I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Welke toekomst ?Señor Sjon schreef op maandag 06 juni 2016 @ 23:13:
Er gingen genoeg posts over en een stuk of 5 reports dat het met de oog op de toekomst wel een eigen topic waard kon zijn. Vandaar de VRIENDELIJKE suggestie. Geen rode modbreaks, geen geknipte of verwijderde teksten.
Alsof de FIA hier op tweakers bij Senor Sjon langsgaat om te vragen waar ze het nieuwe Nederlandse circuit gaan aanleggen.

Tweakers is relevant als zoekmiddel voor elektronische producten en software die daarop loopt.
Er is geen andere reden voor een buitenstaander om in de "General Chat" van tweakers te gaan zoeken naar informatie.
Maw "General Chat" is just that, "generiek gebabbel" dus, structuurloos en toch gezellig en ook respectvol.
Maar NOOIT relevant. (dus laat lekker gaan zoals het gaat en blijf er lekker vanaf)
General chat =slow chat, maakt niet uit hoe interessant het is het is altijd slow chat (zeker bij F1), altijd geweest ook.gambieter schreef op maandag 06 juni 2016 @ 23:28:
Ze mogen al heel veel slowchatten, maar nog is het niet genoeg. Heel kinderachtig.
[ Voor 15% gewijzigd door enchion op 07-06-2016 00:06 ]
How do you save a random generator ?
Als je hier constructief bij wil dragen aan de discussie, graag. Als je alleen je kont tegen de krib wilt gooien en "NEE" wil roepen, ga dan naar Facebook of Twitter.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
"een paar mensen" (volgens mij zijn het er meer dan een paar)
"gelijk gaan brullen bij elke moderatie" (let op het woord brullen, terwijl de Mod als eerste gebrult heeft)
"slowchatten" (proberen de gewone poster te typeren als dom)
"Heel kinderachtig" (proberen jezelf superieur te voelen.)
Ik kan weinig opbouwende constructieve argumentatie in je betoog vinden eerlijk gezegd.
De beslissing is genomen om twee topics te hebben, deal with it. En ja, wat je doet vind ik inderdaad brullen, kinderachtig etc. Gelukkig mogen zelfs moderators een mening hebben.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Mijn mening is dat juist doordat er ingegrepen wordt, mensen laagdrempelig gaan klagen over iets dat hun in het topic niet bevalt. Door dat soort blauwe (ja die komen stevig over bij veel mensen) berichten hebben mensen gevoel dat klagen helpt. Daarmee houd je al het geklaag in stand.
Ik had zelf of niets gedaan, of er een los topic van gemaakt en die berichten verplaatst (meer service in plaats van politieagent). Maar zo halverwege de discussie verzoeken om een nieuw otpic te openen is IMO totaal zinloos. Dan krijg je een topic en discussie zonder begin.
[ Voor 8% gewijzigd door JvS op 07-06-2016 10:33 ]
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Dit was gewoon een gezellig tussendoortje, geen serieuze discussie, die vanzelf wel weer zou stoppen binnen een dag of wat. Dat tussendoortje is nu wat hardhandiger en onvriendelijker gestopt door jouw 'suggestie'. Je weet zelf ook wel dat teksten in het blauw door een Mod de sfeer gelijk verpesten. En je weet ook wel dat het grootste deel van afgesplitste onderwerpen dan ook direct 'dood' zijn. Zo ook hier: Leuke topic vulling voor een dag of wat op een luchtige toon (Op een paar veel te serieuze, zure azijnpissers na die direct weer over 'mijn belastingcenten' beginnen na.) die vanzelf weer zou ophouden en totaal geen serieus eigen topic waard is.Señor Sjon schreef op maandag 06 juni 2016 @ 23:13:
Er gingen genoeg posts over en een stuk of 5 reports dat het met de oog op de toekomst wel een eigen topic waard kon zijn. Vandaar de VRIENDELIJKE suggestie. Geen rode modbreaks, geen geknipte of verwijderde teksten.
Mijn idee: Grijp in als er dingen gebeuren die echt niet kunnen, maar laat dit soort onschuldig vermaak gewoon lekker lopen. De sfeer is gelijk verpest na zo'n ingreep.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Ik denk dat mensen in elk forumonderdeel van General Chat het zwaar met je oneens zijn dat hun issues en irl problemen maar als generiek en structuurloos gebabbel weggezet wordt. Hell, ook niet-ingelogde Google klanten kunnen hier genoeg topics vinden over van alles en nog wat. Er zijn hele volksstammen die hier voor GC komen en inet voor de techfora.enchion schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 00:01:
[...]
Welke toekomst ?
Alsof de FIA hier op tweakers bij Senor Sjon langsgaat om te vragen waar ze het nieuwe Nederlandse circuit gaan aanleggen.![]()
Tweakers is relevant als zoekmiddel voor elektronische producten en software die daarop loopt.
Er is geen andere reden voor een buitenstaander om in de "General Chat" van tweakers te gaan zoeken naar informatie.
Maw "General Chat" is just that, "generiek gebabbel" dus, structuurloos en toch gezellig en ook respectvol.
Maar NOOIT relevant. (dus laat lekker gaan zoals het gaat en blijf er lekker vanaf)
[...]
General chat =slow chat, maakt niet uit hoe interessant het is het is altijd slow chat (zeker bij F1), altijd geweest ook.
Voor oeverloos gezever hebben we de Huiskamer om te voorkomen dat de rest van GoT vol met onzinposts komt te staan die voor niemand een meerwaarde zijn.
Het gros heeft wel door dat dit een forum is en geen twitter waar alles maar op een hoop kan.enchion schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 00:30:
Leg dan eens constructief uit wat er constructief is aan jouw eigen vorige post.
"een paar mensen" (volgens mij zijn het er meer dan een paar)
Señor Sjon in "Actualiteit, Sport & Politiek - Terugkoppelingtopic""gelijk gaan brullen bij elke moderatie" (let op het woord brullen, terwijl de Mod als eerste gebrult heeft)
Hoe kom je er nou bij dat dit als dom getypeerd wordt? Slowchat is leuk voor de 2-3 deelnemers, maar niet zo boeiend voor de rest."slowchatten" (proberen de gewone poster te typeren als dom)
Ik weet het niet, maar je DM van gisteravond was wel als kinderachtig te bestempelen."Heel kinderachtig" (proberen jezelf superieur te voelen.)
Ik kan weinig opbouwende constructieve argumentatie in je betoog vinden eerlijk gezegd.

