Het grote Pokémon Topic - Deel Twee Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 43 ... 60 Laatste
Acties:
  • 264.416 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel17
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 13:45
Ypho schreef op zondag 31 maart 2024 @ 14:15:
[...]

Yep, ben net thuis. Was erg druk, zowel qua standjes als bezoekers. Ik ving al op dat een 2e event al in de pijplijn zit.
Hee, was toevallig ook bij Card fest maar het was niet druk ze hadden namelijk een max cap van maar 800 bezoekers. Vanwege parkeergelegenheden.

Maar was wel gezellig druk.

Nog wat kunnrn scoren

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Wij hebben gisteren een boosterbox van de nieuwste set geopend, maar zelfs nu niet een van mijn case kaarten getrokken. Het lijkt bij deze set wel erg lastig te zijn om die mooie arts te pullen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uA5Ji9YOsKMnCJC4xDIoNc4MfC8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/juvjVik08v8bMpSkW27SOKeZ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zF861M1eT8ZE204wTJ5_u0G4Td4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sxFPiBlng9ev0xH7nTgQgOdX.jpg?f=fotoalbum_tile

Verder nog een leuke Pikachu knuffel van mijn beste maat gekregen en mijn vriendin kwam iets heel gaafs tegen van Dragon Ball.

Mijn zwager heeft wel meer dan €400 uitgegeven aan ETB's en een mystery pack, maar bijna geen leuke pulls gehad.

Het was wel een erg leuke dag weg met z'n allen en dat is het belangrijkste! Hopelijk komt er binnenkort weer een in de buurt :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:50

Ypho

Allround Nerd

roel17 schreef op zondag 31 maart 2024 @ 17:42:
[...]

Hee, was toevallig ook bij Card fest maar het was niet druk ze hadden namelijk een max cap van maar 800 bezoekers. Vanwege parkeergelegenheden.

Maar was wel gezellig druk.

Nog wat kunnrn scoren
Haha. Ik vond het druk in de zin dat ik soms moest wachten voordat ik binders kon bekijken. Ik was er wel vroeg, kon gelukkig een plekje vinden vlakbij.

Heb een PSA9 Rocket Mewtwo weten te score voor mijn Gym sets. Tevens ook de Dark Gyarados en Aerodactyl prerelease promos uit Jungle en Rocket, en nog wat andere kaartjes uit de Gym sets (ik spaar al die legacy kaarten).

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 19:53
G_Dragon schreef op zondag 31 maart 2024 @ 17:52:
Wij hebben gisteren een boosterbox van de nieuwste set geopend, maar zelfs nu niet een van mijn case kaarten getrokken. Het lijkt bij deze set wel erg lastig te zijn om die mooie arts te pullen :)

[Afbeelding][Afbeelding]

Verder nog een leuke Pikachu knuffel van mijn beste maat gekregen en mijn vriendin kwam iets heel gaafs tegen van Dragon Ball.

Mijn zwager heeft wel meer dan €400 uitgegeven aan ETB's en een mystery pack, maar bijna geen leuke pulls gehad.

Het was wel een erg leuke dag weg met z'n allen en dat is het belangrijkste! Hopelijk komt er binnenkort weer een in de buurt :)
Heel vet die Dragon Ball lamp :D Spaar jij ook de DBS cg?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Streskip schreef op maandag 1 april 2024 @ 22:25:
[...]

Heel vet die Dragon Ball lamp :D Spaar jij ook de DBS cg?
Wat bedoel je met CG?
Dit is mijn collectie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0iLpjDBEa3oYhJjEhxlxiJou0S8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BsfGuGSR4buCzHSKtsQTjfBD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nsjY5sdpw-9hs9aqYNdfSU4Ue_I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J8XKJCstM8hGeY0o8ulnXJqz.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
G_Dragon schreef op maandag 1 april 2024 @ 22:59:
[...]

Wat bedoel je met CG?
Dit is mijn collectie:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wauw hele gave collectie! _/-\o_ Ik heb alleen maar een Shenron knuffel en 2 Funko’s van Vegeta en Vegito :9

Met cg bedoelde ik card game. Ik dacht misschien spaar je dat ook. Hoor er eigenlijk nooit iemand over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Streskip schreef op maandag 1 april 2024 @ 23:05:
[...]

Wauw hele gave collectie! _/-\o_ Ik heb alleen maar een Shenron knuffel en 2 Funko’s van Vegeta en Vegito :9

Met cg bedoelde ik card game. Ik dacht misschien spaar je dat ook. Hoor er eigenlijk nooit iemand over.
Ah nee die spaar ik niet, heb ooit wel een volle doos kaarten gekocht op een rommelmarkt en daaruit een aantal mooie kaarten bewaard! :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gIjFHc2YYasQadeKp4bdqOw509k=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UHFBukAmepy2PdaaWqjmSfWv.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gQlvlam_LDPs0FhRugWaYb3T6t8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NTEypvDrRMBM5NLmhEzER3VW.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L4hn7YL8G_mHGqOCJPrMVVdSzW4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3RphRsrEgnKEKFavjUdAEpuz.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xs6L5jAzfWC470i5XbON17BbFmk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DP8lHKe9vJqGAqwDe6Wd3fAj.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streskip
G_Dragon schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 08:07:
[...]

Ah nee die spaar ik niet, heb ooit wel een volle doos kaarten gekocht op een rommelmarkt en daaruit een aantal mooie kaarten bewaard! :)

[Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Nice! Zitten mooie kaarten tussen! Ik heb er ook een aantal, maar voelt toch niet zo als met Pokemon kaarten. Vind het ook jammer dat ze nu geen DBZ meer doen, daar heb ik toch wel het meeste gevoel bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Streskip schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 09:01:
[...]

Nice! Zitten mooie kaarten tussen! Ik heb er ook een aantal, maar voelt toch niet zo als met Pokemon kaarten. Vind het ook jammer dat ze nu geen DBZ meer doen, daar heb ik toch wel het meeste gevoel bij.
Dank je! Wij hebben volgens mij maximaal €15 betaald voor de hele doos zonder dat we wisten welke kaarten erin zaten, we waren behoorlijk verrast wat we allemaal tegenkwamen :). Ja dat is zeker heel jammer, maar ik weet niet of ik die TCG ook zou gaan sparen.

Snap wel wat je bedoeld met Dragon Ball kaarten vs Pokémon kaarten, want die bij Dragon Ball zijn bijna allemaal full arts.

[ Voor 9% gewijzigd door G_Dragon op 02-04-2024 09:05 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ik ben bijna jarig dus besloot mezelf van alle Card market opbrengsten te trakteren op:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HQQLGk9QyNbegsuDyKOm8vZIYWY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2z26axFxt04E2FX7ZjvZhNr6.jpg?f=fotoalbum_large

Koreaanse Eevee Heroes voor 55 euro, Japanse 151 voor 135 euro. Nog steeds 3x zoveel als de msrp prijs in Japan. Maar in vergelijking tot eerder heb ik nu een Eevee Heroes box gratis erbij om te openen. En nog een Japanse box onderweg voor 140 euro. Die laat ik dicht zitten, maar deze twee gaan open als cadeau aan mezelf. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:28
Lekker hoor @Joosie200, wanneer gaan de packs geopend worden? 😬

Hier is vanuit CM een 151 UPC én de Charizard (SW&SH) UPC onderweg. Erg mooie promo kaarten überhaupt imo en de packs zijn natuurlijk een leuke bonus. Verraderlijk dat CM credit. :+

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
AntraXxX schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 18:19:
Lekker hoor @Joosie200, wanneer gaan de packs geopend worden? 😬

Hier is vanuit CM een 151 UPC én de Charizard (SW&SH) UPC onderweg. Erg mooie promo kaarten überhaupt imo en de packs zijn natuurlijk een leuke bonus. Verraderlijk dat CM credit. :+
Dat moet ik nog even gaan bekijken. 50 packs om te openen, dus denk 10 per dag. Kan ik op mijn verjaardag de boel gaan sorteren en mijn pulls posten ;) Net nog een gokje gewaagd op Ebay. Voor 100 euro een gesealde Japanse 151 booster box nu kopen. Zit ik op 375 totaal, 125 per box.

Die laatste is een gok, kan ook gaan om geresealde packs met bulk Japanse 151 en geen master ball. Twee UPC is ook niet verkeerd om te openen. Genoeg goodies, playmat, promo's idd en elke pack voor een goede prijs. Het CM tegoed is nu op, al heb ik het opgebouwd uit de verkoop van pulls van de Engelse 151. Dus in feite heb ik het geld doorgezet in de volgende set.

Mijn 151 binder zit nu tjokvol met uncommons / commons EN 151, gevorderde Japanse 151: uncommons, commons, ex, illustration rares, full arts. Dus ik moet kijken waar ik de bulk ga laten. Ik hoop om van de missende 24 Japanse illustration rares wat van de lijst af te strepen.

