Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11:36
ErikT738 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 08:55:
[...]

Cool! Heb je ook decklijsten?
[...]
Ik zal zo eens kijken voor je. We hebben sowieso de BA2022 decks (Cinderace, Pikachu en Eevee). Daarbij hebben we de Gardevoir-V en Victini-V decks gekocht, maar Victini is wel erg sterk. En in het Gardevoir-V deck is Dragapult wel erg goed (coinflip > prevent all damage).

Wellicht dat je hier al iets mee kan? https://www.justinbasil.com/battle-academy

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12:48
Ypho schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 09:14:
[...]

Ik zal zo eens kijken voor je. We hebben sowieso de BA2022 decks (Cinderace, Pikachu en Eevee). Daarbij hebben we de Gardevoir-V en Victini-V decks gekocht, maar Victini is wel erg sterk. En in het Gardevoir-V deck is Dragapult wel erg goed (coinflip > prevent all damage).

Wellicht dat je hier al iets mee kan? https://www.justinbasil.com/battle-academy
Dit ziet er heel veelbelovend uit! Nu maar hopen dat ik een compleet deck bij één of twee vendors kan vinden. Vaak zijn de verkopers die alles op voorraad hebben ook gelijk erg duur.

• Ypho
ErikT738 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 09:21:
[...]

Dit ziet er heel veelbelovend uit! Nu maar hopen dat ik een compleet deck bij één of twee vendors kan vinden. Vaak zijn de verkopers die alles op voorraad hebben ook gelijk erg duur.
Klopt ja. Je kan op cardmarket van die wishlists aanmaken, maar copy/paste van deze lijstjes werkt daar helaas niet zo goed als bij Cardmarket :)

• ErikT738
Ypho schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 09:45:
[...]

Klopt ja. Je kan op cardmarket van die wishlists aanmaken, maar copy/paste van deze lijstjes werkt daar helaas niet zo goed als bij Cardmarket :)
Je ziet op Cardmarket heel goed dat het importeren van decklists naar je wishlist gebouwd is voor Magic: The Gathering. Het is me nog enkele keer gelukt om correct meerdere kaarten op een wishlist te zetten. Zelfs als er een bepaalde kaart wordt gevonden dan is het er meestal eentje van de verkeerde serie...

Maar goed, met de hand toevoegen werkt ook.

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
pokemon reizen deel 2 is nog nergens te zien, behalve met een VPN als je hem op Amerika zet, ik heb aan Netflix gevraagd maar daar krijg ik geen reactie van.

Ik vraag me af wat er aan de hand is met het maken van de NL versie, zit daar vertraging op of is er een probleem met de rechten in NL?

Burp

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ypho
ErikT738 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 08:55:
[...]

Cool! Heb je ook decklijsten?
[...]
Hier een foto van de twee decks die ik zelf gebrouwen heb. Om deze in lijn te houden met de andere Battle Arena decks, en de huidige lv1-pokemon-V decks uit de winkel, hou ik ongeveer dit aan:
  • Basic pokemon: 12-13
  • Stage 1 pokemon: 7
  • Stage 2 pokemon: 0-2
  • Pokemon V: 1
  • Draw card trainers (bv Barry, Prof's research): 9-11
  • Search {x} trainers (bv Ultra Ball, Gloria etc): 5-6
  • Trick trainers (bv switch, Boss' orders): 2
  • Overigetrainers (bv healing, recycling, belts): {net hoeveel slots ik over heb, max 3}
  • Basic energy: 18

In het tweede deck (Psychic) twijfel ik of ik Clefable en Sigiliph vervang met wat anders. Deze zijn erg goed om je Mewtwo op de bench van energy te voorzien waardoor je snel aanval-klare pokemon hebt.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:04

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb net de Pokémon TCG op onze tablet gezet, en probeer daar met mijn zoontje van 6 wat mee te spelen zodat hij de Pokémon kaartjes beter begrijpt en hopelijk verstandige ruils doet op het schoolplein of bij vriendjes. Tot nu toe kwam hij niet veel verder dan "dat getal rechtsboven is hoog" of "deze is gaaf want de kleur is mooi" of "ik vind die Pokémon gaaf".

Ik zit er nu aan te denken om de TCG Battle Academy te halen, want veel extra kaarten zijn natuurlijk leuk, en een handvat van hoe het spel gespeeld hoort te worden is ook wel handig.
Maakt het dan nog uit of ik de "oude" of nieuwe 2022 versie pak? Ik gok dat er alleen verschil in kaarten zit? Ik zie dat de oude versie nu ineens niet meer beschikbaar is (vanochtend nog wel), maar ik hoef het niet per se nu te halen. Dit lijkt me een mooi cadeautje voor verjaardag of Sinterklaas.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ErikT738
gwystyl schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 12:55:
Ik heb net de Pokémon TCG op onze tablet gezet, en probeer daar met mijn zoontje van 6 wat mee te spelen zodat hij de Pokémon kaartjes beter begrijpt en hopelijk verstandige ruils doet op het schoolplein of bij vriendjes. Tot nu toe kwam hij niet veel verder dan "dat getal rechtsboven is hoog" of "deze is gaaf want de kleur is mooi" of "ik vind die Pokémon gaaf".

Ik zit er nu aan te denken om de TCG Battle Academy te halen, want veel extra kaarten zijn natuurlijk leuk, en een handvat van hoe het spel gespeeld hoort te worden is ook wel handig.
Maakt het dan nog uit of ik de "oude" of nieuwe 2022 versie pak? Ik gok dat er alleen verschil in kaarten zit? Ik zie dat de oude versie nu ineens niet meer beschikbaar is (vanochtend nog wel), maar ik hoef het niet per se nu te halen. Dit lijkt me een mooi cadeautje voor verjaardag of Sinterklaas.
Het lijkt me niet dat er veel verschil tussen zit. De oude versie heeft misschien wat abilities die niet meer of in ieder geval minder relevant zijn als je met moderne kaarten speelt. Zo zat er in mijn deck een Charizard kaart die extra damage doet als je tegenstander EX of GX kaarten heeft liggen. In de 2022 Battle Academy decks waar ik tegen speelde heb ik echter nog geen van deze kaarten gezien.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ypho
gwystyl schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 12:55:

Ik weet niet hoe het met de vorige versie zit, maar in de 2022 versie zit een code die je op je tablet kunt invullen zodat je daar ook de decks krijgt die in de Academy doos zitten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ErikT738
@Ypho @gwystyl De oude versie bevat ook een code, al weet ik niet hoe lang die geldig blijft.

Op basis van Ypho's suggesties heb ik een Grass, Water en Psychic deck besteld op Cardmarket, ik ben benieuwd of het een beetje gebalanceerd is.

• ErikT738
Vanochtend drie potjes Pokémon TCG tegen mijn nichtje gespeeld met de decks van de oude Battle Academy. De eerste twee games (beiden haar Raichu tegen mijn Charizard deck) heb ik verloren, maar de derde (Raichu versus Mewtwo) heb ik vrij dik gewonnen.

