Het grote Pokémon Topic - Deel Twee Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 46 ... 60 Laatste
Acties:
  • 261.691 views

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Spacewide
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-05 08:20
FriXion schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 11:03:
[Afbeelding]
Oepsie haha. Had blind alles van de Shopping Wizard in mijn winkelwagen gegooid en besteld. Nu heb ik dus een kaart gekocht van 2 cent, met verzendkosten van bijna anderhalve euro :D
Snel annulatieknop indrukken voordat ie vertrekt. :o
Hier ook mailday, maar jammer genoeg niet base 1.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DzP6AEImWF3g3qG-TcgxO9sgPDg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RkYAryL2TsmQv0DXZe9qCXkb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y7JlSEOguMeyXFOKdMM_BYe2b9Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KVjVbFqQpqyxpcI1tkVxYNF7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1v2Ap_TkIVfHNMaxdW81Eq4dhoA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2sDxNsKg16Z7TZsJWXi3TZc0.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 55% gewijzigd door Spacewide op 07-06-2024 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:36
Wat is de appeal van base set 2. Veel zelfde kaarten toch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spacewide
Zo goed als gelijk qua set. Base1 holos zien er lichtjes uitgewassen uit bij het vergelijken met een base2.

Achteraf gezien had ik het beter enkel bij base1 gehouden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Royy90
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 00:03
Aschtra schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 14:47:
Wat is de appeal van base set 2. Veel zelfde kaarten toch
Eigenlijk is base set 2 een reprint van kaarten van base, jungle en fossil. De originele base set had 102 kaarten waar de base set 2 er 130 heeft. Deze reprints gebeuren vaker bij trading card games, voornamelijk voor spelers om bepaalde kaarten legit te houden zodat ze gebruikt kunnen worden.

Voorbeeldje, als kaart x van base set niet meer speelbaar is omdat deze bijvoorbeeld te sterk is, maar kaart y nog wel prima zou zijn. Dan kunnen ze kaart y gewoon printen in de reprint. Dan maken ze base set forbidden maar base set 2 niet. Zo kan kaart y toch nog worden gespeeld.

Voor verzamelaars, tja, daar is base2 altijd beetje een alternatieve set... de een doet het wel, de ander niet.

PSN Profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• whahas
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 30-04 20:59
Verzamelen en spelen met kaarten combineert soms slecht, maar soms zijn uitgevers behulpzaam inderdaad.

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spacewide
whahas schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 17:58:
Verzamelen en spelen met kaarten combineert soms slecht, maar soms zijn uitgevers behulpzaam inderdaad.
Dat is mooi in één zin gegoten.

Verzamelen jullie de eerste base set in het Nederlands, Engels of gemixt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-05 23:58
Spacewide schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 18:01:
[...]

Alleen in het Engels. De rest wel in het Japans denk ik, krijg morgen nog een Rocket Gang kaartje binnen (Japanse Team Rocket). En de Japanse base set (expension pack) zou ik ook wel willen hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15:14

Ypho

Allround Nerd

Bijna, bijna, bijna! Op een paar C/UNC (en Surge's Raichu) na alles in NM-ish conditie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GnC9ToR39Chb0RUJcQYAX4OuAzQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1amWcNdMBUWnfAWpllARzivx.png?f=fotoalbum_large

Breakdown:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vN9raWBXCmqWFiZdhOzZnI8UDBo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/SuQJQvNKAil7rCXalVediaZX.png?f=user_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2glcOosw642mADo4R8zBEDD6ogQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/MdgCuOEIAKaKIGs4cCrRr6fB.png?f=user_large

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: ⭐️ My Graded cards ::: 👀 TCG Codex Profile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aschtra
Spacewide schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 18:01:
[...]

Alleen engels. Wel tot nu toe 3x fout gemaakt op de beurs dat ik Nederlandse kocht 😂

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oYwNCNFbz4WGqWM4GTFQHzJb9lU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d4HC9c7TV9j8f6BXCjoIools.jpg?f=fotoalbum_large

Nieuwste aankoop. De galar power mini tins in een sealed display. Blijft de hamvraag is het C22 / C23 of H21. Verkoper zei C22 en daar ben ik op afgegaan. Zag er ook uit als een matte print en met © 2020 dus denk dat C23 daarmee uit te sluiten is. H21 kan nog, dan zou ik cosmic eclips / rebel clash hebben.

In feite heb ik mogelijk een combinatie van een Evolving Skies en fusion strike ETB in bezit: als het C22 is. Mis je enkel de boekjes, sleeves, munt, dobbelstenen. Ik had het eerder door moeten hebben, vorig jaar oktober kon je gewoon deze mini tins voor 8 ps scoren dus 80 euro totaal voor een display case bij de kruidvat oOo Maar toen zat ik net een beetje in de sv151 mood. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Joosie200 op 08-06-2024 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
De laatste 2 kaarten zijn verzonden van Base Set. 1 bestelling 4 juni verzonden. Die had ik eigenlijk gisteren of vandaag al verwacht. Normaal is dat er wel de eerste bezorgmogelijkheid. Hij staat ook nog niet in de postnl app dat hij überhaupt komt😂

Geduld is schone zaak 🫡

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
Joosie200 schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 11:00:
[Afbeelding]

Nieuwste aankoop. De galar power mini tins in een sealed display. Blijft de hamvraag is het C22 / C23 of H21. Verkoper zei C22 en daar ben ik op afgegaan. Zag er ook uit als een matte print en met © 2020 dus denk dat C23 daarmee uit te sluiten is. H21 kan nog, dan zou ik cosmic eclips / rebel clash hebben.

In feite heb ik mogelijk een combinatie van een Evolving Skies en fusion strike ETB in bezit: als het C22 is. Mis je enkel de boekjes, sleeves, munt, dobbelstenen. Ik had het eerder door moeten hebben, vorig jaar oktober kon je gewoon deze mini tins voor 8 ps scoren dus 80 euro totaal voor een display case bij de kruidvat oOo Maar toen zat ik net een beetje in de sv151 mood. ;)
Open er 1 dan weet je het zeker :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Aschtra schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 12:04:
[...]

Open er 1 dan weet je het zeker :+
Moet ik er eerst nog eentje opsnorren. Zo gaat dat toch? ;) Eentje dicht, eentje open en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriXion
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-04 14:37
Ypho schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 19:32:
Bijna, bijna, bijna! Op een paar C/UNC (en Surge's Raichu) na alles in NM-ish conditie.

[Afbeelding]

Breakdown:
[Afbeelding][Afbeelding]
Wow, respect. Ik spaar ze ook vanaf base set tm de neo series, maar NM is mij veel te duur, ik ga voor LP en hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
Aschtra schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 11:59:
De laatste 2 kaarten zijn verzonden van Base Set. 1 bestelling 4 juni verzonden. Die had ik eigenlijk gisteren of vandaag al verwacht. Normaal is dat er wel de eerste bezorgmogelijkheid. Hij staat ook nog niet in de postnl app dat hij überhaupt komt😂

Geduld is schone zaak 🫡
Woah super O-)

Is Cardmarket nog the way to go voor vintage kaarten?
Een familielid gebruikt Vinted, maar daar heb ik echt geen succes mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
Ik gebruik enkel cardmarket en beurs bezoeken om mijn kaarten te kopen. Kan tot nu toe alles vinden wat ik nodig heb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streskip
Spacewide schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 16:08:
[...]

Woah super O-)

Is Cardmarket nog the way to go voor vintage kaarten?
Een familielid gebruikt Vinted, maar daar heb ik echt geen succes mee.
Tot nu toe alleen nog maar goede ervaringen.