We staan al veel meer toe dan vroeger op GoT hier gewoon was. Noem het tijdsbeeld, twittergeneratie of wat anders. Voor sommigen lijkt het nooit genoeg te zijn en die maken blijkbaar het liefste posts als dit.
En dat de forumsoftware er maar een topic bij moet zoeken...#max #verstappen #GPCanada #FP1 <verhaal>
[ Voor 34% gewijzigd door Señor Sjon op 07-06-2016 11:31 ]
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Als je niet op een fatsoenlijke manier en constructief wilt meedenken over de manier waarop ASP beheerd wordt, dan blijf a.u.b. gewoon weg

[ Voor 94% gewijzigd door Orion84 op 07-06-2016 16:46 ]
Doen we bij Tweakers ook al aan censuur? Ik heb zelf niet zoveel ervaring op het forum en deze vraag is dan ook serieus bedoeld. (wel redelijk wat posts, maar het is me nooit opgevallen dat er iemand monddood gemaakt werd hier). Het is namelijk niet iets dat ik verwacht bij een site als deze.enchion schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 16:30:
[mbr]*knip*
Als je niet op een fatsoenlijke manier en constructief wilt meedenken over de manier waarop ASP beheerd wordt, dan blijf a.u.b. gewoon weg :w[/mbr]
[ Voor 9% gewijzigd door friggler op 07-06-2016 19:03 ]
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Bron: Wikipedia: Censuur (informatie)Censuur is het gebruiken van de macht van de staat, een andere controlerende macht, een bepaalde groepering, of van bepaalde individuen, om informatie achter te houden of de expressie aan banden te leggen.
Dus ik blijf bij mijn standpunt. In dit geval zijn jullie de controlerende macht en leggen jullie een expressie aan banden (in dit geval de post van enchion).
Eenieder is welkom hier mee te praten op fatsoenlijke toon en bij voorkeur op constructieve wijze, ook enchion. Niks censuur dus.
Onfatsoenlijke posts ruimen we op, net als op de rest van dit forum.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
We dat niet begrijpt, werpt de vraag op of hij of zij zich überhaupt fatsoenlijk denkt te hoeven gedragen op dit forum.
En dan leggen wij het begrip fatsoen al vrij ruim uit.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Als je denkt dat er niets met de feedback gedaan wordt, dan is dat jammer, want dat is niet zo.... De manier waarop er door sommigen 'feedback' gegeven wordt is vaak wel twijfelachtig, en daar wordt op gereageerd. Maar feedback geven is meer dan alleen klagen (en klagen). Da's ook samen tot een oplossing komen die voor iedereen acceptabel is; het is zeker niet de mening van een (zogenaamde) meerderheid doorduwen... Soms kun je door kleine concessies van een meerderheid, een minderheid een groot plezier doen. En vaak is die minderheid in dit topic niet vertegenwoordigd. Mods krijgen immers ook via andere wegen die feedbackArfman schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 20:09:
Goed, dit topic heeft niet zoveel nut meer want er veranderd toch niks
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Wij doen niet aan censuur, wij doen aan sturing om de topics in goede banen te laten lopen. Elke vorm van kritiek die opbouwend verwelkomen wij. Die reactie waar jij op doelt voldeed absoluut niet aan het criterium opbouwend. Meer ga ik er ook niet over zeggen.friggler schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 19:02:
[...]
Doen we bij Tweakers ook al aan censuur? Ik heb zelf niet zoveel ervaring op het forum en deze vraag is dan ook serieus bedoeld. (wel redelijk wat posts, maar het is me nooit opgevallen dat er iemand monddood gemaakt werd hier). Het is namelijk niet iets dat ik verwacht bij een site als deze.
Als wij aan censuur zouden willen doen dan was dit topic er niet en hadden we iedereen die klaagt over de invulling van het F1 topic gewoon een ban opgelegd. Dat hebben we niet gedaan. Sterker nog we zijn zelfs opgeschoven qua standpunt en hebben de racetopics in het leven geroepen om alle participanten van het F1 topic de ruimte te geven te kunnen reageren met veel minder restricties.
Arfman schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 20:09:
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ik wil je wel een klopje op de schouder geven. Het feit dat jullie slowchatten tijdens de Q en race toestaan is prettig.DaniëlWW2 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 21:52:
[...]
Sterker nog we zijn zelfs opgeschoven qua standpunt en hebben de racetopics in het leven geroepen om alle participanten van het F1 topic de ruimte te geven te kunnen reageren met veel minder restricties.
[...]
En verder was ik in eerste instantie was tegen afsplitsen van een GP topic, maar met Monaco heeft het redelijk goed gewerkt. Het centrale topic was tijdelijk rustig natuurlijk, maar de per-weekend slowchat staat op deze manier wel mooi bij elkaar.
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Verwijderd
Waarom of of en niet en en? Nu zit je weer met twee topics, wat niet minder halfbakken is en continu geschuif oplevert omdat mensen op de verkeerde plek posten.JvS schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 17:09:
Alleen is er soms wat overlap. En je moet twee topics lezen. Ik vind dit eerlijk gezegd beter dan dat constante halfbakken ingrijpen.
Drie topics zelfs: eentje voor waar je F1 moet kijken, eentje voor de GP zelf en eentje voor de algemene F1 zooi. Sory, maar ook ik vind het erg onoverzichtelijk worden. Kan er niet een poll opgestart worden door de mods en dat de uitslag bindend is? Democratie is namelijk een mooi iets...Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 18:22:
[...]
Waarom of of en niet en en? Nu zit je weer met twee topics, wat niet minder halfbakken is en continu geschuif oplevert omdat mensen op de verkeerde plek posten.
