Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03:50

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Eens, nul toegevoegde waarde om twee topics te hebben. Er wordt nu in het algemene topic niks meer gepost, omdat alle nieuws nu Monaco gerelateerd is. En het andere topic loopt net zo hard storm.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:22
Als het dat écht de bedoeling is om slow chat tegen te gaan, Maak dan op de dag van de persco (donderdag voor Monaco) een Monaco topic aan, gooi het normale topic dicht met een verwijzing naar Monaco en laat iedereen daar verder gaat. Op dinsdag zet je het Monaco topic dicht en het algemene weer open, om op vrijdag voor Canada het Canada topic open te zetten.

Op deze manier is er gewoon geen lol meer aan omdat alles heen er weer gemod wordt en je in ieder topic op je tellen moet passen of je niet buiten je boekje gaat.

Ik snap dat er regels moeten zijn, dat die gehandhaafd dienen te worden maar zo heeft de mod bijna een dagtaak om in de juiste topics te zetten en iedereen te modbreaken.

En nu hou ik ermee op. Dan maar geen hete nieuwtjes, achtergrondinfo, Ted's Notebook, pers conferenties en intervieuws. Ik dacht net ook al de persco als eerste te posten, om te zien dat er in een ander topic ook al een post over was. Ook geen enthousiaste tiksels van mede-fans meer voor mij, wat ik altijd leuk vond om te volgen.

De lol is eraf. Succes allen.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Wat een gezeik al na een paar uur 8)7

Waarom niet even de kans geven dit weekend, kun je maandag weer gaan zeuren.

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ScrooLoose schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 19:22:
Wat een gezeik al na een paar uur 8)7

Waarom niet even de kans geven dit weekend, kun je maandag weer gaan zeuren.
Omdat het punt dus is dat alles nu naar het nieuwe topic rent, en na het weekend alles weer terug komt naar het algemene topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-08 10:10
Als het dan toch losse topics moeten zijn zie ik persoonlijk het liefst 3 vaste topics:

1. F1 topic zoals het nu is, voor alle gesprekken wanneer we niet Live naar een uitzending zitten te kijken.
2. Live Kwalificatie en Vrije Trainingen topic dat actief is tijdens alle kwalificaties en VTs, dus niet los per weekend.
3. Live Race topic waar iedereen naar hartenlust kan slowchatten tijdens de race, dus geen los topic per weekend.

Zo hou je de grootste ergernis lekker buiten het F1 Topic, de 16 updates binnen 10 seconden over een crash, slechte pitstop, of inhaalactie. Is de race of quali/vt voorbij dan verkassen we weer lekker met z'n allen naar ons oude vertrouwde topic :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 15:55

ATS

2 & 3 kan je gewoon combineren; die zijn toch niet tegelijk. Als je echt slow-chat wil tegen gaan, gooi dan gewoon het F1 topic dicht tijdens de race. Kunnen we ons concentreren op de actie op de baan in plaats van het Tweakers forum :D

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 16:14
@asing, de persco van Monaco is juist op woensdag..., vandaar dat het topic nu gemaakt is.
---

Het is toch hoop ik niet teveel gevraagd dat men kijkt waar men post? Er wordt door sommigen wel een hoop drama gemaakt voor een extra tabblad in je browser.

Kijk voor de grap eens naar het aantal posts per seizoen hier:
Topicreeks: [F1] Seizoen 20xx
Voor 2007 was er overigens al een los topic per weekend vanwege de 1k postlimiet.

Vergis je niet, door mobieltjes en social mediagewenning post men nu ook veel meer dan vroeger, inclusief alle zin en onzin. :)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

ATS schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 20:39:
2 & 3 kan je gewoon combineren; die zijn toch niet tegelijk. Als je echt slow-chat wil tegen gaan, gooi dan gewoon het F1 topic dicht tijdens de race. Kunnen we ons concentreren op de actie op de baan in plaats van het Tweakers forum :D
Is dat een verzoek? ;)

Verder in het algemeen. We zijn nog bezig met de juiste formule voor de F1 en een optie is zeker dat we het hoofdtopic sluiten tijdens een race om verwarring te voorkomen. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Señor Sjon schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 21:42:
@asing, de persco van Monaco is juist op woensdag..., vandaar dat het topic nu gemaakt is.
---

Het is toch hoop ik niet teveel gevraagd dat men kijkt waar men post? Er wordt door sommigen wel een hoop drama gemaakt voor een extra tabblad in je browser.

Kijk voor de grap eens naar het aantal posts per seizoen hier:
Topicreeks: [F1] Seizoen 20xx
Voor 2007 was er overigens al een los topic per weekend vanwege de 1k postlimiet.

Vergis je niet, door mobieltjes en social mediagewenning post men nu ook veel meer dan vroeger, inclusief alle zin en onzin. :)
Juist door de mobiel vind ik de losse topics lastiger. Op de PC gaat het op zich wel, maar daar zit ik niet gedurende het weekend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 17:40

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ik heb in elk geval (met de trainingssessies in aantocht) de Quick Reply weer geactiveerd bij [F1] Seizoen 2016 race 06 - GP van Monaco :)

Tot nu toe valt het aantal reacties dat per ongeluk in het verkeerde topic belandt volgens mij mee, maar mocht dat problematisch worden, dan kunnen we inderdaad op de drukke momenten [F1] Seizoen 2016 - Deel 2 even sluiten om iedereen te attenderen op het nieuwe race topic.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:07
Orion84 schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 08:55:
Ik heb in elk geval (met de trainingssessies in aantocht) de Quick Reply weer geactiveerd bij [F1] Seizoen 2016 race 06 - GP van Monaco :)

Tot nu toe valt het aantal reacties dat per ongeluk in het verkeerde topic belandt volgens mij mee, maar mocht dat problematisch worden, dan kunnen we inderdaad op de drukke momenten [F1] Seizoen 2016 - Deel 2 even sluiten om iedereen te attenderen op het nieuwe race topic.
Ik moet zelf zeggen dat ik nu al dingen zie die beter werken. Zoals in het huidige algemene topic waar al een dag gesproken word over de racestuurtjes, de drink knop op het race stuurtje en daarop voortbordurend welk drinksysteem de coureurs gebruiken.

Er is nu veel meer ruimte gekomen om de diepte in te gaan in dat topic, zonder dat er gelijk 3 pagina's aan andere posts tussenstaat waardoor die discussie zou ondersneeuwen.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:41
Maar jongens, het is pas 1 dag actief, mensen reageerde al na 15 minuten dat het niet werkte. (Kom op zeg)
Ik ben niet perse voor de opzet, maar met wat tweaks denk ik dat het een stuk beter kan werken.

Nu zal het misschien nog even verwarrend zijn omdat mensen het nieuwe concept door moeten krijgen, dit zal vanzelf wel beter lopen dan het nu doet. (dat zegt men toch ook telkens over de 1 Topic discussie?) :+

Ik denk vooral dat de opzet nu de hele stroom post tijdens de race gaat afvangen en de manieren zijn al enkele weken besproken en nu wordt er actie ondernomen om iets te proberen wat werkt en vallen daar mensen weer over. (je kan nooit iedereen helemaal blij maken)
Mods hebben aangegeven meerdere keren dat er iets moet veranderen, omdat er genoeg signalen zijn dat het zo niet werkt. (met alle respect een poll gaat daar niks aan veranderen natuurlijk)

Laten we gewoon met zijn alle onze beste beentje voor te zetten hierin en eventueel mee te denken ipv oude format terug continue te melden want dat voegt niks toe aan de discussie. (zie hierboven waarom)

Als we meedenken en eventueel knelpunten melden kunnen we een betere F1 ervaring op Tweakers maken en zo met plezier deze hobby delen ook tijdens races.