En qua Eevee Heroes: daar moet ik maar een eigen binder voor regelen. Heb de bulk ook binnen van Danny Phantom dus wil die set netjes in een eigen binder kwijt. Met natuurlijke de search voor een alternative art qua Eeveelutions. Wie wil geen Leafeon / Moonbreon pullen tegen een redelijke prijs. Al zijn er geen gegarandeerde pulls. Toch vind ik die set beter betaalbaar dan nu nog aan Evolving Skies beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whahas
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 04-07 10:58
Iemand nog EUIC gevolgd? Later vandaag Top #8 en finales!

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online
whahas schreef op zondag 7 april 2024 @ 00:44:
Iemand nog EUIC gevolgd? Later vandaag Top #8 en finales!
Ik heb wel wat gevolgd, maar gisteren waren alleen de finals, dat is altijd op zondag.
Meer interessant was eindelijk de data voor Worlds, die uitzonderlijk laat waren dit jaar, en wat TPCI niet in dank werd afgenomen gezien de locatie.

Nu is het sowieso niet slim om Worlds op Hawaii te doen, maar dat heeft meer redenen dan dat het eigenlijk te duur is. Ondanks dat hoop ik er toch een paar dagen naartoe te gaan voor mijn grote vakantie, en dan wat spectaten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 20:13
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KolQ7Vd1RCV0cuMAWS5qjfNo7NA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GGgWXgfhLMPIeSsXD1K99GD3.jpg?f=fotoalbum_large

Rip mijn eerste PSA slab..
Cardmarket verkoper wil dat ik eerst order confirm om me te refunden... Beetje dubbel🥴

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntraXxX
Spacewide schreef op maandag 8 april 2024 @ 19:20:
[Afbeelding]

Cardmarket verkoper wil dat ik eerst order confirm om me te refunden... Beetje dubbel🥴
Hm jammer zeg! Inderdaad ik vind het ook dubbel, misschien de kwestie voorleggen aan de customer service van Cardmarket anders?
Want het geld staat nu vanwege de Trustee Service nog bij CM op de rekening toch?

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whahas
Akaendra schreef op maandag 8 april 2024 @ 09:18:
[...]

Ik heb wel wat gevolgd, maar gisteren waren alleen de finals, dat is altijd op zondag.
Meer interessant was eindelijk de data voor Worlds, die uitzonderlijk laat waren dit jaar, en wat TPCI niet in dank werd afgenomen gezien de locatie.

Nu is het sowieso niet slim om Worlds op Hawaii te doen, maar dat heeft meer redenen dan dat het eigenlijk te duur is. Ondanks dat hoop ik er toch een paar dagen naartoe te gaan voor mijn grote vakantie, en dan wat spectaten etc.
TPCi doet wel meer gekke dingen.

Raar, ik heb zaterdag de laatste wedstrijden gezien. Daar zat niet de top 8 bij. Laatste wedstrijd was een Swiss. Vaag.

De finale was saai en indrukwekkend tegelijkertijd.

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Royy90
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 17:59
[Afbeelding]

Zou het zeker niet confirmen als je hier niet van op de hoogte was! Jij hebt recht op een goed product wanneer je dit besteld, dat zijn ook de regels van CM.

Even van de site:
You should always contact the buyer or seller first. Most issues, from wrong cards to delayed shipments are easily solved by communicating.

If you cannot reach an agreement with the buyer or seller, then you should contact customer support.

PSN Profile

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AntraXxX
Gisteravond deze twee gave UPC’s geopend!
Ik wilde de promo kaarten überhaupt graag hebben en packs (o.a. 3 Evolving Skies) openen is sowieso leuk 😛.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RKaZMaJ-t6EVVtDFmqyRSKq7RlY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QROwfDkrw2wM8g28WKC9bD1k.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RRdzt7pr1cRaV-RV4xbyE8qINuc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3q8ND8YqvSlqROIkuvbYB2jy.jpg?f=fotoalbum_large

Hier de promo kaarten / paar in mijn ogen leuke kaarten / en de hits. Zie rechtsonderin de 2 Charizards! 😊
De #199 stond bovenaan m’n singles verlanglijstje, dus érg blij mee!
Mooie centering ook, dus een kandidaat om eens naar PSA te sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11-09 16:44
[Afbeelding]

Je kan op Cardmarket naar mijn weten de aankomst confirmen en de rating pas later geven. Als er een probleem is met het product wat je hebt ontvangen lijkt het confirmen van de aankomst me niet meer dan logisch. Als de verkoper het dan niet netjes oplost dan kan je 'm altijd nog een slechte rating geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:50

Ypho

Allround Nerd

Balen van de case. Vaak is het bij cardmarket (zeker bij duurdere aankopen) zo dat de verkoper pas het geld krijgt als je als koper de bevestiging geeft dat het binnen is. Dan is het een stukje vertrouwen dat je als koper moet hebben in de verkoper dat het goed komt. Het beoordelen van de verkoper zou ik in ieder geval niet doen voordat alles opgelost is.

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spacewide
Bedankt voor de suggesties, dus heb ik maar een ticket geopend via support.
Als ik wat terug lees op het forum kan het wel twee weekjes duren. :)

Ik werd helemaal achterdochtig toen de verkoper zei dat ik de Pikachu slab niet hoef terug te sturen en m'n geld mag houden, zolang ik maar goedkeur voor ontvangst.

Can't trust new accounts ^_^
AntraXxX schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 09:17:
Gisteravond deze twee gave UPC’s geopend!
Ik wilde de promo kaarten überhaupt graag hebben en packs (o.a. 3 Evolving Skies) openen is sowieso leuk 😛.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hier de promo kaarten / paar in mijn ogen leuke kaarten / en de hits. Zie rechtsonderin de 2 Charizards! 😊
De #199 stond bovenaan m’n singles verlanglijstje, dus érg blij mee!
Mooie centering ook, dus een kandidaat om eens naar PSA te sturen.
Woah nice!! Die blijven mooi dicht hier.. maar nu ik de 151 set volledig heb is dat ook volledig te weerstaan. De MEW199 heb ik 119 euro betaald..
Prachtige reeks..

De Japanse reprints zijn in sommige landen open voor pre-order zag ik op Reddit. Daar ga ik toch twee BBs van aankopen om te bewaren denk ik!

[ Voor 65% gewijzigd door Spacewide op 09-04-2024 18:14 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Speaking of Japanse 151. Dit waren mijn pulls uit een booster box:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G4eQm5zOmm1pbTFvmC263RXkf0E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LAXhxZ6YpTaUA4c4TKwxGOQA.jpg?f=fotoalbum_large

De Bulbasaur wist ik uit mijn eerste pack te pullen. Denk dat begint leuk. Tot ik halverwege vooral veel bulk eruit haalde. Met 4 ex, 4 AR en de charmeleon master ball reverse een doorsnee box. Ik had de master ball, Snorlax en full art Zapdos nog niet. Dus wat dat betreft veel bulk. Maar wel leuk om eens een geseald exemplaar te openen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whahas
Akaendra schreef op maandag 8 april 2024 @ 09:18:
[...]

Ik wilde de regels van Worlds nog opzoeken op de officiële site, maar zoals gewoonlijk vond ik voornamelijk dit:
https://worlds.pokemon.com/en-us/

Bij de uitslagen van EUIC viel me op hoeveel meer spelers TCG trekt dan VG.
Het zou echt helpen indien TPCi de teugels los liet en het makkelijker maakte voor anderen om ook toernooien te organiseren.
Het spel balanceren bij VG zou ik overigens ook wel op prijs stellen.

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
  • Nu online
whahas schreef op woensdag 10 april 2024 @ 11:48:
[...]

Ik wilde de regels van Worlds nog opzoeken op de officiële site, maar zoals gewoonlijk vond ik voornamelijk dit:
https://worlds.pokemon.com/en-us/

Bij de uitslagen van EUIC viel me op hoeveel meer spelers TCG trekt dan VG.
Het zou echt helpen indien TPCi de teugels los liet en het makkelijker maakte voor anderen om ook toernooien te organiseren.
Het spel balanceren bij VG zou ik overigens ook wel op prijs stellen.
TCG is ook veel meer aan te verdienen dan VGC, immers heb je om de zoveel maanden een nieuwe set met kaarten enzo, terwijl je bij VGC hooguit de game + eventuele DLC eenmalig verkoopt om de paar jaar.

Zie bets wel vaak grassroots toernooitjes voorbij komen, vroeger hadden we die ook wel bij het oude nuggetbridge. Ding is wel voor officiele toernooien dat die alleen georganiseerd mogen worden door Professors, en voor zover ik weet hebben we die in NL niet zo heel veel, geloof een stuk of 2.