[ Voor 0% gewijzigd door friggler op 09-06-2016 18:48 . Reden: Typo ]
Verwijderd
Ja, als het een democratie was dan hadden modjes geen knopjes nodig. Zo gaat dat natuurlijk nietfriggler schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 18:42:
Drie topics zelfs: eentje voor waar je F1 moet kijken, eentje voor de GP zelf en eentje voor de algemene F1 zooi. Sory, maar ook ik vind het erg onoverzichtelijk worden. Kan er niet een poll opgestart worden door de mods en dat de uitslag bindend is? Democratie is namelijk een mooi iets,,,
We leven ook in een democratisch land, maar toch zijn er controlerende instanties nodig... het idee van een poll is naar mijn mening zo gek nog niet.Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 18:44:
[...]
Ja, als het een democratie was dan hadden modjes geen knopjes nodig. Zo gaat dat natuurlijk niet
... maar moet niet leiden tot medezeggenschap.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Oeh nee, want stel je eens voor dat de mods een klein stukje van de macht uit handen gevenRamzzz schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 18:49:
[...]
... maar moet niet leiden tot medezeggenschap.
Ik niet. Het schept voor mij juist overzicht. Niet meer in een topic dat heen en weer springende gedoe waar in 50 posts 10 verschillende onderwerpen besproken worden en rondom de race het een grote slowchat is met af en toe een nuttige bijdrage die ondersneeuwt. Nu kan ik kiezen welk deel van de F1 discussie ik wil volgen.friggler schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 18:42:
[...]
Drie topics zelfs: eentje voor waar je F1 moet kijken, eentje voor de GP zelf en eentje voor de algemene F1 zooi. Sory, maar ook ik vind het erg onoverzichtelijk worden.
Het kijken hoef ik niet te weten, dat is kanaal 14. De 'gewone' discussie over de F1 volg ik als lezer en het Monaco topic heb ik tot de race redelijk gevolgd, daarna begon het slowchatten echt en ben ik afgehaakt.
Maar goed, zoveel mensen zoveel meningen. Ik denk dat het nu weer een kans verdient en het gewoon goed verloopt. Gezien de zeer weinige mensen die hier komen klagen/feedbacken denk ik dat het niet zo zwaar aangezet moet worden dat er nu een scheiding is aangebracht.
Samengevat dus 'een Rutte doen': middelvinger omhoog naar de democratie.gambieter schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 19:20:
Goed, 300,000 handtekeningen als steunbetuiging en je mag een raadgevende poll doen. Daarvoor moet wel 30% van de userbase stemmen, en dan komen we met een reactie na een bezinningsperiode van onbepaalde tijd.
[ Voor 15% gewijzigd door Bastien op 09-06-2016 19:22 ]
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Nah, we willen jullie het gevoel geven dat we de meningen serieus nemen
[ Voor 32% gewijzigd door gambieter op 09-06-2016 19:32 ]
Verwijderd
Het gebrek aan klagen/feedbacken heeft meer te maken dat men inziet dat het toch geen zin heeft. In het begin deed men het nog wel en is men zelfs een poll gestart met duidelijke cijfers.Bastien schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 19:21:
Maar goed, zoveel mensen zoveel meningen. Ik denk dat het nu weer een kans verdient en het gewoon goed verloopt. Gezien de zeer weinige mensen die hier komen klagen/feedbacken denk ik dat het niet zo zwaar aangezet moet worden dat er nu een scheiding is aangebracht.
Verwijderd
Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 19:44:
[...]
Het gebrek aan klagen/feedbacken heeft meer te maken dat men inziet dat het toch geen zin heeft. In het begin deed men het nog wel en is men zelfs een poll gestart met duidelijke cijfers.
Dus.Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 18:01:
[...]
Dat komt omdat ik onderhand weet dat het toch geen zin meer heeft.
Er gaat dus gewoon een apart topic komen voor de GP van Canada, net zoals voor Monaco.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
De reacties hier zo lezende komt het er inderdaad toch op neer dat men wat besloten heeft en dat de users het er maar mee hebben te doen. Er bezwaar tegen maken heeft zo te zien geen enkele zin.
Ik vind het in ieder geval machtig irritant om 2 F1 topics te hebben. En ja, het is een kleine moeite om een extra topic aan te klikken en daar te gaan zitten lezen, echter gezien het enorme raakvlak van de onderwerpen van de topics zou het mijn inziens gewoon beter zijn om zoals voorheen 1 topic te hebben. Nu lees je een hoop dingen die met elkaar te maken hebben op 2 verschillende plekken. Plus al die blauwe mod opmerkingen tussendoor doen de topics ook geen goed.
Wederom mooi voorbeeld waarom dit niet fijn werkt, in beide topics staan nu YouTube filmpjes van de persconferentie.......

[ Voor 7% gewijzigd door Robsta86 op 09-06-2016 20:01 ]
[ Voor 4% gewijzigd door tlpeter op 09-06-2016 20:03 ]
En wat is het probleem daar mee...? Een echte liefhebber kijkt graag twee keer, en als het je niet boeit dan sla je ze over...Robsta86 schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 19:58:
[...]
Wederom mooi voorbeeld waarom dit niet fijn werkt, in beide topics staan nu YouTube filmpjes van de persconferentie.......
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Nonargument.... Als liefhebber hoef ik niet 2x een persconferentie te zien. En vanuit dat perspectief: Men kan ook gewoon de slowchat over slaan in het reguliere topic als het ze niet boeitFiber schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 20:09:
[...]
En wat is het probleem daar mee...? Een echte liefhebber kijkt graag twee keer, en als het je niet boeit dan sla je ze over...