Ik verbaas me erover hoe snel ze een nieuw deck kon spelen zonder Engels te kunnen lezen. De meeste kaarten spreken aardig voor zich kennelijk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

ErikT738 schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 17:16:
Vanochtend drie potjes Pokémon TCG tegen mijn nichtje gespeeld met de decks van de oude Battle Academy. De eerste twee games (beiden haar Raichu tegen mijn Charizard deck heb ik verloren, maar de derde (Raichu versus Mewtwo) heb ik vrij dik gewonnen.

Ik verbaas me erover hoe snel ze een nieuw deck kon spelen zonder Engels te kunnen lezen. De meeste kaarten spreken aardig voor zich kennelijk.
Mijn zoontje is 6 en kan ook geen engels, maar hij begrijpt het bordspel (Pokémon acadamy) ook al vrij snel. Hij wil graag met het Eevee pack (dark) spelen, maar maakt het mij met de Cinderace deck erg lastig :).
Wel grappig, en weer een andere manier van Pokémon beleven dan Pokémon Let's Go op de Switch of Pokémon Go op de telefoon. Het is goed dat hij weer meer Pokémon leert kennen, en een idee krijgt van welke sterk zijn en welke niet.

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:53
Het is mij niet geheel duidelijk als er twee attack opties zijn waarbij de bovenste één energie kost en de onderste twee energie of je dan twee energie of drie energie aan je Pokemon moet plakken?

Acties:
  • +5Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Tristan schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 23:53:
Het is mij niet geheel duidelijk als er twee attack opties zijn waarbij de bovenste één energie kost en de onderste twee energie of je dan twee energie of drie energie aan je Pokemon moet plakken?
Volgens mij gewoon 2. Bii sommige aanvallen staat dat je een energie kaart weg moet leggen, dus dan moet je er meer hebben of weer sparen als je de aanval gedaan hebt. Als dat niet zo is, heb je genoeg aan het aantal dat bij de tweede aanval staat.

• pokesuus
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 02-12-2022
.

[Voor 99% gewijzigd door pokesuus op 16-07-2022 12:40]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:53
gwystyl schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 09:08:
[...]

Volgens mij gewoon 2. Bii sommige aanvallen staat dat je een energie kaart weg moet leggen, dus dan moet je er meer hebben of weer sparen als je de aanval gedaan hebt. Als dat niet zo is, heb je genoeg aan het aantal dat bij de tweede aanval staat.
Bedankt, helder!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02 16:28
Tristan schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 23:53:
@gwystyl heeft het 100% goed: je hebt alleen net zo veel energy nodig als de zwaarste aanval van de -mon. Meer is niet nodig, tenzij de aanval aangeeft dat je (zoals aangegeven) X aantal energy moet verwijderen om de aanval te doen.

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ErikT738
Of als je bijvoorbeeld een Lunatone hebt liggen waarmee je een hoop schade wilt doen.

Overigens ben ik nu ook het online kaartspel aan het spelen. Ik sta er echt van te kijken dat er nauwelijks wordt aangemoedigd om geld uit te geven. Tot nu toe kan ik mij met free to play in de theme-deck potjes prima redden. Ik speel nog geen week en heb er al vier vrijgespeeld.

• Ypho
ErikT738 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 07:34:
Overigens ben ik nu ook het online kaartspel aan het spelen. Ik sta er echt van te kijken dat er nauwelijks wordt aangemoedigd om geld uit te geven. Tot nu toe kan ik mij met free to play in de theme-deck potjes prima redden. Ik speel nog geen week en heb er al vier vrijgespeeld.
Careful what you wish for ;-) Binnenkort wordt PTCGO vervangen door TCGLive. TCG Live is vergelijkbaar met Magic Arena qua opbouw, reward-structuur etc (aka meer incentives om geld uit te geven). Gelukkig kun je in Live nog wel kaarten craften en codes inwisselen.

• Liegebeest
Noooooo!!!!.gif

Dat is jammer, want PTCGO vond ik vroeger idd ook tof omdat het zo chill was, zonder dikke incentives.

• ErikT738
Ypho schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 09:40:
[...]

Careful what you wish for ;-) Binnenkort wordt PTCGO vervangen door TCGLive. TCG Live is vergelijkbaar met Magic Arena qua opbouw, reward-structuur etc (aka meer incentives om geld uit te geven). Gelukkig kun je in Live nog wel kaarten craften en codes inwisselen.
Ja daar was ik al een beetje bang voor toen ik las dat TCGLive er aan zat te komen. Ik hoop dat er wel een competitie vergelijkbaar met de Theme Decks van PTCGO beschikbaar blijft. Als ze het craften uit Magic Arena implementeren met een minder gierige economy dan zou het best tof kunnen worden.

Overigens ben ik ook benieuwd of TCGLive net als PTCGO nederlands ondersteund. Het zoontje van een vriend van me is helemaal gek van Pokémon maar kan "echte" spellen niet eens spelen omdat deze allemaal in het Engels zijn. De TCG speelt hij door te onthouden wat al zijn kaarten doen :p

• seadogg
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-02 20:00
Misschien een domme vraag maar ik zie naast heel veel scam-sites het bos niet meer…
Mijn neefje van 13 geeft aan dat ik “goud” in handen heb met een paar simpele 1e gen kaarten. Ik heb echt werkelijk geen idee waar ik naar kijken of waar ik aan kan zien of het waarde heeft.
Kan iemand mij aub een uit de brand helpen en aangeven welke site betrouwbaar is voor waarde bepaling en eventuele verkoop?

Dank voor het helpen van deze leek :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FriXion
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:52
Je kunt kijken wat anderen vragen op een site als cardmarket.com, of je kunt het natuurlijk hier vragen ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ErikT738
seadogg schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 18:45:
Misschien een domme vraag maar ik zie naast heel veel scam-sites het bos niet meer…
Mijn neefje van 13 geeft aan dat ik “goud” in handen heb met een paar simpele 1e gen kaarten. Ik heb echt werkelijk geen idee waar ik naar kijken of waar ik aan kan zien of het waarde heeft.
Kan iemand mij aub een uit de brand helpen en aangeven welke site betrouwbaar is voor waarde bepaling en eventuele verkoop?

Ik zou inderdaad op Cardmarket kijken wat iets daadwerkelijk waard is. Verkopen heb ik daar nog nooit gedaan. Zelf zou ik denk voor Marktplaats kiezen, al weet ik niet hoe veel mensen je dan proberen op te lichten door te weinig te bieden.

Ik heb trouwens mijn eerste aanvullende Battle Academy deck af, duidelijk gebaseerd op @Ypho's deck. Ik werk ook nog aan een Grass deck met Torterra en een heleboel ramp kaarten.

• Ypho
seadogg schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 18:45:

CardMarket geeft een realistische waarde van je kaarten, is ook mijn go-to place voor verkoop (3300+ verkopen inmiddels).

