CJ's AMD Radeon Info & Nieuwsdiscussietopic - Deel 135 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste
Acties:
  • 47.557 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaart zal dan wel rond de 300 hier verkocht worden :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:25
Juist, want 229 USD is (op het moment van schrijven) 202 euro. Inclusief BTW kom je dan op 245 euro. Dat is gelijk aan 300 en zeker niet een toename van bijna 25%...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
RX480 Suggested (retail) price is 229 USD (for 8GB model, 199 for 4GB).
http://videocardz.com/612...x-480-8gb-to-cost-229-usd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paprika schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 07:55:
Juist, want 229 USD is (op het moment van schrijven) 202 euro. Inclusief BTW kom je dan op 245 euro. Dat is gelijk aan 300 en zeker niet een toename van bijna 25%...
Vergeet voor het gemak maar even de fees voor importeren in de EU, waarschijnlijk schaarste tijdens launch dus dan wordt de prijs nog wel even opgedreven plus andere marges. daarbij is de conversie van dollar naar euro vaak 1 op 1. 229eu + btw kom ik al op 277 euro..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trygve
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:26

Trygve

Redacteur
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 08:15:
[...]

Vergeet voor het gemak maar even de fees voor importeren in de EU, waarschijnlijk schaarste tijdens launch dus dan wordt de prijs nog wel even opgedreven plus andere marges. daarbij is de conversie van dollar naar euro vaak 1 op 1. 229eu + btw kom ik al op 277 euro..
ITA: importheffingen voor high-tech-producten EU grotendeels weg per 1 juli 2016
En als ze slim zijn en de capaciteit hebben dan ligt er een inmiddels een flinke voorraad klaar. Bij schaarste zullen de producten inderdaad duurder worden, zie GTX1080.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat het vooralsnog een beetje koffiedik kijken is en we het pas weten op het moment dat hij bestelbaar is. Ik vraag me af hoe groot de voorraad is, ze nemen nergens pre-orders aan. Ik hoop iig dat ze het beter voor elkaar hebben als de nieuwe nvidia lijn.. En de importheffingen heb ik totaal gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

[...]

Ik denk niet dat er schaarste zal zijn. Er gaan al berichten rond dat het een reference only launch is en dat de winkeliers voldoende kaarten hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Indy91
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-01 14:21
[...]

Mallerd, hoe kom je hier nou bij ;)
The Mask heeft het een paar dagen geleden ook nog eens uitgelegd.

Er zijn géén "fees" voor het importeren, immers MSRP!
  • Dus voor de 4 GB RX480: 199 USD * (1 / 1,1335) * 1,21 = ~212 Euro --> vanaf 215 Euro gok ik.
  • Dus voor de 8 GB RX480: 229 USD * (1 / 1,1335) * 1,21 = ~244 Euro --> vanaf 250 Euro gok ik.
  • De custom OC RX480 (beastmode cards) zullen dan ongeveer gaan kosten: --> vanaf 280 Euro gok ik.
Het zou zo maar kunnen dat, ingeval er schaarste zou zijn van de 8 GB RX 480, de prijzen in de eerste weken rond de 270 Euro kunnen gaan bedragen. Echter bij voldoende schaarste verwacht ikzelf dat de prijs van de 8 GB RX 480 zal gaan normaliseren rond de 250 Euro.

[ Voor 12% gewijzigd door Indy91 op 21-06-2016 09:22 ]

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
@The Mask

De maximale prijs van 300USD voor een custom RX480 zal dan gelden voor de "Beast Mode" cards, neem ik aan?

[ Voor 28% gewijzigd door Indy91 op 21-06-2016 09:12 ]

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor zwaar aangepaste kaarten met een dikke overklok lijkt mij idd. Geen idee of het trouwens een verplichting of aanbeveling is. Maar ik kan mij ook zo voorstellen dat het sowieso weinig zin heeft om een RX 480 te verkopen welke duurder dan 300$ wordt, als de MSPR van de GTX 1070 een vanaf prijs heeft van 379$ welke vanzelf een keer ineens wel haalbaar is. De 300$ is overigens wel weer MSRP dus er zijn natuurlijk altijd winkels welke meer vragen, sommige winkels vragen nu eenmaal altijd meer.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Die MSRP van de 1070 zitten we nu toch ook ver boven, waarom zou dat niet zo zijn voor de 480 dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hafermaut
  • Laatst online: 19:42
wagenveld schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 09:40:
Die MSRP van de 1070 zitten we nu toch ook ver boven, waarom zou dat niet zo zijn voor de 480 dan?
Beschikbaarheid. Als de 480 ruim voldoende beschikbaar is, dan zal de winkelprijs rond de MSRP liggen. Blijkbaar is de 1070 onvoldoende of in ieder geval niet ruim voldoende beschikbaar.

Edit: en wat ik uit de discussie hier haal lijkt e.e.a. er op te wijzen dat de 480 gewoon goed beschikbaar zal zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Hafermaut op 21-06-2016 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik help je het hopen...

[ Voor 13% gewijzigd door wagenveld op 21-06-2016 09:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Fabrikanten willen meer vangen door het gebrek aan concurrentie en door de schaarste vragen winkels en groothandels ook meer. Van de AMD kaarten lijkt wel goede voorraad te zijn en concurrentie is er ook met oudere videokaarten.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 12:58
wagenveld schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 09:40:
Even los van wat The_Mask en hafermaut aangeven (Nvidia heeft een paper launch gedaan; het lijkt er op dat AMD gewoon een harde launch doet), moet je ook niet vergeten dat we het over AMD hebben en niet over Nvidia. Dit is weer een launch waar AMD volledig bovenop zit in plaats van die pleister launches met Hawaii en Fiji. AMD doet hier weer wat ze met een 5870, maar vooral 4870 deden: in zetten op het prijspunt waar mensen daadwerkelijk kopen. En dat betekent dat de prijzen veel dichter bij de "correcte" prijzen liggen.

Een 5870 kwam uit met $379 MSRP; de koers op 2009-09-23 was $1,4783: €256.38, met 21% BTW komt dat op €310.22. Ik heb mijn 5870 voor €330 gekocht.

6950 (2 GB) had een MSRP van $299; koers was toen (2010-12-15) alweer gezakt naar $1,3360. Dat is dus €223.80, met 21% BTW komt dat op €270.80. Mijn 6950 heeft me €263,99 gekost.

7970 heb ik zelf niet gehad, maar ook toen kwam dat vrij aardig uit, net als vóór Cypress.

Nvidia daarentegen is vrijwel altijd duurder. Zelfs met een 680, die relatief goedkoop was, betaalde ik €520 terwijl de correcte prijs zo rond de €450 had moeten liggen.

Daarnaast zijn import kosten je reinste onzin. Die hebben ze in de VS ook altijd gehad. Of ze ze nu naar Europa of de VS verschepen maakt geen donder uit. Komt allemaal uit Azië hoor. Hoewel dat voor AMD wellicht anders ligt nu, aangezien GF hun fabs nou niet bepaald bij elkaar in de buurt heeft liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:27
Hafermaut schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 09:41:
[...]