*Overigens zag ik een suggestie om maar (alle) F1 topic dicht te doen tijdens races/Qualificatie, maar dat vind ik niet echt een optie. (alleen het heeft geen toegevoegde waarde tijdens de race en niet echt meer daarna, naar mijn mening.)

[ Voor 6% gewijzigd door Ithric op 26-05-2016 10:13 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:26
Narf, ik dacht dat er democratisch besloten was dit niet te doen... handig.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 10:04

Martinspire

Awesomeness

Phusebox schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:08:
[...]

Gewoon pre-raceweekend reageren over het raceweekend, dan wordt je post automatisch verplaatst en volg je het topic ook meteen bij Mijn Topics >:) :>

[ Voor 7% gewijzigd door Martinspire op 26-05-2016 11:14 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 15-09 20:18
[...]

We hebben niks te beslissen. Maar we gaan het gewoon zo uitproberen. Tot nu toe werkt het goed en ben ik de mods dankbaar dat ze er bovenop zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
[...]

Democratie? Wasda?
Martinspire schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:14:
[...]

Gewoon pre-raceweekend reageren over het raceweekend, dan wordt je post automatisch verplaatst en volg je het topic ook meteen bij Mijn Topics >:) :>
De TrashCan verschijnt niet bij je Mijn Topics hoor. >:)

[ Voor 24% gewijzigd door Señor Sjon op 26-05-2016 11:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04:06
Kan het na Monaco gewoon weer in 1 topic a.u.b? :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat is veel te vroeg om te zeggen. Vooralsnog zit er in het reguliere F1-topic al meer verdieping dan de afgelopen maanden omdat discussies niet meer onderbroken worden door 1500+ posts met Q en race.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Mijn reactie is momenteel dat het prima lijkt te werken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 15-09 20:18
Martinspire schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:28:
Mijn reactie is momenteel dat het prima lijkt te werken?
Ik was niet voor maar ik vond de discussie over het stuur en drinken in de auto wel leuk en prima te volgen nu. Dus ik denk dat ik om ben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 10:47
Ik merk dat ik het lastig vind om de scheidingslijn te bepalen. Nu is het idee vrij duidelijk, maar het gebeurd naar mijn idee vrij makkelijk dat een discussie over loopt van het ene topic onderwerp naar het andere, bijv:

vraag: Wat betekenen de andere motoren dit weekend voor de tijden van de coureurs in dezelfde teams (duidelijk een vraag voor het race weekend topic.)

Antwoord (deel 1): De verschillen bij Renault dit weekend zouden ongeveer 0,2 sec per rondje moeten zijn. Monaco is namelijk vooral aero georienteerd. (correct antwoord voor het topic)

Antwoord (Deel 2 als aanvulling): In volgende races is dat verschil echter groter. Canada vraagt meer motorkracht en dan wordt het al snel 0,4 sec per lap. (hier wordt het al breder, maar voegt volgens mij wel iets toe aan de discussie)

Simpel voorbeeld, maar ik denk dat er heel veel situaties zijn waar iets vergelijkbaars kan gebeuren. Plaats je dan die aanvulling niet meer, probeer je door te gaan in het andere topic of kan dit gewoon in het topic waar de discussie begon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
De racetopics zullen doodbloeden of gesloten worden. Door de topicreeksfeature rechts van de topictitel kan je zo naar een nieuw deel bij een nieuwe race.

Het is in alles een modus vinden, maar buiten wat geschuif door ons valt het me alles mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

perpixel schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:45:
Ik merk dat ik het lastig vind om de scheidingslijn te bepalen. Nu is het idee vrij duidelijk, maar het gebeurd naar mijn idee vrij makkelijk dat een discussie over loopt van het ene topic onderwerp naar het andere, bijv:

vraag: Wat betekenen de andere motoren dit weekend voor de tijden van de coureurs in dezelfde teams (duidelijk een vraag voor het race weekend topic.)

Antwoord (deel 1): De verschillen bij Renault dit weekend zouden ongeveer 0,2 sec per rondje moeten zijn. Monaco is namelijk vooral aero georienteerd. (correct antwoord voor het topic)

Antwoord (Deel 2 als aanvulling): In volgende races is dat verschil echter groter. Canada vraagt meer motorkracht en dan wordt het al snel 0,4 sec per lap. (hier wordt het al breder, maar voegt volgens mij wel iets toe aan de discussie)

Simpel voorbeeld, maar ik denk dat er heel veel situaties zijn waar iets vergelijkbaars kan gebeuren. Plaats je dan die aanvulling niet meer, probeer je door te gaan in het andere topic of kan dit gewoon in het topic waar de discussie begon?
Volgens mij zou het zo moeten zijn dat alles wat op de baan gebeurt in het race weekend topic moet en alle nieuwtjes in het algemene topic.

Als iemand een nieuwe motor voor Monaco heeft, dan heeft ie die óók voor de races er na.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

Ik lees hier dat mensen graag de diepte in willen..... Kom op zeg, waar zijn we mee bezig? Het is "maar" Formule 1 en we zijn "maar" het forum van Tweakers.net. En nee, ik bedoel dat in geen van beide negatief.

Maar dat overtrokken ge-reageer op elkaar omdat topic druk bezocht wordt. Het hoeft van mij niet allemaal op deze nieuwe manier, lekker alles in één topic dumpen heeft voor mijn wel zijn charme. In Mobile wordt er ook niet bij elke scheet van Tim Cook, Satya Nadella of Sundar Pichai een nieuw topic geopend. Natuurlijk zijn er ook bij ons in Mobile verschillen tussen topics, zeg nou zelf, iOS of Android is en wereld van verschil. Echter, bij de Formule 1 zie ik dat niet zo, elke opvolgende race is een vervolg van de voorgaande.

Juist een groot topic bevorderd het grote "wij" gevoel. Nu alles weer kapot moet worden gediscussieerd en het "topic per race idee" raakt de identiteit weg uit de F1 topics.

Ik pleit voor een groot gezamenlijk topic, waarom? Omdat het simpel weg gezellig is, je hebt één plek waar je de discussie gemakkelijk kan volgen. Nu versplintert het allemaal over meerder topic's en gaan we straks met de race van Canada en Baku bespreken wat in het Monaco topic ook al te sprake is gekomen.

Als laatste, ik heb het idee dat de topic-lurkers meer problemen met een één groot topic hebben dan de mensen die actief posten.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-09 16:16
Ik ben in ieder geval een lurker die géén problemen heeft met één groot topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:07

derx666

mecker ende blaet

Ik denk dat het met 1 groot topic lastiger is om alles bij te houden, zeker als er tijdens de race weekenden geslowchat wordt. In zo'n geval heb je momenten dat er 25-50 berichten binnen 10 minuten gedumpt worden. Als je dan net bezig was met een discussie over bv het ongeluk van Jules, dan raak je echt de draad kwijt en mis je gewoon berichten in de discussie.
Ik vind 1 "algemeen" topic en 1 raceweekend topic prima. Veel makkelijker te volgen zo. Beide zijn goed bezocht, en de discussies lopen niet zo door elkaar. Wat mij betreft zou het "F1 Waar te kijken" dan wel weer mogen verdwijnen, maar heel erg boeit me dat niet omdat ik daar eigenlijk toch niet lees.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Joster schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 12:22:
Ik ben in ieder geval een lurker die géén problemen heeft met één groot topic ;)
Ik ging er al vanuit dat mensen het niet persoonlijk op zouden vatten :+

Om mijn punt nogmaals te onderstrepen...