Wat betreft balans, tja, sommige dingen zijn nou eenmaal meer meta dan anderen, tussen games door wordt nog wel eens een en ander aangepast, maar de games zelf richten zich echt niet op competitive play.
Dat zie je terug in alle awkward systemen zoals EV's IV's enzo. Ook de reden dat veel spelers gewoon pkhex oid gebruiken om competitive legal pokemon te maken, sommige pokemon zijn anders echt niet te doen (denk bijvoorbeeld Enamorus, alleen endgame te krijgen in Arceus en het IV/EV systeem daar is geheel anders, dus je moet nadat je er een hebt em naar home oversluizen en hopen op het beste)

Wat mij betreft, iig voor competitive Pokemon zouden ze echt gewoon een soort van Showdown moeten inbouwen. Gezellig een team op maat maken voor online/toernooi only gebruik waarin je movesets en alles kunt aanpassen. Hebben andere ook niets meer te klagen over 'cheaters' die hun pokemon maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicMaikel
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10:45
Akaendra schreef op woensdag 10 april 2024 @ 12:50:
[...]

TCG is ook veel meer aan te verdienen dan VGC, immers heb je om de zoveel maanden een nieuwe set met kaarten enzo, terwijl je bij VGC hooguit de game + eventuele DLC eenmalig verkoopt om de paar jaar.

Zie bets wel vaak grassroots toernooitjes voorbij komen, vroeger hadden we die ook wel bij het oude nuggetbridge. Ding is wel voor officiele toernooien dat die alleen georganiseerd mogen worden door Professors, en voor zover ik weet hebben we die in NL niet zo heel veel, geloof een stuk of 2.
We hebben er een stuk meer hoor! Precieze aantallen weet ik niet, maar ik ben er zelf ook een, wel specifiek gericht op GO en niet op VGC of TCG.

Eigenlijk hebben we met GO hetzelfde probleem als met VGC: winkels willen zich niet branden aan de digitale versies omdat er vrijwel niets aan te verdienen valt, wat erg jammer is als je het mij vraagt. Wij in Eindhoven zijn al geruime tijd bezig om een winkel te zoeken die GO toernooien met ons willen organiseren, maar helaas heeft het tot dus ver tot weinig geleid. We zijn nog steeds bezig om eea op poten te zetten, maar ben het met @whahas eens dat het TPCi zou sieren als ze een beetje de teugels laten vieren om bijvoorbeeld in bibliotheken en andere openbare ruimtes toernooien te mogen organiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
  • Nu online
MusicMaikel schreef op woensdag 10 april 2024 @ 14:46:
[...]

We hebben er een stuk meer hoor! Precieze aantallen weet ik niet, maar ik ben er zelf ook een, wel specifiek gericht op GO en niet op VGC of TCG.

Eigenlijk hebben we met GO hetzelfde probleem als met VGC: winkels willen zich niet branden aan de digitale versies omdat er vrijwel niets aan te verdienen valt, wat erg jammer is als je het mij vraagt. Wij in Eindhoven zijn al geruime tijd bezig om een winkel te zoeken die GO toernooien met ons willen organiseren, maar helaas heeft het tot dus ver tot weinig geleid. We zijn nog steeds bezig om eea op poten te zetten, maar ben het met @whahas eens dat het TPCi zou sieren als ze een beetje de teugels laten vieren om bijvoorbeeld in bibliotheken en andere openbare ruimtes toernooien te mogen organiseren.
Is ook al inmiddels weer een paar jaar terug dat ik zelf echt actief VGC heb gespeeld hoor, dus het kan zijn dat er meer zijn bijgekomen. Voor NL komt er ook nog qua toernooien bij kijken dat er geen geldprijzen aan vastzitten ivm bepaalde wetten etc. Dat is ook waarom Special event in Utrecht ook geloof ik geen geldprijzen had en waarom Pokemon Worlds hier hoogstwaarschijnlijk nooit zal komen :).

Nu weet ik wel in Eindhoven dat daar kortgeleden bij de Dynamo in het centrum nog een redelijk gametoernooi is gehouden, maar ga er even van uit om dat te huren dat al behoorlijk wat kost. Jaren terug wel eens een klein toernooitje gehad in een gymzaal enzo, maar in een gamezaak nog niet zozeer.

Eppo in het centrum is ook meer TCG/Warhammer dan VGC of Go en in Woensel de Gamemania is te klein, toen die nog in Strijp zat daar wel nog eens een Smash toernooitje gehad voor de Wii of WiiU, maar dat is ook alweer jaren geleden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicMaikel
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10:45
Akaendra schreef op woensdag 10 april 2024 @ 15:13:
[...]

Is ook al inmiddels weer een paar jaar terug dat ik zelf echt actief VGC heb gespeeld hoor, dus het kan zijn dat er meer zijn bijgekomen. Voor NL komt er ook nog qua toernooien bij kijken dat er geen geldprijzen aan vastzitten ivm bepaalde wetten etc. Dat is ook waarom Special event in Utrecht ook geloof ik geen geldprijzen had en waarom Pokemon Worlds hier hoogstwaarschijnlijk nooit zal komen :).

Nu weet ik wel in Eindhoven dat daar kortgeleden bij de Dynamo in het centrum nog een redelijk gametoernooi is gehouden, maar ga er even van uit om dat te huren dat al behoorlijk wat kost. Jaren terug wel eens een klein toernooitje gehad in een gymzaal enzo, maar in een gamezaak nog niet zozeer.

Eppo in het centrum is ook meer TCG/Warhammer dan VGC of Go en in Woensel de Gamemania is te klein, toen die nog in Strijp zat daar wel nog eens een Smash toernooitje gehad voor de Wii of WiiU, maar dat is ook alweer jaren geleden :)
Toevallig werken we als Pokémon GO Eindhoven al samen met Dynamo en waren we ook aanwezig op dat gametoernooi. Maar omdat het geen winkel is, telde het toernooi niet mee als officieel toernooi voor het Play!Pokémon circuit. Om zo'n League op te zetten moet je nogal aan wat regels voldoen, waar Dynamo helaas niet aan voldoet... (moet een winkel zijn, BTW nummer hebben etc). Anders hadden we onze oplossing al lang gevonden!

Eppo hebben we nog niet geprobeerd, maar die gaan we mogelijk wel benaderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel17
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 13:45
Wat zouden jullie allemaal op een pokemon beurs willen zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:42
roel17 schreef op woensdag 10 april 2024 @ 16:35:
Ik open vast allerlei open deuren.

Goede infrastructuur voor ruilen. Denk aan een soort speed date constructie, dat je relatief snel met mensen in gesprek komt en doelgericht kan ruilen. Naast de spontane wat heb jij en wat zoek jij conversaties. Ik heb zelf altijd wat moeite met heel veel mensen op elkaar in dat soort gevallen. Iets rustiger setting is voor mij wel lekker. (ik weet het puur eigen belang).

Een veiling waarbij je je eigen kaarten kan laten veilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
Joosie200 schreef op woensdag 10 april 2024 @ 09:25:
Speaking of Japanse 151. Dit waren mijn pulls uit een booster box:
[Afbeelding]

De Bulbasaur wist ik uit mijn eerste pack te pullen. Denk dat begint leuk. Tot ik halverwege vooral veel bulk eruit haalde. Met 4 ex, 4 AR en de charmeleon master ball reverse een doorsnee box. Ik had de master ball, Snorlax en full art Zapdos nog niet. Dus wat dat betreft veel bulk. Maar wel leuk om eens een geseald exemplaar te openen. :)
Nice! Ik dacht dat in de Japanse set een vastgestelde limiet van 1 speciale kaart vooraf bepaald werd. Zo heb ik het althans begrepen en zelf ook bevestigd bij 4 BB'en.

Ik weet niet of het toegestaan is om verkoper namen te posten, maar ik koop ze bij KaonashiCards. Er zit altijd een "Eigendom van PostNL" postzak bij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Spacewide schreef op woensdag 10 april 2024 @ 17:13:
[...]
Nice! Ik dacht dat in de Japanse set een vastgestelde limiet van 1 speciale kaart vooraf bepaald werd. Zo heb ik het althans begrepen en zelf ook bevestigd bij 4 BB'en.

Ik weet niet of het toegestaan is om verkoper namen te posten, maar ik koop ze bij KaonashiCards. Er zit altijd een "Eigendom van PostNL" postzak bij :P
Hoe dat zit met die limiet. Enige wat ik gehoord heb is dat de Japanse bb 1 master ball holo reverse bevat, mogelijk geen maar dan heb je wel twee secret alt art. En indien 1 master ball holo, dan geen twee sars.

