Ja, een percentage van de mensen is gevoelig voor 3D. (Ik ook bv) Gelukkig kan je de 3D ook zwakker of helemaal uitzetten.fevo-1190 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 05:29:
Heb dan de 3ds, maar als ik 3D aanzet dan krijg ik er gewoon hoofdpijn van .... Meerdere mensen hier last vam?
3D-beelden zijn sowieso ook even wennen. Met echt 3D zoals wanneer je niet naar een scherm kijkt zijn je ogen constant aan het focussen op verschillende objecten dichtbij of veraf. Als je naar een 3D-scherm kijkt dan werkt dat niet, dan moeten je ogen focussen op het scherm en niet op het object dat op het scherm wordt weergegeven. Voor veel mensen went dat snel, voor een aantal blijft het oncomfortabel.
Wat bedoel je met "alles spelen?" Wil je elke pokemon vangen, wil je van elke regio een game, of iets anders?jmignolet schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 09:44:
[...]
Ik quote even je bericht, want ik ben van plan om nog is alles te heropstarten. Kan ik bv een 3ds aanschaffen & toch alles spelen? Of zal ik via de nintendo store moeten gaan voor het digitaal aan te schaffen?
Begrijp ik het goed dat ruby & sapphire overbodig zijn als ik voor Firered kies? Hetzelfde geldt voor Soulsilver en Diamond? Want ik lees dat deze in de TS bij andere generaties worden geplaatst dan de oorspronkelijke generatie.
Excuses voor de stomme vragen, maar ik ben al een tijdje out van Pokemon, en nu met Pokemon Go.
wil je echt alle (canon) spellen? dan zal je het volgende nodig hebben:
RBY/FR/LG: Gameboy/23DSVC/GBA/NDS(lite)
(H)G(S)S: GBC/NDS(Lite/i)/23DS
(O)R(A)S: GBA/23DS
C: GBA/NDS(Lite)
DPP: NDS(Lite/i)/23DS
BW/B2W2: NDS(Lite/i)/23DS
XY: 23DS
Wil je van elke regio een spel spelen kun je in principe uit met een 23DS
Wil je alle pokemon zelf vangen zul je tenminste 4 spellen moeten hebben (bijv. X, Y, OR & AS)
Yay ik kan eindelijk weer inloggen op PGL

Bla bla bla...
Hallo mensen,
met de huidige hype van Go (welke ik wel speel) en de nieuwe aankondiging van Sun & Moon krijg ik toch wel weer eens zin een echte Pokémon game te spelen.
Ik heb nog een DS Lite liggen, maar mijn god was is dat scherm ineens klein zeg
.
Ga dus waarschijnlijk voor een new 3DS XL, welke dan wel weer zonder lader geleverd wordt...
Is de lader van mijn huidige Lite compatible met de new 3DS XL??
met de huidige hype van Go (welke ik wel speel) en de nieuwe aankondiging van Sun & Moon krijg ik toch wel weer eens zin een echte Pokémon game te spelen.
Ik heb nog een DS Lite liggen, maar mijn god was is dat scherm ineens klein zeg

Ga dus waarschijnlijk voor een new 3DS XL, welke dan wel weer zonder lader geleverd wordt...

Nee, dat is ie niet. Laders vanaf de DSi zijn wel compatible.A3aaN79 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 18:39:
Hallo mensen,
Ik heb nog een DS Lite liggen, maar mijn god was is dat scherm ineens klein zeg.
Ga dus waarschijnlijk voor een new 3DS XL, welke dan wel weer zonder lader geleverd wordt...![]()
Dat is dan weer jammer.... lader van tablet/mobiel zeker ook niet compatible dan?BlackMage schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 18:46:
[...]
Nee, dat is ie niet. Laders vanaf de DSi zijn wel compatible.
Originele zijn niet duur, maar toch, heb zat laders hier liggen.
Nee. De DSi / (new)3DS(XL)/2DS hebben een unieke eigen aansluiting. Wel heb je speciale USB kabels die je er op aan kan sluiten. Deze worden echter niet door Nintendo ondersteund. Bv.: https://www.amazon.com/Ge...tendo-DSIXL/dp/B0024ZT3XO (je hebt ze ook bij verschillende winkels)A3aaN79 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 19:15:
[...]
Dat is dan weer jammer.... lader van tablet/mobiel zeker ook niet compatible dan?
Originele zijn niet duur, maar toch, heb zat laders hier liggen.
Onthoud wel dat de 3DS oplader standaard meer stroom levert dan een USB poort, dus opladen duurt dan een stuk langer.
[Voor 9% gewijzigd door 90710 op 20-07-2016 19:28]
Bedankt voor de uitleg.90710 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 19:24:
[...]
Nee. De DSi / (new)3DS(XL)/2DS hebben een unieke eigen aansluiting. Wel heb je speciale USB kabels die je er op aan kan sluiten. Deze worden echter niet door Nintendo ondersteund. Bv.: https://www.amazon.com/Ge...tendo-DSIXL/dp/B0024ZT3XO (je hebt ze ook bij verschillende winkels)
Bestel gewoon voor 12 euri een originele van Nintendo mee

Functie over vorm. Ik vind de 2DS ergonomisch veel beter dan de 3DS. Ook minder risico dat je scharnieren naar de klote gaat.
Wat de 2DS doet voor de prijs, is fantastisch. Ook de twee displays liggen dichter op elkaar( eigenlijk is het 1 grote display maar oke). Ieder z'n ding natuurlijk maar de looks van een DS is het laatste waar ik aan denk, hooguit de kleur. Oke, het lijkt op een deurstopper, maar wat betaal je ervoor?

Waarom krijgen wij geen pins maar Frankrijk wel.Elfjes schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 22:00:
Wow sumo preorder bonus bij de game mania: let op...
12 quick balls

Wauw... En ook echt QUICK balls. Dingen waar je echt geen ene zak aan hebt als je een beetje verder komt.Elfjes schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 22:00:
Wow sumo preorder bonus bij de game mania: let op...
12 quick balls
Zijn die 100 bonuspunten voor je Gamemania kaart (die sowieso krijgt bij preorders) een stuk betere prijs.
De beeldjes die je bij Game.co.uk krijgt zijn dan wel weer nice.
[Voor 22% gewijzigd door 90710 op 21-07-2016 00:44]
Vind die pins ook erg vet.. Maar goed, alles beter dan quick balls90710 schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 00:40:
[...]
Wauw... En ook echt QUICK balls. Dingen waar je echt geen ene zak aan hebt als je een beetje verder komt.
Zijn die 100 bonuspunten voor je Gamemania kaart (die sowieso krijgt bij preorders) een stuk betere prijs.
De beeldjes die je bij Game.co.uk krijgt zijn dan wel weer nice.

