Steam: Desutoroiya || PSN: Kamikaza
Ik zou dat niet zo'n punt vinden, zo lang het ook online kan en niet enkel local wireless. Ik heb in m'n vrienden groep maar 1 pokemon spelerDesutoroiya schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 16:14:
Ik betwijfel het of die raids leuk worden. Als je die verplicht moet doen om alle pokemons te vangen zie ik dit als een negatief toevoeging.
jeka schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 13:48:
[...]
Mijn natte droom is dat je de pokemon gewoon ziet rondlopen net als in de serie. Maar dit zal wel een stap te ver zijn.
Misschien dat ik voor dit spel wel een switch aanschaf.

Ik ben hyped!
FCG
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Had mn verwachtingen sowieso niet al te hoog gezet, maar de Wild Area, vrije camera, pokemon designs en op t oog grotere wereld stemmen mij echt positief!
Legendaries vindt ik zelf wat minder, maar niet heel erg.
Dynamax beetje zelfde, blij dat t maar 3beurten en 1x per battle kan, en volgens mij ook niet elk gebied een dyna battle. Had er van mij niet perse in gehoeven, maar storend is t ook niet.
Verder hoop ik dat we wel ook meer dungeons/caves gaan krijgen, nog soort dungeons in die Wild Area zou heel vet zijn.
En forests hebben we amper nog gezien, maar er loopt wel een pad vanuit je start dorp, links naar het bos, wie weet ook nog een verstopt pad/area??
MBP14 // Sony A7RV // Sony 14GM // Sony 16-35GMii // Sony 24-70GMii // Sony 70-200Gii // Sony 200-600G // Laowa 100mm macro
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Tenenkrommend slecht, echt niet normaal. Zou er bijna toe besluiten om het spel niet aan te schaffen bij dit soort promo filmpjes.JanW schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 15:14:
Japanners en presentaties. Wat een gortdroog verhaal zonder enthousiasme. Hopelijk is ergens na te lezen wat er werd verteld, dit ga je niet voor je plezier terugkijken
Maar toch, de brakke kwaliteit van de Direct daargelaten, ben benieuwd naar hoe de game gaat worden
Ik heb het idee van wel maar 100% weet ik dat natuurlijk nog niet.Dat de camera nu vrij is vind ik wel al een pluspunt.Gynnad schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 20:03:
Ik ben vooral benieuwd hoe groot het daadwerkelijk zal zijn, net zo groot als Zelda BotW?
Of juist een volwassen thema. Dood, Pokemon-slavernij, oorlog, enzovoort.
Maar
Grotere wereld, WIld area, vrije camera = netjes, hoor.
Z-moves waren wel grappig, maar ik heb ze nooit gebruikt. Niet nutteloos, maar ook niet nodig.
Maar dynamex? Ik vind het maar niks. Had dan maar nieuwe mega evolutions, of iets dat wel toegevoegde waarde heeft.
Het ziet er tot nu toe wel mooi uit, alleen ben ik geen fan van de stadia.
Die waren leuk ja. En zijn nog steeds erg populair zo lijkt het! Snap ook niet waarom die mega evolutions niet verder uitgewerkt/toegepast zijn op andere populaire beestjes.mr.JamesBond schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 23:14:
Mega evolutions waren wel prima. Alleen jammer dat ze er na 1 gen mee zijn gestopt.
Z-moves waren wel grappig, maar ik heb ze nooit gebruikt. Niet nutteloos, maar ook niet nodig.
Maar dynamex? Ik vind het maar niks. Had dan maar nieuwe mega evolutions, of iets dat wel toegevoegde waarde heeft.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Dynamax lijkt op een gebalanseerde versie van de twee (z-move en mega evo). Want je hebt enkel maar voor 3 beurten een sterkere Pokemon met sterkere moves in plaats van een sterkere Pokemon het hele gevecht zoals je dat met mego evo's hebt. Vraag is natuurlijk, wat als je een dynamax'd Pokemon terug haalt, blijft ie dan groot todat ie 3 beurten actief is of is het 3 beurten ongeacht of ie actief is. Kun je uberhaubt een Dynamax'd Pokemon terugroepen? Er zijn genoeg onbekende factoren om te kunnen oordelen dat we het nog niet kunnen beoordelenmr.JamesBond schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 23:14:
Mega evolutions waren wel prima. Alleen jammer dat ze er na 1 gen mee zijn gestopt.
Ik heb in een artikel gelezen (sorry kan de source zo snel niet meer vinden) dat 1 van de reden dat ze gen1 pakte voor de Alola vormen, onder andere was omdat de jongere generatie spelers lang niet zo bekend is met de OG 151. Voorbeeld, zoontje van een collega, een jaartje of 10, noemde Onyx 'die stene slang' toen hij op m'n switch let's go aan het spelen was.Zeror schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 10:26:
Hetzelfde kun je zeggen van die Alola evoluties. Leuk dat ze de eerste gen pakken, maar had eigenlijk 'alolan' evoluties van andere generaties ook wel willen zien.
Dus hopelijk doen ze binnen kort ook weer zo iets met gen 2 en 3
Impidimp (Dark/Fairy)
Yamper (Electric)
Niet alle Pokémon zullen beschikbaar zijn/komen in Shield en Sword.
Read the code, write the code, be the code!
Ondertussen heeft Masuda daar wat extra commentaar op gegeven in een interview met Famitsu:wackmaniac schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 10:45:
https://www.polygon.com/e...9-galar-pokedex-home-bank
Niet alle Pokémon zullen beschikbaar zijn/komen in Shield en Sword.
Serebii Update: In Famitsu, Junichi Masuda states no decision has been made about adding Pokémon not in the Galar Pokédex to Sword & Shield via updates. All can be in HOME https://t.co/gDbXkHSvkT pic.twitter.com/GwSP5JfP3k
— Serebii.net (@SerebiiNet) 13 juni 2019
Aan de ene kant, natuurlijk is het spijtig dat niet elke Pokémon in het spel zal zitten. Aan de andere kant, met alle alternatieve vormen zitten we al aan ~1000 beestjes. Dat moet gestoord zijn om al die 3D modellen te animeren, zelfs als ze de models al hebben. Zo gek vind ik de beslissing dus eigenlijk niet. Voor mij is het in ieder geval niet genoeg om het spel niet te gaan halen
De eerste keer dat ik echt kritisch ben over pokemon is aangebroken. Ik vond het jammer dat er geen national dex was in gen 7, maar nu zijn niet alle pokemon beschikbaar. Erg jammer.JackAvery schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 21:08:
[...]
Ondertussen heeft Masuda daar wat extra commentaar op gegeven in een interview met Famitsu:
[Twitter]
Aan de ene kant, natuurlijk is het spijtig dat niet elke Pokémon in het spel zal zitten. Aan de andere kant, met alle alternatieve vormen zitten we al aan ~1000 beestjes. Dat moet gestoord zijn om al die 3D modellen te animeren, zelfs als ze de models al hebben. Zo gek vind ik de beslissing dus eigenlijk niet. Voor mij is het in ieder geval niet genoeg om het spel niet te gaan halen
Maar ook ik zal het spel (en zelfs een Switch om het te kunnen spelen) aanschaffen.
Mooiste zou natuurlijk zijn als het op Steam komt.
Het is vooral spijtig omdat ik vind dat ze verder veel enorm goede beslissingen hebben genomen in deze game.mr.JamesBond schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 22:02:
[...]
