxcVPKDeHQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dfJq7u10pHhXi9xfiox7SEUQ.jpg?f=fotoalbum_large

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

Hoewel ik eigenlijk tegen deze app ben, ben ik wel nieuwsgierig :)

Mijn eigen Apple account kan ik niet omzetten naar NZ, want heb nog tegoed staan. Heb een tweede account die op NZ staat, en daarmee kunnen downloaden als ik NordVPN aan heb. Helaas moet ik een update van zo'n 500MB downloaden, maar deze geeft een error. Niet op locatie (die error krijg ik pas als ik VPN uit zet).

Overigens zie ik in de lijst met landen NL helemaal niet staan. Kunnen we er van uit gaan dat bij de global release het spel helemaal niet naar NL gaat komen?

• Royy90
Ypho schreef op donderdag 26 september 2024 @ 14:08:
Hoewel ik eigenlijk tegen deze app ben, ben ik wel nieuwsgierig :)

Mijn eigen Apple account kan ik niet omzetten naar NZ, want heb nog tegoed staan. Heb een tweede account die op NZ staat, en daarmee kunnen downloaden als ik NordVPN aan heb. Helaas moet ik een update van zo'n 500MB downloaden, maar deze geeft een error. Niet op locatie (die error krijg ik pas als ik VPN uit zet).

Overigens zie ik in de lijst met landen NL helemaal niet staan. Kunnen we er van uit gaan dat bij de global release het spel helemaal niet naar NL gaat komen?
Voor vpn gebruik ik zelf tunnelbear zonder problemen. Tijdens de update moet je ook de vpn aanhebben. Daarna alleen nodig met inlog.

NL en BE zullen ook na 30 oktober niet ondersteund worden. Dit vanwege een of andere vage wetgeving waarbij wij in deze app geen packs mogen openen maar je mag gewoon Hearhtstone packs, Clash Royale chests of real life boosters openen. Snap er zelf ook vrij weinig meer van.
sandpatt schreef op donderdag 26 september 2024 @ 14:07:
Pakketjes openen gaat wel snel zo door de missies die je kan doen. Ben door de meeste heen denk ik dus zal nu wel wat langzamer gaan.

Intussen al leuke kaartjes kunnen bemachtigen (toegegeven, ik heb éénmalig voor 10euro aan gold gekocht).
Ook ingeschreven op de premium pass voor de gratis trial. Intussen abo al stopgezet.

Dit zijn momenteel mijn toppers:

[Afbeelding]
Wat doe ik fout?! Ik heb alles geclaimd... en zit op lvl 2 en moet nog 5xp voor ik naar level 3 kan en battles kan gaan doen. Ik zit nu dus een beetje vast. Vond je die €10 aan gold het waard? Natuurlijk krijg je daardoor wel veel packs... mooie collectie hoor!

Mocht iemand vriendjes willen: 1195-3844-5726-3613 (zelfde username als hier)

[ Voor 32% gewijzigd door Royy90 op 26-09-2024 14:37 ]

PSN Profile

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

Royy90 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 14:26:
[...]
Wat doe ik fout?! Ik heb alles geclaimd... en zit op lvl 2 en moet nog 5xp voor ik naar level 3 kan en battles kan gaan doen. Ik zit nu dus een beetje vast. Vond je die €10 aan gold het waard? Natuurlijk krijg je daardoor wel veel packs... mooie collectie hoor!

Ik voeg je toe.

Je kunt wonder picks doen waarvoor je XP krijgt. Ik heb er inmiddels 4 of 5 gedaan (na inwisselen van die items), ik ben nu lvl 3.

Mijn friend ID (username Ypho) is: 0387017358075893

[ Voor 4% gewijzigd door Ypho op 26-09-2024 14:44 ]

• Royy90
Ypho schreef op donderdag 26 september 2024 @ 14:43:
[...]

Ik voeg je toe.

Je kunt wonder picks doen waarvoor je XP krijgt. Ik heb er inmiddels 4 of 5 gedaan (na inwisselen van die items), ik ben nu lvl 3.

Mijn friend ID (username Ypho) is: 0387017358075893
Ja wellicht is dat het.., want ik heb mijn hourglasses nog niet gebruikt.

PSN Profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sandpatt
[...]

Voor vpn gebruik ik zelf tunnelbear zonder problemen. Tijdens de update moet je ook de vpn aanhebben. Daarna alleen nodig met inlog.

