✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Een andere optie dan hierboven genoemd. In de ETB zit een fysiek boekje waarin alle plaatjes staan met een checkbox per kaart, zodat je daarin kunt afvinken (vond mijn zoontje vooral leuk). Ik heb als het goed is nog een extra boekje liggen. Mocht je die willen hebben (ik hoef er niets voor te hebben), PB me dan even, kost je alleen een postzegel of 2-3 denk ik om op te sturen.SteffanS schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 08:55:
Hoi! Even een vraagje ik ben met mijn zoontjes de 151 reeks aan het verzamelen. Hoe kan ik opzoeken hoeveel verschillende kaarten/versies er zijn per Pokémon? Ook zijn tips welkom om de set zo volledige mogelijk te krijgen. Alvast bedankt!
🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android
Ypho schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 09:34:
[...]
Een andere optie dan hierboven genoemd. In de ETB zit een fysiek boekje waarin alle plaatjes staan met een checkbox per kaart, zodat je daarin kunt afvinken (vond mijn zoontje vooral leuk). Ik heb als het goed is nog een extra boekje liggen. Mocht je die willen hebben (ik hoef er niets voor te hebben), PB me dan even, kost je alleen een postzegel of 2-3 denk ik om op te sturen.
Dat is inderdaad ook een erg goed idee, zelfs zo simpel dat ik er niet aan had gedacht hahaYpho schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 09:34:
[...]
Een andere optie dan hierboven genoemd. In de ETB zit een fysiek boekje waarin alle plaatjes staan met een checkbox per kaart, zodat je daarin kunt afvinken (vond mijn zoontje vooral leuk). Ik heb als het goed is nog een extra boekje liggen. Mocht je die willen hebben (ik hoef er niets voor te hebben), PB me dan even, kost je alleen een postzegel of 2-3 denk ik om op te sturen.

✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Hier iemand ervaring met het graden van kaarten bij UCG?
Weinig trek om mijn kaarten naar PSA te sturen.
Je kan ook bij UGS is een nederlandse grader.BvanOsch schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 10:21:
Hier ook weer helemaal om, sinds afgelopen maand weer begonnen met kaarten verzamelen.
Wat leuk om steeds meer mensen te zien verschijnen in dit topic die ook dezelfde hobby langzaam weer terug krijgen!BvanOsch schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 10:21:
Hier ook weer helemaal om, sinds afgelopen maand weer begonnen met kaarten verzamelen.
Ik heb zelf helaas nog geen ervaring met het graden van kaarten, ondanks we wel een paar hebben die kans maken op een PSA 9 of 10.
Wij hadden de beste hits uit de Elite Trainer Boxen en de Booster Bundles.SteffanS schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 14:52:
Welke packs raden jullie aan om de 151 collectie zo compleet mogelijk te maken ? Ik heb nu alles gekocht buiten de dure versie van 130€.
Hebben jullie deze eigenlijk gekocht?G_Dragon schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 14:53:
[...]
Wij hadden de beste hits uit de Elite Trainer Boxen en de Booster Bundles.
Ja deze hebben wij gekocht, maar volgens mij snap ik je vraag niet helemaal want hoe kan je anders de pakjes openmaken?
Ik bedoelde eigenlijk meer welk type van packs de booster dozen van 6 of de zaptos doosG_Dragon schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 15:01:
[...]
Ja deze hebben wij gekocht, maar volgens mij snap ik je vraag niet helemaal want hoe kan je anders de pakjes openmaken?
Ik had best aardige hits uit the ETB's. De beste hits kwamen uit een Koreaanse boosterbox tot nu toe.SteffanS schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 15:07:
[...]
Ik bedoelde eigenlijk meer welk type van packs de booster dozen van 6 of de zaptos doos
Wij de beste hits gehaald uit de Elite Trainer Boxen en de Booster Bundels van Pokémon 151, verder hebben wij de Binder Bundel en Premium box ook geopend en redelijke hits uitgehaald, maar de Zapdos box hebben wij niet geopend en die van Alakazam staat nog gesealed op de kast omdat wij de set toen al compleet hadden.SteffanS schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 15:07:
[...]
Ik bedoelde eigenlijk meer welk type van packs de booster dozen van 6 of de zaptos doos
Ik hoop hiermee je vraag wel te beantwoorden, anders laat het gerust weten
Ik zou nog de UPC willen hebben om de promo cards. Maar die wil ik met Black Friday halen, kijken of winkels die in de aanbieding doen. De Engelse base set met illustration rares gaan naar mijn neefjes. En ik hou zelf de Japanse base set. Card market en andere sites maar in de gaten houden en singles kopen van de sv2a editie. Dat is mijn idee nu. Ik heb niet het idee dat de pull rate dusdanig is dat nog meer packs openen mij opeens een demi god pack gaat geven.
Even ter referentie wat uitgebreidere uitleg.SteffanS schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 15:07:
[...]
Pokemon heeft verschillende 'sets' - Paldea Evolved, Burning Flames , 151, Crown Zenith, Silver tempest , ....
Deze sets vallen eigenlijk onder 2 types: standaard en holiday/special set.
Afhankelijk van het set type heb je andere producten met booster packs in.
Standaard sets hebben : Booster Box (36) , Booster Bundle (6) , Elite Trainer Box ETB (9) en dan de specifieke boxes met 4 packs en wat promos.
Holiday sets hebben geen Booster Boxes maar wel al de rest. Dit maakt het verzamelen van holiday sets moeilijker omdat je minder makkelijk grote hoeveelheden packs kan kopen.
Van alle producten is eigenlijk enkel de Booster Box min of meer gereguleerd qua hits/pulls in je pakjes. Gemiddeld kan je verwachten 12 pulls per 36 packs (dus 1/3). Hoe die verdelingen zijn verschuift dus als je echt daarop wil focussen kan je zoeken naar 'Setnaam pullrates'.
Alle andere producten (echt alles behalve booster boxes) zijn absoluut random - dus er is geen enkel 'beste' product om te kopen. Mensen delen hun ervaringen maar er is echt niks gegarandeerd.
Sommige mensen kopen booster boxes voor de stabielere pullrates waar anderen dan weer liever gokje wagen en andere producten kopen.
Recente holiday sets: 151 , Crown Zenith , Pokemon Go , Celebrations
Recente standard sets : Paradox Rift (huidige) , Obsidian Flames , Paldea Evolved, Scarlet & Violet base , Silver tempest, Lost origin, ....
Mijn algemene regel is :
Standard sets:
Producten met packsboven de 3$ ; koop ik niet - te duur
Producten met packs tussen 2.75$ en 3$ zijn ok geprijsd
Producten met packs tussen 2$ en 2.75 zijn goedkoop
Lagere per pack kost koop ik altijd, maakt niet uit welke set want voor dat geld is pakjes openen gewoon ok (ter referentie, mijn huidige pullrate haal ik 2$ waarde aan kaarten uit een pack - getest over 600 packs en counting)
Holiday sets :
Producten met packsboven de 4.5$ ; koop ik niet - te duur
Producten met packs tussen 3.75$ en 4.5$ zijn ok geprijsd
Alles lager dan dat is goedkoop.
