Het grote Pokémon Topic - Deel Twee Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 60 Laatste
Acties:
  • 264.471 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 10:21
Het is wat stil hier en dat terwijl er een uitbreiding op Sword en Shield is uitgekomen. Iemand die (ook) al The Isle of Armor aan het spelen is?

Ben zelf vrijdag toch maar overstag gegaan en ik heb twee sentimenten. Allereerst is de uitbreiding verrassend groot en uitgebreid als je kijkt naar wat er te ontdekken valt. In feite kom je in een vrije wereld terecht waarin je een aantal opdrachten kan doen, maar je verder - zover ik tot nu heb kunnen zien - geheel vrij kan gaan en staan.

Anderzijds is dit de eerste keer dat er een DLC voor een main story game is uitgekomen en als je kijkt naar wat je nu aan extra kosten hebt om de gehele ervaring te hebben ben ik wel wat geschrokken:
- spel zelf: EUR 45
- DLC: EUR 30
- Nintendo Switch Online: EUR 20 (per jaar)
- Pokemon Home premium: EUR 4 (per maand)

Ja, je kan zonder online spelen, maar ik heb gemerkt dat online max raid battles erg leuk zijn. En tevens de makkelijkste manier om gigantamax Pokémon te verkrijgen. En je krijgt standaard een box in Pokemon Home, maar er is weer geen optie om een pokedex tussen Sword/Shield en Home te synchroniseren. Ik heb afgelopen weekend een uur lang dit stramien doorlopen: box kopieren naar Home, opslaan, box weer terug naar Shield. Rinse and repeat.

Of die prijzen gerechtvaard zijn? Waarschijnlijk wel. Infrastructuur, ontwikkelaars etc kosten allemaal geld. Maar ik ben het niet gewend van de franchise.

Einde rant :)

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:03
@wackmaniac er is een apart Pokemon Sword/Shield topic waar de uitbreiding kort is besproken. Wel echt kort, ook daar is amper een opleving te zien. Ik loop overigens ook tegen die jaarlijkse kosten aan voor internet, ik gebruik het dan alleen voor Pokémon. Dat vind ik echt wel wat zonde. Verder naar mijn zin met de uitbreiding!

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Ah, die zal ik even zoeken. Neemt niet weg dat deze niet in Het Grote Pokémon Topic niet ook kan worden besproken, toch? :)

Edit: gevonden [Nintendo Switch] Pokemon Sword & Shield

[ Voor 25% gewijzigd door wackmaniac op 22-06-2020 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 19:41
Sowieso is er vanmiddag om 3 uur weer meer Pokemon nieuws.
Ik vermoed dat het hier hoogstwaarschijnlijk zal gaan om een Let's Go Johto, maar wie weet verrassen ze ons nog met wat meer dingen (een Pokken 2 zou ik leuk vinden)

We gaan het zien in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:30

Megalodon86

Enzyme X

Akaendra schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 10:11:
Sowieso is er vanmiddag om 3 uur weer meer Pokemon nieuws.
Ik vermoed dat het hier hoogstwaarschijnlijk zal gaan om een Let's Go Johto, maar wie weet verrassen ze ons nog met wat meer dingen (een Pokken 2 zou ik leuk vinden)

We gaan het zien in ieder geval :)
Let's Go Johto zou leuk zijn. Remakes van Diamond & Pearl ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-09 18:56
En...... het is League of Legends Pokémon Unite.....

:/

[YouTube: Team Up to Battle in Pokémon UNITE!]

MOBA in samenwerking met Tencent.

[ Voor 59% gewijzigd door chengbondkwok op 24-06-2020 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desutoroiya
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 17:32
Volgende game wordt een battle royal denk ik.

Steam: Desutoroiya || PSN: Kamikaza

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zironako
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-09 20:25
Man man man, wat een teleurstelling dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
Naja, een annoucement die ik zeker niet had verwacht. had wat mij betreft ook best vorige week erbij genomen kunnen worden.
Tencent is nou ook niet de meest ideale developer wat betreft mensenrechten in Hongkong enzo.
Pokemon als Moba is ook een beetje late to the party, en het is ook maar te zien of het uberhaupt wel aanslaat. Zo te zien willen ze er wel wat mee gaan doen als e-sport, gezien de beelden vooraf allemaal van the Pokemon World Championships waren.

Ik zal het denk ik wel een keertje downloaden en spelen, bevalt het me niet, dan gooien we het er gewoon weer af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 11:34
Is er iemand die me kan helpen om wat pokémon te laten evolueren? Heb een Kadabra, Haunter en Machamp die ik heen en weer wil ruilen om te laten evolueren. Stuur me een DM :) Gaat om Pokémon Let's Go Pikachu trouwens.

[ Voor 11% gewijzigd door JanW op 25-06-2020 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Zijn het getrainde mon? Zo niet dan zou je de GTS kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
@wackmaniac wat bedoel je met getrainde mon? Ze zijn getraind ja. Let's Go heeft toch geen GTS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Met getraind bedoel ik of je dezelfde Pokémon weer terug wilt of dat het puur gaat om het completeren van de Pokédex. In dat laatste geval kan je volgens mij de Pokémon naar Pokémon Home moeten kunnen zetten, van daar uit ruilen via de GTS en dan weer terug zetten naar Let's Go. Maar ik heb dat nog niet geprobeerd, dus ik weet het niet zeker.

Edit: van het weekend even getest en trade evolutions werken niet via de GTS 😔

[ Voor 10% gewijzigd door wackmaniac op 29-06-2020 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm86
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-09 10:40
Zou iemand mij kunnen helpen met Vulpix en Pinsir om mijn pokedex te kunnen afronden in Lets Go Pikachu? En als we dan toch bezig zijn met de trade evolutions. _/-\o_

[ Voor 23% gewijzigd door Brainstorm86 op 15-07-2020 16:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wackmaniac
Ik heb zelf ook Pikachu, dus ik moet even kijken of ik ze heb en kan breeden.

Edit: Breeden is dus geen ding in Let's Go ... :(

[ Voor 25% gewijzigd door wackmaniac op 16-07-2020 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm86
wackmaniac schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 17:14:
Ik heb zelf ook Pikachu, dus ik moet even kijken of ik ze heb en kan breeden.

Edit: Breeden is dus geen ding in Let's Go ... :(
Ik heb net een PM van iemand dus komt wel goed, bedankt voor het controleren.

[ Voor 16% gewijzigd door Brainstorm86 op 16-07-2020 09:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wackmaniac
Brainstorm86 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 09:45:
[...]

Jammer, misschien iemand anders met Eevee die mij even wil helpen?
Je hebt een DM; ik heb er een aantal uit Go gehaald, dus ik heb er kan wel wat geruild worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm86
wackmaniac schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 09:46:
[...]

Je hebt een DM; ik heb er een aantal uit Go gehaald, dus ik heb er kan wel wat geruild worden.
Bedankt voor de snelle trade! Nu kan ik mijn pokedex compleet maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22:27
Iemand hier die mij even wilt helpen met wat Evolution trades voor mijn Living Dex??!

EDIT: Dit is voor Shield/Sword.

[ Voor 17% gewijzigd door Sir_Lion op 27-07-2020 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slobmeister
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 17-02 00:26
Hi allemaal,

Ik ben echt een leek op Pokemon gebied, dus kan jullie hulp (hopelijk) goed gebruiken.

Mijn zoontje van 7 is razend enthousiast over de Pokemon Trading Card Game. We hebben onlangs 2 Theme Decks gekocht van Sword & Shield. Ik kende het spel helemaal niet, maar heb wel al jaren ervaring met Hearthstone en werd in positieve zin verrast omdat het best wat raakvlakken kent.

Maar.. met 2 Theme Decks wordt het toch op een gegeven moment wat eentoning. Bovendien twijfel ik over de balans ivm de weakness Fire tov Water. Dus ja. Wat nu? We zijn vooralsnog geen verzamelaars, maar vinden het leuk om een deck op te bouwen met verschillende kaarten. Nu zijn mijn vragen als volgt;

1.Is mijn beste optie extra pakjes uit de Sword & Shield serie? Ik vind ze in de lokale speelgoedzaak voor 6,99 voor een pakje van 10. Als dat mijn beste optie is zij het zo, maar ik vind ze best prijzig.
2. Kies ik voor willekeurige (goedkope) 2e hands (?) kaarten? Kan ik kaarten van andere expansions bijvoorbeeld zonder problemen inpassen in mijn reeds bestaande startersdeck van Sword & Shield?
3. Zo ja; waar let ik op bij een aankoop op bv. Marktplaats? Zijn ze wel echt? Kan je dit eenvoudig zien? Zit er veel verschil tussen de expansions en zijn er andere zaken waar ik op moet letten?

Ik hoop dat jullie mij een beetje op weg kunnen helpen in deze voor mij nog onbekende, maar gigantische wereld..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ninc
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 19:32
Slobmeister schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 21:30:
Hi allemaal,

Ik ben echt een leek op Pokemon gebied, dus kan jullie hulp (hopelijk) goed gebruiken.

Mijn zoontje van 7 is razend enthousiast over de Pokemon Trading Card Game. We hebben onlangs 2 Theme Decks gekocht van Sword & Shield. Ik kende het spel helemaal niet, maar heb wel al jaren ervaring met Hearthstone en werd in positieve zin verrast omdat het best wat raakvlakken kent.

Maar.. met 2 Theme Decks wordt het toch op een gegeven moment wat eentoning. Bovendien twijfel ik over de balans ivm de weakness Fire tov Water. Dus ja. Wat nu? We zijn vooralsnog geen verzamelaars, maar vinden het leuk om een deck op te bouwen met verschillende kaarten. Nu zijn mijn vragen als volgt;

1.Is mijn beste optie extra pakjes uit de Sword & Shield serie? Ik vind ze in de lokale speelgoedzaak voor 6,99 voor een pakje van 10. Als dat mijn beste optie is zij het zo, maar ik vind ze best prijzig.
2.Kies ik voor willekeurige (goedkope) 2e hands (?) kaarten? Kan ik kaarten van andere expansions bijvoorbeeld zonder problemen inpassen in mijn reeds bestaande startersdeck van Sword & Shield?
3. Zo ja; waar let ik op bij een aankoop op bv. Marktplaats? Zijn ze wel echt? Kan je dit eenvoudig zien? Zit er veel verschil tussen de expansions en zijn er andere zaken waar ik op moet letten?