NL en BE zullen ook na 30 oktober niet ondersteund worden. Dit vanwege een of andere vage wetgeving waarbij wij in deze app geen packs mogen openen maar je mag gewoon Hearhtstone packs, Clash Royale chests of real life boosters openen. Snap er zelf ook vrij weinig meer van.

[...]

Geen idee wat je fout doet, ik heb vooral gekeken naar de beschikbare missies en daar zoveel mogelijk proberen doen, veel gaat bijna vanzelf.

Op zich vond ik die 10euro het wel waar voor wat je qua packluck terugkrijgt. Zeker als je vergelijkt met bv 10euro aan packs in Fifa.
Langs de andere kant blijft het natuurlijk 10euro voor wat digitale kaartjes...

Over het algemeen wel leuk dat de packluck wat hoger ligt dan andere games. Zonet nog een missie voltooid waar je 120 hourglasses voor terugkrijgt. Meteen 10 pakjes kunnen openen en met dit als resultaat (onderste 9 kaartjes)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SVpwS0tKbQyzZkxxFgJZMl8a7w4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oMTlWRzBHw0k9HwToVOaqkzF.jpg?f=fotoalbum_large

• Royy90
sandpatt schreef op donderdag 26 september 2024 @ 14:58:
[...]

Geen idee wat je fout doet, ik heb vooral gekeken naar de beschikbare missies en daar zoveel mogelijk proberen doen, veel gaat bijna vanzelf.

Op zich vond ik die 10euro het wel waar voor wat je qua packluck terugkrijgt. Zeker als je vergelijkt met bv 10euro aan packs in Fifa.
Langs de andere kant blijft het natuurlijk 10euro voor wat digitale kaartjes...

Over het algemeen wel leuk dat de packluck wat hoger ligt dan andere games. Zonet nog een missie voltooid waar je 120 hourglasses voor terugkrijgt. Meteen 10 pakjes kunnen openen en met dit als resultaat (onderste 9 kaartjes)

[Afbeelding]
Ja ik heb net toch maar even wat hourglass gespendeerd voor die laatste 5xp... ik ben nu level 3 en kan opeens veel meer.

Je collectie ziet er goed uit zeg! Ik heb nog niks uitgegeven omdat ik niet weet of ik die items nog beter kan gebruiken, maar volgens mij kan ik het gewoon allemaal er doorheen brassen :P

PSN Profile

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

Ik wil die twee weken premium trial doen, maar mijn CC wordt niet geaccepteerd in mijn NZ account :( Iemand een ander idee?

• Royy90
Ypho schreef op donderdag 26 september 2024 @ 15:20:
Ik wil die twee weken premium trial doen, maar mijn CC wordt niet geaccepteerd in mijn NZ account :( Iemand een ander idee?
Op iOS heb ik mijn PayPal gekoppeld en dit werkt zonder problemen.

Nog 2 vriendjes nodig voor Mission: 1195-3844-5726-3613 (zelfde username als hier)

[ Voor 12% gewijzigd door Royy90 op 26-09-2024 15:26 ]

PSN Profile

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

Royy90 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 15:23:
[...]

Op iOS heb ik mijn PayPal gekoppeld en dit werkt zonder problemen.
Aan mijn NZ account kan ik alleen een CC koppelen, ik kon de regio van mijn NL account niet omzetten omdat ik daar tegoed heb staan, daar zit wel PP aan :/

Apple maakt het niet makkelijk :D

• Royy90
Ypho schreef op donderdag 26 september 2024 @ 15:32:
[...]

Aan mijn NZ account kan ik alleen een CC koppelen, ik kon de regio van mijn NL account niet omzetten omdat ik daar tegoed heb staan, daar zit wel PP aan :/

Apple maakt het niet makkelijk :D
Als je de game eenmaal hebt gedownload kan je toch gewoon met je NL account inloggen?

PSN Profile

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

Royy90 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 15:33:
[...]

Als je de game eenmaal hebt gedownload kan je toch gewoon met je NL account inloggen?
Ja, maar ik mag geen purchases doen met een account die de app niet heeft gedownload.

• Royy90
Ypho schreef op donderdag 26 september 2024 @ 15:36:
[...]

Ja, maar ik mag geen purchases doen met een account die de app niet heeft gedownload.
nomnomnom!! En je kan je tegoed niet op dit moment logisch opmaken?