Ik weet dat de prijzen in Europa anders liggen dus kan je geen referentiepunt geven.
Voor mij is alles boven 5 euro; koop ik niet asapsleepwalkerbe schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 23:33:
[...]
Holiday sets :
Producten met packsboven de 4.5$ ; koop ik niet - te duur
Producten met packs tussen 3.75$ en 4.5$ zijn ok geprijsd
Alles lager dan dat is goedkoop.
Ik weet dat de prijzen in Europa anders liggen dus kan je geen referentiepunt geven.
Tussen 4 en 5 euro: prima als ik promo cards of een binder erbij krijg
Alles beneden 4 euro: koop ik
Gezien de booster bundle met 6 packs voor 35 euro of meer ging heb ik die genegeerd. Voor 27 euro is het een andere afweging. De UPC vind ik qua packs 80 euro waard, het verschil betaal je voor de playmat, deck, coins/dobbel, promo cards. Die eerste drie hecht ik geen waarde aan. En de 3 promo's kun je single kopen voor 30 euro. Dus wil ik niet meer dan 110 euro betalen. Prijzen van 130-150 euro is dus voor mij /skip
De binders waren 35 ps, voor maar 4 packs koop je een dure lege map. Maar ik heb twee binders kunnen regelen elk met 7,50 euro korting via de Amazon app. 7 euro per pack nog steeds te duur maar dan is de binder gratis. Of dus 5 per pack en 8 euro voor de binder en verzendkosten. Het is maar net hoe je rekent. Verder nog twee ETB voor 87 euro totaal gehaald bij Fun.be met 5 euro cashback. 82 euro voor 18 packs + sleeves en promo Snorlax is 4.5 euro per pack.
Tins twee packs voor 16 euro, poster combo en 3 packs 22 euro, Alakazam / Zapdos bundel voor 27 euro en 4 packs vind ik te duur betaald. Dus die heb ik genegeerd. Voor 4 + 4 + 9 + 9 = 26 packs, tig sleeves, twee binders was ik dus 137 kwijt / 26 = 5,25 euro ish per pack. Zo goed als gelijk aan de UPC retail prijs voor 16 packs en goodies. Haal er een euro af voor de binders, sleeves en promo kaarten en ik zit op gemiddeld 4.25 euro voor de Engelse packs. Vind ik een mooie prijs om wat te verzamelen. Japans kwam ik uit op 5 euro want duurder om aan te komen.
Joosie200 schreef op woensdag 8 november 2023 @ 00:16:
[...]
Voor mij is alles boven 5 euro; koop ik niet asap
Tussen 4 en 5 euro: prima als ik promo cards of een binder erbij krijg
Alles beneden 4 euro: koop ik
Gezien de booster bundle met 6 packs voor 35 euro of meer ging heb ik die genegeerd. Voor 27 euro is het een andere afweging. De UPC vind ik qua packs 80 euro waard, het verschil betaal je voor de playmat, deck, coins/dobbel, promo cards. Die eerste drie hecht ik geen waarde aan. En de 3 promo's kun je single kopen voor 30 euro. Dus wil ik niet meer dan 110 euro betalen. Prijzen van 130-150 euro is dus voor mij /skip
De binders waren 35 ps, voor maar 4 packs koop je een dure lege map. Maar ik heb twee binders kunnen regelen elk met 7,50 euro korting via de Amazon app. 7 euro per pack nog steeds te duur maar dan is de binder gratis. Of dus 5 per pack en 8 euro voor de binder en verzendkosten. Het is maar net hoe je rekent. Verder nog twee ETB voor 87 euro totaal gehaald bij Fun.be met 5 euro cashback. 82 euro voor 18 packs + sleeves en promo Snorlax is 4.5 euro per pack.
Tins twee packs voor 16 euro, poster combo en 3 packs 22 euro, Alakazam / Zapdos bundel voor 27 euro en 4 packs vind ik te duur betaald. Dus die heb ik genegeerd. Voor 4 + 4 + 9 + 9 = 26 packs, tig sleeves, twee binders was ik dus 137 kwijt / 26 = 5,25 euro ish per pack. Zo goed als gelijk aan de UPC retail prijs voor 16 packs en goodies. Haal er een euro af voor de binders, sleeves en promo kaarten en ik zit op gemiddeld 4.25 euro voor de Engelse packs. Vind ik een mooie prijs om wat te verzamelen. Japans kwam ik uit op 5 euro want duurder om aan te komen.
Waar: net waar je de beste prijs tegen komt. In mijn geval: Fun.be, Amazon. Als Intertoys, Bol een leuke aanbieding heeft ga ik daar naar toe. Ik heb geen vast adres of lokale tcg shop.SteffanS schreef op woensdag 8 november 2023 @ 13:19:
Welke packs en waar koop je deze dan het best voor de 151 serie?
[...]
En wat ik koop voor de 151 serie heb ik al laten weten. Niet: speciale bundels zoals de poster collectie, Alakazam, Zapdos. Ook niet: booster bundle en upc want in verhouding mij te duur. Wel: elite trainer box en de binder collection.
Packs lijken wel veel duurder in België en Nederland dan in de VSJoosie200 schreef op woensdag 8 november 2023 @ 14:44:
[...]
Waar: net waar je de beste prijs tegen komt. In mijn geval: Fun.be, Amazon. Als Intertoys, Bol een leuke aanbieding heeft ga ik daar naar toe. Ik heb geen vast adres of lokale tcg shop.
En wat ik koop voor de 151 serie heb ik al laten weten. Niet: speciale bundels zoals de poster collectie, Alakazam, Zapdos. Ook niet: booster bundle en upc want in verhouding mij te duur. Wel: elite trainer box en de binder collection.
Is het niet zo dat die prijs excl TAX isSteffanS schreef op donderdag 9 november 2023 @ 10:20:
[...]
Packs lijken wel veel duurder in België en Nederland dan in de VS
Zou kunnen
Als ik kijk naar Pokemon Obsidian Flames Booster Box SV03 36 packs voor 129 euro tegen over de packs van de 151.
Blijft verneukeratief winkelen in de VS. Alle prijskaartjes ex vat alsof je ondernemer bent. Sta je bij de kassa afhankelijk van de staat: kassa +%.
Tegen de prijzen die sleepwalkerbe noemt is het leuk inkopen. Helaas niet echt de realiteit in Nederland.
Niet relevant mja.
Dus naast simpelweg verzamelen het zien als alternatieve investering? Iemand hier die het zo benaderd?
Alle prijzen die ik meld zijn inclusief tax.
Nog beter zelf, afhankelijk van je deelgemeente is de tax mogelijk anders.Joosie200 schreef op donderdag 9 november 2023 @ 10:45:
[...]
