CJ's AMD Radeon Info & Nieuwsdiscussietopic - Deel 135 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste
Acties:
  • 47.550 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-08 15:00
Racing_Reporter schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 08:51:
http://www.tweaktown.com/...ed-vr-backpack/index.html

Is dit mensen nablaten, kijkt TT niet verder dan z'n neus lang is? Opeens wordt er toch wel melding gemaakt van een Polaris XT, wat me wel een safe bet lijkt op de lange termijn. Er moeten natuurlijk wel nieuwe producten komen om nieuwe kaarten van nVidia te kunnen bekampen. Maar dat zou betekenen dat er exemplaren opzij zouden worden gelegd die óf veel hoger kunnen klokken, óf meer ingeschakelde CU's hebben. Got to be one of those two. Weet iemand al of op RX 480 alles al ingeschakeld is wat er op de chip zit?
Er gaan al heel lang geruchten over een variant met 2560 cores, dat ze die laatste 256 cores hebben uitgeschakeld om een hogere yield te krijgen of dat alle volledigwerkende chips zijn opgekocht door Apple.

Tot nu toe zijn er geen echt overtuigende leaks geweest die dit bevestigen, dus het kan goed zijn dat full-Polaris echt 2304 cores is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 12:58
-The_Mask- schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 22:59:
Wat wel jammer is dat de IPC zo te zien niet is verbeterd. Maar aan de andere kant performance/watt is wel verbetert en dit komt niet alleen door 14nm FinFET LPP waardoor je dus meer streamprocessors kunt toevoegen en hetzelfde verbruik kunt houden.
Heb dit net ook eens bekeken en ik zie het inderdaad ook niet echt.

Even uitgaande van nog steeds 64 SP's per CU en dan 28 of 32 CU's voor de 470 komen we uit op 1792 of 2048 SP's. Tonga Pro en XT dus, 380 en 380X.

Een FS score van net over de 9000 valt dan enigzins tegen; Tonga XT en Pro zitten op zo'n 7600 en 8400. Dat is dan echter op 970 MHz, dus tenzij de 470 dramatisch langzamer tikt dan we verwachten zie ik ook geen IPC verbetering. Een 175 MHz OC op m'n 970 (13,7%) geeft me een dikke 1000 punten extra, zo'n 10% hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-09 19:15

Racing_Reporter

Contentmaker

Toettoetdaan schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 09:01:
[...]

Er gaan al heel lang geruchten over een variant met 2560 cores, dat ze die laatste 256 cores hebben uitgeschakeld om een hogere yield te krijgen of dat alle volledigwerkende chips zijn opgekocht door Apple.

Tot nu toe zijn er geen echt overtuigende leaks geweest die dit bevestigen, dus het kan goed zijn dat full-Polaris echt 2304 cores is.
TweakTown OK - we've got the article updated, guys! Polaris XT is Polaris 10 XT, which we know as Polaris 10, confirmed by AMD to us direct.

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Astennu schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 01:46:
Is die 5Tflop al bevestigd voor de RX470? ik zou het gat tussen de RX470 en de RX480 wel wat groter verwachten dan 15% zeker als die RX460 maar 2Tflops heeft.
Xtuv schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 08:45:
AMD geeft zelf >5 op voor de RX 480 maar heeft nog niks over tflops van de 470 gemeld. 5 lijkt mij ook wishful thinking.
De verwachte kloksnelheid en streamprocessors zijn 1206MHz boost en 2048 streamprocessors dat komt op 4,94Tflops
Toettoetdaan schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 08:49:

Ik denk dat hun bron gemeete waardes heeft gegeven,
Ik denk dat ze te veel gezogen hebben op hun bron.
Racing_Reporter schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 08:51:
http://www.tweaktown.com/...ed-vr-backpack/index.html

Is dit mensen nablaten, kijkt TT niet verder dan z'n neus lang is? Opeens wordt er toch wel melding gemaakt van een Polaris XT, wat me wel een safe bet lijkt op de lange termijn. Er moeten natuurlijk wel nieuwe producten komen om nieuwe kaarten van nVidia te kunnen bekampen. Maar dat zou betekenen dat er exemplaren opzij zouden worden gelegd die óf veel hoger kunnen klokken, óf meer ingeschakelde CU's hebben. Got to be one of those two. Weet iemand al of op RX 480 alles al ingeschakeld is wat er op de chip zit?
In dat filmpje heeft die knakkert het over een GTX 980 van AMD, dat zegt denk ik wel genoeg. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Racing_Reporter schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 09:26:
[...]

TweakTown OK - we've got the article updated, guys! Polaris XT is Polaris 10 XT, which we know as Polaris 10, confirmed by AMD to us direct.
Dus RX470 = Polaris 10 en RX480 = Polaris 10 XT?

Yes, but no.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

mieJas schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 10:06:
[...]

Dus RX470 = Polaris 10 en RX480 = Polaris 10 XT?
Daar lijkt het wel op. TT heeft z'n FB-commentaar en artikel ook verwijderd. Ik denk dat iemand op die redactie zich gerealiseerd heeft dat ze niks nieuws hebben gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
Nee, dat noemen we Polaris 10 Pro en Polaris 10 XT.

Polaris 10 is de naam van de chip. Pro, XT (en eventuele andere suffixes) zijn classificaties van die chip. Polaris 10 zonder suffix refereert aan de volledige chip, XT dus. In dit geval is dus 470 (waarschijnlijk) P10 Pro en 480 is P10 XT.

Zie ook Werelds in "CJ's AMD Radeon Info & Nieuwsdiscussietopic - Deel 134"

[ Voor 15% gewijzigd door Werelds op 15-06-2016 10:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Werelds schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 09:22:
[...]

Heb dit net ook eens bekeken en ik zie het inderdaad ook niet echt.

Even uitgaande van nog steeds 64 SP's per CU en dan 28 of 32 CU's voor de 470 komen we uit op 1792 of 2048 SP's. Tonga Pro en XT dus, 380 en 380X.

