xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Welkom bij de nieuwe speurtocht functionaliteit op GoTPhusebox schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:08:
Blijkbaar moeten we nu weer steeds een ander topic zoeken....
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Nog niet zo lekker:Grimmie187 schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:09:
Lees net op f1.com dat Alonso dit weekend ook met een verbeterde versie van de Honda PU rijdt. Ben benieuwd hoeveel winst dat oplevert, Honda heeft relatief de meeste ruimte voor verbetering.
10:59 "The worst out lap ever," says Alonso.
Honda heeft toch ook gezegd dat de huidige motor qua design gewoon niet goed is en dat ze voor volgend jaar het weer helemaal anders gaan aanpakken?Grimmie187 schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:09:
Lees net op f1.com dat Alonso dit weekend ook met een verbeterde versie van de Honda PU rijdt. Ben benieuwd hoeveel winst dat oplevert, Honda heeft relatief de meeste ruimte voor verbetering.
Als het fundament niet goed is van je motor heb je ook niet de meeste ruimte voor verbetering lijkt mij.
Volgens het token systeem niet.stijn1309 schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:11:
[...]
Honda heeft toch ook gezegd dat de huidige motor qua design gewoon niet goed is en dat ze voor volgend jaar het weer helemaal anders gaan aanpakken?
Als het fundament niet goed is van je motor heb je ook niet de meeste ruimte voor verbetering lijkt mij.
Token systeem verdwijnt volgend jaar. Dit jaar moet dus "uitgezeten" worden.
Dat begrijpt hij ook wel... hij doelt er denk ik op dat Honda nog de meeste tokens heeft om de motor te verbeteren. Dus in theorie kunnen ze er nog het meest verbeteren.perpixel schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:16:
[...]
Token systeem verdwijnt volgend jaar. Dit jaar moet dus "uitgezeten" worden.
Honda heeft voornamelijk problemen met de layout van de motor en de ERS delen, de basis v6 verbrandingsmotor is prima (is ook wel te verwachten van een merk als Honda).stijn1309 schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:11:
[...]
Honda heeft toch ook gezegd dat de huidige motor qua design gewoon niet goed is en dat ze voor volgend jaar het weer helemaal anders gaan aanpakken?
zal wel aan mij liggen, ik vind waardeloos en onoverzichtelijk; 4 F1 topics!SnowDude schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:10:
[...]
Welkom bij de nieuwe speurtocht functionaliteit op GoT
tuurlijk is fijn dat tv/aanbod en de pool gescheiden zijn van general talk, maar om dat nu in 2 F1/race-gerealteerde topics onder te brengen is lekker verwarrend
[ Voor 36% gewijzigd door Señor Sjon op 26-05-2016 11:48 ]
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
Leg uit. Ik kan niet kijken dus ik moet het van de feedback hier hebbenBoinkie schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:20:
Haha, dat momentje van Bottas!
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Had even een verhoogde hartslag in de tunnel. Was hem bijna kwijt. Daar op volgend reed Kvyat in bocht 1 rechtdoor.alwind schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:21:
[...]
Leg uit. Ik kan niet kijken dus ik moet het van de feedback hier hebben
We’ve seen so far that the ultrasoft is around a second per lap quicker than supersoft #MonacoGP
— Pirelli Motorsport (@pirellisport)
Momentje?..Boinkie schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:20:
Haha, dat momentje van Bottas!
Zou me dun door de broek lopen, overstuur daar met bijna 300 op de klok!
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Avatar + opmerkingLuqq schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:23:
"Probeer om te draaien."
EDIT
Lekke band
[ Voor 36% gewijzigd door StealthyPeanut op 26-05-2016 11:25 ]
LAnger dan dat duurde het toch ook niet?Grimmie187 schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:22:
[...]
Momentje?..![]()
Zou me dun door de broek lopen, overstuur daar met bijna 300 op de klok!
Rosberg heeft een lek LA.
lekke bandStealthyPeanut schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:24:
ROS ook motorproblemen?
Zit ook een goed gat in ROS zijn band zeg!
[ Voor 44% gewijzigd door Boinkie op 26-05-2016 11:26 ]
De Fransen zijn dit weekend de baas... we gaan ons nog wel vaker ergeren ben ik bang... En Grosjean vaak in beeld.alwaysleft schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:25:
De regie is echt waardeloos deze vrije training.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
[F1] .. begint beetje verwarrend te worden (4 topics)Señor Sjon schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:20:
[modbreak]Discussie over het topic in het feedback deel heren.[/]
done - feel free to join
Nope een stuk wat van de auto van rosberg af kwam
"Beautiful Clean Coal"