Blijft verneukeratief winkelen in de VS. Alle prijskaartjes ex vat alsof je ondernemer bent. Sta je bij de kassa afhankelijk van de staat: kassa +%.
Tegen de prijzen die sleepwalkerbe noemt is het leuk inkopen. Helaas niet echt de realiteit in Nederland.
De prijzen die ik gaf zijn wel degelijk incl tax.
Nog leuker is dat er tussen staten net altijd tax moet aangerekend worden. Dus afhankelijk van de winkel kan ik tax vrij inkopen hier.
Je kan rustig de prijzen negeren die ik gaf als je ze niet relevant vindt - ik heb nooit in Europa verzameld dus ik meld de prijzen die ik ken. Heb ik ook netjes gemeld in de post toch?Aschtra schreef op donderdag 9 november 2023 @ 13:21:
Ja, snap ook niet echt waarom die het post. Is in Nederland zeer onwaarschijnlijk.
Niet relevant mja.
De prijzen van onze kaarten zijn trouwens ook veel lager door de lagere aankoopprijs van packs.
Je kan gebruik maken van websites als TCGplayer.com om te kijken welke sets je leuk vindt of welke sets je favo pokemon hebben en dan op zoek gaan naar die exacte sets. Zo doe ik het ook als ik packs open.CornermanNL schreef op donderdag 9 november 2023 @ 15:41:
Is er naast het niet te duur verzamelen nog een reden om op prijzen te letten. Gezien de kosten / baten verhouding bij het eventueel vinden van schaarse kaarten?
Dus naast simpelweg verzamelen het zien als alternatieve investering? Iemand hier die het zo benaderd?
Ik ben momenteel met een 5 jarig experiment bezig als alternatieve investering. Naast men standaard beleggingen wou ik iets leuker om naar te kijken dan cijfertjes.
Na paar maand research ben ik dan begonnen met het investeren in Sealed producten.
Ongeveer 2 maand later ben ik beginnen packs openen voor de fun met men vrouw.
Je kan men collectie (2 delen) hier zien :
Main collectie : https://app.getcollectr.c...1a-44b0-8b78-296f09a7f8ee
Fun collectie (verkoop op FB groepen en zelf openen) : https://app.getcollectr.c...19-49ab-abab-94a79fb65bcf
Men pulls heb ik niet in die app gestoken maar is ondertussen ongeveer een 150 Illustration rate/Trainer galery/Special Illustration rares en rond de 200 V/VMAX/EX..
Het doel is om met de Main collectie binnen 5-6 jaar een wagen te financieren - welke dat wordt zien we binnen 5 jaar wel weer.
Inmiddels de keuze toch gemaakt en een groot deel van m'n collectie op Cardmarket gezet (teller staat nu op 1203 offers) en er is al een deel weg. Focus ligt nu op het in willekeurige volgorde compleet krijgen van Base Set, Jungle, Fossil en Team Rocket. Eerst alle commons, uncommons en rares, daarna de holo rares. Zo blijven we wel bezig.ChokingHazard schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 12:13:
[...]
Bedankt voor je reactie. Ik zit wel te denken om bijzondere kaarten te houden, of gewoon sets die ik leuk vind. Zoals ik al zei, ik weet het nietIk denk dat ik het per set ga bekijken. Heb al een groot deel weg gedaan, maar er kan denk ik nog wel meer weg. Ik moet nog 12 holo's van de Base Set, en die kosten een vermogen in NM. Maar dat geld moet toch ergens vandaan komen. Ik denk dat ik de keuze al gemaakt heb, maar het toch moeilijk vind er afstand van te doen ofzo. Lastig lastig..
Onlangs ook naar PokéFamily in Utrecht geweest. Leuk ingerichte winkel maar ik vond de prijzen van de singles die ze aanbieden echt aan de hoge kant. Sommige kaarten vroegen ze 5 euro voor in erbarmelijke staat, die je dan voor 10 cent in NM op Cardmarket krijgt. Dat vond ik wel erg jammer. Ik vind het niet erg om wat meer te betalen voor singles in de winkel, maar dan moet het wel een reëel verschil zijn.
Nog maar een 13 dagen en dan is Pokémon Beurs Venray! Hierbij een bericht met extra informatie over de beurs! Zoals Spotlight berichten, Plattegrond & informatie over het parkeren!
https://pokemon-beurs.nl/...okemon-beurs-25-november/
Hebben jullie deze ook al gezien? GameToyz komt deze dag vloggen!
YouTube: Pokemon beurs venray www.pokemon-beurs.nl #pokemon #pokemoncards #ga...
:strip_exif()/f/image/TKN1iAPdU1AEXsHpCIaiItcB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/JoFktkmPJIsrOaTvC2KOI2Vv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wCQso7cwq7uu9rIWf7iND4nq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Kn8Gn2W6Rk3lWr1mkJLTOCu1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ecru2gHGBMgL8MTbqnuUnRkc.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Mwy4HrVxMtOPz8Iq7Sn6ONs1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/K3hmhJUHXnuLkGUCZqm1JHmL.jpg?f=fotoalbum_large)
Onze hits uit de losse pakjes:
:strip_exif()/f/image/cXnoZvtb6wZ3xg0cf1dV0Ekz.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 6% gewijzigd door G_Dragon op 14-11-2023 18:40 ]
Bij welke reeks hoort die Charizard box?Ypho schreef op woensdag 15 november 2023 @ 13:50:
[Afbeelding]
Zojuist bezorgd, vanavond lekker scheuren met Ypho.Junior!
Ik weet niet wat je met "reeks" bedoelt. Hij komt deze week uit, dus ik neem aan de S&V-reeks (als je die bedoelt). Er zitten boosters bij van de eerste 3 SV kaarten (SV, Paldea Evolved, Obsidian Flames).SteffanS schreef op woensdag 15 november 2023 @ 23:34:
[...]
Bij welke reeks hoort die Charizard box?
🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android
Hoort bij de Obsidian Flames set - heeft 2 SV, 2PE en 2 OBF packs met die coole char kaart + holder.Ypho schreef op donderdag 16 november 2023 @ 07:57:
[...]
Ik weet niet wat je met "reeks" bedoelt. Hij komt deze week uit, dus ik neem aan de S&V-reeks (als je die bedoelt). Er zitten boosters bij van de eerste 3 SV kaarten (SV, Paldea Evolved, Obsidian Flames).
Dankzij Black Friday heb ik dezelfde combo als jij besteld voor een belachelijk lage prijs. Nog geen idee of ik de booster box ga openen of gewoon bij de investment stack leg - de kaarten van PR imo niet super leuk.
Vooral omdat ze veel te snel komen en ergste is nog dat de SUBsets het beste en mooiste zijn (mening haha)SteffanS schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 14:15:
Toch moeilijk bij te houden hoeveel collecties er zijn eigenlijk…
Idd! Net die rift trainer boxen besteld komt er al een nieuwe.roel17 schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 15:27:
[...]
