Het grote Pokémon Topic - Deel Twee Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 40 ... 60 Laatste
Acties:
  • 264.400 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-09 19:32
Net thuis van de beurs van @roel17. Fijne grote locatie, genoeg stands en lekkere broodjes. Niks op aan te merken. Ook Roel nog ff gesproken, toffe gast.

Heb m'n collectie lekker kunnen uitbreiden met kaarten die ik nog moest voor Base set, Jungle, Fossil en Team Rocket. Ook nog een aantal kaarten van Evolutions en een enkele Shining Legends Mewtwo GX. Al met al leuke dag, wel wat frisjes in die hal.

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 04:10
Lokatie was wel oké. Toen het even regende lekte het wel. Stond net bij een stand en moesten de kaarten wel even beschermen.
Hoorde wel verschillende stand houders klagen over de temperatuur en de locatie dat ze het juist minder vonden.
Maar om als bezoeker rond te slenteren was het prima

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
Clavat schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 18:24:
Lokatie was wel oké. Toen het even regende lekte het wel. Stond net bij een stand en moesten de kaarten wel even beschermen.
Hoorde wel verschillende stand houders klagen over de temperatuur en de locatie dat ze het juist minder vonden.
Maar om als bezoeker rond te slenteren was het prima
Dat had Roel me inderdaad verteld, dat was
wel jammer. Erg warm was het niet nee.

@roel17 in Roermond heb je het Forum wat een prima beurslocatie is. Moet je wel de naam veranderen :+

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is geen locatie om met de trein / ov heen te gaan in elk geval. Dan had het mij 3.5 uur enkele reis gekost. Nu 2 uur heen, 2 uur terug met de auto. Al heb ik er een laadstop van gemaakt in Horst. Van de kou had ik geen last. Maar dat komt omdat je in beweging bent, slenteren helpt tegen de kou in plaats van stil staan of zitten als standhouder.

En na twee beurzen (Hilversum, Weverslo) is mij duidelijk dat de Japanse sets minder vaak voor handen zijn. Zijn ze er wel dan is het base set, Jungle set. Ik trof wel Japanse 151 aan maar dan met name uncommon, ex kaarten en holo reverse. Die heb ik al compleet. Handjevol full arts (Mr Mime, Dragonair, Poliwhirl, Jynx) Geen setje full art Blastoise, Charizard, Ninetales, Venusaur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roel17
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:45
Heee tof dat julliener in ieder geval waren. Ik heb geluk gehad dat ik veel tijd met bezoekers en standhouders heb mogen spreken over de locatie (en dus ook verbeteringen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
(jarig!)
Ik en m’n vriendin waren er pas rond 14:15 dus geen idee wat we allemaal nog gemist hebben van tevoren.
M’n eerste Pokemonbeurs dus vergelijkingsmateriaal heb ik niet, maar ik vond iig een van de pluspunten dat het ruim opgezet was. Genoeg ruimte in de looppaden en ‘n hoop stands zeg!
Bizar om te zien hoeveel binders met kaarten sommige verkopers bij hebben, en gaaf om bepaalde PSA’s te zien die duizenden € waard zijn. 😅

@roel17 Verbeterpunten: locatie qua parking etc. was goed, alleen natuurlijk totaal buiten het bereik van een ieder die geen auto heeft maar graag met het OV wenst te komen.
Verder kon het entreeticket alleen cash betaald worden, het is frigging 2024, waar is m’n pinautomaat?!
De wc direct ná het ticketpunt had niet eens een zeeppompje en iets om je handen aan af te drogen was er ook niet.
De ‘kou’ speelde voor ons geen rol, liepen er sowieso met een jas aan en je bent toch in beweging.
Verder complimenten hoor, een hele hoop geregel en mooi om te zien dat het zo druk was! :*)

Uiteindelijk allebei nog aardig wat losse packs gescoord (bij een stand die €3 vroeg voor Paradox Rift, mooi prijsje) en ik de Pikachu V-Union Celebrations box nog.
De mysteryboxen en dergelijke maakte hebberig maar toch maar vanaf gebleven :+ .
Ik had ook m’n oude Skyridge collectie meegenomen, maar uiteindelijk aan niemand aangeboden omdat ik de ~70% die je krijgt t.o.v. CM toch echt te laag vind.

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Eerste kijk op de nieuwe set, maar dan wel de japanse versie! Wij zijn hier thuis heel blij om te zien dat de artwork eindelijk weer mooier word want heel eerlijk is de 151 set de enige met mooie artworks als je het ons vraagt. Ook de full arts zijn in deze nieuwe toekomstige set zo mooi, er gebeurd zoveel op zo'n kaartje!

------------

Leuk om te lezen dat iedereen het leuk heeft gehad bij de beurs, als het geen 2 uur rijden zou zijn geweest waren we zeker wel gekomen. Hopelijk gaan er nog wel Tweakers naar het event op 30 Maart? :)

[ Voor 19% gewijzigd door G_Dragon op 25-02-2024 19:35 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!
G_Dragon schreef op zondag 25 februari 2024 @ 19:34:
Leuk om te lezen dat iedereen het leuk heeft gehad bij de beurs, als het geen 2 uur rijden zou zijn geweest waren we zeker wel gekomen. Hopelijk gaan er nog wel Tweakers naar het event op 30 Maart? :)
Je doelt op Pokecon plaza in Groningen? Dikke kans dat ik met mijn neefjes daar heen ga. Is een half uurtje voor ze en mij. Das beter te doen qua reistijd. Zit je minder lang met: en zijn we er al?

Qua nieuwste set. Door de Pikachu Van Gogh actie zit ik voorlopig wel goed met Paldean Fates en Paldea Evolved. Plus een berg 151 (Alle 10 minitins, Alakazam box, UPC) Eerst dat maar eens op orde brengen voor ik na ga denken over een nieuwe set. Vind de snelheid van releasen sowieso te snel om bij te benen.

Sideproject voor naast 151 (andere zijn voor mijn neefjes) is voor mij de scream set complementeren. Heb inmiddels een Eevee PSA 8 kunnen scoren voor 170 euro. En in afwachting van het laten graden van twee Pikachu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joosie200 schreef op zondag 25 februari 2024 @ 19:44:
[...]

Je doelt op Pokecon plaza in Groningen? Dikke kans dat ik met mijn neefjes daar heen ga. Is een half uurtje voor ze en mij. Das beter te doen qua reistijd. Zit je minder lang met: en zijn we er al?

Qua nieuwste set. Door de Pikachu Van Gogh actie zit ik voorlopig wel goed met Paldean Fates en Paldea Evolved. Plus een berg 151 (Alle 10 minitins, Alakazam box, UPC) Eerst dat maar eens op orde brengen voor ik na ga denken over een nieuwe set. Vind de snelheid van releasen sowieso te snel om bij te benen.

Sideproject voor naast 151 (andere zijn voor mijn neefjes) is voor mij de scream set complementeren. Heb inmiddels een Eevee PSA 8 kunnen scoren voor 170 euro. En in afwachting van het laten graden van twee Pikachu.
Ja klopt, daar hebben wij ook al kaarten voor :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!
G_Dragon schreef op zondag 25 februari 2024 @ 19:46:
[...]

