Thanks! Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik een tijdje niets anders heb gedaan dan volop hiermee bezig te zijn geweest. Het team is overigens gevonden op het internet/YouTube, ik ben zelf geen echte (lees: goede) teambuilderwhahas schreef op maandag 4 maart 2024 @ 19:47:
[...]
Cool team. Ik heb ook een Trick Room team met een Tyranitar (in vermoedelijk hetzelfde seizoen).
Alleen heb ik Poké paste nooit gebruikt, dus ik zal eens kijken of ik überhaupt nog een up to date versie van dat team op mijn computer heb staan. Nadien heb ik nog wel wat gewijzigd.
Jouw team is een stuk serieuzer dan het mijne, maar ik had best lol met mijn team.
Team builden vind ik heel gaaf. Pokémon Showdown gebruik ik om te testen. Ik zal later deze week eens kijken of ik mijn team op Violet kan overzetten in een Poképaste.Satom schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 10:10:
[...]
Thanks! Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik een tijdje niets anders heb gedaan dan volop hiermee bezig te zijn geweest. Het team is overigens gevonden op het internet/YouTube, ik ben zelf geen echte (lees: goede) teambuilder
Keuzes maken de Mens
Overigens heeft de Pokemon Centre UK weer de booster bundle en eigen ETB van Pokemon 151 in stock. Bovenop de UPC waarvoor ze nog steeds de Squirtle Pokemon Centre stamp versie meegeven.
Nu een keertje de ETB besteld. Die Snorlax promokaart met Pokemon Centre stamp staat op card market voor 50-65 euro. De ETB zelf kost 50 GBP / 55 euro. Betaal je enkel de forward UK 2 NL kosten. En je hebt 11 goedkope packs om te rippen. Voor de UPC was ik 30 euro verzendkosten kwijt. Ben benieuwd hoeveel een ETB moet kosten in de verzendkosten.
Nu een keertje de ETB besteld. Die Snorlax promokaart met Pokemon Centre stamp staat op card market voor 50-65 euro. De ETB zelf kost 50 GBP / 55 euro. Betaal je enkel de forward UK 2 NL kosten. En je hebt 11 goedkope packs om te rippen. Voor de UPC was ik 30 euro verzendkosten kwijt. Ben benieuwd hoeveel een ETB moet kosten in de verzendkosten.
[ Voor 12% gewijzigd door Joosie200 op 06-03-2024 18:31 ]
Mijn zoon wil hebben dat ik hem wat help met het orderen van zijn collectie waarin eigenlijk geen structuur zit en ikzelf ben gestopt na Pokemon #151.
Hoe start je met verzamelen? Ik ga ervan uit dat je via https://www.pokellector.com/sets een set kiest die je gewoon leuk vindt en dan lekker aanvult, toch?
Hoe start je met verzamelen? Ik ga ervan uit dat je via https://www.pokellector.com/sets een set kiest die je gewoon leuk vindt en dan lekker aanvult, toch?
Kijk of je net als anderen hier graag de Pokedex met 1025 Pokemon wil vullen ongeacht de set. En anders check sites als tcg player / card market of idd pokellector wat je de mooiste set vind. Als millenial was dat voor mij toch de S&V 151 set. Want niets verslaat het origineel van gen 1. En dan kun je kiezen uit Engels, Chinees, Indonesisch, Japans, Koreaans. Engels makkelijk verkrijgbaar, Japans lastig, Koreeans makkelijker en sowieso goedkoper dan Japans.Spacewide schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 21:15:
Mijn zoon wil hebben dat ik hem wat help met het orderen van zijn collectie waarin eigenlijk geen structuur zit en ikzelf ben gestopt na Pokemon #151.
Anderen zweren dan weer bij een set als Crown Zenith. Of Paldean Fates als je van de shinies bent. Sowieso is die set best goedkoop nu per losse Pokemon kaart. Met name omdat er weinig volledige illustraties inzitten, een handjevol hyper rares zoals de Charizard en Mew. Het zit tjokvol baby shinies.
Hebben jullie dat ook wel eens, dat je op Cardmarket een beetje zit rond te kijken en dan ineens je mandje vol zit?
Ik wilde graag wat Japanse kaartjes met de 'Pocket monsters' achterkant, vond de Engelse Team Rocket al gaaf en wilde die hebben maar is dus nu de Japanse 'Rocket Gang' geworden
De enige die ik niet heb besteld is Dark Charizard, daar kijk ik later nog eens goed naar. Volgende week dus 64 kaartjes in de brievenbus!
Verzamelen kan op zoveel manieren! Het is echt een persoonlijk iets. Je kan bijvoorbeeld alle sets verzamelen, master sets compleet maken, 1 specifieke pokemon verzamelen, alleen kaarten van 1 specifieke illustrator, alleen psa10 dure kaarten, of zoals ik doe, een national pokedex(van elke pokemon 1). Ik heb ook nog in mijn hoofd een WotC album zitten... dus wie weet.Spacewide schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 21:15:
Dus ik zou vooral met je zoon overleggen wat hij eigenlijk wil sparen.
Morgen komt een mooie Pokémon Silver binnen. Ook een GB Operator besteld voor het backuppen en importefen van de save.
Benieuwd hoe goed dit eruit ziet op de Analogue Pocket
Een orginele Pokemon Silver? Wel opletten ermee, want er zijn van de GB - GBA - DS versies van de spellen zoveel nep spellen op de markt.Aschtra schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 09:41:
Morgen komt een mooie Pokémon Silver binnen. Ook een GB Operator besteld voor het backuppen en importefen van de save.
Ja een originele. Gold, silver en crystal zijn moeilijk te faken door de case. Heb hem door 2 mensen laten checken en de GB Operator checkt hem okk nog eens maar duurt nog even voordat die binnen is
Heb ook expliciet fotos gevraagd van de binnenkant en zag er goed uit. Volgens mij zelfs originele batterij nog dus die moet ik vervangen maar dat is geen probleem
Heb ook expliciet fotos gevraagd van de binnenkant en zag er goed uit. Volgens mij zelfs originele batterij nog dus die moet ik vervangen maar dat is geen probleem
[ Voor 29% gewijzigd door Aschtra op 08-03-2024 09:57 ]
Ja heel herkenbaar. Vooral toen ik budget had en de Sun & Moon base set compleet wilde maken. Toen ontving ik een kleine 30-40 pakjes. De postbode dacht dat ik jarig wasStreskip schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 06:26:
Hebben jullie dat ook wel eens, dat je op Cardmarket een beetje zit rond te kijken en dan ineens je mandje vol zit?Ik wilde graag wat Japanse kaartjes met de 'Pocket monsters' achterkant, vond de Engelse Team Rocket al gaaf en wilde die hebben maar is dus nu de Japanse 'Rocket Gang' geworden
De enige die ik niet heb besteld is Dark Charizard, daar kijk ik later nog eens goed naar. Volgende week dus 64 kaartjes in de brievenbus!
Dat is een beetje het Action / Ikea effect. Dit is een koopje, en dat is een koopje. Sta je bij de kassa: dat wordt dan veel geld aub. Wel herkenbaar. Zo had ik 10 gemixt full art en alternative arts gekocht in een bestelling. Voelt toch als een verrassing welke als eerste aan komt. En dus toch dat 'wat ga ik uit de enveloppe pullen' gevoel.Streskip schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 06:26:
Hebben jullie dat ook wel eens, dat je op Cardmarket een beetje zit rond te kijken en dan ineens je mandje vol zit?
Dit is niet toegestaan, lees de huisregels nog eens goed door
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sinds gisteravond erop staan en vanochtend mijn eerste verkoop via Cardmarket.