Edit: bevestigd. Het was een "drain-cover" die is losgekomen.
[ Voor 25% gewijzigd door wcduck op 26-05-2016 11:30 ]
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Schat het ook. Mercedes op eenzame hoogte weer.Grimmie187 schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:28:
Pace van Vettel doet mij goed, is voorzichtig hoopgevend voor zaterdag. Al vermoed ik dat het gat naar Mercedes niet onder de 0,5s zal komen
Voor een putdeksel leek ie me niet het goede formaat hebben (al kan het ook een deel zijn maar dat zou ik wel erg raar vinden). Het lijkt wel het goede gewicht te hebben overigens, als ik zie hoe de auto van Button uit elkaar spattewcduck schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:29:
Op Sky sports spreekt men over een putdeksel dat is losgekomen. Daarom is de sessie stilgelegd.
2 lekke banden door putdeksel.
[ Voor 92% gewijzigd door leekers op 26-05-2016 11:32 ]
"Beautiful Clean Coal"
En RIC toch voor VES ... nét die nieuwe pk's
VET doet het goed. En 0,3 achter ROS is niet schokkend ... maar of dat zo blijft.. !?
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Daar sta ik ook wel van te kijken ja. Netjes van KVY.Alfa90_Buttje schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:33:
Hmmm KVY op 0,055s achter VES .. best goed
[..]
*sowieso
De tussenliggende tijden, gaat echt nergens over.
[ Voor 32% gewijzigd door Señor Sjon op 26-05-2016 11:36 ]
Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'
Die link mag hier niet.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
volgens commentator op Ziggo Sport is het een plek waar in voorgaande jaren de vangrail bovenop stond. Nu is het een stukje breder daar en is die putdeksel dus eigenlijk voor het eerst "open en bloot".
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Die commentator weet niet waar hij het over heeft, als daar een vangrail had gestaan voorgaande jaren was de wegbreedte naar St. Devote de helft geweestredfoxert schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:35:
Oh wow ... herhaling van het deksel dat de auto van Button vernietigd ... grote plaat metaal wat uit de put in de stoeprand los komt. Toch zeker 30-40cm.
volgens commentator op Ziggo Sport is het een plek waar in voorgaande jaren de vangrail bovenop stond. Nu is het een stukje breder daar en is die putdeksel dus eigenlijk voor het eerst "open en bloot".
*edit* Zie net de herhaling, de cover kwam van de rand vangrail af idd, dus het zou goed kunnen.
[ Voor 7% gewijzigd door Grimmie187 op 26-05-2016 11:38 ]

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Dit is een hele goede site die ik ook al jaren gebruik, er valt veel informatie op uit te lezen altijd. Al hebben ze de laatste tijd moeite om de banden te onderscheiden. Komt ook een beetje door de nieuwe bandenregels.BAS80 schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:34:
[mbr]*snip* Dit is geen legale timingsite.[/]
De tussenliggende tijden, gaat echt nergens over.
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Ik vermoed dat McLaren een factuurtje zal sturen naar de organisatieSnowDude schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:38:
Daar heeft iemand wat uit te leggen. Dat had nooit los mogen komen
1 st. nieuwe voorvleugel
1 st. nieuwe ophanging
1 st. nieuwe band
1 st. nieuwe onderbroek maat S voor heer Button
[ Voor 18% gewijzigd door Grimmie187 op 26-05-2016 11:41 ]
Ja ik vond het ook al erg krapGrimmie187 schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:36:
[...]
Die commentator weet niet waar hij het over heeft, als daar een vangrail had gestaan voorgaande jaren was de wegbreedte naar St. Devote de helft geweest
*edit* Zie net de herhaling, de cover kwam van de rand vangrail af idd, dus het zou goed kunnen.
Er stond een Porsche ofzo van de race leiding naast en daarnaast was misschien nog ruimte voor 1 auto. Als die vangrail nog meer naar rechts had gestaan dan had je daar helemaal een trechter met maximaal ruimte voor 1 auto en was het altijd al een onveilige plek
Hopen dat de schade aan de auto meevalt (afgezien van bodywerk.)Grimmie187 schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:39:
[...]
Ik vermoed dat McLaren een factuurtje zal sturen naar de organisatie
Zou wat zijn als de motor of versnellingsbak hierdoor schade heeft.

Nasty...
Volgens max kan je daar gewoon inhalenredfoxert schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:39:
[...]
Ja ik vond het ook al erg krap
Er stond een Porsche ofzo van de race leiding naast en daarnaast was misschien nog ruimte voor 1 auto. Als die vangrail nog meer naar rechts had gestaan dan had je daar helemaal een trechter met maximaal ruimte voor 1 auto en was het altijd al een onveilige plek
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Hier gaan de coureurs toch hopelijk een DIK punt van maken... Sjeezes zeg...Martinspire schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:56:
Ik vraag me af hoe dat dan niet bij de baaninspectie naar voren is gekomen.
Gevaarlijk..

Bensimpel
Positieve meneer
😆 - Denk ook eens om ;)

The ramblings of an idiot
Zover ik weet worden deze voor het weekend vast gelastBensimpel schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:58:
Hoe wil je zo'n putdeksel dan vastzetten? De muur een stukje er over heen plaatsen?
VastlassenBensimpel schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:58:
Hoe wil je zo'n putdeksel dan vastzetten? De muur een stukje er over heen plaatsen?
PSN: Shiver23
Dichtkitten of vastlassen dus.Bensimpel schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:58:

Wel een nieuwe dan, want deze is in tweeën...
[ Voor 41% gewijzigd door ATS op 26-05-2016 12:01 ]
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Daar hebben ze geen bedrijf voor ingehuurd denk ik aangezien er nergens een lasnaad te zien isAxente schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 12:02:
Ik gok dat het bedrijf dat die deksels vast maakt zich ook failliet kan verklaren nu.
Maar zoals hierboven al aangegeven, is er wel een baaninspectie geweest..?
Vastlassen is nou ook niet echt een onderbouwde methode om alle potentiële krachten die er op die deksel komen aan te kunnen.. Rij er tig keer overheen (dat is op deze locatie wellicht niet erg waarschijnlijk, maar toch) en die las kan net zo goed scheuren, dus ik ben benieuwd hoe betrouwbaar dit is.
De rest is wel vast gezet dus ik gok dat ze die vergeten zijn. En dat charlie wel een legertje advocaten er op zetD-Ed schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 12:03:
[...]
Daar hebben ze geen bedrijf voor ingehuurd denk ik aangezien er nergens een lasnaad te zien is![]()
Maar zoals hierboven al aangegeven, is er wel een baaninspectie geweest..?
Waarschijnlijk krijgt het bedrijf dat de putdeksels vastzet een lijstje met alle deksels die moeten worden vastgelast.Axente schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 12:04:
[...]
De rest is wel vast gezet dus ik gok dat ze die vergeten zijn. En dat charlie wel een legertje advocaten er op zet
Omdat deze put in het verleden nooit onderdeel is geweest van de baan is het mogelijk dat de organisatie vergeten is de put op de lijst te zetten.
Triest dit.
Dan zou er al in Canada een canopy komen?StealthyPeanut schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 12:11:
Man man man, wat een fout. Stel dat hij gewoon opstuitert en op BUT z'n kop komt? Wat was er dan gebeurd?
Triest dit.
[ Voor 6% gewijzigd door DJTimo op 26-05-2016 12:15 ]
KVY is nu extra extra extra gebrand om iets te laten zien, Zaterdagmiddag tijdens de kwalificatie, dan moet hij er ook staan... En tijdens de race natuurlijk.SpaceAce schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 12:07:
Toro Rosso doet het toch goed, KVY op de Super Softs en SAI enkel op de Softs.
Cogitationis poenam nemo patitur
Van de indycar weet ik zeker dat ze op straten circuits alle putdeksels voor de race vast lassen, soms laten ze ze vast zitten totdat de put echt open moet, en soms halen ze ze allemaal weer los in de week na de race.redfoxert schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 12:10:
Ze zullen NA de race ook al die deksels weer los moeten halen. Is het dan wel handig om ze vast te lassen? Monaco is toch een stad die geen zin heeft in gerotzooi met hun infrastructuur lijkt me.
Gaat hij weer tikkertje spelen? Ben benieuwd wie nu als eerste af is.Bullet NL schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 12:16:
[...]
KVY is nu extra extra extra gebrand om iets te laten zien, Zaterdagmiddag tijdens de kwalificatie, dan moet hij er ook staan... En tijdens de race natuurlijk.
alles kan off-topic
Dus omdat Monaco het teveel moeite vindt om de putdeksels vast te lassen, moeten de coureurs hun leven wagen om in het prinsendom van Monaco te mogen rijden?redfoxert schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 12:10:
Ze zullen NA de race ook al die deksels weer los moeten halen. Is het dan wel handig om ze vast te lassen? Monaco is toch een stad die geen zin heeft in gerotzooi met hun infrastructuur lijkt me.
Het hele proces met die putdeksels lijkt me sowieso enorm bagger. Is er een las instructie (inclusief berekening, maken van las voorbereiding, voorgeschreven las materiaal, etc) gemaakt om ze vast te lassen of gaat iemand gewoon zitten bakken en braaien? De deksels zijn hoogstwaarschijnlijk van gietijzer wat sowieso erg crappy te lassen is omdat het erg bros is (en dus snel breekt). Oude deksels zijn mogelijk al verzwakt door intreding van vuil en belasting van auto's die er steeds overheen hebben gereden, dus worden ze nog moeilijker te lassen. Of pakken ze allemaal nieuwe deksels voorafgaand aan dit hele proces? Het los slijpen is natuurlijk ook een drama want zie dat maar eens netjes te doen, de kans dat je niet al het las materiaal weg haalt is er gewoon. En pakken ze na de race dan weer allemaal nieuwe deksels nadat ze de putten zelf netjes hebben achter gelaten? Pff.redfoxert schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 12:10:
Nee natuurlijk niet. Ik vraag me alleen af of dichtlassen wel de juiste manier is. Als dit deksel al gelast is geweest dan kan hetzelfde gebeuren met andere putdeksels.StealthyPeanut schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 12:18:
[...]
Dus omdat Monaco het teveel moeite vindt om de putdeksels vast te lassen, moeten de coureurs hun leven wagen om in het prinsendom van Monaco te mogen rijden?
Het kan goed dat Max met volle tank reedt om de durability te testen van de banden in de race en kyvat bijna helemaal leeg was.MikeyMan schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 12:22:
Je kunt je op basis van de eerste training wel afvragen of de ultrasoft daadwerkelijk een seconde sneller is dan de Super. Het verschil tussen VES en KVY is wel erg klein.
Ah op die manierredfoxert schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 12:22:
[...]
Nee natuurlijk niet. Ik vraag me alleen af of dichtlassen wel de juiste manier is. Als dit deksel al gelast is geweest dan kan hetzelfde gebeuren met andere putdeksels.

Gewoon een beetje bakken en hopen dat ie het houdt, zo ziet het eruit.SnowDude schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 12:26:
Hier zie je de resten nog zitten waar de deksels worden vast gelast:[afbeelding]
Dit topic is gesloten.
Dit topic sluit dinsdag 31 mei. Een nieuw racetopic wordt de donderdag voor de race geopend.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Waar te kijken?
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2016 - Deel 2 besproken worden.
IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1