Ja klopt, daar hebben wij ook al kaarten voor :)
Ter plekke kopen is ook een optie toch?

Qua Temporal Forces vind ik de Japanse set leuker dat ze twee thema's hebben. Mijn voorkeur zou naar Wild Forces uitgaan. Omdat Cyber Judge mij te cyber / metal type overkomt. Ik vind Pokemon die het meest lijken op een dier / plant soort het leukste.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FriXion
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-08 20:01
Net even op Cardmarket gekeken wat het zou kosten om mijn ontbrekende 151 kaarten daar te kopen. Kwam uit op ruim 800 euro, dat vond ik toch wel erg veel, dus nu maar 4 ETB's gekocht. Hopelijk zitten daar veel kaarten in die ik nog moet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joosie200 schreef op zondag 25 februari 2024 @ 20:34:
[...]

Ter plekke kopen is ook een optie toch?

Qua Temporal Forces vind ik de Japanse set leuker dat ze twee thema's hebben. Mijn voorkeur zou naar Wild Forces uitgaan. Omdat Cyber Judge mij te cyber / metal type overkomt. Ik vind Pokemon die het meest lijken op een dier / plant soort het leukste.
Ja ik denk dat je wel aan de kassa kan kopen, weet het niet 100% zeker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
AntraXxX schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 23:11:
Ik en m’n vriendin waren er pas rond 14:15 dus geen idee wat we allemaal nog gemist hebben van tevoren.
M’n eerste Pokemonbeurs dus vergelijkingsmateriaal heb ik niet, maar ik vond iig een van de pluspunten dat het ruim opgezet was. Genoeg ruimte in de looppaden en ‘n hoop stands zeg!
Bizar om te zien hoeveel binders met kaarten sommige verkopers bij hebben, en gaaf om bepaalde PSA’s te zien die duizenden € waard zijn. 😅

@roel17 Verbeterpunten: locatie qua parking etc. was goed, alleen natuurlijk totaal buiten het bereik van een ieder die geen auto heeft maar graag met het OV wenst te komen.
Verder kon het entreeticket alleen cash betaald worden, het is frigging 2024, waar is m’n pinautomaat?!
De wc direct ná het ticketpunt had niet eens een zeeppompje en iets om je handen aan af te drogen was er ook niet.
De ‘kou’ speelde voor ons geen rol, liepen er sowieso met een jas aan en je bent toch in beweging.
Verder complimenten hoor, een hele hoop geregel en mooi om te zien dat het zo druk was! :*)

Uiteindelijk allebei nog aardig wat losse packs gescoord (bij een stand die €3 vroeg voor Paradox Rift, mooi prijsje) en ik de Pikachu V-Union Celebrations box nog.
De mysteryboxen en dergelijke maakte hebberig maar toch maar vanaf gebleven :+ .
Ik had ook m’n oude Skyridge collectie meegenomen, maar uiteindelijk aan niemand aangeboden omdat ik de ~70% die je krijgt t.o.v. CM toch echt te laag vind.
Ik zag vooraan ook een vrij grote stand die borden hadden hangen met "wij kopen jouw kaarten". Gesprekje gehad maar ze hadden geen interesse in de dingen die ik had. Daarbij vond ik idd 70-80% van de CM waarde wel heel erg laag.

Mijn zoon en ik hadden in het begin wel echt last van de kou maar dat was meer omdat we in de regen in de rij hebben gestaan. Maar toch, al met al ben ik blij dat ik ben geweest :)

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:22

Ypho

Allround Nerd

ChokingHazard schreef op maandag 26 februari 2024 @ 09:20:
[...]

Ik zag vooraan ook een vrij grote stand die borden hadden hangen met "wij kopen jouw kaarten". Gesprekje gehad maar ze hadden geen interesse in de dingen die ik had. Daarbij vond ik idd 70-80% van de CM waarde wel heel erg laag.

Mijn zoon en ik hadden in het begin wel echt last van de kou maar dat was meer omdat we in de regen in de rij hebben gestaan. Maar toch, al met al ben ik blij dat ik ben geweest :)
Ik vind 70-80% van CM juist veel (voor een opkoper). Zeker als je ziet wat voor tijd je moet steken in het beoordelen, te koop zetten, versturen, afdragen van fees, risico dat je loopt etc. Voor MTG mag je blij zijn als je 60% krijgt (uitzondering de populaire kaarten uiteraard), en als je hele verzamelingen verkoopt is 60% daar zelfs veel.

Sowieso als je wilt verkopen, kun je beter de tijd er zelf in steken om 100% te vangen van je vraagprijs ;-)

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChokingHazard
Ypho schreef op maandag 26 februari 2024 @ 09:22:
Sowieso als je wilt verkopen, kun je beter de tijd er zelf in steken om 100% te vangen van je vraagprijs ;-)
Dat doe ik sowieso wel. Al mijn kaarten staan op Cardmarket en ja, daar gaat ook veel tijd in zitten. Ik snap het van een vendor ook wel hoor. Heb bij een kaartwinkeltje in het centrum ook eens mijn bulk aangeboden en die gaven hetzelfde aan. Alles sleeven, prijzen en inventariseren kost meer dan wat het uiteindelijk oplevert.

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_EM25
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:06

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Goedemorgen!

Sinds vorig jaar ben ik weer helemaal "into pokémon" door het verschijnen van de 151 serie.
Inmiddels ben ik aardig op weg met alles verzamelen en resteren nog enkele illustration rare kaarten.

Ik heb al veel gelezen en gehoord over de lage pull rates en het volgende is mij opgevallen:

Om m'n set verder compleet te krijgen kocht ik:
- 1x ETB
- 4x mini tin (goede aanbieding destijds 10 euro ps)

De pulls die ik hier uit haalde:

ETB
- 3x holo energy kaarten
- 1x Mr. Mime illustration rare
- 1x Wigglytuff EX

Mini tins
- 2x holo energy kaarten
- 2x Ninetales EX (MEW 186)
- 1x Psyduck illustration rare
- 1x Erica's invatition illustration rare
- 1x Charmander illustration rare

Kortom, de opbrengst uit de ETB valt me wat tegen in vergelijking met de tins. Eerdere goede pulls kwamen met name uit binder boxen en zapdos en alakazam boxen.

Wellicht toeval, maar ik had van de ETB box meer verwacht/gehoopt. Nu mijn interne dilemma, ga ik de overige resterende kaarten als singles kopen? Of waag ik er een keer een UPC box aan? (nog nooit gekocht) Of koop ik allemaal losse mini tins......

Het vinden van mooie kaarten in een pack geeft een goed gevoel en brengt wat spanning met zich mee. Het openen van enveloppen met op cardmarket bestelde kaarten geeft een zekerheid, maar toch wel wat minder spanning. Lastig....

Wat zijn jullie ervaringen qua pulls uit de diverse boxen?

Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Nu online
(jarig!)
Als je echt een set compleet wil hebben is het op de long run efficiënter om op een bepaald punt over te stappen naar losse singles, en op dat punt ben je nu aanbelandt.

Tuurlijk is boosterpacks openen het leukst, en vooral als je een mooie hit te pakken krijgt. Maar het blijft een 'kansspel' en je chasecard kan uiteindelijk pas bij boosterpack #259 tevoorschijn komen. :+

Welke kaarten mis je nog uit 151? Misschien heeft iemand ze hier wel voor je?
Ik heb bijvoorbeeld Dragonair en Venusaur ex die best weg zouden mogen (ik spaar geen sets maar de National Pokedex).

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Happy Pokémon day *O*

⬜⬜⬜⬜⬜⬜⬜⬜⬜⬜⬜⬜⬜⬜⬜⬜⬜⬜⬜⬜⬜
⬜⬜⬜⬜⬜⬜⬜⬜⬜⬜⬜⬜⬜⬜⬜⬜⬜⬜⬜⬜⬛
⬜⬜⬜⬜⬜⬜⬜⬜⬜⬜⬜⬜⬜⬜⬜⬜⬜⬜⬜⬛💛
⬛⬜⬜⬜⬜⬜⬜⬜⬜⬜⬜⬜⬜⬜⬜⬜⬜⬜⬛💛💛
💛⬛⬜⬜⬜⬜⬜⬜⬜⬜⬜⬜⬜⬜⬜⬜⬜⬛💛💛💛
💛💛⬛⬜⬜⬜⬛⬛⬛⬛⬛⬛⬛⬜⬜⬜⬛💛💛💛💛
💛💛💛⬛⬛⬛💛💛💛💛💛💛💛⬛⬛⬛💛💛💛💛💛
💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛
💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛⬛
💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛⬛💛
⬛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛⬛⬛💛💛
💛💛💛⬛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛⬛💛💛⬛💛💛⬛
💛💛⬛⬜⬛💛💛💛💛💛💛💛💛⬛⬜⬛💛⬛⬛⬛⬜
💛💛⬛⬛⬛💛💛💛💛💛💛💛💛⬛⬛⬛💛⬛⬜⬜⬜
💛💛⬛⬛⬛💛💛💛💛⬛💛💛💛⬛⬛⬛💛💛⬛⬜⬜
⬛⬛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛⬛⬛⬛⬜⬜
🍎🍎⬛💛💛⬛⬛⬛⬛⬛⬛⬛💛💛💛💛🍎🍎⬛⬛⬛
🍎🍎⬛💛💛💛⬛⬛⬜⬜⬛⬛💛💛💛⬛🍎🍎⬛💛💛
🍎🍎⬛💛💛💛⬛⬜⬜⬜⬜⬛💛💛💛⬛🍎🍎⬛💛💛
⬛⬛💛💛💛💛💛⬛⬜⬜⬜⬛💛💛💛⬛⬛⬛💛💛💛
💛💛💛💛💛💛💛💛⬛⬛⬛💛💛💛💛💛💛⬛💛💛💛

Thank you for all of those memories!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pnOUKDV6zMIhkWoZVUrRHS8j7Tk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jifnhbTuvFI7XZ80CqyhFwxc.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3ar1cCOUvvQUtLLr7D935OYKmmM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cEhbYNHWfZXXrrQ1Sj7mZyaU.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sq8pYrfOjDxhhz5zai7eGRvUbew=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pO74IBgkkrCINE2mCkh4tIbf.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:53
Om Pokemon dag te vieren (naja niet echt, had er gewoon zin in :+ ) heb ik wat losse kaarten besteld via CM. Ik heb de 151 National Pokedex klaar maar vond het wat saai ogen dus heb besloten alleen maar art cards te gebruiken voor wat meer ‘wow’ effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:01
Eens kijken wat vanmiddag gaat brengen als de video uitkomt.
Hopelijk behoorlijk goed spul maar wie weet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriXion
Vandaag veel Pokémon aanbiedingen bij Bol, waaronder de 151 UPC voor 119 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FriXion schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 11:40:
Vandaag veel Pokémon aanbiedingen bij Bol, waaronder de 151 UPC voor 119 euro.
En dat terwijl ik vandaag de Pokemon Centre UPC binnen krijg met Squirtle promo voor 140 euro. Bol had hun UPC al maandenlang op 140 staan, kortstondig naar 135 euro zien gaan via een derde verkoper.

Ach ja: dan maar geen extra UPC bestellen via bol omdat ik nog bol tegoed heb. Ik mis enkel nog de Zapdos box qua 151. En dan heb ik wel alle 151 producten gekocht/geopend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:07
Ben benieuwd naar de direct zometeen.
Ben aardig ver met mijn Leaf Green playthrough nu.
Heb de Sevii island bijna allemaal verkend en heb alle pokemon die evolven met een trade nu binnen.

Wel vet dat dat werkt met de Analogue Pocket. Heb een heel oude GBA gevonden bij mijn moeder en cheap kabeltje van 7 euro maar werkt prima!

Dingen die ik nog ga doen:

- Alle Legendary's vangen
- Rest van Post Game completen
- Elite 4 rematchen

Kan mij als kind niet herinneren dat ik de sevii island zover heb gespeeld trouwens.
Heb nu ook de national dex en kan traden met hoenn regio.

[ Voor 14% gewijzigd door Aschtra op 27-02-2024 14:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Almost!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:34
Ah is het nu al! top ga ik meteen kijken, dacht vanavond pas:)

Kut ik ben er nu 1 in het japans aan het kijken zonder engelse subs :+

[ Voor 11% gewijzigd door Stylze op 27-02-2024 15:02 ]

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind het tot nu toe mwa...
Beetje pakjes openen op je telefoon? 8)7

[ Voor 42% gewijzigd door G_Dragon op 27-02-2024 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
Het gaat er wel allemaal vlug doorheen, Die masters EX was echt 10 seconden in beeld ofzo XD
en die pocket TCG is gewoon pakjes openen dus zo lijkt het met wat heel vlugge tcg battles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

G_Dragon schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 15:08:
Ik vind het tot nu toe mwa...
Beetje pakjes openen op je telefoon? 8)7
Het jammere vind ik vooral dat TCG Live (de versie voor de tablet / computer) er ook al is, en half brak draait. Het zou mooi zijn als ze deze zouden optimaliseren en zouden uitbrengen voor mobiel.

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!
2025 pas een nieuw spel dus..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stylze
vage Teaser ook, Legends ZA?

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:07
Meh. Nieuw gen6 / Kalos spel.
Weinig interesse in. Ga ik weer verder met mijn oldschool games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor een Legends op Pokemon day had ik meer back 2 basic verwacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb alvast een topic aangemaakt, want ik lees overal op het internet de naam Legends: ZA

[Switch] Pokémon Legends Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:02

Dazzler2120

FP ProMod
Zijn er voor de rest nog dingen aangekondigd?

