whahas schreef op woensdag 10 april 2024 @ 11:48:
[...]
Ik wilde de regels van Worlds nog opzoeken op de officiële site, maar zoals gewoonlijk vond ik voornamelijk dit:
https://worlds.pokemon.com/en-us/
Bij de uitslagen van EUIC viel me op hoeveel meer spelers TCG trekt dan VG.
Het zou echt helpen indien TPCi de teugels los liet en het makkelijker maakte voor anderen om ook toernooien te organiseren.
Het spel balanceren bij VG zou ik overigens ook wel op prijs stellen.
TCG is ook veel meer aan te verdienen dan VGC, immers heb je om de zoveel maanden een nieuwe set met kaarten enzo, terwijl je bij VGC hooguit de game + eventuele DLC eenmalig verkoopt om de paar jaar.
Zie bets wel vaak grassroots toernooitjes voorbij komen, vroeger hadden we die ook wel bij het oude nuggetbridge. Ding is wel voor officiele toernooien dat die alleen georganiseerd mogen worden door Professors, en voor zover ik weet hebben we die in NL niet zo heel veel, geloof een stuk of 2.
Wat betreft balans, tja, sommige dingen zijn nou eenmaal meer meta dan anderen, tussen games door wordt nog wel eens een en ander aangepast, maar de games zelf richten zich echt niet op competitive play.
Dat zie je terug in alle awkward systemen zoals EV's IV's enzo. Ook de reden dat veel spelers gewoon pkhex oid gebruiken om competitive legal pokemon te maken, sommige pokemon zijn anders echt niet te doen (denk bijvoorbeeld Enamorus, alleen endgame te krijgen in Arceus en het IV/EV systeem daar is geheel anders, dus je moet nadat je er een hebt em naar home oversluizen en hopen op het beste)
Wat mij betreft, iig voor competitive Pokemon zouden ze echt gewoon een soort van Showdown moeten inbouwen. Gezellig een team op maat maken voor online/toernooi only gebruik waarin je movesets en alles kunt aanpassen. Hebben andere ook niets meer te klagen over 'cheaters' die hun pokemon maken.