Vraagje aan de verzamelaars hier; hoe bewaren jullie je kaarten die je wilt laten zien? Het valt mij op dat de kaarten in mijn ringband map krommen. Tips?
Wil je het perfect doen kan je een toploader map aanschaffen! Dit is heel mooi en geeft je collectie een dikke plus.Streskip schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 03:36:
Vraagje aan de verzamelaars hier; hoe bewaren jullie je kaarten die je wilt laten zien? Het valt mij op dat de kaarten in mijn ringband map krommen. Tips?
https://pokesets.nl/product/9-pocket-binder/
Als je het goedkoper wilt een goede normale binder kopen en met goede penny sleeves (strakke) in de map doen.
Ik bedoelde deze als toploader map:
https://pokesets.nl/product/4-pocket-toploader-binder/
[ Voor 7% gewijzigd door roel17 op 05-01-2024 05:47 ]
Wij gebruiken de Portfolio Prime Album 24-Pocket (sideloading en met een rits) als map om onze kaarten in te bewaren, we hebben nu de groene / rode en blauwe map. Alle reverse sleeven we en de normale basic kaarten niet en we doen vaak de reverse voor de basic Pokémon kaart, als sleeve gebruiken wij de sleeves van Ultra Pro (100 er pakje).Streskip schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 03:36:
Maar eerst
gebruikten wij deze map hier rechts op de foto, maar die werd ons na een aantal maanden snel afgeraden omdat je de kaarten er van bovenaf in doet en eruit haalt, dat is slecht voor grading en de kaart | ![]() |
[ Voor 27% gewijzigd door G_Dragon op 05-01-2024 08:00 ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Wat info voor de fans van soundtracks die het nieuws gemist hebben: er komen Japanse releases van de soundtracks van Pokémon Sword/Shield, Arceus en Scarlet/Violet aan. Deze bevatten de muziek van de volledige games en DLC.
Sword/Shield en Legends:Arceus hebben elk vier CD's met respectievelijk 142 en 110 tracks. Scarlet/Violet bestaat uit zes CD's met 208 tracks. Elke OST bevat ook een booklet met wat extra info over de opnames. De release is gepland voor 27 februari.
Meer info bij Overlap (Japans). Het Japanse Pokémon Center verkoopt overigens een bundel van de drie soundtracks met een exclusieve wrap.
Mensen die graag pre-orderen kunnen deze soundtracks apart ook via o.a. Play-Asia vinden.
Sword/Shield en Legends:Arceus hebben elk vier CD's met respectievelijk 142 en 110 tracks. Scarlet/Violet bestaat uit zes CD's met 208 tracks. Elke OST bevat ook een booklet met wat extra info over de opnames. De release is gepland voor 27 februari.
![]() | ![]() |
![]() |
Meer info bij Overlap (Japans). Het Japanse Pokémon Center verkoopt overigens een bundel van de drie soundtracks met een exclusieve wrap.
Mensen die graag pre-orderen kunnen deze soundtracks apart ook via o.a. Play-Asia vinden.
[ Voor 7% gewijzigd door JackAvery op 05-01-2024 15:09 ]
Bedankt voor de tips!
Zo te zien kunnen mijn zoontje en ik wat leuke verbeteringen doorvoeren. Zijn enthousiasme voor Pokemon heeft ook mijn interesse weer gewekt om de kaarten te sparen. Ik heb mijn zinnen gezet om die base set bij elkaar te sparen, waarvan ik vroeger ook een hoop had maar natuurlijk geen flauw benul wat het waard kon gaan worden en dus weggegeven
Leuk! Beetje op weg al of nog veel te gaan?Aschtra schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 19:34:
Nice! ik ben ook bezig met base set momenteel
Halfway there. Maar begonnen met de holo’s. Daarvan nog 5 te gaan. 1x bulk aan non holo’s gekocht en zat toen meteen +40% voor 2-3 tientjesStreskip schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 23:49:
[...]
Leuk! Beetje op weg al of nog veel te gaan?
Op de beurs van roel weer verder kijken eind februari
Tof om te horen dat je komt! Hebben veel mensen met losse kaarten en slabs een kraam geboekt dus moet goed komen!Aschtra schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 08:37:
[...]
Halfway there. Maar begonnen met de holo’s. Daarvan nog 5 te gaan. 1x bulk aan non holo’s gekocht en zat toen meteen +40% voor 2-3 tientjes
En niet vergeten de pareltjes die wellicht komen in de live veiling!
Nog niet zo heel lang geleden gespaard, en dan vooral de WotC kaartjes. Maar ik heb dat weg gedaan en ben overgegaan op de Lorcana tcg.
Maar omdat Pokemon altijd blijft kriebelen toch weer begonnen! Ik ben begonnen met de sv 151 set. Wat een mooie set is dat! Alleen.... ik moet er nog wel super veel zeg! Ik heb de binder gekocht en daar past precies de master set van 360 kaarten in dus dat is wel heel tof! Daarnaast nog de etb en een booster bundle gekocht. Nog wat kaartjes bijbesteld via cardmarket... en ik moet er nog steeds insane veel
Maargoed, we zijn weer begonnen! Misschien hierna eens kijken naar de wotc of celebrations set.
Maar omdat Pokemon altijd blijft kriebelen toch weer begonnen! Ik ben begonnen met de sv 151 set. Wat een mooie set is dat! Alleen.... ik moet er nog wel super veel zeg! Ik heb de binder gekocht en daar past precies de master set van 360 kaarten in dus dat is wel heel tof! Daarnaast nog de etb en een booster bundle gekocht. Nog wat kaartjes bijbesteld via cardmarket... en ik moet er nog steeds insane veel
Maargoed, we zijn weer begonnen! Misschien hierna eens kijken naar de wotc of celebrations set.
Ik kom ook. Eens kijken wat je er van gebakken hebt sinds de eerste editieroel17 schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 08:55:
[...]
Tof om te horen dat je komt! Hebben veel mensen met losse kaarten en slabs een kraam geboekt dus moet goed komen!
En niet vergeten de pareltjes die wellicht komen in de live veiling!
Van Kleine zaal naar 4000m2ChokingHazard schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 19:43:
[...]
Ik kom ook. Eens kijken wat je er van gebakken hebt sinds de eerste editie
Die non-holos zijn gelukkig nog goed te doen, maar die holo's... Ik moet voornamelijk nog de holo's en een paar trainers dus gaat nu wel wat geld kosten haha. Ik heb verlof genomen voor die Pokemon beurs dus gaan we met het gezin lekker rondlopen daarAschtra schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 08:37:
[...]
Halfway there. Maar begonnen met de holo’s. Daarvan nog 5 te gaan. 1x bulk aan non holo’s gekocht en zat toen meteen +40% voor 2-3 tientjes
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TI9a8zdz5XMWPt6BKKVmk8n2.jpg?f=user_large)
Volgens de cardmarket shopping wizard mag ik nog zo'n €1100 uitgeven

Oh jee, ik ga op de beurs ook voornamelijk op zoek naar Base set holos. Worden we concurrentenStreskip schreef op zondag 7 januari 2024 @ 00:58:
[...]
Die non-holos zijn gelukkig nog goed te doen, maar die holo's... Ik moet voornamelijk nog de holo's en een paar trainers dus gaat nu wel wat geld kosten haha. Ik heb verlof genomen voor die Pokemon beurs dus gaan we met het gezin lekker rondlopen daarwie weet scoren we nog wat en kan ik dan het lijstje weer wat korter maken
[Afbeelding]
Volgens de cardmarket shopping wizard mag ik nog zo'n €1100 uitgeven(near mint)
Hoe meer zoeken voor base set, hoe groter de kans op sv151 voor mij alleen
Brilliant Stars hebben we bijna compleet, hopelijk kunnen we die dure Charizard kaart nog een keer goedkoop ergens vinden.
