Het grote Pokémon Topic - Deel Twee Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 37 ... 60 Laatste
Acties:
  • 261.770 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-05 02:30
Royy90 schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 21:13:
[...]

Leuk dat jullie ook de national pokedex gaan doen! Enjoy!

Het mooie van die Alakazam box is dat de Abra en Kadabra holo zijn. En die zitten niet in packs, en het zijn geen promo's.
Oooh goed dat je het benoemd! Ik heb Abra holo uit een pakje en viel me al op dat deze Abra weer anders qua holo is. Die uit het pakje is de kaart holo en bij deze is het plaatje holo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Royy90
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01:20
Streskip schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 22:06:
[...]

Oooh goed dat je het benoemd! Ik heb Abra holo uit een pakje en viel me al op dat deze Abra weer anders qua holo is. Die uit het pakje is de kaart holo en bij deze is het plaatje holo.
Ah ja die holo die je uit het pakje hebt gepakt heet een reverse holo. De meeste kaarten hebben een reverse holo en normale variant. Bij een normale holo is inderdaad het plaatje holo en bij een reverse de rest van de kaart... vandaar de naam reverse. Abra en Kadabra holo zijn echt alleen te krijgen in deze box.

PSN Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matttthijs
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-01 08:45
Grappig dat veel mensen weer aan de slag gaan met de 151 set. Ik nu zelf ook weer. Vandaag een mooie wartortle #171 eruit gehaald. Twijfel nu tussen losse boosters of een etb. Qua inhoud geen verschil wat ik begrijp.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:30
Nadat m'n interesse weer aangewakkerd was (zie vorige pagina's) heb ik bij 't ouderlijk huis nog eens nagevraagd of we daar nog wat oud spul hadden liggen en m'n broertje wist gelukkig deze map nog te liggen, met o.a. dit er in:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wtJpHd25iFrkxIzP7HQGbJK7Ib8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LUmIDi6SIEtUe9abDbNNnPAy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pLgnyosohY8mUKG-eo6LYrgSUEg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YlsMAFUvXCb2ttb9ZNZGMTvC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N2x_CUfPGmxXZI-SMU4VjmXKGGk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2jsFHkwDqbGHOJGH1p1EPh47.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Bzsce_M2W62AGZrz784QVCcoeM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RfufgNxwpqmhMzBr7fLPCgue.jpg?f=fotoalbum_large

- Nu kan ik via Cardmarket de waarde van de kaarten vinden, maar ik heb daar nog wat hulp (guide voor newbs) voor nodig.
Ik heb al gevonden dat de symbolen op de kaarten linken naar een set, dus heb deze site gevonden: https://cardcollector.co.uk/pokemon-card-set-symbols/

Maargoed als ik op Cardmarket "Gyarados" in voer kom ik niet veel verder. Dus ik heb uiteindelijk Gyarados ingevoerd en via de grid view maar gekeken welke de mijne was. Erg omslachtig. Uiteindelijk betreft het deze dus: https://www.cardmarket.co...kyridge/Gyarados-V1-SKH10
"Gyarados (SK H10).

Waarbij SK dan vast staat als afkorting voor Skyridge en de H10 (als H10/H32) weer rechtsonder de kaart staat.
Terug naar het begin: hoe kan ik nu beter zoeken in Cardmarket? Oftewel wat zijn bijvoorbeeld de afkortingen van de sets? Team Magma vs. Team Agua is bijvoorbeeld MA, maar hoe kom ik daar zonder trial and error achter?

Ten slotte zie ik op https://www.cardmarket.co...kyridge/Gyarados-V1-SKH10 dat deze kaart aangeboden wordt vanaf €60. Maar bijvoorbeeld de "7-days avarage price" zit weer tegen de €140 aan. Ligt uiteraard allemaal aan de PSA rating. Wat houden jullie gemakshalve aan?

- Ik kwam via Google ook deze site tegen --> https://cardmavin.com/category/pokemon
Hier kun je via het kaartnummer veel gemakkelijker zoeken. Dus dan zou ik zoeken op Gyarados H10/H32 en klaar --> https://mavin.io/search?q=Gyarados+H10%2FH32
Bovenin de balk staat sold en for sale welke blijkbaar allemaal linken naar Ebay auctions.
Is dit ook een bekende / goede site voor waardebepaling?

Hier kom ik namelijk allemaal auctions tegen van deze Gyarados van rond de €500. :o

- Tevens heb ik nu de volgende ETB's besteld:
- Pokemon GO
- 151 Scarlet Violet
- Charizard EX premium collection
- Shining Fates
Bij ThePokeBrothers (dank @G_Dragon ), komt maandag binnen. Ben benieuwd! :P
De binder + side-loading tabs en de sleeves zijn wel al binnen. Dank @Royy90

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17:38
Kijk naar de staat van jouw kaart en zoek daarbij wat er het beste bij past. Je hebt geen PSA kaart dus dat is niet relevant.

Jij moet kijken of je kaart mint, near mint,, excellent, good etc is en daarbij prijzen vergelijken

[ Voor 29% gewijzigd door Aschtra op 21-01-2024 11:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@AntraXxX leuk om te horen dat je bij ThePokeBrothers wat hebt gekocht, ik kreeg vanmorgen al een apje of ik weer bezig was geweest met reclame maken haha! :p

Leuke kaartjes hoor die je van zolder heb gehaald, zit vast nog wel wat leuks tussen. Als ik morgen tijd heb op werk zal ik nog wel even kijken voor je naar de waardes, maar beloof niks.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royy90
AntraXxX schreef op zondag 21 januari 2024 @ 11:16:
Nadat m'n interesse weer aangewakkerd was (zie vorige pagina's) heb ik bij 't ouderlijk huis nog eens nagevraagd of we daar nog wat oud spul hadden liggen en m'n broertje wist gelukkig deze map nog te liggen, met o.a. dit er in:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

- Nu kan ik via Cardmarket de waarde van de kaarten vinden, maar ik heb daar nog wat hulp (guide voor newbs) voor nodig.
Ik heb al gevonden dat de symbolen op de kaarten linken naar een set, dus heb deze site gevonden: https://cardcollector.co.uk/pokemon-card-set-symbols/

Maargoed als ik op Cardmarket "Gyarados" in voer kom ik niet veel verder. Dus ik heb uiteindelijk Gyarados ingevoerd en via de grid view maar gekeken welke de mijne was. Erg omslachtig. Uiteindelijk betreft het deze dus: https://www.cardmarket.co...kyridge/Gyarados-V1-SKH10
"Gyarados (SK H10).

Waarbij SK dan vast staat als afkorting voor Skyridge en de H10 (als H10/H32) weer rechtsonder de kaart staat.
Terug naar het begin: hoe kan ik nu beter zoeken in Cardmarket? Oftewel wat zijn bijvoorbeeld de afkortingen van de sets? Team Magma vs. Team Agua is bijvoorbeeld MA, maar hoe kom ik daar zonder trial and error achter?

Ten slotte zie ik op https://www.cardmarket.co...kyridge/Gyarados-V1-SKH10 dat deze kaart aangeboden wordt vanaf €60. Maar bijvoorbeeld de "7-days avarage price" zit weer tegen de €140 aan. Ligt uiteraard allemaal aan de PSA rating. Wat houden jullie gemakshalve aan?

- Ik kwam via Google ook deze site tegen --> https://cardmavin.com/category/pokemon
Hier kun je via het kaartnummer veel gemakkelijker zoeken. Dus dan zou ik zoeken op Gyarados H10/H32 en klaar --> https://mavin.io/search?q=Gyarados+H10%2FH32
Bovenin de balk staat sold en for sale welke blijkbaar allemaal linken naar Ebay auctions.
Is dit ook een bekende / goede site voor waardebepaling?

Hier kom ik namelijk allemaal auctions tegen van deze Gyarados van rond de €500. :o

- Tevens heb ik nu de volgende ETB's besteld:
- Pokemon GO
- 151 Scarlet Violet
- Charizard EX premium collection
- Shining Fates
Bij ThePokeBrothers (dank @G_Dragon ), komt maandag binnen. Ben benieuwd! :P
De binder + side-loading tabs en de sleeves zijn wel al binnen. Dank @Royy90
De manier van grid view is denk ik het meest makkelijke. Als je bij die Gyarados kijkt en dan die van €60, dan staat er bij product information een icon met "po" erin. Dit betekend Poor. Zo heb je ook nog gd=good, pl=played, ex=excellent, nm=near mint en mt=mint. Je ziet dus ook het verschil tussen een Poor Gyarados en een mint Gyarados...

Ik kan zo de kaart op die foto niet beoordelen. Maar ik zou hem zo snel mogelijk in een sleeve + toploader doen.

En toffe boxxen besteld! Jij hebt nu dezelfde map en pages als mij besteld? Ook voor je National Pokedex? Ik ben benieuwd hoe die van jou eruit gaat zien :)

Welke regels heb je voor jezelf bij de dex?

