Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-06 13:48
Je hoort het de laatste tijd wel vaker dat groepen *snip*, geen generalisaties a.u.b. hangjongeren de buurt onveilig maken, ramen ingooien, autobanden lek prikken e.d. En niet alleen vandalisme, ook worden sommige (toevallige) voorbijgangers zonder pardon aangevallen. Ze worden uitgescholden, getreiterd of zelfs geslagen. Deze situatie gaat soms maanden achter elkaar door en er wordt niets aan gedaan.

Dan vraag ik me af? Wat weerhoud de politie om met een politiemacht te komen, mannetje of 40 ME om die reljongeren op te pakken en ze voor het gerecht te slepen?

Je ziet soms wel eens die achtervolgingsfilmpjes uit Amerika, waarbij de Amerikaanse politie soms wel met 30 tot 40 agenten meerdere verdachte omsingelen. En als die bij de arrestatie lastig doen dan worden ze zonder pardoes met passend geweld in een politiebus gezet.

Wat schort er eigenlijk aan bij onze politie? Is het angst? Is het gebrek aan financiën? Is het gebrek aan beleid? De politie staat regelmatig grote controles te houden langs de snelwegen. Hier lopen dan vaak ook tientallen agenten rond en die controles duren vaak wel de hele dag. Gebrek aan financiën lijkt dus niet het probleem. Angst dan? Met een mannetje of 40 ME weten ze ook bij de Hells Angels binnen te vallen, grote groepen voetbalsupporters/hooligans uit elkaar te houden of terreinen binnenvallen met kampers, (Vinkeslag). Gebrek aan beleid? Tja, zoals hierboven genoemd weet de politie deze overige groepen wel te vinden. Dan vraag ik me af, wat is het probleem met het aanpakken van deze 10 tot 15 criminele ventjes? Waarom wordt dat gedoogd?

Dit topic staat in verband met de actuele problematiek in de Zaandamse wijk Poelenburg, maar mocht het een algemene discussie worden dan zou dit topic ook in AZ kunnen staan.
Dit zal altijd met actualiteit of politieke keuzes te maken hebben, hij blijft dus hier. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Señor Sjon op 08-09-2016 22:48 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Wat schort er eigenlijk aan bij onze politie?
Wat dacht je van bewijs tegen verdachten ?

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-06 23:19

NeHoX

Gamer + PV

In het geval van de Zaandamse wijk kunnen ze het vrij makkelijk oplossen naar mijn mening. Samenscholingsverbod + regelmatig patrouilleren.

Ze stoppen vanzelf met deze onzin als ze of compleet genegeerd worden of hard worden aangepakt. Nu zie je vaak filmpjes dat deze jongelui niets verkeerd doen (op het slaan van de fietser na). Baldadigheid is namelijk niet aan te pakken.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:03

Twazerty

AVCHDCoder developer

Wij hadden ook last van dit soort jeugd. Uiteindelijk na veel telefoontjes van buurtbewoners naar de politie is er uiteindelijk een undercover operatie in de wijk gestart (zonder medeweten van de buurtbewoners). Na deze operatie hebben de jongeren flinke boetes gekregen. Daarnaast hebben ze later nog meer boetes kregen totdat ze het niet meer leuk vonden.

Advies: 0900-8844 iedere keer bellen bij overlast. Als iedereen dat is de kans groter dat er iets aan gedaan wordt. Bij ons heeft het iets van 1,5-2 jaar geduurd voordat het opgelost was.

En keer hadden we gebeld en kon de politieagente door de telefoon de overlast horen.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:54
Snowwie schreef op donderdag 08 september 2016 @ 21:40:
Je hoort het de laatste tijd wel vaker dat groepen *snip* hangjongeren de buurt onveilig maken, ramen ingooien, autobanden lek prikken e.d. En niet alleen vandalisme, ook worden sommige (toevallige) voorbijgangers zonder pardon aangevallen. Ze worden uitgescholden, getreiterd of zelfs geslagen. Deze situatie gaat soms maanden achter elkaar door en er wordt niets aan gedaan.

Dan vraag ik me af? Wat weerhoud de politie om met een politiemacht te komen, mannetje of 40 ME om die reljongeren op te pakken en ze voor het gerecht te slepen?

Je ziet soms wel eens die achtervolgingsfilmpjes uit Amerika, waarbij de Amerikaanse politie soms wel met 30 tot 40 agenten meerdere verdachte omsingelen. En als die bij de arrestatie lastig doen dan worden ze zonder pardoes met passend geweld in een politiebus gezet.

Wat schort er eigenlijk aan bij onze politie? Is het angst? Is het gebrek aan financiën? Is het gebrek aan beleid? De politie staat regelmatig grote controles te houden langs de snelwegen. Hier lopen dan vaak ook tientallen agenten rond en die controles duren vaak wel de hele dag. Gebrek aan financiën lijkt dus niet het probleem. Angst dan? Met een mannetje of 40 ME weten ze ook bij de Hells Angels binnen te vallen, grote groepen voetbalsupporters/hooligans uit elkaar te houden of terreinen binnenvallen met kampers, (Vinkeslag). Gebrek aan beleid? Tja, zoals hierboven genoemd weet de politie deze overige groepen wel te vinden. Dan vraag ik me af, wat is het probleem met het aanpakken van deze 10 tot 15 criminele ventjes? Waarom wordt dat gedoogd?

Dit topic staat in verband met de actuele problematiek in de Zaandamse wijk Poelenburg, maar mocht het een algemene discussie worden dan zou dit topic ook in AZ kunnen staan.
Je bedoelt dat het Amerikaanse politiesysteem zo ongelooflijk goed en effectief functioneert? Dan moet je minder youtube filmpjes kijken en je eens wat meer verdiepen in de feiten. Dat daar gelaten: Waarom schort er eigenlijk wat aan onze politie? Is dat wel zo? Is het de schuld van de politie dat deze problematiek nog niet opgelost is of is de werkelijkheid misschien toch wat complexer?

[ Voor 0% gewijzigd door Señor Sjon op 14-09-2016 13:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Snowwie schreef op donderdag 08 september 2016 @ 21:40:

De politie staat regelmatig grote controles te houden langs de snelwegen. Hier lopen dan vaak ook tientallen agenten rond en die controles duren vaak wel de hele dag.
Die opmerking komt vaker voorbij, maar in de meeste gevallen betreft het gewoon een hele berg aspiranten (agenten in opleiding) die ondersteuning krijgen van een paar hoofdagenten. Hetzelfde geldt voor politie die langs de (snel)weg staat te flitsen: in de meeste gevallen zijn dit zelfs politievrijwilligers en anders is het gewoon iemand van afdeling verkeer van de KLPD. Maar dat het complete korps van 60.000 man staat te flitsen, nee.

Het zal ook wel per gemeente verschillen. Vroeger had je dezelfde taferelen in Amsterdam-West waar ik 10 jaar heb gewoond, maar tegenwoordig is het daar ontzettend rustig, mede dankzij de Top 600 vermoed ik.

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

461943

Schort er iets aan onze politie of is dat jouw gevoel, Snowie?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Wat er aan schort is wel duidelijk. Ze komen pas in actie als er cameraploegen van SBS6 zo'n wijk uitgejaagd worden, omdat ze dan geen doofpot meer hebben die groot genoeg is. Zelfde verhaal tijdje terug in Ede. Het werd pas serieus toen de ego's van de politie en de burgemeester in het gedrang kwamen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowwie
bszz schreef op donderdag 08 september 2016 @ 22:05:
Je bedoelt dat het Amerikaanse politiesysteem zo ongelooflijk goed en effectief functioneert? Dan moet je minder youtube filmpjes kijken en je eens wat meer verdiepen in de feiten. Dat daar gelaten: Waarom schort er eigenlijk wat aan onze politie? Is dat wel zo? Is het de schuld van de politie dat deze problematiek nog niet opgelost is of is de werkelijkheid misschien toch wat complexer?
Het politiesysteem van de VS is prima, het straf systeem allicht minder, gezien de overvolle gevangenissen daar.

Ik vind dat hier in Nederland de politie wel meer mag doen aan dit soort situaties. Deze jongeren schuwen niet om hun wandaden te filmen en dit met volle trots op social media te zetten. Meestal is er bewijs genoeg.

De beelden in het artikel op http://www.telegraaf.nl/b...g_HartvNL_bedreigd__.html zeggen toch genoeg. Die voorbijganger op de fiets wordt gewoon tegen z'n hoofd geslagen. Waarom pakt de politie die vent niet op?

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:04

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Twazerty schreef op donderdag 08 september 2016 @ 21:56:
Wij hadden ook last van dit soort jeugd. Uiteindelijk na veel telefoontjes van buurtbewoners naar de politie is er uiteindelijk een undercover operatie in de wijk gestart (zonder medeweten van de buurtbewoners). Na deze operatie hebben de jongeren flinke boetes gekregen. Daarnaast hebben ze later nog meer boetes kregen totdat ze het niet meer leuk vonden.

Advies: 0900-8844 iedere keer bellen bij overlast. Als iedereen dat is de kans groter dat er iets aan gedaan wordt. Bij ons heeft het iets van 1,5-2 jaar geduurd voordat het opgelost was.

En keer hadden we gebeld en kon de politieagente door de telefoon de overlast horen.
Wij hebben gewoon 20-25 man uit de buurt bij elkaar gehaald nadat er 2 kinderen waren 'mishandeld' en er uit de aangifte niets voortkwam... Een maand of wat later gebeurde er weer wat en ging er ff een berichtje langs in de 'buurt whatsapp' en hebben we ze de straat uitgeschopt, heerlijk en wat een opluchting. De politie die TOEN WEL OP KWAM DAGEN... heeft 2 van die lui ingeladen en we hebben nogmaals aangifte gedaan. Dit was ongeveer 2,5 jaar geleden en sindsdien komt het niet meer voor.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-06 10:02
Het is helaas geen HK, anders had ik inderdaad wel een oplossing voor dat probleem.

Echter denk ik het geen wat TS noemt een probleem is van

1# Geld om te kunnen optreden.
2# Te weinig mankracht vanwege ook weer 1#
3# Te weinig daadkracht
4# Veelte weinig salaris om ook maar enig risico voor te nemen.

[ Voor 38% gewijzigd door Señor Sjon op 08-09-2016 22:57 ]

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Gri77ie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16-06 03:20

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

Anoniem: 39993 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 22:15:
Wat er aan schort is wel duidelijk. Ze komen pas in actie als er cameraploegen van SBS6 zo'n wijk uitgejaagd worden, omdat ze dan geen doofpot meer hebben die groot genoeg is. Zelfde verhaal tijdje terug in Ede. Het werd pas serieus toen de ego's van de politie en de burgemeester in het gedrang kwamen.
Wat enorme hoop bullshit lees ik hier (en daarmee haal ik waarschijnlijk een heleboel commentaar over me heen. Zo zij het)

De collega's waar het hier om gaat willen enorm graag die gasten aanpakken.Die snappen ook wel dat de leefbaarheid met sprongen achteruit gaat door dit soort randdebielen op straat. Echter er wordt anoniem gebeld. Niemand wil getuigen en als er politie langs rijdt of staat dan gebeurd er natuurlijk niets. Hoe moet de politie dan iets doen ? We leven in een land waarbij de politie afhankelijk is van meldingen, getuigen. Dat is natuurlijk goed omdat je niet in een politiestaat wil wonen. Maar daar kleven nadelen aan. Wel klagen op in de media maar als er een getuigenverklaring opgenomen moet worden dan niet thuis geven. Dan weer gaan klagen als er geen veroordeling komt omdat er gebrek aan bewijs is. Tja....

Verder wil de gemeente, over het algemeen, echt wel iets doen als het de spuigaten uit loopt. Een gebiedsverbod of samenscholingsverbod moet wel door het B&W worden goed gekeurd. Daar gaat tijd overheen. Soms wel tot een paar weken. Net afhankelijk van de urgentie.

Dit land gaat naar de klote omdat iedereen maar bezig is met ikke ikke ikke en de rest kan stikken.

Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti

• darknessblade
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19:13
Mektheb schreef op donderdag 08 september 2016 @ 22:24:
[...]

Het is helaas geen HK, anders had ik inderdaad wel een oplossing voor dat probleem.

3# Te weinig daadkracht
klopt.
en dan moet je ook nog denken aan social media, als een agent bv een onschuldige bijstander verwond, doordat hij mis heeft geschoten.

dit word dan helemaal overhyped, voordat het uberhoud bij de NPO komt.
waardoor de NPO er ook weer extra negatief over gaat.

hierdoor durven meeste agenten niet eens op te treden tegen misdadigers, en hun wapens te trekken.

dat is vooral om publiekelijke schaamte te voorkomen.

hierdoor daalt het moraal. en worden nieuwe recruiten, nog minder gemotiveerd om op te treden tegen misdadigers.

het is gewoon een eindeloze circel die de grond in begint te zakken

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gri77ie

Gri77ie

Nou kennelijk is begrijpend lezen een kunst. Ik maak van de slachtoffers geen daders. Ik leg je alleen uit dat de politie afhankelijk is van aangiftes en verklaringen. Als die kut-jeugd niks doet als de politie er staat maar alleen uit het zicht van de politie en de goed-willende burgers doen geen aangifte of leggen verklaringen af, wat moet de politie dan doen ? Iedereen die er staat de straat uit knuppelen ? Op basis waarvan ? Dan natuurlijk gaan we weer roepen dat er buitensporig politie-geweld is gebruikt.

Ik werk al 16 jaar bij de hermandad. Het is uitermate frustrerend als je weet dat je de juiste gasten bij je hebt staan en je niks kunt omdat er geen aangiftes of verklaringen zijn waardoor je die gasten kunt aanpakken. Dat je bang bent kan ik me voorstellen. Dat je daardoor nadenkt of je iets doet of nalaat kan ik me ook voorstellen. Maar snap je ook dat de politie wel heel graag deze gasten wil aanpakken maar daar wel iets voor nodig heeft ?

