Het grote Pokémon Topic - Deel Twee Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 60 Laatste
Acties:
  • 264.476 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:35
taker1987 schreef op maandag 28 november 2016 @ 17:16:
hoe kan je nu een ei breeden dan ?? waar vind ik uberhaupt een ei :P
Je krijgt je eerste ei gelijk bij de fokker, een eevee :)

NS FC: SW 2742 0448 8213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 23:04
Na 50 Rockruff nog steeds geen Jolly of Adamant. Dit is niet goed voor mn rage quit problemen =p

[ Voor 5% gewijzigd door Silversin op 28-11-2016 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was even aan het kijken of er al een guide is, op facebook zijn er een aantal mensen die bij GameMania zo een guide hebben gekocht. Maar zie nu gigantisch veel verschillende dingen.

Guide 1 @ Amazon.de:
Pokemon Sun & Pokemon Moon (Official Strategy Guide)
Zelfde op Bol.com:
Pokemon Sun & Pokemon Moon
Zelfde op Gamemania.nl:
Pokemon Moon & Sun - Guide

Guide 2 @ Amazon.de:
Pokémon Sun and Pokémon Moon: Official Collector's Edition Guide
Guide 2 Paperback @ bol.com
Pokemon Sun and Pokemon Moon Paperback
Guide 2 Hardcover @ bol.com
Pokemon Sun and Pokemon Moon Hardcover

Guide 3 @ Amazon.de:
Pokémon Sun and Pokémon Moon: Official Strategy Guide Collector's Vault

De vraag is welke je wilt. Er komt zeker ook nog een 'Pokedex' op papier uit in boek vorm. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Musta
So heb Lunala ook gevangen eindelijk, was wel ff bang dat die zou verdwijnen en ik moest soft resetten telkens nadat ik hem per ongeluk had verslagen. De nature maakte me niet echt uit, die legendaries gebruik ik toch niet, gaan direct de boxen in.

Nu is het tijd om de dex te vullen en te evolueren/breeden.
Ik vind het spel echt heerlijk spelen tot nu toe, vooral dat er geen HM-slaaf mee ris en dat je direct ziet of een move effective is etc. Heb er nu 35 uur inzitten en pokedex staat op 100, mede dankzij wondertrade.
Ik wacht toch wel met smart op de Bank support, al mijn goeie beesten zitten daarin van OR. Zal wel weer ervoor betalen als de support er is
Als iemand iets wilt traden of een potje wil doen, voeg me maar toe :)

btw hoe neem je ash greninja mee uit de demo?
Silversin schreef op maandag 28 november 2016 @ 21:45:
Na 50 Rockruff nog steeds geen Jolly of Adamant. Dit is niet goed voor mn rage quit problemen =p
Heb je r nog eentje nodig? Kreeg een adamant versie met fire fang, thunder fang en sucker punch. Kan hem breeden voor je if you want?

[ Voor 33% gewijzigd door Musta op 28-11-2016 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niyesuh
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07-08 16:09

niyesuh

Trainer

Musta schreef op maandag 28 november 2016 @ 23:21:
So heb Lunala ook gevangen eindelijk, was wel ff bang dat die zou verdwijnen en ik moest soft resetten telkens nadat ik hem per ongeluk had verslagen. De nature maakte me niet echt uit, die legendaries gebruik ik toch niet, gaan direct de boxen in.

Ik vind het spel echt heerlijk spelen tot nu toe, vooral dat er geen HM-slaaf mee ris en dat je direct ziet of een move effective is etc. Heb er nu 35 uur inzitten en pokedex staat op 100, mede dankzij wondertrade.
Ik wacht toch wel met smart op de Bank support, al mijn goeie beesten zitten daarin van OR. Zal wel weer ervoor betalen als de support er is

[...]

Heb je r nog eentje nodig? Kreeg een adamant versie met fire fang, thunder fang en sucker punch. Kan hem breeden voor je if you want?
Als je er 1 voor mij kan breeden zou ik tof vinden.

Nintendo 3DS FC: 3024-8481-2744 / IGN Hüseyin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmetje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 12:55
Musta schreef op maandag 28 november 2016 @ 23:21:

[...]

Zie deze guide hoe je Greninja kunt overzetten vanuit de demo:
http://www.eurogamer.net/...nja-in-the-full-game-4925

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Musta
niyesuh schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 03:07:
[...]

Als je er 1 voor mij kan breeden zou ik tof vinden.
Heb je toegevoegd als vriend, laat maar weten wanneer je kan traden. Ik kan waarschijnlijk in de avond of nu nog wel ff een uurtje. De IV's verschillen wel, heb geen perfecte Ditto in Moon nog. Als meer mensen het willen, heb een box vol gebreed
Remmetje schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 08:43:
[...]

Zie deze guide hoe je Greninja kunt overzetten vanuit de demo:
http://www.eurogamer.net/...nja-in-the-full-game-4925
Thanks, heb de demo helemaal niet meer opgestart sinds de game uit is :p

[ Voor 7% gewijzigd door Musta op 29-11-2016 09:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 10:21
Er is een eerste global mission in de Festival Plaza; tussen nu en 13 december moeten we met alle spelers ter wereld 100 000 000 Pokémon vangen: https://www.reddit.com/r/...rst_global_mission_is_up/

Beloning als de mission gehaald wordt is 1000 FC.

Sun en Moon zitten wel nokvol met details en toffe references; Pokémon die bij een rematch boos kijken bijvoorbeeld. Echt heel cool. En toch heb ik nog niet het gevoel dat ik bij voorgaande games wel had.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
  • Laatst online: 12-09 19:41
Dat boos kijken merkte ik ook al op toen ik een rematch had tegen een Clefable :P
Die keek niet blij in ieder geval :D

Ook bl;ij dat ik legendaries naar MAX IV kan krijgen mbv Bottle Caps.

Alleen nog victory road/E4 te gaan en dan door naar postgame/breeden als een gek :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 17:25

Pykow

Angelo OTR

Deze keer ga ik proberen om mijn pokedex te vullen en probeer ik aan shinys te komen.
Alle vorige delen koos ik alleen de pokemons die er goed uitzagen en effectief waren in de gyms.
Met behulp van Stratagy guides wist ik precies welke pokemon ik waar moest gebruiken.