• seadogg
  • Registratie: Januari 2011
Duidelijk, dankjewel! Ik ga ze eens opsommen en bekijken ;)

• Ypho
ErikT738 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 19:55:
[...]
Ik heb trouwens mijn eerste aanvullende Battle Academy deck af, duidelijk gebaseerd op @Ypho's deck. Ik werk ook nog aan een Grass deck met Torterra en een heleboel ramp kaarten.

[Afbeelding]
Nice! Ik weet niet hoe jij het ervaart, maar als wij spelen, is het ongeveer game-over als een van de spelers een V-kaart in het spel krijgt. Deze zijn ongeveer onverslaanbaar voor de normale pokemon, dus je moet al zelf een V-kaart kunnen spelen. Ik twijfel erover om ze eruit te halen.

Zelf ben ik ook aan het kijken naar level-2 decks, aangezien Ypho-junior het spel nu goed genoeg kent op lvl-1, eens kijken hoe dat gaat.

• ErikT738
Ypho schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 08:16:
[...]

Nice! Ik weet niet hoe jij het ervaart, maar als wij spelen, is het ongeveer game-over als een van de spelers een V-kaart in het spel krijgt. Deze zijn ongeveer onverslaanbaar voor de normale pokemon, dus je moet al zelf een V-kaart kunnen spelen. Ik twijfel erover om ze eruit te halen.

Zelf ben ik ook aan het kijken naar level-2 decks, aangezien Ypho-junior het spel nu goed genoeg kent op lvl-1, eens kijken hoe dat gaat.
Ik heb nog niet genoeg potjes gespeeld om er echt wat over te kunnen zeggen, al is het volgens mij nog maar één keer gelukt om een V-kaart met normale Pokémon neer te halen. Ik was ook al van plan om decks zonder V-kaarten te gaan bouwen, maar vooral om dat zelfs de slechtste V-kaarten tien keer zo duur zijn als de meeste gewone rares :p

Omdat ik nu toch met de Pokémon kaarten bezig ben heb ik een map besteld om al mijn kaarten uit de jaren negentig in op te bergen (momenteel zitten die nog allemaal op een stapeltje in in een plastic doos). Eigenlijk wilde ik de "old school" map met een Snorlax op de voorkant kopen, maar die is in goede staat een beetje prijzig inmiddels. Ach ja, Gengar is ook leuk.

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-02 14:16
ErikT738 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 08:52:
[...]

Ik heb nog niet genoeg potjes gespeeld om er echt wat over te kunnen zeggen, al is het volgens mij nog maar één keer gelukt om een V-kaart met normale Pokémon neer te halen. Ik was ook al van plan om decks zonder V-kaarten te gaan bouwen, maar vooral om dat zelfs de slechtste V-kaarten tien keer zo duur zijn als de meeste gewone rares :p

Omdat ik nu toch met de Pokémon kaarten bezig ben heb ik een map besteld om al mijn kaarten uit de jaren negentig in op te bergen (momenteel zitten die nog allemaal op een stapeltje in in een plastic doos). Eigenlijk wilde ik de "old school" map met een Snorlax op de voorkant kopen, maar die is in goede staat een beetje prijzig inmiddels. Ach ja, Gengar is ook leuk.

[Afbeelding]
Ik had vroeger een dergelijke map waar mijn kaarten in zaten. Maar toen vond ik opeens Pokémon niet meer leuk en heb ik de heeeeele map zwart gekleurd met stift.. :o :'( zoveel spijt van

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:35
Weet iemand waar seizoen 2 tot en met 4 (dus Orange tot en met Jotho) van de Pokemon series te streamen is met NL taal? Lijkt wel nergens te vinden.

Waarom zijn trouwens sommige afleveringen verbannen zoals ik in de topic start lees?

• ErikT738
Tux3.14 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 13:46:
Weet iemand waar seizoen 2 tot en met 4 (dus Orange tot en met Jotho) van de Pokemon series te streamen is met NL taal? Lijkt wel nergens te vinden.

Waarom zijn trouwens sommige afleveringen verbannen zoals ik in de topic start lees?
Seizoen 2 (Pokémon League t/m Orange League) staat op Pokémon TV (gratis te downloaden op bijvoorbeeld je Switch of tablet). Johto heb ik op nog geen enkele streamingdienst gezien helaas.

Edit - werkt ook in de browser kennelijk :)

[Voor 9% gewijzigd door ErikT738 op 21-07-2022 14:25]

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:07
Met het nieuws over de eshop die gaat sluiten binnenkort, voor de 3DS en Wii u. Weet iemand een methode om mijn generaties aan Pokémon veilig te stellen die op mijn Alpha Sapphire cartridge staan? Ik heb geen nieuwere Pokémon game dan dat, al heb ik wel een switch. Kan ik gewoon een Pokemon home/bank app op mijn 3DS zetten, of heb ik ook een van de Switch games nodig?

• Ypho
Flamesz schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 13:56:
Met het nieuws over de eshop die gaat sluiten binnenkort, voor de 3DS en Wii u. Weet iemand een methode om mijn generaties aan Pokémon veilig te stellen die op mijn Alpha Sapphire cartridge staan? Ik heb geen nieuwere Pokémon game dan dat, al heb ik wel een switch. Kan ik gewoon een Pokemon home/bank app op mijn 3DS zetten, of heb ik ook een van de Switch games nodig?
Hou me ten goede, maar ik heb iets gelezen dat je Pokemon Bank (gratis) kunt blijven gebruiken, maar alleen als je een Pokemon Home subscription hebt. Pokemon Home is ook een app op bv je iOS/Android device.

• ChokingHazard
Tux3.14 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 13:46:
Er zijn afleveringen waar veel lichtflitsen in werden getoond waardoor epileptische aanvallen getriggered konden worden. Er zijn ook afleveringen gebanned omdat er stereotypes worden gebruikt. Hier vind je een lijstje met de reden per aflevering.

Volgens mij zijn de Nederlandse afleveringen vertaald op basis van de Amerikaanse afleveringen, dus als ze daar een ban hebben zijn ze er dus ook niet in het Nederlands.

[Voor 14% gewijzigd door ChokingHazard op 21-07-2022 16:53]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FriXion
Flamesz schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 13:56:
Je hebt inderdaad Pokemon Bank nodig. Daarmee kun je je Pokémon naar Home verplaatsen (de andere kant op kan niet), heb het zelf ook gedaan met Pokémon games op mijn 3DS.

Pokémon Bank (en Home ook als je veel Pokémon hebt) kost wel geld.

• ErikT738
Ik heb nu het Grass deck wat ik heb gemaakt om het op te nemen tegen de Battle Academy decks één keer kunnen testen. Het heeft met nog twee prize cards over gewonnen... van het Cinderace deck wat dubbele schade doet op alle Grass types... Misschien zit er toch iets te veel manieren in om een Torterra op tafel te krijgen.