Nou dus een live action movie van Pokemon. Please laat het goed zijn.
http://www.polygon.com/20...social&utm_source=twitter
http://www.polygon.com/20...social&utm_source=twitter
Ik kon ook de verleiding niet weerstaan, gisteren de New 3DS XL gehaald met Pokemon Y, gelijk weer 3 uurtjes erop zitten en veel te laat gaan slapen...
Het is wel wennen zo, de laatste keer dat ik Pokemon heb gespeeld was op de gameboy colour (Pokemon Silver).
Zal zo even het lijstje invullen en dan vanavond wat mensen toevoegen als ik weer thuis ben.
Het is wel wennen zo, de laatste keer dat ik Pokemon heb gespeeld was op de gameboy colour (Pokemon Silver).
Zal zo even het lijstje invullen en dan vanavond wat mensen toevoegen als ik weer thuis ben.
Same here, 3DS XL gaan lenen van familielid & hij heeft quasi de hele Pokemon collectie, dus SoulSilver, Diamond & Pokemon Y meegenomen.
Uit nostalgie toch maar met SoulSilver gestart, ook omdat dit eigenlijk de laatste generatie is die ik echt wel kende.. Na generatie 2 heb ik jammer genoeg Pokemon niet meer gevolgd. Maar ik ben net weer gestart met seizoen 1 om zo door te gaan!
Pokemon Y ook kort opgestart voor de nieuwe setting eens te zien & wow .. Alles in 3D is even wennen, maar ik ken geen enkel Pokemon vanuit die generatie, dus de fun zit er persoonlijk voor mij minder in. Dus nog even afwachten tot ik de rest van de afleveringen heb gezien.
Uit nostalgie toch maar met SoulSilver gestart, ook omdat dit eigenlijk de laatste generatie is die ik echt wel kende.. Na generatie 2 heb ik jammer genoeg Pokemon niet meer gevolgd. Maar ik ben net weer gestart met seizoen 1 om zo door te gaan!

Pokemon Y ook kort opgestart voor de nieuwe setting eens te zien & wow .. Alles in 3D is even wennen, maar ik ken geen enkel Pokemon vanuit die generatie, dus de fun zit er persoonlijk voor mij minder in. Dus nog even afwachten tot ik de rest van de afleveringen heb gezien.

Gisteren ook mijn new 3DS XL binnen gekregen samen met OR.
Weer de nodige uurtjes gespeeld, eerste badge alweer binnen, maar voornamelijk weer wennen en de nieuwe features leren kennen.
De lijst in de TS geeft alleen maar X/Y weer, gaat deze nog geüpdatet worden naar OR/AS?
Wat friend codes betreft zal het verder wel niks uitmaken.
Weer de nodige uurtjes gespeeld, eerste badge alweer binnen, maar voornamelijk weer wennen en de nieuwe features leren kennen.
De lijst in de TS geeft alleen maar X/Y weer, gaat deze nog geüpdatet worden naar OR/AS?
Wat friend codes betreft zal het verder wel niks uitmaken.
Leuk dat door de GO hype ook de canon spellen weer wat meer worden opgepikt 
de vriendenlijst uit de TS wordt volgens mij niet zo veel meer mee gedaan. Veel mensen uit die lijst spelen niet/nauwelijks meer of zijn om andere redenen weinig online. Ook wordt de bruikbaarheid beperkt doordat je allebei elkaar moet toevoegen en je geen notificatie oid krijgt als iemand je heeft toegevoegd.
Sowieso heeft het toevoegen van vrienden door de friend safari meer toegevoegde waarde in XY dan in ORAS.
Dat gezegd hebbende, ik voeg jullie straks ook wel even toe
, ik spaar nog altijd friend safari's. Mijn FC staat in m'n sig.

de vriendenlijst uit de TS wordt volgens mij niet zo veel meer mee gedaan. Veel mensen uit die lijst spelen niet/nauwelijks meer of zijn om andere redenen weinig online. Ook wordt de bruikbaarheid beperkt doordat je allebei elkaar moet toevoegen en je geen notificatie oid krijgt als iemand je heeft toegevoegd.
Sowieso heeft het toevoegen van vrienden door de friend safari meer toegevoegde waarde in XY dan in ORAS.
Dat gezegd hebbende, ik voeg jullie straks ook wel even toe

Bla bla bla...
Ik zou zelf graag ook Soul Silver kopen, maar deze kan ik nieuw niet meer vinden, tweedehands is altijd maar de vraag of deze nog goed is.
Wellicht hier even wat friend codes uitwisselen van degene die nog (actief) spelen?
Wellicht hier even wat friend codes uitwisselen van degene die nog (actief) spelen?
Volgens mij zit er in de DS-spellen geen batterij/klok meer (zoals in GBA) waardoor je de tijdsgebonden features kan blijven gebruiken en er over het algemeen dus weinig aan de hand hoeft te zijn met tweedehands spellen. De kans dat het spel onherstelbaar stuk is, is niet zo groot. Misschien dat de bestaande save-game corrupt is en het spel niet meer opstart, maar volgens mij kun je hem dan hardresetten en zou ie het weer moeten doen.Xevoo schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 09:48:
Ik zou zelf graag ook Soul Silver kopen, maar deze kan ik nieuw niet meer vinden, tweedehands is altijd maar de vraag of deze nog goed is.
Mocht je trouwens pokemon willen overzetten van de gen 4 spellen (DPP/HGSS) naar de huidige generatie, zul je dit via BW(2) moeten doen, en heb je dus ook nog een tweede (23)DS nodig.
Bla bla bla...
Ik ga denk ik binnenkort de 2DS kopen met Pokémon X. AR is ook een optie maar ik heb sapphire nog gespeeld, en vervolgens mij is het verhaal redelijk hetzelfde. Klopt dat?
En, iemand enig idee of pokémon Sun en Moon uberhaupt goed te spelen zullen zijn op de 2DS? Ik zie wel dat ze ondersteund worden maar vraag me af hoeveel de 3D aanwezig zal zijn.
En, iemand enig idee of pokémon Sun en Moon uberhaupt goed te spelen zullen zijn op de 2DS? Ik zie wel dat ze ondersteund worden maar vraag me af hoeveel de 3D aanwezig zal zijn.
Waarom denk je dat ze Pokémon GO nu uitbrengen, zo vlak voor Sun en Moon?Elfjes schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 09:39:
Leuk dat door de GO hype ook de canon spellen weer wat meer worden opgepikt
Je zal het spel gewoon volledig in 2D kunnen spelen. Feitelijk zijn er 0 3DS spellen die je niet in 2D kan spelen. (Enkel Super Mario 3D Land heeft een aantal 3D puzzels die iets moeilijker zijn om in 2D te voltooien) Sun en Moon zullen wat dat betreft niet anders zijn.hmmmmmmmmmpffff schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 10:34:
Ik ga denk ik binnenkort de 2DS kopen met Pokémon X. AR is ook een optie maar ik heb sapphire nog gespeeld, en vervolgens mij is het verhaal redelijk hetzelfde. Klopt dat?
En verder lijkt het er niet op dat het spel een New 3DS (XL) vereist.
En op je andere vraag, ja het verhaal is grotendeels hetzelfde met dat Mega evoluties er aan toegevoegd zijn. Verder is ook wat nieuwe verhaalcontent zoals de Delta Episode en meer post-game extra's.
[Voor 69% gewijzigd door 90710 op 22-07-2016 11:33]
Ik denk niet dat ze slechter draaien dan de Gen6 pokemon games op een niet-New. Misschien dat ze de extra capaciteit inzetten voor betere framerates bij 3D, want dat was het enige punt waar de Gen6 games tekort schoten technisch gezien.hmmmmmmmmmpffff schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 10:34:
Op een 2DS heb je sowieso geen 3D he