Vandaag 'Here comes Team Rocket' in het Japans binnen gekregen :) Nu alleen nog Dark Charizard en dan is de set compleet! Zal morgen nog wel even een fotootje maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aschtra
Haat dat er geen post komt op zondag en maandag. The waiting game extended :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
Streskip schreef op zondag 9 juni 2024 @ 02:41:
[...]

Tot nu toe alleen nog maar goede ervaringen.

Vandaag 'Here comes Team Rocket' in het Japans binnen gekregen :) Nu alleen nog Dark Charizard en dan is de set compleet! Zal morgen nog wel even een fotootje maken.
Leuke set, maar weinig aanbod precies!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Streskip
Spacewide schreef op zondag 9 juni 2024 @ 16:36:
[...]

Leuke set, maar weinig aanbod precies!
Kreeg er ook wel een beetje fomo van moet ik toegeven haha.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HvkSeDF58oSfOpK1Bw749H9KZuA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wv7WFCJzWsr47idGXcwPcHOh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NGG_DzsWWmO55EQ8v-I31JWfr9Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v27TOniLqR5jT1uMAMuJLGyQ.jpg?f=fotoalbum_large

Nog maar 1 te gaan :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aschtra
De laatste 2 kaarten zijn vanochtend binnengekomen. Net de dubbele check gedaan en ik heb alles van Base Set nu :*)

Nu nog even bedenken hoe ik het ga bewaren.
Dacht eraan om een nieuwe toploader binder te kopen en daar alles in te doen.
Maar is wel weer erg bulky. Normale binder kan op zich ook wel maar heb wel het liefst de holo's in een toploader...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
Hoe doen jullie dit? Normale binder of alles toploader binder. Dus dan ook de duurdere / mooiere in normale binder.
Kan prima denk ik maar ergens blijf ik toch de holos in toploader willen.

en nee ik ga geen 2eu placeholder holos kopen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Aschtra schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 20:09:
Hoe doen jullie dit? Normale binder of alles toploader binder. Dus dan ook de duurdere / mooiere in normale binder.
Kan prima denk ik maar ergens blijf ik toch de holos in toploader willen.

en nee ik ga geen 2eu placeholder holos kopen :p
Mijn base set en Rocket gang zit in die rode Charizard map zoals op de foto hierboven. Mijn andere kaarten zitten per categorie in ETB doosjes. Ik vind die mappen met D ringen niet zo mooi dus ik denk dat ik gewoon maar van dit soort mappen blijf kopen en dan stickers erop met erop geschreven wat erin zit ofzo. Bijvoorbeeld ‘National Pokédex 1 tot 360’.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
Die charizard binder zag ik ook toevallig. Wilde die bestellen om iig base set in te doen. Vond dat wel toepasselijk. Neo genesis past er dan ook nog bij.

Vannacht heeft iemand op CM een kaartje gekocht bij mij :o :o
Naar Italië. Ik ben nu rijk AMA

[ Voor 25% gewijzigd door Aschtra op 12-06-2024 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
Ik heb eens voor dat een tracked Cardmarket pakje geplunderd werd op de weg naar hier. Jammer van deze 100 euro aankoop aan twee vintage holos. Zou cardmarket hier überhaupt iets aan doen of is het gewoon balen?
:'(
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YcC5wMwYVSLuAcYjJQ30LqErAqo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zPBkfAsVtBnr7JYkmawezauP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Spacewide schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 09:16:
Ik heb eens voor dat een tracked Cardmarket pakje geplunderd werd op de weg naar hier. Jammer van deze 100 euro aankoop aan twee vintage holos. Zou cardmarket hier überhaupt iets aan doen of is het gewoon balen?
[Afbeelding]
Wat kan ik mij om dit soort zaken toch boos maken, wat bezielt mensen...

Ik hoop dat Cardmarket hier wat mee gaat doen, anders zullen ze snel klanten gaan verliezen als ze dit zomaar laten gebeuren..

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
Ik zou liefst op een beurs aankopen, "wysiwyg".
Maar tijd en afstand laat het niet toe en dan is Cardmarket geweldig tot zoiets voorvalt natuurlijk.

Aan de voorkant van het doosje zie je duidelijk waar een gat in gewurmd werd. Moge onze here de dief berechten. >:)

We zien wel wat Cardmarket support hieraan doet.

[ Voor 18% gewijzigd door Spacewide op 12-06-2024 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
Spacewide schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 09:43:
Ik zou liefst op een beurs aankopen, "wysiwyg".
Maar tijd en afstand laat het niet toe en dan is Cardmarket geweldig tot zoiets voorvalt natuurlijk.

Aan de voorkant van het doosje zie je duidelijk waar een gat in gewurmd werd. Moge onze here de dief berechten. >:)

We zien wel wat Cardmarket support hieraan doet.
Eens hoor, liever duurdere kaarten op beurs. Maar kon tweemaal geen charizard vinden en op CM was wel een mooie dus dan komt FOMO weer even naar boven :D.

De track en trace van die bestelling staat nog steeds op 'er komt een bezorgmoment' terwijl die er al is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Royy90
[Afbeelding]
Stap 1 is altijd contact opnemen met de verkoper. Ik ga er vanuit dat je het met trustee service hebt laten versturen?

If your order used the trustee service, the money is probably still with Cardmarket. In this case, you might just send the buyer a refund for the shipping costs and have him return the card to you. Once you receive the card, you may issue a further refund for the article value. Only then should the buyer confirm arrival, closing the transaction.

If the buyer had already confirmed arrival and thus the shipment has been "closed" and the money paid to you, please contact our Customer Support for some guidance about how to handle the return.

Het blijft een beetje lastig want jij bent natuurlijk €100 kwijt, maar zo is de verkoper. Maar ik zou zeker contact opnemen met de verkoper en vanuit daar verder kijken. In elk geval niet de order bevestigen totdat het is opgelost.

PSN Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
Letten jullie ook op gewicht wanneer je verzend? Als ik de kaart sandwich tussen 2 kartonnetjes komt die rond 26-27 gram uit. Iets te ver boven de 20gram.
Hoe is jullie ervaring daarin? Kijken ze daar streng naar? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
Aschtra schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 13:24:
Letten jullie ook op gewicht wanneer je verzend? Als ik de kaart sandwich tussen 2 kartonnetjes komt die rond 26-27 gram uit. Iets te ver boven de 20gram.
Ik kan enkel voor België spreken. Als jou envelop met overgewicht aankomt in een lokaal postkantoor van ons land, dan zal de ontvanger een bijbetaling uitnodiging krijgen. Dat hangt dan ook nog eens af van de bereidwilligheid van dat kantoor. Ik ken scenario's waar deze enveloppen op een vergeetstapel eindigen. Ongeacht de zending nationaal of internationaal gebeurde en zelfs vanaf 1gram overgewicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
Nou hij is verzonden. Hoop dat die goed aankomt
Paar foto's gemaakt als bewijsje voor hem.

[ Voor 31% gewijzigd door Aschtra op 12-06-2024 14:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:09
Verschillende keren (~5x) heb ik zulke zendingen dit jaar gewoon via de 20gr briefoptie (á €1,09) op de bus gedaan, altijd goed gegaan en nooit een berichtje van de koper gehad over 'n eventuele 'naheffing'.
Gewoon doen dus. :)

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
Dank voor de tips en reacties zover iedereen!
(ik verzend echt letterlijk nooit iets, denk minder dan 10x gedaan in mijn leven. Dus vandaar de vele vragen :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik let er specifiek op want ik heb al eens zo'n naheffingsbericht ontvangen. Dus een enkele kaart met sleeve en toploader + sandwich in karton doe ik anders enkel in een normale enveloppe als een bubbeltjesplastic ding op 22 gram zou eindigen.