Blijkbaar is de 1070 onvoldoende of in ieder geval niet ruim voldoende beschikbaar.
Uit een opmerking van The Source in het NVidia nieuwstopic leidde ik eigenlijk af dat de MSRP van de 1070 op een punt ligt waar de producenten ze niet (winstgevend) voor kunnen verkopen. Leuke marketing, maar als je partners daar verlies op draaien, komt ie voorlopig niet voor dat geld op de markt.

Source The Source: The Source in "[Algemeen] nVidia Nieuwsdiscussie Topic - Deel 56"

[ Voor 11% gewijzigd door Twam op 21-06-2016 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
Uit de gelekte foto's van de XFX fabriek blijkt dat de RX480 referenced design kaartjes enkel over DP en HDMI uitgangen beschikt. De DVI aansluiting zou echter wel op het PCB aanwezig moeten zijn:
Some people were worried that RX 480 may not support DVI. Well the good news is that AMD confirmed DVI support for Polaris 10. The DVI port was simply not installed on reference model, but proper connections are available on the circuit board. So it’s totally up to add-in-board partners to decide if they want to offer DVI-capable RX cards.
bron: http://videocardz.com/61193/amd-radeon-rx-480-rumors

Dient er nou een active of een passive DP --> DVI adapter gebruikt te worden, indien je gebruikt wenst te maken van DVI?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Belgar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 11:47

Belgar

Archmaster ranzige code..

...Als het maar werkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Werelds
Of gewoon HDMI -> DVI? :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Nu online
Of wachten op niet-reference modellen met DVI ;)

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twam
Of er zelf een DVI-connector op klussen!

Puur theoretisch natuurlijk, maar zou dat werken? Als de soldeerpunten dus op het PCB zitten, en er dus kennelijk hardwarematig support voor is, is het dan kwestie van bevestigen en plug&play?

Ik heb eigenlijk geen idee in hoeverre de drivers per kaartversie uniek zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:58
passief kan ook als je geen dual link dvi nodig hebt toch?

maar goed, ik zou ook liever wachten op 1 met dvi.
Kan je dan ook dual link dvi krijgen?

[ Voor 44% gewijzigd door haarbal op 21-06-2016 14:39 ]

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
Natuurlijk! ;) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Twam schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 09:59:
[...]

Uit een opmerking van The Source in het NVidia nieuwstopic leidde ik eigenlijk af dat de MSRP van de 1070 op een punt ligt waar de producenten ze niet (winstgevend) voor kunnen verkopen. Leuke marketing, maar als je partners daar verlies op draaien, komt ie voorlopig niet voor dat geld op de markt.
Je denkt werkelijk dat nVidia ineens niet meer weet hoe ze een realistische MSPR moeten berekenen? Toevallig op hetzelfde moment dat er schaarste is en geen concurrentie? }:O

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:00

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Indy91 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 12:01:
Uit de gelekte foto's van de XFX fabriek blijkt dat de RX480 referenced design kaartjes enkel over DP en HDMI uitgangen beschikt. De DVI aansluiting zou echter wel op het PCB aanwezig moeten zijn:

[...]

bron: http://videocardz.com/61193/amd-radeon-rx-480-rumors

Dient er nou een active of een passive DP --> DVI adapter gebruikt te worden, indien je gebruikt wenst te maken van DVI?
Shoot niet aan gedacht. Moet ik weer op non-reference kaarten wachten. Of kan je met een (redelijk geprijsde) actieve DP -> DVI-D ook 144hz refresh rate halen (Google vertelt mij max 120hz meestal tenzij je voor een dure adapter gaat)? Of zal de RX 470 een DVI port krijgen? O-)

[ Voor 5% gewijzigd door Gundogan op 21-06-2016 12:34 ]

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twam
-The_Mask- schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 12:28:
[...]

Je denkt werkelijk dat nVidia ineens niet meer weet hoe ze een realistische MSPR moeten berekenen? Toevallig op hetzelfde moment dat er schaarste is en geen concurrentie? }:O
Om heel eerlijk te zijn vermoed ik dat ze erop rekenen dat de yields nog gaan verbeteren en hun partners in eerste instantie een vrij kleine marge op de 1070 voorstelden. Ik kan wat dit betreft natuurlijk ook alleen maar op The Source afgaan - ik heb zelf geen lijntjes naar binnen :P

Maar ik denk gerust dat men gezien de markt de kans schoon zag om die marges met wat hogere introductieprijzen alsnog meerdere malen te pakken, hoor, daar heb ik nul illusies over.

Dat is natuurlijk het voordeel van een paper launch: zodra je kan leveren kan je iedereen het vel over de neus halen. Dat maakt me ook vrij enthousiast over die foto's met enorme stapels 480's, nu ^^ Als er overal stock is, is er meer prijsconcurrentie mogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Twam schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 12:36:
[...]

Dat is natuurlijk het voordeel van een paper launch: zodra je kan leveren kan je iedereen het vel over de neus halen. .... Als er overal stock is, is er meer prijsconcurrentie mogelijk.
Dit. En eindeloos uitgesmeerde aandacht voor je nieuwe serie.

Aankondiging vd aankondiging
Aankondiging
etc.
bla

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
haarbal schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 12:20:
Kan je dan ook dual link dvi krijgen?
Ah nee, dan heb je ook weer een actieve adapter nodig. HDMI is alleen pin-compatible met SL-DVI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

http://wccftech.com/amd-rx-480-overclocking-tool-leaked/
Interestingly, we’ve just heard whispers that AMD is mulling over the possibility of moving the embargo forward to June 24. This would cut the NDA by an entire week and would mean reviews can go live this Friday. Right now this is very much a rumor so please take it with half a dozen buckets of salt. Although it’s worthy of note that other publications have also reported hearing similar talk.

Read more: http://wccftech.com/amd-r...ool-leaked/#ixzz4CDld7GL2

[ Voor 82% gewijzigd door KillerAce_NL op 21-06-2016 15:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:56
Relevant plaatje voor de mensen die niet op WCCFTech willen klikken.
https://i.imgur.com/CAVCIPM.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:50

MazeWing

The plot thickens...

Help!!!! schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 14:11:
[...]

Aankondiging
etc.
bla
Volgens mij is hetgeen AMD op dit moment ook doet erg vreemd.
- Ze kondigen aan dat ze met een aankondiging komen
- Komen met de aankondiging waarbij ze op een later moment (meer) technische gegevens gaan geven
- Komen vervolgens met de overige technische gegevens, maar nog geen benchmarks
- Eind juni wordt alles duidelijk over de kaart

Ze zouden gewoon eens hun mond moeten houden en eens leren van Apple. Pas bij de aankondiging alles bekend maken en leverbaar direct of binnen een aantal weken....

Verder ben ik benieuwd naar de hoeveelheid teleurgestelde gezichten zodra de reviews online komen. Volgens mij zijn de verwachtingen van velen veel te hoog en wordt er haast 980ti performance verwacht. Ik denk dat iedereen blij mag zijn wanneer het performance biedt die tussen de 980 en 980ti ligt...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:02
Tja, als de geruchten zeggen dat veel winkels al stock hebben en ook die forum posts die hier eerder gelinked waren. Waarom niet...