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Akaendra
Eerlijk gezegd ben ik wel blij met geen nieuwe mainline game en eigenlijk alleen maar Legends Z.
Denk dat Gamefreak eindelijk doorheeft dat ze meer tijd moeten besteden aan de mainline games, maar ik denk dat het ook kan betekenen dat een Switch opvolger dichterbij is dan we denken en dat ze daarom de nieuwe game uitstellen voor de nieuwe switch en legends dan een zoethoudertje is.

Naja, ik vond Legends Arceus best goed en ik verwacht dat Legends ZA ook zal gaan over de Pokemon oorlog die 3000 jaar van tevoren zich afspeelde, of althans dat vermoed ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
Akaendra schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 15:23:
Eerlijk gezegd ben ik wel blij met geen nieuwe mainline game en eigenlijk alleen maar Legends Z.
Denk dat Gamefreak eindelijk doorheeft dat ze meer tijd moeten besteden aan de mainline games, maar ik denk dat het ook kan betekenen dat een Switch opvolger dichterbij is dan we denken en dat ze daarom de nieuwe game uitstellen voor de nieuwe switch en legends dan een zoethoudertje is.

Naja, ik vond Legends Arceus best goed en ik verwacht dat Legends ZA ook zal gaan over de Pokemon oorlog die 3000 jaar van tevoren zich afspeelde, of althans dat vermoed ik dan.
Nieuwe switch release dichterbij dan we denken? Legends ZA komt pas in 2025 staat er he, opvolger van switch komt sowieso ook in dat jaar uit.

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:02

Dazzler2120

FP ProMod
Akaendra schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 15:23:

Pokemon Legends serie is een mainline serie ;)

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik ben heel blij met een nieuw spel in de Legends serie, alleen een beetje teleurgesteld dat dit het was van de Pokémon direct. Want had stiekem de hoop op een Gen 2 of Gen 3 remake, ik weet dat was mijn eigen stomme schuld.

Ook vind ik het teleurstellend dat we in 2024 geen nieuw spel gaan krijgen en pas in 2025, misschien ligt het aan mij maar ben hier best teleurgesteld om :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22:53
G_Dragon schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 15:31:
Ook vind ik het teleurstellend dat we in 2024 geen nieuw spel gaan krijgen en pas in 2025, misschien ligt het aan mij maar ben hier best teleurgesteld om :P
Ik niet. Hopelijk geeft het ze wat extra tijd om het goed te polishen zodat we niet weer die clusterfest hebben van ongeoptimailseerde spellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Akaendra
Sir_Lion schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 15:33:
[...]

Ik niet. Hopelijk geeft het ze wat extra tijd om het goed te polishen zodat we niet weer die clusterfest hebben van ongeoptimailseerde spellen.
Dit dus, ik ben er ook blij mee, want ik had stiekem wel een nieuwe Gen verwacht.
2025 kan, net zoals bij Legends Arceus het geval was, nog altijd een early 2025 release zijn.
Persoonlijk vind ik Legends meer een spinoff die wel wat elementen van het origineel behoudt, maar dat ben ik.

We gaan het zien, wellicht meer info tijdens een Nintendo direct, sowieso meer info tijdens Pokemon Worlds in Hawaii dit jaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-09 12:10

Agent47

I always close my contracts.

Ik ben heel blij met een nieuw spel in de Legends serie, alleen een beetje teleurgesteld dat dit het was van de Pokémon direct. Want had stiekem de hoop op een Gen 2 of Gen 3 remake, ik weet dat was mijn eigen stomme schuld.

Gen 2 of Gen 3 remake hoopte ik ook op. :X

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:44
Agent47 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 15:56:
[...]

Gen 2 of Gen 3 remake hoopte ik ook op. :X
Ik hoopte op Pokémon Legends Celebi in het oude Johto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:54

Die gaat gewoon op de Switch 2 uitkomen. Let maar op.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whahas
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 04-07 10:58
Tussen de aankondigingen door kijkend vond ik het een goede Pokémon Presents. Vooral wat ze dus niet zeggen, vind ik bemoedigend. Ik ga er ook vanuit dat PLZA uitkomt voor Switch 2.

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zeror schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 16:57:
[...]

Die gaat gewoon op de Switch 2 uitkomen. Let maar op.
Dat weet ik wel zeker ondanks er nog niks bekend is :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22:53
G_Dragon schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 08:27:
[...]

Dat weet ik wel zeker ondanks er nog niks bekend is :P
Dat zeg je alleen maar in de hoop dat het waar is zodat je die Switch 2 ook kan kopen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sir_Lion schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 08:46:
[...]

Dat zeg je alleen maar in de hoop dat het waar is zodat je die Switch 2 ook kan kopen :+
Hahaha tja dan had ik die afspraak maar niet met mezelf moeten maken :P :X >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whahas
Het is voor mij niet de vraag óf ik de Switch 2 ga kopen. De vraag is wanneer.
Vooralsnog niet voor PL: Z-A.

Ik vond / vind de enorm herhalende gameplay echt vervelend. Uiteindelijk mocht ik niet naar een gebied omdat ik niet genoeg Pokémon in de Pokédex had zitten. Toen ben ik acuut gestopt.

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:38
Ik zou mijn national pokedex graag in 1 map doen. Maar zijn er binders waar ongeveer 1500 kaarten in kunnen? Er zijn nu 1025 pokemon ongeveer, maar ik wil wat ruimte over hebben. Of kan ik beter 2 mappen nemen? Dat lijkt me iers veiliger ook..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Nu online
(jarig!)
Zenomyscus schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 19:51:
Ik zou mijn national pokedex graag in 1 map doen. Maar zijn er binders waar ongeveer 1500 kaarten in kunnen? Er zijn nu 1025 pokemon ongeveer, maar ik wil wat ruimte over hebben. Of kan ik beter 2 mappen nemen? Dat lijkt me iers veiliger ook..
@Royy90 kom er maar in. :+
We zijn allebei bezig met een National Pokedex, en we gebruiken allebei deze binder: https://www.bazaarofmagic...ring-binder-black/9065679 en deze bladzijdes: https://www.bazaarofmagic...es-black-50-stuks/9065471

Hij is al wat verder dan mij, maar het is een díkke pil iig! Het mooist is natuurlijk één binder, maar het wordt wel kiele kiele als ie compleet is. Laat staan dat er nog ruimte is voor een volgende generatie..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Royy90
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:59
Leuk! Nog een national pokedex verzamelaar! De binder die @AntraXxX linkt hebben wij inderdaad. Maar om heel eerlijk te zijn is deze wat te klein nu ik steeds dichter bij een volledige pokedex kom.

Ik heb al concessies gemaakt in de zin van dat ik regionals en forms achterwege laat. En waar ik voorheen een Pokemon had met 2 evoluties (nidoran bijvoorbeeld), op een nieuwe rij... doe ik dat nu niet meer.

Eigenlijk moet ik mij eens verdiepen in een binder die misschien wat groter is. Maar ik maak het eerst even op deze manier af en kijk dan wel verder!