Ik hoop dat jullie mij een beetje op weg kunnen helpen in deze voor mij nog onbekende, maar gigantische wereld..
M.b.t. je vragen:
  1. Met losse pakjes weet je niet wat je krijgt. Dat kan aan de ene kant leuk zijn als je net de kaart krijgt die je nodig hebt voor je deck, maar andere kant weer frusterend als er niets matcht. Als je specifiek een deck wilt bouwen, dan loont het zich meer om losse kaarten te kopen op verschillende geverifieerde sites.
  2. Als je alleen met je zoontje speelt, kan je elke kaart die je wilt gebruiken, zolang jullie maar plezier hebben. Ga je bijvoorbeeld competitief spelen, dan kan je alleen kaarten gebruiken die in het standard format gebruikt worden (Rotation)
  3. Kopen op marktplaats, ebay of amazon is altijd het risico op nep kaarten. Zaak is om erop te letten of de verkoper goede reviews heeft en nergens bekend staat als fraudeur. Je kan kaarten checken op echtheid met tips zoals op JustinBasil voor fake cards te herkennen. Echter kom je hier pas achter als je ze al gekocht en ontvangen hebt.
Samenvattend, zolang je met je zoontje speelt, kan je alle kaarten combineren van ieder expansion wat je wilt, zolang jullie er maar plezier uit halen.
Wil je snel een leuke deck hebben om af te wisselen, kan je ook de Pokémon League Battle Decks van Pikarom of Reshiram kopen (29,95 euro voor een deck), die zijn meteen competitief te gebruiken en een goede afwisseling.
Tevens is de Trainer's toolkit een goede koop, hier zitten vele goede kaarten om je deck een boost te geven.

[ Voor 0% gewijzigd door ninc op 05-08-2020 20:05 . Reden: Prijzen gecorrigeerd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slobmeister
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 17-02 00:26
Bedankt voor je uitgebreide reactie! Voor mij zeer nuttige info geweest.

Omdat de insteek vooralsnog is om enkel potjes tegen mijn zoontje te spelen heb ik besloten om in eerste instantie een X aantal kaarten aan te schaffen via Marktplaats.
Als ik mij niet vergis (anders hoor ik dit graag) is het verstandig om een gezonde mix te hebben tussen Energy kaarten (ongeacht het soort of jaartal), Pokémon kaarten (zullen in eerste instantie voornamelijk common en uncommon kaarten zijn omdat we nog amper kaarten hebben en deze goedkoop zijn) en trainings kaarten.

De decks voor 16 euro waar je over spreekt heb ik niet kunnen vinden. Niet voor deze prijs althans.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ninc
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 19:32
Slobmeister schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 16:59:
[...]

Bedankt voor je uitgebreide reactie! Voor mij zeer nuttige info geweest.

Omdat de insteek vooralsnog is om enkel potjes tegen mijn zoontje te spelen heb ik besloten om in eerste instantie een X aantal kaarten aan te schaffen via Marktplaats.
Als ik mij niet vergis (anders hoor ik dit graag) is het verstandig om een gezonde mix te hebben tussen Energy kaarten (ongeacht het soort of jaartal), Pokémon kaarten (zullen in eerste instantie voornamelijk common en uncommon kaarten zijn omdat we nog amper kaarten hebben en deze goedkoop zijn) en trainings kaarten.

De decks voor 16 euro waar je over spreekt heb ik niet kunnen vinden. Niet voor deze prijs althans.
Sorry, foutje van mijn kant! Die league decks kosten 29,95 per stuk, haalde ze met iets anders in de war. Maar zijn goede en leuke decks om te hebben.

Als je met gezond mix bedoelt om een deck voor de fun te bouwen: ja, gewoon een goede balans hebben, dan kan je veel variëren.
Voor wat competievere decks, is minder energie en meer trainerskaarten aanbevolen.

Tip: kijk of er bij je in de buurt weer Pokémon leagues georganiseerd worden. Hier kan je vrij spelen, ruilen en leren met andere tegenstanders van verschillende leeftijden (afhankelijk van wie er allemaal in je buurt speelt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:34
Wat @ninc aangeeft: decks die competitief sterker zijn, leunen veel zwaarder op trainers en items, om te zorgen dat het deck doet wat jij wilt. De "engine" van je deck zeg maar. Veel pre-made decks zijn redelijk licht op de items en men gebruikt een kekke Pokémon als lokkertje. Uitzondering zijn dingen als de Battle Arena Duel Decks, zoals Keldeo vs Rayquaza. Die hebben wij hier in huis en die zijn pittiger qua opbouw en hebben ook werkelijk goede items aan boord.

Wil je je booster packs voor ietsjes minder geld kopen, inclusief leuke hebbedingetjes, kijk dan eens naar de Elite Trainer Boxes. Bijvoorbeeld deze bij ReneCards.nl. Voor vijftig euro krijg je 8 boosters, 65 sleeves, 45 energy kaarten, een setje van 6 mooie dobbelstenen en nog wat grut. Dat was voor mij de favoriete manier om boosters te halen :)

Wil je een bestaand deck tweaken? Kijk dan zeker eens naar singles. Vooral met commons en uncommons kan je redelijk betaalbaar snel aanpassingen maken.

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
Normaal gesproken zou volgende week Pokemon Worlds weer zijn. Natuurlijk dit jaar niet vanwege corona, maar ik verwacht wel dat er wat aankondigingen zullen zijn volgende week, die anders normaliter tijdens de Worlds opening gedaan zouden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Kan iemand me helpen met het compleet krijgen van m'n Pokédex in Let's Go Pikachu. Ik moet de trade evolutions nog (Machamp, Gengar, Alakazam en Golem). Trade back is niet nodig, behalve bij Golem (tenzij Alolan Golem is).

Inmiddels al geregeld.

[ Voor 11% gewijzigd door JanW op 05-10-2020 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86

Megalodon86

Enzyme X

JanW schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:25:
Kan iemand me helpen met het compleet krijgen van m'n Pokédex in Let's Go Pikachu. Ik moet de trade evolutions nog (Machamp, Gengar, Alakazam en Golem). Trade back is niet nodig, behalve bij Golem (tenzij Alolan Golem is).
Ken je niet iemand die Pokémon Go speelt? Die kan ze zo naar je overzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-07 19:07
Ok holy thread resurrection, sorry daarvoor. Maar mijn zoon is helemaal Pokemon fan, en wil nu blijkbaar ook Pokemon trading cards. Ik wil voor zijn verjaardag naast wat Lego, ook wat Pokemon kaarten kopen. Echter in alle winkels zijn deze uitverkocht, en online heb ik geen idee welke ik moet halen. Wat is het verschil tussen alle soorten kaarten, en welke zijn de gangbare/gebruikelijke?

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86

Megalodon86

Enzyme X

Als hij nog niks heeft, kan je het bijna niet fout doen. Meestal krijg je het meeste (verschillende) kaarten door een box te kopen. Daar zitten boosters in van verschillende subseries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Ach, heb ik nou helemaal achter het net gevist met de "elite trainer box" voor Celebrations? Kom er pas net deze week achter dat ie d'r was, maar is alweer overal uitverkocht.

EDIT: Holy carp. 7 Oktober kwamen ze binnen bij ReneCards, 9 Oktober waren ze uitverkocht. :D

[ Voor 21% gewijzigd door Liegebeest op 15-10-2021 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
bones schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 18:58:
Ok holy thread resurrection, sorry daarvoor. Maar mijn zoon is helemaal Pokemon fan, en wil nu blijkbaar ook Pokemon trading cards. Ik wil voor zijn verjaardag naast wat Lego, ook wat Pokemon kaarten kopen. Echter in alle winkels zijn deze uitverkocht, en online heb ik geen idee welke ik moet halen. Wat is het verschil tussen alle soorten kaarten, en welke zijn de gangbare/gebruikelijke?

Iemand een idee?
Laat'm vooral uitkijken met ruilen. Dat gebeurt veelvuldig op school en daar wordt driftig geruild in bootleg (nep) kaarten, plus voor je 't weet gaat er een dure zeldzame kaart weg, met wat rommel retour. Niet om je bang te maken :D

Als je een beetje leuk aan de bak wilt: er zijn ook in NL bedrijven die echte Pokémon kaarten her-verkopen in bundeltjes. Altijd leuk en een stuk betaalbaarder omdat alle dure zeldzame kaarten er al uit zijn gevist.

Betrouwbare partner is bijvoorbeeld ReneCards -> https://www.renecards.nl/c-5213133/grab-bag/

€1 voor een "grabbelton" van 10 losse kaarten. Leuk als een groentje gauw een paar kaarten wil. Ik ga d'r van uit dat ie misschien nog te jong is om het spel zelf te spelen. Mocht dat niet zo zijn, dan kan je beter naar voor-gebouwde decks kijken.

[ Voor 15% gewijzigd door Liegebeest op 15-10-2021 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-07 19:07
Liegebeest schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 14:53:
[...]

Laat'm vooral uitkijken met ruilen. Dat gebeurt veelvuldig op school en daar wordt driftig geruild in bootleg (nep) kaarten, plus voor je 't weet gaat er een dure zeldzame kaart weg, met wat rommel retour. Niet om je bang te maken :D

Als je een beetje leuk aan de bak wilt: er zijn ook in NL bedrijven die echte Pokémon kaarten her-verkopen in bundeltjes. Altijd leuk en een stuk betaalbaarder omdat alle dure zeldzame kaarten er al uit zijn gevist.
Bedankt voor de info. Is er ergens een site waar de dure/zeldzame kaarten op vermeld staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
bones schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 14:57:
[...]