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
Hi! Ik heb een vraagje namens mijn zoontje van 5... Hij begint Pokemon kaarten interessant te vinden (want hij ziet ze op school) en kreeg van zijn oma een pakje kaarten. Daarin zit een dubbele, waarvan 1 holografisch is en 1 niet. Verder zijn ze helemaal hetzelfde. Nu heb ik wel eens gehoord dat bepaalde drukfouten weer collector's items worden... Niet dat ik denk dat we de jackpot hebben getrokken, maar is zoiets de moeite van het bewaren waard?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ypho
bilgy_no1 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 21:43:
Hi! Ik heb een vraagje namens mijn zoontje van 5... Hij begint Pokemon kaarten interessant te vinden (want hij ziet ze op school) en kreeg van zijn oma een pakje kaarten. Daarin zit een dubbele, waarvan 1 holografisch is en 1 niet. Verder zijn ze helemaal hetzelfde. Nu heb ik wel eens gehoord dat bepaalde drukfouten weer collector's items worden... Niet dat ik denk dat we de jackpot hebben getrokken, maar is zoiets de moeite van het bewaren waard?
Deze niet. Dit zijn geen drukfouten, maar dit is een zgn "reverse holo" kaart. Niet heel speciaal of zeldzaam deze, maar wel leuk voor de shine-ness.

• bilgy_no1
Ypho schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 21:45:
[...]

Deze niet. Dit zijn geen drukfouten, maar dit is een zgn "reverse holo" kaart. Niet heel speciaal of zeldzaam deze, maar wel leuk voor de shine-ness.
Dank je voor je snelle antwoord! Much to learn, we have...

• ChokingHazard
bilgy_no1 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 21:52:
[...]

Dank je voor je snelle antwoord! Much to learn, we have...
Dat hebben we uiteindelijk allemaal. Ik ben als kind begonnen met het sparen van de kaarten maar heb er als verzamelaar meer over geleerd dan als kind :+

• bilgy_no1
ChokingHazard schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 08:47:
[...]

Dat hebben we uiteindelijk allemaal. Ik ben als kind begonnen met het sparen van de kaarten maar heb er als verzamelaar meer over geleerd dan als kind :+
Ik was eigenlijk net te oud om geïnteresseerd te raken toen het begon en daarom nooit iets ermee te maken gehad. Tot nu toe dan...

Het spel op de Switch vind ie ook wel leuk.

• ChokingHazard
bilgy_no1 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 09:04:
[...]

Ik was eigenlijk net te oud om geïnteresseerd te raken toen het begon en daarom nooit iets ermee te maken gehad. Tot nu toe dan...

Het spel op de Switch vind ie ook wel leuk.
Ik was 8 toen het in Nederland populair werd dus ik heb de hoogtijdagen heel bewust meegemaakt. Heerlijke tijden waren dat, elke pauze op school stond iedereen met iedereen kaarten te ruilen. Er was (in mijn beleving) niemand die geen kaarten had. Die passie heb ik door middel van de serie overgebracht op mijn nu 9-jarige zoon, maar dat begon al toen hij 4 was. Nu is hij er net zo gek op als mij :)

• ErikT738
ChokingHazard schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 09:06:
[...]

Ik was 8 toen het in Nederland populair werd dus ik heb de hoogtijdagen heel bewust meegemaakt. Heerlijke tijden waren dat, elke pauze op school stond iedereen met iedereen kaarten te ruilen. Er was (in mijn beleving) niemand die geen kaarten had. Die passie heb ik door middel van de serie overgebracht op mijn nu 9-jarige zoon, maar dat begon al toen hij 4 was. Nu is hij er net zo gek op als mij :)
Ik ken het gevoel. Heb Gen 1 ook heel bewust meegemaakt toen ik in groep vijf of zes zat ofzo. Pokémon Red is nog steeds één van de beste Sinterklaas cadeaus die ik ooit heb gehad.

Mijn eigen zoontje is nog iets te jong, maar er zijn gelukkig neefjes, nichtjes en kinderen van vrienden die Pokémon al wel kunnen waarderen. Het blijft alleen zo jammer dat alle games nog steeds in het Engels zijn. Echt onbegrijpelijk dat er geen Nederlandstalige optie in Sword & Shield, Let's Go of Arceus zit. Wellicht gaan Scarlet en Violet dit beter doen, maar ik heb weinig hoop. Tien jaar geleden had ik geen Nederlandstalige optie van spellen verwacht, maar tegenwoordig zijn er zo veel spellen met een NL optie dat ik het belachelijk vind dat een spel als Pokémon het niet heeft.

• Ypho
Herkenbare verhalen hierboven. Pokemon Blue mijn eerste game, en de kaarten uit de Base set heb ik nog steeds. Na de puberteit zijn vooral de kaarten blijven liggen, en ik ben op een gegeven moment overgestapt op MtG. Maar MtG is voor Ypho jr. nog net wat te lastig, dus nu pokemon weer lichtjes aan het oppakken, en dat vindt ie geweldig leuk.
ErikT738 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 09:26:
[...]
Tien jaar geleden had ik geen Nederlandstalige optie van spellen verwacht, maar tegenwoordig zijn er zo veel spellen met een NL optie dat ik het belachelijk vind dat een spel als Pokémon het niet heeft.
Dat is voor mijn zoontje ook lastig. Hij kan wel alleen Mario, Animal Crossing en dat soort spellen spelen, omdat hij de opdrachten kan lezen, maar Engelse pokemon is nog wat lastig. Overigens wel grappig dat "vroegâh" de pokemon games op de GB lastiger waren dan de games nu, en ik (wij) op die leeftijd die games wel speelden.

• ErikT738
Ypho schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 09:36:
Herkenbare verhalen hierboven. Pokemon Blue mijn eerste game, en de kaarten uit de Base set heb ik nog steeds. Na de puberteit zijn vooral de kaarten blijven liggen, en ik ben op een gegeven moment overgestapt op MtG. Maar MtG is voor Ypho jr. nog net wat te lastig, dus nu pokemon weer lichtjes aan het oppakken, en dat vindt ie geweldig leuk.

[...]

Dat is voor mijn zoontje ook lastig. Hij kan wel alleen Mario, Animal Crossing en dat soort spellen spelen, omdat hij de opdrachten kan lezen, maar Engelse pokemon is nog wat lastig. Overigens wel grappig dat "vroegâh" de pokemon games op de GB lastiger waren dan de games nu, en ik (wij) op die leeftijd die games wel speelden.
Voor mijn base set kaarten (en Jungle, Fossil, Team Rocket en de eerste Johto set) heb ik nu net een map binnen zodat ik ze na al die jaren netjes op kan bergen. Ik ga wel de volgorde aanhouden die ik twintig jaar geleden logisch vond :p

Ik heb het idee dat de jeugd slechter is in Engels omdat tegenwoordig veel dingen in het Nederlands worden aangeboden. Ook zijn de spellen misschien makkelijker maar bevatten ze VEEL meer tekst dan vroeger. Verder zijn de games denk ingewikkelder geworden met meer moves en items die iets bijzonders doen. Dit is tenminste wat ik merk nu ik zelf Ultra Moon aan het spelen ben.

