[F1] Seizoen 2016-06 - GP van Monaco Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 28 Laatste
Acties:
  • 64.131 views

Onderwerpen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-05 22:32
Grand Prix de Monaco
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/dlQ39Dv4gWQONlOkKzqGOAxP/full.jpg
Data
26 May
Free Practice 1:10:00 
Free Practice 2:14:00 
28 May
Free Practice 3:11:00 
Quali:14:00 
29 May
Race:14:00 

CircuitCircuit de Monaco
LocatieMonte Carlo, Monaco
Lengte3337 m
Aantal race ronden78
Total race afstand260,286 km
Laatste winnaarNico Rosberg (Mercedes) 1:49:18.420
Lap record1:18.063 - Daniel Ricciardo (2015)
LinksFormula1.com Google maps

Kampioenschapstand voor race en uitslag volgt.

Voor algemeen nieuws en discussie: [F1] Seizoen 2016 - Deel 2

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-01 08:26

ATS

Hoe laat is de persco vandaag eigenlijk?

En weet iemand de reden dat op Monaco er een ander schema is waarbij er niet op de vrijdagen gereden wordt maar op de donderdag? Ik zou denken dat je als stad dit circus zo veel mogelijk in tijd zou willen beperken wegens de overlast die het geeft, maar zo rek je het dus een dag.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:42
Er is markt op vrijdag, dan kan er niet gereden worden, als ik het me goed herinner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Laatst online: 31-05 22:32
15.00

Op vrijdag wil men ook boodschappen kunnen doen aangezien half Monaco lamgelegd wordt door het circuit.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-05 08:03
Monaco 1996, McLaren Pitstop.. heerlijk! Om even in de stemming te komen. ( Als we dat al niet zijn ;) )

https://www.facebook.com/autofotos/videos/1046390568748861/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05:50
ATS schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 09:52:

En weet iemand de reden dat op Monaco er een ander schema is waarbij er niet op de vrijdagen gereden wordt maar op de donderdag? Ik zou denken dat je als stad dit circus zo veel mogelijk in tijd zou willen beperken wegens de overlast die het geeft, maar zo rek je het dus een dag.
15:00 en wordt uitgezonden op Sky Sports.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Persco is om 15:00 CEST.
Verder is er vrijdagmiddag geen activiteit, om de een of andere reden is dat traditie.

De volledige time table kun je vinden op formule1.com.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:40

Wom

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CjP1-HOWkAM3hEt.jpg:large

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CjPvTwZVAAASaRD.jpg:large

Nieuwe Race Control gebouw met VIP gedeelte. Geen idee of dit een tijdelijk of permanent gebouw is eerlijk gezegd.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Tijdelijk. ;)

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Wat een geld gaat er toch om in Monaco dat ze dit hele circus kunnen optuigen voor 4 dagen.
Ik heb ooit een filmpje gezien die de voorbereidingen en de bouw van de GP volgt. Ze zijn hier maanden van te voren al mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:18

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-05 08:03
JackBol schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 10:17:
[...]

Wat een geld gaat er toch om in Monaco dat ze dit hele circus kunnen optuigen voor 4 dagen.
Ik heb ooit een filmpje gezien die de voorbereidingen en de bouw van de GP volgt. Ze zijn hier maanden van te voren al mee bezig.
Klopt! In april is altijd Top Marques Monaco. Dan staat een groot deel van de vangrails al. Uiteraard is ook de Historic Grand Prix altijd begin mei die ook een berg aan publiek trekt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:42

Dit is al jaren zo omdat de prinses van Monaco (weet niet meer welke) op vrijdag altijd boodschappen e.d. wilde doen, dus moesten die racewagens maar een dagje opzouten _/-\o_

Weet niet de exacte details, maar dit verhaal wordt ieder jaar door David Coulthard weer aangehaald op BBC/Sky.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Waarschijnlijk quali droog, race nat...
Word de race wel spannender door denk ik! Met nat weer moet je nog meer ballen hebben dan met droog op deze baan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:47

derx666

mecker ende blaet

Dat niet alleen, maar welke keuze maak je met betrekking tot je setup...
Ga je voor:
- een full wet setup, en offer je een goede plaats in quali op (en verplicht je daarmee tot veel inhalen wat bijna onmogelijk is)
- een setup voor zo goed mogelijke quali, en hoop je er maar het beste van voor de race
- een compromis, waarbij het allebei net niet is...