Ja, ik heb deze dus van Kaonashi. Vond het al zo apart om een PostNL postzak erbij te krijgen. Bij het openen viel me bovendien op dat op 6 v/d 20 packs een serienummer gedrukt was op de flap van elke pack. Maar bij 14/20 niet. Had er ook 6 van 11 gram en 14 van 12 gram. Vroeg me nog af of er dan nog gesjoemeld zou zijn met deze bb. De shrink wrap leek legit en ook de pull tab was gewoon netjes dicht. Zag ook geen gekke lijmresten verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
roel17 schreef op woensdag 10 april 2024 @ 16:35:
Inderdaad een ruilhandelhoek. Merk dat ruilvoorstellen doen bij de verkoopstands niks oplevert. En het is een trading card game, dus ik zou graag ergens aan kunnen schuiven. Binders bij elkaar. Voor mij part bij inschrijving laten weten of je open staat voor ruil van sets. En dan alvast bezoekers indelen. Weet zeker dat er zat nog op zoek zijn voor Evolving Skies, Lost Origin, Celebrations, base set nog los van de S&Vsets.

Van die video's van Deep Pocket monster is leuk op die beurzen in Amerika. Maar op de drie NLse beurzen die ik nu gehad heb (Groningen, Hilversum en die van jou) zie ik vooral mensen langs de kraampjes slenteren en weinig ruilhandel op de vloer actief.

En uit 12x Eevee Heroes krijg ik op mijn verjaardag als pulls:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c-CiXVIUbaxsOLMK0m0wRsWy93s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qn9ShDArwzxmysSmvIrIJ8ck.jpg?f=fotoalbum_large

Espeon, Sylveon en Vaporeon. Dus all in all nu een booster box via Danny Phantump binnen. Eerste bestelling 27 euro, tweede bestelling 33 euro. Nu nog wachten tot de tweede batch binnen is.

[ Voor 27% gewijzigd door Joosie200 op 10-04-2024 19:35 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wErudite
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-09 14:12
There it is _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HCkvfmwRJrKPvKcb4mvBuNarhQc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/73FnI6sf5UB9fFIjPXCvKEoh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Congrats. Heb je bijgehouden hoeveel packs van 151 je hebt geopend tot dusver? In welk product zat deze pack? Een booster bundel, binder, UPC, elite trainer box? Ik heb er nog geen een zelf kunnen pullen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wErudite
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-09 14:12
Joosie200 schreef op woensdag 10 april 2024 @ 20:58:
[...]

Congrats. Heb je bijgehouden hoeveel packs van 151 je hebt geopend tot dusver? In welk product zat deze pack? Een booster bundel, binder, UPC, elite trainer box? Ik heb er nog geen een zelf kunnen pullen.
EDIT: Ik spaar eigenlijk alleen maar Crown Zenith maar ik kreeg een binder collection en Alakazam box voor een leuke prijs. Daarbij zelf nog losse pakjes gehaald, een stuk of 5 dacht ik?

De Zard zat in de losse pack.

[ Voor 8% gewijzigd door wErudite op 10-04-2024 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wErudite schreef op woensdag 10 april 2024 @ 23:25:
[...]
EDIT: Ik spaar eigenlijk alleen maar Crown Zenith maar ik kreeg een binder collection en Alakazam box voor een leuke prijs. Daarbij zelf nog losse pakjes gehaald, een stuk of 5 dacht ik?

De Zard zat in de losse pack.
Lekker om de duurste 151 kaart al te pullen na 12-13 packs. Is mij na 24 packs nog niet ten deel gevallen. Maargoed ik heb nog een dichte UPC, 10 minitins, 3 Pokemon Centre etb, 1 Alakazam box liggen.

Zo zag ik Danny Phantump in zijn rip 'n ship stream vanavond na 20 fusion strikes pakjes de Gengar alt art eruit halen. Ook niet echt de meest fijne eet qua pulls. En een Giratina uit V-star universe. Het kan verkeren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Spacewide
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OZ7S2r_HL6QyYGtDlNLn0xvXV9M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vuS959IuIebwXvs305SVVLZ2.jpg?f=fotoalbum_large

Ik beschouwde de 151 set als compleet door een trage verzending, maar de laatste singels zijn vandaag binnen via 1 verkoper uit Slovakije. 10% uppercut, maar goedkoop is wel eens duurkoop via Cardmarket.

--------
Dit weekend is het Pokémon Fun Days in Brecht (Vlaamsche Kempen). Ik heb geen idee wat te verwachten, het ziet er kleinschalig uit, maar we doen het vooral voor onze kinderen.
De verleiding om een Fun Days unweighted baseset booster pack NL aan 265 te kopen was verleidelijk, maar die slaag ik toch maar over. *Empty pockets*

[ Voor 24% gewijzigd door Spacewide op 11-04-2024 10:18 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Het heeft even geduurd, maar hier is jr. (5 jaar) inmiddels ook met het Pokémon-virus besmet geraakt. :P

Van ‘My first Pokémon battle’ (Charmeleon / Squirtle en Pikachu / Bulbasaur) naar ‘Pokémon Battle Academy’ - en inmiddels ook een goed gevuld verzamelalbum. (y)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TxwbmkF8Dd3v8nUEthMAnCqywtc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7z53k5RfUyIF92TBmPIzGME2.jpg?f=fotoalbum_large

Binnenkort maar eens uitzoeken hoe je een leuk deck samen kunt stellen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Spacewide schreef op donderdag 11 april 2024 @ 09:59:
--------
Dit weekend is het Pokémon Fun Days in Brecht (Vlaamsche Kempen). Ik heb geen idee wat te verwachten, het ziet er kleinschalig uit, maar we doen het vooral voor onze kinderen.
De verleiding om een Fun Days unweighted baseset booster pack NL aan 265 te kopen was verleidelijk, maar die slaag ik toch maar over. *Empty pockets*
Die bovenste vier moet ik ook nog halen. Ja, ik zag het voorbij komen via Flash-Cards.be Of een je een unweigthed of weigthed pack wilde kopen. Unweigthed en holo of een Charizard, Blastoise ed pullen gaf je gratis graden als extra. Terwijl je de classic card game box tegenwoordig voor zo'n beetje dat bedrag kunt krijgen. Zit je straks met een Ninetales, Poliwhirl. Mij de gok niet waard.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Trouwens nog mijn hits uit de Korean Eevee Heroes:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pn9Fz375x0scRjj8zYjDvgm-Klk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/neN2HmmwaZGYxdT4RRa47OXi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vVPn7f5s_QsmVmWtksEjYdg4uXE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iNTulj3tayQ5BKSsTkSs6Chd.jpg?f=fotoalbum_large

En ik heb mijn tweede Japanse 151 booster box binnen van Ebay. Zit gewoon een Snkrdnk sticker op. Nu nog de derde box maar die is nog onderweg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spacewide
Zo, we zijn terug van de Fun-Days in Brecht en 100 euro lichter. Mensen gaven massaal hun tombola lotjes weg en we hebben twee rondjes meegedaan en zo 4 booster pakjes gewonnen. Bedankt aan de 4 Nederlanders die een hele reeks lotjes van 400 tot 490 geschonken hebben :9

Als iemand z'n baseset wil aanvullen is dit wel de plek om te zijn. Alle kaarten in binders en in heel mooie staat en je totaalprijs is op het einde nog bespreekbaar.

De kinderen zijn weer gelukkig :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Spacewide
Nog iemand die het niet doorhad? 😊

https://www.reddit.com/r/PokemonTCG/s/OwEYJwJq4J

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BKm5XoDAFOY9V32tpnNwIOzQiDw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8OECXRvkDUIrFO17I4L0QJeg.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zeker wel. Toch reden genoeg om de Pikachu nog te kopen. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whahas
De finale van VGC van het toernooi van afgelopen weekend in Orlando was echt super spannend!

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whahas
MusicMaikel schreef op woensdag 10 april 2024 @ 15:19:
[...]

Toevallig werken we als Pokémon GO Eindhoven al samen met Dynamo en waren we ook aanwezig op dat gametoernooi. Maar omdat het geen winkel is, telde het toernooi niet mee als officieel toernooi voor het Play!Pokémon circuit. Om zo'n League op te zetten moet je nogal aan wat regels voldoen, waar Dynamo helaas niet aan voldoet... (moet een winkel zijn, BTW nummer hebben etc). Anders hadden we onze oplossing al lang gevonden!

Eppo hebben we nog niet geprobeerd, maar die gaan we mogelijk wel benaderen!
@Akaendra & @MusicMaikel
Ik heb het idee dat Pokémon VG(C) net zo groot zou kunnen zijn als iets als schaken of poker. Alleen TPCi gaat zo strak met haar IP om dat er weinig interesse is vanuit commerciële partijen om het groter te maken. Ik snap dat sommigen, zoals Wolfy, er een verdienmodel uit weten te halen, maar ik vind het gewoon jammer dat er geen alternatief circuit is naast TPCi / Game Freak / Nintendo / Pokémon Showdown waar je gewoon de single player kunt overslaan en meteen de gevechten kunt gaan doen op een manier die grafisch aantrekkelijk is en gameplay wijs diepgaand.
Als in, waar in, zoals bij Showdown?, bekeken wordt of Flutter Mane gebanned wordt, omdat deze een te grote invloed heeft op de metagame.