Een FS score van net over de 9000 valt dan enigzins tegen; Tonga XT en Pro zitten op zo'n 7600 en 8400. Dat is dan echter op 970 MHz, dus tenzij de 470 dramatisch langzamer tikt dan we verwachten zie ik ook geen IPC verbetering. Een 175 MHz OC op m'n 970 (13,7%) geeft me een dikke 1000 punten extra, zo'n 10% hoger.
Op dit moment niets meer dan speculatie dat er geen IPC verbeteringen zijn. We willen het allemaal graag weten maar zonder de specs van de kaarten te weten zeggen de scores relatief weinig over wat de RX480 zou kunnen. We zullen gewoon twee weken af moeten wachten.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
Astennu schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 10:41:
[...]

Op dit moment niets meer dan speculatie dat er geen IPC verbeteringen zijn. We willen het allemaal graag weten maar zonder de specs van de kaarten te weten zeggen de scores relatief weinig over wat de RX480 zou kunnen. We zullen gewoon twee weken af moeten wachten.
Exact, op basis van FireStrike kwam ik uit op een verbetering van 11% maar er is te weining data om te zeggen wat daar de oorzaak van is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

http://wccftech.com/amd-rx-480-faster-than-nano-980/
Al langsgeweest ?
We’re told that AMD’s partners are preparing a huge array of graphics card options. Including some serious “beast mode” 8GB cards that will sell for up to $299 and overclock to the moon. We’ll tell you more about those custom cards in due time, but today we’re going to be talking strictly about AMD’s reference designed 4GB and 8GB RX 480 graphics cards which will officially retail on the 29th of June

Read more: http://wccftech.com/amd-r...n-nano-980/#ixzz4BdYgMypz

[ Voor 79% gewijzigd door KillerAce_NL op 15-06-2016 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

Let’s start off with pricing. AMD’s RX 480 4GB will sell for as low as $199 and the 8GB version for around $29-$39 more.
Zie je, had ik toch gelijk :) 50 euro voor 4GB extra 'standaard' GDDR5 was iets te.
Under typical gaming loads the RX 480 draws roughly 100 watts and cruises along at around 60 degrees Celsius/Centigrade in an open air bench.

Read more: http://wccftech.com/amd-r...n-nano-980/#ixzz4BdacwUgu
Note: open air bench. Dat wordt dus iets hoger voor closed cases, maar iets lager voor de custom versies. Ben benieuwd in hoeverre de boost clock temperature restricted is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Racing_Reporter schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 11:11:
[...]

Zie je, had ik toch gelijk :) 50 euro voor 4GB extra 'standaard' GDDR5 was iets te.

[...]

Note: open air bench. Dat wordt dus iets hoger voor closed cases, maar iets lager voor de custom versies. Ben benieuwd in hoeverre de boost clock temperature restricted is :)
Pas als ze in de winkel liggen kan je daar iets over zeggen. WCCFTech is een geruchten site die posten alles wat ze kunnen vinden.

Tot dat de reviews online staan en de kaarten in de winkels liggen is het allemaal speculatie / geruchten / leaks waarvan je niet weet of ze waar zijn of misschien gewoon uit de duim gezogen zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Astennu op 15-06-2016 11:34 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Toettoetdaan
Dit is toch mooi! :D
Afbeeldingslocatie: https://cdn.videocardz.com/1/2016/06/amd-rx-460-470-hands-on-3-1.jpg
Bron: http://videocardz.com/610...470-pcb-pictured-up-close
Bron: http://unlocked.newegg.co...60-470-480-graphics-cards

[ Voor 20% gewijzigd door Toettoetdaan op 15-06-2016 11:49 . Reden: Echte bron toegevoegd (Thanks -The_Mask-) ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:29
Meer phases dan de high quality pcb van de Founders Edition... :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Werelds
Paprika schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 11:44:
Dit is echt gewoon hilarisch _O-

Ik hoop stiekem dat er ergens een catastrofale fout in de FE PCB's zit en dat die kaarten binnenkort gewoon in grote aantallen spontaan kapot gaan. Ik begrijp gewoon echt niet dat er idioten zijn die er in trappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FortyOne
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-09 14:11
Paar interessante stukjes:
Also, the “RX” name is also new -- it stands for Radeon Experience and is really AMD’s commitment to make gaming their number one priority going forward. As well as try to clear up some of the confusion of previous model names. Less naming confusion is always a good thing.
Availability? Hard dates are hard to come by. But I believe the 480 in 8GB dressing is landing this month while the 460, 470 and 480/4GB are slated for a few months out.
Waarom zou die 480/4GB zo lang op zich laten wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:14
FortyOne schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 12:15:
[...]

Paar interessante stukjes:

[...]

[...]

Waarom zou die 480/4GB zo lang op zich laten wachten?
Waarschijnlijk zit er meer winstmarge op de 8 GB variant, en zullen ze die dus meer pushen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Veel fabrikanten zullen idd eerst wel hun custom 300$ kostende RX 480 paradepaardjes willen lanceren voordat ze beginnen met het ontwerpen van goedkopere versies en 4GB versies.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 09:59
Toch weer jammer dat ze moeilijk gaan doen met de 4GB versie, ik zit niet te wachten op de Nvidia stijl marketing trucs.

🇺🇦

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FortyOne
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-09 14:11
Ardjee schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 12:18:
[...]

Waarschijnlijk zit er meer winstmarge op de 8 GB variant, en zullen ze die dus meer pushen :+
-The_Mask- schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 12:22:
Veel fabrikanten zullen idd eerst wel hun custom 300$ kostende RX 480 paradepaardjes willen lanceren voordat ze beginnen met het ontwerpen van goedkopere versies en 4GB versies.
Okee, en dat gun ik ze best wel. Maar een paar maanden? :X Hopelijk blijft het bij een paar weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-08 16:19
@Toettoetdaan: prachtig kaartje inderdaad :-)

Was dit al gepost? €250 voor de 8GB variant lijkt me een heel schappelijke prijs.

[ Voor 47% gewijzigd door Mitt3nz op 15-06-2016 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nycrea
Mitt3nz schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 12:51:
@Toettoetdaan: prachtig kaartje inderdaad :-)

Was dit al gepost? €250 voor de 8GB variant lijkt me een heel schappelijke prijs.
Nu hopen dat dit klopt en dat het in Nederland met onze belastingen er niet te ver van af zit.

🇺🇦

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-08 16:19
Nycrea schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 12:55:
[...]