:strip_exif()/f/image/QFykBofpolQgELPXBl6KlyXv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/QFykBofpolQgELPXBl6KlyXv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6C1feQKLumiFKrW96Eyg8Vgf.jpg?f=fotoalbum_large)
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ik volg Unlisted Leaf al een tijdje via YouTube. Kennelijk doet ie net als Danny Phantump live pack openings op een Twitch rip off genaamd Drip. Zag Danny zo een Charizard 151 voor iemand pullen. Enfin, meegekeken bij UL en meegedaan voor XY/Evolving Skies.
Won ik 5 Evolving Skies packs waar een Glaceon V 040 en Umbreon Vmax 095 back 2 back in zaten. Geen Moonbreon of Glaceon Vmax maar wel twee Eeveelutions. Sylveon V kwam ook geregeld voorbij. Ik had zelf al een Umbreon V uit een brilliant stars booster van de kruidvat. Op die manier weet ik nog een stash aan te ruilen kaarten bij elkaar te verzamelen. Los van mijn bulk sv151.
De Engelse 151 illustration rares bewaar ik ook om te ruilen tegen wat Japanse 151 op een beurs. En ik wil nog een keer mijn Pikachu Van Gogh laten graden al heeft PSA er al 15k zo wat voorzien van een grade tussen september en nu. 50% PSA 10, 45% PSA 9 en 5% verdeelt over de rest. Sturen jullie te graden kaarten zelfstandig op of gebruik je een tussenpersoon in NL?
Won ik 5 Evolving Skies packs waar een Glaceon V 040 en Umbreon Vmax 095 back 2 back in zaten. Geen Moonbreon of Glaceon Vmax maar wel twee Eeveelutions. Sylveon V kwam ook geregeld voorbij. Ik had zelf al een Umbreon V uit een brilliant stars booster van de kruidvat. Op die manier weet ik nog een stash aan te ruilen kaarten bij elkaar te verzamelen. Los van mijn bulk sv151.
De Engelse 151 illustration rares bewaar ik ook om te ruilen tegen wat Japanse 151 op een beurs. En ik wil nog een keer mijn Pikachu Van Gogh laten graden al heeft PSA er al 15k zo wat voorzien van een grade tussen september en nu. 50% PSA 10, 45% PSA 9 en 5% verdeelt over de rest. Sturen jullie te graden kaarten zelfstandig op of gebruik je een tussenpersoon in NL?
ChokingHazard schreef op zondag 7 januari 2024 @ 13:34:
[...]
Oh jee, ik ga op de beurs ook voornamelijk op zoek naar Base set holos. Worden we concurrenten
Ik hoor het al, jullie gaan voor de VIP tickets om een uurtje eerder binnen te komenAschtra schreef op zondag 7 januari 2024 @ 15:05:
Ey wegwezen allemaal ik ben eerst
Even mijn zwager verrassen met een aantal Magikarp kaarten voor zijn Magikarp collectie, heb er maar een paar gekocht..
:strip_exif()/f/image/FPTjMAsq2C5uuDJjNLnwOcyD.jpg?f=fotoalbum_large)
En ik heb iemand gevonden via Marktplaats die haar eigen kaarten schildert, mooi ook!
:strip_exif()/f/image/FPTjMAsq2C5uuDJjNLnwOcyD.jpg?f=fotoalbum_large)
En ik heb iemand gevonden via Marktplaats die haar eigen kaarten schildert, mooi ook!
:strip_exif()/f/image/dHZwIWVU80YdGIRAHWotq2Q8.jpg?f=fotoalbum_large)
Super vet zo scoor ik altijd wat eevee kaartjes voor mijn dochter haha.G_Dragon schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 18:45:
Even mijn zwager verrassen met een aantal Magikarp kaarten voor zijn Magikarp collectie, heb er maar een paar gekocht..![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ps: heb je een link naar haar marktplaats van die schilder?
Ja zie deze advertentieroel17 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 18:58:
[...]
Super vet zo scoor ik altijd wat eevee kaartjes voor mijn dochter haha.
Ps: heb je een link naar haar marktplaats van die schilder?
Oeh nice! Ben benieuwd welke winkels ze allemaal gaan kiezen en of ze ook door het hele land winkels kiezen
Dat gaat weer de drie doldwaze dagen actie worden bij een Gamemania, Mediamarkt, Toys R Us, Intertoys en aanverwanten. En goed excuus om nog een booster bundle of Alakazam pack te halen.
Hopelijk ook online bestelbaar
Geen idee welke winkels dit wel/niet gaan doen. Ik weet niet of een MM per winkel bestelt, of als MM als geheel. De LGS vlak bij mij kwam hier gisteren mee, stiekem hoop ik dat ze het bij dat soort winkels houden.
🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android
De volgende set is onthuld,
Pokémon TCG: Scarlet & Violet-Temporal Forces:
Release waarschijnlijk ergens in Maart..
Pokémon TCG: Scarlet & Violet-Temporal Forces:
Release waarschijnlijk ergens in Maart..
![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
De shinies zijn er nog net of de volgende onthulling ligt klaar. 
Zijn er hier nog tweakers die Japanse 151 illustration rares over/dubbel hebben? Ik ben vast niet de enige die de sv2a serie wil voltooien.

Zijn er hier nog tweakers die Japanse 151 illustration rares over/dubbel hebben? Ik ben vast niet de enige die de sv2a serie wil voltooien.
Mijn zoontje is helemaal weg van de kaarten. Zelf vroeger ook veel gehad alleen geen idee waar ze nu zijn gebleven helaas...
Wat zijn leuke booster packs om te kopen? Zodat er wellicht af en toe ook nog eens wat interessants kan tussen zitten?
Wat zijn leuke booster packs om te kopen? Zodat er wellicht af en toe ook nog eens wat interessants kan tussen zitten?
Dan zou ik beginnen met de 151 setMatttthijs schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 11:19:
Mijn zoontje is helemaal weg van de kaarten. Zelf vroeger ook veel gehad alleen geen idee waar ze nu zijn gebleven helaas...
Mooi nostalgie voor jou en mooie kaartjes
Hier sluit ik mij bij aan, want dat is echt een prachtige set!roel17 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 12:20:
[...]
Dan zou ik beginnen met de 151 set
Mooi nostalgie voor jou en mooie kaartjes
Als je er vroeger ook veel had: scarlet en violet 151. De originele eerste generatie in een nieuw jasje. Wil je nog gegarandeerd iets leuks kunnen pullen dan is wat ik hoor Crown Zenith de way to go. Niet vanuit harde euro waarde, maar kans op een illustration rare, full art, secret rare is groter in die set.Matttthijs schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 11:19:
Zeer zeker waar van crown Zenith alleen zijn de ETBs duur vanwege dat ze er bijna niet mwer zijnJoosie200 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 12:56:
[...]
Als je er vroeger ook veel had: scarlet en violet 151. De originele eerste generatie in een nieuw jasje. Wil je nog gegarandeerd iets leuks kunnen pullen dan is wat ik hoor Crown Zenith de way to go. Niet vanuit harde euro waarde, maar kans op een illustration rare, full art, secret rare is groter in die set.
Ben heel blij dat we toen bij de release er veel geld in hebben gestopt en de set compleet hebben, want de prijzen van een ETB zijn inderdaad een stuk omhoog gegaanroel17 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 13:46:
[...]
Zeer zeker waar van crown Zenith alleen zijn de ETBs duur vanwege dat ze er bijna niet mwer zijn
https://x.com/PokemonRest.../1745528974325735548?s=20
Nou dat gaat wat worden..The Pikachu Van Gogh Promo Card will be Re-Released February in the Netherlands! 🎨
Select retailers will have the promo card available with $30+ orders. No exact date has been announced yet.
