Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:52

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het probleem is dat het allemaal zo ontzettend random lijkt te zijn en dat het ingrijpen allemaal meer uit een persoonlijke mening / ergernis of random reageren op TR's komt dan uit het daadwerkelijk beheren van het topic. Er wordt geen enkele regel overtreden, mensen vliegen elkaar niet in de haren, af en toe morrelt er iemand iets (want niet iedereen vind dit leuk), maar er loopt niets uit de hand. Maar toch moet er worden ingegrepen en daarmee worden een soort "semi regels" gecreerd. Ik kan me daar wel aan storen.

ALs ik nu een filmpje plaats, wordt dat dan weg geedit? Want er is net voor gewaarschuwd. En ebt die regel dan na twee dagen weer weg ofzo? En gaan andere gebruikers die graag meldingen maken (die zijn er) dat wel onthouden hebben er een TR voor plaatsen? En moet je daar dan weer wat mee? Zomaar wat gedachten die ik er bij heb dat dit eerder verstorend dan helpend is.

Het is allemaal zo random en juist door het vele ingrijpen creeer je een soort "Must control" gevoel en gaat iedereen zich aan vanalles storen. Anders gezegd: Moderator ingrijpen zorgt in dat topic voor meer negatieve dan positieve bijdrage naar mijn idee. En ja, daar kan ik me erg aan storen. Juist omdat ik het ook jaren ben geweest.

[ Voor 13% gewijzigd door JvS op 23-05-2016 17:00 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wat zeker niet helpt is zo overdreven boehoehoe doen omdat er een keertje een modbreak staat die mensen eraan herinnert dat het best even wat minder kan. Als je wilt helpen, reageer dan constructief en dat is het niet als je zo hyper doet als in JvS in "Actualiteit, Sport & Politiek - Terugkoppelingtopic".

Er is tot nu toe helemaal niet geknipt, behalve als iemand (weer) om auteursrechtelijk beschermd materiaal ging vragen, zoals dat forumbreed gewoon wordt gedaan.

Maar nogmaals: waarom wil jij geen enkele rekening houden met de mensen die graag wat informatiefs over F1 willen lezen, en dat momenteel niet kunnen omdat er 500 oneliners staan? Het topic is compleet nutteloos voor die groep mensen, en die worden nu weggejaagd.

[ Voor 39% gewijzigd door gambieter op 23-05-2016 17:05 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:45

Fiber

Beaches are for storming.

Met JVS. En dat er soms echt off topic rotzooi geplaatst wordt die dan wel weer blijft staan. (Over het privé leven van Hamilton bijvoorbeeld, recent, maar tijdens race weekends nog veel meer.)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Fiber schreef op maandag 23 mei 2016 @ 17:03:
Met JVS. En dat er soms echt off topic rotzooi geplaatst wordt die dan wel weer blijft staan. (Over het privé leven van Hamilton bijvoorbeeld, recent, maar tijdens race weekends nog veel meer.)
Dat interesseert mij ook geen reet, maar het hoeft zeker niet weggehaald te worden. Ik lees er wel overheen.

@Gambieter, ik probeer al twee jaar constructief te doen en erachter te komen wat er nou allemaal mis gaat, maar de QR moet uit en veel berichten wordt nog steeds als "Heel erg" gezien zonder echte reden (ja, niet iedereen vindt alle onderwerpen evenleuk en het eeuwige tweakers cliche, 'het niveau')

[ Voor 32% gewijzigd door JvS op 23-05-2016 17:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Fiber schreef op maandag 23 mei 2016 @ 17:03:
Ja, en als dat wordt weggehaald komt er weer iemand anders huilen hier. En we mogen van JvS ook geen modbreak plaatsen om dat soort posts te voorkomen, want stel je voor, er wordt gemodereerd.

Wat er ook wordt gedaan, er zal altijd wel iemand wat te zeuren hebben.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 16:14
@JvS
En de laatste 9 jaar ben je al geen mod meer... ;) Inmiddels hebben we een hele SocialMedia revolutie achter de rug waarbij iedereen overal maar wat neerplempt. Ja, ik denk ook aan mensen die niet 24/7 in dat topic zitten en niet 2-300 posts willen bijlezen die meer als gekeuvel/slowchat beschouwd kunnen worden. We hebben het eerder al gehad met bijvoorbeeld het grote aanbiedingentopic. Daar werd ook de slowchat de norm en de rest sneeuwde onder. Uiteindelijk is daar veel harder ingegrepen.

Voor je gemoedsrust, mijn acties in het topic vandaag:
max in "[F1] Seizoen 2016 - Deel 2" plaatje van twee Mercedessen in de grindbak met een zee van smilies zonder tekst. Post geknipt.
Jackal131 in "[F1] Seizoen 2016 - Deel 2" referral eruit gesloopt
JackBol in "[F1] Seizoen 2016 - Deel 2"
Hierna een mbr voordat alle inhaalacties van YT hier terecht komen.

Is dit het drama waar je het over hebt inclusief 8)7 ?

@Fiber
Dat privéverhaal van Hamilton speelt omdat ie mogelijk de GP van Monaco zou kunnen missen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

gambieter schreef op maandag 23 mei 2016 @ 17:08:
[...]

Ja, en als dat wordt weggehaald komt er weer iemand anders huilen hier. En we mogen van JvS ook geen modbreak plaatsen om dat soort posts te voorkomen, want stel je voor, er wordt gemodereerd.
Ja inderdaad, stel je voor er wordt gemodereerd. Het probleem is niet dat het forum gemodereerd wordt, maar hoe en met welke gedachte erachter. Moderaties zorgen in elk geval steevast voor offtopic reacties en veel irritatie.

Zolang er geen regels overtreden worden, hoef je niet te modereren. Je moet niet modereren op ergernissen, of "te veel berichten" maar op overtreden van regels. Ik vind vooral dat "er zijn teveel berichten" argument zo enorm stom. Daarmee ga je dan random dingen weg editten? Dat is toch geen beleid...

Mensen komen hier om samen hun passie te delen. Die passie is nu even heel erg populair, dus er zijn veel berichten. Er zijn ook veel mensen die dat topic met veel plezier lezen. Ik snap dat er best mensen daarover kunnen zeuren, maar je kan niet iedereen tevreden maken. Het ergst vind ik nog wel dat de mensen die enthousiast meedoen aan het topic dan als Hooligans worden weggezet en de mensen die af en toe een berichtje plaatsen en het allemaal wel erg veel bijlezen vinden, worden gezien als de haute-user, waarvoor wel even alles aangepast zal worden... want " dit is niet bij te houden". Ga je heel twitter ook leeg editten, want niet bij te houden?