Nu hopen dat dit klopt en dat het in Nederland met onze belastingen er niet te ver van af zit.
't Zijn Duitse prijzen, dus denk dat de NLse prijs een tientje hoger zal liggen ofzo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 22:28

edward2

Schieten op de beesten

Tenenkrommend dat er nog steeds geen fatsoenlijke gamesbenchmark van Polaris10 is te vinden en een stortvloed aan herhaalde randinfo en 3dmark-rommel |:(

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
-The_Mask- schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 12:22:
Dat zou wel een klote actie zijn... Eerst mensen lekker maken met VR Premium performance voor 199$ en dan de eerste maand / 2 maanden geen kaarten voor die prijs. Ik hoop dat dat hij dat stuk gewoon verkeerd is en er in Juli kaarten te koop zijn met die MSRP.

Daarnaast hoop ik dat er gewoon refferenced RX480's te krijgen zijn. Ik zit helemaal niet te wachten op die Dual en Tripple fan kaarten. Vind het prima wat meer voor een Refferenced te betalen dat maakt mij niet zo veel uit. 4GB is prima maar als het in het begin alleen 8GB is so be it.

Maar voor de meeste mensen wordt dat dan wel een tegenvaller. Die hopen nu op een RX480 4GB voor rond de 200-250 euro. Nogmaals ik hoop dat dit allemaal geruchten zijn die niet kloppen en dat de 4GB en 8GB gewoon relatief snel beschikbaar zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door Astennu op 15-06-2016 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nycrea
Astennu schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 13:00:
[...]

Dat zou wel een klote actie zijn... Eerst mensen lekker maken met VR Premium performance voor 199$ en dan de eerste maand / 2 maanden geen kaarten voor die prijs. Ik hoop dat dat hij dat stuk gewoon verkeerd is en er in Juli kaarten te koop zijn met die MSRP.

Daarnaast hoop ik dat er gewoon refferenced RX480's te krijgen zijn. Ik zit helemaal niet te wachten op die Dual en Tripple fan kaarten. Vind het prima wat meer voor een Refferenced te betalen dat maakt mij niet zo veel uit. 4GB is prima maar als het in het begin alleen 8GB is so be it.

Maar voor de meeste mensen wordt dat dan wel een tegenvaller. Die hopen nu op een RX480 4GB voor rond de 200-250 euro. Nogmaals ik hoop dat dit allemaal geruchten zijn die niet kloppen en dat de 4GB en 8GB gewoon relatief snel beschikbaar zijn.
Daar hoop ik ook op, het reference model is lekker simpel vorm gegeven. Maar als de custom versies een flinke overclock hebben zal ik dat toch wel overwegen.

🇺🇦

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Nycrea schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 13:04:
[...]

Daar hoop ik ook op, het reference model is lekker simpel vorm gegeven. Maar als de custom versies een flinke overclock hebben zal ik dat toch wel overwegen.
Overclocken kan ik zelf beter. Daar ga ik niet voor betalen.
Enige voordeel zou zijn als je een custom PCB hebt wat veel meer stroom kan leveren.

Maar ik wil juist betere performance per watt dus ben niet van plan 200 watt te gaan trekken.

Ik heb mijn R9 290X ook veel zuiniger gemaakt door een undervolt toe te passen.
Voor de RX480 is dat niet meer nodig maar die core en memory oc doe ik dan zelf wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:36
Ik zie veel vragen over de performance van de RX470 langskomen... maar is iedereen deze al vergeten?
Afbeeldingslocatie: https://i.redditmedia.com/IzG7LzLi9RZdzOKj_k42DFoMq2557PH_lD5RvC4CHgg.jpg?s=bc4e1065c9e56d02b752caaed19550c3

Zou de RX470 niet de 67DF:C4 zijn? de 67DF:C7 is de RX480 weten we nu. (en de CF de crossfire)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Mja deze scores zijn niet te vergelijken met de firestrike scores die AMD gepost heeft dus helaas weten we nog niet of deze slides kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nycrea
Probleem wat ik zie met zelf OC is dat je niet zeker weet of je de sillicon lottery gewonnen hebt van tevoren, plus cooling en power probleem mogelijk. Ik wil er namelijk wel wat meer performance uit en niet per se meer perf/watt.

🇺🇦

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Nycrea schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 13:15:
Probleem wat ik zie met zelf OC is dat je niet zeker weet of je de sillicon lottery gewonnen hebt van tevoren, plus cooling en power probleem mogelijk. Ik wil er namelijk wel wat meer performance uit en niet per se meer perf/watt.
En toch is het niet zeker dat je absolute OC van een stock-OC kaart hoger ligt dan een stock-nonOC kaart :) . Is de kans groter, waarschijnlijk wel ... en voor die kans betaal je dan als dat je wens is.

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Cassius schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 13:18:
[...]

En toch is het niet zeker dat je absolute OC van een stock-OC kaart hoger ligt dan een stock-nonOC kaart :) . Is de kans groter, waarschijnlijk wel ... en voor die kans betaal je dan als dat je wens is.
Ik het verleden is vaak genoeg gebleken dat die modellen het niet perse beter doen dan stock. Alleen hele speciale lightning editions. Maar vaak zijn die nog niet eens cherry picked. Dus ook dan kun je een kaart hebben die niet goed overclocked.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Astennu schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 13:24:
[...]

Ik het verleden is vaak genoeg gebleken dat die modellen het niet perse beter doen dan stock. Alleen hele speciale lightning editions. Maar vaak zijn die nog niet eens cherry picked. Dus ook dan kun je een kaart hebben die niet goed overclocked.
Daarom zei ik dat ook in mijn eerste zin + de "waarschijnlijk" in de tweede, y.m.m.v. Ikzelf heb een 7950 Boost van Club3D stock ... die gemakkelijk op R280X/380 niveau draait. Beetje saai al 4 jaar dezelfde kaart en nog steeds 1080p mainstream niveau ;) .

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FortyOne schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 12:46:

Okee, en dat gun ik ze best wel. Maar een paar maanden? :X Hopelijk blijft het bij een paar weken.
De meeste fabrikanten zullen wel met meer dan één versie komen.
Mitt3nz schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 12:51:
Nee niet langsgekomen, maar daar staat dat hun 249 euro meerprijs rekenen over een GT 730 in een bepaalde machine.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:09
Nu is het vaak wel zo dat een model met meer koelvermogen (meer/grotere fans, grotere koelvinnen, etc.) de OC-prestatie beter kan volhouden, of niet?