PSN Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX
Royy90 schreef op zondag 21 januari 2024 @ 15:24:
[...]

De manier van grid view is denk ik het meest makkelijke. Als je bij die Gyarados kijkt en dan die van €60, dan staat er bij product information een icon met "po" erin. Dit betekend Poor. Zo heb je ook nog gd=good, pl=played, ex=excellent, nm=near mint en mt=mint. Je ziet dus ook het verschil tussen een Poor Gyarados en een mint Gyarados...

Ik kan zo de kaart op die foto niet beoordelen. Maar ik zou hem zo snel mogelijk in een sleeve + toploader doen.

En toffe boxxen besteld! Jij hebt nu dezelfde map en pages als mij besteld? Ook voor je National Pokedex? Ik ben benieuwd hoe die van jou eruit gaat zien :)

Welke regels heb je voor jezelf bij de dex?
Hier nog een close-up van de Gyarados. Klik voor groot. Benieuwd welke condition dit zou zijn?
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BW9qq1eBRGg3FfuFCds76xLnLkk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UeRCTyjm3YGXXvZenRcdVfkP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8aiBOjWhwK-Mhus9mTD53xCIhkw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WVKqPxNwvm6suEGLSmKd8N1A.jpg?f=fotoalbum_large

Maar ja dezelfde map en pages als jou idd, die van Gamegenic. En voor de National Pokedex ja! Beetje ook dat idee van de “mooiste / zeldzaamste blijft”.
Maar nog geen idee hoe en wat verder, moet ook nog een beetje ‘n idee krijgen van wat er allemaal weer is. 🙂

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AntraXxX schreef op zondag 21 januari 2024 @ 18:22:
[...]

Hier nog een close-up van de Gyarados. Klik voor groot. Benieuwd welke condition dit zou zijn?

Maar ja dezelfde map en pages als jou idd, die van Gamegenic. En voor de National Pokedex ja! Beetje ook dat idee van de “mooiste / zeldzaamste blijft”.
Maar nog geen idee hoe en wat verder, moet ook nog een beetje ‘n idee krijgen van wat er allemaal weer is. 🙂
Geen PSA10 want links onderin zie ik al whiting en de randen zijn op de foto ook niet perfect meer. Maar het blijft lastig te beoordelen vanaf een foto :p

Heb je nog een foto van de achterkant?

[ Voor 5% gewijzigd door G_Dragon op 21-01-2024 18:48 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FriXion
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-05 12:47
De 151 6 booster bundel is weer op voorraad bij toychamp voor 35 euro: https://www.toychamp.nl/p...undle-6-boosters/01750997

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:04
AntraXxX schreef op zondag 21 januari 2024 @ 11:16:
"Gyarados (SK H10).
Vul op Cardmarket de naam van de Pokémon in en de naam van de eerste aanval die damage doet. In het geval van jouw kaart vul je dus "Gyarados Dragon's Vengeance" in. Met alleen Dragon kom je er ook al. Je krijgt dan alleen de kaarten te zien van die Pokémon met die aanval. In de tableview zie je dan links het seticoon staan en is het makkelijker zoeken :).

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChokingHazard
brandondlp schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 10:03:
Nog een noob vraag: stoppen jullie de kaarten zo in een map of doen jullie daar hoesjes omheen? Ik heb hardcover en zachte hoesjes gezien.
Ik heb binders en sleeves van Ultra Pro. Ik gebruik de 12 Pocket Zippered binders van Ultra Pro, daar kunnen 480 kaarten in. Ik doe mijn kaarten in een Pro Sleeve en daarna in de binder. Als je ze los in de binder doet gaan ze schuiven en dan krijg je alsnog beschadigingen. Dat is zonde.
Er zijn ook mensen die kaarten dubbel sleeven, maar dat vind ik overkill. Dan doe je ze eerst in een compacte sleeve waar de kaart precies in past, en daarna in een iets grotere. Die doe je dan weer in de binder.

Kijk deze video en leer jezelf Good Binder Behaviour aan :)

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• whahas
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 16:45
Mag ik hier vragen wat Pokémon spelers van Palworld vinden?

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuitseHelm
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 09-10-2024

DuitseHelm

Born at a very young age.

whahas schreef op maandag 22 januari 2024 @ 13:03:
Naar mijn mening heeft dit alles wat een nieuwe Pokémon mist. Het survival-element is echt top. Pokémons (Pals) zelf vind ik niet zo best uitzien, maar dat maakt me niet heel veel. Heb er ontzettend veel plezier aan in ieder geval.

XBL: DeutscheHelm // STEAM: Duitse Helm // a.k.a. Nielles™

Acties:
  • 0 Henk 'm!
whahas schreef op maandag 22 januari 2024 @ 13:03:
Verslavend en erg goed gemaakt (18 uur gespeeld in anderhalf dag :X ), neem anders een kijkje in het Palworld topic

[ Voor 5% gewijzigd door G_Dragon op 22-01-2024 13:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• whahas
Nee, dank je.

Het is o.a. een combinatie van genres die mij niet aantrekken. Ik ben ook niet op zoek naar een 'tijd gootsteen'. Ik speel veel te weinig om me zo'n spel te kunnen veroorloven.

Vanmiddag mee gekeken met vrienden. Ik snap inmiddels de aantrekkingskracht.

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • +1 Henk 'm!
whahas schreef op maandag 22 januari 2024 @ 22:46:
Nee, dank je.

Het is o.a. een combinatie van genres die mij niet aantrekken. Ik ben ook niet op zoek naar een 'tijd gootsteen'. Ik speel veel te weinig om me zo'n spel te kunnen veroorloven.

Vanmiddag mee gekeken met vrienden. Ik snap inmiddels de aantrekkingskracht.
Heb je te weinig tijd of gun jij jezelf niet de tijd? :D
Gewoon interesse en niet verkeerd of gemeen bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het combineert Pokemon met Harvest Moon met Fortnite als ik het zo zie. Alle pokemon vangen, trainen en inzetten terwijl je tegen elkaar aan het vechten bent. En beetje bij beetje je eigen base uitbouwen. Ik heb het nog niet geprobeerd maar kan begrijpen waarom het een hit is.

Voor het eerst Card market nu ingezet om mijn Engelse illustration rares te verkopen. Meteen raak met Alakazam, wat natuurlijk een top tien kaart is. Eens zien of ik de rest ook in Engels kan verkopen. Zo ja dan hou ik genoeg over om een Japanse 151 Zard van te halen. Denk als ruilen toch zo weinig doet op een beurs dan maar verhandelen. Dan blijft voor mij Erika's Invitation over als duurste uit de set. Kan ik daar mijn Pikachu Van Gogh voor gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joosie200 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 09:23:
Het combineert Pokemon met Harvest Moon met Fortnite als ik het zo zie. Alle pokemon vangen, trainen en inzetten terwijl je tegen elkaar aan het vechten bent. En beetje bij beetje je eigen base uitbouwen. Ik heb het nog niet geprobeerd maar kan begrijpen waarom het een hit is.
Ik vind het persoonlijk meer een mix tussen Pokémon en Ark, aangezien veel dingen echt op Ark lijken zoals het bouwen, techniek vrij spelen met punten, punten in je personage stoppen na levelen en dan nog de menu's om met je pals te interacteren :D. Dit zie ik niet in Fortnite :P
Voor het eerst Card market nu ingezet om mijn Engelse illustration rares te verkopen. Meteen raak met Alakazam, wat natuurlijk een top tien kaart is. Eens zien of ik de rest ook in Engels kan verkopen. Zo ja dan hou ik genoeg over om een Japanse 151 Zard van te halen. Denk als ruilen toch zo weinig doet op een beurs dan maar verhandelen. Dan blijft voor mij Erika's Invitation over als duurste uit de set. Kan ik daar mijn Pikachu Van Gogh voor gebruiken.
Begint gelijk goed zo te horen! Die Alakazam is inderdaad ook echt wel een mooie kaart _/-\o_

[ Voor 29% gewijzigd door G_Dragon op 23-01-2024 09:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15:45

Ypho

Allround Nerd

Joosie200 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 09:23:
Kan ik daar mijn Pikachu Van Gogh voor gebruiken.
Die zou ik zo snel mogelijk gebruiken als ik jou was, aangezien er binnenkort een nieuwe golf op de markt komt en dat de prijs zal drukken.

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: ⭐️ My Graded cards ::: 👀 TCG Codex Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AtnbBxvbmAbcuaM6gCb67KU7iX8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/I1oq3cuaZLhM4mstndKsFjtn.jpg?f=user_large
'Gotta catch em all' tijdens de Poké-Con beurs in Martiniplaza!
Na een succesvolle eerste editie in 2023 wordt zaterdag 30 maart 2024 de tweede editie van Poké-con georganiseerd. Verzamelaars, trainers en fans komen samen om te ruilen, te ‘vechten’ en hun passie voor Pokémon te delen. Tafels en stands zijn overladen met kleurrijke Pokémon-kaarten, knuffels, spelletjes en andere merchandise.