(Darkrai Lv.X van Diamond and Pearl, gaat om een €10tje maar het begin is gemaakt haha. Dit weekend op de post naar Portugal, toch handig zo'n site die heel Europa aanspreekt.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sinds gisteravond erop staan en vanochtend mijn eerste verkoop via Cardmarket.
(Darkrai Lv.X van Diamond and Pearl, gaat om een €10tje maar het begin is gemaakt haha. Dit weekend op de post naar Portugal, toch handig zo'n site die heel Europa aanspreekt.
[ Voor 42% gewijzigd door Bart ® op 08-03-2024 16:51 ]
Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.
@AntraXxX Ik heb het dus aangevraagd om verkoper te worden, maar die transacties zijn niet goed gegaan en nu kan ik het proces niet afronden..
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Hmm.. ik heb een tijdje terug aan @G_Dragon gevraagd of ik mijn link mocht droppen. Dat mocht niet, vandaar dat ik hem in mijn sig heb gezet.AntraXxX schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 12:55:
*knip*
Sinds gisteravond erop staan en vanochtend mijn eerste verkoop via Cardmarket.![]()
Mag het inmiddels wel @G_Dragon ?
[ Voor 31% gewijzigd door Bart ® op 08-03-2024 16:51 ]
Verkoper op Cardmarket? Als particulier hoef je toch niks te verifiëren?G_Dragon schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 13:50:
@AntraXxX Ik heb het dus aangevraagd om verkoper te worden, maar die transacties zijn niet goed gegaan en nu kan ik het proces niet afronden..
[ Voor 8% gewijzigd door ChokingHazard op 08-03-2024 16:35 ]
Je rekeningnummer alleen voor withdrawals van je verdiensten. Gaat om twee transacties van een paar cent die je dan online moet invullen zodat ze weten dat het ingevulde rekeningnummer de jouwe is.ChokingHazard schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 16:35:
[...]
Verkoper op Cardmarket? Als particulier hoef je toch niks te verifiëren?
🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: ⭐️ My Graded cards ::: 👀 TCG Codex Profile
Naar mijn weten, mag het nog steeds niet. Dat is echter geen topic beleid, maar forum beleid.ChokingHazard schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 16:32:
[...]
Hmm.. ik heb een tijdje terug aan @G_Dragon gevraagd of ik mijn link mocht droppen. Dat mocht niet, vandaar dat ik hem in mijn sig heb gezet.
Zover ik weet mag dat nog steeds niet, ik heb toen jij mij vroeg het aan moderator @Bart ® gevraagd.ChokingHazard schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 16:32:
[...]
Hmm.. ik heb een tijdje terug aan @G_Dragon gevraagd of ik mijn link mocht droppen. Dat mocht niet, vandaar dat ik hem in mijn sig heb gezet.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Gaan jullie ook de mobiele versie van het kaartspel spelen die dit jaar voor mobiel uitgaat komen?
Of is ook daar te weinig van bekend om er iets zinnigs over te zeggen.
Was ook aangekondigd tijdens de Pokémon Presents.
Of is ook daar te weinig van bekend om er iets zinnigs over te zeggen.
Was ook aangekondigd tijdens de Pokémon Presents.
Keuzes maken de Mens
Als je gratis twee digitale packs per dag mag rippen zie ik het wel als een leuke manier om een digitale collectie op te bouwen. Zou nog leuker zijn als je dan met jouw collectie in de app battles kunt doen tegen anderen met hun verzameling. En dat je dus een digitaal deck kunt samenstellen en Pokemon stadium qua minigame krijgt.
30-40ChokingHazard schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 10:05:
[...]
Ja heel herkenbaar. Vooral toen ik budget had en de Sun & Moon base set compleet wilde maken. Toen ontving ik een kleine 30-40 pakjes. De postbode dacht dat ik jarig was

Gefeliciteerd met je eerste verkoop!AntraXxX schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 12:55:
[mbr] Dit is niet toegestaan, lees de huisregels nog eens goed door[/]
Sinds gisteravond erop staan en vanochtend mijn eerste verkoop via Cardmarket.![]()
Gisteren een vraag gesteld op dit forum als starter en vandaag twee Scarlet &Violet 151 ETBs gekocht. Wat een nostalgisch gevoel om zo'n pakjes te openen..
Initieel ging ik m'n zoon helpen en dat is ook gelukt. Hij wil een algemene dex opbouwen zonder rekening te houden met de reeksen. Maar nu ben ik zelf er ook wat ingestort en verwacht ik al 200 kaartjes van Cardmarket.
Dat Van Gogh Pika kaartje wil ik ook bijvoorbeeld
Bedankt voor jullie tips.
Initieel ging ik m'n zoon helpen en dat is ook gelukt. Hij wil een algemene dex opbouwen zonder rekening te houden met de reeksen. Maar nu ben ik zelf er ook wat ingestort en verwacht ik al 200 kaartjes van Cardmarket.
Dat Van Gogh Pika kaartje wil ik ook bijvoorbeeld
Ik begrijp dat je zoon dus ook een national Pokedex wil opbouwen? Wat leuk! De zoveelste die dit idee volgt!Spacewide schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 20:52:
Gisteren een vraag gesteld op dit forum als starter en vandaag twee Scarlet &Violet 151 ETBs gekocht. Wat een nostalgisch gevoel om zo'n pakjes te openen..
Dat Van Gogh Pika kaartje wil ik ook bijvoorbeeld![]()
Ik zal hopelijk binnenkort weer eens een update plaatsen van mijn eigen national dex
Tsja, een van de krachten van Pokémon is dat je er nooit te jong of te oud voor bent.
Keuzes maken de Mens
Damn gelijk al 200 kaarten besteld via CM?! Wat zit daar dan zoal bij?Spacewide schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 20:52:
Dat Van Gogh Pika kaartje wil ik ook bijvoorbeeld![]()
En idd erg leuk dat nostalgische van de 151 set, had je nog wat leuke pulls?
Tip nog voor het bijhouden van je collectie (+ waarde van ‘n kaart zien) is de app (is er ook in website vorm) Collectr.
Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.
Bij twee Nederlandse verkopers gelijk een lotje besteld. 0.02 tot 0.06 per fresh mint met af en toe een reversed holo is prima. Blastoise, Charizard, Mew EX zijn zowat de duurste eruit, al had ik graag een illustation rare gehad.AntraXxX schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 22:53:
[...]
Damn gelijk al 200 kaarten besteld via CM?! Wat zit daar dan zoal bij?
En idd erg leuk dat nostalgische van de 151 set, had je nog wat leuke pulls?
Tip nog voor het bijhouden van je collectie (+ waarde van ‘n kaart zien) is de app (is er ook in website vorm) Collectr.
SV151 is inderdaad een fijne reeks om erin te rollen. Echt goeie tip van jullie!
Mijn beste pull uit 1 ETB was de volgende. Een secret? Mr Mime. De Collectrs app is geweldig.
(2de ETB hou ik sealed bij).
:strip_exif()/f/image/af3vQcZFAOPygXqWHfUYUxa1.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb even in mijn historie gekeken, het waren 26 orders dus iets minder dan ik dacht. Maar ja het was wel echt heerlijk om de uit te pakkenStreskip schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 18:58:
[...]
30-40Heerlijk lijkt me dat! Ik krijg er nu 7 en de eerste 4 zijn vanmorgen al op de post gedaan dus wie weet heb ik morgen al wat uit te pakken.