Denk dat we nog wel eens verrassende keuzes te zien zouden kunnen krijgen :)

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Grimmie187 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 10:28:
[...]

Dit is al jaren zo omdat de prinses van Monaco (weet niet meer welke) op vrijdag altijd boodschappen e.d. wilde doen, dus moesten die racewagens maar een dagje opzouten _/-\o_

Weet niet de exacte details, maar dit verhaal wordt ieder jaar door David Coulthard weer aangehaald op BBC/Sky.
volgens mij gaat het vooral om de bevoorrading van de winkels, die anders op zaterdag nauwelijks meer spul in huis hebben vanwege de drukte en beperkte magazijnruimte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:16
derx666 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 10:46:
Dat niet alleen, maar welke keuze maak je met betrekking tot je setup...
Ga je voor:
- een full wet setup, en offer je een goede plaats in quali op (en verplicht je daarmee tot veel inhalen wat bijna onmogelijk is)
- een setup voor zo goed mogelijke quali, en hoop je er maar het beste van voor de race
- een compromis, waarbij het allebei net niet is...

Denk dat we nog wel eens verrassende keuzes te zien zouden kunnen krijgen :)
Je mag toch gewoon van setup wisselen tussen de Q en Race.
Normaal alleen de bandjes niet. Maar lijkt mij dat ze een uitzondering maken voor regenbanden.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
RocketKoen schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 10:48:
[...]

Normaal alleen de bandjes niet. Maar lijkt mij dat ze een uitzondering maken voor regenbanden.
Nee, na de kwalificatie gaat de auto naar Parc Fermee (Wikipedia: Parc fermé) en mag je er niet meer aanzitten tot de lichten uitgaan op zondag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:14
RocketKoen schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 10:48:
[...]

Voor aanvang van de Race kan de race director verplichten te starten op een bepaalde type band (Intermediate of Wet). Dit is ook verplicht als de race als Wet-race is aangemerkt.

Bij een Wet-race vervalt natuurlijk ook direct het gebruik van 2 type bandensoorten.

[ Voor 8% gewijzigd door Hoyden op 25-05-2016 10:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ATS

ATS

Grimmie187 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 10:51:
[...]

Nee, na de kwalificatie gaat de auto naar Parc Fermee (Wikipedia: Parc fermé) en mag je er niet meer aanzitten tot de lichten uitgaan op zondag.
Behalve als dat voor de veiligheid wel nodig is toch? En bij een groot verschil in omstandigheden tussen qualli (droog) en race (regen) lijkt me dat, zeker in Monaco, een veiligheidsrisico.

Edit: en eigenlijk is dit dus weer algemene discussie die in het algemene topic hoort denk ik... Pfff...

[ Voor 9% gewijzigd door ATS op 25-05-2016 10:54 ]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Voor de setup scheelt het wel dat Monaco vooral het zoeken naar downforce is, iets wat je in de regen vaak ook wil hebben. Demper instelling ed. zullen wel wat verschillen, maar denk dat het op Monaco minder van invloed is dan op andere circuits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
ATS schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 10:54:
[...]

Behalve als dat voor de veiligheid wel nodig is toch? En bij een groot verschil in omstandigheden tussen qualli (droog) en race (regen) lijkt me dat, zeker in Monaco, een veiligheidsrisico.
Nope ook dan niet, het veiligheidsrisico van droog-nat wordt ondervangen door rijders dus wel toe te staan op wet/inters de race te starten ipv hun Q2 kwalificatie banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Wom schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 10:54:
Voor de setup scheelt het wel dat Monaco vooral het zoeken naar downforce is, iets wat je in de regen vaak ook wil hebben. Demper instelling ed. zullen wel wat verschillen, maar denk dat het op Monaco minder van invloed is dan op andere circuits.
Dit ^^

Monaco is maximum downforce, dus qua setup komt dat de meeste rijders 'goed' uit.
Neemt niet weg dat de complete handling (wegdek icm hardere band(inter/full wet)) compleet anders zal zijn.
De beste rijders zullen zondag bovendrijven denk ik. Ook in het achterveld zal er wel een husseling ontstaan denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nocalimero
  • Laatst online: 01-06 14:53
kevlar01 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 10:56:
[...]

