Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-09 22:21
Zijn ook net de eerste nightly's. Zal ook wel wat betekenen. Maar na SuperSU boot de 26 niet meer. Kan niet zonder want titanium backup. 25th lijkt nu te booten.

Edit: alles lijkt te werken. Mis wel srgb en dark mode vooral.

[ Voor 17% gewijzigd door Galukon op 26-07-2016 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolised
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10:10
Prulleman schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 14:55:
[...]

[...]

wellicht dat het uitmaakt... :)

zojuist de full zip geflashed via TWRP, gelijk supersu erachteraan (dus zonder eerst booten) en omdat er zoveel mensen mekkeren over custom recovery kwijt ook TWRP img nog een x eroverheen, daarna pas booten en alles werkt, root, twrp staat er nog op
Dus als ik je goed begrijp (want bij mij is TWRP er na elke update af..)

Na het flashen van zowel de update als SuperSU, niet booten, maar OP3 aan je laptop leggen, via fastboot flash recovery TWRP.img uitvoeren en dan pas booten?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:44
revolised schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 10:33:
[...]

Dus als ik je goed begrijp (want bij mij is TWRP er na elke update af..)

Na het flashen van zowel de update als SuperSU, niet booten, maar OP3 aan je laptop leggen, via fastboot flash recovery TWRP.img uitvoeren en dan pas booten?
bij de vorige update (full 3.2.0, 3.2.1. heb ik overgeslagen) heb ik alleen via TWRP de full zip geflashed met daarachteraan supersu, toen had ik ook nog gewoon TWRP.

Nu bij de 3.2.2 update heb ik hetzelfde gedaan + het twrp image via twrp geflashed, omdat ik geen pc in de buurt had met de juiste drivers om via fastboot te flashen.
Als je de recovery.img file op de intern geheugen hebt staan en je kiest voor "Install" en dan rechts onderin de knop "Install Image" dan kan je *.img files kiezen + op welke partitie deze geflashed moeten worden (recovery dus).
Een hele makkelijke manier om je twrp te updaten zonder pc, maar misshien dus ook om het overschrijven van je stock te voorkomen.

Wat ik ook weleens heb gelezen is dat er een soort beveiligings mechanisme in android zit (vanaf lollipop ofzo) waarmee tijdens het booten je recovery gechecked wordt en indien niet stock overschreven.
Het zou goed kunnen dat dat hier ook het geval is, dan is wellicht rooten al genoeg om dat te voorkomen.

-edit-
zoiets als hier beschreven:
http://www.skipsoft.net/d...flashing-custom-recovery/

[ Voor 4% gewijzigd door Prulleman op 27-07-2016 10:43 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolised
Prulleman schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 10:41:
[...]

bij de vorige update (full 3.2.0, 3.2.1. heb ik overgeslagen) heb ik alleen via TWRP de full zip geflashed met daarachteraan supersu, toen had ik ook nog gewoon TWRP.

Nu bij de 3.2.2 update heb ik hetzelfde gedaan + het twrp image via twrp geflashed, omdat ik geen pc in de buurt had met de juiste drivers om via fastboot te flashen.
Als je de recovery.img file op de intern geheugen hebt staan en je kiest voor "Install" en dan rechts onderin de knop "Install Image" dan kan je *.img files kiezen + op welke partitie deze geflashed moeten worden (recovery dus).
Een hele makkelijke manier om je twrp te updaten zonder pc, maar misshien dus ook om het overschrijven van je stock te voorkomen.

Wat ik ook weleens heb gelezen is dat er een soort beveiligings mechanisme in android zit (vanaf lollipop ofzo) waarmee tijdens het booten je recovery gechecked wordt en indien niet stock overschreven.
Het zou goed kunnen dat dat hier ook het geval is, dan is wellicht rooten al genoeg om dat te voorkomen.

-edit-
Aha, de optie in TWRP om .img bestanden te installeren had ik nog niet gezien.

Ontzettend bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Galukon schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 21:48:
Zijn ook net de eerste nightly's. Zal ook wel wat betekenen. Maar na SuperSU boot de 26 niet meer. Kan niet zonder want titanium backup. 25th lijkt nu te booten.

Edit: alles lijkt te werken. Mis wel srgb en dark mode vooral.
Dark mode is op te lossen met themes waar standaard ondersteuning voor is ingebakken in CM13.

sRGB mis ik ook, maar met de setting Color Profile op eye1 onder Settings, Display, LiveDisplay is het niet slecht, vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:58

FREAKJAM

"MAXIMUM"

-Skyhawk- schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 21:29:
Die van vandaag (26e) is crap. Had deze over de 24e gezet maar hij bleef hangen bij het opstarten.
Hierna maar de 25e gedownload en geïnstalleerd.
Bug met internal storage. Build was bij mij ook crappy. Zal wel hiermee te maken hebben.

[ Voor 19% gewijzigd door FREAKJAM op 27-07-2016 12:26 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
InflatableMouse schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 11:41:
[...]

Dark mode is op te lossen met themes waar standaard ondersteuning voor is ingebakken in CM13.

sRGB mis ik ook, maar met de setting Color Profile op eye1 onder Settings, Display, LiveDisplay is het niet slecht, vind ik.
Live display is de night mode. Themes veranderen ook weer meer als de kleur met icoontjes enzo. Heb nooit zin om daar mee te klooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolised
Prulleman schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 10:41:
[...]

-edit-
Ik zie trouwens in de TWRP manager app dat je TWRP ook vanuit de app kunt installeren. Eis is natuurlijk wel dat je root toegang hebt, maar als ik SuperSu gelijk flash na de full zip, kan het ook op deze manier. Waarschijnlijk weet je dit al, maar vond het toch handig om het even te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Galukon schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 12:48:
[...]

Live display is de night mode. Themes veranderen ook weer meer als de kleur met icoontjes enzo. Heb nooit zin om daar mee te klooien.
Met themes kan je kiezen wat je wel en niet applied. Je hoeft niet de wallpaper, icons etc te applyen.

Live display bevat onder andere night mode, maar hoeft niet per definitie aan te staan voor de andere settings. Ik heb bijvoorbeeld 'disable all adjustments' gekozen, maar color profile werkt wel gewoon. Je kan daar onder dan ook reduce opwer consumption aanvinken, of niet. Die settings staan dus los van elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
InflatableMouse schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 14:21:
[...]

Met themes kan je kiezen wat je wel en niet applied. Je hoeft niet de wallpaper, icons etc te applyen.

