Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Ik weet dat het op de man spelen niet bevorderlijk is voor de sfeer in een topic, daarom reageer ik hier in het feedback topic.LopendeVogel schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 13:02:
[...]
Ham maakt het sowieso niet echt veel meer uit.. Hij is er al ziek van dat hij in de 2 van zijn plek moest vertrekken, hij heeft al geboet. Zijn ongenoegen heeft hij al de hele week in de media met de pers laten zien.
HAM ondanks dat ik hem een zeer goede coureur vind (op de baan) kan wellicht beter stoppen na dit seizoen.. Of hij komt bij zijn positieve, of hij kan het beter op een leuke en goede manier afsluiten. Die gast heeft zoveel bereikt, maar irritaties lijken de overhand te nemen..
Krijg je een frisse gast als Max Verstappen en hij mag niks laten zien omdat een paar rotte appels zijn stunts niet waarderen...
Net als dit weer, ik snap dat er mensen fan kunnen zijn van een ander team of coureur, maar waarom zo die haat richting Max??
Max ging naar rechts, ruim voordat HAM er was... Dat is niet iemand van een baan duwen of blocken.
Stel HAM zat een halve meter rechtsachter Max en Max vliegt ineens naar rechts waardoor die HAM blokkeert, oké dat zou lullig zijn (mag wel maar zou niet netjes zijn).. Hier is allemaal geen spraken van..
Ik twijfel aan een aantal tweakers hier of ze überhaupt wel de race gezien hebben! Sommige spreken over een totaal andere race als die van vanochtend... Blocking? Ideale lijn? Waar hebben jullie het over??
HAM wilde 1 ding, dat was Max op een punt inhalen wat onmogelijk was, HAM dacht door flink laat op de rem te gaan max voorbij te gaan.. Lukte niet.. Resultaat: hij moest rechtdoor..
Wat ik denk (komt dichter bij de waarheid als sommige lompe uitspraken hier):
iPhone gaf een error tijdens update, navigatie werkte even niet dus hij miste de afslag.
Dit komt veeeeeel dichter bij de waarheid vergeleken sommige half gebakken uitspraken hier.
Als je zelf deze post terug leest zie je dan niet dat je eigenlijk aan het uitlokken/flamen/trollen bent?
(Heel algemeen over tweakers hebben die lompe of halfbakken uitspraken zouden doen, of haat tegen Max)
Verder reageer je binnen een half uur 7 keer met een post met dezelfde strekking wat in mijn ogen helemaal niks toevoegt aan het gesprek. Ik waardeer je enthousiasme hoor, maar ik wilde op deze manier vragen of je een beetje zorgvuldiger wilde reageren.
(sorry als ik zo misschien op de stoel van een mod ga zitten)
Dit kwam omdat er een tijdje geleden een plug-in voorbij kwam die elke instantie van "Trump" veranderde in "Drumpf". Zowel Ramzzz als ik hebben die geprobeerd en binnen een paar uur, toen bleek dat deze ook reacties aanpaste waar je zelf wel Trump typte maar er toch Drumpf werd geplaatst. Dit kan niet anders worden beschreven dan een Faux Pas waarvoor ook namens Ramzzz mijn excuses.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Dat dus.DaniëlWW2 schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 17:48:
Naar aanleiding van een reactie VS presidentstopic het volgende:
Dit kwam omdat er een tijdje geleden een plug-in voorbij kwam die elke instantie van "Trump" veranderde in "Drumpf". Zowel Ramzzz als ik hebben die geprobeerd en binnen een paar uur, toen bleek dat deze ook reacties aanpaste waar je zelf wel Trump typte maar er toch Drumpf werd geplaatst. Dit kan niet anders worden beschreven dan een Faux Pas waarvoor ook namens Ramzzz mijn excuses.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
ik vind 't helemaal prima om 't niet meer te laten zien, maar wat bedoel je met dit?DaniëlWW2 schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 13:52:
[modbreak] En we gaan weer verder. Dit willen we absoluut niet meer zien. [/modbreak]
ik bedoel, ik heb dan toevallig wel enigszins door wat je verwijderd hebt, maar ik schat in dat zelfs een groot deel van de posters dat wel enigszins gemist zal hebben.
en ik blijf 't bijzonder vinden dat iets wat ons maar beperkt aangaat en waar op 1 of 2 mensen na helemaal niemand een stem in heeft/ ook maar enige invloed op kan uitoefenen zoveel emoties losmaakt...
Ik wou er eigenlijk niet meer aandacht aan besteden dan strikt noodzakelijk maar ik ga het even aanpassen zodat het iets duidelijker is.rik86 schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 15:20:
[...]
ik vind 't helemaal prima om 't niet meer te laten zien, maar wat bedoel je met dit?
ik bedoel, ik heb dan toevallig wel enigszins door wat je verwijderd hebt, maar ik schat in dat zelfs een groot deel van de posters dat wel enigszins gemist zal hebben.
en ik blijf 't bijzonder vinden dat iets wat ons maar beperkt aangaat en waar op 1 of 2 mensen na helemaal niemand een stem in heeft/ ook maar enige invloed op kan uitoefenen zoveel emoties losmaakt...
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Edit: inmiddels ook doorgedrongen tot Tweakers zelf...
[ Voor 26% gewijzigd door ATS op 19-10-2016 09:05 . Reden: Posting nieuwsartikel door Tweakers ]
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Met alle respect, ik weet ook niet of ik dit bericht mag plaatsen, anders excuses.
Is het aan een mod om een discussie die ontopic is het betreffende topic omdat er naar de mening van de mod genoeg over gezegd is? correct me if i am wrong, maar ik zie een mod meer die zorg dat de discussie beschaafd zijn en ontopic blijven.
Feedback graag in dit topic.groggy schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 20:08:
[...]
Met alle respect, ik weet ook niet of ik dit bericht mag plaatsen, anders excuses.
Is het aan een mod om een discussie die ontopic is het betreffende topic omdat er naar de mening van de mod genoeg over gezegd is? correct me if i am wrong, maar ik zie een mod meer die zorg dat de discussie beschaafd zijn en ontopic blijven.
Het was volstrekt duidelijk dat de reacties alleen nog maar gingen richting een hetze over één speler.
Het werd al steeds minder vriendelijk en ik kap het af, omdat niemand iets nieuws te berde brengt.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Bedankt voor je reactie. Bovenstaande zin als onderdeel van je beargumentatie is natuurlijk lachwekkend. Er is iets voorgevallen op het veld waar mensen een mening over hebben, daar wordt vervolgens over gediscussieerd. En ja dan gaat het over een speler en over zijn geschiedenis.Ramzzz schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 20:20:
[...]
Het was volstrekt duidelijk dat de reacties alleen nog maar gingen richting een hetze over één speler.
Het zou pas raar zijn wanneer in de wedstrijd Kramer tegen het hoofd van Onana is opgelopen en wij Giovanni van Bronckhorst, maar ook wim-lex betrekken in de discussie. De reden dat die laatste twee erbij worden betrokken heeft dan te maken met de gehanteerde policy op tweakers, omdat het anders overkomt alsof een speler helemaal alleen het middelpunt van de discussie is. Actie reactie.
Fijn dat ik je aan het lachen weet te maken.groggy schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 20:28:
[...]
Bedankt voor je reactie. Bovenstaande zin als onderdeel van je beargumentatie is natuurlijk lachwekkend. Er is iets voorgevallen op het veld waar mensen een mening over hebben, daar wordt vervolgens over gediscussieerd. En ja dan gaat het over een speler en over zijn geschiedenis.
Het zou pas raar zijn wanneer in de wedstrijd Kramer tegen het hoofd van Onana is opgelopen en wij Giovanni van Bronckhorst, maar ook wim-lex betrekken in de discussie. De reden dat die laatste twee erbij worden betrokken heeft dan te maken met de gehanteerde policy op tweakers, omdat het anders overkomt alsof een speler helemaal alleen het middelpunt van de discussie is. Actie reactie.
Niemand meldt iets nieuws. Er is dus ook geen nieuws, tot er nieuws is. Het heeft geen enkele zin om dat topic nog verder te gaan vervuilen met nóg meer van hetzelfde.
Totale tijdverspilling, en omdat het er steeds onvriendelijker aan toe gaat - onvermijdelijk in voetbaltopics - kap ik dat af.
Het klopt dat niemand iets meldt, maar is dat een argument? Dan ga je het nog druk krijgen. Als je alleen mag reageren als je daadwerkelijk een nieuw feit naar voren weet te brengen.Ramzzz schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 20:31:
[...]
Fijn dat ik je aan het lachen weet te maken.
Niemand meldt iets nieuws. Er is dus ook geen nieuws, tot er nieuws is. Het heeft geen enkele zin om dat topic nog verder te gaan vervuilen met nóg meer van hetzelfde.
Totale tijdverspilling, en omdat het er steeds onvriendelijker aan toe gaat - onvermijdelijk in voetbaltopics - kap ik dat af.
En ik begrijp best dat het -soms- goed is om discussies op een gegeven moment af te kappen omdat het onvriendelijk wordt..
Toevoeging: Ik heb mijn punt gemaakt, en ik laat het hierbij! In ieder geval bedankt voor je inzet! (en dat meen ik serieus, dus niet sarcastisch oid)
[ Voor 8% gewijzigd door groggy op 24-10-2016 20:39 ]
Mijns inziens mag de aanklager hier best ter discussie gesteld worden. Nieuwsmoment is nu juist dat deze een onderzoek onnodig vindt. Daar kun je over discussieren en je kan je twijfels zetten bij het beoordelingsvermogen van dit orgaan. Het is zeker niet voor het eerst dat de aanklager een discutabele (woord zegt het al) beslissing neemt.Ramzzz schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:52:
[modbreak]De aanklager vond het (ook) niets, dus nu is dit 'nieuwsmoment' ook weer voorbij.[/]
Als er behoefte is aan een 'nagel hier een speler aan de schandpaal-topic', maak dat dan apart aan, en houd op met het hier keer op keer aan te snijden.
Die statistiek zegt niets over het 'verdienen' van de overwinning. Hoewel dat op zichzelf een moeilijk meetbaar gegeven is.Gaius schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 14:02:
[...]
Mwah, met de statistiek 'doelpunten' kom je toch een heel eind.
[ Voor 22% gewijzigd door snmght op 25-10-2016 14:12 ]
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Zoals Ramzzz aangeeft kan dat ook prima, maar dan in een apart topic.snamgaah schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 14:12:
[...]
Mijns inziens mag de aanklager hier best ter discussie gesteld worden. Nieuwsmoment is nu juist dat deze een onderzoek onnodig vindt. Daar kun je over discussieren en je kan je twijfels zetten bij het beoordelingsvermogen van dit orgaan. Het is zeker niet voor het eerst dat de aanklager een discutabele (woord zegt het al) beslissing neemt.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Het is toch juist belangrijk om dat hier te bespreken. Morgen of overmorgen is iedereen er weer klaar mee en gaat het weer over de bekerwedstrijden. Anders krijg je hier een wildgroei aan topics over spelers die wat fout gedaan hebben.Ramzzz schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:52:
[modbreak]De aanklager vond het (ook) niets, dus nu is dit 'nieuwsmoment' ook weer voorbij.[/]
Als er behoefte is aan een 'nagel hier een speler aan de schandpaal-topic', maak dat dan apart aan, en houd op met het hier keer op keer aan te snijden.
Voor mijn gevoel wordt er niet echt één lijn getrokken in hoeverre je over een voorval kunt discussiëren in het topic. In sommige gevallen wordt er strikt gestuurd op het niet discussiëren over een item en soms zelfs met modbreaks verwezen naar een ander topic. In andere gevallen wordt het gewoon vrij gelaten.
Zo heb je soms ook een hoop kritiek/commentaar op een speler/voorval en doen modjes ook gewoon 'grappig' mee. Terwijl een andere keer een mbr komt dat we het wel respectvol moeten houden met z'n allen of het er niet meer over mogen hebben.
Ik mis kaders.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Precies dit. Al is dit niet de plek om dit te bespreken, toch ben ik het volledig met je eens. Ik kan me soms ook niet aan de indruk onttrekken dat het te maken heeft met de persoonlijke clubvoorkeuren van de mods, maar dat is slechts een aanname.Gonadan schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 21:48:
Hieraan gerelateerd een gevoel wat ik al een tijdje heb, maar wat wellicht niet terecht is, toch wil ik het even aankaarten.
Voor mijn gevoel wordt er niet echt één lijn getrokken in hoeverre je over een voorval kunt discussiëren in het topic. In sommige gevallen wordt er strikt gestuurd op het niet discussiëren over een item en soms zelfs met modbreaks verwezen naar een ander topic. In andere gevallen wordt het gewoon vrij gelaten.
Zo heb je soms ook een hoop kritiek/commentaar op een speler/voorval en doen modjes ook gewoon 'grappig' mee. Terwijl een andere keer een mbr komt dat we het wel respectvol moeten houden met z'n allen of het er niet meer over mogen hebben.
Ik mis kaders.
En daar gaan we weer.Arwintju schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 22:59:
[...]
Ik kan me soms ook niet aan de indruk onttrekken dat het te maken heeft met de persoonlijke clubvoorkeuren van de mods, maar dat is slechts een aanname.
Onzin een tweede keer opdissen is nog steeds onzin.
Het is niet zo heel moeilijk.Gonadan schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 21:48:
Hieraan gerelateerd een gevoel wat ik al een tijdje heb, maar wat wellicht niet terecht is, toch wil ik het even aankaarten.
Ik mis kaders.
Je hebt 1) een 'Klassieker', waar omheen altijd al een bepaalde spanning heerst. Die blijft 2) vaak nog wel even hangen.
Ik zit ervoor, tijdens en erna de boel in de gaten te houden, om te zorgen dat het niet - zoals meerdere keren in het verleden is gebeurd - ontvlamt om, bij wijze van spreke, niets.
Pas een aardige tijd na de wedstrijd, waar omheen het rustig bleef, wordt er 3) een item extreem uitvergroot, dat wellicht lichtjes nieuwswaardig is, maar waarvan het zeker is dat er een stortvloed aan steeds heftiger reacties zullen volgen.
Ik grijp daarom bijtijds in. Het kan dan klaar zijn.
En dan gaat men 4) vrolijk verder. Ook dat hebben we vaker gezien. Dus kap ik dat af, ik heb geen behoefte aan nachtwerk om zo'n akkefietje.
En ineens is de ingreep nieuwswaardig, moet er ook nog eens 5) in het topic op gereageerd worden. Op bewust, provocerende wijze. Respect zei je?
Je doet het nooit goed als moderator, zoveel is wel weer duidelijk.
[ Voor 71% gewijzigd door Ramzzz op 26-10-2016 00:22 ]
Het was geen discussie. Het was een volgens clubkleuren afgebakende herhalingsoefening, waarbij het Ajax-deel welles riep en het Feyenoord-deel nietes.Gonadan schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 21:48:
Voor mijn gevoel wordt er niet echt één lijn getrokken in hoeverre je over een voorval kunt discussiëren in het topic.
Discussie kan veel langer dan welles-nietes. Nu ben ik geen mod meer, maar deze was wel duidelijk wmb
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Zelfs dat niet eens, een paar Feyenoorders was het zelfs eens met de aantijgingen.gambieter schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 00:22:
[...]
Het was geen discussie. Het was een volgens clubkleuren afgebakende herhalingsoefening, waarbij het Ajax-deel welles riep en het Feyenoord-deel nietes.
Discussie kan veel langer dan welles-nietes. Nu ben ik geen mod meer, maar deze was wel duidelijk wmb
Maar het was wel een aardige welles-nietes aan het worden. Zinloos, tijdverspilling, voor iedereen.
Inmiddels wel lekker bezig, met de fallout. Het kan soms zo simpel, maar kennelijk moet het dan toch moeilijk.

[ Voor 9% gewijzigd door Ramzzz op 26-10-2016 00:25 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
En passanten in het voetbaltopic ook nog eens, die vervolgens alleen nog maar op de man kunnen reageren.
Laat ik overigens nog even benadrukken dat ik bewust niet een claim over clubkleur in de discussie wil brengen. Dat ondermijnt elke discussie, ik geef simpelweg feedback over de wens voor één lijn.
Ook is mijn feedback niet gebaseerd op de discussie omtrent de klassieker, het valt mij al langer op. Ik spreek over maanden of zelfs jaren. Daarom probeer ik het netjes op de juiste plaats als feedback te geven. Niet om een persoonlijke discussie te starten. Neem het dan ook niet persoonlijk op of betrek het op één recente discussie. Ik werd slechts getriggered door de recente reacties.
Dat is zeker waar, hetzelfde geldt voor de politie. Op handhavers valt altijd wat te 'zeiken'.Ramzzz schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 23:54:
En ineens is de ingreep nieuwswaardig, moet er ook nog eens 5) in het topic op gereageerd worden. Op bewust, provocerende wijze. Respect zei je?
Je doet het nooit goed als moderator, zoveel is wel weer duidelijk.
Je hebt het nu over de recente discussie over Kramer neem ik aan? Ik weet niet wat men gepost had, maar gezien de mod was het niet op zijn plaats. Je zult daar vast gelijk gehad hebben.
Het enige wat ik over die specifieke discussie en de reacties hier kan zeggen is dat ik het gevoel heb soms wat emotie in de reacties te proeven. Ik begrijp dat het lastig is als men zich niet respectvol uit of mbr's negeert. Helaas, je zegt het zelf al, zullen er altijd figuren zijn die vinden dat je het niet goed doet. Probeer daar dan gewoon boven te staan en lekker te modden.
Nogmaals, ik probeer gewoon netjes feedback te geven over mijn gevoel in het algemeen. Niet een specifieke mod of situatie op zich.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Of vinden we dit nog te vroeg? Wie wordt of worden TS?
[ Voor 3% gewijzigd door Tommy The Cat op 03-11-2016 12:29 ]
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Het is eigenlijk een onnodige complicatie dus liever even wachten tot het seizoen voorbij is.
Hier had ik nog niet bij stil gestaan; eens. Dan toch maar even wachtenDaniëlWW2 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 15:59:
Het probleem is alleen hoe ga je ervoor zorgen dat iedereen ook altijd in het juiste topic reageert. (...) Dit is vragen om mensen die de reacties per ongeluk in het verkeerde topic plaatsen.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Dit topic is gesloten.