Mja, hoe kunnen we druk leggen op TPCi? Een petitie zal niet veel uithalen. Volgens mij hebben ze juridisch alles zó vastgelegd dat je zonder hun zegen bij niets kunt.
Een nieuwsbericht van de voorpagina gaat daar ook deels over.

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Akaendra
  • Nu online
Dat er weinig interesse is vanuit third parties is meer dat er geen echt geld mee te verdienen valt.
Sure je hebt een paar mensen die er wat geld mee kunnen verdienen zoals een Wolfe, maar die is dan ook al actief sinds 2011 ofzo.

Frontpage bericht is ook precies waarom er vorig jaar in Japan Worlds wat meer DQ's waren. Japan is heel hard in het bestrijden tegen hacks enzo. Als men er dan nog geld voor durft te vragen dan is dat vragen om moeilijkheden.

Wat denk ik ook wel een factor is waarom commerciele bedrijven zich niet willen branden aan bepaalde zaken is het obvious hacken van Pokemon met pkhex. Ik durf ook met zekerheid te stellen dat een groot deel van de Pokemon die je ziet tijdens streams van regionals allemaal door pkhex zijn gemaakt. Nu heb ik daar weinig problemen mee op zich aangezien Gamefreak/TPCi het redelijk moeilijk maakt om bepaalde Pokemon fatsoenlijk te krijgen en ook die nieuwe regels met nieuwe Pokemon die toegelaten worden helpen daar niet bepaald bij.

Beste voorbeeld daarvan is denk ik Enamorus. Alleen te krijgen in Legends Arceus en ook nog eens Postgame. Daarnaast zijn IV's/EV's in die game compleet anders, dus de enige manier waarop je dingen kunt checken is om een gevangen Enamorus te verhuizen naar Home en te hopen dat de IV's goed zijn.

Vroeger hadden we forums waar we ook met de Community Manager communiceerde, maar dat is alweer een hele tijd geleden. Wat betreft Game balance, tja, sommige Pokemon zijn nu eenmaal meer Meta dan andere, dat ga je toch niet tegenhouden. Dat zie je wel terug met bijv Amoonguss/Incineroar en straks met de nieuwe Regulation dat daar Calyrex Shadow rider bij gaat komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
  • Nu online
Oops, gisteravond de 'Osidian Flames' en 'Pokémon Go' decks besteld. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Yonix schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 11:50:
Oops, gisteravond de 'Osidian Flames' en 'Pokémon Go' decks besteld. :P
Ging zomaar vanzelf :+?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• whahas
Akaendra schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 10:10:
Dat er weinig interesse is vanuit third parties is meer dat er geen echt geld mee te verdienen valt.
Sure je hebt een paar mensen die er wat geld mee kunnen verdienen zoals een Wolfe, maar die is dan ook al actief sinds 2011 ofzo.

Frontpage bericht is ook precies waarom er vorig jaar in Japan Worlds wat meer DQ's waren. Japan is heel hard in het bestrijden tegen hacks enzo. Als men er dan nog geld voor durft te vragen dan is dat vragen om moeilijkheden.

Wat denk ik ook wel een factor is waarom commerciele bedrijven zich niet willen branden aan bepaalde zaken is het obvious hacken van Pokemon met pkhex. Ik durf ook met zekerheid te stellen dat een groot deel van de Pokemon die je ziet tijdens streams van regionals allemaal door pkhex zijn gemaakt. Nu heb ik daar weinig problemen mee op zich aangezien Gamefreak/TPCi het redelijk moeilijk maakt om bepaalde Pokemon fatsoenlijk te krijgen en ook die nieuwe regels met nieuwe Pokemon die toegelaten worden helpen daar niet bepaald bij.

Beste voorbeeld daarvan is denk ik Enamorus. Alleen te krijgen in Legends Arceus en ook nog eens Postgame. Daarnaast zijn IV's/EV's in die game compleet anders, dus de enige manier waarop je dingen kunt checken is om een gevangen Enamorus te verhuizen naar Home en te hopen dat de IV's goed zijn.

Vroeger hadden we forums waar we ook met de Community Manager communiceerde, maar dat is alweer een hele tijd geleden. Wat betreft Game balance, tja, sommige Pokemon zijn nu eenmaal meer Meta dan andere, dat ga je toch niet tegenhouden. Dat zie je wel terug met bijv Amoonguss/Incineroar en straks met de nieuwe Regulation dat daar Calyrex Shadow rider bij gaat komen.
Ja, dit is toch allemaal niet uit te leggen aan iemand (buiten de game industrie)?
Stel je eens voor dat nu schaken of poker ontwikkeld werd en er een bedrijf daar allé rechten op kreeg. Dan zou er met dat soort toernooien ook bijzonder weinig geld verdiend worden.
Het is dus vooral het beleid van TPCi dat mij, na decennia, begint te storen. Ze zouden het veel groter kunnen maken indien ze dat wilde, alleen dat willen ze niet.

Vanuit hun perspectief gezien, kan ik dat overigens goed begrijpen. Pokémon Video Games zijn de kip / gans met de gouden eieren. Met die spellen vanaf Groen & Rood dienen ze meerdere spelliefhebbers tevreden te houden. Daarom durven ze er amper iets mee. Ze willen niemand vervreemden van hun IP en daarom zijn ze heel veilig met betrekking tot hun beleid.

Er wordt immens veel geld verdiend met TCG, GO en al die andere spin-offs. Commercieel gezien hebben ze weinig reden gehad om echt wezenlijks iets aan te passen. Alleen inmiddels is er iets zoals Palworld. Ik ben heel nieuwsgierig wat voor invloed zo'n spel gaat hebben.

Pokémon speel ik vanaf mijn 15e. Ik zal het vast spelen totdat de spellenreeks stopt of dat ik stop. Tegelijkertijd vind ik het gewoon zo jammer dat er zo veel potentieel is van die franchise dat blijkbaar niet gebruikt wordt.

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Nu online
Volgens mij had ik nog ergens een script op de achtergrond draaien wat mijn vinger automatisch naar de bestel- en betaalknop bewoog, gebeurt wel vaker. :P

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Eagles
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 25-04 12:45
Vroeger als klein kind enorm verslaafd aan de nieuwe rage die “Pokemon” heette…sommige kaarten waren zelfs echt geld waard, en veel geld ook… ik kwam als jongste uit een groot gezin met alles te laat, en was ook niet de slimste moet ik bekennen. Als ik al een keer het zeldzame geluk had van het krijgen van een echt pakje Pokemon kaarten (sinds kort weet ik dat het een booster pack heette/heet) dan waren de kaarten die ik erin vond snel verspeeld op het schoolplein of geruild voor uiteraard veel slechtere kaarten. First edition stamps waren de nepperds, zo’n vlek op de kaart was maar lelijk en omdat ze minder voorkwamen zei iedereen op het schoolplein dat bijna niemand die wilde, sowieso wist niemand wat “first edition” betekende in het Nederlands dus het was een hinderlijke lelijke vlek en niet aantrekkelijk.

Ongeveer na de Neo Discovery reeks (ik kreeg in een van de zeer zeldzame momenten twee nieuwe booster packs kado na een optreden op de muziekschool) werd het vuur langzaam uitgedooft, maar nooit helemaal verdwenen. Nadat Pokemon sinds een paar jaar weer veel in de media kwam dankzij influencers is het decennia lange uitgedoofde vuur inmiddels weer helemaal terug, en de vlam weer zo krachtig en de fascinatie weer zo groot als toen ik dat kleine kind was. Hele krachtige nostalgie, en een diepe fascinatie die altijd gebleven is naar een andere wereld zoals ik die als kind had, een wereld van Pokemon, en dat in combinatie met het veranderen in de kaarten als kunst waardoor het opeens ook hele interessante investeringen werden, heeft me sinds vorig jaar besloten er geld in te gaan investeren. Vroeger hadden we het niet breed, en waren de echt bijzondere kaarten altijd een utopie, maar ik ben nu ouder en iets financieel krachtiger. Mijn eerste aankoop was een veel te duur betaalde booster pack in de Spaanse taal nog wel. Maar nu inmiddels wat meer gekocht :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aJ48Ud0gIixy1PsjeBP3HSkE97M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LwbYlUFR2xGILHIDwZirS1li.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EolnjiQT_sLhFK6_C8O0byM9hKU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uRn81IPgBNe8WTQC2wqBtjEj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HtsdR-ToshJswnM64oFExz07j2c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/exjUw4Z5UgigZTLwgx7Nt6nq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M3devPkf3f4qPdpjDHhsxnYRLfk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TuE9HprX4th4p9epQctpByfg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zwqfX6jNGxtQWF_Co8jPJbloJKs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5aIHtpvIQqscEJtH9A7Q3lIH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E9DJ_srtDKW8UvlW45MOUwaz0A8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DMxXyNCeB045RmT72UH0d5JJ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 140% gewijzigd door Eagles op 17-04-2024 03:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:02

Satom

Verzamel ervaringen

Akaendra schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 10:10:
[...]