Live display bevat onder andere night mode, maar hoeft niet per definitie aan te staan voor de andere settings. Ik heb bijvoorbeeld 'disable all adjustments' gekozen, maar color profile werkt wel gewoon. Je kan daar onder dan ook reduce opwer consumption aanvinken, of niet. Die settings staan dus los van elkaar.
Ohja ik zie het. Het verschil is zo groot dat t leek alsof de night mode aan sloeg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Galukon schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 14:45:
[...]

Ohja ik zie het. Het verschil is zo groot dat t leek alsof de night mode aan sloeg :+
Klopt. CM13 is eigenlijk ook best slecht, veel te blauw en te veel contrast. Het blauwige krijg je wel weg op eye1 maar ik mis echt sRGB mode. Ik hoop heel erg dat dat, samen met dash, in CM13 komt voor de OP3.

Ik zit al weer te twijfelen om 3.2.2. te testen :+ .

Mischien is dual boot iets voor mij O-) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
Vind de vingerafdrukscanner juist sneller op cm13.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Ow da's best snel. OP3Lite is geupdatet naar 3.2.2.

Mischien die dan nog maar es proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
http://forum.xda-develope...-code-officially-t3427665
Lijkt erop dat het nog niet alles is wat nodig is maar dit is wel het begin!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:03
Is er eigenlijk geen officiele download site voor ADB ? Gewoon een Google Drive link gepost in een XDA thread, zonder MD5 of niets, zoiets schept toch niet echt veel vertrouwen...

[ Voor 6% gewijzigd door Twixie op 28-07-2016 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 11:09
Twixie schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 12:32:
Is er eigenlijk geen officiele download site voor ADB ? Gewoon een Google Drive link gepost in een XDA thread, zonder MD5 of niets, zoiets schept toch niet echt veel vertrouwen...
Die is er gewoon: https://developer.android.com/studio/index.html#downloads

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RA7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 12:00

RA7

Nieuwe versie uit van :

Afbeeldingslocatie: https://img.xda-cdn.com/mvFvZujBhr7gjCZcUolqXiWStk4=/https%3A%2F%2Fraw.githubusercontent.com%2FNevax07%2FFreedomOS%2Fop3%2Fmedia%2Foneplus3%2Fpng%2Fmed_banner.png

http://forum.xda-develope...om-freedomos-1-0-t3409348

Met DASH Charge

[ Voor 42% gewijzigd door RA7 op 28-07-2016 14:06 ]

We are all accidents waiting to happen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P1nGu1n

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hsst
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 07-09-2022
Voor de mensen die blu_sp★rk gebruiken: er is een update die wel dash charge heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:47
De nightlies van cm13 zijn verre van stabiel, helaas..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:04

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn von Z.
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-08 18:13
Als @P1nGu1n meldde is mijn systeem r/w gemount geweest waardoor OTA updates mislukken. Vandaag middels Recovery Mode > ADB Sideload Mode OxygenOS 3.2.2 geïnstalleerd. Ik had even een issue met de ADB driver, maar deze was na herinstallatie verholpen. Bijzonder eenvoudig en tevens alle data behouden. De all-in-one tool(s) sla ik in het vervolg over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-08 03:28
http://forum.xda-develope...post67940742#post67940742

Vrij spoedig ook [ROM][6.0.1][OnePlus3][OFFICIAL][OTA][RESURRECTION REMIX][5.7.1] mét Dash Charge.

[ Voor 5% gewijzigd door anessie op 28-07-2016 22:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerbenp
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-09 16:58
En ondersteuning voor sRGB + dash charge is gemerged in CM13 :). Nu nog wachten op de nightly :9.

https://www.cmxlog.com/13/oneplus3/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Oke, ik weet het nu zeker want ik heb het tot 3 keer toe geprobeerd om er zeker van te zijn.

De unofficial TWRP met OTG ondersteuning is NIET goed. Deze flasht bepaalde custom ROMs zoals OP3Lite NIET goed, wat resulteert in een hangend oneplus boot logo (dus niet de animated maar de zwart/witte daarvoor nog).

Wat ik heb gedaan:
- volledige format van ALLES
- format data (confirm yes), remove encryptie
- reboot naar fastboot
- flash twrp v2 met OTG
- flash stock rom
- reboot naar fastboot
- reflash twrp v2 met OTG
- reboot, stock rom boot netjes. duurt wel effe ivm met encrypten van data

- reboot naar twrp
- flash op3lite 2.2
- wipe cache/dalvik
- reboot en hangen
- reboot naar fastboot
- flash de originele twrp zonder otg
- flash op3lite 2.2
- wipe cache/dalvik
- reboot en werken

Ik heb dit tot 3 keer toe geprobeerd, met verschillende dingen tussendoor zoals nogmaals een volledige format en wipe, extra wipe van cache/dalvik, etc etc.

Met twrp v2 wil op3lite gewoon NIET werken.

Ik weet niet waar het aan ligt maar dan maar geen OTG support. Ik vertrouw het niet in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:03
Weet iemand of een factory reset (zoals hier beschreven: http://recomhub.com/blog/how-to-hard-reset-oneplus-3/ ) ook iets wijzigt aan bootloader/root ?
Ik heb net mijn OP3 en ga er direct de bootloader unlocken. Maar eigenlijk wil ik erna nog eens het hele setup proces doorlopen om mijn telefoon te configureren, net zoals je het krijgt als je de telefoon voor het eerst opstart. Ik heb de meeste stappen nu gewoon overgeslagen omdat je met het unlocken van de bootloader toch weer alles kwijt bent.

EDIT: deze vraag is overbodig. Heb het proces doorlopen en na het unlocken van de bootloader start de telefoon terug op met het hele setup proces, wellicht juist omdat alles gewipet is.

Ook, bij de XDA instructies lees ik dit : "Also,a free advice, make sure that from now on,OEM unlocking option is enabled before you reboot. Sometimes,it might get disabled itself." Wat gebeurt er als je reboot met die optie disabled ? Is de bootloader dan ineens terug gelockt en heb je dus toch nog een volledige wipe aan je been als je nog eens wil unlocken ??

PS: die XDA beschrijving (http://forum.xda-develope...nlock-bootloader-t3398733) lijkt op het einde onvolledig of niet up-to-date. Na het uitvoeren van 'fastboot oem unlock' kreeg ik immers op het telefoonscherm een bericht dat de bootloader gaat unlocked worden en kreeg ik nog de kans om Yes of No te kiezen. Als je hier geen Yes kiest, en onmiddellijk 'fastboot reboot' doet, lijkt de kans me reëel dat de bootloader vooralsnog gelocked is.

