Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheyra
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-12-2024
Even een vraagje.

Ik krijg de bestanden (foto's) van mijn Axon 7 niet overgezet op mijn computer. Ik prik netjes het kabeltje in. De PC herkent mijn telefoon direct en begint deze op te laden. Maar als ik in de verkenner het icoontje aanklik geeft hij aan dat hij hier geen verbinden mee kan maken.

Ik heb bij de instellingen onder "verbinding maken met een pc" gekozen voor "Mediatoestel PTP", maar ook de andere keuze'd veranderen hier niets aan.
Wat doe ik fout?

Is er anders misschien een manier om mijn foto's over te zetten naar het sd kaartje wat ik in de telefoon heb zitten. Dan kan ik mijn foto's zo overzetten. Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Vast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peukiemon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 07:38
Heb je ook al install driver gedaan via het usb menu.
Dan zou hij moeten werken Mediatoestel MTP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheyra
peukiemon schreef op maandag 20 februari 2017 @ 14:47:
Heb je ook al install driver gedaan via het usb menu.
Dan zou hij moeten werken Mediatoestel MTP.
Ook gekozen, geen verschil. Hij herkent hem, maar kan geen contact maken. Volgens mij installeert hij ook geen driver. Ik werk overigens met Windows 8.1 dus hij zou het zo moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:37

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
Kheyra schreef op maandag 20 februari 2017 @ 14:31:
Is er anders misschien een manier om mijn foto's over te zetten naar het sd kaartje wat ik in de telefoon heb zitten. Dan kan ik mijn foto's zo overzetten. Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Vast bedankt.
Ik neem aan dat je na het aansluiten ook de statusbalk naar beneden hebt getrokken en hebt gekozen voor MTP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheyra
Ja, dat lijkt me logisch ;)

Het probleem lijkt elders te liggen. Mijn pc zag de telefoon door mijn Bluetooth verbinding. De Bluetooth uit en hij ziet geen telefoon meer. Mijn pc heeft niet door gaat er iets in zijn usb uitgang hangt.
Andere usb poort geprobeerd, andere kabel, laptop van mijn vriend. Alle verbindingsopties op de telefoon. Helaas, mijn telefoon wordt niet gevonden.

Iemand een tip voor mij? Kan ik misschien ergens drivers downloaden of zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Kheyra schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 15:12:
Iemand een tip voor mij? Kan ik misschien ergens drivers downloaden of zoiets?
Als je de telefoon aansluit en MTP selecteert en je kijkt vervolgens in apparaatbeheer, wordt daar wel iets weergegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustTweak
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-06 21:25
Zouden we mogen verwachten dat er nog een update komt ivm het Vodafone 4g probleem? Ik zit op B10 en ook geen 4g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mull
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-09 13:37
JustTweak schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 09:31:
Zouden we mogen verwachten dat er nog een update komt ivm het Vodafone 4g probleem? Ik zit op B10 en ook geen 4g.
Ik ben ook zeer benieuwd... Er is weinig te vinden over updates van het probleem of een oplossing, behalve dat het probleem bestaat :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-09 14:04
JustTweak schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 09:31:
Ik ben overgegaan naar Ziggo Mobiel en heb een werkende 4G.. Maar dat zal wel net even anders zijn dan echt op het Vodafone 4G netwerk zitten..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JustTweak
Hoyden schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 12:23:
[...]

Ik ben overgegaan naar Ziggo Mobiel en heb een werkende 4G.. Maar dat zal wel net even anders zijn dan echt op het Vodafone 4G netwerk zitten..
Mooi dat je 4g hebt! Maar ergens wel een tikkie vreemd aangezien Ziggo gewoon op het 4g netwerk van Vodafone zit. Je gaat je toch heel erg afvragen waarom het voor Vodafone klanten dan zo'n probleem is.

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:13
Nogmaals, ik heb geen enkel probleem met vodafone. Na B06 één keer opnieuw de netwerkmodus op '4g 3g 2g auto' moeten zetten in de dual sim settings en toen werkte alles weer. Kan me niet voorstellen dat dit voor niemand anders werkt. Voor B08 en B10 heb ik niks hoeven doen.

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

• devries1989
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:01
Ik zit ook bij Vodafone. Vanaf begin af aan (software B01) gewoon 4G kunnen ontvangen. Erg vreemd dat jullie dat niet kunnen. Wat zegt Vodafone zelf hierover? Lijkt namelijk alsof jullie door Vodafone niet op het 4G-netwerk worden gelaten. Hardware- en softwarematig is mijn telefoon namelijk hetzelfde als die van jullie (A2017G met B10)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mull
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-09 13:37
Het vreemde is dat je in de settings kunt zoeken naar de beschikbare netwerken en dat daar 4G van Vodafone wel wordt weergegeven.. Misschien is er toch een probleem met toegelaten worden op het netwerk o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustTweak
mastair schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 13:56:
Nogmaals, ik heb geen enkel probleem met vodafone. Na B06 één keer opnieuw de netwerkmodus op '4g 3g 2g auto' moeten zetten in de dual sim settings en toen werkte alles weer. Kan me niet voorstellen dat dit voor niemand anders werkt. Voor B08 en B10 heb ik niks hoeven doen.
Leuk dat jij geen probleem hebt met Vodafone. Maar genoeg anderen hebben dat kennelijk wel.

Bij Vodafone weten ze van niets. Mijn abo instellingen zijn gewoon goed voor 4g. Modus omzetten werkt niet. Gaat gewoon weer naar 3g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:13
JustTweak schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 11:36:
[...]

Leuk dat jij geen probleem hebt met Vodafone. Maar genoeg anderen hebben dat kennelijk wel.

Bij Vodafone weten ze van niets. Mijn abo instellingen zijn gewoon goed voor 4g. Modus omzetten werkt niet. Gaat gewoon weer naar 3g.
Ik gaf alleen maar een mogelijke oplossing die voor mij werkte en ik meerdere keren heb aangedragen maar niemand op reageerde dat ze dit ook geprobeerd hebben maar wel blijven klagen dat 4g niet werkt. Blijkbaar heb jij het nu wel geprobeerd en werkt het niet voor jou. Dat is balen.