Ik moet zelf ook nog zoveel gaan plaatsen maar ik ben daar te lui voor
Misschien een hele vreemde vraag, maar is het mogelijk om paypal te koppelen aan card market? Kan dit niet duidelijk terugvinden. In ieder geval een stuk lastiger dan het vinden van daadwerkelijke kaarten
Via het kopje Credit kun je met paypal saldo bijvoegen. Automatisch betalen lijkt me niet;Henkje.doc schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 12:32:
Misschien een hele vreemde vraag, maar is het mogelijk om paypal te koppelen aan card market? Kan dit niet duidelijk terugvinden. In ieder geval een stuk lastiger dan het vinden van daadwerkelijke kaarten
https://www.cardmarket.co...t/Finance/Payment/Instant
XBL: DeutscheHelm // STEAM: Duitse Helm // a.k.a. Nielles™
Dank. Daar ga ik maar eens mee stoeienDuitseHelm schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 12:37:
[...]
Via het kopje Credit kun je met paypal saldo bijvoegen. Automatisch betalen lijkt me niet;
https://www.cardmarket.co...t/Finance/Payment/Instant
Je kan bij het betalen van je order ook kiezen voor Paypal. Ik meen dat dat je daar dan wel extra voor betaald. https://help.cardmarket.com/en/BuyingPaymentsFAQ
Cardmarket vraagt een 5% toeslag op PayPal betalingen. De site werkt dus met een top-up systeem wat ik wel goed vindt.
Ik wou eigenlijk 1 ETB van Scarlet - Violet 151 gesloten houden, maar het zat de hele dag aan men hoofd.. "what if"? Dus toch maar geopend.. Misschien wel geluk gehad vandaag?
Venusaur EX MEW198 (huidige waarde 40eur)
Wartortle MEW171 (22eur)
Erika's Invitation MEW 196 (12eur)
:strip_exif()/f/image/1SLFpQ3AGxCovlMuOSeBfZsS.jpg?f=fotoalbum_medium)
Hoe klasseren jullie een reeks? Zou het okay zijn om bijvoorbeeld een Kingler holo back to back met een Kingler reversed holo in een penny sleeve te steken. Vervolgens in een binder.
Ik wou eigenlijk 1 ETB van Scarlet - Violet 151 gesloten houden, maar het zat de hele dag aan men hoofd.. "what if"? Dus toch maar geopend.. Misschien wel geluk gehad vandaag?
Venusaur EX MEW198 (huidige waarde 40eur)
Wartortle MEW171 (22eur)
Erika's Invitation MEW 196 (12eur)
:strip_exif()/f/image/1SLFpQ3AGxCovlMuOSeBfZsS.jpg?f=fotoalbum_medium)
Hoe klasseren jullie een reeks? Zou het okay zijn om bijvoorbeeld een Kingler holo back to back met een Kingler reversed holo in een penny sleeve te steken. Vervolgens in een binder.
Ik zou niet meer kaarten in dezelfde penny sleeve stoppen. Ik zou beide een eigen penny sleeve geven en dan de reverse holo voor de normale holo opslaan in 1 vakje van je bewaarmap.
Wel mooie pulls uit die tweede ETB. Het kan variëren. In mijn eerste ETB had ik een Alakazam illustration rare (45 euro destijds) een Mew illustration rare (roze ex was toen 25 euro) en een Charmander illustration rare (was toen 30 euro) In de tweede ETB maar 1 ex kaart Blastoise en verder enkel uncommons. Dat gaf mij meer het idee 'had ik die maar dicht laten zitten'
Wel mooie pulls uit die tweede ETB. Het kan variëren. In mijn eerste ETB had ik een Alakazam illustration rare (45 euro destijds) een Mew illustration rare (roze ex was toen 25 euro) en een Charmander illustration rare (was toen 30 euro) In de tweede ETB maar 1 ex kaart Blastoise en verder enkel uncommons. Dat gaf mij meer het idee 'had ik die maar dicht laten zitten'
[ Voor 8% gewijzigd door Joosie200 op 09-03-2024 18:42 ]
Ok, bedankt voor je tips. Heb enkele binders bij bescards besteld zodat ik wat aan de slag kan. M'n bureau is een zootje. De kaarten van m'n zoon maar in een andere kamer gelegd. 😬
Ik ben even terug gaan lezen tot juli 2023. Die Van gogh hype was wel interessant, maar gelijk ook lachen. Ik kijk geen nieuws, dus helemaal gemist..
Is er een vast moment per jaar dat er Pokemon tcg deals zijn? Zo zag ok in januari dit jaar wat voorbij komen, maar dat kan toch niet de enige zijn?
Nog eentje, waarom is de TCG classic box zo weinig besproken?
Die kaarten zijn los net zo duur als de hele set (voorlopig).
Ik ben even terug gaan lezen tot juli 2023. Die Van gogh hype was wel interessant, maar gelijk ook lachen. Ik kijk geen nieuws, dus helemaal gemist..
Is er een vast moment per jaar dat er Pokemon tcg deals zijn? Zo zag ok in januari dit jaar wat voorbij komen, maar dat kan toch niet de enige zijn?
[ Voor 17% gewijzigd door Spacewide op 10-03-2024 15:34 ]
:strip_exif()/f/image/qh4FfbarrBPtoxVhPNdK781l.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 46% gewijzigd door G_Dragon op 11-03-2024 08:11 ]
Moet toegeven dat ik alleen Let's Go Pikachu heb gespeeld

Ik vind ‘t persoonlijk een erg interessante set, 180 holo kaarten en zodoende een mooi aanvulling voor mijn National Pokedex. Lol zelfs de energys zijn mooi van die set.Spacewide schreef op zondag 10 maart 2024 @ 15:25:
En inderdaad qua waarde van de losse kaarten zit je gelijk boven het aankoopbedrag (voor €300 te krijgen op Cardmarket).
Staat wel hoog op m’n verlanglijstje in ieder geval nadat ik wat van m’n oude kaarten verkocht heb.
Enige kans ook om een pack fresh Charizard te krijgen die enigszins betaalbaar is.
Die bovenste twee nog nooit gespeeld (of gezien überhaupt). Welke zijn dat?
Wel een heerlijk nostalgisch plaatje zeg!
[ Voor 22% gewijzigd door AntraXxX op 10-03-2024 23:22 ]
Pokerev doet nu een live opening van een base set booster box. Is een uur onderweg en zijn internet klapt eruit lol. Verkocht elke pack per stuk voor 6.5k. Een enkeling had mazzel: in de eerste 18 packs zaten er twee red cheeks Pika tussen, 3 Squirtles, 2 Charmanders en 1 Blastoise.
Dan heb je behoorlijk veel spellen gemist van vroeger, mag ik misschien vragen waarom?Streskip schreef op zondag 10 maart 2024 @ 23:17:
[...]
Moet toegeven dat ik alleen Let's Go Pikachu heb gespeeldMisschien dat ik ooit nog een emulator aanschaf om de old skool Pokemon games te spelen.
Meer uit interesse hoor, want je kon vroeger amper om Pokémon heen namelijk.
Links is Pokémon Y & X en Rechts is Pokémon Sword and ShieldAntraXxX schreef op zondag 10 maart 2024 @ 23:19:
[...]
Ik vind ‘t persoonlijk een erg interessante set, 180 holo kaarten en zodoende een mooi aanvulling voor mijn National Pokedex. Lol zelfs de energys zijn mooi van die set.
En inderdaad qua waarde van de losse kaarten zit je gelijk boven het aankoopbedrag (voor €300 te krijgen op Cardmarket).
Staat wel hoog op m’n verlanglijstje in ieder geval nadat ik wat van m’n oude kaarten verkocht heb.
Enige kans ook om een pack fresh Charizard te krijgen die enigszins betaalbaar is.
[...]
Die bovenste twee nog nooit gespeeld (of gezien überhaupt). Welke zijn dat?
Wel een heerlijk nostalgisch plaatje zeg!