Maak gewoon duidelijke regels. Modereer alleen op die regels en niet op allerlei ad hoc ergerenissen. En als je regels bedenkt, doe dat dan met solide argumenten en bedenk dat het forum er niet is voor moderators, maar dat jullie er zijn voor het forum. Dat is eigenlijk alles wat ik wil zeggen.

[ Voor 33% gewijzigd door JvS op 23-05-2016 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Señor Sjon schreef op maandag 23 mei 2016 @ 17:09:
[...]

@Fiber
Dat privéverhaal van Hamilton speelt omdat ie mogelijk de GP van Monaco zou kunnen missen.
Dat kan dan ook prima even feitelijk genoemd worden, geen probleem. Maar om dan bijvoorbeeld een soort 'all caps krantenkoppen poll' te gaan doen en zo gaat mij drie stappen te ver... O-)

( JackBol in "[F1] Seizoen 2016 - Deel 2" )

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

JvS schreef op maandag 23 mei 2016 @ 17:12:
Ik vind vooral dat "er zijn teveel berichten" argument zo enorm stom.
Leuke stroman. Het argument is dat er zoveel inhoudsloze slowchat berichten zijn, waardoor iemand die geinteresseerd is in F1, dat topic momenteel maar beter kan mijden. Het is als F1 willen kijken en de huiskamer komt vol te staan met mensen die overal doorheen kleppen, voor het scherm gaan staan etc.

De kwaliteit van de bijdragen is niet eens laag meer te noemen. En dat is waar het om gaat. Niet om het aantal, maar om de kwaliteit. Het is nu als het iBOOD slowchattopic. Alsof men bang is dat het topic dicht gaat als er 5 seconden niet gepost is.
Ga je heel twitter ook leeg editten, want niet bij te houden?
Twitter is er voor opgezet, het forum niet. Van mij mogen mensen die slowchat op twitter zetten, of op facebook.
Fiber schreef op maandag 23 mei 2016 @ 17:19:
Dat kan dan ook prima even feitelijk genoemd worden, geen probleem. Maar om dan bijvoorbeeld een soort 'all caps krantenkoppen poll' te gaan doen en zo gaat mij drie stappen te ver... O-)

( JackBol in "[F1] Seizoen 2016 - Deel 2" )
Dus er moet wel gemodereerd worden op wat jij vervelend of oninteressant vind?

[ Voor 30% gewijzigd door gambieter op 23-05-2016 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

JvS schreef op maandag 23 mei 2016 @ 16:57:
Er wordt geen enkele regel overtreden
JvS schreef op maandag 23 mei 2016 @ 17:12:
[...]
Zolang er geen regels overtreden worden, hoef je niet te modereren. Je moet niet modereren op ergernissen, maar op overtreden van regels.
Volgens mij hebben we al sinds jaar en dag regels dat reacties on-topic dienen te zijn en een nuttige bijdrage aan de discussie. Ik denk dat het een hele valide vraag is in hoeverre een post met daarin enkel een filmpje van vorig jaar, zonder enige verdere opmerking/discussie of enige directe relevantie voor de posts erboven een zinvolle toevoeging is aan een topic.

Post je zo'n filmpje met daarbij een stuk aanzet tot discussie over in hoeverre inhalen op Monaco realistisch is (zoals het artikel op F1.com), dan is het een heel ander verhaal.

Juist doordat iedereen elke scheet omtrent F1 maar in dat topic dumpt, maakt dat topic een steeds minder prettige plek om daadwerkelijk over F1 te praten. Volgens mij zijn we al best relaxt in wat we toelaten in dat topic, ik snap wat dat betreft het onbegrip van mijn collega's over de heisa die je hierover maakt.

[ Voor 20% gewijzigd door Orion84 op 23-05-2016 17:29 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

gambieter schreef op maandag 23 mei 2016 @ 17:20:

[...]

Dus er moet wel gemodereerd worden op wat jij vervelend of oninteressant vind?
Nee. Gewoon heel simpel wat strikter letten op wat on topic en off topic is. Die filmpjes waren on topic in mijn ogen. Die 'poll' off topic.

Maar we vallen in herhaling. Waar ik me aan stoor is dat het beleid niet consequent is. Soms lijkt vrijwel alles te mogen en soms weer bijna niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Fiber schreef op maandag 23 mei 2016 @ 17:29:
[...]

Maar we vallen in herhaling. Waar ik me aan stoor is dat het beleid niet consequent is. Soms lijkt vrijwel alles te mogen en soms weer bijna niks.
Dat zal ook een beetje samenhangen met de snelheid van dat topic en het al dan niet online zijn van een moderator. De ene keer valt iets direct op en wordt er op geacteerd, de andere keer ontsnapt het even aan de aandacht en is het een paar uur later al niet bijster nuttig meer om er nog wat aan te doen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

En als je nu ziet wat er mis gaat als er een dag niet gemodereerd wordt, geeft dat niet te denken dat dat wellicht best wel een goede tactiek kan zijn? Mijn theorie is dat je daarmee ook de enorme stroom aan TR;s die er vast zal zijn over elke ergernis automatisch wat mee in zal dammen.

Ik snap dat er geen streams geplaatst mogen worden, en dat er geen ruzie gemaakt moet worden, en dat als het onderwerp overgaat in hoe harde ruften je laat als je F1 aan het kijken bent, dat dat ook niet echt de bedoeling is (dat is offtopic) dus dat enige mate van modereren best wel goed kan zijn. Maar nu is alles zo subjectief en willekeurig. De een vindt teveel Max verstappen irritant, de ander vind het prive leven van Hamilton niet boeiend, weer een ander vindt die filmpjes niet leuk. En een moderator gaat nu inhoudelijk beoordelen welk bericht wel en welke niet ontopic is.

Dat is gewoon redigeren en niet modereren. En volgens mij moeten mensen gewoon niet zo zeuren. Lees niet wat je niet wilt lezen. Gaat het te snel? Ja helaas, het is een populair onderwerp. Vind je de escapades van Hamilton niet boeiend? Of welke sport het meeste kracht gebruikt? Of hoe de ontbranding van een F1 motor werkt? Heel vervelend, maar het is allemaal ontopic, alleen niet allemaal even interssant voor iedereen. Probeer niet te modden op wat je zelf interessant lijkt onder de noemer 'ontopic'. En probeer ook niet vol te houden dat elk bericht interessant of discussie ontlokkend moet zijn, want dat is gewoonweg niet waar (90% kan je dan wel weghalen en dat wil je niet).