Voor meer informatie zie hier
Gaan jullie toevallig ook heen? Wij zijn wel van plan om heen te gaan, misschien wel leuk om elkaar te ontmoeten. ThePokébrothers zijn er trouwens ook bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
G_Dragon schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 09:32:
[...]
Ik vind het persoonlijk meer een mix tussen Pokémon en Ark, aangezien veel dingen echt op Ark lijken zoals het bouwen, techniek vrij spelen met punten, punten in je personage stoppen na levelen en dan nog de menu's om met je pals te interacteren :D. Dit zie ik niet in Fortnite :P

[...]

Begint gelijk goed zo te horen! Die Alakazam is inderdaad ook echt wel een mooie kaart _/-\o_
Ark ken ik niet als spel. Dus als al die dingen overeenkomen geloof ik je. Het deed mij het meest denken aan deze drie. Die Alakazam was tenminste ook netjes gecentreerd, geen white lining/dots. Kan ik van mijn Engelse Charmander niet echt zeggen.
Ypho schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 09:33:
[...]

Die zou ik zo snel mogelijk gebruiken als ik jou was, aangezien er binnenkort een nieuwe golf op de markt komt en dat de prijs zal drukken.
Het drukt de prijs nu al. Van 150 raw copy naar 100-125. Maar ik zie nu ook al mensen uit NL op card market adverteren voor die nieuwe ronde. Had juist het idee om voor 30 euro bij een Toyschamp, Toys R Us, Gamemania te besteden er eentje te krijgen. Eentje voor de eigen collectie, eentje als ruilwaar voor een Erika's sv2a. En nu blijken alle retailers alvast alles vast te voorverkopen voor er iets geleverd is.

Maargoed toen ik rondliep bij Pokeview zag ik twee stands met de scream Eevee en Psyduck. Twee soortgelijke art meets Pokemon. Die werden voor 225-250 per stuk aangeboden. Nu was die scream serie Japan exclusief geloof ik. Maar hoewel de prijs in NL gaat zakken, met een laatste batch van zeg 10k Pikachu blijft de kaart juist gewild buiten Europa.

Kortom ik zit niet op hete kolen om nu te verkopen. Gezien PSA 9 gelijk is aan de raw copy prijs en een PSA 10 x2 doet neig ik juist ernaar om de 18 duizendste versie in te sturen. 50/50 kans op een PSA10 en ik blijf die kaart te mooi vinden om enkel in een binder te houden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AntraXxX
G_Dragon schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 09:38:
[...]
Gaan jullie toevallig ook heen? Wij zijn wel van plan om heen te gaan, misschien wel leuk om elkaar te ontmoeten. ThePokébrothers zijn er trouwens ook bij.
Helaas te ver uit de richting (woonachtig in Limburg). Zag hier dat er over een maand eentje in Venray is, dus wie weet. Ben wel benieuwd naar de 'gekte' van zo'n Pokemon beurs.

Ik heb trouwens m'n "ouderlijk huis zolder" collectie allemaal in sleeves gedaan en een Collectr account aangemaakt.
Wel goed opletten (extra stap) als je een reverse holo hebt dat je die selecteert i.p.v. een holo én bij normal kaarten dat je natuurlijk de normal aanklikt i.p.v. de reverse holo waarde.
Toch zo'n €2200 waard (ungraded). :o
https://app.getcollectr.c...d4-4d19-b744-428700770f9c

Meer mensen hier met een Collectr portfolio? Leuk om elkaars collectie te zien! :) @Joosie200

De bestelling van ThePokeBrothers (4 ETB's) komt vanmiddag aan trouwens! Zin in vanavond haha.
Ik neem m'n vriendin ook mee in de hype, ze had gisteren de kaarten in de sleeves gedaan terwijl ik Collectr aan het bijwerken was.

[ Voor 64% gewijzigd door AntraXxX op 23-01-2024 10:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
AntraXxX schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 10:09:
[...]

Ik heb trouwens m'n "ouderlijk huis zolder" collectie allemaal in sleeves gedaan en een Collectr account aangemaakt.
Wel goed opletten (extra stap) als je een reverse holo hebt dat je die selecteert i.p.v. een holo én bij normal kaarten dat je natuurlijk de normal aanklikt i.p.v. de reverse holo waarde.
Wauw mooie kaartjes! _/-\o_

[ Voor 42% gewijzigd door G_Dragon op 23-01-2024 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Helaas te ver uit de richting (woonachtig in Limburg). Zag hier dat er over een maand eentje in Venray is, dus wie weet. Ben wel benieuwd naar de 'gekte' van zo'n Pokemon beurs.
Ja dat is ons helaas weer te ver rijden, dan gaan we elkaar niet ontmoeten ben ik bang voor :P
De bestelling van ThePokeBrothers (4 ETB's) komt vanmiddag aan trouwens! Zin in vanavond haha.
Ik neem m'n vriendin ook mee in de hype, ze had gisteren de kaarten in de sleeves gedaan terwijl ik Collectr aan het bijwerken was.
Oeh dat word een leuke middag voor jou! Heel veel plezier en geluk, hopelijk trek je een paar hoge maar ook mooie kaarten d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntraXxX
Dankje!

Jouw collectie is ook een hele mooie, mooi al die full art kaarten. Zo'n Venusaur ex met dat kleurenpallet en die Magikarp van Paldea... :*) :*)

[ Voor 18% gewijzigd door AntraXxX op 23-01-2024 10:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Meer mensen hier met een Collectr portfolio?
Kijk aan. Nice. Het is dat ik mijn base set, Jungle set allemaal op het schoolplein heb verspeeld en doorschoof richting Magic the Gathering. Dus zulke waardes ga ik niet halen. Sowieso is mijn portfolio nu best overzichtelijk.

Het is S&V Pokemon 151 en sv2a Pokemon 151 beide alle uncommons en ex compleet met een Pikachu Van Gogh erbij. Enkel de sv2a dus Japanse set ben ik nu aan het uitbreiden voor mijzelf qua full arts en dergelijke. Is ook de enige set die ik compleet wil krijgen in base variant. Ik ga niet voor alle masterball reverse holo's of een master set. Heb er eentje: een Vulpix master ball reverse holo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brandondlp
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:48
@AntraXxX Leuk om die collectie te zien. Misschien vul ik binnenkort de mijne wel in. Heb veel base set1 kaarten. Helaas zijn sommige kaarten beschadigd. Maar heb er best wat.

Laten jullie je kaarten graden? Ik heb dat nog nooit gedaan. Van wat ik zag moet je ze opsturen. Voelt wel gek om een kaart die mogelijk veel waard is met de post te versturen. Er raakt nog wel eens wat kwijt bij de post

Acties:
  • 0 Henk 'm!
brandondlp schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 10:48:
Laten jullie je kaarten graden? Ik heb dat nog nooit gedaan. Van wat ik zag moet je ze opsturen. Voelt wel gek om een kaart die mogelijk veel waard is met de post te versturen. Er raakt nog wel eens wat kwijt bij de post
Dat is dus wat mij tegen houd. De betere grading bureaus zitten in de VS. Ik vind PostNL binnen NL soms al discutabel, laat staan dat ik een internationale verzending er nu op vertrouw dat het goed aankomt. Kun je het wel verzekerd laten versturen. Maar ook dan is maar de vraag hoe gemakkelijk je bv bij het kwijt raken van een Moonbreon even de marktwaarde kunt claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AntraXxX schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 10:20:
[...]

Dankje!

Jouw collectie is ook een hele mooie, mooi al die full art kaarten. Zo'n Venusaur ex met dat kleurenpallet en die Magikarp van Paldea... :*) :*)
Dank je wel! Voor die Magikarp hebben we hard moeten werken, die hadden we pas na het openen van 4 boosterboxen. Maar dat was een van de kaarten die ik zou en moest hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• whahas
G_Dragon schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 09:04:
[...]

Heb je te weinig tijd of gun jij jezelf niet de tijd? :D
Gewoon interesse en niet verkeerd of gemeen bedoeld.
Goede vraag.
Strikt genomen gun ik mezelf die tijd niet. Gamen is dan ook niet mijn voornaamste hobby, ook al geef ik er wel degelijk geld aan uit.

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • 0 Henk 'm!
whahas schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 13:16:
[...]

Goede vraag.
Strikt genomen gun ik mezelf die tijd niet. Gamen is dan ook niet mijn voornaamste hobby, ook al geef ik er wel degelijk geld aan uit.
Ik snap het helemaal hoe je het hierboven omschrijft, logisch dat er meer tijd gaat naar je eerste hobby als gamen niet op nummer een staat _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brandondlp
Weten jullie hoe dat zit? In de scarlet violet 151 snorlax trainer box zit een snorlax kaart. Deze kaart kan ik niet vinden in de 360 te verzamelen kaarten. Waar hoort die kaart?