Dat laatste meen je hoop ik niet serieus. Tijdens Monaco zijn er tussen 14-16 uur ongeveer 1250 posts geplaatst wat grotendeels slowchat was, daar kijk je echt niet omheen. Om over het verdere 'geneuzel' in een aardig deel van de resterende 1600 posts maar niet te spreken. Ben blij dat ik dat niet in die 3 dagen hoef door te lezen.Robsta86 schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 20:18:
[...]
Nonargument.... Als liefhebber hoef ik niet 2x een persconferentie te zien. En vanuit dat perspectief: Men kan ook gewoon de slowchat over slaan in het reguliere topic als het ze niet boeit.
[ Voor 14% gewijzigd door Bastien op 09-06-2016 20:25 ]
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Jawel hoor... tijdens de GP zit ik voor de tv en nadat de GP afgelopen is en ik weer eens ga kijken op het GoT topic klik ik gewoon meteen naar het laatste bericht en lees vanaf daar verder.Bastien schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 20:23:
[...]
Dat laatste meen je hoop ik niet serieus. Tijdens Monaco zijn er tussen 14-16 uur ongeveer 1250 posts geplaatst wat grotendeels slowchat was, daar kijk je echt niet omheen.
Fijn voor je. De mensen die wél in een normale discussie zaten (lees: Mensen die niet op dezelfde manier als jij het topic volgen) moeten maar gewoon niet zeuren?friggler schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 20:25:
[...]
Jawel hoor... tijdens de GP zit ik voor de tv en nadat de GP afgelopen is en ik weer eens ga kijken op het GoT topic klik ik gewoon meteen naar het laatste bericht en lees vanaf daar verder.
Dat heb je niemand horen zeggen toch? Ga me ajb geen uitspraken in de mond leggen die ik niet gedaan heb.naitsoezn schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 20:28:
[...]
Fijn voor je. De mensen die wél in een normale discussie zaten (lees: Mensen die niet op dezelfde manier als jij het topic volgen) moeten maar gewoon niet zeuren?
En dat kun je gewoon of het nou in 1 of 2 of 50 topics staat.friggler schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 20:25:
Jawel hoor... tijdens de GP zit ik voor de tv en nadat de GP afgelopen is en ik weer eens ga kijken op het GoT topic klik ik gewoon meteen naar het laatste bericht en lees vanaf daar verder.
Dat doe jij maar velen doen dat niet. Een topic met duizenden reacties in een paar uur is niet leuk om na te lezen.friggler schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 20:25:
[...]
Verder als je het topic toch niet gebruikt tijdens de race dan kan je moeilijk problemen hebben met een apart topic per race. Je leest het meeste toch niet. Zo kan je alleen wel andere discussies makkelijk volgen in het algemene topic.
Bedankt dus voor je steunbetuiging aan onze oplossing.
Uiteraard volg ik het losse racetopic wel. Het tabblad staat nu ook continu open, maar tijdens de race kijk ik inderdaad naar de tv.DaniëlWW2 schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 20:30:
[...]
Dat doe jij maar velen doen dat niet. Een topic met duizenden reacties in een paar uur is niet leuk om na te lezen.
Verder als je het topic toch niet gebruikt tijdens de race dan kan je moeilijk problemen hebben met een apart topic per race. Je leest het meeste toch niet. Zo kan je alleen wel andere discussies makkelijk volgen in het algemene topic.
Bedankt dus voor je steunbetuiging aan onze oplossing.
Binnenkort mijn nieuwe boek: F1 topic farm. "One topic good, three topics bad!".
[ Voor 40% gewijzigd door gambieter op 09-06-2016 20:35 ]
Dan openen we toch een slowchattopic voor dit topic.gambieter schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 20:33:
Goed, binnenkort heeft dit topic meer posts dan het F1 topic
Verwijderd
DaniëlWW2 schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 19:56:
En ondertussen hebben we ook echt niet meerdere mensen gehad die zeiden dat de nieuwe aanpak ze eigenlijk wel beviel. Onderhand zijn we twee weken verder en heeft iedereen zijn zegje wel kunnen doen. De vocale voor en tegenstanders houden elkaar in balans en de stille meerderheid horen we ook niet klagen dat het allemaal zo slecht is.
In balans?albino71 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 09:48:
Even democratisch stemmen?
Poll: Wat willen we voor F1 topic opzet?
• Zo laten; hype zwakt wel af
• Raceweekend verzameltopic
• Elk raceweekend een apart topic
Tussenstand:
[afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Representatief? Heb die poll nog nooit gezien.
91 stemmen op een paar honderd actieve gebruikers in het f1-topic en een veelvoud aan lurkers..... niet echt representatief
Het is zo, we doen het er mee.
Op naar de volgende afsplitsing!
Deze hele discussie is gewoon zinloos. Wat maakt het nou uit dat er een tweede topic is voor de race waar je tot zekere hoogte kan slowchatten? Is het nou zo moeilijk om een ander topic aan te klikken dat vrijwel permanent bovenaan staat rond een GP?
Het is een gunst, een tegemoetkoming die we aanbieden met dat aparte racetopic en geen recht. Daar staat tegenover dat mensen die het normale F1 topic willen volgen dat nu kunnen zonder slowchat waardoor discussies ondergesneeuwd raken. Dan kan je wel met polls komen of vage beweringen dat de meerderheid het hier niet mee eens is. Leuk en aardig en begrijpelijk vanuit de informatie die jullie hebben. De realiteit is dat wij behoorlijk wat gebruikers hebben gehoord die hier niet of nauwelijks reageren die vroegen of we iets zouden doen aan de leesbaarheid. Dat hebben we gedaan. Vervolgens gaan we daar geen namen van vrijgeven om overduidelijke redenen. Dat hier na twee weken alsnog een probleem van wordt gemaakt is gewoon zeuren om je gelijk te krijgen zonder enige rekening te houden met andere mensen die ook participeren in het F1 topic en die last hadden van al die slowchat en daar terecht om veranderd hebben gevraagd.
*Modpet op.
Waarom moet het nu ineens anders, het ging jaren goed? Ik vind de huidige opzet verwarrend en in plaats van 1 topic moet ik nu ineens 3 topics gaan volgen? Wat hoort waar?DaniëlWW2 schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 21:06:
[mbr] *Modpet af.[/mbr]
Deze hele discussie is gewoon zinloos. Wat maakt het nou uit dat er een tweede topic is voor de race waar je tot zekere hoogte kan slowchatten? Is het nou zo moeilijk om een ander topic aan te klikken dat vrijwel permanent bovenaan staat rond een GP?
Ik vind de nieuwe opzet om te lezen gewoon hopeloos.
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Dus als het niet gaat zoals jij wil heeft het geen zin meer?Arfman schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 20:09:
Ga je ook niet meer stemmen voor de 2e kamer als "jouw" partij niet wint?
Een aantal jaar terug hadden we ook losse topics per race. Bovendien is er dankzij Max gewoon veel meer interesse en wordt er dus veel meer gepost. Het idee voor aparte topics voor de race weekenden, om zodoende wat meer ruimte te geven aan de slowchat die met name tijdens die weekenden onvermijdelijk is, kwam overigens ook gewoon uit dit topic.ThunderNet schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 00:17:
[...]
Waarom moet het nu ineens anders, het ging jaren goed? Ik vind de huidige opzet verwarrend en in plaats van 1 topic moet ik nu ineens 3 topics gaan volgen? Wat hoort waar?
De afgelopen jaren deed er geen Nederlander mee die hoge ogen kon gooien. Zie de posts/per topic in de topicreeks: Topicreeks: [F1] Seizoen 20xxThunderNet schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 00:17:
[...]
Waarom moet het nu ineens anders, het ging jaren goed? Ik vind de huidige opzet verwarrend en in plaats van 1 topic moet ik nu ineens 3 topics gaan volgen? Wat hoort waar?
Waar het eerst 5-6k posts/jaar waren, halen we dat nu in 2-3 races... Ook is het slowchat enorm toegenomen waardoor doorlopende discussie in het hoofdtopic bijna niet meer mogelijk waren.
Vooralsnog zie ik veel lurkers die er last van hebben, omdat ze weinig reageren komt het racetopic niet in MyReact als ze er niet in reageren. Daar hebben we bookmarks voor en de topicreeks functie: Topicreeks: [F1] Seizoen 2016 - GP topics
Wij reageren niet meer door bijv. de opmerkingen van gambieter.
Het is zoals jullie bepalen en daarmee basta. Slikken of je muil houden, zo komt het over naar mijn mening. Prima, maar daar maak je een hele groep monddood mee, want reageren heeft geen zin. Of heeft men geen zin in.
Verder....
Jullie kunnen wel zeuren over ons gezeur, maar blijkbaar is de beslissing niet helemaal goed geweest, anders had je niet zoveel gezeur. Zo simpel is het.
Er wordt soms gewoon te snel afgesplitst.
Het waar te kijken topic en het racemanager topic zijn daar goede voorbeelden van.
Het besluit om losse raceweekend topics te maken werd ook midden in de Max naar RB week gemaakt. Wacht even af of het zo'n gekkenhuis blijft en maak dan de beslissing.
Daar had iedereen beter mee kunnen leven dan.
edit: Wat is de reden van de keuze voor een raceweekend topic en het sluiten daarvan?
Ik wil soms lekker doorkletsen over een race of juist eerder dan donderdag beginnen en dat kan dan niet. Waarom niet een algemeen 2016 raceweekend topic die open blijft?
Heb je ook geen werk aan en is eenvoudiger qua bookmarks...etc.
[ Voor 16% gewijzigd door albino71 op 10-06-2016 09:05 ]