[ Voor 53% gewijzigd door Twixie op 29-07-2016 18:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P1nGu1n
Volgens mij ben ik de eerste hier die zijn device (hard?) gebricked heeft, krijg ik nu een lintje? >:)

Op onverklaarbare wijze faalde alle zips te flashen. Zowel met TWRP als met de originele recovery. Van custom roms tot officiële full ZIP's (zowel 3.1.2, 3.2.0, 3.2.1 als 3.2.2 mislukten...), helemaal niks kreeg ik geflashed. Er werd gewoon niks weggeschreven naar /system, bleek uit mijn testen. Ook uit de logs was geen oorzaak af te leiden.

Ik heb een hard unbrick guide gevolgd, om zoveel mogelijk weer naar factory state te flashen. Eerst methode 1, maar daarna gebeurde er helemaal niks meer en kreeg ik al errors in de bootloader :+. Vervolgens method 2 (full, met behoud van data), deze was wel succesvol.
Hierna heb ik TWRP geflashed en kon ik de full ZIP succesvol flashen en ook custom ROMs. *O*

Dus voor mensen die ècht flinke issues hebben, volg deze unbrick guide en pak meteen methode 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:55

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Gisteren nandroid backup gedraaid, Freedom geflased en na een tip op XDA de data van de nandroid backup weer hersteld. Keurig de ROM geupdate en alles verder zoals ik de vorige versie had. Soort van dirty flash. Werkt uiteraard alleen als de base hetzelfde is, CM-CM, Oxygen - oxygen, etc.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

P1nGu1n schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 20:22:
Volgens mij ben ik de eerste hier die zijn device (hard?) gebricked heeft, krijg ik nu een lintje? >:)

...

Dus voor mensen die ècht flinke issues hebben, volg deze unbrick guide en pak meteen methode 2.
Geen lintje maar een wel een thumbs up :D

Welke twrp had je er op staan? Toevallig de v2 met otg support?

Ik zal er zo nog es naar kijken maar ik zag in je link alleen de root en twrp/flash guide, niet de unbrick guide.

Edit: denk dat je de verkeerde link hebt, je bedoelt denk ik deze:
http://forum.xda-develope...ide-hard-bricked-t3405700

[ Voor 13% gewijzigd door InflatableMouse op 29-07-2016 21:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P1nGu1n
InflatableMouse schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 21:55:
[...]

Geen lintje maar een wel een thumbs up :D

Welke twrp had je er op staan? Toevallig de v2 met otg support?

Ik zal er zo nog es naar kijken maar ik zag in je link alleen de root en twrp/flash guide, niet de unbrick guide.

Edit: denk dat je de verkeerde link hebt, je bedoelt denk ik deze:
http://forum.xda-develope...ide-hard-bricked-t3405700
Daar neem ik ook genoegen mee! :D

Ik heb zowel de officiële TWRP als de unofficial met OTG support geprobeerd, heel vreemd was het.

Idd verkeerde link, die bedoelde ik inderdaad! Geen idee hoe ik aan die andere link kom, die pagina heb ik niet eens bezocht volgens mij, unlocken en rooten doe ik zonder guide :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-08 03:28
Als je dit bekijkt dan is OOS wel droevige boel :)

http://forum.xda-develope...p=67956942&postcount=1879

[ Voor 17% gewijzigd door anessie op 30-07-2016 02:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10:06
Veel van die settings zijn eens leuk om mee te spelen, maar dat steekt na een tijd wel tegen. Ik heb m'n HTC One S en Oneplus One veel getweakt maar bij m'n OP3 blijf ik bewust bij OxygenOs. Alle andere roms blijven ergens wel iets instabiel, OOS niet. Ik haal sot van 6+u, meer dan genoeg :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Daarom heb ik nu Op3lite met Xposed. Paar leuke modules er in en klaar. Alleen precies wat ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 22:18
Wat ik vervelend vind is dat de wallpaper van het (de?) homescreen en de lockscreen niet tegelijkertijd aangepast kunnen worden. En dat er geen live wallpapers als lockscreen ingesteld kunnen worden.
Dat is waarom ik nu een CM ROM heb draaien.

Liever zou ik een OOS ROM hebben met xposed. Maar heb nog geen module of iets anders gevonden wat een live wallpaper kan instellen die gelijk als lockscreen en homescreen ik gesteld kan worden.

Wel heb ik dit gevonden:

code:
1
2
3
4
5
su -
cd /data/system/users/0/
rm keyguard_wallpaper
ln -s wallpaper keyguard_wallpaper
chown -h system:system keyguard_wallpaper

Dat werkt wel. Maar na het aanpassen van de wallpaper moet ik dit elke keer weer uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:20
Gisterenavond met een adb sideload m'n rooted 3.2.1 naar 3.2.2 geflashed. Wel moest ik eerst naar stock Recovery flashen en daarna weer vervangen voor twrp om su te installeren.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RA7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 12:00

RA7

janvanduschoten schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 20:35:
Gisteren nandroid backup gedraaid, Freedom geflased en na een tip op XDA de data van de nandroid backup weer hersteld. Keurig de ROM geupdate en alles verder zoals ik de vorige versie had. Soort van dirty flash. Werkt uiteraard alleen als de base hetzelfde is, CM-CM, Oxygen - oxygen, etc.
En bevalt FreedomOS? Ik heb het sinds donderdag erop staan.....geen problemen tot nu toe.
Alleen geen Layers geinstalleerd. Ik las op XDA dat daar problemen mee waren.

We are all accidents waiting to happen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Ik heb toch weer iets geks wat ik niet in settings terug kan vinden, mischien heeft hier iemand een idee. Ik post het hier omdat ik denk dat het met de rom danwel xposed module te maken heeft en niet zozeer met OxyOS of de op3 zelf.

Vaak (niet soms dus) als ik de recents toets gebruik dan knippert m'n scherm, verdwijnt m'n achtergrond en lockt m'n telefoon. De vinger is niet genoeg om te unlocken, ik moet m'n pattern invoeren.

Meestal (dus niet soms :P) komt m'n wallpaper terug na unlocken maar daarnet had ik ineens de standaard op3 wallpaper.