Leef en laat leven. Laat dat topic gewoon doen wat dat topic doet. Stel normale hanteerbare regels en handhaaf die. Nu staan er een stel vage regels gebaseerd op "slowchat is slecht, want dat vinden sommige mensen vervelend" en dat is gewoon niet echt handhaven, maar pure willekeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:40
JvS schreef op maandag 23 mei 2016 @ 17:58:
..En volgens mij moeten mensen gewoon niet zo zeuren. Lees niet wat je niet wilt lezen. Gaat het te snel? Ja helaas, het is een populair onderwerp. Vind je de escapades van Hamilton niet boeiend? Of welke sport het meeste kracht gebruikt? Of hoe de ontbranding van een F1 motor werkt? Heel vervelend, maar het is allemaal ontopic, alleen niet allemaal even interssant voor iedereen. Probeer niet te modden op wat je zelf interessant lijkt onder de noemer 'ontopic'. En probeer ook niet vol te houden dat elk bericht interessant of discussie ontlokkend moet zijn, want dat is gewoonweg niet waar (90% kan je dan wel weghalen en dat wil je niet).
..
Perfect verwoord imho.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Voor dit soort posts heeft Tnet juist de duimpjes geïntroduceerd. :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:40
Hippocampus schreef op maandag 23 mei 2016 @ 19:29:
[...]

Voor dit soort posts heeft Tnet juist de duimpjes geïntroduceerd. :>
Voor dit soort posts heeft Tnet juist de topicreport geïntroduceerd. :>

;) Maar zonder gekigheid, ging me om de alinea die ik quote, de rest van de post vind ik minder :+

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polbeer91
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-08 13:00
Señor Sjon schreef op maandag 16 mei 2016 @ 12:22:
[...]

Omdat de IRC er al in staat? :p
Is het een idee om dit iets te verduidelijken?
Nu staat er alleen "IRC: http://irc.tweakers.net/f1 "
Als je niet weet wat IRC betekent ga je hier dus nooit in kijken.
Misschien als je er iets positiefs van maakt in de zin van 'Deel tijdens het kijken je emoties in de gezellige chat' ofzo dat je dan meer mensen daar naartoe krijgt.

Steam

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Señor Sjon
We hebben intern het een en ander overlegd en willen het volgende doen met de F1-topics:
F1 2016 - Deel xx: nieuws en discussie
En dan per raceweekend het volgende format
F1 2016 - 06: GP van Monaco
F1 2016 - 07: GP van Canada
F1 2016 - 08: GP van Azerbeidjan Europa
etc.
Raceweekend topics worden geopend op de donderdag voor de race en in principe weer gesloten op de dinsdag na de race.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 13:45

Bergie

Lekker belangrijk...

Lijkt me een prima opzet d:)b In ieder geval de moeite waard om te proberen

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-08 12:52
Opzich een goed plan, om de clutter te beperken. Ik ben wel bang dat de weekend topics slow chat topics gaan worden. En dat nieuws gewoon overal wordt geplaatst waar op dat moment discussie is. Vooral aangezien er tijdens de weekenden vaak het meeste nieuws komt.

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:05
En vanwaar deze keuze? Om het slowchatten in het normale topic tegen te gaan?

Lijkt me erg lastig om te voorkomen aangezien actualiteiten vaak ook verband houden met een GP weekend, dat wordt dus een hoop werk voor de moderators :D

Persoonlijk vind ik het wel fijn/handig om alles in één topic te kunnen lezen, de minder nuttige berichten scroll ik wel overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07:54
B-Real schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 09:24:
En vanwaar deze keuze? Om het slowchatten in het normale topic tegen te gaan?

Lijkt me erg lastig om te voorkomen aangezien actualiteiten vaak ook verband houden met een GP weekend, dat wordt dus een hoop werk voor de moderators :D

Persoonlijk vind ik het wel fijn/handig om alles in één topic te kunnen lezen, de minder nuttige berichten scroll ik wel overheen.
+1 maar het is het proberen wel waard.

[ Voor 3% gewijzigd door Snowhite0901 op 25-05-2016 09:27 ]

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Het probleem is een beetje dat er twee kampen zijn. ;) Nog steeds blijft vanzelfsprekend het verzoek om er geen iBood hunttopic van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoKo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-09 10:00
Aangezien Monaco al op donderdag de VT heeft, gaat het Monaco dan vandaag al open? We hebben natuurlijk de persconferentie te bespreken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ik vind 1 topic ook beter, maar begrijp de (m.i. kleinere) groep die er last van heeft als we losgaan ook wel.
Vind het wel jammer dat er niet even wordt afgewacht of de Max-storm iets gaat liggen, maar dit besluit nu al valt.

Verder ben ik tegen losse topics elk raceweekend. Hoe gefragmenteerd wil je het hebben?

Ik opteer voor een raceweekend topic dat altijd open is en waarnaar wordt gelinkt vanuit de topicwarning van het algemene topic.

Lekker eenvoudig houden zo'n wijziging please!

Ohja, en blijft overeind dat erg off topic of erg slowchat nog steeds wel mag worden gemod.

[ Voor 19% gewijzigd door albino71 op 25-05-2016 09:33 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05-2022
WoKo schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 09:29:
Aangezien Monaco al op donderdag de VT heeft, gaat het Monaco dan vandaag al open? We hebben natuurlijk de persconferentie te bespreken.
En de persconferentie is vandaag natuurlijk.

edit. Ik vindt het een goed idee en lijkt me een goed plan voor de race weekenden maar hoe wil je omgaan met beelden(legaal) die soms later na het race weekend langs komen?

[ Voor 23% gewijzigd door Axente op 25-05-2016 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:42
Señor Sjon schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 09:18:
We hebben intern het een en ander overlegd en willen het volgende doen met de F1-topics:
F1 2016 - Deel xx: nieuws en discussie
En dan per raceweekend het volgende format
F1 2016 - 06: GP van Monaco
F1 2016 - 07: GP van Canada
F1 2016 - 08: GP van Azerbeidjan Europa
etc.
Raceweekend topics worden geopend op de donderdag voor de race en in principe weer gesloten op de dinsdag na de race.

Lijkt mij goed om te proberen!

Let wel op dat Monaco 1 dag eerder begint (Normaal begint het race-weekend op vrijdag, Monaco begint op donderdag). Dus misschien dat dat topic vast nu al kan ;).

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat van de persco weet ik, Monaco is dan ook de uitzondering. :P
albino71 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 09:29:
Ik vind 1 topic ook beter, maar begrijp de (m.i. kleinere) groep die er last van heeft als we losgaan.

Vind het wel jammer dat dit besluit nu al valt en niet even wordt afgewacht of de Max-storm iets gaat liggen.

Verder ben ik tegen losse topics elk raceweekend. Hoe gefragmenteerd wil je het hebben?
Ik opteer voor een raceweekend topic dat altijd open is en waarnaar wordt gelinkt vanuit de topicwarning van het algemene topic.
Lekker eenvoudig houden zo'n wijziging please!
Ik verwacht dat de max-mania alleen maar erger wordt en dat zo ook het aantal mensen in een topic toeneemt. Als zelfs de NPO zich ermee gaat bemoeien, dan wordt het bereik enorm vergroot. Opeens ben je niet meer de gekke F1-fan die al die jaren stug bleef doorkijken. :P

Ik weet dat mensen een hekel hebben aan verschillende topics (want niet in MyReact en elke keer een ander topic bijhouden), maar daar zijn bookmarks voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Obv aannames ga je zo'n beslissing maken?