Je doet nu voorkomen alsof dit allemaal op eigen houtje wordt bedacht, maar wij krijgen via meerdere kanalen input over hoe topics lopen. Als we vaak dezelfde klacht krijgen gaan we daarnaar handelen. Je kan hier ook e.e.a. teruglezen over de discussie.
Dat niet iedereen het er mee eens is kan ik me voorstellen maar ook niet iedereen is tegen.
Ik ben juist blij dat het racemanager topic apart is. Bij F1 viel het nog mee, maar ik kan me in verleden jaren bijvoorbeeld het topic voor de Giro herinneren, waar ik dacht iets over de wielrenkoers te lezen. Het bleek echter alleen maar een opsomming van de scores die men gehaald had na elke rit in hun manager/poule. Ook de tweehonderd posts per dag over Ziggo kunnen me gestolen worden.albino71 schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 08:55:
Maar mods....kom op zeg....
Wij reageren niet meer door bijv. de opmerkingen van gambieter.
Het is zoals jullie bepalen en daarmee basta. Slikken of je muil houden, zo komt het over naar mijn mening. Prima, maar daar maak je een hele groep monddood mee, want reageren heeft geen zin. Of heeft men geen zin in.
Verder....
Jullie kunnen wel zeuren over ons gezeur, maar blijkbaar is de beslissing niet helemaal goed geweest, anders had je niet zoveel gezeur. Zo simpel is het.
Er wordt soms gewoon te snel afgesplitst.
Het waar te kijken topic en het racemanager topic zijn daar goede voorbeelden van.
Het besluit om losse raceweekend topics te maken werd ook midden in de Max naar RB week gemaakt. Wacht even af of het zo'n gekkenhuis blijft en maak dan de beslissing.
Daar had iedereen beter mee kunnen leven dan.
edit: Wat is de reden van de keuze voor een raceweekend topic en het sluiten daarvan?
Ik wil soms lekker doorkletsen over een race of juist eerder dan donderdag beginnen en dat kan dan niet. Waarom niet een algemeen 2016 raceweekend topic die open blijft?
Heb je ook geen werk aan en is eenvoudiger qua bookmarks...etc.
Het race en F1 topic had van mij niet noodzakelijk gesplitst hoeven te worden, maar ik heb er ook niet echt last van.
Doe in ieder geval niet alsof je voor iedereen spreekt met je "De modjes luisteren helemaal niet naar ons
En dan hoor ik nog niet eens bij de groep die blijkbaar TR's gemaakt heeft, dus blijkbaar zijn er mensen die zich er aan stoorden
Ik denk dat de hypetrain alleen maar erger wordt op het moment dat hij een kans maakt op een titel en dat kan rustig 2017 zijn als RB een goede auto maakt en Renault een niet te groot potje. Dan kunnen we beter een goed format hebben dan een enorm topic waarin elke metadiscussie onmogelijk is, behalve in de winterstop.emnich schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 09:35:
Ik was ook kritisch en vond het wat voorbarig, zeker omdat de hype rond Max op z'n hoogtepunt was en je dan best even af zou kunnen wachten. Echter nu vind ik het een verademing!
Dat niet iedereen het er mee eens is kan ik me voorstellen maar ook niet iedereen is tegen.
@Tleilaxu
Vandaar ook die afsplitsing. Ik had exact hetzelfde in de wielrentopics dat ik alleen maar tourmanagers kreeg en niet de uitslag van de etappe.
[ Voor 10% gewijzigd door Señor Sjon op 10-06-2016 09:49 ]
Evenals de telkens herhalende 'domme vragen' die Señor Sjon aanhaalt, is klagen een soort hobby van velen, en positieve kritiek - of toegeven dat iets toch weel werkt en prettig is - kost sommigen veeeeeeel meer moeite.
Bij deze: doe zo voort
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215
Dat heb ik ook... ben de weg een beetje kwijt
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Verwijderd

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2016 16:32 ]
Geniaal, dat is echt super handig en overzichtelijkVerwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 16:31:
The fuck, wordt nu zelfs het hele 'gewone' topic op slot gegooid tijdens een GP training?

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Verwijderd
In plaats van één topic gaan we nu twee topics om en om gebruiken?Señor Sjon schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 16:33:
Ja, omdat ondanks topicwarnings, aankondigingen, sneren van tegenstanders, etc er diverse posts in dat topic terechtkwamen over FP1, waaronder die van jou.
Punten voor volharding, dat sowieso
Señor Sjon schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 16:35:
Ja, want zo kan iedereen die geen twee topics uit elkaar kan houden lekker fijn in één topic posten. Dat wil men toch per se?

mja, nu heeft het hebben van een apart topic ook weinig meerwaarde meer.Señor Sjon schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 16:35:
Ja, want zo kan iedereen die geen twee topics uit elkaar kan houden lekker fijn in één topic posten. Dat wil men toch per se?
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Verwijderd
Dit.Hippocampus schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 16:38:
[...]
mja, nu heeft het hebben van een apart topic ook weinig meerwaarde meer.

En ik blijf erbij. Als je dan toch perse 2 topics wilt dan moet je het 2e topic pas openen op de dag van de race.
Het feit dat er nu een topic dicht gegooid word wijst dat maar weer uit.
Nouja, het werkt relatief goed (imho), alleen mensen die semi opzettelijk gaan zitten crossposten helpen daar niet aan mee, nee.Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 16:45:
Das mooi maar dat werkt dus niet.
Verwijderd
Wat verwacht je nu van eventuele nieuwkomers dan bijvoorbeeld? Volgens sommigen was het probleem de slowchat tijdens de race. Nier daarvoor en niet daarna. Dan moet je dus niet 2 dagen voor de race een ander topic gaan openen.
Anywayzz, ik was er al klaar mee. Schijnbaar is het normaal dat je dit door je strot gedrukt krijgt en dat je door mods voor zeur, zeikerd, kinderachtig en wat al niet meer word uitgemaakt. Ook reports word gewoon niet op gereageerd en genegeerd.
Succes ermee.

Wat we van nieuwkomers verwachten is dat ze topicwarnings lezen, iets wat regulars ook eens zouden moeten doen, want het zijn meestal niet de absolute newbies die in het verkeerde topic zitten. De nieuwkomer vraagt doorgaans naar gratis streams bij al die technerds.
Even je topicreports bekeken
0 in het F1-topic deel 1
0 in deel 2
2 in het Monaco-topic
Waar zouden we op moeten reageren dan?
[ Voor 17% gewijzigd door Señor Sjon op 10-06-2016 16:58 ]
Verwijderd
Het lijkt er vooral op dat de vele wijzigingen zonder heldere lijn onvrede hebben gecreëerd. Eén topic, twee topics, drie topics, topic open, topic dicht, topic toch weer open. Het lijkt wat willekeurig en dat er dan soms wat emotioneel op gebruikers wordt gereageerd helpt dan niet.Señor Sjon schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 16:44:
De ene wil de maandag na de vorige race, de ander de dag van de race. We hebben daarom de dag van de persco uitgekozen voor het GP-topic.
Het lijkt me niet makkelijk dat op korte termijn weer aan elkaar te plakken. Ik zou zeggen, succes ermee
Het gros lijkt echt niet opzettelijk te zijn. Dat van mij was het in ieder geval niet.Hippocampus schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 16:46:
Nouja, het werkt relatief goed (imho), alleen mensen die semi opzettelijk gaan zitten crossposten helpen daar niet aan mee, nee.
Verwijderd
Eeh, de reports in dit topic misschien?Señor Sjon schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 16:53:
Je hebt wel 5 posts in het F1-topic en geen enkele in het racetopic. Dat het dus voor je lurkmode niet fantastisch is hoef je niet zo door te blijven zagen.
Wat we van nieuwkomers verwachten is dat ze topicwarnings lezen, iets wat regulars ook eens zouden moeten doen, want het zijn meestal niet de absolute newbies die in het verkeerde topic zitten. De nieuwkomer vraagt doorgaans naar gratis streams bij al die technerds.
Even je topicreports bekeken
0 in het F1-topic deel 1
0 in deel 2
2 in het Monaco-topic
Waar zouden we op moeten reageren dan?
edit, wat heeft in vredesnaam mijn postcount hier precies mee te maken? Waar probeer je nu precies op aan te sturen dan?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2016 17:03 ]
Verwijderd
Met alle respect, er staan inmiddels zoveel rode vlakken met non-informatie dat ze totaal geen functie meer hebben. Als ieder topic een TW heeft, heeft geen er een.Señor Sjon schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 16:53:
Wat we van nieuwkomers verwachten is dat ze topicwarnings lezen, iets wat regulars ook eens zouden moeten doen, want het zijn meestal niet de absolute newbies die in het verkeerde topic zitten.
Dat is dan nog even los van dat een consistent, logisch of onderbouwd beleid waarschijnlijk meer effect sorteert. Dan hebben mensen geen TW nodig om te weten waar ze aan toe zijn.
Misschien is het beter emotie hier buiten te houden. Uiteraard zijn gebruikers vervelende wezens, maar iedereen bannen is ook weer zoSeñor Sjon schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 16:53:
Dat het dus voor je lurkmode niet fantastisch is hoef je niet zo door te blijven zagen.
Het valt me op dat veel mensen mondiger zijn in het feedback topic, maar niet in de GP-topics posten. Daardoor komt het topic niet in MyReact en moet je hem telkens opzoeken, wat ietsje irritanter is.Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 17:01:
[...]
Eeh, de reports in dit topic misschien?
edit, wat heeft in vredesnaam mijn postcount hier precies mee te maken? Waar probeer je nu precies op aan te sturen dan?
En je report is denk ik meer iets dat je middels DM moet oplossen met hem.
Ik ben ondanks mijn eerdere bezwaren vóór Monaco tijdens het Monaco weekeinde helemaal omgegaan voor de splitsing in race weekeinde en algemeen f1 topic. Discussies gaan dieper (samenhangender) dan eerst en het weekeinde is goed te volgen.
jammer blijft dat beide topic's zo vaak vervuild raken door help er zijn 2 topics berichten. Stuur dan een TR
Verwijderd
Natuurlijk.Señor Sjon schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 17:09:
[...]
Het valt me op dat veel mensen mondiger zijn in het feedback topic, maar niet in de GP-topics posten. Daardoor komt het topic niet in MyReact en moet je hem telkens opzoeken, wat ietsje irritanter is.
En je report is denk ik meer iets dat je middels DM moet oplossen met hem.
Zoals ik zei, succes ermee.
Verwijderd
De moderatie kan daar zelf ook een rol in spelen door mensen te helpen berichten goed te plaatsen, in plaats van ze de vuilbak in te schuiven of geagiteerd te reageren. Het zijn net mensen en ook moderators gefrustreerd, maar het levert natuurlijk wel weer een minder positieve tegenreactie op.nachtnet schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 17:09:
jammer blijft dat beide topic's zo vaak vervuild raken door help er zijn 2 topics berichten. Stuur dan een TR
Je reageerde voor de tweede keer op de schuiver van MAS, dus dat was wel degelijk opzettelijk dubbel en dus crossposten.Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 16:56:
[...]
knipperdeknip
[...]
Het gros lijkt echt niet opzettelijk te zijn. Dat van mij was het in ieder geval niet.
Volgens mij was jouw post (samen met die van een andere user) de reden waarom het topic op slot ging (en die reactie nu in de prullenbak ligt) Vervolgens reageer je daar op in het verkeerde topic (het race topic ipv terugkoppel topic) en zijn we er nu hier lekker over aan het stechelen
Wellicht even het gebedel om streams uit het Canada topic schrappen...?

Ferra in "[F1] Seizoen 2016-07 - GP van Canada"
Verwijderd
Ik heb voor zover ik weet één keer gereageerd in het 'gewone' topic en dat bovendien zelf gecorrigeerd. Ik zie nu dat die reactie later door de moderatie is verplaatst naar het Canada-topic. Maar goed, analyses en speculaties ten spijt is dat ik zeg dat het geen opzet was natuurlijk genoeg.Hippocampus schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 17:34:
Je reageerde voor de tweede keer op de schuiver van MAS, dus dat was wel degelijk opzettelijk dubbel en dus crossposten.
Je reactie is daarentegen wel tekenend voor de discussie en waar het misgaat: iedereen die een post in het verkeerde topic maakt zal dat wel met kwade opzet gedaan hebben en alleen maar willen klieren. Vanuit die aanname ontstaat dan weer vanzelf de nodige irritatie. Het resultaat is, om er maar even een hippe term bij te halen, een vervelende polarisatie die bovendien de inhoud geenszins dient.
Waar gaat het ook helemaal over? In welke vorm er gepraat wordt over een gemeenschappelijke interesse op een forum. Hoe moeilijk kan het zijn?

9 van de 10x verplaatsen we berichten zonder gemor met soms een mbr als headsup. Wees blij dat we dat niet elke keer melden, anders heb je een blauw topic.Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 17:23:
[...]
De moderatie kan daar zelf ook een rol in spelen door mensen te helpen berichten goed te plaatsen, in plaats van ze de vuilbak in te schuiven of geagiteerd te reageren. Het zijn net mensen en ook moderators gefrustreerd, maar het levert natuurlijk wel weer een minder positieve tegenreactie op.
Maar wat kunnen we nog meer doen dan topicwarnings, aankondigingen dat het racetopic er is en de mbr's en modbreaks?
En die gescheiden topics in dit geval (F1) gewoon zo houden. (Voor wat betreft andere onderwerpen zoals het EK ben ik er niet zo van overtuigd dat al die losse topics nodig zijn.)
EK volgt het format van de eerdere toernooien en is de kickoff voor de sportzomer.
Dus met andere woorden: We kunnen het eigenlijk niet aan en dus handhaven we de regels maar niet...?
Dan moet je dus òf de regels versoepelen òf er voor zorgen dat je meer mankracht krijgt om een risico topic zoals F1 wel permanent in de gaten te houden. Dat een duidelijke troll gewoon mag doorgaan vind ik echt een schande voor dit forum...

Jackson6 in "[F1] Seizoen 2016-07 - GP van Canada"
En DaniëlWW2 staat er bij en kijkt er naar...

DaniëlWW2 in "[F1] Seizoen 2016-07 - GP van Canada"
[ Voor 10% gewijzigd door Fiber op 11-06-2016 21:06 ]
Ik was er al mee bezig en er kwam even wat tussen...Fiber schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 21:00:
[...]
Dus met andere woorden: We kunnen het eigenlijk niet aan en dus handhaven we de regels maar niet...?
Dan moet je dus òf de regels versoepelen òf er voor zorgen dat je meer mankracht krijgt om een risico topic zoals F1 wel permanent in de gaten te houden. Dat een duidelijke troll gewoon mag doorgaan vind ik echt een schande voor dit forum...![]()
En DaniëlWW2 staat er bij en kijkt er naar...![]()
Ik mag hopen dat je niet denkt dat je al klaar bent. Er mag echt nog wel wat meer rotzooi tussenuit, al is het daar eigenlijk al te laat voor...DaniëlWW2 schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 21:36:
[...]
Ik was er al mee bezig en er kwam even wat tussen...
Mag ik voorstellen dat je je toon een beetje matigt? Hier met z'n allen om het hardst roepen dat er lekker geslowchat moet kunnen worden en er relaxt gemod moet worden, maar dan wel moord en brand schreeuwen als er niet stantepede wordt ingegrepen als er een keer een troll langskomt en eer boel mensen zo dom zijn om daar lekker op te happen? Zo werkt het dus niet.Fiber schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 21:40:
[...]
Ik mag hopen dat je niet denkt dat je al klaar bent. Er mag echt nog wel wat meer rotzooi tussenuit, al is het daar eigenlijk al te laat voor...
Sjeez, lighten up zeg. We hebben geen 24/7 SLA.Fiber schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 21:00:
[...]
Dan moet je dus òf de regels versoepelen òf er voor zorgen dat je meer mankracht krijgt om een risico topic zoals F1 wel permanent in de gaten te houden. Dat een duidelijke troll gewoon mag doorgaan vind ik echt een schande voor dit forum...![]()
En DaniëlWW2 staat er bij en kijkt er naar...![]()
Overigens had ik dat bericht ook gelezen. Ik zie eigenlijk voornamelijk mensen ageren omdat het geen pro-Verstappenposts zijn, daarom had ik het laten staan. Gezien de vorige race Max 3x de muur raakte en er al verscheidene coureurs de muur hadden gekust, vond ik de posts niet zo raar.
[ Voor 73% gewijzigd door Señor Sjon op 11-06-2016 21:50 ]
Niet alleen door de aanstichter, ook de reacties er op natuurlijk...
En relaxed modden ben ik op zich voor, maar duidelijke trolls moet je direct aanpakken voor het echt uit de hand loopt. Vind ik.
En wellicht had je het in het begin nog als 'ongelukkige opmerking' kunnen zien, maar als er dan achteraf een post komt van 'Lekker Iedereen op z'n pik getrapt' dan is het duidelijk en ga je eerdere opmerkingen dus ook in dat perspectief zien.
(En nu hou ik er over op, ik ga wel voetbal kijken...
[ Voor 29% gewijzigd door Fiber op 11-06-2016 21:55 ]
Ach komop man, je ziet toch zo dat die kerel alleen maar uit is op negatieve reacties? Ik ben het verder eens met Orion hierboven hoor, maar wat jij nu zegt slaat nergens op.Señor Sjon schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 21:47:
[...]
Overigens had ik dat bericht ook gelezen. Ik zie eigenlijk voornamelijk mensen ageren omdat het geen pro-Verstappenposts zijn, daarom had ik het laten staan. Gezien de vorige race Max 3x de muur raakte en er al verscheidene coureurs de muur hadden gekust, vond ik de posts niet zo raar.
Het liep niet echt uit de hand toch? Gewoon een irritante kerel die ff zit te stoken en wat mensen die erin trappen. Het was in feite al wel weer bekoeld ook. En je kan niet verwachten dat hier een 100 man sterke dienst is die altijd aanwezig is.Fiber schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 21:47:
En relaxed modden ben ik op zich voor, maar duidelijke trolls moet je direct aanpakken voor het echt uit de hand loopt. Vind ik.
[ Voor 29% gewijzigd door JvS op 11-06-2016 22:53 ]
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
[ Voor 23% gewijzigd door Jackson6 op 12-06-2016 00:26 ]
Verwijderd
Qua groepsgedrag heeft dit forum soms wat nare trekjes wat dat betreft.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2016 00:30 ]
Dit topic is gesloten.