Iemand enig idee wat dit veroorzaakt?

tx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetrCech_3
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-09-2024
Is er al een link bekend om 3.2.2 te sideloaden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
PetrCech_3 schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 14:48:
Is er al een link bekend om 3.2.2 te sideloaden?
Je bedoelt 3.2.2 los te downloaden? Hier hou ik een mirror bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 21:49
Even ter controle: Als ik geroote OP3 + TWRP met de signed flash zip update van 3.2.1 naar 3.2.2 dan gaat ter toch geen data verloren? Dus uitsluitend de systeempartitie wordt bijgewerkt toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RedPixel
  • Laatst online: 12-09 11:57
Vaevictis_ schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 15:55:
Even ter controle: Als ik geroote OP3 + TWRP met de signed flash zip update van 3.2.1 naar 3.2.2 dan gaat ter toch geen data verloren? Dus uitsluitend de systeempartitie wordt bijgewerkt toch?
Zou moeten, maar voor de zekerheid een nandroid backup (in TWRP) maken kan geen kwaad. :) Wel even ook de root opnieuw flashen, na de update.

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

InflatableMouse schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 13:40:
Ik heb toch weer iets geks wat ik niet in settings terug kan vinden, mischien heeft hier iemand een idee. Ik post het hier omdat ik denk dat het met de rom danwel xposed module te maken heeft en niet zozeer met OxyOS of de op3 zelf.

Vaak (niet soms dus) als ik de recents toets gebruik dan knippert m'n scherm, verdwijnt m'n achtergrond en lockt m'n telefoon. De vinger is niet genoeg om te unlocken, ik moet m'n pattern invoeren.

Meestal (dus niet soms :P) komt m'n wallpaper terug na unlocken maar daarnet had ik ineens de standaard op3 wallpaper.

Iemand enig idee wat dit veroorzaakt?

tx!
Eigenlijk was het elke keer. Ben er achter wat het was. N-ify past de behavior aan van de recents knop en is denk ik bugged. Paar dingetjes daar uitgezet en nu werkt het weer goed.

*O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joopdroid
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-07-2024
wwwhizz schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 16:03:
[...]

Zou moeten, maar voor de zekerheid een nandroid backup (in TWRP) maken kan geen kwaad. :) Wel even ook de root opnieuw flashen, na de update.
En allerbelangrijkste :maak die nandroid back-up nadat je eerst pin/patroon/vingerprint uitgeschakeld hebt zodat de back-up toegankelijk is bij terugplaatsing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

RA7 schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 12:20:
[...]

En bevalt FreedomOS? Ik heb het sinds donderdag erop staan.....geen problemen tot nu toe.
Alleen geen Layers geinstalleerd. Ik las op XDA dat daar problemen mee waren.
Bevalt mij uitstekend, kan via de Aroma installer gelijk dpi instellen (440 heb ik) en de gewenste Google Apps wel/niet installeren.

Alles draait soepel en probleemloos. Zojuist navigatie gebruikt (Sygic) icm Bluetooth streamen van Spotify naar de autoradio en tegelijk de Op3 als wifi Hotspot ingesteld zodat m'n vrouw in de auto ook nog ff online kon van mijn bundel (kan 250 mb gebruiken in het buitenland). Geen centje pijn, alles ging probleemloos zonder haperen.

Ook geen layers ivm mogelijke bootloop problemen. Wel Xposed uiteraard ;)

[ Voor 4% gewijzigd door janvanduschoten op 30-07-2016 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Vaevictis_ schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 15:55:
Je raakt ook je recovery kwijt. Zorg dat je dus ook TWRP heb klaar staan.

En doe jezelf een plezier en maak die backup. Dat gaat geheid een keer mis namelijk, zoals ik zelf meer dan eens proefondervindelijk heb mogen meemaken. Gelukkig heb ik dus wel backups (meervoud).

Andere tip die ik voor je heb is gebruik de officiele TWRP en niet V2 met OTG support.

ps. volgens mij zitten we in het verkeerde topic ;)

[ Voor 8% gewijzigd door InflatableMouse op 30-07-2016 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Laatst online: 12-09 11:57
InflatableMouse schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 17:24:
[...]

En doe jezelf een plezier en maak die backup. Dat gaat geheid een keer mis namelijk, zoals ik zelf meer dan eens proefondervindelijk heb mogen meemaken. Gelukkig heb ik dus wel backups (meervoud).

Andere tip die ik voor je heb is gebruik de officiele TWRP en niet V2 met OTG support.

ps. volgens mij zitten we in het verkeerde topic ;)
Even in het goede topic

Volgens mij raakte ik TWRP niet kwijt toen ik naar 3.2.1 ging hoor..

Bovendien hoef je je fingerprint toch niet uit te zetten, die worden immers mee gebackupt, of begrijp ik dat verkeerd?

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

wwwhizz schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 17:46:
[...]

Even in het goede topic

Volgens mij raakte ik TWRP niet kwijt toen ik naar 3.2.1 ging hoor..

Bovendien hoef je je fingerprint toch niet uit te zetten, die worden immers mee gebackupt, of begrijp ik dat verkeerd?
Dat begrijp je inderdaad verkeerd ;).

Je raakt je vingerprint niet kwijt, maar omdat bepaalde dingen wijzigen werkt unlocken soms niet meer en kom je je telefoon niet meer in. Van de 5 of 6 keer dat ik heb gerestored van een nandroid backup kwam ik er 1 keer niet meer in.

Daar is overigens een simpele oplossing voor welke ik even zou moeten opzoeken mocht het nodig zijn.

Ik haal de security er dan ook niet vanaf, ik fix het gewoon als het nodig is.

Ik weet niet precies hoe je de laatste update hebt gedaan, maar als je de full OTA flasht ben je wel degelijk yerug op stock recovery hoor. Tenzij dat ook niet altijd het geval is, dan weet ik het ook niet meer :?.

[ Voor 11% gewijzigd door InflatableMouse op 30-07-2016 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
Op3lite met blu spark is echt een goeie combi! Dit blijft wel een tijdje mijn combinatie. Dash charge en sRGB erbij maakt het af natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Galukon schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 19:13:
Op3lite met blu spark is echt een goeie combi! Dit blijft wel een tijdje mijn combinatie. Dash charge en sRGB erbij maakt het af natuurlijk.
Blu spark kernel standaard gelaten of nog wat anders ingesteld?

Waarom vind je het een goede combi?