Hmm... was de safari zones helemaal vergeten.Elfjes schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 09:39:
...
Dat gezegd hebbende, ik voeg jullie straks ook wel even toe, ik spaar nog altijd friend safari's. Mijn FC staat in m'n sig.
Lees dat er nog wel zoiets zit in ORAS, maar wat is nou het echt grote verschil met XY?
Ik zal vanavond ook even mijn FC hier vermelden.Xevoo schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 09:48:
...
Ben eigenlijk vooral nog online rond de competities. Speel ook niet extreem veel meer. Living dex is nagenoeg af, dus is het wachten op SuMoElfjes schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 09:39:

Read the code, write the code, be the code!
Ik heb ook weer het Pokemon virus. Ik heb alleen gen1 gespeeld. Nu hebben ze gen 2 een remake gemaakt in soulsilver en heartgold. Zijn dat nog leuke games om te doen? Dan zijn er ook maar 250 en ken ik alles nog een beetje of is er nog een beter idee.
Ik zelf vind dat de Pokemons (op een enkele) nooit meer zo leuk zijn en eigenlijk steeds minder leuk worden, maar de games zelf worden met elke versie wel leukerBeavbusi schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 13:48:
Ik heb ook weer het Pokemon virus. Ik heb alleen gen1 gespeeld. Nu hebben ze gen 2 een remake gemaakt in soulsilver en heartgold. Zijn dat nog leuke games om te doen? Dan zijn er ook maar 250 en ken ik alles nog een beetje of is er nog een beter idee.

Ik had ook heel lang alleen gen1 gespeeld en daarna ben ik Pearl, Black and white 1,2 en X gaan spelen (nu overigens pas begonnen aan Omega Ruby, maar dat is even wennen want het voelt anders, wel tof tho).
Gaande weg leer je bij en/of ga je researchen

Op een New3ds kan ik elke pokemon versie spelen? Ik lees nu ook vaak dingen over een pokemon op een speciale manier trainen om hem echt goed te laten zijn. Waar kan ik dat soort theorieën vinden?Geo3kant schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 13:52:
[...]
Ik zelf vind dat de Pokemons (op een enkele) nooit meer zo leuk zijn en eigenlijk steeds minder leuk worden, maar de games zelf worden met elke versie wel leuker![]()
Ik had ook heel lang alleen gen1 gespeeld en daarna ben ik Pearl, Black and white 1,2 en X gaan spelen (nu overigens pas begonnen aan Omega Ruby, maar dat is even wennen want het voelt anders, wel tof tho).
Gaande weg leer je bij en/of ga je researchenhet blijft Pokemon en het blijft leuk.
Xevoo schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 09:48:
Ik zal jullie toevoegen als jullie je code online zetten. Mijn code staat in mijn signature.A3aaN79 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 11:43:
Ik zal vanavond ook even mijn FC hier vermelden.
Zelf ben ik begin dit jaar weer ingestapt met de aanschaf van een 3ds xl met Pokemon X. Dit is me zo goed bevallen dat ik inmiddels ook AS en Y heb gekocht. Door de late instap heb ik wel wat weinig safari's dus ik kan er nog wel een aantal bij gebruiken.
Via marktplaats heb ik de gen 4 en 5 games voor een redelijke prijs op de kop weten te tikken. Gelukkig deden ze het allemaal perfect. Met een beetje geluk kom je nog wat interessante saves tegen.

Om pokemon over te kunnen zetten van gen 4 naar 5 heb ik een gebruikte dsi xl gekocht. Vind trouwens dat de gen 4 en 5 games prettiger spellen op de oude ds omdat de oude games worden opgeschaald door de 3ds.
Voor gen 1 t/m 3 heb je een GB nodig of een DS uit de begin jaren nodig. Deze hadden nog een slot voor de GB spellen.Beavbusi schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 13:58:
[...]
Op een New3ds kan ik elke pokemon versie spelen?
Intel Core i7-6700K | Asus Z170 Pro Gaming | Kingston HyperX Fury 16GB DDR4 | MSI GTX760 | Corsair RM550x -- 3DS FC - 5043 5758 2761
Op de 3ds kun je van elke regio tenminste 2 games spelen.Beavbusi schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 13:58:
[...]
Op een New3ds kan ik elke pokemon versie spelen? Ik lees nu ook vaak dingen over een pokemon op een speciale manier trainen om hem echt goed te laten zijn. Waar kan ik dat soort theorieën vinden?
Kanto: 3DS virtual console RBY
Johto: HGSS (Je kunt in de deze games ook naar Kanto)
Hoenn: ORAS
Sinnoh: DPP
Unova: BW(2)
Kalos: XY
Al is het ook waar wat mwalkot hieronder zegt dat de ds games (Johto, Sinnoh en Unova) fijner spelen op een ds dan op een 3ds.
Dat trainen heet EV (effort value) training. Via google zijn voldoende guides hiervoor te vinden
Bla bla bla...
Wat bedoel je hier precies mee?mwalkot schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 14:05:
...
Door de late instap heb ik wel wat weinig safari's dus ik kan er nog wel een aantal bij gebruiken.
...
Krijg je voor elke vriend een nieuw safari gebied met andere pokémon ofzo?
Binnenkort maar eens zien of ik een tweedehands X of Y op de kop kan tikken.
Je kan ze natuurlijk allemaal digitaal kopen in de eshop van Nintendo...Beavbusi schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 13:58:
Op een New3ds kan ik elke pokemon versie spelen? Ik lees nu ook vaak dingen over een pokemon op een speciale manier trainen om hem echt goed te laten zijn. Waar kan ik dat soort theorieën vinden?
Loopt tot eind juli een aanbieding voor rood/blauw/geel met 30% korting.
jep in XY wel (in ORAS niet)A3aaN79 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 14:35:
[...]
Wat bedoel je hier precies mee?
zie ook http://bulbapedia.bulbagarden.net/wiki/Friend_Safari
Bla bla bla...
Precies zoals Elfjes zegt. Voordeel van friend safari is de kans op een pokemon met HA en de relatief hoge kans op een shiny pokemon. Onlang nog een shiny ferroseed gevangen in de safariA3aaN79 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 14:35:
[...]
Wat bedoel je hier precies mee?
Binnenkort maar eens zien of ik een tweedehands X of Y op de kop kan tikken.