De eerste keer dat ik echt kritisch ben over pokemon is aangebroken. Ik vond het jammer dat er geen national dex was in gen 7, maar nu zijn niet alle pokemon beschikbaar. Erg jammer.
Anyway, je gaat geen spijt hebben om een Switch hiervoor te halen denk ik. Zoveel andere topgames op de console als je Pokémon eenmaal beu bent
Er zijn ook zoiets als after release support/patches om het alsnog mogelijk te maken.
Vooralsnog vind ik het vanuit een competitive standpunt een goede keuze, geeft wat meer diversiteit wat mij betreft. Zitten nog genoeg viable pokemon in in ieder geval.
Volledig mee eens. Om balans redenen klinkt het erg logisch, zeker nu Pokemon S&S straks de nieuwe competitive standaard gaat worden.Akaendra schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 08:55:
Sowieso gezeur om niets dat je niet alles kunt overzetten van home.
Er zijn ook zoiets als after release support/patches om het alsnog mogelijk te maken.
Vooralsnog vind ik het vanuit een competitive standpunt een goede keuze, geeft wat meer diversiteit wat mij betreft. Zitten nog genoeg viable pokemon in in ieder geval.
De vraag blijft wel hoeveel Pokemon er uiteindelijk in de Galar-dex gaan komen. Ik merk bijvoorbeeld met het spelen van Pokemon Let's Go (ja nog steeds niet uitgespeeld...) dat 151 Pokemon eigenlijk net te weinig variatie geeft en je zeker meer Pokemon nodig hebt.
Van wat ik lees is het niet alleen de models, maar ook de balans in het spel. Met 1000 karakters lijkt me dat inderdaad een redelijk draconische taak:JackAvery schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 21:08:
[...]
Ondertussen heeft Masuda daar wat extra commentaar op gegeven in een interview met Famitsu:
[Twitter]
bron: https://www.usgamer.net/a...word-and-shield-interviewBut even more than that, it's coming down to the battle system. We're making sure we can keep everything balanced and give all the Pokemon that appear in the games a chance to shine.
Momenteel heeft Serebii er een stuk of 170 in de lijst staan, maar er is nog veel van het spel dat we niet gezien hebbenRemmetje schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 09:41:
[...]
De vraag blijft wel hoeveel Pokemon er uiteindelijk in de Galar-dex gaan komen. Ik merk bijvoorbeeld met het spelen van Pokemon Let's Go (ja nog steeds niet uitgespeeld...) dat 151 Pokemon eigenlijk net te weinig variatie geeft en je zeker meer Pokemon nodig hebt.
Ik weet niet goed wat ik van het balans-argument moet denken. Zonder Sword/Shield zaten we ook al aan meer dan 800 pokemon, maar dat was blijkbaar geen probleem. Ik bedoel maar dat ik dan had verwacht dat dit probleem enkele generaties terug al zou voorkomen.wackmaniac schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 13:26:
Van wat ik lees is het niet alleen de models, maar ook de balans in het spel. Met 1000 karakters lijkt me dat inderdaad een redelijk draconische taak:
Either way, het lijkt erop dat we voorlopig geen Pokémon game meer gaan zien waarin alle beestjes ondersteund worden. Persoonlijk zie ik het nut daar wel van in, maar kan best begrijpen dat sommige mensen hier niet blij mee zijn.
Ik begreep dat zelfs mensen in Japan er nu vrij veel kritiek op aan het geven zijn, wat enigszins opmerkelijk is omdat ze dit toch niet vaak doen.
Punt is alleen dat patches en updates al sinds de 3DS mogelijk zijn, maar eigenlijk niet gebruikt worden. Alleen XY had een update toen er een game-breaking-bug in bleek te zitten, maar echte updates zijn er verder niet geweest.Akaendra schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 08:55:
Sowieso gezeur om niets dat je niet alles kunt overzetten van home.
Balans is sowieso een ruk-argument in deze context, want balans heeft er nog nooit in gezeten. Da's de hele reden dat er zoiets als Smogon bestaat, met hun indeling in tiers en alles. In een gebalanceerde game heb je dat niet, want daar zijn alle characters gewoon in balans en kun je dus met alles winnen.
Feit blijft dat zo ongeveer dé slogan die de hele franchise van begin af aan gesteund heeft, onderuit gehaald wordt - één van de fundamenten van de hele franchise, namelijk het verzamelen van alle Pokémon.
Smogon =/= competitive. Leuk die regeltjes die ze maken en dat moeten ze zelf weten, maar het is niet officieel enzo. Daarvoor zul je toch echt VGC moeten volgen. En ja, sommige Pokemon zijn sterker dan anderen. Hetzelfde als bijvoorbeeld vechtspelletjes/andere rpg's/andere games. Niemand weerhoudt je ervan om met 'slechtere' Pokemon te spelen, het winnen is alleen wat moeilijker.Seal64 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 12:18:
[...]
Punt is alleen dat patches en updates al sinds de 3DS mogelijk zijn, maar eigenlijk niet gebruikt worden. Alleen XY had een update toen er een game-breaking-bug in bleek te zitten, maar echte updates zijn er verder niet geweest.
Balans is sowieso een ruk-argument in deze context, want balans heeft er nog nooit in gezeten. Da's de hele reden dat er zoiets als Smogon bestaat, met hun indeling in tiers en alles. In een gebalanceerde game heb je dat niet, want daar zijn alle characters gewoon in balans en kun je dus met alles winnen.
Feit blijft dat zo ongeveer dé slogan die de hele franchise van begin af aan gesteund heeft, onderuit gehaald wordt - één van de fundamenten van de hele franchise, namelijk het verzamelen van alle Pokémon.
We vergeten dan ook maar even voor het gemak dat we van Gen 1/2 naar Gen 3 niets konden overzetten. Dat we ook niets ouders konden overzetten bij Gen 6 zonder gebruik van Pokemon Bank/Transporter vergeten we ook maar even. Niemand die daarover lag te bitchen maar omdat we nu met Gen 8 niet alles kunnen spelen gaan we erover klagen??
We weten allemaal dat er volgend jaar een derde deel/remake komt van een van de vorige generaties waar dus ook weer van alles mee gedaan kan worden, dat is de modus operandi van Gamefreak/TPCI al jaren.
maar goed, ik verwacht ik de loop der tijd wel een update/patch waarin men een National dex kan gaan fixen, en zo niet, dan met een volgende game.
Zou ik wel jammer vinden en qua design past het ook niet echt. Wel allebei flying & steel, maar het lijkt me toch niet. Skarmory lijkt ook in niets op een kraai.Zeror schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 18:44:
Er viel mij één ding op in het bijzonder. De pokemon Corviknight, die zwarte vogel. Ik heb het idee dat dit een evolutie van Skarmory is.
Ik snap heel goed dat je niet 1000 pokemon in het spel gooit, ik ben ook wel blij dat ik een keer die nieuwe pokemon zal moeten gaan proberen, laatste die ik echt heb gespeeld was toch Diamond/Pearl. Black & White heb ik mezelf niet doorheen weten te worstelen, nu toch wel weer zin in.
Wel net even deze: https://serebii.net/swordshield/galarpokedex.shtml bekeken. Zit best wat leuks bij, maar zoals zo vaak al gezegd; sommige pokemon en hun namen

[ Voor 36% gewijzigd door StrongArmLance op 19-06-2019 14:25 ]
Gewoon iets implenteren van canon en non-canon. Gamefreaks en Nitendo er van overtuigen dat Gen 1 & 2 Canon zijn, en alles daar boven Non-canon. Misschien de Goden-Pokemons nog meerekenen als Canon?