[ Voor 51% gewijzigd door stfnz op 11-01-2024 21:30 ]
Wel mooi dat we er eens van kunnen profiteren in plaats van Pokemon Center exclusives waar wij niks mee kunnen. Ben wel benieuwd welke retailers er gekozen gaan worden.stfnz schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 21:30:
https://x.com/PokemonRest.../1745528974325735548?s=20
[...]
Nou dat gaat wat worden..
Top! Dan ga ik daar eens goed naar kijken! Sowieso zijn de eerste paar generaties het leukste. Af en toe geen idee wat ik tegenkom in PoGo.Joosie200 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 12:56:
[...]
Als je er vroeger ook veel had: scarlet en violet 151. De originele eerste generatie in een nieuw jasje. Wil je nog gegarandeerd iets leuks kunnen pullen dan is wat ik hoor Crown Zenith de way to go. Niet vanuit harde euro waarde, maar kans op een illustration rare, full art, secret rare is groter in die set.
Nog aanbevelingen qua webshops?
De eerste nieuwe kaarten van de nieuwste set komen langzaam in beeld:
:strip_exif()/f/image/sFHwgWVLyX4cwVdq62x8pSLr.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uFG5ovnJNK1dcZOvBVr7i6bp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/k8p99dbJBm4ogV8THMz6HiSt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LsAYAVBEpR62uD66fqdVPWLb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qnpMsEt3NaGB9rTOleJ4ffqL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FObDGP40EMKIAM89EezVKCoC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/I3xQkaySJdSjh1bzqRvvAOKk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/goVcJQHswq7lnSJb5xsBCN4r.jpg?f=fotoalbum_large)
Kwaliteit artwork gaat wel langzaam weer de mooiere kant op als ik deze kaarten moet beoordelen, want het is nu een aantal sets heel goedkoop en mager geweest.
:strip_exif()/f/image/sFHwgWVLyX4cwVdq62x8pSLr.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uFG5ovnJNK1dcZOvBVr7i6bp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/k8p99dbJBm4ogV8THMz6HiSt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LsAYAVBEpR62uD66fqdVPWLb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qnpMsEt3NaGB9rTOleJ4ffqL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FObDGP40EMKIAM89EezVKCoC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/I3xQkaySJdSjh1bzqRvvAOKk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/goVcJQHswq7lnSJb5xsBCN4r.jpg?f=fotoalbum_large)
Kwaliteit artwork gaat wel langzaam weer de mooiere kant op als ik deze kaarten moet beoordelen, want het is nu een aantal sets heel goedkoop en mager geweest.
[ Voor 13% gewijzigd door G_Dragon op 12-01-2024 11:00 ]
Dat zijn nog eens mooie kaarten!!G_Dragon schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 10:58:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik vind de arts zeker al weer de betere kant op gaan maar de pokemons trekken me in deze set absoluut niet hahaG_Dragon schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 10:58:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Maar ja een set rust is ook niet verkeerd haha
Ik reageer hier amper, omdat het voornamelijk om kaarten gaat hier, maar inderdaad:
Dat zijn me een partij mooie kaarten!
Dat zijn me een partij mooie kaarten!
Keuzes maken de Mens
Die textured holo's van de 151 set kan ik niet zo snel vinden op cardmarket. Kan dat kloppen?
Iemand die wat dubbele heeft wellicht? Ik neem ze graag over.
Dark, water en ground heb ik
Iemand die wat dubbele heeft wellicht? Ik neem ze graag over.
Dark, water en ground heb ik
[ Voor 9% gewijzigd door Aschtra op 12-01-2024 19:19 ]
Niet elk artwork vind ik even mooi. Maarre ligt het aan mij of hebben ze bij Horizon Zero Dawn geen inspiratie gehaald uit die eerste Pokemon art? Ik zie er precies de tallneck in. Ben benieuwd wie eerder was: Guerrilla Games of the Pokemon company.G_Dragon schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 10:58:
Er is 30 Maart weer een Poké-con in de Martini Plaza in Groningen zie: https://www.martiniplaza.nl/nl/agenda/poke-con-la-plaza
[ Voor 10% gewijzigd door G_Dragon op 12-01-2024 22:27 ]
Ok ik heb een echte beginner vraag . Mijn zoons komen inmiddels al een tijdje thuis met Pokemon kaartjes van vrienden gekregen . Mijn zoons zijn 7 en 8 en speelden dan een soort spelletje waarvan de regels niet konden kloppen
. Vroeger heb ik magie gespeeld en herkende we wat zaken.
De oplossing ? Een start pakketje met mijn first battle. Dit heeft zijn werk gedaan en gaat ze zeer makkelijk af ( is ook wel erg simpel !
Mijn vraag : is het nu verstandig een level 2 starter deck te kopen of heeft iemand een tip voor welk pakket ik kan kopen waarbij er berg kaartjes zitten , alle soorten met regels ( nu het idee dat helft is weggelaten ) enz. Zijn slimme jongens dus leg het ze zo uit verder maar uit al die losse pakjes word ik niet heel erg wijs .
Tips ?
Ps vroeger had je ook echt die magic starter decks maar daar had je dan wel meteen alle regels enz
De oplossing ? Een start pakketje met mijn first battle. Dit heeft zijn werk gedaan en gaat ze zeer makkelijk af ( is ook wel erg simpel !
Mijn vraag : is het nu verstandig een level 2 starter deck te kopen of heeft iemand een tip voor welk pakket ik kan kopen waarbij er berg kaartjes zitten , alle soorten met regels ( nu het idee dat helft is weggelaten ) enz. Zijn slimme jongens dus leg het ze zo uit verder maar uit al die losse pakjes word ik niet heel erg wijs .
Tips ?
Ps vroeger had je ook echt die magic starter decks maar daar had je dan wel meteen alle regels enz
Voor het spelen kun je beter een deck kopen dan losse pakjes. Als de lv 1 decks te makkelijk zijn, en je de tijd hebt om ze zelf ook te begrijpen en uit te leggen (zijn wel een stuk anders namelijk), zou je dat zeker kunnen doen.xxxMaverick schreef op zondag 14 januari 2024 @ 19:34:
Ok ik heb een echte beginner vraag . Mijn zoons komen inmiddels al een tijdje thuis met Pokemon kaartjes van vrienden gekregen . Mijn zoons zijn 7 en 8 en speelden dan een soort spelletje waarvan de regels niet konden kloppen. Vroeger heb ik magie gespeeld en herkende we wat zaken.
Tips ?
🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android
Even onze bulk doorgekeken en foto's gemaakt. Ligt op type en zijn stapels 
Onze Paldea Evolved bulk:
:strip_exif()/f/image/xDUJUxMsGpTLC140rvooUdtU.jpg?f=fotoalbum_large)
Onze 151 Bulk:
:strip_exif()/f/image/DgxLyA9afcihAbl64dkW0iKs.jpg?f=fotoalbum_large)
Hebben ook nog Silver Tempest en Scarlet&Violet bulk die ik nog niet op de foto heb.
Onze Paldea Evolved bulk:
:strip_exif()/f/image/xDUJUxMsGpTLC140rvooUdtU.jpg?f=fotoalbum_large)
Onze 151 Bulk:
:strip_exif()/f/image/DgxLyA9afcihAbl64dkW0iKs.jpg?f=fotoalbum_large)
Hebben ook nog Silver Tempest en Scarlet&Violet bulk die ik nog niet op de foto heb.
Allereerst: leuk topic om te lezen, nostalgie ten top dit!Joosie200 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 12:56:
[...]
Hier nog een “ik zou wel weer eens wat willen gaan sparen” en dan lijkt mij persoonlijk die 151 in een nieuw jasje wel een leuke.
Ik heb ff het totale Pokemon generatie overzicht gezien en vroeger ben ik t/m generatie 3 (Hoenn) gekomen. Úren aan gespendeerd op de gameboy.
Paar vraagjes:
- Zijn er ook generatie 2 en 3 in een nieuw jasje?