Overigens vraag ik me soms af hoe ik door Red heen gekomen ben. Zo ben ik bijvoorbeeld blind door Rock Tunnel gelopen en heb ik een sequence break gedaan omdat ik de anime afleveringen in een andere volgorde had gezien dan de bedoeling was (als ik het me goed herinner heb ik Sabrina verslagen voordat ik Erika versloeg, geen idee hoe ik dat heb gedaan).

Edit - Overigens heb ik ook op een emulator Gold in het Japans gespeeld toen deze hier nog niet uit was, al ben ik daar wel ergens gestrand na de eerste gym of twee :p

[Voor 4% gewijzigd door ErikT738 op 27-07-2022 10:24]

• Ypho
Dat is inderdaad wel zo, heel veel teksten. Daar erger ik me overigens aan in de laatste versies van de Pokemon games. Je bent zo lang bezig met het begin omdat er zoveel verhaal in zit. Ik wil gewoon lopen en spelen :P

In de eerste RBY kon je volgens mij inderdaad een aantal gyms in een andere volgorde spelen dan je ze tegen kwam. Ik weet niet meer precies hoe dat zat. Ik moet eigenlijk mijn GBC weer eens aanzwengelen.

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-02 16:06
Naja, vroegah vonden wij die games moeilijk terwijl ze eigenlijk ook gewoon heel simpel waren.
Binnenkort naar London, even Pokemon World Championships bezoeken en daar hopelijk wat merch scoren en wellicht een scarlet/violet demo spelen :). Maar vooral vrienden weer zien die ik door Covid enzo al een aar of 3 niet heb gezien.
de kaarten uit de Base set heb ik nog steeds.
Als het echt de eerste druk zijn zou ik ze ergens opbergen waar je ze mooi kunt houden. Zelfs de doodnormale commons zijn behoorlijk wat waard nog volgens mij :P

• Ypho
Akaendra schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 14:29:
Als het echt de eerste druk zijn zou ik ze ergens opbergen waar je ze mooi kunt houden. Zelfs de doodnormale commons zijn behoorlijk wat waard nog volgens mij :P
Ze zitten gesleeved in een map in een kluisje in de bank ;) De meeste zijn ook nog NM. Gelukkig ben ik altijd extreem zuinig geweest op dat spul (en nu nog steeds overigens).

• ErikT738
@Akaendra @Ypho Ik heb mijn oude sets gisteravond in een map gestopt en zie nu pas hoeveel van Base, Jungle en Fossil ik eigenlijk compleet heb, ondanks dat ik helemaal niet zo veel pakjes heb gehad/gekocht vroeger. Wel zie je bij veel kaarten dat ze het schoolplein hebben gezien.

Ik neig er nu naar om het compleet te gaan maken. Alleen jammer dat ik net die Charizard en Blastoise niet heb. Nou ja, misschien zijn ze in played staat wel te vinden voor een schappelijke prijs, dan passen ze bij de rest van de verzameling.

Overigens ook leuk om te zien dat ik super-random kaarten in mijn verzameling heb zoals een Japanse Misty's Seadra en een Spaanse promo Zapdos. Geen idee hoe die ooit op een schoolplein in de bollenstreek zijn beland.

• Ypho
ErikT738 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 08:12:
@Akaendra @Ypho Ik heb mijn oude sets gisteravond in een map gestopt en zie nu pas hoeveel van Base, Jungle en Fossil ik eigenlijk compleet heb, ondanks dat ik helemaal niet zo veel pakjes heb gehad/gekocht vroeger. Wel zie je bij veel kaarten dat ze het schoolplein hebben gezien.

Ik neig er nu naar om het compleet te gaan maken. Alleen jammer dat ik niet die Charizard en Blastoise niet heb. Nou ja, misschien zijn ze in played staat wel te vinden voor een schappelijke prijs, dan passen ze bij de rest van de verzameling.

Overigens ook leuk om te zien dat ik super-random kaarten in mijn verzameling heb zoals een Japanse Misty's Seadra en een Spaanse promo Zapdos. Geen idee hoe die ooit op een schoolplein in de bollenstreek zijn beland.
Gaaf! Vroeger kocht ik wel eens pakjes, maar het meeste was toch ruilen enz. Ik heb zelf de eerste 3 series 100% compleet. Wellicht kun je via cardmarket.com de laatste missende kaarten vinden? Maar dat hangt volledig af van hoeveel je er voor wilt uitgeven, want ~70 euro voor een niet-te-veel-beschadigde Charizard is wellicht ook weer zonde.

• FriXion
Cool, ik ben zelf sinds een paar maanden ook begonnen met het sparen van alle series die ik vroeg had (Base set t/m Neo Destiny). Mocht je dubbele kaarten hebben, dan kunnen we misschien wel ruilen haha.

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Wellicht dat jullie kunnen helpen een discussie thuis te beslechten met het battlen (we hebben nog veel te leren):

- Mag je een aanval van 1 energiekaart ook doen als je al 2 of meer energiekaarten aan je Pokemon hebt verbonden?

En in de lvl 1 Battle Academy instructies wordt nog niet duidelijk uitgelegd hoe paralyze/sleep/burn/poison werkt (en hoe de opgeheven wordt). Heeft iemand een quick & easy uitleg?

The chances of being killed by a cow are low but never 0%

• Liegebeest
Joarie schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 08:37:
- Mag je een aanval van 1 energiekaart ook doen als je al 2 of meer energiekaarten aan je Pokemon hebt verbonden?
Ja. Het energie-niveau van de aanval geeft aan wat het minimum aan energy is dat je Pokémon heeft.

Het is niet alsof Pikachu plotseling "Swift" vergat toen ie "Iron tail" leerde! ;)
En in de lvl 1 Battle Academy instructies wordt nog niet duidelijk uitgelegd hoe paralyze/sleep/burn/poison werkt (en hoe de opgeheven wordt). Heeft iemand een quick & easy uitleg?
Zat er geen quick reference kaartje bij? Die leg ik altijd naast ons neer bij het spelen :)

https://bulbapedia.bulbag.../Special_Conditions_(TCG)

Heeeeeel kort samengevat.
  • slaap: Je mag helemaal niets doen met de actieve mon. Na elke beurt gooi je een munt om te zien of je wakker wordt.
  • burn: Regels zijn per Sun/Moon veranderd. Na elke beurt krijgt de mon 2 schade. Gooi een munt om te zien of het verbranden geneest / weg gaat.
  • verlamd: Je mag in je eerstvolgende, eigen beurt geen aanvallen doen en ook niet terugtrekken. Daarna is't over en ben je weer gewoon.
  • vergiftigd: Na elke beurt krijgt de mon één schade, totdat je het vergif verwijderd.
  • verward: Als je mon wil aanvallen gooi je een munt. Kop je aanval lukt, munt ze doet zichzelf 3 schade.

• ErikT738
Joarie schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 08:37:
Wellicht dat jullie kunnen helpen een discussie thuis te beslechten met het battlen (we hebben nog veel te leren):

Je kan ook even deze Nederlandstalige regels uitprinten. Het is maar twee pagina's maar vrijwel alles staat er op.