Dan heeft Sword/Shield wellicht meer reden tot bestaansrecht. De overige Gens kan je gebruiken in Spin-offs / Alternative universa. Iets met Ash Ketchum en zijn coma. Gaat die allerlei rare Pokemons verzinnen, omdat die niet uit die coma kan komen en toch 'verder' moet.
Kijk eens wat er vandaag uitkwam:
YouTube: The End of Pokemon (A Bootleg Universe Fan Trailer)
[ Voor 12% gewijzigd door Ivysaur op 20-06-2019 00:55 ]
psn: taker-mart
Let's go is, zeker als je de mainline series gewent bent, super simpel. Zeker omdat je, zelfs zonder het door te hebben, jezelf redelijk vlot aan het overlevellen bent.taker1987 schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 13:22:
Twijfel enorm om Lets go Pikachu te halen .. vond X en y en sun en moon geweldig ... maar hoe zit het met Lets go , is het niet te makkelijk ?
Hmm , dus dan wel of niet een aanrader ?Akaendra schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 14:04:
[...]
Let's go is, zeker als je de mainline series gewent bent, super simpel. Zeker omdat je, zelfs zonder het door te hebben, jezelf redelijk vlot aan het overlevellen bent.
psn: taker-mart
Het is leuk om een keer de oude game opnieuw te beleven. Verder is het wel een vrij makkelijke game en is het hele catch mechanisme eigenlijk net iets te simplistisch en is er net wat te weinig variatie in Pokemon. Blijft verder wel een vermakelijke Pokemon game hoor. Voor 3 tientjes wel de moeite waard om een keer te doorlopen.
Thank you to all of our fans for caring so deeply about Pokémon. Recently, I shared the news that some Pokémon cannot be transferred to Pokémon Sword and Pokémon Shield. I've read all your comments and appreciate your love and passion for Pokémon.
Just like all of you, we are passionate about Pokémon and each and every one of them is very important to us. After so many years of developing the Pokémon video games, this was a very difficult decision for me. I'd like to make one thing clear: even if a specific Pokémon is not available in Pokémon Sword and Pokémon Shield, that does not mean it will not appear in future games.
The world of Pokémon continues to evolve. The Galar region offers new Pokémon to encounter, Trainers to battle, and adventures to embark on. We are pouring our hearts into these games, and we hope you will look forward to joining us on this new journey.
June 28, 2019
Junichi Masuda
Het zou ook wel leuk zijn als in Sword en Shield helemaal geen oude pokemon zaten, zoals Black en White, maar dat ze:JackAvery schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 11:35:
Masuda heeft gecomment op de situatie ivm de Galar-dex. Veel woorden weinig inhoud, maar bon:
[...]
A. Bij een derde versie beschikbaar worden; of
B. Na een aantal maanden door middel van een update beschikbaar worden.
In Black & White waren (volgens mij) gewoon alle Pokemon vanaf dag 1 beschikbaar. Je kon ze alleen niet vangen in die games want je moest ze overzetten.mr.JamesBond schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 12:30:
[...]
Het zou ook wel leuk zijn als in Sword en Shield helemaal geen oude pokemon zaten, zoals Black en White, maar dat ze:
A. Bij een derde versie beschikbaar worden; of
B. Na een aantal maanden door middel van een update beschikbaar worden.
Als ik het goed begrijp is dit bij Sword & Shield anders. Daar kan je bepaalde Pokemon helemaal niet in die games krijgen, ook niet via de Bank of waar ze ook mee gaan komen.
Dit gecombineerd met de BULLSH*T van Nintendo rondom de 'veiligheid' van savefiles op de Switch heeft mij er toe doen besluiten om mijn living dex niet voorbij Gen 7 te tillen. Ik had de limited combo pack gepreorderd, maar die heb ik vandaag geannuleerd. Ik koop wel gewoon 1 game om het te spelen, maar ga er geen moeite meer in steken
Daar heb je volkomen gelijk in.BlackMage schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 16:19:
[...]
In Black & White waren (volgens mij) gewoon alle Pokemon vanaf dag 1 beschikbaar. Je kon ze alleen niet vangen in die games want je moest ze overzetten.
Als ik het goed begrijp is dit bij Sword & Shield anders. Daar kan je bepaalde Pokemon helemaal niet in die games krijgen, ook niet via de Bank of waar ze ook mee gaan komen.
Dit gecombineerd met de BULLSH*T van Nintendo rondom de 'veiligheid' van savefiles op de Switch heeft mij er toe doen besluiten om mijn living dex niet voorbij Gen 7 te tillen. Ik had de limited combo pack gepreorderd, maar die heb ik vandaag geannuleerd. Ik koop wel gewoon 1 game om het te spelen, maar ga er geen moeite meer in steken
Alleen nog steeds wil ik weten waarom Gamefreak maar 143 medewerkers heeft / had (in 2018 volgens Wikipedia)
Het bedrijf dat 's werelds grootste media-franchise maakt waar miljoenen (miljaren?) winst aan wordt gemaakt heeft nog niet eens 200 medewerkers?
Is dat raar of snap ik iets niet? Een gemiddelde Hollywood blockbuster heeft 10.000 medewerkers.
Edit: Ik ben niet de enige die zich dit afvraagt.
[ Voor 8% gewijzigd door whahas op 11-07-2019 00:55 ]
Keuzes maken de Mens
Inderdaad is Gamefreak wel verbazingwekkend klein, maar dat ik ook wel te merken aan de spellen afgelopen jaren. Kwaliteit is erg laag, kijk bijvoorbeeld naar de graphics van Sword & Shield, dat is bijna N64 niveau, ziet er niet uit als je het naast BotW houdt. Met uitzondering van de originele B&W is het sinds D&P niets anders dan slappe verhalen, spellen 90% kopiëren en een nieuwe versie uitbrengen en continu gimmicks bedenken die vervolgens niet meer terug worden gezien.
Erg jammer allemaal. Altijd groot fan geweest hier, heb tot nu toe ook alle (core) Pokémon spellen in huis, maar denk niet dat Sword & Shield er hier in komen. Waarom nog geld en tijd stoppen in een spel met een slap verhaal, slechte graphics en geen mogelijkheid mijn living dex te importeren en mijn met moeite verzamelde shinies te gebruiken...
TPCi =/= Gamefreakwhahas schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 00:47:
Gigantamax-en of Gigantamaxing blijkt zowaar echt een onderdeel te zijn van Dynamaxing. Hopelijk betekent dit goed nieuws voor de balans en kunnen lekker veel Pokémon het. Geruchten gaan alleen dat Pokémon die het kunnen, het alleen kunnen als ze een speciale ability hebben. Meestal krijg je ze in die Raids. Maar over een paar maanden weten we vast wel weer iets meer.
Alleen nog steeds wil ik weten waarom Gamefreak maar 143 medewerkers heeft / had (in 2018 volgens Wikipedia)
Het bedrijf dat 's werelds grootste media-franchise maakt waar miljoenen (miljaren?) winst aan wordt gemaakt heeft nog niet eens 200 medewerkers?
Is dat raar of snap ik iets niet? Een gemiddelde Hollywood blockbuster heeft 10.000 medewerkers.