IV's en dat soort termen zeggen mij nog niks.
Ik heb zelf alleen de volgende delen gespeeld (en ook op deze volgorde)
- Pokemon Blue
- Pokemon Yellow version (pika!)
- Pokemon Gold
- Pokemon Omega Ruby
- Pokemon Y
- Pokemon Sun

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr0kie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-08 21:21
Pykow schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 10:01:
Deze keer ga ik proberen om mijn pokedex te vullen en probeer ik aan shinys te komen.
Alle vorige delen koos ik alleen de pokemons die er goed uitzagen en effectief waren in de gyms.
Met behulp van Stratagy guides wist ik precies welke pokemon ik waar moest gebruiken.

IV's en dat soort termen zeggen mij nog niks.
Ik heb zelf alleen de volgende delen gespeeld (en ook op deze volgorde)
- Pokemon Blue
- Pokemon Yellow version (pika!)
- Pokemon Gold
- Pokemon Omega Ruby
- Pokemon Y
- Pokemon Sun
IV bestaat toch al heel lang, maar dat is vooral belangrijk bij de non-casuals.
Perfect IV (perfecte stats) is belangrijk bij battles enz. (http://bulbapedia.bulbagarden.net/wiki/Individual_values)
Ikzelf hou me er ook nooit mee bezig. Ik speel casual en end game is voor mij exploring -> catching -> klein beetje breeding enz.
Iedereen kan het spel anders spelen, dat maakt het ook zo leuk.

[ Voor 14% gewijzigd door Cr0kie op 29-11-2016 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal, iemand nu of zo tijd om even te traden zodat mijn kadabra en graveler kan evolueren? Of iemand die ervoor kan zorgen dat mijn charjabug kan evolueren in de pony canyon? Ik geef rare candy mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackthunderAwf
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-09 17:04
Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 10:34:
Hoi allemaal, iemand nu of zo tijd om even te traden zodat mijn kadabra en graveler kan evolueren? Of iemand die ervoor kan zorgen dat mijn charjabug kan evolueren in de pony canyon? Ik geef rare candy mee.
Mocht je vandaag nog niet geholpen zijn, ben ik vanaf +- 23:00 wel beschikbaar of morgenochtend.

Vond level 53 voor Charjabug om te evalueren al een raar level :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlackthunderAwf schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 11:01:
[...]

Mocht je vandaag nog niet geholpen zijn, ben ik vanaf +- 23:00 wel beschikbaar of morgenochtend.

Vond level 53 voor Charjabug om te evalueren al een raar level :+
is goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03:26

Dazzler2120

FP ProMod
Ik zou vanavond ook kunnen ruilen. Alleen ben ik zelf nog niet op het punt om charjabug te evolven :|
Level 43 nu, nog steeds een cocon. Larvesta capriolen all over again :')

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
IV's zijn nog makkelijker dan ooit om op max te krijgen dmv Bottle caps :P
Vind dat wel goed, geeft meer mensen de kans om in te stappen in het battlen zonder al teveel moeite te hoeven doen.

Charjabug evolueert ook pas als je bij een bepaalde rock bent (i.e ice rock voor glaceon toendertijd)
Zelfde met Crabrawler, die evolueert ook pas op het einde van de game omdat hij alleen evolueert in sneeuw. Tis niet anders maar dat kun je later goedmaken in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Vraagje dan, hoe gemakkelijk is het om bottle caps te verzamelen? Is het tegenwoordig slimmer om gewoon nature te breeden, en daarna bottle caps te verzamelen om iv's te maxen? Of is normaal perfect IV breeden nog steeds 'makkelijker/beter te doen'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
Dazzler2120 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 11:51:
Vraagje dan, hoe gemakkelijk is het om bottle caps te verzamelen? Is het tegenwoordig slimmer om gewoon nature te breeden, en daarna bottle caps te verzamelen om iv's te maxen? Of is normaal perfect IV breeden nog steeds 'makkelijker/beter te doen'?
Denk sowieso dat breeden nog altijd het meest gangbare gaat zijn, voornamelijk vanwege egg moves die je er op wil hebben. Bottle caps maken het wel makkelijker om van een 3 perfecte IV een 5 perfecte IV te maken, zoals bijvoorbeeld Legendaries a la Lunala enzo. Daar kun je beter gebruik maken van een syncer en vervolgens die caps gebruiken om IV's op 31 te laten zetten.

Denk dat Bottlecaps ook wel goed zijn voor breeding parents te maken, scheelt veel werk zo lijkt me (zelf nog niet geprobeerd namelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Akaendra schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 11:59:
[...]

Denk sowieso dat breeden nog altijd het meest gangbare gaat zijn, voornamelijk vanwege egg moves die je er op wil hebben. Bottle caps maken het wel makkelijker om van een 3 perfecte IV een 5 perfecte IV te maken, zoals bijvoorbeeld Legendaries a la Lunala enzo. Daar kun je beter gebruik maken van een syncer en vervolgens die caps gebruiken om IV's op 31 te laten zetten.

Denk dat Bottlecaps ook wel goed zijn voor breeding parents te maken, scheelt veel werk zo lijkt me (zelf nog niet geprobeerd namelijk)
Hmm oké, top. Dus op moment dat egg moves niet uitmaken (meestal vind ik de egg-moves niet echt waard om daarvoor te breeden) zou bottle caps wellicht optie kunnen zijn, of anders om te ondersteunen bij breeden.

Dan de 2de vraag, hoe verzamel ik die bottle caps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
Bottle caps? Ik heb iets gemist denk ik? Is dat nieuw?

En eindelijk een machop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
Musta schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 12:15:
Bottle caps? Ik heb iets gemist denk ik? Is dat nieuw?

En eindelijk een machop :)
Yup, vooral om je pokemon beter te maken, maar als je casual speelt en niet online vecht zou ik er niet teveel aandacht aan schenken.
Dazzler2120 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 12:05:
[...]

Hmm oké, top. Dus op moment dat egg moves niet uitmaken (meestal vind ik de egg-moves niet echt waard om daarvoor te breeden) zou bottle caps wellicht optie kunnen zijn, of anders om te ondersteunen bij breeden.

Dan de 2de vraag, hoe verzamel ik die bottle caps?
http://www.ign.com/wikis/...-pokemon-moon/Bottle_Caps

Verschillende manieren, Poke Pelago lijkt het snelst te zijn.

EDIT:
aah, lees wel bij serebii zojuist dat IV's wel hetzelfde blijven voor breeden, samen met hidden power, maar alleen tijdens battles dus op 31 komen te staan. Daarnaast zijn die caps alleen te gebruiken als je pokemon level 100 is, dus vandaar.

[ Voor 12% gewijzigd door Akaendra op 29-11-2016 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-09 12:27
Bottle Caps passen de IV's niet aan.
Er is een aparte statistiek (Bottle cap value / BCV) die opgeteld wordt bij het IV om zo tot een perfecte 31IV te komen tijdens een battle.