Als ik dit lees is het beter om te sparen in sealed booster boxes ipv euros op je bank?Joosie200 schreef op zondag 10 maart 2024 @ 23:48:
Pokerev doet nu een live opening van een base set booster box. Is een uur onderweg en zijn internet klapt eruit lol. Verkocht elke pack per stuk voor 6.5k. Een enkeling had mazzel: in de eerste 18 packs zaten er twee red cheeks Pika tussen, 3 Squirtles, 2 Charmanders en 1 Blastoise.
Klinkt gek, maar elke sealed verzamelaar doet dit toch als veilige financiële investering?
Maar wat balen voor zijn stream! Zijn stream net gekeken en ik zou witte handschoentjes aantrekken met zulke kaarten
[ Voor 23% gewijzigd door Spacewide op 11-03-2024 10:22 ]
:fill(white):strip_exif()/f/image/shY9m5mV8P0N0fH7sKrUBOcb.png?f=user_large)
Over 11 Dagen komt de nieuwste set Temporal Forces alweer uit, wie van jullie gaat hem sparen?
[ Voor 65% gewijzigd door G_Dragon op 11-03-2024 11:24 ]
Ik heb zaterdag de prerelease ervan gespeeld. Ik spaar zelf geen complete sets, maar er zitten wel een aantal supermooie kaarten bij die ik graag wil. Heb de Illustration Rare van Sawsbuck gepulled, die vind ik echt supermooiG_Dragon schreef op maandag 11 maart 2024 @ 11:21:
[Afbeelding]
Over 11 Dagen komt de nieuwste set Temporal Forces alweer uit, wie van jullie gaat hem sparen?
🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: ⭐️ My Graded cards ::: 👀 TCG Codex Profile
Ik ga deze voorlopig even overslaan, doel is nu om eerst de eerdere SV series compleet te krijgen. 151 nog maar 5 kaarten, van de andere nog van elke serie 2 boosterboxen staan om te openen, dus het heeft even genoeg gekost in de afgelopen maandenG_Dragon schreef op maandag 11 maart 2024 @ 11:21:
[Afbeelding]
Ik ben wel benieuwd naar de nieuwe serie, maar ik merk ook dat losse kaarten vaak een paar maanden na release een stuk goedkoper zijn, dus financieel ook wat verstandiger om even te wachten
Ik heb een booster box, 4 etbs gereserveerd onder de MSRP, maar geen idee of ik ermee van start ga. Nog volop met mijn eerste map sv151 bezig.G_Dragon schreef op maandag 11 maart 2024 @ 11:21:
[Afbeelding]
Beetje mispakt aan de initiële "investering" hiervan.

Ze zien er iig heel mooi uit!
https://www.justinbasil.com/visual/sv5
Ga je ze zelf verzamelen? Na wat terug gelezen te hebben denk ik van wel!
Misschien heeft iemand wat aan het volgende:
Al je kaarten in Collectr registreren kan een stuk sneller op de computer met een Android emulator.
Bluestacks, Memu,...
[ Voor 10% gewijzigd door Spacewide op 11-03-2024 13:17 ]
Naja de idee is wel dat je een sealed product voor meer geld kunt verkopen. Zoals base set, XY, sun/moon en nu Evolving Skies flink in waarde zijn toegenomen. Niet elke set is even veilig, tegenover een Evolving Skies heb je ook andere moderne sets die enkel in prijs zijn gedaald.Spacewide schreef op maandag 11 maart 2024 @ 10:11:
[...]
Klinkt gek, maar elke sealed verzamelaar doet dit toch als veilige financiële investering?
Maar wat balen voor zijn stream! Zijn stream net gekeken en ik zou witte handschoentjes aantrekken met zulke kaarten
Ik had dat wel verwacht ja. Voor 6000 euro 10 kaarten openen voor iemand anders en dan zonder handschoenen een pack openen. Had nog even gespiekt op card market. En natuurlijk zijn de starters, Pikachu en de drie evoluties het meeste waard. Maar voor 6500 euro kun je toch aardig meer verzamelen dan tien randomn base set kaarten?
Je hebt er al een aantal in bezig? Hoe kom jij aan pre-release dingen danYpho schreef op maandag 11 maart 2024 @ 11:46:
[...]
Ik heb zaterdag de prerelease ervan gespeeld. Ik spaar zelf geen complete sets, maar er zitten wel een aantal supermooie kaarten bij die ik graag wil. Heb de Illustration Rare van Sawsbuck gepulled, die vind ik echt supermooi, hier wil ik de Deerling ook nog van, en zo nog wel een aantal.
Wij willen de set gaan sparen en hopelijk weer compleet maken, want naast de 151 set zal dit denk ik een van de mooiste van Scarlet & Violet gaan worden.
Ja daar zit dan voor eerst genoeg geld in, dat geloof ik direct! Onze duurste uitgave zal bij Crown Zenith zijn geweest, want bij die set sloegen we een beetje door. Maar we hebben hem wel compleet!NCJ87 schreef op maandag 11 maart 2024 @ 11:47:
[...]
Ik ga deze voorlopig even overslaan, doel is nu om eerst de eerdere SV series compleet te krijgen. 151 nog maar 5 kaarten, van de andere nog van elke serie 2 boosterboxen staan om te openen, dus het heeft even genoeg gekost in de afgelopen maanden
Ik ben wel benieuwd naar de nieuwe serie, maar ik merk ook dat losse kaarten vaak een paar maanden na release een stuk goedkoper zijn, dus financieel ook wat verstandiger om even te wachten
Ik wil proberen 1 tot 3 boosterboxen te openen 30 maart op die beurs, de laatste keer dat we zoiets deden kwamen er veel mensen bij ons staan om mee te kijken. Daarna flink ruilen
Zo dat is een mooie reservering, hopelijk trek je veel mooie kaarten!Spacewide schreef op maandag 11 maart 2024 @ 11:54:
[...]
Ik heb een booster box, 4 etbs gereserveerd onder de MSRP, maar geen idee of ik ermee van start ga. Nog volop met mijn eerste map VS151 bezig.
Beetje mispakt aan de initiële "investering" hiervan.![]()
Ze zien er iig heel mooi uit!
https://www.justinbasil.com/visual/sv5
Ga je ze zelf verzamelen? Na wat terug gelezen te hebben denk ik van wel!
Misschien heeft iemand wat aan het volgende:
Al je kaarten in Collectr registreren kan een stuk sneller op de computer met een Android emulator.
Bluestacks, Memu,...
Ja wij willen deze set helemaal compleet gaan maken, want op de 151 set na waren de andere sets behoorlijk mager in full arts en vonden wij ze het sparen niet waard.
@Joosie200 bedoel je met base set, de oorspronkelijke set van 1999? Want squirtle staat op cardmarket voor 4,50. Sommige kaarten gaan voor 0.02 cent. Ik heb ook nog best wat kaarten uit die set en de paar sets die daarna kwamen. Maar de meests zijn niks waard.
Waarom zou iemand daar 6k voor betalen. Puur hopen op een perfecte charizard?
Of zit ik helemaal mis met die base set?
Naja dat vraag ik me dus ook af. Met base set doel ik inderdaad op de gen 1 serie kaarten uit 1998-1999. Waarmee ik op het schoolplein heb gespeeld toen. En als ik al een Charizard had was die door het vele spelen in de pauze op played staat uitgekomen. Zo zie ik er ook veel gelist staan nu.
Eentje in near mint / mint staat booster fresh kost flink meer geld. Dan nog zie ik de duurste Charizard niet voor 6k gelist staan. Dus waarom een random pack kopen als je idd uit die set de mooie evolutielijnen gewoon kunt kopen.