En waarom zoveel losse topics dan? Wat is de reden daarvoor?

[ Voor 30% gewijzigd door albino71 op 25-05-2016 09:35 ]

Te koop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Gezien het tempo maakt het niet veel uit of er een verzameltopic of een topic per raceweekend. ;) Het huidige deel is nog geen 3 weken open en met één verreden race is ie al halverwege de 10k posts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05:41

ATS

Heel onhandig wat mij betreft, maar we gaan zien of het gaat werken. Ik denk dat het allemaal nogal gefragmenteerd wordt. En als er wat spectaculairs gebeurt, mag het nabespreken dan nog wel in het algemene topic? Of houdt dat op als het specifieke race topic gesloten wordt?

Als je het skippen van de slow-chat tijdens de events wil vergemakkelijken, maak dan een feature dat je tijdsblokken in het forum kan inklappen of zoiets.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-09 20:25
Mijn voorkeur is ook voor maar 1 topic - je moet er toch doorheen scrollen om de nuttige zaken eruit te vissen, ik doe dat liever in 1 topic dan in meerdere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Laatst online: 13-09 20:24
Goed idee :)

Misschien moet je dan het algemene topic ook sluiten als er een GP weekend is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
We kunnen het eerst een paar GP's proberen.

En ja, tuurlijk kunnen dingen nabesproken worden in het 'hoofdtopic'. De grote hausse is er dan wel vanaf. We hebben ook naar het forum van Autosport.com gekeken en die gebruiken een vergelijkbare opzet.

Over het sluiten van het algemene topic dubben we nog. Nieuws dat niet op die GP slaat moet ook gepost kunnen worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
Ik zou het algemen topic niet sluiten, een overkoepelend topic lijkt me nuttig, anders wordt het erg gefragmenteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 15:21
Lijkt me prima om het op te splitsen, vraag me alleen af of de Moderators het er niet heel druk mee gaan krijgen. Waar trek je de grens van wat in het algemene topic mag, en wat in het GP topic moet.

Daarnaast zou ik het dan wel handig vinden om in het algemene topic bijv. in de topicwarning een link te hebben naar de GP topics.

Misschien is het wat dat betreft een idee om tijdens de sessies het algemene topic te sluiten zodat alles in het GP topic moet? Dus niet het hele weekend dicht, maar alleen zodra er actie op de baan is. Het topic wordt tijdens die momenten vaak "misbruikt" als chat over de race, en dat zou dan mooi in het GP topic kunnen. Na de race het GP topic dan weer dicht; op die manier voorkom je dan dat bijv. een penalty voor een coureur op twee plaatsen besproken gaat worden.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Señor Sjon schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 09:42:

Over het sluiten van het algemene topic dubben we nog. Nieuws dat niet op die GP slaat moet ook gepost kunnen worden. :)
Logisch dilemma. Maar veel modwerk voor jullie omdat waarschijnlijk veel mensen in het algemene topic gaan posten. Maar misschien werkt het als je in het algemene topic een heel duidelijke verwijzing naar het GP topic staat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Even democratisch stemmen?

Poll: Wat willen we voor F1 topic opzet?
Zo laten; hype zwakt wel af
Raceweekend verzameltopic
Elk raceweekend een apart topic
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=397065&layout=6&sort=org
Ook een poll maken? Klik hier

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:23

Wom

Denk dat het iets is wat geprobeerd kan worden. Op andere fora heb ik een soortgelijke setup gezien, dus het kan zeker werken. Maar alles valt of staat met hoe de gebruikers er aan wennen natuurlijk :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
albino71 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 09:48:
Even democratisch stemmen?

Poll: Wat willen we voor F1 topic opzet?
Zo laten; hype zwakt wel af
Raceweekend verzameltopic
Elk raceweekend een apart topic
Tussenstand:
[afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Dude. Het is al besloten door de mods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ik zie het, het is al democratisch besloten idd....

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

Hoe kom je op het idee dat het hier een democratie is? :?

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
ssst. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

ATS schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 09:51:
[...]

Hoe kom je op het idee dat het hier een democratie is? :?
Hele andere discussie, maar waar zeg ik dat ik dat idee heb?

Maar goed, er werd verwezen uit het algemen topic, naar dit discussietopic.
Dan mag je verwachten dat we 'het er over hebben', en dat op basis van de uitkomst een beslissing wordt genomen.

Is dat zo gek om dat te verwachten?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:05
Is een chat (topic) tijdens de vrije trainingen/kwalificatie/race dan niet handiger?

Dan filter je automatisch de reacties op de drukste momenten (reacties op elk gereden rondje) er wel uit en dat zijn tevens de reacties waar velen na afloop van die sessies niet op zitten te wachten (denk ik).

De uitgebreidere evaluaties na afloop van die sessies vind ik persoonlijk wel weer interessant om te lezen over het algemeen en kunnen dus prima in het lopende topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

albino71 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 09:53:
[...]

Hele andere discussie, maar waar zeg ik dat ik dat idee heb?
Daar vandaan dus.
Maar goed, er werd verwezen uit het algemen topic, naar dit discussietopic.
Dan mag je verwachten dat we 'het er over hebben', en dat op basis van de uitkomst een beslissing wordt genomen.
Nee, daar staat
We gaan de format iets omgooien met betrekking tot de F1-topics.
Dat is een beslissing, geen uitnodiging tot discussie.
Is dat zo gek om dat te verwachten?
Ja, eigenlijk wel. Ik zou verwachten dat dit forum op zijn best gerund wordt als een meritocratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:52
Hmm opzich niet verkeerd. Maar wel 'vervelend' om meerdere topics in de gaten te houden.. zal veel crossposting komen waarschijnlijk. Maar goed om te proberen.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-09 15:54
ik verwacht inderdaad meer chaos dan nu... maar ja.. eerst eens zien/proberen dan maar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devian
ATS schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 09:56:
[...]

[...]

Daar vandaan dus.

[...]

Nee, daar staat

[...]

Dat is een beslissing, geen uitnodiging tot discussie.

[...]

Ja, eigenlijk wel. Ik zou verwachten dat dit forum op zijn best gerund wordt als een meritocratie.
Er is hier 2 weken lang gediscussieerd over de opzet van de topics. Waarbij meerdere users aangaven heil te zien in een los race-weekend topic (waaronder ik).

