CJ's AMD Radeon Info & Nieuwsdiscussietopic - Deel 135 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste
Acties:
  • 47.554 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
De lage kloksnelheden doen vermoeden dat er meer in zit, maar dat zal waarschijnlijk alleen het geval zijn als deze lage kloksnelheden gekozen zijn omdat dan voltage, frequentie en verbruik dan de beste verhoudingen vertonen. Vaak kiezen ze een zo hoog mogelijke frequentie tot op het punt waar het voltage te veel en te snel omhoog moet. Mits dit punt dan nog binnen de vermogens beperkingen blijft. Het de meest efficiënte verhouding ligt hier nog vaak onder qua frequentie en voltage. Het is dus hopen dat AMD voor dit punt is gegaan, en niet de voltage limiet van de chip.

Enfin, waarom zou AMD niet zelf gewoon een hogere frequentie kaart uitbrengen als de potentie zo makkelijk te benutten valt? GDDR5X erbij, twee zes pins voor het extra opgenomen vermogen en rond de 1,5GHz of zo en gaan met die banaan.

Frequentie is lineair met het verbruik en het voltage is kwadratisch. Bij hetzelfde voltage een verdubbeling van de frequentie betekend een verdubbeling van het verbruik. Houd je de frequentie gelijk en verdubbel je het voltage dan krijg je dus een verviervoudiging van het verbruik.

[ Voor 40% gewijzigd door madmaxnl op 16-06-2016 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 13:54:
[...]

niet ? ben je vergeten hoe het overclocken van de fury ging met third party tools ?
Het duurde lang voordat ze iets met voltage control konden doen, AMD als ontwerper van de kaart heeft zulke problemen niet ;)
Ik heb geen Fury gehad dus heb geen idee hoe dat bij die kaart ging. Voorheen had afterburner heel snel of vanaf het begin support voor voltage control.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astennu schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 17:47:
[...]

Ik heb geen Fury gehad dus heb geen idee hoe dat bij die kaart ging. Voorheen had afterburner heel snel of vanaf het begin support voor voltage control.
Oké ;), bij de fury zat het net even iets anders dus konden niks met afterburner.. zelfs het uitlezen van waarden was lastig/anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
  • Registratie: Augustus 2015
  • Nu online
gebruikte zelf sapphire trixx op de nano kon hem wel wat overclocken maar niet superhoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-08 15:00
Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 12:23:
[...]

Er komt een speciale overclock tool van AMD zelf :)
Daar was je vroeg bij:
AMD is launching a new overclocking tool for the RX 400 series with voltage control, oh and the RX 480 is capable of 1.5Ghz+ clock speeds.

Read more: http://wccftech.com/amd-r...ge-control/#ixzz4BobXxIJ1
Bron: http://wccftech.com/amd-r...ing-tool-voltage-control/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:29
Is het al de 29e? 7(8)7
gimme gimme gimme!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
1.5+ mmmh.
Het is wel de vaag of de chips het gaan kunnen. Onmogelijk is het zeker niet maar ik vraag me af of ze dat allemaal gaan halen. Als 1266 stock is is het wellicht wel te doen. Maar dan hebben ze wel aardig wat moeten aanpassen aan de architectuur. Oudere GCN gingen max vaak 1100-1150 (uitzonderingen daar gelaten). Alleen het nieuwe productie process lijkt mij dan niet voldoende om er zo veel bij te krijgen. Maar ik vind het zeker niet erg als ze over de 1500 kunnen :9~ >:)

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trygve
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:38

Trygve

Redacteur
Een 1st party overclocktool is leuk, maar nog liever zie ik een goeie update van Raptr, of de introductie van recording software met een nieuwe naam. Volgens de slides is Polaris in staat om 4K 60fps te encoden. De 29ste zou dan een mooi moment zijn om met een nieuwe Crimson te komen, en daarin Raptr of iets nieuws te verwerken. Die hele Gaming Evolved software is naar mijn idee te vaag, het is niet duidelijk aan te geven waarvoor het dient. Ik hoop dus dat ze Raptr er van lostrekken, en het zou daarnaast netjes zijn als ze oudere GCN-kaarten hierin ook ondersteunen met opnemen in 1080p60 (als ik kijk hoe goed OBS Studio werkt moet dat zeker mogelijk zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Raptr...bah Ik hou liever privé hoe en wat ik game :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
KillerAce_NL schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 10:55:
Raptr...bah Ik hou liever privé hoe en wat ik game :)
Lukt vandaag de dag bijna niet meer met zaken zoals Origin en Steam waar de games op draaien. Veel games moeten via zo'n platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Oke, maar een tweede die dat doet acht ik niet nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinester
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-07 11:52

Sinester

Game Guru

KillerAce_NL schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 11:31:
Oke, maar een tweede die dat doet acht ik niet nodig :)
Je hebt Raptr toch ook helemaal niet nodig? en wordt nergens verplicht
Het is ook een optioneel vinkje bij het installeren van de AMD Drivers

Heb het een tijd laten draaien voor de punten die je kreeg tijdens gamen, maar deed er verder niks mee
Nu heb ik het van me pc afgehaald

De opneem functie werk wel goed trouwens, maar voor mij ook niet interessant

[ Voor 8% gewijzigd door Sinester op 17-06-2016 12:09 ]

Hello there

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:01
Waarom stoppen amd en nvidia die recording niet gewoon in de driver. Stomme bloatware altijd..

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-09 18:36
haarbal schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 12:54:
Waarom stoppen amd en nvidia die recording niet gewoon in de driver. Stomme bloatware altijd..
Slim idee! bloatware in de driver stoppen! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:01
dylan111111 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 12:56:
[...]