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mahnmut
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 03-01 11:48
Zelf zit ik ook op A2017G.B10 met het Vodafone netwerk. Wisselen van netwerkmodus biedt mij geen oplossing in ieder geval, blijft op 3G terugkomen. Ik had nog niet gezien dat het bij sommigen, zoals mastair, wel goed werkt.
Toch maar eens met Vodafone contact opnemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peukiemon
Bij Vodafone weten ze van het probleem maar hebben geen oplossing.
Op XDA loopt ook een draadje hierover is in heel Europa op het Vodafone netwerk.
Hij registreert wel op het 4g netwerk volgens Vodafone maar klapt terug naar 3g of edge.
Alle instellingen zijn al geprobeerd ook via het verborgen menu maar baat niet.
B06 geen probleem maar b08 en b10 geven het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheyra
rens-br schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 15:44:
[...]

Als je de telefoon aansluit en MTP selecteert en je kijkt vervolgens in apparaatbeheer, wordt daar wel iets weergegeven?
Wanneer ik op het telefoonicoon klik geeft de pc aan dat hij geen verbinding kan maken met het externe apparaat en dat ik de verbinding moet controleren en of deze wel correct geconfigureerd is.

Ik weet echt niet meer wat ik kan proberen. Telefoon staat echt op mediatoestel MPT en ik zorg ook dat hij actief is. Installeer driver haalt ook niets uit. Het enige dat hij doet is meteen beginnen met opladen.

Tips zijn meer dan welkom!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Kheyra schreef op maandag 27 februari 2017 @ 11:29:
Wanneer ik op het telefoonicoon klik geeft de pc aan dat hij geen verbinding kan maken met het externe apparaat en dat ik de verbinding moet controleren en of deze wel correct geconfigureerd is.
Maar staat bij Apparaatbeheer (Start -> Zoeken -> Apparaatbeheer) op je PC geen vraagtekens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheyra
rens-br schreef op maandag 27 februari 2017 @ 11:33:
[...]

Maar staat bij Apparaatbeheer (Start -> Zoeken -> Apparaatbeheer) op je PC geen vraagtekens?
Bij apparaatbeheer op mijn pc staat niets bij.

Ik zie nu dat in het venster ook staat dat het over de bluetooth verbinding gaat die mijn telefoon niet kan vinden (wat logisch is want bluetooth staat uit.) De PC ziet dus niet dat er een telefoon in hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Kheyra schreef op maandag 27 februari 2017 @ 11:45:
Het lijkt er dan op dat je telefoon in zijn geheel niet herkend wordt. Heb je al een andere USB-kabel en USB-poort geprobeerd? Verder probeer het ook eens op een andere PC (zonder bluetooth?)
Ik zie nu dat in het venster ook staat dat het over de bluetooth verbinding gaat die mijn telefoon niet kan vinden
Welk venster heb je het over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mahnmut
Kheyra schreef op maandag 27 februari 2017 @ 11:45:
[...]

Ik zie nu dat in het venster ook staat dat het over de bluetooth verbinding gaat die mijn telefoon niet kan vinden (wat logisch is want bluetooth staat uit.) De PC ziet dus niet dat er een telefoon in hangt.
Gebruik je de meegeleverde USB-C kabel en niet het verloopstukje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:50
SaN schreef op vrijdag 9 september 2016 @ 13:45:
Is er hier iemand die echt weet hoe het zit met het gebruik van de dac in deze telefoon? Ik lees op veel plekken dat de dac alleen gebruikt wordt door de stock muziek app op de telefoon. Sommigen zeggen weer dat dat niet zo is.

Ik gebruik uitsluitend Spotify voor muziek. Heb ik dan niks aan de dac of wel?
Daar ben ik ook benieuwd naar! Ik heb nu een LG V10 en daar werkte de 2e dac van ESS eerst alleen met de stock muziek speler. Daar kwam een third party app voor om het probleem te fixen en vervolgens een update van LG zelf zodat de ESS dac het in iedere app doet.
Ter info: je kan van de V10 met een toggle deze dac uitschakelen zodat je zelf het verschil tussen de dacs kan horen.

Ben benieuwd hoe dit bij deze ZTE werkt.
oldsmelly schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 19:47:
- Geluid via de speakers is echt het beste wat ik ooit gehoord heb.
- Voor mij 1 van de belangrijkste dingen op een smart tel... geluid via de koptelefoon is echt heel erg goed zei het redelijk zacht !
Je moet hem aardig open draaien voor een beetje volume . Ik heb nog niks aan de equalizer geregeld oid, en ik heb dolby aan staan.
Ik lees dat je ook de V10 hebt gehad. Wat ik aan de V10 irritant vind is dat hij het maximum volume gaat bepalen aan de hand van de impedantie van de aangesloten hoofdtelefoon. Doet deze telefoon wellicht ook zoiets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

musicfreak schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 07:49:
[...]

Daar ben ik ook benieuwd naar! Ik heb nu een LG V10 en daar werkte de 2e dac van ESS eerst alleen met de stock muziek speler. Daar kwam een third party app voor om het probleem te fixen en vervolgens een update van LG zelf zodat de ESS dac het in iedere app doet.
Ter info: je kan van de V10 met een toggle deze dac uitschakelen zodat je zelf het verschil tussen de dacs kan horen.

[...]

Ik lees dat je ook de V10 hebt gehad. Wat ik aan de V10 irritant vind is dat hij het maximum volume gaat bepalen aan de hand van de impedantie van de aangesloten hoofdtelefoon. Doet deze telefoon wellicht ook zoiets?
De DAC (AK4490) in de Axon 7 werkt altijd als je koptelefoon aangesloten is, Dolby Atmos wordt hiervoor automatisch uitgezet (Dolby Atmos is softwarematig en werkt niet met de AK4490 DAC, dus met Dolby aan schakelt de telefoon altijd over naar de AK4961 DAC). Verder heb je een ''Headset HiFi' switch die je op standaard en super kan zetten. Deze staat standaard op 'Super' waardoor de 'AK4490 DAC' gebruikt wordt. Zet je deze op 'Standaard' dan wordt er gebruik gemaakt van de 'AK4961' en ja het verschil is inderdaad hoorbaar!