Dus voor breeden zul je nog steeds een echte 31IV Pokémon nodig hebben, en ook voor Hidden Power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elfjes
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
DGonlag2 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 12:38:
Bottle Caps passen de IV's niet aan.
Er is een aparte statistiek (Bottle cap value / BCV) die opgeteld wordt bij het IV om zo tot een perfecte 31IV te komen tijdens een battle.

Dus voor breeden zul je nog steeds een echte 31IV Pokémon nodig hebben, en ook voor Hidden Power.
pfft om het overzichtelijk te houden...
Ik dacht dat ze juist bezig waren de afgelopen jaren om dingen meer te stroomlijnen >_>

Bla bla bla...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Akaendra
Elfjes schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 13:09:
[...]

pfft om het overzichtelijk te houden...
Ik dacht dat ze juist bezig waren de afgelopen jaren om dingen meer te stroomlijnen >_>
tis vooral voor battles dus, om minder mensen aan het hacken te krijgen (niet dat dit dat tegen gaat houden, maar dat terzijde)

Eigenlijk moeten ze het hele IV systeem er uit gooien, EV's mogen blijven wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notlupus
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-09 09:53
Pykow schreef op maandag 28 november 2016 @ 19:53:
omg dat ging nog maar net goed.
Ik was bezig om een totodile te vangen met de scanner, deed ik een Water Gun attack ipv een Great ball gooien.
Gelijk de game opnieuw opgestart en ik kon gelukkig alle QR codes opnieuw scannen en het opnieuw gaan proberen.

na 10 greatballs en 2 nestballs eindelijk de pokemon kunnen vangen.
In dit geval scan je dus de tien codes, en ga je meteen op zoek naar Totodile om vervolgens te reloaden als je hem ver ongeluk laat fainten?

Wat gebeurt er als ik de 10 codes scan, m'n game save en vervolgens op jacht ga? Begint de timer weer opnieuw bij 60 minuten, of wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 15:04
Notlupus schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 13:37:
[...]

In dit geval scan je dus de tien codes, en ga je meteen op zoek naar Totodile om vervolgens te reloaden als je hem ver ongeluk laat fainten?

Wat gebeurt er als ik de 10 codes scan, m'n game save en vervolgens op jacht ga? Begint de timer weer opnieuw bij 60 minuten, of wat?
Je hebt aan 5 minuten wel genoeg. Doe de scan, weet de route waar je moet zoeken, vlieg er heen, save, spring in het gras en de 1e of 2e pokemon die je tegenkomt is die van de scan. False Swipe erop, balletje gooien, 20 uur wachten, herhaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAITii
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-09 10:43
Opzich de verdeling tussen IV en EV en daarbij het nature systeem is heel mooi opgebouwd en wel degelijk over nagedacht.

Zo doende is de kans op een Pokémon die je in het wild vangt eigenlijk nooit even sterk/zwak als een andere, iedere Pokémon die je vangt is qua stats altijd uniek. Tenzij je begint met breeden, hiermee is het de uitdaging om ten eerste de juiste nature te vinden, vervolgens door blijven breeden tot 1 met de juiste IV's en vervolgens train je hem tot naar je eigen smaak d.m.v. de juiste EV's. Dit maakt Pokémon ook zo uniek i.p.v. domweg te levelen en sliders aan te passen wat je in bepaalde games ziet.

Ik hoop dat ze dit ook zo blijven houden in de toekomst. Dankzij het gebruik van Bottle Caps is het makkelijker om bijvoorbeeld de Tapu's/ Legendary's competitief te gaan gebruiken i.p.v. gehackte versies hiervan te gebruiken. Nature is vrij makkelijk te krijgen door een synchronize Pokémon in het eerste slot van je team te gebruiken wanneer je hem vangt en de EV's kun je ook zelf bepalen door tegen de juiste Pokémon het juiste aantal keer te vechten.

Steam: GAITii | PSN: GAITii | 3DS FC: 0361-7487-5231

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elfjes
  • Niet online
Akaendra schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 13:15:
[...]

tis vooral voor battles dus, om minder mensen aan het hacken te krijgen (niet dat dit dat tegen gaat houden, maar dat terzijde)

Eigenlijk moeten ze het hele IV systeem er uit gooien, EV's mogen blijven wat mij betreft.
Maar wat bereik je ermee door het op deze manier te doen? Dat mensen nog steeds gaan hacken om de juiste Hidden Power te krijgen? Dat (casual) mensen nog minder snappen wat IV's inhouden?

IVs afschaffen ben ik ook voorstander van overigens. Dan hebben trickroom teams maar pech. Hidden power gewoon in een aparte variabele randomizen, kun je ook Fairy toevoegen.

Bla bla bla...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vestux
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-08 22:55
Hoi, we zijn nog maar een week verder, dus zodoende is de competative scene nog niet zo hard bezig, anyway als iemand interesse heeft in garbage rowletts (geen IV's, geen goede nature).

Ik heb een pair en zag dat op reddit rowlets (zelfs crappy) hard gaan, dus als iemand er een wil hebben voor zijn eigen breedjects, voel je vrij om even te vragen, dan maak ik er even een paar bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Notlupus schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 13:37:
[...]

Ik had de game opgeslagen voordat ik de 10 QR codes had gescanned.
Daarna gewoon heel mijn game afgesloten (ik weet niet hoe een soft restart werkt precies)
daarna de game weer opgestart en mijn savegame geopend.
Weer de 10 QR codes gescanned en opnieuw op jacht gegaan.
2x had ik hem bij de 3e counter al gevonden.

Let wel op, dat het alleen werkt op Maandag in een cave zoals iemand hier eerder had aangegeven.
Ben zeer blij met mijn totodile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Soft reset: L+R+START+SELECT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niyesuh

niyesuh

Trainer

Ik heb zelf ook een Charjabug die ik geovuleerd wil hebben. Kan iemand mij hiermee helpen?

Voor sommige van jullie ik kan jullie aanraden om na 10 QR's gescand te hebben gewoon te saven voordat je met de pokemon vecht. De timer is real-time dus je hebt 60 echte minuten om de pokemon te vangen. Je mag dan ook de spel stoppen en opnieuw openen in die ene uur.

Verder kan je een pokemon die op lvl 100 is inderdaad de iv van verhogen met battle caps maar de nieuwe iv-rating is niet door te geven door bijvoorbeeld breeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Derlux schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 15:30:
Hoi, we zijn nog maar een week verder, dus zodoende is de competative scene nog niet zo hard bezig, anyway als iemand interesse heeft in garbage rowletts (geen IV's, geen goede nature).

