Ik had Tweakers hoog op, maar als je het bij een coup d'état niet mag hebben over de oorzaken, in casu 'politieke vrijheid', houdt het op. Veel plezier nog met naast de kwestie lullen.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 01:27:
[modbreak] En we gaan weer verder, zonder de welles nietes discussie over Turkse censuur, persvrijheid of politieke vrijheid. [/modbreak]
Niet in dat topic omdat je zelf zag dat het volledig uit de hand liep..Coltrui schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 01:32:
[...]
Ik had Tweakers hoog op, maar als je het bij een coup d'état niet mag hebben over de oorzaken, in casu 'politieke vrijheid', houdt het op. Veel plezier nog met naast de kwestie lullen.
[ Voor 4% gewijzigd door DaniëlWW2 op 16-07-2016 01:39 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Maar daar is bijv. de Armeense Genocide al niet meer welkom, omdat het te welles-niettes werd, net als de kranten wordt het dan dit:DaniëlWW2 schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 01:35:
[...]
Niet in dat topic omdat je zelf zag dat het volledig uit de hand liep. Het kan wel in het Erdogan vs topic.
De hele wereld zegt A
"Turkije" zegt B
Waardoor de vocale Turken in dat topic dus ook allemaal B zeggen, en zien als de enkele en absolutie waarheid.
Met de media is het precies hetzelfde. Argumenten genoeg die zeggen: neem op zijn minst de Turkse media met een kruiwagen zout. Maar, nee, dat zijn Westerse leugens etc.
Discussies zonder einde zijn dat. En de Armeense Genocide is mede daarom op de verboden lijst gekomen dacht ik, puur omdat dat een loopgravenoorlog werd. Begin daar over de media en ik kan je garanderen dat binnen een halfuur het weer "welles!" "niettus!" is

People as things, that’s where it starts.
Ik had het ook al aangepast. Eigenlijk missen we een goed topic daarover. Als je die wilt openen dan graag. Ik heb het op het moment even druk.RobinHood schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 01:43:
[...]
Maar daar is bijv. de Armeense Genocide al niet meer welkom, omdat het te welles-niettes werd, net als de kranten wordt het dan dit:
De hele wereld zegt A
"Turkije" zegt B
Waardoor de vocale Turken in dat topic dus ook allemaal B zeggen, en zien als de enkele en absolutie waarheid.
Met de media is het precies hetzelfde. Argumenten genoeg die zeggen: neem op zijn minst de Turkse media met een kruiwagen zout. Maar, nee, dat zijn Westerse leugens etc.
Discussies zonder einde zijn dat. En de Armeense Genocide is mede daarom op de verboden lijst gekomen dacht ik, puur omdat dat een loopgravenoorlog werd. Begin daar over de media en ik kan je garanderen dat binnen een halfuur het weer "welles!" "niettus!" is
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Druk? Waarmee dan? Vrouwen-volleyball kijken zekerDaniëlWW2 schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 01:44:
[...]
Ik had het ook al aangepast. Eigenlijk missen we een goed topic daarover. Als je die wilt openen dan graag. Ik heb het op het moment even druk.
Ik betwijfel eerlijk gezegd of zo'n topic plaats heeft op Tweakers, want:
A: De discussie gaat nogal "interessant" zijn. :
Het geeft mensen met een nogal, eh, unieke, blik op de wereld een prachtig podium om hun onzin kwijt te kunnen. Dat zie je ook gebeuren in dat topic en in het topic over onze Duitse komiek, mensen die duidelijk met hun hoofd in Ankara zitten die compleet los gaan tegen mensen die met hun hoofd in Amsterdam zitten, en andersom natuurlijk.
B: Het heeft geen enkele discussiewaarde: .
De feiten zijn immers vrij duidelijk: De persvrijheid in Turkije is om te janken, https://freedomhouse.org/report/freedom-press/2015/turkey is de eerste de beste link die ik kan vinden. Kortom: je beroepen op die media is simpelweg nogal dom. Beetje hetzelfde alsof je de Russische staatskrant induikt om nu echt de waarheid over MH17 te vinden. Natuurlijk komen dan de nodige poppetjes die zeggen dat het een Westers complot is, zie punt A.
Natuurlijk, je kan het wel gaan trekken op "en hoe hebben de Turken in Nederland er last van", maar ook dat is imo vrij simpel te ontdekken, kijk naar DENK en je hebt je antwoord.
Zal het leuk zijn? Vast wel, mensen hun standpunten keihard onderuit halen vind ik best vermakelijk, maar, is het zinnig? Nah, absoluut niet.
Edit:
Als ik er eens over nadenk zou een discussie over de staat van inburgering, om het zo eens te noemen, van Nederlanders van Turkse komaf wellicht wel kunnen. Ze zijn immers de afgelopen tijd redelijk vaak vrij negatief/opmerkelijk in het nieuws, denk aan de bedreigingen richting Umar, de opkomst van DENK, het feit dat de NOS aangevallen werd bij die betoging.
Echter, ook dan is het uitkijken geblazen voor de mensen die vinden dat er werkelijk niks aan de hand is en het heel normaal is dat mensen in opstand komen tegen de Westerse leugens

[ Voor 14% gewijzigd door RobinHood op 16-07-2016 02:10 ]
People as things, that’s where it starts.
Anoniem: 257719
Iemand voor Nazi uitmaken mag wel, maar iemand daar op aanspreken mag niet, DaniëlWW2? Flame noem jij dat? Juist....
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 257719 op 23-07-2016 11:17 ]
Als je er nou eens een linkje bij zet dan weten wij wellicht ook waar je het over hebt...Anoniem: 257719 schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 11:16:
Iemand voor Nazi uitmaken mag wel, maar iemand daar op aanspreken mag niet, DaniëlWW2? Flame noem jij dat? Juist....

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Tja een flame met een flame beantwoorden is natuurlijk nooit handig. Wat dat betreft snap ik het verwijderen van jouw reactie wel.Anoniem: 257719 schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 11:16:
Wat ik dan niet begrijp, beide posts hadden een tamelijk hoog flamegehalte. In het ene geval wordt de post compleet verwijderd, en in het andere geval wordt er aan "naming-and-shaming" gedaan? Verwijder ze dan beide geheel, of voeg in beide posts dezelfde correctieve opmerking toe...
[Edit] betreffende dit voorval.
[ Voor 8% gewijzigd door Gravitar op 23-07-2016 11:40 ]
Tja, een rood jasje heeft soms blijkbaar toch voordelen...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Ik vind de laatste pagina aan reacties daar nog steeds behoorlijk op de man en gedomineerd door een paar schreeuwers...
Ik waag me niet meer in dat soort topics. Beter voor m'n hart en zo.
[ Voor 38% gewijzigd door Fiber op 23-07-2016 16:20 ]
Het gaat idd regelmatig goed fout in dat topic. Sommige posts van één user lijken zelfs wel Stormfront/NVU-achtig.
Gelukkig zitten de mods er goed bovenop imho
Gelukkig zitten de mods er goed bovenop imho
Virussen? Scan ze hier!
En de reactie waar jij op reageerde staat er nog? Nee he.
Verwijderd
Wat bespreken we dan hier??? Hoe we ze belonen met een döner?Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2016 @ 07:59:
[...]
[mbr] Wat te doen met vluchtelingen bespreken we hier niet. [/mbr]
De gebeurtenissen van de aanslag en alleen dat.Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2016 @ 10:38:
[...]
Wat bespreken we dan hier??? Hoe we ze belonen met een döner?
De zelfmoordaanslag in Ansbach.Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2016 @ 10:38:
[...]
Wat bespreken we dan hier??? Hoe we ze belonen met een döner?
Ik vind het ook moeilijk om alleen daar iets over te zeggen en niet weer alles erbij te halen..
Niemand verplicht je om iets te zeggen.Predje schreef op maandag 25 juli 2016 @ 10:39:
[...]
De zelfmoordaanslag in Ansbach.
Ik vind het ook moeilijk om alleen daar iets over te zeggen en niet weer alles erbij te halen..
Deze manier hebben we ingevoerd omdat eerdere aanslagtopics volledig uit de hand liepen en dit redelijk werkt. Het blijft dus ook zo.
Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2016 @ 10:38:
... Hoe we ze belonen met een döner?
En omdat elk aanslagtopic weer precies dezelfde discussie kreeg, hebben we voor vluchtelingen en terrorisme generieke topics voor de achtergronden.DaniëlWW2 schreef op maandag 25 juli 2016 @ 10:41:
[...]
Niemand verplicht je om iets te zeggen.![]()
Deze manier hebben we ingevoerd omdat eerdere aanslagtopics volledig uit de hand liepen en dit redelijk werkt. Het blijft dus ook zo.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Is het misschien niet tijd voor een leuk en vrolijk nieuws-topic?
De wereld gaat toch wel naar de k*, kunnen we in ieder geval nog ergens anders van genieten?
De wereld gaat toch wel naar de k*, kunnen we in ieder geval nog ergens anders van genieten?
Die helaas ook blijven ontsporen (Moet bekennen dat ik me ook wel eens laat verleiden
). Kan er een aanpassing aan het beleid worden gemaakt waarbij het reageren op posts van een zeker niveau in ZT topics met een Rob Geus-Man man man foto toegestaan wordt? Ik wordt een beetje moedeloos van sommige reacties...

[ Voor 19% gewijzigd door Gravitar op 25-07-2016 11:52 . Reden: zo eentje ]
Ik ben voor!Soldaatje schreef op maandag 25 juli 2016 @ 11:43:
[...]
Van mij mag je, graag zelfs.Soldaatje schreef op maandag 25 juli 2016 @ 11:43:

edit: zal ik er eentje openen?
[ Voor 5% gewijzigd door DaniëlWW2 op 25-07-2016 12:15 ]
Doe maar, ik heb nu even niks nog.DaniëlWW2 schreef op maandag 25 juli 2016 @ 12:02:
[...]
Van mij mag je, graag zelfs.
edit: zal ik er eentje openen?
Dan open ik zo een algemeen topic. Kan iedereen zijn bijdragen in plaatsen als die er zijn.
Kan je er een beter een stucky van maken, anders zakt ie zo weg.
Of we gaan HK-style:
Post hierrr je aanslagen - Teil Einz!
Of we gaan HK-style:
Dat was ik ook van plan.Señor Sjon schreef op maandag 25 juli 2016 @ 13:06:
Of we gaan HK-style:
Het leuke en vrolijke nieuws topic
[ Voor 9% gewijzigd door DaniëlWW2 op 25-07-2016 13:09 ]
Die past dan weer beter in WI...Señor Sjon schreef op maandag 25 juli 2016 @ 13:06:
Of we gaan HK-style:

Zou op zich wel weer een leuk idee zijn. Onder het motto: Leuker kunnen we het niet maken, wel inzichtelijker...
Echt bezopen dat dit blijft staan:
Anoniem: 574109 in "[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2016/2017 - Deel 1"
Het is een over een kam scheren van 50.000 supporters waarvan de meerderheid niets kwaads in de zin heeft. Het is bovendien totaal niet nodig voor de discussie. Het is onnodig getroll.
Mijn topic report is genegeerd. En dan is het ook nog eens erg kinderachtig dat vervolgens mijn reactie, waarin ik dit vergelijk met hoe PVV-ers, Ajacieden of Marokkanen over een kam worden geschoren, wordt weggeknipt.
Dit roept de verdenking op zich dat Tweakers Feyenoorders hier ook liever kwijt dan rijk is. Ik ben behoorlijk pissed eigenlijk.
Het is een over een kam scheren van 50.000 supporters waarvan de meerderheid niets kwaads in de zin heeft. Het is bovendien totaal niet nodig voor de discussie. Het is onnodig getroll.
Mijn topic report is genegeerd. En dan is het ook nog eens erg kinderachtig dat vervolgens mijn reactie, waarin ik dit vergelijk met hoe PVV-ers, Ajacieden of Marokkanen over een kam worden geschoren, wordt weggeknipt.
Dit roept de verdenking op zich dat Tweakers Feyenoorders hier ook liever kwijt dan rijk is. Ik ben behoorlijk pissed eigenlijk.
Dat had ik in de gaten. Je gaat helemaal los op een opmerking die je veel te letterlijk opvat. Ik zie dat Ramzzz hem nu wel aangepast heeft overigens.
Ik heb niet veel op met voetbal, maar een ieder mag in dat topic wel wat minder gepikeerd reageren op elkaar als hun favo club besproken wordt.
Ik heb niet veel op met voetbal, maar een ieder mag in dat topic wel wat minder gepikeerd reageren op elkaar als hun favo club besproken wordt.
[ Voor 54% gewijzigd door Señor Sjon op 23-08-2016 16:30 ]
Eén van je collega's is het kennelijk met me eens want nu is er wel geknipt in de betreffende reactie. Wat mij betreft volkomen logisch.
De vergelijking met ouders die je in het topic geeft vind ik overigens ook zwaar ongepast. Iets met een tang en een varken. Ik denk dat ik de laatste ben die hier op de vingers getikt moet worden
De vergelijking met ouders die je in het topic geeft vind ik overigens ook zwaar ongepast. Iets met een tang en een varken. Ik denk dat ik de laatste ben die hier op de vingers getikt moet worden
[ Voor 38% gewijzigd door D-e-n op 23-08-2016 16:33 ]
Welk excuus? Dat je erna helemaal uit je panty gaat en ons werk bezorgt?
Het voorbeeld van de ouders is treffend. Mensen gaan helemaal uit hun dak (mijn basisschoolkind krijgt geen cola meer op school!!!) om niks. Hetzelfde gebeurd als er ook maar iets gezegd wordt over één der voetbalclubs.
Het voorbeeld van de ouders is treffend. Mensen gaan helemaal uit hun dak (mijn basisschoolkind krijgt geen cola meer op school!!!) om niks. Hetzelfde gebeurd als er ook maar iets gezegd wordt over één der voetbalclubs.
[ Voor 61% gewijzigd door Señor Sjon op 23-08-2016 16:39 ]
Die is volledig voor jouw rekening, maar wat een verschrikkelijk lange tenen hebben mensen - generaliseer ik ook even lekker - zeg, als 'hun club' zelfs maar in een bijzin wordt genoemd...D-e-n schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 16:27:
Echt bezopen dat dit blijft staan:

Ik knip weg waar in een post onnodig wordt gegeneraliseerd, met als logisch te verwachten reactie niet-inhoudelijke - en dus nodelos offtopic - reacties. maar dan zouden dat ook wel eens normale reacties mogen zijn.D-e-n schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 16:31:
Eén van je collega's is het kennelijk met me eens want nu is er wel geknipt in de betreffende reactie. Wat mij betreft volkomen logisch.
Als het daarbij blijft - op een normale manier - zou het TR-systeem niet nodig zijn. Je bewijst met jouw reactie hier (en daar waar de jouwe is weggeknipt) dat het wel degelijk nodig is.
Reageer eens niet zo opgefokt? Elke club kent zulke figuren, en Feyenoord niet in het minst. En de goeden lijden (ook hier) constant onder de daden - en consequenties daarvan - van de kwaden, maar laat die kwaden dan ook wel benoemd worden, als je de goeden nog enigszins wilt laten opvallen.
Te generaliserend, dus wijzigen wij dat. Maak een TR aan, en soit.
Niets is zo irritant als netjes oplettend modereren - TR gezien, post aangepast - denken dat je klaar bent, en dan nog een kwartier alle fallout moeten opvegen...
[ Voor 37% gewijzigd door Ramzzz op 23-08-2016 16:44 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Om het even een moderator-a-trois te maken: dat een opmerking weggeknipt/aangepast wordt betekent lang niet altijd dat die opmerking zo fout is, maar gebeurt ook als we weten dat er mensen onnodig snel op hun *** getrapt zijn dat het topic zal ontsporen. Dat komt dan niet zozeer door de opmerking.
Het hoge van de toren blazen is dus nergens voor nodig.
Het hoge van de toren blazen is dus nergens voor nodig.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Exact.gambieter schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 16:42:
Om het even een moderator-a-trois te maken: dat een opmerking weggeknipt/aangepast wordt betekent lang niet altijd dat die opmerking zo fout is, maar gebeurt ook als we weten dat er mensen onnodig snel op hun *** getrapt zijn dat het topic zal ontsporen. Dat komt dan niet zozeer door de opmerking.
Maar helaas vrijwel 100% van de gevallen wel het eerste gevolg.Het hoge van de toren blazen is dus nergens voor nodig.
Een shitload aan dit soort reacties die we telkens zien in alle Voetbaltopics maakt oneindig veel meer moderatie noodzakelijk dan de inhoud van de post waarop gereageerd...
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Het was niet in een bijzin. Het was een opmerking gericht op 50.000 Feyenoorders.Ramzzz schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 16:36:
[...]
als 'hun club' zelfs maar in een bijzin wordt genoemd
Ik zeg nergens dat Feyenoord deze figuren niet heeft. Ik zeg dat je niet kunt beweren dat de "meeste" Feyenoorders zo zijn. Dat wordt beweerd en dat is in mijn ogen een klassiek voorbeeld van een troll.[...]
Elke club kent zulke figuren, en Feyenoord niet in het minst. En de goeden lijden (ook hier) constant onder de daden - en consequenties daarvan - van de kwaden, maar laat die kwaden dan ook wel benoemd worden, als je de goeden nog enigszins wilt laten opvallen.
De TR had ik gemaakt!! Daar werd echter niks mee gedaan.Maak een TR aan, en soit.
Eerst niets doen en vervolgens wel. Dat is niet mijn fout.
Nee, op 'die lui op die tribunes' - maar ook dat is nodeloos generaliserend. En daarom ook aangepast.D-e-n schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 16:50:
[...]
Het was niet in een bijzin. Het was een opmerking gericht op 50.000 Feyenoorders.
Nee, maar je reactie was ook wel exemplarisch.Ik zeg nergens dat Feyenoord deze figuren niet heeft. Ik zeg dat je niet kunt beweren dat de "meeste" Feyenoorders zo zijn. Dat wordt beweerd en dat is in mijn ogen een klassiek voorbeeld van een troll.
O, sorry hoor, dat moderatoren die ook gewoon op hun werk zitten niet in dezelfde microseconde reageren.De TR had ik gemaakt!! Daar werd echter niks mee gedaan.
Eerst niets doen en vervolgens wel. Dat is niet mijn fout.
Of beter nog, op voorhand.
Misschien het topic toch maar preventief sluiten dan?
Of kunnen jullie - ga ik weer, generalisatie - in je reacties je woorden ook eens op hetzelfde goudschaaltje wegen als waarop je de woorden van anderen weegt?
Het allerergste van alle reacties tot nog toe is eigenlijk je j'accuse aan het adres van alle topicmoderatoren.
Ook zo'n fijne. Vér over het randje van het betamelijke.Kennelijk is moderator team van Tweakers ook niet objectief als het op Feyenoord aankomt?
En ja, ik plaats die nu bewust buiten het beschermde kader van de TR, om eens te laten zien hoe dat overkomt. Wie de schoen past...
[ Voor 15% gewijzigd door Ramzzz op 23-08-2016 16:59 ]
Dat mensen een TR plaatsen is goed, maar het betekent niet dat er gedaan zal worden wat de TR-plaatser verwacht. De TR wordt gelezen, en de moderator neemt dan een beslissing of gaat in overleg. Je zult ook moeten accepteren dat het niet altijd zal gaan zoals jij dat wilt.D-e-n schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 16:50:
De TR had ik gemaakt!! Daar werd echter niks mee gedaan.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Om even door te pellen:
Dit was de oorspronkelijke reactie van iemand met 33 posts:
Dit was de oorspronkelijke reactie van iemand met 33 posts:
Ik kan me deze reactie voorstellen van iemand die hier niet elke dag komt dat ze nog niet zo in het topic zitten incl de lange tenen. Daarbij valt er wel wat voor te zeggen m.b.t. volk op de tribunes. Waarschijnlijk zijn er wel een miljoen Feyenoorders, maar hij heeft het over degene op de tribune. En ja, Feyenoord heeft een zwaar verleden met stadionbezoekers. Voor iemand die dat van een afstand beziet, zijn de meesten dan knettergek op de tribune.Las het ook net ja. Inderdaad een flinke afgang, maar dat hebben ze gewoon aan zichzelf te danken. De meesten op de tribune daar zijn knettertje gek, dus dit is dan het resultaat.
Je vergeet het woordje "daar". Lijkt me toch een belangrijk woordje wat gewoon specifiek naar de Kuip verwijst.Ramzzz schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 16:54:
[...]
Nee, op 'die lui op die tribunes' - maar ook dat is nodeloos generaliserend. En daarom ook aangepast.
Het report stond op groen en je collega senorsjon had al laten weten dat de reacties volgens hem overdreven waren. Dan neem ik aan dat de TR gelezen maar genegeerd is?[...]
O, sorry hoor, dat moderatoren die ook gewoon op hun werk zitten niet in dezelfde microseconde reageren.
Ja, en daarna pas reageer ik met mijn vergelijking. Maar in mijn ogen is die (vergelijking dus...) terecht, ook na 1000x teruglezen.
Ja, en als je als jarenlange bezoeker van GoT en de voetbaltopics nóg niet inziet dat je reactie daarop niet deugt, wat zegt dat dan, naast dat je blijkbaar niet tot 10 kunt tellen?Delerium schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 17:02:
Da's geen troll, da's een flamebait. Subtiel verschil.
Ik dacht dat met 2 aanwijzende voornaamwoorden alles wel duidelijk was.D-e-n schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 17:03:
[...]
Je vergeet het woordje "daar". Lijkt me toch een belangrijk woordje wat gewoon specifiek naar de Kuip verwijst.
Nee, maar hij is niet zo'n voetbaltopicbezoeker als ik. Nuanceverschil tussen wat hij vindt en wat hij ermee doet en mijn opvatting blijf je houden.[...]
Het report stond op groen en je collega senorsjon had al laten weten dat de reacties volgens hem overdreven waren. Dan neem ik aan dat de TR gelezen maar genegeerd is?
Dan heb je het mis.Ja, en daarna reageer met mijn vergelijking. Maar in mijn ogen is die terecht, ook na 1000x teruglezen.
[ Voor 48% gewijzigd door Ramzzz op 23-08-2016 17:07 ]
Je bedoelt deze vergelijking?
Je snapt hopelijk zelf wel dat we die weghalen?Ja, en alle Marokkanen zijn crimineel, Ajacieden arrogante eikels en PVV-ers zijn allemaal domme tokkies. Is dit het niveau van Tweakers tegenwoordig?
Er staat "De meesten op de tribune daar". Dat slaat gewoon enkel en alleen op de Kuip. Laat 1000 mensen het lezen en 997 lezen het zo.Ramzzz schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 17:04:
[...]
Ik dacht dat met 2 aanwijzende voornaamwoorden alles wel duidelijk was.
Jammer dat jullie nu zo draaien.
Waar heb je het in vredesnaam over?D-e-n schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 17:13:
[...]
Er staat "De meesten op de tribune daar". Dat slaat gewoon enkel en alleen op de Kuip. Laat 1000 mensen het lezen en 997 lezen het zo.
Jammer dat jullie nu zo draaien.
Nog meer van die totaal ongefundeerde beschuldigingen? Iedereen die niet met een betonnen plaat voor zijn hoofd loopt, snapt wat hij bedoelt.
Ik krijg alleen nu de indruk dat jij degene bent die dat is, al je nu nóg niet begrijpt wat ik bedoel/wij bedoelen.
Dat klopt toch gewoon met wat de UEFA er in het verleden ook van vond? Hence de straffen en nu de maatregelen van Feyenoord om dat tegen te gaan. Het waren de te lezen als een aantal, niet alle, voordat men hierover valt. 'fans' van Feyenoord die het veroorzaakten en de laatste keer dat ik keek, was de thuisbasis van Feyenoord de Kuip.
[ Voor 5% gewijzigd door Señor Sjon op 23-08-2016 17:16 ]
Ik heb de indruk dat jullie niet willen toegeven dat jullie de betreffende post in eerste instantie niet goed hebben beoordeeld. Er wordt door jou nog steeds gedaan alsof het overdreven is dit te lezen alszijnde een belediging richting de meeste fans in De Kuip. Terwijl het er gewoon letterlijk staat.Ramzzz schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 17:15:
[...]
Waar heb je het in vredesnaam over?![]()
Nog meer van die totaal ongefundeerde beschuldigingen? Iedereen die niet met een betonnen plaat voor zijn hoofd loopt, snapt wat hij bedoelt.
Ik krijg alleen nu de indruk dat jij degene bent die dat is, al je nu nóg niet begrijpt wat ik bedoel/wij bedoelen.
Dat niet elke mod thuis in voetbal accepteer ik. Dat er wel eens wat fout gaat in de interpretatie ook. Maar zeg dan gewoon "sorry, we lazen het in eerste instantie anders" in plaats van te doen of ik gek ben dat ik het rapporteer.
Normaal wordt er redelijk rap en kundig ingegrepen bij voetbaltopics maar dit gaat in mijn ogen nergens over.
Het zou allicht geholpen hebben als je het hier op een normale toon had aangekaart, in plaats van het meteen als bezopen te bestempelen en de mods te beschuldigen van anti Feyenoord gedrag.
De ingreep is inmiddels gedaan, de uitleg waarom sommigen het anders interpreteren ook. Het is veel te mooi weer om elkaar hier nog langer over in de haren te vliegen.
De ingreep is inmiddels gedaan, de uitleg waarom sommigen het anders interpreteren ook. Het is veel te mooi weer om elkaar hier nog langer over in de haren te vliegen.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Ik heb bewust eerst netjes een TR aangemaakt. Toen dat was afgehandeld en er niks mee werd gedaan (dat kun je zien, groen handje) heb ik de betreffende reactie vergeleken met andere vooroordelen. Pas toen dat dan weer wel werd geknipt heb ik hier gereageerd.Orion84 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 17:37:
Het zou allicht geholpen hebben als je het hier op een normale toon had aangekaart, in plaats van het meteen als bezopen te bestempelen en de mods te beschuldigen van anti Feyenoord gedrag.
Pas daarna is de post die ik had gerapporteerd alsnog aangepast. Want kennelijk had ik achteraf gezien dan toch een punt. Dan verwacht ik eerder excuses dan een houding waarbij wordt gedaan of ik gek ben. Erg jammer.
Nu we de eerste partijprogramma's te zien krijgen, is het dan niet weer tijd voor een themaforum of een apart draadje?
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Ik denk niet dat er een themaforum voor komt. In principe is een [TK2017] tag voldoende voor de verschillende topics..
Opmars IS in het Midden-Oosten
Kunnen we beter titel niet veranderen naar Syrische burgeroorlog en IS
Weg
Het probleem is dat IS in zowel Irak als Syrië zit en weet ik veel hoeveel organisaties die zich loyaal hebben verklaard aan IS. In ieder geval in Libië en Egypte beheersen ze ook echt grondgebied. Daarnaast is er de oorlog in Syrië waar IS een van de vele factoren is.New Yorker schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 13:31:
Opmars IS in het Midden-Oosten
Op zich ben ik het wel met je eens dat een andere titel wel zou mogen. Alleen moet die wel de lading dekken. Met "Syrische burgeroorlog en IS" neig je toch meer naar alleen Syrië, alleen naar de opstandige groepen Syriërs zelf en niet alle buitenlandse groepen en IS die een uitzonderingspositie krijgt binnen die groepen. Niet dat ze dit niet hebben maar toch. Ik ga er in ieder geval even over denken. Heb je een andere suggestie, zeg het dan maar.
[ Gezeik in het Midden Oosten REBOOTED]
[Zero Tolerance in het Midden Oosten]
[Zero Tolerance in het Midden Oosten]
[ Voor 46% gewijzigd door enchion op 24-08-2016 16:09 ]
How do you save a random generator ?
Onrust in midden oosten of conflicten in midden oosten
Weg
Verwijderd
Welke gegronde reden is er om een verwijzing in het Amerikaanse verkiezingen topic naar een NYT bestseller en documentaire over een van de kandidaten hierover te verwijderen? Tijdens de discussie werd gevraagd naar meer voorbeelden van deze kandidaat die in deze publicaties veelvuldig aangehaald worden.
Omdat het wederom een linkdrop van een filmpje is en/of dat een half boek moet gaan lezen waar alle antwoorden instaan. Dat topic is deels verpest door dat soort posts. Het staat nota bene in de topicwarning dat we dit niet langer tolereren. Het nodigt totaal niet uit tot discussie en we zijn hier een discussieforum.
[ Voor 12% gewijzigd door Señor Sjon op 25-08-2016 09:44 ]
Dus nu maak je een c/p van een soortgelijk iets zonder eigen inbreng? Wat gaan dat soort lijstjes toevoegen aan de huidige heksenjacht i.p.v. discussie over de verkiezingen? De eerste US-president zonder zonde moet nog geboren worden.Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 11:03:
Die topicwarning had ik niet goed onthouden. Excuses daarvoor.
Rutte wil weer regeren.
Echt , doe me een lol. De Vvd is voor de rijken maar dat schijnen mensen maar niet te willen beseffen. Het ergste vind ik nog dat er niet meer wordt gedaan aan de als maar steigende ziektekosten.
De vvd heeft daar geen oog voor, dat is een asociale partij die liever miljarden besteed aan een jsf.
Ik blijf het nog steeds onbegrijpelijk dat mensen hierop stemmen.
De sociale kant zou op die manier moeten worden ingevuld door de PvdA. Maar aangezien daar Samson aan het roer staat en dat het schoothondje van Rutte is geworden, heeft sociaal denkend Nederland geen macht meer in detweede kamer.
En nu wil die Samson weer verder regeren. Denkt dat hij een excuus kan maken en dan doodleuk weer sociaal Nederland kan vertegenwoordigen.
Echt , doe me een lol. De Vvd is voor de rijken maar dat schijnen mensen maar niet te willen beseffen. Het ergste vind ik nog dat er niet meer wordt gedaan aan de als maar steigende ziektekosten.
De vvd heeft daar geen oog voor, dat is een asociale partij die liever miljarden besteed aan een jsf.
Ik blijf het nog steeds onbegrijpelijk dat mensen hierop stemmen.
De sociale kant zou op die manier moeten worden ingevuld door de PvdA. Maar aangezien daar Samson aan het roer staat en dat het schoothondje van Rutte is geworden, heeft sociaal denkend Nederland geen macht meer in detweede kamer.
En nu wil die Samson weer verder regeren. Denkt dat hij een excuus kan maken en dan doodleuk weer sociaal Nederland kan vertegenwoordigen.
Oh dat hoort hier niet? SorryOrion84 schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 10:31:
En dat post je hier in het ASP feedbacktopic, omdat?
Ik had geen idee waar het wel moest
Soms heb ik iets te veel tabbladen openstaan en daardoor vallen er steeds meer letters weg uit de titel.
Omdat de twee Formule 1 topics met nagenoeg dezelfde serie van karakters begint zit ik wel eens in het verkeerde topic. Ik stel voor om het race topic dan ook iets anders te benoemen.
Van:
[F1] Seizoen 2016 - Deel 2
[F1] Seizoen 2016-14 - GP van Italië
Naar zoiets bv:
[F1] 2016 Race 14 - GP van Italië
Omdat de twee Formule 1 topics met nagenoeg dezelfde serie van karakters begint zit ik wel eens in het verkeerde topic. Ik stel voor om het race topic dan ook iets anders te benoemen.
Van:
[F1] Seizoen 2016-14 - GP van Italië
Naar zoiets bv:
[F1] 2016 Race 14 - GP van Italië
Goed idee wmb. Misschien zelfs nog iets radicaler:
[F1 2016] Race 14 - GP van Italië
Beide prima idee!
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Laatste kan je weer verwarren met het spelletje.gambieter schreef op donderdag 01 september 2016 @ 20:45:
Goed idee wmb. Misschien zelfs nog iets radicaler:
Ach, in ASP spelen we niet
Maar je kan aan die tabs juist niet zien in welk forum het betreffende topic zich bevindt, dus dan los je het oorspronkelijke 'probleem' niet helemaal op.
Zelf geen last van hoor, maar kan me voorstellen dat het voor sommigen verwarrend kan zijn. Zeker omdat vrij veel mensen die in de F1 topics posten of meelezen ook juist die game spelen.
Als je het echt kort wil houden doe dan "[F1] 2016-14 .." of iets dergelijks.
Zelf geen last van hoor, maar kan me voorstellen dat het voor sommigen verwarrend kan zijn. Zeker omdat vrij veel mensen die in de F1 topics posten of meelezen ook juist die game spelen.
Als je het echt kort wil houden doe dan "[F1] 2016-14 .." of iets dergelijks.
Is het hier nu al zo erg gesteld dat je nog niet eens mag spreken over (meestal marokkaanse) hangjongeren? Het staat 1. tussen haakjes en 2. het woord 'meestal' is niet synoniem aan generalisatie.
Het zijn toch gewoon aantoonbare feiten?
En dat de politie vervolgens wel sterk optreed bij:
- Hells Angels
- Kampers
- Voetbal hooligans
maar niet bij (meestal marokkaanse) reljeugd, dan mag dat niet benoemd worden in dit topic omdat het dan 'generalisatie' is? Kom op zeg, of gaat Tweakers zich nu net zo gedragen als de politie?
Verplaatst uit: Wat schort er aan onze politie?
[ Voor 4% gewijzigd door Señor Sjon op 09-09-2016 09:39 ]
'meestal marokkaanse' is een generalisatie. Maar ik begrijp je gevoel, ik heb in genoemde wijk in Zaandam zelf een incident meegemaakt en mij zie je daar niet meer. Maar n == 1 en er wonen een heleboel mensen in die wijk of in soortgelijke wijken in Nederland. Daarom hoop ik dat de politie niet acteert vanuit de onderbuik.Snowwie schreef op donderdag 08 september 2016 @ 23:40:
maar niet bij (meestal marokkaanse) reljeugd, dan mag dat niet benoemd worden in dit topic omdat het dan 'generalisatie' is? Kom op zeg, of gaat Tweakers zich nu net zo gedragen als de politie?
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
Nee, maar een hele rits aan gesloten topics binnen ASP leert dat het een groot feest wordt van den onderbuik op het moment dat je specifieke bevolkingsgroepen gaat uitlichten. Een ongebreideld rant-topic is ook niet de bedoeling. Ja, het is prima om sociale problemen te bespreken (daarom is het topic nog open), maar helaas kan lang niet iedereen zich inhouden.Snowwie schreef op donderdag 08 september 2016 @ 23:40:
[...]
Is het hier nu al zo erg gesteld dat je nog niet eens mag spreken over (meestal marokkaanse) hangjongeren? Het staat 1. tussen haakjes en 2. het woord 'meestal' is niet synoniem aan generalisatie.
Het zijn toch gewoon aantoonbare feiten?
En dat de politie vervolgens wel sterk optreed bij:
- Hells Angels
- Kampers
- Voetbal hooligans
Tijd om o.a. naar aanleiding van de recente stellingname van de kinderombudsman VN-rapport: Zwarte Piet moet anders of Zwarte Piet... weer open te stellen? De discussie was hoe dan ook nog niet afgerond hier op GoT natuurlijk
Waar denk je dat die discussie heengaat? Voorstanders zien zich gesterkt, tegenstanders voelen zich nog meer bedreigd. Ik wil wel een voorbeelddialoogje incl. modbreaks maken hoe het topic eindigt een paar pagina's later. 
Die discussie zal nooit eindigen, zeker niet met de huidige polarisatie. Maar ik gooi het in de groep.
Die discussie zal nooit eindigen, zeker niet met de huidige polarisatie. Maar ik gooi het in de groep.
Obvious troll is obvious...begintmeta schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 09:24:
Tijd om o.a. naar aanleiding van de recente stellingname van de kinderombudsman VN-rapport: Zwarte Piet moet anders of Zwarte Piet... weer open te stellen? De discussie was hoe dan ook nog niet afgerond hier op GoT natuurlijk

Het onderzoek van de kinderombudsman is in ieder geval niet wetenschappelijk en representatief uitgevoerd, dus dat lijkt me imho geen goede basis voor een discussie.
Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”
Want je kan pas een discussie voeren als er wetenschappelijke onderzoeken aan te grondslag liggen?defiant schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 12:46:
Het onderzoek van de kinderombudsman is in ieder geval niet wetenschappelijk en representatief uitgevoerd, dus dat lijkt me imho geen goede basis voor een discussie.
Het lijkt me juist omgekeerd. Zodra het wel wetenschappelijk is uitgevoerd, is een discussie er over zinloos want dan staat al wetenschappelijk vast wat het beste is.
IMO is de discussie zo zinloos en nodeloos gepolariseerd dat het nauwelijks nog ruimte voor nuance of overtuiging geeft.
Ik heb sterk de perceptie dat de maatschappij dit debat half laat doodbloeden en gaandeweg gewoon erop anticipeert door gestage verandering te doen. Of dat het enthousiasme voor Sinterklaas zelf is gaan doodbloeden.
Ik heb sterk de perceptie dat de maatschappij dit debat half laat doodbloeden en gaandeweg gewoon erop anticipeert door gestage verandering te doen. Of dat het enthousiasme voor Sinterklaas zelf is gaan doodbloeden.
Mag ik weten waarom in "[ZT] Automatisch donor door wetsvoorstel" mijn reactie op het taalgebruik van Gambieter word weggezet als commentaar op de moderatie?
Als je niet wilt dat mensen je kunnen aanspreken op je taalgebruik neem dan niet deel aan de discussie. (Sowieso denk ik dat een mod dat niet moet doen, maar dat terzijde). Maar ga dan niet je verschuilen achter "commentaar op de moderatie" want je bent gewoon aangesproken op beledigende teksten. (Mensen uitmaken voor kleuters).
En voor de duidelijkheid, ik weet niet of het Gambieter zelf was die dit gedaan heeft.
Als je niet wilt dat mensen je kunnen aanspreken op je taalgebruik neem dan niet deel aan de discussie. (Sowieso denk ik dat een mod dat niet moet doen, maar dat terzijde). Maar ga dan niet je verschuilen achter "commentaar op de moderatie" want je bent gewoon aangesproken op beledigende teksten. (Mensen uitmaken voor kleuters).
En voor de duidelijkheid, ik weet niet of het Gambieter zelf was die dit gedaan heeft.
Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity
Jouw reactie(s) in het topic, dat het label [ZT] heeft gekregen, heb ik verwijderd, wegens offtopic én commentaar op moderatie.arbraxas schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 20:23:
Mag ik weten waarom in "[ZT] Automatisch donor door wetsvoorstel" mijn reactie op het taalgebruik van Gambieter word weggezet als commentaar op de moderatie?
Sinds wanneer is iemand aanspreken op zijn taalgebruik commentaar op de moderatie? Dat de persoon in kwestie toevallig een mod is doet niet terzake.
Maar blijkbaar is de praktijk anders en mag je geen enkele kritiek op mods hebben. Zelfs niet als ze zelf over de schreef gaan.
Het commentaar op de moderatie is alleen toegevoegd NA het weghalen van mijn kritiek op taalgebruik.
Oftewel, de eerste keer stond er helemaal geen commentaar op de moderatie.
Lekker misbruik maken van je modstatus zeg.
Maar blijkbaar is de praktijk anders en mag je geen enkele kritiek op mods hebben. Zelfs niet als ze zelf over de schreef gaan.
Het commentaar op de moderatie is alleen toegevoegd NA het weghalen van mijn kritiek op taalgebruik.
Oftewel, de eerste keer stond er helemaal geen commentaar op de moderatie.
Lekker misbruik maken van je modstatus zeg.
[ Voor 8% gewijzigd door arbraxas op 30-09-2016 20:45 ]
Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity
Of je kijkt eerst naar je eigen handelen waarna het besef zou moeten doordringen dat op de man gaan reageren en dit verschuilen onder de noemer "voorbeeldfunctie van anderen" niet de juiste aanpak is.
Het helpt natuurlijk ook niet als je een reactie die al eens is weggehaald gewoon opnieuw plaatst.
Het helpt natuurlijk ook niet als je een reactie die al eens is weggehaald gewoon opnieuw plaatst.
Oh, het aanspreken op beledigende teksten valt nu ook al onder het kopje op de man spelen?
Maar hoe ga je de uitspraak van gambieter
Of is het aanspreken van een collegamod not done?
En een mod zou inderdaad beter moeten weten als dit soort uitspraken te doen. Of geld [ZT] alleen voor niet mods?
Maar hoe ga je de uitspraak van gambieter
verdedigen dan?Mwoh, de kleuters die roepen
Of is het aanspreken van een collegamod not done?
En een mod zou inderdaad beter moeten weten als dit soort uitspraken te doen. Of geld [ZT] alleen voor niet mods?
[ Voor 18% gewijzigd door arbraxas op 30-09-2016 21:13 ]
Nee, het aanspreken van anderen is jouw taak niet.
Verder gaat selectief quoten ook niet op. De rest van de reactie maakt duidelijk waar die eerste woorden vandaan komen en gronden deze ook. Verder hoeft de drogreden van "de mods die elkaar verdedigen" al helemaal niet. Wij liggen gezamenlijk onder een vergrootglas van elkaar en we spreken elkaar aan als iemand vind dat iemand anders te ver gaat.
Verder gaat selectief quoten ook niet op. De rest van de reactie maakt duidelijk waar die eerste woorden vandaan komen en gronden deze ook. Verder hoeft de drogreden van "de mods die elkaar verdedigen" al helemaal niet. Wij liggen gezamenlijk onder een vergrootglas van elkaar en we spreken elkaar aan als iemand vind dat iemand anders te ver gaat.
Nee, dat valt onder offtopic, zeker als iemand anders dat al gedaan heeft..arbraxas schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 20:43:
Sinds wanneer is iemand aanspreken op zijn taalgebruik commentaar op de moderatie?
In plaats van het taalgebruik aan te vallen, kun je ook beter laten zien dat er een volwassen argumentatie is.
Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten
Sorry DanielWW2, maar een onderbouwde belediging blijft een belediging en generalisatie van een groep pik je normaal gesproken ook niet.
Daar spreek je tweakers op aan, dus verwacht ik ook dat je bij collegamods dat doet.
Helaas is de praktijk dat het wijzen op ongepast taalgebruik door een mod word weggemoffeld onder het mom van commentaar op moderatie en je laat duidelijk blijken dat je ten opzichte van je collega mods veel coulanter bent als bij andere tweakers. Erg jammer.
Daar spreek je tweakers op aan, dus verwacht ik ook dat je bij collegamods dat doet.
Helaas is de praktijk dat het wijzen op ongepast taalgebruik door een mod word weggemoffeld onder het mom van commentaar op moderatie en je laat duidelijk blijken dat je ten opzichte van je collega mods veel coulanter bent als bij andere tweakers. Erg jammer.
Wanneer er iets dergelijks aan de hand is, gebeurt dat ook. Maar er was iets anders aan de hand: jouw post.arbraxas schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 21:58:
Sorry DanielWW2, maar een onderbouwde belediging blijft een belediging en generalisatie van een groep pik je normaal gesproken ook niet.
Altijd leuk, die jijbak, en passant ook nog even een totaal onnodige veeg uit de pan naar 'de moderatoren', maar waar het om ging was jouw reactie, die offtopic was.Helaas is de praktijk dat het wijzen op ongepast taalgebruik door een mod word weggemoffeld onder het mom van commentaar op moderatie en je laat duidelijk blijken dat je ten opzichte van je collega mods veel coulanter bent als bij andere tweakers. Erg jammer.
Ongepast (want op de man) én offtopic.
Dat er met 2 maten gemeten word Ramzzz is nu wel duidelijk. Want als mijn post al "op de man spelen" was, hoe beoordeel je die van je collega mod dan?
Ga lekker door met elkaar de hand boven het hoofd houden, maar de antwoorden wel erg duidelijk gemaakt dat [ZT] niet van toepassing is op moderatoren en van elkaar aanspreken is ook duidelijk geen sprake.
Je kunt het nu wel willen draaien naar jijbakken en totaal onnodig kritiek op moderatoren, maar in mijn verwijderde post is daar totaal geen sprake van. Net zo min dat er daar op de man word gespeeld of dat er sprake is van kritiek op moderatie.
Ga lekker door met elkaar de hand boven het hoofd houden, maar de antwoorden wel erg duidelijk gemaakt dat [ZT] niet van toepassing is op moderatoren en van elkaar aanspreken is ook duidelijk geen sprake.
Je kunt het nu wel willen draaien naar jijbakken en totaal onnodig kritiek op moderatoren, maar in mijn verwijderde post is daar totaal geen sprake van. Net zo min dat er daar op de man word gespeeld of dat er sprake is van kritiek op moderatie.
Als je een post te ver vindt gaan maak je toch lekker een TR (of is dat PR?) aan? Kan ook gewoon bij een post van een mod hoor. 
De betreffende post heb ik overigens niet gelezen, dus kan niet oordelen over de vorm.
Op zich helemaal waar natuurlijk, dat hebben we roodjassen en knopjes voor. Maar op zich is het toch ook niet verkeerd als de community een klein beetje zelf regulerend is? Mits netjes gebracht uiteraard.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 21:25:
Nee, het aanspreken van anderen is jouw taak niet.
De betreffende post heb ik overigens niet gelezen, dus kan niet oordelen over de vorm.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Daar denken de 2 bovenstaande mods duidelijk anders over, anders hadden we deze hele discussie hier niet gehad.Maar op zich is het toch ook niet verkeerd als de community een klein beetje zelf regulerend is? Mits netjes gebracht uiteraard.
Dit dus. Je kan altijd een TR invullen. We gaan die over onszelf gaan dus niet ook zelf afhandelen. Dat doen je collega mods of je admin.Gonadan schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 13:22:
Als je een post te ver vindt gaan maak je toch lekker een TR (of is dat PR?) aan? Kan ook gewoon bij een post van een mod hoor.
En lichte dingen zoals offtopic gaan en iemand die zegt dat men beter weer ontopic kan gaan mag je gewoon zeggen. Geen enkel probleem mee. Ga je verder dan dit dan zullen we er al snel wat van zeggen. Dat doen we omdat de ervaring leert dat dit negeren uit kan lopen op over en weer op de manreacties en geflame. Dat willen we dus niet.Op zich helemaal waar natuurlijk, dat hebben we roodjassen en knopjes voor. Maar op zich is het toch ook niet verkeerd als de community een klein beetje zelf regulerend is? Mits netjes gebracht uiteraard.
Ondertussen blijf jij hier degene die op de man blijft reageren. Dat tolereren we omdat dit een feedbacktopic is en we hier behoorlijk wat ruimte toestaan voor je eigen mening. Ondertussen gaat het niet meer om die mening constructief uitdragen in een discussie, maar om doordrammen van die mening. Voor zover het nog een discussie te noemen was is deze nu dus voorbij.arbraxas schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 15:28:
Daar denken de 2 bovenstaande mods duidelijk anders over, anders hadden we deze hele discussie hier niet gehad.
Geeft nog steeds niet aan waarom tot 2x toe, zonder opgaaf reden posts worden verwijderd.
En kom niet weer met dat ontopic verhaal, ik wil weten waarom je posts verwijderd zonder de poster ook maar iets te laten weten.
Zeker als die betreffende post kritiek op een moderator (en dus niet op moderatie) bevat. Ga dan niet vreemd kijken dat je op zijn minst de schijn opwerpt gewoon een mede mod te beschermen.
En die laatste quote, dat is gewoon mijn conclusie van dit hele verhaal en niet op de man spelen.
En kom niet weer met dat ontopic verhaal, ik wil weten waarom je posts verwijderd zonder de poster ook maar iets te laten weten.
Zeker als die betreffende post kritiek op een moderator (en dus niet op moderatie) bevat. Ga dan niet vreemd kijken dat je op zijn minst de schijn opwerpt gewoon een mede mod te beschermen.
En die laatste quote, dat is gewoon mijn conclusie van dit hele verhaal en niet op de man spelen.
Je eerste post werd verwijderd omdat die uit niets meer bestond dan een klacht over het taalgebruik van Gambieter. Dergelijke klachten (zeker als je daarbij dan ook nog aanhaalt dat daar volgens jou normaal wel op gemodereerd wordt) horen niet als reactie in het topic, maar in een topicreport (of desnoods hier in het feedback topic).arbraxas schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 11:29:
Geeft nog steeds niet aan waarom tot 2x toe, zonder opgaaf reden posts worden verwijderd.
Je tweede reactie (die niet is verwijderd, maar aangepast met toelichting waarom) was los van een herhaling van de klacht gewoon vooral ook (ongegrond) beschuldigend commentaar op de moderatie met "Ga je nu voor de 3e keer je modstatus misbruiken om kritiek op je taalgebruik te voorkomen?".
Het was beter geweest als Ramzzz je na het verwijderen van de eerste van je twee reacties even een berichtje met toelichting gestuurd had, maar dat doet niets af aan het feit dat je eerste reactie gewoon in een TR had gehoord en je tweede reactie met moderatiecommentaar sowieso niet in het topic thuishoorde. Zeker niet in een ZT topic.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Tot 2x toe is mijn reactie zonder argument verwijderd. De 1e keer dacht ik dat er ergens iets fout was gegaan en heb het voor de 2e keer geplaatst. Vervolgens verdwijnt ook die post zonder enig commentaar. Op het moment dat ik bij de 3e post een opmerking over moderatie maak reageerd er iemand als door een bij gestoken. Pas op dat moment wist ik ook zeker dat het een mod was. Daarna het hier in de groep gegooid.
Ik heb ook niet gezegd dat daar normaal wel op gemodereerd word, alleen dat gambieter als mod beter moet weten.
Lang verhaal kort, bovenstaande moderatoren moeten naar mijn mening beter communiceren. Anders kun je dit soort behoorlijk pissige reacties verwachten. En ik ben van mening dat je mensen gewoon op hun taalgebruik moet kunnen aanspreken, ZT of niet. In het echte leven gaan we ook niet elke keer de politie bellen voor een GVD.
Ik heb ook niet gezegd dat daar normaal wel op gemodereerd word, alleen dat gambieter als mod beter moet weten.
Lang verhaal kort, bovenstaande moderatoren moeten naar mijn mening beter communiceren. Anders kun je dit soort behoorlijk pissige reacties verwachten. En ik ben van mening dat je mensen gewoon op hun taalgebruik moet kunnen aanspreken, ZT of niet. In het echte leven gaan we ook niet elke keer de politie bellen voor een GVD.
[ Voor 11% gewijzigd door arbraxas op 02-10-2016 13:07 ]
Hoe zou je "Ik heb je modbreaks zien doen voor exact hetzelfde." dan willen karakteriseren?arbraxas schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 13:02:
Tot 2x toe is mijn reactie zonder argument verwijderd. De 1e keer dacht ik dat er ergens iets fout was gegaan en heb het voor de 2e keer geplaatst. Vervolgens verdwijnt ook die post zonder enig commentaar. Op het moment dat ik bij de 3e post een opmerking over moderatie maak reageerd er iemand als door een bij gestoken. Pas op dat moment wist ik ook zeker dat het een mod was. Daarna het hier in de groep gegooid.
Eens, ik had ook even gemist dat er twee reacties zonder commentaar verwijderd waren, dat is inderdaad niet handig.Lang verhaal kort, bovenstaande moderatoren moeten naar mijn mening beter communiceren.
Niet in het topic. Als je je afvraagt wat er met je reacties is gebeurt, schiet dan even een mod aan (of mij), of vraag het hier in het feedback topic zoals je uiteindelijk deed.Anders kun je dit soort behoorlijk pissige reacties verwachten.
Waar heb je die dan vandaan? Misschien heb ik die uitspraak ooit wel eens gedaan, maar niet in deze discussie / moderatie voor zover ik heb kunnen nagaan.Hoe zou je "Ik heb je modbreaks zien doen voor exact hetzelfde." dan willen karakteriseren?
Het antwoord van de mod in kwestie op mijn vraag waarom hij verwijderd is:
En dat is dus simpelweg niet waar, het offtopic stukje, misschien (maar zoals gezegd, aanspreken op gedrag moet kunnen), maar het 2e stukje is simpelweg niet waar in de eerste 2x van mijn post. Daar was geen sprake van commentaar op moderatie, maar op het taalgebruik van een mod die aktief deelneemt aan een discussie.Jouw reactie(s) in het topic, dat het label [ZT] heeft gekregen, heb ik verwijderd, wegens offtopic én commentaar op moderatie.
Dat geeft mij het gevoel dat de moderatie in eerste instantie gedaan is omdat er kritiek op een mod was. En dat dat gelijk staat aan kritiek op moderatie. Voor mij zit daar een zeer duidelijk en groot verschil tussen.
Daarom vind ik ook dat moderatoren niet moeten deelnemen aan discussies. Gewoon om alle schijn van belangverstrengeling te voorkomen.
Die quote heb ik uit een van de twee verwijderde reacties.arbraxas schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 14:19:
[...]
Waar heb je die dan vandaan? Misschien heb ik die uitspraak ooit wel eens gedaan, maar niet in deze discussie / moderatie voor zover ik heb kunnen nagaan.
Daar zit zeker een groot verschil tussen en dat is ook echt niet de reden dat het verwijderd is. Ik ga er van uit dat Ramzzz in "Actualiteit, Sport & Politiek - Terugkoppelingtopic" doelde op het geheel van ingrijpen (dus de twee verwijderde reacties en de reactie die hij heeft aangepast met blauwe tekst). Niet alleen op de twee verwijderde reacties (die inderdaad vooral een reactie waren op Gambieters manier van reageren niet op de moderatie).Het antwoord van de mod in kwestie op mijn vraag waarom hij verwijderd is:
[...]
En dat is dus simpelweg niet waar, het offtopic stukje, misschien (maar zoals gezegd, aanspreken op gedrag moet kunnen), maar het 2e stukje is simpelweg niet waar in de eerste 2x van mijn post. Daar was geen sprake van commentaar op moderatie, maar op het taalgebruik van een mod die aktief deelneemt aan een discussie.
Dat geeft mij het gevoel dat de moderatie in eerste instantie gedaan is omdat er kritiek op een mod was. En dat dat gelijk staat aan kritiek op moderatie. Voor mij zit daar een zeer duidelijk en groot verschil tussen.
En dat gaat nooit zo zwart-wit gebeuren. En dat zou ook niet lekker werken. Door zelf deel te nemen blijven moderators actief bij topics betrokken, voelen ze de sfeer beter aan en zijn ze ook meer aanwezig. Puur afstandelijk regels handhaven gaat het er niet beter op maken. Maar het is absoluut iets waar moderators voorzichtig mee om moeten gaan.Daarom vind ik ook dat moderatoren niet moeten deelnemen aan discussies. Gewoon om alle schijn van belangverstrengeling te voorkomen.
Ah, en dan beschuldigen ze mij van selectief quoten.
Zou je die verwijderde post hier dan neer willen zetten? Volgens mij spreek ik daar gambieter aan met de opmerking dat hij zelf mensen voor minder modereerd. En dat hij beter moet weten.
En dat is iets heel anders als rechtstreeks kritiek leveren op een moderatie zelf.
Zou je die verwijderde post hier dan neer willen zetten? Volgens mij spreek ik daar gambieter aan met de opmerking dat hij zelf mensen voor minder modereerd. En dat hij beter moet weten.
En dat is iets heel anders als rechtstreeks kritiek leveren op een moderatie zelf.
Dat gaan we niet hier in het feedback topic doen, aangezien dat eigenlijk niet bedoeld is voor het bespreken van individuele moderatie acties. Ik zal je een PM sturen met de volledige quote om dit verder op te helderen.
Bericht teruggevonden.
[ Voor 89% gewijzigd door arbraxas op 02-10-2016 19:06 ]
Dit topic is gesloten.