PSN Profile

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

Royy90 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 15:39:
[...]

nomnomnom!! En je kan je tegoed niet op dit moment logisch opmaken?
Haha, helaas. Dat is iets van 70 euro, ik zou niet weten wat ik er van moet kopen :-P

Maar dan niet hoor, is op zich ook niet een grote ramp. Ik kan nog een NL account aanmaken, PP koppelen, wisselen naar NZ, en dan opnieuw downloaden. Maar ik weet niet of ik dat gedoe er voor over heb.

• Royy90
Ypho schreef op donderdag 26 september 2024 @ 15:40:
[...]

Haha, helaas. Dat is iets van 70 euro, ik zou niet weten wat ik er van moet kopen :-P

Maar dan niet hoor, is op zich ook niet een grote ramp. Ik kan nog een NL account aanmaken, PP koppelen, wisselen naar NZ, en dan opnieuw downloaden. Maar ik weet niet of ik dat gedoe er voor over heb.
Oei ja dat is wel wat veel haha! Ik had zoiets ooit met een softlaunch en nog €0,02 op mijn account, was ook heel hinderlijk! Over algemeen geen geld op mijn account omdat alles via PayPal loopt.

Zelf wel even aan het twijfelen of ik €25 wil spenderen als start zodat ik wat mooie decks kan bouwen.

PSN Profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

Royy90 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 15:42:
[...]

Oei ja dat is wel wat veel haha! Ik had zoiets ooit met een softlaunch en nog €0,02 op mijn account, was ook heel hinderlijk! Over algemeen geen geld op mijn account omdat alles via PayPal loopt.

Zelf wel even aan het twijfelen of ik €25 wil spenderen als start zodat ik wat mooie decks kan bouwen.
Ach, wie weet leg ik het over een week weer weg. Zeker als ik iedere keer een VPN moet aanslingeren om te kunnen starten. Ik ga er sowieso zelf geen geld in steken. Ik geef genoeg uit aan aan het echte TCG :D

Ik zit trouwens wel te twijfelen om mijn account te deleten, en een nieuwe save data te starten. Mijn pulls tot nu toe waren echt slecht. Full art Bulbasaur, Porygon en Charmander, en een Exeggutor EX. Uit een 20-tal packs en iets van 5 wonder trades.

[ Voor 16% gewijzigd door Ypho op 26-09-2024 15:55 ]

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

OK. Reroll gedaan, is nu al beter, en dan nog niet eens een berg packs geopend. Nieuwe ID: 4395730289379254

• Royy90
Na een paar uurtjes in de game, zonder (nog) geld uit te hebben gegeven is dit mijn dreambinder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8c815iMpR_6FOKT6GxFljUywyvU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ssEhubXH3rKSGWgeGAul7GIh.jpg?f=fotoalbum_large

PSN Profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sandpatt
Als je de taal van de app even aanpast naar bv Japans, je dan enkele kaarten opent en terugzet naar Engels, dan blijven de kaarten die je intussen hebt verkregen in het Japans.
Via de wonderpicks kan je ook andere talen verzamelen, zo heb ik al chinese kaarten verkregen.

Ik zal dan maar een Japanse binder starten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p5tREqnsMoM4MweUTNsSOTZnoLM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/auEGdDJJVKnk4PIsCHTyNbxU.jpg?f=fotoalbum_large

• whahas
[...]

Simpel, de spellen die je noemt zijn niet voornamelijk op kinderen gericht. Pokémon is dat wel. Daar hebben we in Nederland (en België?) dus adequate wetgeving voor.
Dat jullie de wet verbreken en het spel gaan spelen moeten jullie zelf weten, maar ga alsjeblieft niet doen alsof het spel helemaal kosjer is.

Keuzes maken de Mens

• Jobius
sandpatt schreef op donderdag 26 september 2024 @ 16:47:
Als je de taal van de app even aanpast naar bv Japans, je dan enkele kaarten opent en terugzet naar Engels, dan blijven de kaarten die je intussen hebt verkregen in het Japans.
Via de wonderpicks kan je ook andere talen verzamelen, zo heb ik al chinese kaarten verkregen.

Ik zal dan maar een Japanse binder starten.

[Afbeelding]
Goede tip!

Ik heb ondertussen al +-40 pakjes geopend (zonder te betalen). Het is echt niet moeilijk aan het begin om die boosters vrij te spelen met challenges, het blijft maar komen. Dat zal op een gegeven moment wel stil gaan vallen, maar voor alsnog gaat het soepel.

Naast het verzamelen is het spelletje ook best leuk gedaan vind ik, nog even afwachten hoe leuk/tactisch het blijft maar vermaak me er tot nu toe goed mee.