Kunnen mensen de reviews lezen over het weekend en dan vanaf woensdag de verkoop. Beetje zoals Nvidia... maar dan wel met stock? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Overclockers UK geeft zelf aan meer als voldoende voorraad te hebben tegen launch day.
Tevens zijn ze onder de indruk van de performance van de koeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaPiGr
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 27-11-2024
MazeWing schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 16:04:
[...]

Volgens mij is hetgeen AMD op dit moment ook doet erg vreemd.
- Ze kondigen aan dat ze met een aankondiging komen
- Komen met de aankondiging waarbij ze op een later moment (meer) technische gegevens gaan geven
- Komen vervolgens met de overige technische gegevens, maar nog geen benchmarks
- Eind juni wordt alles duidelijk over de kaart

Ze zouden gewoon eens hun mond moeten houden en eens leren van Apple. Pas bij de aankondiging alles bekend maken en leverbaar direct of binnen een aantal weken....

Verder ben ik benieuwd naar de hoeveelheid teleurgestelde gezichten zodra de reviews online komen. Volgens mij zijn de verwachtingen van velen veel te hoog en wordt er haast 980ti performance verwacht. Ik denk dat iedereen blij mag zijn wanneer het performance biedt die tussen de 980 en 980ti ligt...
Ik vind het helemaal niet vreemd. Er komen zo meer artikelen over Polaris op tech sites en dus ook meer aandacht.

Je moet AMD niet vergelijken met Apple: AMD is toch wel de kleinere naam op de graphics card markt terwijl Apple een hele grote naam heeft en sowieso wel genoeg aandacht krijgt.

NVIDIA deed trouwens ook zoiets met de 1080/1070 dus het is helemaal niet zo vreemd vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 08:50
Ik denk dat ze ook wel moesten. Launch datum was waarschijnlijk al vastgelegd en omdat Nvidia vrij vroeg al met hun aankondiging kwam moest AMD wel wat doen om niet alle aandacht naar Nvidia te laten gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indy91
MazeWing schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 16:04:
[...]
Hmmm...als die personen teleurgesteld zouden zijn, zodra de performance van de RX480 < GTX 980Ti zou uitkomen, dan zijn het naar mijn mening toch enorme droeftoeters.

Immers de GTX 980Ti doet nog altijd >460 Euro. Als deze personen enige realiteitszin zouden bezitten, dan zouden ze al content zijn als de performance zou liggen tussen GTX 970 (280 Euro) en GTX 980 (390 Euro).

Maar jah, wellicht is het voor die personen ook nooit goed wat AMD doet of presteert. Wellicht kunnen zij dan beter gelijk voor nVidia gaan, dan weten ze gelijk zeker dat ze te veel betalen voor de performance. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-08 15:00
Mooie foto's: http://www.computerbase.de/2016-06/radeon-rx-480-bilder/ :D
En een opsomming van nog wat meer info: http://videocardz.com/61293/amd-radeon-rx-480-rumors-part-3

[ Voor 41% gewijzigd door Toettoetdaan op 21-06-2016 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trygve

Trygve

Redacteur
LongBowNL schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 15:54:
Relevant plaatje voor de mensen die niet op WCCFTech willen klikken.
https://i.imgur.com/CAVCIPM.jpg
Gaaf, dat zit zo te zien in Crimson Radeon Settings zelf!

[ Voor 4% gewijzigd door Trygve op 21-06-2016 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Indy91 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 16:58:
[...]

Hmmm...als die personen teleurgesteld zouden zijn, zodra de performance van de RX480 < GTX 980Ti zou uitkomen, dan zijn het naar mijn mening toch enorme droeftoeters.

Immers de GTX 980Ti doet nog altijd >460 Euro. Als deze personen enige realiteitszin zouden bezitten, dan zouden ze al content zijn als de performance zou liggen tussen GTX 970 (280 Euro) en GTX 980 (390 Euro).

Maar jah, wellicht is het voor die personen ook nooit goed wat AMD doet of presteert. Wellicht kunnen zij dan beter gelijk voor nVidia gaan, dan weten ze gelijk zeker dat ze te veel betalen voor de performance. ;)
Prijzen van de 970 en 980 zullen ongetwijfeld nog (flink) dalen...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:35

edward2

Schieten op de beesten

Help!!!! schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 14:11:
[...]

Aankondiging
etc.
bla
Idd, en hoeveel meer kan je nog melden zonder niet een paar gamebenchmarks te doen :'(

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 13:16
MazeWing schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 17:39:
[...]

Dat zal mij niet overhalen als consument :P.

Ze gebruiken meer, zijn (hoogstwaarschijnlijk) trager, tjah Maxwell en DX12 is niet echt om over naar huis te schrijven en als de support net zo snel wegvalt als met Kepler het geval is dan hoef ik ze echt niet. Met AMD ben ik er tenminste zeker van dat de performance de komende paar jaar goed zal zijn, zie bijv 280x.

De RX480 zie ik als leuke tussenstap tot Vega, leuke nieuwe hardware om mee te experimenteren.

Maar gelijk heb je, voor het gros van de niet geinformeerde kopers zal het leuk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toen de eerste graka's zonder VGA poorten uit kwamen zat er bij de meeste (alle?) fabrikanten standaard een (passieve) DVI-I -> VGA adapter in de doos. Monitors met alleen een VGA ingang waren toen nog wijdverbreid en AIB's wilden geen graka's verkopen die mensen niet aan konden sluiten zonder extra aankoop. Dat hebben ze vrij lang volgehouden. In tegenstelling tot bijvoorbeeld printerfabrikanten die er geen moeite mee hebben om een printer te verkopen zonder USB-kabel in de doos. :X

Nou weet ik niet hoe AIB's daar vandaag de dag tegenaan kijken of hoe het zit met winstmarges, maar als een passieve HDMI -> DVI adapter een mogelijkheid is, zouden ze die dan niet standaard meeleveren net zoals destijds met DVI-I -> VGA adapters? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Mijn 7950 gaat ook al lang mee up full hd. Zeer tevreden over.
AMD kopers lachen zich de ballen uit de broek bij de hard lauch... De nvidia kaarten zijn dan misschien nog steeds zo schaars...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Sp3ci3s8472 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 18:12:
[...]

Ze gebruiken meer, zijn (hoogstwaarschijnlijk) trager, tjah Maxwell en DX12 is niet echt om over naar huis te schrijven en als de support net zo snel wegvalt als met Kepler het geval is dan hoef ik ze echt niet. Met AMD ben ik er tenminste zeker van dat de performance de komende paar jaar goed zal zijn, zie bijv 280x.

De RX480 zie ik als leuke tussenstap tot Vega, leuke nieuwe hardware om mee te experimenteren.

Maar gelijk heb je, voor het gros van de niet geinformeerde kopers zal het leuk zijn.
Mijn 780 gebaseerd op de Kepler-architectuur wordt anders nog prima ondersteund en heeft eigenlijk geen problemen. Zowel niet bij nieuwe als bij oude spellen. Snap dan ook niet wat je bedoelt met wegvallende support?

Als iets namelijk prima is bij nvidia is het wel de (driver)support. Zowel van oude kaarten alsmede de nieuwste kaarten. Volgens mij zijn bepaalde AMD kaarten een stuk eerder "Legacy" geworden dan nvidia kaarten die rond die tijd uitgebracht werden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Laatst online: 13:45
MazeWing schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 19:26:
[...]