Slim idee! bloatware in de driver stoppen! 8)7
Het zit toch al in de driver, je kan het alleen niet aansturen zonder die raptr/geforce experience.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik moet journalist worden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:46
Dat komt omdat er een post over deze tool op Reddit stond.
https://www.reddit.com/r/...w_amd_tech_and_thank_you/

Deze was gepost in de nacht van 15 naar 16 juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LongBowNL schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:48:
[...]

Dat komt omdat er een post over deze tool op Reddit stond.
https://www.reddit.com/r/...w_amd_tech_and_thank_you/

Deze was gepost in de nacht van 15 naar 16 juni.
Er was ook een artikel in de forbes waar ze het over meer "voltage control" hadden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
AMD Radeon RX 480 CrossFire 3DMark Performance
http://videocardz.com/611...ssfire-3dmark-performance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:51

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

1.8 ofzo performance winst *O*

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Damic schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 17:56:
[...]
Voor ongeveer €500 heb je dan gtx1080 performance :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Niet slecht :)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mits er voldoende ondersteuning is en frametimes verbeterd zijn.

Gebruikt 3d mark trouwens DX 12 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als de geruchten over haalbare 1,5ghz overclock op de 480 waar zijn en ie daarmee dichtbij de fury X komt dan ga ik gelijk mijn 970 vervangen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 21:08:
Verkoop hem nu maar dan, krijg je er ook nog wat voor. :p
Ik vind het prima als ik hem voor 150 weg kan doen en wat geld moet bijdoen voor een 480. wil alleen niet zonder kaart zitten nu ik zoveel vrij heb :p en voor hetzelfde geld wordt het ook een paperlaunch :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikkemans
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-09 14:12
Damic schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 17:56:
[...]
"Of course don’t forget those are just synthetic benchmarks. Just because RX 480 has 1.8x scaling in 3DMark, it does not mean it will scale just as good in games."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:39
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 21:46:
[...]

Ik vind het prima als ik hem voor 150 weg kan doen en wat geld moet bijdoen voor een 480. wil alleen niet zonder kaart zitten nu ik zoveel vrij heb :p en voor hetzelfde geld wordt het ook een paperlaunch :+
Volgens de geruchten presteerd de RX 470 zo'n 5% slechter dan de GTX 970 en de RX 470 is toch een €150 kaart? Met een overklok erop verslaat ie de GTX 970 met gemak. Dus €150 voor een tweedehands GTX 970 lijkt me optimistisch.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 16:37
nog even terug naar het ondertussen vergeten pareltje wat amd uitbracht, de Radeon Pro Duo. Heeft iemand enig idee hoe het ding vaart in europa ondertussen? Heb er verdomde weinig over gehoord na het zienv an 2 reviews na launch (die trouwens beiden van onverwachte bronnen waren)

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
aminam schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 22:38:
nog even terug naar het ondertussen vergeten pareltje wat amd uitbracht, de Radeon Pro Duo. Heeft iemand enig idee hoe het ding vaart in europa ondertussen? Heb er verdomde weinig over gehoord na het zienv an 2 reviews na launch (die trouwens beiden van onverwachte bronnen waren)
Pricewatch?
pricewatch: Sapphire Radeon Pro Duo 8GB
pricewatch: XFX Radeon Pro Duo 8GB
NitroX infinity schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 22:27:
[...]
de RX 470 is toch een €150 kaart?
Nee

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NitroX infinity schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 22:27:
[...]

Volgens de geruchten presteerd de RX 470 zo'n 5% slechter dan de GTX 970 en de RX 470 is toch een €150 kaart? Met een overklok erop verslaat ie de GTX 970 met gemak. Dus €150 voor een tweedehands GTX 970 lijkt me optimistisch.
Ja en de 970 kan niet overgeclockt worden natuurlijk... En AIB koelers hebben ook geen toegevoegde waarde zeker..
7(8)7

Een 970 die 980 prestaties haalt is heus wel 150 euro waard..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 23:11:

Een 970 die 980 prestaties haalt is heus wel 150 euro waard..
Misschien omdat de gemiddelde nVidia koper vaker teveel betaald. Realistisch gezien kan het best wel eens lager liggen, 70% van de nieuwwaarde is realistisch. Als je dan 180 euro rekent voor een RX 470 zit je op 135 euro voor een tweedehands GTX 970. Als je hoopt voor 150 euro dan reken je dus op een prijs van zo'n 215 euro minimaal voor een RX 470?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
Dat had ik al gezien maar ik doelde meer op een goeie review ofso

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AMD heeft gekozen om toen geen reviewsamples te verzenden, omdat het kaarten bedoeld voor VR waren terwijl er op dat moment geen toepassingen voor waren. Kaart was dus laat, maar voor het doel te vroeg, aldus AMD. Lijkt mij nu weinig nut om reviewsamples te verzenden, is nu te laat.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 23:25:
[...]

Misschien omdat de gemiddelde nVidia koper vaker teveel betaald. Realistisch gezien kan het best wel eens lager liggen, 70% van de nieuwwaarde is realistisch. Als je dan 180 euro rekent voor een RX 470 zit je op 135 euro voor een tweedehands GTX 970. Als je hoopt voor 150 euro dan reken je dus op een prijs van zo'n 215 euro minimaal voor een RX 470?
Ik denk niet dat een 470 in d ebuurt van een overclockte custom 970 komt. De enigste benchmarks die er zijn zijn aythetische benchmarks waar over het algemeen AMD beter in uitkomt dan in echte game benchmarks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je denkt dat er geen overgeklokte RX 470 kaarten komen en/of een RX 470 niet goed overgeklokt kan worden?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 00:07:
Je denkt dat er geen overgeklokte RX 470 kaarten komen en/of een RX 470 niet goed overgeklokt kan worden?
Vast wel maar die zullen dan ook duurder worden ;)

Ik schat de mrsp van de 470 op 179$ en dat custom overclock versies 220 euro gaan kosten dus dan zit je met 70% op 154 euro..
150 euro voor een redelijk jonge EVGA 970 SC 2.0 FTW vind ik dan een redelijke prijs.

maar we zullen zien. Wordt leuk om de V&A in de gaten te houden :+

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2016 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Het lijkt mij sterk dat een x70, welke dus net als de 270 en 370 een soort mid-end kaartje moet voorstellen over de 200 gaat.