PSN Profile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zenomyscus
Bedankt @AntraXxX en @Royy90! Ik ga die map ook maar eens aanschaffen. Voorlopig lijkt me dat genoeg. In theorie zou je alle kaarten er in kunnen stoppen. @Royy90 tof dat je al bijna 'klaar' bent met verzamelen :o

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Royy90
Zenomyscus schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 21:03:
Bedankt @AntraXxX en @Royy90! Ik ga die map ook maar eens aanschaffen. Voorlopig lijkt me dat genoeg. In theorie zou je alle kaarten er in kunnen stoppen. @Royy90 tof dat je al bijna 'klaar' bent met verzamelen :o
Oehh, die laatste zin klopt dus niet! Dan begint het pas haha.

Kijk, voor mij is complete sets sparen te duur, vooral omdat ik ook al Lorcana spaar. 2 tcg onderhouden is voor mij gekkenwerk. Maar omdat ik Pokemon wel heel leuk vind, heb ik besloten om dit als levend project te beschouwen.

Het plan is om straks, wanneer ik het "compleet" heb, om kaarten te gaan upgraden naar mooiere varianten, full arts bijvoorbeeld. Zo kan ik toch blijven uitkijken naar nieuwe sets, af en toe pakjes kopen, of gewoon lekker full arts scoren via cardmarket. En zo wordt de binder steeds mooier en waardevoller(al interesseert dat laatste mij weinig).

Die map is inderdaad wel voorlopig genoeg... maar ik ga zelf uiteindelijk op zoek naar andere oplossingen. Vooral omdat ik uiteindelijk wel regionals en forms erin wil om het echte National Pokedex gevoel te creëren. En wie weet dan ook weer nieuwe evoluties op een losse rij.

PSN Profile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

Wij hebben de leren versie van deze: https://www.shopultrapro....s/3-inch-collectors-album

Daar zitten nu bladen in voor de complete dex, en de dex zit op ongeveer 75% waar er nog wel wat ruimte over is. Vooralsnog gaat het goed, maar bladeren is wel lastig (zeker als je achterin wil zijn en je een grote hoeveelheid bladen wilt omslaan). Het gewicht begint ook aardig op te lopen, ik denk dat wij binnenkort naar 2 mappen gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Zo, nu ook de Eevee en Psyduck scream versies gekocht. PSA 9 beide. Mis ik enkel nog de Pikachu en Mimikyu. Ik ga ze in PSA slab en al in een lijst verzamelen en die ophangen. Met wat ruimte voor de Van Gogh Pikachu slab die ik nog ga terug krijgen van PSA.

• AntraXxX
  • Nu online
(jarig!)
Joosie200 schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 14:15:
Zo, nu ook de Eevee en Psyduck scream versies gekocht. PSA 9 beide. Mis ik enkel nog de Pikachu en Mimikyu. Ik ga ze in PSA slab en al in een lijst verzamelen en die ophangen. Met wat ruimte voor de Van Gogh Pikachu slab die ik nog ga terug krijgen van PSA.
Cool man! Wat was je er voor kwijt als ik vragen mag?
En heb je één Van Gogh Pikachu opgestuurd? Hoop het voor je dat het een 10 gaat zijn zeg!
Zelf heb ik dus ook nog meerdere Van Goghs liggen en ik wil er sowieso nog eens 'n aantal opsturen omdat het me gaaf lijkt om een 10 te ontvangen.
Ben ook wel benieuwd of je het helemaal zelf hebt geregeld of bijvoorbeeld hebt uitbesteed aan een partij zoals Flash-cards.be. Let me know! :)

"Probleem" verder met de zoektocht naar de wat duurdere kaarten (persoonlijk Shining Gyarados, Dark Blastoise bijvoorbeeld) via bijvoorbeeld Cardmarket / Marktplaats is dat je bij een graded card natuurlijk wel weet wat je koopt qua kwaliteit, maar ze vervolgens in zo'n hardcase zitten en ik ze graag in een normale binder wil hebben.. Andere optie is natuurlijk een raw kaart waar je de foto's maar voor waarheid moet aannemen..

[ Voor 20% gewijzigd door AntraXxX op 29-02-2024 15:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
AntraXxX schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 15:03:
[...]
Cool man! Wat was je er voor kwijt als ik vragen mag?
En heb je één Van Gogh Pikachu opgestuurd? Hoop het voor je dat het een 10 gaat zijn zeg!
Ben ook wel benieuwd of je het helemaal zelf hebt geregeld of bijvoorbeeld hebt uitbesteed aan een partij zoals Flash-cards.be. Let me know! :)
Voor de Psyduck 230 euro, Eevee 250 euro en Rowlett 80 euro. 560 / 3 = 183 euro ish gemiddeld per slab. Ik zag Cardmarket variëren Psyduck 300-400 euro, Eevee 350-450 en de Rowlett 150-250. Vaak nog raw copy dus dan denk ik als ik een graded versie koop heb je iig zekerheid van kwaliteit. En in feite heb ik de Rowlett gratis tegen Card market prijzen van Eevee/Psyduck.

Ik heb twee Pikachu opgestuurd via Flash-Cards be van de beurs vorige week. Had er drie bij me die ik vorige week bij Intertoys had gekregen. Eentje was het graden niet waard dus die gaat in de binder. Ik zag uit de PSA statistieken dat het 40% cijfer 9, 50% vd totale populatie kreeg cijfer 10 en 10% <9 was. Dus hoop op 2x een 10, verwacht 2x een 9 als minimum maar 1x 9 en 1x 10 zou ik ook mooi vinden. En juist eentje in een slab past niet in de reguliere binder. Maar er zijn ook specifieke binders voor slabs zag ik.

Toch vind ik de scream serie en ook de Pikachu kleine kunstwerken die prima op een schoorsteenmantel of aan de muur thuis horen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Streskip
Vandaag twee bezorgingen gekregen, blij mee! Er is nog een Charmander onderweg maar die verkoper was er even een paar dagen tussenuit dus die verwacht ik zaterdag of ergens volgende week :) Deze zijn voor de 151 national Pokédex. Wil het liefst alles als art card :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AKYTkER5lONLRkjXGn0ftxpmTa4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4OPQp0QvEd0Y7mu07WFtIbWh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenomyscus
Ondertussen heb ik cardmarket ontdekt :o nadat ik 19 euro kwijt was voor Mew van de 151 set besloot ik voor de andere kaarten verder te kijken dan webshops :o had ik eerder moeten doen. Ach, aldoende leert men. Al moet ik wel zeggen dat ik me schuldig voel als ik 1 kaart koop bij iemand. Ben ik een eikel als ik een enkele kaart koop? Ik kan me voorstellen dat de ander een hoop moeite moet doen voor een paar euro...

Los van mijn schuldgevoelens kom ik in de buurt van 165/165 kaarten :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

Zenomyscus schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 03:36:
Ondertussen heb ik cardmarket ontdekt :o nadat ik 19 euro kwijt was voor Mew van de 151 set besloot ik voor de andere kaarten verder te kijken dan webshops :o had ik eerder moeten doen. Ach, aldoende leert men. Al moet ik wel zeggen dat ik me schuldig voel als ik 1 kaart koop bij iemand. Ben ik een eikel als ik een enkele kaart koop? Ik kan me voorstellen dat de ander een hoop moeite moet doen voor een paar euro...