Maximaal volume wordt niet voor je bepaald aan de hand van impedantie. Blijft wel een feit dat de Europese versie van de Axon 7 wordt geplaagd door Europese wetgeving qua audio... Ben dan ook erg blij met mijn Amerikaanse exemplaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darobi
  • Laatst online: 17-10-2024
lees net dit:

http://www.gsmarena.com/z..._71_update-news-23692.php

iemand een idee wanneer wij in Nederland 7.0 gaan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 06:33
musicfreak schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 07:49:
[...]

[...]

Geen idee waarrom deze doet maar hij is idd vrij zacht qua volume.
Goed te doen hoor, kan nog hard zat maar een stuk minder hard dan de V10.
Wel nog steeds erg te spreken over de kwaliteit van deze telefoon in het algemeen en het geluid in het bijzonder _/-\o_

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:07

luigi87

Domotica Fanaticus

Mijn voorkeur is ook gevallen voor de ZTE axon 7, mooie telefoon met veel waarde voor je geld. Echter zit ik nu nog in contract met T-mobile en werkt dit na enig onderzoek prima.
Alleen ik lees wel dat 4G met het vodafone netwerk niet goed werkt, is dit nog steeds zo? is dit toestel niet Compatible met het netwerk?

Hoe is ZTE met updates en fixen van bugs, wordt hier goed op gereageerd en snel?

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadking
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-08 17:11
Hé allemaal,

Inmiddels alweer zo'n drie weken de Axon 7 in mijn bezit, over het algemeen naar grote tevredenheid. Echter, ik ervaar wat problemen met verbindingen. Ik heb in het ene SIM-slot een KPN-kaart zitten op welke ik perfecte ontvangst heb en ik alles kan doen en willen. Enige probleem is dat ik hier geen databundel bij heb (zakelijk abo) en dus aangewezen ben op mijn andere SIM, een van Tele2. Op de een of andere manier laat de verbinding wel toe dat ik berichten verstuur en ontvang via Whatsapp en ook dat ik muziek stream via Spotify, maar elke andere dienst laat het netwerk niet toe. Notificaties komen wel binnen (play store, snapchat) maar downloaden doet 'ie niet. Zelfde heb ik op een bepaald wifi-netwerk (en weer niet op een ander wifi-netwerk). Waar zit het hem hierin?

NB: Toestel reeds herstart; cache nog niet leeggehaald.

[ Voor 4% gewijzigd door Roadking op 01-03-2017 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
oldsmelly schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 18:34:
[...]
Geen idee waarrom deze doet maar hij is idd vrij zacht qua volume.
Goed te doen hoor, kan nog hard zat maar een stuk minder hard dan de V10.
Dank voor je reactie, aangezien jij beide toestellen met elkaar kan vergelijken. Maar dat kan voor mij wel een dealbreaker zijn dan.
Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 11:28:
[...]
De DAC (AK4490) in de Axon 7 werkt altijd als je koptelefoon aangesloten is, Dolby Atmos wordt hiervoor automatisch uitgezet (Dolby Atmos is softwarematig en werkt niet met de AK4490 DAC, dus met Dolby aan schakelt de telefoon altijd over naar de AK4961 DAC).

Maximaal volume wordt niet voor je bepaald aan de hand van impedantie. Blijft wel een feit dat de Europese versie van de Axon 7 wordt geplaagd door Europese wetgeving qua audio... Ben dan ook erg blij met mijn Amerikaanse exemplaar :)
Dat kan ik me voorstellen. Zouden de Aziatische versies vergelijkbaar zijn met de Amerikaanse, dus zonder volume cap?
Goed om te weten hoe je kan schakelen tussen de dacde, en dat dat bij iedere app kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 07:27
Nougat voor de Europese axon laat wel lang op zich wachten.... Zoveel verschil zit er toch niet tussen de 2 versies?

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesvl55
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-05-2018
Mede Axon 7 gebruikers, enige tijd geleden las ik hier dat meerdere menden problemen hadden met OTG net als ik, ik heb net het originele Onplus OTG kabeltje ontvangen en deze werkt ook uitstekend met de Axon 7, ik heb 3 andere kabeltjes geprobeert en niet 1 werkte maar die van de Oneplus bij mij wel . in 1 keer raak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annihilism
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 17:29
Zit ook te twijfelen of ik een Axon 7 ga bestellen. Ik heb nu een OnePlus 2, echt geweldige telefoon maar de audio output is om te huilen (ech een gigantische ruisbak :'( ). Zal al te kijken naar een losse MP3 speler maar de enige echt fatsoenlijke (die ook spotify aankan) is een iPod en >200 euro voor een MP3 speler is mij te veel. Ik heb aardig dure en goede audiocomponenten en koptelefoons dus ik vind het een beetje zonde om er dan zon ruisbak aan te hangen als wat ik nu heb (ik weet het, beetje dom dat ik me daar niet meer in verdiept heb voordat ik de OP2 kocht).

Dus nu zit ik te twijfelen of ik een HTC10 koop (welke bekend staat om zijn goede audio) of deze ZTE. Waar ik eigenlijk aan twijfel is de schermhelderheid (meende gelezen te hebben dat dit maar 310 nits was?) en de 4G ontvangst. Ik zit bij T-Mobile, zou hij dan gewoon naar behoren moeten werken (bevalt ons goed dus zal waarschijnlijk ook weer verlengd worden)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keesvl55
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-05-2018
Annihilism schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 21:39:
Zit ook te twijfelen of ik een Axon 7 ga bestellen. Ik heb nu een OnePlus 2, echt geweldige telefoon maar de audio output is om te huilen (ech een gigantische ruisbak :'( ). Zal al te kijken naar een losse MP3 speler maar de enige echt fatsoenlijke (die ook spotify aankan) is een iPod en >200 euro voor een MP3 speler is mij te veel. Ik heb aardig dure en goede audiocomponenten en koptelefoons dus ik vind het een beetje zonde om er dan zon ruisbak aan te hangen als wat ik nu heb (ik weet het, beetje dom dat ik me daar niet meer in verdiept heb voordat ik de OP2 kocht).