Vind het zeker het proberen waard, en vind ook dat de besluitvorming hierover goed gedaan is, en er zeker naar de users is geluisterd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• torx
  • Laatst online: 08:27
Wat irritant. Ik heb het Formule 1 topic in mijn bookmarks staan, een erg handige feature om mijn favoriete topics bij te houden. Nu moet ik dus elke GP het nieuwe topic opzoeken en in mijn bookmarks zetten? En na de GP kan ik hem weer verwijderen.

Honda CB750 Hornet :: Yamaha Fazer FZ6 SA (2011 - 2023) | F1Pool.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

We zullen daar een topicreeks van maken, zodat je altijd snel en makkelijk het nieuwste topic terug kan vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
De bookmark zakt vanzelf weg. Na de start van het tweede topic kan ik een topicreeks aanmaken en dan kan je vanaf de pijltjes rechts van de titel naar het laatste topic navigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik ervaar zelf niet echt een probleem, maar het is prima om iets te proberen als er vanuit het moderatie team wel problemen ervaren worden. Volgens mij is er vanuit de userbase niet echt een probleem voor de overgrote meerderheid.

Ik heb wel een beetje vrees voor dat dit gaat zorgen voor heel veel moderatie acties omdat berichten dubbel of in een verkeerd topic staan. Ik hoop dat dat gewoon wordt gedoogd. Anders is deze regel er eentje die juist heel veel "gedoe" gaat creëren in plaats van rust.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
We kunnen het in ieder geval gewoon proberen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ereaser
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-03 09:48
Señor Sjon schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 10:23:
Van proberen krijg je kinderen, in dit geval een hoop kinder-topics ;)

Maar ik denk dat dit wel de juiste aanpak is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayazis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:03
Ik zie er wel voordelen in. Het aantal pagina's groeide echt te snel laatste tijd. Aparte racetopics zorgt dan hopelijk voor wat minder clutter inderdaad in het hoofdtopic..
Lijkt me wel dat sommige dingen dan in beide topics voorkomen..? Zeker als het raceweekend geweest is, wel handig om de belangrijkste dingen ook in het gewone topic terug te kunnen zien. Maar dat loopt waarschijnlijk vanzelf wel.
Ben benieuwd.. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ATS

ATS

De laatste postings in het "algemene" topic zijn in elk geval al weer veel "interessanter"... Ik ben heel blij dat dat niet meer ondergesneeuwd raakt in het al het geklets over daadwerkelijke races.. :F

Waarom is de quickreply in het Monaco race topic nu eigenlijk ook weer weg? Dat uitzetten was toch om het algemene topic niet te laten exploderen?

[ Voor 20% gewijzigd door ATS op 25-05-2016 10:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:51
Aangezien er nu aparte topic zijn. Mag de Quick Reply dan weer aan?

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Ben op zich ook wel voorstander van quick reply in het race topic...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Zal ik een democratische poll hierover openen? :+

edit: ben voor quick reply in de raceweekend topics.

[ Voor 36% gewijzigd door albino71 op 25-05-2016 11:23 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:42
Misschien ook in het GP Monaco topic in de topic warning een link zetten naar het f1 topic en daar naar verwijzen voor tech en nieuws posts die niet perse aan deze race gerelateerd zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SnowDude
  • Laatst online: 13-09 18:52
Ik vind het maar onhandig, met meerdere aparte topics ga je dingen veel minder makkelijk terug vinden en ga je krijgen dat informatie meerdere keren gepost gaat worden.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
De topic splitsing is nu al irritant. Ten eerste moet ik nu 2 F1 topics in de gaten houden, ten tweede vraag ik me af waar de grens ligt. De nieuwe motor voor Red Bull en Renault, is dat algemeen nieuws? En het feit dat hij in Monaco al gebruikt wordt specifiek Monaco nieuws en dus in het race topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
albino71 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 11:23:
Zal ik een democratische poll hierover openen? :+

edit: ben voor quick reply in de raceweekend topics.
Ik ben voor slowchat & quickreply in het algemene F1 topic en een apart topic voor zeikerds die vinden dat het teveel over Max gaat / er teveel slowchat is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

TorX schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 09:59:
Wat irritant. Ik heb het Formule 1 topic in mijn bookmarks staan, een erg handige feature om mijn favoriete topics bij te houden. Nu moet ik dus elke GP het nieuwe topic opzoeken en in mijn bookmarks zetten? En na de GP kan ik hem weer verwijderen.
Dat zoeken valt (tijdens een race) wel mee hoor...:
  1. Klik: Active topics
  2. Klik: Bovenste topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Señor Sjon schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 10:23:
Ja mee eens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kenhas
  • Laatst online: 17-09 16:46
Apart topic per race weekend is te proberen. Zie er het nut (nog) niet van in maar kan nog komen. Race weekends zijn deel van de F1. En ik weet de reactie hierop en inderdaad, Max Verstappen is ook deel van de F1 ;)

Ik weet nu al dat ik die topics toch niet ga bekijken aangezien het 99% slowchat zal zijn.
edit:
Hoewel dat ik moet zeggen dat het tot nu goed meevalt.

Ik verwacht (maar hoop het zeker niet) dat mensen nu gewoon hetzelfde in twee topics gaan plaatsen. In het topic van het race weekend én in het algemene topic. Als dat dan gaat over uitleg waarom een motor is stuk gegaan, geen probleem. Als het gaat over Max die misschien verkouden is want iemand heeft op beelden gezien dat ie een papiertje in zijn handen heeft waarvan ze denken dat het kleenex is maar uiteindelijk een notitie papiertje blijkt te zijn, hoeft het voor mij niet.
Of het feit dat (zoals hierboven ook aangehaald) iemand kledij besteld heeft in bepaalde maten, hoef ik echt niet te weten.

Voor mij mocht er gerust een "Het Grote Max Verstappen Topic"-topic opgestart zijn. En daar mag dan ge-slowchat (of zoiets) zoveel men maar wil. Let wel, ik heb er alle begrip voor dat mensen enthousiast zijn en dat willen delen.Maar mijn mond viel open toen, in deel 1 tussen alle verstappen-berichten, iemand begon over de motor techniek en vervolgens opmerkingen kreeg dat dit te technisch was. Informatie over één van de hoofdonderdelen van F1-wagens hoorde dus niet thuis in het F1-topic 8)7

Gewoon mijn twee centjes ;) Zoals het nu loopt, hoeft het F1-topic voor mij niet meer. Ik lees (las) het om iets bij te leren over F1 en de techniek, niet om te weten wat voor kleur onderbroek Max Verstappen nu draagt. En ik weet dat het, voor moderators, zeer moeilijk is om een grens te trekken wat relevant is en wat niet.
Erapaz schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 11:44:
[...]