Edit: Ik ben niet de enige die zich dit afvraagt.
ben dat gezeur over het hele national dex gebeuren ook wel zo'n beetje zat. Vroeger konden we dat ook niet van gen 2 naar gen 3 en toen was er ook geen gezeik over #bringbacknationaldex. Maar daar hoor je niemand over als je dat zegt, veelal omdat er daarna een game uitkwam met alle andere pokemon.
Van 2 naar 3 was een technische beperking. Daar zouden ze speciale hardware voor gemaakt moeten hebben om dat mogelijk te maken.Akaendra schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 09:04:
[...]
ben dat gezeur over het hele national dex gebeuren ook wel zo'n beetje zat. Vroeger konden we dat ook niet van gen 2 naar gen 3 en toen was er ook geen gezeik over #bringbacknationaldex. Maar daar hoor je niemand over als je dat zegt, veelal omdat er daarna een game uitkwam met alle andere pokemon.
Nu is het een economische beslissing. Kost teveel om alle Pokemon te animeren ofzo. En nog een beetje zout in open wond is dat deze games wel 33% duurder worden dan de eerdere, aangezien ze er nu volledige console prijzen er voor vragen ipv de iets vriendelijkere 3ds prijzen.
Er waren volgens mij gewoon kabels die de GBC verbond met de GBA.
Ze hebben wel heel veel aan de stats veranderd indertijd, dus ik denk dat ze geen zin hadden om het te converteren.
Als ze nu ook heel veel gaan veranderen dan geldt het zelfde argument als toen. Ik ken mensen die indertijd gestopt zijn, omdat ze hun collectie niet over konden zetten.
Ikzelf ben gestopt met sparen. Ik had 251, maar ik kon niets overzetten. Al die Pokémon ben ik nu kwijt, omdat de batterij van die gameboy titels leeg gelopen zijn.
Ik vind het niet erg als de National Dex niet terug komt, zolang er veel aan de balans gaat gebeuren, wat ook bij gen #3 was. Iets met natures en zo. IV is toen ook veranderd, geloof ik.
Van Wikipedia:
"Door de enorme veranderingen in het systeem, was het niet mogelijk om deze versies te linken aan vroegere versies van de Pokémonserie."
Wikipedia: Pokémon
[ Voor 14% gewijzigd door whahas op 12-07-2019 01:14 ]
Keuzes maken de Mens
Het lijkt er niet op dat ze wat dan ook veranderen op dat een manier dat ze ze niet allemaal zouden kunnen ondersteunen. Alle argumenten die mensen aandragen zijn enorm zwak en de enige reden die ik nog realistisch vind klinken is dat er te veel van hun team bezig is met Town waardoor Sword en Shield een binnenbocht moesten nemen.whahas schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 01:04:
Als ze nu ook heel veel gaan veranderen dan geldt het zelfde argument als toen.
Ik ga de games in elk geval niet kopen. Ik ga geen 50% meer betalen voor minder content en een game die eruit ziet alsof 't een upscaled 3DS-game is. Als ze ooit hun verstand terug krijgen bij Gamefreak kom ik wel terug naar de serie maar ik zie het somber in...
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Ik ga, tot het tegendeel bewezen is, ervan uit dat ze een goede reden hebben. Ik hoop alleen ook dat ze een goede reden hebben om die reden niet te vertellen. Bleh, lekker meta.
Ze hadden het vroeger, in 2003, ook kunnen ondersteunen als ze dat hadden gewild, maar dat wilden ze niet. Ook toen was er gezeik.
Ik ben allang blij dat Home werkt met je telefoon. Hoef je niet altijd je Switch mee te nemen om je collectie te laten zien.
Het duurt nog maanden voordat die game uitkomt. Heb geduld.
Keuzes maken de Mens
Red en Blue en zeker Gold en Silver waren voor hun tijd anders héél netjes, grafisch gezien. Sword en Shield zien er echter uit als 3DS-games met een hogere resolutie... En sorry, maar als je de prijs met 50% verhoogt dan heb ik ook hogere eisen over hoe de game eruit ziet. Meer van hetzelfde met mínder pokémon gaat 'm dan niet worden.whahas schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 01:34:
Ik snap het grafische argument echt niet. Alsof Pokémon games om de graphics gaan. Rood & Blauw zijn zo lelijk dat ik ze nu niet eens meer zou spelen.

Behalve dat dat een bullshitargument is, omdat Masuda later in zijn brief aan de fans vertelt dat de pokémon die nu weggelaten worden in latere games weer terug (kunnen) komen. Balans wordt gewoon als excuus gebruikt.echo237 schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 07:57:
Ik heb begrepen uit de video's dat het om balans zou gaan. Er zijn nu gigantisch veel Pokémon, als er minder beschikbaar zijn is het toch wat makkelijker.
Is die lelijker dan Pokemon lets go? Die vond ik prima te spelenNMe schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 20:26:
[...]
Red en Blue en zeker Gold en Silver waren voor hun tijd anders héél netjes, grafisch gezien. Sword en Shield zien er echter uit als 3DS-games met een hogere resolutie... En sorry, maar als je de prijs met 50% verhoogt dan heb ik ook hogere eisen over hoe de game eruit ziet. Meer van hetzelfde met mínder pokémon gaat 'm dan niet worden.
[...]
Behalve dat dat een bullshitargument is, omdat Masuda later in zijn brief aan de fans vertelt dat de pokémon die nu weggelaten worden in latere games weer terug (kunnen) komen. Balans wordt gewoon als excuus gebruikt.
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
https://www.polygon.com/p...statement-nintendo-switch
BTW:
Van €45 naar €60 is maar een stijging van 33%.
@NMe Niemand verplicht je om die spellen te kopen.
[ Voor 22% gewijzigd door whahas op 17-07-2019 01:13 ]
Keuzes maken de Mens
Oh ja, en Gamefreak heeft natuurlijk geen enkele reden om te liegen...whahas schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 00:24:
Kijk eens wat ik vond via de wikipedia pagina van Sword & Shield:
https://www.polygon.com/p...statement-nintendo-switch
Er zijn talloze video's te vinden met vergelijkingen tussen de gevechten in de trailer en gevechten in Sun en Moon die er echt exact hetzelfde uitzien. Hetzelfde model, dezelfde textures en dezelfde animaties. Frame voor frame hetzelfde in een hogere resolutie. Het hele idee dat Gamefreak denkt dat fans dat niet zouden merken zegt genoeg over hun mentaliteit en is walgelijk.
En dat is wél ok?BTW:
Van €45 naar €60 is maar een stijging van 33%.
Net zoals ik je niet stop om het te kopen. Neemt niet weg dat ik best mag praten over mijn onvrede over de game en mijn keuze om inderdaad de game niet te kopen.@NMe Niemand verplicht je om die spellen te kopen.
Voor mij is dit de trigger om eindelijk eens een Nintendo Switch in huis te halen. Ik ben erg benieuwd!
En dus mag er niet over gepraat worden?Edzeau schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 09:35:
Wat een onzinnige discussie hier of je de game wel of niet moet/gaat kopen. Ieder moet dit toch lekker voor zichzelf weten?
Ik meen nergens aan te geven dat er niet over gepraat mag worden, toch? Echter vraag jij vervolgens: "En dat is wél ok?". Ja, er zullen genoeg mensen zijn die dat wél ok vinden. Iedereen heeft daar zijn eigen mening over, en dus is het een onzinnige discussie. Het is geen persoonlijke aanval.
Nogmaals Gamefreak =/= TPCi.NMe schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 01:29:
[...]