Vooral omdat ze veel te snel komen en ergste is nog dat de SUBsets het beste en mooiste zijn (mening haha)
Die zijn zeer schaars worden niet meer geprintSteffanS schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 23:42:
Iemand een idee waar ik de crown zenith elite trainer box kan krijgen voor een schappelijke prijs en sealed ?
Hopelijk staat er een standhouder op de beurs aanstaande zaterdag die er nog verkoopt.
[ Voor 12% gewijzigd door roel17 op 19-11-2023 06:59 ]
Ik had deze gezien…. https://www.amazon.com/Po...refix=%2Caps%2C196&sr=8-8roel17 schreef op zondag 19 november 2023 @ 06:58:
[...]
Die zijn zeer schaars worden niet meer geprintwij moeten ook nog een x aantal kaartjes
Hopelijk staat er een standhouder op de beurs aanstaande zaterdag die er nog verkoopt.
Maar krijgt heel wat mixed reviews.
Ik zelf koop nooit meer wat bij amazon en bol (partners dan) alleen nog maar bij echte shops of bol zelf zeg maar.SteffanS schreef op zondag 19 november 2023 @ 08:41:
[...]
Ik had deze gezien…. https://www.amazon.com/Po...refix=%2Caps%2C196&sr=8-8
Maar krijgt heel wat mixed reviews.
Resealed is massive tegenwoordig!
Wat zijn zo de echte shops waar jij besteld ?roel17 schreef op zondag 19 november 2023 @ 09:42:
[...]
Ik zelf koop nooit meer wat bij amazon en bol (partners dan) alleen nog maar bij echte shops of bol zelf zeg maar.
Resealed is massive tegenwoordig!
Deed eerst veel bij www.collectablecards.nl maar aanbod is verminderd.SteffanS schreef op zondag 19 november 2023 @ 09:48:
[...]
Wat zijn zo de echte shops waar jij besteld ?
Ik bestel ook geregeld bij The Gaming Charizard (webshop is bijna klaar)
En ik ga veel naar beurzen. (toch vaak de goedkoopste prijzen)
Heb je toevallig een idee wat een goeie prijs is voor de crown zenith etb ?roel17 schreef op zondag 19 november 2023 @ 10:01:
[...]
Deed eerst veel bij www.collectablecards.nl maar aanbod is verminderd.
Ik bestel ook geregeld bij The Gaming Charizard (webshop is bijna klaar)
En ik ga veel naar beurzen. (toch vaak de goedkoopste prijzen)
Als je ze nog vind betaal je er vaak toch wel €50+ voor! Ald het niet tussen de €60 a €70 ligt.SteffanS schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 07:58:
[...]
Heb je toevallig een idee wat een goeie prijs is voor de crown zenith etb ?
Ik had ergens eentje gezien voor 51, best dicht laten en bij houden ?roel17 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 11:16:
[...]
Als je ze nog vind betaal je er vaak toch wel €50+ voor! Ald het niet tussen de €60 a €70 ligt.
Nu is deze set vaak uitverkocht of vrij duur. Zijn andere battle stadiums vergelijkbaar? Er zijn natuurlijk ook veel andere sets, maar soms lastig te zien of de inhoud effectief gelijk is.
Of zijn er nog "aanraders" qua battle stadium?
Volgens mij hebben we nog wel wat spullen als energy cards, munten, etc uit een elite trainer box astral radiance. Is het dan handiger om 2 van die battle decks te kopen misschien?
Als. Hij er nog niet bekend mee is kun je dan niet beterIntToStr schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 11:32:
Mijn zoontje had https://www.bol.com/nl/nl...kaarten/9300000152330529/ gevonden in het speelgoedboek en wilde graag eens wat gaan proberen met het kaartspel.
Nu is deze set vaak uitverkocht of vrij duur. Zijn andere battle stadiums vergelijkbaar? Er zijn natuurlijk ook veel andere sets, maar soms lastig te zien of de inhoud effectief gelijk is.
Volgens mij hebben we nog wel wat spullen als energy cards, munten, etc uit een elite trainer box astral radiance. Is het dan handiger om 2 van die battle decks te kopen misschien?
Deze:
https://www.intertoys.nl/...=feed&utm_campaign=308958
Of
Deze pakken:
https://www.intertoys.nl/...deck-pikachu-en-bulbasaur
Als je zoontje niet bekend is met het spel kun je beter zoals @roel17 aangeeft die Battle Academy set aanschaffen. Daar zitten vooraf samengestelde decks in en een boekje. In dat boekje lees je stap voor stap wat je moet doen met je deck om op die manier het spel te leren spelen. Mijn zoon heeft er veel aan gehad en vond het leuk om op die manier ook te snappen wat hij nou eigenlijk aan het doen is. Ik zou dus die Battle Academy aanraden.IntToStr schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 11:32:
Mijn zoontje had https://www.bol.com/nl/nl...kaarten/9300000152330529/ gevonden in het speelgoedboek en wilde graag eens wat gaan proberen met het kaartspel.
Mocht je trouwens energy kaarten nodig hebben, ik heb er meer dan genoeg. Laat maar iets weten.
[ Voor 3% gewijzigd door ChokingHazard op 21-11-2023 14:37 ]
Let op de "Levels" van de Battle Decks. De Level 1 decks zijn voor ultieme beginners, wil je iets geavanceerders hebben, kijk dan naar iets als:IntToStr schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 11:32:
https://manaleak.nl/decks...-deck-meowscarada-ex.html
https://manaleak.nl/decks...-deck-meowscarada-ex.html
Dit zijn "Level 2" decks, en zijn geavanceerder om te spelen, maar wel te doen. Voor mijn zoontje (10 jaar) zijn dit zijn go-to decks geworden.
https://gamer.nl/nieuws/n...nderden-jaren-doorzetten/
The Pokémon Company international wil nog honderden jaren doorgaan met Pokémon.
[ Voor 25% gewijzigd door whahas op 21-11-2023 19:49 . Reden: Laatste zin toegevoegd. Iets meer context. ]
Keuzes maken de Mens
In de battle stadium zitten ook 2 decks die relevant zijn voor die set. Zit inderdaag geen boekje bij die alles stap voor stap uitlegt zoals in battle academy. Als je als ouder zelf weet hoe het spel werkt kan je zeker uit de voeten met een Battle Stadium - zeker als je zoon verwacht pakjes open te maken. Als je zelf nog nooit de game hebt gespeeld ben ik helemaal met je eens dat de Battle Academy veel beter is.ChokingHazard schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 14:36:
[...]
Als je zoontje niet bekend is met het spel kun je beter zoals @roel17 aangeeft die Battle Academy set aanschaffen. Daar zitten vooraf samengestelde decks in en een boekje. In dat boekje lees je stap voor stap wat je moet doen met je deck om op die manier het spel te leren spelen. Mijn zoon heeft er veel aan gehad en vond het leuk om op die manier ook te snappen wat hij nou eigenlijk aan het doen is. Ik zou dus die Battle Academy aanraden.
Mocht je trouwens energy kaarten nodig hebben, ik heb er meer dan genoeg. Laat maar iets weten.
Als je geen packs wil openen en je kent de spelregels al zijn Battle Decks een goed alternatief, al lijken de decks 23/stuk te kosten. Dan kan je al bijna beter de Battle stadium kopen waar je 12 packs bij je 2 decks krijgt.
Zowel Battle Stadiums als Build & Battle dozen - vooral enkele sets terug - zijn regelmatig goedkoper te vinden aangezien dit niet de meest gewilde producten zijn.
https://www.bol.com/be/nl...NKEg.2_15.16.ProductTitle
Deze decks zullen niet competitief meer zijn in de meta maar om te proberen met je zoontje zeker goed alternatief.
2 decks + 12 packs voor 38 euro lijkt me niet slecht. Astral Radiance heeft ook nog eens een grotere kans op leuke kaarten door hun Trainer Galery.
Dat is geen klein bedrag haha
Missende kaarten voor Brilliant Stars:
:fill(white):strip_exif()/f/image/YHntN6d6SugC3BkCG60q3luT.png?f=user_large)
Missende kaarten voor Silver Tempest:
:strip_exif()/f/image/K3feEYJjjjrwHXVhK5V0qw93.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 71% gewijzigd door G_Dragon op 28-11-2023 13:09 ]
Ik heb een groter bedrag openstaan voor SV 151. Ik mis dan ook nog 38 stuks met name de full art, secret illustration rares. En die lopen in de papieren. Overwoog nog koop voor bedrag X aan packs en openen maar. Maar je hebt geen garantie op unieke ontbrekende kaarten voor de collectie en 100% kans op dubbele. Ik kan van alle dubbele uncommons en holo's zo een nieuw album vullen ondertussen.G_Dragon schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 12:57:
Als wij onze Brilliant Stars set compleet willen maken, kost ons dat via de wizard op Cardmarket €288,63 voor 20 kaarten en voor Silver Tempest €400,76 voor 38 kaarten.
Dat is geen klein bedrag haha
Wellicht kan het wel helpen bij het ruilen, ik weet niet wat de pull rates zijn. Maar het kan leuk zijn om gewoon wat packs te kopen en te zien wat er uit komt. Gewoon voor de fun. En dan wat ruilen. Dat is wat het ook is natuurlijk een trading card game 😉Joosie200 schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 13:15:
[...]
Ik heb een groter bedrag openstaan voor SV 151. Ik mis dan ook nog 38 stuks met name de full art, secret illustration rares. En die lopen in de papieren. Overwoog nog koop voor bedrag X aan packs en openen maar. Maar je hebt geen garantie op unieke ontbrekende kaarten voor de collectie en 100% kans op dubbele. Ik kan van alle dubbele uncommons en holo's zo een nieuw album vullen ondertussen.
Beter dan krasloten.
Precies het is net de loterij, alleen heb je hiermee wel meer kans!Joosie200 schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 13:15:
[...]
Ik heb een groter bedrag openstaan voor SV 151. Ik mis dan ook nog 38 stuks met name de full art, secret illustration rares. En die lopen in de papieren. Overwoog nog koop voor bedrag X aan packs en openen maar. Maar je hebt geen garantie op unieke ontbrekende kaarten voor de collectie en 100% kans op dubbele. Ik kan van alle dubbele uncommons en holo's zo een nieuw album vullen ondertussen.
Wij hebben met de SV 151 echt heel veel geluk gehad met onze pull rates.
Oh maar dat heb ik al gedaan. Voor 200 euro 20 Japanse boosters, 26 Engelse (2x binder collection, 2x ETB) booster packs gehaald en gekeken wat ik eruit zou halen. Vervolgens voor 50 euro ontbrekende EX, holo's en uncommons gekocht als single.CornermanNL schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 13:18:
[...]
Wellicht kan het wel helpen bij het ruilen, ik weet niet wat de pull rates zijn. Maar het kan leuk zijn om gewoon wat packs te kopen en te zien wat er uit komt. Gewoon voor de fun. En dan wat ruilen. Dat is wat het ook is natuurlijk een trading card game 😉
Beter dan krasloten.
Welke beurzen heb je het dan over? Ik was laatst op MoxCon (soort game beurs), daar was Pokemon duurder dan online, zowel in singles als sealed. Mijn ervaring met Magic-beurzen is dat het ook altijd duurder is dan wanneer je online shopt. (Wat op zich logisch is, aangezien de bedrijven op beurzen ook hun personeel / stand moeten betalen).Aschtra schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 14:10:
Mocht je willen kopen dan raad ik aan om naar een beurs te gaan. Prijzen stukken goedkoper dan CM in mijn ervaring.
Waar kan je info vinden over beurzen ? alvast bedankt!Aschtra schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 14:10:
Mocht je willen kopen dan raad ik aan om naar een beurs te gaan. Prijzen stukken goedkoper dan CM in mijn ervaring.
Helaas zijn veel beurzen vaak meer dan 2 uur rijden voor ons, dat weerhoudt ons toch al snel om heen te gaan..Aschtra schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 14:10:
Er komt mogelijk een Mew premium box aan gelijk aan de Zapdos/Alakazam box. Mew jumbo kaart ipv een metal mew, verder de Mew ex en Mewto en een paar packs. Het ontbreekt aan een playmat, coins, dobbelstenen. Schijnbaar al te koop in Brazilië voor pak en beet 25-30 euro.
Ik mis nog die promokaarten, geef niks om een play mat, coins of dobbelstenen. Zo'n premium box wil ik wel kopen, de promokaarten voor de verzameling en vier packs voor het gokelement op een illustration rare.
Collect-a-con, die Pokémon beurs in Venray. De kaarten die ik gekocht had waren daar meerdere euro's goedkoper. Bijkomend voordeel is dat je het goed kan bekijken en direct meenemen en als laatste kan je nog wat van de prijs vragenYpho schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 14:14:
[...]
Welke beurzen heb je het dan over? Ik was laatst op MoxCon (soort game beurs), daar was Pokemon duurder dan online, zowel in singles als sealed. Mijn ervaring met Magic-beurzen is dat het ook altijd duurder is dan wanneer je online shopt. (Wat op zich logisch is, aangezien de bedrijven op beurzen ook hun personeel / stand moeten betalen).
[ Voor 3% gewijzigd door Aschtra op 28-11-2023 19:49 ]
Ik heb flink wat Brilliant Stars bulk liggen, zo'n ~900 kaarten. Is er wellicht iemand die daar interesse in heeft om over te nemen?
Update: Inmiddels verkocht
[ Voor 8% gewijzigd door MusicMaikel op 13-12-2023 16:43 ]
Wij hebben de Pokémon Battle Academy gekocht, waar verschillende boekjes bij zitten in het Nederlands die het heel simpel uitleggen. Ik zie die specifieke boekjes niet zo gauw online, maar eigenlijk zijn het dus de regels van de Pokémon TCG (Trading Card Game). Die vind je hier. Als dat niet duidelijk genoeg is kan ik onze boekjes wel inscannen en hier delen. Die gaat er van uit dat je die Battle Academy hebt met de daarbij behorende starter packs, maar het derde boekje is iets algemener voor als je het beter kan. Daarin staat ook stap voor stap welke stappen er bij het kaartspel gedaan moeten worden.meesje schreef op zondag 24 december 2023 @ 17:07:
In een impulsieve bui heeft de oudste vandaag bij de Intratuintwee battle decks (Lycanroc en Corviknight) gekocht voor 18 euro in totaal. Eigenlijk niet goed gekeken wat het exact was en bij het open maken viel het aantal verschillende of speciale kaarten een beetje tegen. In plaats van alle kaarten weer tussen alle andere kaarten op te bergen, had ik het idee om deze weer de doosjes terug te doen om later een keer het spel te spelen. Ik heb in de Engelse handleiding gebladerd, maar dit voelt een beetje als summier. Kennen jullie, bij voorkeur een Nederlandstalige, website waar het spel echt in Jip en Janneke taal wordt uitgelegd?
Het klopt dat volledige decks niet heel spannend zijn. Die zijn volgens mij vooral bedoeld om een redelijk compleet deck te hebben om mee te spelen, en hebben dus een paar redelijke kaarten, wat evoluties (basic, stage 1 en evt stage 2), energiekaarten en supporter/trainer kaarten zodat je gelijk aan de slag kan. Als je goede/zeldzame kaarten wil, moet je eigenlijk de andere losse (booster)packs kopen en veel geluk hebben. Zie bijvoorbeeld de posts van @G_Dragon in dit topic, die laat regelmatig zien wat hij nu weer uit nieuwe aanwinsten heeft gekregen.
edit: als je mijn eerste linkje volgt, staat onderaan ook een link naar een PDF waar dingen redelijk simpel uitgelegd worden.
[ Voor 6% gewijzigd door gwystyl op 25-12-2023 00:37 ]
Inmiddels hebben we alweer een aantal sets overgeslagen omdat de artworks niet meer zo goed zijn als de Sword and Shield kaarten, maar Pokémon 151 konden we niet overslaan. Ik hoop dat we straks weer sets gaan krijgen waarbij de art works weer een stuk mooier gaan worden!
Dan bedoel ik art work zoals dit:
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
[ Voor 45% gewijzigd door G_Dragon op 25-12-2023 12:24 ]
Het nadeel van zoveel boosterpakjes is dat je uiteindelijk al honderd keer dezelfde kaart hebt. Al die common kaarten kun je eigenlijk niets mee vind ik. Inmiddels heb ik deze collectie opgebouwd, maar de stapel dubbelen is 2 tot 3 keer het aantal kaarten uit die set... Boosters kopen wordt dus na een tijdje alleen maar minder leuk.G_Dragon schreef op maandag 25 december 2023 @ 12:21:
Het is inderdaad op puur geluk, je weet nooit wat je eruit krijgt. Ik weet nog wel dat wij 4 booster boxen (€130 per stuk) van Paldea Evolved hebben gekocht voordat ik mijn chase card eruit haalde en bij Silver Tempest bij de tweede booster box mijn chase card werd getrokken door mijn vriendin (@FnDijkstra). Dat maakt het aan de andere kant ook wel veel leuker en spannender, maar mocht je dit niet willen is de enigste optie om via Cardmarket specifiek de kaarten te gaan kopen.
Inmiddels hebben we alweer een aantal sets overgeslagen omdat de artworks niet meer zo goed zijn als de Sword and Shield kaarten, maar Pokémon 151 konden we niet overslaan. Ik hoop dat we straks weer sets gaan krijgen waarbij de art works weer een stuk mooier gaan worden!
Dan bedoel ik art work zoals dit:
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Verder vroeg ik me af of jij / jullie een plan hebben wat betreft verzamelen? Gewoon sets compleet maken? Of zie je het als investering, of heb je al een moment dat je uit wilt stappen? Ik ben nu ingestapt met die 151 set, die ik niet compleet ga maken, maar met Magic heb ik in het verleden best wat leuke kaarten verzameld. Ik heb er echter geen plan mee en denk er wel eens over alles tegelijk te verkopen. Maar ik vrees dat het gewoon een hoop moeite is.
Persoonlijk koop ik nu af en toe wat boosterpakjes van verschillende sets. Gewoon omdat ik zeker weet dat ik de meeste dan nog niet heb. Dat is een waardeloos verzamelplan, maar ach, er zitten leuke kaarten tussen
Alles wat dubbel is mag mijn dochter hebben.
Ja klopt en ik vind het vooral heel vervelend dat die tussensets geen Booster box hebben en je daar weer veel Elite Trainer Boxen moet gaan halen omdat die dan het meest voordelig zijn. Maar gelukkig hebben wij de twee tussensets (Crown Zenith en 151) die wij mooi vonden ook direct compleet gemaakt, waardoor de kaarten die nu duurder zijn geworden ons niet veel geld meer kosten. Want je merkt nu bij bijvoorbeeld Brilliant Star en Silver Tempest dat sommige kaarten veel te duur zijn geworden, maar toch willen wij die nog graag compleet gaan maken.Zenomyscus schreef op woensdag 27 december 2023 @ 13:02:
[...]
Het nadeel van zoveel boosterpakjes is dat je uiteindelijk al honderd keer dezelfde kaart hebt. Al die common kaarten kun je eigenlijk niets mee vind ik. Inmiddels heb ik deze collectie opgebouwd, maar de stapel dubbelen is 2 tot 3 keer het aantal kaarten uit die set... Boosters kopen wordt dus na een tijdje alleen maar minder leuk.
Verder vroeg ik me af of jij / jullie een plan hebben wat betreft verzamelen? Gewoon sets compleet maken? Of zie je het als investering, of heb je al een moment dat je uit wilt stappen? Ik ben nu ingestapt met die 151 set, die ik niet compleet ga maken, maar met Magic heb ik in het verleden best wat leuke kaarten verzameld. Ik heb er echter geen plan mee en denk er wel eens over alles tegelijk te verkopen. Maar ik vrees dat het gewoon een hoop moeite is.
Persoonlijk koop ik nu af en toe wat boosterpakjes van verschillende sets. Gewoon omdat ik zeker weet dat ik de meeste dan nog niet heb. Dat is een waardeloos verzamelplan, maar ach, er zitten leuke kaarten tussen![]()
Alles wat dubbel is mag mijn dochter hebben.
Wij zijn gewoon aan het verzamelen omdat we het openmaken van pakjes leuk vinden en Pokémon in het algemeen erg leuk vinden, we spelen ook beiden de spellen al van kind af aan. Maar we kijken wel selectief naar welke sets we willen sparen vanwege de artwork want er zitten genoeg tussen die simpelweg gewoon niet mooi zijn zoals de laatste paar sets hebben we bewust overgeslagen of weer weggedaan (zoals Scarlet & Violet, Obsidian Flame, Paradox Rift). In deze nieuwere sets zijn de full arts gewoon echt niet mooi en zoals bij Paldea Evolved en 151 waren de full arts dan wel weer heel mooi.
Van 151 hebben wij nog een halve Elite Trainer Box van vol met dubbelen van de base set, doe maar een dm als je nog wat nodig heb van de base set.
Wij twijfel ook ontzettend over die nieuwste set Paldean Fates die in Januari uit gaat komen, want leuk en aardig al die nieuwe shiny Pokémon's maar er zitten veel hergebruikte kaarten in van oudere sets en weinig mooie full arts of bijzondere kaart op maar een paar na..
In eerste instantie wilde ik van elke set alle kaarten. Maar dat is zo goed als onbegonnen werk (financieel gezien) dus heb ik onlangs besloten dat ik van elke serie de base set set. Zo zie je toch een beetje hoe de kaarten zijn geëvolueerd zonder dat je persé elke set nodig hebt. Naast de base zijn er nog andere sets die ik wil houden, zoals bijvoorbeeld de McDonalds kaarten, bepaalde promosets (Detective Pikachu bijvoorbeeld), de kaarten die ik vroeger zelf verzameld heb (Base, Jungle, Fossil, Team Rocket) en sets die om andere redenen bijzonder zijn. Maar daar wil ik dan wel elke kaart van, dus bij voorkeur de normale en reverse variant en eventuele extra varianten die er zijn.Zenomyscus schreef op woensdag 27 december 2023 @ 13:02:
Ik koop geen pakjes meer om precies de reden die jij aangeeft, je blijft met ontzettend veel bulk zitten die je met moeite kwijt komt. Dan koop ik liever meteen wat ik nodig heb via Cardmarket of beurzen. Ja, soms ben je dan duurder uit, maar dat liever dan 100 pakjes te kopen voor 2 kaarten ofzo en met een enorme bulk blijven zitten.
Momenteel ben ik Base Set aan het sparen en moet nog 5 van de 16 Holo's. Uiteraard zitten daar Charizard, Blastoise en Venasaur bij.
Nu twijfel ik om deze in PSA7 te kopen, is nog redelijk betaalbaar. Alleen zit de hele set dan in een mappie op die 3 na..
Ergens wil ik dat niet, maar aan andere kant zou ik het wel mooi vinden om die 3 in een slab te hebben.
What to do..
Ik zou het doen, ik heb ze zelf ook alle 3 in een slab zitten, en dat zijn de enige die ik af en toe nog bekijkAschtra schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 08:40:
Oké vrienden ik zit met een klein dilemma.
Momenteel ben ik Base Set aan het sparen en moet nog 5 van de 16 Holo's. Uiteraard zitten daar Charizard, Blastoise en Venasaur bij.
Nu twijfel ik om deze in PSA7 te kopen, is nog redelijk betaalbaar. Alleen zit de hele set dan in een mappie op die 3 na..
Ergens wil ik dat niet, maar aan andere kant zou ik het wel mooi vinden om die 3 in een slab te hebben.
What to do..
Je kunt zelfs nog "minder mooie" versies "erbij" kopen om in je map te doen, dat heb ik voor de Rocket Dark Charizard gedaan een tijdje terug.
Of op een beurs kijken en de de gok nemen om zelf te laten graden. Liggen soms mooie charizards voor 150 - 300 die hoger zijn dan psa7 (weet niet de psa7 waarde)Aschtra schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 08:51:
Mwa vind ik dan weer een te duur geintje. Reden dat ik idd een PSA7 wil is omdat het redelijk betaalbaar is en je dan een vrij goede staat kaart krijgt.
Ps: voor de liefhebbers van beurzen
:strip_exif()/f/image/RZVNaoC4tlyPUoy1eB3qXgkx.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 33% gewijzigd door roel17 op 29-12-2023 09:08 ]
Mwah, het is natuurlijk een persoonlijke mening maar ik wil ze bewust niet in een slab omdat ik dan 3 gaten in m'n binder heb. Ik zou het uiteraard wel heel vet vinden mocht ik ze toch in een slab hebben, maar daar gaat voor nu m'n voorkeur niet naar uit. Puur uit interesse, wat is jouw maximale bedrag dat je aan bijvoorbeeld een Charizard zou uitgeven? De gevraagde prijzen op Cardmarket in tegenstelling tot de staat wordt ik in ieder geval niet vrolijk van.Aschtra schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 08:40:
Oké vrienden ik zit met een klein dilemma.
What to do..
Niet echt een bedrag. Verhouding van kaart/kwaliteit moet een beetje goed zijn.ChokingHazard schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 09:47:
[...]
Mwah, het is natuurlijk een persoonlijke mening maar ik wil ze bewust niet in een slab omdat ik dan 3 gaten in m'n binder heb. Ik zou het uiteraard wel heel vet vinden mocht ik ze toch in een slab hebben, maar daar gaat voor nu m'n voorkeur niet naar uit. Puur uit interesse, wat is jouw maximale bedrag dat je aan bijvoorbeeld een Charizard zou uitgeven? De gevraagde prijzen op Cardmarket in tegenstelling tot de staat wordt ik in ieder geval niet vrolijk van.
PSA7 is rond 400euro.
Op de beurzen kijk ik ook naar de 3 starter holo's. Waarschijnlijk ga ik wel naar de beurs eind februari
Die van @roel17? Denk dat ik daar dit die keer ook weer heen ga. Cardmarket saldo laten uitbetalen en gaan.Aschtra schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 10:06:
[...]
Niet echt een bedrag. Verhouding van kaart/kwaliteit moet een beetje goed zijn.
PSA7 is rond 400euro.
Op de beurzen kijk ik ook naar de 3 starter holo's. Waarschijnlijk ga ik wel naar de beurs eind februari
YouTube: Pokémon Concierge | Official Trailer | Netflix
Ook een Making Of en Studio Visit.
Ik ben totaal niet bekend met pokemon kaarten, maar weet wel door mn Magic The gathering ervaring dat er best prijzige kaarten tussen kunnen zitten als ze er nog goed uit zien.
Nu zul je het niet geloven, maar afgelopen kerst kwamen mn ouders met allerlei 'oude' zaken op de proppen. Flippo albums, gespaarde stickers, boeken met trekkerafbeeldingen en ook ineens een stapel Pokemon kaarten.
Tot mijn verbazing zag ik daar dus onder andere ook een dark charizard tussen zitten.