Ook zit er een geseald pakje met energy kaarten in. Daar kan niet die paarse energy kaart in zitten die ik nodig heb voor de set toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

brandondlp schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 14:16:
Weten jullie hoe dat zit? In de scarlet violet 151 snorlax trainer box zit een snorlax kaart. Deze kaart kan ik niet vinden in de 360 te verzamelen kaarten. Waar hoort die kaart?

Ook zit er een geseald pakje met energy kaarten in. Daar kan niet die paarse energy kaart in zitten die ik nodig heb voor de set toch?
De Snorlax uit de ETB is een Promo, deze hoort niet bij de nummering van de 151 set, maar valt in een lijst met promo's die meerdere sets omspannen. De energy kaarten zijn voor alle SV sets gelijk, echter de speciale Psychic Energy uit de 151 set is dan weer wel 151-exclusief (heeft ook een nummer in de 151 set).

/edit: als je het over het pakje energy kaarten uit de ETB hebt, daar zit die speciale niet in, alleen de "normale" energy kaarten.

[ Voor 8% gewijzigd door Ypho op 23-01-2024 14:22 ]

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: ⭐️ My Graded cards ::: 👀 TCG Codex Profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streskip
G_Dragon schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 09:38:

[...]

Groningen is helaas nogal uit de buurt. Wij willen 18 februari naar de Expo in Houten (eerste keer dat we naar een Pokemon beurs gaan) en waarschijnlijk ook naar die in Venray 24 februari.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Streskip schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 15:15:
[...]

Groningen is helaas nogal uit de buurt. Wij willen 18 februari naar de Expo in Houten (eerste keer dat we naar een Pokemon beurs gaan) en waarschijnlijk ook naar die in Venray 24 februari.
Jammer maar het is natuurlijk niet anders, wij hebben dat 9 van de 10 keer met beurzen dat het uit de buurt is. Daarom ben ik nu zo blij dat er een keertje een is op rij afstand :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• brandondlp
Vandaag begonnen aan de 151 set. Ik heb nu 138/360 kaarten. Was leuk om de pakjes te openen.

Geen hele zeldzame kaarten. Wel een 177 Machoke, 179 Mr. Mime, 194 Bill's Transfer en 197 Giovanni's Charisma.

Ik denk binnenkort maar weer een snorlax trainer box kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oef dit zijn slechte zaken maar waarom verbaast mij het niet?
Vier medewerkers van het Van Gogh Museum in Amsterdam zijn op non-actief gesteld vanwege hun gedrag tijdens de Pokémontentoonstelling. Dat melden medewerkers aan Het Parool. Volgens bronnen zouden op verschillende manieren bezoekers zijn ingeseind over momenten waarop zij gewilde Pokémonkaarten konden kopen. Één medewerker zou een doos met kaarten verduisterd hebben.

Vier medewerkers Van Gogh Museum op non-actief vanwege wangedrag rond Pokémonkaarten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:20
G_Dragon schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 09:11:

[...]
Ik zag dit net ook op nieuwswebsites voorbij komen haha ja tuurlijk is het een slechte zaak. Ik blijf het bizar en ook leuk vinden dat pokemon kaarten vandaag de dag nog steeds zo populair zijn en dat je daarom dit soort dingen tegen komt en moet er dan ook vooral om lachen.

Het blijft gewoon iets magisch hebben, ik spaar zelf al lang geen kaarten meer maar toch heb ik steeds nog een soort nostalgisch gevoel als ik in de intertoys langs zo'n pokemon sectie loop. Die staan dan vol met mooie packs en dozen en dan wil ik soms toch weer wat kopen.

Kom ook regelmatig in dit topic en blijft leuk om al die toffe kaarten te zien:) Misschien dat ik binnenkort toch ook wel weer is een setje ga verzamelen.

[ Voor 3% gewijzigd door Stylze op 24-01-2024 09:20 ]

Playstation 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntraXxX
[...]
Triest inderdaad, maarja welkom in de huidige samenleving. Benieuwd hoe het zich volgende maand gaat verhouden met die "koop voor €30 aan TCG en krijg de Pikachu cadeau". Door de scalpers nú al onbegonnen werk.
Ik wil er wel graag een, maar die ~ €100 gaat hopelijk nog wel zakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Stylze schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 09:18:
[...]

Ik zag dit net ook op nieuwswebsites voorbij komen haha ja tuurlijk is het een slechte zaak. Ik blijf het bizar en ook leuk vinden dat pokemon kaarten vandaag de dag nog steeds zo populair zijn en dat je daarom dit soort dingen tegen komt en moet er dan ook vooral om lachen.

Het blijft gewoon iets magisch hebben, ik spaar zelf al lang geen kaarten meer maar toch heb ik steeds nog een soort nostalgisch gevoel als ik in de intertoys langs zo'n pokemon sectie loop vol met packs en dozen en wil ik soms toch weer wat kopen.

Kom ook regelmatig in dit topic en blijft leuk om al die toffe kaarten te zien:) Misschien dat ik binnenkort toch ook wel weer is een setje ga verzamelen.
Mee eens dat het best bizar blijft hoe populair die stukjes karton blijven maar ook de naam / serie en spellen, ze hebben daarmee echt iets ontdekt wat door generaties populair blijft. Zoals je ook al zegt het geeft voor ons zo'n nostalgisch gevoel en dat is voor mij en mijn vriendin ook de hoofdreden dat we dachten fuck it wij gaan weer sparen, je leeft maar een keer en elke keer twijfelen we erover. Laten we gewoon een dure hobby erbij nemen die je gelukkig zo duur kan maken als je zelf wil..

Wij gaan in Maart naar die beurs toe en dan is er ook net weer een week of twee een nieuwe set uit die tot nu toe echt kaarten heeft waarvan we heel blij worden, zie regelmatig kaarten voorbij komen op Twitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AntraXxX schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 09:20:
[...]

Triest inderdaad, maarja welkom in de huidige samenleving. Benieuwd hoe het zich volgende maand gaat verhouden met die "koop voor €30 aan TCG en krijg de Pikachu cadeau". Door de scalpers nú al onbegonnen werk.
Ik wil er wel graag een, maar die ~ €100 gaat hopelijk nog wel zakken.
Ja ongelooflijk hé, ik zag op Twitter ook al het bericht dat sommige verkooppunten via Whatsapp gewoon in zee zijn gegaan met die stomme achterlijke scalpers.. echt hoe kan je!? Ik hoop dat de waarde van die kaart nog veel meer gaat stijgen want wij hebben thuis een PS9 tot PS10 kanshebber liggen die ik ooit nog wil laten graden :*)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• AntraXxX
Hier nog wat plaatjes van de packopening van gisteravond:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PNyfdLeo1PP8RGyQcGrB_3j9ANQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q70jXT8CcWIuVLusUvNVNTOM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qtHKroifeEqGukHYMRfF4sS_BjY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RfKTQAPY06omQ516syY6OQMx.jpg?f=fotoalbum_large

Van links naar rechts: 1) full shiny's 2) holo's 3) reverse holo's 4) normale 5) energy + trainers en 6) dubbelen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dPQnk5ldZuYBxj-kCElikNB6Q70=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z8QjJPOu4wk7JVfZusWEgeFt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uQ1b4rnowun-cnlz43bvwuoDay0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IKcN3XAsrEZnoL60PFxJudsQ.jpg?f=fotoalbum_large

Plaatjes doen natuurlijk geen recht aan de "glimmendheid" van de kaarten, zo zijn de holo Aerodactyl en Zapdos bijvoorbeeld persoonlijk erg mooi in 't echt.
Het was een leuke (maar vermoeiende) packopening haha. M'n vriendin packs openen, op tafel leggen om samen te aanschouwen en daarna gelijk de sleeves in. Ik ondertussen Collectr aan het bijwerken. :+ En hup door.
Uiteindelijk een begin gemaakt aan de National Pokedex, maar ik moet nog heel wat nieuwe tabbladen aanschaffen voor in de map.
Geen echte bijzondere pulls qua zeldzaamheid / waarde, maar van sommige sets (Pokemon GO en Shining Fates) zag ik dat het überhaupt al bijzonder is om iets van >€10 te pullen.

Verder vind ik 't leuk dat tegenwoordig op de kaarten rechtsonderin een stukje informerende tekst over de Pokemon staat: een hoop Pokemon zijn totaal nieuw voor me namelijk.
Heb van elke set nog 1 pakje bewaard voor vrijdagavond, wilde m'n broertje graag openen voor de nostalgie. Dus wie weet wat daar nog in zit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@AntraXxX Mooie foto's en kaarten, dit blijft toch zo gaaf om te zien! Je hebt een Zard gepulled *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:20
G_Dragon schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 09:22:
[...]