Oh ja, en Gamefreak heeft natuurlijk geen enkele reden om te liegen...
Er zijn talloze video's te vinden met vergelijkingen tussen de gevechten in de trailer en gevechten in Sun en Moon die er echt exact hetzelfde uitzien. Hetzelfde model, dezelfde textures en dezelfde animaties. Frame voor frame hetzelfde in een hogere resolutie. Het hele idee dat Gamefreak denkt dat fans dat niet zouden merken zegt genoeg over hun mentaliteit en is walgelijk.
[...]
En dat is wél ok?
[...]
Net zoals ik je niet stop om het te kopen. Neemt niet weg dat ik best mag praten over mijn onvrede over de game en mijn keuze om inderdaad de game niet te kopen.
gamefreak heeft letterlijk waar niet zo heel veel te zeggen in dat opzicht.
https://twitter.com/Dukeo...tatus/1150107369478578176
Denk dat deze thread wel wat meer inzicht geeft in hoe en wat en wat voor gevolgen dat heeft voor o.a de games.
Nee, de gebruikelijke prijs voor de 3DS games was altijd 45 euro. Met veel winkels die net onder de 40 uit kwamen. Maar dat was dus het zelfde voor alle 3DS games, terwijl console games al lang op 60-70 zaten.Aschtra schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 19:56:
Wat bedoelen jullie met prijs omhoog? Pokemon altijd al rond 50-60 geweest toch?
Maar nu Pokemon op een "echte console" uit komt is de prijs dus ook hoger geworden.
Dat die deadline niet per se door GF zelf komt wil niet zeggen dat het daarna OK is om de fans letterlijk voor te liegen. En leugens, dat zijn de excuusjes tot nu toe toch echt want ze zijn allemaal aantoonbaar onwaar, zie mijn argumenten hierboven.Akaendra schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 18:14:
[...]
Nogmaals Gamefreak =/= TPCi.
gamefreak heeft letterlijk waar niet zo heel veel te zeggen in dat opzicht.
https://twitter.com/Dukeo...tatus/1150107369478578176
Denk dat deze thread wel wat meer inzicht geeft in hoe en wat en wat voor gevolgen dat heeft voor o.a de games.
Oh vreemd, ik heb altijd 50eu betaald bij een releaseBlackMage schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 19:59:
[...]
Nee, de gebruikelijke prijs voor de 3DS games was altijd 45 euro. Met veel winkels die net onder de 40 uit kwamen. Maar dat was dus het zelfde voor alle 3DS games, terwijl console games al lang op 60-70 zaten.
Maar nu Pokemon op een "echte console" uit komt is de prijs dus ook hoger geworden.
De discussie is nu zo gestoeld op aannames dat ie niet helemaal zuiver meer is.
Keuzes maken de Mens
@Linkje3 Ik weet nog niets van regio's, maar er is sowieso nog maar weinig bekend over die game, vind ik. Ik wil 'm best spelen, zolang ik de in-game aankopen kan afkopen. Ik heb geen zin om er veel geld én/óf tijd in te steken.
Edit: oh, ik had de laatste 2 dagen aan updates gemist, er is inmiddels best veel bekend. Er is zelfs een uitgiftedatum, 29-08-2019, & prijzen voor de in-game gems.
Ik blijf sceptisch, al was het alleen maar vanwege die verschrikkelijke voice over in de trailer.
[ Voor 33% gewijzigd door whahas op 25-07-2019 02:26 . Reden: Vergissing ]
Keuzes maken de Mens
Je hebt denk ik wel reden om wat bezorgd te zijn. Gisteren is de pre-registration live gegaan en toen ik daarvoor naar de store ging kreeg ik de melding dat het niet mogelijk was om in mijn land te registreren. Geen idee wat hier aan de hand is. Zou het te maken hebben met de gezamenlijke actie van Nederland/Belgie tegen lootboxes/microtransactions?Linkje3 schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 11:00:
Weet iemand of Pokémon Masters uit komt in Nederland? Bij het pre-registreren op Android staat dat dit spel niet beschikbaar is in mijn land. En aangezien Pokémon Dual is stop gezet in Nederland, vrees ik dat dit spel hier ook niet uitkomt. Wat bekent dat ik waarschijnlijk moet gaan werken met VPN's en buitenlandse play-store accounts, met de kans om betrapt en gebanned te worden. Ik keek echt uit naar deze game, maar hier wordt ik niet blij van.
Ik heb eventjes teruggezocht en voor de 3DS heb ik alleen dat bedrag betaald voor de Steelbook. Voor de rest altijd rond de 40 euro.Aschtra schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 04:02:
[...]
Oh vreemd, ik heb altijd 50eu betaald bij een release
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Oh, dus het heeft geen zin om vooraf over games te praten? Zullen we Sword en Shield dan maar helemaal niet meer bespreken? Volgens dezelfde logica kun je namelijk helemaal niks over de game zeggen.whahas schreef op maandag 22 juli 2019 @ 17:32:
Ideetje: we gaan beoordelen of het een slecht spel is als we het spel weken / maanden hebben gespeeld en / of dat er andere details bekend zijn over een (gesplitste) derde versie en weet ik wat meer?
De discussie is nu zo gestoeld op aannames dat ie niet helemaal zuiver meer is.
Ik zeg nergens dat het spel slecht is. Ik zeg dat het spel niet meer voor mij is, en dat er te veel geld gevraagd wordt terwijl er content wordt weggehaald in ruil voor te weinig visuele verbetering. Over al die dingen kan ik prima uitspraken doen zonder de game gespeeld te hebben.
[ Voor 19% gewijzigd door NMe op 25-07-2019 10:33 ]
Zou kunnen, maar dan hadden ze fire emblem heroes ook al in de ban moeten doen en die is gewoon in NL beschikbaar. Magoe, die was nog van voor alle ophef iirc, want we hebben Dragalia Lost ook nog altijd niet in Nederland, dus zou me niet verbazen als Pokemon Masters hetzelfde lot treft.Remmetje schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 10:11:
[...]
Je hebt denk ik wel reden om wat bezorgd te zijn. Gisteren is de pre-registration live gegaan en toen ik daarvoor naar de store ging kreeg ik de melding dat het niet mogelijk was om in mijn land te registreren. Geen idee wat hier aan de hand is. Zou het te maken hebben met de gezamenlijke actie van Nederland/Belgie tegen lootboxes/microtransactions?
Tot 31 combo vangen en dan wachten. Je hoeft niet meer dan 31 string te hebben. De kans wordt dan niet meer hoger.jaydenjarno schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 17:58:
Net Pokémon Lets go "uitgespeeld" maar nog te lage levels voor mewtwo. Dacht even eerste shiny hunten. 45 catches en ja hoor. Gelijk een shiny!!! ....... Totdat ik tegen de verkeerde aanloop.... Weg shiny.... Even spel weg gelegd nu...
Kan er nog niet zoveel over vinden online, en op de Nintendo Eshop staat er simpelweg dat hij nog niet beschikbaar is...
Ik zal zeker beide checken en zeker er wat van vinden
Wat vinden jullie van de nieuwe Pokémon en de Galar vormen?
Vertel vooral je mening over Galarian Weezing.
Keuzes maken de Mens
Wat hun betreft zijn de effecten van nieuwe regionale varianten ongeveer gelijk aan het introduceren van een volledig nieuwe pokémon: NEW en FLASHY zorgt voor meer interesse dan oude, bekende pokémon.wackmaniac schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 09:07:
Ik vind het raar dat ze ervoor kiezen niet de gehele national dex in de game te stoppen om vervolgens doodleuk regiovarianten te gaan introduceren.