- Als ik dan dit 151 Scarlet Violet overzicht bekijk zie ik helemaal onderin van die volledige art kaarten: zijn deze ook gewoon normaal te verkrijgen maar wel met een lagere pull rate neem ik aan? https://tcg.pokemon.com/en-us/galleries/151/
- Deze volledige art kaarten vind ik het allermooist eigenlijk, zijn er ook packs welke alleen maar zulke kaarten bevatten? (en dan van gen 1 t/m 3?) (zal wel niet
Maargoed, zo’n Elite Trainer Box is de beste bang for buck? https://www.gamemania.nl/...e-trainer-box-pokemon-tcg
— edit —
Volgens deze link: https://cardgamer.com/gam...emon-elite-trainer-boxes/
Zijn de (enigszins nog betaalbare) ETB van Shining Fates en Pokemon GO ook goede opties.
En als ik het goed begrijp zitten door zulke ‘series’ meerdere generaties aan Pokemons?
[ Voor 9% gewijzigd door AntraXxX op 14-01-2024 23:04 ]
Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.
Dank je! Doe mijn best om het hoofd topic up-to-date te houdenAntraXxX schreef op zondag 14 januari 2024 @ 22:52:
[...]
Allereerst: leuk topic om te lezen, nostalgie ten top dit!
Hier nog een “ik zou wel weer eens wat willen gaan sparen” en dan lijkt mij persoonlijk die 151 in een nieuw jasje wel een leuke.
Die 151 sets is echt prachtig maar wel een pittige om helemaal compleet te sparen, wij het ontzettend veel geluk met onze pulls waardoor we hem vrij snel compleet kregen.
Na generatie 3 gestopt? Ook nooit meer opgepakt in latere generaties? Wat jammer ja, want er zijn best nog veel leuke spellen uitgekomen die ik je zeker kan aanraden als je het natuurlijk ook zelf leuk lijkt.Ik heb ff het totale Pokemon generatie overzicht gezien en vroeger ben ik t/m generatie 3 (Hoenn) gekomen. Úren aan gespendeerd op de gameboy.
Hier durf ik even geen ja op te zeggen, want wij sparen weer sinds Pokémon Sword & Shield Brilliant Stars en ik weet zo even niet of er daarvoor ook zo'n set is uitgekomen van generatie 2 of 3.Paar vraagjes:
Ja die kan via Cardmarket, daar heb ik inmiddels ook al meer dan 30 kaarten gekocht.- Als ik dan dit 151 Scarlet Violet overzicht bekijk zie ik helemaal onderin van die volledige art kaarten: zijn deze ook gewoon normaal te verkrijgen maar wel met een lagere pull rate neem ik aan? https://tcg.pokemon.com/en-us/galleries/151/
Ja en nee, alleen een godpack bevat 3 full arts en vaak de evolutielijn van Bulbasaur, Charmander of Squirtle. Maar deze packs zijn ontzettend zeldzaam en komen niet vaak voor, wij hebben zelf het geluk mogen hebben om er eentje open te maken en dat vergeten we nooit meer (zie foto).- Deze volledige art kaarten vind ik het allermooist eigenlijk, zijn er ook packs welke alleen maar zulke kaarten bevatten? (en dan van gen 1 t/m 3?) (zal wel niet)
:strip_exif()/f/image/yvpF6J8ET498ims9rQIwYqL8.jpg?f=fotoalbum_large)
Ja vaak is een Elite Trainer Box wel de beste koop, maar dat ook alleen bij tussensets. Tussensets zijn sets waarvan geen boosterbox uitkomt, want als een set wel een boosterbox heeft dan zou ik zeggen ga daar juist voor. Wij kopen vaak sowieso van een nieuwe set die we gaan sparen een Elite Trainer Box alleen al voor de box en de mooie promo die erin zitMaargoed, zo’n Elite Trainer Box is de beste bang for buck? https://www.gamemania.nl/...e-trainer-box-pokemon-tcg
Ter aanvulling op @G_Dragon, volgens mij niet. Alleen kaarten met Pokémon uit generatie 1 zijn opnieuw uitgebracht, namelijk de al genoemde 151 set en XY: Evolutions. Die laatste is voor 90% herdruk van de base set, met enkele aanvullingen. Er zijn geen recentere sets die zich op gen 2 en 3 hebben gericht.AntraXxX schreef op zondag 14 januari 2024 @ 22:52:
Paar vraagjes:
Ik heb afgelopen tijd ook niet stil gezeten en de volgende Pokemon toegevoegd aan mijn Shiny Living Dex:
3x Shiny Porygon
1x Shiny Komala
1x Shiny Noibat
1x Shiny Janmo-o
1x Shiny Stantler om te evolueren naar Shiny Wyrdeer
2x Shiny Poltchageist, waarvan 1 gevolueerd naar Sinistcha
1x Shiny Duralodon die is gevolueerd naar Archaludon.
Daarnaast nog wat random 3x Shiny Delibird en 1x Shiny Kantonian Vulpix.
Zo gaat het beetje bij beetje toch richting die Living Dex. Ik heb nu 497 in mijn Living Dex zitten, met daarbij slechts 13 Alternate forms, en 16 Gendered forms.
Bijna echt halverwege
3x Shiny Porygon
1x Shiny Komala
1x Shiny Noibat
1x Shiny Janmo-o
1x Shiny Stantler om te evolueren naar Shiny Wyrdeer
2x Shiny Poltchageist, waarvan 1 gevolueerd naar Sinistcha
1x Shiny Duralodon die is gevolueerd naar Archaludon.
Daarnaast nog wat random 3x Shiny Delibird en 1x Shiny Kantonian Vulpix.
Zo gaat het beetje bij beetje toch richting die Living Dex. Ik heb nu 497 in mijn Living Dex zitten, met daarbij slechts 13 Alternate forms, en 16 Gendered forms.
Bijna echt halverwege
@G_Dragon inderdaad daarna nooit meer opgepakt, geen DS / Switch meer gehad dus Pokemon Ruby / FireRed was uiteindelijk mijn laatste. Lang geleden als ik 't nu ff opzoek zeg haha.
Nu is de Xbox Series X mijn go-to console, maar wie weet ooit nog een Switch voor erbij..
Wel gaaf hoor zo'n God pack, die Venusaur ziet er mooi uit!
Betreffende de kaartjes: ik weet nog niet zo goed of ik echt een set 100% zou willen sparen, of dat ik nostalgisch nu gewoon op zoek ben naar een "kick".
Nu is de Xbox Series X mijn go-to console, maar wie weet ooit nog een Switch voor erbij..
Wel gaaf hoor zo'n God pack, die Venusaur ziet er mooi uit!
Betreffende de kaartjes: ik weet nog niet zo goed of ik echt een set 100% zou willen sparen, of dat ik nostalgisch nu gewoon op zoek ben naar een "kick".

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.
@AntraXxX Dat waren wel hele mooie spellen die je nog hebt gespeeld, ik vond die erna kwamen zelf ook niet bepaald leuk totdat Pokémon weer voor de Nintendo Switch uitkwam (met uitzondering op Pokémon Omega Ruby en Alpha Sapphire op de 3DS). Ik zou echt een Nintendo Switch goedkoop ergens op de kop tikken, als ik heel eerlijk moet zijn heb een veel betere ervaring op Tweakers met tweedehands spullen dan met Marktplaats.
Ik haal altijd de 6 pack booster bundle, die is meestal rond de 40 euro voor 6 pakjes, goedkoper dan een ETB dus.AntraXxX schreef op zondag 14 januari 2024 @ 22:52:
Maargoed, zo’n Elite Trainer Box is de beste bang for buck? https://www.gamemania.nl/...e-trainer-box-pokemon-tcg
Ons kleine wilde graag ze zakgeld uitgeven aan nieuwe kaarten dus had 'm aangeraden om iets van 151 te kopen. Hij koos zo'n bundle met 6 boosters en hij trekt daar gewoon die Charizard uit
Ook nog de secret rare Blastoise (#184). We hebben daarnet even gekeken op Cardmarket voor de waarde en hij wordt helemaal gek haha

Dat zijn zeker mooie pulls, heb je er nog foto's van gemaakt? Altijd wel leuk om te zien namelijkStreskip schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 16:31:
Ons kleine wilde graag ze zakgeld uitgeven aan nieuwe kaarten dus had 'm aangeraden om iets van 151 te kopen. Hij koos zo'n bundle met 6 boosters en hij trekt daar gewoon die Charizard uitOok nog de secret rare Blastoise (#184). We hebben daarnet even gekeken op Cardmarket voor de waarde en hij wordt helemaal gek haha
Gaan jullie nu nog meer halen?

Ik ben voor de Japanse 151 cardmarket aan het in de gaten houden. Voor 50 euro heb ik nu Dragonair, Poliwhirl, Caterpie, Omanyte, Mime, Tangela, Wartortle, Charmeleon, Ivysaur, Psyduck, Machoke, Pikachu, Bulbasaur, Squirtle, Charmander art rares kunnen halen. Op Pikachu na (played) allemaal near mints. Als ik ze niet kan pullen en ik 200 euro voor een booster box echt te hoog vind dan maar singles scoren.
Dacht er nog over na om voor 50 euro Koreanse booster boxen te kopen maar dan heb ik een gemixte 151 set. Straks nog de full arts beetje bij beetje halen en dan resteert enkel nog de top 6/7 met natuurlijk Blastoise, Charizard en de likes. Maar ik ben bereid om mijn ungraded Pikachu Van Gogh in te zetten voor een ruil tegen Charizard op een beurs.
Dacht er nog over na om voor 50 euro Koreanse booster boxen te kopen maar dan heb ik een gemixte 151 set. Straks nog de full arts beetje bij beetje halen en dan resteert enkel nog de top 6/7 met natuurlijk Blastoise, Charizard en de likes. Maar ik ben bereid om mijn ungraded Pikachu Van Gogh in te zetten voor een ruil tegen Charizard op een beurs.
Hierbij!G_Dragon schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 17:04:
[...]
Dat zijn zeker mooie pulls, heb je er nog foto's van gemaakt? Altijd wel leuk om te zien namelijk.
Gaan jullie nu nog meer halen?
:strip_exif()/f/image/rGVTFwVaOy0z5QAwSce92o2x.jpg?f=fotoalbum_large)
De verleiding om meer te halen is wel heel groot nu!
Ik spaar sinds afgelopen zomer de Disney Lorcana tcg(release) en aangezien ik de nieuwe sets steeds in de eerste week compleet heb en dan weer drie maanden moet wachten was ik op zoek naar een side-projectje in trading cards.
Eerst begonnen met wat kaarten te gaan kopen van 151. Superleuke en nostalgische kaartjes natuurlijk. Maar ik ben er ook snel achter gekomen dat telkens een complete set maken honderden euro's per set zal kosten.
Toen maar overwogen om een National Pokedex te maken. Meeste kaartjes zijn supercheap op Cardmarket. En zodra de Pokedex daadwerkelijk compleet is kan ik overgaan op mooiere kaarten die wat duurder zijn. Op die manier de Pokedex steeds mooier en zeldzamer maken.
Pokemon met een 3e evolutie komen allemaal in een nieuwe rij om het mooi te doen lijken. Een kaartje omgedraaid op de lege spot(nog twijfel om dit te vervangen met front van Energy kaart). Voorbeeldje op de foto's bij Geodude line op nieuwe rij.
Alle 9 generaties komen dus op pokedex nummer in de map. Aparte bladen voor forms, bijvoorbeeld unown, Deoxys, enz. En hetzelfde met Hisuin, Galarian en Paldean forms.
Mega's staan voorlopig niet op de planning.
:strip_exif()/f/image/h8D4uqWEOkxN1CRXoFWbREDU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/EmGeqipAQIj6lJ4vUcbvRN5O.jpg?f=fotoalbum_large)
Eerst begonnen met wat kaarten te gaan kopen van 151. Superleuke en nostalgische kaartjes natuurlijk. Maar ik ben er ook snel achter gekomen dat telkens een complete set maken honderden euro's per set zal kosten.
Toen maar overwogen om een National Pokedex te maken. Meeste kaartjes zijn supercheap op Cardmarket. En zodra de Pokedex daadwerkelijk compleet is kan ik overgaan op mooiere kaarten die wat duurder zijn. Op die manier de Pokedex steeds mooier en zeldzamer maken.
Pokemon met een 3e evolutie komen allemaal in een nieuwe rij om het mooi te doen lijken. Een kaartje omgedraaid op de lege spot(nog twijfel om dit te vervangen met front van Energy kaart). Voorbeeldje op de foto's bij Geodude line op nieuwe rij.
Alle 9 generaties komen dus op pokedex nummer in de map. Aparte bladen voor forms, bijvoorbeeld unown, Deoxys, enz. En hetzelfde met Hisuin, Galarian en Paldean forms.
:strip_exif()/f/image/h8D4uqWEOkxN1CRXoFWbREDU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/EmGeqipAQIj6lJ4vUcbvRN5O.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/HSSDlhB0uiaK5QHrhhydv3Bi.jpg?f=fotoalbum_large)
Begrijp ik het dan goed dat je bij zo'n National Pokedex zelf de vrijheid hebt welke kaart je neemt, zolang het maar die Pokémon is? (hoor het nu voor het eerst)Royy90 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 19:30:
Ik spaar sinds afgelopen zomer de Disney Lorcana tcg(release) en aangezien ik de nieuwe sets steeds in de eerste week compleet heb en dan weer drie maanden moet wachten was ik op zoek naar een side-projectje in trading cards.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Yes correct! Dus gewoon pokemon #0001 is Bulbasaur en #1025 is Pecharunt.Streskip schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 20:49:
[...]
Begrijp ik het dan goed dat je bij zo'n National Pokedex zelf de vrijheid hebt welke kaart je neemt, zolang het maar die Pokémon is? (hoor het nu voor het eerst)
Ik koop dan gewoon eerst de wat goedkopere varianten, en dan als het eenmaal compleet is kan ik de map steeds mooier maken met duurdere en zeldzamere varianten.
Interessant idee om zo'n National Dex te maken op basis van TCG.
Ik heb vandaag best wat geluk gehad met 3x Shiny Charmander
. Op dit tempo zou het nog steeds ruim een jaar duren voordat ik mijn Shiny Living Dex compleet heb.
Ik heb vandaag best wat geluk gehad met 3x Shiny Charmander
Het idee hierboven doet mijn zoontje ook. Ik heb voor hem een map met bladen aangeschaft, en van alle generaties een uitdraai gemaakt zodat hij weet welke Pokemon waar moet. Hij kiest dan van iedere Pokemon de kaart die hij het mooiste vindt, en die gaat in de map. Hij zit intussen op ruim 700+ Pokemon, en het is een stuk goedkoper dan alle series compleet te maken
Dus dan kun je de goedkopere Charizard halen in plaats van de chase card van een set te moeten zien binnen te krijgen. Interessant idee. Aan keuze in Charizard geen gebrek wat dat betreft. Idem voor Umbreon en de Eeveelutions. Daar zijn er zoveel van dat je niet perse de Moonbreon moet zien te pullen of kopen.
Ben je wel langere tijd bezig om tot 1010 te komen. Maar ik kan me voorstellen dat de weg er naar toe hoewel langer goedkoper en leuker kan uitpakken tot een bonte verzameling.
Ben je wel langere tijd bezig om tot 1010 te komen. Maar ik kan me voorstellen dat de weg er naar toe hoewel langer goedkoper en leuker kan uitpakken tot een bonte verzameling.