[...]
Dankzij de (Gold) Bottle Caps zijn IVs eigenlijk niet echt een probleem (meer, tenzij je 0 Spe IV wil), al vermoed ik dat je ook doelt op "Alleen te krijgen in Legends Arceus". Zoals ik het zie is en blijft het spelen van VGC goedkoper dan de TCG (en andere digital turn-based games, (HS, MtG)), je hoeft immers niet elke 2 maanden (of vaker, weet even niet wanneer er nieuwe sets uitkomen) nieuwe kaarten te kopen om je deck competitive te houden en je hebt geen microtransacties + geluk nodig.

Initieel is het spelen van VGC prijzig (aanschaf Switch + nodige games ~ 400 euro?), maar als ik zie wat sommigen hier in dit topic uitgeven aan TCG :9

(misschien sla ik de plank wel mis en heb ik bericht niet goed begrepen, maar ik heb er best veel lol in en probeer dan ook zo veel mogelijk bij VGC toernooien aanwezig te zijn (in een winkel of online) :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whahas
Satom schreef op woensdag 17 april 2024 @ 11:10:
[...]
Dankzij de (Gold) Bottle Caps zijn IVs eigenlijk niet echt een probleem (meer, tenzij je 0 Spe IV wil), al vermoed ik dat je ook doelt op "Alleen te krijgen in Legends Arceus". Zoals ik het zie is en blijft het spelen van VGC goedkoper dan de TCG (en andere digital turn-based games, (HS, MtG)), je hoeft immers niet elke 2 maanden (of vaker, weet even niet wanneer er nieuwe sets uitkomen) nieuwe kaarten te kopen om je deck competitive te houden en je hebt geen microtransacties + geluk nodig.

Initieel is het spelen van VGC prijzig (aanschaf Switch + nodige games ~ 400 euro?), maar als ik zie wat sommigen hier in dit topic uitgeven aan TCG :9

(misschien sla ik de plank wel mis en heb ik bericht niet goed begrepen, maar ik heb er best veel lol in en probeer dan ook zo veel mogelijk bij VGC toernooien aanwezig te zijn (in een winkel of online) :) )
Ik heb een Enamorus in een van mijn teams. Ik speel Trick Room. Ik had graag een mogelijkheid gezien waarmee je inderdaad de speed tot het minimum kon verlagen inderdaad.

Heel blij dat ik voor mijn Enamorus therian niet Pokémon Legends Arceus door hoefde te spelen. Ik mocht 'm vangen in een spel van een goede vriend van me.

Nu krijg ik zin in een match!

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yonix
  • Nu online
Iemand gaat blij zijn als hij zo thuiskomt van school. :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PwnhuVqzLnS5M08Zq2Nb5Jim2Go=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6fP8FxJHecdXf7VqaoMQKuXa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Yonix schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 14:28:
Iemand gaat blij zijn als hij zo thuiskomt van school. :D

[Afbeelding]
Wat een leuke verrassing! Veel plezier straks met uitpakken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-08 19:41
Eagles schreef op woensdag 17 april 2024 @ 03:36:
Vroeger als klein kind enorm verslaafd aan de nieuwe rage die “Pokemon” heette…sommige kaarten waren zelfs echt geld waard, en veel geld ook… ik kwam als jongste uit een groot gezin met alles te laat, en was ook niet de slimste moet ik bekennen. Als ik al een keer het zeldzame geluk had van het krijgen van een echt pakje Pokemon kaarten (sinds kort weet ik dat het een booster pack heette/heet) dan waren de kaarten die ik erin vond snel verspeeld op het schoolplein of geruild voor uiteraard veel slechtere kaarten. First edition stamps waren de nepperds, zo’n vlek op de kaart was maar lelijk en omdat ze minder voorkwamen zei iedereen op het schoolplein dat bijna niemand die wilde, sowieso wist niemand wat “first edition” betekende in het Nederlands dus het was een hinderlijke lelijke vlek en niet aantrekkelijk.

Ongeveer na de Neo Discovery reeks (ik kreeg in een van de zeer zeldzame momenten twee nieuwe booster packs kado na een optreden op de muziekschool) werd het vuur langzaam uitgedooft, maar nooit helemaal verdwenen. Nadat Pokemon sinds een paar jaar weer veel in de media kwam dankzij influencers is het decennia lange uitgedoofde vuur inmiddels weer helemaal terug, en de vlam weer zo krachtig en de fascinatie weer zo groot als toen ik dat kleine kind was. Hele krachtige nostalgie, en een diepe fascinatie die altijd gebleven is naar een andere wereld zoals ik die als kind had, een wereld van Pokemon, en dat in combinatie met het veranderen in de kaarten als kunst waardoor het opeens ook hele interessante investeringen werden, heeft me sinds vorig jaar besloten er geld in te gaan investeren. Vroeger hadden we het niet breed, en waren de echt bijzondere kaarten altijd een utopie, maar ik ben nu ouder en iets financieel krachtiger. Mijn eerste aankoop was een veel te duur betaalde booster pack in de Spaanse taal nog wel. Maar nu inmiddels wat meer gekocht :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Help me ff. Waarom wegen? Kan je daarmee zien of ze echt of nep zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nirrilith
  • Laatst online: 10-09 16:07
BootVluchteling schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 14:31:
[...]

Een hoger gewicht zou resulteren in een hogere kans op een holo.

Oude packs konden inderdaad gewogen worden, om een zekerdere kans op een holo kaart te hebben. tegenwoordig probeert pokemon de gewichten gelijk te houden door er lichtere of zwaardere codekaartjes in te stoppen.

Battle.net ID: Nirrilith#2845

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yonix
  • Nu online
G_Dragon schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 14:30:
[...]

Wat een leuke verrassing! Veel plezier straks met uitpakken _/-\o_
Hij was helemaal blij (verrast)! :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uuDoJHQPmiCsfHybkIO3nJjUx5Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eQgUcEGfyoSFxKqdckjTtyPu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jsncHaHnR9YVrJ5oSsY-3ekvuE0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XowSjyTbcMPbv3zQx4pExUNX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QvtRzHHoitA1T8DLqbLp1vX2cKs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VZ0lt9PTgMi2FAa31Bv33OWz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YKle9zUAPBmf5PIFi0JyGvSuNrs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xs2kz40zBoEmB1rSWeZEaqW0.jpg?f=fotoalbum_large

Vond zelf de Obsidian Flames pakjes een beetje tegenvallen, de tofste kaarten (Holos, Rares, V’s) zaten in de Pokémon Go boxset. Dat waren voor mij ook de meest herkenbare. :)

Maar goed, nieuwe hobby unlocked dus. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
Japanse 151 boxen zijn aan het zakken. 90 euro per BB. Vanaf 80 ga ik DCA :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagles
BootVluchteling schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 14:31:
[...]

Wst Nirrilith al zei…oude packs uit de WOTC tijd verschillen in gewicht, de packs met holo’s zijn duidelijk zwaarder dan die zonder holo’s. Echter, het lag aan de periode hoeveel gewicht een pack moest zijn voor een holo, de packs uit begin 1999 waren lichter dan die uit eind 1999 vanwege het verschil in materiaal dat ze gebruikten. En om het nog lastiger te maken verschilden de boxen (met 36 packs) ook nog eens onderling, je had lichte en zware boxen, je moest/moet dus ook weten uit welke box de packs kwamen, een boosterpack van 21 gram uit een zware box is een light (zonder holo) terwijl een booster van 21 gram uit een lichte box een heavy pack wordt genoemd en vrijwel zeker een holo geeft.
Omdat er heel veel packs in omloop zijn waarvan niemand meer weet uit welke box ze kwamen wordt uitgegaan van gemiddeldes om een pack als light of heavy te waarderen. Een light pack is ongeveer een derde van de prijs waard ten opzichte van een heavy pack :) De nieuwste trend is (en wat ik persoonlijk erg leuk vind), is om bij een box break van een WOTC serie de packs niet te wegen maar om ze meteen in een sleeve met daarna een sealed sticker erop te doen. Zo zijn de packs altijd herkenbaar als ongewogen en blijft het een mysterie wat de inhoud is zoals je ook als kind had (toen niemand nog bezig was met wegen vanwege de hoge materiële waarde die ze nu hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Spacewide schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 22:40:
Japanse 151 boxen zijn aan het zakken. 90 euro per BB. Vanaf 80 ga ik DCA :P
Ik merk het ja. Ik heb er twee voor 100 per stuk al gekocht, eentje voor 130. Dan haal ik er wel een vierde voor 70, zit ik op 100 gemiddeld. Dca een paar voor 60 erbij en ik haal het naar 85 per stuk. Zit ik op 2x msrp of 4.25 per pakje wat ik oké vind.