Mijn verkoop aan Malta is goed afgelopen. Net een confirn van de koper. Nieuwe funds voor of een Vmax premium collection box van Flareon/Jolteon/Vaporeon of toch nieuwe mini tins op de kop tikken met losse Fusion Strike / Evolving Skies combi. Ik neig naar het eerste. Heb ik in elk geval de promokaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX
Joosie200 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 14:51:
[...]

Ik let er specifiek op want ik heb al eens zo'n naheffingsbericht ontvangen. Dus een enkele kaart met sleeve en toploader + sandwich in karton doe ik anders enkel in een normale enveloppe als een bubbeltjesplastic ding op 22 gram zou eindigen.

Mijn verkoop aan Malta is goed afgelopen. Net een confirn van de koper. Nieuwe funds voor of een Vmax premium collection box van Flareon/Jolteon/Vaporeon of toch nieuwe mini tins op de kop tikken met losse Fusion Strike / Evolving Skies combi. Ik neig naar het eerste. Heb ik in elk geval de promokaarten.
Ze allemaal of één enkele? En dan natuurlijk de vraag welke! (Flareon of Vaporeon zou mijn persoonlijke voorkeur hebben, de V kaart van Jolteon vind ik niet zo sterk namelijk).

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NCJ87
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 02-05 08:41
Joosie200 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 14:51:
[...]

Ik zou voor de premium collection boxen gaan, want ik vond de tins behoorlijk tegenvallen. Tijdens de kruitvat gekte heb ik er daar (te veel) van gekocht, maar als ik zie wat voor bizar slechte pulls eruit kwamen... Kan natuurlijk pech zijn geweest.

Die promokaarten zijn los inmiddels ook al erg duur geworden, dus lijkt me mooi om die zelf vanuit de boxen te kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HowsMyApple
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:17
AntraXxX schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 14:29:
[...]

Verschillende keren (~5x) heb ik zulke zendingen dit jaar gewoon via de 20gr briefoptie (á €1,09) op de bus gedaan, altijd goed gegaan en nooit een berichtje van de koper gehad over 'n eventuele 'naheffing'.
Gewoon doen dus. :)
Die naheffing gaat ook gewoon naar de koper omdat er meestal geen afzender op de envelop staat. Al is het vanuit PostNL wel een "verzoek" om dat verschil bij te leggen. Er komt geen deurwaarder aanbellen ofzo.

Ik heb zelf meerdere keren zo'n betaalverzoek van PostNL in de bus gehad als ontvangende partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AntraXxX schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 15:36:
[...]

Ze allemaal of één enkele? En dan natuurlijk de vraag welke! (Flareon of Vaporeon zou mijn persoonlijke voorkeur hebben, de V kaart van Jolteon vind ik niet zo sterk namelijk).
Eén is geen. Natuurlijk alledrie dan. Ik vind die Jolteon wel nice, doet me denken aan een Jolteon stuck in the spiderverse ;) Vind de Flareon Vmax meh beetje saaie happy happy achtergrond.
Terwijl de vmax voor Jolteon en Vaporeon meer details / grimmiger zijn.
NCJ87 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 15:43:
[...]
Ik zou voor de premium collection boxen gaan, want ik vond de tins behoorlijk tegenvallen. Tijdens de kruitvat gekte heb ik er daar (te veel) van gekocht, maar als ik zie wat voor bizar slechte pulls eruit kwamen... Kan natuurlijk pech zijn geweest.

Die promokaarten zijn los inmiddels ook al erg duur geworden, dus lijkt me mooi om die zelf vanuit de boxen te kunnen krijgen.
Van alle ETB/mini tins openingen online zie ik inderdaad weinig soeps komen. Het is bij de booster box vaker raak. Aha, dus je had wel opgelet en de kruidvat leeg gekocht? 8 per mini tin dus 4 euro per pakje is een dikke deal 2.5 jaar na release.

Klopt, promokaarten gaan zo voor 25/35 euro per stuk X 6 = 150 / 210 euro. En dan nog ungraded raw prijs. Betaal je de rest voor de packs. 15 packs a 10 euro per pack dan want de boxen kosten minstens 100 per stuk nu / 300 ish per alledrie.

[ Voor 46% gewijzigd door Joosie200 op 12-06-2024 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX
HowsMyApple schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 15:57:
[...]

Die naheffing gaat ook gewoon naar de koper omdat er meestal geen afzender op de envelop staat. Al is het vanuit PostNL wel een "verzoek" om dat verschil bij te leggen. Er komt geen deurwaarder aanbellen ofzo.

Ik heb zelf meerdere keren zo'n betaalverzoek van PostNL in de bus gehad als ontvangende partij.
Ik zet als verkoper wel altijd mijn adresgegevens etc. op de envelop, maar heb de naheffingen nog nooit mogen ontvangen. Ff afkloppen dus. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AntraXxX schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 16:03:
[...]

Ik zet als verkoper wel altijd mijn adresgegevens etc. op de envelop, maar heb de naheffingen nog nooit mogen ontvangen. Ff afkloppen dus. :+
Nou ik wel een keertje gedaan. Kreeg die naheffing gewoon zelf als verkoper/verzender. Ze vonden het geen brievenbuspakje omdat ie 2cm te hoog/breed was.

En een keertje 1 postzegel te weinig geplakt. Dus daar hebben ze hun processen wel op ingericht. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
Crimineel ben je!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NCJ87
Joosie200 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 15:58:
[...]

Eén is geen. Natuurlijk alledrie dan. Ik vind die Jolteon wel nice, doet me denken aan een Jolteon stuck in the spiderverse ;) Vind de Flareon Vmax meh beetje saaie happy happy achtergrond.
Terwijl de vmax voor Jolteon en Vaporeon meer details / grimmiger zijn.

[...]

Van alle ETB/mini tins openingen online zie ik inderdaad weinig soeps komen. Het is bij de booster box vaker raak. Aha, dus je had wel opgelet en de kruidvat leeg gekocht? 8 per mini tin dus 4 euro per pakje is een dikke deal 2.5 jaar na release.

Klopt, promokaarten gaan zo voor 25/35 euro per stuk X 6 = 150 / 210 euro. En dan nog ungraded raw prijs. Betaal je de rest voor de packs. 15 packs a 10 euro per pack dan want de boxen kosten minstens 100 per stuk nu / 300 ish per alledrie.
Haha ja dat was wel bijzonder, ik mocht bij de lokale kruitvat een display meenemen :) Maar ondanks de lage prijs per tin heeft het me bijzonder weinig opgeleverd ;)

Nog een andere idee (een tip die ik in februari via jou heb gekregen): op de UK website van Pokemoncenter is de 151 Mew UPC weer verkrijgbaar met de Squirtle promo. Ik heb er vanmiddag eentje besteld via atvido. Wel even spannend of dat goed gaat allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hela, ik spaar niet enkel pokemon kaarten maar ook postzegels! /said no one ever
NCJ87 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 16:30:
[...]
Nog een andere idee (een tip die ik in februari via jou heb gekregen): op de UK website van Pokemoncenter is de 151 Mew UPC weer verkrijgbaar met de Squirtle promo. Ik heb er vanmiddag eentje besteld via atvido. Wel even spannend of dat goed gaat allemaal.
Ik kan het opnieuw bestellen dus. Al vond ik het wel een duur geintje. UPC voor 140 euro omgerekend bij Pokemon Centre UK + 40 euro verzendkosten. Maargoed promo verkocht voor 120 dus netto een upc voor 60 euro hier. Dat vond ik 16 packs + goodies wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Aschtra schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 07:25:
Die charizard binder zag ik ook toevallig. Wilde die bestellen om iig base set in te doen. Vond dat wel toepasselijk. Neo genesis past er dan ook nog bij.

Vannacht heeft iemand op CM een kaartje gekocht bij mij :o :o
Naar Italië. Ik ben nu rijk AMA
Kan het alleen maar aanraden, erg fijne kwaliteit. Je hebt die map ook in grotere versie (12 pocket), dan gaan er 480 in.

Gefeliciteerd met je verkoop!
[Afbeelding]
Kl*te zeg! :o Dus iemand heeft de kaarten eruit gevist en zogenaamd als beschadigde verpakking doorgestuurd? Geen idee wat CM eraan doet maar goed genaaid is het wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-04 12:06
Ik heb al een paar keer gehad dat ik alsnog een verzoek kreeg tot betalen van de extra kosten. Ik ben daarom gestopt met het op de envelop schrijven van mijn postcode. Meestal zit ik rond de 22 gram. Heb nog nooit van een koper gehoord dat ze extra moesten betalen.

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3GM0ah5IejdZCNNCNBuxdUVEhgs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bH65rd2n2VgbBE28QUCcBTQJ.jpg?f=fotoalbum_large

De Japanse 151 booster boxen met shrink wrap worden goedkoper. Dus hoog tijd om die paar die ik zonder had gekocht te openen. Qua master ball reverse weinig boeiends. Maar ik had die Mewtwo, full art Jinx nog niet. En die Pikachu pullen zelf is leuker dan bestellen. Er staan zoveel andere pokemons op als cameo. Blijft een mooie illustration rare. De Pidgey, Psyduck, Blastoise, Butterfree, Nidoran, Growlithe op de achtergrond en Jigglypuf / Gastly op de voorgrond.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IxxmHbIgHvCmc0h1s0aSUFpqYwI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/781pBrkfgiPXMEEhFHwYH57r.jpg?f=fotoalbum_large

Toen ik Squirtle uit het ene pakje haalde en Wartortle uit de andere hield ik hoop op een Blastoise maar het werd een full art Giovanni. Plus een Clefairy als master ball reverse. Nog geen dubbele master ball reverse dus dat is mooi.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9BmnkYN5VbOpPzxse5xSOwoEkMk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PYZEc2K5KCqoaOBAKq7BnoKI.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ga voor goud! Had me nog leuk geleken om nog de Charizard EX te pullen na de Blastoise / Venusaur maar helaas stak Ninetales / Alakazam daar een stokje voor. En natuurlijk enkel een reverse Pikachu, mijn master ball was een whopping Voltorb. Het mocht niet zo zijn om een echt dure MB uit 3 boxen te halen.

[ Voor 36% gewijzigd door Joosie200 op 14-06-2024 13:03 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Streskip
Ook voor de base set nog maar een paar te gaan :9
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qJviRoHhq3Lx4nlfI3Z3aiSZgg0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5S9FCQvHcNM6AXtJic1ftpc1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
Zou er een verschil in pull rates zitten tussen een case met Crown Zenith ETBs of 5 Crown Zenith mini tins display? Beide keuzes geven je 100 booster packs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik heb geen ervaring met CZ. Wel met SV151 etb vs mini tins. En daar had ik uit de ETB betere pulls dan de mini tins die ik heb geopend. Toch nog een keertje de UPC besteld bij de PKC UK voor de Squirtle promo. Heb ik een UPC die ik kan openen en eentje om sealed te houden.

En ik neig er naar nog een Brilliant Stars en Fusion Strike booster box te kopen. Voor 140 GBP / 170 euro nog twee betaalbare swsh sets. Komt nog een keertje 30 euro forwarding bij via atvideo + al dan niet inklaring / btw. Ben je net zo duur uit als nu kopen via card market. Dus dat is enkel de twijfel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Royy90
Deze twee knapperds zijn afgelopen week binnengekomen. Weer twee kaartjes erbij voor mijn FullArt Kanto Dex
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XkskvkJln6HX2hx7M-hLl6G29tQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6VPIWv38akFHlPDYCO7gVNMb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VTMsrYzxBAE3RkdpexpLYejxuTw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ey8ySvJks6rH3GY0O5Pqzjvx.jpg?f=fotoalbum_large

PSN Profile

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Royy90 schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 13:14:
Deze twee knapperds zijn afgelopen week binnengekomen. Weer twee kaartjes erbij voor mijn FullArt Kanto Dex
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik vind die Persian echt heel mooi als kattenliefhebber! :)
En die Horsea is ook erg leuk gedaan.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
Mijn Italiaan heeft nog niet de aankoop bevestigd als binnengekomen.
Hopelijk is die gewoon traag met verifiëren aangezien die er ook 2 dagen over deed om reactie te geven op een bericht.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Aschtra schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 22:25:
Mijn Italiaan heeft nog niet de aankoop bevestigd als binnengekomen.
Hopelijk is die gewoon traag met verifiëren aangezien die er ook 2 dagen over deed om reactie te geven op een bericht.
Dat overkwam mij ook eens. Na vijf dagen geen confirmatie heb ik een ticket ingeschoten bij Card market zelf. Zij gaven de koper nog 1 termijn en daarna werd de ontvangst door CM zelf bevestigd na inzien track en trace code.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lw71oqa1BEieveeWf_homzweYfg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MzbwXYEz6Mys0rg0nUfncyVo.jpg?f=fotoalbum_large

Deel 1 in de pocket. Nu nog Jolteon en Vaporeon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aschtra
Zojuist confirmed binnen 😃
Was niet tracked dus geld had ik al maar meer voor mien reputatie en eigen gemoedsstand 😂
Van zijn geld weer paar trainers gekocht. Cirkeltje weer rond

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Herkenbaar dat je de opbrengst in andere kaarten stopt. Ik heb dat nu dus met de verkoop van sv151 kaarten en de Squirtle promo. Met die opbrengst heb ik nu de C22 mini tins en de Flareon box. Dan verschuif je je eigen verzameling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
Aschtra schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 22:36:
Zojuist confirmed binnen 😃
Was niet tracked dus geld had ik al maar meer voor mien reputatie en eigen gemoedsstand 😂
Van zijn geld weer paar trainers gekocht. Cirkeltje weer rond
Gelukkig :*) een untracked zending naar Italië duurde wel eens 22 dagen hier.
[Afbeelding]
De verkoper had een ticket (klacht) naar zowel zijn postdienst en cardmarket geopend. Na een goeie week had ik het aankoopbedrag helemaal retour.
Gelukkig zat die zak van de Deutsche Post er rond, wat mijn enige bewijs was.
DHGames op Cardmarket, maar ik durf even niet meer daar te shoppen door een rat in bij de post tussen Finland en Duitsland. 😊

Enne, dan deze nog O-)
Is het herkenbaar voor iemand om en PSA slab te openen zodat het kaartje in een binder past?
Voorbeeld; 80 listings, de eerste 10 ungraded, dan heb je voor een tientje meer een PSA 8, maar ik wil hem in een binder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
Er zijn kaarten waarbij ik getwijfeld heb dat te doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
Wie van jullie? :+

https://www.cardmarket.co...s/Sergeant/Offers/Singles

Je weet maar nooit, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
€100.000,00 voor een kaartje vind ik net wat te gek :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:24
Ik denk erover om mijn 151 los compleet te maken in plaats van te proberen via boosters nog wat rares te bemachtigen. Al zijn sommige prijzen toch wel een drempel voor mij.

Wat zouden jullie doen? Toch nog wat boosters halen en openen of gewoon alles los kopen.

Ik mis voornamelijk de duurdere kaarten nog. Weinig geluk gehad denk ik met openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mooie test wie er klikt zonder na te denken add to cart.

Jolteon box inmiddels ook alvast laten reserveren. Dus ik moet nog zoeken naar een Vaporeon versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spacewide
CornermanNL schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 19:53:
Ik denk erover om mijn 151 los compleet te maken in plaats van te proberen via boosters nog wat rares te bemachtigen. Al zijn sommige prijzen toch wel een drempel voor mij.