Dit klopt dus helemaal! Van de "zeldzamere" Pokemon is altijd wel een kaartje te vinden voor weinig. En zoals ik eerder aangaf, wanneer het compleet is stopt het natuurlijk nog niet. Ik ga dan mooiere kaartjes kopen/pullen en die komen dan in de binder.Joosie200 schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 08:41:
Dus dan kun je de goedkopere Charizard halen in plaats van de chase card van een set te moeten zien binnen te krijgen. Interessant idee. Aan keuze in Charizard geen gebrek wat dat betreft. Idem voor Umbreon en de Eeveelutions. Daar zijn er zoveel van dat je niet perse de Moonbreon moet zien te pullen of kopen.
Vanmorgen alle kaartjes die ik had in de binder gedaan. De binder is geüpgraded van een binder naar een tome
En er zijn inmiddels 1025 Pokemon. En daarnaast heb ik nog bladen voor de Unown, Paldea/Galarian/Hisuin Pokemon. Ik moet nog even kijken waar ik Meltan en Melmetal ga plaatsen want beetje zonde om die op een aparte pagina te doen.
Dit is een goed idee! Ik gebruik zelf de website: https://supereffective.gg/apps/livingdex/nationalYpho schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 07:46:
Het idee hierboven doet mijn zoontje ook. Ik heb voor hem een map met bladen aangeschaft, en van alle generaties een uitdraai gemaakt zodat hij weet welke Pokemon waar moet. Hij kiest dan van iedere Pokemon de kaart die hij het mooiste vindt, en die gaat in de map. Hij zit intussen op ruim 700+ Pokemon, en het is een stuk goedkoper dan alle series compleet te maken
Daar staat het per generatie netjes. Het is soms alleen even rekenen aangezien ik Pokemon met 3 in de line altijd op een nieuwe rij plaats. Het oog wil tenslotte ook wat
[ Voor 23% gewijzigd door Royy90 op 18-01-2024 11:48 ]
Ja, snap ik. Zal dan wel wat gaan wegen zodra je richting compleet gaat. Dat heb ik nu al met de reguliere S&V 151 binder. Ik wil juist de evolutielijn naast elkaar. Reverse/holo doe ik apart. Soms laat ik daardoor ook een gat in de nummering. Die vul ik op met energy kaarten met swirls. Geel bij elektrische, rood bij vuur, blauw bij water Pokemon etc etc. Ik moet toch wat met die energy kaarten. En bijv Snorlax, regulier en promo kaart na elkaar.Royy90 schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 11:46:
[...]
Dit klopt dus helemaal! Van de "zeldzamere" Pokemon is altijd wel een kaartje te vinden voor weinig. En zoals ik eerder aangaf, wanneer het compleet is stopt het natuurlijk nog niet. Ik ga dan mooiere kaartjes kopen/pullen en die komen dan in de binder.
Vanmorgen alle kaartjes die ik had in de binder gedaan. Het is soms alleen even rekenen aangezien ik Pokemon met 3 in de line altijd op een nieuwe rij plaats. Het oog wil tenslotte ook wat
Dit doe ik net zo met de energy kaarten! Dat is wel echt heel mooi. Maar soms wel lastig als je een foutje maakt en alles opnieuw moet plaatsen haha. Zal vast nog wel een paar x gebeuren. Gelukkig is het per generatie geordend.Joosie200 schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 11:59:
[...]
Ja, snap ik. Zal dan wel wat gaan wegen zodra je richting compleet gaat. Dat heb ik nu al met de reguliere S&V 151 binder. Ik wil juist de evolutielijn naast elkaar. Reverse/holo doe ik apart. Soms laat ik daardoor ook een gat in de nummering. Die vul ik op met energy kaarten met swirls. Geel bij elektrische, rood bij vuur, blauw bij water Pokemon etc etc. Ik moet toch wat met die energy kaarten. En bijv Snorlax, regulier en promo kaart na elkaar.
Ik deed eerst ook Pokemon met maar 1 evolutie op een nieuwe row. Maar dit is helaas niet te doen met 9 generaties. Per generatie was ik al gauw 2 extra pagina’s nodig. En dat maakt de binder echt te dik. Ik zit nu al op 70 pagina’s precies.
Nou het duurde niet lang haha, vanavond van mijn vriendin de 151 Zapdos box gekregen en voor onze zoon had ze de Charizard EX Premium Box cadeau gedaan
:strip_exif()/f/image/g2AAViCcmcnc1sUyy8bTv0Bb.jpg?f=fotoalbum_large)
Jullie hebben vast tips voor me qua sites, oftewel waar bestel ik over het algemeen het goedkoopst ETB’s / boosterbundle met 6 pakjes? 🙂
Leuk idee hierboven trouwens van die National Dex!
[ Voor 16% gewijzigd door AntraXxX op 18-01-2024 23:41 ]
Onlangs tegen dit topic aangelopen. Door jullie berichten ben ik enthousiast geworden over de 151 set.
De afgelopen jaren heb ik willekeurige pakjes voor mijn zoontje gekocht. Maar deze set wil ik zelf compleet hebben.
Hebben jullie tips hoe ik dit het best kan doen?
Meerdere snorlax trainer boxen kopen? Of 1 trainer box en dan over op de EX boxen? Hebben jullie ook betrouwbare sites waar je losse kaarten kunt kopen?
De afgelopen jaren heb ik willekeurige pakjes voor mijn zoontje gekocht. Maar deze set wil ik zelf compleet hebben.
Meerdere snorlax trainer boxen kopen? Of 1 trainer box en dan over op de EX boxen? Hebben jullie ook betrouwbare sites waar je losse kaarten kunt kopen?
Haha daar was ik al bang voor, maar goed om te zien dat het Pokémon kaarten virus jullie nu ook bereikt heeftStreskip schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 21:00:
[...]
Nou het duurde niet lang haha, vanavond van mijn vriendin de 151 Zapdos box gekregen en voor onze zoon had ze de Charizard EX Premium Box cadeau gedaanBlij met de mooie kaartjes, vooral Haunter en Moltres waren erg leuk om uit het pakje te krijgen. De kleine had ook wel wat leuke kaarten eruit, vooral die promo Charizard vond ik erg mooi.
[Afbeelding]
Wij thuis kopen alleen nog maar bij The Pokébrothers omdat die vaak onder de gemiddelde prijs zitten en ook erg betrouwbaar zijn, dit is volgens mij ons 3e jaar dat wij hun als vaste verkoper hebben.AntraXxX schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 23:39:
Jullie hebben vast tips voor me qua sites, oftewel waar bestel ik over het algemeen het goedkoopst ETB’s / boosterbundle met 6 pakjes? 🙂
Het is per set wel echt verschillend, maar bij een tussenzet zoals 151 die geen Boosterboxen heeft zou ik gaan voor de booster bundel of Elite Trainer Box. Daarmee hebben wij de set ook compleet gemaaktbrandondlp schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 08:01:
Onlangs tegen dit topic aangelopen. Door jullie berichten ben ik enthousiast geworden over de 151 set.
Maar bij normale sets die wel een BoosterBox hebben zou ik persoonlijk voor de Boosterboxen en Elite Trainer Box gaan om het voordeligste te zijn. Mocht je nu nog vragen hebben laat het gerust weten
@G_Dragon thanks voor de info! Als ik de prijzen bekijk dan lijkt de snorlax trainer box het goedkoopst te zijn per pakje. Maar kunnen alle kaarten komen uit die box? Of zijn bepaalde kaarten alleen uit bijvoorbeeld die EX boxen te krijgen?
Los van RNG, ik snap dat sommige kaarten zeldzamer zijn dan andere
Geen dank, daarvoor zijn we hier ook op het forum!brandondlp schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 09:01:
@G_Dragon thanks voor de info! Als ik de prijzen bekijk dan lijkt de snorlax trainer box het goedkoopst te zijn per pakje. Maar kunnen alle kaarten komen uit die box? Of zijn bepaalde kaarten alleen uit bijvoorbeeld die EX boxen te krijgen?