Intel Core i7-6700K | Asus Z170 Pro Gaming | Kingston HyperX Fury 16GB DDR4 | MSI GTX760 | Corsair RM550x -- 3DS FC - 5043 5758 2761
Als jullie op dit moment Pokemon zouden moeten oppakken. Wat is dan de beste optie volgens jullie moneywise en plezier bij elkaar genomen.
Hmm... voor elke geregistreerde vriendschap 1 safari dus ongeacht of die persoon wel/niet XY heeft gespeeld.
Toch de lijst in de TS maar eens gaan afwerken dan het weekend en snel op zoek naar een XY
Toch de lijst in de TS maar eens gaan afwerken dan het weekend en snel op zoek naar een XY

ORAS. Is betaalbaar (2e hands 15/20/25 euro), en op dit moment de main game, en lekker veel legendaries te vangen! (Dank Hoopa!Beavbusi schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 14:58:
Als jullie op dit moment Pokemon zouden moeten oppakken. Wat is dan de beste optie volgens jullie moneywise en plezier bij elkaar genomen.

edit: De mensen die nog XY / ORAS willen gaan kopen voor de 3DS. Wees er snel bij, de Shaymin event houdt zondag op! Volgende maand is Arceus aan de beurt!
[Voor 20% gewijzigd door iPodKiller op 22-07-2016 15:04]
ORAS, heeft verreweg de fijnste gameplayBeavbusi schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 14:58:
Elke safari heeft 3 pokemon, de 3e pokemon wordt pas unlocked als je vriend de elite 4 in XY of ORAS heeft verslagen en je hem daarna een keer online hebt gezienA3aaN79 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 14:59:
Hmm... voor elke geregistreerde vriendschap 1 safari dus ongeacht of die persoon wel/niet XY heeft gespeeld.
Verder heeft lukraak iedereen van die lijst toevoegen geen zin aangezien de ander jou ook moet toevoegen.
Voor wie mij wilt toevoegen, dat kan (FC staat in m'n sig), graag zelfs. Stuur me wel even een berichtje met jou FC en dan kunnen we afspreken op hetzelfde moment online te zijn.
Bla bla bla...
Ik zou zeggen ORAS. De spellen is wat verfijnder dan X en Y. En er zitten inderdaad veel legendaries in.Beavbusi schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 14:58:
Ik heb me black 2 ook uitstekend vermaakt.
Oh oke... dan laten we die lijst wel even wezen, zal in ieder geval de mensen toevoegen die hier nu actief zijn.Elfjes schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 15:05:
[...]
ORAS, heeft verreweg de fijnste gameplay
[...]
Elke safari heeft 3 pokemon, de 3e pokemon wordt pas unlocked als je vriend de elite 4 in XY of ORAS heeft verslagen en je hem daarna een keer online hebt gezien
Verder heeft lukraak iedereen van die lijst toevoegen geen zin aangezien de ander jou ook moet toevoegen.
Voor wie mij wilt toevoegen, dat kan (FC staat in m'n sig), graag zelfs. Stuur me wel even een berichtje met jou FC en dan kunnen we afspreken op hetzelfde moment online te zijn.
Gaat alleen nog wel even duren voordat ik de elite 4 heb verslagen

En voor ORAS kan ik het beste de new 3ds halen, met ook de nieuwe games die er aan komen.. In die nieuwe pokemons kan ik dan trouwens ook de eerste generatie vangen?
In XY en ORAS samen kun je alle gen 1 (op mew na) pokemon vangen. Maar dan moet je beide games hebben. En oras draait hetzelfde als op een N3DS. Met Sun & Moon weet ik niet.Beavbusi schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 15:48:
En voor ORAS kan ik het beste de new 3ds halen, met ook de nieuwe games die er aan komen.. In die nieuwe pokemons kan ik dan trouwens ook de eerste generatie vangen?
Bedoel je dan X+Y óf OR+AS, of een versie van X of Y én OR of AS? Ik zou best X/Y naast AS willen hebben, maar OR én AS vind ik een beetje teveel van het goedeiPodKiller schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 16:07:
[...]
In XY en ORAS samen kun je alle gen 1 (op mew na) pokemon vangen. Maar dan moet je beide games hebben. En oras draait hetzelfde als op een N3DS. Met Sun & Moon weet ik niet.

Ja, beide games hebben hun exclusive pokemon, daar zitten ook sommige gen 1 pokemon tussen. Maar wees niet bang, je kan gelukkig tradenXudonax schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 16:54:
[...]
Bedoel je dan X+Y óf OR+AS, of een versie van X of Y én OR of AS? Ik zou best X/Y naast AS willen hebben, maar OR én AS vind ik een beetje teveel van het goede

http://www.serebii.net/xy/exclusives.shtml
http://www.serebii.net/om...sapphire/exclusives.shtml
http://www.serebii.net/om...pphire/unobtainable.shtml
http://www.serebii.net/xy/unobtainable.shtml
Hier wat lijstjes van pokemons die je wel of niet kunt vangen. En welke pokemons per versie beschikbaar is.
Voor de meeste common Pokémon kun je gewoon het GTS op - een soort marktplaats die standaard in de game zit. Je kunt dan of zoeken naar Pokémon en kijken welke beschikbaar zijn, of er zelf een Pokémon op zetten en daar dan een bepaald beest voor terug vragen.iPodKiller schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 16:58:
[...]
Ja, beide games hebben hun exclusive pokemon, daar zitten ook sommige gen 1 pokemon tussen. Maar wees niet bang, je kan gelukkig traden
http://www.serebii.net/xy/exclusives.shtml
http://www.serebii.net/om...sapphire/exclusives.shtml
http://www.serebii.net/om...pphire/unobtainable.shtml
http://www.serebii.net/xy/unobtainable.shtml
Hier wat lijstjes van pokemons die je wel of niet kunt vangen. En welke pokemons per versie beschikbaar is.
In principe kun je zo zelfs aan de Legendaries komen, al willen daar nog wel eens redelijk absurde beestjes voor in ruil gevraagd worden.
GTS vind ik niet zo leuk, zelf vangen is leuker. Of wonder traden (Wonder trade wednesday waar mensen shinies weggeven). Maar ieder z'n ding.Seal64 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 17:08:
[...]
Voor de meeste common Pokémon kun je gewoon het GTS op - een soort marktplaats die standaard in de game zit. Je kunt dan of zoeken naar Pokémon en kijken welke beschikbaar zijn, of er zelf een Pokémon op zetten en daar dan een bepaald beest voor terug vragen.
In principe kun je zo zelfs aan de Legendaries komen, al willen daar nog wel eens redelijk absurde beestjes voor in ruil gevraagd worden.
True, maar niet als je daar een extra 3DS en een nieuwe game voor moet gaan kopen. Daarnaast zijn er bijvoorbeeld ook Pokémon die je in XY niet kunt vangen (omdat ze bijvoorbeeld abilities hebben die pas in ORAS zijn vrijgegeven), maar die je dan wel van het GTS kunt halen.iPodKiller schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 17:11:
[...]
GTS vind ik niet zo leuk, zelf vangen is leuker. Of wonder traden (Wonder trade wednesday waar mensen shinies weggeven). Maar ieder z'n ding.
Ik vond de gts wel heel handig om m'n dex te vullen, maar het geeft wel minder voldoening dan zelf alles vangen/met vrienden traden. De eerste keer dat ik in gen 4 m'n natdex compleet had voelde veel meer als een overwinning dan in gen 6. Speciaal nog emerald van marktplaats geplukt om de ontbrekende mon te vangen en over te zetten.
Toen kon je alleen maar een pokemon zoeken op de GTS als je hem al tenminste gezien had. Ik zou het helemaal niet erg vinden als het daar weer naar terug gaat. Maar dat zal wel niet.
Wat dat betreft vind ik het ook wel weer leuk om m'n HA dex te vullen, dat gaat een stuk moeilijker
Toen kon je alleen maar een pokemon zoeken op de GTS als je hem al tenminste gezien had. Ik zou het helemaal niet erg vinden als het daar weer naar terug gaat. Maar dat zal wel niet.
Wat dat betreft vind ik het ook wel weer leuk om m'n HA dex te vullen, dat gaat een stuk moeilijker