Mee eens dat het best bizar blijft hoe populair die stukjes karton blijven maar ook de naam / serie en spellen, ze hebben daarmee echt iets ontdekt wat door generaties populair blijft. Zoals je ook al zegt het geeft voor ons zo'n nostalgisch gevoel en dat is voor mij en mijn vriendin ook de hoofdreden dat we dachten fuck it wij gaan weer sparen, je leeft maar een keer en elke keer twijfelen we erover. Laten we gewoon een dure hobby erbij nemen die je gelukkig zo duur kan maken als je zelf wil..
Grote reden van populariteit is denk ik ook vooral de combinatie tv serie/games/kaarten.

Daardoor krijg je veel meer feeling als je kaarten krijgt die je herkent uit de games of serie, dat maakt de gouden formule van pokemon ook wel.

Playstation 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

[...]
Tja, ik heb die drukte in het museum zelf meegemaakt. Geen gek nieuwsbericht om te lezen dat medewerkers er vrolijk op in haakten. Het is niet veel anders dan dat winkeliers met de nieuwe lichting in februari al aan het voorsorteren zijn.

En waarom een set speelkaarten zoveel aandacht genereert. De verzamelwoede blijft een ding. Of het nu flippo's, panini voetbalplaatjes of Pokemon kaarten zijn. En the Pokemon company heeft goed ingezien dat de tieners in 1999 in 2024 als volwassene best te porren zijn voor wat jeugdsentiment. Waar ik als kind nauwelijks budget had met wat zakgeld heb ik dat nu wel. Het is gewoon weet welke doelgroep het meeste omzet binnen brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
Niet helemaal Pokémon gerelateerd maar ook wel een beetje. Ik ga binnenkort de benodigde soldeer spullen kopen om de batterijen te vervangen van diverse games die ik nog heb liggen.

Ook een Analogue Pocket besteld. Zou ergens februari / maart moeten aankomen. Daar mijn oude games op replayen en misschien een keer Pokémon Silver op de kop tikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Aschtra Nice! Welke heb je precies besteld? Ik had je anders een Anbernic RG35XX aangeraden, die heb ik zelf ook en bevalt het super goed!

-------------

Trouwens de kaarten voor de Pokémon beurs in Groningen zijn gekocht, wij zijn bij deze dus van de partij! Ben echt heel benieuwd of ik er nog meerdere mensen van Tweakers ga zien, laat het gerust even weten of je erbij bent d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aschtra
Gewoon een zwarte analogue pocket 😝
Heb wel gekeken naar ROM only consoles maar vind deze vet dat die cartridges kan doen. Wel extreem duur grapje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brandondlp
Weer een etb van de 151 set gekocht. De eerste ronde had ik 13 dubbele kaarten. Deze keer 49.

Ik heb nu 179/360. Deze maand koop ik geen kaarten meer. Maar wat is hierna slim. Weer etb of moet je na een tijdje iets anders proberen?

Wat leuke holo's erbij. Verder een 167 ivysaur, 196 Erika's invitation en 204 Giovanni's charisma

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Royy90
brandondlp schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 19:37:
Weer een etb van de 151 set gekocht. De eerste ronde had ik 13 dubbele kaarten. Deze keer 49.

Ik heb nu 179/360. Deze maand koop ik geen kaarten meer. Maar wat is hierna slim. Weer etb of moet je na een tijdje iets anders proberen?

Wat leuke holo's erbij. Verder een 167 ivysaur, 196 Erika's invitation en 204 Giovanni's charisma
Het is dan wel verstandig om nu over te stappen naar singles via cardmarket. Als je kan ruilen met iemand in real life is dat natuurlijk ook leuk. Ik ga er vanuit dat je de meeste normale kaarten wel hebt nu en voor reverse en secret kaarten moet(boven het reguliere nummer).

PSN Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!
brandondlp schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 19:37:

Ik vind persoonlijk dat je best nog wel veel mist en heb het thuis ook aan mijn vriendin voorgelegd, wij waren beiden van mening dat wij nog een aantal pakjes zouden openen aangezien er best nog veel nieuwe te pullen zijn voor je! Je moet er namelijk nog 181 kaarten van de set als je 179 van de 360 hebt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brandondlp
@G_Dragon ik moet er zeker veel. Maar uit deze etb was al meer dan de helft dubbel. Vandaar de twijfel of er een betere manier is.

Ik zie op marktplaats/vinted ook veel aanbieders die stapels weg doen. 150+ kaarten. Dat zullen geen zelfdzame zijn, maar misschien voor de normale kaarten.

Ik ga in ieder geval kijken naar mogelijkheden voor ruilen.

Ik heb deze maand genoeg uitgegeven aan de kaarten. Ik heb nog een maand om te beslissen wat de volgende stap word.
- Etb
- Cardmarket
- 2e hands
- Anders

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aschtra
Cardmarket klinkt leuk maar is niet te doen voor zoveel kaarten denk ik. Dan ben zo ontiechelijk veel geld kwijt aan verzendkosten bijvoorbeeld.

Wellicht in februari naar de beurs gaan? Goedkoper, je kan direct kaarten beoordelen en direct meenemen

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Aschtra schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 09:29:
Cardmarket klinkt leuk maar is niet te doen voor zoveel kaarten denk ik. Dan ben zo ontiechelijk veel geld kwijt aan verzendkosten bijvoorbeeld.

Wellicht in februari naar de beurs gaan? Goedkoper, je kan direct kaarten beoordelen en direct meenemen
Of kom 30 Maart langs op de beurs, dan is als het goed is ook de nieuwste set alweer uit :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aschtra
Of februari én maart naar de beurs :o

Moet toch nog even kijken of ik februari ga. Toch wel veel uitgegeven deze maand en komt nog veel meer aan helaas. (2e baby komt in maart :X )

We zien wel, geen haast

[ Voor 7% gewijzigd door Aschtra op 26-01-2024 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NCJ87
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21:24
Aschtra schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 10:39:
Of februari én maart naar de beurs :o

Moet toch nog even kijken of ik februari ga. Toch wel veel uitgegeven deze maand en komt nog veel meer aan helaas. (2e baby komt in maart :X )

We zien wel, geen haast
Als je wilt, ik heb nog heeeel veel dubbel van de 151 set, vooral de non holo's en ook nog wat minder speciale holo/reverse holo kaarten. Als je wilt mag je me een pb sturen met wat je nog zoekt, kan ik even voor je kijken, misschien kunnen we wat ruilen?

Ik zou anders toch ook nog wel kiezen om wat boosters te halen. Van de 151 set kwamen hier de mooiste kaarten uit een display (10 stuks gesealed) minitins.
Ik bestel zelf via cardmastershop, fijne kleine webshop waarbij de eigenaar ook echt een liefhebber is, met de scherpste prijzen die ik kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aschtra schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 09:29:

Wat ik zelf doe is zoveel mogelijk kaarten bij dezelfde aanbieder zoeken. Betaal je maar 1x verzendkosten. Zeker als je nog veel uncommons en ex nodig hebt tikt tien verschillende aanbieders gebruiken wel aan in de verzendkosten van 1/2 euro per aanbieder.

Verder lees ik 360 dus dat betekent een master set. Alle uncommons, reverse holo en holo. Met losse packs openen heb je teveel kans op driedubbele bulk. Met singles kopen kun je nog gericht aanvullen.

Verder ga ik maar een maandje game pass voor de pc inschaken om dat Palworld eens te testen. Als de game me pakt kan ik altijd nog bij Steam hem kopen. Is wel het fijne aan gamepass, een game eerst kunnen proberen voordat je iets koopt.

[ Voor 12% gewijzigd door Joosie200 op 26-01-2024 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX
NCJ87 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 15:03:
[...]

Als je wilt, ik heb nog heeeel veel dubbel van de 151 set, vooral de non holo's en ook nog wat minder speciale holo/reverse holo kaarten. Als je wilt mag je me een pb sturen met wat je nog zoekt, kan ik even voor je kijken, misschien kunnen we wat ruilen?

Ik zou anders toch ook nog wel kiezen om wat boosters te halen. Van de 151 set kwamen hier de mooiste kaarten uit een display (10 stuks gesealed) minitins.
Ik bestel zelf via cardmastershop, fijne kleine webshop waarbij de eigenaar ook echt een liefhebber is, met de scherpste prijzen die ik kan vinden.
Alleen heeft hij op z'n webshop bíjna níéts meer op voorraad zo te zien. Dan schieten die mooie prijzen niet echt op he! :+

Ik ga volgende maand waarschijnlijk naar de beurs in Venray met m'n broertje.
Ik heb m'n zinnen gezet op een of meerdere van de volgende kaarten:
- Charizard ex (223/197 Obsidian Flames) á €60
- Charizard ex goud (228/197 OF) á €22
- Charizard ex zilver (215/197 OF) á €15
- Venusaur ex (198/165 151 set) á €40
- Zapdos ex (202/165 151 set) á €38
- Pikachu (173/165 151 set) á €18
- Magikarp (203/193 Paldea Evolved) á €60

Op Marktplaats staan deze wel en vast en zeker ook bij betrouwbare verkopers, maar het geeft me toch een beter gevoel om in real life ff de kaarten te bekijken etc. voordat ik iets zou kopen.
Wat zou je er % gezien vanaf kunnen halen op zo'n beurs? Jullie ervaring mee?