Je gaat nu twee de zelfde discussies krijgen, Dus, het "grote" F1 topic en de Race-topics, waarbij iedereen ook nog eens moet gaan bij houden wat hij/zij waar nou weer heeft gepost.

Maar het de mensen makkelijker, niet moeilijker. Als mod begrijp ik de keuze om tot een oplossing te komen echt wel. Je zit met je Topic Reports, discussies dreigen te ontsporen en er valt bijna niet tegen aan de modereren.

Ook de hele slow-chat die je rond om een race krijgt is misschien niet geheel wenselijk, maar wel weer te begrijpen. Ik vraag me dan ook af als of je er "zo strak" om moet zitten. Pak alleen de excessen aan, laat het topic zijn natuurlijke verloop gaan i.p.v. het strak af te bakenen in regels waarbij je vooral de vreugde en het oranje gevoel weg neemt.

Max is hot, dat willen mensen mee vieren. Geloof mij maar, zondag middag, de lampen gaan uit, het Monaco topic gaat op een manier veder zoals het grote F1 Topic ook altijd gedaan heeft. Met het verschil dat we nu 2 topic's moeten gaan volgen om maar niets te missen.

mensen willen hun emotie graag delen, natuurlijk de vraag als dit op een forum als Tweakers.net dat aan bied zou moeten, maar aan de andere kant. Wat is er mis mee als veel mensen met de zelfde intresse zich laten gaan.... Bedoel, vroegaahhhh, Toen het Oranje 11-tal nog wat voorstelde zaten we met 11 miljoen mensen voor de buis, Nu Max Verstappen of Steven Kruijswijk het "Oranje" gevoel hoog weten te houden moet je daar van genieten.... Dit is namelijk veel leuker dan de ellende die we in maart uit Brussel tot ons hebben moeten laten komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Bullet NL schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 12:14:
Ik pleit voor een groot gezamenlijk topic, waarom? Omdat het simpel weg gezellig is, je hebt één plek waar je de discussie gemakkelijk kan volgen. Nu versplintert het allemaal over meerder topic's en gaan we straks met de race van Canada en Baku bespreken wat in het Monaco topic ook al te sprake is gekomen.
En dat gebeurde niet toen alles in één topic stond wat zo idioot hard ging dat er überhaupt nauwelijks fatsoenlijk te discussiëren viel? Daar kwamen zaken binnen hetzelfde weekend al tig keer opnieuw voorbij.

In mijn ogen zijn er twee voordelen van de huidige opzet:
- Er is in het algemene topic nog fatsoenlijk te discussiëren over zaken die niet direct met de huidige race te maken hebben, zonder dat die discussies worden ondergesneeuwd tijdens de race weekenden.
- Zodra het weekend achter de rug is en het race-weekend topic dicht gaat is dat ook een soort afsluiting van gezellig met z'n allen slowchatten over de race. Mijn hoop is dat na het sluiten van het weekend-topic, de discussie op een wat kalmer tempo verder gaat in het algemene topic tot aan het volgende weekend.

Dat eerste punt lijkt op dit moment aardig uit te komen. Het tweede punt zullen we moeten zien hoe dat uitpakt.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:24
Ik vind het fijn om meerdere topics te hebben net zoals we gewend zijn bij het WK, EK en OS.
Mensen moeten alleen even wennen denk ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

derx666 schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 12:48:
Ik denk dat het met 1 groot topic lastiger is om alles bij te houden, zeker als er tijdens de race weekenden geslowchat wordt. In zo'n geval heb je momenten dat er 25-50 berichten binnen 10 minuten gedumpt worden. Als je dan net bezig was met een discussie over bv het ongeluk van Jules, dan raak je echt de draad kwijt en mis je gewoon berichten in de discussie.
Ik vind 1 "algemeen" topic en 1 raceweekend topic prima. Veel makkelijker te volgen zo. Beide zijn goed bezocht, en de discussies lopen niet zo door elkaar. Wat mij betreft zou het "F1 Waar te kijken" dan wel weer mogen verdwijnen, maar heel erg boeit me dat niet omdat ik daar eigenlijk toch niet lees.
Dan is het toch heel simpel, wanneer het topic druk is met een race, iedereen zit vanuit zijn gevoel te posten en er worden inderdaad 50 berichten per minuut gepost, misschien is dat dan even de actualiteit en niet het ongeluk van Jules.

Discussies kan je natuurlijk ook prioriteit geven naarmate de actualiteit is. En in mijn ogen is het heel simpel, alles wat in een race gebeurd heeft op dat moment iets meer prioriteit dan een tragisch ongeval van maanden terug. Begrijp me niet verkeerd, ik wil ook helemaal niets af doen aan de woorden die iemand over de tragedie wil doen. Het is alleen de vraag als je er dan op het juiste moment mee komt.

Daarbij, via de quote functie van een bericht kan je na een race natuurlijk ook heel gemakkelijk een discussie weer oppakken.

Voor mezelf ben ik er wel uit dat IRC gewoon niet werkt, laat staan dat veel mensen niet eens kunnen gebruiken op hun mobiel apparaat, IRC laat zich ook verrekte lastig terug lezen. Iets wat met de slowchat in een forum wel weer kan.
Orion84 schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 12:54:
[...]

En dat gebeurde niet toen alles in één topic stond wat zo idioot hard ging dat er überhaupt nauwelijks fatsoenlijk te discussiëren viel? Daar kwamen zaken binnen hetzelfde weekend al tig keer opnieuw voorbij.

In mijn ogen zijn er twee voordelen van de huidige opzet:
- Er is in het algemene topic nog fatsoenlijk te discussiëren over zaken die niet direct met de huidige race te maken hebben, zonder dat die discussies worden ondergesneeuwd tijdens de race weekenden.
- Zodra het weekend achter de rug is en het race-weekend topic dicht gaat is dat ook een soort afsluiting van gezellig met z'n allen slowchatten over de race. Mijn hoop is dat na het sluiten van het weekend-topic, de discussie op een wat kalmer tempo verder gaat in het algemene topic tot aan het volgende weekend.

Dat eerste punt lijkt op dit moment aardig uit te komen. Het tweede punt zullen we moeten zien hoe dat uitpakt.
Discussies worden niet ondergesneeuwd, tijdens raceweekend is er gewoon minder behoefde aan diepgaande discussies omdat iedereen zijn gevoel wil uiten bij actualiteiten.

Misschien is het wel discussiewaardig om je af te vragen als het verstandig is om de diepgaande F1 discussies (hoe diep gaan die overigens???) te voeren tijdens raceweekenden?

Immers, iedereen zit bij de actualiteit en heeft Ohhhhhhhverstappen (ipv Overstappen weken;)) in zijn hoofd.