Alleen promo's zijn uniek bij boxen, de pakjes zijn random en niet geselecteerd. Dat vraag je toch? Begreep namelijk niet helemaal wat je nou vroeg, maar hoop het juist te hebben. Wat wel kan verschillen zijn pulls rates, zo waren bijvoorbeeld de pull rates bij 151 hoger met de ETB's dan andere boxen.
Volgens mij is @brandondlp benieuwd of booster packs uit een boosterbox bijvoorbeeld betere kaarten heeft dan een elite trainer box of booster bundle. Daar zit geen verschil in, los van de mazzel die je op dat moment hebt. Een booster pack is overal hetzelfde. Daarom zou ik persoonlijk altijd voor de goedkoopste optie gaan van een betrouwbare winkel.G_Dragon schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 09:04:
[...]
Geen dank, daarvoor zijn we hier ook op het forum!![]()
Alleen promo's zijn uniek bij boxen, de pakjes zijn random en niet geselecteerd. Dat vraag je toch? Begreep namelijk niet helemaal wat je nou vroeg, maar hoop het juist te hebben. Wat wel kan verschillen zijn pulls rates, zo waren bijvoorbeeld de pull rates bij 151 hoger met de ETB's dan andere boxen.
Dat was inderdaad wat ik probeerde te vragen. Kunnen die promo's ook in pakjes zitten of alleen in die specifieke boxen? Als ik jullie goed begrijp is het antwoord daarop dus ja.
Dan ga ik zoeken naar goeie deals op de snorlax trainer box
Ah duidelijk, dank je wel! Want ik liep na een paar keer lezen even vastZenomyscus schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 09:08:
[...]
Volgens mij is @brandondlp benieuwd of booster packs uit een boosterbox bijvoorbeeld betere kaarten heeft dan een elite trainer box of booster bundle. Daar zit geen verschil in, los van de mazzel die je op dat moment hebt. Een booster pack is overal hetzelfde. Daarom zou ik persoonlijk altijd voor de goedkoopste optie gaan van een betrouwbare winkel.
Nee promo's zitten niet in normale pakjes, die zijn exclusief alleen bij een specifieke box. Een mooi voorbeeld hiervan is die Alakazam box met 3 promo's..brandondlp schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 09:10:
Dat was inderdaad wat ik probeerde te vragen. Kunnen die promo's ook in pakjes zitten of alleen in die specifieke boxen? Als ik jullie goed begrijp is het antwoord daarop dus ja.
Bedankt voor je geduld.
Dus als ik het goed begrijp heb ik de alakazam box, de zapdos box en de poster collection(3 starter promo) nodig voor de promo kaarten voorop. En de rest kan ik met die snorlax trainer boxen krijgen. Klopt dit zo?
Dus als ik het goed begrijp heb ik de alakazam box, de zapdos box en de poster collection(3 starter promo) nodig voor de promo kaarten voorop. En de rest kan ik met die snorlax trainer boxen krijgen. Klopt dit zo?
Je hebt ook nog een aantal promo's uit de 151 UPC, maar dan ben je er wel qua promo's volgens mij.brandondlp schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 09:26:
Bedankt voor je geduld.
Ja klopt. Je kunt er ook voor kiezen om de promo's niet te sparen. Ik doe dat ook niet omdat ze in principe een andere set identifier hebben. Je hebt van een bepaalde reeks (bijvoorbeeld Scarlet & Violet) vaak meerdere sets en daar ook een setje promokaarten bij. Het is maar net wat je leuk vind om te verzamelen.brandondlp schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 09:26:
Bedankt voor je geduld.
Ik moet zeggen dat ik een National Pokedex ook echt een enorm gaaf idee vind! Dat lijkt mij beter haalbaar dan steeds sets compleet willen krijgen. Want de eerste 80% van de kaarten doe je met 20% van het geld en andersom ook. Jammer om te zien dat in 2024 de prijzen weer omhoog gegaan zijn. Bundle van 35 naar 40 (was soms 25 bij aanbieding), trainerbox van 49 naar 55 (was soms 45 bij aanbieding). Ik ben blij dat ik nog 16 packs los voor 4.78 per stuk kon kopen. Want die gaan nu leuk naar 6 euro en dat is mij net teveel. Wellicht was deze verzamelwoede van korte duur
Ja en ik zie dat je al van meerderen antwoord hebt ontvangen, goede samenwerking hier!brandondlp schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 09:26:
Bedankt voor je geduld.
Wij hebben onlangs via Cardmarket.com wat kaarten besteld en dat is ons goed bevallen. Alleen even opletten wat de uiteindelijke bezorgkosten zijn per verkoper, want dat is het soms niet helemaal waard.brandondlp schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 08:01:
In 2020 heb ik een hoop base set kaarten gekocht op trollandtoad.com en dat is mij ook goed bevallen, zelfs qua verzendtijd vond ik het wel oké vanuit de VS. Duurde twee weekjes ongeveer.
Het begint inderdaad wel een familie activiteit te worden op deze manierG_Dragon schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 08:05:
[...]
Haha daar was ik al bang voor, maar goed om te zien dat het Pokémon kaarten virus jullie nu ook bereikt heeft![]()
.. Dit keer wat meer normale pulls en geen gekke hits zo te zien, maar als nog best wel veel mooie kaarten! Die promo Charizard is ook heel mooi, ik denk ook dat je die goed moet bewaren want het is en blijft een Zard
Die Charizard mag er inderdaad niet uit, ik heb de kleine wel goed uitgelegd wat de waardes zijn etc en dat het vooral interessant is om zijn dubbele wel te verkopen. Het idee dat je dan (bijvoorbeeld) een pakje koopt en daar een rare uithaald die je al hebt, die kan verkopen en op die manier 'gratis' weer nieuwe pakjes kan kopen vind ie wel heel interessant.
Je zou bijvoorbeeld de binder van 151 kunnen kopen. Een leuke binder en er zitten 4(?) packs bij. Eventueel kan je daar een leuke elite trainer box of booster bundle bijkopen. Allemaal ook afhankelijk van je eigen budget.brandondlp schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 08:01:
Een goedkope manier om singles te kopen is via de website cardmarket.com. Hier koop ik regelmatig kaarten, zowel Pokemon als Lorcana. Voordeel is dat het goedkoop is, nadeel is dat je geen packs opent haha.
Ga je voor een normale set of een master set van 151? De master set bestaat exact uit 360 kaarten en dat past dus weer precies in de binder van Mew.
Nog een noob vraag: stoppen jullie de kaarten zo in een map of doen jullie daar hoesjes omheen? Ik heb hardcover en zachte hoesjes gezien.
Mijn zoontje gooit alles in een map of bakje. En ik heb ruim 20 jaar geleden kaarten verzameld. Die kaarten gingen ook zo in een map. Daardoor zijn sommige ook beschadigd
Mijn zoontje gooit alles in een map of bakje. En ik heb ruim 20 jaar geleden kaarten verzameld. Die kaarten gingen ook zo in een map. Daardoor zijn sommige ook beschadigd
Zelf sleeve ik elke kaart in een ultra pro fit sleeve.brandondlp schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 10:03:
Nog een noob vraag: stoppen jullie de kaarten zo in een map of doen jullie daar hoesjes omheen? Ik heb hardcover en zachte hoesjes gezien.
:strip_exif()/f/image/umSKemr8bTkENQgl3InRN4se.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8DOlLGEoIIxkHxPo4tidLCFK.jpg?f=fotoalbum_large)
En dáárna nog in de binder zoals op de vorige pagina te zien is? (lijkt me eigenlijk niet, dan wordt die binder ook wel aardig dik toch?).Royy90 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 10:06:
[...]
Zelf sleeve ik elke kaart in een ultra pro fit sleeve.
@Royy90 thanks! Die map ziet er goed uit.
Ik denk dat ik de master set wil. Waar checken jullie welke kaarten dat zijn?