De 1st edition shadowless zijn een stuk duurder dan de unlimited varianten. Ik denk dat de kopers van die packs inderdaad hopen op een mint Charizard. Persoonlijk is me dat die 6k niet waard. Er zijn genoeg mensen die dat risico wel willen lopen aangezien een hoge grade shadowless Charizard veel meer waard is dan 6k.brandondlp schreef op maandag 11 maart 2024 @ 13:18:
@Joosie200 bedoel je met base set, de oorspronkelijke set van 1999? Want squirtle staat op cardmarket voor 4,50. Sommige kaarten gaan voor 0.02 cent. Ik heb ook nog best wat kaarten uit die set en de paar sets die daarna kwamen. Maar de meests zijn niks waard.
Bedoel je met 'niet voor 6k' meer of minder dan 6k? De duurste shadowless Charizard op Cardmarket is een PSA 10 voor 800k. Helemaal onderaan staat ie mooi te wezen.Joosie200 schreef op maandag 11 maart 2024 @ 13:23:
Dan nog zie ik de duurste Charizard niet voor 6k gelist staan. Dus waarom een random pack kopen als je idd uit die set de mooie evolutielijnen gewoon kunt kopen.
Dus met een random pack voor 6k ben je, mits je hem pulled, veel goedkoper uit dan het maar los aan te schaffen.
[ Voor 7% gewijzigd door ChokingHazard op 11-03-2024 13:40 ]
Oké, I stand corrected. Had geen gebruik gemaakt van filters. Dan nog is het gokken. Volgde de stream voor de eerste 18 packs. En maar uit een pack kwam er een holo Blastoise. Verder veel metapod, ratata, in elk geval kaarten die een lagere waarde hebben. Kennelijk hebben mensen het geld ervoor om 6k stuk te slaan. En dan ben je met een booster fresh Zard idd spekkoper. Maar de kans erop is tegenwoordig al aardig laag. Dus vraag me af hoe groot die kans vroeger was.
De LGS bij mij in de buurt organiseert de prerelease. Losse spullen kopen kan nog niet van de set, maar je krijgt dan zo'n prerelease kit waar een deck in zit waar je mee speelt, en in totaal 7 boosters gedurende het toernooi. Dat doen we dan met z'n tweeen, dus twee decks (helaas hadden we dezelfde), en in totaal 14 boosters.G_Dragon schreef op maandag 11 maart 2024 @ 13:02:
[...]
Je hebt er al een aantal in bezig? Hoe kom jij aan pre-release dingen dan
Wij willen de set gaan sparen en hopelijk weer compleet maken, want naast de 151 set zal dit denk ik een van de mooiste van Scarlet & Violet gaan worden.
:strip_exif()/f/image/0F6BMLD1ikxPnPAAW6dRVX9f.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit waren mijn leuke kaarten van de prerelease. Viel een beetje tegen deze keer (vorige keer 2x een ex waarvan een secret rare).
De Ace Spec is wellicht niet heel bijzonder, maar dit was mijn eerste dus ik keek een beetje raar op. De Feraligatr was de prerelease promo, dus die heeft het set logo, en de Sawsbuck vind ik echt supermooi.
Verder nog wat normale rares als Miraidon en Koraidon, maar die zijn niet heel bijzonder verder.
/edit: de Gengar heb ik los gekocht in de winkel, die stond ik de vitrine en moest ik gewoon kopen
[ Voor 5% gewijzigd door Ypho op 12-03-2024 11:00 ]
Die Pokerev had was de limited, niet unlimited serie. Bleken toch nog wat leuke pulls in de tweede helft te zitten. Net nadat ik maar mijn bed op zocht want werkdag enzo.Aschtra schreef op maandag 11 maart 2024 @ 16:10:
Er zit natuurlijk ook nog een groot verschil tussen 1st edition packs en niet 1st edition packs
Qua nieuwste set: ik begrijp dat ze nu ook met een gimmick komen: ipv masterball reverse nu dus van die roze kaarten? Is voor mij geen reden om die set te gaan kopen. Zit nog vol met voorraad aan Engelse 151, wil mijn Japanse set nog compleet maken als lange termijn plan. En de scream serie dito. Daarmee gaat er al genoeg geld richting de TCG.
Als je met die roze kaarten bedoelt, de kaart op de foto boven je post, dat gaat in dat geval om "Ace Spec" kaarten. Dit zijn trainer kaarten waarvan je er max 1 in je deck mag hebben, vandaar het "roze" geval.Joosie200 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 11:04:
[...]
Die Pokerev had was de limited, niet unlimited serie. Bleken toch nog wat leuke pulls in de tweede helft te zitten. Net nadat ik maar mijn bed op zocht want werkdag enzo.
Qua nieuwste set: ik begrijp dat ze nu ook met een gimmick komen: ipv masterball reverse nu dus van die roze kaarten? Is voor mij geen reden om die set te gaan kopen. Zit nog vol met voorraad aan Engelse 151, wil mijn Japanse set nog compleet maken als lange termijn plan. En de scream serie dito. Daarmee gaat er al genoeg geld richting de TCG.
Ja, ace spec inderdaad. Ik dacht dat het een extra rarity gaf zoals de masterball holo in sv2a. Wist niet dat het voor officiële toernooien gelimiteerd was tot 1 per deck. Zal wel een hogere verzamelaarswaarde hebben in the end.Ypho schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 11:15:
[...]
Als je met die roze kaarten bedoelt, de kaart op de foto boven je post, dat gaat in dat geval om "Ace Spec" kaarten. Dit zijn trainer kaarten waarvan je er max 1 in je deck mag hebben, vandaar het "roze" geval.
Dan zal je zoals Ypho zegt toch het spel moeten gaan spelenG_Dragon schreef op maandag 11 maart 2024 @ 13:02:
Je hebt er al een aantal in bezig? Hoe kom jij aan pre-release dingen dan
Het spel zit goed in elkaar, en ik zou iedereen die toch al de kaarten in zijn bezit heeft aanraden het een keer te proberen. Puur van het bulk wat je opent kan je best wat leuke decks maken voor op de keukentafel. Je kan ook nog Pokémon TCG live proberen, dan kan je eindelijk wat met de honderden QR-code kaartjes die je waarschijnlijk hebt.
@Ypho Zalig zo'n gengar kaartje! Gengar is een leuke kaart om te verzamelen. Net zoals Psyduck of Pikachu, maar dat is allemaal persoonlijk natuurlijk.
Ik begin me een beetje "burnt" te voelen in de SV151 collectie. Redelijk veel euros tegenaan gegegooid en ik moet behoorlijk nog wat aankopen om de collectie volledig te maken. Wel 500 euro aan singles. De SV151 ETB's zijn bijna uit voorraad en de pulls waren redelijk slecht imo. Ik ben terugkerende beginner dus of het echt zo is weet ik niet, maar mijn buikgevoel zegt dat de kaarten enkel zeldzamer worden naarmate de nieuwe reeks uitkomt. Fak? Is dit fomo
Ik zoek volgende kaarten nog, maar via Cardmarket ben ik heel wat kwijt aan verzending.
https://drive.google.com/...UbKwAb5V/view?usp=sharing
Ik begin me een beetje "burnt" te voelen in de SV151 collectie. Redelijk veel euros tegenaan gegegooid en ik moet behoorlijk nog wat aankopen om de collectie volledig te maken. Wel 500 euro aan singles. De SV151 ETB's zijn bijna uit voorraad en de pulls waren redelijk slecht imo. Ik ben terugkerende beginner dus of het echt zo is weet ik niet, maar mijn buikgevoel zegt dat de kaarten enkel zeldzamer worden naarmate de nieuwe reeks uitkomt. Fak? Is dit fomo
Ik zoek volgende kaarten nog, maar via Cardmarket ben ik heel wat kwijt aan verzending.