En ja, je mag alle aanvallen doen waarvoor je genoeg energie hebt. Sommige Pokémon hebben ook een grijze blob voor een aanval staan, wat inhoudt dat ze deze ook zonder energie mogen doen. Met drie energie kan deze Grimer dus kiezen tussen Collect en Sludge Bomb, of zich terugtrekken om een andere Pokémon aan te laten vallen.

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Thanks @Liegebeest en @ErikT738 ! Heldere uitleg :D

Die tip van de spelregels in het Nederlands ga ik zeker even doen. Dat scheelt wat gepuzzel bij de jonge deelnemers :)

The chances of being killed by a cow are low but never 0%

• Liegebeest
ErikT738 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 09:13:
[...]

En ja, je mag alle aanvallen doen waarvoor je genoeg energie hebt. Sommige Pokémon hebben ook een grijze blob voor een aanval staan, wat inhoudt dat ze deze ook zonder energie mogen doen.
Geinig, 0-energy attacks, die had ik nog niet gezien. Dat soort dingen zag ik normaal bij Abilities staan, maar die werken inderdaad anders. Een ability beëindigt je beurt niet, een aanval wel.

• ErikT738
Ik heb weer een deck af om het tegen de Battle Academy decks op te nemen. Alweer ben ik er bang voor dat ik het te sterk heb gemaakt. Als die Hydreigon eenmaal ligt kan het andere deck wel inpakken. Ik heb er wel bewust voor gezorgd dat er geen "tutors" in zitten om specifieke kaarten op te zoeken.

Niet afgebeeld: de tweede Mewtwo en Hydreigon.

Overigens is de quality control in Pokémon wel shit in vergelijking met Magic. Niet alle kaarten lijken even hoog en breed te zijn...

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:10

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Kunnen wij iemand nog blij maken met codekaarten? (Pm is prima)

Ze zijn verkocht, als we weer nieuwe hebben laat ik het weten.

[Voor 36% gewijzigd door G_Dragon op 01-08-2022 10:47]

" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”

• Ypho
G_Dragon schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 00:48:
Kunnen wij iemand nog blij maken met codekaarten? (Pm is prima)
Code kaarten voor TCGLive / TCGOnline bedoel je daarmee? Daarmee maak je mijn zoontje erg blij

• Krador
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 03-02 09:13
Iemand die weet of de Pokemon kaarten bij McDonald's in België komen en zo ja wanneer?

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Yes in 2023 een nieuwe set Pokémon kaarten *O*

[Voor 80% gewijzigd door G_Dragon op 21-08-2022 17:51]

" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-02 22:05
Phoe..

Afgelopen week in Amsterdam geweest en voor de grap een pakje Celebrations gekocht omdat ik een zwak heb voor holo kaarten. Eerste pakje wat ik in 13 jaar heb gekocht en wat krijg ik er uit?

Een reprint van de charizard uit 1995 🫣.

Gisteren naar een winkel in Dordrecht gebracht om het te laten Graden bij Orange Grading.

Volgens meneer is de kaart goed gecenterd dus ik ben benieuwd :)

• ChokingHazard
Krador schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 17:50:
Iemand die weet of de Pokemon kaarten bij McDonald's in België komen en zo ja wanneer?
Volgens mij komen die meestal een maand nadat ze in de US zijn uitgebracht zijn. Bij McDonald's NL loopt nu een actie tot en met 14 september dus ik denk daarna.

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Krador schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 17:50:
Ik heb gisteren gebeld met de Mcdonald's in Stadskanaal en Emmen, maar daar zijn de kaarten helaas nog niet :X

• ChokingHazard
G_Dragon schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 10:04:
[...]

Ik heb gisteren gebeld met de Mcdonald's in Stadskanaal en Emmen, maar daar zijn de kaarten helaas nog niet :X
Op deze pagina kun je in de gaten houden welke actie er momenteel loopt.

Die kaarten zijn elk jaar wel een dingetje. Het liefste koop ik elke dag hun hele voorraad op maar dat doe ik die arme kindjes niet aan. Meestal kocht ik 4-5 losse Happy Meals per week. De serie die ze in 2019 hadden kon je zien welke kaart er in zat, maar daar zat ook altijd een plastic speeltje bij dus die kaarten waren 9 van de 10x krom. Maar halverwege de actie werden de kaarten ineens omgedraaid in de zak waardoor je het dus niet meer kon zien.. resultaat: 8 Zekrom figures in de kast :+

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ter info
2 september pokemon master reizen deel 1 op netflix

23 september pokemon the arceus chronicles of Netflix

Burp

• ErikT738
Heeft iemand enig idee of en wanneer de Trick or Trade BOOster bundles in Nederland beschikbaar komen? Halloween is hier niet echt een ding maar ik wil ze eigenlijk hebben voor Sint Maarten, genoeg kinderen die hier dan snoep komen halen. Momenteel staan ze alleen tegen belachelijke prijzen op Marktplaats.

• ChokingHazard
ErikT738 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 14:34:
Heeft iemand enig idee of en wanneer de Trick or Trade BOOster bundles in Nederland beschikbaar komen? Halloween is hier niet echt een ding maar ik wil ze eigenlijk hebben voor Sint Maarten, genoeg kinderen die hier dan snoep komen halen. Momenteel staan ze alleen tegen belachelijke prijzen op Marktplaats.

[Afbeelding]
Volgens mij komen die niet in NL beschikbaar. Er wordt op de Nederlandse Pokémon site ook geen melding van gemaakt en heb ook geen bericht gehad van Nederlandse retailers.

• Liegebeest
Maar toegegeven, het is een über-schattig idee.

Natuurlijk enorm duur weer, maar goed.

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:41

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Knamix schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 19:00:
Phoe..

Afgelopen week in Amsterdam geweest en voor de grap een pakje Celebrations gekocht omdat ik een zwak heb voor holo kaarten. Eerste pakje wat ik in 13 jaar heb gekocht en wat krijg ik er uit?

Een reprint van de charizard uit 1995 🫣.

Gisteren naar een winkel in Dordrecht gebracht om het te laten Graden bij Orange Grading.

Volgens meneer is de kaart goed gecenterd dus ik ben benieuwd :)

[Afbeelding]
Mag ik vragen waar in Amsterdam je bent geweest?
Ik zoek nog leuke winkels die kaarten in de toonbank hebben liggen! Bijna niet meer te vinden.
Iemand tips? Beetje in de buurt van Almere zou fijn zijn.

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-02 22:05
SpeedfreakR schreef op maandag 12 september 2022 @ 22:26:
[...]

Mag ik vragen waar in Amsterdam je bent geweest?
Ik zoek nog leuke winkels die kaarten in de toonbank hebben liggen! Bijna niet meer te vinden.
Iemand tips? Beetje in de buurt van Almere zou fijn zijn.
Ik raad de volgende winkels aan:

- A Space Oddity (meer figuurtjes van letterlijk alles wat met anime te maken heeft zoals Pokemon, dragonball Z, Naruto etc). Heeft ook pakjes liggen!