Bedankt voor de info. Is er ergens een site waar de dure/zeldzame kaarten op vermeld staan?
Ik heb'm nog een beetje aangepast, m'n bericht. Met wat meer uitleg.

Zeldzame kaarten herken je doorgaans aan een markering op de kaart, of aan het feit dat't zo'n supercoole holo kaart is :D Ja er zijn een heleboel sites waarop je de courante prijzen na kan kijken, maar ga er van uit dat als er een sterretje op staat (of het is zo'n holo) dat ie'm beter even niet kan ruilen ;)

Zie ook -> https://dotesports.com/ne...tcg-card-rarity-explained

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 13-09 08:55
Ik weet niet zo goed of deze vraag in dit topic hoort, maar misschien hebben jullie een oplossing:

Ik ben op mijn Nintendo 3DS ingelogd met een Nintendo Account X, maar op mijn Switch ingelogd op account Y. Nou wil ik gebruik maken van Pokemon Bank op de 3DS en moet daarvoor verlengen, maar heb geen tegoed op de account X; wel op Y. Dit zijn dus twee verschillende Nintendo Accounts.

Ik heb even gegoogeld maar samenvoegen/mergen van accounts schijnt niet mogelijk te zijn. Is er een andere mogelijkheid? Als ik op de 3DS op account Y inlog, blijft de inhoud van Pokemon Bank dan hetzelfde?
Ik zit hard in twijfel om weer te beginnen met het sparen van Pokémon kaarten, maar kan de knoop nog niet doorhakken. Het kan een leuke maar ook zo'n dure hobby zijn, maar je doet er verder niks met de kaarten na het uitpakken :9 .

Ben al 23 jaar een Pokémon / Dragon Ball fan en nooit gestopt met spelen van de Pokémon spellen, zijn er hier actieve verzamelaars die al een mooie collectie hebben? Ben namelijk stiekem wel nieuwsgierig :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

de Foarsitter schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 13:29:
Ik weet niet zo goed of deze vraag in dit topic hoort, maar misschien hebben jullie een oplossing:

Ik ben op mijn Nintendo 3DS ingelogd met een Nintendo Account X, maar op mijn Switch ingelogd op account Y. Nou wil ik gebruik maken van Pokemon Bank op de 3DS en moet daarvoor verlengen, maar heb geen tegoed op de account X; wel op Y. Dit zijn dus twee verschillende Nintendo Accounts.

Ik heb even gegoogeld maar samenvoegen/mergen van accounts schijnt niet mogelijk te zijn. Is er een andere mogelijkheid? Als ik op de 3DS op account Y inlog, blijft de inhoud van Pokemon Bank dan hetzelfde?
Vraagje:

Bedoel je met verlengen Nintendo Online of iets anders?

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nieuw hoofdtopic staat online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

zo das lang geleden dat ik hier ben geweest, wel geinig dat ik sinds mijn laatste post hier, mijn pokemon tcg collectie ontzettend is gegroeid, en een van de bekendste pokemon tcg (nieuws)fansite heb gemaakt in 2019.

Hoe vinden jullie PLA? Vind het fantastisch.
iPodKiller schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 16:55:
zo das lang geleden dat ik hier ben geweest, wel geinig dat ik sinds mijn laatste post hier, mijn pokemon tcg collectie ontzettend is gegroeid, en een van de bekendste pokemon tcg (nieuws)fansite heb gemaakt in 2019.

Hoe vinden jullie PLA? Vind het fantastisch.
Mag ik vragen hoe jij het doet kwa aankopen?
Bestel je 1 pakje / box per maand of heb je geen regelmaat erin, want ik twijfel om weer te gaan sparen maar ben er nog niet overuit!

Mooie website!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

G_Dragon schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 17:01:
[...]

Mag ik vragen hoe jij het doet kwa aankopen?
Bestel je 1 pakje / box per maand of heb je geen regelmaat erin, want ik twijfel om weer te gaan sparen maar ben er nog niet overuit!

Mooie website!
Thanks 8)

ik ben meer van het kopen van singles (losse kaarten). De engelse sets zijn helaas te groot om chase cards te krijgen die je wil, is financieel gewoon onmogelijk. Ik pre-order wat van de nieuwste set als er leuke promos in de producten zitten (nu zitten er bijvoorbeeld eeveelutions promos in, moet ik hebben!!). En daarna zie ik wel wat ik open.

Daarbij koop ik nog wel eens voor de fun wat japanse booster boxes uit Japan als er een set uitkomt, en heb daar nu ook vrienden om makkelijk spullen uit te wisselen tegen kostprijs.

Overigens is het inconsistent bij mij. Ik spaar primair umbreon espeon en lugia kaarten, als daar nieuwe kaarten van uitkomen, ga ik helemaal los.

Maar voor de rest is het, is een kaart mooi en goedkoop om te kopen? Dan koop ik hem. En de art zal maar eens ook steengoed zijn tegenwoordig (special arts) 8)7

Maar een gepast antwoord voor je vraag is er gewoon niet.

Je kunt nu prachtige kaarten kopen onder een heel beperkt budget, echter is het gewoon zeer leuk om rond te hangen in de community. Je kunt pakjes openen en je komt vast wel iets leuks tegen.

Voor COVID een ding was had ik een eigen officiele pokemon league (is nu nog steeds on hold), zeer gezellig en leuk voor jong en oud (letterlijk) maar dat gaat nu niet zo lekker meer :+ Dat is wat ik sowieso aanraad, maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iPodKiller schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 19:11:
[...]

Thanks 8)

ik ben meer van het kopen van singles (losse kaarten). De engelse sets zijn helaas te groot om chase cards te krijgen die je wil, is financieel gewoon onmogelijk. Ik pre-order wat van de nieuwste set als er leuke promos in de producten zitten (nu zitten er bijvoorbeeld eeveelutions promos in, moet ik hebben!!). En daarna zie ik wel wat ik open.

Daarbij koop ik nog wel eens voor de fun wat japanse booster boxes uit Japan als er een set uitkomt, en heb daar nu ook vrienden om makkelijk spullen uit te wisselen tegen kostprijs.

Overigens is het inconsistent bij mij. Ik spaar primair umbreon espeon en lugia kaarten, als daar nieuwe kaarten van uitkomen, ga ik helemaal los.

Maar voor de rest is het, is een kaart mooi en goedkoop om te kopen? Dan koop ik hem. En de art zal maar eens ook steengoed zijn tegenwoordig (special arts) 8)7

Maar een gepast antwoord voor je vraag is er gewoon niet.

Je kunt nu prachtige kaarten kopen onder een heel beperkt budget, echter is het gewoon zeer leuk om rond te hangen in de community. Je kunt pakjes openen en je komt vast wel iets leuks tegen.

Voor COVID een ding was had ik een eigen officiele pokemon league (is nu nog steeds on hold), zeer gezellig en leuk voor jong en oud (letterlijk) maar dat gaat nu niet zo lekker meer :+ Dat is wat ik sowieso aanraad, maar helaas.
Geen dank, ik vind hem oprecht heel mooi!

Die single kaarten kunnen soms een stuk duurder zijn dan een pakje of trainer box, maar als je hier en daar er een koopt en over de jaren verzameld heb je wel specifiek de kaarten die je zelf graag wil. Dat is geen slecht idee, zoals die eevee evolutions is gewoon iets waar ik zelf nog wel voor zou kunnen gaan sparen want die zijn gewoon prachtig. Zoals deze prachtige nieuwe sets van Espeon , Sylveon , Umbreon O-) .

Het is heel handig om adressen te hebben waar je kaarten kan kopen voor een leuk prijsje, want ik zat gisteren te kijken of ik die nieuwste Brilliant Stars zou gaan pre-orderen maar bij de goedkoopste website betaal je al vrij snel 7 euro aan verzendkosten. Bij bol.com is dit dan iets duurder maar geen verzendkosten, dat is helaas wel een beetje jammer als je denkt de goedkoopste website hebt gevonden. Heb jij toevallig al de Pokemon Fusion Strike Elite Trainer Box ooit gekocht? Zit er heel hard over te denken om hiermee misschien weer te gaan beginnen.

Mag ik vragen waar jij je prachtige kaarten voor een beperkt budget koopt? Als je dit niet openbaar wil delen mag je natuurlijk ook altijd nog een PM doen :).

@iPodKiller Bestel ik een Elite Trainer Box, word die slecht behandeld door de DPD. Er staat zelfs op de doos breekbaar, maar Bol.com gaat regelen met de partner dat we een nieuwe krijgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C9yjYRAZL-Sky7Sl0rCBtiF_Rj4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nEyCoNbg6buLcDtjeHTiZ10W.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tfj_deIC-jl6b_FyQYNUq0cCduA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TsAGYwdqcop2aXB1pIBpYLO4.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rfr0qwyglwFSn5Uwb3UZekzp6nA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XyNgNsyhw7NA261BBbtN25SK.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liegebeest
Is dat een betrouwbare site? Hoe kunnen zij al die grote boxen en sets met zo'n korting aanbieden?

In mijn achterhoofd prikt "if it looks too good to be true, it probably is."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-09 14:48

Ypho

Allround Nerd

Bij puur toeval dit topic gevonden in de "actieve topics" lijst. Ik kan me de dag nog herinneren dat ik mijn eerste boosters kocht uit de Base set, en pokemon Blue kocht voor de Gameboy. Jaren het kaartspel gespeeld, en toen ik "ouder" was over gestapt op Macic: the Gathering. Nu een zoontje van 8 ook gek is van pokemon, en kaartspellen. Een halfjaar terug begonnen met basis-MtG, maar dat is wat ingewikkeld. Van Sinterklaas heeft hij een berg pokemonkaarten gehad, en samen met een deel van mijn oude kaarten hebben we nu twee hele simpele decks gemaakt en leer ik hem nu het spel.