Ik heb een pair en zag dat op reddit rowlets (zelfs crappy) hard gaan, dus als iemand er een wil hebben voor zijn eigen breedjects, voel je vrij om even te vragen, dan maak ik er even een paar bij.
Ik zit zelf te twijfelen om Pokemon moon te kopen.
kan ik traden tussen de versies om alle shiny start pokemons te krijgen of ben ik dan echt gek bezig haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Pykow schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 17:31:
[...]

kan ik traden tussen de versies om alle shiny start pokemons te krijgen of ben ik dan echt gek bezig haha
Je hebt 1 op 4096 kans dat je een shiny starter krijgt. Daarvoor moet je een softreset-cyclus doen van ongeveer 5 minuten.

Stel je voor dat je relatief geluk hebt en na 2000x je shiny starter krijgt elke keer.
2.000 x 5 = 10.000 minuten. Dat is iets meer dan 166 uur. Voor 1 shiny starter! Keer 3 dus ;)

Gek? Dat weet ik niet, maar ik zou me dan wel even laten onderzoeken door een psycholoog 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

BlackMage schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 17:43:
[...]

Je hebt 1 op 4096 kans dat je een shiny starter krijgt. Daarvoor moet je een softreset-cyclus doen van ongeveer 5 minuten.

Stel je voor dat je relatief geluk hebt en na 2000x je shiny starter krijgt elke keer.
2.000 x 5 = 10.000 minuten. Dat is iets meer dan 166 uur. Voor 1 shiny starter! Keer 3 dus ;)

Gek? Dat weet ik niet, maar ik zou me dan wel even laten onderzoeken door een psycholoog 8)7
Ik dacht dat de kans groter was haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
En stel je voor, je hebt ontzettend veel geluk, of je steekt er daadwerkelijk zoveel tijd in....

Dan denkt iedereen toch dat je gecheat hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notlupus
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2016 @ 06:43:
Lijst met pokemon qr codes om te scannen voor je pokedex:
Ik gebruik dus deze lijst om de QR codes te scannen en zie vol verbazing dat alle codes die ik gisteren gescand heb (dus de eerste 10) vandaar weer te scannen zijn!

Gisteren kreeg ik direct een melding dat deze al gescanned is, iemand anders die deze ervaring deelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn pokemon sun en moon nu eindelijk de games waar je daadwerkelijk alle pokemon kan vangen, zonder dat je moet traden? (uitgezonderd de legendaries van sun en moon). Ik hoop dat ze ooit een game gaan maken waar je alle pokemon regio's kan verkennen en als je dan met een regio klaar bent dat al je pokemon naar de pc worden gestuurd en dat je opnieuw begint in de nieuwe regio :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackthunderAwf
niyesuh schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 15:51:
Ik heb zelf ook een Charjabug die ik geovuleerd wil hebben. Kan iemand mij hiermee helpen?
Zijn jullie al geholpen? Ben eventueel nu beschikbaar of morgenochtend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niyesuh

niyesuh

Trainer

Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 21:18:
Zijn pokemon sun en moon nu eindelijk de games waar je daadwerkelijk alle pokemon kan vangen, zonder dat je moet traden? (uitgezonderd de legendaries van sun en moon). Ik hoop dat ze ooit een game gaan maken waar je alle pokemon regio's kan verkennen en als je dan met een regio klaar bent dat al je pokemon naar de pc worden gestuurd en dat je opnieuw begint in de nieuwe regio :)
Wat jij wilt is totaal niet in lijn met wat Nintendo, The Pokemon Compamy of Gamefreak willen. Zij moedigrm mensen juist aan om te ruilen en online te gaan. Dit is dan ook een extreem groot element van Pokemon aangezien je anders na 30 uur al klaar kan zijn met de story en dus ook niets meer te doen hebt.

Alle regio's in 1 spel kan ook niet is heel erg ongewoon zelfs onmogelijk door onderandere spel omvang, ontwikkeltijd, ontwikkelkosten, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niyesuh

niyesuh

Trainer

BlackthunderAwf schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 22:36:
[...]

[...]

Zijn jullie al geholpen? Ben eventueel nu beschikbaar of morgenochtend.
Nope ben nog niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De Pokémon Sun & Moon soundtrack is nu verkrijgbaar op iTunes (€ 8,99). :) Ik vind Sun & Moon één van de beste Pokémon soundtracks hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr0kie
Notlupus schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 19:58:
[...]

Ik gebruik dus deze lijst om de QR codes te scannen en zie vol verbazing dat alle codes die ik gisteren gescand heb (dus de eerste 10) vandaar weer te scannen zijn!

Gisteren kreeg ik direct een melding dat deze al gescanned is, iemand anders die deze ervaring deelt?
Hoe werkt dat scannen? Is dat iets dat je kan blijven doen? Hoeveel keer per dag?
Want zo krijg je wel heel gemakkelijk een shiny...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Laatst online: 13-09 12:15

Rick-Jan

always connected

Heb op dit moment al 3 shiny's, 2 via de SOS methode. De andere was een Golbat waar ik niet eens naar opzoek was, en dit was niet eens de SOS methode.

Op dit moment ben ik

spoiler:
shiny mimikyu aan het zoeken. (even in spoilers als mensen er nog niet zijn) Erg lastig te hunten door zijn ability. Je moet er wat voor over hebben :P

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
RobbertDs1 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 08:45:
[...]

Hoe werkt dat scannen? Is dat iets dat je kan blijven doen? Hoeveel keer per dag?
Want zo krijg je wel heel gemakkelijk een shiny...
Wat heeft het scannen met shiny pokemon te maken? Je scant 10 code's en krijgt dan een random encounter met een niet Alolan Pokemon toch?

OT:
Ik heb een leuk aantal Eevee's inmiddels. Ik ben alleen nog niet in staat om IV's te checken dus ik denk dat ik ze maar voor de leuk hou. En om Poke Pelago te spekken want die eilanden breiden zichzelf niet uit :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr0kie
Megajr schreef op woensdag 30 november 2016 @ 09:02:
[...]

Wat heeft het scannen met shiny pokemon te maken? Je scant 10 code's en krijgt dan een random encounter met een niet Alolan Pokemon toch?