Wat zouden jullie doen? Toch nog wat boosters halen en openen of gewoon alles los kopen.

Ik mis voornamelijk de duurdere kaarten nog. Weinig geluk gehad denk ik met openen.
Heel herkenbaar verhaal. Uiteindelijk had ik ver boven mijn budget Elite Trainer Boxen, blisters,... geopend om toch maar die dure kaarten te vinden. Ik was geld kunnen "besparen" als ik sneller de dure chase kaarten aangekocht had. Laat je vooral niet opjagen door FOMO, want als ik me niet vergis krijgen we mogelijk een grote reprint in september waardoor de winkels weer vol gaan liggen. De bron van deze info moet ik weer even opzoeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aschtra

Gewoon los kopen. Boosters altijd duurder op lange termijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik mis ook nog het trio Charizard, Venusaur en Blastoise. Plus Erika Invitation. Maar ik had wel de Zapdos versie gehaald op een beurs maanden geleden voor 70 euro. Die kaart is nu nog maar wat 30 euro waard.

Wacht de reprint window af tegen black friday. De Japanse 151 heeft nu meerdere reprints gekregen. Ik zie dat met oktober/december gebeuren voor de Engelse set. En hoe meer er dan opnieuw beschikbaar komt hoe meer de dure singles gaan zakken.

Ja singles ben je sneller mee klaar en verhoudingsgewijs is het goedkoper dan booster packs blijven openen. Maar juist singles dalen in prijs terwijl gesealde producten stijgen in prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:05

Ik heb meer ervaring met andere cardgames, maar los kopen is vrijwel altijd goedkoper. Boosters zijn leuk om een beginnetje te maken wanneer elke pull nog goed is, maar als je iets specifieks zoekt is het zinloos.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Royy90
Even geen kaart post, maar een fan-made game! Een maat wees mij gister op https://pokerogue.net

Wat een superleuke game is dat. Zit 0 monetization in dus Nintendo/GameFreak zal het niet zo snel neerhalen denk ik.

Het is een roguelike game waarbij je steeds start met een team van Pokemon en battles moet doen. Je kan een pokemon vangen of verslaan. Als je een Pokemon vangt wordt deze toegevoegd aan je roster waardoor je die kan gebruiken in volgende runs. Verder is de game erg diep en zit alles erin... iv's, eggs, legend's/mythical, gym battles, mega's, gen1-9, shinys(welke extra luck geven), shiny charm, enz enz. Na elke battle kan je een reward kiezen voor de huidige run, bijvoorbeeld pokeballs(om nieuwe pokemon te vangen), stat boost, enz.

Op dit moment zit ik hard vast bij floor 20 en 25... maar we komen er wel.
edit; tot 140 gekomen nu :P

PSN Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meru94
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 16:41
Na het vroeger als kind veel verzameld te hebben, zou ik nu de draad terug willen oppakken. Het is alleen zo "lang" geleden dat ik het bos door de bomen niet meer zie en niet weet waar ik juist moet beginnen. Ik zou het nu ook een beetje zien als investering, maar wil wel het genot hebben van packs te openen. Welke packs of boxes koop ik dan het beste?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aschtra
Royy90 schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 13:14:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die Horsea vind ik vet. Als die in het Engels komt ga ik die halen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Royy90
Meru94 schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 10:26:
Na het vroeger als kind veel verzameld te hebben, zou ik nu de draad terug willen oppakken. Het is alleen zo "lang" geleden dat ik het bos door de bomen niet meer zie en niet weet waar ik juist moet beginnen. Ik zou het nu ook een beetje zien als investering, maar wil wel het genot hebben van packs te openen. Welke packs of boxes koop ik dan het beste?
Eigenlijk is de gouden regel bij het verzamelen van Pokemon kaarten dat je eerst voor jezelf gaat bepalen wat je wil verzamelen. Zo ben ik zelf bezig met een Japanse KantoDex met alleen maar fullarts (nadat ik mijn engelstalige pokedex compleet had maar niet tevreden was). Er zitten hier mede-tweakers die nog steeds bezig zijn met een volledige Pokedex, op dit moment zijn er 1025 unieke pokemon(excl. regionals, forms, etc).

Wat andere suggesties zijn
- complete sets
- master sets
- alleen een bepaalde rarity
- oude wotc sets
- alles van 1 Pokemon
- doen wat je zelf wil
- alle weedle's sparen

Je zal dus eerst voor jezelf moeten bepalen wat je wil. Daarna kan je kijken naar het budget, want Pokemon is gewoon erg duur. Haal je niet de illusie dat je alles kan verzamelen want dat is voor de normale mens niet weggelegd. Het kopen van singles via cardmarket.com is de goedkoopste manier om specifieke kaarten te kopen. Sealed is natuurlijk leuker, maar onder aan de streep duurder.

Investering is een totaal ander onderwerp. Dan koop je dus eigenlijk kaarten om deze later te verkopen met winst. Dat moet je echt los zien van de hobby verzamelen/spelen in mijn ogen. Je weet van te voren nooit welke sets in de toekomst omhoog gaan, maar een safe bet is vaak wel generatie 1. Zo had je de base-fossiel-jungle sets die nu behoorlijk wat waard zijn, maar ook de reprint van celebrations is nu aardig wat waard. Wat de 151 set gaat doen in de toekomst is nog niet bekend, maar ik kan mij voorstellen dat dat wel wat waard word ondanks de reprints. Wat je ook kan doen is het investeren in graden. Dit doe je via psa(meest gebruikt voor Pokemon). Je kan dan chase kaarts gaan kopen en deze laten graden, hopen op 10, netjes opbergen en over 10-20 jaar hopen dat Pokemon nog steeds zo populair is en de kaart gewild.
Aschtra schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 11:12:
[...]

Die Horsea vind ik vet. Als die in het Engels komt ga ik die halen
Ja beide heel mooi. Die Persian begin ik zelf steeds mooier en mooier te vinden.

[ Voor 5% gewijzigd door Royy90 op 27-06-2024 12:09 ]

PSN Profile

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Vanmiddag komt de tweede SV151 UPC binnen met Squirtle promo kaart. En de Fusion Strike booster box van Pokemon Centre UK. Via dpd dus geen idee hoe je dan kunt weten dat je moet bijbetalen voor inklaring en btw. Enige wat ik wel weet is dat ik een tijdsindicatie van bezorging heb en the parcel got released at customs.

Verder eens zien of ik vandaag een Jolteon vmax premium collection box kan ophalen in NL. Mis ik nog de duurste box: de Vaporeon vmax premium collection. Als ik de tweede UPC binnen heb gaat die ander open samen met mijn neefjes. Eens zien of ik ze nog wat leuke full art of SIR kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joosie200 schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 09:22:
Vanmiddag komt de tweede SV151 UPC binnen met Squirtle promo kaart. En de Fusion Strike booster box van Pokemon Centre UK. Via dpd dus geen idee hoe je dan kunt weten dat je moet bijbetalen voor inklaring en btw. Enige wat ik wel weet is dat ik een tijdsindicatie van bezorging heb en the parcel got released at customs.