Als hij iets beter Engels begrijpt, maar eens mijn oude Gameboy aan hem geven met Pokemon R/B/Y :)

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Liegebeest schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 07:25:
[...]

Is dat een betrouwbare site? Hoe kunnen zij al die grote boxen en sets met zo'n korting aanbieden?

Collega van mij besteld hier al een jaar haar kaarten en heeft deze nieuwe trainer box daar ook weer besteld, ze heeft nog geen een keer met lege handen gestaan dus kan wel zeggen dat het betrouwbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Ypho schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 07:41:

Als hij iets beter Engels begrijpt, maar eens mijn oude Gameboy aan hem geven met Pokemon R/B/Y :)
Tijd om even een gamebit op te snorren, zodat je de batterij kan vervangen.

Mijn dochter is ook serieus met TCGs begonnen dankzij Pokémon. Daarna is ze aan Keyforge gegaan, wat ik ook een top-spel vindt (de kosten zijn sowieso enorm veel lager).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

Liegebeest schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 12:05:
[...]

Tijd om even een gamebit op te snorren, zodat je de batterij kan vervangen.

Mijn dochter is ook serieus met TCGs begonnen dankzij Pokémon. Daarna is ze aan Keyforge gegaan, wat ik ook een top-spel vindt (de kosten zijn sowieso enorm veel lager).
Geen enkel probleem. Ik heb een stapel gemodde GB/GBC/GBA etc, heb al dat spul liggen. Laatst de batterij van Red vervangen om weer eens te spelen. Blijft toch wel een van de leukere pokemon-games. De laatste generatie zit zo veel dialoog/verhaal in, dat ik me er gewoon doorheen moet slepen. Laat mij maar lekker gewoon lopen.

Keyforge ken ik alleen van naam, nooit gespeeld verder. Maar aangezien het een LCG is, is het hele "Trading" of "Collection" aspect weg, en inderdaad een stuk goedkoper.

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

G_Dragon schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 08:31:
[...]

Geen dank, ik vind hem oprecht heel mooi!

Die single kaarten kunnen soms een stuk duurder zijn dan een pakje of trainer box, maar als je hier en daar er een koopt en over de jaren verzameld heb je wel specifiek de kaarten die je zelf graag wil. Dat is geen slecht idee, zoals die eevee evolutions is gewoon iets waar ik zelf nog wel voor zou kunnen gaan sparen want die zijn gewoon prachtig. Zoals deze prachtige nieuwe sets van Espeon , Sylveon , Umbreon O-) .

Het is heel handig om adressen te hebben waar je kaarten kan kopen voor een leuk prijsje, want ik zat gisteren te kijken of ik die nieuwste Brilliant Stars zou gaan pre-orderen maar bij de goedkoopste website betaal je al vrij snel 7 euro aan verzendkosten. Bij bol.com is dit dan iets duurder maar geen verzendkosten, dat is helaas wel een beetje jammer als je denkt de goedkoopste website hebt gevonden. Heb jij toevallig al de Pokemon Fusion Strike Elite Trainer Box ooit gekocht? Zit er heel hard over te denken om hiermee misschien weer te gaan beginnen.

Mag ik vragen waar jij je prachtige kaarten voor een beperkt budget koopt? Als je dit niet openbaar wil delen mag je natuurlijk ook altijd nog een PM doen :).
Ik raad aan voor single kaarten cardmarket, dat is een prima kaart verkoop marktplaats voor individuele verkopers. Hierbij is het wel geval: Vraag fotos aan en kijk na of de verkoper het in een toploader verstuurd. Dat is een plastic schermhoes dat aan de randen van hard plastic is. Hierdoor gaat je kaart niet buigen in de post. Sommige verkopers willen het soms los in de envelop gooien, vooral bij goedkopere kaarten.

eBay is duurder, maar daar heb je ook ebay garantie.

Als je producten wil kopen, mijn advies is: Pre order bij Game Mania als ze beschikbaar komen op hun website. Je weet toch al of je een product wil of niet van tevoren. Die hebben altijd uitlevergarantie en het komt zelden voor dat ze een product niet uitleveren. Ze zijn groot afnemer bij de distributeur in de Benelux.
G_Dragon schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 18:24:
@iPodKiller Bestel ik een Elite Trainer Box, word die slecht behandeld door de DPD. Er staat zelfs op de doos breekbaar, maar Bol.com gaat regelen met de partner dat we een nieuwe krijgen.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Ah dat is jammer.. zelf zelden meegemaakt dat een Elite Trainer Box ingedeukt aan is gekomen, dan moet je bezorger je wel ontzettend haten, dat is echt solide karton. Wel mooi dat je je geld terug hebt gekregen. Mocht je de kapotte ETB houden? Zo ja, wat heb je eruit gekregen? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Liegebeest schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 07:25:
[...]

Veel van die nieuwe of minder bekende webshops, kopen niet direct via asmodee nederland, die zijn de officiele TPCi Pokemon TCG distributeur in de Benelux. Die kosten ook ietsjes duurder om in te kopen, vooral als kleinere afnemer. En je wordt niet snel toegelaten (vooral na 2021). Maar zijn of course, de officiele distributeur.

Zij kopen meestal in bij een andere non-officiele TPCi distributeur in het buitenland voor goedkoper, enkel hierbij is dat je meestal hebt te maken met langere levertijden en soms leveren ze gewoon niet. Dan krijg je pas weken of zelfs maanden na release dat product pas binnen, of worden ze geannuleerd omdat er geen restock voor ze komt. Dat soort winkels zijn dus in de meeste gevallen geen oplichters, maar zijn gewoon een stukje minder betrouwbaar vanwege dit soort dingen als ze niet direct uit voorraad leverbaar zijn. En uiteraard, opslag is ook een issue. Veel kleinere winkels moeten voorraad kwijt dat blijft liggen, die hebben de gigantische opslagruimte niet om veel producten te bewaren, dus worden ze 'gedumpt' voor onder adviesprijs. Nu kom je er wel vanaf omdat het nu nog steeds populair is in Nederland (beste jaar ooit in Europa voor TPCi in 2021), maar winkels willen groot afnemen als het kan omdat het zo populair is.

Dus bij pre-orders:

Dus het is goedkoper met minder zekerheid, of je gaat de adviesprijs betalen bij de grote jongens (intertoys, game mania, bol etc) en je krijgt 95% uitlevergarantie op release ook en de betrouwbaarheid van deze winkels.

Die grote issue is, de meest gehypede producten zijn al bij de pre-orders uitverkocht, dus losse verkoop na release vind je helaas niet zo snel, dan moet je echt mensen kennen, winkels afgaan of diep het internet afgaan en maar hopen.

Mijn advies is bij pre-orders voor gehypede producten. Gewoon het laatste nieuws volgen en game mania in de gaten houden als deze beschikbaar komt voor pre-order.

[ Voor 17% gewijzigd door iPodKiller op 20-02-2022 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iPodKiller schreef op zondag 20 februari 2022 @ 13:18:
[...]

Ik raad aan voor single kaarten cardmarket, dat is een prima kaart verkoop marktplaats voor individuele verkopers. Hierbij is het wel geval: Vraag fotos aan en kijk na of de verkoper het in een toploader verstuurd. Dat is een plastic schermhoes dat aan de randen van hard plastic is. Hierdoor gaat je kaart niet buigen in de post. Sommige verkopers willen het soms los in de envelop gooien, vooral bij goedkopere kaarten.

eBay is duurder, maar daar heb je ook ebay garantie.

Als je producten wil kopen, mijn advies is: Pre order bij Game Mania als ze beschikbaar komen op hun website. Je weet toch al of je een product wil of niet van tevoren. Die hebben altijd uitlevergarantie en het komt zelden voor dat ze een product niet uitleveren. Ze zijn groot afnemer bij de distributeur in de Benelux.
Wij hebben toch besloten om langzaam weer te beginnen met het sparen van Pokémon kaarten, we vinden het dan wel een stuk leuker dat je de kaarten zelf trekt door het opnemen van een pakje want dan weet je door het verrassingselement namelijk niet wat je krijgt. Ik heb laatst wel een Sylveon besteld via Ebay voor mijn vriendin en die kwam inderdaad in zo'n toploader binnen zoals je al aangeeft, en heb trouwens bij de Gamemania een boosterpack besteld vanwege de pre-order Mewtwo kaart die je er dan bij krijgt.

We hebben ook direct deze map besteld waarin 400 kaarten kunnen en inmiddels al binnengekregen, zodat de kaarten in goede staat blijven. ( zie foto ) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X2uDzzgiD5Bz0KRNkl8oYFH2XzE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/f7t9R9tuzIlY4ihCQgvbtLYZ.jpg?f=user_large

Wij gaan samen met een collega zo'n Pokemon Brilliant Stars Booster Box halen en dan met ze drieën uitpakken, zij neemt ook nog de Pokemon Brilliant Stars Elite Trainer Box mee dus dat gaat een gezellig middag worden! Vind het erg leuk dat we iemand in de buurt hebben gevonden die ook Pokémon kaarten spaart en dat we op deze manier de kosten en het plezier kunnen delen! En dan hebben we ook nog Tweakers, maar ik zie naast ons niet veel voorbij komen over welke kaarten mensen wekelijks trekken. Misschien kunnen wij daar weer een beetje leven in brengen? :)
iPodKiller schreef op zondag 20 februari 2022 @ 13:18:
[...]

Ah dat is jammer.. zelf zelden meegemaakt dat een Elite Trainer Box ingedeukt aan is gekomen, dan moet je bezorger je wel ontzettend haten, dat is echt solide karton. Wel mooi dat je je geld terug hebt gekregen. Mocht je de kapotte ETB houden? Zo ja, wat heb je eruit gekregen? :+
Ja je kan wel zeggen dat onze avondhierdoor flink in het water viel, heb Vrijdag direct met DPD gebeld hierover en mijn verhaal uitgelegd.