Mijn 780 gebaseerd op de Kepler-architectuur wordt anders nog prima ondersteund en heeft eigenlijk geen problemen. Zowel niet bij nieuwe als bij oude spellen. Snap dan ook niet wat je bedoelt met wegvallende support?

Als iets namelijk prima is bij nvidia is het wel de (driver)support. Zowel van oude kaarten alsmede de nieuwste kaarten. Volgens mij zijn bepaalde AMD kaarten een stuk eerder "Legacy" geworden dan nvidia kaarten die rond die tijd uitgebracht werden...
Ik denk dat hij bedoelt dat na verloop van tijd (en dat is al heel wat jaren zo), dat de AMD kaarten d.m.v. goede driver support verhoudingsgewijs steeds beter gaan presteren dan hun NVidia counterparts.
Ter illustratie, neem de HD7970 en GTX680, of de R9 290 en GTX780. Toen de kaarten uitkwamen waren de GTX680 en GTX780 sneller dan hun AMD tegenhangers, zeker op 1080P. Kijken we nu, 2 a 3 jaar later, naar de benchmarks, dan doen de AMD kaarten het ineens een stuk beter.

Neem bijvoorbeeld Rise of the Tomb Raider. Zelfs op 1080P is de HD7970 ineens 15% sneller dan de GTX680 en de R9 290 is bijna even snel als een GTX780Ti. Hetzelfde verhaal zien we bij Doom. Een R9 290X is in beide gevallen sneller dan een GTX780Ti, ondanks dat de R9 290X altijd goedkoper was (en in het begin ook niet kon tippen aan de GTX780Ti). En ook bij The Witcher 3 zie je diezelfde trend, zeker op hogere resoluties.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Laatst online: 15-09 13:16
[...]

Heb het verkeerd verwoord, had performance support moeten zeggen.

AMD kaarten worden zover ik weet net zolang ondersteunt als Nvidia kaarten. Kijk maar naar wanneer de de HD5xxx en HD6xxx generaties en 4xx en 5xx generatie naar legacy ging. Fermi krijgt waarschijnlijk nooit meer een DX12 driver.

Laatste jaar zijn Nvidia drivers nu niet echt stabiel, ik blijf tenzij ik voor een specifiek spel een update nodig heb lekker bij een oudere driver.

Wat betreft de performance, de 280x zit nu heel dicht tegen de 780 aan en de 780 komt tegenwoordig niet meer in de buurt van een 290. Dit terwijl de 280x de tegenhanger van de 770 is en de 290 de tegenhanger van de 780.

Afbeeldingslocatie: https://tpucdn.com/reviews/ASUS/R9_380X_Strix/images/perfrel_2560_1440.png
Dit plaatje weer :/.

Kijk vooral dus naar de GTX770, 280x, GTX780(Ti) en 290.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Tsja, volgens mooie marketing slides van nVidia, zo'n 2 jaar terug, zou slechts 40% van AMD's DX11 GPU's ook DX12 gaan ondersteunen (de VLIW4/5 GPU's kunnen DX12 niet geheel ondersteunen), terwijl 100% van nVidia's DX11 GPU's DX12 zou gaan ondersteunen. DX12 werd afgezwakt om Fermi ook ondersteuning te kunnen geven, en vervolgens heeft nVidia besloten dat Fermi geen DX12 ondersteuning zal krijgen. Hele goede ondersteuning inderdaad...

Voor de rest zijn de drivers van nVidia echt niet zo geweldig meer, zeker niet beter dan wat AMD brengt. Het enige wat nVidia nog heeft, is het weghouden van AMD bij spellen in ontwikkeling, zodat bij launch alleen nVidia game-ready drivers heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 15:56
Lets activate time travel. Dan zou mijn bestelling binnen zijn :)

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:35

edward2

Schieten op de beesten

Ja dat is waar, al had ik liever de R480 gezien en een hogere res. erbij. Maar goed, nog een (dikke?) week.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:31
MazeWing schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 17:39:
[...]

Ik verwacht niet dat de 970 en 980 gaan dalen onder de prijs van de rx 480.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Waah schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 20:15:
[...]

Ik verwacht niet dat de 970 en 980 gaan dalen onder de prijs van de rx 480.
Als ze niet met grote voorraden willen blijven zitten...... >:)

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertp1
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Fury krijgt ook zijn prijsverlaging: https://geizhals.de/xfx-r...9253.html?hloc=at&hloc=de
winwiz schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 20:20:
[...]
Heel veel van de gaming pc's worden verkocht (al dan niet in OEM systemen) in (kleine) computerzaken aan mensen die er niks van kennen. Als die dan die gpu's aan de man willen brengen lukt hen dat ook.
Daarnaast heb je dan ook nog genoeg mensen die blind Nvidia kopen (een pak meer dan bij AMD), Nvidia kennende denk ik dan ook niet dat ze met die kaarten plots op een gelijke prijs/kwaliteit-verhouding met de RX480 gaan zitten.

[ Voor 68% gewijzigd door bertp1 op 21-06-2016 20:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PepperNutz
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Op videocardz staan ook de Powercolor en Saphire custom varianten van de Rx 480. Apart dat ze het reference design behouden. Ben erg benieuwt wat MSI gaat doen qua design en koeler en of het de meerprijs waard gaat zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door PepperNutz op 21-06-2016 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Is dat dan niet zo? Alles is toch meer bij het groene kamp bij de nieuwe generatie? Ze presteren meer, ze kosten meer, ze gebruiken meer, je moet meer moeite doen om er aan te komen.... kortom alles meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

winwiz schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 21:23:
Is dat dan niet zo? Alles is toch meer bij het groene kamp bij de nieuwe generatie? Ze presteren meer, ze kosten meer, ze gebruiken meer, je moet meer moeite doen om er aan te komen.... kortom alles meer
Ehm... Pascal is stuk zuiniger dan Maxwell.Daarbij heeft, zeker de 1070, een zeer goede prijs/prestatie verhouding. Enige jammere is op dit moment de schaarste en de daarbij horende (veel te) hoge prijzen. Ik verwacht echter dat over een maand de 1070, zeker de founders edition, tussen de €400-€450 te krijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:43
winwiz schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 20:20:
[...]

Tegenovergesteld denk ik, veel pc gamers zullen bij het zien van een goedkope nvidia kaart waarschijnlijk eerst denken "wow ik kan die GTX videokaart kopen vet cool! Snel voordat ze op zijn". Ik denk dat de voorraden wel op komen voor boven rx480 prijs..

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
MazeWing schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 21:31:
[...]

Ehm... Pascal is stuk zuiniger dan Maxwell.Daarbij heeft, zeker de 1070, een zeer goede prijs/prestatie verhouding. Enige jammere is op dit moment de schaarste en de daarbij horende (veel te) hoge prijzen. Ik verwacht echter dat over een maand de 1070, zeker de founders edition, tussen de €400-€450 te krijgen is.
Misschien goed lezen? De nieuwe generatie (1070 - 1080) zullen zeeeeer waarschijnlijk meer gebruiken dan de polaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
aminam schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 21:31:
[...]

