In principe stijgen de Engelse kaarten meer dan de Japanse. Als je echt wil investeren moet je ook eens naar psa kijken.
Hier even een update met betrekking tot mijn KantoDex. Ik moet helaas melden dat ik ga stoppen hiermee. Gister heb ik het nieuws gekregen van wederom een mooie Illustration Rare Noctowl. Hierdoor heb ik het moeilijke besluit moeten nemen om toch weer te starten met een LivingDex.
Om het hele probleem van meerdere binders maar direct aan te pakken ben ik gegaan voor niks minder dan "the Beast".
/f/image/BAilwfYCA2jNK1jsV6M4ueit.png?f=fotoalbum_large)
Yes, 1280 kaartjes in deze binder. Kwamen aardig wat verzendkosten overheen maar dan kan mijn innerlijke ocd het voorlopig aan. Ik heb besloten om alles door te laten lopen, dus na Mew komt direct Chikorita. Om het "probleem" op te lossen met de meerder gens heb ik besloten om elke generatie in een outer sleeve kleur te doen van Dragon Shield.
Dit deed wel even zeer, maar gelukkig had ik voldoende saldo op CardMarket. Om een idee te krijgen van een kaart in zo'n sleeve:
:strip_exif()/f/image/FK9oEsd9KLf3jq8qOYMpGTNh.jpg?f=fotoalbum_large)
Verder blijf ik bij de Japanse kaarten omdat ik deze gewoon mooier vind dan de Engelstalige variant. Bijkomende voordelen zijn dat deze eerder op de markt zijn, betere kwaliteit hebben en vaak goedkoper zijn. Dus winwinwin.
Ik ga ook geen bulk meer kopen en ga alleen full arts in de binder doen. Met voorkeur voor, maar niet beperkt tot, illustration rares. Ik sla (voorlopig) de mega's, regionals en forms over.
Als bonus nog even 96 illustration rares gekocht via CardMarket. Foto's van alles volgen wanneer de binder in juli binnen komt.