Nog even los van de mensen die waterkoeling op hun GPU zetten, natuurlijk, want dan kan je natuurlijk helemaal beter voor een model zonder dure koeltoeters en -bellen gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Astennu
Twam schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 13:34:
Nu is het vaak wel zo dat een model met meer koelvermogen (meer/grotere fans, grotere koelvinnen, etc.) de OC-prestatie beter kan volhouden, of niet?

Nog even los van de mensen die waterkoeling op hun GPU zetten, natuurlijk, want dan kan je natuurlijk helemaal beter voor een model zonder dure koeltoeters en -bellen gaan.
Hoeft niet als de GPU knake is kan je koelen wat je wilt maar zul je nooit hoog komen en kan je met een slecht gekoelde kaart die een goede GPU heeft veel verder komen. Daarnaast zijn heatsinks soms groot maar slecht ontworpen (Slecht contact met de GPU of warmte van de vinnen wordt niet goed afgevoerd) en koelen ze niet eens veel beter. Gezien het TDP zal een stock blower ook geen enkel probleem hebben om de kaart koel te houden.

Met kaarten van 250+ watt is er meer ruimte voor verbetering max 150 watt is easy tov de R9 290X die 250 haalde (we weten nog niet of de RX480 ook in de buurt van die 150watt komt).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:21

Nemesizz

Untouchable

Werelds schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 12:12:
[...]

Dit is echt gewoon hilarisch _O-

Ik hoop stiekem dat er ergens een catastrofale fout in de FE PCB's zit en dat die kaarten binnenkort gewoon in grote aantallen spontaan kapot gaan. Ik begrijp gewoon echt niet dat er idioten zijn die er in trappen.
Dit snap ik dus echt niet (en ook nog +2 krijgen).
Gewoon hopen dat andermans spul kapot gaat en dat leuk vinden? :?
Wat is daar nou leuk aan?

Dat die FE te duur is voor wat je er voor krijgt is een ding, maar als mensen dat ding willen hebben om wat voor reden dan ook, hoop jij dus dat ze maar kapot gaan?
1 fase meer?
En aantal fases zegt helaas ook niet alles meer, kijk maar bij de AM3 bordjes van Asrock (zogenaamde 8+2 fases die doorbranden met een 95W TDP CPU).

offtopic:
Vind sommige reacties die je ziet op T.net bij grote kampen AMD vs Intel, AMD vs nVidia echt beneden alle peilen. Die frontpage nieuws berichten is ook over en weer modder gooien, er is niet eens fatsoenlijk meer een discussie te voeren daar (zie daar soms troll posts gewoon een +3 krijgen, en vragen/opmerkingen die geheel ontopic zijn -1 omdat fans van een bepaald kamp er niet mee eens zijn...
En normaal meng ik me niet (meer) in zulke discussies, maar als ik nu dan zie dan iemand gewoon hoopt dat andermans spul kapot gaat kan ik het toch niet laten, vanwaar die enorme afgunst? als mensen dat product willen hebben laat ze dan toch. Ik gebruik gewoon beide kampen (alle 4) door elkaar, de ene heeft problemen met dit, ander met dat, en metname bij videokaarten laten beide kampen steken vallen, so what? moet je dan maar wensen dat de ander kapot gaat? vind dat niet Tweakers-waardig niveau eerlijk gezegt. /rant over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
Nemesizz schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 13:41:

Dat die FE te duur is voor wat je er voor krijgt is een ding, maar als mensen dat ding willen hebben om wat voor reden dan ook, hoop jij dus dat ze maar kapot gaan?
Ja.

De FE is vooral gekocht door twee soorten kopers:
- Early adopters zonder geduld die te dom zijn om onderzoek te doen
- Nvidia fanboys die het ding gewoon kopen omdat het nieuw speelgoed van Nvidia is en nergens anders om

Sorry, maar daar kan ik geen medelijden mee hebben. Het zijn deze kopers die het mogelijk maken dat Nvidia überhaupt zo'n afgrijselijke prijzen kan hanteren. Hetzelfde geldt voor Titan kopers; er waren er genoeg die jankten toen hun geweldige chip opnieuw in de markt werd gezet voor 30% minder. Ook met hen had ik geen enkel medelijden, ze hebben er zelf voor gekozen te veel te betalen. Toen ging het in elk geval niet om een ondermaats product, nu is dat wel het geval.

Er is geen goede reden om een FE te willen. De koeler is gewoon een reference (lees: matige) koeler zoals we die al jaren zien, het PCB is een stuk minder dan de meeste custom versies. Er wordt ook geen hogere bin chips gebruikt, dus het is ook niet zo dat de FE verder te pushen valt dan andere kaarten.

Het zijn ook deze twee soorten kopers die het hardst schreeuwen in de fanboy oorlogen en die rotzooi als GameWorks geweldig vinden. En als ik jouw post lees, lijkt me dat je net als ik een hekel hebt aan dit soort personen.

Het is iets heel anders dan degenen die een 5930K kopen. Dat vind ik persoonlijk even goed verspilling als je hem alleen voor games gebruikt, maar het is verder wel een degelijk product dat meerwaarde biedt als je het buiten games gebruikt. Dat is met de FE gewoon niet het geval.

Wat mij betreft is er maar 1 groep die met recht een FE heeft gekocht: enthusiasts met waterkoeling. De meeste waterblocks heb je gewoon een reference PCB voor nodig en helaas rukt Nvidia hen nu nog eens even een nier uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twam
Astennu schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 13:37:
[...]

Hoeft niet als de GPU knake is kan je koelen wat je wilt maar zul je nooit hoog komen en kan je met een slecht gekoelde kaart die een goede GPU heeft veel verder komen. Daarnaast zijn heatsinks soms groot maar slecht ontworpen (Slecht contact met de GPU of warmte van de vinnen wordt niet goed afgevoerd) en koelen ze niet eens veel beter. Gezien het TDP zal een stock blower ook geen enkel probleem hebben om de kaart koel te houden.

Met kaarten van 250+ watt is er meer ruimte voor verbetering max 150 watt is easy tov de R9 290X die 250 haalde (we weten nog niet of de RX480 ook in de buurt van die 150watt komt).
Ah, helder, thanks.

Zelf sinds mijn Radeon 9250 (AGP-kaart, nog) geen desktop meer gebruikt, en toen had ik eigenlijk nog geen idee wat ik aan het doen was. Hij OC'de wel vrij aardig, maar ik had geen idee waar ik op moest letten :P Na 2 laptops nu weer in de markt voor een desktop, dus nu moet ik even wat blinde vlekken in de kennis wegpoetsen.

Maar dan is het dus gewoon even afwachten hoe de RX480 het gemiddeld gaat doen in verschillende versies, en dan een gok nemen, soort van :P Om heel eerlijk te zijn had ik er nog niet bij stilgestaan dat een TDP van <150 ook fors zou schelen qua warmteproductie, wat natuurlijk koeling makkelijker (danwel stiller) maakt. Dat maakt het wel een extra interessant verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derksenkarting
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18:16
Nemesizz schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 13:41:
[...]

Pff maak je druk, tegenwoordig moeten we allemaal altijd maar super lief voor elkaar zijn. Hij is gewoon even niet zo lief, zijn goed recht. Dat SJW gedoe altijd :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21:46
Omdat ik een 1080 FE heb ben je meteen een fanboy.. Of een idioot 😂
Ik heb ook AMD kaarten...
Maar goed kan er om lachen heb het geld toch liggen .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
Afbeeldingslocatie: https://staticdelivery.nexusmods.com/mods/1151/images/1350-0-1447882000.jpg

Jongens laat elkaar toch gewoon geld uitgeven waar die persoon geld aan wil uitgeven. Ik vind het ook jammer voor de bedrijven die ik het meer gun, maar goed zo werkt kapitalisme nu eenmaal.

[ Voor 50% gewijzigd door madmaxnl op 15-06-2016 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Beaudog schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 14:07:
Er wordt snel in extremen gesproken. Maar als je naar prijs prestatie verhoudingen kijkt van de GTX1080 en vooral in het geval van de FE dan is dat geen beste kaart.
Als je de beste prestaties wilt hebben ongeacht de geluid productie en wat het kost is het the best there is. Dus het ligt erg aan de doelgroep.

Niet iedereen zal een nVidia fan zijn maar er zullen genoeg nVidia fan's zijn die dat soort kaarten blind kopen omdat het van nVidia is. Net als dat je Apple en Samsung aanhangers hebt. En zo heb je ook AMD aanhangers.

Als je genoeg geld hebt en je wilt het snelste van het snelste kan ik je geen ongelijk geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
Ik hou van AMD en nvidia ik zit met smart te wachten op zen ben echt benieuwd en de polaris is een mooie kaart gaat er zeker komen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Werelds schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 13:54:
[...]

.....[knip]

Wat mij betreft is er maar 1 groep die met recht een FE heeft gekocht: enthusiasts met waterkoeling. De meeste waterblocks heb je gewoon een reference PCB voor nodig en helaas rukt Nvidia hen nu nog eens even een nier uit.
Voor waterblocks heb je ook geen FE voor nodig, dan blijft er helemaal geen doelgroep meer over :+

Bullus in "[nVidia GeForce GTX 10xx] Levertijden en Beschikbaarheid"

[ Voor 5% gewijzigd door Bullus op 15-06-2016 14:19 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
Beaudog schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 14:07:
Welke reden heb je dan om specifiek voor een FE te gaan in plaats van een beter gebouwde custom kaart als je geen waterkoeling draait?

Dat Nemesizz mijn post letterlijk neemt en denkt dat ik hier duimpje zit te draaien hopend dat die dingen kapot gaan is zijn probleem. Dat is uiteraard niet zo, maar mocht jouw 1080 FE samen met tig anderen over de wereld kapot gaan omdat bijvoorbeeld het PCB niet in orde blijkt te zijn dan spijt het me heel erg, maar dan is het je eigen schuld ja :)

Begrijp me niet verkeerd, ik wens je alle plezier met je 1080 toe en hoop dat hij het gewoon blijft doen (fuck knows dat ik genoeg ervaring heb met slechte productie standaarden *kuchg80kuch*), maar het neemt niet weg dat je gewoon een ondermaats product hebt gekocht.

Om overigens even alle twijfel weg te nemen, het is geen afgunst. Geld is voor mij absoluut geen probleem, maar ik ben in de eerste plaats alsnog consument. Als ik meer moet betalen voor een product moet het ook meerwaarde bieden. Ik betaal niet voor een merknaam, want dat is waar het om draait bij de FE: het is een Nvidia kaart ván Nvidia.

Modbreak:En daarom hier totaal offtopic :o

Graag nVidia discussies in de nVidia-topics houden, dit is de plek om AMD kaarten te bespeken. Is ook genoeg voer voor :z

Edit: en voor de duidelijkheid. dit geldt voor iedereen die aan het posten is over de 1080FE hierboven, niet alleen voor Werelds
Bullus schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 14:18:
Voor waterblocks heb je ook geen FE voor nodig, dan blijft er helemaal geen doelgroep meer over :+

Bullus in "[nVidia GeForce GTX 10xx] Levertijden en Beschikbaarheid"
Ah, mooi werk van EK. Dan is het kopen van een degelijk PCB met wat meer phases zelfs nog meer gewenst.

[ Voor 21% gewijzigd door dion_b op 16-06-2016 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
Als hij stuk gaat hij stuk simpel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nycrea
Ik dacht dat dit een AMD discussietopic was :9

🇺🇦

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemAtHome
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-07-2024

WillemAtHome

Waar geen wil is, is geen weg.

Als die 470 4,9 tflops heeft dan komt ie in de buurt van de R9 290 toch? En dan is die 470 al genoeg voor vr volgens mij. Mijn 290 doet het ook goed met mijn vive. Die 6.3 vr benchmark zou dan best van de 470 kunnen zijn.
Ik ben heel benieuwd naar de benchmark.

Kunnen de mods geen amd vs nvidia epeen slowchat maken?? Dan kunnen we dit topic vrij houden.

[ Voor 27% gewijzigd door WillemAtHome op 15-06-2016 14:28 ]

Het probleem van intelligentie is dat je problemen voorziet die er nooit zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Je bedoelt het nVidia nieuws en discussietopic ;) Just kidding, ja zou heel fijn zijn, hebben ze alleen nog in het AMD vs nVidia epeen slowchat topic last van me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
WillemAtHome schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 14:26:
Als die 470 4,9 tflops heeft dan komt ie in de buurt van de R9 290 toch? En dan is die 470 al genoeg voor vr volgens mij. Mijn 290 doet het ook goed met mijn vive. Die 6.3 vr benchmark zou dan best van de 470 kunnen zijn.
Ik ben heel benieuwd naar de benchmark.