[ Voor 5% gewijzigd door janvanduschoten op 30-07-2016 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Galukon schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 19:13:
Heb hem zelf ook zojuist geïnstalleerd, nog helemaal niks aangepast (freedom os).
Zo eens opladen en eens kijken wat hij over de nacht heen doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
Omdat OP3Lite de vervelende Swiftkey versie weghaald. Vind de woordenboek functie zwaar vervelend. En blu_spark omdat hij de meeste batterij efficientie haalt uit de performance. Heb het ook gebruikt op de X en vond het zelf wel een fijne combinatie toen.
Zit nu op 8 % batterij vanaf vanmorgen kwart voor 10 met een 6 uur en een kwartier SOT. Veel Youtube, browsing en Whatsapp. Hele dag thuis op de WiFi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03:41
InflatableMouse schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 18:53:
[...]
...
Ik weet niet precies hoe je de laatste update hebt gedaan, maar als je de full OTA flasht ben je wel degelijk yerug op stock recovery hoor. Tenzij dat ook niet altijd het geval is, dan weet ik het ook niet meer :?.
Ik zat op 3.2.1 met TWRP. De full zip van 3.2.2 in TWRP geflashed met SuperSU erachteraan, en ik heb TWRP ook nog.

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Dannisi schreef op zondag 31 juli 2016 @ 09:42:
[...]

Ik zat op 3.2.1 met TWRP. De full zip van 3.2.2 in TWRP geflashed met SuperSU erachteraan, en ik heb TWRP ook nog.
Ja, ok. Ik weet dat de full OTA 3.2.1 recovery verving, 3.2.2 weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:25
InflatableMouse schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 17:24:
[...]

Sorry dat ik nog even off-topic reageer, maar als je met TWRP een full ROM flashed dan blijft TWRP er gewoon opstaan hoor. Alleen SuperSU moet je opnieuw flashen. Zou ook een beetje vreemd zijn als je recovery zomaar mee zou worden geflashed vanuit recovery ;)

Heb de reacties verplaatst anders blijven we off topic gaan.

[ Voor 7% gewijzigd door 13art op 31-07-2016 13:59 ]

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
FlowDesign schreef op zondag 31 juli 2016 @ 13:33:
[...]

Sorry dat ik nog even off-topic reageer, maar als je met TWRP een full ROM flashed dan blijft TWRP er gewoon opstaan hoor. Alleen SuperSU moet je opnieuw flashen. Zou ook een beetje vreemd zijn als je recovery zomaar mee zou worden geflashed vanuit recovery ;)

Heb de reacties verplaatst anders blijven we off topic gaan.
Ligt er helemaal aan. Als er een recovery in de zip zit wordt die ook gewoon overschreven en heb je bij een reboot dus weer stock recovery. Genoeg mensen die dit al ervaren hebben na een nieuwe officiele firmware release voor de OP3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:25
InflatableMouse schreef op zondag 31 juli 2016 @ 10:58:
[...]

Ja, ok. Ik weet dat de full OTA 3.2.1 recovery verving, 3.2.2 weet ik niet.
Was bij mij niet toen ik 3.2.1 erop zette.
l3art schreef op zondag 31 juli 2016 @ 14:01:
[...]

Ligt er helemaal aan. Als er een recovery in de zip zit wordt die ook gewoon overschreven en heb je bij een reboot dus weer stock recovery. Genoeg mensen die dit al ervaren hebben na een nieuwe officiele firmware release voor de OP3.
Ohja klopt, heb je gelijk in.
Tot nu toe is TWRP bij mij telkens erop gebleven en ik heb elke update tot nu toe als full rom geflashed. Zat blijkbaar dus geen recovery in.

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Bij een hoop anderen hier op het forum waren ze hun recovery wel kwijt na 3.2.1 full OTA. Als dat bij jou niet het geval was zijn er blijkbaar verschillende versies van de full OTA ROM in omloop, kan bijna niet anders. Of mischien dat er bij jou iets (mis) is wat het tegenhoudt, dat zou mischien ook nog kunnen, iets anders kan ik niet verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiled
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
InflatableMouse schreef op zondag 31 juli 2016 @ 18:02:
Bij een hoop anderen hier op het forum waren ze hun recovery wel kwijt na 3.2.1 full OTA. Als dat bij jou niet het geval was zijn er blijkbaar verschillende versies van de full OTA ROM in omloop, kan bijna niet anders. Of mischien dat er bij jou iets (mis) is wat het tegenhoudt, dat zou mischien ook nog kunnen, iets anders kan ik niet verzinnen.
Ik heb ook steeds full ota erop gezet. Nooit TWRP kwijt geraakt. Dus ik weet ook niet hoe dat kan...

Athlon 700 | Gigabyte 7IXE | 2x128mb pc133 | Voodoo Banshee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Hier ook geen twrp verlies bij 3.1.2 t/m 3.2.2. Aangezien dat blijkbaar toch/sporadisch gebeurt, kan het geen kwaad om te adviseren twrp nogmaals te flashen na een ota of rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Ik zou het wel interessant vinden om te weten waarom het bij sommigen blijkbaar wel gebeurt, en bij anderen weer niet.

Zouden er verschillende roms in omloop zijn?

grr dubbel post melding... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:18
Hier ook TWRP verloren bij flash van full 3.2.1. Nu bij de flash van 3.2.2 direct het TWRP image geflashed, na het flashen van de full rom en SuperSU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Bij freedom ROM zie je bij het flashen dat hij een back-up van de huidige recovery en na het flashen de recovery weer hersteld (aroma installer)
Zal dus een dingetje van de dev zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Wie had er nou ervaring met blue spark?

Heb het net ff getest, instructies waren er niet echt dus heb hem gewoon maar geflashed op CM13. Bootte wel maar traag en daarna ook erg traag. Zag dat SuperSU er af was en die dus opnieuw geflashed maar toen bootte die helemaal niet meer. Dirty flas van CM13 dan maar, gapps en SuperSU en alles weer ok.

Heb ik iets gemist ergens?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galukon
Cm13 supersu en dan kernel. Maar de kernel voor cm is nog in bèta. Doet ie dr altijd bij maar zijn hoofd kernel is altijd Oxygen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Galukon schreef op zondag 31 juli 2016 @ 22:47:
Cm13 supersu en dan kernel. Maar de kernel voor cm is nog in bèta. Doet ie dr altijd bij maar zijn hoofd kernel is altijd Oxygen.
Had ik dan mischien de verkeerde? Of detecteert die installer dat ik op CM zit en pakt dan de juiste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
janvanduschoten schreef op zondag 31 juli 2016 @ 21:36:
Bij freedom ROM zie je bij het flashen dat hij een back-up van de huidige recovery en na het flashen de recovery weer hersteld (aroma installer)
Zal dus een dingetje van de dev zijn.
Klopt, eerst maakt die ROM een back-up van je huidige recovery: https://github.com/Nevax0...ndroid/updater-script#L33
Vervolgens flashed hij je recovery weer na het installeren: https://github.com/Nevax0...droid/updater-script#L177
InflatableMouse schreef op zondag 31 juli 2016 @ 22:36:
Wie had er nou ervaring met blue spark?