OT:
Ik heb een leuk aantal Eevee's inmiddels. Ik ben alleen nog niet in staat om IV's te checken dus ik denk dat ik ze maar voor de leuk hou. En om Poke Pelago te spekken want die eilanden breiden zichzelf niet uit :+.
Yes, daar ben ik ook net achter :p Het scannen laad de pokemon in je dex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
Voor mij ga het nu abras vangen worden. Heb nodig wat syncers nodig :P
Daarna wellicht wat ditto's met goede IV's proberen te farmen, destiny knot krijgen en dan kunnen we eindelijk gaan breeden. Of ik wacht tot Pokebank update en dan kan ik daar al mijn goede breedspul uithalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2016 @ 08:01:
De Pokémon Sun & Moon soundtrack is nu verkrijgbaar op iTunes (€ 8,99). :) Ik vind Sun & Moon één van de beste Pokémon soundtracks hebben.
Prima soundtrack inderdaad. Had toch gehoopt dat die nog fysiek op CD komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
Gisteren een hoge IV Ditto proberen te krijgen met SOS battte, maakte ik de fout om mijn incineraor te gebruiken. Ik was vergeten dat deze recoil aanvallen heeft, hij ging niet in een aanval dood en de beurt er op maakte hij zichzelf af met de recoil hit en ik tikte daardoor tegen de gene die ik wilde gaan vangen. bijde ditto's weg dat 40+ chain.

Toen had ik er even geen zin meer in. vanavond nog eens proberen. Wordt weer munchlax naar de move deleter zodat hij alleen recycle heeft.

Tip voor iedereen, zodra je ditto gaat vangen en gaat chainen zorg dat je geen pokemon in je party hebt zitten met recoil attacks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vestux
ArgantosNL schreef op woensdag 30 november 2016 @ 09:46:
Gisteren een hoge IV Ditto proberen te krijgen met SOS battte, maakte ik de fout om mijn incineraor te gebruiken. Ik was vergeten dat deze recoil aanvallen heeft, hij ging niet in een aanval dood en de beurt er op maakte hij zichzelf af met de recoil hit en ik tikte daardoor tegen de gene die ik wilde gaan vangen. bijde ditto's weg dat 40+ chain.

Toen had ik er even geen zin meer in. vanavond nog eens proberen. Wordt weer munchlax naar de move deleter zodat hij alleen recycle heeft.

Tip voor iedereen, zodra je ditto gaat vangen en gaat chainen zorg dat je geen pokemon in je party hebt zitten met recoil attacks.
Dat is een goeie, had bijna m'n Bastiodon meegenomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vestux
[...]

Ja je kan traden tussen de versies maar uhhhh.... U sure? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Ook een tip om de ditto te laten transformen naar iets met hoge catchrate. Snorlax heeft bijv een hele lage dus kan je straks 20 ballen gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAITii
BlackMage schreef op woensdag 30 november 2016 @ 10:54:
Ook een tip om de ditto te laten transformen naar iets met hoge catchrate. Snorlax heeft bijv een hele lage dus kan je straks 20 ballen gooien.
Volgens mij behoud Ditto gewoon zijn eigen catch-rate als ik mij niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren een island scan gedaan. Had echt geen idee op welke locatie ik de pokemon kon vinden, het was iets van: Akala outskirts. Weet iemand waar die locatie is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daradius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-09 09:48
Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2016 @ 11:35:
Gisteren een island scan gedaan. Had echt geen idee op welke locatie ik de pokemon kon vinden, het was iets van: Akala outskirts. Weet iemand waar die locatie is?
als het goed is zou hij dat aangeven. als je vervolgens naar die locatie gaat is het ook gelijk de 1e pokemon die je tegen komt. de pokemon blijft er overigens maar een uur, en er is er ook echt maar 1. stukje terug in het forum heeft iemand een lijst geplaatst met de namen van de pokemon, en op welk eiland en welke dag ze er zitten. helaas staat de specifieke locatie er niet bij, dat zou je even moeten opzoeken.

[ Voor 18% gewijzigd door Daradius op 30-11-2016 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notlupus
Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2016 @ 11:35:
Het makkelijkste in dit soort gevallen is het even snel opzoeken bij Serebii (http://www.serebii.net/pokearth/alola/akalaoutskirts.shtml) of Bulbapedia (http://bulbapedia.bulbagarden.net/wiki/Akala_Outskirts).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
GAITii schreef op woensdag 30 november 2016 @ 11:14:
[...]

Volgens mij behoud Ditto gewoon zijn eigen catch-rate als ik mij niet vergis.
Even nagezocht, maar klopt inderdaad. Dat is sinds Gen5 dus veranderd.

Maar Ditto heeft sowieso al een lage catch-rate zie ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 23:04
Iemand toevallig een timid female salandit voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
Soo die Elite 4 viel best mee zeg met Meganium, Jolteon en Primarina. Overige 3 pokemon niet eens gebruikt, nam ze mee op lvl 35 ongeveer en ze zijn nu allemaal bijna 50 :p

Dit is momenteel mn team:
Jolteon lvl 58
Meganium lvl 57
Garchomp lvl 54
Primarina lvl 59 >>>
Ze is een beest zeg, water/fairy, modest nature met Hydro Pump, Ice Beam, Sparkling Area en Moonblast. Te gekke special att stats. Lijkt een beetje op Azumarill, maar dan de special att/def versie :) Geen idee hoe de IV's zijn maar dat komt nu wel als ik aan het breeden ga. Heb de eerste 2 leaders gewoon met de grond gelijk gemaakt met haar.
Toucannon lvl 47
Incineroar lvl 42

En nu de Ultra Beasts vangen >:)

Wat kan ik veranderen aan mijn team? Of valt t wel mee zo. Ik weet dat ik niet echt een fairy counter heb eigenlijk. Maar niet echt nodig gehad in de game

[ Voor 15% gewijzigd door Musta op 30-11-2016 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 21:59
Ik ben opzoek naar : Golisopod, Metagross of Salamence. Heeft iemand een goede breed oid? Pre evos obviously :)

[ Voor 11% gewijzigd door rolandos582 op 01-12-2016 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMR90
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-09 13:18
Na een uurtje of 3 abra's broeden mis ik alleen nog calm en sassy nature, dus mocht iemand die hebben kan alle andere natures ervoor terug ruilen.

Nu nog wat everstones fixen en ditto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Zo, ik heb een Solgaleo :)

En holy sh*t, nooit gedacht dat ik zoveel moeite zou hebben met een Clefable :X De rest was ik wel goed op voorbereid, maar niks tegen die k*tfairy.

Morgen maar eens kampioen worden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
HMR90 schreef op donderdag 1 december 2016 @ 00:42:
Na een uurtje of 3 abra's broeden mis ik alleen nog calm en sassy nature, dus mocht iemand die hebben kan alle andere natures ervoor terug ruilen.