[ Voor 16% gewijzigd door DaniëlWW2 op 08-09-2016 23:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:44
Deze gastjes weten precies hoever ze kunnen gaan zonder aangehouden te worden. Dan krijg je de hele soap rond het etnisch profileren en is het wellicht makkelijker om de problemen in de doofpot te stoppen.

Lekker thee blijven drinken en straatcoaches inzetten.Naar mijn idee hebben die gasten hebben echt een andere aanpak nodig.

TWEAKERS FC EREDIVSIE VOETBALPOULE 24/25

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:49
Modbreak:En weer open. Als dit een ongebreideld ranttopic gaat worden waar weer stallen met stokpaardjes vandaan komen, dan haalt dit topic de vrijdagmiddag niet. Wij zijn niet afhankelijk van aangiftes. >:)

Het moge wel duidelijk zijn dat het niveau wat omhoog moet.

[ Voor 85% gewijzigd door Señor Sjon op 08-09-2016 23:01 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Ik zie niet hoe dit topic anders dan een moeras van stokpaardjes kan zijn, weer zo'n beïnvloedingstopic voor gezochte memes.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

• SeaFish
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-12-2022
Gri77ie schreef op donderdag 08 september 2016 @ 22:27:
[...]
Wel klagen op in de media maar als er een getuigenverklaring opgenomen moet worden dan niet thuis geven. Dan weer gaan klagen als er geen veroordeling komt omdat er gebrek aan bewijs is. Tja....
[..]
Ik denk dat Gri77ie hier een belangrijk punt heeft. Getuigen zijn belangrijk, maar getuige zijn lijkt me echt geen pretje. Redelijk anoniem getuigen kan nog wel, er wordt het adres van het politiebureau ingevuld op de verklaring, maar vaak hebben de daders toch wel een idee wie het is, of het wordt via een dossier toch openbaar gemaakt.
En ja, dan loop je als getuige dus kans op een steen door je ruit, lekke autobanden, bedreigingen of zelfs letsel. Van die daden zijn dan meestal geen getuigen ('s nachts), en als die er al zijn dan zitten ze in hetzelfde dubio of ze wel officieel willen getuigen. De enige oplossing is dan meestal verhuizen, maargoed, dat doe je je schoolgaande kinderen ook niet aan, het voelt als weggepest worden en je laat je toch niet kisten? Eén zo'n getuigeverklaring je dus in een hoop problemen brengen, jarenlang.
De maffia is natuurlijk het bekendste voorbeeld van zo'n angst om te getuigen. Zo'n situatie moeten we echt zien te voorkomen.

Ik denk dus dat de veroordelingskans door gebruik aan bereidwillige getuigen erg klein is. We moeten dus toe naar een betere getuigenbescherming. De overheid zou bijvoorbeeld 'vandalisme' bij getuigen direct kunnen vergoeden en als het moet maar wat camerabewaking om iemands huis heen. Verder de tijd tussen daad en cel korter.
Als vriendjes van dader zien dat iemand ''er makkelijk mee weg komt", dus geen (snelle) veroordeling, dan krijg je meer en meer dadertjes.

Ik vind zelf dat de politie puik werk doet, ze staan snel voor deur als er echt klappen vallen, vinden langzaam hun draai met gefilmd worden tijdens hun werk en iedereen die het beter denkt te kunnen moet zich maar aanmelden als politievrijwilliger. Het systeem, dus oa getuigenbescherming, moet op de een of andere manier beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 14038

De voorbeelden van mensen die positieve resultaten kregen na zelf meegeholpen hebben met de buurt om aan te geven dat de grens bereikt is een goed voorbeeld voor anderen. Samen sta je sterk en als je daar dan ook nog eens de politie bij betrekt dan heb je ook nog eens het recht achter je staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
  • Laatst online: 20:03
Te weinig personeel (bezuinigingen), beperkte macht (de politie mag vrij weinig, er moet echt bewijs en tig officiële klachten etc zelfs bij hangjongeren), in de hele leiding zitten vrij veel incompetente figuren die niet kunnen ingrijpen (vriendjes politiek en een goede babbel is bij de politie heel belangrijk om hogerop te komen), overdreven politiek correct zijn is heel belangrijk en het hele gebeuren om bepaalde % te halen werkt ook totaal niet.

Betreffende dat laatste ken ik genoeg verhalen.
Komt er gewoon op neer dat er te veel incompetente en ongeschikte mensen bij de politie terecht komen, mensen die bepaalde conditie tests niet halen worden gewoon aangenomen. Want men wil x % vrouwen hebben.

Wijk agenten zijn zeer belangrijk, het zou een prioriteit moeten zijn om goede agenten deze functie te geven maar in sommige regios krijgen de incompetente lullos wijken toe bedeeld met problemen.

Dan heb je nog goede geschikte agenten die gewoon weg gaan en iets anders gaan doen vanwege de rotzooi binnen de politie.
Paar jaar geleden werd een agent buiten dienst gezet en werd de ontslag procedure gestart. Bij een lekkage waren ze een huis binnen gegaan en de agent had vissen gestolen. Maar vanwege interne zwakte mocht hij zijn baan behouden. Niemand wil met hem samenwerken.
Marechaussee hetzelfde, een agent deed iets wat ik hier geeneens ga beschrijven zo smerig. Een ander kwam erachter en filmde het om hem erbij te lappen. Degene die het filmde werd ontslagen (want tegen de regels) de viespeuk kreeg een waarschuwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gri77ie

Gri77ie

Mektheb schreef op donderdag 08 september 2016 @ 22:24:
[...]

3# Te weinig daadkracht
Ik wil nog wel hier even op reageren
#1 Tot op zekere hoogte De politie inzet is gewoon geregeld. Dat er soms zware ongevallen en branden voor overlast meldingen gaan lijkt me duidelijk.

#2 Daar heb je wel een puntje. Dat ik 16 jaar terug bij de politie kwam werken deden we dit met zogenaamde wijkgebonden zorg. Ik werkte toen in de Zaanstreek. Daar was de zaanstreek in twee gedeelte verdeeld. Noord en Zuid. In Noord reden 3 a 4 politie-eenheden per dienst (ochtend/middag/nacht) en in Zuid 5 eenheden per dienst. Op dit moment rijden er 4 a 5 eenheden voor de gehele Zaanstreek. Dus van 8 eenheden naar 4 a 5 eenheden. Dan moet je als politie ook keuzes en prioriteiten stellen.

#3 te weinig daadkracht ? Leg die eens uit. De meeste politieagenten doen wat ze kunnen. Echter zie #2

#4 Als je dat vindt had je een ander beroep moeten kiezen. Ik verdien niet slecht en ik wist wat voor risico ik liep als ik aan het werk ben. Je hebt niet voor niets geweldsmiddelen en een kogel/steekwerend vest aan.

Ik verdedig op dit moment helemaal niets. Ik probeer alleen sommige zaken duidelijk te maken. Ook de politie heeft last van de bezuinigingen die al jaren gaande zijn. Daardoor moeten er keuzes gemaakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14038

En laat die bezuinigingen nou net komen van de partijen die al jaren lang dat er meer blauw op straat moet komen maar als ze gekozen zijn toch 'politieke compromissen moeten zoeken'. Wat dat betreft is het verstandig om niet te onderbuiken tegen de politie maar een goed inzicht te verschaffen over het grote plaatje en met dat als basis te nemen voor een onderbouwde stelling.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Jongens,

Waarom moet de politie optreden tegen jongeren die nooit een fatsoenlijke opvoeding hebben gehad en gezamelijk op de straat dag in dag uit hangen?

Ik vind het zo'n idioot stelsel dat de politie zulk soort gasten op orde moet brengen terwijl het probleem bij de ouders ligt. Zoals een bekende coach c.q therapeut ooit eens zei, betrek de ouders erbij, wijs de ouders erop, pak ze desnoods op hun inkomen zoals vaak genoeg het hier gaat om een uitkering, en zorg voor harde aanpak.

Want zolang dat niet gebeurd, en men de politie op de vingers blijft wijzen met nee jullie doen jullie werk niet, kijk naar het daadwerkelijke probleem.

Ze voelen zich juist door social media met vlogs en dergelijk gesterkt, want het vind plaats in hun wijk, en zij voelen zich daar 'machtig'.

Echt, het gaat al mis bij opvoeding. Dat niemand dat ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:58

defiant

Moderator General Chat
Heel simpel: het individu legt het altijd af tegen mensen die bereid zijn zich collectivistisch gedragen. Dit leer je al op het schoolplein, elke vete of dreigement is meer waard als meerdere mensen bereid zijn zich voor 'jouw zaak' in te zetten. Een complete tegenstelling met wat de samenleving wil laten geloven wat de werkelijkheid is van recht en rechtvaardigheid.

Dit zie je terug in wijken en buurten waarbij individualistische gezinnen worden geconfronteerd met collectivistisch groepen. Die hangjongeren op het plein zijn echt geen probleem als de hele buurt er tegen optreedt. Gaat Pieter-Jan van Meestraat 21a echter alleen de confrontatie aan met 10 tot 20 'jongeren' waarbij de meeste ouders zich niet verantwoordelijk voelen, dan gaat Pieter-Jan een hele zware periode tegemoet

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
dit zijn verweving campagne van 2016.
eisen: Bij voorkeur heb je kennis van etnische groepen en culturen, verkregen door achtergrond of ervaring.

henk en ingrid zijn ongewenst.

https://mijn.kombijdepoli...ium=Mail&utm_campaign=ARM
Afbeeldingslocatie: http://www.steam.nl/system/attachments/554/images/l/hoofdagent1.jpg?1440424800
Afbeeldingslocatie: https://www.ondertussen.nl/wordpress/wp-content/uploads/2015/06/Politie_Adfactor_Youssef.jpg

[ Voor 62% gewijzigd door icegodd op 09-09-2016 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polli_
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:51
Snowwie schreef op donderdag 08 september 2016 @ 23:40:
[...]

Is het nu al zo erg hier gesteld dat je nog niet eens mag spreken over (meestal marokkaanse) hangjongeren? Het staat 1. tussen haakjes en 2. het woord 'meestal' is niet synoniem aan generalisatie.

Het zijn toch gewoon aantoonbare feiten?
En dat de politie vervolgens wel sterk optreed bij:
- Hells Angels
- Kampers
- Voetbal hooligans
maar niet bij (meestal marokkaanse) reljeugd, dan mag dat niet benoemd worden in dit topic omdat het dan 'generalisatie' is? Kom op zeg, of gaat Tweakers zich nu net zo gedragen als de politie?
De politie sluit ook de ogen als het om hollandse criminelen gaat, die krijgen zelfs een vette bonus mee van de overheid:

http://www.rtlnieuws.nl/n...deal-de-feiten-op-een-rij

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• polli_
Ozlem is turks en Yousseuf is arabisch voor Jozef een joodse naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:22
icegodd schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 00:23:
ze zoeken newe hoofdagent alleen met een Arabisch namen....
(er zijn geen andere promo folder van politie)

[afbeelding]
[afbeelding]
Donders dat telefoonnummer verschilt maar 3 willekeurige digits van mijn 06 8)7 .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gri77ie

Gri77ie

polli_ schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 00:23:
[...]

De politie sluit ook de ogen als het om hollandse criminelen gaat, die krijgen zelfs een vette bonus mee van de overheid:

http://www.rtlnieuws.nl/n...deal-de-feiten-op-een-rij
Misschien eerst het verschil eens leren tussen politie en justitie. (even mijn kort door de bocht reactie gewijzigd.)

1 de politie onderzoekt strafbare feiten en presenteert deze bij het openbaar ministerie, sommige onderzoeken lopen onder leiding van het openbaar ministerie en hebben daarvoor een officier van justitie die leiding geeft en het onderzoek leidt.

2 Justitie. Zij zorgen voor de vervolging van een strafbaar feit.

3 rechterlijke macht, zij doen uitspraak over de (on) schuld van een verdachte

[ Voor 36% gewijzigd door Gri77ie op 09-09-2016 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polli_
Gri77ie schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 00:26:
[...]

Misschien eerst het verschil eens leren tussen politie en justitie.

1 de politie onderzoekt strafbare feiten en presenteert deze bij het openbaar ministerie, sommige onderzoeken lopen onder leiding van het openbaar ministerie en hebben daarvoor een officier van justitie die leiding geeft en het onderzoek leidt.

2 Justitie. Zij zorgen voor de vervolging van een strafbaar feit.

3 rechterlijke macht, zij doen uitspraak over de (on) schuld van een verdachte
Uiteraard. Er wordt door de topicstarter beweerdt dat bepaalde bevolkingsgroepen niet of onvoldoende worden aangepakt door de politie. De nederlandse politie beweerd juist het tegenovergestelde en staat er om hun discriminerende werkwijze ten opzichte van bepaalde bevolkingsgroepen:

Korpschef Gerard Bouman van de Nationale Politie toonde zich vorige maand al bezorgd over discriminatie binnen politiekorpsen. 'Er sluipt een gif onze organisatie binnen. Het gif van de uitsluiting', schrijft hij op een intern weblog dat NRC Handelsblad publiceerde. Hij is bezorgd over discriminatie onder collega's, en het gevaar van een te eenzijdig samengesteld korps. 'Mijn doembeeld is Ferguson', schrijft Bouman.

De Nationale Politie reageerde gisteren schriftelijk op het onderzoek van Mutsaers. 'Het thema staat hoog op de agenda bij de politie. Mechanismes van in- en uitsluiting verdienen serieuze aandacht. De analyse en oplossingsrichting van Mutsaers herkennen we niet direct, maar wij gaan met hem in gesprek.'

http://www.trouw.nl/tr/nl...tie-ook-hier-gewoon.dhtml

http://www.omroepwest.nl/...inatie-bij-Haagse-politie

[ Voor 6% gewijzigd door polli_ op 09-09-2016 00:59 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gomez12
  • Laatst online: 17-10-2023
Anoniem: 58485 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 00:09:
Waarom moet de politie optreden tegen jongeren die nooit een fatsoenlijke opvoeding hebben gehad en gezamelijk op de straat dag in dag uit hangen?
Juist, geef ze een fatsoenlijke opleiding en kansen en ga niet discrimineren en je kan het beter maken.
Ik vind het zo'n idioot stelsel dat de politie zulk soort gasten op orde moet brengen terwijl het probleem bij de ouders ligt. Zoals een bekende coach c.q therapeut ooit eens zei, betrek de ouders erbij, wijs de ouders erop, pak ze desnoods op hun inkomen zoals vaak genoeg het hier gaat om een uitkering, en zorg voor harde aanpak.
Lol, er is een reden dat al die jochies op straat hangen... Thuis mogen ze dat soort dingen niet doen...
Je kan de gemiddelde marokkaan niet veel banger maken dan het tegen zijn vader te vertellen.
En jij wilt de ouders aanpakken... De ouders zijn over het algemeen juist superbeleefde en kalme mensen die zo ongeveer kindermishandeling uitvoeren als ze weer eens iets horen wat hun kind gedaan heeft.

Het probleem is gewoon een cultuurprobleem. In Marokko en dat soort landen daar mogen de kinderen dat niet doen en de ouders zorgen er daar voor dat het niet thuis gebeurt en de omgeving zorgt dat het niet buiten huis gebeurt.
Dan kom je in NL aan en dan zorgen de ouders ervoor dat het niet thuis gebeurt en de omgeving die kijkt een andere kant op.
De NL-tokkies die doen het ook gewoon thuis en hebben daardoor minder de behoefte om het enkel op straat te moeten doen, maar dat is eerder een minpunt van die ouders dan een pluspunt.

Maar Wilders en de media spelen ook een belangrijke rol in het spelletje, als jij 100.000x gehoort heb dat tuig moet zijn en het land uit moet, tja dan is er een kans dat je je na keer 100.000 ook gewoon zo gaat gedragen als dat iedereen zegt dat je je hoort te gedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gri77ie

Gri77ie

polli_ schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 00:38:
[...]

Uiteraard. De nederlandse politie staat bekend om hun discriminerende werkwijze:

Korpschef Gerard Bouman van de Nationale Politie toonde zich vorige maand al bezorgd over discriminatie binnen politiekorpsen. 'Er sluipt een gif onze organisatie binnen. Het gif van de uitsluiting', schrijft hij op een intern weblog dat NRC Handelsblad publiceerde. Hij is bezorgd over discriminatie onder collega's, en het gevaar van een te eenzijdig samengesteld korps. 'Mijn doembeeld is Ferguson', schrijft Bouman.

De Nationale Politie reageerde gisteren schriftelijk op het onderzoek van Mutsaers. 'Het thema staat hoog op de agenda bij de politie. Mechanismes van in- en uitsluiting verdienen serieuze aandacht. De analyse en oplossingsrichting van Mutsaers herkennen we niet direct, maar wij gaan met hem in gesprek.'

http://www.trouw.nl/tr/nl...tie-ook-hier-gewoon.dhtml

http://www.omroepwest.nl/...inatie-bij-Haagse-politie
Ik mis m volledig. Maar jij reageert op mijn reactie en begint over discriminatie binnen de politie. Tuurlijk... gooi lekker die kaart.... ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gri77ie

Gri77ie

Gri77ie schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 00:44:
[...]

Ik mis m volledig. Maar jij reageert op mijn reactie en begint over discriminatie binnen de politie. Tuurlijk... gooi lekker die kaart.... ;w
om nog even op mijn eigen reactie te reageren. Ik ben absoluut voor een meer diverse politie. Veel agenten binnen de politie discrimineren niet. Maar zoals je hebt nu brengt discrimineert de hele politie. Vandaar mijn reactie.

In een organisatie waar ruim 60000 mensen werken heb je altijd rotte appels. Corruptie, machtmisbruik en discriminatie komt echt wel voor. Echter om dan te zeggen dat de hele politie fout is begint beetje op politie bashen te lijken. Vind ik ook prima.

Maar dan ga ik in ieder geval niet meer inhoudelijk reageren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polli_
Gri77ie schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 00:50:
[...]

om nog even op mijn eigen reactie te reageren. Ik ben absoluut voor een meer diverse politie. Veel agenten binnen de politie discrimineren niet. Maar zoals je hebt nu brengt discrimineert de hele politie. Vandaar mijn reactie.

In een organisatie waar ruim 60000 mensen werken heb je altijd rotte appels. Corruptie, machtmisbruik en discriminatie komt echt wel voor. Echter om dan te zeggen dat de hele politie fout is begint beetje op politie bashen te lijken. Vind ik ook prima.

Maar dan ga ik in ieder geval niet meer inhoudelijk reageren.
De topicstarter beweert dat bepaalde bevolkingsgroepen onvoldoende worden aangepakt door de politie. Dit is tegenstrijdig met wat verschillende instanties en politie agenten melden.

https://www.nrc.nl/nieuws...de-meeste-1337977-a255430

http://www.nieuwwij.nl/ni...oor-ontbureaucratisering/

Die beweren juist dat er discriminatie plaats vind door de politie en dit is zelfs erkend door meerdere politieagenten. Uiteraard zegt dit niks over individuele politieagenten. Maar het is zeker een probleem en geen incident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gri77ie

Gri77ie

polli_ schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 01:30:
[...]

De topicstarter beweert dat bepaalde bevolkingsgroepen onvoldoende worden aangepakt door de politie. Dit is tegenstrijdig met wat verschillende instanties en politie agenten melden.

https://www.nrc.nl/nieuws...de-meeste-1337977-a255430

http://www.nieuwwij.nl/ni...oor-ontbureaucratisering/

Die beweren juist dat er discriminatie plaats vind door de politie en dit is zelfs erkend door meerdere politieagenten. Uiteraard zegt dit niks over individuele politieagenten. Maar het is zeker een probleem en geen incident.
Helder. Nu kan ik je reactie ook beter plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
mekkieboek schreef op donderdag 08 september 2016 @ 23:54:
'meestal marokkaanse' is een generalisatie. Maar ik begrijp je gevoel, ik heb in genoemde wijk in Zaandam zelf een incident meegemaakt en mij zie je daar niet meer. Maar n == 1 en er wonen een heleboel mensen in die wijk of in soortgelijke wijken in Nederland. Daarom hoop ik dat de politie niet acteert vanuit de onderbuik.
Je zou het zo kunnen opvatten als generalisatie, maar niet een discriminerende generalisatie. De doelgroep mag best bij de naam genoemd worden. En dat is niet om alle Marokkanen over één kam te scheren, het is om te bepalen wat juist deze groep drijft om tot zoveel criminaliteit te komen en om te bepalen waarom de politie het juist ook bij deze groep zo vaak laat afweten.

Ik denk zelf dat de politie letterlijk bang is voor deze groepen. Een scheldende Marokkaan kan best intimiderend overkomen. Daarbij komt ook nog eens dat ze geweld niet schuwen. Een klap heb je zo en als je pech hebt wordt je kop verbouwd. Individuele agenten zullen dit vast ook merken. Die hebben ook zoiets van "laat maar zitten, anders lig ik straks in de kreukels, of staat mijn huis in de fik". Gek genoeg hebben ze dit gevoel minder als ze achter groepen voetbal hooligans of Hells Angels aan gaan.

Van hoger uit moet de politie meer zeggenschap krijgen, ze moeten ook veel preventiever te werk gaan. Of er direct bewijs is maakt niet. Als een hele groep verdacht is van criminaliteit dan pak maar de hele groep op. Daarna moet de rechter maar bepalen wat er met ze moet gebeuren. Ook al krijgen ze geen veroordeling, de groep is uit elkaar en de straatterreur is (in 1e instantie) dan bezworen.

Ik ga straks in maart op de PVV stemmen, ook omdat ik van mening ben dat pappen en nathouden nu z'n beste tijd wel heeft gehad. De politieke correctheid moet hoognodig verdwijnen. Problemen moet benoemd kunnen worden en er moet meer preventief opgetreden worden. Liever een paar honderd politiemannen extra op straat en ze niet nodig zijn dan ze wel nodig te zijn en ze vervolgens niet te hebben.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gri77ie

Gri77ie

Snowwie schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 01:41:
[...]

Je zou het zo kunnen opvatten als generalisatie, maar niet een discriminerende generalisatie. De doelgroep mag best bij de naam genoemd worden. En dat is niet om alle Marokkanen over één kam te scheren, het is om te bepalen wat juist deze groep drijft om tot zoveel criminaliteit te komen en om te bepalen waarom de politie het juist ook bij deze groep zo vaak laat afweten.

Ik denk zelf dat de politie letterlijk bang is voor deze groepen. Een scheldende Marokkaan kan best intimiderend overkomen. Daarbij komt ook nog eens dat ze geweld niet schuwen. Een klap heb je zo en als je pech hebt wordt je kop verbouwd. Individuele agenten zullen dit vast ook merken. Die hebben ook zoiets van "laat maar zitten, anders lig ik straks in de kreukels, of staat mijn huis in de fik". Gek genoeg hebben ze dit gevoel minder als ze achter groepen voetbal hooligans of Hells Angels aan gaan.

Van hoger uit moet de politie meer zeggenschap krijgen, ze moeten ook veel preventiever te werk gaan. Of er direct bewijs is maakt niet. Als een hele groep verdacht is van criminaliteit dan pak maar de hele groep op. Daarna moet de rechter maar bepalen wat er met ze moet gebeuren. Ook al krijgen ze geen veroordeling, de groep is uit elkaar en de straatterreur is (in 1e instantie) dan bezworen.

Ik ga straks in maart op de PVV stemmen, ook omdat ik van mening ben dat pappen en nathouden nu z'n beste tijd wel heeft gehad. De politieke correctheid moet hoognodig verdwijnen. Problemen moet benoemd kunnen worden en er moet meer preventief opgetreden worden. Liever een paar honderd politiemannen extra op straat en ze niet nodig zijn dan ze wel nodig te zijn en ze vervolgens niet te hebben.
Man man man.... je hebt echt geen idee waar je het over hebt. je reactie staat vol met aannames en vooroordelen die je als waarheid hebt. Ik ga hier verder niet eens inhoudelijk op reageren. Ik wil best een discussie voeren. Maar niet als deze gebaseerd is op mening en gevoelens en niet op feiten.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Snowwie schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 01:41:
[...]

Dit stukje pak ik er even tussenuit, puur omdat dat eerste "ik wil het kunnen benoemen!" altijd geroepen wordt door PVV-stemmers, en dat laatste is gewoon zware ironie.

Problemen moeten benoemd worden. Worden die dan nog niet benoemd? Ik denk dat de enige twee kamerleden die zullen ontkennen dat er in bepaalde groepen jongeren problemen zijn, onze grote vrienden Kuzu en Ozturk zijn. Alle andere zullen vrolijk aangeven, telkens met andere woorden, dat er inderdaad een probleem is met jongeren met buitenlandse roots, of kutmarrokaantjes, of hoe je ze maar wil noemen.

Ook de politie zal dat echt niet ontkennen, zie ook de etnische profilering die al toegepast wordt. Dat pas je niet toe omdat je geheel toevallig die groep uitkiest, je hebt niet een "minderheid van de maand" bij de politie.

Dus, tja, wat wordt door wie niet benoemd? Een normale politieke partij of politicus zal inderdaad niet zeggen dat we het leger moeten inzetten tegen onze bevolking of dat we maar met scherp moeten schieten op relschoppers, maar, is dat hetzelfde als "de problemen worden niet benoemd!"?

En dat preventieve optreden, Wat is dat? De "Job Cohen komt naar je toe-tour", da's immers ook preventief. Al lijk jij meer meer van de "schuldig tot het tegendeel bewezen"-preventief te houden. Da's meer repressief.

Dat eerste werkt namelijk gewoon echt. Dat zie je heel goed in Frankrijk. Of ja, wat er gebeurd als het er niet meer is, en je dus repressief gaat optreden, wat jij zo graag wilt.

Ene Sarkozy heeft namelijk toen hij president was van Frankrijk besloten, in een vlaag van "linkse hobby's wegbezuinigen" besloten om dingen als wijkagenten weg te bezuinigen in de banlieue's. Voor die tijd waren het natuurlijk al niet echt de meest geweldige wijken, maar, de politie kon er nog gewoon komen, het was geen safe-haven voor extremisten, het liep dus nog niet uit de klauwen.

Maar nu, een aantal jaar later, een aantal jaar zonder begeleiding voor de jongeren daar, en het is daar feest. Anarchie is een groot woord, maar de politie heeft daar weinig te vertellen, tenzij ze met velen komen. De overheid heeft er totaal geen grip meer op, extremisme tiert er welig, en Frankrijk heeft er al de wrange vruchten van kunnen plukken.

Het inmiddels beruchte Brusselse Molenbeek is hetzelfde verhaal. Er zijn daar geen straatcoaches of andere thee-drinkers, en somehow is het nu mogelijk om als terrorist jezelf daar behoorlijk lang te verstoppen.

Je kan zeggen wat je wilt over theedrinken met het tuig, en over de straatcoaches die werken met de schoffies, en over de buurtvaders die de belhamels aanpreken, maar het werkt wel. Er is een reden waarom de al eerder genoemde en effectieve top-600 niet bestaat uit "we sleuren ze midden in de nacht uit bed met een arrestatieteam", maar uit "U krijgt binnen enkele weken/maanden (uiterlijk 6 maanden) vanuit de Top600 een regisseur toegewezen. De regisseur kan u bijvoorbeeld helpen bij het vinden van een passende opleiding, een stage, een baan en/of onderdak"

Gemeenten, politie, justitie en wie dan ook doen al die "softe" dingen niet om "de hardwerkende Nederlander" te pesten of om "te pappen en nathouden". of omdat Job Cohen gewoon graag thee dronk, nee, ze doen het omdat die aanpak werkt. Hoe ze dat weten? Omdat men dat "vroeger" niet deed, en er toen nog veel meer criminaliteit was. Vraag eens aan je ouders hoe geweldig de Bijlmer was in de jaren 80 en 90, de problemen daar kwamen niet omdat men liever thee dronk dan ingreep.

Ohja, jouw andere stukje over "de hele groep is verdacht", dat is in Nederland extreem moeilijk, dat liet de Nijmeegse Scooterzaak al zien. Dat ging over maar twee mensen, maar pas na 6,5 jaar zijn daar definitieve straffen uitgekomen, omdat het simpelweg niet te bewijzen was wie nou echt schuldig was. In Nederland is het namelijk zo dat je geen straf krijgt, tenzij je iets hebt gedaan en dat te bewijzen is.

Dus ja, stel je pakt 20 jongeren op omdat eentje een steen naar de politie gooide. En dan? Ze allemaal een half jaar in voor-arrest zetten terwijl men probeert te achterhalen wie het nou was? "Ja, hij had een petje, net als alle anderen, en was ongeveer 1,75 lang, net als alle anderen, en sprak met een accent, zoals alle andere, en het was donker, en ik stond op 30m afstand, dus ja, ik weet het niet"

Dan straf je dus 19 onschuldige mensen, en die kunnen allemaal een schadevergoeding indienen. Fijn voor de schatkist. En die mensen zullen ook zeker niet heel boos zijn dat ze onterecht opgepakt zijn, enkel omdat ze een kleurtje hebben en in de buurt waren. En de minderheden zullen zich heus niet gediscrimineerd voelen.

Wilders maakt de problemen dus alleen maar erger.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Serieus, generieke thee drinken lost problemen op?

Weet je, in de jaren 80 a 90 kreeg je een schop onder je reet als je overlast veroorzaakte. Dat was heel normaal. Dat was een teken dat wat je deed gewoon not done was (wat het ook mocht zijn). Het smijten met geld (lees: subsidie) werkt niet, heeft nooit gewerkt en het brengt een smet (zachte heelmeesters maken stinkende wonden). Het is de reden waarom er veel misgaat in amsterdam en in wijken zoals zaandam.

Aan de andere kant geloof ik ook wel dat die industrie van zieligheid in stand moet worden gehouden. Het trekt bakken met subsidie. En mensen denken dat het geld maar gratis hun kant op kan (blijven) komen. Ik ben ZZP'er voor meerdere jaren en werk met 60 uur in de week de tievus in. Zie je mij omdat dingen in mijn leven niet gelukt zijn op straat frustreren naar andere mensen of wijken toe? Nee, ik pak aan en zet m'n schouders eronder om succes voor mezelf te brengen. Nu 7 jaar later lach ik om de rest eerlijk gezegd.

Alsof een buurthuis voor een doorgewinterde crimineel iets uitmaakt. Het is bullshit. Nederlanders hoor je ook niet zeggen of klagen dat zij geen buurthuis hebben en daardoor maar op straat gaan vervelen.

Eerlijk is eerlijk; we staan aan de vooravond van hetgeen wat al jaren in parijs speelt. No-go-area's voor politie, verslaggevers en alles dat niet daar volgens hun inziens hoort.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 58485 op 09-09-2016 03:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gri77ie

Gri77ie

Nee het thee drinken niet. Maar wel in gesprek blijven met de jongeren. Natuurlijk moet je grenzen stellen. Als die grens overschreden wordt moet je ook optreden. Zeggen wat je doet en doen wat je zegt.

Die No-go-area's daar is echt geen sprake van voor politie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gri77ie schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 03:47:

Die No-go-area's daar is echt geen sprake van voor politie.
https://www.google.nl/?io...20bekogeld%20na%20melding

Natuurlijk. Ik zou zeggen neem een rustig de volgende video door:

En kom dan eens met je conclusie, of het bovenstaande (het praten) enig gezag uitstraalt en of de jongens allemaal weer vrolijk naar huis gaan.

Punt is, is dat bepaalde wijken langzamerhand compleet verdwijnen in 1 etniciteit en dat voor hun dat grondslag is alles wat anders is eruit te jagen, terroriseren en noem maar op.

Wat hier nu gebeurd in zaandam gebeurd ook in parijs, in brussel, in duitsland, in de UK waar sommige gebieden gewoon letterlijk no-go area's voor blanken, politie en dergelijk zijn. En jij komt even beweren dat een gesprekje helpt?

Punt is; wanneer men niet ingrijpt of te soft, dan gaat dit groeien, wordt het onder jongeren in wijken een trend, en gaat het uiteindelijk van kwaad naar erger. Ieder jaar met nieuwjaar is het raak. Complete wijken worden vernield aan de hand van rellende jongeren met vuurwerk. Dat zijn echt geen nederlanders vriend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gri77ie

Gri77ie

Volgens mij zie ik achter die gasten toch echt politie. Dus no go ? Lees dan eerst nog even mijn 1e post en mijn 2e post. Volgens mij zeg ik daarin dat de collega's toch echt wel die gasten willen aanpakken.

Daarbij ga ik niet op de vlog van die gast kijken. Dat gun ik m niet.

Dat wat er gebeurd in Zaandam, kan niet gebeuren in Parijs en Brussel, want daar werkt de politie niet op deze manier. Die praat niet. Die komen bij een overlast melding en meppen iedereen weg. Dat zijn ook de wijken waar de sommige gasten radicaliseren en dat niemand dat merkt of aandraagt. Juist omdat er normaal geen politie komt. Daar is in die wijk geen sprake van.

Laatste puntje waar ik op wil reageren. Dit zijn wel Nederlanders. Ze zijn in Nederland geboren en getogen. Dus wat geen Nederlander. Ook in jouw reactie staan alleen maar aannames. Jij bent bekend in de wijk waar het over gaat in Zaandam ? Ik wel in ieder geval. Ik heb ruim 35 jaar in Zaandam gewoond. Vrienden van me wonen er nog steeds. De groep die er nu hangt bestaat niet uit een etniciteit

De grootste tendens is dat de politie harder moet optreden. Ik ben van mening dat dat je laatste toevlucht is. Je moet in gesprek met de jeugd, met de ouders. Tevens moet de gemeente de samenscholingsverboden laten uitgaan. Zodat als er overlast je ook deze groepen, op wettelijke basis, kan vorderen zich te verwijderen. Als ze dat niet doen kun je altijd nog hard optreden. Maar wel pas als laatste, niet als eerste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16-06 14:34
zoals eerder werd aangegeven weten deze jongeren heel goed waar de lijn ligt wat ze wel
En niet kunnen doen en waar ze het kunnen doen.

Het grootste probleem is een stuk opvoeding. Veel Ouders weten totaal niet wat hun kind uitspookt op straat en er is totaal geen controle of ouderlijk gezag aanwezig. Vaak zie je ook dat vaders al op jonge leeftijd wegvallen en dat ze worden opgevoed en opkijken naar jongeren die eigenlijk al behoorlijk van het rechte pad afgeweken zijn.

Tevens helpen straat coaches hier wel. Iemand uit de eigen cultuur weet beter hoe je ze aan moet spreken en hebben vaker een korte lijn naar de ouders broers neven(die wel nog enige controle heeft of uit kan oefenen).

Wat ik er wel nog bij kan zeggen is loop zelf eens een dag in de schoenen van een buitenlander in dit land en je zult zien dat er toch anders na je gekeken wordt. Mensen houden van hokjes en plaatsen je maar daar al te graag in. Er zijn er genoeg doe het wel proberen maar elke dag te maken krijgen met een stempel dat hun niet toebehoort. Die stages zoeken en nergens worden aangenomen en daardoor hun school niet kunnen afmaken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Gri77ie schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 04:31:
Volgens mij zie ik achter die gasten toch echt politie. Dus no go ? Lees dan eerst nog even mijn 1e post en mijn 2e post. Volgens mij zeg ik daarin dat de collega's toch echt wel die gasten willen aanpakken.
Ja, een staandehouding, dat met flink wat discussie gepaard gaat. Laat mensen gewoon hun werk doen, dat was mijn boodschap. Dat wordt niet gegund.
Daarbij ga ik niet op de vlog van die gast kijken. Dat gun ik m niet.
Skip even over de helft, dan zie je de specifieke scene.
Dat wat er gebeurd in Zaandam, kan niet gebeuren in Parijs en Brussel, want daar werkt de politie niet op deze manier.
http://www.hartvannederla...traat-uitgejaagd-zaandam/

Zaandam.
Die praat niet. Die komen bij een overlast melding en meppen iedereen weg. Dat zijn ook de wijken waar de sommige gasten radicaliseren en dat niemand dat merkt of aandraagt. Juist omdat er normaal geen politie komt. Daar is in die wijk geen sprake van.
Dat is onzin. De politie is overstaag gegaan naar een zero-tolerance omdat praten niet helpt, niet gewerkt heeft of geen zin heeft gehad. Frankrijk heeft meerdere jaren socialisten aan de top gehad die het op hun manier deden. Subsidie's, programma's, buurtpreventie, enz. Het traject dat vooraf is bewandend doen wij hier momenteel in NL. Ik zie de toekomst veranderen in straks no-go area's als er niet tijdig wordt ingegrepen.

Mischien moet je je iets meer indenken in wat Frankrijk zoal heeft gedaan voor de 'achterstandswijken'. Bedoel in iedere westerse stad, is kans, oppertunity, voor ook 'buitenlanders'. Je moet echter willen, dag in dag uit bereid zijn HARD te willen werken voor je dromen of ambities.

Het zijn juist de doorgewinterde criminelen en grote jongens, die vaak voorbeeld voor de nog kwetsbare groep zijn.
Laatste puntje waar ik op wil reageren. Dit zijn wel Nederlanders. Ze zijn in Nederland geboren en getogen. Dus wat geen Nederlander. Ook in jouw reactie staan alleen maar aannames.
Ja, net zoals dat een Gunther of Hans verantwoordelijk was bij een terroristische in duitsland. Het is een media-spinsel wat je nu zegt om de daadwerkelijke afkomst te doen verbergen.
Jij bent bekend in de wijk waar het over gaat in Zaandam ? Ik wel in ieder geval. Ik heb ruim 35 jaar in Zaandam gewoond. Vrienden van me wonen er nog steeds. De groep die er nu hangt bestaat niet uit een etniciteit
Ik ben er welgeteld een keer of 7 geweest. Maar het is geen stad waar ik persoonlijk zou willen wonen. Bepaalde wijken herken je gewoon niet als nederlandse wijk. Kijk alsjeblieft eens naar wijken met die paar hoge & grote flats. Je voelt je gewoon buitenlander en wordt met regelmaat scheef aangekeken.
De grootste tendens is dat de politie harder moet optreden. Ik ben van mening dat dat je laatste toevlucht is. Je moet in gesprek met de jeugd, met de ouders. Tevens moet de gemeente de samenscholingsverboden laten uitgaan. Zodat als er overlast je ook deze groepen, op wettelijke basis, kan vorderen zich te verwijderen. Als ze dat niet doen kun je altijd nog hard optreden. Maar wel pas als laatste, niet als eerste.
Ik vind dat de politie mag en juist harder moet optreden. Het gezag op deze manier (authoriteit) verdwijnt. En dat is het probleem van niet alleen zaandam maar ook andere wijken in Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Den haag en nog veel meer kleinere plaatsen.

In Brussel, Parijs, London, is hetzelfde gezeik aan de gang. En het is helaas een probleem dat vele landen momenteel treft. Denk je nou werkelijk dat het pappen en nathouden in de vorm van thee drinken, subsidies en vooral blijven praten helpt?

We zijn de fase in Nederland van "tolereer uw medemens" allang al voorbij eerlijk gezegd. De randstad glijdt momenteel gewoon af en ik verzin dit niet.
Bartosy schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 04:39:

Wat ik er wel nog bij kan zeggen is loop zelf eens een dag in de schoenen van een buitenlander in dit land en je zult zien dat er toch anders na je gekeken wordt. Mensen houden van hokjes en plaatsen je maar daar al te graag in. Er zijn er genoeg doe het wel proberen maar elke dag te maken krijgen met een stempel dat hun niet toebehoort. Die stages zoeken en nergens worden aangenomen en daardoor hun school niet kunnen afmaken.
Geloof mij, IEDERE buitenlander heeft kans in dit leven hier in Nederland maar ook de rest van europese steden. Het is een kwestie van inzet, bereidheid en vastberaden te zijn te WILLEN bereiken wat men wil. Ik ken een handvol van deze jongens van turkse, molukse, amerikaanse, duitse afkomst die ieder het op hun eigen manier hebben 'gemaakt' en ik daar vrienden mee ben.

Echter het zijn de jongeren die er zelf voor kiezen, te blowen, drinken, geen inzet te willen tonen bij het zoeken van een baan ( het is een fucking cliche te zeggen ik kom niet aan de bak!!! ). Ja je zult hier en daar mischien omwille je afkomst geweigerd worden, maar dat zou ik ook krijgen als ik zou gaan sollicieren bij een turks thee-huis ter voorbeeld. Ik kan daarmee leven en ik kweek daar een huid voor maling aan de mening van zulke mensen te hebben.

Ik kan iedere nederlander in elke kutwijk adviseren *heel hard te werken* om uit de shit te geraken en iets voor jezelf te gaan doen. Het levert je veel meer op, en vooral eigenwaarde over hetgeen wat je hebt bereikt of kunt bereiken.

En in nederland zijn er echt genoeg instanties die je daarbij kunnen helpen. Een buurthuis hier en daar met een peperdure inrichting helpt het niet. Want je houdt nog steeds de jongeren die nooit zullen leren wat discipline, werken voor je geld of inzet betekend.
mugenmarco schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 07:53:
Omdat de politie weet dat ze al worden aangeklaagd zodra ze iemand iets te hard vast pakken en dat soort bullshit. De politie mag niks meer en veel 'we gaan niet generaliseren maar toch is het gewoon een feit' hangjongeren weten dat.

Valt weinig aan te doen, behalve de wet aanpassen.
En dat ja, omdat tegenwoordig bij elke discussie al gelijk de camera getrokken wordt, en later de videobeelden uit context worden gehaald om de politie te kunnen beschuldigen van racisme, discriminatie en wat nog meer.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 58485 op 09-09-2016 07:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-06 13:48
Omdat de politie weet dat ze al worden aangeklaagd zodra ze iemand iets te hard vast pakken en dat soort bullshit. De politie mag niks meer en veel 'we gaan niet generaliseren maar toch is het gewoon een feit' hangjongeren weten dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Laatst online: 00:06
mugenmarco schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 07:53:

Ik zag laatst toch echt een filmpje waar gewone agenten twee groepjes relschoppers uit elkaar joegen met hun knuppels. Of waren dat rogue agents?

http://nos.nl/video/21272...-turken-in-rotterdam.html

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Ramon schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 08:21:
[...]

Ik zag laatst toch echt een filmpje waar gewone agenten twee groepjes relschoppers uit elkaar joegen met hun knuppels. Of waren dat rogue agents?

Dit is in het centrum van een grote stad, niet een achterafwijk in een veel kleinere plaats. Ook zit je hier niet in een buurt waar bij elke verschijning van de politie meteen tientallen lui opduiken die zich er hinderlijk mee gaan bemoeien en zo'n beetje het hele regionale politiekorps moet uitrukken om de zaak onder controle te krijgen.

Wat me overigens wel verbaast is dat Nederland met dit soort gevallen waar pers wordt aangevallen en weggejaagd nooit daalt op de Reporters Without Borders lijst van landen met vrije pers. Dat zou juist wel werken om Den Haag in beweging te krijgen maar RSF lijkt geweld tegen pers niet te kunnen boeien als het niet door de overheid gebeurt. Dus doet de politie niks omdat elke poging wat te doen een nog veel grotere verstoring van de openbare orde oplevert.

https://rsf.org/en/netherlands

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ramon schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 08:21:
[...]

Ja, om verdere escalatie te voorkomen. Want zulke demo's lopen meestal uit op dat partijen elkaar de hersen inslaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-06 12:43

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Dit is een van de dingen waar ik me aan erger. Wij (mijn vriend en ik) worden sinds april geterroriseerd door zijn verhuurder, een huisjesmelker. Raam ingooien, stroomonderbrekingen, fietsbanden doorsnijden, agressie, schelden, lastigvallen, utp en stroomkabels doorsnijden, lampen saboteren etc.

We hebben meermaals de politie gebeld, en zijn 3x langs geweest om aangifte te doen. Pas toen een advocaat had benadrukt op welke grond aangifte gedaan moet worden (geen mishandeling, huisvredebreuk, vernieling, of bedreiging wat je zou denken, maar dwang) én dat de aangifte niet gewijgerd mag worden, is de aangifte ook opgenomen. Om een week later door een willekeurige brigadier afgewezen te zien worden om de verkeerde reden, waardoor je nu een art. 12 procedure in mag. De brigadier heeft niet eens de moeite genomen de 2 getuigen te bellen!

Ik heb al eerder een soortgelijke ervaring gehad (mes over m'n gezicht door een ex-partner nadat deze zich toegang tot mijn huis had verschaft middels het intrappen van de ramen in mijn voordeur, en ja, ook hierbij was een getuige aanwezig én is de dader op heterdaad betrapt door de politie), waarbij de politie ook niks deed en de aangifte ook geseponeerd werd - ook na een art. 12 procedure.

Dus praat me niet van de politie, ik ben er helemaal klaar mee.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
NeHoX schreef op donderdag 08 september 2016 @ 21:44:
In het geval van de Zaandamse wijk kunnen ze het vrij makkelijk oplossen naar mijn mening. Samenscholingsverbod + regelmatig patrouilleren.

Ze stoppen vanzelf met deze onzin als ze of compleet genegeerd worden of hard worden aangepakt. Nu zie je vaak filmpjes dat deze jongelui niets verkeerd doen (op het slaan van de fietser na). Baldadigheid is namelijk niet aan te pakken.
Belediging van een ambtenaar in functie is gewoon strafbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gri77ie schreef op donderdag 08 september 2016 @ 22:27:
[...]

Wat enorme hoop bullshit lees ik hier (en daarmee haal ik waarschijnlijk een heleboel commentaar over me heen. Zo zij het)

De collega's waar het hier om gaat willen enorm graag die gasten aanpakken.Die snappen ook wel dat de leefbaarheid met sprongen achteruit gaat door dit soort randdebielen op straat. Echter er wordt anoniem gebeld. Niemand wil getuigen en als er politie langs rijdt of staat dan gebeurd er natuurlijk niets. Hoe moet de politie dan iets doen ? We leven in een land waarbij de politie afhankelijk is van meldingen, getuigen. Dat is natuurlijk goed omdat je niet in een politiestaat wil wonen. Maar daar kleven nadelen aan. Wel klagen op in de media maar als er een getuigenverklaring opgenomen moet worden dan niet thuis geven. Dan weer gaan klagen als er geen veroordeling komt omdat er gebrek aan bewijs is. Tja....

Verder wil de gemeente, over het algemeen, echt wel iets doen als het de spuigaten uit loopt. Een gebiedsverbod of samenscholingsverbod moet wel door het B&W worden goed gekeurd. Daar gaat tijd overheen. Soms wel tot een paar weken. Net afhankelijk van de urgentie.

Dit land gaat naar de klote omdat iedereen maar bezig is met ikke ikke ikke en de rest kan stikken.
Je moet mijn bericht niet opvatten als een verwijt naar individuele agenten. Het gaat om het hele beleid van pappen en nathouden waarbinnen ze hun werk moeten doen.

Dat beleid werkt niet voor deze gasten. Dat weten we al jaren. Zo werkt het in het land waar hun roots liggen dan ook niet, want daar weten ze ook dat het anders moet. Alleen hier doet men of de neus bloedt, terwijl er daar wel consequenties hangen aan dit gedrag.

De verantwoordelijken zitten hier ook maar mee in hun maag en dan is negeren of zeggen "ik kan er niets aan doen" het makkelijkst. En dan maar hopen dat het vanzelf overgaat zonder al te veel imagoschade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
Bij invallen, doorzoekingen en arrestaties door politie en justitie worden op grote schaal geld en waardevolle goederen ontvreemd.
http://justitie.eenvandaa...rdwijnen_bij_inbeslagname

Amine A. zou volgens Justitie in politiesystemen hebben gezocht naar Misdaad Anoniem-meldingen. In het bijzonder keek hij naar meldingen die gingen over adressen waar mogelijk hennepplantages zouden zijn. Die adressen gaf hij dan door aan een andere hoofdverdachte, ene Yassin H. En die zou er vervolgens voor hebben gezorgd dat er vliegensvlug werd ingebroken op die adressen en de hennep werd gejat, voordat de politie zelf tot een inval overging. Amine A. zou tenminste 10 tot 30 locaties hebben doorgegeven, zo blijkt uit het justitie-onderzoek.
http://justitie.eenvandaag.nl/tv-items/69051/wie_is_amine_a_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-06 14:45
icegodd schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 10:10:
Bij invallen, doorzoekingen en arrestaties door politie en justitie worden op grote schaal geld en waardevolle goederen ontvreemd.
http://justitie.eenvandaa...rdwijnen_bij_inbeslagname

Amine A. zou volgens Justitie in politiesystemen hebben gezocht naar Misdaad Anoniem-meldingen. In het bijzonder keek hij naar meldingen die gingen over adressen waar mogelijk hennepplantages zouden zijn. Die adressen gaf hij dan door aan een andere hoofdverdachte, ene Yassin H. En die zou er vervolgens voor hebben gezorgd dat er vliegensvlug werd ingebroken op die adressen en de hennep werd gejat, voordat de politie zelf tot een inval overging. Amine A. zou tenminste 10 tot 30 locaties hebben doorgegeven, zo blijkt uit het justitie-onderzoek.
http://justitie.eenvandaag.nl/tv-items/69051/wie_is_amine_a_
CriminelenCommerciële partijen werken efficiënter dan de overheid ;)

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danster
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
RocketKoen schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 10:19:
[...]

CriminelenCommerciële partijen werken efficiënter dan de overheid ;)
Zie de overheid nou niet zo snel Blackwater of soortgelijke partijen inhuren. Maar dat het uit de hand gaat lopen staat als een paal boven water. We hoeven hier ook niet zo nodig een guardia civil maar die methode werkt daar wel degelijk. Het ligt denk ik ook niet aan die agenten. Ken er zat en de irritatie factor dat ze niets kunnen doen is enorm hoog ze willen wel maar mogen niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:48

Rmg

Snowwie schreef op donderdag 08 september 2016 @ 22:19:
[...]

De beelden in het artikel op http://www.telegraaf.nl/b...g_HartvNL_bedreigd__.html zeggen toch genoeg. Die voorbijganger op de fiets wordt gewoon tegen z'n hoofd geslagen. Waarom pakt de politie die vent niet op?
Waarschijnlijk omdat diegene geen aangifte heeft gedaan.

Een deel van het probleem (dat de politie niets kan/mag doen) ligt ook aan de "Ik doe geen aangifte want de politie doet toch niets" mentaliteit die heerst.

Nee inderdaad als je geen aangifte doet KUNNEN ze niets. :X
SBS6 heeft contact opgenomen met de gemeente en de politie over het incident en overweegt aangifte te doen.
Hier ook weer, hoezo overweegt? doe aangifte! }:O

[ Voor 12% gewijzigd door Rmg op 09-09-2016 11:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mick1990
  • Niet online
Lag het probleem niet eerder bij de mensen die geen aangifte durven te doen, omdat de naam en adres op de aangifte komt te staan en dus ook in handen komt van de aangeklaagde?

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:48

Rmg

Mick1990 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 11:08:
Lag het probleem niet eerder bij de mensen die geen aangifte durven te doen, omdat de naam en adres op de aangifte komt te staan en dus ook in handen komt van de aangeklaagde?
Is iets aan te doen https://www.slachtofferhu...te-onder-een-ander-adres/

Aangifte onder nummer is ook mogelijk https://www.rijksoverheid...toffers-en-getuigen-nodig

[ Voor 16% gewijzigd door Rmg op 09-09-2016 11:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:43
Totaal geen moeite willen doen vanuit de politie.

Eigen situatie:

bedreigd, banden 3x lek gestoken, post gestolen.

Aangifte gedaan: Na 3 weken reactie "Sorry, totaal geen prioriteit"
Wijkagent? Geen contact mee te krijgen, op geen enkele manier. Ja, naar een inloop spreekuur gaan, onder werktijd. Tussen 09:30 en 10.00 en na een half uur gewoon naar de rest die hem wil spreken "kom volgende week maar terug".

Ze doen totaal geen moeite meer voor de burger. Hell, zelf meegemaakt met een aangifte van fysiek/sexueel misbruik: "Je bent misbruikt als een man?" "Ja, daarom wil ik aangifte doen" "Hahaha, ga weg, niemand neemt je serieus"

Nee, mijn vertrouwen in de politie is 0

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mick1990 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 11:08:
Ja. En hou er ook rekening mee: de gegevens van mensen die getuigen worden ook integraal doorgespeeld naar de verdachte. Alleen de gegevens van de verdachte worden beschermd. (Omgekeerde wereld dus)

Anoniem getuigen zou in theorie wel kunnen, maar daar wordt nogal eens moeilijk over gedaan. Mijn vrouw heeft laatst nog een getuigenverklaring afgegeven voor "het verlaten van de plaats van een ongeval en het slachtoffer voor dood achterlaten". Toen ze daarvoor naar het bureau ging en aangaf dat ze niet wilde dat haar gegevens bij de daders terechtkwamen" kon dat niet meer en haf ze dat direct op straat aan moeten geven". Dat was dus de laatste getuigenverklaring. :) Als jullie drukker zijn met het beschermen van daders dan het beschermen van getuigen, dan zoeken jullie het maar fijn zelf uit.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 09-09-2016 11:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-06 15:56
Gisteren heeft toevallig mijn vriendin aangifte gedaan. Iemand gebruikt ons adres om allerlei auto-gerelateerde abbonementen/diensten af te sluiten, en betaald rekeningen niet bij de garage en die komen dus bij ons aankloppen.

Op zich niet een ramp, maar goed de fraudehelpdesk gaf aan om aangifte te doen. En wat blijkt: "zolang er geen schade is, nemen we geen aangifte op".

In plaats van dat ze denken zoals de fraudehelpdesk, boeit het ze gewoon niet blijkbaar. "De bedrijven moeten het maar oplossen/aangifte doen". Gevolg is dus verschillende aangiftes die nooit aan elkaar gelinkt worden (meerdere namen gebruikt). Wij kregen juist als tip om aangifte te doen, en als we weer post kregen het bedrijf te mailen en de aangifte mee te sturen. Dan kunnen de bedrijven dus allemaal onder dezelfde aangifte werken.

Maar nee hoor. Vooral niet handig en efficient werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Ook een leuke situatie met de politie gehad.

Dag #1 -> Tank bij onbemande pomp te zoetermeer. Vind een Portomonnee met een Iphone
Dag #1 -> 20 minuten later. Bel gemeente, laat nummer achter. Bel politie, laat nummer achter
Dag #30 -> Bel allebei op "Nee nog niks gehoord, we laten het weten"
Dag #120 -> Brief op de deurmat. "U bent verdachte van een ernstig delict. We eisen dat u over 2 weken op het bureau bent!"
Dag #134 -> Bureau, gesprek met agent. Ik overleg alle documentatie + bewijzen. Geen probleem. Echter wat hoor ik? "We hebben het slachtoffer alle camera beelden gegeven van het tank station, zo heeft ze u gevonden!"

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-06 10:02
icegodd schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 00:23:
dit zijn verweving campagne van 2016.
eisen: Bij voorkeur heb je kennis van etnische groepen en culturen, verkregen door achtergrond of ervaring.

henk en ingrid zijn ongewenst.

[afbeelding]
[afbeelding]
Niet echt gek en ook wel terecht.

De man met de snor krijgt niet het respect die het moet krijgen van bepaalde groepen.
Iemand uit die groep weet hoe die jongeren denken en reageren en krijgen in de ogen van die groepen ook meer respect want zelfde cultuur etc.
Snap dus heel goed er op die manier campagne gevoerd gaat worden.

@Gri77ie ik probeer nog even te reageren op je post :). ( kom hier op terug )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polli_
Bij dit soort topics moet ik altijd denken aan onderstaande experimenten.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=X2kIjjS5hts]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

Gomez12 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 00:40:

Lol, er is een reden dat al die jochies op straat hangen... Thuis mogen ze dat soort dingen niet doen...
Je kan de gemiddelde marokkaan niet veel banger maken dan het tegen zijn vader te vertellen.
En jij wilt de ouders aanpakken... De ouders zijn over het algemeen juist superbeleefde en kalme mensen die zo ongeveer kindermishandeling uitvoeren als ze weer eens iets horen wat hun kind gedaan heeft.

Het probleem is gewoon een cultuurprobleem. In Marokko en dat soort landen daar mogen de kinderen dat niet doen en de ouders zorgen er daar voor dat het niet thuis gebeurt en de omgeving zorgt dat het niet buiten huis gebeurt.
Dan kom je in NL aan en dan zorgen de ouders ervoor dat het niet thuis gebeurt en de omgeving die kijkt een andere kant op.
Met deze opmerking ben ik het totaal niet eens. Ik loop in het amateur voetbalwereldje en het probleem is juist dat met name jongens van Marokaanse afkomst juist veel te weinig door pa worden opgevoed en gestuurd. Droppen de jongens bij de club, kijken er niet naar om en bij niet toelaatbaar gedrag wordt alles goed gepraat door pa, sterker heb het meegemaakt dat pa ook nog agressief werd. Dit zie ik al bij mannetjes van 7/8 jaar. Gek toch, dat ze als puber helemaal ontsporen. (NB: ik discrimineer nooit en stem geen PVV).

Opvoeding, opvoeding enz enz. Dat geldt overigens ook voor de kaaskoppen met blauwe ogen. Politie kan niet meer dan zijn best doen.

[ Voor 4% gewijzigd door 445033 op 09-09-2016 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

RobinHood schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 03:28:
[...]

Dit stukje pak ik er even tussenuit, puur omdat dat eerste "ik wil het kunnen benoemen!" altijd geroepen wordt door PVV-stemmers, en dat laatste is gewoon zware ironie.

Problemen moeten benoemd worden. Worden die dan nog niet benoemd? Ik denk dat de enige twee kamerleden die zullen ontkennen dat er in bepaalde groepen jongeren problemen zijn, onze grote vrienden Kuzu en Ozturk zijn. Alle andere zullen vrolijk aangeven, telkens met andere woorden, dat er inderdaad een probleem is met jongeren met buitenlandse roots, of kutmarrokaantjes, of hoe je ze maar wil noemen.

Ook de politie zal dat echt niet ontkennen, zie ook de etnische profilering die al toegepast wordt. Dat pas je niet toe omdat je geheel toevallig die groep uitkiest, je hebt niet een "minderheid van de maand" bij de politie.

Dus, tja, wat wordt door wie niet benoemd? Een normale politieke partij of politicus zal inderdaad niet zeggen dat we het leger moeten inzetten tegen onze bevolking of dat we maar met scherp moeten schieten op relschoppers, maar, is dat hetzelfde als "de problemen worden niet benoemd!"?

En dat preventieve optreden, Wat is dat? De "Job Cohen komt naar je toe-tour", da's immers ook preventief. Al lijk jij meer meer van de "schuldig tot het tegendeel bewezen"-preventief te houden. Da's meer repressief.

Dat eerste werkt namelijk gewoon echt. Dat zie je heel goed in Frankrijk. Of ja, wat er gebeurd als het er niet meer is, en je dus repressief gaat optreden, wat jij zo graag wilt.

Ene Sarkozy heeft namelijk toen hij president was van Frankrijk besloten, in een vlaag van "linkse hobby's wegbezuinigen" besloten om dingen als wijkagenten weg te bezuinigen in de banlieue's. Voor die tijd waren het natuurlijk al niet echt de meest geweldige wijken, maar, de politie kon er nog gewoon komen, het was geen safe-haven voor extremisten, het liep dus nog niet uit de klauwen.

Maar nu, een aantal jaar later, een aantal jaar zonder begeleiding voor de jongeren daar, en het is daar feest. Anarchie is een groot woord, maar de politie heeft daar weinig te vertellen, tenzij ze met velen komen. De overheid heeft er totaal geen grip meer op, extremisme tiert er welig, en Frankrijk heeft er al de wrange vruchten van kunnen plukken.

Het inmiddels beruchte Brusselse Molenbeek is hetzelfde verhaal. Er zijn daar geen straatcoaches of andere thee-drinkers, en somehow is het nu mogelijk om als terrorist jezelf daar behoorlijk lang te verstoppen.

Je kan zeggen wat je wilt over theedrinken met het tuig, en over de straatcoaches die werken met de schoffies, en over de buurtvaders die de belhamels aanpreken, maar het werkt wel. Er is een reden waarom de al eerder genoemde en effectieve top-600 niet bestaat uit "we sleuren ze midden in de nacht uit bed met een arrestatieteam", maar uit "U krijgt binnen enkele weken/maanden (uiterlijk 6 maanden) vanuit de Top600 een regisseur toegewezen. De regisseur kan u bijvoorbeeld helpen bij het vinden van een passende opleiding, een stage, een baan en/of onderdak"

Gemeenten, politie, justitie en wie dan ook doen al die "softe" dingen niet om "de hardwerkende Nederlander" te pesten of om "te pappen en nathouden". of omdat Job Cohen gewoon graag thee dronk, nee, ze doen het omdat die aanpak werkt. Hoe ze dat weten? Omdat men dat "vroeger" niet deed, en er toen nog veel meer criminaliteit was. Vraag eens aan je ouders hoe geweldig de Bijlmer was in de jaren 80 en 90, de problemen daar kwamen niet omdat men liever thee dronk dan ingreep.

Ohja, jouw andere stukje over "de hele groep is verdacht", dat is in Nederland extreem moeilijk, dat liet de Nijmeegse Scooterzaak al zien. Dat ging over maar twee mensen, maar pas na 6,5 jaar zijn daar definitieve straffen uitgekomen, omdat het simpelweg niet te bewijzen was wie nou echt schuldig was. In Nederland is het namelijk zo dat je geen straf krijgt, tenzij je iets hebt gedaan en dat te bewijzen is.

Dus ja, stel je pakt 20 jongeren op omdat eentje een steen naar de politie gooide. En dan? Ze allemaal een half jaar in voor-arrest zetten terwijl men probeert te achterhalen wie het nou was? "Ja, hij had een petje, net als alle anderen, en was ongeveer 1,75 lang, net als alle anderen, en sprak met een accent, zoals alle andere, en het was donker, en ik stond op 30m afstand, dus ja, ik weet het niet"

Dan straf je dus 19 onschuldige mensen, en die kunnen allemaal een schadevergoeding indienen. Fijn voor de schatkist. En die mensen zullen ook zeker niet heel boos zijn dat ze onterecht opgepakt zijn, enkel omdat ze een kleurtje hebben en in de buurt waren. En de minderheden zullen zich heus niet gediscrimineerd voelen.

Wilders maakt de problemen dus alleen maar erger.
Kan het niet beter verwoorden. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Wel grappig dat er hier constant over ethnisch profileren wordt gepraat e.d. terwijl juist het marrokaanse/turkse hangtuig gigantisch wordt beschermd door de politie, tenminste in Zoetermeer.

Fiets je door de stad? Als Nederlander ben je de lul. Ben je of 70+ of niet Nederlander? Dan ben je compleet veilig.
Ik heb het zelf bij supermarkt overvallen/diefstallen meegemaakt dat die jeugd gewoon buiten de supermarkt! wordt losgelaten en laten gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nare man
  • Laatst online: 26-07-2020
In Rotterdam heb ik niets te klagen over het optreden van de politie. Ik heb in de tien jaar dat ik in Rotterdam woon slechts twee keer hoeven te bellen: één keer voor een paar gastjes die 's nachts een auto dreigden te stelen, en één keer omdat er een grote groep hangjongeren met een waterpijp de halve stoep blokkeerde. In beide gevallen kwamen ze zeer snel (< 3 minuten na mijn telefoontje) en in beide gevallen traden ze adequaat op (als in: de diefstal werd verhinderd, en de hangjongeren werden heengezonden).

Wel is er m.i. een probleem om voldoende jong, opgeleid en gemotiveerd personeel bij de politie te krijgen (en vooral te behouden). Als je ziet aan wat voor abuse een agent blootstaat, en je zet dat af tegen het magere salaris, weinig aanzien en weinig opleidingsmogelijkheden, dan snap ik wel dat er weinig animo is en dat het lastig is goede mensen te krijgen.

[ Voor 5% gewijzigd door nare man op 09-09-2016 12:56 ]

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Laatst online: 02:04
Rmg schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 11:05:
[...]

Een deel van het probleem (dat de politie niets kan/mag doen) ligt ook aan de "Ik doe geen aangifte want de politie doet toch niets" mentaliteit die heerst.

[...]

Hier ook weer, hoezo overweegt? doe aangifte! }:O
Ik heb eens letterlijk uit het niks een portie klappen gehad, oog bont en blauw blauw, neus scheef er en der wat plekken. Was een gevaarlijk groepje, ik kon nog net ontsnappen omdat mn kameraad verderop mn scooter alvast had gestart en ik ervandoor kon snel. Een van hen had al eens iemand neergestoken, wil niet weten hoe het was afgelopen als ik niet weg kwam.
Ik wou aangifte doen en werd bijna uitgelachen, dat ik het zelf maar had uitgelokt, begonnen ze niet aan..... (ik heb nog nooit ruzie gemaakt/begonnen) Ik kon ze precies vertellen wie het waren, had getuigen erbij.
Politie wou/durfde niet met die groep aan de gang.
Dus hoezo?
Ja N=1 maar wtf!

[ Voor 17% gewijzigd door Mutatie op 09-09-2016 13:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Het klinkt zo gemakkelijk: even een blikje van 40 agenten opentrekken, een wijk binnenlopen en alles kort slaan tot de rust is weergekeerd.
Sorry hoor, maar we leven in een rechtsstaat. Dat wil zeggen dat er bewijs moet zijn, de aanpak van criminaliteit en overlast proportioneel moet zijn en mensen (terecht) een aantal vrijheden heeft, waar de TS blijkbaar geen interesse in heeft.

Al vergeten hoe de rellen werden aangepakt in Ondiep? Hele wijk vergrendeld, niemand die er in of uit kon zonder toestemming. Alsof er een politiestaat was ontstaan! En mensen voelden zich niet bepaald veiliger met al die politie voor de deur, integendeel: ze kregen het idee dat ze als criminelen behandeld werden dankzij een stel raddraaiers.

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Laatst online: 21:59
Snowwie schreef op donderdag 08 september 2016 @ 22:19:
[...]

Het politiesysteem van de VS is prima, het straf systeem allicht minder, gezien de overvolle gevangenissen daar.

Ik vind dat hier in Nederland de politie wel meer mag doen aan dit soort situaties. Deze jongeren schuwen niet om hun wandaden te filmen en dit met volle trots op social media te zetten. Meestal is er bewijs genoeg.

De man in het filmpje heeft een YouTube-kanaal: Ismail Ilgun Trieste figuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13-06 15:36

PinusRigida

I put the p in pool.

eventjes op beginpost reageren: ik vermoed (maar ik spreek dan vooral over Belgische politie alhoewel het zo te lezen niet verschilt van de NL politie) dat het eerder een overvloed aan bureaucratische regelgeving is, onmacht van de politiemensen die wel genoeg wilskracht en training hebben maar ze mógen simpelweg niks!

je geeft het frappante voorbeeld van Amerika... ik zeg 'frappant' omdat ik het verschil tussen de Amerikaanse en de Belgische politie met eigen ogen gezien heb... Partner en ik waren op Venice Beach aan het vertoeven toen er plots een interventie plaatsvond; amper 2 agenten, een man en een vrouw die met veel geweld een verdachte uit z'n auto sleurden, hem op z'n buik op de grond forceerden, hun knie in z'n rug en handboeien om dat was op 30 seconden geflikt.... ongelooflijk hoe je daar niét met de politie lacht en ik vind dat het zo ook hoort... hadden dit 2 Belgische agenten geweest dan waren ze per direct op non-actief gezet gedurende het onderzoek van het Comité P naar overdreven geweld... en neen, ik ben niet vóór geweld maar ik vind wel dat men de ordediensten de nodige middelen, mogelijkheden en mandaten moet geven om daadkrachtig op te treden zonder angst te hebben om voor een tuchtcommissie gegooid te worden.

ik spreek hier nu niet over excessief politiegeweld want dat bestaat ook en is in geen geval goed te praten... maar de andere kant van de medaille is dat criminelen en criminele bendes hier bij ons létterlijk de agenten in hun gezicht staan uit te lachen zonder gevolg en dat kan ook niet als je't mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Rmg schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 11:05:
[...]

En als je wel aangifte doet, doen ze ook niks. Zie mijn 2 ervaringen. Twee keer aangifte gedaan, twee keer geseponeerd. Dat voelt fijn hoor, als je jaren iedere keer in de spiegel naar het litteken op je gezicht kijkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Er was ooit een incident met een politiekogel waarbij ik 1992 het slachtoffer was. De politie wilde geen aangifte hiervan opnemen. Toen al wist ik hoe de politiemacht in elkaar stak. Na de ombudsman mocht ik eindelijk aangifte gaan doen. Had natuurlijk geen zin maar dat gaf toen al aan hoe de politie functioneerde.

Nou nu nog steeds maar het is veel erger geworden. Aso's kunnen hun gang gaan en ik word aangesproken want ik bel teveel als er overlast is en staan ze je gewoon niet meer te woord.
Respect voor politie? Echt ver te zoeken. Moet je bang zijn voor die ene politieauto of dat scooterje of dat ze op de fiets gaan? Echt sorry maar dat vind ik hopeloos en hoe ze erbij staan. Nou daar moet je bang voor zijn, niet dus. Ik ben een keer getuigen geweest in Zwitserland, Spanje en Duitsland. Nou daar durf je geen vinger naar uit te steken, niet eens naar te kijken want daar treden ze op.
Ik was een keer getuigen van een inbraak tegenover in een winkel. Het duurde 2,5 minuut voordat ik 112 te pakken had!!! en ze waren met een scooter gevlucht en de politie ging met auto erachter aan. Nou ik denk dat ik het sprookje niet hoef af te maken want 2 paaltjes waren het simpele antwoord waarom de politie niet erachter aan kon. Dan is er nog een politiebureau hier nog niet eens hardrennend 2 minuten hiervan vandaan. Als ik bij wijze van spreken een steen gooi, dan raak ik het politiebureau. Pas na 20 minuten was er een agent, in de tussentijd kon ik de hele etalage leeg halen.
Wat schort er dan aan onze politiemacht? Macht denk ik en respect. Laten ze nou maar een keer hard optreden ipv die onnodige regels en zorgen dat de veiligheid van de burger nu hoog komt te liggen. Er moeten veel meer mensen op straat voor de politie en er moet ook een hogere politiemacht komen.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Gomez12 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 00:40:
[...]

Juist, geef ze een fatsoenlijke opleiding en kansen en ga niet discrimineren en je kan het beter maken.

[...]

Wel ik nodig je uit om hier bij ons in Schaarbeek en Molenbeek (ik werk in Schaarbeek en fiets dagelijks door Schaarbeek en Molenbeek) als blanke Nederlander of Belg een moslimvader aan te spreken over het feit dat zijn 16'jarige zoon joints staat te dampen op straat i.p.v. naar school te gaan... ik hoop dat je hard kan rennen.

Voor alle duidelijkheid: ik ben apolitiek en heb een hekel aan racisme, ik werk samen met o.a. Turken, Indiërs, een Pakistaan en een aantal Marokkanen en heb met een paar onder hen echt een goeie collegiale band, mij gaat het er totaal niet om vanwaar je afkomstig bent, als je me maar respecteert zoals ik jou en me jouw waarden niet opdringt zoals ik jou geen atheïstische waarden zal trachten op te dringen.

En dat is waar het schoentje knelt in veel gemeenschappen, zeker wanneer die -zoals in Molenbeek- samenhokken in getto's...
wat ik al meer dan 13 jaar zie en hoor... tja, da's 'horen zien en... niet meer zwijgen'
"sal flamand, blanc de merde, genre de flamin, fils de put" (en dat zijn slechts de dingen in het Frans)
ze krijgen anti-westerse waarden met de paplepel ingelepeld via hun zenders die ze met de talrijke satellietschotels naar binnen halen, en ik weet niet hoe het elders zit maar in deze getto's heb ik sterk de indruk dat zelfs de gematigden een bepaalde haat koesteren voor al wat westers/anders-of-niet-gelovig is. en dit zeg ik als individu die nooit rechts gestemd heeft of zal stemmen.

en ze respecteren hier niks die van ons afkomstig is, bvb. verkeersveiligheidsregels: hun zorg niet... maar doe je mond open tegen de volgende die je in zware overtreding half van de baan rijdt en je krijgt een pak slaag voor je broek + de volgende dag staan ze je in groep op te wachten.

En ik heb -kan alleen over mezelf spreken- hen nog nooit gediscrimineerd, wie zijn dan de racisten? maar soit, ik stop hier mee want het is eigenlijk off-topic en het is een discussie zonder einde. Ik probeer me te focussen op diegenen die ik kén en appreciëer, m'n beste vriend is Marokkaan b.t.w.

[ Voor 3% gewijzigd door PinusRigida op 09-09-2016 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Pietervs schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 12:59:

Al vergeten hoe de rellen werden aangepakt in Ondiep? Hele wijk vergrendeld, niemand die er in of uit kon zonder toestemming. Alsof er een politiestaat was ontstaan! En mensen voelden zich niet bepaald veiliger met al die politie voor de deur, integendeel: ze kregen het idee dat ze als criminelen behandeld werden dankzij een stel raddraaiers.
En hoe zijn die rellen ontstaan ?
Op 11 maart 2007 werd de 54-jarige Rinie Mulder, een bewoner van Ondiep, doodgeschoten door een politieagent. Mulder had eerder geklaagd over overlast door hangjongeren; hierop was door gemeente en politie niet gereageerd. Op 11 maart 2007 ontstond een vechtpartij tussen buurtbewoners en de hangjongeren. Twee motoragenten kwamen op de vechtpartij af. Een van de agenten schoot Mulder neer omdat zij dacht dat Mulder haar bedreigde met een mes. Uit forensisch onderzoek bleek later dat de agente geen waarschuwingsschot loste, de agente schoot één keer. Dit schot trof Mulder in zijn hart, waarna hij overleed. [5] De avond daarop richtten groepen jongeren in de wijk vernielingen aan, waarna de volgende dag (dinsdag 13 maart) burgemeester Annie Brouwer-Korf de wijk liet afsluiten. Alleen wijkbewoners mochten via één punt de wijk nog in of uit.
Het is niet gek als de buurt boos wordt als niet de dader maar het slachtoffer van de overlast wordt doodgeschoten. De reactie van de politie is ook altijd exponentieel hoger als mensen dreigen het recht in eigen hand te nemen, dat wordt als een enorme bedreiging voor de rechtsstaat gezien dat veel harder aan wordt gepakt dan wat bewoners of cameraploegen die de wijk uit worden gejaagd.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Ardana schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 13:27:
[...]

En als je wel aangifte doet, doen ze ook niks. Zie mijn 2 ervaringen. Twee keer aangifte gedaan, twee keer geseponeerd. Dat voelt fijn hoor, als je jaren iedere keer in de spiegel naar het litteken op je gezicht kijkt.
dat is elk geval apart denk ik... ik heb één keer aangifte gedaan van een gestolen fiets en ik ben weldegelijk geholpen geweest... was wel zo dat ik maanden later zélf per toeval desbetreffende fiets ben tegengekomen waarvan ik zeker wist dat het de mijne was, heb politie gebeld en ze hebben me aangeraden om niet in de confrontatie te gaan met de eigenaar van het huis waartegen de fiets stond, ze zijn aangekomen en hebben met mij erbij de persoon erop aangesproken met bewijs in de hand dat het mijn fiets was, zowel aankoopbewijs als fotografisch bewijs van een paar details die je niet kan namaken met als resultaat dat ik de fiets per direct mocht meenemen, de geleden schade (spatborden waren er af, het stuur en zadel waren vervangen) werd genoteerd en ik kreeg de vraag of ik klacht wou indienen...
persoonlijk heel tevreden over hun kordaat optreden maar ja, ik ben me ervan bewust dat het niet altijd zo gaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Laatst online: 02:04
Ja maar dat is een aangifte waar ze niks mee doen en jij zelf het werk hebt gedaan (helrmaal goed hoor) ;)
Noteren dat een fiets gestolen is doen ze nog wel, er achteraan zelden.
Van mij eens een brommer gestolen, aangifte gedaan en 3 jaar later telefoon dat ze hem hadden gevonden aan de kant vd weg, compleet gestripped. Tja, leuk dat ze hem vonden maar werk van maken was het niet (verwacht ik ook helemaal niet van zebij gestolen voorwerpen, met geluk hooguit een toevalstreffer).

[ Voor 52% gewijzigd door Mutatie op 09-09-2016 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

In het eerste geval (mes over gezicht) is hij niet eens mee genomen naar het politiebureau, laat staan vastgehouden.

In het tweede geval (terreur) heeft de politie niet eens de moeite genomen om de getuigen te bellen.

Hoe moet ik dit anders zien dan "geen tijd" of "luiheid"?

En idd, zodra je over eigen rechter gaat spreken, zijn ze er als de kippen bij. Sorry, ik ben gewoon écht boos.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
PinusRigida schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 13:12:
eventjes op beginpost reageren: ik vermoed (maar ik spreek dan vooral over Belgische politie alhoewel het zo te lezen niet verschilt van de NL politie) dat het eerder een overvloed aan bureaucratische regelgeving is, onmacht van de politiemensen die wel genoeg wilskracht en training hebben maar ze mógen simpelweg niks!

je geeft het frappante voorbeeld van Amerika... ik zeg 'frappant' omdat ik het verschil tussen de Amerikaanse en de Belgische politie met eigen ogen gezien heb... Partner en ik waren op Venice Beach aan het vertoeven toen er plots een interventie plaatsvond; amper 2 agenten, een man en een vrouw die met veel geweld een verdachte uit z'n auto sleurden, hem op z'n buik op de grond forceerden, hun knie in z'n rug en handboeien om dat was op 30 seconden geflikt.... ongelooflijk hoe je daar niét met de politie lacht en ik vind dat het zo ook hoort... hadden dit 2 Belgische agenten geweest dan waren ze per direct op non-actief gezet gedurende het onderzoek van het Comité P naar overdreven geweld... en neen, ik ben niet vóór geweld maar ik vind wel dat men de ordediensten de nodige middelen, mogelijkheden en mandaten moet geven om daadkrachtig op te treden zonder angst te hebben om voor een tuchtcommissie gegooid te worden.

ik spreek hier nu niet over excessief politiegeweld want dat bestaat ook en is in geen geval goed te praten... maar de andere kant van de medaille is dat criminelen en criminele bendes hier bij ons létterlijk de agenten in hun gezicht staan uit te lachen zonder gevolg en dat kan ook niet als je't mij vraagt.
Dat heb ik hier dit jaar nog zien gebeuren, in NL hoor. Een of ander schoffie vond het leuk om tijdens een stadsfeest voorbijgangers te slaan zonder reden. 3 minuten later kwam die opeens voorbij rennen, politievrouw erachteraan en die schopte hem persoonlijk de poten onder zijn lijf vandaan. Knie in de nek en bek dicht _/-\o_

Het kan dus prima, ook in Nederland. Maar wel bij heterdaad blijkbaar, en het moet nodig zijn. Iemand die zich niet verzet of vlucht hoef je niet zo aan te pakken. In de USA zou ik ook vluchten, meer omdat ik bang ben voor de agent en zijn wapenstok :+ . In NL hoef ik niet bang voor ze te zijn, zolang ik me normaal gedraag en in gesprek ga.

In de USA kan jouw verhaal ook zo bij jezelf gebeuren. Zonder dat je de aanleiding weet uit de auto gesleept, en een knie in de rug. Dat je onschuldig bent, en op het bureau uitlegt dat je de auto hebt gehuurd en het kenteken toevallig leek op wie ze zochten tja.... Een excuus kan je schudden. Om maar niet te spreken van het neerschieten van mensen zonder enige goede reden daarvoor.

Dan maar zoals in Nederland :+ . Maar dat betekend niet dat er wel degelijk veel ruimte voor verbetering mogelijk is! Daar ben ik het zeker mee eens.

[ Voor 4% gewijzigd door Waah op 09-09-2016 14:17 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

445033

Wat schort er aan onze politie? Vraag moet zijn: Wat schort er aan onze samenleving? Politie kan met de huidige ontwikkelingen, hoeveel personeel en inzet ze ook (zouden) tonen nooit deze problematiek oplossen. Dat is symptoom bestrijding. Probleem dient toch echt bij de wortel te worden aangepakt. En dat begint bij ons zelf en de kinderen die we hebben. Ik probeer het goede voorbeeld te geven en geef mijn kinderen die normen en waarden mee ondanks dat zij ook in aanraking komen bijvoorbeeld op school met aso gedrag. Verbeter de wereld, begin bij jezelf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

Waah schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 14:15:
[...]

Dat heb ik hier dit jaar nog zien gebeuren, in NL hoor. Een of ander schoffie vond het leuk om tijdens een stadsfeest voorbijgangers te slaan zonder reden. 3 minuten later kwam die opeens voorbij rennen, politievrouw erachteraan en die schopte hem persoonlijk de poten onder zijn lijf vandaan. Knie in de nek en bek dicht _/-\o_

Het kan dus prima, ook in Nederland. Maar wel bij heterdaad blijkbaar, en het moet nodig zijn.

In de USA kan jouw verhaal ook zo bij jezelf gebeuren. Zonder dat je de aanleiding weet uit de auto gesleept, en een knie in de rug. Dat je onschuldig bent, en op het bureau uitlegt dat je de auto hebt gehuurd en het kenteken toevallig leek op wie ze zochten tja.... Een excuus kan je schudden. Om maar niet te spreken van het neerschieten van mensen zonder enige goede reden daarvoor.

Dan maar zoals in Nederland :+ . Maar dat betekend niet dat er wel degelijk veel ruimte voor verbetering mogelijk is! Daar ben ik het zeker mee eens.
Eens. USA is ondertussen ook bekend om zinloos politiegeweld tegen met name niet blanken waar al genoeg doden bij zijn gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

445033 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 14:16:
Wat schort er aan onze politie? Vraag moet zijn: Wat schort er aan onze samenleving? Politie kan met de huidige ontwikkelingen, hoeveel personeel en inzet ze ook (zouden) tonen nooit deze problematiek oplossen. Dat is symptoom bestrijding. Probleem dient toch echt bij de wortel te worden aangepakt. En dat begint bij ons zelf en de kinderen die we hebben. Ik probeer het goede voorbeeld te geven en geef mijn kinderen die normen en waarden mee ondanks dat zij ook in aanraking komen bijvoorbeeld op school met aso gedrag. Verbeter de wereld, begin bij jezelf!
de nagel op de kop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

445033 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 14:17:
[...]

Eens. USA is ondertussen ook bekend om zinloos politiegeweld tegen met name niet blanken waar al genoeg doden bij zijn gevallen.
inderdaad, en dat is in geen geval te verantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Dit is zeker 1 stap. Het probleem is alleen dat niet iedereen zo denkt. Het zijn toch vaak de lager opgeleiden die overlast veroorzaken (tenminste, in de geweld/diefstalsfeer. Hoger opgeleiden doen toch meer aan de fraude). En hoe ga jij die ouders bereiken? Criminaliteit uitbannen lukt je sowieso nooit.

[ Voor 4% gewijzigd door Waah op 09-09-2016 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Klinkt mooi, maar vertel mij maar eens wat ik had moeten doen om te zorgen dat dit níet gebeurd was, of dat ze wél door de politie aangepakt zouden worden?

Want tot op heden gaat de terreur al 5 maanden door, en er zit nog geen einde aan te komen.

[ Voor 9% gewijzigd door Ardana op 09-09-2016 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

AMD1800 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 13:08:
[...]

De man in het filmpje heeft een YouTube-kanaal: Ismail Ilgun Trieste figuren.
Die gozer zat gisterenavond in de uitzending bij Jeroen Pauw samen met nog wat van de "artiesten" uit z'n filmpjes te Zaanstad.

Uitzending/fragment staat beslist op Uitzending Gemist inmiddels. Het was wel vermakelijk om te zien hoe ze zichzelf (weer eens) in een slachtoffer rol aan het praten waren.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gomez12
  • Laatst online: 17-10-2023
Ardana schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 14:24:
[...]

Klinkt mooi, maar vertel mij maar eens wat ik had moeten doen om te zorgen dat dit níet gebeurd was, of dat ze wél door de politie aangepakt zouden worden?

Want tot op heden gaat de terreur al 5 maanden door, en er zit nog geen einde aan te komen.
Wat hij juist deels zegt is dat jij niet alles hoort te doen, de samenleving moet ook iets doen.

Zo kan je je afvragen of er echt niemand van je buren etc iets van die incidenten ziet en waarom die geen aangifte doen.
Want met meer aangiftes kan de politie ook meer itt tot het woord van de een vs het woord van de ander.

Het is juist niet alleen jij, juist niet alleen de politie, maar zeker ook de samenleving als totaal die heel vaak faalt.

Hangjongeren zijn in principe zo weg te krijgen hoor, mobiliseer de hele straat maar om te gaan bellen als ze overlast veroorzaken. Als de politie 20 meldingen krijgt dan komen ze wel hoor, alleen over het algemeen krijgt de politie geen tot 1 melding en de rest klaagt alleen maar.

[ Voor 15% gewijzigd door Gomez12 op 09-09-2016 14:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 14:05
Wat je wel in heel europa ziet is dat er een niet te ontkennen segregatie is ontstaan. Mensen met een bepaalde naam of uiterlijk hebben in veel gevallen geen voordeel van de twijfel meer, weten dit al van jongs af en en gaan zich er uiteindelijk naar gedragen. Daarbij werkt die tweedeling twee kanten op - veel etnische groepen trekken zich ook volledig terug uit de samenleving en vinden zichzelf ook allang geen Nederlander meer of hebben zich nooit zo gevoeld.

Zelf mis ik een Nederlandse culturele identiteit waar iedereen bij kan horen. Een gezamenlijke trots waar je voor naar NL komt en Nederlander voor wilt zijn. Juist het 'iedereen mag doen alsof ie thuis is' is het tegenovergestelde van dat - daarmee zeg je feitelijk - je hoeft je niet Nederlander te voelen of je zo te gedragen. En dat blijkt uiteindelijk tot spanningen te leiden.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

445033 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 14:17:
[...]

De VS is inderdaad ook doorgeslagen de andere kant op.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Laatst online: 00:58

defiant

Moderator General Chat
Normen en waarden van de samenleving horen niet alleen bij de opvoeding, het hoort ook te leven in de gehele samenleving. Het probleem is echter dat de samenleving deze dan ook moet afdwingen en we dat hebben verleerd. Bijvoorbeeld tegenover allochtonen is het idee ontstaan dat (culturele) normen en waarden kunnen en mogen verschillen, maar dat betekend de facto dat ze hun eigen gesegregeerde samenleving met eigen regels kunnen afdwingen op de meerderheid. Maar ook bij autochtonen heerst een individualistisch cultuur waarbij men geen verantwoordelijkheid neemt voor de samenleving.

Om bij de opvoeding te blijven, vroeger werd geaccepteerd dat de samenleving en onderwijs een opvoedingstaak had. Kwajongens pakken en bestraffen kon rekenen op de goedkeuring van de samenleving en met een beetje geluk ook de ouders. Nu wordt het vaak niet geaccepteerd.

Uiteindelijk wreekt het verschil in normen en waarden en het gebrek aan het uitdragen en correctie ervan zich en krijg je dit situaties zoals in dit topic langskomen. De rol van de politie veranderd hier ook van het aanpakken van misdaad naar een extra rol in het in de hand houden van de gevolgen van een individualistisch land dat zelf nauwelijks meer normen en waarden uitdraagt. Daar zijn ze ook eigenlijk niet voor bedoelt.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
wimmel_1 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 14:28:
[...]

Die gozer zat gisterenavond in de uitzending bij Jeroen Pauw samen met nog wat van de "artiesten" uit z'n filmpjes te Zaanstad.

Uitzending/fragment staat beslist op Uitzending Gemist inmiddels. Het was wel vermakelijk om te zien hoe ze zichzelf (weer eens) in een slachtoffer rol aan het praten waren.
Leuk, ik zal vanavond eens gaan kijken.

Edit: Ik heb zelf geen ervaring met de politie. Ik ben dan ook wel enigzins verbaasd de verhalen over de politie hier te lezen. In het geval van aanranding waarbij het het slachtoffer een man is heb ik al eens eerder gehoord dat er lacherig over wordt gedaan.

Ik dacht sowieso dat de politie per definitie elke aangifte moest aannemen. Zeker gezien het feit het aantal aangiften (voor zover ik weet) de meest gebruikte indicatie is om de hoeveelheid criminaliteit te meten.

Op basis van de informatie in dit topic hoop ik toch echt dat men bij de politie bepaalde zaken serieuzer gaan aanpakken. Je hebt niks aan een politie die alleen bonnen schrijft en zijn personeel alleen laat rondrijden in hun wagens.

[ Voor 43% gewijzigd door AMD1800 op 09-09-2016 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

Waah schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 14:21:
[...]

Dit is zeker 1 stap. Het probleem is alleen dat niet iedereen zo denkt. Het zijn toch vaak de lager opgeleiden die overlast veroorzaken (tenminste, in de geweld/diefstalsfeer. Hoger opgeleiden doen toch meer aan de fraude). En hoe ga jij die ouders bereiken? Criminaliteit uitbannen lukt je sowieso nooit.
Ik bereik ze bijvoorbeeld via de voetbal. Met jouw houding komen we iig nergens. Onderneem zelf eens actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

[...]

Vermakelijk? Daar begint het dus mee ...... niets vermakelijks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
vandaag bij dumpert:

Nieuwe trainingsbaan in gebruik genomen :9
http://www.dumpert.nl/med...risis_bij_de_politie.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
445033 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 14:43:
[...]

Ik bereik ze bijvoorbeeld via de voetbal. Met jouw houding komen we iig nergens. Onderneem zelf eens actie.
Zie de reactie van Defiant:
defiant in "Wat schort er aan onze politie?"
Die legt het beter uit dan ik ;)

De maatschappij individualiseert sowieso steeds meer. Dat zie je ook aan het stemgedrag (rechts en economisch. NL en ik eerst, en alles draait om geld). Dat houd dus in dat we ook de opvoedkundige taak niet meer bij oa school leggen. School is voor educatie en meer niet tegenwoordig. Het probleem is alleen dat veel ouders zelf ook niet opvoeden, want geen tijd door 2 banen.

Als leraren dan optreden, staan de ouders meteen op de stoep. Want hun kind doet nooit wat 8)7 . Enige wat kids nog weten, is wat de leraren wel en niet mogen. "Wat zal jij nou, je mag toch niet aan me zitten".
Zelfde geld denk ik voor politie. Mensen weten exact waar ze wel en niet mee wegkomen.

Zelf ben ik zeker voor een socialer stelsel, want daarmee kan je veel beter normen en waarden sturen vanuit een groter gedachtengoed, in plaats van per persoon het zelf maar uitzoeken/uitmaken.

[ Voor 12% gewijzigd door Waah op 09-09-2016 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

defiant schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 14:37:
[...]

Normen en waarden van de samenleving horen niet alleen bij de opvoeding, het hoort ook te leven in de gehele samenleving. Het probleem is echter dat de samenleving deze dan ook moet afdwingen en we dat hebben verleerd. Bijvoorbeeld tegenover allochtonen is het idee ontstaan dat (culturele) normen en waarden kunnen en mogen verschillen, maar dat betekend de facto dat ze hun eigen gesegregeerde samenleving met eigen regels kunnen afdwingen op de meerderheid. Maar ook bij autochtonen heerst een individualistisch cultuur waarbij men geen verantwoordelijkheid neemt voor de samenleving.

Om bij de opvoeding te blijven, vroeger werd geaccepteerd dat de samenleving en onderwijs een opvoedingstaak had. Kwajongens pakken en bestraffen kon rekenen op de goedkeuring van de samenleving en met een beetje geluk ook de ouders. Nu wordt het vaak niet geaccepteerd.

Uiteindelijk wreekt het verschil in normen en waarden en het gebrek aan het uitdragen en correctie ervan zich en krijg je dit situaties zoals in dit topic langskomen. De rol van de politie veranderd hier ook van het aanpakken van misdaad naar een extra rol in het in de hand houden van de gevolgen van een individualistisch land dat zelf nauwelijks meer normen en waarden uitdraagt. Daar zijn ze ook eigenlijk niet voor bedoelt.
Men geen verantwoordelijkheid neemt voor de samenleving? Wie is men? Ik ben een kaaskop met blond haar en blauwe ogen. Heb 2 kinderen die ik netjes opvoedt met respect voor de ander en geen aso gedrag. Zet me in als vrijwilliger bij de voetbal en geef daar ook deze waarden door en probeer met mijn buren een leuke relatie te onderhouden. Tevens gedraag ik me netjes in het verkeer en steun Unicef. Heb zonnepanelen om bij te dragen aan het milieu. Wie is men? Nogmaals: Verbeter de wereld en begin met jezelf en stop met klagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMD1800
Dat is ook maar een momentopname. Misschien heeft de agent wel even pauze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:55
Wat schort er aan onze politie? Vraag moet zijn: Wat schort er aan onze samenleving?
Hmmmz... Na die paar pagina's begon ik me af te vragen of er nog een dergelijke wijze reactie kwam. Maar gelukkig komt deze toch. Er schorten vast en zeker dingen bij de politie in Nederland. Maar ook bij ouders, scholen, justitie, sportclubs enz enz...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-06 13:52
[...]

Ergste was nog het hetverhaal waarom die vent door een 15 jarige jongen van zijn fiets werd gesleurd. Allemaal lachen op de achtegrond.

- man komt op de fiets bij de vomar
- maan zet fiets in het fietsenrek
- gaat naar de vomar binnen
- bij terugkomst zit een 15 jarig hangjochie op zijn fiets
- volgens die tafelgast is dat heel normaal, iemand zit op zijn fiets, niet mis mee toch?
Dus die man duwt die jongen van zijn eigen fiets af, die valt op zijn kaak.

Maar volgens die tafelgast had die meneer vriendelijk moeten vragen of die jongen van zijn fiets af wilde gaan.

Tja, als dit al de manier van denken is, dan is er geen beginenn aan. Geen respect voor anderen, geen inleveingsvermogen, schijt aan iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
muffstuff schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 14:55:

Tja, als dit al de manier van denken is, dan is er geen beginenn aan. Geen respect voor anderen, geen inleveingsvermogen, schijt aan iedereen.
Je zou het zo over de politie kunnen hebben ;) Allebei de kanten moeten veranderen.

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste