Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels-cil
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 15:59
Heeft iemand het voor elkaar gekregen om systemless Xposed te installeren? Bij mij flash ik de zip en vervolgens zegt in de app zegt hij dat er geen xposed framework geinstalleerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 11:09
niels-cil schreef op maandag 11 juli 2016 @ 16:51:
Heeft iemand het voor elkaar gekregen om systemless Xposed te installeren? Bij mij flash ik de zip en vervolgens zegt in de app zegt hij dat er geen xposed framework geinstalleerd is.
Welke SuperSU versie draai je? 2.76+ is vereist

Maak je gebruik van Material Design Xposed Installer ipv de originele?

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 16:24

duderuud

Sliden is koel

InflatableMouse schreef op maandag 11 juli 2016 @ 10:55:
Heeft iemand al ervaring die hij/zij kan delen met de OP3Lite gebaseerd op 3.2.1?
Die draai ik al een tijdje en werkt perfect. Wel gekozen voor standaard kernel ipv ElementalX.

Maak trouwens gebruik van de officiële TWRP: https://twrp.me/devices/oneplusthree.html

[ Voor 10% gewijzigd door duderuud op 12-07-2016 00:11 ]

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

duderuud schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 00:10:
[...]

Die draai ik al een tijdje en werkt perfect. Wel gekozen voor standaard kernel ipv ElementalX.

Maak trouwens gebruik van de officiële TWRP: https://twrp.me/devices/oneplusthree.html
Oke.

Officiele TWRP heb ik ook sinds de release en ik had ook gekozen voor de standaard kernel. Block ads, inclusief, Swiftkey, andere meuk verwijderd in de keuzes die je krijgt.

Wilde niet booten, ik kreeg het allereerste 1plus logo en dat was het. Had ook gewiped maar hielp allemaal niet.

Zal het later nog es proberen als ik wat meer tijd heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:04
InflatableMouse schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 06:53:
[...]

Oke.

Officiele TWRP heb ik ook sinds de release en ik had ook gekozen voor de standaard kernel. Block ads, inclusief, Swiftkey, andere meuk verwijderd in de keuzes die je krijgt.

Wilde niet booten, ik kreeg het allereerste 1plus logo en dat was het. Had ook gewiped maar hielp allemaal niet.

Zal het later nog es proberen als ik wat meer tijd heb.
Heb je wel een volledige whipe gedaan?
Ik had gisteren hetzelfde met Freedom OS. Ik zette 3.2.1 over 3.2.0 heen, maar ondanks dat de verschillen minimaal zijn, kwam ik zonder een volledige whipe niet voorbij het 1+ logo.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

l3art schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 06:57:
[...]

Heb je wel een volledige whipe gedaan?
Ik had gisteren hetzelfde met Freedom OS. Ik zette 3.2.1 over 3.2.0 heen, maar ondanks dat de verschillen minimaal zijn, kwam ik zonder een volledige whipe niet voorbij het 1+ logo.
Je bedoelt dan met system, data, cache/dalvik, gewoon alles, zeg maar?

Nee dat had ik niet gedaan, gewone wipe gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
InflatableMouse schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 07:05:
[...]

Je bedoelt dan met system, data, cache/dalvik, gewoon alles, zeg maar?

Nee dat had ik niet gedaan, gewone wipe gedaan.
Inderdaad system, cache, dalvik cache, ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

l3art schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 07:12:
[...]

Inderdaad system, cache, dalvik cache, ed.
Heb alles gewiped, behalve internal storage. Neem aan dat dat echt niet hoeft toch?

Heb namelijk hetzelfde probleem nu. 1plus logo powered by android. That's it. Zit geen beweging in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
InflatableMouse schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 08:06:
[...]

Heb alles gewiped, behalve internal storage. Neem aan dat dat echt niet hoeft toch?

Heb namelijk hetzelfde probleem nu. 1plus logo powered by android. That's it. Zit geen beweging in.
Als je alles wiped (behalve interne opslag) dan wipe je ook de rom. Er valt niets te booten.
- edit -
Na nogmaals lezen neem ik aan dat je na het wipen de rom geflashed hebt. In dat geval weet ik 't ook niet...

[ Voor 13% gewijzigd door Chris.nl op 12-07-2016 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Chris.nl schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 08:17:
[...]

Als je alles wiped (behalve interne opslag) dan wipe je ook de rom. Er valt niets te booten.
- edit -
Na nogmaals lezen neem ik aan dat je na het wipen de rom geflashed hebt. In dat geval weet ik 't ook niet...
Dat had ik gisteren niet gedaan en toen had ik hetzelfde probleem.

Recovery wipe ik niet, trouwens. Maar ik mis wellicht wat kennis op dit vlak, de ROM is toch system? Die flash ik toch terug met die op3lite?

Welke partitie moet ik dan wipen en welke niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels-cil
Ik heb su v2.76, ja ik gebruik material design xposed. Heb nu maar gewoon de normale versie van xposed geflasht, dat werkt wel.
P1nGu1n schreef op maandag 11 juli 2016 @ 21:58:
[...]

Welke SuperSU versie draai je? 2.76+ is vereist

Maak je gebruik van Material Design Xposed Installer ipv de originele?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Restore gedaan van m'n Nandroid backup en nu doen m'n SIM kaarten het geen van beide meer ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
InflatableMouse schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 08:31:
[...]

Dat had ik gisteren niet gedaan en toen had ik hetzelfde probleem.

Recovery wipe ik niet, trouwens. Maar ik mis wellicht wat kennis op dit vlak, de ROM is toch system? Die flash ik toch terug met die op3lite?

Welke partitie moet ik dan wipen en welke niet?
Als eerste doe je een full wipe, dus alles behalve de internal storage (Dalvik / ART Cache, Cache, Data en System).
Daarna flash je opnieuw de OPLite rom, in principe zou het dan moeten werken allemaal, tenzij er een fout in je download oid zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:44
In het eerste wipe menu, slide to Factory reset is normaal gesproken voldoende, advanced en zoals hierboven bij problemen. Heel internal storage ben je ook je zips kwijt en moet je weer moeilijk doen om die erop te krijgen... dat alleen als niks meer werkt

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

l3art schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 08:57:
[...]