Ik heb helaas me geld nog niet terug, want we moesten de Elite Trainer Box eerst retour sturen naar de verkoper omdat ze anders niet de zekerheid hadden dat wij er stiekem geen pakjes uit zouden halen nu de seal verbroken was. Er word ons een nieuwe Elite Trainer Box opgestuurd of we krijgen ons geld terug, maar aangezien ik met een bol.com cadeaukaart heb betaald is het voor ons voordeliger dat ze ons een nieuwe Elite Trainer Box opsturen. Het bedrijf Pokéflip.com heeft ook al een klacht ingediend van DPD en heeft een zaak gestart om dit goed uit te zoeken, aangezien de seal is verbroken doordat DPD er zo mee om is gegaan.

Als ik het bedrijf moet geloven hoor ik vandaag meer hierover :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

Ik heb me een beetje laten meeslepen in dit topic inmiddels. En heb bij mijn vaste MtG groothandel een stapel Pokemon spul op de preorder lijst gezet (SS9 en SS10). Ben benieuwd of ze genoeg voorraad krijgen dat ik ook uitgeleverd krijg. Ik hoop het wel, dan heb ik een blij kind thuis (en stiekem een blije vader ook ;) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:32
Vanmiddag op deze Pokemon Day generatie 9 aangekondigd. Pokemon Scarlet en Pokemon Violet.

Voor wie japans kan lezen: de japanse site heeft al info: https://www.pokemon.co.jp/ex/sv/ja/

De UK site: https://scarletviolet.pokemon.com/en-gb/
De nederlandse site (heeft nog niet veel info): https://scarletviolet.pokemon.com/nl-nl/

[ Voor 39% gewijzigd door Zeror op 28-02-2022 09:21 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Zeror schreef op zondag 27 februari 2022 @ 16:10:
Vanmiddag op deze Pokemon Day generatie 9 aangekondigd. Pokemon Scarlet en Pokemon Violet.
Van mij mogen ze wel weer een 2D Pokémon maken :)

Sun en Moon vond ik eigenlijk wel leuk, maar voor mij blijven Omega Ruby en Heart Gold toch werkelijk de kroonjuweeltjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Als dit is waar mee geadverteerd wordt, dan houd ik mijn hart vast voor hoe de game er uit komt te zien bij release. Het is echt verschrikkelijk lelijk. Alsof je op low settings speelt op je laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Soccer98 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:59:
Als dit is waar mee geadverteerd wordt, dan houd ik mijn hart vast voor hoe de game er uit komt te zien bij release. Het is echt verschrikkelijk lelijk. Alsof je op low settings speelt op je laptop.
... op je laptop uit 2005...

Zoals anderen ook al grapten: hetzelfde heb je met Legend of Arceus, of hoe't ook heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wij hebben vanmiddag een grote Brilliant Stars opening gehouden samen met een collega :)
  • Een Boosterbox met 36 pakjes
  • Pokémon Brilliant Stars Elite Trainer Box
  • 1x Pokémon VSTAR Leafeon Special Collection
  • 2x Pokémon VSTAR Glaceon Special Collection
  • 2x Pokémon Brilliant Stars Premium Checklane Salamence
  • 2x Pokémon Brilliant Stars Premium Checklane Hydreigon
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AxKAF53tEhw17J7vUsSubRIVO9A=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fldkAsgoy9zgOMi7Zva0U6PH.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qKOTWDaTnwVTP5C6hKhBr_xV5Tg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CMWGpnivKvcF35JQbg7qXQg4.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NxYvUweGNWgC9yiL3zqbwrm9778=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pXXDZwYbwPTFUoak19fki01J.jpg?f=fotoalbum_tile

Helaas zoals verwacht mega veel dubbele kaarten ( zie foto 3 hierboven), weet iemand ook of er ruilgroepen zijn?

Codecards

Zwart : 39
Wit : 45

Grass:

1. Exeggcute 6x
2. Exeggutor 6x
3. Shroomish 4x
5. Tropius 2x
6. Turtwig 6x
7. Grotle 4x
9. Burmy 8x
12. Cherubi 9x
15. Karrablast 6x

Fire:

19. Magmar 7x
20. Magmortar 2x
23. Torkoal 5x
24. Chimchar 10x
26. Infernape holo 2x

Water:

30. Staryu 8x
32. Corphish 8x
33. Crawduant 2x
34. Snorunt 3x
35. Piplup 6x
36. Prinplup 2x
38. Buizel 5x
39. Floatzel 3x
42. Cubchoo 8x
43. Beartic 3x

Lighting:

46. Electabuzz 4x
49. Shinx 5x
50. Luxio 2x

Psychic:

60. Duskull 8x
61. Dusclops 2x
62. Dusknoir holo
70. Milcery 4x
67. Dedenne 8x
53. Clefairy 8x
59. Claydol 5x
58. Baltoy 8x
63. Chimecho 6x
55. Starmie 2x
66. Sigilyph
71. Alcremie

Fighting:

72. Hitmontop
73. Nosepass 5x
74. Trapinch 5x
78. Riolu 6x
80. Throh 3x
81. Sawk 7x
82. Golett 12x

Dark:

86. Sneasel 5x
87. Weavile 6x
84. Grimer 7x
89. Spiritomb 8x
93. Morgrem 5x
92. Impidimp 9x

Metal:

102. Klink 5x
103. Klang 5x
101. Escavalier
99. Probopass
100. Heatran

Dragon:

110. Axew 6x
111. Fraxure 7x
112. Haxorus 2x
107. Gible 5x
108. Gabite 7x

Normal:

125. Cinccino
125. Cinccino revesed holo
127. Hawlucha 5x
124. Minccino 6x
117. Starly 6x
118. Staravia 2x
115. Farfetch'd 9x
116. Castform 7x
120. Bifoof 5x

Trainer cards:

129. Arerola's Premonition 2x
130. Barry 5x
133. Café Master
134. Cheren's Care 3x
135. Choice Belt 4x
136. Cleansing Gloves 2x
137. Collapsed Stadium 2x
138. Cynthia's Ambition 3x
139. Fresh Water Set
140. Friends in Galar 4x
141. Gloria
143. Kindler 2x
144. Magma Basin 2x
145. Marnie's Pride
146. Pot Helmet 3x
149 Team Yell's Cheer 4x
150. Ultra Ball 2x
151. Double Turbo Energy 4x
Maar hebben weel veel mooie kaarten getrokken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fpCGtghjkwKhy_BljnAz6mTojz8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PISoGQkEi1xRXsajx7971C6k.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/arZsmNLqmisdiSKp_OihagJxddQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vNHw5qnYuWnyvOURdislP7qT.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z95JeWbXyPZDF278hF9QCkIZYb4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nJUq8K8fbqrnKAM3BZ8qBqEC.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KBK7CJX8-9P46Q_z9inu5iSSbk0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ofqu1harH1uYobYY5wYiBZWE.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G4xbsDhUfJrfOV2nCnFpNL1WQxs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BzUliCStQmDOPmvziHdyGthS.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-HAJNXUyFyCC54EQ-He0ELpwAcc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UVLCh6mFIpGKK1qFB5bFnQYR.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aeEuvIBmc4O93NWxHwWyavl086A=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KN8VS45eMpNi1Z9bNFNyvbbm.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08 17:30
Mijn kinderen zijn druk in de weer met Pokémon kaarten en zelf vinden we heet stiekem ook wel leuk. Alleen 1 nadeel, er gaan echt zoveel nep kaarten rond. Natuurlijk herkennen we een gedeelte wel, maar laatst had mijn zus voor haar kinderen een boosterbox gekocht (gevonden via Google bij een Nederlandse winkel) en die bleken dus ook nep (maar dat was dus echt een stuk lastiger te herkennen, dan de standaard neppers van ali express). We hebben ondertussen wel wat filmpjes gekeken met uitleg. Maar ik vroeg me af of jullie nog meer tips hadden?

Currently playing: MTG Arena (PC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

Uhmmie schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 21:05:
Mijn kinderen zijn druk in de weer met Pokémon kaarten en zelf vinden we heet stiekem ook wel leuk. Alleen 1 nadeel, er gaan echt zoveel nep kaarten rond. Natuurlijk herkennen we een gedeelte wel, maar laatst had mijn zus voor haar kinderen een boosterbox gekocht (gevonden via Google bij een Nederlandse winkel) en die bleken dus ook nep (maar dat was dus echt een stuk lastiger te herkennen, dan de standaard neppers van ali express). We hebben ondertussen wel wat filmpjes gekeken met uitleg. Maar ik vroeg me af of jullie nog meer tips hadden?
Paar basic tips, die je wellicht al wist:
- Veel meeste neppe kaarten zijn iets kleiner
- De holo-laag ziet er "apart" uit
- Font kan verschillen, en bevat soms typefouten
- Goedkoop, een boosterbox voor minder dan 100 euro (van een reguliere set) is vrijwel onmogelijk, zeker gezien de inkoopprijzen van dat spul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08 17:30
Ypho schreef op woensdag 13 april 2022 @ 07:23:
[...]

Paar basic tips, die je wellicht al wist:
- Veel meeste neppe kaarten zijn iets kleiner
- De holo-laag ziet er "apart" uit
- Font kan verschillen, en bevat soms typefouten
- Goedkoop, een boosterbox voor minder dan 100 euro (van een reguliere set) is vrijwel onmogelijk, zeker gezien de inkoopprijzen van dat spul
Bedankt voor de reactie. Dat zijn idd de zaken waar we zelf ook op letten. Op marktplaats staan bv heel veel boosterboxen of zelfs complete cases. Voor 105-130 euro per booster box. Zijn deze wel veilig om te kopen en hoe komen de verkopers hieraan? Het scheelt namelijk een heleboel tegenover losse packs in de speelgoedwinkel.

Currently playing: MTG Arena (PC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

Uhmmie schreef op donderdag 14 april 2022 @ 21:06:
[...]