De 480 is namelijk overduidelijk vooral bedoeld als vervanger voor de mensen met een 280 en 380, gezien het verschil voor mensen met een 290 en 390 nog behoorlijk klein is. Daar is de prijs dus ook naar, gewoon dezelfde range als de 380 en 380x, immers zou de 480 vanaf 199 dollar gaan. 20 dollar minder voor een 470 is gewoon erg raar.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cherrycoke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:34
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 18:43:
[...]

Mits er voldoende ondersteuning is en frametimes verbeterd zijn.

Gebruikt 3d mark trouwens DX 12 ?
Fire Strike gebruikt zowiezo Dx 11.

ik kan niet wachten totdat ik mag spelen met een rx 480 in mijn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobinHood schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 00:33:
Het lijkt mij sterk dat een x70, welke dus net als de 270 en 370 een soort mid-end kaartje moet voorstellen over de 200 gaat.

De 480 is namelijk overduidelijk vooral bedoeld als vervanger voor de mensen met een 280 en 380, gezien het verschil voor mensen met een 290 en 390 nog behoorlijk klein is. Daar is de prijs dus ook naar, gewoon dezelfde range als de 380 en 380x, immers zou de 480 vanaf 199 dollar gaan. 20 dollar minder voor een 470 is gewoon erg raar.
Raad eens wat voor mrsp de 370(X) had en welke mrsp de 380 bij launch had :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand hier ook enig idee hoe het zit met patenten op hardware technieken op videokaarten. We zien dat nvidia 70% winst claimt door SMP in VR, stel dat de nieuwe industrie standaard wordt (polymorph engine), kan AMD dit dan ook gewoon ondersteunen ?

Ik meen me te herinneren dat AMD als eerste met tesselation kwam (ATI Truform) en toch beschikt NVidia daar nu ook gewoon over ..
Is dat door AMD's open source goodwill ?

Even opgezocht, tesselation werd in DX11 als standaard in de API toegevoegd.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2016 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 01:07:
[...]

Raad eens wat voor mrsp de 370(X) had en welke mrsp de 380 bij launch had :+
Ik hoef niet te raden, ik zoek het gewoon op!

http://www.anandtech.com/show/9387/amd-radeon-300-series/2

$149 voor een R7 370 2GB, hetzelfde als de identieke R7 265
$199 voor een R9 380 2GB, 50 dollar goedkoper dan de identieke 285.

Wat is de MSRP van de goedkoopste 480? Juist, $199.

En wat betekenden die MSRP's voor de prijzen in Nederland?

Bij launch was de gemiddelde prijs van een pricewatch: MSI R7 370 Gaming 2GB, dat is dus al een gamingmodel, 175 euro.

En een pricewatch: MSI R9 380 Gaming 2GB deed zo'n 225.

Ik zou echt uitgaan van een $149 MSRP voor de 470, wat zo'n 175 euro gaat betekenen. En gezien de 470 alleen maar non-reference te krijgen is, is dat dus inclusief een prima koeler. 200+ voor dat ding zie ik alleen gebeuren als het een enorm OC'ed ding is, of bij de plaatselijke PC-boer die gewoon dingen standaard zeker 33% duurder maakt dan ze daadwerkelijk kosten.

Dus, koop ik een "zuipende" tweedehands GTX970 [hij is minder zuinig dan een 470 namelijk] die ook nog eens behoorlijk tragisch presteert in DX12 voor zo'n 150 euro, of koop ik voor 25 euro meer een modernere, nieuwe kaart, die zuiniger is en gehakt maakt van een 970 in DX12?

Ik weet het wel :P

Ik zie R9 290's, 390's en GTX 970's over 2 maanden echt wel voor zo'n 125 gemiddeld weggaan. Minder voor een reference 290 [100 euro misschien?], wat meer als je echt een vreselijk goede GTX970 of R9 390 hebt, die net nieuw is etc, heel misschien dat je dan nog iemand 150 euro uit zijn broekzak kan praten.

* RobinHood ziet zichzelf over een paar maanden wel kijken voor een tweedehands 470 of 480, niet echt sneller dan wat ik nu heb, wel moderner en zuiniger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-09 19:15

Racing_Reporter

Contentmaker

YouTube: Polaris - Final Countdown, Final Analysis

Explaining the specs and some history by logic. Vooral interessant dat volgens hem memory compression domweg ontbrak op de R9 290?

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobinHood schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 01:38:
[...]

Ik hoef niet te raden, ik zoek het gewoon op!

http://www.anandtech.com/show/9387/amd-radeon-300-series/2

$149 voor een R7 370 2GB, hetzelfde als de identieke R7 265
$199 voor een R9 380 2GB, 50 dollar goedkoper dan de identieke 285.

Wat is de MSRP van de goedkoopste 480? Juist, $199.

En wat betekenden die MSRP's voor de prijzen in Nederland?

Bij launch was de gemiddelde prijs van een pricewatch: MSI R7 370 Gaming 2GB, dat is dus al een gamingmodel, 175 euro.

En een pricewatch: MSI R9 380 Gaming 2GB deed zo'n 225.