@whahas Ik vind het vooral vaag dat de regelgeving voor fysieke kaartjes blijkbaar anders is dan voor digitale kaartjes. Daarnaast is clash royale volgens mij ook hartstikke op kinderen gericht dus die beredenering gaat ook niet echt op.

[ Voor 9% gewijzigd door Jobius op 26-09-2024 18:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sandpatt
whahas schreef op donderdag 26 september 2024 @ 17:43:
[...]

Simpel, de spellen die je noemt zijn niet voornamelijk op kinderen gericht. Pokémon is dat wel. Daar hebben we in Nederland (en België?) dus adequate wetgeving voor.
Dat jullie de wet verbreken en het spel gaan spelen moeten jullie zelf weten, maar ga alsjeblieft niet doen alsof het spel helemaal kosjer is.
Oprechte vraag, maar wordt er wel een wet overtreden? De wet zegt toch dat de uitgever het spel niet mag uitgeven in BE/NL, maar de wet zegt toch niet dat het verboden is zo'n spel te spelen?

Vraag me dan ook af wat eigenlijk het verschil is met een fifa of gta+ bijvoorbeeld. Een heel groot deel van de spelers hiervan zijn ook tussen 10-18 jaar hoor.

• whahas
Wat ik net al zei, die zijn niet vooral gericht op kinderen.

Door het spel in Nederland te spelen, overtreed je geen wet, maar wel de voorwaarden van het spel zelf. Die voorwaarden stellen namelijk dat je zo'n spel enkel mag spelen in de landen waar het spel uitgebracht is.

Ja, er zijn een hoop kinderen die GTA+ spelen, maar de laatste keer dat ik het controleerde was GTA een 18 plus spel. Als kinderen dat kunnen spelen dan hebben hun ouders het voor hun gekocht of heeft de game winkel niet opgelet bij de verkoop van het spel.
@sandpatt

Keuzes maken de Mens

• Byte
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Zijn jullie bekend met de Pokémon Legacy versies? Deze heb ik afgelopen vakanties uitgebreid op mijn modded 3DS gespeeld. Er zijn een hoop quality of life changes samen met wat andere wijzigingen te vinden in de ROM. Zo kun je bijvoorbeeld een female trainer kiezen wanneer je Pokémon Yellow Legacy speelt en is ook rennen toegevoegd in o.a. Crystal Legacy.

Ze zijn nu bezig om met Emerald hetzelfde te doen waar ik best hyped voor ben.

• whahas
Jobius schreef op donderdag 26 september 2024 @ 18:49:
[...]

Goede tip!

Ik heb ondertussen al +-40 pakjes geopend (zonder te betalen). Het is echt niet moeilijk aan het begin om die boosters vrij te spelen met challenges, het blijft maar komen. Dat zal op een gegeven moment wel stil gaan vallen, maar voor alsnog gaat het soepel.

Naast het verzamelen is het spelletje ook best leuk gedaan vind ik, nog even afwachten hoe leuk/tactisch het blijft maar vermaak me er tot nu toe goed mee.

@whahas Ik vind het vooral vaag dat de regelgeving voor fysieke kaartjes blijkbaar anders is dan voor digitale kaartjes. Daarnaast is clash royale volgens mij ook hartstikke op kinderen gericht dus die beredenering gaat ook niet echt op.
Fysieke kaartspellen zijn niet Free to Play.

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

Mijn takes na een middagje spelen:
- Spel is simpel en intuitief. Het speelt makkelijker dan het "echte" TCG (soort lite versie).
- App draait soepel (iPhone 12), battery drain valt vooralsnog erg mee.
- Je hebt VPN nodig om het spel te starten. Ik weet niet of dit nodig blijft na de wereldwijde release.
- Er zijn zo'n 10 verschillende currencies/tickets/hourglass/pack dust!
- Behoorlijke power creep. Ik heb 10 "goede" kaarten uit mijn geopende packs, waarvan ik er 7 niet kan gebruiken (ik mis bv een Charmeleon, en ik heb 3 Charizards). Ik weet van het craften, maar ik heb met mijn Pack Points ook al bv een Raticate en Pidgeotto moeten craften (voor mijn "Route 1-deck")
- Geen duplicate protection. Ik heb sommige kaarten nu 5x, waarvan ik er 0 gebruik (zelfde reden als hierboven), terwijl ik een gewone Pidgey en Pidgeotto moet craften om deze te kunnen spelen.
- Je krijgt "maar" 2 packs per dag. Dit is best weinig, zeker omdat er maar 5 kaarten in zitten en de kans redelijk is dat je er niets uit haalt. Het wordt een hele grind voordat je de kaarten hebt voor een goed deck (i.e. Advanced/Expert).
- Battle systeem alleen met friends. Ik zou net als TCGLive ziet dat je een battle kunt starten, en wordt gepaired tegen een random andere speler. Anders moet je continu vriendjes toevoegen en vragen om te battlen.
- Trading niet mogelijk. Dit was vooraf bekend dat dit "later komt", maar is wel jammer. Het is ten slotte een "Trading" card game.
- Rental decks beperkt te gebruiken. Je mag ze max 10x "lenen". Daarna is het over.