Tegenovergesteld denk ik, veel pc gamers zullen bij het zien van een goedkope nvidia kaart waarschijnlijk eerst denken "wow ik kan die GTX videokaart kopen vet cool! Snel voordat ze op zijn". Ik denk dat de voorraden wel op komen voor boven rx480 prijs..
Dat zeg ik toch ook... tenzij ze de prijs (flink) laten zakken zullen ze weinig meer verkopen van de "oude" serie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
winwiz schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 21:35:
[...]

Dat zeg ik toch ook... tenzij ze de prijs (flink) laten zakken zullen ze weinig meer verkopen van de "oude" serie
Maar ik zeg dat ik niet denk dat dat het geval zal zijn door een combinatie van nvidia mindset en onwetendheid onder de kopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Veel PC gamers kopen hun spul kant en klaar. Systeembouwers letten ook op de (inkoop) centen. Vandaag promoten ze het groene kamp en over een week het rode kamp als ze daarmee meer kunnen verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
Sp3ci3s8472 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 18:12:
[...]

Grappig dat je dat aanhaalt, deze gast poste net een leuke video met benchmarks met de laatste generaties nvidia kaarten. Je kunt hierin inderdaad zien dat kepler in veel games minder goed presteert dan verwacht.

YouTube: 6-Gen GeForce GTX x80 Comparison: GTX 480, 580, 680, 780, 980 & ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 18:43:
Nou weet ik niet hoe AIB's daar vandaag de dag tegenaan kijken of hoe het zit met winstmarges, maar als een passieve HDMI -> DVI adapter een mogelijkheid is, zouden ze die dan niet standaard meeleveren net zoals destijds met DVI-I -> VGA adapters? :?
Ik heb inderdaad al jaren geen adaptertje meer gezien; nu moet ik zeggen dat er tegenwoordig sowieso heel weinig bij een videokaart komt. Moederborden wel; met name MSI ben ik over te spreken, die stoppen er een plugje bij waar je je front poorten op aan kunt sluiten om dat vervolgens als 1 "stekker" op het moederbord in te prikken. Klein dingetje, maar het scheelt wat gepriegel op het moederbord :P

Ze deden het overigens wel hoor, ik heb een paar HDMI -> DVI adapters zonder dat ik er ooit een heb aangeschaft, maar dat waren wel altijd passieve dingen. Of wellicht heb ik die bij monitors gekregen, maar ik denk het niet. Daar krijg je tegenwoordig ook zo goed als niets bij qua kabels als het geen high-end model is. En zelfs dan valt het vaak nog tegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:37
Indy91 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 08:50:
[...]

Mallerd, hoe kom je hier nou bij ;)
The Mask heeft het een paar dagen geleden ook nog eens uitgelegd.

Er zijn géén "fees" voor het importeren, immers MSRP!
  • Dus voor de 4 GB RX480: 199 USD * (1 / 1,1335) * 1,21 = ~212 Euro --> vanaf 215 Euro gok ik.
  • Dus voor de 8 GB RX480: 229 USD * (1 / 1,1335) * 1,21 = ~244 Euro --> vanaf 250 Euro gok ik.
  • De custom OC RX480 (beastmode cards) zullen dan ongeveer gaan kosten: --> vanaf 280 Euro gok ik.
Het zou zo maar kunnen dat, ingeval er schaarste zou zijn van de 8 GB RX 480, de prijzen in de eerste weken rond de 270 Euro kunnen gaan bedragen. Echter bij voldoende schaarste verwacht ikzelf dat de prijs van de 8 GB RX 480 zal gaan normaliseren rond de 250 Euro.
AMD komt enkel met een 8GB versie voorzover ik weet en die zal op ~250 euro starten en dat kan nog aan de lage kant zijn. Ik hoor geruchten dat er 'genoeg' stock zou zijn, echter betwijfel ik dat. A. vergeet niet dat dit een lager prijs segment is, dus de markt is veel groter. B. ik weet de aantallen die wij krijgen voor de eerste 2 maanden en nu is dat niet echt speciaal. Maar ze gaan wel bij launch beschikbaar zijn, dus dat is weer een positief punt. Maar AMD heeft de euro MSRP prijzen nog niet gecommuniceerd, dus laten we even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trygve

Trygve

Redacteur
The Source schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 22:10:
[...]

AMD komt enkel met een 8GB versie voorzover ik weet en die zal op ~280 euro starten
[...]
Maar AMD heeft de euro MSRP prijzen nog niet gecommuniceerd, dus laten we even afwachten.
Is rond de 280 euro dan jouw schatting? Zou jammer zijn als er weinig voorraad is volgende week, dat drijft de prijs verder omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Source schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 22:10:
[...]

Helaas pindakaas. AMD komt enkel met een 8GB versie voorzover ik weet en die zal op ~280 euro starten en dat kan nog aan de lage kant zijn. Ik hoor geruchten dat er 'genoeg' stock zou zijn, echter betwijfel ik dat. A. vergeet niet dat dit een lager prijs segment is, dus de markt is veel groter. B. ik weet de aantallen die wij krijgen voor de eerste 2 maanden en nu is dat niet echt speciaal. Maar ze gaan wel bij launch beschikbaar zijn, dus dat is weer een positief punt. Ik vrees ook dat schaarste ze over de 300 euro zal pushen... Maar AMD heeft de euro MSRP prijzen nog niet gecommuniceerd, dus laten we even afwachten.
Papiertjes toch nog even lezen dan, 4GB RX480 kost 199 dollar.

Maar genoeg stock is altijd moeilijk als er natuurlijk heel veel vraag komt en de vraag zal sowieso een stuk groter gaan zijn dan de vraag naar een GTX 1070 of GTX 1080. Waarschijnlijk wel veeeeel meer exemplaren beschikbaar, maar genoeg is altijd afwachten.

[ Voor 13% gewijzigd door -The_Mask- op 21-06-2016 22:26 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
MazeWing schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 21:31:
[...]

Reken je niet rijk. NVidia heeft aangegeven dat ze met de Founders Edition kaarten niet de concurrentie willen aangaan met de board partners en dat ze daarom de prijs boven die van aftermarket kaarten zal houden. Natuurlijk zullen er aftermarket kaarten komen die duurder zullen zijn, bijvoorbeeld de Asus Matrix, MSI Lightning of EVGA Kingpin kaarten.

Met dit in het achterhoofd houdende reken jij er al op dat modellen als de MSI Gaming en Gigabyte G1 kaarten over een maandje al op of net onder de 400 euro gaan? Nee.. dat gaat niet gebeuren, TENZIJ NVidia ineens heel erg dun schijt na de release van de RX480. Echter, zelfs dan verwacht ik niet dat een GTX1070, die op dit moment rond de 520 euro kosten, binnen een maand met meer dan 100 euro in prijs zal zakken. Ook al blijkt de RX480 ontzettend snel is, dan nog zal NVidia blijven roepen dat hun GTX1070 sneller is en je daarom een premium betaald.

Ik denk dat de GTX1070 pas flink in prijs zal dalen tegen de tijd dat de GTX1080Ti gepresenteerd wordt. En dan krijg je weer hetzelfde riedeltje als met de GTX9xx serie: de x70 gaat naar 350 tot 400 euro, de x80 wordt zinloos (te duur voor wat ie biedt) en de x80Ti is veruit de snelste van de drie. Maar ik verwacht niet dat dit snel gaat gebeuren, op zijn vroegst pas in het 4e kwartaal, hoofdzakelijk afhankelijk van wanneer AMD met de Vega kaarten komt en hoe goed (of niet) die zijn.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
-The_Mask- schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 22:25:
[...]