Ik vraag me af of we nu al kunnen concluderen dat de (normale) weezing/zigzagoon/linoone niet in het spel gaan zitten.
Pokken Tournament LCQ. Mag blij zijn als ik in de middenmoot eindig anagezien ik het te weinig gespeeld heb dit jaar.whahas schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 00:19:
Speel je ook mee?
Wat vinden jullie van de nieuwe Pokémon en de Galar vormen?
Vertel vooral je mening over Galarian Weezing.
Galar forms zijn wat mij betreft best OK, leuk in ieder geval dat ze het niet alleen op Gen 1 meer baseren.
Galar Zigzagoon line is ook letterlijk KISS zangers in Pokemon vorm
En Weezing, tja. Een drugsbaron die feeenpoeder maakt zullen we maar zeggen
De Hamster vind ik dan wel weer erg leuk, alhoewel dat wel de gen 8 'useless electric rodent' gaat zijn.
Team Yell zijn irritante voetbalhooligans met vuvuzelas, ik verwacht dat er nog wel een tweede team gaat zijn a la Aether in Sun/Moon
Verder zien we wel weer bij Worlds wat ze daar laten zien en wat ik spelen kan.
Heb een trainerkit met 2x 30 kaarten gekocht en mijn oudste begint er een beetje lol in te krijgen. De regels zijn nog wat lastig, omdat hij nog geen engels kan lezen.
Vanuit Magic, vroegâh, ken ik dat je met de commons op zich prima kan starten. Enkel.. ik ben absoluut niet bekend met Pokemon, dit is ook mijn eerste ervaring. En ik vond het op zich wel leuk. Het is wat eenvoudiger te spelen dan Magic. Dus ik kan wel meegaan in deze ervaring met mijn kids.
Wie kan helpen met het aanvullen van de 2 trainer deck (Pikachu libre & Suicune) met wat goedkope kaarten? Zodat ze ieder een eigen leuk deckje hebben, waar ze mee kunnen spelen.
Ik zoek dus nog zo'n 2x 30 simpele (ook qua regels) kaartnamen. Dan kan ik die wel ergens online los aanschaffen. En in die 30 moeten dus ook nog de nodige energy kaarten, anders hebben ze er vrij weinig aan.
Die set hadden wij ook toen wij net begonnen; grappig dat ze die nog steeds verkopen! Is inderdaad een leuk beginnetje. Als ik me niet vergis komt die echter uit de Pokémon X/Y tijdperk, dus die loopt redelijk achter qua de huidige sets. Helemaal geen ramp als je niet competitief wilt gaan spelen natuurlijk.Upbeat78 schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 17:48:
Wie kan helpen met het aanvullen van de 2 trainer deck (Pikachu libre & Suicune) met wat goedkope kaarten? Zodat ze ieder een eigen leuk deckje hebben, waar ze mee kunnen spelen.
Wat wij hebben gedaan is simpel nog een tweede starterdeck kopen. De pika+suicune als één gecombineerd deck, tegen een andere starter. Dat is wellicht kosteneffectiever dan deze uitbreiden met singles. Omdat ze nu nog net komen kijken en misschien heel snel uitgekeken raken maakt het nu nog niet veel uit welke starter je haalt; een goedkope met leuke Mons die ze aanspreken
Toen we d'r wat meer geld tegenaan gingen gooien hebben we de Keldeo -vs- Rayquaza duel decks gekocht. Dat zijn twee goede decks die zo gebouwd zijn dat ze het telkens best spannend maken om tegen elkaar te spelen.
[ Voor 23% gewijzigd door Liegebeest op 19-08-2019 15:04 ]
Liege, liege, liegebeest!
Ben je al terug? Hoe was het? Hoe ging het?Akaendra schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 11:05:
[...]
Pokken Tournament LCQ. Mag blij zijn als ik in de middenmoot eindig anagezien ik het te weinig gespeeld heb dit jaar.
Galar forms zijn wat mij betreft best OK, leuk in ieder geval dat ze het niet alleen op Gen 1 meer baseren.
Galar Zigzagoon line is ook letterlijk KISS zangers in Pokemon vorm
En Weezing, tja. Een drugsbaron die feeenpoeder maakt zullen we maar zeggen.
De Hamster vind ik dan wel weer erg leuk, alhoewel dat wel de gen 8 'useless electric rodent' gaat zijn.
Team Yell zijn irritante voetbalhooligans met vuvuzelas, ik verwacht dat er nog wel een tweede team gaat zijn a la Aether in Sun/Moon
Verder zien we wel weer bij Worlds wat ze daar laten zien en wat ik spelen kan.
Die nieuwe ability van Weezing is echt vet.
Keuzes maken de Mens
Ik heb hem gedownload met een tweede Google account, en mijn VPN op UK. Daarna heb ik mijn VPN uitgezet en ik kan gewoon spelen. Wel stond er tijdens het aanmaken van je account dat als je onjuiste informatie opgeeft, ze je account kunnen blokkeren. Dus ik hoop dat het goed zal gaan, maar ik zal daardoor sowieso geen geld uitgeven, als ik het risico loop om gebanned te worden.Remmetje schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 09:04:
Het ziet er dus naar uit dat Pokemon Masters daadwerkelijk niet in Nederland uit komt. Nederland/België staan niet in de lijst van te selecteren landen als je het spel opstart en wanneer je dus "other" aanklikt krijg je de melding dat de andere landen geen toegang krijgen tot de app. Zonde...
Het was gezellig, ik heb pokken gespeeld, twas double elimination, maar 2-2. Naar losers gestuurd door een van de top van de US, andere random heeft me eruit geknald. Volgend jaar in London, dus wat dichter bij huis.whahas schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 23:04:
[...]
Ben je al terug? Hoe was het? Hoe ging het?
Die nieuwe ability van Weezing is echt vet.
Heb wat Sword/Shield kunnen doen, alleen een gym, verder niets.
Masters ook kunnen doen, maja, die game had behoorlijk wat stotters. Game komt toch niet hier uit dus boeit me ook vrij weinig
Mijn zoon van 9 is sinds kort helemaal bezig met Pokemon kaarten. Op school wordt er geruild en bespreken ze hoe sterk de ene en de andere is. Ze spelen niet echt het Pokemon spel zo heb ik het idee. Want als ik doorvraag wat hij aan het doen is met de kaarten komt dat niet naar boven in ieder geval.
Nu wil hij van zijn zakgeld voor 25 euro speciale EX kaarten kopen op bol.com. Dat vind ik best wel een bedrag voor wat kaartjes. Op marktplaats zie ik een kerel die helemaal op Pokemon gericht is en voor 5 euro 50 kaarten verkoop. Mixed kaartjes met een rare en een special.
Ik vraag me af wat nu een een gezonde route is om te volgen voor mijn zoon. Gewoon om te beginnen zou ik zeggen koop zo een setje van 50. Leer hoe het werkt en zie dan wel weer verder
Maar misschien snap ik er natuurlijk geen fluit van.

Een pakje kaarten kost al gauw 6 euro voor 10. Houdt dat aan als leidraad. Simpel gezegd; veel duurder is alleen voor hele speciale kaarten om het spel te spelen (of evt. voor de échte diehard verzamelaar), veel goedkoper is nep, of zijn oude/normale (als in niet-rare, normaal) kaarten.
Op marktplaats ben ik een kerel tegen gekomen die 50 gewone kaarten verkoopt voor 4,50. Misschien zijn ze nep. Misschien niet. Ik lees alleen positieve reviews onder zijn naam.
Ondertussen ben ik een beetje de online pokemon kaart game aan het leren en begin de basis te begrijpen. (Wat een leuk spel).
Al om la is het best een spel dat kan oplopen in de kosten merk ik.
[ Voor 10% gewijzigd door RoyK op 06-10-2019 09:42 ]
Er zijn mensen die heel veel kaarten kopen, de zeldzame voor dik poen verkopen, en de normale voor veel minder. Wellicht is dat wat hij doet.RoyK schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 09:34:
Op marktplaats ben ik een kerel tegen gekomen die 50 gewone kaarten verkoopt voor 4,50. Misschien zijn ze nep. Misschien niet. Ik lees alleen positieve reviews onder zijn naam.
Mijn zoon is ook helemaal gek van Pokémon - goh, van wie zou hij dat hebbenRoyK schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 20:34:
Beste Pokemon spelers, ik heb jullie hulp een beetje nodig.
Mijn zoon van 9 is sinds kort helemaal bezig met Pokemon kaarten. Op school wordt er geruild en bespreken ze hoe sterk de ene en de andere is. Ze spelen niet echt het Pokemon spel zo heb ik het idee. Want als ik doorvraag wat hij aan het doen is met de kaarten komt dat niet naar boven in ieder geval.
Nu wil hij van zijn zakgeld voor 25 euro speciale EX kaarten kopen op bol.com. Dat vind ik best wel een bedrag voor wat kaartjes. Op marktplaats zie ik een kerel die helemaal op Pokemon gericht is en voor 5 euro 50 kaarten verkoop. Mixed kaartjes met een rare en een special.
Ik vraag me af wat nu een een gezonde route is om te volgen voor mijn zoon. Gewoon om te beginnen zou ik zeggen koop zo een setje van 50. Leer hoe het werkt en zie dan wel weer verder![]()
Maar misschien snap ik er natuurlijk geen fluit van.Ik probeer me er een beetje in te verdiepen maar weet niet zo goed waar ik moet beginnen in de grote berg Pokemon materiaal.

Wat wij hebben gedaan is twee kant-en-klare decks gekocht, zodat we samen kunnen spelen. Ik heb beschermhoesjes en een doosje gekocht voor beide decks - je wilt "deck protectors" van UltraPro hebben, dat is de enige kwaliteit die volstaat en aangezien de Pokémonkaarten dezelfde afmetingen hebben als Magic-kaarten werkt dat als de brandweer - en ik heb uitgelegd dat we deze kaarten niet ruilen, want dan kunnen we niet meer spelen. Dat werkt goed.
De kaarten die uit boosters worden gehaald - boosters zijn de zakjes met kaartjes die je voor 5 tot 6 euro koopt bij speelgoed- of spellenwinkel - gaan bij ons in een map. Hiervoor kan je de UltraPro-ringbandbladen gebruiken. En meestal pakken we boosters samen uit, zodat ik een klein oogje in het zeil kan houden en als er een waardevolle kaart tussen zit prent ik dat mijn zoon in.
Tot nu toe heeft dit tot weinig problemen geleid; ja hij heeft kaarten geruild, ook duurdere kaarten tegen goedkope kaarten, maar dat heb ik maar van mij afgezet.
Kleine tip; bij elke booster, deck of booster-box zitten ook kaarten met codes. Die codes kan je op www.pokemon.com invullen en als je dan inlogt in Pokémon the Card Game Online - op pc of tablet - krijg je ook een digitale versie van die booster. Die bevat trouwens niet altijd dezelfde kaarten
Mijn zoon is 7 jaar oud trouwens.
Deze week was het een week van verdriet en blijdschap. 2 dagen geleden gevallen met zijn fiets en zijn pokemon kaartjes verloren die hij al weken braaf meeneemt naar school. 4 stuks welgeteld. 1 kaart heeft hij van een vriendje gekregen die verhuisd is. Er zit dus een stukje emotionele waarde aan. Ook was deze kaart 17000xp of hp. Dat heb ik niet onthouden. Het was een fors getal. Natuurlijk is hij terug gefietst om zijn verloren kaarten te zoeken en slechts de andere 3 kaarten terug gevonden.wackmaniac schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 09:59:
[...]
Mijn zoon is ook helemaal gek van Pokémon - goh, van wie zou hij dat hebben- en met name van de kaartjes. Iets met beperkte schermtijd. En hij is totaal niet bezig met het spel - dat spelen we op de computer/tablet wel - maar is meer van het verzamelen. Zodoende wil hij dubbele kaarten graag ruilen voor kaarten die hij nog niet heeft. Toen hij uit een booster - die pakjes van 5 tot 6 euro die je bij de Intertoys koopt - een kaart met een waarde van 25 euro trok heb ik toch maar even ingegrepen. Wij kopen overigens alleen boosters/decks/booster-boxes; mijn zoon vind het verrassingselement van een pakje open maken leuker dan een set kaarten kopen. Ik zou zelf ook niet snel losse kaarten (online) kopen als je niet voornemens bent deze als investering te gebruiken of om in een deck te gebruiken.
Wat wij hebben gedaan is twee kant-en-klare decks gekocht, zodat we samen kunnen spelen. Ik heb beschermhoesjes en een doosje gekocht voor beide decks - je wilt "deck protectors" van UltraPro hebben, dat is de enige kwaliteit die volstaat en aangezien de Pokémonkaarten dezelfde afmetingen hebben als Magic-kaarten werkt dat als de brandweer - en ik heb uitgelegd dat we deze kaarten niet ruilen, want dan kunnen we niet meer spelen. Dat werkt goed.
De kaarten die uit boosters worden gehaald - boosters zijn de zakjes met kaartjes die je voor 5 tot 6 euro koopt bij speelgoed- of spellenwinkel - gaan bij ons in een map. Hiervoor kan je de UltraPro-ringbandbladen gebruiken. En meestal pakken we boosters samen uit, zodat ik een klein oogje in het zeil kan houden en als er een waardevolle kaart tussen zit prent ik dat mijn zoon in.
Tot nu toe heeft dit tot weinig problemen geleid; ja hij heeft kaarten geruild, ook duurdere kaarten tegen goedkope kaarten, maar dat heb ik maar van mij afgezet.
Kleine tip; bij elke booster, deck of booster-box zitten ook kaarten met codes. Die codes kan je op www.pokemon.com invullen en als je dan inlogt in Pokémon the Card Game Online - op pc of tablet - krijg je ook een digitale versie van die booster. Die bevat trouwens niet altijd dezelfde kaartenOp de tablet/pc kan je ook tegen de computer spelen, kan je mooi oefenen.
Mijn zoon is 7 jaar oud trouwens.
Gisteren heeft hij zijn eerste Sun&Moon boosterpack gekocht. Deels om hem te troosten want hij was zo verdrietig en deels om eens een stap te zetten om te starten. Hij is weer zo blij als een kind!
@wackmaniac heb jij 2 dezelfde decks gekocht of juist 2 verschillende?
Bijvoorbeeld: https://www.bol.com/nl/p/...kaarten/9200000115214357/
en deze: https://www.bol.com/nl/p/...kaarten/9200000115214323/
Is dat leuker om te doen of is dat ook juist de bedoeling en dat je zo met de tijd alle decks bij elkaar spaar?
Nog een ander vraagje. Als je Pokemon speel moet je 6 kaarten opzij leggen. Zijn dit kaarten die je kunt verliezen als je een wedstrijd in Pokemon verlies?
Kan je sowieso kaarten verliezen in Pokemon of blijven ze altijd gewoon bij de huidige eigenaar?
[ Voor 4% gewijzigd door RoyK op 10-10-2019 11:53 ]
Verschillende decks. Dan kan je ook af en toe nog eens ruilen van deck.RoyK schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 11:36:
[...]
@wackmaniac heb jij 2 dezelfde decks gekocht of juist 2 verschillende?
Nee, die gaan op een aflegstapel, maar nooit naar de tegenstander. Die kaarten ga na het spelletje gewoon weer bij de rest in het deckNog een ander vraagje. Als je Pokemon speel moet je 6 kaarten opzij leggen. Zijn dit kaarten die je kunt verliezen als je een wedstrijd in Pokemon verlies?
Kan je sowieso kaarten verliezen in Pokemon of blijven ze altijd gewoon bij de huidige eigenaar?
Ik weet niet waar je woont, maar je zou eens kunnen kijken of er een spellenwinkel in de buurt zit. Afhankelijk van de winkel is er soms een ruimte om spelletjes te spelen en daar zijn waarschijnlijk wel mensen die het spel kunnen uitleggen. Face-to-face-uitleg werkt doorgaans het beste is mijn ervaring.
Kun je ook meteen zien in hoeverre de prijs is van sommige kaartjes namelijk. Verschilt inderdaad met wat er op dit moment populair is in decks and andere dingen (zoals Secret Rare/Full Art kaarten)
Zie het dus als een mogelijkheid om je kinderen hun VOC mentaliteit te ontwikkelen
[ Voor 5% gewijzigd door Pazienza op 11-10-2019 01:08 ]
Mijn zoontje is het type die zijn goede kaart omruilt voor een slechte kaart. Gewoon omdat hij zo ontzettend naïef en beïnvloedbaar is. Als een kaartje glimt, een effectje heeft en een stoere tekening, dan is het al snel goedPazienza schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 01:07:
Grappig dat het hier gaat over kinderen die Pokémon kaarten ruilen.way back in the day toen de eerste Pokémon kaarten uitkwamen in de jaren 90 was ik een klein mannetje en was het een enorme rage op school. Ik heb nooit kaarten gekocht, had er 2 of 3 gekregen van vriendjes (slechte kaarten) en door slim te ruilen op school en in de straat had ik uiteindelijk een dikke stapel met allerlei goede kaarten, waaronder glimmende mewtwo en Muk! Als het goed is liggen ze nog ergens in een doos bij m'n ouders
Zie het dus als een mogelijkheid om je kinderen hun VOC mentaliteit te ontwikkelen
Op het moment is het weer helemaal een rage. Het komt in golven hen. Dan is het knikkeren, dan voetbalplaatjes, dierenplaatjes en nu zijn het weer Pokémon kaartjes.
Stiekem ben ik nu ook wel geinteresseerd geraakt en zoek een ingang om wat meer kennis te vergaren. Is het een stom idee om de tekenfilm serie vanaf aflevering 1 te starten? Als dat kan
Sun/Moon eindigt binnenkort in Japan en dan start het hele Galar gebeuren (+andere regio's als ik het goed heb begrepen van het nieuws)
Helder. Ik denk dat ik het anders moet doen dan hehe
Ik heb vroeger Pokemon TCGO gespeeld, maar kwam er toen niet echt in doordat ik alles de trainer challenges deed en nooit de versus durfde te doen.RoyK schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 09:34:
Bedankt. De afgelopen dagen heb ik niet stil gezeten en het een en ander geleerd. Ze zijn meer aan het ruilen op school. Ze zijn 9. Een glimmende kaart is al snel bijzonderder omdat hij zo mooi glimt. Zet er een stoer karakter op een een jochie van 9 is verkocht.
Ondertussen ben ik een beetje de online pokemon kaart game aan het leren en begin de basis te begrijpen. (Wat een leuk spel).
Al om la is het best een spel dat kan oplopen in de kosten merk ik.
Echter zocht ik de laatste tijd een trading card game die én leuk is om te doen en waar je ook iets fysieks kan verzamelen. Gwent was het net niet (ondanks dat ik Witcher fan ben) en Heartstone etc ook niet.
Pokemon TCGO weer eens geinstalleerd en nu een theme deck gekocht van de verzamelde punten en wat leuke versus potjes kunnen spelen. Nu ben ik aan het denken om een fysieke theme deck te kopen, zodat ik dit ook online kan spelen én iets fysieks kan verzamelen. Het fijnste aan PTCGO vind ik wel dat je met theme decks niet oneerlijke potjes kan krijgen, maar ik wil de standard battles ook proberen, al ben ik daar huiverig voor extreme decks die je meteen vernederen
Ondanks de simpele uitstraling van het spel en er kan nog veel verbeterd worden (en ze kunnen nog meer verdienen als ze direct coins zouden verkopen i.p.v. alleen via fysieke packs) vermaak ik mij er goed mee.
Zijn er nog meer "volwassenen" hier op tweakers die PTCGO spelen?
Bedankt voor je reactie. Het Pokemon traject is een beetje tot stilstand gekomen. Iets wat ik al vreesde. Ik vond en vind het nog steeds niet makkelijk om in een paar minuten te begrijpen hoe dit spel werkt. Dat heeft ook niet geholpen heheninc schreef op zondag 7 juni 2020 @ 13:28:
[...]
Ik heb vroeger Pokemon TCGO gespeeld, maar kwam er toen niet echt in doordat ik alles de trainer challenges deed en nooit de versus durfde te doen.
Echter zocht ik de laatste tijd een trading card game die én leuk is om te doen en waar je ook iets fysieks kan verzamelen. Gwent was het net niet (ondanks dat ik Witcher fan ben) en Heartstone etc ook niet.
Pokemon TCGO weer eens geinstalleerd en nu een theme deck gekocht van de verzamelde punten en wat leuke versus potjes kunnen spelen. Nu ben ik aan het denken om een fysieke theme deck te kopen, zodat ik dit ook online kan spelen én iets fysieks kan verzamelen. Het fijnste aan PTCGO vind ik wel dat je met theme decks niet oneerlijke potjes kan krijgen, maar ik wil de standard battles ook proberen, al ben ik daar huiverig voor extreme decks die je meteen vernederen![]()
Ondanks de simpele uitstraling van het spel en er kan nog veel verbeterd worden (en ze kunnen nog meer verdienen als ze direct coins zouden verkopen i.p.v. alleen via fysieke packs) vermaak ik mij er goed mee.
Zijn er nog meer "volwassenen" hier op tweakers die PTCGO spelen?
Dit topic is gesloten.
Er wordt hier niet gebedeld om codes. Delen mag natuurlijk wel altijd.
Door de grote hack bij Pokémon studio GameFreak, zijn er veel dingen uitgelekt. De vraag dan ook als je informatie tegenkomt en deze wilt delen, dan aub de spoiler tag te gebruiken, om het zo voor iedereen een beetje leuk te houden.
Dit topic is gesplitst in twee nieuwe topics: Het grote Pokémon TCG topic voor de Pokémon Trading Card Game en Het grote Pokémon Topic - Deel Drie voor algemene Pokémon videogame discussies. Dit topic wordt gesloten.