Heb het net ff getest, instructies waren er niet echt dus heb hem gewoon maar geflashed op CM13. Bootte wel maar traag en daarna ook erg traag. Zag dat SuperSU er af was en die dus opnieuw geflashed maar toen bootte die helemaal niet meer. Dirty flas van CM13 dan maar, gapps en SuperSU en alles weer ok.

Heb ik iets gemist ergens?
SuperSU is tegenwoordig systemless by default. Dus hij patched /boot (kernel + ramdisk). Flash jij een nieuwe kernel dan flash je die over je kernel met SuperSU. Dus simpel gezegd: je vervangt je 'rooted' kernel door een 'non-rooted' kernel. Flash SuperSU na het flashen van je kernel en je zal weer rooted zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

InflatableMouse schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 08:31:
[...]

Had ik dan mischien de verkeerde? Of detecteert die installer dat ik op CM zit en pakt dan de juiste?
Er zijn 2 versies, de OOS en de custom. Jij moet dan de custom hebben zo te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Moet zeggen dat ik met BluSpark nog niet heel veel verschil merk. Overdag verlies ik zo'n 1% per uur (in standby) en s' nachts de ene nacht 5% en de andere nacht 6% per 10 uur. Zit dus redelijk in de buurt van de stock kernel. (freedom os)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
'k Gebruik hier de stock OxygenOS 3.2.2 ROM, deze wel zelf getweaked. Doze uitgeschakeld ivm vertraagde notificaties bij Outlook. 'k Gebruik Servicely om onnodige programma's/taken de beëindigen bij scherm uit.

Afgelopen nacht checkte ik m'n batterijstatistieken op een toevallig moment:

Afbeeldingslocatie: http://1chris.nl/OP3/Screenshot_20160801-012346.jpg

3 uur SOT met precies 50% accu over. Zonder Doze is m'n OP3 toch flink in DeepSleep geweest, slechts 20 minuten activiteit bij scherm uit op zo'n 11u45m.

Op het OnePlus forum heb ik gelezen dat de app Aqua Mail wel goed notificaties doorgeeft tijdens Doze, maar Outlook vind ik prettiger en ook met Doze ingeschakeld haalde ik toch vergelijkbare statistieken.

Ben dik tevreden, 'k krijg de OP3 lang niet leeg in één dag. Hoewel ik fanatiek blue_sp*rk kernel gebruiker ben geweest met de OPX, heb ik bij deze resultaten niet de behoefte meer te tweaken (met waarschijnlijk toch amper resultaat, zoals l3art hierboven aangeeft).

[ Voor 19% gewijzigd door Chris.nl op 01-08-2016 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
l3art schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 09:08:
Moet zeggen dat ik met BluSpark nog niet heel veel verschil merk. Overdag verlies ik zo'n 1% per uur (in standby) en s' nachts de ene nacht 5% en de andere nacht 6% per 10 uur. Zit dus redelijk in de buurt van de stock kernel. (freedom os)
Wat had je precies verwacht van een andere kernel?

Een kernel heeft weinig invloed op het batterijverbruik van een telefoon, dit wordt voornamelijk bepaald door de ROM en apps.
Chris.nl schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 12:14:
'k Gebruik hier de stock OxygenOS 3.2.2 ROM, deze wel zelf getweaked. Doze uitgeschakeld ivm vertraagde notificaties bij Outlook. 'k Gebruik Servicely om onnodige programma's/taken de beëindigen bij scherm uit.
Waarschijnlijk overbodig, maar Outlook whitelisten hielp niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
P1nGu1n schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 12:31:

Waarschijnlijk overbodig, maar Outlook whitelisten hielp niet?
Nope, dat had ik uiteraard geprobeerd. Tuurlijk lijkt het me prettig als OnePlus de notificatiebug tijdens Doze weet te pletten, maar na wat testen en meten ben ik er dus ook achter gekomen dat ik prima zonder Doze kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
P1nGu1n schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 12:31:
[...]

Wat had je precies verwacht van een andere kernel?

Een kernel heeft weinig invloed op het batterijverbruik van een telefoon, dit wordt voornamelijk bepaald door de ROM en apps.
Beide hebben invloed. Een governer instelling, hoe snel schakelen van de ene frequentie naar de andere, etc worden allemaal geregeld door de kernel. Dat kan wel degelijk een groot verschil maken. Daarbij waren de berichten op zich wel positief.
Maar je hebt gelijk in dat apps ed ook een grote invloed kunnen hebben.

Ben niet negatief over de kernel, maar voor alsnog ook niet extreem positief. En ach, kan altijd weer terug naar de stock kernel natuurlijk mocht het toch niet bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 16:14

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Sinds gisteren de OP3, fervent custom rom flasher maar kom nu toch weer wat onbekende dingen tegen.

Meteen de bootloader via adb/fastboot unlocked en twrp geïnstalleerd. Daarna de laatste CM, allemaal prima.

Nu zit ik echter met constant bij 'n reboot met 'n waarschuwing dat m'n telefoon niet veilig is. De tekst gaat te snel om precies te lezen hoe ik 't wellicht kan uitschakelen. Ook krijg ik in de reboot 'n vraag in wachtwoord, die er van mij wel af mag (android wordt opgestart).

Zijn er manieren om deze dingen weg te halen? Ik kan zo 123 niet vinden of en hoe ik dat kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eric_Cantona schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 08:18:
Zijn er manieren om deze dingen weg te halen? Ik kan zo 123 niet vinden of en hoe ik dat kan doen.
Dit klinkt mij niet als bekend in de oren. Welke CM versie heb je geflasht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Cm13

Ik zal zo eens kijken of ik 'n foto kan maken.

[ Voor 86% gewijzigd door Eric_Cantona op 03-08-2016 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:23

CodeIT

Code IT

Sinds gisteren de OP3, fervent custom rom flasher maar kom nu toch weer wat onbekende dingen tegen.

Meteen de bootloader via adb/fastboot unlocked en twrp geïnstalleerd. Daarna de laatste CM, allemaal prima.