Dus nu zit ik te twijfelen of ik een HTC10 koop (welke bekend staat om zijn goede audio) of deze ZTE. Waar ik eigenlijk aan twijfel is de schermhelderheid (meende gelezen te hebben dat dit maar 310 nits was?) en de 4G ontvangst. Ik zit bij T-Mobile, zou hij dan gewoon naar behoren moeten werken (bevalt ons goed dus zal waarschijnlijk ook weer verlengd worden)?
Nou het scherm vind ik super en op T-mobile doet 4G het prima, dus kopen dat ding, krijg je echt geen spijt van
Succes met je keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mahnmut

Zelf heb ik ook voor de Axon 7 gekozen vanwege de goede DAC's. Nog geen vergelijkende test gedaan met mijn vorige telefoon (Note 3) maar ben absoluut tevreden met de geluidskwaliteit. Uitgebreid geluisterd met diverse liedjes in Flac en met verschillende koptelefoons en de telefoon stelt niet teleur. Om eerlijk te zijn luister ik meestal via Spotify (op extreme quality) vanwege het gemak en de mogelijkheden om nieuwe muziek te ontdekken. Nog even geluisterd met een FIIO E07 ertussen, maar dat geeft voor mij geen significant verschil.

Wat de schermhelderheid betreft zou ik me in ieder geval geen zorgen maken. Hoewel we niet veel zon hebben gehad de afgelopen tijd, heb ik altijd zonder ,moeite kunnen lezen.

Over 4G kan ik je helaas niets vertellen omdat ik bij Vodafone zit ;)

Zelf heb ik in ieder geval gekozen voor de Axon 7 omdat me het niet meer lekker zat om de hoofdprijs te betalen voor een top of the line smartphone.

Wat ik zelf vond tegenvallen is het zwakke en niet aanpasbare notificatie ledje. Ik was er aan gewend dat ik kleuren aan apps kon toewijzen. Mocht iemand hier een omweg voor vinden dan hoor ik het graag!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-09 02:36
Mahnmut schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 11:03:
[...]
Wat ik zelf vond tegenvallen is het zwakke en niet aanpasbare notificatie ledje. Ik was er aan gewend dat ik kleuren aan apps kon toewijzen. Mocht iemand hier een omweg voor vinden dan hoor ik het graag!
Heb zelf ook lang gezocht naar een oplossing hiervoor en het uiteindelijk opgegeven. :X
Het rode ledje is vrij helder, maar de groene is erg zwak idd. Na een eventjes op internet gezocht te hebben ben ik er nu ook achter waarom dat is, het zijn 2 aparte LEDs.
Axon 7 LEDs

Gebruik nu double tap to wake als alternatief wat voor mij nu ook een redelijke oplossing is, moet alleen nu zelf eens in de zoveel tijd kijken of er wat binnen is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

Ik ben nou ook in het Trotse bezit van een ZTE axon 7. het is echt een mooi en snel toestel.

Alleen heb ik toch minpuntje. Ik maak gebruik van Tasker en Autolocation (geofences) Deze twee apps heb ik uit de accu besparing via de accugebruik --> apps en dan bij de apps alle vinkjes uit zetten. nu wordt de app wel sneller actief, maar eigenlijk nog snel genoeg.

Zit er op andere plekken ook nog een besparingmodus voor apps? En kan je de GPS uitsluiten van accu besparing? heb dit helaas niet kunnen vinden.

Ik heb de ZTE ook in combi met Tmobile 4G, werkt prima en snel. en het geluid van het apparaat is echt wel goed zeker met Spotify. De meegeleverde oordopjes zijn niks, zat bij mij al draadbreuk in.
Heb alleen het gevoel dat me bereik binnen is huis wel wat minder is geworden, maar niet hinderlijk ofzo

[ Voor 57% gewijzigd door luigi87 op 08-03-2017 10:46 ]

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 08:50
Ik heb Android 7.0 gemirrored van de ZTE site, die had een user limiet van 30 en was aardig traag:
Mirror 1: https://ramonkoopman.stackstorage.com/s/kym5c03hAejToNT
Mirror 2: https://mega.nz/#!yogXFAh...U7D7YQ4vpgzDfYi6TXiE2CfPA
Op root van SD kaart zetten en vervolgens laten zoeken naar updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peukiemon
Is dat wel de versie voor de 2017G ik zag namelijk alleen de 2017C staan voor Chinese toestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spNk
peukiemon schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 21:49:
Is dat wel de versie voor de 2017G ik zag namelijk alleen de 2017C staan voor Chinese toestellen.
Jazeker. Getest door mij en werkend verklaard.

Officiele download: http://www.ztemobile.de/support/downloads/?product_id=2100
Europese "hidden" Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/1421198214846418/ (gewoon ff lid worden, niemand die kan zien wat je post)

Het schijnt dat het audio "probleem" ook opgelost is, heb ik niet getest aangezien hiervoor misschien 1x gebruik gemaakt heb van een paar in-ears, dus kan het niet bevestigen.

[ Voor 44% gewijzigd door spNk op 08-03-2017 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fioravanti
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:00

Fioravanti

Fioravantastisch!

spNk schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 23:17:
[...]

Europese "hidden" Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/1421198214846418/ (gewoon ff lid worden, niemand die kan zien wat je post)

Het schijnt dat het audio "probleem" ook opgelost is, heb ik niet getest aangezien hiervoor misschien 1x gebruik gemaakt heb van een paar in-ears, dus kan het niet bevestigen.
Ik krijg een ftp-wachtwoord pop-up zodra ik akkoord ga met de voorwaarden op die Duitse site. Zou het inmiddels dicht zijn gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeORay
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:06
[...]

Op deze FB groep wordt genoemd dat dit wel eens een beta versie zou kunnen zijn die per ongeluk open is gezet op de website. Argumenten die daarvoor gegeven worden zijn een aantal issues met bijvoorbeeld de camera app, het ontbreken van beloofde Daydream support, en het feit dat het - zoals hierboven genoemd - inmiddels dichtgezet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
NeORay schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 09:32:
[...]

Op deze FB groep wordt genoemd dat dit wel eens een beta versie zou kunnen zijn die per ongeluk open is gezet op de website. Argumenten die daarvoor gegeven worden zijn een aantal issues met bijvoorbeeld de camera app, het ontbreken van beloofde Daydream support, en het feit dat het - zoals hierboven genoemd - inmiddels dichtgezet is.
Nee. Ik vermoed dat jij hem probeert te downloaden op je telefoon, dan pakt ie t niet.
Standaard zit user + password verwerkt in de link namelijk:
ftp:// nougat_go:ZTENougattester@88.131.71.198/Nouget%20Go/Firmware/7.0/20170124/update.zip
Fioravanti schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 07:31:
[...]

Ik krijg een ftp-wachtwoord pop-up zodra ik akkoord ga met de voorwaarden op die Duitse site. Zou het inmiddels dicht zijn gezet?
Idem.

Edit: ah, ik zie nu dat ik login incorrect krijg. Wie weet. Hij werkt overigens prima, dus zie het probleem niet.
Daydream support vereist afaik 7.1, dus dat is logisch dat dit er niet in zit.
Mijn mirrors werken verder nog gewoon natuurlijk ;).

[ Voor 26% gewijzigd door spNk op 09-03-2017 09:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rembock
luigi87 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 10:23:
het geluid van het apparaat is echt wel goed zeker met Spotify.
Binnenkort nog beter geluid vanuit Spotify :)
https://tweakers.net/nieu...-voor-lossless-audio.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peukiemon
Las net dat de 4g/lte bug met Vodafone ook is verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mahnmut
peukiemon schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 12:19:
Las net dat de 4g/lte bug met Vodafone ook is verholpen.
Dat zou leuk zijn, hoewel ik merk dat ik eigenlijk prima met 3G zou afkunnen als het niet anders mogelijk zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devries1989
NeORay schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 09:32:
[...]

Lijkt me niet dat dit per ongeluk online is gegooid. Op het Duitse forum van ZTE is namelijk over deze update een topic door ZTE zelf aangemaakt.

http://www.ztemobile.de/f...pdate-jetzt-verfuegbar-2/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peukiemon
Mahnmut schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 12:54:
[...]

Dat zou leuk zijn, hoewel ik merk dat ik eigenlijk prima met 3G zou afkunnen als het niet anders mogelijk zou zijn.
3g Zou evt nog kunnen maar hij klapt bij mij terug naar edge meestal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Welk audio probleem bedoel je, het zachte geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fioravanti

Fioravanti

Fioravantastisch!

Bij mij werkt de Duitse download nu weer, eens kijken wat er uit komt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spNk
musicfreak schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 16:19:
[...]

Welk audio probleem bedoel je, het zachte geluid?
Yup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
Wellicht domme vraag maar die duitse versie is die ook in NL te zetten ?

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
oldsmelly schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 20:09:
Wellicht domme vraag maar die Duitse versie is die ook in NL te zetten ?
Domme vragen bestaan niet, wel domme antwoorden :+
En ja, Nederlands is vanuit de instellingen zonder extra handelingen te selecteren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkyMark84
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 19-02-2023
Na de update naar 7.0 nog steeds geen 4g met Vodafone. Werkt dit al wel bij iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

Iemand al een mooie screen protector tegengekomen? een Tempered Glass bij voorkeur?
Ik kan er geen vinden, naats die gouden die mooi sluit op de telefoon.
Maar ja goud en een grijze telefoon is geen mooie combinatie.

- leeg -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peukiemon
MarkyMark84 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 11:28:
Na de update naar 7.0 nog steeds geen 4g met Vodafone. Werkt dit al wel bij iemand?
Dan zal je als het goed is nog een week of 2 moeten wachten voor de 7.1 update daar zit de fix in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
luigi87 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 11:51:
Iemand al een mooie screen protector tegengekomen? een Tempered Glass bij voorkeur?
Ik kan er geen vinden, naats die gouden die mooi sluit op de telefoon.
Maar ja goud en een grijze telefoon is geen mooie combinatie.
Ik heb er een aantal bij Ome Alie besteld en inmiddels binnen..

Tja de randen sluiten niet helemaal aan maar dat hebben ze volgens mij allemaal omdat de randen rond aflopen van de telefoon blijven deze altijd onbedekt volgens mij.

Samen met de spigen rugged case heb ik zo denk ik wel het maximale aan bescherming

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
oldsmelly schreef op maandag 13 maart 2017 @ 20:27:
[...]

Tja de randen sluiten niet helemaal aan maar dat hebben ze volgens mij allemaal omdat de randen rond aflopen van de telefoon blijven deze altijd onbedekt volgens mij.

Samen met de spigen rugged case heb ik zo denk ik wel het maximale aan bescherming
Ivm afronding van scherm hebben de meeste screenprotectors geen gehele bescherming. (anders laten ze los) Ik heb dit ook bij de S7 en ik heb ook een vrij simpele nu op de Axon 7 die ook niet geheel tot de rand gaat, maar net stopt waar de afronding begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

oldsmelly schreef op maandag 13 maart 2017 @ 20:27:
[...]

Hoyden schreef op maandag 13 maart 2017 @ 20:37:
[...]

Ivm afronding van scherm hebben de meeste screenprotectors geen gehele bescherming. (anders laten ze los) Ik heb dit ook bij de S7 en ik heb ook een vrij simpele nu op de Axon 7 die ook niet geheel tot de rand gaat, maar net stop waar de afronding begint.
Welke hebben jullie in gebruik dan? Zou je en linkje kunnen geven dan weet ik dat ik goed zit.
En zou je een fotootje kunnen maken hoe die er op zit?
Ik had er eerder een die boven en onder ook niet lekker zat, dus zoek nu naar een goede 😁

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• springfield89
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 18:47
Die Android 7 update is volgens mij officieel gemaakt omdat het inderdaad uitgelekt is door een beta tester. Want volgens mij was het helemaal nog niet de bedoeling voor een officiële release, vandaar ook enkele "grotere" bugs die er zijn. De 7.1 update zal wel wat langer duren als 2 weken denk ik, of is daar een officieel bericht over? Want die is nog helemaal niet lang in beta release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
Uitgelekt door een beta tester op de officiële ZTE site? Dat lijkt me erg vreemd?
Welke grotere bugs overigens? Enige wat ik begreep is dat geluidsrecorder nu bagger is, maar die heb ik überhaupt nog nooit gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• springfield89
spNk schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 10:25:
Uitgelekt door een beta tester op de officiële ZTE site? Dat lijkt me erg vreemd?
Welke grotere bugs overigens? Enige wat ik begreep is dat geluidsrecorder nu bagger is, maar die heb ik überhaupt nog nooit gebruikt.
Vooraleer je de update kon downloaden op de ZTE site was hij al te downloaden. Er zijn precies toch wel wat bugs nog als je kijkt op XDA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
luigi87 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 22:34:
[...]

[...]

Welke hebben jullie in gebruik dan? Zou je en linkje kunnen geven dan weet ik dat ik goed zit.
En zou je een fotootje kunnen maken hoe die er op zit?
Ik had er eerder een die boven en onder ook niet lekker zat, dus zoek nu naar een goede 😁
Ik heb deze: https://www.amazon.de/dip...stallklare/dp/B01GG69XJK/

Ik wil niet zeggen dat deze nu super is. Wat mij betreft mag die nog wel wat groter aan de zijkanten.
Nu aan beide zijkanten ong 2mm onbedekt. Aan de onderkant ongeveer 1mm onbedekt.

Aan de bovenkant zit links een klein gaatje en recht een uitsparing voor beide sensoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
springfield89 schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 11:05:
[...]

Vooraleer je de update kon downloaden op de ZTE site was hij al te downloaden. Er zijn precies toch wel wat bugs nog als je kijkt op XDA.
Ah, ik volg XDA niet echt.
Enige bug die ik heb is dat mijn telefoon 's nachts opeens afsluit, nou ja, dat merk ik de volgende ochtend iig.
Vanochtend ging er dus geen wekker met alle gevolgen van dien.
Anderen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crepsly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:45
Hoyden schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 11:13:
[...]

Ik heb deze: https://www.amazon.de/dip...stallklare/dp/B01GG69XJK/

Ik wil niet zeggen dat deze nu super is. Wat mij betreft mag die nog wel wat groter aan de zijkanten.
Nu aan beide zijkanten ong 2mm onbedekt. Aan de onderkant ongeveer 1mm onbedekt.

Aan de bovenkant zit links een klein gaatje en recht een uitsparing voor beide sensoren.
Ik gebruik deze: https://www.amazon.de/Sch...ds=schutzfolie+zte+axon+7

Past perfect! Heeft helaas wel een vreemde textuur...

2600WP | Zwolle | Zuid Oost 135° | Helling 12.5° | PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mysteryman2
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-03 08:05
Gistermiddag heb ik via een sd kaart m'n Axon 7 geupdate naar Android 7.0. Ik heb hiervoor mijn telefoon niet gereset.
Over het algemeen ben ik tevreden over de veranderingen. Hij loopt nogsteeds smooth en het geluid via de headphone jack is vele malen beter dan voorheen. Ook het geluid via de speakers is beter, op maximaal volume klinkt alles extreem helder.
Enige waar ik nu last van heb is dat mijn telefoon vandaag al 4 keer random is uitgevallen. Zijn er meer mensen die hier last van hebben na de update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZixXer
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-04 22:53
spNk schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 12:27:
[...]

Ah, ik volg XDA niet echt.
Enige bug die ik heb is dat mijn telefoon 's nachts opeens afsluit, nou ja, dat merk ik de volgende ochtend iig.
Vanochtend ging er dus geen wekker met alle gevolgen van dien.
Anderen met dit probleem?
Ik weet dat deze tel de optie heeft voor automatich uitzetten en weer opstart op de voor geprogrameerde tijden. Misschien is deze optie met de update aan gegaan ik zelf zit nog op een oude versie b08. Ik hoop dat dit je probleem oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
ZixXer schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 18:53:
[...]

Ik weet dat deze tel de optie heeft voor automatich uitzetten en weer opstart op de voor geprogrameerde tijden. Misschien is deze optie met de update aan gegaan ik zelf zit nog op een oude versie b08. Ik hoop dat dit je probleem oplost.
Helaas, dat heb ik reeds gecontroleerd. Ik heb nu maar DND uitgezet, eens kijken of dat iets oplost. Tot nu toe ben ik nog niemand tegengekomen met hetzelfde probleem, hoop dat het niet hardwarematig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darobi
Heb mijn ZTE Axon7 nu een maand,
Hiervoor had ik een zo'n 2,5 jaar een htc m8(met super audio ervaring)

Audio is voor mij het belangrijkst bij een smartphone,
helaas is de ZTE Axon7 wel een flinke stap omlaag,
kwalitatief zijn de boxen een stuk minder,
en wanneer je je oortjes inplugt valt het ook tegen,het is redelijke kwaliteit, maar niet goed,
en de softwarematige dolby equalizer op de ZTE is echt bagger, voegt niks toe.
ik hoor alleen maar meer ruis.

hoop dat een update veel goed maakt

over de rest van het toestel ben ik overigens wel tevreden!
goed scherm,bijna stock ervaring, redelijke batterij.weinig bloatware, standaard 64 gb geheugen
de bijgeleverde oortjes zijn van goede kwaliteit.

wat ik ook heel netjes vind is dat je een jaar extra fabrieksgarantie krijgt, dus je hebt totaal 3 jaar garantie.

ik lees hier dat sommigen van jullie al 7.0 hebben, zeker via root ?

heb nog steeds versie B06, nog geen update gehad..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Delio Nijmeijer
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23-07-2024
Update gedaan via http://www.ztemobile.de/support/downloads/?product_id=2100

Gekopieerd naar SD-kaart en via het update menu pakt de telefoon het bestand meteen op.

Geluid van de speakers lijkt nu een heel stuk beter (luider/helderder), vooral met Dolby aan.

Quick menu is gelukkig weg, notification bell staat weer aan, maar is uit te zetten. Verder nog geen problemen.

[ Voor 3% gewijzigd door Delio Nijmeijer op 14-03-2017 21:20 ]

Winners don't use drugs!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darobi
Heb hem geüpdatet naar 7.0
Audio is nu idd verbeterd, ☺️
Boxen hebben nu minder kraak erin en via headset klinkt het nu een stuk acceptabeler
Audio ervaring was een 6 is nu een 7+

Fijn dat het Quick menu nu weg is
Hopelijk is batterijduur nu ook iets verbeterd, Kan iemand daar al iets over zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delio Nijmeijer
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23-07-2024
Batterij kan ik nog niet zeggen, want heb het pas sinds 1 dag en ben een heavy user.

Merk dat ze de helderheid ook gefinetuned hebben, wordt nu donkerder en op de helft is ook de helft en niet bijna voluit.
Locatie bepaling stond ineens alleen op GPS. Verder lijkt het allemaal wat soepeler te lopen (animaties zijn iets sneller).

Winners don't use drugs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:36

SaN

Darobi schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 09:11:
Heb hem geüpdatet naar 7.0
Audio is nu idd verbeterd, ☺️
Boxen hebben nu minder kraak erin en via headset klinkt het nu een stuk acceptabeler
Audio ervaring was een 6 is nu een 7+

Fijn dat het Quick menu nu weg is
Hopelijk is batterijduur nu ook iets verbeterd, Kan iemand daar al iets over zeggen?
Moet zeggen dat ik het wel apart vind dat je de audio van het apparaat maar mager vindt, en dat je de headset erg goed vindt. Die vond ik niet best hoor. Ik heb hem 1 keer geprobeerd, en daarna gauw in de lade gelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:29

-tom-562

Oliesjeik

MarkyMark84 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 11:28:
TVP. Ik heb nu ook Vodafone met 4G(+), en twijfel om deze telefoon aan te schaffen. Maar als 4G niet werkt, dan is dat een no-go voor mij

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZixXer
Ik heb nu 1 dag nougat ik had de link hierboven gebruikt en via sd kaart update gedaan... 1 sdkaart in het proces overleden met het kopieren van de b10 update geen idee hoe die exact corupt er door raakt maar goed.

Ff vraagie hoe kan ik raw foto maken en me compressie hoeveelheid instellen kan het nergens meer vinden.

Ps ik zag leuke life hax je kan je simkaart op je sd kaartje plakken en dan kan je dus 2 sims en een sd kaart met je phone gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• springfield89
-tom-562 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:00:
[...]

TVP. Ik heb nu ook Vodafone met 4G(+), en twijfel om deze telefoon aan te schaffen. Maar als 4G niet werkt, dan is dat een no-go voor mij
Ik heb het hele 4G verhaal niet gevolgd, maar hoe komt het dat Vodafone 4G niet werkt? Heeft dat te maken met de frequentie? Kan ik iets testen zonder zo'n simkaart om te kijken of het met 7.1 wel zou werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peukiemon
Met 7.1 moet het gewoon weer werken en is de Vodafone 4g bug eruit.
Waar het probleem zit weet ik niet maar alle builds na B06 hadden er last van in europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
crepsly schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 14:18:
Past perfect! Heeft helaas wel een vreemde textuur...
Heb hem ook, die textuur is zo vreemd omdat de screenprotector zelfhelend is. Verder wel het probleem dat als je de bijgeleverde case gebruikt de zijkanten van de screenprotector op ten duur los gaat zitten. Heb jij daar ook last van?
Axon 7 Crocfoil screenprotector

Gelukkig zitten er 2 in de verpakking dus ga ik hem binnenkort maar vervangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZixXer
Het ziet er naar uit dat 7.1.1 voor A2017U nu ota wordt verspreid. Dus zal voor eu nog wel maandje duren denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
7.1 ? We hebben nog geen eens 7.0 hier officieel

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
oldsmelly schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 17:57:
7.1 ? We hebben nog geen eens 7.0 hier officieel
Het schijnt dat die helemaal niet OTA gaat komen, zul je dus even handmatig moeten downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
spNk schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 19:25:
[...]

Het schijnt dat die helemaal niet OTA gaat komen, zul je dus even handmatig moeten downloaden.
Ok ik heb net die van de duitse site gedownload .....

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 07:27
Die heb ik ook net geinstalleerd, maar ik zie alleen nog geen daydream, klopt dat?
Ik heb wel de VR services geinstalleerd uit de play store.

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inf1nite
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-09 21:13
Hee mensen! Zo te zien komt eind deze maand 7.1.1 naar de A2017G :)
Hier zal dan (zoals ik begrijp) ook daydream support bij zitten!

http://www.ztemobile.de/f...tzt-verfuegbar-2/page/13/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devries1989
Gelekte bèta-versie van 7.1.1 is hier te vinden:

https://forum.xda-develop...1-1-a2017g-t3574141/page4

Maar let op, het is niet officiëel door ZTE naar buiten gebracht. Er zitten dus wel wat risico's aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
Eindelijk even tijd om de update naar 7 te proberen....
Ik heb de zip "Axon7_Nougat-7_0" gedownload van de duitse site en alle bestanden in de root van de SD card gezet...

Helaas vindt de telefoon geen update...

Mis ik iets ?

Edit: Ja ik mis iets >:) Gewoon de zip erop zetten dus ipv de losse bestanden 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door oldsmelly op 19-03-2017 12:10 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fioravanti

Fioravanti

Fioravantastisch!

Heb zelf nauwelijks veranderingen gemerkt met de update naar 7.0,misschien dat 7.1 wat meer impact zal hebben?

Ben overigens erg blij met de Axon7, elke dag plezier van, en dat snelladen is echt briljant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G95
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 28-06-2024

G95

Ik zit te twijfelen tussen de ZTE Axon 7 of One Plus One 3T.
Ik heb nu een Nexus 6P maar na 1 jaar is de batterij ongeveer dood.
Mijn vraag is welke zouden jullie aanraden en waarom!?

Klopt het dat de Axon 7 software eruit ziet als "stock Android"? want op YouTube zie ik de Axon 7 met een skin die eruit ziet alsof het een Huawei telefoon is.

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oldsmelly
Zo de update een dagje in gebruik... wat ik ermee doe loopt goed.
Als ik eerlijk ben , op de notificaties na , zie ik weinig verandering.

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeara
  • Laatst online: 22:47
G95 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 16:58:
Ik zit te twijfelen tussen de ZTE Axon 7 of One Plus One 3T.
Ik heb nu een Nexus 6P maar na 1 jaar is de batterij ongeveer dood.
Mijn vraag is welke zouden jullie aanraden en waarom!?

Klopt het dat de Axon 7 software eruit ziet als "stock Android"? want op YouTube zie ik de Axon 7 met een skin die eruit ziet alsof het een Huawei telefoon is.

Bij voorbaat dank!
Tja, wat voor advies verwacht je in het Axon 7 topic ;)

Ik heb destijds ook getwijfeld tussen die twee telefoons maar de Axon had het gewonnen.
+ 1440p
+ USB C aansluiting met USB 3.0/3.1
+ Goede geluids-chip
+ Garantie, 3 jaar, scherm eenmalig gratis vervangen en bij waterschade krijg je eenmalig een nieuwe telefoon. Het was iets in die richting, dat zou je nog even beter kunnen bekijken
+ stereo boxen, niet dat ik het veel gebruik maar de muziek die uit de boxen komt is best goed te noemen.
+ destijds beschikbaarheid

Daarom heb ik uiteindelijk besloten om voor de Axon 7 te gaan. En hij stelt niet teleur! Hele fijne telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trick7
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01 11:51
Fijne telefoon inderdaad, doet wat het moet doen.

Maar ik ben wel teleurgesteld in het bedrijf ZTE inmiddels. Geen bootloader unlock is erg teleurstellend. De update naar Nougat duurt mij ook veel te lang, dat geeft wel aan wat je in de toekomst mag verwachten. Ook lijkt de EU markt een ondergeschoven kindje.

Ze zetten vooraf zwaar in op Daydream, en hoe ze de eerste waren die een compatible/certified device hadden. Inmiddels zitten jan-en-alleman aan de Daydream en hebben ZTE gebruikers nog steeds geen Nougat en is hun VR headset ook onvindbaar...

@G95 Op de site van oneplus zie ik een counter lopen. https://oneplus.net/ Ik zou zelf even wachten om te zien waar daar aan zit te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inf1nite
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-09 21:13
@Trick7 @G95 Vrij zeker dat de oneplus counter gaat over de verkoop van de speciale zwarte colette edition versie van de oneplus 3T. Staat meerdere keren vermeld op verschillende social media kanalen.

https://plus.google.com/+OnePlusTech/posts/4bRvqkqku5V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteAss
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-09 18:23
Dacht net ook ff de duitse update te installeren. Start update. Bestand wordt netjes gevonden. Toestel reboot. Vervolgens krijg ik de melding:
e:Can't mount /sdcard/Axon 7...zip
Installation aborted
Hierna start het toestel weer opnieuw zonder de update geïnstalleerd te hebben.
Dan de melding:
Systeem Software updaten zijn niet voltooid, omdat het pakket niet overeen komt.

Komt het iemand bekend voor? Heeft iemand een oplossing?

Ook het downloaden wilde trouwens vaak niet lukken .

[ Voor 5% gewijzigd door WhiteAss op 23-03-2017 07:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomaaz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21:01
WhiteAss schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 00:25:
Dacht net ook ff de duitse update te installeren. Start update. Bestand wordt netjes gevonden. Toestel reboot. Vervolgens krijg ik de melding:
e:Can't mount /sdcard/Axon 7...zip
Installation aborted
Hierna start het toestel weer opnieuw zonder de update geïnstalleerd te hebben.
Dan de melding:
Systeem Software updaten zijn niet voltooid, omdat het pakket niet overeen komt.

Komt het iemand bekend voor? Heeft iemand een oplossing?

Ook het downloaden wilde trouwens vaak niet lukken .
Ik heb dit ook gehad met reguliere OTA updates. De oplossing voor mij was om op te starten in recovery en de cache te wissen. Daarna werkte het weer vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FYI: Ik heb hier een ZTE Axon 7 met software A2017GV1.0.0B10 en Vodafone-sim, helaas ook geen 4G.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteAss
Ik zit nu ook op A2017GV1.0.0B10 (OTA) maar ik wil naar nougat. Dat wil alleen niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darobi
Heb nu een weekje Nougat,

Handmatig gedownload op sd kaart via Duitse site, eerst op laptop en daarna zip bestand op sd geplaatst, en dan pakt ie hem vanzelf

Kom af van B06,

Audio is flink verbeterd
Bluetooth lijkt minder te zijn,hapert af en toe, ga ik nog even na met andere headset

Heb gisteren ook al een vastloper gehad, hoop dat dit éénmalig is.

Verder lijkt het soepeler te lopen

Ben benieuwd naar 7.1,

Zit overigens bij KPN , 4G en 4G+ werken prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteAss
Darobi schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 11:15:
...
Handmatig gedownload op sd kaart via Duitse site, eerst op laptop en daarna zip bestand op sd geplaatst, en dan pakt ie hem vanzelf
...
Zal dat nog een kunnen proberen. Direct vanaf de telefoon downloaden ging niet. Vervolgens heb ik het mijn nas laten doe en vanaf daar binnengehaald. Zal het eens vanaf een pc proberen. Zou wel de 1e keer zijn dat mijn nas een download vernaggeld.

Toestel is nieuw. Wilde het eigenlijk doen zonder dat ik er al iets op had staan. Heb daar toch het geduld niet meer voor :)

[ Voor 11% gewijzigd door WhiteAss op 23-03-2017 13:19 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darobi
WhiteAss schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 13:17:
[...]

Zal dat nog een kunnen proberen. Direct vanaf de telefoon downloaden ging niet. Vervolgens heb ik het mijn nas laten doe en vanaf daar binnengehaald. Zal het eens vanaf een pc proberen. Zou wel de 1e keer zijn dat mijn nas een download vernaggeld.

Toestel is nieuw. Wilde het eigenlijk doen zonder dat ik er al iets op had staan. Heb daar toch het geduld niet meer voor :)
Tja het is een chinaphone eej ;)
Je betaalt niet voor niks zoveel minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peukiemon
Tja het is een chinaphone eej ;)
Je betaalt niet voor niks zoveel minder
Welke telefoon niet. Daarbij heb ik jaren Samsung en Sony gehad en die ondersteuning was altijd om te janken.
Je betaald een reële prijs en niet voor het merk in dit geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wortelstok
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-11-2023
CLB schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 09:34:
FYI: Ik heb hier een ZTE Axon 7 met software A2017GV1.0.0B10 en Vodafone-sim, helaas ook geen 4G.
Ik heb zelf een Axon Elite (met de Marshmallow ROM van XDA) en Vodafone abo. Ik had hetzelfde 4G probleem.
Ergens gelezen over de app "Network Signal Speed Booster". Erg veel reclame tijdens het draaien, op het eerste gezicht geen effect.Maar: opnieuw opgestart en... 4G!
Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden en prijzen: [ZTE Axon 7] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: [ZTE Axon 7] Rooten & Custom ROM's
- Accessoires: [ZTE Axon 7] Het grote Accessoires topic