- the Gamekeeper (hier heb je veel Pokemon pakjes liggen van diverse series). Heeft ook een aantal losse kaarten in een mapje liggen. Hier heb ik mijn Charizard gepulled.

- Henk Comics (zoals de naam zegt meer comics, maar ook genoeg kaarten en booster boxen).

Leukste winkel (klein, maar fijn) is A Space Oddity.

Ik kreeg er een “zolder bij mijn oma” gevoel van. Heel knus, leuke dingetjes en figuurtjes en het is letterlijk stampvol kwa anime stuff. Hier moet je zeker naartoe!

[Voor 9% gewijzigd door Knamix op 13-09-2022 13:22]

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Vanmiddag een boosterbox van Lost Orgins geopend bij @drawing_a.k en echt veel goede kaarten getrokken, we hebben ook weer wat codekaarten over (pb voor eventueel overleg prijs voor overname).

• Bavs86
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 14-09-2022

Gisteren paar pakjes van de nieuwe TCG Lost Origin Sword & Shield besteld bij Nerdylicious en daar zat deze in :) :) :) op cardmarket.com kon ik alleen de Japanse versie vinden. Iemand die weet wat hij waard is?

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Bavs86 schreef op woensdag 14 september 2022 @ 22:08:
[Afbeelding]

Gisteren paar pakjes van de nieuwe TCG Lost Origin Sword & Shield besteld bij Nerdylicious en daar zat deze in :) :) :) op cardmarket.com kon ik alleen de Japanse versie vinden. Iemand die weet wat hij waard is?
Dit zegt collectr

[Voor 9% gewijzigd door G_Dragon op 14-09-2022 22:19]

• drawing_a.k
  • Registratie: Februari 2021
  • Nu online
G_Dragon schreef op woensdag 14 september 2022 @ 16:12:
Vanmiddag een boosterbox van Lost Orgins geopend bij @drawing_a.k en echt veel goede kaarten getrokken, we hebben ook weer wat codekaarten over (pb voor eventueel overleg prijs voor overname).

[Afbeelding]

[Afbeelding]
We hadden gewoon een extreem goede boosterbox met al deze pulls _/-\o_

• SaraNostra
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 01-02 15:59
G_Dragon schreef op woensdag 14 september 2022 @ 16:12:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Welke box is dat, precies?

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
De boosterbox van Lost Origin.

[Voor 32% gewijzigd door G_Dragon op 21-09-2022 07:12]

• drawing_a.k
  • Nu online
Lost origin momenteel de nieuwste set van de Pokémon tcg.

• ChokingHazard
Misschien is het leuk om het eens over het verzamelen van de kaarten te hebben. Globaal gezien zijn er twee manieren van het verzamelen, complete en master.
Een complete set bevat van elke kaart in een set 1 variant.
Een master set is elke variant van elke kaart.

Zelf ben ik een master collector, maar voor de base set is dat een erg dure hobby dus daar hou ik het bij complete. Wat doen jullie?

• FriXion
Ik ben meer van de complete sets, en dan alleen de series waar ik als kind mee in aanraking kwam (base t/m neo).

• ChokingHazard
FriXion schreef op woensdag 21 september 2022 @ 22:13:
Ik ben meer van de complete sets, en dan alleen de series waar ik als kind mee in aanraking kwam (base t/m neo).
Voor de oude sets snap ik dat, als je van de base set alle 4 de varianten wil hebben ben je een godsvermogen kwijt :+ Maar van de nieuwere sets vind ik het echt leuk om alle varianten te hebben. Bijvoorbeeld Sun & Moon #20 Tsareena. Daarvan heb je de normale holo variant en de reverse. Daarnaast zijn er nog 4 varianten die bij de League Challenge zijn gegeven. 1st, 2nd, 3rd en 4th Place. Dan moet ik die alle 6 hebben :+

• SpeedfreakR

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Ben sinds kort ook weer begonnen.
Ben nu de Pokemon Go TCG serie aan het sparen en ga voor de master set, heb hem ook bijna compleet en ook de promo’s.
Nu is die voor Pokemon Go wel makkelijker omdat het minder kaarten zijn.

Vandaag ook begonnen met de McDonalds serie

• ChokingHazard
SpeedfreakR schreef op donderdag 22 september 2022 @ 16:59:
Ben sinds kort ook weer begonnen.
Ben nu de Pokemon Go TCG serie aan het sparen en ga voor de master set, heb hem ook bijna compleet en ook de promo’s.
Nu is die voor Pokemon Go wel makkelijker omdat het minder kaarten zijn.

Vandaag ook begonnen met de McDonalds serie
Zijn de McDonalds kaarten al in NL beschikbaar? Ik ben de site van de McDonalds in de gaten aan het houden maar daar staat dat er t/m 14 september iets anders bij de Happy Meal zit.
In Duitsland zijn ze er wel maar die zijn Duits.

• SpeedfreakR

SpeedfreakR

Zoeffff.....

ChokingHazard schreef op donderdag 22 september 2022 @ 17:16:
[...]

Zijn de McDonalds kaarten al in NL beschikbaar? Ik ben de site van de McDonalds in de gaten aan het houden maar daar staat dat er t/m 14 september iets anders bij de Happy Meal zit.
In Duitsland zijn ze er wel maar die zijn Duits.
Yes sinds vandaag! Had al contact met McDonalds gehad en die zeiden deze week.
Net geweest en 2 losse speeltjes gehaald voor 1,85 per stuk(Almere-Buiten).
Er zit overigens gewoon een plastic speeltjes bij terwijl McDonalds Nederland dat niet meer zou doen. Het ging mij om de kaarten.

• SaraNostra
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 01-02 15:59
SpeedfreakR schreef op donderdag 22 september 2022 @ 17:21:
[...]

Er zit overigens gewoon een plastic speeltjes bij terwijl McDonalds Nederland dat niet meer zou doen. Het ging mij om de kaarten.
Alle McDonalds?

• SpeedfreakR

SpeedfreakR

Zoeffff.....

• ChokingHazard
SpeedfreakR schreef op donderdag 22 september 2022 @ 17:21:
[...]

Goed om te weten, vorig jaar is het me niet gelukt om de hele set compleet te krijgen. Heb wel van elke kaart 1 variant maar heb ze nog niet van allemaal holo. Moet dit jaar wel lukken denk ik, minder kaarten en minder holo's :)
Vorig jaar heb ik overigens wel gemerkt dat niet elke medewerker je 5 losse Happy Meals wil geven :+

[Voor 7% gewijzigd door ChokingHazard op 23-09-2022 21:05]

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
@SpeedfreakR op de website van de Mc Donalds staat nog niks... Hoop echt dat ze er zijn!