Nu zit ik echter met constant bij 'n reboot met 'n waarschuwing dat m'n telefoon niet veilig is. De tekst gaat te snel om precies te lezen hoe ik 't wellicht kan uitschakelen. Ook krijg ik in de reboot 'n vraag in wachtwoord, die er van mij wel af mag (android wordt opgestart).

Die melding aan het begin is standaard als je je bootloader hebt unlocked en kan volgens mij niet worden weggehaald. (Dit is de melding waar ik het over heb: https://forums.oneplus.ne...n-every-boot-cmon.450951/)
Als je een vingerafdruk hebt ingesteld vraagt hij bij een reboot altijd 1 keer om een wachtwoord. Dit is een veiligheidseis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Als je de boot melding weg wilt hebben moet je wachten op een nieuwe/andere/custom bootloader. Ik vind het persoonlijk ook erg irritant en kinderachtig voor een bedrijf dat rooten en custom roms zelf zo omarmd, en er dan zo'n melding in zet. Mind you, in 3.1.x stond zelfs een typo. Hoe knullig is dat dan...

Anyway, dat wachtwoord komt denk ik omdat je data nog versleutelt is?

Vanuit twrp kan je je data formatteren (backup maken, je hele internal storage gaat leeg) en encryptie is daarmee verwijderd. De stock rom zal het weer terug zetten, dat schijnt verplicht te zijn...

[ Voor 20% gewijzigd door InflatableMouse op 03-08-2016 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

CodeIT schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 08:26:
[...]

Die melding aan het begin is standaard als je je bootloader hebt unlocked en kan volgens mij niet worden weggehaald. (Dit is de melding waar ik het over heb: https://forums.oneplus.ne...n-every-boot-cmon.450951/)
Als je een vingerafdruk hebt ingesteld vraagt hij bij een reboot altijd 1 keer om een wachtwoord. Dit is een veiligheidseis.
Dat is 'm inderdaad. Heb van beiden 'n foto:

http://imgur.com/QSqynws

http://imgur.com/VcG6eAx

Dacht een filmpje te maken, maar dan ben ik 2 minuten en 'n hoop mb's verder. Na deze boot moet ik nogmaals m'n wachtwoord invullen, die was me bekend, maar niet degene die ik gefotografeerd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

InflatableMouse schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 08:45:
Als je de boot melding weg wilt hebben moet je wachten op een nieuwe/andere/custom bootloader. Ik vind het persoonlijk ook erg irritant en kinderachtig voor een bedrijf dat rooten en custom roms zelf zo omarmd, en er dan zo'n melding in zet. Mind you, in 3.1.x stond zelfs een typo. Hoe knullig is dat dan...

Anyway, dat wachtwoord komt denk ik omdat je data nog versleutelt is?
Oh dat zou kunnen, hoe los ik dat op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Eric_Cantona schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 08:47:
[...]

Oh dat zou kunnen, hoe los ik dat op?
Zie mijn edit.

In settings/security zie je of encryptie nog enabled is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n

Dat kan momenteel niet worden uitgeschakeld. Het is niet specifiek voor de OP3, het is verified boot die detecteert dat je systeem is aangepast (bootloader unlocked). Dit is gewoon een vereiste van Google, ieder toestel heeft dit tegenwoordig AFAIK.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IxYQ2YWl.jpg
offtopic:
Let op de url + spelfouten :+ deze fouten zijn met 3.2.1 gefixed

In een thread op XDA proberen ze de warning weg te halen door de bootloader (aboot) te modden.

Pro-tip: wanneer je tijdens dat scherm je volume toets indrukt kan je naar je recovery/bootloader/etc. Druk op de power button en je device boot meteen.

[ Voor 6% gewijzigd door P1nGu1n op 03-08-2016 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Dank allen!

Ik zag de opties en dat was in 't begin handig om in de recovery etc te komen inderdaad. Maar ik zie 't liever alleen als ik 't nodig heb :)

Maar 'n boot van bijna 2 minuten is ook fors, niet? En m'n galerij app (Piktures) zorgt voor 'n reboot :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
Eric_Cantona schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 08:56:
Dank allen!

Ik zag de opties en dat was in 't begin handig om in de recovery etc te komen inderdaad. Maar ik zie 't liever alleen als ik 't nodig heb :)

Maar 'n boot van bijna 2 minuten is ook fors, niet? En m'n galerij app (Piktures) zorgt voor 'n reboot :/
Ik had nog even snel een edit gedaan. Het is een veiligheidseis Google en een link naar de thread toegevoegd voor het modden.

Mijn OP3 start vrij snel op, binnen een minuut in ieder geval. last_kmsg en logcat al bestudeerd of naar de ontwikkelaar gestuurd? Klinkt niet goed namelijk.

Edit: app even gedownload, zit er mooi uit. Reboot hier niet in ieder geval... ;)

[ Voor 6% gewijzigd door P1nGu1n op 03-08-2016 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Dank allen!

Er zit een bug in CM13 denk ik die voor de reboot zorgt. Als ik vanuit de default camera naar een net genomen foto ga opent tie de default gallery. Seconde later reboot m'n foon.

Ik heb Quickpic gallery en opencamera. Stock cm13 camera is toch niet zo best ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Dank allen!

Je loopt imo meer tegen bugs in CM nightly's aan dan problemen van de OP3.
Storage bug (gallery crash) fixed by removing the line ro.sdcardfs.enabled=true from build.prop
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Boot duurt bij mij ook zeker niet langer dan 1 minuut, lekker vlot.Klinkt inderdaad als CM problemen allemaal, geen Op3 problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Hmm, ik ben eigenlijk wel 'n beetje gehecht aan CM13, de features voelen voor mij toch net wat beter dan Oxygen :/

Eens kijken of we e.e.a. kunnen oplossen.

Ik krijg dat extra wachtwoord er trouwens niet uit, in TWRP moet ik 'n ww invoeren bij de opstart. Data back-uppen, daarna wissen en weer terugzetten heeft 't niet opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Eric_Cantona schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 09:52:
Hmm, ik ben eigenlijk wel 'n beetje gehecht aan CM13, de features voelen voor mij toch net wat beter dan Oxygen :/

Eens kijken of we e.e.a. kunnen oplossen.

Ik krijg dat extra wachtwoord er trouwens niet uit, in TWRP moet ik 'n ww invoeren bij de opstart. Data back-uppen, daarna wissen en weer terugzetten heeft 't niet opgelost.
Ik zit ook op CM13.