Nu nog wat everstones fixen en ditto's.
Ze hebben het wel makkelijker gemaakt als je een hoop eieren wil uitbroeden en krijgen.

Je kunt namelijk met de tauros ride met de b knop indrukt rondjes draaien net onder de nursery.
Je hebt er een klein hokje zitten waar je rondjes kunt draaien en je zie meteen wanneer er een nieuw ei is op te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Ik gebruik de laatste generaties de magneton-lijn tegen de fairy typing. Electric/Steel met een puike SpAtt. Ik moet alleen nog even uitzoeken waar in SM ik een Magnezone kan evolueren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
de grotten op poni island geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
wackmaniac schreef op donderdag 1 december 2016 @ 08:58:
Ik gebruik de laatste generaties de magneton-lijn tegen de fairy typing. Electric/Steel met een puike SpAtt. Ik moet alleen nog even uitzoeken waar in SM ik een Magnezone kan evolueren :)
Bij poni Canyon dacht ik, net als de charjabug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMR90
ArgantosNL schreef op donderdag 1 december 2016 @ 08:57:
[...]

Ze hebben het wel makkelijker gemaakt als je een hoop eieren wil uitbroeden en krijgen.

Je kunt namelijk met de tauros ride met de b knop indrukt rondjes draaien net onder de nursery.
Je hebt er een klein hokje zitten waar je rondjes kunt draaien en je zie meteen wanneer er een nieuw ei is op te halen.
Klopt, zo heb ik het ook gedaan, alleen jammer dan er geen eindeloos rondje/vierkantje is zoals in ORAS. Ga nu naar de route onder de nursery heen en weer rennen met vijf eieren. Het is trouwens wel handig om zeker te zijn dat je alle trainers op die route verslagen hebt. Moest nu met een lvl 17 fletchlinger een lvl 17 Sudowoodo verslaan, gelukkig had ik mijn x-items niet verkocht want die kwamen nu wel van pas :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
HMR90 schreef op donderdag 1 december 2016 @ 09:07:
[...]

Klopt, zo heb ik het ook gedaan, alleen jammer dan er geen eindeloos rondje/vierkantje is zoals in ORAS. Ga nu naar de route onder de nursery heen en weer rennen met vijf eieren. Het is trouwens wel handig om zeker te zijn dat je alle trainers op die route verslagen hebt. Moest nu met een lvl 17 fletchlinger een lvl 17 Sudowoodo verslaan, gelukkig had ik mijn x-items niet verkocht want die kwamen nu wel van pas :P
Je hoeft niet alle trainers te verslaan.

Recht onder het huisje heb je een klein vakje met een opening. Als je de charge ability gebruikt van tauros kun je gewoon zonder te kijken cirkeltjes draaien terwijl je de B knop in houd.

Geen opletten waar je loopt geen laad schermen en je ziet vanzelf wanneer er een nieuw ei is omdat ze met haar armen over elkaar staat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlackthunderAwf
De mythische Pokémon Meloetta is vanaf vandaag tot en met 24 december 2016 gratis te downloaden naar Pokémon X, Y, Omega Ruby en Alpha Sapphire via Nintendo Network. Dit is de laatste distributie in een reeks van elf, die in het teken staan van de 20e verjaardag van Pokémon.

De laatste gelukkig weer via Nintendo Network. Volgens mij heb ik ze alle elf kunnen verzamelen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMR90
ArgantosNL schreef op donderdag 1 december 2016 @ 09:10:
[...]

Je hoeft niet alle trainers te verslaan.

Recht onder het huisje heb je een klein vakje met een opening. Als je de charge ability gebruikt van tauros kun je gewoon zonder te kijken cirkeltjes draaien terwijl je de B knop in houd.

Geen opletten waar je loopt geen laad schermen en je ziet vanzelf wanneer er een nieuw ei is omdat ze met haar armen over elkaar staat.
Zo fiks ik de eieren ook alleen als ik er vijf heb vind ik het relaxter voor mijn duim om ipv rondjes te draaien een paar keer een route op en neer te lopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
ArgantosNL schreef op donderdag 1 december 2016 @ 08:57:
[...]

Dan sloop je wel je thumbstick benk ik bang. Ik ren gewoon helemaal naar onder, volgende gebied, weer helemaal naar onder, dan terug. Dan ligt er meestal wel een eitje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
Zo snel hoef je het pokje ook niet te draaien, 1 rotatie elke paar seconden daar mag hij niet van stuk gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackthunderAwf
Die cutscenes en dergelijke nadat je de League hebt verslagen is wel lang hoor. Maar het spel speelde vlot weg, +- 26 uur over gedaan om de League te verslaan.

Ik ben alleen nog ontzettend slecht in de namen van de Alola Pokémon (en die van de gen ervoor ook trouwens), dat wordt nog lastig om te onthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:04
Vorige week bij MM Sun & Moon doublepack besteld, maandag binnen gekregen alleen hebben die idioten 2 losse games verzonden, vind het prima want die extra pokeballs coupon boeit mij niet en toch spaart dit geld uit.

Dus wat vind ik van Moon, leuk en verfrissend maar soms ook verrassend zoals gebrek aan HM's maar ook minder leuk met dat achterlijke "druk A om deur te openen".

Verhaal is leuk maar het voelt constant net als met X & Y dat je gedwongen aan een handje wordt geleid door het spel heen, uit verveling heb ik Pokémon Diamond uitgespeeld net voor Sun & Moon binnen kwamen en daar heb je dat niet.

Maar ondanks dit, leuk spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 12:17
Mizgala28 schreef op donderdag 1 december 2016 @ 17:23:
Vorige week bij MM Sun & Moon doublepack besteld, maandag binnen gekregen alleen hebben die idioten 2 losse games verzonden, vind het prima want die extra pokeballs coupon boeit mij niet en toch spaart dit geld uit.

Dus wat vind ik van Moon, leuk en verfrissend maar soms ook verrassend zoals gebrek aan HM's maar ook minder leuk met dat achterlijke "druk A om deur te openen".

Verhaal is leuk maar het voelt constant net als met X & Y dat je gedwongen aan een handje wordt geleid door het spel heen, uit verveling heb ik Pokémon Diamond uitgespeeld net voor Sun & Moon binnen kwamen en daar heb je dat niet.