Als eerste doe je een full wipe, dus alles behalve de internal storage (Dalvik / ART Cache, Cache, Data en System).
Daarna flash je opnieuw de OPLite rom, in principe zou het dan moeten werken allemaal, tenzij er een fout in je download oid zit.
Prulleman schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 09:11:
In het eerste wipe menu, slide to Factory reset is normaal gesproken voldoende, advanced en zoals hierboven bij problemen. Heel internal storage ben je ook je zips kwijt en moet je weer moeilijk doen om die erop te krijgen... dat alleen als niks meer werkt
Naja, dat had ik dus allemaal goed gedaan. Internal heb ik niet gedaan. Zou wel kunnen is ook helemaal gebackupped en gesynced naar m'n server thuis en op m'n OTG staan alle belangrijke backups (nandroid en Titanium) en m'n downloads.

M'n SIM kaarten doen het ook weer na opnieuw de backup te hebben terug gezet. Geen idee wat daar precies mis was gegaan.

De download kan natuurlijk iets mis mee zijn (van OP3Lite). Ik zal die eens opnieuw downloaden en de signature verify er overheen gooien (neem aan dat die er bij zit, had ik eerder niet gechecked).

Thanks guys!

Edit:

Nou, Nieuwe download, verified md5, wipe, flash, hangt op logo. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels-cil
Je zou eventueel nog een van de andere recoveries kunnen proberen die er op xda staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Nou ik kom m'n telefoon helemaal niet meer in.

Ik heb een full wipe gedaan en de restore van m'n nandroid backup. Telefoon boot, komt met de unlock code voor decryptie om door te kunnen booten. Dat gaat goed. Ik krijg dan m'n SIM PIN codes, die gaan ook goed en dan om de foon te unlocken, moet ik nog een keer m'n pattern invoeren. De eerste keer werkt de vinger scanner niet en is de pattern verplicht. Die werkt niet meer, wrong pattern. Iedere keer. Deze backup heb ik eerder vandaag ook al terug gezet en toen werkte wel alles.

Ik zit dus wel weer even te balen hier wat ik nou moet doen ... echt wel vaag dit hoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joopdroid
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-07-2024
Je hebt de nandroid backup gemaakt zonder eerst de pin of fingerprrint uit te schakelen!
lees in dit topic bij de afd. restore hoofdstuk 6 de oplossing:
http://forum.xda-develope...nlock-bootloader-t3398733
Heb ik ook meegemaakt en het werk al bij het verwijderen van alleen locksetting.db

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

joopdroid schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 12:21:
Je hebt de nandroid backup gemaakt zonder eerst de pin of fingerprrint uit te schakelen!
lees in dit topic bij de afd. restore hoofdstuk 6 de oplossing:
http://forum.xda-develope...nlock-bootloader-t3398733
Heb ik ook meegemaakt en het werk al bij het verwijderen van alleen locksetting.db
ik zit er weer in! Dank je wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-09 22:21
In de tool kit is er een mogelijkheid om een full backup te doen. Wordt dit gedaan door adb zodat ik niet geroot hoef te zijn? Wil mijn bootloader unlocken zonder alle apps terug te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Galukon schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 08:21:
In de tool kit is er een mogelijkheid om een full backup te doen. Wordt dit gedaan door adb zodat ik niet geroot hoef te zijn? Wil mijn bootloader unlocken zonder alle apps terug te zetten.
Alleen al zou dat zo zijn, hoe ga je dan all die apps uit de backup halen en weer terugplaatsen? Denk niet dat dat gaat lukken. Full backup zal wel een backup zijn van systeem en alles wat er bij zit/hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
Welke toolkit?
is er een mogelijkheid om een full backup te doen. Wordt dit gedaan door adb zodat ik niet geroot hoef te zijn?
Zie bovenstaande vraag. Met ADB is het mogelijk backups te maken en terug te zetten zonder root.
Wil mijn bootloader unlocken zonder alle apps terug te zetten.
Onmogelijk, er wordt altijd een factory reset uitgevoerd wanneer je de bootloader unlocked, uit veiligheidsoverwegingen.

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
Wat ik wil doen is de toolkit gebruiken op XDA (http://forum.xda-develope...-toolkit-unlock-t3398799/) en daarmee een backup maken. Vervolgens de bootloader unlocken om te kunnen rooten en twrp te kunnen flashen. Maar voor de root wel die backup terug te zetten zodat ik niet alle apps opnieuw hoef te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
Galukon schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 09:23:
Wat ik wil doen is de toolkit gebruiken op XDA (http://forum.xda-develope...-toolkit-unlock-t3398799/) en daarmee een backup maken. Vervolgens de bootloader unlocken om te kunnen rooten en twrp te kunnen flashen. Maar voor de root wel die backup terug te zetten zodat ik niet alle apps opnieuw hoef te installeren.
In die toolkit, de backup functie doet:
code:
1
adb backup -apk -shared -all

En restore doet:
code:
1
adb restore backup.ab

En uitleg daarop: http://forum.xda-develope...ckup-unlock-root-t1420351

offtopic:
Tip: quote mensen, dan krijgen ze een melding van je reactie

[ Voor 15% gewijzigd door P1nGu1n op 13-07-2016 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
P1nGu1n schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 09:29:
[...]

In die toolkit, de backup functie doet:
code:
1
adb backup -apk -shared -all

En restore doet:
code:
1
adb restore backup.ab
Dus als die backup succesvol is kan ik die terugzetten nadat de bootloader unlocked is? Dat zou fijn zijn want scheelt mij 1.5 uur aan apps terugzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
Galukon schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 09:30:
[...]

Dus als die backup succesvol is kan ik die terugzetten nadat de bootloader unlocked is? Dat zou fijn zijn want scheelt mij 1.5 uur aan apps terugzetten.
Toelichting op de commando's kan je hier vinden: http://forum.xda-develope...ckup-unlock-root-t1420351

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
Super! Ga ik de toolkit gebruiken om een back-up te maken. Danku :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:37

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Sinds gister HydrogenOS draaien op mijn OP3. So far so good!

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RA7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 12:00

RA7

FREAKJAM schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 13:30:
Sinds gister HydrogenOS draaien op mijn OP3. So far so good!
En veel verschil met Stock? Ik heb nog steeds stock draaien 3.2.1. EN root en Xposed. ben wel tevreden. goede batterijduur iig.

We are all accidents waiting to happen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

RA7 schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 13:59:
[...]

En veel verschil met Stock? Ik heb nog steeds stock draaien 3.2.1. EN root en Xposed. ben wel tevreden. goede batterijduur iig.
Launcher is ala MIUI. Alle icons staan op je desktop zeg maar. De default apps (gallery, clock, messages etc) zien er best mooi uit eigenlijk. Battery-life kan ik nog vrij weinig over zeggen.