Dit ^^

Monaco is maximum downforce, dus qua setup komt dat de meeste rijders 'goed' uit.
Neemt niet weg dat de complete handling (wegdek icm hardere band(inter/full wet)) compleet anders zal zijn.
De beste rijders zullen zondag bovendrijven denk ik. Ook in het achterveld zal er wel een husseling ontstaan denk ik.
Klinkt in ieder geval als een leuke race en niet als een optocht met vooraan 2 Merceders rijders ..
Bring it on!

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHarry
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-05 14:03
Hoop dat die mercedes'en weer een leuke strike doet waar ze beide lekker vanuit de pits mogen kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

kevlar01 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 10:56:
[...]

Dit ^^

Het is inderdaad een max downforce setup, maar een setup is zoveel meer dan alleen downforce/vleugel settings. Het gaat vooral ook om welke vering/demper/ARB settings je gebruikt. Voor regen gebruik je een veel zachtere setup dan voor droog (zachtere vering, andere rijhoogte (al verhogen de regenbanden de rijhoogte al), zachtere ARB, en gerelateerd daaraan andere demping).

Persoonlijk denk ik dat ze op zaterdag toch voor een beetje compromis gaan (als het zeker is dat het zondag een regenrace wordt), omdat met een full droogweer setup (onafhankelijk van je downforce/vleugelinstellingen) je echt een stuk minder grip gaat hebben in de regen.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayazis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:34
MrHarry schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 11:08:
Hoop dat die mercedes'en weer een leuke strike doet waar ze beide lekker vanuit de pits mogen kijken :)
Dat zou wel echt een bak zijn.. Zouden beiden Mercedes coureurs na het fiasco van vorige race wat voorzichtiger zijn? Of kunnen ze dat niet permiteren en rijden ze gewoon zoals altijd..?
Wat denken jullie, Hamilton en Rosberg kennende..?

[ Voor 31% gewijzigd door Ayazis op 25-05-2016 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Ik verwacht dat Hamilton een fout gaat maken in de kwalificatie. De druk op hem word steeds hoger, hij zit niet lekker in zijn vel. 1,5 week terug ging het al mis, en dat gaan we terugzien in de kwalificatie zaterdag!

Mijn top8 voor de kwalificatie:

1) Rosberg
2) Vettel
3) Ricciardo
4) Verstappen
5) Raikkonen
6) Sainz
7) Bottas
8 ) Alonso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayazis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:34
Devian schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 11:15:
Ik verwacht dat Hamilton een fout gaat maken in de kwalificatie.
En met fout bedoel je dan dat hij de muur inrijdt oid? Omdat ik em in je hele q1 lijstje niet terugzie..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
En het overzicht van de gebruikte motor onderdelen (kopie van Reddit):
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/U9uAZai.jpg?1

Ricciardo en Verstappen gebruiken op dit moment dus allebei hun eerste motor. Ze kunnen dus niet kiezen om een "oude gebruikte" motor voor de race te gebruiken als de vorige last heeft van slijtage.

[ Voor 45% gewijzigd door ANdrode op 25-05-2016 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
hmm en zit hier een max aan per onderdeel tot een penalty?

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Snowhite0901 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 11:21:
Ja, zoals gebruikelijk.

Omdat er 22 (?) races zijn mogen er van elk onderdeel vijf stuks gebruikt worden.

Voor verdere uitleg: Wikipedia: 2015 Formula One season en de backlinks daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Ayazis schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 11:16:
[...]

En met fout bedoel je dan dat hij de muur inrijdt oid? Omdat ik em in je hele q1 lijstje niet terugzie..?
Of blijft steken in Q2..of een P9,P10...

Foutjes worden afgestraft in Monaco...en ik denk dat hij er 1 maken gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Ik verwacht juist een getergde Hamilton afgetekend op pole zaterdag.

Ik hoop iets roods op de 1e startrij natuurlijk.. oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Snowhite0901 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 11:21:
Het voor eerste onderdeel waar ze de 6e van gebruiken krijgen ze een grip penalty van 10 plaatsen.
Voor de volgende onderdelen waar ze de 6e van gebruiken krijgen ze een grip penalty van 5 plaatsen.
Voor het eerste 7e component wederom 10 plekken, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

JackBol schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 11:25:
[...]

Het voor eerste onderdeel waar ze de 6e van gebruiken krijgen ze een grip penalty van 10 plaatsen.
Voor de volgende onderdelen waar ze de 6e van gebruiken krijgen ze een grip penalty van 5 plaatsen.
Voor het eerste 7e component wederom 10 plekken, etc.
Een grip penalty nog wel :P
Zie je Hamilton straks glibberen en glijden over de baan :) hihih

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:32
Grimmie187 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 11:25:
Het achterlicht van Max? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-06 14:30
Grimmie187 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 11:25:
Ik verwacht juist een getergde Hamilton afgetekend op pole zaterdag.