Bedankt voor de reactie. Dat zijn idd de zaken waar we zelf ook op letten. Op marktplaats staan bv heel veel boosterboxen of zelfs complete cases. Voor 105-130 euro per booster box. Zijn deze wel veilig om te kopen en hoe komen de verkopers hieraan? Het scheelt namelijk een heleboel tegenover losse packs in de speelgoedwinkel.
Ik denk niet dat dit de plek is om te praten over groothandelprijzen etc (PB me maar als je info wilt), dus ik ga daar niet te veel op in. Maar 130 euro is een goede prijs.

Het kan natuurlijk ook zijn dat de boxen verkocht worden door spelers die een box hebben gewonnen (in de MTG wereld is het gebruikelijk dat je packs/boxen wint, maar ik speel zelf geen competitief pokemon).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:29
Mijn zoontje is de laatste tijd helemaal fan van pokemon. Ik heb met hem pokemon sword op de switch gespeeld, maar verder weet ik er niet zo veel van. Al helemaal niet over de kaarten en hij wil heel graag kaarten gaan verzamelen. Hij had laatst een pakje kaarten ergens gekregen, maar volgens mij waren dit wat oudere kaarten (2021 dacht ik), heb de verpakking niet meer.

Na wat zoeken blijkt er een heleboel informatie te zijn en weet ik niet wat nou handig is om mee te starten. Er zijn booster packs met 10 kaarten erin, maar er zijn ook sets met meerdere packs inclusief de spullen om het spel te spelen. Dan heb je nog allerlei sites die bijv bundels verkopen van gegarandeerd 200 verschillende kaarten. En het verschil tussen verschillende soorten kaarten en zo. Laatste lijkt sword & shield brilliant stars te zijn, maar er zijn uiteraard tientallen andere soorten packs.

Iemand een tip voor wat verstandig is om mee te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:12
IntToStr schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 14:09:
Mijn zoontje is de laatste tijd helemaal fan van pokemon. Ik heb met hem pokemon sword op de switch gespeeld, maar verder weet ik er niet zo veel van. Al helemaal niet over de kaarten en hij wil heel graag kaarten gaan verzamelen. Hij had laatst een pakje kaarten ergens gekregen, maar volgens mij waren dit wat oudere kaarten (2021 dacht ik), heb de verpakking niet meer.

Na wat zoeken blijkt er een heleboel informatie te zijn en weet ik niet wat nou handig is om mee te starten. Er zijn booster packs met 10 kaarten erin, maar er zijn ook sets met meerdere packs inclusief de spullen om het spel te spelen. Dan heb je nog allerlei sites die bijv bundels verkopen van gegarandeerd 200 verschillende kaarten. En het verschil tussen verschillende soorten kaarten en zo. Laatste lijkt sword & shield brilliant stars te zijn, maar er zijn uiteraard tientallen andere soorten packs.

Hangt een beetje van de leeftijd af. Mijn oudste zoon is nu 6 jaar en is afgelopen jaar begonnen met de spelletjes/series/kaartjes. Hier in Zwolle is een local gameshop voor cardgames en andere aanverwante zaken. Daar hebben ze 2 grote bakken staan met de niet-zeldzame kaartjes die 10 of 50 cent per stuk kosten. Het uitzoeken daarin is al een groot feest. _/-\o_
Wat bij ons dan een beetje het doel is, is het vinden van alle gen1 pokemon (waar hij ook een poster van heeft). Zal nooit helemaal lukken, maar het blijft leuk.
Het kaartspel daadwerkelijk spelen doet hij nog niet. Daar moet ik me eerst ook eens verdiepen.

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
Joarie schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 14:42:
[...]

Hangt een beetje van de leeftijd af. Mijn oudste zoon is nu 6 jaar en is afgelopen jaar begonnen met de spelletjes/series/kaartjes. Hier in Zwolle is een local gameshop voor cardgames en andere aanverwante zaken. Daar hebben ze 2 grote bakken staan met de niet-zeldzame kaartjes die 10 of 50 cent per stuk kosten. Het uitzoeken daarin is al een groot feest. _/-\o_
Wat bij ons dan een beetje het doel is, is het vinden van alle gen1 pokemon (waar hij ook een poster van heeft). Zal nooit helemaal lukken, maar het blijft leuk.
Het kaartspel daadwerkelijk spelen doet hij nog niet. Daar moet ik me eerst ook eens verdiepen.
Thanks, zal eens kijken wat ze hier in Utrecht hebben, is misschien wel leuk om zelf uit te kunnen zoeken. Hij is 8 en kan volgens mij ook wel het kaartspel spelen. Daarvoor is zo'n startset dan wel leuk waarschijnlijk.

Iets van een doel hebben lijkt me wel goed als ik zie hoeveel kaarten er zijn :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Weet iemand misschien wanneer deel 2 van pokemon reizen op netflix in NL komt?

In amerika is hij al een poos uit volgens mij en op youtube staan al wat afleveringen maar op de NL netflix is hij nog niet te vinden.

Burp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

Wii4all schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 08:42:
Weet iemand misschien wanneer deel 2 van pokemon reizen op netflix in NL komt?

In amerika is hij al een poos uit volgens mij en op youtube staan al wat afleveringen maar op de NL netflix is hij nog niet te vinden.
Geen idee voor Netflix, maar Pokemon is ook te kijken via Pokemon TV (hebben ook een app meen ik). Bedoel je deze toevallig? https://www.pokemon.com/n...-tv-seizoenen/seizoen-23/

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Wij zijn dit jaar ook weer begonnen met het sparen van Pokémon kaarten, we doen dit dan samen met een collega en plannen dan een gezellige middag. Heb deze week weer een nieuwe bestelling geplaatst:
  • 2x Pokémon Astral Radiance Elite Trainer Box
  • 1x Pokémon Astral Radiance Booster Box
  • 1x Pokémon Spring Tin Sylveon V Heroes
  • 1x Pokémon Spring Tin Umbreon V Heroes
De planning is om dit met ze allen uit te gaan pakken op Maandag 6 Juni, omdat iedereen dan toch standaard vrij is met Pinksteren :). We hebben ergens in Februari al een Pokémon Brilliant Stars Booster Box, Stars 3-Pack Blister Leafeon en een Elite Trainer Box open gemaakt (zie foto) en daaruit heel veel mooie kaarten gekregen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AxKAF53tEhw17J7vUsSubRIVO9A=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fldkAsgoy9zgOMi7Zva0U6PH.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qKOTWDaTnwVTP5C6hKhBr_xV5Tg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CMWGpnivKvcF35JQbg7qXQg4.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NxYvUweGNWgC9yiL3zqbwrm9778=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pXXDZwYbwPTFUoak19fki01J.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Ypho schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 10:51:
[...]

Geen idee voor Netflix, maar Pokemon is ook te kijken via Pokemon TV (hebben ook een app meen ik). Bedoel je deze toevallig? https://www.pokemon.com/n...-tv-seizoenen/seizoen-23/
Bedankt voor je antwoord.
Deze staat ook op netflix.

Het gaat om deze (en dan op de NL netflix)
https://www.pokemon.com/u...now-available-on-netflix/

Wikipedia: Pokémon Master Journeys: The Series

Zit te twijfelen om te kijken of ik met een VPN aan de gang kan.

[ Voor 6% gewijzigd door Wii4all op 27-05-2022 11:11 ]

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is jammer dat PostNL ons weer laat zitten want anders konden we morgen onverwachts al beginnen met uitpakken aangezien de verzender het Vrijdag eind van de middag al op de post heeft gedaan :)

[ Voor 5% gewijzigd door G_Dragon op 28-05-2022 15:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liegebeest
IntToStr schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 14:09:

Zoals @Joarie aangeeft hangt het er vanaf wat jullie willen gaan doen.

Gaat het alleen om het verzamelen van losse random zut, dan vind ik zelf de bundeltjes van Rene Cards (en vergelijkbare adressen) leuk: een klein bedrag voor een handje commons en uncommons. Het lijkt er op alsof ze momenteel op zijn bij Rene, maar er zijn vergelijkbare deals. Evenals de genoemde grabbeltonnen. :)

Maar goed, kinderen met verzamelwoede kicken vaak juist op de "grote" kaarten, met indrukwekkende foil effecten enzo. Het nadeel is dat die spullen soms echt heel duur kunnen zijn en je zal zien dat ze die gekreukt en al rond-ruilen op het schoolplein.

In dat opzicht zijn officiële boosterpacks de gewezen manier om rares te krijgen, maar dat gaat een dure grap worden.

Willen jullie het spel echt gaan spelen, dan zijn er hele fijne manieren om op te starten, zoals duel decks (met twee complete decks) of inderdaad de voor-gebouwde losse starter decks. Let daarbij wel op dat ie niet per ongeluk delen van de decks weg-ruilt op het schoolplein. :D

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:12
Liegebeest schreef op zondag 29 mei 2022 @ 19:13:
[...]

Willen jullie het spel echt gaan spelen, dan zijn er hele fijne manieren om op te starten, zoals duel decks (met twee complete decks) of inderdaad de voor-gebouwde losse starter decks. Let daarbij wel op dat ie niet per ongeluk delen van de decks weg-ruilt op het schoolplein. :D
We hebben hier de 6-jarige het Battle Academy spel cadeau gedaan. Met 3 decks, een speelbord en spelenderwijs de spelregels uitleggend is het meteen een grote hit! Dan wordt het ook meteen als ouder een stuk duidelijker wat nou eigenlijk op die kaarten staat en wat je ermee kunt. Als pluspunt kan het ook nog meegenomen worden op vakantie :+
En de moeder moet er nu ook aan geloven...die moet ook nu tegen de zoon battle'en :D

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IntToStr
Thanks allemaal, we gaan nog maar eens overleggen wat ie precies wil :)

Hoe zit het eigenlijk met die verschillende series in de booster packs? Er zijn een heleboel varianten binnen sword & shield, zoals astral radiance en burning shadows. Zijn dat elke keer allemaal nieuwe kaarten of zijn het dezelfde basiskaarten met andere speciale kaarten erin?