Ook wat features die volgens mij niet in default rom zitten:
  1. Pocket mode
  2. Flip to Mute

[ Voor 11% gewijzigd door FREAKJAM op 13-07-2016 14:04 ]

is everything cool?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galukon
Hmm jammer genoeg werkte het niet zoals ik verwachtte met die adb backup. Nu eindelijk alles weer ingesteld met apps, root en dpi op 400. Zo even een backup maken van EFS en dan ergens anders dan op m'n telefoon opslaan. Daarna een algehele back-up en ik heb mijn telefoon zoals ik hem hebben wil. Straks als de Dash Charge blobs gereleased zijn misschien weer is beginnen aan een custom kernel.

Edit: Nou wil net me back-up maken kom ik niet meer in TWRP? Bij boot druk ik op de volume knop om naar de recovery te gaan maar hij reboot daarna en wil gewoon normaal booten. Iemand dit ook gehad?

Edit2: Oh hij laat eerst OP logo zien en dan TWRP. Anders als mijn andere recovery ervaringen.. :+

[ Voor 27% gewijzigd door Galukon op 13-07-2016 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-09 22:49
Net mijn OP3 geunlocked, krijg alleen TWRP niet geflashed. Krijg steeds een error "cannot load recovery.img"

Iemand die me verder kan helpen?

edit: zat niet op desktop, stom stom..

[ Voor 14% gewijzigd door Droid op 13-07-2016 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
Jullie usb otg al werkend gekregen in twrp? Als ik m aanklik komt er geen bolletje bij/selecteert ie m niet. In android geformatteerd werkend usb stickje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
Galukon schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 12:17:
Jullie usb otg al werkend gekregen in twrp? Als ik m aanklik komt er geen bolletje bij/selecteert ie m niet. In android geformatteerd werkend usb stickje.
Ik denk dat dat niet werkt op de official release, deze zou hem wel moeten pakken: http://forum.xda-develope...0-touch-recovery-t3402999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
P1nGu1n schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 12:37:
[...]

Ik denk dat dat niet werkt op de official release, deze zou hem wel moeten pakken: http://forum.xda-develope...0-touch-recovery-t3402999
Ahh dat zal t zijn. Denk dat ik liever de official behoudt en even wacht. Heb t niet zo met duizend verschillende twrps.

Dpi naar 400 breekt wel een paar apps qua lay-out. De Google Play store, google play games en rabo bankieren. Niet dramatisch hoor, zijn nog gewoon normaal te gebruiken.

[ Voor 17% gewijzigd door Galukon op 14-07-2016 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
Galukon schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 12:39:
[...]

Dpi naar 400 breekt wel een paar apps qua lay-out. De Google Play store, google play games en rabo bankieren. Niet dramatisch hoor, zijn nog gewoon normaal te gebruiken.
DPI 400 werkt hier al weken zonder problemen, inclusief de Play Store en Play Games... :?

Welke manier heb je gebruikt, gewoon een build.prop edit gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
P1nGu1n schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 13:15:
[...]

DPI 400 werkt hier al weken zonder problemen, inclusief de Play Store en Play Games... :?

Welke manier heb je gebruikt, gewoon een build.prop edit gedaan?
Nee met de easy dpi changer app. Ik zocht de app 'fast like a fox' en daar is de knop keuze van redactie all over de place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10:06
Gewoon via root browser naar /system/build.prop gaan en deze lijn toevoegen, saven en herstarten. Geen problemen...

ro.sf.lcd_density=420 (waar 420 jouw gewenste waarde is) ik

Misschien best wel eerst standaard waarde terugzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:47
Galukon schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 13:43:
[...]

Nee met de easy dpi changer app. Ik zocht de app 'fast like a fox' en daar is de knop keuze van redactie all over de place.
Dit werkt hetzelfde als via ADB manier, geen goede oplossing dus...
Build Prop manier gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
Net gedaan via build.prop manier. Had daarvoor ook even gezocht op 400 en die kon dat getal niet in de file vinden. Handmatig is dus ook een andere manier als via die app! Bedankt voor de tip. Wist dat het kon maar dacht dat het hetzelfde deed. Google Play Store is weer normaal, Rabo bankieren ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetrCech_3
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-09-2024
Ik krijg nu elke keer de software-update meldingen. Ik heb hem echter (niet read-only volgens mij) geroot:

TWRP 3.0.2-0
BETA-SuperSU-v2.74-2-20160519174328-forced-systemless

Ook ben ik destijds zo dom geweest om niet eerst een back-up te maken.
Wie kan/wil mij helpen om nu in de juiste volgorde de stappen te ondernemen om een update te doen zonder schade aan te richten. Heb dus op dit moment 3.1.2 op de telefoon staan. Buildnummer Oneplus A3003_16_160606. Thanks alvast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P1nGu1n
PetrCech_3 schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 19:39:
Ik krijg nu elke keer de software-update meldingen. Ik heb hem echter (niet read-only volgens mij) geroot:

TWRP 3.0.2-0
BETA-SuperSU-v2.74-2-20160519174328-forced-systemless

Ook ben ik destijds zo dom geweest om niet eerst een back-up te maken.
Wie kan/wil mij helpen om nu in de juiste volgorde de stappen te ondernemen om een update te doen zonder schade aan te richten. Heb dus op dit moment 3.1.2 op de telefoon staan. Buildnummer Oneplus A3003_16_160606. Thanks alvast!
Deze full OTA flashen met TWRP en vervolgens SuperSU flashen, done. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetrCech_3
P1nGu1n schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 19:41:
[...]

Deze full OTA flashen met TWRP en vervolgens SuperSU flashen, done. ;)
En ik raak niets kwijt? (Voor de zekerheid-vraagje... Haha)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P1nGu1n
PetrCech_3 schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 19:42:
[...]

En ik raak niets kwijt? (Voor de zekerheid-vraagje... Haha)
Altijd even een back-up maken voor de zekerheid natuurlijk. Maar nee, deze flashed alleen een nieuwe rom en behoudt je data en apps. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetrCech_3
Dan een laatste vraag... Is het verstandig om de cache/dalvik te wipen na het Flashen van deze rom?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
PetrCech_3 schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 22:31:
Dan een laatste vraag... Is het verstandig om de cache/dalvik te wipen na het Flashen van deze rom?
Dat kan zeker geen kwaad, verstandig om voor de zekerheid te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
PetrCech_3 schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 22:31:
Ik doe het nooit. Flashable zips doen dat normaal gesproken zelf als dat nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
De officiële TWRP voegt naast EFS back-up, ook een optie toe voor het maken van een System Image backup. Ik wist niet wat hiermee bedoeld werd, dus heb ik het opgezocht in de source code:

Zowel System als System image backuppen /system, maar System is een file-based backup en System image is een block-based (RAW) back-up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Hm toch weer wat geks, ongetwijfeld door mijn eigen toedoen :).