Papiertjes toch nog even lezen dan, 4GB RX480 kost 199 dollar.
Ik bedoel AMD komt enkel met 8GB Ref.
r100 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 22:17:
[...]

Is rond de 280 euro dan jouw schatting? Zou jammer zijn als er weinig voorraad is volgende week, dat drijft de prijs verder omhoog.
Sorry mijn post aangepast. Ik zat met een foute prijs te rekenen :) Ja 250 als laagste prijs als er geen shortage is is realistisch. Echter met shortage ga je nog steeds tegen de 300 aanzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EkkeHH
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15-09 23:22
The Source schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 22:33:

Bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Je weet toch waar The Source werkt? Zo niet dan volg je dit soort topics niet zo.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
edward2 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 19:53:
[...]

Ja dat is waar, al had ik liever de R480 gezien en een hogere res. erbij. Maar goed, nog een (dikke?) week.
[b]-The_Mask- schreef op maandag 13 juni 2016 @ 20:02:• 29 juni 2016 om 15.00 uur launch van de RX 480.
Dat is wat in de TS staat. ;)
winwiz schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 22:45:
[...]

Je weet toch waar The Source werkt? Zo niet dan volg je dit soort topics niet zo.....
Ik heb niet het idee dat die bezig is met deze kaart en een NDA heeft getekend.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Moi_in_actie schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 22:31:
[...]

Reken je niet rijk. NVidia heeft aangegeven dat ze met de Founders Edition kaarten niet de concurrentie willen aangaan met de board partners en dat ze daarom de prijs boven die van aftermarket kaarten zal houden. Natuurlijk zullen er aftermarket kaarten komen die duurder zullen zijn, bijvoorbeeld de Asus Matrix, MSI Lightning of EVGA Kingpin kaarten.

Met dit in het achterhoofd houdende reken jij er al op dat modellen als de MSI Gaming en Gigabyte G1 kaarten over een maandje al op of net onder de 400 euro gaan? Nee.. dat gaat niet gebeuren, TENZIJ NVidia ineens heel erg dun schijt na de release van de RX480. Echter, zelfs dan verwacht ik niet dat een GTX1070, die op dit moment rond de 520 euro kosten, binnen een maand met meer dan 100 euro in prijs zal zakken. Ook al blijkt de RX480 ontzettend snel is, dan nog zal NVidia blijven roepen dat hun GTX1070 sneller is en je daarom een premium betaald.

Ik denk dat de GTX1070 pas flink in prijs zal dalen tegen de tijd dat de GTX1080Ti gepresenteerd wordt. En dan krijg je weer hetzelfde riedeltje als met de GTX9xx serie: de x70 gaat naar 350 tot 400 euro, de x80 wordt zinloos (te duur voor wat ie biedt) en de x80Ti is veruit de snelste van de drie. Maar ik verwacht niet dat dit snel gaat gebeuren, op zijn vroegst pas in het 4e kwartaal, hoofdzakelijk afhankelijk van wanneer AMD met de Vega kaarten komt en hoe goed (of niet) die zijn.
Ik denk dat nVidia zich absoluut geen zorgen hoeft te maken. Ik verwacht performance die max 20% hoger zal zijn dan een gtx980 voor een prijs van €300 (misschien in het begin hoger vanwege schaarste). Wanneer nVidia de prijs van de gtx980 verlaagt naar €300 en de gtx970 voor €200-225 staat alles weer op scherp.

Het idee hebben dat de 480 ook maar in de buurt kan komen van de gtx1070 is een illusie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Dat is heel de bedoeling niet.... maar als je voor pakweg 50% van de prijs zo ongeveer 70-80% van de prestaties hebt weet ik wat de beste deal is. Ik denk velen met me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EkkeHH
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15-09 23:22
winwiz schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 22:45:

Haha nee, is hij de CEO van AMD? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:06
MazeWing schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 23:01:
[...]

Ik denk dat nVidia zich absoluut geen zorgen hoeft te maken. Ik verwacht performance die max 20% hoger zal zijn dan een gtx980 voor een prijs van €300 (misschien in het begin hoger vanwege schaarste). Wanneer nVidia de prijs van de gtx980 verlaagt naar €300 en de gtx970 voor €200-225 staat alles weer op scherp.

Het idee hebben dat de 480 ook maar in de buurt kan komen van de gtx1070 is een illusie...
Jij kraamt hier echt alleen maar onzin uit. 300 euro Rx480? GTX980 naar 300? Dacht het allebei niet.

🇺🇦

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Nycrea schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 23:17:
[...]

Jij kraamt hier echt alleen maar onzin uit. 300 euro Rx480? GTX980 naar 300? Dacht het allebei niet.
$199 voor de 4gb en $249 voor de 8gb waren de geruchten toch?
Reken dit om naar euro's + BTW en zeer waarschijnlijk betalen wij ook, zoals helaas gebruikelijk, meer in de EU dan in de US. €300 is, zeker in het begin, echt geen onrealistisch hoog bedrag...
Ook de GTX980 naar die prijs is niet ondenkbaar. Als dadelijk de 1070 goed leverbaar is, is het idioot om er maar een prijsverschil van €80-100 tussen te laten. Zeker als er ook nog een 980ti is, die ook weer iets goedkoper dan de 1070 dient te zijn.

Het is een eenvoudige en slimme zet van nVidia om de 980 zeer concurrerend tov de 480 te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
Is toch ook niet zo heel gek, ze hebben ook geen reference RX 470 en de RX 460 zat een dusdanig standaard tuk koeler op dat die ook niet echt reference te noemen is. Alleen de RX 480 8GB is en komt een referentie koeler model van.

Totaal geen probleem toch aangezien de referentie blower style koelers vaak teleurstellen t.o.v. wat AIB's kunnen bieden. Ook al schijnt de koeler van nu wel mee te vallen, toch kunnen AIB's dit beter. Waarom dan wat moeilijk en omslachtig gaan doen. Gewoon overlaten aan de AIB's.

Voorheen was er altijd gezeik dat AIB's niet snel genoeg hun alternatieve konden brengen. Ik denk dat deze move van AMD dit gehele proces wat zal versnellen. Immers zijn de borden (PCB) wel als referentie model beschikbaar voor AIB's. Eigen koeler erop en klaar is kees. In de tussentijd kunnen ze hun custom PCB's nog ontwikkelen/produceren (vaak een punt waarom niet referentie kaarten later kwamen).

The Source kan deze gang van zaken bevestigen of ontkrachten ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Moi_in_actie
MazeWing schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 23:01:
[...]

Eerst werd de RX 480 volgens jou al 280 euro, nu al 300, morgen 320? Nee, alles wijst er nog op dat hij tegen de 250 euro zal zijn voor het 8GB model, eventuele woekerprijzen van pre-orders en de eerste week daargelaten. AMD Polen heeft al aangegeven dat de 8GB RX 480 een MSRP krijgt van 229 dollar. Tel hier wat belastingen bij op, omrekenfactor van dollar naar euro en het wordt ongeveer 250 euro, zeker geen 300.