Ik ben voor slowchat & quickreply in het algemene F1 topic en een apart topic voor zeikerds die vinden dat het teveel over Max gaat / er teveel slowchat is :)
Tja, als mensen, die vinden dat F1 uit meer bestaat dan één persoon, zeikerds worden genoemd, zegt dat genoeg over het niveau van dat topic :O

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnowDude
Tja, mijn tweakers home page is mijn bookmarks pagina, elke keer extra topics is gewoon rete-irritant.

Op F1-technical doen ze het ook en daar zie je dat een hele interessante discussie dood kan vallen omdat de helft van de posters "vergeet" mee te verhuizen naar het nieuwe topic.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Wellicht wordt het ook wel tijd voor een 'Red Bull accessoires' topic en een 'Max is de Beste van de Hele Wereld' topic.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
RocketKoen schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 10:49:
Aangezien er nu aparte topic zijn. Mag de Quick Reply dan weer aan?
Dit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SnowDude
Kenhas schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 11:46:

Gewoon mijn twee centjes ;) Zoals het nu loopt, hoeft het F1-topic voor mij niet meer. Ik lees (las) het om iets bij te leren over F1 en de techniek, niet om te weten wat voor kleur onderbroek Max Verstappen nu draagt. En ik weet dat het, voor moderators, zeer moeilijk is om een grens te trekken wat relevant is en wat niet.

[...]
Tja ik denk dat juist de interessante technische posts weg gaat vallen. Mensen gaan slow-chatten in het topic van het race weekend en het algemene topic wordt over geslagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
Kenhas schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 11:46:

[...]

Tja, als mensen, die vinden dat F1 uit meer bestaat dan één persoon, zeikerds worden genoemd, zegt dat genoeg over het niveau van dat topic :O
Ik zal mijn opmerking wat nuanceren. Ik bedoel ermee dat ik me meer erger aan mensen die klagen over de topic inhoud, dan aan berichten over Max of iets anders.

Een topic is nu eenmaal dynamisch en de inhoud wordt bepaald door de mensen die de moeite nemen om een bericht te plaatsen. Voor de lezer is er nu eenmaal niet te sturen wat er wordt geplaatst. Als je specifiekere content wilt, kun je hiervoor beter naar andere websites gaan. Klagen over de inhoud van een topic in het topic zelf is voor mij het meest ongewenst en vind ik erger dan offtopic / slowchat / mensen die Red Bull kleren hebben besteld / de vriendin van Max / etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
SnowDude schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 11:48:
Tja, mijn tweakers home page is mijn bookmarks pagina, elke keer extra topics is gewoon rete-irritant.

Op F1-technical doen ze het ook en daar zie je dat een hele interessante discussie dood kan vallen omdat de helft van de posters "vergeet" mee te verhuizen naar het nieuwe topic.
Ik zie het ook op autosport.com. Toch ook twee dedicated autosport sites die aparte racetopics aanhouden vanwege de drukte. ;)

Over de QR. Ja, de topics zijn gescheiden, maar het is nog steeds wel de bedoeling dat het niet een oneliner fest gaat worden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:41
Ik lees eigenlijk ook het meeste in het F1 topic, soms draag ik wat bij.
Meestal vind ik het goed te doen, echter tijdens de races zie je een erg groot Live Chat gehalte en daardoor sla ik meestal de uren van de races gewoon over.

Om bovenstaande reden vind ik wat nu voorgesteld is geen slecht idee, race topic voor snel met elkaar iets bespreken en mogelijk situaties/acties belichten en daarna gewoon weer door naar het hoofdtopic. (als iemand bijvoorbeeld achteraf een straf krijgt of de interviews er zijn.
Dan sneeuwen leuke discussies/onderwerpen niet zo onder in de 2-3 woorden posts tijdens een race. (waardoor de discussie/onderwerp ineens 5+ pagina's terug stond en je niks meer fatsoenlijk kan quoten/ aanhalen.)

Maar goed zoals bij elke verandering/besluit zijn er voor en tegenstanders en de Mod's gaven al aan dat er genoeg signalen zijn dat er iets veranderd moet worden.
Zelf neem ik meestal niet de moeite om een TR te maken, gezien ik het soms enkele dagen later pas terug lees en dan de toegevoegde waarde mist.

Wat ook best vervelend is soms in het topic (ook al aangehaald door een MOD) is dat video's/links meerdere keren op een pagina gedeeld worden en dan zonder extra informatie toe te voegen. (I.p.v. of vaker het topic te lezen of de Zoekfunctie te gebruiken)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• durian
Het "probleem" is vooral tijdens een race (30 x "oei" achter elkaar e.d), misschien moet het aparte topic alleen tijdens de twee raceuren geopend worden.

Ik vind het in ieder geval nu al irritant, met twee aparte topics.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnowDude
Ithric schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 12:13:
Ik lees eigenlijk ook het meeste in het F1 topic, soms draag ik wat bij.
Meestal vind ik het goed te doen, echter tijdens de races zie je een erg groot Live Chat gehalte en daardoor sla ik meestal de uren van de races gewoon over.

Om bovenstaande reden vind ik wat nu voorgesteld is geen slecht idee, race topic voor snel met elkaar iets bespreken en mogelijk situaties/acties belichten en daarna gewoon weer door naar het hoofdtopic. (als iemand bijvoorbeeld achteraf een straf krijgt of de interviews er zijn.
Dan sneeuwen leuke discussies/onderwerpen niet zo onder in de 2-3 woorden posts tijdens een race. (waardoor de discussie/onderwerp ineens 5+ pagina's terug stond en je niks meer fatsoenlijk kan quoten/ aanhalen.)

Maar goed zoals bij elke verandering/besluit zijn er voor en tegenstanders en de Mod's gaven al aan dat er genoeg signalen zijn dat er iets veranderd moet worden.
Zelf neem ik meestal niet de moeite om een TR te maken, gezien ik het soms enkele dagen later pas terug lees en dan de toegevoegde waarde mist.
Ik snap best dat er wat zou kunnen veranderen, maar ik denk niet dat dit de oplossing is. Maak dan een apart topic over puur de F1 techniek en reglementen. Ik denk niet dat wij ons hier kunnen vergelijken met een site als F-Technical daar hebben ze een apart topic voor elke race, maar ook voor elk team, elke auto en zelfs elke motor.
Wat ook best vervelend is soms in het topic (ook al aangehaald door een MOD) is dat video's/links meerdere keren op een pagina gedeeld worden en dan zonder extra informatie toe te voegen. (I.p.v. of vaker het topic te lezen of de Zoekfunctie te gebruiken)
Dit is inderdaad vervelend, maar dat is een gedragsprobleem dat je niet gaat oplossen met een extra topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-07 09:39
SnowDude schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 12:25:
[...]