Sinds dat ik op3lite heb getracht te flashen, wat mislukte (zie pagina terug), heb ik, na nandroid backups te hebben terug gezet, dat TWRP mij waarschuwt dat er geen OS geinstalleerd is. De telefoon start echter gewoon normaal op.

Echter is er wel een probleem. Als ik nu adaway updates wil binnen halen, failed het. Als ik /etc/ probeer read/write te mounten in FX explorer, krijg ik een foutmelding.

SuperSU permissies staan goed.

Als ik in TWRP system wil mounten, weigert hij het. Werkt alleen als ik mount read-only aanvink.

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand is?

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P1nGu1n
InflatableMouse schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 14:26:
Hm toch weer wat geks, ongetwijfeld door mijn eigen toedoen :).

Sinds dat ik op3lite heb getracht te flashen, wat mislukte (zie pagina terug), heb ik, na nandroid backups te hebben terug gezet, dat TWRP mij waarschuwt dat er geen OS geinstalleerd is. De telefoon start echter gewoon normaal op.

Echter is er wel een probleem. Als ik nu adaway updates wil binnen halen, failed het. Als ik /etc/ probeer read/write te mounten in FX explorer, krijg ik een foutmelding.

SuperSU permissies staan goed.

Als ik in TWRP system wil mounten, weigert hij het. Werkt alleen als ik mount read-only aanvink.

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand is?

Alvast bedankt!
Als je /system niet R/W kan mounten, zou ik stock recovery flashen en daarmee de full OTA sideloaden, TWRP flashen en SuperSU flashen.

Wat er aan fout is? Geen idee, kan ik niet uit je post afleiden. Maar iets is er goed kapot :+

Over /etc mounten geproken, AFAIK is /etc geen partitie maar een symlink (naar /system/etc) en kan je die dus niet mounten

Edit: En als het écht nodig is kan je deze guide volgen, maar dat is vrij rigoureus en ik heb er gelukkig geen ervaring mee :)

[ Voor 9% gewijzigd door P1nGu1n op 15-07-2016 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30
Zijn er mensen met een rooted OnePlus3 die contactloos betalen via ABNAMRO (NFC)? Vodafone Wallet werkt niet op een rooted mobiel. Wel kan ik eventueel een simkaart met NFC chip aanvragen bij Vodafone maar dan weet ik nog niet of ABNAMRO wel werkt. Ik heb gelezen dat ING wel zou moeten werken.

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
lekzzz schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 15:47:
Zijn er mensen met een rooted OnePlus3 die contactloos betalen via ABNAMRO (NFC)? Vodafone Wallet werkt niet op een rooted mobiel. Wel kan ik eventueel een simkaart met NFC chip aanvragen bij Vodafone maar dan weet ik nog niet of ABNAMRO wel werkt. Ik heb gelezen dat ING wel zou moeten werken.
Je zegt dat Vodafone Wallet niet werkt, wat heb je dan aan een Vodafone NFC simkaart? Geen ervaring mee, maar je hebt dan toch nog steeds de app nodig om te betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

P1nGu1n schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 14:51:
[...]

Als je /system niet R/W kan mounten, zou ik stock recovery flashen en daarmee de full OTA sideloaden, TWRP flashen en SuperSU flashen.

Wat er aan fout is? Geen idee, kan ik niet uit je post afleiden. Maar iets is er goed kapot :+

Over /etc mounten geproken, AFAIK is /etc geen partitie maar een symlink (naar /system/etc) en kan je die dus niet mounten

Edit: En als het écht nodig is kan je deze guide volgen, maar dat is vrij rigoureus en ik heb er gelukkig geen ervaring mee :)
Thanks man. Hard unbrick guide lijkt me overkill voor een toestel dat 'gewoon' werkt :).

screenshot:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/db7R67i0Ybktwai6wKSbH0BO/full.jpg

Ik wou dat ik echt zoveel ruimte had :+.

Ik heb system geformatteerd en gecheckt, toen was tie goed. Na flash van 3.2.1 full OTA stond dat onuitspreekbaar grote getal er weer.

Ik ga de full OTA nog maar een keer downloaden en de md5 check eroverheen gooien. Dan maar jouw stappen volgen en compleet verse start maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P1nGu1n
InflatableMouse schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 19:10:
[...]

Thanks man. Hard unbrick guide lijkt me overkill voor een toestel dat 'gewoon' werkt :).

screenshot:
[afbeelding]

Ik wou dat ik echt zoveel ruimte had :+.

Ik heb system geformatteerd en gecheckt, toen was tie goed. Na flash van 3.2.1 full OTA stond dat onuitspreekbaar grote getal er weer.

Ik ga de full OTA nog maar een keer downloaden en de md5 check eroverheen gooien. Dan maar jouw stappen volgen en compleet verse start maken.
17,6 miljard MB? Special edition ofzo :+

Kleine tip, achter de URL van de full 3.2.1 '.md5' te zetten krijg je de md5 checksum. Download dat bestandje en zet hem in dezelfde map als de zip op je telefoon (belangrijk: hernoem beide bestanden niet). Dan zal TWRP automatisch een MD5 check uitvoeren op je telefoon.

Iets van je opslaggeheugen is corrupt lijkt wel (partition table?) :?

Die stappen was gewoon wat in mij op kwam en wat ik zou proberen, ik weet ook niet of het dit (unieke) probleem oplost. Laat maar weten hoe het gegaan is, ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

P1nGu1n schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 19:22:
[...]

17,6 miljard MB? Special edition ofzo :+

Kleine tip, achter de URL van de full 3.2.1 '.md5' te zetten krijg je de md5 checksum. Download dat bestandje en zet hem in dezelfde map als de zip op je telefoon (belangrijk: hernoem beide bestanden niet). Dan zal TWRP automatisch een MD5 check uitvoeren op je telefoon.

Iets van je opslaggeheugen is corrupt lijkt wel (partition table?) :?

Die stappen was gewoon wat in mij op kwam en wat ik zou proberen, ik weet ook niet of het dit (unieke) probleem oplost. Laat maar weten hoe het gegaan is, ben benieuwd!
Het word steeds gekker.

Ik heb al m'n bestanden opnieuw gedownload met de md5 files. Ik check de md5's van alle bestanden en ze matchen.

Ik heb alles gewiped, zelfs internal storage. Met fastboot twrp er opnieuw opgezet. Telefoon uit, aan en recovery in. Alles naar internal storage gekopieerd en twrp zegt nu dat de md5 verification failed.