Kunnen de mods geen amd vs nvidia epeen slowchat maken?? Dan kunnen we dit topic vrij houden.
Er staat toch heel duidelijk 480 en niet 470.
https://ic.tweakimg.net/ext/i/2001123675.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemAtHome

WillemAtHome

Dat snap ik niet omdat ik al een 6.4 haal met mijn 290.
https://community.amd.com...by-steam-performance-test
Hier staat ook een lijstje met scores. Ik neem aan dat ze geen 290 gedownsized hebben naar 14nm en als 480 gerebrand hebben.

[ Voor 69% gewijzigd door WillemAtHome op 15-06-2016 14:45 ]

Het probleem van intelligentie is dat je problemen voorziet die er nooit zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
Ik zou niet te veel waarde aan die score hechten. Oude driver en verder weinig informatie. Die benchmark draait ook de Source engine en wordt dus zwaar beïnvloed door kloksnelheden en aantal SP's.

Stock (1278 MHz) scoort mijn 970 bijvoorbeeld een 6.9; overgeklokt (1453 MHz) vliegt dat meteen naar een 8.1. Ik durf te wedden dat als ik m'n 4770K op stock laat draaien dat ik dan ook maar net aan een 6.5 ofzo kom :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemAtHome

WillemAtHome

Werelds schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 14:43:
Ik zou niet te veel waarde aan die score hechten. Oude driver en verder weinig informatie. Die benchmark draait ook de Source engine en wordt dus zwaar beïnvloed door kloksnelheden en aantal SP's.

Stock (1278 MHz) scoort mijn 970 bijvoorbeeld een 6.9; overgeklokt (1453 MHz) vliegt dat meteen naar een 8.1. Ik durf te wedden dat als ik m'n 4770K op stock laat draaien dat ik dan ook maar net aan een 6.5 ofzo kom :P
Ja en daar wringt bij mij de schoen. Waarom zou je een score van 6.4 opnemen als dit eigenlijk niet representatief is voor de prestaties van je kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
WillemAtHome schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 14:42:
Dat snap ik niet omdat ik al een 6.4 haal met mijn 290.
https://community.amd.com...by-steam-performance-test
Hier staat ook een lijstje met scores. Ik neem aan dat ze geen 290 gedownsized hebben naar 14nm en als 480 gerebrand hebben.
En een R9 390X scoort in de 9.x dus ik vind het wel raar dat die RX480 dan maar 6.3 zou scoren dat is niet echt genoeg. Dus maar even andere benshmarks afwachten. R9 290 performance zou echt te weinig zijn. Dan ga ik hem niet halen. Ik hoop toch echt dat hij sneller is als een R9 390X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Laatst online: 15:56
Nog maar 14 dagen alleen maar speculaties en geen harde feiten.......

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

winwiz schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 15:01:
Nog maar 14 dagen alleen maar speculaties en geen harde feiten.......
Dan gaan we lekker speculeren over vega *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nycrea
AMD heeft er voor gekozen alles voor de release nog erg stil te houden. Ik hoop ten zeerste dat het op release allemaal goed geregeld is in tegenstelling tot nVidia.

🇺🇦

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Laatst online: 18-08 23:53
[...]
- Nvidia fanboys die het ding gewoon kopen omdat het nieuw speelgoed van Nvidia is en nergens anders om
Of door mensen die geen zin hebben om 1 a 2 a 3 maanden of nog langer te wachten dat prijzen dalen van 520 naar 420. Het is namelijk geen garantie dat ze dalen. Als de consument bijna 500 wil blijven betalen bv doordat AMD nog niets vergelijkbaars neerzet. Waarom zouden winkels dan prijzen snel verlagen?
Ik wilde zelf jaar terug nog naar een 970 overstappen maar vond het te duur dus wachtte "even" als ik terugkijk zie ik dat prijs zo goed als niet gezakt is zoals vroeger de prijzen snel daalden.
Dus je kan of wachten tot je misschien een ons weegt of je gaat nu van je games genieten. Dat zal meer gelden voor mensen met een 3 jaar oude kaart dan mensen met ene 970 of 980. Maar op een gegeven moment ben je klaar met wachten en wil je gewoon gamen op 60fps en 3440P of hoger dan maar toegegeven aan de slimmerikje"s

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
ErikRo schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 15:22:
Of door mensen die geen zin hebben om 1 a 2 a 3 maanden of nog langer te wachten dat prijzen dalen van 520 naar 420.
offtopic:
Ik had het niet over de prijs van de 1080 zelf. Ik had het specifiek over de FE tegenover de custom versies. Die is absurd duur en is gewoon van ondermaatse kwaliteit voor die prijs.

Dat iemand een 1080 wil is best, het is immers de snelste kaart. Maar om dan voor de FE te gaan is gewoon dom. We wisten al een hele tijd wanneer de custom versies zouden komen.

Ik merk dat ik toch op flink wat tenen heb getrapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
(overleden)
Ik zou ook wel willen weten waar die 6.3 rating bij SteamVR voor de RX480 vandaan komt. Opmerkelijk dat deze aan de lage kant zit terwijl hij verder zo goed lijkt te presteren met andere rankings. Hij gaat zelfs een R9 nano voorbij.

Afbeeldingslocatie: http://cdn.wccftech.com/wp-content/uploads/2016/06/AMD-RX-480-Benchmark-GTX-Titan-X-R9-Fury-X-R9-Nano-GTX-980-R9-390.jpg

Nog een paar weken wachten om te zien wat ie nou echt aan kan.

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
CapTVK schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 15:48:
Ik zou ook wel willen weten waar die 6.3 rating bij SteamVR voor de RX480 vandaan komt. Opmerkelijk dat deze aan de lage kant zit terwijl hij verder zo goed lijkt te presteren met andere rankings. Hij gaat zelfs een R9 nano voorbij.

[afbeelding]

Nog een paar weken wachten om te zien wat ie nou echt aan kan.
Nja het probleem is dat die SteamVR performance slide een slide van AMD is en die andere tests leaks of geruchten zijn die net zo goed verzonnen kunnen zijn.