Los van mijn schuldgevoelens kom ik in de buurt van 165/165 kaarten :)
Ik verkoop veel via Cardmarket en geloof me, de hoeveelheid bestellingen die ik krijg waarbij de verzendkosten hoger zijn dan de waarde van de kaart(en) is enorm 😂. Gelukkig krijg je een flat fee van 25 cent voor briefpost, en heb ik postzegels vorig jaar gekocht met 10% korting, dus het is een kleine moeite om af en toe langs de brievenbus te gaan tijdens het boodschappenrondje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Wij hebben bij ThePokébrothers alvast een Boosterbox van Temporal Forces achteruit laten leggen zodat we deze kunnen gaan openen 30 Maart op de beurs en daar zal het vast niet bij blijven |:( O-)

[ Voor 13% gewijzigd door G_Dragon op 01-03-2024 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whahas
Is verkopen via CardMarket echt zo veel beter dan via Marktplaats?
Op marktplaats heb ik een goede beoordeling...

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik had ook eerst marktplaats geprobeerd. Nul response. Ik list ze op card market: in twee weken tijd 6 van de 8 kaarten verkocht. Ook zie ik nog verschil. Marktplaats verkopers die bijvoorbeeld 10 euro vragen voor een full art, card market zit dan op 6/7 euro. Bovendien vind ik goedkoper Japanse kaarten op card market zelf dan op marktplaats. Marktplaats is vooral handig voor Engelse kaarten. En als je zo 1 verkoper treft en dus verzendkosten kunt besparen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wErudite
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 14:12
Ik mag me hier sinds gisteren ook weer melden :)

Naar de Unique Brickstore in Oosterhout geweest, wat een toffe winkel is dat! Daar een Zapdos tin en Pikachu VMAX box gekocht om mijn Crown Zenith verzameling op te starten. Ik ben helemaal uit de roulatie en ken een hoop Pokemons niet (meer). Dit is hopelijk een kwestie van tijd.

Gisteren ook een VaultX binder gekocht.

Is het vanaf dit punt aan te raden om ETB's aan te schaffen? En is er een handige app waar ik mijn collectie in kan bijhouden zodat ik makkelijk kan zien welke kaarten ik nog moet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flyyy
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-09 16:21
whahas schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 12:01:
Voordeel van CardMarket is dat het publiek veeeeel groter is.
Heb al dingen naar Duitsland, Tsjechië en Griekenland verzonden zonder problemen.
Makkelijk en snel! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
wErudite schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 12:16:

Is het vanaf dit punt aan te raden om ETB's aan te schaffen? En is er een handige app waar ik mijn collectie in kan bijhouden zodat ik makkelijk kan zien welke kaarten ik nog moet?
Ik zou voor Crown Zenith vooral singles gaan kopen als ik card market zo zie zijn zelfs de Giratina, Mewtwo en Arceus als chase kaarten niet zo duur als andere sets https://www.cardmarket.co...arity=0&sortBy=price_desc

Qua app las ik hier over collectr zoiets. Ik heb zelf een elite trainer box gekocht van 151 waar een boekje bij zit met een overzicht van de set. Of dat ook bij Crown Zenith al zo was geen idee. Daar streep ik gewoon af wat ik al heb. Sure overal is er wel een app voor, maar ik ben soms ook gewoon van fysieke lijstjes. En een voordeel je hebt meteen een beeld van de kaart die je zoekt. Handig voor als je naar een pokemon beurs gaat en door de stapel mappen heen bladert.

Verder hier ook positieve ervaringen met verkopen en kopen via card market. Heb al kaarten verzonden naar UK, Cyprus, België en eentje in mijn eigen woonplaats heb ik in persoon bezorgd.

[ Voor 7% gewijzigd door Joosie200 op 01-03-2024 12:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Nu online
(jarig!)
wErudite schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 12:16:

Naar de Unique Brickstore in Oosterhout geweest, wat een toffe winkel is dat! Daar een Zapdos tin en Pikachu VMAX box gekocht om mijn Crown Zenith verzameling op te starten. Ik ben helemaal uit de roulatie en ken een hoop Pokemons niet (meer). Dit is hopelijk een kwestie van tijd.

Gisteren ook een VaultX binder gekocht.

Collectr is een chille app! (heeft ook een webversie)

Je kunt hierin je portfolio bijhouden (leuk om te delen) en tegelijkertijd registreert de app van welke set je kaarten hebt en kun je bij "Sets" de voortgang handig bijhouden. Zie screenshot 1.

Als je vervolgens op een bepaalde set klikt heb je het overzicht zoals bij screenshot 2 --> zie je gelijk wat de kaart ~waard is en heb je gelijk de plaatjes van de kaarten bij de hand voor een fijn overzicht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0nD8oB6onQAgzWnECQgRJ5EqUhY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2TTSDSlWhXnx9Hf6ehWSvUiS.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ukTR8EL3_OwrnFz_y-vHlmnTY4I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wAODGMcuXh0SJlJt1PZfHwQs.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wErudite
@Joosie200 @AntraXxX

Dat zijn tips waar ik een hoop aan heb. Hartstikke bedankt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StephaneR
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 01-03-2024
Binnenkort een heel leuke beurs! 150 tafels gevuld met trading cards.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MGAtFrIN4YzZCA7Ek-W2CNiCADg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mZXqWH4AuA8Iy4TxmeR0dW3G.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
Ypho schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 07:43:
[...]

Ik verkoop veel via Cardmarket en geloof me, de hoeveelheid bestellingen die ik krijg waarbij de verzendkosten hoger zijn dan de waarde van de kaart(en) is enorm 😂. Gelukkig krijg je een flat fee van 25 cent voor briefpost, en heb ik postzegels vorig jaar gekocht met 10% korting, dus het is een kleine moeite om af en toe langs de brievenbus te gaan tijdens het boodschappenrondje.
Boh echt he. Je wil niet weten hoeveel orders ik krijg van de bulk die ik erop heb staan. Die staan te koop voor 2 cent :P Zijn die postzegels goedkoper dan een postzegelcode? Die zijn nu 1,09 geloof ik.

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ChokingHazard
whahas schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 12:01:
Ik doe niks anders meer. Het plaatsen van de kaarten op Cardmarket is veel makkelijker dan Marktplaats, en ze blijven er op staan totdat je ze verkoopt. Het publiek is ook veel groter en bij problemen wordt het eigenlijk altijd wel goed opgelost.
Maak wel altijd een filmpje van het poststuk dat je in de brievenbus doet met het adres duidelijk zichtbaar zodat je als een levering niet aan komt je wel kunt bewijzen dat je het verzonden hebt. Dan krijg jij als verkoper namelijk gewoon je geld, en de koper zijn geld terug.