Ik kopieer het van de telefoon terug naar mijn pc, in een nieuwe folder. Ik verifieer de signatures en ze matchen. :?

Zou m'n cpu gaar zijn dat tie rekenfouten maakt of zo? Lijkt me heel erg sterk, want hij loopt nooit vast en alle apps lopen ook als een zonnetje (letterlijk nog geen enkele crash of vastloper gehad).

Edit: nou, geflashed zonder verificatie en dat is gewoon gelukt. Na een reboot terug in TWRP en system heeft een normale grootte van 2501MB. SuperSU staat er ook op en de foon boot normaal zonder rare warnings dat er geen OS op zou staan. Ik ga nu tie toch helemaal leeg is, nog es die Op3Lite proberen.

[ Voor 8% gewijzigd door InflatableMouse op 15-07-2016 20:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P1nGu1n
InflatableMouse schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 20:50:
[...]

Het word steeds gekker.

Ik heb al m'n bestanden opnieuw gedownload met de md5 files. Ik check de md5's van alle bestanden en ze matchen.

Ik heb alles gewiped, zelfs internal storage. Met fastboot twrp er opnieuw opgezet. Telefoon uit, aan en recovery in. Alles naar internal storage gekopieerd en twrp zegt nu dat de md5 verification failed.

Ik kopieer het van de telefoon terug naar mijn pc, in een nieuwe folder. Ik verifieer de signatures en ze matchen. :?

Zou m'n cpu gaar zijn dat tie rekenfouten maakt of zo? Lijkt me heel erg sterk, want hij loopt nooit vast en alle apps lopen ook als een zonnetje (letterlijk nog geen enkele crash of vastloper gehad).

Edit: nou, geflashed zonder verificatie en dat is gewoon gelukt. Na een reboot terug in TWRP en system heeft een normale grootte van 2501MB. SuperSU staat er ook op en de foon boot normaal zonder rare warnings dat er geen OS op zou staan. Ik ga nu tie toch helemaal leeg is, nog es die Op3Lite proberen.
Signature verification is iets anders dan het controleren van de MD5! Signature verification faalt idd bij OTA's van OnePlus. Daar zal de foutmelding hem wel inzitten ;) MD5 checkt hij automatisch als een .MD5 bestand aanwezig is, dat kan je niet uitzetten.

Anyway, mooi dat het is opgelost :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

P1nGu1n schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 21:31:
[...]

Signature verification is iets anders dan het controleren van de MD5! Signature verification faalt idd bij OTA's van OnePlus. Daar zal de foutmelding hem wel inzitten ;) MD5 checkt hij automatisch als een .MD5 bestand aanwezig is, dat kan je niet uitzetten.

Anyway, mooi dat het is opgelost :)
Ow duh. Ik vond het al raar dat tie het twee keer meldde, eerst dat tie md5 gevonden had en dat tie het checkt, en daarna signature verification failed. Zijn dus verschillende dingen |:(

Op3Lite draait nu ook, en zowaar, TWRP unlock bug is ook verdwenen. Ik denk dat m'n Twrp dus niet goed was en dat daarom dingen niet goed geflashed werden waardoor het corrupt raakte.

Dat was overigens met de Twrp v.2, die OTG support had. Ik heb nu de officiele weer terug zonder OTG support. Mischien dat ik later v2 weer terug probeer maar voorlopig maar es aankijken hoe het gaat.

Thanks voor de hulp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P1nGu1n
*P1nGu1n wacht ongeduldig op het vrijgeven van de Dash Charge source code en binaries O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
P1nGu1n schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 12:05:
*P1nGu1n wacht ongeduldig op het vrijgeven van de Dash Charge source code en binaries O-)
Dan zal het ook pas echt los komen met alle roms. Iets waar ik ook op aan het wachten ben. Merk dat ik gewoon weer een update wil. Al is het maar om nog een aantal kleine bugs er uit te slopen. Anderzijds is het ook gewoon leuk om weer eens een andere rom te proberen, maar dan wel met dash charge

[ Voor 3% gewijzigd door 13art op 21-07-2016 14:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

CM met Dash, da's alles wat ik wil :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter06
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-09 22:48
InflatableMouse schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 20:46:
CM met Dash, da's alles wat ik wil :P.
Helaas is dat nog even wachten op de release van de nodige files van OP voor we dat publiekelijk zullen zien..

In tussentijd had de officiele release van CM voor OP3 al heel interessant geweest.
Ik volg dagelijks de commits hiervoor op https://review.cyanogenmo...d_device_oneplus_oneplus3. Op finetuning na, lijkt alles juist te werken. Dus vind het vreemd dat er nog steeds geen nightlies zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Wouter06 op 22-07-2016 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Wouter06 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 09:46:
[...]

Helaas is dat nog even wachten op de release van de nodige files van OP voor we dat publiekelijk zullen zien..

In tussentijd had de officiele release van CM voor OP3 al heel interessant geweest.
Ik volg dagelijks de commits hiervoor op https://review.cyanogenmo...d_device_oneplus_oneplus3. Op finetuning na, lijkt alles juist te werken. Dus vind het vreemd dat er nog steeds geen nightlies zijn.
Deze maand komen die van OP, als het goed is.

Als ze daarna een beetje door coden bij Cyanogen, dan hebben we een officiele CM build voor de OP3 voor het eind van augustus :9 .

Wishful thinking? Maybe 8) .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P1nGu1n
InflatableMouse schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 10:32:
[...]

Deze maand komen die van OP, als het goed is.

Als ze daarna een beetje door coden bij Cyanogen, dan hebben we een officiele CM build voor de OP3 voor het eind van augustus :9 .

Wishful thinking? Maybe 8) .
Nightlies komen er snel aan, de OP3 is gisteren toegevoegd aan Jenkins :)

http://review.cyanogenmod.org/#/c/153614/

Edit: Sterker nog, hij is 2 uur geleden al aan de beurt geweest en nu al te downloaden :o

offtopic:
Website lijkt nog niet geüpdatet te zijn en deelt hem in als unknown

Nu alleen nog Dash Charge support en dan gaat de community pas echt van start

[ Voor 29% gewijzigd door P1nGu1n op 23-07-2016 16:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

P1nGu1n schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 16:29:
[...]