[Voor 8% gewijzigd door Elfjes op 22-07-2016 19:32]
Bla bla bla...
Voorlopig kan ik niet zoeken ORAS op pokemon die ik nog niet gezien heb hoor... Misschien dat nog komt na de E4, maar dat zie ik dan wel. En volgens mij is dat in XY ook zo... Wil namelijk een Ditto van GTS halen omdat de kans dat je het goede eiland ziet heel klein is xD Oh ja en hoe krijg je een eon ticket?Elfjes schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 19:30:
Ik vond de gts wel heel handig om m'n dex te vullen, maar het geeft wel minder voldoening dan zelf alles vangen/met vrienden traden. De eerste keer dat ik in gen 4 m'n natdex compleet had voelde veel meer als een overwinning dan in gen 6. Speciaal nog emerald van marktplaats geplukt om de ontbrekende mon te vangen en over te zetten.
Je kunt naast dat je een pokemon selecteert ook kiezen om zelf in te tikken. Als je dit (zonder typefouten) doet kun je elke pokemon zoeken die je maar wil.Nymphetic13 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 20:00:
[...]
Voorlopig kan ik niet zoeken ORAS op pokemon die ik nog niet gezien heb hoor... Misschien dat nog komt na de E4, maar dat zie ik dan wel. En volgens mij is dat in XY ook zo... Wil namelijk een Ditto van GTS halen omdat de kans dat je het goede eiland ziet heel klein is xD Oh ja en hoe krijg je een eon ticket?
Bla bla bla...
Heb mijn friend code als signature gezet voor de mensen die me toe willen voegen.
@Elfjes: heb je al toegevoegd
Edit: mwalkot ook toegevoegd
[Voor 12% gewijzigd door A3aaN79 op 22-07-2016 20:20]
Ook toegevoegd.A3aaN79 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 20:18:
Heb mijn friend code als signature gezet voor de mensen die me toe willen voegen.
Volgens de officiële website (zelf nog niet geprobeerd):Nymphetic13 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 20:00:
[...]
Voorlopig kan ik niet zoeken ORAS op pokemon die ik nog niet gezien heb hoor... Misschien dat nog komt na de E4, maar dat zie ik dan wel. En volgens mij is dat in XY ook zo... Wil namelijk een Ditto van GTS halen omdat de kans dat je het goede eiland ziet heel klein is xD Oh ja en hoe krijg je een eon ticket?
Get the Eon Ticket via StreetPass!
If you want an Eon Ticket—the item in Pokémon Omega Ruby and Pokémon Alpha Sapphire that will allow you to catch Latias and Latios, respectively—be sure to turn on the StreetPass function in your system in the Nintendo 3DS family and in the BuzzNav in your game. That’s because the only way you can get the Eon Ticket right now is if it’s passed to you by someone who already has it! Once you have the Eon Ticket, you can revisit Southern Island in your game, where you can then catch the Legendary Pokémon that you would not otherwise have a chance to catch!
Om een Eon ticket te krijgen moet je ff alle games uit je streetpass lijst verwijderen op ORAS na. Even een dagje naar een winkelcentrum of station o.i.d. gaan en je DS de hele dag op slaapstand zetten. En dan na een paar keer krijg je een goede led, en daar zit misschien een Eon ticket tussen.
Je moet wel ff op je buzznav kijken, dan zie je een notificatie. Ik kreeg hem gelijk na een keertje treinreizen tijdens het overstappen
Je moet wel ff op je buzznav kijken, dan zie je een notificatie. Ik kreeg hem gelijk na een keertje treinreizen tijdens het overstappen

[Voor 9% gewijzigd door iPodKiller op 22-07-2016 21:00]
Leuk, die opleving! Na een tijdje Pokémon Go (en beroerde servers) begon het bij mij ook weer te kriebelen. Heb vroeger veel Pokémon Red, FireRed en Gold gespeeld op mijn Gameboy Advance SP. Toen ik deze weer opduikelde kwam ik erachter dat de batterij vrij gaar was, even rondgekeken en wat onderzoek gedaan en besloten om tweedehands een Nintendo DS Lite te kopen vanwege het GBA-slot en de batterijduur. En heb een heel fijn exemplaar voor €30 inclusief verzenden gevonden. Ben eerst begonnen met het weer spelen van Pokémon FireRed en wil daarna tweedehands HeartGold of SoulSilver aanschaffen. Weet nog niet of ik me aan de overige uitgebrachte Pokémon-spellen op de Nintendo DS ga wagen, ik vermoed dat ik honderden uren verder ben (net als vroeger) na het spelen van de FireRed en HeartGold of SoulSilver!
Ik heb sinds Pokémon go ook weer mijn 3ds tevoorschijn gehaald en gelijk AS gekocht. Jammer dat ik de mythische Pokemons die nintendo de laatste maanden heeft weggegeven heb gemist. Wellicht dat ik daar nog op een andere manier aan kan komen. Heb een aantal mensen hier toegevoegd als vriend. Mijn vriendcode is 1547-6192-2240. Voeg me toe als je wilt.
MBPr 13" - iPhone Xr - iPad Pro 12.9 - Apple Watch 42mm - A7 III
Pokemon had de Mew event al voor de 2e keer weggegeven voor de mensen die hem gemist hebben. Dus je bent er wel een beetje laat mee helaas. Wie weet dat Celebi en etc. nog wel een keer langskomen.WybWyb schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 01:58:
Jammer dat ik de mythische Pokemons die nintendo de laatste maanden heeft weggegeven heb gemist. Wellicht dat ik daar nog op een andere manier aan kan komen.
Probeer eens de code: MEW2016 , wie weet dat die nog geldig is.
edit: Als het goed is moet die 30 juni vervallen zijn, maar proberen kan altijd.
[Voor 20% gewijzigd door iPodKiller op 23-07-2016 02:18]
Helaas niet meer geldig. Ik wacht het af mbt tot de andere Pokémon en anders is het jammer maar ook niet super erg.
Als het goed is heb ik nog een 2de mew op Y, die kan ik wel ruilen met je...WybWyb schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 02:22:
Helaas niet meer geldig. Ik wacht het af mbt tot de andere Pokémon en anders is het jammer maar ook niet super erg.
Friend code is 1822 - 3752 - 0161
Ik ga de rest die ik hier voorbij heb zien komen ook even toevoegen.
mwalkot, Elfjes, A3aaN79 toegevoegd

[Voor 16% gewijzigd door Xevoo op 24-07-2016 11:55]
AcceptedXevoo schreef op zondag 24 juli 2016 @ 11:49:
Friend code is 1822 - 3752 - 0161

Moet nog een account maken op de 3ds denk ik om mensen toe te voegen.
Speel ook altijd offline en heb geen ervaringen met traden of wat dan ook.
Aangezien ik alleen de "gewone" gameboy had en verder niks (dus grijs/wit)
Speel ook altijd offline en heb geen ervaringen met traden of wat dan ook.
Aangezien ik alleen de "gewone" gameboy had en verder niks (dus grijs/wit)
@A3aaN79, mwalkot, Elfjes,Xevoo, WybWyb
Heb julie toegevoegd
Ik speel sindskort pokemon AS, mijn FC is: 5086-4848-7265
Heb julie toegevoegd

Ik zal je vanavond toevoegen, speel zelf sinds afgelopen week OR, kunnen we mooi de exclusives ruilenShininNL schreef op maandag 25 juli 2016 @ 10:47:
@A3aaN79, mwalkot, Elfjes,Xevoo, WybWyb
Heb julie toegevoegdIk speel sindskort pokemon AS, mijn FC is: 5086-4848-7265

Het lijkt erop dat je de Eon ticket pas kan krijgen na het uitspelen van de delta episode, heb de game gister uitgespeeld en nu met de eerste de beste streetpass was het raak.mwalkot schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 20:53:
[...]
Ook toegevoegd.
[...]
Volgens de officiële website (zelf nog niet geprobeerd):
Get the Eon Ticket via StreetPass!
If you want an Eon Ticket—the item in Pokémon Omega Ruby and Pokémon Alpha Sapphire that will allow you to catch Latias and Latios, respectively—be sure to turn on the StreetPass function in your system in the Nintendo 3DS family and in the BuzzNav in your game. That’s because the only way you can get the Eon Ticket right now is if it’s passed to you by someone who already has it! Once you have the Eon Ticket, you can revisit Southern Island in your game, where you can then catch the Legendary Pokémon that you would not otherwise have a chance to catch!
Mijn FC is 1736-4632-9099. speel met name AS, en heb ook Y. Ik wil me nu richten op breeden en shiny chainen. Iemand die nog een goede ditto voor me heeft? Ik zelf heb nog een Gloom(HA) en Pelipper(HA) in de aanbieding.
@A3aaN79, mwalkot, Elfjes,Xevoo, WybWyb, Shinin Ook ik heb jullie toegevoegd.
Je kan Henk (zie opening post) benaderen voor een Ditto. Heb er zelf een (shiny, 6 IV) via Reddit geregeld. Wel wat strenger daar met requirements. Ben net begonnen met breeden, wil een 5IV (-attack) timid gastly... heb nu 15 timid gastly's met 4/5IV's, maar nog niet zonder attack -_-
3ds fc: 4270-0926-7440
Zojuist de volgende pagina gelezen:
Wikipedia: Pokémon
Ook de laatste pagina's van dit forum, maar zie door de bomen het bos niet meer met alle verschillende (herziene) versies.
Stel dat ik een 3DS wil kopen en alle games van Pokemon op volgorde wil spelen, zonder spellen dubbel te spelen. Welke zal ik dan moeten aanschaffen? Als ik de volgende volgorde aanhoud, klopt het dan?
Pokemon FireRed (gen1)
Pokemon HeartGold (gen2)
Pokemon OmegaRuby (gen3)
Pokemon Diamond (gen4)
Pokemon Black deel 1 (gen5)
Pokemon Black deel 2 (gen5)
Pokemon X (gen6)
Pokemon Sun (gen7)
Ook de laatste pagina's van dit forum, maar zie door de bomen het bos niet meer met alle verschillende (herziene) versies.
Stel dat ik een 3DS wil kopen en alle games van Pokemon op volgorde wil spelen, zonder spellen dubbel te spelen. Welke zal ik dan moeten aanschaffen? Als ik de volgende volgorde aanhoud, klopt het dan?
Pokemon FireRed (gen1)
Pokemon HeartGold (gen2)
Pokemon OmegaRuby (gen3)
Pokemon Diamond (gen4)
Pokemon X (gen6)
Pokemon Sun (gen7)
Klopt en die kan je allemaal op een 3ds spelen.-Maikel- schreef op maandag 25 juli 2016 @ 16:14:
Zojuist de volgende pagina gelezen:
Pokemon FireRed (gen1)
Pokemon HeartGold (gen2)
Pokemon OmegaRuby (gen3)
Pokemon Diamond (gen4)
Pokemon X (gen6)
Pokemon Sun (gen7)
Die kan ik dan via de eShop van Nintendo halen?wackmaniac schreef op maandag 25 juli 2016 @ 16:27:
[...]
Klopt en die kan je allemaal op een 3ds spelen.
Let wel, op een Nintendo 3DS kun je de originele Red spelen, volgens mij niet de remake FireRed, die uitgebracht is voor de Gameboy Advance.
Nee, FireRed is voor de GBA. Je zou gewoon "Red" moeten halen via de eShop dan. Opzich jammer, want FireRed is een beter spel. Maar je hebt wel de mogelijkheid om de Pokemon die je vangt in Red over te zetten naar Sun-Maikel- schreef op maandag 25 juli 2016 @ 16:44:
[...]
Die kan ik dan via de eShop van Nintendo halen?

Verder zou je de DS games 2e hands moeten zien te kopen, die zijn niet meer nieuw te krijgen. En je kan Black 2 als optioneel beschouwen.
Klopt. NvM en BlackMage hebben gelijk. Red (of Blue of Yellow) moet je via de eShop kopen en downloaden. De andere spellen kan je via de cassette spelen.
Je kan voor iets van 20 euro een DS Lite van Marktplaats halen zodat je FireRed kan spelen in plaats van Red, die is toch een stuk beter. Pokémon van FR kan je ook overzetten naar de nieuwe DS games.-Maikel- schreef op maandag 25 juli 2016 @ 16:44:
[...]
Die kan ik dan via de eShop van Nintendo halen?
Heb je toegevoegd maar krijg nu het scherm of ik een naam wil opgeven, dit in tegenstelling met andere personen hier gelijk geaccepteerd werden... Voor de zekerheid, klopt je FC wel?Nymphetic13 schreef op maandag 25 juli 2016 @ 12:15:
[...]
Het lijkt erop dat je de Eon ticket pas kan krijgen na het uitspelen van de delta episode, heb de game gister uitgespeeld en nu met de eerste de beste streetpass was het raak.
Mijn FC is 1736-4632-9099. speel met name AS, en heb ook Y. Ik wil me nu richten op breeden en shiny chainen. Iemand die nog een goede ditto voor me heeft? Ik zelf heb nog een Gloom(HA) en Pelipper(HA) in de aanbieding.
@A3aaN79, mwalkot, Elfjes,Xevoo, WybWyb, Shinin Ook ik heb jullie toegevoegd.
Jep deze friendcode heeft mij niet toegevoegd.A3aaN79 schreef op maandag 25 juli 2016 @ 20:06:
[...]
Heb je toegevoegd maar krijg nu het scherm of ik een naam wil opgeven, dit in tegenstelling met andere personen hier gelijk geaccepteerd werden... Voor de zekerheid, klopt je FC wel?
voor de rest heb ik jullie ook toegevoegd. Ik probeer de komende avonden rond 21:00 online te zijn om eventuele friend safaris te bevestigen voor wie XY speelt en de E4 heeft verslagen

Bla bla bla...
YouTube: PETER vs TIMON: Pokémon Stadium
Meest epische pokemon gevecht ooit, vooral de laatste 5 minuten.
FireRed kan ik niet downloaden of op DS3 spelen? Dan maar Red.BlackMage schreef op maandag 25 juli 2016 @ 17:13:
[...]
Nee, FireRed is voor de GBA. Je zou gewoon "Red" moeten halen via de eShop dan. Opzich jammer, want FireRed is een beter spel. Maar je hebt wel de mogelijkheid om de Pokemon die je vangt in Red over te zetten naar Sun
Verder zou je de DS games 2e hands moeten zien te kopen, die zijn niet meer nieuw te krijgen. En je kan Black 2 als optioneel beschouwen.
Hoe zet je Pokemon over op volgende games?
Bedankt voor jullie reacties.
Als je echt graag het "verhaal" van Red wilt spelen dan zou ik toch echt een DS Lite kopen (marktplaats). Daar kan je DS games en GBA games op spelen. Pokemon Red was de eerste, leuk om te zien hoe het was, maar qua game mechanics is er veel veranderd na Red/Blue (gen1) en Gold/Silver/Crystal (gen2). Als je FireRed speelt dan speel je het verhaal van Red (plus extra), maar met de graphics en de game mechanics van de gen3 spellen. En vanaf dat punt heb je ook de mogelijkheid om al je Pokemon door te sturen naar volgende games.-Maikel- schreef op maandag 25 juli 2016 @ 21:58:
[...]
FireRed kan ik niet downloaden of op DS3 spelen? Dan maar Red.
Hoe zet je Pokemon over op volgende games?
Bedankt voor jullie reacties.
Als je de generatie 4 DS games wilt spelen en die Pokemon ook meenemen naar nieuwere games dan heb je toch een 2e DS nodig om dat te doen. Dat kan dan met je DS Lite en 3DS.
Op die manier ervaar je het het beste.
Als je Pokemon van je Red op de 3DS wilt meenemen dan moet dat via de bank, en dat kan alleen naar de nieuwe Sun/Moon, dus niet naar X/Y/OR/AS. Hoe dat precies werkt weet niemand nog, want dat bestaat nog niet.
Dat zou super zijn! Ik heb je toegevoegd maar zie dat ik een naam in moet voeren en dat jij mij nog niet toegevoegd hebt.Nymphetic13 schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 10:30:
[...]
Als het goed is heb ik nog een 2de mew op Y, die kan ik wel ruilen met je...
Dan heb je sommige VGC potjes nog niet gezienNieuwevolger schreef op maandag 25 juli 2016 @ 21:55:
YouTube: PETER vs TIMON: Pokémon Stadium

Bedankt voor je uitgebreide reactie, dan wordt het dus:BlackMage schreef op maandag 25 juli 2016 @ 22:25:
[...]
Als je echt graag het "verhaal" van Red wilt spelen dan zou ik toch echt een DS Lite kopen (marktplaats). Daar kan je DS games en GBA games op spelen. Pokemon Red was de eerste, leuk om te zien hoe het was, maar qua game mechanics is er veel veranderd na Red/Blue (gen1) en Gold/Silver/Crystal (gen2). Als je FireRed speelt dan speel je het verhaal van Red (plus extra), maar met de graphics en de game mechanics van de gen3 spellen. En vanaf dat punt heb je ook de mogelijkheid om al je Pokemon door te sturen naar volgende games.
Als je de generatie 4 DS games wilt spelen en die Pokemon ook meenemen naar nieuwere games dan heb je toch een 2e DS nodig om dat te doen. Dat kan dan met je DS Lite en 3DS.
Op die manier ervaar je het het beste.
Als je Pokemon van je Red op de 3DS wilt meenemen dan moet dat via de bank, en dat kan alleen naar de nieuwe Sun/Moon, dus niet naar X/Y/OR/AS. Hoe dat precies werkt weet niemand nog, want dat bestaat nog niet.
Pokemon FireRed (gen1) op DS Lite of Red (gen1) op DS3
Pokemon HeartGold (gen2) DS3
Pokemon OmegaRuby (gen3) DS3
Pokemon Diamond (gen4) DS3
Pokemon Black deel 1 (gen5) DS3
Pokemon X (gen6) DS3
Pokemon Sun (gen7) DS3
Met een DS3 kom je niet zo ver met Pokemon-Maikel- schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 08:32:
[...]
Bedankt voor je uitgebreide reactie, dan wordt het dus:
Pokemon FireRed (gen1) op DS Lite of Red (gen1) op DS3
Pokemon HeartGold (gen2) DS3
Pokemon OmegaRuby (gen3) DS3
Pokemon Diamond (gen4) DS3
Pokemon Black deel 1 (gen5) DS3
Pokemon X (gen6) DS3
Pokemon Sun (gen7) DS3

Met een 3DS kom je wel een stuk verder. En als je toch een DS Lite hebt dan zou je ook de DS games (Heartgold, Diamond, Black) daar op kunnen spelen. Dat speelt wat fijner, vind ik dan (d-pad op een betere plek, scherm scherper want de 3DS upscaled het dus het wordt wat wazig).
19-21 augustus weer. Zal zelf ook in San Fran aanwezig zijn, wellicht onstream maar dan wel voor PokkéniPodKiller schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 00:20:
[...]
Dan heb je sommige VGC potjes nog niet gezienSommige finales zijn echt absurd.