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChokingHazard
Zenomyscus schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 03:36:
Al moet ik wel zeggen dat ik me schuldig voel als ik 1 kaart koop bij iemand. Ben ik een eikel als ik een enkele kaart koop? Ik kan me voorstellen dat de ander een hoop moeite moet doen voor een paar euro...
Nergens voor nodig. Zelf plaats ik die orders ook en ik krijg ze zelf ook bijna wekelijks. Je krijgt zoals @Ypho al aangaf een kleine vergoeding per zending (voor verpakkingsmateriaal e.d.), dus het is nooit helemaal voor niks. Ik krijg regelmatig orders voor een kaart van 2 cent.

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
StephaneR schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 19:28:
Binnenkort een heel leuke beurs! 150 tafels gevuld met trading cards.

[Afbeelding]
Leuk en was graag even komen kijken maar 3 uur en 20 minuten rijden is me echt veel te gek sorry! Jammer dat het telkens zover van huis is, hopelijk komen de beurzen steeds dichterbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Als ik het allemaal zo lees is verkopen via CM nog best leuk, ik ga er ook eens over nadenken. Verzendmateriaal (bubbel envelop enzo) in bulk ergens kopen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik hergebruik de bubbeltjesenveloppes die ik krijg door te kopen via cardmarket. Is mij niet om het recyclen te doen maar scheelt weer verzendmateriaal kopen. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChokingHazard
Streskip schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 09:01:
Als ik het allemaal zo lees is verkopen via CM nog best leuk, ik ga er ook eens over nadenken. Verzendmateriaal (bubbel envelop enzo) in bulk ergens kopen?
Ik bewaar ook random verpakkingen zoals Knorr-doosjes enzo. Als iemand een losse kaart koopt doe ik die tussen twee stukken karton. Dat + een kaart in sleeve of toploader net onder de 20 gram die je in een standaard envelop mag doen. Ik weeg m'n zendingen altijd na omdat de ontvanger anders een naheffing kan krijgen, wat weer kan resulteren in slechte reviews.

[ Voor 3% gewijzigd door ChokingHazard op 02-03-2024 09:43 ]

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Voor een promokaart in seal heb ik zelf de deck dividers uit mijn ETB gebruikt. Tussen twee dividers gestopt, dicht getaped en zo verzonden. Ga toch Pokemon niet spelen, enkel verzamelen. Wel inderdaad opletten dat je inclusief enveloppe dan onder de 20 gram uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjufke
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:42
Heb mijn mijn zoontje inmiddels ook een aardige verzameling liggen. Nu nog een beetje random in mappen en sleeves gestoken vanwege tijdgebrek. Wil hier binnenkort iets of wat systeem in krijgen. Collectr ben ik zoetjesaan ook wat mee aan het rommelen.

Heb nu een viertal 9-pocket portfolio mappen liggen en ga dit uitbreiden naar 8 of 10 stuks. Zat te denken om dan twee types per map te doen. Van voor beginnen en van achter. Wat vonden jullie een leuke en overzichtelijke manier om dit te doen? Per type en dan bv alfabetische volgorde? Of totaal anders?

PSN: bollsie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whahas
Is er iemand die naar het evenement in Utrecht van vandaag is geweest?

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Royy90
Voor de mede National Pokedex verzamelaars... ik loop een beetje tegen een probleem aan. Zoals hieronder te zien is raakt de map overvol. Ik denk dat ik zo'n 75% de dex compleet heb en dit is zonder unowns, regionals en forms(die ik stiekem toch ook erg graag zou verzamelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G4PfGhwfiG0Hu4vfIlmp9maBrL8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/caM524g9lBVcYcM7hkKkaEaX.jpg?f=fotoalbum_large

Nu ben ik aan het nadenken over hoe ik dit kan oplossen. Een paar opties die ik zo heb bedacht zijn.
- Meerdere van deze mappen kopen. En dan bijvoorbeeld 5 generaties per binder
- Overstappen op kleinere binders, en dan elke regio 1 binder.
- Overstappen op 4*3 pagina's (zie hieronder)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ezVPIEqG1dn_8Ic3CgqUgcBc5HY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GGcrsA7kefCqBXSECwLcxShB.jpg?f=fotoalbum_large

Maar als jullie nog creatieve oplossingen hebben, dan hoor ik die graag! Met in het achterhoofd dat er nog vele generaties zullen komen...

PSN Profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

ChokingHazard schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 23:10:
[...]

Boh echt he. Je wil niet weten hoeveel orders ik krijg van de bulk die ik erop heb staan. Die staan te koop voor 2 cent :P Zijn die postzegels goedkoper dan een postzegelcode? Die zijn nu 1,09 geloof ik.
Klopt, ik koop altijd voor einde jaar een stapel zegels, omdat ze meestal per 1-1 duurder worden. Ik heb een website gevonden waar je postzegels in bulk kan kopen (niet via PostNL), daar zijn ze 10% goedkoper, dus dat scheelt dan sowieso.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wErudite
Ehm, rookievraag; Ik ben de CZ set aan het verzamelen, maar wat is nu de ‘ultieme’ manier van het invullen van je binder? Van elke kaart elke versie (zowel holo als reverse) in je binder? Of stoppen jullie deze kaarten in 1 slot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wErudite schreef op maandag 4 maart 2024 @ 01:02:
Ehm, rookievraag; Ik ben de CZ set aan het verzamelen, maar wat is nu de ‘ultieme’ manier van het invullen van je binder? Van elke kaart elke versie (zowel holo als reverse) in je binder? Of stoppen jullie deze kaarten in 1 slot?
Bij een masterset doe je de Holo's en reverse naast de normale, maar dat neemt wel dubbel zoveel ruimte in beslag. Daarom doen wij de Holo's en reverse kaarten voor de normale, maar deze keus is natuurlijk helemaal aan jezelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wErudite
G_Dragon schreef op maandag 4 maart 2024 @ 10:04:
[...]

Bij een masterset doe je de Holo's en reverse naast de normale, maar dat neemt wel dubbel zoveel ruimte in beslag. Daarom doen wij de Holo's en reverse kaarten voor de normale, maar deze keus is natuurlijk helemaal aan jezelf.
Voor de normale als in, je stopt beide kaarten in 1 slot of je vervangt een normale kaart voor een (reverse) holo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:30

Satom

Verzamel ervaringen

whahas schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 13:34:
Helaas dit jaar niet, was te laat met de inschrijving. Vorig jaar wel geweest (en meegedaan met VGC)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wErudite schreef op maandag 4 maart 2024 @ 10:13:
[...]

Voor de normale als in, je stopt beide kaarten in 1 slot of je vervangt een normale kaart voor een (reverse) holo?
Wij stoppen de normale basic kaart (niet holo of reverse) eerst in de map en dan doen de de Holo's en reverse kaarten ervoor. Ja we doen ze in een slot :D

[ Voor 3% gewijzigd door G_Dragon op 04-03-2024 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whahas
Satom schreef op maandag 4 maart 2024 @ 10:24:
[...]
Helaas dit jaar niet, was te laat met de inschrijving. Vorig jaar wel geweest (en meegedaan met VGC)!
Wat was je team?