Ik zou echt uitgaan van een $149 MSRP voor de 470, wat zo'n 175 euro gaat betekenen. En gezien de 470 alleen maar non-reference te krijgen is, is dat dus inclusief een prima koeler. 200+ voor dat ding zie ik alleen gebeuren als het een enorm OC'ed ding is, of bij de plaatselijke PC-boer die gewoon dingen standaard zeker 33% duurder maakt dan ze daadwerkelijk kosten.

Dus, koop ik een "zuipende" tweedehands GTX970 [hij is minder zuinig dan een 470 namelijk] die ook nog eens behoorlijk tragisch presteert in DX12 voor zo'n 150 euro, of koop ik voor 25 euro meer een modernere, nieuwe kaart, die zuiniger is en gehakt maakt van een 970 in DX12?

Ik weet het wel :P

Ik zie R9 290's, 390's en GTX 970's over 2 maanden echt wel voor zo'n 125 gemiddeld weggaan. Minder voor een reference 290 \[100 euro misschien?], wat meer als je echt een vreselijk goede GTX970 of R9 390 hebt, die net nieuw is etc, heel misschien dat je dan nog iemand 150 euro uit zijn broekzak kan praten.

* RobinHood ziet zichzelf over een paar maanden wel kijken voor een tweedehands 470 of 480, niet echt sneller dan wat ik nu heb, wel moderner en zuiniger.
Raar ik vond toch echt een mrsp van 179$ misschien keek ik naar de 370x maar goed.

we zullen moeten wachten op de reviews maar ik verwacht gewoon echt niet dat de 470 een 970 voorbij gaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kwam langs dit artikel, het is wel een beetje overdreven , maar misschien dat er wel een kern van waarheid in zit :)
http://wccftech.com/amd-r...-voltage-2/#ixzz4Bqhp1rck

Het zou erg mooi zijn als dit te halen is, echter met eerste generatie op 14nm heb ik er zo mijn twijfels bij, de clocks worden vaak pas beter wanneer er kleine verbeteringen/ optimalisaties aan het productie proces worden doorgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Maar waarom zou nVidia wel 2GHz kunnen halen op 16nm en AMD geen 1.5GHz op 14nm?

Natuurlijk, architectuur speelt een belangrijke rol in kloksnelheid, maar we weten niet wat voor snelheden AMD in gedachten heeft gehad bij het ontwikkelen van de chip en hoeveel ruimte ze hebben overgelaten bij het vastleggen van de uiteindelijke kloksnelheden.

Bedenk bijvoorbeeld ook dat GM104 veel lager was geklokt voor de referentie kaarten, dan wat de chips werkelijk aan konden. NVidia heeft toen bewust gekozen voor lagere kloksnelheden, waarmee ze een laag verbruik kregen en veel overklok ruimte. AMD heeft misschien gekozen voor eenzelfde strategie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Racing_Reporter schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 09:46:

Explaining the specs and some history by logic. Vooral interessant dat volgens hem memory compression domweg ontbrak op de R9 290?
Natuurlijk ontbrak memory compression op de 290 en 390. Dat zit simpelweg niet in die generatie GCN, vandaar ook de erg brede geheugenbus van 512bit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Racing_Reporter schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 09:46:

Die eerste halve minuut :') Zit er altijd extreem naast met zijn voorspellingen en dan heeft die het over dicht bij. _O-

Voor de rest is alles hier al meermaals langs geweest, dus je mist niks als je de video niet ziet.

[ Voor 20% gewijzigd door -The_Mask- op 18-06-2016 14:59 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
-The_Mask- schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 14:53:
[...]

Die eerste halve minuut :') Zit er altijd extreem naast met zijn voorspellingen en dan heeft die het over dicht bij. _O-

Voor de rest is alles hier al meermaals langs geweest, dus je mist niks als je de video niet ziet.
Het youtube niveau is zo ontzettend laag dat er niet veel nodig is om als super goed aanschouwd te worden. :) Zoals ik eerder bijvoorbeeld aangaf dat channels die een pro duo ontvangen hadden mager waren, pcper en tech showdown. Die laatste zij in een latere video dat hij teleurgesteld was in de rx480 omdat hij 150w tdp zou hebben net als de 1070 terwijl die sneller was!!??? Dat is toch verschrikkelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Hij doet voorspellingen zoals we ze hier inderdaad ook wel eens voorbij zien komen. Desalniettemin vind ik zijn filmpjes wel leuk om te bekijken. Ik vind zijn redenatie wel goed, maar soms wat te optimistisch. Zo vraag ik me af hoe die bij 5 a 10% IPC komt. Daarnaast gaat die TFlops met elkaar vergelijken om aan de hand daarvan de performance te bepalen. De Fury (X) heeft al mooi laten zien dat die vlieger i.i.g. niet altijd op gaat. Lang verhaal kort, gewoon wachten op de reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja klopt het niveau op YouTube zit idd rond het nulpunt, dan is zoiets natuurlijk al snel vrij goed in vergelijking met de rest.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 12:58
RobinHood schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 14:40:
[...]

Natuurlijk ontbrak memory compression op de 290 en 390. Dat zit simpelweg niet in die generatie GCN, vandaar ook de erg brede geheugenbus van 512bit.
Er is niet zoiets als "memory compression". Als je zo'n term al wil gebruiken zou dat slaan op enige vorm van compressie op eender welke data. Compressie wordt al jaren toegepast op allerlei dingen, maar het is pas sinds (relatief) kort dat ze dit (lossless) met textures doen. Nvidia begon er mee om zo met minder bandwidth dezelfde prestaties te kunnen halen. En AMD doet dat dus ook vanaf GCN3.