Zal wel weer ontzettend vet worden, dat wel

Gaaf zeg!!! Ben je gekwalificeerd of kom je als bezoeker? Ja tijden zijn gisteren bekend gemaakt toevallig. Hoop trouwens dat ze meer doen met Pokkén. Een NX release ofzo.Akaendra schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 08:56:
[...]
19-21 augustus weer. Zal zelf ook in San Fran aanwezig zijn, wellicht onstream maar dan wel voor Pokkén
Zal wel weer ontzettend vet worden, dat wel
Neu, ik ga zowat elk jaar, Pokken zal LCQ worden, zal ik wel niet doorkomen maar we gaan het proberen om door te stoten naar zaterdag. Moet ik wel weer even gaan trainen nog.iPodKiller schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 09:02:
[...]
Gaaf zeg!!! Ben je gekwalificeerd of kom je als bezoeker? Ja tijden zijn gisteren bekend gemaakt toevallig. Hoop trouwens dat ze meer doen met Pokkén. Een NX release ofzo.
Anderzijds gewoon als bezoeker, met vrienden, en vakantie natuurlijk, aangezien ik altijd wat langer blijf, zeker nog Alcatraz/Golden Gate om te bezoeken en verder zien we wel wat interessant is. (Wellicht SF Giants stadion aangezien ik daar toch vlakbij zit)
Haha, foutje! Dan gaat het dus worden:BlackMage schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 08:40:
[...]
Met een DS3 kom je niet zo ver met Pokemon
[afbeelding]
Met een 3DS kom je wel een stuk verder. En als je toch een DS Lite hebt dan zou je ook de DS games (Heartgold, Diamond, Black) daar op kunnen spelen. Dat speelt wat fijner, vind ik dan (d-pad op een betere plek, scherm scherper want de 3DS upscaled het dus het wordt wat wazig).
DS Lite
Pokemon FireRed (gen1)
Pokemon HeartGold (gen2)
Pokemon OmegaRuby (gen3)
Pokemon Diamond (gen4)
3DS
Pokemon X (gen6)
Pokemon Sun (gen7)
Nu al 3 keer achter elkaar een Drowzee uit een 5km ei..
Wanneer krijg ik trouwens een 10 km ei?
Anjunabeats
OmegaRuby is ook voor de 3DS.-Maikel- schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 09:25:
[...]
Haha, foutje! Dan gaat het dus worden:
DS Lite
Pokemon FireRed (gen1)
Pokemon HeartGold (gen2)
Pokemon OmegaRuby (gen3)
Pokemon Diamond (gen4)
3DS
Pokemon X (gen6)
Pokemon Sun (gen7)
Je maakt het me wel lastig, haha.
Bedankt voor je reacties, top!
Als laatste toevoeging zou ik ook nog Black deel 2 (gen5) spelen, die gaat qua verhaal verder op deel 1.-Maikel- schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 09:25:
[...]
DS Lite
Pokemon FireRed (gen1)
Pokemon HeartGold (gen2)
Pokemon OmegaRuby (gen3)
Pokemon Diamond (gen4)
3DS
Pokemon X (gen6)
Pokemon Sun (gen7)
Ik zou het pokemon Go topic proberen 

wizai schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 09:30:
Nu al 3 keer achter elkaar een Drowzee uit een 5km ei..
3ds fc: 4270-0926-7440
Heargold, Diamond en Black kan je ook gewoon op een 3DS spelen. DS Lite of GBA heb je eigenlijk alleen nodig voor Firered...-Maikel- schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 09:25:
[...]
DS Lite
Pokemon FireRed (gen1)
Pokemon HeartGold (gen2)
Pokemon OmegaRuby (gen3)
Pokemon Diamond (gen4)
3DS
Pokemon X (gen6)
Pokemon Sun (gen7)
PS4 PSN: Dazzler2120
Zo eindelijk een 3 sterren HA Electrike gevonden nu nog ff voor een shiny door chainen 

Wat is je ervaring met Heargold, Diamond en Black op de 3DS?Dazzler2120 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 11:49:
[...]
Heargold, Diamond en Black kan je ook gewoon op een 3DS spelen. DS Lite of GBA heb je eigenlijk alleen nodig voor Firered...
Het kan wel, het speelt gewoon normaal, maar door de upscaling van de 3DS ziet het er een stuk onscherper uit. Als je toch een NDS(lite) haalt voor fire-red zou ik de DS spellen ook gewoon op de DS spelen.-Maikel- schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 13:23:
[...]
Wat is je ervaring met Heargold, Diamond en Black op de 3DS?
Verder heb je om pokemon over te zetten van gen4 games (Diamond, heartgold) naar gen 5 (black, black2) een tweede DS of 3DS nodig, wat dus ook een reden is om ergens goedkoop een DSlite vandaan te plukken. voor gen 3 (fire-red) naar gen 4 (diamond) heb je aan 1 dslite voldoende. Van gen 5 (Black, black2) naar gen 6( X,OR) heb je 1 3ds nodig (en een pokemon bank account a 5 euro per jaar)
Bla bla bla...
Eerst maar een DS Lite halen, Pokemon FireRed zojuist via Marktplaats aangeschaft. Bij de gameshop in het centrum zijn veel Pokemon spellen uitverkocht ivm Pokemon Go.Elfjes schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 13:41:
[...]
Het kan wel, het speelt gewoon normaal, maar door de upscaling van de 3DS ziet het er een stuk onscherper uit. Als je toch een NDS(lite) haalt voor fire-red zou ik de DS spellen ook gewoon op de DS spelen.
Verder heb je om pokemon over te zetten van gen4 games (Diamond, heartgold) naar gen 5 (black, black2) een tweede DS of 3DS nodig, wat dus ook een reden is om ergens goedkoop een DSlite vandaan te plukken. voor gen 3 (fire-red) naar gen 4 (diamond) heb je aan 1 dslite voldoende. Van gen 5 (Black, black2) naar gen 6( X,OR) heb je 1 3ds nodig (en een pokemon bank account a 5 euro per jaar)
Je noemt dat fire-red gen 3 is, maar dit is toch een remake van Red en dus gen 1?
Welke generatie een spel is wordt gedefinieerd door de national dex / compatibility. Hoewel firered zich in de regio van gen1 afspeelt (Kanto) wordt het gezien als een gen3 spel (national dex van RSE en ook compatible met RSE). Hetzelfde geld voor de andere remakes (HGSS is gen4, ORAS is gen6)-Maikel- schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 13:45:
[...]
Eerst maar een DS Lite halen, Pokemon FireRed zojuist via Marktplaats aangeschaft. Bij de gameshop in het centrum zijn veel Pokemon spellen uitverkocht ivm Pokemon Go.
Je noemt dat fire-red gen 3 is, maar dit is toch een remake van Red en dus gen 1?
Bla bla bla...
Ja hier zijn de meningen over verdeeld, maar ik ben het hier mee eens. De generatie van een spel zie ik als een groep van games die de zelfde regels/mechanics hebben, de zelfde Pokedex bevat en waar heen-en-weer in geruild kan worden met andere games uit die generatie.Elfjes schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 14:05:
[...]
Welke generatie een spel is wordt gedefinieerd door de national dex / compatibility. Hoewel firered zich in de regio van gen1 afspeelt (Kanto) wordt het gezien als een gen3 spel (national dex van RSE en ook compatible met RSE). Hetzelfde geld voor de andere remakes (HGSS is gen4, ORAS is gen6)
Ik ben wel benieuwd of er een Pearl/Diamond/Platinum remake komt in Gen 7. Ik denk het niet eigenlijk, want had heel Gen 7 niet verwacht op de 3DS, en de originele Pearl/Diamond/Platinum games zijn nog te spelen op de 3DS. Ik denk ook niet dat Gen 7 wordt uitgesmeerd over de 3DS en de opvolger.
Zojuist de code voor Shiny HA Mewtwo gekregen op m'n mail. Vanavond maar eens redeemen 

Bla bla bla...
Let op:
Er wordt hier niet gebedeld om codes. Delen mag natuurlijk wel altijd.
Er wordt hier niet gebedeld om codes. Delen mag natuurlijk wel altijd.