Dit allemaal kun je uiteraard omzeilen door er geld op stuk te slaan. Maar omdat het spel niet in NL uit gaat komen, is het de vraag of dat verstandig is (ivm bans etc).

Wat ik vorige week ook al zei:
- Ik had liever dat ze hun tijd zouden steken in verbetering van TCG Live. Dit spel is sowieso een stuk vriendelijker voor de portomonnee.
- Alles lijkt erop ingericht te zijn om mensen geld uit te laten geven (wat hun goed recht is natuurlijk)

Ik ben er stiekem al een beetje op uitgekeken, met name vanwege de power creep. Ik kan met grote moeite (en soms wat geluk) de solo battles winnen in Advanced. Wellicht zal ik het nog eens spelen in de trein, maar dat is het. Het is even kijken of ik het de moeite vindt om dagelijks in te loggen voor de packs.

Benieuwd wat jullie ervaring is zo na een dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
Je hebt er nogal tijd in gestoken voor die samenvatting. Knap werk 👍

Na heel de intro, basic missies en alle tijd reductie items (naam vergeten) - dus 100 kaarten later, had ik zoiets van wauw is dit het? Van al die animaties voor 5 kaartjes werd ik al ongeduldig. Heel de shimmer en shine hadden ze evengoed in hun oude TCG app kunnen implementeren , maarja geld moet rollen.

Mijn kinderen zullen hiervan wel kunnen genieten, maar na 1 dag zullen ze al zeuren naar die premium pass net als bij Fortnite.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ypho schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 09:18:
Mijn takes na een middagje spelen:
Klink als een ea live app zoals je voor fifa ultimate team packs kunt kopen, handelen etc. Plus je eigen deck kunt samenstellen. Maar het komt op mij meer over: hoe kunnen we kinderen op zijn Fortnite gekluisterd aan het scherm houden. Door ze dus dagelijks pakjes te laten openen. Ik vind de art work / design van de kaarten super, maar als je niet kunt traden, ze niet kunt printen voor een fysieke collectie en die kunt laten graden laat dan maar. Dat traden zal er vast nog wel in komen.

Maar ook de reden waarom ik tcg live nog niet heb gedaan: art work fysiek in de hand hebben of in een binder spreekt mij meer aan. Ik ga niet battle passes kopen of voor 10/20 euro tig pakjes extra kunnen openen als je ze niet kunt traden en verhandelen. Voelt voor mij teveel als betalen voor digitale plaatjes / NFT's aan. Je stopt het in een app en dat is dat. Dan betaal ik liever echt geld voor een fysiek product. Of het nu een 3 pack blister, etb, booster bundel of booster box is.

Wel kunnen ze de app analyseren. En zien welk art work het meest geliked wordt zodat ze wellicht over een jaar of wat een fysieke special edition set uitbrengen met enkel designs uit de app. Deden ze toch ook eerder met een Pokemon drawing game? Van teken je favoriete Pokemon na en de top 10 inzendingen daar maken we echte Pokemon kaarten van. Dus ik sluit zoiets niet uit.
Pagina: 1 ... 51 ... 60 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er wordt hier niet gebedeld om codes. Delen mag natuurlijk wel altijd.

Door de grote hack bij Pokémon studio GameFreak, zijn er veel dingen uitgelekt. De vraag dan ook als je informatie tegenkomt en deze wilt delen, dan aub de spoiler tag te gebruiken, om het zo voor iedereen een beetje leuk te houden.

Dit topic is gesplitst in twee nieuwe topics: Het grote Pokémon TCG topic voor de Pokémon Trading Card Game en Het grote Pokémon Topic - Deel Drie voor algemene Pokémon videogame discussies. Dit topic wordt gesloten.