Maar die slide van AMD zegt ook niet alles over over prestaties. We zullen dus toch af moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Nvidia gaat prijzen GTX 980 Ti, 980 en 970 verlagen..

http://nl.hardware.info/n...80-ti-980-en-970-verlagen

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twam
Ik heb sterk de indruk dat die voorlopige drivers nog allerhande rare dingen erin hebben zitten.

Staat me van eerdere discussie ook nog bij dat TheSource het erover had dat NVidia hun review en test-samples met sub-optimale firmware/bios en drivers leverde, om de uiteindelijke prestaties nog even onduidelijk te houden. Ik heb er de indruk dat hier ook zoiets gaande is :P Dat, of ze zijn echt nog heel erg aan de drivers aan het sleutelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nycrea
Last minute driver knutselen, klinkt alsof we weer op school zitten :P
Wie weet, het zou kunnen, ik wacht maar gewoon 2 weken tot er meer bekend is voordat ik mijn keuze maak.

🇺🇦

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Vooral die 25 euro op de GTX970 doet het hem :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikRo
Ligt het aan mij of heeft de 480 geen nvidia truukjes als meerdere gzichtspunt rendering waarmee ze 70% extra fps winst genereren? Lijkt me behoorlijk minpuntje voor AMD

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
ErikRo schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 16:00:
Ligt het aan mij of heeft de 480 geen nvidia truukjes als meerdere gzichtspunt rendering waarmee ze 70% extra fps winst genereren? Lijkt me behoorlijk minpuntje voor AMD
Op zich wel....
maar hoeveel mensen gaan VR spelen? Dat is nog echt niet de massa... Dus als ze dat als update gaan doen of voor de high end kan dat ook nog prima.

Mijn gevoel zegt sowieso dat die hele multi-cam rendering gewoon een software-techniek is... en dus ook prima zou kunnen werken op een GTX 970.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nycrea
Alle VR dingen boeien bij uberhaupt nog niet zo, ben nog niet van plan nu aan VR te beginnen voor prive gebruik. Ik heb wat rond mogen testen met de oculus rift, maar naar mijn mening mag het eerst nog wel wat door ontwikkelen voordat ik overweeg zo'n ding aan te schaffen.
Dus als de 480 het overal goed doet, behalve op VR, vind ik het helemaal prima.

🇺🇦

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Laatst online: 21:47
Prijzen van de RX kaarten in Duitsland;
https://www.reddit.com/r/...rices_for_upcoming_rx4xx/

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WillemAtHome

WillemAtHome

ErikRo schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 16:00:
Is alleen een pluspunt als het ook daadwerkelijk in spellen toegepast wordt. Het is volgens mij niet iets wat automatisch aan staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Astennu
Nycrea schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 16:10:
Alle VR dingen boeien bij uberhaupt nog niet zo, ben nog niet van plan nu aan VR te beginnen voor prive gebruik. Ik heb wat rond mogen testen met de oculus rift, maar naar mijn mening mag het eerst nog wel wat door ontwikkelen voordat ik overweeg zo'n ding aan te schaffen.
Dus als de 480 het overal goed doet, behalve op VR, vind ik het helemaal prima.
De RX480 is juist in de markt gezet om Premium VR performance mogelijk te maken voor 199$.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nycrea
Was hier inderdaad al langsgekomen vandaag, ziet er goed uit!
Astennu schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 16:12:
[...]

De RX480 is juist in de markt gezet om Premium VR performance mogelijk te maken voor 199$.
Weet ik, net als alle kaarten die nu uit komen, maar mij boeit het alleen hoe ze het doen op een gewoon beeldscherm. Specifieke VR verbeteringen laten mij dus vrij koud.

[ Voor 38% gewijzigd door Nycrea op 15-06-2016 16:15 ]

🇺🇦

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Nycrea schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 16:13:
[...]

Was hier inderdaad al langsgekomen vandaag, ziet er goed uit!

[...]

Weet ik, net als alle kaarten die nu uit komen, maar mij boeit het alleen hoe ze het doen op een gewoon beeldscherm. Specifieke VR verbeteringen laten mij dus vrij koud.
Lijkt een fake shop te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nycrea
Astennu schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 16:15:
[...]

Lijkt een fake shop te zijn.
Hoezo denk je dat? Ik heb die website even bekeken en het ziet er niet echt fake uit, geen missende pagina's of rare shit.

🇺🇦

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Nycrea schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 16:19:
[...]

Hoezo denk je dat? Ik heb die website even bekeken en het ziet er niet echt fake uit, geen missende pagina's of rare shit.
Er waren mensen op reddit die er beter naar keken. Beoordelingen leken fake en er was nog iets.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

[...]

Ja.

offtopic:
Er zijn ook nog early adopters die precies weten wat ze kunnen verwachten, sterker nog, het is onderdeel van hun dagelijkse hobby en ze vreten km's aan reviews en onderzoek.

Bovendien, ik krijg sterk de indruk dat ik zo slecht nog niet af ben met mijn FE's. Beide kaarten hier lopen zonder enige tweaks, behalve een lichte offset voor core&mem, op 1900-2000 mhz boost en blijven meetsal redelijk op dat niveau met een licht aangepast fanprofiel.
Voor SLI is een chamber-koeling sowieso ideaal. En de meerprijs, ach over een half jaar zit er alweer wat anders in mijn PC (Vega/GP102) dus als "belegging" is deze hobby al helemaal niet bedoeld :D

Maar ze zijn sowiezo allemaal overpriced door het gebrek aan concurrentie van AMD in dit segment en zo scherp geprijst en zó goed vind ik de aftermarket oplossingen nou ook (nog) weer niet.

[ Voor 5% gewijzigd door edward2 op 15-06-2016 19:14 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
edward2 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 17:32:
[...]

offtopic:
Er zijn ook nog early adopters die precies weten wat ze kunnen verwachten, sterker nog, het is onderdeel van hun dagelijkse hobby en ze vreten km's aan reviews en onderzoek.