Maar ondanks dit, leuk spel.
Ik hoor die klacht over het a indrukken wel vaker. Maar is het nou echt zo vervelend? Het kost een fractie van een seconde en je hand zit daar toch al in de buurt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Serebii Update: Second chance Arceus event live in Europe: Code ARCEUS2016 https://t.co/oV6DIIA7Ub https://t.co/NgVUy7Omlm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackthunderAwf
iPodKiller schreef op donderdag 1 december 2016 @ 19:42:
Serebii Update: Second chance Arceus event live in Europe: Code ARCEUS2016 https://t.co/oV6DIIA7Ub https://t.co/NgVUy7Omlm
Cool. Misschien dat ik hem nog ergens mis!

En gefeliciteerd! Wordt er ook getrakteerd? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

BlackthunderAwf schreef op donderdag 1 december 2016 @ 20:23:
[...]

Cool. Misschien dat ik hem nog ergens mis!

En gefeliciteerd! Wordt er ook getrakteerd? :Y)
Gelukkig nog met X kunnen krijgen :P

Hehe thanks, wou graag op shinies trakteren, alleen geen shinies op S&M :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
FrankoNL schreef op donderdag 1 december 2016 @ 18:39:
[...]

Ik hoor die klacht over het a indrukken wel vaker. Maar is het nou echt zo vervelend? Het kost een fractie van een seconde en je hand zit daar toch al in de buurt.
Ja dat is het inderdaad, ik ben al jaren gewend van Pokemon dat dit niet nodig was om te doen om ergens naar binnen te gaan en dan ineens na 20 jaar komen ze met zo'n onzin.

A drukken om ergens binnen te komen is in games geen probleem, het is gewoon bizar dat ze ineens hiermee komen na 20 jaar aan Pokemon games, voegt ook niks toe en slaat werkelijk nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Ik had in de vorige pokemon delen wel eens dat ik per ongeluk een huis in liep.
Nu heb ik dat probleem niet meer.

Ik heb helaas nog maar 5 uur kunnen spelen. Ben nog te druk met andere games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 12:17
Mizgala28 schreef op donderdag 1 december 2016 @ 21:18:
[...]

Ja dat is het inderdaad, ik ben al jaren gewend van Pokemon dat dit niet nodig was om te doen om ergens naar binnen te gaan en dan ineens na 20 jaar komen ze met zo'n onzin.

A drukken om ergens binnen te komen is in games geen probleem, het is gewoon bizar dat ze ineens hiermee komen na 20 jaar aan Pokemon games, voegt ook niks toe en slaat werkelijk nergens op.
Ja ok, maar je doet het voorkomen alsof het echt een gigantisch probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
FrankoNL schreef op donderdag 1 december 2016 @ 21:37:
[...]

Ja ok, maar je doet het voorkomen alsof het echt een gigantisch probleem is.
Voor mij wel, ik blijf na ruim 9 uur gameplay nog steeds tegen de deuren aan knallen, automatisme na 20 jaar Pokemon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niyesuh

niyesuh

Trainer

Mizgala28 schreef op donderdag 1 december 2016 @ 22:08:
[...]

Voor mij wel, ik blijf na ruim 9 uur gameplay nog steeds tegen de deuren aan knallen, automatisme na 20 jaar Pokemon.
Ik zou zeggen: Probeer bij een verandering niet zo egoïstisch te denken. Oké het is inderdaad een verandering dat voor het eerst voorkomt in alle generaties maar blijkbaar zijn er heel veel mensen die er juist tevreden mee zijn of die het niet zoveel uitmaakt. Hierdoor is het echt overduidelijk een meningskwestie waarin iedereen mag verschillen waardoor het dus niet juist is om meteen te zeggen dat het een heel slechte en/of onaangename verandering is. Zelf vind ik het ook niet heel veel uitmaken. Soms vind ik het onprettig en soms gebeurt het dat ik er juist blij mee ben net zoals dat ik klik op a zie staan wanneer ik voor een Zgarde cell sta die ik eigenlijk over het oog had gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
niyesuh schreef op donderdag 1 december 2016 @ 23:08:
[...]

Ik zou zeggen: Probeer bij een verandering niet zo egoïstisch te denken. Oké het is inderdaad een verandering dat voor het eerst voorkomt in alle generaties maar blijkbaar zijn er heel veel mensen die er juist tevreden mee zijn of die het niet zoveel uitmaakt. Hierdoor is het echt overduidelijk een meningskwestie waarin iedereen mag verschillen waardoor het dus niet juist is om meteen te zeggen dat het een heel slechte en/of onaangename verandering is. Zelf vind ik het ook niet heel veel uitmaken. Soms vind ik het onprettig en soms gebeurt het dat ik er juist blij mee ben net zoals dat ik klik op a zie staan wanneer ik voor een Zgarde cell sta die ik eigenlijk over het oog had gezien.
Klik op A om item op te pakken vind ik zelf prima, het spel geeft het aan wat handig is met huidige games aangezien vroeger het makkelijker ging omdat de DS games en ervoor in een grid gemaakt waren en je maar 4 kanten op kon, nu kun je 360 graden in het rond bewegen.

A drukken om deuren te openen vind ik onzin, ik doel er niet op dat iedereen dat moet vinden het is wat ik ervan vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-09 12:27
Ik vind de 'op A drukken om een deur te openen' juist wel een goede toevoeging.

De Pokémon spellen gaan steeds meer richting een realistische 3D wereld. Als je zomaar door een deur kan lopen zou dat naar mijn mening de immersie breken.

Het is wel even wennen, maar ach, na een uur weet je het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind het niet zo raar, integendeel ik vind het redelijk normaal dat je een actie moet uitvoeren om een deur te openen. Dit is in de meeste games zo. Het klopt idd dat Pokémon een uitzondering was, maar helemaal in het 3D tijdperk breekt het gewoon de realiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

niyesuh schreef op donderdag 1 december 2016 @ 23:08:
[...]

Vind de richting die Ohmori opgegaan is als director sinds ORAS wel prettig. Zonder verandering kom je er nooit. En de verkoopcijfers zeggen genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elfjes
  • Niet online
Ik vind het A drukken ook geen probleem, misschien zelfs wel fijner dan niet op A moeten drukken. Ik heb in eerdere games vaak zat gehad dat ik per ongeluk door een deur liep. dat gebeurt me nu niet meer :)

Misschien is het zelfs wel zo dat op A drukken in een 3D omgeving beter werkt dan niet op A moeten drukken. Als je door een gat moet lopen moet je precies op de juiste plek zijn met de juiste richting, wat in SuMo een stuk lastiger is dan in eerdere generaties door gebrek aan grid. Dit hebben ze opgevangen door op A te kunnen drukken als je in de buurt bent.

[ Voor 3% gewijzigd door Elfjes op 02-12-2016 08:52 ]

Bla bla bla...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
Enige wat ik krijg van eieren uitbroeden is ontzettende kramp aan mijn duim na een tijdje, had dan toch liever de dpad nog gebruikt :P

Naja, nog wat synchers breeden en dan ditto sos battles gaan doen, dan heb ik tenminste iets :P De rest van de synchers die ik dubbel ga krijgen/inner focus zijn gaan gewoon de wondertrade op, wellicht dat daar nog niets fatsoenlijks uitkomt.

Ook een heel mooie QoL verbetering, als je 20 mons hatched hebt kun je bij de battle tree waar de IV checker zit je pc laten upgraden zodat je mooi vanuit je PC alle IV's kan checken zowat. (wel wat vaag, maar iedereen begrijpt wel wat Best betekent)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 11:52
Blijft fantastisch dat wonder trade. Ik heb een pokémon uit me box gepakt en blijf deze rond sturen. Gewoon voor de fun. Wat ik terug krijg stuur ik weer verder. Ik kreeg een Ultra beast en deze stuurde ik weer weg. Kreeg ik een magikarp :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-09 18:27
[...]

Je kunt traden, ja. Maar dan moet je ook twee 3DS-en hebben want je kunt niet met één unit ruilen. Bovendien hoeft dat ook niet. Je kunt al sinds Black/White ruilen over het internet met Pokémon GTS - een soort marktplaats voor Pokémon. Gewoon je eigen starter breeden en op GTS gooien en er dan de anderen voor terug vragen. Shinies kun je daarna ook gewoon breeden, maar echt nut heeft het sowieso niet behalve dan de "kijk mij shinies hebben".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
Seal64 schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 10:10:
[...]

Je kunt traden, ja. Maar dan moet je ook twee 3DS-en hebben want je kunt niet met één unit ruilen. Bovendien hoeft dat ook niet. Je kunt al sinds Black/White ruilen over het internet met Pokémon GTS - een soort marktplaats voor Pokémon. Gewoon je eigen starter breeden en op GTS gooien en er dan de anderen voor terug vragen. Shinies kun je daarna ook gewoon breeden, maar echt nut heeft het sowieso niet behalve dan de "kijk mij shinies hebben".
Je kunt gewoon met 1 3DS ruilen hoor.
Je kunt gewoon te de GTS gebruiken en dan ruilen voor een legendary die je op de andere game hebt zitten als je zeker wil weten dat je je eigen pokemon houd. Dit heb ik met X en Y gedaan. Ik zie niet waarom dat niet zou werken met sun en moon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
ArgantosNL schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 10:24:
[...]

Je kunt gewoon met 1 3DS ruilen hoor.
Je kunt gewoon te de GTS gebruiken en dan ruilen voor een legendary die je op de andere game hebt zitten als je zeker wil weten dat je je eigen pokemon houd. Dit heb ik met X en Y gedaan. Ik zie niet waarom dat niet zou werken met sun en moon.
Klopt, maar het blijft wel een risico, en het is erg omslachtig voor iets dat tegenwoordig niet nodig is. Twee versies kopen is nu alleen nog leuk voor de verzamelaar, maar voor Dex completion is het overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmetje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 12:55
Dubrillion schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 09:23:
Blijft fantastisch dat wonder trade. Ik heb een pokémon uit me box gepakt en blijf deze rond sturen. Gewoon voor de fun. Wat ik terug krijg stuur ik weer verder. Ik kreeg een Ultra beast en deze stuurde ik weer weg. Kreeg ik een magikarp :D
Haha af en toe ben ik daar ook mee aan het spelen. Ik blijf het wel erg jammer vinden dat je regelmatig pokemon terug krijgt met Chinese/Japanse/Koreaanse namen. En aangezien ze uit een trade komen, kan je ze ook niet wijzigen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAITii
Remmetje schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 11:32:
[...]

Haha af en toe ben ik daar ook mee aan het spelen. Ik blijf het wel erg jammer vinden dat je regelmatig pokemon terug krijgt met Chinese/Japanse/Koreaanse namen. En aangezien ze uit een trade komen, kan je ze ook niet wijzigen :(
Dat vind ik juist wel weer wat hebben :P

Toch vet dat zo'n beestje ergens vanuit de andere kant van de wereld komt met zo'n naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
GAITii schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 11:46:
[...]

Dat vind ik juist wel weer wat hebben :P

Toch vet dat zo'n beestje ergens vanuit de andere kant van de wereld komt met zo'n naam.
Klopt, maar wat me dan weer stoort is dat ik niet weet hoe ik de naam dan moet uitspreken :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambest
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-04-2023
Dubrillion schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 09:23:
Zo'n Ultra zou ik dan weer houden. Ik heb laatst een zooi starters op de Wonder trade gedaan, greeg helaas niet zoveel leuks ervoor terug. Toen ik zelf nog geen ditto had, heb ik binnen 100 trades (?) de missende starters gekregen, en ditto :)

Kan je ook ditto's breeden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Seal64 schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 10:10:
[...]

Ik heb ook een 2DS en een new 3DS ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
brambest schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 12:16:
[...]

Zo'n Ultra zou ik dan weer houden. Ik heb laatst een zooi starters op de Wonder trade gedaan, greeg helaas niet zoveel leuks ervoor terug. Toen ik zelf nog geen ditto had, heb ik binnen 100 trades (?) de missende starters gekregen, en ditto :)

Kan je ook ditto's breeden?
Nee. Ditto kan alleen als universele breeder werken maar dat levert in vrijwel alle gevallen de laagste evolutie van de ándere Pokémon op. De enige uitzonderingen zijn legendaries, sommige non-breeders (die Ash Greninja uit de demo bijvoorbeeld), sommige Pokémon die een item nodig hebben voor de "baby" versie en Ditto zélf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elfjes
  • Niet online
Heeft iemand toevallig een modest synchronizer die ik mag lenen/hebben?

Nvm. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Elfjes op 02-12-2016 23:57 ]

Bla bla bla...

Pagina: 1 ... 13 ... 60 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er wordt hier niet gebedeld om codes. Delen mag natuurlijk wel altijd.

Door de grote hack bij Pokémon studio GameFreak, zijn er veel dingen uitgelekt. De vraag dan ook als je informatie tegenkomt en deze wilt delen, dan aub de spoiler tag te gebruiken, om het zo voor iedereen een beetje leuk te houden.

Dit topic is gesplitst in twee nieuwe topics: Het grote Pokémon TCG topic voor de Pokémon Trading Card Game en Het grote Pokémon Topic - Deel Drie voor algemene Pokémon videogame discussies. Dit topic wordt gesloten.