Ik denk dat je dat ww niet kwijt raakt omdat je met TWRP een Nandroid backup maakt en terug zet.

Kijk eens onder settings, security. Bij mij staat er onder Encryption de optie 'encrypt phone'. Als deze al encrypted is, zal dat er niet staan maar staat er 'encrypted' of iets dergelijks.

Als dat zo is, hang em eens aan je pc met een usb kabel als tie in TWRP staat. Je krijgt dan als het goed is internal storage te zien.

Kopieer het naar je pc. Formatteer data (bevestig met yes), dan is encryptie er af. Effe ontkoppelen van je pc en weer koppelen en je data terug kopieren. Een gewone wipe van data is niet voldoende, je moet onder advanced format kiezen.

Volgens mij is namelijk de password bij boot optie alleen beschikbaar indien data enctypted is. Ik kan de optie bij mij in ieder geval niet meer terug vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door InflatableMouse op 03-08-2016 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

InflatableMouse schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 12:44:
[...]

Ik zit ook op CM13.

Ik denk dat je dat ww niet kwijt raakt omdat je met TWRP een Nandroid backup maakt en terug zet.

Kijk eens onder settings, security. Bij mij staat er onder Encryption de optie 'encrypt phone'. Als deze al encrypted is, zal dat er niet staan maar staat er 'encrypted' of iets dergelijks.

Als dat zo is, hang em eens aan je pc met een usb kabel als tie in TWRP staat. Je krijgt dan als het goed is internal storage te zien.

Kopieer het naar je pc. Formatteer data (bevestig met yes), dan is encryptie er af. Effe ontkoppelen van je pc en weer koppelen en je data terug kopieren. Een gewone wipe van data is niet voldoende, je moet onder advanced format kiezen.

Volgens mij is namelijk de password bij boot optie alleen beschikbaar indien data enctypted is. Ik kan de optie bij mij in ieder geval niet meer terug vinden.
Gaan we doen!

Bij de keuze "format data" wordt ook aangegeven dat je daarmee de versleuteling weghaalt. Nu alles terug aan 't zetten en dan zie ik of 't gelukt is, maar dat lijkt me van wel. Dank! :Y Nu dat lelijke bootmenu nog weg en we're good to go. Voor de rest geen rare bugs meer gevonden, in ieder geval geen die ik met de OP2 ook niet had ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Eric_Cantona op 03-08-2016 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

forum.xda-developers.com/xposed/modules/xposed-oneplus3-slider-mod-t3431491

Xposed slider mod. Lijkt te werken, morgen maar eens wat beter uitproberen.

[ Voor 25% gewijzigd door janvanduschoten op 04-08-2016 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
Xposed modules die niet open source zijn... ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30
Werkt niet op Miui helaas. Waarschijnlijk omdat deze rom sowieso geen slider heeft.

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

wow wat een lijst aan aankomende updates voor cm13:

https://www.cmxlog.com/13/oneplus3/#next_build

Veel camera issues, hopelijk dat daar mee de kwaliteit verbetert maar ook de spontane reboots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdhorst
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 22:21
Zojuist heb ik geprobeerd de laatste Paranoid Android te flashen. Het booten gaat prima, maar als PA is opgestart wordt om een wachtwoord gevraagd. Na dat ingevuld te hebben krijg ik een melding dat het niet lukt om data te decrypten. Vervolgens wordt gevraagd om te rebooten en na de volgende boot herhaalt alles.

Ik heb dit op XDA en OnePlus forum gezocht en er zijn een paar andere die hetzelfde hebben, maar een duidelijke oorzaak/oplossing kan ik niet vinden..

Iemand hier een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
svdhorst schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 22:42:
Zojuist heb ik geprobeerd de laatste Paranoid Android te flashen. Het booten gaat prima, maar als PA is opgestart wordt om een wachtwoord gevraagd. Na dat ingevuld te hebben krijg ik een melding dat het niet lukt om data te decrypten. Vervolgens wordt gevraagd om te rebooten en na de volgende boot herhaalt alles.

Ik heb dit op XDA en OnePlus forum gezocht en er zijn een paar andere die hetzelfde hebben, maar een duidelijke oorzaak/oplossing kan ik niet vinden..

Iemand hier een idee?
Had je bij je vorige ROM een vingerafdruk ingesteld? Daarna zal hij waarschijnlijk hebben gevraagd om daarlangs nog een pincode/wachtwoord in te stellen. Dat wachtwoord of de pincode moet dan de decryption key zijn voor je data. Als die die niet heeft kan hij wss niet booten. Wat je kan doen, als je verder niet weet wat voor key je had, is een full wipe te doen en dan weer te de rom te flashen. Hierdoor gaat als het goed is je encryptie weg en kan je weer booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdhorst
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 22:21
Wachtwoord / vingerafdrukken had ik bewust uitgeschakeld. Bovendien had ik al een full wipe gedaan voor de installatie. Juist om dit soort dingen te voorkomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barbarian
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:18
svdhorst schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 05:37:
Wachtwoord / vingerafdrukken had ik bewust uitgeschakeld. Bovendien had ik al een full wipe gedaan voor de installatie. Juist om dit soort dingen te voorkomen..
Het enige wat je nu nog kunt doen om de encryptie eraf te halen, is een format van de partitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

barbarian schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 09:45:
[...]

Het enige wat je nu nog kunt doen om de encryptie eraf te halen, is een format van de partitie.
Maar dat is alleen blijvend als de ROM die hebt draaien (of gaat draaien) een onversleutelde data partitie accepteert. De stock ROM zal het iig gewoon weer versleutelen en dan ben je terug naar af.

Custom ROMs zoals cyanogenmod forceren geen encryptie. Of PA ook zo werkt weet ik niet.

[ Voor 4% gewijzigd door InflatableMouse op 05-08-2016 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barbarian
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:18
InflatableMouse schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 10:59:
[...]

Maar dat is alleen blijvend als de ROM die hebt draaien (of gaat draaien) een onversleutelde data partitie accepteert. De stock ROM zal het iig gewoon weer versleutelen en dan ben je terug naar af.

Custom ROMs zoals cyanogenmod forceren ge3n encryptie.
Klopt. Op XDA werd ook al vermeld dat Paranoid nog geen geencrypte partities accepteert. Ook met de versie van 1-8 niet. Het is dus afwachten totdat het ondersteund wordt.
Pagina: 1 ... 5 ... 17 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van de OnePlus 3, de OnePlus 3T hoort thuis in: [OnePlus 3T] Rooten & Custom ROM's.