Een Red Bull natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-05 17:33

Racing_Reporter

Contentmaker

Gaan we nu voortaan iedere race een apart topic hebben..?

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
ANdrode schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 11:20:
En het overzicht van de gebruikte motor onderdelen (kopie van Reddit):
[afbeelding]

Ricciardo en Verstappen gebruiken op dit moment dus allebei hun eerste motor. Ze kunnen dus niet kiezen om een "oude gebruikte" motor voor de race te gebruiken als de vorige last heeft van slijtage.
Wel bizar om te zien dat Mercedes zo negatief oogt; zeker na de rock-solid wintertesten. Gelukkig hebben andere fabrikanten de betrouwbaarheid in ieder geval op orde nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Racing_Reporter schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 11:34:
Gaan we nu voortaan iedere race een apart topic hebben..?
Jup. Voorlopig wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:32
Mij maakt het niet zoveel uit. Ik lees toch alles wel, of dat nou 1 topic is met 200 pagina's of 10 topics met 20 pagina's :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02:22
Wie zouden de mannen zijn die boven komen drijven als het daadwerkelijk gaat regenen op zondag?

Volgens mij zijn dit de huidige echte regenkoningen:
Button
Hamilton
Vettel
Max
Alonso
Sainz

Vooraan zal het denk ik niet heel veel uitmaken. Al verwacht ik een RIC die het dan niet kan bijbenen. Als SAI weer goed kwalificeert zie ik hem nog wel mooie dingen doen.
McLaren kan hoge ogen gooien. Button is echt heel goed in de regen. Het chassis schijnt sterk te zijn...en de motor maakt hier minder uit.

Bij een regenrace voorspel ik HAM op 1, VET op 2, MAX op 3... en Button net buiten het podium.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Laatst online: 28-05 15:07
sanderb schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 11:48:
Wie zouden de mannen zijn die boven komen drijven als het daadwerkelijk gaat regenen op zondag?

Button
Hamilton
Vettel
Max
Alonso
Sainz

Vooraan zal het denk ik niet heel veel uitmaken. Al verwacht ik een RIC die het dan niet kan bijbenen. Als SAI weer goed kwalificeert zie ik hem nog wel mooie dingen doen.
McLaren kan hoge ogen gooien. Button is echt heel goed in de regen. Het chassis schijnt sterk te zijn...en de motor maakt hier minder uit.

Bij een regenrace voorspel ik HAM op 1, VET op 2, MAX op 3... en Button net buiten het podium.
hoort dit niet in het andere topic? })

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Modbreak:De discussie over de nieuwe opzet voor F1 mag hier. :)
Actualiteit, Sport & Politiek - Terugkoppelingtopic

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
SnowDude schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 11:49:
[...]

Dat ligt eraan. Bedoelt hij alleen a.s. zondag? Of 'zondag - racedag' in het algemeen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
SnowDude schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 11:49:
[...]

Rivanov schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 11:50:
[...]

Dat ligt eraan. Bedoelt hij alleen a.s. zondag? Of 'zondag - racedag' in het algemeen. :+
Stelletje grapjassen...

Ik bedoel komende zondag...bij de 2016 GP van Monaco... Waar er een aanzienlijke kans op regen is.
Of mag dit topic eigenlijk pas morgen geopend worden als er daadwerkelijk gereden wordt :+

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:37
Max vorig jaar uitgevallen,
Maar dit moet normaal gesproken wel zijn circuit zijn toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ATS

ATS

sanderb schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 11:55:
[...]

[...]

Stelletje grapjassen...

Ik bedoel komende zondag...bij de 2016 GP van Monaco... Waar er een aanzienlijke kans op regen is.
Of mag dit topic eigenlijk pas morgen geopend worden als er daadwerkelijk gereden wordt :+
Nee, vandaag is de persconferentie, dus begint het weekend vandaag.

Dat concept zou ik eens moeten uitleggen aan mijn werkgever... Een weekend dat op woensdag start :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Joostje123 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 11:56:
Max vorig jaar uitgevallen,
Maar dit moet normaal gesproken wel zijn circuit zijn toch?
Hij heeft laten zien dat hij er kan inhalen (Maldonado) en dat hij slim genoeg is om gebruik te maken van situaties (na gelapt te worden Vettel volgen). Plus dat hij een tweede plek wist te scoren in de vrije training, dus het lijkt er op dat het circuit hem wel ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Laatst online: 28-05 15:07
Wom schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 11:58:
[...]

Hij heeft laten zien dat hij er kan inhalen (Maldonado) en dat hij slim genoeg is om gebruik te maken van situaties (na gelapt te worden Vettel volgen). Plus dat hij een tweede plek wist te scoren in de vrije training, dus het lijkt er op dat het circuit hem wel ligt.
Ik ga er alleen niet vanuit dat hij deze keer gelapt gaat worden door Vettel 8)

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:39

Fiber

Beaches are for storming.

Is er nou al zekerheid/duidelijkheid of Hamilton wel of niet zal starten...? O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Fiber schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 12:18:
Is er nou al zekerheid/duidelijkheid of Hamilton wel of niet zal starten...? O-)
Er is nooit enig signaal vanuit Mercedes geweest dat hij niet zou starten. Alleen maar geruchten van media.
Dus ga er maar gewoon vanuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-05 17:33

Racing_Reporter

Contentmaker

Fiber schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 12:18:
Dat geloofde je toch zelf niet, I hope? ;)

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 25-05 14:19
durian schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 09:53:
Er is markt op vrijdag, dan kan er niet gereden worden, als ik het me goed herinner.
Op vrijdagochtend is de GP2 race. Toen ik er was was deze gratis te bezoeken. 's Middags is er niets te doen qua racen
Boinkie schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 10:26:
[...]

Klopt! In april is altijd Top Marques Monaco. Dan staat een groot deel van de vangrails al. Uiteraard is ook de Historic Grand Prix altijd begin mei die ook een berg aan publiek trekt!
Historic GP is (helaas) maar een keer per 2 jaar. Echt een aanrader om eens naar toe te gaan, je ziet Formule 1 auto's uit de jaren 60 en 70 met de originele motoren. En daar wordt nog serieus hard mee gereden.

Hopelijk maken ze aankomend weekend niet dezelfde fout als 2 weken geleden (auto die uit de takels weer op het wegdek valt).

YouTube: Incredible imbroglio at the Monaco Historic GP !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03 10:51

CoRrRan

Don't Panic!!!

-- == Alta Alatis Patent == --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:42
Toewan schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 12:56:
[...]
Op vrijdagochtend is de GP2 race. Toen ik er was was deze gratis te bezoeken. 's Middags is er niets te doen qua racen
Aha, ok, dan ben ik ooit verkeerd geinformeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
ATS schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 10:54:
[...]

Edit: en eigenlijk is dit dus weer algemene discussie die in het algemene topic hoort denk ik... Pfff...
_O- Heel overzichtelijk zo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-05 13:31
sanderb schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 11:48:
Button
Hamilton
Vettel
Max
Alonso
Sainz
Hoort Vettel wel in dit rijtje thuis? Ik kan me een race in Canada herinneren waarbij Button een behoorlijk gat heeft gedicht naar Vettel en waarbij Vettel een enorme fout maakte.

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Toewan schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 12:56:
Op vrijdagochtend is de GP2 race. Toen ik er was was deze gratis te bezoeken. 's Middags is er niets te doen qua racen.
Voor meer informatie over de race kan je ook het programma van Monaco bekijken op de officiële website. Hier is te lezen dat Monaco dicht is voor de races op de volgende momenten:
quote: Raceweekeind Monaco
donderdag
10.00 uur tot 18:15 uur

vrijdag
8:00 uur tot 12:20 uur

zaterdag
8.00 uur tot 17:00 uur

zondag
9:45 uur tot 15:30 uur
Lijkt erop dat ze voor vrijdagmiddag delen opengooien voor de markt of om de stad nog begaanbaar te houden gedurende het weekeind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

SnowDude schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 12:00:
[...]
Ik ga er alleen niet vanuit dat hij deze keer gelapt gaat worden door Vettel 8)
Als ze zijn stop weer zo verkloten zoals vorig jaar, dan is alles mogelijk, al verwacht je dat bij RBR minder snel dan bij STR.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
Zoals verwacht; Ricciardo krijgt nieuwe motor.

http://www.skysports.com/...ne-for-red-bull-in-monaco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:39

Fiber

Beaches are for storming.

Logisch, maar toch goed nieuws. Neemt wat druk weg bij Verstappen, die 'mag' nu achter Ricciardo eindigen. Zou het des te mooier maken als hij zijn teamgenoot toch (weer) verslaat.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Laatst online: 28-05 11:28
http://www.gpupdate.net/n...van-monaco-2016-woensdag/

HAmilton gespot of foto's dus deze zal gewoon in de auto plaats nemen ;)

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Hierin staat ook een genuanceerdere uitleg van Renault (emphasis mine):
"It will make the ICE more powerful but also efficient, leading to a gain of around half a second per lap," Renault's Remi Taffin said last week. "We've used a small proportion of our token allocation for this upgrade."
Wat is het verband tussen gewicht en snelheid (op Monaco)?
10kg = 0.1s per ronde?

Als ze er wat PK's mee winnen (stel 0.3s) en minder verbruiken (stel 80KG i.p.v. 100KG) dan zit de winst in rondetijd voor een groot deel in het lagere verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
Fiber schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 14:17:
[...]

Logisch, maar toch goed nieuws. Neemt wat druk weg bij Verstappen, die 'mag' nu achter Ricciardo eindigen. Zou het des te mooier maken als hij zijn teamgenoot toch (weer) verslaat.
Inderdaad minder druk minder Max. Des te meer druk echter voor RIC.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grimmie187
hardware-lover schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 14:07:
[...]

Geen probleem, zand erovereronder ;)
FTFY :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ANdrode schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 14:25:
[...]

Hierin staat ook een genuanceerdere uitleg van Renault (emphasis mine):

[...]

Wat is het verband tussen gewicht en snelheid (op Monaco)?
10kg = 0.1s per ronde?

Als ze er wat PK's mee winnen (stel 0.3s) en minder verbruiken (stel 80KG i.p.v. 100KG) dan zit de winst in rondetijd voor een groot deel in het lagere verbruik.
De verwachting is 0.2 op Monaco, 0.5 in Canada.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-05 14:56
Inmiddels bevestigd dat RIC de nieuwe opgevoerde Renault motor krijgt

http://www.skysports.com/...ne-for-red-bull-in-monaco

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 31-05 09:39
Jackson6 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 14:09:
[...]

Die baan bij dat torentje is never 7.5 meter, ik kan het haast niet geloven.
Misschien lijkt het door gebrek aan referentiepunt of prespectief wel heel erg smal maar ook volgens de officiële website van de baan is het wel degelijk 7,6m: https://www.bakucitycircuit.com/event-guide/circuit-guide
The length of the widest part of the track is 13m, and the narrowest width is 7.6m between the 7th and 8th turns, which are situated along Icheri Sheher (Inner City).
[...] Next, the drivers will reach the city’s Old Town, Icheri Sheher, and drive along the fortress walls alongside Aziz Aliyev Street. The racecars will pass through narrow streets here, including the 7.6m wide turn 8. [...]

[ Voor 11% gewijzigd door Lasmibalsingh op 25-05-2016 14:42 ]

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-05 14:12
Rivanov schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 13:08:
[...]

Net maar even snel gepast en het wordt de S. Had er nog een shirt onder en dan is hij nog 'ruim'.
Hmm heb een L genomen maar ik ben dan ook 86 kg ben benieuwd

Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Laatst online: 22-05 16:52

Gé Brander

MS SQL Server

RonaldMcDonald schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 14:02:
wow 6 mensen tegelijk met hetzelfde antwoord :D

overigens heb ik al ergens fotos gezien met de barrieres etc. ervoor, volgens mij zelfs in dit topic

edit: deze

[afbeelding]
Het gebrek aan overzicht wat er na die bocht stil kan staan gaat een potentieel probleem zijn. Je kan vlaggen wat je wil maar als je niet ziet dat er iemand stil staat of zo dan geeft dat meer brokken... Over het algemeen wordt er redelijk doorgereden tijdens geel.

Maar we gaan het wel meemaken.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-05 11:58
Gé Brander schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 14:51:
[...]

Het gebrek aan overzicht wat er na die bocht stil kan staan gaat een potentieel probleem zijn. Je kan vlaggen wat je wil maar als je niet ziet dat er iemand stil staat of zo dan geeft dat meer brokken... Over het algemeen wordt er redelijk doorgereden tijdens geel.

Maar we gaan het wel meemaken.
Maar... dat heb je op Monaco ook op meerdere plekken? Zie rechtsonder op onderstaande foto. Hoe zie je wat er verderop in de bocht staat?

Afbeeldingslocatie: http://s33.postimg.org/d51n2hcgv/Hairpin.png

[ Voor 7% gewijzigd door StealthyPeanut op 25-05-2016 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sellion
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 07-06-2022
Geen enkele... }:|

[ Voor 83% gewijzigd door Señor Sjon op 25-05-2016 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Sellion schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 15:06:
Op :*) welke zender (ziggo) kan ik dit kijken morgen ?!
Dit is de zender!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Dus vanaf nu mogen we hier slowchatten? _/-\o_

Mijn streams klappen eruit dus kan de persconferentie niet volgen helaas... Iemand nog updates? ROS zeker onderuitgezakt, VES chillend en VET the funny guy?

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
hardware-lover schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 14:39:
[...]

De verwachting is 0.2 op Monaco, 0.5 in Canada.
Ricciardo moet dus met gemak voor Verstappen eindigen in de kwalificatie. Zo niet, is het toch een mentaal tikje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
RoD schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 14:48:
[...]

Wanneer komt de tweede motor eigenlijk? Nog voor de volgende race (dus na Monaco)? Of moet Verstappen nog langer wachten?
http://www.telegraaf.nl/t...et_voor_Verstappen__.html
De motorupgrade van Renault stond aanvankelijk pas voor de Grand Prix van Canada, over ruim twee weken, gepland. Vanaf dat moment wordt ook bij Verstappen de upgrade doorgevoerd.
Misschien is dit zelfs voordelig voor Max. In Monaco maakt het toch niks uit maar de nieuwe motor verslijt er wel weer wat door. Plus je hebt kans dat er toch hij toch nog niet helemaal zonder schoonheidsfoutjes zit ondanks dat er al mee getest is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Laatst online: 22-05 16:52

Gé Brander

MS SQL Server

Bigfoot schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 15:20:
[...]

[...]

Misschien is dit zelfs voordelig voor Max. In Monaco maakt het toch niks uit maar de nieuwe motor verslijt er wel weer wat door. Plus je hebt kans dat er toch hij toch nog niet helemaal zonder schoonheidsfoutjes zit ondanks dat er al mee getest is.
Ik hoop het niet voor RIC. Maar het zou zomaar kunnen dat hij uitvalt wegens een nog onvoorzien technisch probleem met de nieuwe motor welke dan opgelost is in Canada...

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Jammer dat RIC morgen rijdt met de "snellere" motor, maakt het toch weer iets minder leuk morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Jackson6 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 15:23:
Jammer dat RIC morgen rijdt met de "snellere" motor, maakt het toch weer iets minder leuk morgen.
Dat ligt eraan hoe je dat bekijkt toch? Ik lees vaker hier dat de motor in Monaco minder van belang is dan andere zaken. En zo is het voor Max in de underdog positie wat relaxter misschien. Ik heb er net als de andere races van Max vorig jaar en dit jaar, gewoon veel zin in. Het enige wat ik erg vervelend vind, als een pitstop verkeerd gaat of er een ander technisch probleem is. :+

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wicked1980
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-03-2024
juist niet, ik hoop dat hij hem met een mindere motor het stront voor de ogen rijdt :+

Zie overigens nog niet echt de meerwaarde van dit afgesplitste topic, aangezien we in beide topics dezeflde gesprekken lijken te voeren :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:08
Het gaat zondag regenen, dus die nieuwe moter heeft geen nut in de race.
In Q komt MAX RIC wel voorbij op pure snelheid.

*Gaat weer verder dromen :)F *
wicked1980 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 15:39:
[...]
Zie overigens nog niet echt de meerwaarde van dit afgesplitste topic, aangezien we in beide topics dezeflde gesprekken lijken te voeren :X
Kan je dit niet beter in het feedback forum plaatsen en misschien iets meer tijd geven?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Mooie wijze quote van Max in de PC:

"VES: "Every driver has pressure but I turn it into positive pressure. You can only be successful if you're happy" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Bigfoot schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 15:20:
[...]

[...]

Ik denk het ook.

Monaco is een stratencircuit; iets wat niet te vergelijken is met het circuit van Barcelona.

De hobbels en toeren maken erg veel verschil tussen de vibraties in de complete auto. Dit zal Renault vast en zeker weten, maar de motor betrouwbaar noemen omdat het complete raceafstanden heeft afgelegd op 1 type circuit (wat dan ook nog totaal anders is dan de volgende race), is mij iets te optimistisch.

[ Voor 3% gewijzigd door StealthyPeanut op 25-05-2016 15:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

De audio staat inmiddels online.
YouTube: F1 2016 Monaco GP Drivers Press Conference

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rivanov

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bigfoot
LOL at 10:40 in de pressconference. Ze vragen Nico wat hij zou hebben gezegd tegen zijn rijders als hij de teambaas van Mercedes zou zijn geweest. Nico zegt dat hij het niet kan beantwoorden. Max komt ertussen en zegt: " I would say keep going! "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
nmmm... iet met refresh

[ Voor 94% gewijzigd door Snowhite0901 op 25-05-2016 16:27 . Reden: refresh issues ]

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Laatst online: 28-05 11:28
PFfft ze hameren wel hard op dat gepraat tussen ROS en Ham zeg in de persconf.

Mag van mij wel wat minder.

Twitch

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:08
Die Vettel, komt weer met iets hoor, a first date of a rabbit.. :+ (23.45)

Vindt hem echt nog steeds, dat hij de laatste paar jaar echt geniaal hiermee.
Soms kan hij in de auto eens klagen, maar buiten de auto geniaal. _/-\o_

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toewan
  • Laatst online: 25-05 14:19
Bigfoot schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 16:16:
[...]

LOL at 10:40 in de pressconference. Ze vragen Nico wat hij zou hebben gezegd tegen zijn rijders als hij de teambaas van Mercedes zou zijn geweest. Nico zegt dat hij het niet kan beantwoorden. Max komt ertussen en zegt: " I would say keep going! "
Inderdaad, adrem ingesprongen zoals Vettel dat ook kan doen. :) Nu kreeg Nico de opmerking niet van Vettel maar van Max. Je ziet Seb en Max daarna ook naar elkaar kijken. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dey
  • Laatst online: 30-05 09:23

Dey

Martin0 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 16:33:
PFfft ze hameren wel hard op dat gepraat tussen ROS en Ham zeg in de persconf.

Mag van mij wel wat minder.
Rosberg zat er voor spek en bonen, hij kon/mocht niets zeggen over het incident en alle journalisten hadden een vraag daarover voorbereid :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Laatst online: 01-06 17:24
De F1 moet groener en goedkoper, dus een achterlijke brandstof limiet en 2 motoren vanaf 2019, maar ondertussen wel elk jaar een plak asfalt neerleggen voor een F1 race? :')

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Moest ook lachen de reactie van Rosberg in begin van een halve seconde winst per rondje van Red Bull motor van Renault?! Dat gezicht van hem, priceless _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicked1980
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-03-2024
21:46 Louis Dekker, NOS :?

Weer een nieuw record? Eerste NOS journalist ooit bij een F1 pressco

Wat een idiote vraag ook weer gelijk

[ Voor 16% gewijzigd door wicked1980 op 25-05-2016 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
wicked1980 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 16:47:
21:46 Louis Dekker, NOS :?

Weer een nieuw record? Eerste NOS journalist ooit bij een F1 pressco
Ja, ze hebben een mannetje van de NOS nu mee iedere race. Zie twitter van meneer Dekker :) Hype is real ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-05 13:24
Razkin schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 16:46:
De F1 moet groener en goedkoper, dus een achterlijke brandstof limiet en 2 motoren vanaf 2019, maar ondertussen wel elk jaar een plak asfalt neerleggen voor een F1 race? :')
Ja, dat is een beetje hetzelfde als vervuilende auto's uit je centrum weren in verband met de luchtkwaliteit, maar wel overal drempels en stoplichten neer pleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Nico Rosberg zit er erg gefrustreerd bij. Wat een frusti :D Vettel en Max doen dit veel beter :)

Max is qua lichaamshouding ook het meest volwassen van de 3 front runners. Vettel speelt wat met zijn zonnebril, Rosberg's antwoorden klinken niet relaxt en Max doet zijn ding _/-\o_

[ Voor 49% gewijzigd door alwaysleft op 25-05-2016 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochpatje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:38
Vraag me af wat Seb op 22" laat zien aan Werhlein en Grosjean. :X
Pagina: 1 2 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Dit topic sluit dinsdag 31 mei. Een nieuw racetopic wordt de donderdag voor de race geopend.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Waar te kijken?
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2016 - Deel 2 besproken worden.

IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1