Zoontje kent vooral de Galar regio van pokemon sword op de switch, dus verwacht dat hij het interessant vindt om kaarten te sparen die daar mee te maken hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

IntToStr schreef op maandag 30 mei 2022 @ 09:57:
Thanks allemaal, we gaan nog maar eens overleggen wat ie precies wil :)

Hoe zit het eigenlijk met die verschillende series in de booster packs? Er zijn een heleboel varianten binnen sword & shield, zoals astral radiance en burning shadows. Zijn dat elke keer allemaal nieuwe kaarten of zijn het dezelfde basiskaarten met andere speciale kaarten erin?

Zoontje kent vooral de Galar regio van pokemon sword op de switch, dus verwacht dat hij het interessant vindt om kaarten te sparen die daar mee te maken hebben.
Het zijn iedere keer nieuwe kaarten, soms wel dezelfde pokemon, maar dan bv met andere aanvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn bestelling is binnen, er komt nog wat meer bij voor Maandag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EbUGP0PAz8V9B4EiHmnjxIfnFd4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FdzI8Uhp6BIicpXZ5i61dp3p.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
IntToStr schreef op maandag 30 mei 2022 @ 09:57:
Het heeft vooral te maken met competitief spelen.

Bij officiële competities mag je alleen kaarten in je deck gebruiken uit de X meest recente series, tenzij je een andere competitie-vorm speelt die meer open is. Oftewel: het is de manier waarop het bedrijf geld verdient, ze dwingen hun spelers continu kaarten te blijven kopen.

Wil je thuis lekker een paar potjes spelen: mix en meng de kaarten zoals je wilt. Lekker boeien. :)

Het nadeel aan "een deck" bouwen, is dat de nuttigste kaarten juist niet de Pokémon zelf zijn, maar de "trainer" kaarten. Die beïnvloeden hoe je deck werkt en hoe snel je de kaarten kan vinden die je zoekt. En laten er nou veel minder trainer kaarten zijn, dan Pokémon zelf. :)

Anyway... dat dus over de verschillende series.

Dat brengt ons trouwens ook bij de afbeelding en mijn opmerking hier onder: wat je niet in booster packs zal vinden zijn de "energy" kaarten, die je nodig hebt om te spelen. Die zitten weer in starter decks of als setjes in elite trainer boxes. Of je koopt ze als aparte bundeltjes, bij een kaarten winkel.

Wederom: ways to make money.

[ Voor 12% gewijzigd door Liegebeest op 30-05-2022 19:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liegebeest
G_Dragon schreef op maandag 30 mei 2022 @ 12:42:
Mijn bestelling is binnen, er komt nog wat meer bij voor Maandag.

[Afbeelding]
Nice... ik houd wel van die elite trainer boxen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IntToStr
Heb nog eens gekeken naar de kaarten die m'n zoontje uit zijn eerste pack had gekregen. Als ik google op de kaarten blijkt het van battle styles te zijn met 2 holo rares (beide v) en een gewone holo rare en nog 1 of 2 rares en een trainer kaart. Heeft ie niet mee te klagen denk ik, of is dit soort van normaal?

Er is hier in de buurt een pokemon winkel, dus daar maar eens langs gaan.

Als je niets met het spel doet zijn elite trainer box en battle stadium en battle academy dus niet echt nuttig. Dacht iets moois uitgezocht te hebben, maar meneer wil toch liever gewoon verzamelen :p

[ Voor 6% gewijzigd door IntToStr op 31-05-2022 08:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

Liegebeest schreef op maandag 30 mei 2022 @ 19:33:
[...]

Dat brengt ons trouwens ook bij de afbeelding en mijn opmerking hier onder: wat je niet in booster packs zal vinden zijn de "energy" kaarten, die je nodig hebt om te spelen. Die zitten weer in starter decks of als setjes in elite trainer boxes. Of je koopt ze als aparte bundeltjes, bij een kaarten winkel.

Is het niet meer zo dat er in iedere booster 1 energy kaart zit? Eerlijk is eerlijk, dit zet geen zoden aan de dijk inderdaad. Het beste kun je daarvoor langs je LGS, die kunnen je vaak wel helpen daarin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liegebeest
IntToStr schreef op maandag 30 mei 2022 @ 20:47:
Als ik google op de kaarten blijkt het van battle styles te zijn met 2 holo rares (beide v) en een gewone holo rare en nog 1 of 2 rares en een trainer kaart. Heeft ie niet mee te klagen denk ik, of is dit soort van normaal?
In één pakje zo veel rares? Dat is opmerkelijk. Per pakje hoor je één rare en volgens mij drie uncommons te krijgen.

Als jullie een stel van die pakjes hebben, check dan vooral even deze lijst -> https://strategy.channelf...-review-of-battle-styles/

Als je kaarten van die lijst hebt, heb je kans dat ze zo'n 10-20 Euro (of meer) per stuk waard zijn. Die wil je niet mee naar school doen.
Dacht iets moois uitgezocht te hebben, maar meneer wil toch liever gewoon verzamelen :p
Het is wat het is :) Dan is natuurlijk de vraag of hij met verzamelen enorm kickt op al die speciale holo/foil/giant art kaarten, of dat elke Pokémon al leuk is. Voor de speciale kaarten heb je de boosters nodig, voor de commons kan je losgaan op van die verzamel-setjes van her-verkopers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liegebeest
Oh ja. Wil je goedkopere booster packs, dan is het beter te jagen naar een goede bron voor booster boxes. Dat kan je enorm in de kosten schelen. Zie -> https://teamcovenant.com/...n%20an%20individual%20box.

Theoretisch heb je natuurlijk nog goedkopere "booster packs", vanuit de bekende Chinese adressen, maar die kaarten zijn allemaal namaak ("bootlegs"). Copyright schending en niet gewenst in de ruilmarkt (hoewel het schoolplein er vol mee ligt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

Liegebeest schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 19:30:
Oh ja. Wil je goedkopere booster packs, dan is het beter te jagen naar een goede bron voor booster boxes. Dat kan je enorm in de kosten schelen.
Mocht daar genoeg interesse voor zijn, kunnen we wellicht gezamenlijk via dit topic wat regelen, aangezien ik nu toch ook al MtG inkoop bij de groothandel, en ze ook Pokemon verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Tweet van amazon prime

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5_9kYo9kiaDdtkzw-YNBzIgDHbM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/X0rUqe1a1djoOkaHDw9SK9QA.jpg?f=user_large

Zouden er meer pokemon series/films naar amazon komen de komende tijd?

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-06 23:17

GS88

π raat

Wii4all schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 12:38:
Tweet van amazon prime

[Afbeelding]

Zouden er meer pokemon series/films naar amazon komen de komende tijd?
Waaat? Ik wist niet eens dat Pokémon op Amazon stond. Ook de originele 1e serie?

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
GS88 schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 14:53:
[...]

Waaat? Ik wist niet eens dat Pokémon op Amazon stond. Ook de originele 1e serie?
Er staan wat pokemon series op prime, maar niet allemaal.

Burp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-09 19:32
G_Dragon schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 11:10:
Wij zijn dit jaar ook weer begonnen met het sparen van Pokémon kaarten, we doen dit dan samen met een collega en plannen dan een gezellige middag. Heb deze week weer een nieuwe bestelling geplaatst:
  • 2x Pokémon Astral Radiance Elite Trainer Box
  • 1x Pokémon Astral Radiance Booster Box
  • 1x Pokémon Spring Tin Sylveon V Heroes
  • 1x Pokémon Spring Tin Umbreon V Heroes
De planning is om dit met ze allen uit te gaan pakken op Maandag 6 Juni, omdat iedereen dan toch standaard vrij is met Pinksteren :). We hebben ergens in Februari al een Pokémon Brilliant Stars Booster Box, Stars 3-Pack Blister Leafeon en een Elite Trainer Box open gemaakt (zie foto) en daaruit heel veel mooie kaarten gekregen.

Ik koop tegenwoordig eigenlijk al mijn kaarten via Cardmarket. Je mist dan de spanning van het open maken van de pakjes, maar aangezien ik voor master sets ga, koop ik liever wat ik nodig heb. Uiteindelijk blijft het een prachtige hobby, maar soms een beetje duur :P

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
Liegebeest schreef op maandag 30 mei 2022 @ 19:33:

Energykaarten zitten wel degelijk in boosterpacks, 1 per pack.

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
ChokingHazard schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 15:05:
[...]

Energykaarten zitten wel degelijk in boosterpacks, 1 per pack.
Merci voor de correctie! Dan zat ik daar fout mee.

Then again, als je genoeg energy wilt hebben om een goed deck te bouwen, laat staan twee of drie decks, dan kan je ze beter als setjes scoren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChokingHazard
Liegebeest schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 20:09:
[...]

Merci voor de correctie! Dan zat ik daar fout mee.

Then again, als je genoeg energy wilt hebben om een goed deck te bouwen, laat staan twee of drie decks, dan kan je ze beter als setjes scoren.
Eens. Diegene mag mij dm'en :P heb er nog genoeg

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikejong
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 01-09 14:44
Hi all!

Vroeger veel met Pokemon gedaan en inmiddels weer beetje hierin terug aan het komen.

Het liefste wil ik kaarten verzamelen van de de originele 150 pokemon, of van de paar seizoenen er na.
Wie o wie heeft tips met welke packs ik hiervoor moet kopen?

www.automotivemike.com | youtube.com/AutomotiveMike

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

mikejong schreef op zondag 5 juni 2022 @ 08:16:
Hi all!

Vroeger veel met Pokemon gedaan en inmiddels weer beetje hierin terug aan het komen.

Het liefste wil ik kaarten verzamelen van de de originele 150 pokemon, of van de paar seizoenen er na.
Wie o wie heeft tips met welke packs ik hiervoor moet kopen?
Base, jungle, fossil etc ;-)

Iedere set is een combinatie van de "oude" pokemon, maar vooral nieuwere generaties. De meeste "oude" vind je ook in oude packs, maar die zijn duur. Je hebt nog XY Evolutions, dat is een base set reprint van een paar jaar terug.