Same @Spacewide ben door nostalgie nu ook iet wat doorgeschoten. Gotta catch em all niet in singles maar sealed products. Mede door de Pikachu Van Gogh actie. Ik mis nog SV182 t/m SV207 met uitzondering van Zapdos 202. Dus ik moet nog 25 kaarten van de Japanse 151. Maar ik vertik om 175-200 euro nog aan een sealed booster box uit te geven. Gezien de singles in prijs zakken op Charizard, Mew en Erika na kan ik de overige 22 kaarten wel gezamenlijk bestellen voor dat bedrag. Maar inderdaad bestel bij tien verschillende aanbieders en die verzendkosten tikken aan.
Oef ja dat valt tegen. Zeker voor de illustration rares ben je best wat kwijt. Het aanbod is wel iets hoger dan voorheen, maar zeker niet extreem hoog. En wat sowieso mee speelt is dat dit een speciale set is die al gelimiteerd was, en ook niet meer opnieuw bijgeprint wordt.Spacewide schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 12:15:
@Ypho Zalig zo'n gengar kaartje! Gengar is een leuke kaart om te verzamelen. Net zoals Psyduck of Pikachu, maar dat is allemaal persoonlijk natuurlijk.
Ik begin me een beetje "burnt" te voelen in de SV151 collectie. Redelijk veel euros tegenaan gegegooid en ik moet behoorlijk nog wat aankopen om de collectie volledig te maken. Wel 500 euro aan singles. De SV151 ETB's zijn bijna uit voorraad en de pulls waren redelijk slecht imo. Ik ben terugkerende beginner dus of het echt zo is weet ik niet, maar mijn buikgevoel zegt dat de kaarten enkel zeldzamer worden naarmate de nieuwe reeks uitkomt. Fak? Is dit fomo![]()
Even snel kijkende op je lijstje, heb ik daar wel een aantal kaarten van (met name de C/UNC en wellicht wat rev-holo, illustration rares heb ik niet dubbel of doe ik niet weg). Dus mocht je willen kan ik eens kijken wat ik precies heb, zodat dit weer wat scheelt in je verzendkosten.
Wew! Als extraatje een Japanse collectie aanleggen. I rest my caseJoosie200 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 12:47:
Same @Spacewide ben door nostalgie nu ook iet wat doorgeschoten. Gotta catch em all niet in singles maar sealed products. Mede door de Pikachu Van Gogh actie. Ik mis nog SV182 t/m SV207 met uitzondering van Zapdos 202. Dus ik moet nog 25 kaarten van de Japanse 151. Maar ik vertik om 175-200 euro nog aan een sealed booster box uit te geven. Gezien de singles in prijs zakken op Charizard, Mew en Erika na kan ik de overige 22 kaarten wel gezamenlijk bestellen voor dat bedrag. Maar inderdaad bestel bij tien verschillende aanbieders en die verzendkosten tikken aan.
Je bent er allesinds bijna. Komop @Joosie200

Ik ben wat laat op de 151 trein gesprongen, maar ik zal hem vervolledigen. Waar haal je die info of sets al dan niet worden bijgeprint?Ypho schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 12:59:
[...]
Oef ja dat valt tegen. Zeker voor de illustration rares ben je best wat kwijt. Het aanbod is wel iets hoger dan voorheen, maar zeker niet extreem hoog. En wat sowieso mee speelt is dat dit een speciale set is die al gelimiteerd was, en ook niet meer opnieuw bijgeprint wordt.
Even snel kijkende op je lijstje, heb ik daar wel een aantal kaarten van (met name de C/UNC en wellicht wat rev-holo, illustration rares heb ik niet dubbel of doe ik niet weg). Dus mocht je willen kan ik eens kijken wat ik precies heb, zodat dit weer wat scheelt in je verzendkosten.
Voel je vrij om een PM te sturen en dankjewel!
Ach, is meer omdat ik de Engelse set aan mijn neefjes heb gegeven. De Japanse is voor mezelf. Van alle bulk heb ik aan common/uncommons nu voor mezelf een Engelse 151 klaar. Vind ik goed genoeg.Spacewide schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 13:08:
[...]
Wew! Als extraatje een Japanse collectie aanleggen. I rest my case
En gevalletje je moet toch een stip op de horizon hebben. Ik ga alleen niet zo ver dat ik er een master set van maak. Of alle masterball reverse holo ook nog ga sparen. Wil gewoon de set inclusief illustration rares en meer niet.
Daar zijn we weer! Het was even druk met regelen maar damm wat hebben we het rond gekregen om een mooie nieuwe locatie te fixen voor Pokemon Beurs Venray op 25 mei!!
:strip_exif()/f/image/JM0Qf1XbBWkf7pF42h6VzXQW.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat snelle informatie:
- Meer dan 90+ standhouders
- Uitbreiding met Bandai (eigen zaal)
- One piece toernooi
- GRATIS pendelbus vanaf station Venray!!
- €5 entree (online) €6 (aan de deur)
- 1 dag na nieuwe release pokemon set
:strip_exif()/f/image/ktSzKHdNoHiThzFycNr9ppBy.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/JM0Qf1XbBWkf7pF42h6VzXQW.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat snelle informatie:
- One piece toernooi
:strip_exif()/f/image/ktSzKHdNoHiThzFycNr9ppBy.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/K1QwBvWyw9d4YZ5LhSbwmYTo.jpg?f=fotoalbum_large)
En dan zijn wij nog een van de goedkoopste, sommige beurzen vragen 9 tot 10 euro entree!Aschtra schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 07:43:
Throwback toen entree 1 of 2 euro was😭
Ziet er gezellig uit, we hopen er een keer aanwezig te zijn om andere Tweakers te ontmoeten. Helaas blijft het voor ons te ver rijden, want voor deze beurs moeten we 2 uur en 30 minuten in de auto. Dat betekend dat we 5 uur aan het reizen zijn voor een beursroel17 schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 07:31:
Daar zijn we weer! Het was even druk met regelen maar damm wat hebben we het rond gekregen om een mooie nieuwe locatie te fixen voor Pokemon Beurs Venray op 25 mei!!
[Afbeelding]
Wat snelle informatie:
- One piece toernooi
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Gewoon een leuk dagje uit van maken. (doen wij ook als we na beurzen gaan bijv Den Haag) meestal is er wel genoeg te doen.G_Dragon schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 08:12:
[...]
Ziet er gezellig uit, we hopen er een keer aanwezig te zijn om andere Tweakers te ontmoeten. Helaas blijft het voor ons te ver rijden, want voor deze beurs moeten we 2 uur en 30 minuten in de auto. Dat betekend dat we 5 uur aan het reizen zijn voor een beurs
Als je van one piece houdt dan kan je zelfs meedoen met het toernooi en ben je gehele dag zoet haha.
Ja dat is waar, maar ik blijf de hoop houden dat ze ooit dichterbij gaan komen met die beurzen zoals die van 30 Maartroel17 schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 08:21:
[...]
Gewoon een leuk dagje uit van maken. (doen wij ook als we na beurzen gaan bijv Den Haag) meestal is er wel genoeg te doen.
Als je van one piece houdt dan kan je zelfs meedoen met het toernooi en ben je gehele dag zoet haha.
Gezien het 25 mei is, misschien een week vakantie eromheen plannen? Dan ga je lekker op vakantie in Brabant of Limburg en dan ben je al dichterbij.G_Dragon schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 08:12:
[...]
Ziet er gezellig uit, we hopen er een keer aanwezig te zijn om andere Tweakers te ontmoeten. Helaas blijft het voor ons te ver rijden, want voor deze beurs moeten we 2 uur en 30 minuten in de auto. Dat betekend dat we 5 uur aan het reizen zijn voor een beurs
Kun je de mooie kempen zien bijv
31 maart Cardfest in Egmond aan Zee. Dat is voor mij in de buurt, wellicht voor anderen beter bereikbaar. Niet extreem groot, en meer dan pokemon alleen, maar ik ga heen met Ypho.Junior.