Waarom ze dat niet eerder deden? Omdat het simpelweg niet nodig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 19:35
Werelds schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 17:23:
Er is niet zoiets als "memory compression". Als je zo'n term al wil gebruiken zou dat slaan op enige vorm van compressie op eender welke data. Compressie wordt al jaren toegepast op allerlei dingen, maar het is pas sinds (relatief) kort dat ze dit (lossless) met textures doen.
LOL, wat een complete onzin. Als je er geen verstand van heb, zeg dan gewoon niets. 8)7

Texture-compressie is al meer dan tien jaar doodnormaal, en daar zijn tientallen varianten van, waarvan het hedendaags populairste formaat S3TC (DXT) uit 1999 stamt. Daarnaast heeft textures compressen natuurlijk 0.0 effect op de performance gezien dat, of bij een laadscherm word ingeladen, of gestreamed word.

De memory compression waar we het hier over hebben gaat voornamelijk om bandbreedte intensieve frame- en backbuffer interacties, zoals MSAA, 'dure' shaders die pixeldata uit meerdere buffers moeten halen, en zaken zoals SSAO/HBAO die per pixel >30 z-buffer fetches uitvoerd.

AMD heeft overigens sinds GCN 1.2 (290/390 niet dus) een vorm van 'memory compression', namelijk delta compression, wat NV sinds Fermi gebruikt (als ik mij niet vergis). Niets nieuws dus, die memory compression, maar Nvida wist het met de GTX980 goed te marketen.

[ Voor 3% gewijzigd door SirNobax op 18-06-2016 20:06 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 12:58
SirNobax schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 19:40:
LOL, wat een complete onzin. Als je er geen verstand van heb, zeg dan gewoon niets. 8)7

Texture-compressie is al meer dan tien jaar doodnormaal, en daar zijn tientallen varianten van, waarvan het hedendaags populairste formaat S3TC (DXT) uit 1999 stamt. Daarnaast heeft textures compressen natuurlijk 0.0 effect op de performance gezien dat, of bij een laadscherm word ingeladen, of gestreamed word.

De memory compression waar we het hier over hebben gaat voornamelijk om bandbreedte intensieve frame- en backbuffer interacties, zoals MSAA, 'dure' shaders die pixeldata uit meerdere buffers moeten halen, en zaken zoals SSAO/HBAO die per pixel >30 z-buffer fetches uitvoerd.

AMD heeft overigens sinds GCN 1.2 een vorm van 'memory compression', namelijk delta compression, wat NV sinds Fermi gebruikt (als ik mij niet vergis). Niets nieuws dus, die memory compression, maar Nvida wist het met de GTX980 goed te marketen.
Ten eerste is DXT lossy. Ten tweede is dat inderdaad al veel eerder in het hele proces van belang, dat is ook niet waar ik het over heb.

DCC werkt binnen de GPU zelf, zowel bij Nvidia als bij AMD. Ik had wellicht niet specifiek textures moeten noemen omdat dat niet het enige is, maar daar werkt DCC even goed op en juist met textures is het extreem effectief. Daarnaast werkt DCC inderdaad op verschillende targets, echter staat dat los van de Z-Buffer, daar hebben beide al jarenlang andere compressors voor (zowel depth als stencil targets; DCC doet daar niets mee, dat werkt zoals de naam al aan geeft op kleuren). In beide gevallen comprimeert DCC echter niet alles (omdat ook niet alles te comprimeren valt), dus de term "memory compression" is en blijft gewoon onzin.

In elk geval bij AMD (bij Nvidia kan ik het me even niet herinneren) zit er ook in de shaders wat meer logica om hier mee om te gaan. Die kunnen gecomprimeerde data direct uitlezen, met als gevolg dat een render target dat naar een texture gaat die data niet hoeft te decomprimeren en DCC dus geen negatieve impact heeft op performance. Dat is waarom ik met name textures noemde, omdat compressie an sich geen netto winst op hoeft te leveren als je alles ook weer moet decomprimeren. Bij textures is dat dus niet het geval en win je dus niet alleen bandbreedte, maar verlies je ook geen cycles.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Probeer het de volgende keer eens iets respectvoller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaPiGr
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 27-11-2024
https://www.reddit.com/r/...s_live_benchmarking_with/

Zelfde gozer die de r9 290x lightning cooler had gemonteerd op de rx 480 deed een stream met de rx 480.

Hij speelde overwatch op 1440p en alles maxed out. De kaart zat ongeveer rond de 60-70 fps maar het beeldscherm die hij gebruikte was 70hz dus dat was he maximale wat gehaald werd. :)

De stream is ondertussen alweer een tijdje gestopt. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cherrycoke
CaPiGr schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 22:54:

Zelfde gozer die de r9 290x lightning cooler had gemonteerd op de rx 480 deed een stream met de rx 480.

Hij speelde overwatch op 1440p en alles maxed out. De kaart zat ongeveer rond de 60-70 fps maar het beeldscherm die hij gebruikte was 70hz dus dat was he maximale wat behaald werd. :)

De stream is ondertussen alweer een tijdje gestopt. ;w
geen opname van de stream?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cherrycoke schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 22:57:
[...]

geen opname van de stream?
Ik dacht dat die gast al debunked was.. en mocht dit toch allemaal waar zijn dan zijn de resultqten niet echt geweldig.. langzamer dan de 390x

Maar goed gewoon wachten op echte reviews

In anders nieuws :

Gerucht over AIB'a die een 300$ RX480 gaan leveren die op 1500mhz draait en daarmee 1070 prestaties evenaart met ruimte om tot 1600mhz te gaan.

Zoutvaatje staat klaar

https://forums.overclocke...p=29645736&postcount=4042

EDIT:

Een wccftech artikel over de 1500mhz versies van de 480 werd gelink op de officiële Italiaans Sapphire Facebook pagina... Zou het dan toch echt zo zijn :D ook is AMD blijkbaar niet zo blij met deze leaks op wccftech en probeerden ze wccftech een NDA te laten tekenen.