Verder heeft Flash Cards be Diamond deals:
https://flash-cards.be/flash-deals/diamond-deals/

Daar heb ik nog een Zapdos ex box voor 21.5 euro en een Celebrations premium collection box gehaald voor 40 euro. Twijfelde nog over de Divergent Power tins voor 18.50 euro, maar het zijn de 4 pack tins met Fusion Strike 1x, 2 Astral Radiance en 1x Chilling Reign. En dus geen Evolving Skies met de 5 pack tin versie in Amerika.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
@Joosie200 is niet te stoppen! >:)

Ik ben wel eens benieuwd naar je gesealde collectie. De shop tcgcomp in NL ken ik niet, maar uit pre-fomo toch maar enkele 151 BBs aangekocht met retour rechten. Never know.
Eind deze maand gaat de werkelijke prijs geweten zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Die begint leuk vorm te krijgen

Pokemon 151 Engels
1 Alakazam
10 Minitins
1 UPC
1 Zapdos ex box

Pokemon 151 Japans
3 booster boxen

Paldean Fates
1 ETB
3 pack blisters
5 minitins

En jouw verzameling dan?

Die Celebrations gaat gewoon open trouwens. Na een Blastoise / Moonbreon pullen wil ik ook een Venusaur en Charizard uit de serie pullen.

[ Voor 24% gewijzigd door Joosie200 op 22-04-2024 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Spacewide bij welke shops ga je dan je slag slaan? Ik zie op Ebay deze al listen voor 80 dollar / 72 euro. En snkrdrnk staat nu op 88.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Yonix schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 16:27:
[...]

Hij was helemaal blij (verrast)! :D

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Vond zelf de Obsidian Flames pakjes een beetje tegenvallen, de tofste kaarten (Holos, Rares, V’s) zaten in de Pokémon Go boxset. Dat waren voor mij ook de meest herkenbare. :)

Maar goed, nieuwe hobby unlocked dus. :P
Late reactie maar wat super leuk om te zien! :)
Ook nog eens een paar leuke hits d:)b
Wij hebben nooit wat geopend van Obsidian Flames want geen kaart trok onze aandacht..

Weet je al wat je volgende aankoop zal gaan zijn?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yonix
  • Nu online
G_Dragon schreef op maandag 22 april 2024 @ 23:25:
[...]

Late reactie maar wat super leuk om te zien! :)
Ook nog eens een paar leuke hits d:)b
Wij hebben nooit wat geopend van Obsidian Flames want geen kaart trok onze aandacht..

Weet je al wat je volgende aankoop zal gaan zijn?
Zit te denken aan de Scarlet & Violet 151 UPC. :X

Nu ook op vakantie volle bak bezig met Sword op de Switch. The virus caught me! :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u1Vae1xrOdjU-NidJZTxmCCPifA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uUgznj5mq5yAmt7VKBvS9zv6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Eagles
Vandaag een Blastoise base in Beckett 9 gekocht :) heb nu de grote drie in een Beckett 9 wat best netjes staat, in plaats van eentje in PSA en de andere in Beckett bijv. Wel flink betalen voor verzending en import vanuit de USA :( maar nu heb ik dus drie dezelfde gegrade kaarten in Beckett :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yonix schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 00:19:
[...]

Zit te denken aan de Scarlet & Violet 151 UPC. :X

Nu ook op vakantie volle bak bezig met Sword op de Switch. The virus caught me! :P

[Afbeelding]
151 is een geweldige set, die we met veel geluk snel compleet hadden. Minder geluk hebben we bij Temporal Forces want daar hebben we al zoveel van geopend zonder de grote hits, we hebben het even op pauze gezet.

Heel veel plezier met Pokémon Sword, mocht je nog moeten/willen ruilen geef een gil O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spacewide
Joosie200 schreef op maandag 22 april 2024 @ 20:55:
@Spacewide bij welke shops ga je dan je slag slaan? Ik zie op Ebay deze al listen voor 80 dollar / 72 euro. En snkrdrnk staat nu op 88.
Hou CM vanaf 26 april vrijdag en het weekend van 3 mei maar goed in het oog. Er gaan tal van listings verschijnen.

Qua seeled products niks bijzonders hier, want ik ben er heel lang tussenuit geweest. Ik zal wel eens een kiekje posten in de volgende dagen.
Van 151 heb ik zo goed als alles geopend, omdat men binder toen niet compleet was. :')

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sQ6v4WyjLywCVpzILrvpHY6kffI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/frXro4W4C7fHLD0IbKo00zpu.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben blij met kleine dingen.
Shiny Treasure ex Booster Box

[ Voor 17% gewijzigd door Spacewide op 23-04-2024 13:44 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ErikT738
Wat ik nou toch nieuw in verpakkingen heb gevonden bij de plaatselijke tabakszaak... Het is een soort Pokémon D&D voor kinderen en moet er al zo'n 25 jaar in de winkel liggen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a57gGS8HfG-saGeegxPbBLx1VBI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/u8Cdqow5QCHwLvSXFCVQez3I.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
ErikT738 schreef op woensdag 24 april 2024 @ 17:44:
Wat ik nou toch nieuw in verpakkingen heb gevonden bij de plaatselijke tabakszaak... Het is een soort Pokémon D&D voor kinderen en moet er al zo'n 25 jaar in de winkel liggen.
[Afbeelding]
18 gulden? :*)
Haal die seal eraf, we zijn getriggerd!

[ Voor 3% gewijzigd door Spacewide op 24-04-2024 18:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
Spacewide schreef op woensdag 24 april 2024 @ 18:18:
[...]

18 gulden? :*)
Haal die seal eraf, we zijn getriggerd!
Ik heb 'm voor 9 euro dus het is inderdaad nog de gulden prijs! 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
  • Nu online
Vraagje voor de kenners: wat zouden jullie doen?

Charizard Ultra Premium Collection Box
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jo1DslFhRvwtK7XePwm_O37luw8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0QQJKTvX7rkucgm5GNfnrhbV.jpg?f=user_large

Of …

Pokémon 151 Ultra Premium Collection Box
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L31m0kVz5AEwrEIcAHdkDJEHviA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pw5tThY3q4kbc1T3lUK2afX7.jpg?f=user_large

Is voor mijn zoontje (5 jr.) en mij. We hebben recentelijk de Elite Trainer boxsets van ‘Obsidian Flames’ en ‘Pokémon Go’ aangeschaft, naast ‘My First Pokémon Battle’ (Fire / Water & Electric / Grass), ‘Pokémon Battle Academy’ en wat losse pakjes.

Hij vindt het spel helemaal leuk en we zouden graag onze eigen decks samen willen stellen. Favoriete Pokémon? Mewtwo, Mew, Snorlax, Pikachu en Charizard. Daarnaast spelen we op dit moment samen ‘Sword & Shield’ op de Switch.

Voor mij is het puur nostalgie en onwijs leuk om deze hobby met hem op te pakken. (y) 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
Mew151. Puur omdat daar volgens mij enkel pakjes van die set inzitten en die set heel mooi is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntraXxX
Coinflip of laat je zoontje kiezen? :+

Maar in jullie geval, kleine voorkeur voor Mew151 UPC inderdaad, daar zitten sowieso al promo Mew / Mewtwo kaarten in en qua nostalgie ga je vanzelfsprekend alleen de eerste 151 kaarten tegenkomen.

Maargoed ik heb ze laatst beide op één avond geopend en ik vind ze allebei erg sterk. De Charizard UPC heeft ook mooie promo kaarten en de variatie in packs van verschillende sets heeft ook wel iets.

[ Voor 10% gewijzigd door AntraXxX op 25-04-2024 19:53 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!
Gisteren mijn vrouw haar verjaardagscadeau gegeven en die was flink verrast!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hI7KR-zRDs9kCt73R7yXOyccErA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/At3v7TEpWyaGWbYhYYiiWnf0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whahas
Hori, een van de betere gelicenseerde third party accessoire maker.
Ik heb meerdere keren een goede aankoop met dat merk gedaan, dus ik vind dat je een goede keus hebt gemaakt en blijkbaar vindt je vrouw dat ook! :D

[ Voor 0% gewijzigd door whahas op 26-04-2024 11:52 . Reden: Spelfout gecorrigeerd. ]

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ErikT738
Kennelijk bestaat mijn Pokémon Red savegame uit de jaren negentig nog... Weet iemand hier wat momenteel de makkelijkste en goedkoopste manier is om hier een backup van te maken? Bij voorbaat dank!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/35HmKB9ewiVe3os3yNgETI_-Bvk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NKFrNmPp90nwHxqC7uJy5srT.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 07:18
ErikT738 schreef op maandag 29 april 2024 @ 14:12:
Kennelijk bestaat mijn Pokémon Red savegame uit de jaren negentig nog... Weet iemand hier wat momenteel de makkelijkste en goedkoopste manier is om hier een backup van te maken? Bij voorbaat dank!
[Afbeelding]
https://www.epilogue.co/product/gb-operator

Dat is de beste manier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[Afbeelding]
Wow dit zijn wel echt bijzondere dingen hoor, ik heb nog steeds zoveeeeeeel spijt dat ik alles verkocht heb als kind. Want ik heb ooit met veel zweet en tranen Pokémon Ruby compleet gespeeld :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Dat ziet er inderdaad uit als een goede manier, maar ik zoek liever iets goedkopers waar niet ook nog importheffingen bij gaan komen. Ik heb het tenslotte maar één keer nodig om een save te digitaliseren. Vooralsnog ben ik niet van plan mijn oude cartridges te repareren (Gold en Silver heb ik ook nog, maar die durf ik niet aan te zetten omdat die saves vrijwel zeker niet meer bestaan).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goudstalen
  • Laatst online: 09:39
ErikT738 schreef op maandag 29 april 2024 @ 14:41:
[...]