Verder, en ja het zijn allemaal geruchten, gaan de geruchten al dat er reviewers zijn met RX 480 kaarten die hun kaart al tot over de 1600Mhz geclocked krijgen, t.o.v. de 1266Mhz standaard boost clock. Indien waar is dat een toename van 26%. Nu zal dit geen 26% performance increase opleveren, wellicht 20%. Maar stel het is 20% toename, ten opzichte van de verwachte stock performance (rond de GTX980 of R9 390(X)) dan komt je met overclock tot op ongeveer 90% van de performance van een GTX 1070. 90% van de performance, voor de helft van de prijs..hmm. En natuurlijk, een GTX1070 kan je ook overclocken, maar veel verder dan 10% increase heb ik ze nog niet zien gaan.

Punt blijft dat, tenzij alle geruchten (welke allen redelijk op een lijn zitten) er faliekant naast zitten, de RX 480 een veel betere "bang for your buck" kaart is dan een GTX 1070. En niet alleen dat, maar de kaart bevindt zich ook in een prijscategorie wat veel meer mensen aanspreekt. Veruit de meeste gamers besteden tussen de 200 en 300 euro aan een GPU, de die-hards misschien een paar tientjes meer als op dat punt zich een GPU bevindt die de extra investering waard is (de GTX970 en R9 390 eerder dit jaar, t.o.v. de GTX960 en R9 380X). Prijzen van 500 euro is voor velen niet weggelegd of men vindt het t niet waard. Je ziet hier op het Tweakers forum wel genoeg mensen die zoiets aanschaffen, maar die mensen behoren tot de top 1-5% van de verkopen. Die paar procent van de verkopen vallen in het niets bij de mensen die GPU's kopen van 150, 200 of 250 euro, exact daar waar de RX 480 en RX 470 gepositioneerd worden.
Daarbij komt ook dat GPU's met een dergelijk hoge beginprijs vaak heel snel in waarde dalen als er nieuwe kaarten uitkomen. Binnen 2 jaar is een kaart van 500 euro nog geen 250 euro meer waard, terwijl een initieel 250 euro kostende GPU na diezelfde periode misschien nog 175 euro oplevert. 250 euro afschrijving t.o.v. 75 euro afschrijving. Van het verschil kan je al bijna weer een 250 euro kostende GPU van die nieuwe serie kopen, die geheid sneller is dan zelfs die voorheen 500 euro GPU (nieuwe RX 480 vs nieuwe GTX980 destijds).

Ik vind het enerzijds jammer dat AMD niet direct met de grote Vega kaarten komt, maar het is verkoop technisch een geniale move om de mid-tier kaarten, met prima performance, voor zo'n lage prijs op de markt te brengen. Tenzij NVidia snel met een competatieve GTX 1060 komt voor sub 300 euro denk ik dat NVidia in het 3e en 4e kwartaal van dit jaar wel eens flink kan gaan inleveren in marktaandeel.

edit: toevoeging aan 1e alinea

[ Voor 4% gewijzigd door Moi_in_actie op 22-06-2016 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temujin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-09 19:50

Temujin

Zegt ook wel eens iets

Neem aan dat dit om de eerste batches/dagen(weken?) gaat. Of komt er uberhaupt geen 4GB Ref meer?

Zelf net vandaag mijn 290x verkocht.. Hoopte stiekem volgende week een 480 4GB ref te kopen zodat ik maar 1 weekje zonder dGPU hoef te overbruggen. Nu kan dit met de 8GB variant nog steeds wel, maar kost me net een paar tientjes extra die ik ook in mijn zak had kunnen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
[...]

Wat bedoel je daarmee precies, we weten al dat er reference kaarten komen met 4gb. Bedoel je daarmee dat de OEM variant van de rx480 enkel in 8gb geleverd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:06
Nog één week, ik kan niet wachten. Zou wel jammer zijn als er alleen maar 8GB's zijn in het begin, mij leek 4GB ook genoeg. En ik ben wel benieuwd hoe de ref kaart zich mbt overklokken verhoudt tot de AIB's, maar ja, dat zal vast ook nog wel even duren voordat we die vergelijking kunnen maken, dus het wordt hoogst waarschijnlijk wel een ref. Mooi ding ook, ik heb ze gezien met en zonder backplate, weet iemand wat de standaard is? Een backplate vind ik toch wel belangrijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Nycrea op 22-06-2016 00:44 ]

🇺🇦

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
aminam schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 00:30:
[...]

Wat bedoel je daarmee precies, we weten al dat er reference kaarten komen met 4gb. Bedoel je daarmee dat de OEM variant van de rx480 enkel in 8gb geleverd wordt?
Ik gok dat hij bedoelt dat de 4gb versies allemaal custom pcb versies en of custom coolers zullen hebben. En dat de refferenced kaarten alleen 8gb versies zullen zijn.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

MazeWing schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 23:51:
[...]

$199 voor de 4gb en $249 voor de 8gb waren de geruchten toch?
Reken dit om naar euro's + BTW en zeer waarschijnlijk betalen wij ook, zoals helaas gebruikelijk, meer in de EU dan in de US. €300 is, zeker in het begin, echt geen onrealistisch hoog bedrag...
Anders lees je het topic even. In de laatste paar dagen is dit verhaal al minimaal twee keer ontkracht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcatha
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-05-2022
ik vraag me af hoeveel nvidia de prijzen kan laten zakken van oude gm204 chips. Ze zijn nog steeds 400mm2 . Natuurlijk zijn de productie kosten in de loop van de tijd gezakt maar het lijkt me sterk dat ze direct echt kunnen concurreren met de polaris chips zonder flink verlies er op te maken.
Ik ga er van uit de nvidia gewoon samen met zijn partners werkt en al een tijdje leveringen aan het afbouwen is geweest om de vooraden bij de partners te verminderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 01:25:
[...]

Anders lees je het topic even. In de laatste paar dagen is dit verhaal al minimaal twee keer ontkracht...
Dat is net zo goed gebaseerd op aannames als deze berekening. Daarbij zijn er enkele retailers geweest in verschillende landen die even een prijs online hadden staan en die snel weer weggehaald zijn, die kwamen allemaal rond de 300 euro uit. We gaan het zien. Ook de prijzen in Canada overschreiden dik de MSRP.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2016 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
tomcatha schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 03:25:
ik vraag me af hoeveel nvidia de prijzen kan laten zakken van oude gm204 chips. Ze zijn nog steeds 400mm2 . Natuurlijk zijn de productie kosten in de loop van de tijd gezakt maar het lijkt me sterk dat ze direct echt kunnen concurreren met de polaris chips zonder flink verlies er op te maken.
Ik ga er van uit de nvidia gewoon samen met zijn partners werkt en al een tijdje leveringen aan het afbouwen is geweest om de vooraden bij de partners te verminderen.
Ik denk dat het vooral de vraag is hoeveel lager ze willen gaan. Hawaii is ook 400+ mm2. En in het verleden had je de HD2900XT van 500+ voor lage prijzen. De winst marge staat dan alleen extreem onder druk.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Volgende week om deze tijd........

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Source
Temujin schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 00:21:
[...]

Neem aan dat dit om de eerste batches/dagen(weken?) gaat. Of komt er uberhaupt geen 4GB Ref meer?

Zelf net vandaag mijn 290x verkocht.. Hoopte stiekem volgende week een 480 4GB ref te kopen zodat ik maar 1 weekje zonder dGPU hoef te overbruggen. Nu kan dit met de 8GB variant nog steeds wel, maar kost me net een paar tientjes extra die ik ook in mijn zak had kunnen houden.
480 8GB reference + later custom
480 4GB enkel later custom
470 / 460 later later later enkel custom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
@The Source:

Duidelijke taal, bedankt voor info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tomcatha schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 03:25:
Ik denk dat het wel meevalt, ontwikkelingskosten zijn ondertussen denk ik al wel betaald en het mag dan wel een veel grotere GPU zijn is wel maar de relatief goedkoop 28nm proces en ook simpel 7Gb/s GDDR5. Weinig duurs in de videokaart zelf, alleen de erg aangepaste versies van de verschillende fabrikanten zullen misschien onder de kostprijs verkocht worden, maar daarvan zijn waarschijnlijk toch niet het meest op voorraad. Versies als de Strix, Gaming, G1 Gaming, etc worden veel betaalt en die zie ik nog wel veel dalen als er nog een grootte voorraad is tenminste.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Moi_in_actie schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 22:31:
[...]

Alleen doordat nvidia zo weinig chips beschikbaar heeft is elke chip die in een FE kaart gebruikt wordt natuurlijk wel concurrentie. En de FE eerder leveren is natuurlijk ook concurrentie.

Zoals vaak is nVidia weer FoS.

Anyway van mij kunnen ze die FE editie ergens ver weg verscholen voor de zon schuiven.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Nu online
The Source schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 09:11:
[...]
470 / 460 later later later enkel custom...
Weken of maanden? Ik zit zelf namelijk op een low-profile passief gekoelde kaart te wachten en krijg nou namelijk het gevoel dat het nog wel een half jaar kan duren.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derksenkarting
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-09 18:16
Een leuke leak, komt schijnbaar van Sapphire

edit: Ik heb trouwens het idee dat hier minimum framerates worden weergegeven bij de game resultaten, want voor gemiddelden is het nogal laag.

Bij OCUK wordt door de eigenaar gezegd dat hij wel direct 4GB versies beschikbaar heeft

[ Voor 21% gewijzigd door Derksenkarting op 22-06-2016 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twam
Hoe gaat dat eigenlijk met co-marketing in zijn werk? Ik zie vaak kaarten worden verkocht met games erbij; kunnen we dat gelijk verwachten, of later pas? Hangt dit van board partners af of van AMD zelf? Gebeurt dat op het prijspeil van de RX480 überhaubt? Ik zou me in sommige gevallen best kunnen laten leiden door wat voor game erbij zit, als de onderlinge verschillen vrij klein zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurensdbb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
Derksenkarting schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 11:35:
Een leuke leak, komt schijnbaar van Sapphire

edit: Ik heb trouwens het idee dat hier minimum framerates worden weergegeven bij de game resultaten, want voor gemiddelden is het nogal laag.

Bij OCUK wordt door de eigenaar gezegd dat hij wel direct 4GB versies beschikbaar heeft
Iedere keer er leak blijkt te komen zie ik de upgrade minder en minder worden.
Zelf zit ik nog met een 970GTX in mijn pc die momenteel ge-reflashed is op 1510 / 8000 Mhz i.p.v. de standaard 1280 / 7000 Mhz.. En daar haal ik op 3Dmark firestrike ook rond de 12 000..

Het ziet er dus niet naar uit dat dit een upgrade zal worden voor mij, jammer.. dan zal het de GTX 1070 worden. Crossfire daar heb ik het niet zo voor.. laat staan het verbruik alleen al.. |:( het is een investering die zich op 2 jaar terugverdiend. En dan laten we nog even buiten beschouwing hoe oud de GTX970 al is. Dit had eigenlijk hun antwoord moeten zijn 2 jaar geleden.

Ik denk dat de prijssetting heel scherp zal mogen zijn (€200-250), anders koop je beter een 2ehands GTX970 of 980 of die nu al rond de 200-250 beginnen lopen en naar mijn mening (let op , ik kom van ATI - 5 jaar lang - 3 kaarten, zit nu bij Nvidia en het loopt toch allemaal net iets 'sneller' vlot.

[ Voor 7% gewijzigd door laurensdbb op 22-06-2016 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derksenkarting
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-09 18:16
laurensdbb schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 11:52:
[...]

Iedere keer er leak komen lijken ze wel iedere keer slechter te worden. Jammer.
Zelf zit ik nog met een 970GTX in mijn pc die momenteel ge-reflashed is op 1510 / 8000 Mhz i.p.v. de standaard 1280 / 7000 Mhz.. En daar haal ik op 3Dmark firestrike ook rond de 12 000..

Het ziet er dus niet naar uit dat dit een upgrade zal worden voor mij, jammer.. dan zal het de GTX 1070 worden. Crossfire daar heb ik het niet zo voor.. laat staan het verbruik alleen al.. |:( het is een investering die zich op 2 jaar terugverdiend. En dan laten we nog even buiten beschouwing hoe oud de GTX970 al is. Dit had eigenlijk hun antwoord moeten zijn 2 jaar geleden.

Ik denk dat de prijssetting heel scherp zal mogen zijn (€200-250), anders koop je beter een 2ehands GTX970 of 980 of die nu al rond de 200-250 beginnen lopen en naar mijn mening (let op , ik kom van ATI - 5 jaar lang - 3 kaarten, zit nu bij Nvidia en het loopt toch allemaal net iets 'sneller' vlot.
Ik snap niet goed hoe dit een teleurstelling is als het al bijzonder lang erop lijkt dat we rond 390X/980 performance kunnen verwachten. Jouw flink overgeklokte 970 zal ook zo rond de performance van een stock 980 liggen. Je had dus al kunnen weten dat dit geen upgrade voor jou zou worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Nu online
laurensdbb schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 11:52:
[...]

Iedere keer er leak blijkt te komen zie ik de upgrade minder en minder worden.

Jouw overgeklokte GTX 970 doet 12000 in Firestrike. Volgens die leak doet de RX 480 ongeveer 100 punten minder. En dat is waarschijnlijk een op stock-snelheden geklokte kaart, of dicht in de buurt daarvan. Daar kan met een flinke overklok waarschijnlijk wel 25% bij op de score (en het stroomverbruik zal dan volgens mij ook minder zijn). Hoezo geen upgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurensdbb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
Derksenkarting schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 11:54:
[...]

Ik snap niet goed hoe dit een teleurstelling is als het al bijzonder lang erop lijkt dat we rond 390X/980 performance kunnen verwachten. Jouw flink overgeklokte 970 zal ook zo rond de performance van een stock 980 liggen. Je had dus al kunnen weten dat dit geen upgrade voor jou zou worden.
Het gaat er mij gewoon om, dat het lijkt, als men de GTX970-980 laat zakken naar het niveau van €300,
dat de verkoop van de RX480 wel nog eens zou kunnen tegenvallen.
Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.