Bovendien, ik krijg sterk de indruk dat ik zo slecht nog niet af ben met mijn FE's. Beide kaarten hier lopen zonder enige tweaks, behalve een lichte offset voor core&mem, op 1900-2000 mhz boost en blijven meetsal redelijk op dat niveau met een licht aangepast fanprofiel.
Voor SLI is een chamber-koeling sowieso ideaal.
En hoe zit het met geluid is dat niet vervelend? Las iets geen always off bij lage temps en onder load flinke hitte en de bijbehorende herrie. Hbe je daar geen last van dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

ErikRo schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 19:24:
[...]
En hoe zit het met geluid is dat niet vervelend? Las iets geen always off bij lage temps en onder load flinke hitte en de bijbehorende herrie. Hbe je daar geen last van dan?
offtopic:
Het is te doen,je hoort hem wel blazen, maar het is geen gezoem, of hoog resonerend geluid, maar een soort licht geruis. Maar dit is erg persoonlijk en meestal wordt het overstemd door het ingame geluid :) Tevens zit er één slot tussen de kaarten, dus dat helpt ook wel wat tegen een hoge temp.
Ik gebruik het standaard fanprofiel van msiAB, zei het iets teruggezet met een iets hogere temp target, van 85 graden, maar dat laatste is eigenlijk niet eens nodig, hij haalt de 80 niet zo. Nu moet het nog wel een keer 30 graden worden natuurlijk ;)

[ Voor 4% gewijzigd door edward2 op 15-06-2016 19:51 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:42
-The_Mask- schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 16:21:
[...]

[...]

Dus geen retailprijzen.
Hoezo het kan toch kloppen? 249 + 50 komt je op 300.
Ik vertelde eerder dat 200USD in EU met BTW best op 270 kan uitkomen net als die shop in Baltics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
-The_Mask- schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 16:06:
Is ook hardware, nieuwe polymorph engine.
Engine is toch ook software/firmware? Geen losse chip ofzo toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 08:50
Waah schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 21:32:
[...]

Engine is toch ook software/firmware? Geen losse chip ofzo toch?
Every SM is also paired with a Polymorph Engine that handles things like tessellation and perspective correction, and the both combine to form what is called a Texture Processing Cluster (TPC).
http://www.hardwarezone.c...ed/brand-new-architecture
Afbeeldingslocatie: http://assets.hardwarezone.com/img/2016/05/nvidia-smp-unit.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door spNk op 15-06-2016 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm AMD heeft nog iets leuks in petto voor de overclockers onder ons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 04:08:
Te vroeg om iets over te zeggen. Op dit moment niet specifiek als feature. Maar aangezien ze nu wel inzetten op efficiëntie kan het zijn dat ze leuk reageren op hogere voltages omdat amd de voltages en clocks wellicht stock laag houd om de kaarten extra zuinig te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 04:08:
Ik verwacht niet dat er een dual-bios switch op deze goedkope kaarten komt. Maar we zullen het zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaVince
  • Laatst online: 08-04 15:08
Op mijn MSI r9 270x zit ook een dual bios switch. Ook geen hoogvlieger te noemen die kaart. Het zou in ieder geval wel kunnen dat de aftermarket kaarten wel bios switch krijgen en de AMD versie niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 08:50
Ik denk niet dat een dual bios veel meer dan $1,- hoeft te kosten op de productie kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:37
spNk schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 11:43:
Ik denk niet dat een dual bios veel meer dan $1,- hoeft te kosten op de productie kosten.
In productie mss niet maar 2 bios chips vergt in iedergeval ook meer ontwerp kosten dus het zou duurder uitvallen dan dat.

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astennu schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 07:27:
[...]

Te vroeg om iets over te zeggen. Op dit moment niet specifiek als feature. Maar aangezien ze nu wel inzetten op efficiëntie kan het zijn dat ze leuk reageren op hogere voltages omdat amd de voltages en clocks wellicht stock laag houd om de kaarten extra zuinig te houden.
Er komt een speciale overclock tool van AMD zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 12:23:
[...]

Er komt een speciale overclock tool van AMD zelf :)
Leuk maar denk niet dat het veel meerwaarde heeft ten opzichte van Afterburner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astennu schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 12:45:
[...]

Leuk maar denk niet dat het veel meerwaarde heeft ten opzichte van Afterburner.
niet ? ben je vergeten hoe het overclocken van de fury ging met third party tools ?
Het duurde lang voordat ze iets met voltage control konden doen, AMD als ontwerper van de kaart heeft zulke problemen niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Laten we eerst maar de beschikking krijgen over de nieuwe kaarten. Overclocken is een leuke extra waar ik mijn keuze zeker niet door laat beïnvloeden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

winwiz schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 14:00:
Laten we eerst maar de beschikking krijgen over de nieuwe kaarten. Overclocken is een leuke extra waar ik mijn keuze zeker niet door laat beïnvloeden
De meeste mensen intereseert het niet maar als tweaker is het zeker wel interessant, kijk maar naar wat je met maxwell kon, met een 970 OC kon je 980 (stock) prestaties halen voor veel minder kosten.

En als AMd zelf de tools er bij gaat leveren die het het makelijker maken om te overclocken dan kan dat wel dergelijk een extra reden worden die je keuze kan beinvloeden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Het is zeker interessant echter zie ik vaak dat de kwaliteit van een "iets" vaak door "tweakers" wordt bepaald door de mate van overklokken.

Een apparaat dat standaard prestatie 10 en overklokt tot prestatie 12 komt is dan beter dan een apparaat dat standaard prestatie 11 levert en overklokt 11.9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
Hoeveel extra opties kun je überhaupt in een OC tool bouwen ten opzichte van Crimson? Ik heb de asus tool wel eens geprobeerd icm met mijn fury strix maar daar schoot ik niks mee op (komt wss omdat zelfs voor een fury mijne de beroerdste overclocker ooit is met max +20)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
De Fury X was niet echt om over naar huis te schrijven wat overclocken betreft. Terwijl AMD het wel deed voorkomen als een mooie videokaart om over te clocken. Als ze er nu niks over zeggen hebben ze of daar van geleerd of is de overclockbaarheid nog slechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
madmaxnl schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 15:40:
De Fury X was niet echt om over naar huis te schrijven wat overclocken betreft. Terwijl AMD het wel deed voorkomen als een mooie videokaart om over te clocken. Als ze er nu niks over zeggen hebben ze of daar van geleerd of is de overclockbaarheid nog slechter.
Het lijkt me dat de overclockbaarheid juist beter zal zijn, als het niet is omdat het huidige niveau van fiji zo slecht is dan is het wel omdat het een kleiner procede is en er minder cores gebruikt worden.

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.