Nee helaas gaat dat niet lukken, heb bijna geen uren meer en de zomervakantie al ingepland!Sir_Lion schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 08:50:
[...]
Gezien het 25 mei is, misschien een week vakantie eromheen plannen? Dan ga je lekker op vakantie in Brabant of Limburg en dan ben je al dichterbij.
Kun je de mooie kempen zien bijv
De rest van de uren gaat naar de week van onze huwelijksreis naar Texel
@roel17 netjes bezig man! Denk dat de upgrade in locatie (fatsoenlijke zalen vs. paardenbak
) al een mooie is. Ik koop nu nog geen ticket maar kijk t.z.t. in de week zelf of 25 mei schikt in de planning.
Hier gisteren een mooie verkoopslag gemaakt via Marktplaats. De ene koper kwam fysiek langs en de andere zending gaat op de post
Totale eindstand --> €330.
Wensenlijst:
- Trading Card Game classic á €300 via Cardmarket
- Kaarten zoals Shining Gyarados, Dark Blastoise, Dark Machamp, Dark Gyarados, Houndoom Neo Revelations
- Ook leuk om wat PSA10 kaarten te gaan sparen van A ) populaire Pokemon, B ) lage populatie C ) <€100, met artworks die me aanspreken maar dus tegelijkertijd een investeringswaarde hebben
Misschien maar gewoon beginnen met de TCG classic box.
Hier gisteren een mooie verkoopslag gemaakt via Marktplaats. De ene koper kwam fysiek langs en de andere zending gaat op de post
Totale eindstand --> €330.
Wensenlijst:
- Trading Card Game classic á €300 via Cardmarket
- Kaarten zoals Shining Gyarados, Dark Blastoise, Dark Machamp, Dark Gyarados, Houndoom Neo Revelations
- Ook leuk om wat PSA10 kaarten te gaan sparen van A ) populaire Pokemon, B ) lage populatie C ) <€100, met artworks die me aanspreken maar dus tegelijkertijd een investeringswaarde hebben
Misschien maar gewoon beginnen met de TCG classic box.

Stel.. je staat voor volgend dilemma.
550 euro aan alle rare cards (singles) van de SV151 of 10 ETBs (90boosters).
Redelijk zinloze vraag want pakjes blijft een gamble, maar ik wou het eens van de anderen horen.
M'n kat geniet alvast mee..
550 euro aan alle rare cards (singles) van de SV151 of 10 ETBs (90boosters).
Redelijk zinloze vraag want pakjes blijft een gamble, maar ik wou het eens van de anderen horen.
M'n kat geniet alvast mee..
:strip_exif()/f/image/VCFflgSjorIFkkWGD9kYMDho.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 69% gewijzigd door Spacewide op 13-03-2024 15:51 ]
Singles. Altijd het antwoord. Pakjes gaat er gewoon niet mee uit. Zovaak bewezen al.
Pokerev bijvoorbeeld. Meer dan 3000 Silver Tempest pakjes en mist 1 kaart
Pokerev bijvoorbeeld. Meer dan 3000 Silver Tempest pakjes en mist 1 kaart
[ Voor 31% gewijzigd door Aschtra op 13-03-2024 16:03 ]
Daar ben ik het wel mee eens, ook al is het wel minder leuk (zeker met kids) om geen pakjes te openen en de kaarten gericht te kopen vind ik
Ja exact dit. Kinderen zijn er gek van..NCJ87 schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 16:04:
Daar ben ik het wel mee eens, ook al is het wel minder leuk (zeker met kids) om geen pakjes te openen en de kaarten gericht te kopen vind ik
Why not both. Ga voor de hunt of je voor 500 euro alle singles kunt scoren. Maar zet er geen tijdslimiet op. En spendeer 50 euro aan een ETB, booster bundle, losse packs, Zapdos box en open X packs. Heb je de verzameling compleet en packs geopend. Haal je uit die packs nog wat leuks dubbel > verkoop via card market.
Natuurlijk is het zelf pullen uit een pakje het leukste. Maar ook volstrekt random en kans is groot dat je drie/vier dubbel in uncommons zwemt straks. Dus inderdaad singles is de way to go. Maar met kinderen (zit zelf mijn neefjes te verwennen met packs openen) zijn pakjes het leukste.
Ik heb zelf nu voor mijn doen flink wat 151 in huis. 20 packs uit de 10 verschillende tins, 4 packs Alakazam, 16 packs uit de UPC. Komt nog bij: 44 packs van 4 Pokemon Centre ETB's. Maar die 84 packs gaan hier echt niet allemaal open. De Alakazham/UPC/ETB blijven dicht als sealed collection. Bijbehorende Squirtle kaart staat voor mij al op card market. En ik heb 2 Van Gogh Pikachu liggen bij PSA voor grading. Eentje doe ik straks in de verkoop en eentje hou ik zelf. Ga enkel de minitins zelf openen en cadeau doen aan mijn neefjes. Vier bij hun verjaardag, vier voor Sinterklaas, en 2 minitin voor mezelf.
Natuurlijk is het zelf pullen uit een pakje het leukste. Maar ook volstrekt random en kans is groot dat je drie/vier dubbel in uncommons zwemt straks. Dus inderdaad singles is de way to go. Maar met kinderen (zit zelf mijn neefjes te verwennen met packs openen) zijn pakjes het leukste.
Ik heb zelf nu voor mijn doen flink wat 151 in huis. 20 packs uit de 10 verschillende tins, 4 packs Alakazam, 16 packs uit de UPC. Komt nog bij: 44 packs van 4 Pokemon Centre ETB's. Maar die 84 packs gaan hier echt niet allemaal open. De Alakazham/UPC/ETB blijven dicht als sealed collection. Bijbehorende Squirtle kaart staat voor mij al op card market. En ik heb 2 Van Gogh Pikachu liggen bij PSA voor grading. Eentje doe ik straks in de verkoop en eentje hou ik zelf. Ga enkel de minitins zelf openen en cadeau doen aan mijn neefjes. Vier bij hun verjaardag, vier voor Sinterklaas, en 2 minitin voor mezelf.
Het financiële antwoord is singles. Het fun antwoord is packs openen.
Als er een nieuwe Lorcana set uitkomt ga ik altijd voor een middenweg. Dan koop ik 2-3 boosterboxen en wat leuke sealed producten. Dat open ik... en wat ik dan nog mis vul ik aan met singles via cardmarket.
Pokemon kaarten koop ik gerichter en dus altijd via singles.
Als er een nieuwe Lorcana set uitkomt ga ik altijd voor een middenweg. Dan koop ik 2-3 boosterboxen en wat leuke sealed producten. Dat open ik... en wat ik dan nog mis vul ik aan met singles via cardmarket.
Pokemon kaarten koop ik gerichter en dus altijd via singles.
Bijzonder genoeg toch omheen weten te gamen. Ik kom uit ‘90 dus precies mijn tijd ook, maar niet echt meegekregen. Ik had wel de GameBoy, Advance etc daar lag het niet aan maar gek genoeg nooit bewust geweten.G_Dragon schreef op maandag 11 maart 2024 @ 08:14:
[...]
Dan heb je behoorlijk veel spellen gemist van vroeger, mag ik misschien vragen waarom?
Meer uit interesse hoor, want je kon vroeger amper om Pokémon heen namelijk.
Mijn vader was nogal van het ombouwen en die downloadde zowat elke game voor de PlayStation dus thuis werd er voornamelijk op de PS gegamed.
Misschien een keer zo’n emulator
Hoe veel Pokémon beurzen hebben we wel niet per jaar in Nederland?