Nightlies komen er snel aan, de OP3 is gisteren toegevoegd aan Jenkins :)

http://review.cyanogenmod.org/#/c/153614/

Edit: Sterker nog, hij is 2 uur geleden al aan de beurt geweest en nu al te downloaden :o

offtopic:
Website lijkt nog niet geüpdatet te zijn en deelt hem in als unknown

Nu alleen nog Dash Charge support en dan gaat de community pas echt van start
Weet je, ik heb hey gedownload en ga het gewoon proberen. Dash is cool, maar geen absolute noodzaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik heb zojuist de cm-13.0-20160723-NIGHTLY-oneplus3 geïnstalleerd.
Eerst Wipe, hierna CM13 en toen (GAPPS open_gapps-arm64-6.0-mini-20160723) gelijk er bij.

Nu bezig met herstellen van de apps en de instellingen. Hiervoor draaide ik de Unofficial CyanogenMod 13 ROM zonder problemen. Die Dash functie boeit me totaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
InflatableMouse schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 18:45:
[...]

Weet je, ik heb hey gedownload en ga het gewoon proberen. Dash is cool, maar geen absolute noodzaak.
Ik wacht dan ook vooral op custom kernels. OxygenOS ben ik tot nu toe best tevreden over en ik mis eigenlijk niks t.o.v. CM13 (hiervoor op mijn OPO)

Zou je je ervaringen dan willen delen? Wat wel/niet werkt, battery life in vergelijking met stock (dat zegt meer dan alleen uren, ieders gebruik is immers anders), hoe stabiel e.d. Vinden wij hier interessant :)
-Skyhawk- schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 18:50:
Ik heb zojuist de cm-13.0-20160723-NIGHTLY-oneplus3 geïnstalleerd.
Eerst Wipe, hierna CM13 en toen (GAPPS open_gapps-arm64-6.0-mini-20160723) gelijk er bij.

Nu bezig met herstellen van de apps en de instellingen. Hiervoor draaide ik de Unofficial CyanogenMod 13 ROM zonder problemen. Die Dash functie boeit me totaal niet.
Zie bovenstaand ;)

[ Voor 28% gewijzigd door P1nGu1n op 23-07-2016 18:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

P1nGu1n schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 18:51:
[...]

Ik wacht dan ook vooral op custom kernels. OxygenOS ben ik tot nu toe best tevreden over en ik mis eigenlijk niks t.o.v. CM13 (hiervoor op mijn OPO)

Zou je je ervaringen dan willen delen? Wat wel/niet werkt, battery life in vergelijking met stock (dat zegt meer dan alleen uren, ieders gebruik is immers anders), hoe stabiel e.d. Vinden wij hier interessant :)

[...]

Zie bovenstaand ;)
Ja, zal ik zeker doen.

Ik wil van de problemen af. Notifications, emails die niet binnen komen, whatsapp web dat elke minuut niet meer werkt. Bluetooth audio stotteren in de auto na 30 minuten. De silent/priority bug.

Maar ook app permissies, heb ik nu al een paar keer gemerkt van apps die storage permissie hebben en dat verliezen. Opera bijvoorbeeld heb ik al twee keer terug gezet. Net nog kon ik de downloads niet saven van CM13.

Ik deel mijn bevindingen in ieder geval.

Waarom zit je eigenlijk zo op custom kernels te wachten? Wat gaat dat bieden ten opzichte van de standaard?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P1nGu1n
InflatableMouse schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 19:15:
[...]

Ja, zal ik zeker doen.

Ik wil van de problemen af. Notifications, emails die niet binnen komen, whatsapp web dat elke minuut niet meer werkt. Bluetooth audio stotteren in de auto na 30 minuten. De silent/priority bug.

Maar ook app permissies, heb ik nu al een paar keer gemerkt van apps die storage permissie hebben en dat verliezen. Opera bijvoorbeeld heb ik al twee keer terug gezet. Net nog kon ik de downloads niet saven van CM13.
Dan snap ik het, dat is wel vervelend inderdaad. Ik heb, vreemd genoeg, van geen enkele van de bovenstaande issues last, op de silent/priority bug na. :?
Ik deel mijn bevindingen in ieder geval.

Waarom zit je eigenlijk zo op custom kernels te wachten? Wat gaat dat bieden ten opzichte van de standaard?
Nou ja, eigenlijk gewoon omdat ik het leuk vind om te tweaken; het vinden van een balans van performance en battery life. Het biedt CPU/GPU governors, IO schedulers, hotplug profiles, undervolten, over/underclocken en optimalisaties en fixes bijvoorbeeld. Of builds gecompileerd tegen verschillende toolchains (linaro/uber). Gewoon daarmee spelen en optimaliseren, kijken wat ik nog meer uit mijn toestel kan halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
Blijkbaar moeten sRGB sources ook gerealesed worden. Dacht dat het wel in stock android zat omdat de 6P deze functie ook had. Had gehoopt eind van de maand Custom kernel te kunnen flashen. Er is een developer die ook voor de OPX custom kernels maakte en was daar zeer tevreden over omdat zijn stijl battery efficiëntie was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
Galukon schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 21:10:
Blijkbaar moeten sRGB sources ook gerealesed worden. Dacht dat het wel in stock android zat omdat de 6P deze functie ook had.
De enige kernel sources die op dit moment beschikbaar zijn, zijn van 3.2.1 (exclusief Dash Charge). De kernel source van 3.2.0/3.2.1 zijn nog niet vrijgegeven (dus ook geen sRGB, die zat pas in 3.2.0). Ik vermoed dat ze deze maand de 3.2.1 kernel source vrijgeven inclusief Dash Charge + binaries.

Redelijke kans dat sRGB van de OP3 gebaseerd is op die van de 6P
Had gehoopt eind van de maand Custom kernel te kunnen flashen. Er is een developer die ook voor de OPX custom kernels maakte en was daar zeer tevreden over omdat zijn stijl battery efficiëntie was.
Heeft die developer ook een OP3 dat je weet? En toevallig een linkje naar zijn OPX kernel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Ja, die developer heeft ook een OP3, de OPX is naar z'n vrouw gegaan die ondersteunt ie ook nog steeds. Gaat om de blue sp*rk kernel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
Blue spark was het. Goeie developer mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolised
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10:10
Ik heb een apart, klein maar vervelend issue met mijn OP3, als ik een update naar een hoger Oxygen OS uitvoer. Ik heb mijn bootloader unlocked, TWRP (3.0.2) als recovery en SuperSU 2.76 geinstalleerd. Verder stock ROM.

Bij een nieuwe OxygenOS update download ik uiteraard de full zip, start mijn telefoon op in de recovery en flash de boel. Alles start op en werkt prima. Vervolgens wil ik weer rooten, dus start weer in recovery mode op, om er vervolgens achter te komen dat stock recovery er weer op staat. Natuurlijk handmatig via het commando fastboot flash recovery weer TWRP geinstalleerd, maar het blijft irritant.