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:30

Satom

Verzamel ervaringen

Ik moest even zoeken, maar dit was het team (Flying T-Tar): https://pokepast.es/d57e9ea3695651c4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Nu online
(jarig!)
Voor als iemand nog wat bulk zoekt (93.000 kaarten): :+

https://www.marktplaats.n...e4-41c8-9cc5-651291f9900a

@G_Dragon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Nu online
(jarig!)
Genoeg geopend die ThePokeBrothers!

Hoeveel heb je alvast bij ze besteld betreffende de Temporal Forces set?
Hier zijn ze wel goedkoop: https://www.bescards.nl/pokemon-temporal-forces-booster-box/ (€3,33 per pack)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
AntraXxX schreef op maandag 4 maart 2024 @ 14:52:
[...]

Genoeg geopend die ThePokeBrothers!

Hoeveel heb je alvast bij ze besteld betreffende de Temporal Forces set?
Hier zijn ze wel goedkoop: https://www.bescards.nl/pokemon-temporal-forces-booster-box/ (€3,33 per pack)
Oh ja dat doen ze bij elke nieuwe set en die aantallen zijn gigantisch, vaak sturen ze via Whatsapp mij wel foto's. Maar ik zou zelf niet snel bij Bescards.nl bestellen aangezien ik vaak reviews las dat hun verzending laat was, alleen heb er zelf ook geen ervaring mee.

Ik heb sowieso al een boosterbox bij The Pokébrothers besteld en opzij laten leggen die wij dan vervolgens 30 Maart willen gaan openen op die beurs in Groningen en daar zal het vast en zeker niet bij blijven want ik gok dat we er wel 2 tot 3 gaan openen gezien de mooie full arts :D !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
wErudite schreef op maandag 4 maart 2024 @ 01:02:
De meningen daarover zijn verdeeld, in het begin deed ik alle kaarten in 1 slot. Maar dat vond ik achteraf gezien toch niet mooi dus toen ben ik ze los in de binder gaan doen. Eerst de normale, die kan holo of non-holo zijn, en daarna de reverse. Toen ik net begon met verzamelen wilde ik ook de extra varianten van kaarten hebben, dus die komen dan na de de reverse. Denk aan theme deck versies, stamped versies. Dit ben ik uiteindelijk alleen voor de Sun & Moon base set gaan doen, omdat het anders een beetje erg duur werd.

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicMaikel
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13:03
whahas schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 13:34:
Ik ben er het hele weekend geweest, meegedaan met het GO toernooi. Helaas maar in de top 64 geëindigd, had gehoopt op meer.
Daarintegen wel een zeer terechte Nederlander (en vriend) gewonnen dus ik ben blij!

Over het algemeen super weekend, hal was een stukje groter en beter naar mijn mening en er liep zat volk rond. Aantal vrienden uit het buitenland weer mee opgetrokken en nieuwe mensen ontmoet, dus was een geslaagd weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whahas
Satom schreef op maandag 4 maart 2024 @ 12:56:
[...]
Ik moest even zoeken, maar dit was het team (Flying T-Tar): https://pokepast.es/d57e9ea3695651c4.
Cool team. Ik heb ook een Trick Room team met een Tyranitar (in vermoedelijk hetzelfde seizoen).
Alleen heb ik Poké paste nooit gebruikt, dus ik zal eens kijken of ik überhaupt nog een up to date versie van dat team op mijn computer heb staan. Nadien heb ik nog wel wat gewijzigd.

Jouw team is een stuk serieuzer dan het mijne, maar ik had best lol met mijn team.

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whahas
MusicMaikel schreef op maandag 4 maart 2024 @ 16:40:
[...]

Ik ben er het hele weekend geweest, meegedaan met het GO toernooi. Helaas maar in de top 64 geëindigd, had gehoopt op meer.
Daarintegen wel een zeer terechte Nederlander (en vriend) gewonnen dus ik ben blij!

Over het algemeen super weekend, hal was een stukje groter en beter naar mijn mening en er liep zat volk rond. Aantal vrienden uit het buitenland weer mee opgetrokken en nieuwe mensen ontmoet, dus was een geslaagd weekend.
Klinkt gaaf!
Hoeveel mensen konden er in hal 8?

Ik ben niet serieus genoeg voor VGC ook al heb ik wel eens aan een toernooi meegedaan in gen 7. Ooit ga ik nog wel eens een keer meedoen, maar niet meer met de huidige regels.
Ik heb de eerste maand GO gespeeld, maar ik ben cold turkey gestopt, omdat ik wist dat ik verslaafd was. :(

PS Gefeliciteerd nog!

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriXion
G_Dragon schreef op maandag 4 maart 2024 @ 14:57:
Maar ik zou zelf niet snel bij Bescards.nl bestellen aangezien ik vaak reviews las dat hun verzending laat was, alleen heb er zelf ook geen ervaring mee.
Ik heb toevallig vorige week een viertal ETBs bij Bescards.nl gekocht. Op de website stond dat ze de volgende dag verzonden zouden worden maar uiteindelijk heb ik er 5 dagen op moeten wachten. Persoonlijk zou ik er denk ik niet nog een keer bestellen, al was het pakket wel netjes verpakt (met breekbaar stickers en ook verzegeling op de omdoos).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MusicMaikel
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13:03
whahas schreef op maandag 4 maart 2024 @ 19:49:
[...]

Klinkt gaaf!
Hoeveel mensen konden er in hal 8?

Ik ben niet serieus genoeg voor VGC ook al heb ik wel eens aan een toernooi meegedaan in gen 7. Ooit ga ik nog wel eens een keer meedoen, maar niet meer met de huidige regels.
Ik heb de eerste maand GO gespeeld, maar ik ben cold turkey gestopt, omdat ik wist dat ik verslaafd was. :(

PS Gefeliciteerd nog!
Pfoe, goeie vraag. Qua deelnemers waren er al 2500 plekken vergeven (GO + TCG + VGC) + nog publiek, dus denk dat je gauw op 3000 zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren de eerste unboxing van Temporal Forces gezien, geen idee hoe deze gast eraan komt maar was wel leuk om te zien. Wat we tot nu toe konden zien in de video (beetje onduidelijk door het bewegend beeld en snelheid van het kind) gaat dit zeker een mooie set worden.

[ Voor 24% gewijzigd door G_Dragon op 05-03-2024 08:48 ]

Pagina: 1 ... 40 ... 60 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er wordt hier niet gebedeld om codes. Delen mag natuurlijk wel altijd.

Door de grote hack bij Pokémon studio GameFreak, zijn er veel dingen uitgelekt. De vraag dan ook als je informatie tegenkomt en deze wilt delen, dan aub de spoiler tag te gebruiken, om het zo voor iedereen een beetje leuk te houden.

Dit topic is gesplitst in twee nieuwe topics: Het grote Pokémon TCG topic voor de Pokémon Trading Card Game en Het grote Pokémon Topic - Deel Drie voor algemene Pokémon videogame discussies. Dit topic wordt gesloten.