Een andere optie is het los kopen van de kaarten, dan kun je zelfs nog kiezen welke versie je wilt hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Het was een gezellige middag met ze allen! :)
Wel weer veel dubbelen en codekaarten die we verkopen (pm mag altijd) :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7yYeZHtIF3sRVhu5VVjDFex_zQI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FdzI8Uhp6BIicpXZ5i61dp3p.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5W_hQ9PxB0g87Q1KcIrfr_Jbv38=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YlR3p4YUrInqN9mHg8M6po8B.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B3swHv3oT_H0o9cTCAP2DeUC1HM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9rY8FfzerDRaOb7aC6jVv2nL.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0QslClaWdt6TbRfiNzG4NxyDkwU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w6fJ2gHlTKDFFIHLne8ud8GD.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vFHz-3Y0oLalNVQygsdsEg4oKwQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fmY4kOq5P8lLpcbUGA88NxzY.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4kqrfTN6hVn9XQ1LAtGKVGJbybw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O5Rsw2aMjcHgLbnTNdMlKr6v.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 24% gewijzigd door G_Dragon op 07-06-2022 00:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChokingHazard
G_Dragon schreef op maandag 6 juni 2022 @ 15:53:
Het was een gezellige middag met ze allen! :)
Wel weer veel dubbelen en codekaarten die we verkopen (pm mag altijd) :D

Japanse kaarten hebben toch altijd iets speciaals. Heb uit mijn basisschooltijd 20 jaar geleden ook een vijftal Japanse, maar geen idee hoe ik daar aan gekomen ben, die zal vast iemand met me geruild hebben. Ik vond ze een paar jaar geleden, was alweer vergeten dat ik die had :D

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-09 20:14
Een vraag aan de (kaarten)kenners. Ik heb door de jaren heen hier en daar wat van die Pokemon-pakjes met kaarten gekregen. Ik heb deze altijd ongeopend bewaard. Mijn meiden van 6 en 8 zijn nu 'into' Pokemon en die heb ik een paar van die pakjes gegeven. Verder heb ik wat via internet gekocht en ook hebben ze wat kaarten voor hun verjaardag gekregen (naast pakjes ook via MP een doos vol om de verzameling een beetje op gang te helpen).

Nu vroeg ik mij het volgende af. Heeft het 'nut' om gewoon van elke nieuwe lichting een paar pakjes te kopen en die gewoon 10+ jaar te bewaren? Kan het gevolg dan zijn dat er toevallig eens een pakje van enige waarde tussen zit, of wellicht zelfs van flinke waarde? Of is er logischer om aan te nemen dat het altijd puur de originele (1e, 2e etc) lichting van kaarten zijn die waardevoller worden en die nieuwe meer 'vulling' zijn om het enthousiastme bij de beginner te behouden?

Hoe doen jullie dat bij het sparen van die pakjes? Nu gewoon alles kopen (incl. pre-orders, want meestal doe ik dat want dan heb ik er verder geen omkijken meer naar) of puur op zoek naar oude pakjes?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChokingHazard
GustavSan schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 11:25:
Nu vroeg ik mij het volgende af. Heeft het 'nut' om gewoon van elke nieuwe lichting een paar pakjes te kopen en die gewoon 10+ jaar te bewaren? Kan het gevolg dan zijn dat er toevallig eens een pakje van enige waarde tussen zit, of wellicht zelfs van flinke waarde? Of is er logischer om aan te nemen dat het altijd puur de originele (1e, 2e etc) lichting van kaarten zijn die waardevoller worden en die nieuwe meer 'vulling' zijn om het enthousiastme bij de beginner te behouden?

Hoe doen jullie dat bij het sparen van die pakjes? Nu gewoon alles kopen (incl. pre-orders, want meestal doe ik dat want dan heb ik er verder geen omkijken meer naar) of puur op zoek naar oude pakjes?
Ik betwijfel het. Ik heb het gevoel dat dat alleen zin heeft bij boosterpacks die niet regulier verkocht worden maar alleen in tins of boxes zitten. Als je bijvoorbeeld kijkt naar Evolutions, een set uit 2016, daarvan worden boosters verkocht op Cardmarket voor ongeveer 15-25 euro. Dat zijn niet echt enorme bedragen. Wat denk ik wel zin heeft, is bijvoorbeeld Elite Trainer Boxes te bewaren, maar ook dan geldt alleen ETB's van sets die niet los worden verkocht zoals Shining Legends. Die worden nu verkocht enkele honderden euro's, terwijl ze bij release 60 euro ofzo waren.

Persoonlijk koop ik vrijwel geen pakjes los, maar koop ik enkel en alleen kaarten die ik nodig heb. Ik mis dan natuurlijk wel het plezier van goeie pulls, maar aangezien ik honderden dubbele kaarten heb hoef ik er niet nog veel meer :+ Vooral voor nieuwere sets ben ik dan stukken goedkoper uit omdat ik dan maar een paar cent per kaart betaal ipv 7 euro ofzo voor 10-11 kaarten.

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Ik kan het niet terug vinden in de regels, maar als je 5 Pokemon op de bank hebt zitten ja je er geen basis Pokemon uit je hand meer bij leggen toch?
Dus alleen als een actieve Pokemon verslagen is komt er weer ruimte vrij op je bank?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

Tristan schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 20:17:
Ik kan het niet terug vinden in de regels, maar als je 5 Pokemon op de bank hebt zitten ja je er geen basis Pokemon uit je hand meer bij leggen toch?
Dus alleen als een actieve Pokemon verslagen is komt er weer ruimte vrij op je bank?
Correct. Er kunnen maximaal 5 pokemon op je bench liggen. Uitzonderingen zijn er als er kaarten zeggen dat er meer/minder mogen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Oké, dus het is belangrijk om niet elke beurt gelijk elke base Pokemon neer te leggen omdat er een kans is dat je later in het spel een betere in je hand krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

Tristan schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 00:12:
Oké, dus het is belangrijk om niet elke beurt gelijk elke base Pokemon neer te leggen omdat er een kans is dat je later in het spel een betere in je hand krijgt?
Klopt. Meestal leg je niet direct je hele bench vol. Maar je houdt je basic pokes ook niet altijd te lang in je hand, want als je ze speelt kun je pas een beurt later evolueren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:00
Ypho schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 07:18:
[...]

Klopt. Meestal leg je niet direct je hele bench vol. Maar je houdt je basic pokes ook niet altijd te lang in je hand, want als je ze speelt kun je pas een beurt later evolueren.
Ik dacht al dat we een regel waren vergeten toen ik vorig weekend tegen het zoontje van een vriend van me speelde :+

Ik ga vanavond alvast mijn Raichu en Charizard decks uit de Battle Academy doos weer op volgorde leggen. Mijn nichtje komt dit weekend langs en ik ga haar eindelijk eens leren hoe het spel gaat. Ze heeft inmiddels al stapels met kaarten liggen maar heeft geen idee wat ze er nou eigenlijk mee kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

ErikT738 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 08:43:
[...]

Ik dacht al dat we een regel waren vergeten toen ik vorig weekend tegen het zoontje van een vriend van me speelde :+

Ik ga vanavond alvast mijn Raichu en Charizard decks uit de Battle Academy doos weer op volgorde leggen. Mijn nichtje komt dit weekend langs en ik ga haar eindelijk eens leren hoe het spel gaat. Ze heeft inmiddels al stapels met kaarten liggen maar heeft geen idee wat ze er nou eigenlijk mee kan.
Nice! Ik heb laatst ook de Battle Academy aangeschaft voor mijn zoontje. Die is inmiddels verknocht, en moeders ook. Leuke van die Battle Academy decks is dat de verhouding trainers/energy/pokemon/evoluties ongeveer gelijk is, dus het is vrij makkelijk om vergelijkbare decks te maken. Wij hebben nu iets van 8 verschillende decks voor de variatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:00
Ypho schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 08:46:
[...]

Nice! Ik heb laatst ook de Battle Academy aangeschaft voor mijn zoontje. Die is inmiddels verknocht, en moeders ook. Leuke van die Battle Academy decks is dat de verhouding trainers/energy/pokemon/evoluties ongeveer gelijk is, dus het is vrij makkelijk om vergelijkbare decks te maken. Wij hebben nu iets van 8 verschillende decks voor de variatie.
Cool! Heb je ook decklijsten? Ik was laatst al op zoek naar budget decks die ik voor een paar euro op Cardmarket aan kon schaffen, maar het gene waar ik bij uitkwam wijkt toch behoorlijk af van wat er in de Battle Academy doos zit. Uiteindelijk heb ik 'm wel grotendeels besteld en ook nog wat Groudon's toegevoegd. Één potje heb ik enorm hard verloren omdat elektrische Pokémon gehakt maakten van de twee Kyogres die ik had liggen. Het andere potje heb ik gewonnen door vrij consequent 800 schade uit te delen met Groudon.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZQoO9RK602f3YSTFpwXbMVDLeYM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7nbzkCv2TJuGfvNytx0xxkjv.png?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://fastly.jwwb.nl/public/o/e/y/temp-lkipktpiyblkwanfplbw/Groudon017025.png?enable=upscale
Pagina: 1 ... 25 ... 60 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er wordt hier niet gebedeld om codes. Delen mag natuurlijk wel altijd.

Door de grote hack bij Pokémon studio GameFreak, zijn er veel dingen uitgelekt. De vraag dan ook als je informatie tegenkomt en deze wilt delen, dan aub de spoiler tag te gebruiken, om het zo voor iedereen een beetje leuk te houden.

Dit topic is gesplitst in twee nieuwe topics: Het grote Pokémon TCG topic voor de Pokémon Trading Card Game en Het grote Pokémon Topic - Deel Drie voor algemene Pokémon videogame discussies. Dit topic wordt gesloten.