De rest van de ongeveer 180 kaarten zijn allemaal van de sets "Base set, Jungle, Fossil, Base set 2, en Team Rocket'. Onder andere Dark Blastoise, en nog andere holo kaarten.
Deze kaarten hebben jaren in de kast gelegen en zien er bijna allemaal vrijwel nieuw uit.
Nu is de vraag, wat er mee te doen? 1 voor 1 verkopen? Laten taxeren?
:strip_exif()/f/image/EHBdLh2BG1wLgviZCy6245DC.jpg?f=fotoalbum_large)
Jaaah ik werd hier gisteravond zo blij van. Vooral hoe kundig al die karakters gemaakt zijnLocolau schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 11:04:
Pokemon Concierge is nu op Netflix, heel schattig:
YouTube: Pokémon Concierge | Official Trailer | Netflix
Ook een Making Of en Studio Visit.
Kreeg er heel erg pui pui molcar vibes van en dat vind ik ook zo leuk om te zien.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Altijd leuk van die zolders bij paps en mams! Het meeste geld haal je uit de 1 op 1 kaart verkoop, maar je voelt hem wel aankomen. Dit gaat het meeste tijd kosten.BraX schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 13:53:
Hoi,
Ik ben totaal niet bekend met pokemon kaarten, maar weet wel door mn Magic The gathering ervaring dat er best prijzige kaarten tussen kunnen zitten als ze er nog goed uit zien.
Nu zul je het niet geloven, maar afgelopen kerst kwamen mn ouders met allerlei 'oude' zaken op de proppen. Flippo albums, gespaarde stickers, boeken met trekkerafbeeldingen en ook ineens een stapel Pokemon kaarten.
Tot mijn verbazing zag ik daar dus onder andere ook een dark charizard tussen zitten.
De rest van de ongeveer 180 kaarten zijn allemaal van de sets "Base set, Jungle, Fossil, Base set 2, en Team Rocket'. Onder andere Dark Blastoise, en nog andere holo kaarten.
Deze kaarten hebben jaren in de kast gelegen en zien er bijna allemaal vrijwel nieuw uit.
[Afbeelding]
Ik zou via bijvoorbeeld cardmarket de prijzen opzoeken en de uitschieters los proberen te verkopen. En de rest in bulk.
Laat je niet gek maken! En kaartjes die er heel goed uit zien zou ik zelf opsturen naar PSA via bijv flash-cards.be (staan ook op de beurs)BraX schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 13:53:
Hoi,
[Afbeelding]
https://www.pricecharting...m-rocket/dark-charizard-4
(linkje voor een snelle scan van de prijs van alleen dit kaartje! Als je een PSA10 scoort, praat je even over €1250+)
Dus ik zou de kaartjes goed door de scans halen en de kaartjes die €200+ bij psa9 opsturen en dan verkopen of als je geld wilt maken nog JAREN bewaren!
Hopellijk heb je hier iets aan!
Wat bedoel je met scans?roel17 schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 14:12:
[...]
https://www.pricecharting...m-rocket/dark-charizard-4
(linkje voor een snelle scan van de prijs van alleen dit kaartje! Als je een PSA10 scoort, praat je even over €1250+)
Dus ik zou de kaartjes goed door de scans halen en de kaartjes die €200+ bij psa9 opsturen en dan verkopen of als je geld wilt maken nog JAREN bewaren!
Hopellijk heb je hier iets aan!
Ik snap dat ik de kaarten los op kan sturen naar een 'grader'.
Toch maar eens voorzichtig door de stapel heen en opzoeken..
Wat zijn goede graders waar ik de kaarten naar kan sturen? Of is het handig om eerst langs een beurs of iets te gaan?
:strip_exif()/f/image/J5o2Fa4gAsUQXOySvVzKQHG0.jpg?f=fotoalbum_large)
Hits uit Booster Box 1 en 2:
:strip_exif()/f/image/rFighoaqRXMDLfFGboxdiL1E.jpg?f=fotoalbum_large)
Hits uit Booster Box 3:
:strip_exif()/f/image/qkdns48i1NBDksOg3GpCVkQw.jpg?f=fotoalbum_large)
Hits uit Booster Box 4:
:strip_exif()/f/image/yx8f32bp2uiPlSQTrHDWwT1C.jpg?f=fotoalbum_large)
Hits uit Booster Box 5 (die we thuis hebben geopend):
:strip_exif()/f/image/B8aJwDNe52hGqgoQnZrsPez1.jpg?f=fotoalbum_large)
En nog wat losse kaartjes gekocht voor mijn zwager, want hij spaart Magikarp:
:strip_exif()/f/image/g8IPta2pgAKxv0LZUBtwg6w0.jpg?f=fotoalbum_large)
Met scans bedoel ik even op pricecharting, ebay last solds en cardmarket kijken.BraX schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 14:26:
[...]
Wat bedoel je met scans?
Ik snap dat ik de kaarten los op kan sturen naar een 'grader'.
Toch maar eens voorzichtig door de stapel heen en opzoeken..
Wat zijn goede graders waar ik de kaarten naar kan sturen? Of is het handig om eerst langs een beurs of iets te gaan?
[ Voor 3% gewijzigd door FriXion op 31-12-2023 16:51 ]
Dit is specifiek van de Classic editie:FriXion schreef op zondag 31 december 2023 @ 16:50:
109 dollar voor een Base set Charizard? Dat betaalde ik voor een BS Charizard in "played" staat, oftewel met krassen en vouwen.
https://www.pokemon.com/u...trading-card-game-classic
Haalde het op het nippertje qua belly level. Dungeon zelf was niet heel moeilijk, wel tijdrovend door 99 floors.

(De charizard hielp niet echt mee maar heb maar 3 fatsoenlijk gelevelde / getrainde pokemon
Nu weer beetje rescue missions doen. Kijken of ik nog een rank omhoog kan. Daarna richting Mewtwo en Deoxys
Het is dat we geen dubbelen hebben, anders had ik je zeker willen helpenMusicMaikel schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 12:58:
Long shot maar toch het proberen waard: ik ben nog op zoek naar onderstaande kaarten van de Brilliant Stars set. Mocht je er een aantal hebben en wil je ze verkopen, let me know!
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/k6otCV6K6gxji9oV2Vkp8a8D.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 20% gewijzigd door G_Dragon op 04-01-2024 18:06 ]
Dit topic is gesloten.
Er wordt hier niet gebedeld om codes. Delen mag natuurlijk wel altijd.
Door de grote hack bij Pokémon studio GameFreak, zijn er veel dingen uitgelekt. De vraag dan ook als je informatie tegenkomt en deze wilt delen, dan aub de spoiler tag te gebruiken, om het zo voor iedereen een beetje leuk te houden.
Dit topic is gesplitst in twee nieuwe topics: Het grote Pokémon TCG topic voor de Pokémon Trading Card Game en Het grote Pokémon Topic - Deel Drie voor algemene Pokémon videogame discussies. Dit topic wordt gesloten.