Kan wellicht ook verklaren waarom AMD het aantal TFLOPS niet wil speciferen

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2016 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cherrycoke
http://m.nasdaq.com/symbol/amd

hoge verwachtingen

[ Voor 17% gewijzigd door cherrycoke op 18-06-2016 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

CaPiGr schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 22:54:

Hij speelde overwatch op 1440p en alles maxed out. De kaart zat ongeveer rond de 60-70 fps maar het beeldscherm die hij gebruikte was 70hz dus dat was he maximale wat gehaald werd. :)
Het probleem met een kaart te "tonen" via in-game gameplay is sowieso nutteloos, zeker aangezien de RX480 geen snelheidsrecords gaat verbreken dus makkelijk na te bootsen is met een bestaande R9 kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 15:56
Hoe denk je dat huidige drivers omgaan met de nieuwe architectuur. Ook al heb je de beschikking over een hele vroege beta driver voor de kaart zal het totaal niet representatief zijn

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepperNutz
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Begrijp ik het goed dat AMD en hun partners niks prijsgeven over de custom coolers van de verschillende merken tot 29e van deze maand?
Ik wil namelijk eind van maand een custom RX 480 aanschaffen. En hoe groot is de kans op een paper launch bij AMD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:46
Zie deze post van The Source: The Source in "CJ's AMD Radeon Info & Nieuwsdiscussietopic - Deel 134"

Hij verwacht ze pas een paar weken/een maand na de launch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Custom RX 480 versies komen waarschijnlijk een paar weken later ja, aangezien daar een reference design van is. Custom versies van de RX 460 en 470 komen direct aangezien daar geen reference versie van is.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Trygve

Trygve

Redacteur
Afbeeldingslocatie: https://a.disquscdn.com/uploads/mediaembed/images/3820/7782/original.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UbP8DR1.png

[ Voor 22% gewijzigd door Trygve op 19-06-2016 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Laatst online: 18-08 23:53
Hm €230 en dan 29% er bovenop aan import en btw. Kom je op €306 uit het hoofd. Toch al wat prijziger dan menigeen roept. Dan Mey beetje pech zijn prijzen veel hoger in begin door schaarste weer 100 extra. Dan kom je toch al redelijk dicht van 1070 prijzen in de buurt. Mag dan wel een hele goede 100% kans overklokkker zijn wil hij kans maken.
Ik.twijfel nog €250 voor een 8gb kaart lijkt me gewoon niet realitisch en meer wishfull thinking.

Ik verwacht eerder een prijs van €349 als hij net te koop is

[ Voor 6% gewijzigd door ErikRo op 19-06-2016 15:20 ]

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smeldor
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:09
ErikRo schreef op zondag 19 juni 2016 @ 15:19:
Hm €230 en dan 29% er bovenop aan import en btw. Kom je op €306 uit het hoofd. Toch al wat prijziger dan menigeen roept. Dan Mey beetje pech zijn prijzen veel hoger in begin door schaarste weer 100 extra. Dan kom je toch al redelijk dicht van 1070 prijzen in de buurt. Mag dan wel een hele goede 100% kans overklokkker zijn wil hij kans maken.
Ik.twijfel nog €250 voor een 8gb kaart lijkt me gewoon niet realitisch en meer wishfull thinking.

Ik ben benieuwd. Ik heb net mijn 290 verkocht omdat deze toch vrij luidruchtig is en ik eens wat anders wil. Of ik koop een 390(x) of 970 voor een leuke tweedehands prijs of ik ga voor de 480 8gb indien de richtprijs van 250 euro klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trygve

Trygve

Redacteur

Het kan nog meevallen: importheffingen voor high-tech-producten EU grotendeels weg per 1 juli 2016
199 dollar voor het 4GB-model is 176.5 euro bruto. Dat keer 1.21 is 213.5 euro netto. In het begin zal het vast duurder zijn, maar bij voldoende aanbod/levering moet 225 euro voor de 4GB reference dan mogelijk zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zo werkt dat niet. Je kunt gewoon omrekenen en de btw erbij doen en dan zit je op het bedrag, geen importheffing, geen andere gekke bedragen erbij, niks. Gewoon omrekenen en btw erbij en dat is het. Zo werkt het altijd. Alleen als je dus amper kaarten kunt leveren zoals nu de GTX 1070 en GTX 1080 en dan gaat iedereen meer winst pakken aangezien ze dan ook wel verkocht worden.
Werd denk ik altijd al betaald door de fabrikant, aangezien het hier nooit duurder was.

[ Voor 20% gewijzigd door -The_Mask- op 19-06-2016 15:37 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 13:30

Nutral

gamer/hardware freak

-The_Mask- schreef op zondag 19 juni 2016 @ 15:36:
[...]

Zo werkt dat niet. Je kunt gewoon omrekenen en de btw erbij doen en dan zit je op het bedrag, geen importheffing, geen andere gekke bedragen erbij, niks. Gewoon omrekenen en btw erbij en dat is het. Zo werkt het altijd. Alleen als je dus amper kaarten kunt leveren zoals nu de GTX 1070 en GTX 1080 en dan gaat iedereen meer winst pakken aangezien ze dan ook wel verkocht worden.

[...]

Werd denk ik altijd al betaald door de fabrikant, aangezien het hier nooit duurder was.
Ik denk dat het eerder was omdat de euro vrij sterk was tegenover de dollar, dus de wisselkoers maakt dan veel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

MOOOOOOOOOREE TERAFLOPS MOOOOOOOOORRRRRRRREEEEEE O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-08 15:00
aminam schreef op maandag 20 juni 2016 @ 07:42:
[...]

Whohoo backplate, i like :9~
Die lijkt optioneel te zijn voor de reference kaart. Dus naast een eigen stikkertje kunnen fabrikanten ook kiezen of ze een backplate willen hebben :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NitroX infinity
Meer fototjes en wat info over de RX 480;

http://imgur.com/a/N0sx7

Is kennelijk 24cm lang en blijft relatief koel onder load.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nutral schreef op maandag 20 juni 2016 @ 08:49:
[...]

Ik denk dat het eerder was omdat de euro vrij sterk was tegenover de dollar, dus de wisselkoers maakt dan veel goed.
Nee ook het de eurokoers van meerdere jaren geleden was het gewoon perfect om te rekenen. Aantal jaar terug was het gewoon dollar wordt euro met btw, nu doordat de voor ons minder gunstige koers, wordt het duurder.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
NitroX infinity schreef op maandag 20 juni 2016 @ 11:47:
Meer fototjes en wat info over de RX 480;

http://imgur.com/a/N0sx7

Is kennelijk 24cm lang en blijft relatief koel onder load.
Als je naar de firestrike scores kijkt is hij op Extreme setting iets sneller dan een R9 390X en op Ultra levels is hij net zo snel als een R9 290X / R9 390:

http://us.hardware.info/r...ire-strike-extreme--ultra

Nu zijn 1080p en 1440p + vr resoluties natuurlijk het belangrijkste voor deze kaart en aangezien 1440p zwaarder is moet dat wel goed komen qua prestaties (mits deze leaks kloppen)
I cant wait to get me one of these! die dual fan designs kunnen me gestolen worden. Refferenced all the way! :)

[ Voor 19% gewijzigd door Astennu op 20-06-2016 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Astennu schreef op maandag 20 juni 2016 @ 16:10:
[...]

Als je naar de firestrike scores kijkt is hij op Extreme setting iets sneller dan een R9 390X en op Ultra levels is hij net zo snel als een R9 290X / R9 390:

http://us.hardware.info/r...ire-strike-extreme--ultra

Nu zijn 1080p en 1440p + vr resoluties natuurlijk het belangrijkste voor deze kaart en aangezien 1440p zwaarder is moet dat wel goed komen qua prestaties (mits deze leaks kloppen)

[...]

I cant wait to get me one of these! die dual fan designs kunnen me gestolen worden. Refferenced all the way! :)
Is reference niet lawaaieriger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Sj44k13 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 16:20:
[...]

Wat zeggie? :+

Maar serieus; de RX 480 zal heel wat minder hitte produceren dan een R9 290(X) dus hoeft een vergelijkbare fan ook niet zo hard te werken en zal dus stiller zijn. Ik denk dat de reference koelers nog wel eens heel leuk kunnen presteren qua geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
NitroX infinity schreef op maandag 20 juni 2016 @ 16:22:
[...]

Wat zeggie? :+

Maar serieus; de RX 480 zal heel wat minder hitte produceren dan een R9 290(X) dus hoeft een vergelijkbare fan ook niet zo hard te werken en zal dus stiller zijn. Ik denk dat de reference koelers nog wel eens heel leuk kunnen presteren qua geluid.
Ik hoop het. Mijn oude radeon 4890 reference was soms net een vliegtuig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Het voordeel met een blower-cooler van een referencekaart is dat ie de hete lucht onmiddellijk uit je kast mikt, voor kleinere builds is dat veel interessanter want dan moet je niet met een bende casefans de boel niet binnen de perken houden. Het helpt zeker dat het opgenomen vermogen ook een pak (ong. de helft) gezakt is, waardoor beide minder noodzakelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smeldor
Valt me toch een beetje tegen dat hij op het niveau komt van de 390. Had toch eerder verwacht dat hij meer in de buurt van de 980 zou zitten. Maar goed eerst meer echt benches afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
Smeldor schreef op maandag 20 juni 2016 @ 16:40:
Valt me toch een beetje tegen dat hij op het niveau komt van de 390. Had toch eerder verwacht dat hij meer in de buurt van de 980 zou zitten. Maar goed eerst meer echt benches afwachten.
Dit zijn nog vroege benchmarks, niet eens in-game en zonder driver optimalisatie nog wel erg vroeg om conclusies te trekken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smeldor
aminam schreef op maandag 20 juni 2016 @ 16:47:
[...]

Dit zijn nog vroege benchmarks, niet eens in-game en zonder driver optimalisatie nog wel erg vroeg om conclusies te trekken :)
Daarom idd dat ik zeg eerst maar echte benchmarks afwachten. Ik verwacht gewoon heel veel van deze kaart en zit momenteel zonder dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-01 14:21
Huh, waarom tegenvallen?

Prestaties waarschijnlijk tussen R9 390/ GTX980 en de R9 390X, voor een zacht prijsje vanaf ~220-250 Euro.
De GTX980 gaat tegenwoordig nog voor minimaal 370 Euro de deur uit.

Wat wil je nog meer? :?

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smeldor
Indy91 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 16:57:
[...]

Huh, waarom tegenvallen?

Prestaties waarschijnlijk tussen R9 390/ GTX980 en de R9 390X, voor een zacht prijsje vanaf ~220-250 Euro.
De GTX980 gaat tegenwoordig nog voor minimaal 370 Euro de deur uit. Wat wil je nog meer? :?
een 390 en 970 kosten nu toch ook maar rond de 250/300 euro en zullen nog verder zakken. Zoveel verschil vind ik het niet buiten dat ze minder vebruiken en beter overclockbaar zijn. En ik moet eerst ook nog maar eens zien of de prijzen daadwerkelijk zo zijn. Als ze in gamingbenchmarks de 980 op de hielen kunnen zitten dan vind ik het zeker de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Sj44k13 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 16:20:
[...]

Zie de GTX980 refferenced cooler. De RX480 verbruikt nog minder.
Het probleem met de R9 290X was dat de chip aanzienlijk meer verbruikte en dus warmte genereerde de cooler had ook wel wat beter gekund dat allemaal samen zorgde er voor dat hij herrie maakte.

Een 980 Ti die je overclocked maakt ook redelijk wat geluid maar dan heb je het over kaarten die 250-300 watt trekken. De GTX980 stock verbruikt 175 en die is lekker stil. De RX480 komt mogelijk nog onder de 150 watt uit en max 150watt dat moet makkelijk stil te koelen zijn.
Een R9 390X verslaat de 980 in moderne games dus ik zie het probleem niet :)
Als de firestrike scores kloppen zit hij op R9 390X level. 4K is niet de doelgroep voor deze kaart dus het maakt niet uit dat hij daar op R9 390 level zit.
Dat zou heel mooi zijn maar gezien de grote van de chip en het prijs target niet echt realistisch.

[ Voor 42% gewijzigd door Astennu op 20-06-2016 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15-09 08:09
Astennu schreef op maandag 20 juni 2016 @ 17:11:

Dat zou heel mooi zijn maar gezien de grote van de chip en het prijs target niet echt realistisch.
Neuh, als dat al lukt zijn dat met heel zeldzaam grote overclocks.

Het ziet er veelbelovend uit, dat zeker, maar die 390X lijkt me qua targets al heel mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Twam schreef op maandag 20 juni 2016 @ 17:37:
[...]

Neuh, als dat al lukt zijn dat met heel zeldzaam grote overclocks.

Het ziet er veelbelovend uit, dat zeker, maar die 390X lijkt me qua targets al heel mooi.
Dat weten we nog niet. Ligt aan de base clock en hoeveel rek er in zit. Het zou best kunnen dat je met overvoltage 1600 mhz kan halen wie weet clocken ze heel goed. Misschien valt het ook tegen. Allemaal aannames op dit punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sj44k13 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 16:26:
[...]

Ik hoop het. Mijn oude radeon 4890 reference was soms net een vliegtuig.
Dat is een kaart uit 2009, zeven jaar geleden dus. Dat lijkt me nou niet bepaald het meest relevante referentiemateriaal. :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NitroX infinity

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Vraag op het forum over de omvang van voorraad die overclockers.co.uk heeft ontvangen werd beantwoord met "ample", ofwel, meer dan genoeg, meer dan genoeg.

https://forums.overclocke...p=29653175&postcount=4713

Zal dus geen paper launch zijn, maar wel 1 met alleen reference coolers, welke werd omschreven als
No custom stuff, ref. only which in my view is fine as AMD nailed the cooler this time, it looks great, is quiet and performs.
https://forums.overclocke...p?p=29653170#post29653170

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
Ook wel grappig dat tweakers tegenwoordig als bron gebruikt wordt lol;

YouTube: How Powerful is AMD's RX 470?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Nu ben ik wel benieuwd naar die reference kaarten, als de coolers zo stil zijn moet ik toch misschien maar overwegen mijn dual 290X met custom coolers te vervangen door dual reference RX480.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepperNutz
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Phuncz schreef op maandag 20 juni 2016 @ 22:35:
Nu ben ik wel benieuwd naar die reference kaarten, als de coolers zo stil zijn moet ik toch misschien maar overwegen mijn dual 290X met custom coolers te vervangen door dual reference RX480.
Ik zit over hetzelfde na te denken. Maar als die custom kaarten straks veel verder overgelockt kunnen worden is dat wel het wachten waard imo. Alleen nog 4+ weken met een igpu :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ligt er aan wat je doel is
Het zal iets sneller zijn en zuiniger.

Maar het is geen super groot verschil qua prestaties.
Met oc verwacht ik dat het verschil groter wordt on het voordeel van de RX480.
PepperNutz schreef op maandag 20 juni 2016 @ 22:41:
[...]

Ik zit over hetzelfde na te denken. Maar als die custom kaarten straks veel verder overgelockt kunnen worden is dat wel het wachten waard imo. Alleen nog 4+ weken met een igpu :X
We vind je een super groot verschil? Ik zou daar naar niet veel van verwachten kijk naar het verleden dan heb je het over 50-100 mhz verschil en dus nog geen 4-8% verschil. Die custom kaarten worden hoogst waarschijnlijk meer dan 10% duurder.

Soms overclocken die niet eens veel beter bij de 290 serie was het soms 25 mhz verschil niet echt de moeite. Daar kocht je ze vooral voor de stillere koeler of je moet met LN2 aan de slag willen en meer phases nodig hebben. Maar voor lucht oc is refferenced meestal prima.

[ Voor 51% gewijzigd door Astennu op 20-06-2016 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nieuwe koelers lijken veel belovend, maar toch ga ik op een custom kaart wachten met minimaal een 8 pins connector zodat er wat meer ruimte voor OCen is. Mocht er genoeg ruimte voor OC zijn binnen de 150 watt TDP dan ga ik waarschijnlijk voor een refrence kaart, want hij ziet er niet verkeerd uit ! Het verbaast mij dat er nog geen foto's zijn uitgelekt Custom koelers, ik hoop niet dat die pas een maand later op de markt komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Ik zeg doen. Ik heb mijn R9 295x2 verkocht. Hopelijk is de RX 480 CF een stukje sneller en met een overklok helemaal. 290 CF en 295x2 was gewoon niet te doen op mijn zolder kamer met warm weer :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
De 8GB zal in CF ook wel nuttig zijn t.o.v. de 4GB van de R9 290(X) kaarten. Het is niet veel, maar met frametijden kan het zeker helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bermuda1980
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:32
Zo te zien nog niet geplaatst maar volgens de Poolse AMD facebook is de 8GB $229 MSRP.

https://www.reddit.com/r/..._480_8gb_msrp_is_229_usd/
Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.