[ Voor 30% gewijzigd door AntraXxX op 26-01-2024 16:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
AntraXxX schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 16:14:
[...]
Op Marktplaats staan deze wel en vast en zeker ook bij betrouwbare verkopers, maar het geeft me toch een beter gevoel om in real life ff de kaarten te bekijken etc. voordat ik iets zou kopen.
Wat zou je er % gezien vanaf kunnen halen op zo'n beurs? Jullie ervaring mee?
Marktplaats heb ik nog benut voor ex kaarten. Qua beurs. Ik heb dus de sv2a Zapdos ex daar gevonden. Stond als Japanse kaart natuurlijk ook op card market. Maar dan voor 77 euro + verzendkosten. Heb ik voor 70 euro meegekregen tegen sluitingstijd. Vraagprijs was 75 euro. Toch 10% bespaard tov card market en direct in bezit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Streskip
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MEs-PBXlh-QZfHa4nYqASR-1CtM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jinLcwbj49eqQ7FDUFyNSaWj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_RpD5gBcbN22i0g5qMWBP57xNIc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9JVhPCMe8lAxDXMgMHeKKtt0.jpg?f=fotoalbum_large

De Paldean Fates ETB cadeau gedaan aan m'n vriendin, ze is nu officieel begonnen met sparen :9 Erg mooie kaartjes zitten erin, ben wel een beetje jaloers haha. Ze heeft nu iig de shiny Alakazam :D

Verder zijn we allemaal begonnen aan de National Pokedex, dus alles uit de mappen en opnieuw erin op de National volgorde :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de mensen die kennis willen maken met The Pokébrothers, ze zijn nu aan het livestreamen

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yga5_I1RooByR__VOwhJStHpKsI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xLHgYCNFAu1Bq4hlW9GcG3nX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roel17
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-05 07:49

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Aschtra
Vandaag de batterijen vervangen van mijn originele Emerald en Ruby. Ging goed. Bijna mijn Ruby gesloopt maar gefixt haha.

Ook de RTC gefixt op mijn emerald. Ruby krijgt een nieuwe playthrough op de analogue

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gEkCIjzWypTz5mBz5oJZb7F91nw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V6fNCWcf4N7duAcoXuxAoL05.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tEIcsM-AOBU8_d9OaIoIhzxhw6U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V9IOriFW0Q3qgXj3apYUvfIY.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r2vhjBcCbzmvMwOUgGbzLY0cPO4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W49P0Hk9Zt2utLYt3P5Z0g7D.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mfM5SsNT6Am7ZHh1bmVpt43AlM0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6XgmnAkvENLU0YVDyyA45akl.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23:07
Inmiddels ben ik begonnen aan wat Shiny hunts op mijn 3DS. Er zijn een aantal Shinies dat niet te vangen zijn op een Switch game. Van mijn last die ik nog niet heb, zo'n 11. Hiervan heb ik er al 1 gevangen, en 1 via een oude Event in mijn Box gevonden.

Van de overgeblevenen, is er 1 full odds hunt: Type:Null.

Dat gaat even duren voordat ik alle prep daarvan gedaan heb, dus die doe ik als laatste. Alle overigen is 1/512 als beste odds.

Wat ik wel jammer ga vinden is dat eenmaal als al deze Shinies in Home zijn... Ik ze in geen spel meer kan gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-05 22:52
Hoe lang blijven de boosterpacks van de 151 reeks geprint worden? Het lijkt alsof ze steeds vaker uitverkocht zijn en de prijs alleen maar oploopt. Ik kom nog aardig wat kaarten tekort, dus ik vrees dat ik de rest van de set maar voorbij moet laten gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zenomyscus schreef op zondag 28 januari 2024 @ 16:45:
Hoe lang blijven de boosterpacks van de 151 reeks geprint worden? Het lijkt alsof ze steeds vaker uitverkocht zijn en de prijs alleen maar oploopt. Ik kom nog aardig wat kaarten tekort, dus ik vrees dat ik de rest van de set maar voorbij moet laten gaan.
Ik weet dat ThePokébrothers nog meer dan genoeg op voorraad hebben liggen dus dat je gerust die set kan gaan sparen. Maar er is nog geen reprint aangekondigd en volgens mij worden ze ook niet meer gedrukt tot zover ik weet, dus uiteindelijk zullen de voorraden wel minder gaan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roel17
G_Dragon schreef op zondag 28 januari 2024 @ 17:40:
[...]

Ik weet dat ThePokébrothers nog meer dan genoeg op voorraad hebben liggen dus dat je gerust die set kan gaan sparen. Maar er is nog geen reprint aangekondigd en volgens mij worden ze ook niet meer gedrukt tot zover ik weet, dus uiteindelijk zullen de voorraden wel minder gaan worden.
Meeste webshops en standhouders op beurzen hebben al geen ETBS meer of tege hogere prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
roel17 schreef op maandag 29 januari 2024 @ 15:42:
[...]

Meeste webshops en standhouders op beurzen hebben al geen ETBS meer of tege hogere prijzen.
Helaas wel ja, daarom dat ik ook gelijk naar ThePokébrothers verwees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
roel17 schreef op maandag 29 januari 2024 @ 15:42:
[...]

Oh meen je -O- Ik hoopte nog wat ETB's te scoren van 151 op de beurs in Houten maar dat is dus vrij onzeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel17
Streskip schreef op maandag 29 januari 2024 @ 16:00:
[...]

Oh meen je -O- Ik hoopte nog wat ETB's te scoren van 151 op de beurs in Houten maar dat is dus vrij onzeker.
Sommige standhouders zullen hem hebben maar wel €59.99 helaas.

Laatst op beurs geweest en die standhouder komt ook naar venray ejndie hanteerde nog de normaleprijs van €44.99 - €49.99.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Streskip
roel17 schreef op maandag 29 januari 2024 @ 18:46:
[...]

Sommige standhouders zullen hem hebben maar wel €59.99 helaas.

Laatst op beurs geweest en die standhouder komt ook naar venray ejndie hanteerde nog de normaleprijs van €44.99 - €49.99.
Hmmm verschilt wel aanzienlijk qua prijs, zeker omdat ik liefst meerdere 151 ETB's wil. Beetje de prijs die ik betaal omdat ik het nu pas op me heupen heb om te gaan sparen... :9 We zijn er in ieder geval op tijd bij voor Paldean Fates!

Van m'n vriendin daarnet cadeautje gehad, 151 doosje van Alakazam (had ik laatst ook voor mijzelf gehaald maar nu kan die hele evolutie lijn naar m'n vriendin). Twee hele gave pulls :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0M1Njhy6l37Gt6hgDF_m-J0E9U0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PR2mP6i2Xk9C7khA29S5YQFQ.jpg?f=fotoalbum_large

(Het spaar virus is hier bij ons echt aangewakkerd _O- )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Matttthijs
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-01 08:45
Heel herkenbaar! De 151 begint nu aardig compleet te raken. Uiteraard niet alle speciale nog. Is het zinvoller om een etb of booster box te kopen ipv losse packs? Die lijken mij uiteindelijk wel goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel17
Matttthijs schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 11:09:
Heel herkenbaar! De 151 begint nu aardig compleet te raken. Uiteraard niet alle speciale nog. Is het zinvoller om een etb of booster box te kopen ipv losse packs? Die lijken mij uiteindelijk wel goedkoper.
Er is geen boosterbox van 151 (engels) alleen een booster bundle. Goedkoopste is de ETBs als je ze voor normale kunt vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Streskip schreef op maandag 29 januari 2024 @ 19:20:
[...]

Hmmm verschilt wel aanzienlijk qua prijs, zeker omdat ik liefst meerdere 151 ETB's wil. Beetje de prijs die ik betaal omdat ik het nu pas op me heupen heb om te gaan sparen... :9 We zijn er in ieder geval op tijd bij voor Paldean Fates!

Van m'n vriendin daarnet cadeautje gehad, 151 doosje van Alakazam (had ik laatst ook voor mijzelf gehaald maar nu kan die hele evolutie lijn naar m'n vriendin). Twee hele gave pulls :D
[Afbeelding]

(Het spaar virus is hier bij ons echt aangewakkerd _O- )
Oeh die Zapdos is een schoonheid! :*)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ChokingHazard
@roel17 Nog een speciale actie in gedachten voor Tweakers die naar de beurs komen :P?
Ik heb er in ieder geval zin in! Cardmarket saldo loopt aardig op dus we kunnen gaan spenden :)

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roel17
ChokingHazard schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 12:57:
@roel17 Nog een speciale actie in gedachten voor Tweakers die naar de beurs komen :P?
Ik heb er in ieder geval zin in! Cardmarket saldo loopt aardig op dus we kunnen gaan spenden :)
Haha, ben altijd in voor ideeën.