Op mijn OPO zat in de Developers Options een optie die de recovery met rust laat tijdens een update, maar deze functie kan ik op de OP3 niet vinden.

Weet iemand wat ik over het hoofd zie?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

revolised schreef op maandag 25 juli 2016 @ 15:12:
Ik heb een apart, klein maar vervelend issue met mijn OP3, als ik een update naar een hoger Oxygen OS uitvoer. Ik heb mijn bootloader unlocked, TWRP (3.0.2) als recovery en SuperSU 2.76 geinstalleerd. Verder stock ROM.

Bij een nieuwe OxygenOS update download ik uiteraard de full zip, start mijn telefoon op in de recovery en flash de boel. Alles start op en werkt prima. Vervolgens wil ik weer rooten, dus start weer in recovery mode op, om er vervolgens achter te komen dat stock recovery er weer op staat. Natuurlijk handmatig via het commando fastboot flash recovery weer TWRP geinstalleerd, maar het blijft irritant.

Op mijn OPO zat in de Developers Options een optie die de recovery met rust laat tijdens een update, maar deze functie kan ik op de OP3 niet vinden.

Weet iemand wat ik over het hoofd zie?

Alvast bedankt!
Je ziet niets over het hoofd, volgens mij. Die stock ROM heeft gewoon de stock recovery die tie mee flasht. Had ik ook. De tweede keer heb ik niet gereboot maar meteen TWRP er opnieuw achteraan geflashed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolised
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10:10
InflatableMouse schreef op maandag 25 juli 2016 @ 17:45:
[...]

Je ziet niets over het hoofd, volgens mij. Die stock ROM heeft gewoon de stock recovery die tie mee flasht. Had ik ook. De tweede keer heb ik niet gereboot maar meteen TWRP er opnieuw achteraan geflashed.
Ja dat kan natuurlijk ook. Slimme tip, had ik nog niet aan gedacht. Thnx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
Heb je een vergelijking van sot van voor en na cm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Galukon schreef op maandag 25 juli 2016 @ 22:26:
Heb je een vergelijking van sot van voor en na cm?
Geen bewijs, dus je zal me op m'n woord moeten geloven.

Sot met OxygenOS viel bij mij vanaf het begin al tegen, in tegenstelling tot sommige andere berichten. Als ik 2 uurde haalde mocht ik in mijn handjes klappen. Ik zit nu op 2 uur 20 mins met volgens gsam battery app een voorspelde 3,5 uur. Denk dat ik daar wel overheen ga, ik heb nog 53% accu over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galukon
InflatableMouse schreef op maandag 25 juli 2016 @ 22:42:
[...]

Geen bewijs, dus je zal me op m'n woord moeten geloven.

Sot met OxygenOS viel bij mij vanaf het begin al tegen, in tegenstelling tot sommige andere berichten. Als ik 2 uurde haalde mocht ik in mijn handjes klappen. Ik zit nu op 2 uur 20 mins met volgens gsam battery app een voorspelde 3,5 uur. Denk dat ik daar wel overheen ga, ik heb nog 53% accu over.
Hmm apart haal over een dag van bijv 8u smorgens tot 12 u savonds altijd wel 4u sot. Ben geen gamer op me telefoon. Gewoon alle daags gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Galukon schreef op maandag 25 juli 2016 @ 23:18:
[...]

Hmm apart haal over een dag van bijv 8u smorgens tot 12 u savonds altijd wel 4u sot. Ben geen gamer op me telefoon. Gewoon alle daags gebruik.
Ja, dat hoor ik dus wel vaker.

Maar ik vermoed dat die kernel toch wat foutjes maakt met bepaalde apps. Heel gebruiker afhankelijk dus. Ik gebruik bijvoorbeeld syncthing, draait continue op de achtergrond en synct bepaalde directories zodra daar nieuwe bestanden in komen. Op m'n S5 nooit problemen mee gehad, op de 1p3 stond dat altijd vrij hoog in de lijst met stroom slurpende processen. Vandaag trouwens ook op CM13 maar dat komt omdat ik 29GB heb gesynct eerder vandaag :+ . Verder stonden er soms ook andere apps die helemaal niet bovenaan hoorden te staan, wel ineens bovenaan. Zoals parallel spaces (gebruik ik niet meer) en nog wat andere dingen.

Mijn SoT is nu 2 uur 40, 49% accu over. Ga dus gewoon 4 uur halen vanacht (moet toch werken dus kan het mooi testen tot die leeg is. Maak ik wel een screenshot :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RA7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 12:00

RA7

Vanaf HTC HD2 al een CM fan geweest, maar ik wacht nog ff met het op mn OP3 te zetten. Ben tot nu erg tevreden met stock (root en xposed)

We are all accidents waiting to happen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Met CM13

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/x7PhqwDgXNNcvLA0yCps3rI5/full.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-08 03:28
Sinds mijn OP3 terug is van RMA en ik geen zin had om mijn twrp backup erop te gooien heb ik RESURRECTION REMIX een kans gegeven, bevalt enorm!

http://forum.xda-develope.../development/rom-t3403365
Wouter06 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 09:46:
[...]

De camera zou een groter probleem vormen dan de Dash binairy.
The camera quality takes a major hit in CyanogenMod 13 since the post processing applied by the stock camera app in OxygenOS is missing here. This is an issue that will likely remain since the chances of OnePlus releasing their stock camera app on the Google Play Store with all its post-processing algorithm in tow is very unlikely.

[ Voor 70% gewijzigd door anessie op 26-07-2016 04:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
InflatableMouse schreef op maandag 25 juli 2016 @ 23:24:
[...]

Maar ik vermoed dat die kernel toch wat foutjes maakt met bepaalde apps.
De kernel heeft niks met apps te maken hoor ;)

En thanks voor het delen van je bevindingen by the way!
anessie schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 03:54:

[...]
Net als op bijna ieder toestel wordt dan app of app+binaries geript uit de stock ROM en als APK of flashable zip aangeboden. Zal geen issues opleveren lijkt me.

Edit:
Bestaat al: P1nGu1n in "[OnePlus 3] Rooten & Custom ROM's"

[ Voor 11% gewijzigd door P1nGu1n op 26-07-2016 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
Je hebt me nu toch overtuigd om weer te gaan flashen alleen wel de OP3Lite versie met blue spark. Iemand die weet of je ook gewoon de official twrp kan gebruiken? Er staat speciaal grahaks versie maar lijkt me sterk dat de official niet werkt.