Verder eens zien of ik vandaag een Jolteon vmax premium collection box kan ophalen in NL. Mis ik nog de duurste box: de Vaporeon vmax premium collection. Als ik de tweede UPC binnen heb gaat die ander open samen met mijn neefjes. Eens zien of ik ze nog wat leuke full art of SIR kan geven.
Oeh ik ben benieuwd naar je hits uit die UPC en Fusion Strike booster box, die promo kaart is sowieso een leuke om te hebben in de collectie! ''parcel got released at customs.'' betekend dat je geen kosten meer hebt en hij vrijgegeven is :)
Once everything has been paid, the shipment will be released, and the goods will be in free circulation in the country which means they can be delivered to the final delivery address and circulated without restrictions from there. 25 apr 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!
G_Dragon schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 09:51:
[...]
Oeh ik ben benieuwd naar je hits uit die UPC en Fusion Strike booster box, die promo kaart is sowieso een leuke om te hebben in de collectie! ''parcel got released at customs.'' betekend dat je geen kosten meer hebt en hij vrijgegeven is :)
Die Fusion Strike BB heb ik meer voor de sealed collectie. 145 GBP = 170 euro voor 36 packs of 4,72 per pack. Het zal niet snel Evolving Skies na gaan doen want je hebt enkel een nice Gengar vmax alt art, Mew en Sylveon. Waarvan het altijd de vraag blijft of die stapel aan in te ruilen Gengars, Mews en Sylveons kaarten nu ten koste gaat van de pull rate of niet.

Afbeeldingslocatie: https://www.dexerto.com/cdn-cgi/image/width=3840,quality=75,format=auto/https://editors.dexerto.com/wp-content/uploads/2023/04/16/pokemon-tcg-fusion-strike-thief-header-1024x576.jpg

Al groeit het uit naar een 290 gbp / 360 dollar / 340 euro box op termijn heb ik er wel een verdubbeling mee te pakken. Die Flareon Jolteon Vaporeon boxen ga ik wel openen zodra ik ze compleet heb zodat ik de promo kaarten kan laten graden. En de bijbehorende brilliant stars, chilling reign, Evolving Skies, fusion strike packs ga ik dan wel openen. Jumbo kaarten geef ik aan mijn neefjes. Mogen ze het onderling wel gaan uitvechten wie Flareon, Jolteon of Vaporeon krijgt. Handig als je drie neefjes hebt :P En het scheelt mij een binder kopen enkel voor jumbo kaarten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K1-u8AoBlYUVjOkOAwv73Zplmpg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wzFGxna4wZ4xUbyhRd4HMMlV.jpg?f=fotoalbum_large

Begrijp nu waarom mensen liever booster boxen gaan stapelen ivm UPC. En waarom lijkt het erop dat Pokemon Centers gewoon maar achteloos promokaarten zonder echte eigen bescherming in een jumbo verpakking gooien.

Maargoed eerst lekker van het zonnige weer gaan genieten. Dinsdag 18:00 uur speelt oranje en dan ga ik mijn neefjes blij maken met een hoop SV151 bulk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
Joosie200 schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 10:18:
[...]

Die Fusion Strike BB heb ik meer voor de sealed collectie. 145 GBP = 170 euro voor 36 packs of 4,72 per pack. Het zal niet snel Evolving Skies na gaan doen want je hebt enkel een nice Gengar vmax alt art, Mew en Sylveon. Waarvan het altijd de vraag blijft of die stapel aan in te ruilen Gengars, Mews en Sylveons kaarten nu ten koste gaat van de pull rate of niet.

[Afbeelding]

Al groeit het uit naar een 290 gbp / 360 dollar / 340 euro box op termijn heb ik er wel een verdubbeling mee te pakken. Die Flareon Jolteon Vaporeon boxen ga ik wel openen zodra ik ze compleet heb zodat ik de promo kaarten kan laten graden. En de bijbehorende brilliant stars, chilling reign, Evolving Skies, fusion strike packs ga ik dan wel openen. Jumbo kaarten geef ik aan mijn neefjes. Mogen ze het onderling wel gaan uitvechten wie Flareon, Jolteon of Vaporeon krijgt. Handig als je drie neefjes hebt :P En het scheelt mij een binder kopen enkel voor jumbo kaarten.
Geen idee waarom je die teaser post, maar het is een triest verhaal van die gasten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2q1SPo2j_WbEagDtpKr_P4FHwqI=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/uImSxAtYESHWBVwCK9UkUjB1.webp?f=fotoalbum_large

Bron: https://www.reddit.com/r/PokemonTCG/s/c9lWsDI6sh

Ik ga die postforwarding service ook eens uitproberen. Bedankt voor je tips 👍

[ Voor 3% gewijzigd door Spacewide op 28-06-2024 15:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Spacewide schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 15:01:
[...]

Geen idee waarom je die teaser post, maar het is een triest verhaal van die gasten.
[Afbeelding]

Bron: https://www.reddit.com/r/PokemonTCG/s/c9lWsDI6sh

Ik ga die postforwarding service ook eens uitproberen. Bedankt voor je tips 👍
Was niet als teaser bedoeld. Meer dat het onduidelijk is welk effect het nou heeft gehad. Stel the Pokemon Company print 100k alt arts en men pikt 10k in mis je 10% zeg maar. Of was dit een afgekeurde batch en zou het sowieso nooit in roulatie komen.

Pro tip bij AT vido: bundel je aankopen. Voor het laten bundelen betaal je 2 GBP, maar waar ik eerst 30 GBP per item per pakket kwijt was (dus 60 GBP voor 1x losse UPC en 4x ETB's) was ik nu met 30 GBP totaal klaar als bundelpakket. (UPC gecombineerd met booster box)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23:44
Voor de Shiny hunters onder ons:

Het is momenteel vanaf vandaag tot woensdag 20u mogelijk om in Pokemon Go een Shiny Meltan te vangen.
Zover ik weet heb je per account 1u elke 2 dagen de kans om Meltan te vinden. Je maakt dan een Mystery Box open dat 1u lang Meltan spawnt. De kans dat 1 van die Meltan een Shiny is, wordt geschat op 1/125.

Met 1 account heb je dus gemiddeld 3x 1u kans voor een Shiny Meltan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meru94
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 16:41
Qua investering: welke kaarten zijn het "beste" momenteel, Japanse of Engelse?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NCJ87
Hier is de UPC vandaag ook binnengekomen, helaas dezelfde slechte ervaring met inpakken door Pokemon Center, los in een te grote doos gesmeten. Maar gelukkig zonder al te veel beschadigingen uit Engeland gekomen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Royy90
Meru94 schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 20:50:
Qua investering: welke kaarten zijn het "beste" momenteel, Japanse of Engelse?
In principe stijgen de Engelse kaarten meer dan de Japanse. Als je echt wil investeren moet je ook eens naar psa kijken.

Hier even een update met betrekking tot mijn KantoDex. Ik moet helaas melden dat ik ga stoppen hiermee. Gister heb ik het nieuws gekregen van wederom een mooie Illustration Rare Noctowl. Hierdoor heb ik het moeilijke besluit moeten nemen om toch weer te starten met een LivingDex.

Om het hele probleem van meerdere binders maar direct aan te pakken ben ik gegaan voor niks minder dan "the Beast".
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X3uRvTaLCculd7VdNIR2P2_RZKo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BAilwfYCA2jNK1jsV6M4ueit.png?f=fotoalbum_large
Yes, 1280 kaartjes in deze binder. Kwamen aardig wat verzendkosten overheen maar dan kan mijn innerlijke ocd het voorlopig aan. Ik heb besloten om alles door te laten lopen, dus na Mew komt direct Chikorita. Om het "probleem" op te lossen met de meerder gens heb ik besloten om elke generatie in een outer sleeve kleur te doen van Dragon Shield.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EP0mPA6B2UtRjHBmpSel8arKCRg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VWa0vYk1dJfG8PFXlyGrNVKY.jpg?f=user_large
Dit deed wel even zeer, maar gelukkig had ik voldoende saldo op CardMarket. Om een idee te krijgen van een kaart in zo'n sleeve:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iJSA2D9_wERnpGnw12xi4_wVnmw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FK9oEsd9KLf3jq8qOYMpGTNh.jpg?f=fotoalbum_large
Verder blijf ik bij de Japanse kaarten omdat ik deze gewoon mooier vind dan de Engelstalige variant. Bijkomende voordelen zijn dat deze eerder op de markt zijn, betere kwaliteit hebben en vaak goedkoper zijn. Dus winwinwin.