Ben het niet eens met je twee de punt, discussies moet je niet gedwongen willen temporiseren, de leukste discussies krijg je namelijk in een ongedwongen sfeer zonder te veel gedwongenheid. Bovendien, waar hebben we het nu allemaal over? In een politiek of godsdiensttopic kunnen sommigen het licht niet in de ogen van anderen zien vanwege kleur of geloof. Nu hebben we een topic waar echt 99,9% van de berichten een positieve toon heeft en we gaan ons druk maken om het vele posten.

Soms denk ik dan wel eens dat we ook echt bezig zijn om dingen te zoeken, laat gaan die zooi en geniet gewoon. Regels zijn er in het echte leven al genoeg....

[ Voor 37% gewijzigd door Bullet NL op 26-05-2016 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

----> TC?

[ Voor 199% gewijzigd door Bullet NL op 26-05-2016 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:58

vhal

ಠ_ಠ

TheJason schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 12:59:
Ik vind het fijn om meerdere topics te hebben net zoals we gewend zijn bij het WK, EK en OS.
Mensen moeten alleen even wennen denk ik.
ik pleit voor een apart atletiek-topic, een 100m-sprint heren topic, een apart hockey-topic en ga zo maar door...

;) snap je waar ik naar toe wil. Topic differentiatie kan goed zijn (WK voetbal was prima) maar voor de F1 zeg ik eerder 'niet doen'.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:46
Is gewoon hoe je "F1 Algemeen" ziet. Gaat dat over Formule 1 in al zijn aspecten waaronder discussie over een tragisch ongeval, drinkflessen, motoren, ophanging, vleugels, banden, ... of gaat Formule 1 over 1 persoon?
Nu hebben we een topic waar echt 99,9% van de berichten een positieve toon heeft
berichten zijn dan misschien positief maar hebben totaal geen enkele maar dan ook geen enkele inhoud. Ik zeg niet dat iedere post deel moet kunnen uitmaken van een naslagwerk maar toch ... Ik zie het zo al voor mij wat er zal gebeuren als Verstappen lek rijdt (om maar iets te zeggen). 50 berichten in een minuut gaande van "lek" over "oei, lek" tot "Verstappen lekke band" (dat laatste onwaarschijnlijk want dat is te lang typen en je wil toch de eerste zijn met nieuws-heet-van-de-naald). Dan enkele post later gevolgd door "Weet nie of het al is gemeld maar Verstappen is lek gereden".
Laat dat maar gebeuren in het race topic.

disclaimer : heb nog kater van gisteren en werkt mijn fantasie redelijk negatief vandaag ;)

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Even een quote uit het Monaco topic
mag ik een domme vraag stellen, op de livetiming staan er streepjes, die zijn wit geel of niets. Ik had verwacht dat die aan zouden geven waar iemand was op de baan maar ik kan de structuur er niet echt van ontdekken.
Een heel terechte vraag, ik kan me voorstellen dat de vraag die hier gesteld wordt voor meer mensen van toepassing is, het antwoord wordt ook in dit topic gegeven, echter.... Zijn vraag heeft niets met de GP van Monaco te maken maar met de werking van de live timing.

Helemaal niets mis mee, maar volgens het idee achter de losstaande GP topic en een algemeen F1 Topic staat hij dan wel in het verkeerde topic met zijn vraag.

Had hij zijn vraag in het algemene topic gesteld dan was hij terug gekomen tijdens een zoekactie in dit topic wanneer andere mensen de zelfde soort vraag hebben. Nu staat hij op een plaats waar je hem niet verwacht.

Nu weet ik wel dat ik enorm aan het muggenziften ben, maar het is wel een voorbeeld dat er gewoon enorme kruisbestuiving is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Bullet NL schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 13:25:

Had hij zijn vraag in het algemene topic gesteld dan was hij terug gekomen tijdens een zoekactie in dit topic wanneer andere mensen de zelfde soort vraag hebben. Nu staat hij op een plaats waar je hem niet verwacht.
O, is dat de reden dat we nooit identieke vragen langs zagen komen in het F1-topic :o Tja, nu zullen we inderdaad een stuk vaker dit soort dingetjes langs zien komen /sarcasm ;)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 13:55

sjaool

Every life should have 9 cats

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

>:)

Die verschillende topic's zijn ook een doorn in het oog...
Ben al lang blij dat de S7 en S7 edge één topic hebben.

Maar dan nog is de situatie niet helemaal vergelijkbaar. Prijzen en Levertijden scheiden we binnen mobile van technische discussies aangezien ze feitelijk niets met de telefoons van doen hebben. Dat is natuurlijk met evenement als een Forumle 1 iets anders. Natuurlijk is elke race er een, maar feitelijk hebben ze ook weer allemaal met elkaar te maken. Dat Max nu nog niet over de beschikking heeft van een snellere Tag Heuer motor en de volgende race wel laat wel zien dat je races niet los van elkaar kan zien.

Een telefoon is een telefoon, daar kan je heel technisch over door ouwehoeren, maar het blijft een ding, prijzen zijn dynamisch en minder interessant voor de mensen die al een "ding" hebben..... :+
naitsoezn schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 13:30:
[...]

O, is dat de reden dat we nooit identieke vragen langs zagen komen in het F1-topic :o Tja, nu zullen we inderdaad een stuk vaker dit soort dingetjes langs zien komen /sarcasm ;)
Precies!!! >:)

Minder topic's en meer het gebruik van de zoek functie promoten!

8) :+ :P

[ Voor 14% gewijzigd door Bullet NL op 26-05-2016 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:07

derx666

mecker ende blaet

Bullet NL schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 13:38:
[...]

Een telefoon is een telefoon, daar kan je heel technisch over door ouwehoeren, maar het blijft een ding, prijzen zijn dynamisch en minder interessant voor de mensen die al een "ding" hebben..... :+
Over F1 kun je ook heel technisch ouwehoeren, en dat gebeurt ook in het algemene topic, ook tijdens de races waar net toevallig iemand opmerkt dat team x weer net een nieuw vleugeltje y heeft, en waar dat dan goed voor is. Zo iets hoort dan ook niet in het raceweekend topic, maar in het algemeen topic. Het raceweekend topic is juist voor livechat over wat er op de baan gebeurt, persconferenties dat soort dingen. Heel dynamisch dus (net zoals de prijzen van een telefoon) en wellicht op dat moment minder interessant voor iemand die net met iemand anders aan het ouwehoeren is over motoren, en wat voor invloed component x heeft...

8)

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
[...]

>:)

Die verschillende topic's zijn ook een doorn in het oog...
Ben al lang blij dat de S7 en S7 edge één topic hebben.

Maar dan nog is de situatie niet helemaal vergelijkbaar. Prijzen en Levertijden scheiden we binnen mobile van technische discussies aangezien ze feitelijk niets met de telefoons van doen hebben. Dat is natuurlijk met evenement als een Forumle 1 iets anders. Natuurlijk is elke race er een, maar feitelijk hebben ze ook weer allemaal met elkaar te maken. Dat Max nu nog niet over de beschikking heeft van een snellere Tag Heuer motor en de volgende race wel laat wel zien dat je races niet los van elkaar kan zien.

[...]

Precies!!! >:)

Je hebt nooit een groot topic doorzocht op iets begrijp ik. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:52

JvS

Ik heb hem zelf ook

Señor Sjon schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:21:
Dat is veel te vroeg om te zeggen. Vooralsnog zit er in het reguliere F1-topic al meer verdieping dan de afgelopen maanden omdat discussies niet meer onderbroken worden door 1500+ posts met Q en race.
Ja over kledingmaten enzo :P.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
Ik ging er een beetje neutraal in (misschien lichtelijk al positief, geef ik toe).
Maar ik stoorde me een stuk minder aan 3-4x dezelfde posts (Crash, etc) en er was zelfs tijdens de FP een leuke discussie gaande in het algemene topic.

Het grote probleem was dat zoals hierboven ook iemand melde (meen ik) dat mensen snel typen en zend drukken zonder dat ze eigenlijk het topic volgen om zo de eerste te zijn.
Daarop krijg je dan 4-5x een weder vraag, die dan weer 4-5x beantwoordt wordt.

Gezien mensen niet direct de discipline hebben om een langer bericht dan te type zodat er niet direct een wedervraag komt, brengt ons op waar we nu zijn denk ik.

Either way blijf ik het topic toch wel volgen, blijft een lastige keuze.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Ik had ooit een idee hoe dit multitopic versus multipost probleem op te lossen wat door Mods en Admins zonder overdenking werd afgebrand.

Nl de quickreact-textinputveld dicht te maken zodat je niet direct kan typen, maar dan eerst een keuze moet aanvinken hoe je je post wil taggen.
Een soort van een thumbsup struktuur zoals nu in het forum met modding opties ala de oude Tweakers frontpage modding stijl (grappig, informatief, enzzz.)
Maar dan instelbaar door de TS en medetopiceditors en misschien ook usual-suspects/posters. (geen verantwoordelijkheid van forum moderators)

Bij het grote F1 topic zou je dan bv opties/tags krijgen als: Racereactie, technisch, rijders, historie, uitzendplekken en tijden, en misschien ook 1 tag per race.

Dan krijgt de post 1 punt (+1 mod vanuit degene die de post maakt) en krijgt zijn post een kleur die hoort bij de tag.

De TS en medetopiceditors kunnen die posts dan intern catten/moderaten door ze op de juiste tag te zetten als dat niet al zo is. (om zo ook "werk"druk van de moderators omlaag te brengen, en zich alleen te kunnen focussen op misdragingen.)

En de lezers kunnen dan bepaalde tags in het topic uitzetten om zich te focussen op bv alleen technische posts, of posts van 1 raceweekend.

Ook de TS bv als zo`n tagged post aan te melden waardoor 1 topic meerdere topicstarts kan hebben, als je dan het topic als eerste aanklikt ga je automatisch naar de laatste topicstart, en tel je de pagina nummers vanaf de laatste TS, als je dan terug browst vanaf die TS ga je naar pagina -1, -2, enzzz.
Zo kan je ook voor elke GP een nieuwe TS maken zonder uit het topic te gaan/ een nieuw topic te starten.

Er zijn Heel veel topics die erg veel baat zouden kunnen hebben met zo`n struktuur.

[ Voor 11% gewijzigd door enchion op 26-05-2016 19:15 ]

How do you save a random generator ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Je hebt de rants en het geklaag zeker gemist als zoiets simpels als de quickreply uitgezet wordt. ;)

Maar zoiets bestaat toch eigenlijk al in de vorm van verschillende topics?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Señor Sjon schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 19:10:
Je hebt de rants en het geklaag zeker gemist als zoiets simpels als de quickreply uitgezet wordt. ;)

Maar zoiets bestaat toch eigenlijk al in de vorm van verschillende topics?
Doe nog eens een keer lezen aub. (niet glancen)

Over beide dingen die je zegt heb ik het uitdrukkelijk in m`n post.

Ik zeg niet dat de hele quickreply uit moet. (niet als een computer reageren, dat wanneer ik 1 komma niet perfect definieer de post niet gecompiled kan worden)

Met verschillende topics kan je als lezer niet de keuze maken of je alles onder elkaar wil lezen of je alleen een sectie wil lezen.

[ Voor 25% gewijzigd door enchion op 26-05-2016 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Bullet NL schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 12:53:
[...]
...
Ook de hele slow-chat die je rond om een race krijgt is misschien niet geheel wenselijk, maar wel weer te begrijpen. Ik vraag me dan ook af als of je er "zo strak" om moet zitten. Pak alleen de excessen aan, laat het topic zijn natuurlijke verloop gaan i.p.v. het strak af te bakenen in regels waarbij je vooral de vreugde en het oranje gevoel weg neemt.

Max is hot, dat willen mensen mee vieren. Geloof mij maar, zondag middag, de lampen gaan uit, het Monaco topic gaat op een manier veder zoals het grote F1 Topic ook altijd gedaan heeft. Met het verschil dat we nu 2 topic's moeten gaan volgen om maar niets te missen.
...
Volgens mij zou het zo moeten zijn:
  • Het Monaco topic heeft quick reply, en slow chat wordt toegestaan. Moderatie een beetje a la huiskamer, lekker soepel. En iedereen die de kwalificatie en race live kijkt, gaat naar dat topic om direct op gebeurtenissen te reageren. Een groot feest.
  • Het algemene F1 topic heeft geen quick reply. En blijft zondag waarschijnlijk vrij rustig. En wordt voor discussie over algemene F1 zaken gebruikt. Moderatie vindt voornamelijk hier plaats.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 15:02
Señor Sjon schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 09:18:
We hebben intern het een en ander overlegd en willen het volgende doen met de F1-topics:
F1 2016 - Deel xx: nieuws en discussie
En dan per raceweekend het volgende format
F1 2016 - 06: GP van Monaco
F1 2016 - 07: GP van Canada
F1 2016 - 08: GP van Azerbeidjan Europa
etc.
Raceweekend topics worden geopend op de donderdag voor de race en in principe weer gesloten op de dinsdag na de race.

:)
Voor mij werkt het goed zo. Ik wilde bijvoorbeeld na de training, die ik niet had gezien, even weten hoe er hier over gedacht werd. Met wat meer achtergrondinformatie kun je de resultaten van een training namelijk beter duiden. Voordeel van deze opzet is nu dat ik sneller de posts vind waar ik naar op zoek was. Op een later moment scan ik het algemene topic dan weer door.

Dat je nu iets zou missen is maar ten dele waar: je kunt immers ook beide topics lezen (als je daar de tijd voor neemt, want het is soms gekkenwerk :)).

edit
En het werkt natuurlijk ook andersom. Als je geinteresseerd bent in de bredere discussie, hoef je de Monaco posts en de slow chat niet door (dat is niet te doen).

[ Voor 7% gewijzigd door Tommy The Cat op 28-05-2016 17:43 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ok, ik ben toch om.... 20+ pagina's ongelezen in het GP Monaco topic en het F1 topic (algemeen) vlot bijgelezen... toch prettig, gescheiden topics. Dan toch maar af en toe dubbel-/crossposts voor lief nemen.

Tweakers en veranderingen.... 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door ralph075 op 30-05-2016 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:42
Ik vind dit ook een verademing. Ik check het F1 topic een keer per dag, nu kan ik gewoon de lopende discussie volgen zonder eerst door 3 pagina's van "ooh vinden jullie het ook zo spannend? Ik denk dat ik verliefd ben op Max.." heen te moeten ploegen. Ik snap dat mensen dat willen uiten en met daar een apart topic voor kan dat zonder dat het in de weg zit.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-09 13:34

RoyK

Hobby tekenaar

Okey, ik begrijp dat we zijn begonnen met het bespreken van race spul in een race topic. :) Geen idee of het gaat werken.. want wat moet ik dan in het andere topic verder nog melden / bespreken? Ik ga het echt niet over een paar topics verspreiden. Succes aan de mods, die gaan het druk krijgen met het verplaatsen van berichten de hele tijd!

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friggler
  • Laatst online: 21:30
RoyK schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 23:09:
Okey, ik begrijp dat we zijn begonnen met het bespreken van race spul in een race topic. :) Geen idee of het gaat werken.. want wat moet ik dan in het andere topic verder nog melden / bespreken? Ik ga het echt niet over een paar topics verspreiden. Succes aan de mods, die gaan het druk krijgen met het verplaatsen van berichten de hele tijd!
Ben er zelf ook niet zo'n fan van, maar het is nu eenmaal zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:19
Na dit eerste weekeinde valt het me behoorlijk mee hoe beide F1 topic's zich ontwikkelt hebben..

Blijft jammer dat het "race-weekeinde"-topic toch regelmatig last heeft van commentaar op, over en door (anti-)fanboys. (ROS/HAM/VET/RIC/VES/SAI/BIE(BER)/MAS/RAI/Etc). Hoe lang of fanatiek iemand f1/autoracen volgt zou daar zeker geen gewicht in moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
nachtnet schreef op maandag 30 mei 2016 @ 15:20:
Na dit eerste weekeinde valt het me behoorlijk mee hoe beide F1 topic's zich ontwikkelt hebben..

Blijft jammer dat het "race-weekeinde"-topic toch regelmatig last heeft van commentaar op, over en door (anti-)fanboys. (ROS/HAM/VET/RIC/VES/SAI/BIE(BER)/MAS/RAI/Etc). Hoe lang of fanatiek iemand f1/autoracen volgt zou daar zeker geen gewicht in moeten hebben.
Dat is op tweakers en andere fora heel vaak zo. "Ik weet er meer van want ik ben een echte <onderwerp> hipster. Ik was er al bij toen <x> nog <y> was." Zal je helaas niks aan kunnen doen :-(

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• friggler
Aangezien beide topics nu weer zo goed als dood zijn en de hype van Spanje toch wel over is zou ik het niet heel erg vinden als er weer gewoon 1 F1 topic is. Nu heb ik hier steeds beide topics openstaan en "moet" dus (naast andere dingen) twee dingen tegelijk in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Het Monaco topic gaat vandaag dicht. We hebben dat bewust even open gehouden voor nabeschouwing en evt. beslissingen omtrent straffen die nog moesten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-09 10:19

Saffie_time

Why use this? 42!

[advocaat van de duivel / azijnzeiker modus]
Is het niet handig dan dat er nu al voor alle races een toppic wordt aangemaakt aangezien er discussie over Baku/Europa in het algemeen topic terecht komt.

Voor mij is het dus niet geheel duidelijk wat we wanneer in welk topic gaan neerzetten.
Algemene zaken betreffende een race in het f1 topic en enkel loze kreten en updates in het 'weekend' topic?

[/advocaat van de duivel / azijnzeiker modus]

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Tussen de weekenden in is er 1 F1 topic, waar alles besproken kan worden (afgezien van "waar te kijken").

Tijdens de weekenden openen we een apart topic voor het "meebeleven" van de trainingen/kwali/race etc.

Voordelen:
Het algemene F1 topic blijft tijdens de weekenden bruikbaar voor discussie over onderwerpen anders dan de race van dat weekend
De race weekend topics hebben een duidelijk einde en daarmee hopelijk ook een afsluiting aan de slowchat. Tussen de weekenden in, kan er dan gewoon over van alles en nog wat gesproken worden in het algemene topic, incl. evt. restantjes nabeschouwing van de vorige race en vooruitblikken op de komende race(s).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:45

Fiber

Beaches are for storming.

Saffie_time schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 11:51:
[...]

Is het niet handig dan dat er nu al voor alle races een toppic wordt aangemaakt aangezien er discussie over Baku/Europa in het algemeen topic terecht komt.

Voor mij is het dus niet geheel duidelijk wat we wanneer in welk topic gaan neerzetten.
Algemene zaken betreffende een race in het f1 topic en enkel loze kreten en updates in het 'weekend' topic...?
Er mag best over 'Barcelona', 'Monaco', 'Canada', 'Bakoe', etc gepraat worden in het algemene topic. Alleen wel op de normale, 'on topic' manier. De Oeh's en Ah's en Biebers bewaren we voor de weekend topics...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Don't mention his name. :P

Het weekendtopic is dicht, zoals Orion al stelt, kan tussendoor gewoon in het F1-topic verder gegaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Is het misschien handig om alvast het volgende topic te openen en vervolgens te sluiten? Dan kunnen de linkjes al meteen goedgezet worden en kan men alvast bookmarken tot ie weer open gaat. Dan krijg je niet elke keer de "waar is het topic ook alweer"-vragen (of een stuk minder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Wat is het nut van linken en bookmarken naar een topic dat pas over 1,5 week open gaat? Dat lijkt me eerder verwarrend dan "handig".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Het topic kan ik wel aanmaken, alleen kan men er dan nog niet bij. Daar hebben we een 'special place' voor. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
Hoeveel posts stonden nu in het Monaco Topic 1000+ toch?
Kan je ook nog zien hoeveel daarvan 1 (oke soms 2) lettergrepen bevatte?

Ik kon het mooi achterwege laten na de race gelukkig. _/-\o_

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Er staan 2.785 posts in. Met een Verstappen aan de finish zouden het er zo 1.000 meer zijn geweest denk ik. :+

Je kan het overigens zelf gewoon zien onderaan de lijst met topics voor ASP: Actualiteit, Sport & Politiek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Toch leuk hoe stilletjes van alle partijen het geklaag hier plots(bijna) is opgehouden >:)

Eerlijk gezegd vind ik dat het boven verwachting goed gegaan is met deze 2 topics! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
Señor Sjon schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 12:13:
Er staan 2.785 posts in. Met een Verstappen aan de finish zouden het er zo 1.000 meer zijn geweest denk ik. :+

Je kan het overigens zelf gewoon zien onderaan de lijst met topics voor ASP: Actualiteit, Sport & Politiek
Ik keek even snel en zag het niet, sorry dacht dat hij al in een achterkamertje was gestopt. :+

Meer dan 2000, poeh dacht de laatste keer dat ik 1000+ zag staan, das een groot verschil.

[ Voor 9% gewijzigd door Ithric op 01-06-2016 12:26 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:20

Arfman

Drome!

Devian schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 12:21:
Toch leuk hoe stilletjes van alle partijen het geklaag hier plots(bijna) is opgehouden >:)

Eerlijk gezegd vind ik dat het boven verwachting goed gegaan is met deze 2 topics! _/-\o_
Ik niet, ik vind het ronduit kut dat je nu 2 topics moet volgen. Tijdens een race GoT ik niet dus het netto effect is nog steeds dat ik de eerstvolgende keer na de race gewoon op "laatste pagina" klik in mijn bookmarks. Rendement 0,0 voor mij.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:23

Wom

Gevoelsmatig is het vreemd dat er nog geen topic voor Canada is, maar ik snap de overweging waarom. De opzet an sich heeft voor mij wel gewerkt. Zat niet op GoT tijdens de race, dus de slowchat tijdens de race zeg ik niet. Enkel wat nuttige postings na de race, iets waar mijn interesse meer bij ligt.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Arfman schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 13:49:
[...]

Ik niet, ik vind het ronduit kut dat je nu 2 topics moet volgen. Tijdens een race GoT ik niet dus het netto effect is nog steeds dat ik de eerstvolgende keer na de race gewoon op "laatste pagina" klik in mijn bookmarks. Rendement 0,0 voor mij.
Eens... plus dat ik ook telkens bij een nieuw topic moet aanhaken. Kan dat niet geautomatiseerd worden? Dat alle delen in je myreact naar voren komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het is inderdaad vreselijk dat je eens in de twee weken bij een nieuw topic moet aanhaken. Je snapt toch hopelijk wel dat we geen devtijd gaan spenderen aan een dergelijke FWP?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Bookmarks ftw, dus dat is geen probleem. Blijft het feit dat ik het irritant vind om steeds 2 topics te volgen maar goed.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Arfman schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 15:14:
Bookmarks ftw, dus dat is geen probleem. Blijft het feit dat ik het irritant vind om steeds 2 topics te volgen maar goed.
Alsjeblieft, alles op 1 plek :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

gambieter schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 14:27:
Het is inderdaad vreselijk dat je eens in de twee weken bij een nieuw topic moet aanhaken. Je snapt toch hopelijk wel dat we geen devtijd gaan spenderen aan een dergelijke FWP?
Verschrikkelijk; nee. Maar wel een achteruitgang t.o.v. de oude situatie.
Moet nu actief op zoek naar een topic wat ik anders vanzelf gezien zou hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Devian schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 12:21:

Dat komt omdat ik onderhand weet dat het toch geen zin meer heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik heb in de sluitpost aangegeven dat je vanaf Canada een topicserie hebt, dus je kan telkens via de controls naast de titel naar het laatste topic gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Señor Sjon schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 21:06:
Ik heb in de sluitpost aangegeven dat je vanaf Canada een topicserie hebt, dus je kan telkens via de controls naast de titel naar het laatste topic gaan. :)
Begrijp ik het dan verkeerd?
Dan moet je toch nog eerst het oude topic zoeken? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

MikeyMan schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 22:12:
[...]

Ja, maar geef het nou maar op. Dit is besloten ergens door iemand dus nu gaan we het zo doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het zal ook in de topicwaarschuwing staan. Maar ja, je zal misschien wel twee keer moeten klikken, zware arbeid.

Sorry hoor, maar nu ben je erg aan het overdrijven en als je serieus wil worden genomen, dan toch svp ietsjes minder dramaqueen doen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Niks dramaqueen... ik vond het niet nodig en vind de huidige opzet minder fijn. De keuze is gemaakt blijkbaar, en daar zullen we het mee moeten doen.

Was gewoon een serieuze vraag. Heb de serie functionaliteit nooit gebruikt, en zie er in huidige vorm ook de toegevoegde waarde niet van in.

Lijkt me qua functionaliteit nuttiger als dan ook het nieuwe deel in je myreact verschijnt als je in één van de delen hebt gereageerd.

[ Voor 18% gewijzigd door MikeyMan op 01-06-2016 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

MikeyMan schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 22:31:
Lijkt me qua functionaliteit nuttiger als dan ook het nieuwe deel in je myreact verschijnt als je in één van de delen hebt gereageerd.
Dan doe je een voorstel in Mooie Features. Maar hier klagen over hele kleine ongemakjes gaat echt niet helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

MikeyMan schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 22:31:
gambieter schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 22:35:
[...]

Dan doe je een voorstel in Mooie Features. Maar hier klagen over hele kleine ongemakjes gaat echt niet helpen.
offtopic:
Men is v.z.i.w. zelfs al bezig met functionaliteit die dat mogelijk maakt, dus dit 'probleem' lost zich als het goed is een keer op ;)

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

gambieter schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 22:35:
[...]

Top reactie van een modje die reageert op de vraag van een user d:)b

Jij mag het gezeur vinden, jij mag het overbodig vinden, maar dat zou je als professional niet moeten laten blijken aan een gebruiker. Je naam staat in rode letters en dus spreek je namens Tweakers.net B.V./VNU Media B.V. Vroeger, toen Tweakers nog een echt techforum was welke 100% gerund werd door vrijwilligers (tot aan Femme aan toe) kon dit prima. Tegenwoordig, met de commerciële manier waarop T.net gerund wordt, mag je ook van de moderators meer professionaliteit verwachten.

Ondertussen hou ik gewoon 2 topics bij in mijn bookmarks. Ideaal is het niet maar het kan blijkbaar niet anders.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Nou nee, als mensen tot in den treure blijven klagen over kleinigheidjes, dan mogen we ze dat best vertellen. Dit is niet de McDonalds waar je je kunt afreageren op het baliepersoneel omdat je je belangrijk wilt voelen.

Deal with it dat je wensen niet vervuld worden, that's life. Maar hier blijven klagen dat je je iets moet aanpassen gaat niets opleveren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Tot in den treure en "kleinigheidjes". Zegt alweer genoeg. Klim eens uit je ivoren toren. Daar heb je onderhand lang genoeg gezeten.

De manier zoals jij je als modje gedraagt is nu precies het typische voorbeeld van iemand die te lang op een bepaalde positie heeft gezeten. Totaal geen inlevingsvermogen, je zin doordrukken, en alles wat een ander belangrijk vind bestempelen als een "kleinigheid".

Ik heb het een aantal weken terug al gezegd, en ik blijf erbij dat mods en admins maar een x tijd dat werk zouden mogen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
MikeyMan schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 22:12:
[...]

Die staat in je MyReact bij de topics waar je ooit gereageerd hebt, dus kan je zo naar de volgende als je wilt. En anders is het het bovenste topic in ASP. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gambieter schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 12:20:
Maar hier blijven klagen dat je je iets moet aanpassen gaat niets opleveren.
Ik had het idee dat deze topic hier nou juist voor is (terugkoppeling). Goed om te zien hoe de mods hier nu echt over denken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat klopt. Maar is één nieuw topic eens in de twee weken aanklikken nou echt zo bizar veel moeite als sommigen doen voorkomen?

[ Voor 9% gewijzigd door Señor Sjon op 02-06-2016 15:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het toverwoord is "blijven klagen". En als je dan aangeeft dat ze voorstellen kunnen doen in Mooie Features, dan is het ook weer niet goed. Dus ja, dat zie ik meer als het klagen om te kunnen klagen, en niet constructief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Señor Sjon schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 15:43:
Dat klopt. Maar is één nieuw topic eens in de twee weken aanklikken nou echt zo bizar veel moeite als sommigen doen voorkomen?
Het is gewoon irritant en onnodig. Alles in één topic is veel overzichtelijker. Nu mis je zaken uit een van beide topics (omdat je een topic volgt en de andere vergeet). Zo worden zaken soms onnodig herhaald. Posts in het verkeerde topic, of men is niet duidelijk waar het moet. Enzovoort.

Je kan je ook afvragen of het zoveel moeite is voor die handvol mensen die zich er aan storen om over de slowchat heen te lezen? Of het topic gewoon niet te lezen tijdens een GP.

Het is een kleinigheidje of een klein ongemakje deze FWP, waar je ietsjes minder dramaqueen over zou kunnen zijn.*

*een kleine selectie uit de retoriek van een bepaalde mod..
gambieter schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 15:56:
Het toverwoord is "blijven klagen". En als je dan aangeeft dat ze voorstellen kunnen doen in Mooie Features, dan is het ook weer niet goed. Dus ja, dat zie ik meer als het klagen om te kunnen klagen, en niet constructief.
Daar is dit topic toch voor? Ik mag toch aannemen als mensen blijven klagen dat dit een teken aan de wand is voor jullie? I.p.v. dit probleem te kleineren en zo weg te wuiven?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2016 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik zie hier overigens meer dan een handvol mensen die het een verademing vinden dat ze een doorlopende discussie ook tijdens een raceweekend kunnen voeren in het algemene topic, zonder dat deze discussie 25(!) pagina's stilligt tussen de FP's, Q en race door.

Overigens is het al jaren beleid in General Chat om minder met grote topics te werken. Doorzoekbaarheid is een hel en je krijgt heel snel kliekvorming met regulars in een topic.

[ Voor 28% gewijzigd door Señor Sjon op 02-06-2016 16:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Devian
Eerlijk vind ik het "melden" over dat het vervelend is om 2 topics te hebben een beetje een non-argument.
Alsof je hier op Tweakers alleen maar het F1 topic volgt.

Ik heb meerdere actieve topics die ik volg, ik moet hier dagelijks al meerdere topics open klikken... ik kan mij inderdaad niet voorstellen hoe groot de ramp is dat er in dat lijstje elk race-weekend daar 1 extra topic bij staat.

Zoals Senor Sjon aangeeft, in het algemene topic blijven interessante discussies nu gewoon doorlopen, ipv dat ze volledig ondersneeuwen/stilvielen doordat het racegepraat er tussendoor kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Om het hier niet alleen over F1 te laten gaan: Het Themaforum: Sportzomer is nu geopend :)

Nu staat er alleen nog EK2016 topics, maar het is ook voor Olympische Spelen in Brazilie, Tour de France en andere zomerspektakels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:52

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik vind twee topics ook een nadeel hoor, maar dit werkt wel een stuk beter dan één topic waarin krampachtig met vage regels het een soms wel en soms niet mag en er constant moeilijk wordt gedaan over dat er veel aandacht is en soms een onderwerp enorm onder belangstelling tsaat. Nu is er gewoon een topic waarin je de race samen met medestanders kan beleven met een behoorlijke laissez faire moderatie tactiek (wat ik erg prettig vind) en een topic waarin dat niet gebeurt.

Alleen is er soms wat overlap. En je moet twee topics lezen. Ik vind dit eerlijk gezegd beter dan dat constante halfbakken ingrijpen.

[ Voor 18% gewijzigd door JvS op 03-06-2016 17:09 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Señor Sjon schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 15:43:
Het is natuurlijk logisch wanneer je bij de hypotheken afdeling van de bank werkt dat wanneer je het over verzekeringen hebt je in een andere ruimte moet gaan staan.
Señor Sjon schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 16:12:
Doorzoekbaarheid is een hel en je krijgt heel snel kliekvorming met regulars in een topic.
Laten we vooral geen vrienden maken op tweakers.

Elke discussie moet informatief, objectie, gestructureerd, juist geordend en vooral productief zijn. (volgens mij ben ik synergetisch vergeten.)

Elke vorm van emotie, spontaniteit, saamhorigheid, niet-volledig-geinformeerdheid moet ten alle tijden bestreden worden of in het correcte gebied geplaatst worden waain de emotie, enzzz... weer feitelijk terecht tot zijn recht kan komen.

Op topic/onderwerp sorteren is prima, sorteren op gedrag/beleving is ...vul zelf maar in... .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ehm, je kan toch gewoon redelijk losgaan in een raceweekend topic? Het blijft een forum natuurlijk, geen open chat waarbij hashtags alles maar op de juiste plek moeten zetten. :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

enchion schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 18:45:
[.Blah.]

Op topic/onderwerp sorteren is prima, sorteren op gedrag/beleving is ...vul zelf maar in... .
Heb je überhaupt een beetje in de gaten waar het om gaat of kwam je hier gewoon blaten omdat het kan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 15:55

ATS

Señor Sjon schreef op maandag 06 juni 2016 @ 22:04:
[Mbr]Zullen we de potentiële Hollandse GP circuits in een nieuw topic voortzetten? :)[/]
(en deed dat hier)
Eh... nee. Zullen we dat niet doen? Wat is nu het probleem? Dat je races afsplitst van het hoofd topic, soit. Dat zijn tientallen pagina's met posts. Maar die paar posts over wat er zou kunnen voor een Nederlandse GP? Dat sterft toch snel genoeg weer uit als de GP koorts tegen het einde van de week weer toe gaat nemen met de race in Canada aanstaande?

Mensen klagen hierboven al over twee topics (we hebben er in feite al drie, met het "waar te kijken" topic er bij), en nu wil je nog een sub-onderwerpje in een eigen topic onderbrengen? :N

[ Voor 32% gewijzigd door ATS op 06-06-2016 22:46 ]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• friggler
ATS schreef op maandag 06 juni 2016 @ 22:42:
[...]

(en deed dat hier)
Eh... nee. Zullen we dat niet doen? Wat is nu het probleem? Dat je races afsplitst van het hoofd topic, soit. Dat zijn tientallen pagina's met posts. Maar die paar posts over wat er zou kunnen voor een Nederlandse GP? Dat sterft toch snel genoeg weer uit als de GP koorts tegen het einde van de week weer toe gaat nemen met de race in Canada aanstaande?

Mensen klagen hierboven al over twee topics (we hebben er in feite al drie, met het "waar te kijken" topic er bij), en nu wil je nog een sub-onderwerpje in een eigen topic onderbrengen? :N
Inderdaad! Persoonlijk vind ik het echt niet nodig om hier een apart topic voor te openen. Tweakers komt sowieso al om in de topics en verschillende subfora dat er gewoon totaal geen overzicht meer is waar je met iets moet wezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Er gingen genoeg posts over en een stuk of 5 reports dat het met de oog op de toekomst wel een eigen topic waard kon zijn. Vandaar de VRIENDELIJKE suggestie. Geen rode modbreaks, geen geknipte of verwijderde teksten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• friggler
Señor Sjon schreef op maandag 06 juni 2016 @ 23:13:
Er gingen genoeg posts over en een stuk of 5 reports dat het met de oog op de toekomst wel een eigen topic waard kon zijn. Vandaar de VRIENDELIJKE suggestie. Geen rode modbreaks, geen geknipte of verwijderde teksten.
Er is niemand die zegt dat het niet vriendelijk was toch? Al moet ik wel toegeven dat ik de blauwe teksten toch altijd enigszins dwingend vind overkomen (maar dat staat totaal los van deze "discussie").

Er zijn inderdaad veel posts over (geweest), maar om daar nu meteen een apart topic voor te openen dat na een tijdje dan toch weer doodbloed, omdat alles wel gezegd is dat gezegd kan worden over dit onderwerp vind ik zelf een beetje overdreven.
Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.