Kies toch voor op3lite omdat het toch niet elke keer clean flashen is met alle apps weer opnieuw installeren en van die vage problemen die weer 2 weken later opgelost worden bij een nieuwe build. Misschien later maar nu nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
Galukon schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 10:09:
Je hebt me nu toch overtuigd om weer te gaan flashen alleen wel de OP3Lite versie met blue spark. Iemand die weet of je ook gewoon de official twrp kan gebruiken? Er staat speciaal grahaks versie maar lijkt me sterk dat de official niet werkt.

Kies toch voor op3lite omdat het toch niet elke keer clean flashen is met alle apps weer opnieuw installeren en van die vage problemen die weer 2 weken later opgelost worden bij een nieuwe build. Misschien later maar nu nog niet
Official zou prima moeten werken. Die tekst staat daar waarschijnlijk nog van voor official uitkwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
P1nGu1n schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 10:16:
[...]

Official zou prima moeten werken. Die tekst staat daar waarschijnlijk nog van voor official uitkwam.
Ah vandaar, zou ook raar zijn als t niet kon. En neem aan dat blu_sparks kernel dr gewoon overheen kan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P1nGu1n
Galukon schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 10:36:
[...]

Ah vandaar, zou ook raar zijn als t niet kon. En neem aan dat blu_sparks kernel dr gewoon overheen kan?
Ja, OP3lite is gewoon een stock rom met wat aanpassingen en zou dus 100% compatibel moeten zijn met kernels voor stock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Waarom zou je eigenlijk CM13 (als 'ie klaar is) gaan gebruiken in plaats van OxygenOS? Batterijduur? Sneller? Meer of betere functies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P1nGu1n
anessie schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 03:54:
[...]

Kwam deze toevallig net tegen :*)
Here you go: [PORT] [v1.2] OxygenOS 3.2.0 Camera for OP3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:44
l3art schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 14:51:
Afgelopen weekend op Tomorrowland geweest. Ook wat kleine stukjes gefilmd met de OP3, maar het geluid is niet al te best. Zonder bas gaat het nog wel, maar met bas is het gewoon allemaal gekraak. Jammer, maar wie weet komt er ooit nog een update voor uit die de geluidskwaliteit daarvan nog wat kan verbeteren.
Danny.G schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 12:12:
...
  • Verbeterde Doze functionaliteit bij notificatie beheer
  • Slider/silent mode probleem aangepakt
  • Vingerprintscanner wordt uitgeschakeld als je de telefoon in je broekzak hebt
  • NFC toggle komt nu bij de quick toggles te staan
  • Ruisonderdrukking tijdens filmen is verbeterd
  • Video codec van 4K video's is geüpdatet
  • Laatste security update toegevoegd en nog een aantal andere optimalisaties
...
wellicht dat het uitmaakt... :)

zojuist de full zip geflashed via TWRP, gelijk supersu erachteraan (dus zonder eerst booten) en omdat er zoveel mensen mekkeren over custom recovery kwijt ook TWRP img nog een x eroverheen, daarna pas booten en alles werkt, root, twrp staat er nog op

[ Voor 10% gewijzigd door Prulleman op 26-07-2016 15:00 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30
http://forum.xda-develope...us-3-based-6-0-1-t3425328Ik kwam dit draadje tegen om Miui 8 erop te kunnen zetten. Het was even zoeken en goed lezen mbt contacts maar het werkt allemaal goed. Nog geen fc of wat dan ook tegen gekomen.

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Dank! Bijna briljant dit.

Net op CM13 geflashed maar crasht eigenlijk continue en HDa mode doet het niet. Heb em gebookmarked en zal het wel regelmatig checken want ik vond de camera app van OP toch wel beter dan de stock camera van CM zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Laatste CM13 nightly is een drama hier. Telefoon is erg sluggish en alles reageert vrij traag. Internal storage werkt ook niet eenmaal geboot in het OS, in recovery gelukkig wel. Stiekem mis ik dash charge toch wel. Ga nu weer terug naar OxygenOS (FreedomOS), de laatste versie.

[ Voor 17% gewijzigd door FREAKJAM op 26-07-2016 21:09 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

FREAKJAM schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 21:06:
Laatste CM13 nightly is een drama hier. Telefoon is erg sluggish en alles reageert vrij traag. Internal storage werkt ook niet eenmaal geboot in het OS, in recovery gelukkig wel. Stiekem mis ik dash charge toch wel. Ga nu weer terug naar OxygenOS (FreedomOS), de laatste versie.
Die van de 26ste dus, neem ik aan?

Ik heb 20160723-NIGHTLY nog draaien hier en die gaat echt als een zonnejte. Accu gaat super goed mee ook. Vandaag 2de volledige dag met goed gebruik. SoT van 4,5 uur nu, 41% accu over. Ruim 3 uur gebeld vanochtend. Paar uur Spotify (and counting :P) and the usual, browsing, email, whatsapp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Ja, die van de 26ste inderdaad. Heb hem nu terug geflashed naar de 25ste zodat ik in ieder geval mijn WhatsApp weer even kan backuppen. (kreeg error: no internal storage). Wel goede stats zeg qua SoT en dergelijke.

Heb zojuist een unsigned zip gebuild van de laatste versie van FreedomOS, aangezien hij nog nergens is geupload. Eens kijken of het goed draait.

[ Voor 34% gewijzigd door FREAKJAM op 26-07-2016 21:21 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
Toch maar begonnen aan de CM13 nightly's haha. Even kijken wat de ervaring is anders toch wel de OP3Lite met blu_spark aanpak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Die van vandaag (26e) is crap. Had deze over de 24e gezet maar hij bleef hangen bij het opstarten.
Hierna maar de 25e gedownload en geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
-Skyhawk- schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 21:29:
Die van vandaag (26e) is crap. Had deze over de 24e gezet maar hij bleef hangen bij het opstarten.
Hierna maar de 25e gedownload en geïnstalleerd.
Lijkt na SuperSU te gebeuren want was dat eerst vergeten. Dus gereboot naar recovery SuperSU en nu boot hij niet meer lijkt het erop. Dalijk nog een keer dirty flash en dan nog een keer proberen met root anders voor mij ook de 25 versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Ik blijf lekker op die van de 23ste zitten voorlopig :P.

Jammer wel. Met de S5 kon ik blindelings updaten. Deed het soms meerdere keren per week. Letterlijk nog nooit een issue mee gehad dat van enig belang was. Kan me een paar random reboots herinneren, maar that's it.
Pagina: 1 ... 4 ... 17 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van de OnePlus 3, de OnePlus 3T hoort thuis in: [OnePlus 3T] Rooten & Custom ROM's.