• ChokingHazard
G_Dragon schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 23:36:
@SpeedfreakR op de website van de Mc Donalds staat nog niks... Hoop echt dat ze er zijn!
Ik heb van een vriend ook gehoord dat ze er zijn. Ze staan sinds gister ook in de Engelse taal op Cardmarket :)

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Mijn vriendin rijdt vandaag even langs de Mc Donalds na de hondenschool, lekker happy meals als lunch :p (wij hebben nog veel codekaarten liggen die wegmogen tegen een kleine prijs, doe gerust een dm. )

• drawing_a.k
  • Nu online
Ik probeer zelf de complete set te completen en geen master set, want dat is gewoon niet te doen met die nieuwere sets. Want die zijn zo groot

[Voor 7% gewijzigd door drawing_a.k op 24-09-2022 10:54]

• SpeedfreakR

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Heb de McDonalds set bijna compleet, moet nog 1 kaart.. nr 3.. tot nu toe 17 pakjes open gemaakt.

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
SpeedfreakR schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 11:53:
Heb de McDonalds set bijna compleet, moet nog 1 kaart.. nr 3.. tot nu toe 17 pakjes open gemaakt.
Jemig hoe dan? 17 Happy meals gehaald?

• SpeedfreakR

SpeedfreakR

Zoeffff.....

G_Dragon schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 12:19:
[...]

Jemig hoe dan? 17 Happy meals gehaald?
Ja en nee.. Je kan de speeltjes ook los kopen.. Dus naar de balie lopen en zeggen. Ik wil 15 losse speeltjes kopen. Kosten 1,85 per stuk.
De vriendelijke medewerker zegt dan.. oohhh daar kan je een heleboel kindje blij mee maken.. Euhh ja tuurljk :o

• ChokingHazard
SpeedfreakR schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 13:13:
[...]

Ja en nee.. Je kan de speeltjes ook los kopen.. Dus naar de balie lopen en zeggen. Ik wil 15 losse speeltjes kopen. Kosten 1,85 per stuk.
De vriendelijke medewerker zegt dan.. oohhh daar kan je een heleboel kindje blij mee maken.. Euhh ja tuurljk :o
Ik ben gister bij twee McDonalds geweest, in Nederweert hadden ze de regel maximaal 4 pakjes per persoon. Uiteindelijk 12 meegekregen. In Roermond deden ze niet moeilijk en kregen we er 20. Heb wel gevraagd of ze dan nog voldoende hadden voor eventuele kinderen, maar het was al later op de avond dus geen enkel probleem. 2 sets compleet en een boel dubbele.

Ik vind overigens de verschillen in printkwaliteit tussen de individuele kaarten enorm groot, het lijkt wel alsof ze van slechtere kwaliteit zijn vergeleken met voorgaande jaren.
drawing_a.k schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 10:53:
Ik probeer zelf de complete set te completen en geen master set, want dat is gewoon niet te doen met die nieuwere sets. Want die zijn zo groot
Eens maar het is o zo mooi om door een volle map te bladeren. Ik heb van de Sun & Moon base set elke kaart in de normale en te verse variant. Daarnaast ook een hoop extra's zoals de Water Web holo's en andere theme deck varianten. Moet wel nog een hoop Championship uitgaven maar die zijn behoorlijk in de prijs.

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
Sinds een kleine 3 weken ben ik ook weer geïnteresseerd in Pokémon kaarten. Gisteren 3boxjes gekocht en uitgepakt:

Alleen nu vroeg ik mij af wat goede websites zijn om boxes te kopen. Ik heb veel interesse in de celebrations kaarten. Die op bol verkocht worden, zijn dat betrouwbare websites? Ik lees dat sommige websites resealen en de holo's ed eruit halen.

Ook word op bol bijvoorbeeld de pokemon go Mewtwo elite trainer box voor 45eu verkocht en bij Intertoys 60eu. Zit daar nog verschil in?

• Liegebeest
Aschtra schreef op zondag 25 september 2022 @ 14:09:

Alleen nu vroeg ik mij af wat goede websites zijn om boxes te kopen. Ik heb veel interesse in de celebrations kaarten. Die op bol verkocht worden, zijn dat betrouwbare websites?
Celebrations wordt denk ik nog moeilijk... kijk zelf naar de shop reviews, zou ik zeggen.

Ik zie dat de firma "GTDiscounts" is en ze hebben een hele gevulde website, het is haast een tweede bol.com. Ik heb d'r nooit van gehoord en kan er weinig over zeggen.
Ook word op bol bijvoorbeeld de pokemon go Mewtwo elite trainer box voor 45eu verkocht en bij Intertoys 60eu. Zit daar nog verschil in?
Neen, het is dezelfde box. En zolang er ook werkelijk staat dat de verkoop van de €45 box door bol.com gebeurt, zit je best veilig. Mooi meegenomen!

[Voor 11% gewijzigd door Liegebeest op 25-09-2022 18:21]

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Aschtra schreef op zondag 25 september 2022 @ 14:09:
Sinds een kleine 3 weken ben ik ook weer geïnteresseerd in Pokémon kaarten. Gisteren 3boxjes gekocht en uitgepakt:

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Alleen nu vroeg ik mij af wat goede websites zijn om boxes te kopen. Ik heb veel interesse in de celebrations kaarten. Die op bol verkocht worden, zijn dat betrouwbare websites? Ik lees dat sommige websites resealen en de holo's ed eruit halen.

Welkom! :)

Leuke pulls! Wij kopen sinds vorig jaar onze Boosterboxen en Elite Trainer boxen bij TCGPokémon en kregen altijd de dag op / na release netjes onze bestelling binnen. Ik, mijn vriendin en @drawing_a.k gaan eind deze maand daar weer een bestelling plaatsen van Silver Tempest, dan bestellen we:
  • 3x Elite Trainer Box
  • 1x Boosterbox
Er zit zeker wel verschil in waar je de boxen koopt, want er zitten op Marktplaats of Facebook ook neppe verkopers bij. Bij Bol.com hebben wij ook al twee keer een Elite Trainer Box besteld en netjes in huis gekregen.

Ik kan je aanraden om de app collectr te downloaden en daar je kaarten in te zetten, dan kan je elke dag zien of de waarde gestegen of gedaald is. Dit vinden wij namelijk zelf een hele fijne app.

• Liegebeest
G_Dragon schreef op zondag 25 september 2022 @ 18:47:
[...]
Er zit zeker wel verschil in waar je de boxen koopt, want er zitten op Marktplaats of Facebook ook neppe verkopers bij. Bij Bol.com hebben wij ook al twee keer een Elite Trainer Box besteld en netjes in huis gekregen.
Fair point over neppe verkopers, maar ik bedenk me natuurlijk ook: neppe kaarten.

Nou weet ik dat nep-boosters regelmatig in de omloop zijn. Maar nep Elite Trainer Boxen? Zijn die ook al gemaakt? :)
Ik kan je aanraden om de app collectr te downloaden en daar je kaarten in te zetten, dan kan je elke dag zien of de waarde gestegen of gedaald is. Dit vinden wij namelijk zelf een hele fijne app.
Goddank is dat niet iets voor iedereen. :) Ik zou niet weten waarom ik 't zou willen weten, word je al net zo nerveus van als elke dag de aandelen in de gaten houden. But, to each their own!

Pagina: 1 ... 26 ... 29 Laatste

Let op:
Er wordt hier niet gebedeld om codes. Delen mag natuurlijk wel altijd.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee