nachtnet schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 12:49:
even snel te nummers geteld van posts in de f1 topics sinds de splitsing.
in 2 races
Monaco en
Canada zijn er
2785 +
2038 posts in de raceweekeinde-topics geplaatst en staat nu inmiddels de teller voor het F1 topic deel 2 op
6640+
Dat zou betekenen dat we zonder splitsing al in
deel 3 van het algemene f1 topic zouden zitten..
Ik zou daarmee zeggen dat er door de splitsing wat meer balans is gekomen in F1 praat (gezever..)
Blijft wel jammer dat er nog steeds nabeschouwingen canada uitgezonden en online gezet worden.. O.a. F1 Report komt nog, en waarschijnlijk ook nog wat onboard video's vanuit Formula1.com
En dat kan prima in het normale F1 topic besproken worden natuurlijk. Het principe is niet dat er helemaal niks over de races gezegd mag worden. Enkel dat tijdens de piekmomenten er een duidelijke aparte plek is waar ook volop ruimte is voor slowchat. Buiten die piekmomenten is het prima te managen in het centrale topic zonder dat daar andere discussies ondergesneeuwd raken.
Even zonder iedereen weer op scherp te krijgen en in de verdediging te jagen..: Hoe vinden de moderators dat het verloopt? Zijn er veranderingen in de Topic Reports, DM's en moderaties te zien?
Ik heb het al eerder aangegeven, maar volgens mij loopt het wel aardig. Er is in het centrale topic ruimte voor algemene discussies, terwijl het race weekend topic los gaat met slowchat. Dat is toch het voornaamste doel van deze opzet. Aantal crossposts en dergelijke valt volgens mij ook best mee, ik heb mijn collega's in elk geval niet horen klagen over de hoeveelheid correcties tussen algemeen en raceweekend. Wat wel nog steeds regelmatig mis gaat is het "waar te kijken", maar dat staat een beetje los van deze discussie.
Het mag duidelijk zijn.. ik ben tevreden over de splitsing.
nb is het een idee om een baku topic een dag eerder te open? Dit omdat het een nieuw circuit is en er al een hele hoop interessant leesvoer en beeldmateriaal te vinden is (en al eerder gepost over de verspreide topics.)
We zullen zien, maar zoals ik hierboven ook al aangeef over de laatste restjes canada-nabeschouwing kan dat prima in het algemene topic. Maar geef vooral een seintje als je het idee krijgt dat het de spuigaten uitloopt en een Baku topic een dagje eerder open moet, dan kunnen we dat altijd zien natuurlijk.
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 12:57:
Ook een gebruiker die aangeeft dat hij vindt dat het zo niet moet probeert niet vervelend te doen, maar draagt bij aan de discussie. Je hoeft niet per se de oplossing in pacht te hebben om te constateren dat het zo niet goed werkt.
Helemaal eens, maar als je niet verder komt dan "het werkt zo niet", dan heeft het 0 toegevoegde waarde om dat te pas en te onpas te blijven herhalen en niet alleen hier in het feedback topic, maar ook in de topics zelf.
Dat is waar commentaar op gegeven is vanuit de mods en dat is wat mij betreft volkomen terecht.
Dat er (door frustraties) wat woorden zijn gevallen die niet op en top professioneel zijn is mij ook opgevallen is heb ik ook intern besproken. We doen ons best om hier op een professionele manier om te gaan met kritiek, maar nogmaals: vast blijven hangen in "het werkt zo niet", zonder duidelijke uitleg waarom, of ook maar een poging tot meedenken in oplossingen is echt niet constructief en gebruikers die enkel klagen zullen daar dan ook op aangesproken worden.
[
Voor 18% gewijzigd door
Orion84 op 14-06-2016 13:30
]