Ik ga ook geen bulk meer kopen en ga alleen full arts in de binder doen. Met voorkeur voor, maar niet beperkt tot, illustration rares. Ik sla (voorlopig) de mega's, regionals en forms over.

Als bonus nog even 96 illustration rares gekocht via CardMarket. Foto's van alles volgen wanneer de binder in juli binnen komt.

PSN Profile

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-04 21:00
Ooit begon Pokémon met blue op de gameboy, daarna tijdens de hype ook Pokémon GO gedaan. Maar nooit kaartjes gekocht. Al jaren steeds wel mee in mijn handen gestaan mijn spellen winkels maar toch nooit aan begonnen.

Afgelopen week op vakantie een hoop tijd over en dus maar eens tijdje zitten Googlen over welke sets er nou allemaal zijn en hoe het in elkaar steekt. Nu toch maar overstag gegaan xD. Heb een paar boosters en een map voor de 151 set gekocht. Die ken ik tenminste nog uit het verleden haha. Gewoon... voor de leuk.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Royy90
TgR_KILLER schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 23:03:
Ooit begon Pokémon met blue op de gameboy, daarna tijdens de hype ook Pokémon GO gedaan. Maar nooit kaartjes gekocht. Al jaren steeds wel mee in mijn handen gestaan mijn spellen winkels maar toch nooit aan begonnen.

Afgelopen week op vakantie een hoop tijd over en dus maar eens tijdje zitten Googlen over welke sets er nou allemaal zijn en hoe het in elkaar steekt. Nu toch maar overstag gegaan xD. Heb een paar boosters en een map voor de 151 set gekocht. Die ken ik tenminste nog uit het verleden haha. Gewoon... voor de leuk.
En hier gaat het mis.... "Gewoon... voor de leuk". Pokemon kaarten zijn verslavender dan crack :P Dus welkom in het forum, leuk je erbij te hebben haha!

Had je nog leuke pulls? Wat ga je precies verzamelen?

PSN Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Royy90 schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 23:10:
[...]

En hier gaat het mis.... "Gewoon... voor de leuk". Pokemon kaarten zijn verslavender dan crack :P Dus welkom in het forum, leuk je erbij te hebben haha!

Had je nog leuke pulls? Wat ga je precies verzamelen?
Ik ga 'gewoon' kijken of ik de 151 set kan verzamelen :+ verschillende sites verkopen de boosters nog zag ik. En anders uiteindelijk gewoon losse kaartjes kopen misschien. Maar lees ook genoeg over fake kaarten op de markt.... dus weet niet of dat nou zo slim is.

Mijn eerste booster packs komen morgen binnen. De map en nog wat extra boosters volgende week, die kwamen van een andere site. :+

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Royy90
TgR_KILLER schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 23:12:
[...]

Ik ga 'gewoon' kijken of ik de 151 set kan verzamelen :+ verschillende sites verkopen de boosters nog zag ik. En anders uiteindelijk gewoon losse kaartjes kopen misschien. Maar lees ook genoeg over fake kaarten op de markt.... dus weet niet of dat nou zo slim is.

Mijn eerste booster packs komen morgen binnen. De map en nog wat extra boosters volgende week, die kwamen van een andere site. :+
Leuk! Post vooral je pulls. Voor singles kan je naar de website cardmarket.com gaan. Dat is "de" site in de eu voor trading card games. Geen gezeur met fakes en gewoon veilig om te kopen. Het is een soort marktplaats gericht op trading cards.

PSN Profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Royy90 schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 23:14:
[...]

Leuk! Post vooral je pulls. Voor singles kan je naar de website cardmarket.com gaan. Dat is "de" site voor de eu voor trading card games. Geen gezeur met fakes en gewoon veilig om te kopen. Het is een soort marktplaats gericht op trading cards.
Thanks voor de tip! Zal het wel posten als ik wat speciaals pull. Denk ook dat ik gewoon elke dag 1 pakje open ga maken ofzo. Niet alles in 1 keer, dan vliegen de euro's er zo doorheen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Royy90
TgR_KILLER schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 23:18:
[...]

Thanks voor de tip! Zal het wel posten als ik wat speciaals pull. Denk ook dat ik gewoon elke dag 1 pakje open ga maken ofzo. Niet alles in 1 keer, dan vliegen de euro's er zo doorheen :+
Hahaha, ik hoop dat je dat lukt! Ik heb zoiets zovaak geroepen... Ook met Lorcana... dan komen er een paar boosterboxen binnen en dan denk ik... elk dag ff pakje. Maar meestal zijn er 60+ packs in een uur geopend 8)7

PSN Profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Royy90 schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 23:20:
[...]

Hahaha, ik hoop dat je dat lukt! Ik heb zoiets zovaak geroepen... Ook met Lorcana... dan komen er een paar boosterboxen binnen en dan denk ik... elk dag ff pakje. Maar meestal zijn er 60+ packs in een uur geopend 8)7
Tenzij ik maandag de staatsloterij win, gaan er echt geen 60+ packs per uur doorheen. :+

Edit, zie net dat je op die cardmarket ook gewoon boosters kan kopen, tegen heel wat minder dan de 'grote' winkels.. das gevaarlijk haha.

[ Voor 14% gewijzigd door TgR_KILLER op 28-06-2024 23:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

TgR_KILLER schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 23:18:
[...]

Hahaha, no way dat je dat gaat lukken :)

Ik had laatst 3 ETB en wat ander spul. 41 boosters totaal. Mijn zoontje was logeren dus het heeft 2 dagen moeten wachten. Maar nadat de eerste booster open was, volgden de overige 40 snel hoor :D

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: ⭐️ My Graded cards ::: 👀 TCG Codex Profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

TgR_KILLER schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 23:25:
[...]
Edit, zie net dat je op die cardmarket ook gewoon boosters kan kopen, tegen heel wat minder dan de 'grote' winkels.. das gevaarlijk haha.
Let hier wel op. Ik weet niet of het bij Pokemon nog zo is, maar wat je vaak zag (bij MTG is dit ook geweest), is dat er complete boxen werden open gemaakt, en als er gemiddeld in een box bijvoorbeeld 3 ultra-rare kaarten in zitten, dat ze boosters openen tot ze er 3 uit hebben, en dan de rest verkopen. Je kan beter sealed producten kopen, bv ETB, Bundles of boosterboxen (ook die zijn goedkoper dan in de winkel als het goed is ;-) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nog meer reden waarom je niet 36 losse packs aan Evolving Skies wil openen: zie Pokerev
YouTube: I Cracked Evolving Skies Packs To See If It's ACTUALLY Worth It

Die set komt aan de naam Evolving Cries met een reden. En dat is precies dit. Losse pakjes openen is vooral leuk maar 9/10x totaal niet de moeite waard. Verder heb ik de nodige pakjes van SV151 kunnen openen door de Pikachu promo actie. Idem met die 151 UPC. Die ga ik openen omdat die Squirtle promo het de moeite waard maakt. Die Flareon, Jolteon en Vaporeon boxen ga ik openen omdat de bijbehorende promo kaarten de waarde hebben.

Dan heb je toch de kick van het gokken op wat er uit een pakje komt (het zou maar die Moonbreon bij ES zijn of die Charizard bij SV151) zonder dat je meteen je complete spaarpot er doorheen gooit. Enkel bij de Japanse 151 set ben ik echt geld aan het verbrassen. Zeker nu de top kaarten in waarde zijn gedaald na de reprint. Maar dan maakt het uit of je een box opent van 150+ euro aankoop of tegenwoordig 60-70 euro. Die laatste kun je afhankelijk van de master ball reverse kaart nog aardig quitte draaien.

Iemand als Danny Phantump praat daarom ook over de fun cost. Een avondje bioscoop kost je X. Een singleplayer game kopen Y. Waarom mag een andere hobby: tcg / Pokemon kaarten geen Z kosten? En wat die prijs dan mag zijn hangt af van je eigen budget. In mijn slechtste Japanse 151 boxen heb ik een keer 25-30 euro aan kaartwaarde gehaald. Bij een gemiddelde aankoopprijs van 75-80 euro zijn mijn fun cost dus 50 euro *and it's gone

Dus ja de Pokemon tcg kan een duur geintje zijn. Je haalt beter de switch game en ga daar 200 uur in stoppen, is je fun cost drie keer niks. Of ga Pokemon Go doen. Kost je enkel tijd als je geen upgrades koopt. Gezien ik redelijk verdien tegenwoordig en los van Pokemon spul kopen nog steeds flink spaar stop ik gewoon X euro in mijn potje voor Pokemon. De helft uit dat potje mag op aan pakjes openen, de andere helft stop ik weg in de sealed collectie. Kan je toch yolo doen en kijken wat het op de lange termijn oplevert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Ypho schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 08:40:
[...]

Let hier wel op. Ik weet niet of het bij Pokemon nog zo is, maar wat je vaak zag (bij MTG is dit ook geweest), is dat er complete boxen werden open gemaakt, en als er gemiddeld in een box bijvoorbeeld 3 ultra-rare kaarten in zitten, dat ze boosters openen tot ze er 3 uit hebben, en dan de rest verkopen. Je kan beter sealed producten kopen, bv ETB, Bundles of boosterboxen (ook die zijn goedkoper dan in de winkel als het goed is ;-) )
Zag op de cardmarket geen boosterbox in het Engels, alleen Japans en wat andere talen.. Of ik kijk heel erg scheel. Eerste pakje is open... Maar moet ook de verzamelmap nog binnen krijgen en die komt waarschijnlijk pas halverwege volgende week :+

Anyway, let the collecting begin.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YcPv63HgIKOu2US7bOE4jTnSU8U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BIqg85rkHaeAVpZT9d4Vp9y5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Royy90
TgR_KILLER schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 14:19:
[...]

Zag op de cardmarket geen boosterbox in het Engels, alleen Japans en wat andere talen.. Of ik kijk heel erg scheel. Eerste pakje is open... Maar moet ook de verzamelmap nog binnen krijgen en die komt waarschijnlijk pas halverwege volgende week :+

Anyway, let the collecting begin.

[Afbeelding]
Oehh nice! Had je nog leuke pulls?

151 is een set die geen Engelstalige boosterboxen heeft maar booster bundles(6 packs).
Zie hier: https://www.cardmarket.co...language=1&minCondition=2

PSN Profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Royy90 schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 14:40:
[...]

151 is een set die geen Engelstalige boosterboxen heeft maar booster bundles(6 packs).
Zie hier: https://www.cardmarket.co...language=1&minCondition=2
Ik vind het nu allemaal leuk haha! Maar niks wat je 'speciaal' zou noemen I guess ;).

En thanks voor de link! Toen straks maar even een account daar aangemaakt.

[ Voor 5% gewijzigd door TgR_KILLER op 29-06-2024 14:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streskip
Leuk om te lezen dat je ook het Pokemon virus te pakken hebt @TgR_KILLER. Zo begon het bij mij ook tijdje terug met de 151, ondertussen bezig om wat sets uit de jaren 90 compleet te krijgen. Lekker dat nostalgische gevoel :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Streskip schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 19:47:
ondertussen bezig om wat sets uit de jaren 90 compleet te krijgen. Lekker dat nostalgische gevoel :9
Baseset / jungle?

Das echt oldskool nostalgie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streskip
Joosie200 schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 20:01:
[...]

Baseset / jungle?

Das echt oldskool nostalgie.
Yes, base set in het Engels en Team Rocket in het Japans (Rocket Gang). Ik ga in november naar New York dus hoop daar even goed te scoren :9 Kan het nu allemaal wel op cardmarket bestellen maar wil dé Charizard het liefst in een winkel kopen daar, vooral voor de herinnering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Streskip schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 20:03:
[...]
Yes, base set in het Engels en Team Rocket in het Japans (Rocket Gang). Ik ga in november naar New York dus hoop daar even goed te scoren :9 Kan het nu allemaal wel op cardmarket bestellen maar wil dé Charizard het liefst in een winkel kopen daar, vooral voor de herinnering.
En de enige echte Zard zal wel niet goedkoop zijn. Dus zo'n aankoop zou ik sowieso in persoon willen zien en controleren. Merk nu zelf ook dat ik wat vaker card market links laat liggen. Te snel gaat de verzendkosten van iets als een premium collection box naar 9/10 euro. Ik heb gratis ov via werk dus dan haal ik het wel via marktplaats.

Zelf ben ik mijn herfstvakantie aan het plannen. Mogelijk een rondreis door Florida. Als dat hem gaat worden plan ik elke dag wel een bezoekje naar een Costco, Target, Walmart ed in. Niet enkel voor voedsel / drinken, maar ook kijken naar deals voor tins die ik in NL nooit niet ga kunnen scoren. Idealiter met de nodige ES packs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Joosie200 schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 20:17:
[...]

En de enige echte Zard zal wel niet goedkoop zijn. Dus zo'n aankoop zou ik sowieso in persoon willen zien en controleren. Merk nu zelf ook dat ik wat vaker card market links laat liggen. Te snel gaat de verzendkosten van iets als een premium collection box naar 9/10 euro. Ik heb gratis ov via werk dus dan haal ik het wel via marktplaats.

Zelf ben ik mijn herfstvakantie aan het plannen. Mogelijk een rondreis door Florida. Als dat hem gaat worden plan ik elke dag wel een bezoekje naar een Costco, Target, Walmart ed in. Niet enkel voor voedsel / drinken, maar ook kijken naar deals voor tins die ik in NL nooit niet ga kunnen scoren. Idealiter met de nodige ES packs.
Inderdaad zo’n dure aankoop wil je eerst echt zien en dan pas kopen. En ik wil echt dat ‘holy shhh’ moment wanneer ik het echt doe :9

Gratis OV via je werk is wel goud! Mooi gebruik van maken als je toch de tijd hebt om te reizen. Ik werk voor een vervoerder dus kan het alleen maar aanraden haha.

Florida ben ik nog niet geweest maar die winkelketens hebben we laatst in Montréal en paar maanden terug in Boston ook bezocht maar viel toch wel tegen. Hopelijk heb jij betere kansen! GameStop vonden we wel erg leuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Royy90 schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 14:40:
[...]

Pakje 2 is open, bedoel je dit met 'leuke' pulls? :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/441iXLYpGPZcXUD-kzngxTfCLUI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/n6xZl7KLFahXSCPywWajwzY7.jpg?f=user_large

Pagina: 1 ... 46 ... 60 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er wordt hier niet gebedeld om codes. Delen mag natuurlijk wel altijd.

Door de grote hack bij Pokémon studio GameFreak, zijn er veel dingen uitgelekt. De vraag dan ook als je informatie tegenkomt en deze wilt delen, dan aub de spoiler tag te gebruiken, om het zo voor iedereen een beetje leuk te houden.

Dit topic is gesplitst in twee nieuwe topics: Het grote Pokémon TCG topic voor de Pokémon Trading Card Game en Het grote Pokémon Topic - Deel Drie voor algemene Pokémon videogame discussies. Dit topic wordt gesloten.