Gooi er eens wat op :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AntraXxX
@roel17 Ben jij eigenlijk dé organisator / man in charge betreffende de Pokémonbeurs te Venray, of wat is je rol precies? :)
Ik ga ook naar de beurs toe, benieuwd waar @ChokingHazard als suggestie voor de speciale actie mee komt haha! :P

Het kriebelt bij mij trouwens om een Mysterybox te gaan bestellen, en deze site sprak me wel aan: https://pokemysterybox.nl/product/poke-mystery-box-100-euro/
Je kunt aan de hand van een aantal vragen fijn je voorkeuren aangeven (Engels/Japans, nieuw/vintage, wel/geen merchandise etc.) en de reviews op TrustPilot zijn ook goed.
Natuurlijk is het 'geluk' hebben, maargoed dat is het met een ETB bijvoorbeeld ook.
En omdat ik toch de National Pokedex spaar i.p.v. één set specifiek is dat wel een leuke om aan een nieuwe voorraad Pokémon te komen + de kans op allerlei leuks.

Iemand ervaring mee? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
roel17 schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 13:22:
[...]

Weet ik veel O-) een gratis PSA 10 Shadowless Charizard voor elke Tweaker? Gastenlijstplaatsen? Meet en Greet met de enige echte @roel17? Gereserveerde ruiltafel?

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23:07
Het ding met die Mystery-boxen is dat ze echt zelden meer opleveren dan dat ze kosten. Waarom zouden ze anders die Mystery-boxen verkopen als ze er geen winst op maken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
roel17 schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 13:22:
[...]

Het is jammer dat het voor ons echt niet te rijden is, even 2 uur heen en dan later weer terug en dat het voor jullie niet te doen is voor die andere beurs. Want zou het zo super tof hebben gevonden om is te meeten :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roel17
AntraXxX schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 14:43:
@roel17 Ben jij eigenlijk dé organisator / man in charge betreffende de Pokémonbeurs te Venray, of wat is je rol precies? :)
Ik ga ook naar de beurs toe, benieuwd waar @ChokingHazard als suggestie voor de speciale actie mee komt haha! :P

Het kriebelt bij mij trouwens om een Mysterybox te gaan bestellen, en deze site sprak me wel aan: https://pokemysterybox.nl/product/poke-mystery-box-100-euro/
Je kunt aan de hand van een aantal vragen fijn je voorkeuren aangeven (Engels/Japans, nieuw/vintage, wel/geen merchandise etc.) en de reviews op TrustPilot zijn ook goed.
Natuurlijk is het 'geluk' hebben, maargoed dat is het met een ETB bijvoorbeeld ook.
En omdat ik toch de National Pokedex spaar i.p.v. één set specifiek is dat wel een leuke om aan een nieuwe voorraad Pokémon te komen + de kans op allerlei leuks.

Iemand ervaring mee? :)
Klopt inderdaad ik ben de organisator :)

Hoeveel mensen komen er van tweakers? Dan kan ik wellicht eens iets gaan bedenken speciaal voor deze toffe community

PS: Mysteryboxen zelf raad ik niet aan heb bij 3 verschillende al boxen gehaald en vielen alle 3 toch wel tegen eerlijk gezegd.

Paar ideetjes wellicht al:
- Gratis ticket voor het kleine Spin the wheel
- Gereserveerde ruiltafel

[ Voor 8% gewijzigd door roel17 op 30-01-2024 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX
roel17 schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 15:41:
[...]

Klopt inderdaad ik ben de organisator :)

Hoeveel mensen komen er van tweakers? Dan kan ik wellicht eens iets gaan bedenken speciaal voor deze toffe community

PS: Mysteryboxen zelf raad ik niet aan heb bij 3 verschillende al boxen gehaald en vielen alle 3 toch wel tegen eerlijk gezegd.

Paar ideetjes wellicht al:
- Gratis ticket voor het kleine Spin the wheel
- Gereserveerde ruiltafel
Zo'n gratis ticket voor een radje / gratis boosterpackje whatsoever is al meer dan genoeg joh, voel je vooral niet opgedrongen!
Ruiltafel heeft mijn voorkeur in ieder geval niet, daar ik toch 'on the move' zal zijn en vooral op zoek zal gaan naar mijn chasekaarten (vorige pagina gepost).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Een gecustomizede ik Henk em pokemon kaart. Pak een stapeltje uncommons/bulk, print het Henk logo en tada: speciale exclusieve Tweakers goodie.

Speciale actie of niet: Venray is mij te ver weg. Groningen is voor mij dichterbij. En als de Japanse collectie in minder grote aantallen aanwezig is (enige reden waarom ik heen ga) hunt ik verder via de online verkoopplatforms.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roel17
Joosie200 schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 17:38:
Een gecustomizede ik Henk em pokemon kaart. Pak een stapeltje uncommons/bulk, print het Henk logo en tada: speciale exclusieve Tweakers goodie.

Speciale actie of niet: Venray is mij te ver weg. Groningen is voor mij dichterbij. En als de Japanse collectie in minder grote aantallen aanwezig is (enige reden waarom ik heen ga) hunt ik verder via de online verkoopplatforms.
Dan moet je toch na Venray komen 2 specisle standhouders met alleen Japans :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChokingHazard
G_Dragon schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 15:23:
[...]

Het is jammer dat het voor ons echt niet te rijden is, even 2 uur heen en dan later weer terug en dat het voor jullie niet te doen is voor die andere beurs. Want zou het zo super tof hebben gevonden om is te meeten :*)
Het is maar net wat je er voor over hebt :P Nee ik snap het wel hoor. 2 uur enkele reis is lang.

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Royy90
National Pokédex Update

Mailday!!!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kmFHPU-aMJS98HfDWgzMeQuDpck=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0sVAP0fsBFBsqeIK9VEeSIaL.jpg?f=fotoalbum_large

Via Cardmarket een leuke stapel voor weinig op de kop getikt. Ik dacht 250 kaartjes voor rond de €10 ofzo. Dus helemaal fijn om de pokedex weer wat te vullen. De map begint al erg dik te worden!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BbbzOmzFndAro40COsXN7DWadRw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kUv1DtEhyIJqi2AAdCILTsHT.jpg?f=fotoalbum_large
Dit is wel een heel leuk kaartje wat mij weer wat ruimte scheelt omdat ik niet de varianten hoef te kopen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ghQwSm7M5Hyw-15qFa9_YPWxLtU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r0zWNOaCC639uOWRBrWNefPW.jpg?f=fotoalbum_large
En deze mooie Paldean forms op de kop getikt. Wooper had ik al dus de Paldean forms zijn (voor nu) klaar

PSN Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

Ypho schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 08:41:
Binnenkort bij een winkel in de buurt:

[Afbeelding]
Ik hoor dat de leverancier is teruggefloten door The Pokemon Company. De winkels krijgen maar 10 kaarten in plaats van 100, met het oog op de veiligheid. Klinkt logisch op zich, maar het klinkt ook wat tegenstrijdig, als je straks a la Black Friday een horde mensen voor je deur hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whahas
Ooit laat ik het hier wel weten wanneer ik er aan toe kom om eindelijk die oude kaarten van mij te verkopen. Ik wil een paar daarvan wegdoen, voordat ik de 'gewone' kaarten aan mijn neefje geef. Er zitten een paar leuke tussen, alleen ben ik alweer vergeten welke dat waren.
Nee, geen zin om de doos open te doen.

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenomyscus
Royy90 schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 21:46:
National Pokédex Update

Mailday!!!
[Afbeelding]

Via Cardmarket een leuke stapel voor weinig op de kop getikt. Ik dacht 250 kaartjes voor rond de €10 ofzo. Dus helemaal fijn om de pokedex weer wat te vullen. De map begint al erg dik te worden!

[Afbeelding]
Dit is wel een heel leuk kaartje wat mij weer wat ruimte scheelt omdat ik niet de varianten hoef te kopen.

[Afbeelding]
En deze mooie Paldean forms op de kop getikt. Wooper had ik al dus de Paldean forms zijn (voor nu) klaar
Bij de national pokedex voeg je dus wel dezelfde pokemon toe als deze van een ander type is? Hoe doe je dat uberhaupt als je er later eentje bij krijgt? 500 kaartjes opschuiven? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
Zenomyscus schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 10:11:
[...]

Bij de national pokedex voeg je dus wel dezelfde pokemon toe als deze van een ander type is? Hoe doe je dat uberhaupt als je er later eentje bij krijgt? 500 kaartjes opschuiven? :o
Waarom zou je ze moeten opschuiven? Aipom is nummer 190 dus die komt op plek 190 in de binder. Maar z'n evolutie is Ambipom op plek 424. Dus dan hoef je niks te schuiven lijkt me.

Moet zeggen dat ik wel geinspireerd raak hierdoor :+

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenomyscus
ChokingHazard schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 10:30:
[...]

Waarom zou je ze moeten opschuiven? Aipom is nummer 190 dus die komt op plek 190 in de binder. Maar z'n evolutie is Ambipom op plek 424. Dus dan hoef je niks te schuiven lijkt me.

In bovenstaand voorbeeld van Tauros zijn er meerdere versies die allemaal nummer 128 hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
Zenomyscus schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 10:53:
[...]

In bovenstaand voorbeeld van Tauros zijn er meerdere versies die allemaal nummer 128 hebben.
Je hebt gelijk, snap nu inderdaad wat je bedoelde. My bad.

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Royy90 schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 21:46:
National Pokédex Update

Mailday!!!
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er al goed uit zeg! _/-\o_
Je weet dat ik nog steeds veel bulk heb liggen voor je ? :P
Misschien kan ik je helpen met het aanvullen van je National Dex als je een overzicht hebt, we hadden al contact via dm.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Royy90
Zenomyscus schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 10:53:
[...]

Leuke vraag! De tauros die je noemt is een paldean Tauros met indd nummer 128. Ik heb elke regio apart in de national dex. Chickorita begint dus op een nieuwe pagina om gen2 te starten.

Achter de regio van een Pokemon doe ik de regionale varianten. Dus achter paldea zit een bladzijde met paldean forms. In dit geval tauros en Wooper. Ditzelfde doe ik met galarian, hisuin, alolan, unown etc.

Voor Pokemon met echte meerdere varianten, zoals castform, deoxys, etc probeer ik ze wel in de generatie bladen te doen. Mocht er bijvoorbeeld een thunder castform uitkomen, dan hoef ik alleen maar 1 generatie aan te passen.

Een website dit ik gebruik hierbij: https://supereffective.gg/apps/livingdex/national
G_Dragon schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 11:01:
[...]

Ziet er al goed uit zeg! _/-\o_
Je weet dat ik nog steeds veel bulk heb liggen voor je ? :P
Misschien kan ik je helpen met het aanvullen van je National Dex als je een overzicht hebt, we hadden al contact via dm.
Thanks man! En I know, maar ik krijg vanmiddag nog een dikke order binnen en ga daarna ook de balans opmaken met wat ik daadwerkelijk nog mis. Ik zal sowieso weer een national Pokédex update plaatsen hier

[ Voor 5% gewijzigd door Royy90 op 02-02-2024 13:06 ]

PSN Profile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AntraXxX
ChokingHazard schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 10:30:
[...]

Hetzelfde hier! Ik heb de afgelopen twee dagen al veel met @Royy90 geappt om te sparren over ideeën omtrent de National Pokedex.

Het concept van Roy om generatie per generatie te doen is best wel foolproof. Maar leuk om het erover te hebben hoe we bijvoorbeeld bepaalde lege spots zouden oplossen --> energykaart dat weer matcht met de vorige Pokemon op die rij, of bijvoorbeeld de achterkant van een random kaartje. Genoeg esthetische mogelijkheden in ieder geval..

Ik ben dus ook bezig met een National Pokedex maar die staat nog echt in de kinderschoenen omdat ik A) nog maar 300-400 kaarten überhaupt heb. B ) ik eigenlijk een géhéle evolutielijn bij elkaar wil hebben.
Dus bijvoorbeeld Rhyhorn (gen 1) --> Rhydon (gen 1) --> Rhyperior (gen 4). Máár er zijn ook evolutielijnen met 4 of 5 Pokemon (Wurmple bijvoorbeeld).
Omdat ik Pokemon t/m generatie 3 eigenlijk maar ken is het natuurlijk een heel uitzoekwerk om vóóraf alle evolutielijnen etc. in beeld te hebben voordat ik met die map aan de slag ga. 8)7

En wat als C) er in gen 10 weer een babyvorm van Pokemon uit gaan komen etc. dan ben ik alsnog f*cked haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
AntraXxX schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 11:58:
[...]

Hetzelfde hier! Ik heb de afgelopen twee dagen al veel met @Royy90 geappt om te sparren over ideeën omtrent de National Pokedex.

Het concept van Roy om generatie per generatie te doen is best wel foolproof. Maar leuk om het erover te hebben hoe we bijvoorbeeld bepaalde lege spots zouden oplossen --> energykaart dat weer matcht met de vorige Pokemon op die rij, of bijvoorbeeld de achterkant van een random kaartje. Genoeg esthetische mogelijkheden in ieder geval..

Ik ben dus ook bezig met een National Pokedex maar die staat nog echt in de kinderschoenen omdat ik A) nog maar 300-400 kaarten überhaupt heb. B ) ik eigenlijk een géhéle evolutielijn bij elkaar wil hebben.
Dus bijvoorbeeld Rhyhorn (gen 1) --> Rhydon (gen 1) --> Rhyperior (gen 4). Máár er zijn ook evolutielijnen met 4 of 5 Pokemon (Wurmple bijvoorbeeld).
Omdat ik Pokemon t/m generatie 3 eigenlijk maar ken is het natuurlijk een heel uitzoekwerk om vóóraf alle evolutielijnen etc. in beeld te hebben voordat ik met die map aan de slag ga. 8)7

En wat als C) er in gen 10 weer een babyvorm van Pokemon uit gaan komen etc. dan ben ik alsnog f*cked haha.
Precies, daar zat ik ook over na te denken. Want inderdaad zoals de situatie hierboven, Tauros is nummer 128. Maar hou je dan plekken over voor andere vormen? Zoals Alolan Raichu, of weet ik veel wat nog meer. Het is denk ik wel een leuke manier om toch iets met m'n bulk te doen. Maar je moet inderdaad wel van te voren weten hoe je het gaat doen.

Overigens denk ik persoonlijk wel als dat een evolutie in een latere generatie zit, ik die niet in dezelfde lijn zou plaatsen maar op de plek waar hij in de Dex zit.

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Royy90
ChokingHazard schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 12:02:
[...]

Tauros is nummer 128. Maar hou je dan plekken over voor andere vormen? Zoals Alolan Raichu, of weet ik veel wat nog meer
Zie ook mijn vorige bericht over de tauros en alolan versies 😁
AntraXxX schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 11:58:
[...]

Hier ben ik ook nog steeds niet over uit... en daar baal ik van haha. Ik was dus zelf ook begonnen met elke evo-line op een nieuwe rij te beginnen. En dit ook met Pokemon die maar 0 of 1 evolutie hebben. Dan krijg je dus een heel mooi encyclopedische dex. Maar toen ik bij generatie 3 was kwam ik er al snel achter dat dit niet te doen is en de map veeeeeellll te dik wordt. Ik doe nog steeds pokemon met 2 evoluties (3 totaal dus) op een nieuwe lijn. Maar de 0&1 evo's ben ik nog niet over uit. Op dit moment doe ik ook een Energy kaart. Alleen ik vind persoonlijk dit dus niet zo mooi als je op spot 1 een water, op spot 2 een vuur pokemon hebt(en dus een vuur Energy)... Ik heb nog geëxperimenteerd met de achterkant van een pokemon kaart op de lege spots maar dan lijkt het net alsof je een kaart mist. Dus ook geen optie.

Ik zal na het plaatsen van mijn kaarten nog wel even wat foto's uploaden en ben ook benieuwd naar de meningen hier.

[ Voor 106% gewijzigd door Royy90 op 02-02-2024 13:12 ]

PSN Profile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zenomyscus
Royy90 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 12:19:
Zie ook mijn vorige bericht over de tauros en alolan versies 😁
Ansich een goede oplossing, daarmee voorkom je eindeloos schuiven. Maar ik weet zeker dat ik zelf ze liever bij elkaar wil hebben. Maar ook geen gaten.. En evolutielijnen zijn ook wel heel erg vet, ook al kloppen de nummers dan niet.

Mogelijk ga ik deze lijst hanteren:
Bulbapedia

Als je alles van een generatie bij elkaar zet (in dat geval krijg je dus 4x Tauros bij elkaar ivm het nummer), dan heb je wellicht een keer pech als er nieuwe pokemon bijkomen. Maar worst case moet je dan 150 kaarten verplaatsen. Dat moet je niet te vaak doen uiteraard, lijkt me voor je kaarten ook geen pretje. Maar mijn autisme wil ook wat :+
Pagina: 1 ... 37 ... 60 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er wordt hier niet gebedeld om codes. Delen mag natuurlijk wel altijd.

Door de grote hack bij Pokémon studio GameFreak, zijn er veel dingen uitgelekt. De vraag dan ook als je informatie tegenkomt en deze wilt delen, dan aub de spoiler tag te gebruiken, om het zo voor iedereen een beetje leuk te houden.

Dit topic is gesplitst in twee nieuwe topics: Het grote Pokémon TCG topic voor de Pokémon Trading Card Game en Het grote Pokémon Topic - Deel Drie voor algemene Pokémon videogame discussies. Dit topic wordt gesloten.