Dat ziet er inderdaad uit als een goede manier, maar ik zoek liever iets goedkopers waar niet ook nog importheffingen bij gaan komen. Ik heb het tenslotte maar één keer nodig om een save te digitaliseren. Vooralsnog ben ik niet van plan mijn oude cartridges te repareren (Gold en Silver heb ik ook nog, maar die durf ik niet aan te zetten omdat die saves vrijwel zeker niet meer bestaan).
Als je een DS hebt met een flash kaart (e.g. R4) dan kun je GBA backup tool gebruiken. Flash kaartjes zijn goedkoop te krijgen op Aliexpress dacht ik.
De alternatieve opties die bij mij bekend zijn (GBxCard RW, Joey JR) zitten allemaal in dezelfde prijsklasse als de Epilogue Operator.

Mocht je een Analogue Pocket hebben dan kan het als het goed is ook door de save game uit een savestate te kopiëren.

Met een gemodde Gamecube is het volgens mij ook mogelijk via GBI.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sir_Lion
[...]

Er is niet iets anders dat dit goed mogelijk maar dat niet of duurder is, of heel erg lastig te verkrijgen is.

Enige andere wat ik kan aanbieden is dat je langskomt om via mijn Analogue Pocket een back-up te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sir_Lion
Goudstalen schreef op maandag 29 april 2024 @ 14:53:
[...]

Als je een DS hebt met een flash kaart (e.g. R4) dan kun je GBA backup tool gebruiken. Flash kaartjes zijn goedkoop te krijgen op Aliexpress dacht ik.
De alternatieve opties die bij mij bekend zijn (GBxCard RW, Joey JR) zitten allemaal in dezelfde prijsklasse als de Epilogue Operator.

Mocht je een Analogue Pocket hebben dan kan het als het goed is ook door de save game uit een savestate te kopiëren.

Met een gemodde Gamecube is het volgens mij ook mogelijk via GBI.
Dat werkt niet met een GB cartridge... Wel met GBA cartridges.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:47

Agent47

I always close my contracts.

[Afbeelding]
Show us your pokemon!

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
Sir_Lion schreef op maandag 29 april 2024 @ 14:54:
[...]

Er is niet iets anders dat dit goed mogelijk maar dat niet of duurder is, of heel erg lastig te verkrijgen is.

Enige andere wat ik kan aanbieden is dat je langskomt om via mijn Analogue Pocket een back-up te maken.
Ik heb nu een GBXCART RW V1.4 PRO in mijn winkelmandje staan in Frankrijk. Dat is 56 euro inclusief verzendkosten en zou er drie dagen over moeten doen. De behuizing kan ik te zijner tijd wel 3D-printen.
Later, als ik geen crappy foto's van een GBA scherm hoef te maken :P

Ik baal wel dat mijn officiële Celebi op Gold waarschijnlijk foetsie is. Daar had ik zelfs een certificaat van gekregen op één of ander Kindernet evenement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nylato
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09:51
ErikT738 schreef op maandag 29 april 2024 @ 15:00:

Ik baal wel dat mijn officiële Celebi op Gold waarschijnlijk foetsie is. Daar had ik zelfs een certificaat van gekregen op één of ander Kindernet evenement.
Als de batterij op is betekend het niet dat je save game weg is.

Alleen dat timebased evenementen niet meer kunnen zoals in de nacht een umbreon evolueren.
Je kan de game ook altijd gewoon nog saven met een batterij die leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
Nylato schreef op maandag 29 april 2024 @ 15:25:
[...]

Als de batterij op is betekend het niet dat je save game weg is.

Alleen dat timebased evenementen niet meer kunnen zoals in de nacht een umbreon evolueren.
Je kan de game ook altijd gewoon nog saven met een batterij die leeg is.
Dat is dus wel zo bij de GB en GBC games. Wat jij zegt is alleen van toepassing op de GBA games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nylato
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09:51
Sir_Lion schreef op maandag 29 april 2024 @ 15:58:
[...]

Dat is dus wel zo bij de GB en GBC games. Wat jij zegt is alleen van toepassing op de GBA games.
Wel ja?
Dacht dat laats mijn crystal het nog gewoon deed zonder de batterij.
Zal nog een kijken voor de zekerheid :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
Nylato schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 07:01:
[...]

Wel ja?
Dacht dat laats mijn crystal het nog gewoon deed zonder de batterij.
Zal nog een kijken voor de zekerheid :?
Je kunt technisch gezien het spel spelen zonder de batterij, zolang deze stroom krijgt van de Gameboy:

YouTube: Replace a Game Boy cartridge battery without losing the save - Fixin...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aschtra
  • Nu online
[...]

Ik heb deze en geen importheffingen moeten betalen. Dit is wel het beste apparaat maar volgens mij zijn er wel goedkopere.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yonix
  • Nu online
Was vanochtend in een creatieve bui en heb, als verrassing voor mijn zoontje, een custom kaart gemaakt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SvCXnQlpaZZC3VyvaYNvi24npLc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xJ800iulTv0ey0P8E77Tcj0z.jpg?f=user_large
Uiteraard zonder markering en Pikachu-masker :p

Heb daarvoor deze template gebruikt. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteffanS
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 12-05 14:38
Iemand ervaring met deze webshop? https://www.pokemonwinkel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX
Ik niet, maar waar heb je specifiek interesse in? Dan kunnen we voor je meekijken naar de goedkoopste verkoopkanalen. 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteffanS
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 12-05 14:38
AntraXxX schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 21:56:
[...]

Ik niet, maar waar heb je specifiek interesse in? Dan kunnen we voor je meekijken naar de goedkoopste verkoopkanalen. 🙂
Fusion strike ETB zocht ik, alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX
SteffanS schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 22:09:
[...]

Fusion strike ETB zocht ik, alvast bedankt!
Op Cardmarket €53 incl. verzenden vanuit België vs. €55 incl. verzenden bij deze website. Geen idee of je dus een Cardmarket account hebt, maar anders fijn de moeite besparen en bij Pokemonwinkel bestellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aschtra
  • Nu online
Het is even geleden maar vandaag en met een paar dagen komen er weer nieuwe glimmende kartonnetjes binnen.
Hiermee zijn de holo energies van Mew151 compleet. En ook die pokemon Go trainer promo's (die gele, rode en blauwe, weet ik het hoe ze heten)

Verder Furisode girl van Silver Tempest
Togetic van Neo Gensis
Bellossom van Neo Genesis
Cynthia's Ambition van Crown Zenith
Nessa van Vivid Voltage.

3 waifu's en 2 van de Neo Genesis set :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aschtra schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 09:38:
Het is even geleden maar vandaag en met een paar dagen komen er weer nieuwe glimmende kartonnetjes binnen.
Hiermee zijn de holo energies van Mew151 compleet. En ook die pokemon Go trainer promo's (die gele, rode en blauwe, weet ik het hoe ze heten)

Verder Furisode girl van Silver Tempest
Togetic van Neo Gensis
Bellossom van Neo Genesis
Cynthia's Ambition van Crown Zenith
Nessa van Vivid Voltage.

3 waifu's en 2 van de Neo Genesis set :)
Oh je hebt weer even lopen winkelen op Cardmarket? :P
Mooie aankopen hoor, zo beginnen je sets steeds meer gevuld te raken.
Maak je er nog foto's van wanneer je ze binnen hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Nu online
Zeker even een fototje straks 😎
Ik verzamel eerst de holo’s van base set en Neo genesis. En op beurs kijk ik naar de rest van de set. Base set zit ik nu op een kleine 50% completed volgens mij
Pagina: 1 ... 43 ... 60 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er wordt hier niet gebedeld om codes. Delen mag natuurlijk wel altijd.

Door de grote hack bij Pokémon studio GameFreak, zijn er veel dingen uitgelekt. De vraag dan ook als je informatie tegenkomt en deze wilt delen, dan aub de spoiler tag te gebruiken, om het zo voor iedereen een beetje leuk te houden.

Dit topic is gesplitst in twee nieuwe topics: Het grote Pokémon TCG topic voor de Pokémon Trading Card Game en Het grote Pokémon Topic - Deel Drie voor algemene Pokémon videogame discussies. Dit topic wordt gesloten.