Ik heb de app pokellector en die zegt 207 kaarten. https://tcg.pokemon.com/en-us/galleries/151/ zijn er volgens mij 204. En jij zei 360 kaarten.
Het voordeel van die app is dat ik ze ook kan afvinken.
Ik heb de app pokellector en die zegt 207 kaarten. https://tcg.pokemon.com/en-us/galleries/151/ zijn er volgens mij 204. En jij zei 360 kaarten.
Dit doen wij ook en wat ook heel belangrijk is als je de kaart goed wil houden, is dat je een map neemt waarbij je de kaarten er vanaf de zijkant in doet en niet van bovenaf.Royy90 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 10:06:
[...]
Zelf sleeve ik elke kaart in een ultra pro fit sleeve.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mooie suggestie voor de 'nieuwelingen'?G_Dragon schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 10:19:
[...]
Dit doen wij ook en wat ook heel belangrijk is als je de kaart goed wil houden, is dat je een map neemt waarbij je de kaarten er vanaf de zijkant in doet en niet van bovenaf.
Goede tips hier verder van allen!
[ Voor 5% gewijzigd door AntraXxX op 19-01-2024 10:21 ]
Ja die heb ik zeker, wij gebruiken Portfolio Prime Album 24-Pocket van GameGenic. Deze map komt ook nog eens in veel verschillende kleuren.AntraXxX schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 10:21:
[...]
Mooie suggestie voor de 'nieuwelingen'?
Goede tips hier verder van allen!
Zeker daarna in de binder. Kaartjes moeten wel beschermd blijven.AntraXxX schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 10:15:
[...]
En dáárna nog in de binder zoals op de vorige pagina te zien is? (lijkt me eigenlijk niet, dan wordt die binder ook wel aardig dik toch?).
Side-loading is the only way to goG_Dragon schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 10:19:
[...]
Dit doen wij ook en wat ook heel belangrijk is als je de kaart goed wil houden, is dat je een map neemt waarbij je de kaarten er vanaf de zijkant in doet en niet van bovenaf.
Nu moet ik zeggen dat ik 12 pages ook echt mooier vind. Maar... bij Pokemon geef ik toch wel echt de voorkeur aan 9 pages.... ivm evoluties. Maar dat is ieder voor zich natuurlijk.G_Dragon schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 10:24:
[...]
Ja die heb ik zeker, wij gebruiken Portfolio Prime Album 24-Pocket van GameGenic. Deze map komt ook nog eens in veel verschillende kleuren.
Een zeer bekende site is Serebii; https://serebii.net/card/151/brandondlp schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 10:18:
@Royy90 thanks! Die map ziet er goed uit.
Master set betekend dat je de normale en de reverse holo kaart verzameld. Dit komt uit op exact 360, zonder promo's. Echt kaarten die je uit packs kan pullen.
En beetje off-topic, zijn er hier nog meer mensen die Lorcana tcg verzamelen?
[ Voor 26% gewijzigd door Royy90 op 19-01-2024 10:49 ]
Ik ben 151 begonnen door het kopen van 2 ETB en 1 collection binder voor de binder zelf. Uiteindelijk gebruik ik 1 van de ETB boekjes om mijn voortgang bij te houden. Ik kruis af wat ik al heb, blijft open staan wat ik nog te verzamelen heb. En via card market kun je een wish list aanmaken. Ze hebben ook een shopping wizard die in 1x de goedkoopste prijs kan controleren of de goedkoopste verzendkosten. Qua kaarten bewaren: omdat ik een bulk aan uncommon kaartjes nog nodig had die ik bestelde via card market kreeg ik die in penny sleeves binnen. En de ex kaarten in hard covers. De ex kaarten heb ik dan in de sleeves uit de ETB gedaan voor ik ze in de binder een plek gaf.
Zijn er al eens mensen richting de Pokeview beurs in Hilversum geweest? Die is as zaterdag weer. Hilversum is voor mij beter bereikbaar vanuit Overijssel dan Venray in Limburg. Ik heb nu het nodige dubbel dus denk ik ga op ruilhandel over voor de Japanse 151 op een beurs.
Zijn er al eens mensen richting de Pokeview beurs in Hilversum geweest? Die is as zaterdag weer. Hilversum is voor mij beter bereikbaar vanuit Overijssel dan Venray in Limburg. Ik heb nu het nodige dubbel dus denk ik ga op ruilhandel over voor de Japanse 151 op een beurs.
:strip_exif()/f/image/nt5eGGCocWHbbf3mIRcfWcAx.jpg?f=fotoalbum_large)
Goed en terug vanaf Hilversum. De parkeerplaats was soms een ijsvloer, de hal zelf werd gedeeld met de para beurs. Dus ik vond de hal zelf niet echt heel groot. En dan was 90% aanbod Engels en 10% Japans. Verder veel sealed products, ETB's, upc's, base sets en graded kaarten.
Een stand had wel een hele map Japans, maar qua 151 begon met met name met de drie evolutielijnen van Charmander, Squirtle en Bulbasaur naast Psyduck, Machoke (heb ik al). Terwijl ik de eerste twee rijen al heb en Charizard voor 145 euro weg ging. Ook hier geen trade in mogelijkheid. Bij een andere tafel / stand vond ik vervolgens Mewtwo voor 11 euro (Card market 5) en dus deze Zapdos. Voor 5 euro goedkoper dan Cardmarket opgepikt en direct in de handen en geen verzendkosten hoeven te betalen.
Vandaag met het vrouwtje lekker de stad in geweest en kon het niet laten om een 151 doosje mee te nemen. Heb de Alakazam collection gepakt. Zojuist samen geopend, zij 2 pakjes en ik 2. Weer leuk resultaat en ik heb die National Pokedex gepitched en die wilt ze nu zelf ook gaan sparen
In ieder geval de eerste 151.
:strip_exif()/f/image/A9nrTpQvdvwKfdexxb7vmUN4.jpg?f=fotoalbum_large)
Leuk dat jullie ook de national pokedex gaan doen! Enjoy!Streskip schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 21:05:
Vandaag met het vrouwtje lekker de stad in geweest en kon het niet laten om een 151 doosje mee te nemen. Heb de Alakazam collection gepakt. Zojuist samen geopend, zij 2 pakjes en ik 2. Weer leuk resultaat en ik heb die National Pokedex gepitched en die wilt ze nu zelf ook gaan sparenIn ieder geval de eerste 151.
[Afbeelding]
Het mooie van die Alakazam box is dat de Abra en Kadabra holo zijn. En die zitten niet in packs, en het zijn geen promo's.
[ Voor 7% gewijzigd door Royy90 op 20-01-2024 21:36 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Er wordt hier niet gebedeld om codes. Delen mag natuurlijk wel altijd.
Door de grote hack bij Pokémon studio GameFreak, zijn er veel dingen uitgelekt. De vraag dan ook als je informatie tegenkomt en deze wilt delen, dan aub de spoiler tag te gebruiken, om het zo voor iedereen een beetje leuk te houden.
Dit topic is gesplitst in twee nieuwe topics: Het grote Pokémon TCG topic voor de Pokémon Trading Card Game en Het grote Pokémon Topic - Deel Drie voor algemene Pokémon videogame discussies. Dit topic wordt gesloten.
Er wordt hier niet gebedeld om codes. Delen mag natuurlijk wel altijd.
Door de grote hack bij Pokémon studio GameFreak, zijn er veel dingen uitgelekt. De vraag dan ook als je informatie tegenkomt en deze wilt delen, dan aub de spoiler tag te gebruiken, om het zo voor iedereen een beetje leuk te houden.
Dit topic is gesplitst in twee nieuwe topics: Het grote Pokémon TCG topic voor de Pokémon Trading Card Game en Het grote Pokémon Topic - Deel Drie voor algemene Pokémon videogame discussies. Dit topic wordt gesloten.