Ik denk niet dat wij ons hier kunnen vergelijken met een site als F-Technical daar hebben ze een apart topic voor elke race, maar ook voor elk team, elke auto en zelfs elke motor.
Waarom niet meerdere F1 topics?

Zeker als Max zo blijft scoren is hier meer dan genoeg ruimte voor.

never argue with a moderator, he will shut your account down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
Goed plan!

Neem aan dat deze race specifieke topics wel openstaan voor "slowchat".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnowDude
Speedster schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 12:34:
[...]

Waarom niet meerdere F1 topics?

Zeker als Max zo blijft scoren is hier meer dan genoeg ruimte voor.
Kijk op een site als F1-Technical gebruik ik gewoon de "Active Topics" functie. Dat kan makkelijk omdat daar 95% van de topics over F1 gaan (En de overige 5% vaak technisch ook rete interessant zijn)

Op tweakers werkt dat niet altijd omdat daar zo veel meer topics zijn die een veel bredere range van onderwerpen behandelen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Dit gaat niet werken tenzij je dat topic pas opent tijdens de race. Alles gaat nu door elkaar en er is geen touw meer aan vast te knopen.

Als jullie de slowchat vermindert willen zien of elders dan zal je moeten achterhalen wanneer de meeste slowchat plaatsvind. En dat is tijdens de race. Niet tijdens de fp's of quali.

Dit word een zooitje en een onsamenhangend verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
SnowDude schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 12:25:
[...]

Ik snap best dat er wat zou kunnen veranderen, maar ik denk niet dat dit de oplossing is. Maak dan een apart topic over puur de F1 techniek en reglementen.
Dat is nu, in mijn ogen, net het F1 topic.En tot het moment dat Verstappen mee deed, liep het perfect.Er kwam maar om de paar dagen een pagina bij, met uitzondering van de race weekends met dan nog (meestal) interessante info.
Als ik nu het topic wil bekijken na een race weekend, ga ik gewoon naar de voorlaatste pagina en begin ik van daar te lezen. De twintig (bij manier van spreken) pagina's die ervoor zijn bijgekomen in het weekend, laat ik gewoon over

Maar we zien wel hoe het loopt. Er is over nagedacht dus er zullen wel zaken zijn waar ik nu niet aan denk

[ Voor 0% gewijzigd door Kenhas op 25-05-2016 13:21 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Kenhas schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 13:20:
[...]

Dat is nu, in mijn ogen, net het F1 topic

Maar we zien wel hoe het loopt. Er is over nagedacht dus er zullen wel zaken zijn waar ik nu niet aan denk
Nee het F1 topic gaat de laatste tijd meer over de merchandising, f1 bezoek, kaartjes en uiteraard elke week weer de zelfde discussie dat Ziggo kut is en dat Sky echt veel beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
SnowDude schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 13:37:
[...]

Nee het F1 topic gaat de laatste tijd meer over de merchandising, f1 bezoek, kaartjes en uiteraard elke week weer de zelfde discussie dat Ziggo kut is en dat Sky echt veel beter is.
Heb me verkeerd uitgedrukt:

Dat is nu, in mijn ogen, net het F1 topic => Dat is nu, in mijn ogen, net waar het F1 topic zou moeten voor dienen

Mijn excuses ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedster
SnowDude schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 13:37:
[...]

De discussie over Ziggo en Sky staat in het F1 waar te kijken topic toch?
(anders wijzen de modjes daar wel Op)

Maar Snowdude vertel eens wat volgens jouw in het F1 topic moet\mag staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:41
Speedster schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 15:29:
[...]

De discussie over Ziggo en Sky staat in het F1 waar te kijken topic toch?
(anders wijzen de modjes daar wel Op)

Maar Snowdude vertel eens wat volgens jouw in het F1 topic moet\mag staan?
Volgens mij gaat dat de laatste tijd steeds beter, met natuurlijk hulp van de mods.
Heb hier zelf steeds minder last van, alleen moest in het begin eraan gedacht worden dat je daar gewoon niet op moet reageren en een TR op zijn plaats is mogelijk.

Ik merk regelmatig dat mensen toch reageren en dan krijgt de post/person teveel aandacht terwijl een TR beter werkt over het algemeen. 8)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicked1980
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-03-2024
durian schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 12:22:
Het "probleem" is vooral tijdens een race (30 x "oei" achter elkaar e.d), misschien moet het aparte topic alleen tijdens de twee raceuren geopend worden.

Ik vind het in ieder geval nu al irritant, met twee aparte topics.
dat lijkt me idd ook beter ja.

zo in de aanloop naar een race gaat het in beide topics over hetzelfde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Dat is ook een beetje het nadeel van Monaco, waar een en ander door de sessieloze vrijdag uitgesmeerd wordt over een langere periode.

Maar ik moet zeggen dat als ik nu door de twee topics blader, dat het eigenlijk wel redelijk goed gaat. Monaco specifieke posts staan in het race-weekend topic en topics over zaken die niet specifiek Monaco aan gaan staan in het algemene topic.

Maar eens zien hoe het verder loopt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 17-09 12:52

Bosmonster

*zucht*

Pff.. moet ik 2 topics bij gaan houden die allebei over hetzelfde gaan (niet alsof er 2 GP's tegelijk gereden worden..)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bigfoot
Kan het Monaco topic svp open als de Q begint? Of iig gewoon 1 van beide topics open ipv beiden???

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Laatst online: 17-09 17:18

AzzKickah

06-CENSORED

Er zijn weer eens posts verplaatst naar een ander topic merk ik? En wederom zonder enige kennisgeving.
Ik heb niet eens een 'officiele' aankondiging gezien van een apart topic per raceweekend, dus ik wist het niet eens. Slechts als idee voorbij gekomen.

Ik ben er klaar mee. Veel plezier met de wildgroei aan aparte topics en gezever over of posts die over F1 gaan wel of niet offtopic zijn, mij zie je de komende tijd in ieder geval niet meer terug in dit topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polbeer91
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-08 13:00
AzzKickah schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 17:49:
Er zijn weer eens posts verplaatst naar een ander topic merk ik? En wederom zonder enige kennisgeving.
Ik heb niet eens een 'officiele' aankondiging gezien van een apart topic per raceweekend, dus ik wist het niet eens. Slechts als idee voorbij gekomen.

Ik ben er klaar mee. Veel plezier met de wildgroei aan aparte topics en gezever over of posts die over F1 gaan wel of niet offtopic zijn, mij zie je de komende tijd in ieder geval niet meer terug in dit topic.
Is gewoon netjes gemeld hoor Señor Sjon in "[F1] Seizoen 2016 - Deel 2"
Of had je dit gemist omdat dit topic te snel gaat ;p

Steam

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Ik word er ook knettergek van, maar als je dat zegt wordt je post zonder mededeling verwijderd (zal met deze ook wel gebeuren..)

Topics per GP zijn onzinnig, want er zijn nooit 2 GP's tegelijk, dus het lost niks op. Daarnaast is het bijna onmogelijk om posts te classificeren op GP. Een seizoen is meer dan een aaneenschakeling van races...

Om het over praktische issues nog maar niet te hebben.. 23 topics in 1 seizoen om bij te gaan houden :?

[ Voor 6% gewijzigd door Bosmonster op 25-05-2016 18:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• knol_02
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-05 09:48

Jouw thumbs-up's en deze poll laten ook duidelijk zien dat de mensen die dit topic lezen en hierin reageren de manier zoals het eerst ging prima vinden. Ik zie ook totaal niet in waarom je iets zou moeten veranderen wat de meeste mensen gewoon prima vinden. Dit lijkt een beetje op het aanpassen van het kwalificatie format door de FIA aan het begin van het seizoen, dat was ook een groot succes.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• beany
  • Laatst online: 17-09 13:56

beany

Meeheheheheh

Als lurker had ik het gemak van 1 topic. Dat hoefde ik te volgen en klaar. Nu met 2 topics, en later wellicht 3 topics als 2 races dicht op elkaar zitten of men praat lang na, is het lastiger te volgen allemaal. Je zag vanmiddag al dat de persconferentie in de 2 topics geplaatst werd.

Als er races tegelijkertijd zouden plaats vinden zou ik het nog kunnen begrijpen, maar de F1 is een aaneenschakeling van races. Dit kan en werkte prima in 1 topic.

Ik vind het onoverzichtelijk, moet meerdere tabjes openhouden etc.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devian
knol_02 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 18:06:
[...]

Jouw thumbs-up's en deze poll laten ook duidelijk zien dat de mensen die dit topic lezen en hierin reageren de manier zoals het eerst ging prima vinden. Ik zie ook totaal niet in waarom je iets zou moeten veranderen wat de meeste mensen gewoon prima vinden. Dit lijkt een beetje op het aanpassen van het kwalificatie format door de FIA aan het begin van het seizoen, dat was ook een groot succes.
Zijn thumbs up en poll laten niets zien. De poll is stemmingmakerij, en aan de keuze opties kun je dat al zien.
Daarnaast zitten alleen klagers in dit topic, net zoals hier eerst alleen maar personen zaten die de huidige opzet niets vonden.

Er is een uitgebreide discussie geweest, die 2-3 weken geduurt heeft totdat besloten is om deze opzet te proberen.

Dat er voor jou niets aan de hand was wil niet zeggen dat het voor anderen allemaal koek en ei was.

Ikzelf had ook geen probleem met de oude opzet, maar ik kan mij wel goed voorstellen welke problemen anderen ervaarden. En vind dat in de huidige opzet dan ook een oplossing gevonden is waar beide partijen iets water bij de wijn moeten doen, maar het totaal waarschijnlijk beter werkt dan het was.

Dus laten we dit gewoon een kans geven. Zo moeilijk is het niet.

En mocht het racetopic niet zo hard lopen dan kan een modje alsnog beslissen om niet een nieuw topic te openen maar gewoon de titel aan te passen. Maar gezien de snelheid van het posten kan ik goed begrijpen waarom gekozen is voor losse topics. Het gaat namelijk straks met de vrije trainingen en kwalificaties waarschijnlijk weer helemaal los met reageren.

[ Voor 11% gewijzigd door Devian op 25-05-2016 18:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Waar te zien is een goede afsplitsing bijvoorbeeld. Misschien dat je ook nog een afsplitsing kan maken voor meer specialistische discussies, zoals motortechniek of track-bezoek. Dat zijn onderwerpen die een beperkt publiek hebben en daardoor ondergesneeuwd raken.

GP's hebben geen beperkt publiek, die zijn de essentie van F1.

[ Voor 34% gewijzigd door Bosmonster op 25-05-2016 18:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knol_02
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-05 09:48
Devian schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 18:14:
[...]

Zijn thumbs up en poll laten niets zien. De poll is stemmingmakerij, en aan de keuze opties kun je dat al zien.
Daarnaast zitten alleen klagers in dit topic, net zoals hier eerst alleen maar personen zaten die de huidige opzet niets vonden.

Er is een uitgebreide discussie geweest, die 2-3 weken geduurt heeft totdat besloten is om deze opzet te proberen.

Dat er voor jou niets aan de hand was wil niet zeggen dat het voor anderen allemaal koek en ei was.

Ikzelf had ook geen probleem met de oude opzet, maar ik kan mij wel goed voorstellen welke problemen anderen ervaarden. En vind dat in de huidige opzet dan ook een oplossing gevonden is waar beide partijen iets water bij de wijn moeten doen, maar het totaal waarschijnlijk beter werkt dan het was.

Dus laten we dit gewoon een kans geven. Zo moeilijk is het niet.
De poll is geen stemmingmakerij, daar wordt letterlijk gevraagd heb je liever de oude opzet, 1 apart voor alles wat er op en rond het circuit gebeurt of het gene wat nu geïntroduceerd is. 74% geeft duidelijk aan het liefs bij de oude situatie te blijven en maar 20% geeft aan een topic per raceweekend te willen. Dat heeft niets met stemmingmakerij te maken.

Ik snap dat er een oplossing gevonden moet worden, dat moet dan wel een oplossing zijn waar het merendeel achter staat lijkt mij en dat is nu niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
knol_02 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 18:20:
[...]

De poll is geen stemmingmakerij, daar wordt letterlijk gevraagd heb je liever de oude opzet, 1 apart voor alles wat er op en rond het circuit gebeurt of het gene wat nu geïntroduceerd is. 74% geeft duidelijk aan het liefs bij de oude situatie te blijven en maar 20% geeft aan een topic per raceweekend te willen. Dat heeft niets met stemmingmakerij te maken.

Ik snap dat er een oplossing gevonden moet worden, dat moet dan wel een oplossing zijn waar het merendeel achter staat lijkt mij en dat is nu niet het geval.
Nee, de 1e optie in de poll is nou niet echt als een objectief antwoord te noemenis al stemmingsmakerij, en wil alles terug naar het oude. En met terug naar het oude is er weer een andere groep die gaat lopen bleren, dus wat is daar nou de oplossing van??

En kom op zich, in 1x huilie doen omdat er een 2e topic bijgehouden moeten houden? Ik heb 20 topics wat ik bij wil houden hier op GOT, 1 extra kan heus wel.

En als dit erin resulteert dat er in het race topic wat meer slowchat gedoogd word, dan ben ik alleen maar blij!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Na een paar uur twee topics volgen is voor mij het experiment wel weer over. Merge beide F1 topics maar weer samen, dan gaan we op de oude manier verder.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.