Keuzes maken de Mens
Ziet er echt leuk uit! Maar 3.5uren rijden voor ons. Dan is de pret met kinderen van 7 jaar eraf
Tattoeer je favoriete Pokemon. Fantastisch.
En PSA, gebeurt dat ter plaatse?
[ Voor 5% gewijzigd door Spacewide op 14-03-2024 08:11 ]
Veel. Omdat Groningen of Limburg voor de een om de hoek ligt, maar voor de ander 3 uur reizen is.whahas schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 22:17:
Hoe veel Pokémon beurzen hebben we wel niet per jaar in Nederland?
Snap ik heel goed, wij gaan er zelf ook geen 2 uur voor rijden!Spacewide schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 08:09:
[...]
Ziet er echt leuk uit! Maar 3.5uren rijden voor ons. Dan is de pret met kinderen van 7 jaar eraf
Tattoeer je favoriete Pokemon. Fantastisch.
En PSA, gebeurt dat ter plaatse?
Ik denk dat de PSA wel ter plaatse gebeurd als ik het zo lees, maar weet het natuurlijk niet 100% zeker. Ik kan vanavond via Whatsapp The Pokébrothers wel even vragen of hun dat weten.
[ Voor 13% gewijzigd door G_Dragon op 14-03-2024 08:20 ]
In Venray was het een precheck. En meer filteren welke kans maakt op een goed cijfer. Meer niet. Lijkt me ook stug om direct je cijfer te horen te krijgen.
Okay, laat maar wetenG_Dragon schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 08:15:
[...]
Snap ik heel goed, wij gaan er zelf ook geen 2 uur voor rijden!
Ik denk dat de PSA wel ter plaatse gebeurd als ik het zo lees, maar weet het natuurlijk niet 100% zeker. Ik kan vanavond via Whatsapp The Pokébrothers wel even vragen of hun dat weten.
Ik zie dat je samen met je partner collect. Werken jullie samen 1 collectie uit of verzamelen jullie dezelfde reeks ook wel eens apart?
[ Voor 6% gewijzigd door Spacewide op 14-03-2024 09:27 ]
Wij sparen samen allesSpacewide schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 09:24:
[...]
Okay, laat maar weten![]()
Ik zie dat je samen met je partner collect. Werken jullie samen 1 collectie uit of verzamelen jullie dezelfde reeks ook wel eens apart?
Mooi
Ik begin zowat de indruk te krijgen dat deze community wel gezellig is.
Ja we vinden het beiden leuk om Pokémon kaarten te sparen, zou helemaal duur worden als we allebei elke set apart gaan sparenSpacewide schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 09:41:
[...]
Mooi![]()
Ik begin zowat de indruk te krijgen dat deze community wel gezellig is.
We moeten het met elkaar gezellig maken en ik heb inderdaad de indruk dat we dat zeker wel doen

Maar er zijn weinig anderen die (ook) de spellen verzamelen?
Want ik heb mijn collectie bijna compleet, hoewel ... Technisch gezien heb ik een aantal versies uit andere landen zoals een USA HGSS en Diamond. Ook wat Franse versies van de Switch games vanwege pre-order bonussen.
Maar verder heb ik 1 niet-japanse kopie, en 1 japanse kopie van bijna elk spel. Enige wat ik nog steeds moet is LGPE en PLA in het Japans.
Want ik heb mijn collectie bijna compleet, hoewel ... Technisch gezien heb ik een aantal versies uit andere landen zoals een USA HGSS en Diamond. Ook wat Franse versies van de Switch games vanwege pre-order bonussen.
Maar verder heb ik 1 niet-japanse kopie, en 1 japanse kopie van bijna elk spel. Enige wat ik nog steeds moet is LGPE en PLA in het Japans.
Nja, verzamelen wil ik het niet echt noemen maar ik heb van alle spellen die voor de Switch zijn uitgekomen minstens 1 variant. Had, moet ik eigenlijk zeggen, want de hond heeft de cartridge van Brilliant Diamond kapot gebeten. Dat stofje dat Nintendo in de carts verwerkt, werkt dus niet tegen honden.Sir_Lion schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 09:45:
Maar er zijn weinig anderen die (ook) de spellen verzamelen?
Ik zou op zich de oudere generaties ook wel willen hebben, maar dat is met de prijzen die ervoor worden gevraagd niet echt leuk meer. Dat investeer ik dan liever in andere dingen.
Als je nagaat hoeveel mensen voor een TCG kaartje neerleggen, zijn de prijzen voor de videospellen nog wel goed te doenChokingHazard schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 15:31:
[...]
Nja, verzamelen wil ik het niet echt noemen maar ik heb van alle spellen die voor de Switch zijn uitgekomen minstens 1 variant. Had, moet ik eigenlijk zeggen, want de hond heeft de cartridge van Brilliant Diamond kapot gebeten. Dat stofje dat Nintendo in de carts verwerkt, werkt dus niet tegen honden.
Ik zou op zich de oudere generaties ook wel willen hebben, maar dat is met de prijzen die ervoor worden gevraagd niet echt leuk meer. Dat investeer ik dan liever in andere dingen.
![]() | ![]() |
"Twilight Masquerade" Pokemon TCG Set Officially Revealed for May!
— PokeBeach.com💧 (@pokebeach) 14 maart 2024
Check out this article on PokeBeach for all the info and products:
➡️ https://t.co/0Ys3Ffj5qL pic.twitter.com/MrGeQq3SK8
Temporal Forces moet nog gereleased worden en de mei set is al ‘bekend’ lol. Gaat het altijd zo snel?
Ja daar verbaaste ik mij ook over. Eigenlijk ben ik er wel blij mee, nu voel ik niet de verplichting om mee te gaan met die sets. In het verleden heb ik met een ander kaartspel die druk wel gevoeld. Als ieder halfjaar of jaar een set uitkomt heb je tijd zat om mee te gaan. Dat kost je ook een hoop geld. Los van de 151 set laat ik het gewoon bij wat boosters om daarmee de national pokedex aan te vullen.AntraXxX schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 19:12:
Temporal Forces moet nog gereleased worden en de mei set is al ‘bekend’ lol. Gaat het altijd zo snel?
In de collectr app kun je sinds een tijdje ook je pokedex bijhouden, erg blij mee.
Jazeker, vooral als je in staat bent geweest om al die videospelletjes live te kopen zoals ik.Sir_Lion schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 16:00:
[...]
Als je nagaat hoeveel mensen voor een TCG kaartje neerleggen, zijn de prijzen voor de videospellen nog wel goed te doen
Keuzes maken de Mens
Dit topic is gesloten.
Let op:
Er wordt hier niet gebedeld om codes. Delen mag natuurlijk wel altijd.
Door de grote hack bij Pokémon studio GameFreak, zijn er veel dingen uitgelekt. De vraag dan ook als je informatie tegenkomt en deze wilt delen, dan aub de spoiler tag te gebruiken, om het zo voor iedereen een beetje leuk te houden.
Dit topic is gesplitst in twee nieuwe topics: Het grote Pokémon TCG topic voor de Pokémon Trading Card Game en Het grote Pokémon Topic - Deel Drie voor algemene Pokémon videogame discussies. Dit topic wordt gesloten.
Er wordt hier niet gebedeld om codes. Delen mag natuurlijk wel altijd.
Door de grote hack bij Pokémon studio GameFreak, zijn er veel dingen uitgelekt. De vraag dan ook als je informatie tegenkomt en deze wilt delen, dan aub de spoiler tag te gebruiken, om het zo voor iedereen een beetje leuk te houden.
Dit topic is gesplitst in twee nieuwe topics: Het grote Pokémon TCG topic voor de Pokémon Trading Card Game en Het grote Pokémon Topic - Deel Drie voor algemene Pokémon videogame discussies. Dit topic wordt gesloten.