Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het probleem met een extra topic is dat de gemiddelde poster totaal niet nadenkt en compleet impulsief dumpt. Dat zie je ook aan het "waar F1 te kijken" topic, er wordt al vaak wat overgezet ondanks de topic- en andere waarschuwingen. Het zou niet werken, omdat er toch gewoon mensen Max/V in het F1 topic zouden dumpen.

Dat noemen sommigen enthousiasme, ik heb er andere woorden voor die minder vriendelijk zijn.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:05

Fiber

Beaches are for storming.

gambieter schreef op zondag 15 mei 2016 @ 20:30:
[...]

Dat noemen sommigen enthousiasme, ik heb er andere woorden voor die minder vriendelijk zijn.
Waarom doen 'jullie' er dan zo weinig aan...? O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Het probleem met een extra topic is dat de gemiddelde poster totaal niet nadenkt en compleet impulsief dumpt. Dat zie je ook aan het "waar F1 te kijken" topic, er wordt al vaak wat overgezet ondanks de topic- en andere waarschuwingen. Het zou niet werken, omdat er toch gewoon mensen Max/V in het F1 topic zouden dumpen.

Maar alle ideeën die hier geopperd zijn blijken niet goed. Dus blijft alleen de optie tolereren over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Hippocampus schreef op zondag 15 mei 2016 @ 20:34:
[...]

Maar alle ideeën die hier geopperd zijn blijken niet goed. Dus blijft alleen de optie tolereren over?
Ik mis de optie 'Bezem erdoor' en alle off topic geblaat de prullenbak in. Straffen en bestraffend toespreken hoeft van mij nog niet eens. Gewoon opruimen en de delete knop hanteren is genoeg. :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Fiber schreef op zondag 15 mei 2016 @ 20:32:
Waarom doen 'jullie' er dan zo weinig aan...? O-)
Daarom hebben we een beetje rem gezet met de QR uitzetten. En dit is een unieke gebeurtenis, dus gaan we ook niet gelijk met de botte bijl modereren (even los van de hoeveelheid werk). Het blijft een gedragsprobleem, en dat is moeilijk op te lossen met technische foefjes.

Helaas kunnen we niet hele pagina's weggooien, we moeten elke te verwijderen post aanvinken. Plus, dan moeten we al die rommel eerst doorlezen of het wel of niet nuttig is. Vandaag daar aan gaan werken is niet zinvol, maar het moet niet zo door blijven gaan.

Ik denk dat het wel duidelijk is dat de QR voorlopig niet terug komt ;)
Hippocampus schreef op zondag 15 mei 2016 @ 20:34:
Nee, we zijn er echt wel mee bezig. En als er mensen echt uit de bocht schieten worden ze wel aangepakt, eventueel achteraf. Maar vandaag niet (afhankelijk van TRs).

[ Voor 19% gewijzigd door gambieter op 15-05-2016 20:47 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Waarom het voor het nieuwe raceweekend niet gewoon proberen om een los race weekend topic te maken? Met quick reply aan, en uit bij het huidige topic.

Je zou zelfs, ter opvoeding, het bestaande topic gedurende de sessies even op slot kunnen zetten zodat duidelijk is wat de bedoeling is.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

gambieter schreef op zondag 15 mei 2016 @ 20:45:

[...]

Nee, we zijn er echt wel mee bezig. En als er mensen echt uit de bocht schieten worden ze wel aangepakt, eventueel achteraf. Maar vandaag niet (afhankelijk van TRs).
Wil je er nog meer dan...? :+

Kan hoor. Maar is wel een beetje demotiverend als er klaarblijkelijk niks mee gedaan wordt. Het F1 topic lijkt de laatste paar pagina's meer op een kruising van de tv gids met de privé of zo... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Fiber schreef op zondag 15 mei 2016 @ 20:56:
Wil je er nog meer dan...? :+
Liever alleen voor echt belangrijke zaken en misdragngen, niet voor elke kleinigheid. We weten dat dat topic vandaag ontploft is en dat achteraf gaan repareren is niet zo zinvol :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 21:52

JvS

Ik heb hem zelf ook

DaniëlWW2 schreef op zondag 15 mei 2016 @ 20:58:
[modbreak] Oke mensen, we hebben als moderators de slowchat nu lang genoeg door de vingers gezien. :) Begrijpelijk dat het gebeurde tijdens en na deze historische race maar nu gaan we weer terug naar normaal gebruik van het forum, anders gaat het topic dicht en morgen pas weer open. [/modbreak]
8)7

Formule 1 historische happening allertijden voor Nederland. En wat gebeurt er, klachten er wordt teveel gepost... Echt, vooral heel veel ingrijpen want dat is nodig voor, eh, eh, eh, het niveau (standaard excuus).

Dit forum is toch een community? Dat draait toch om samenhorigheid gevoel? Er gebeurt iets wat veel mensen intens beleven en graag met elkaar delen. Dat kan in het echt, maar gebeurt ook op het forum, omdat je hier gelijkgezinden vindt. Dat uitzetten van de quick reply vind ik al kinderachtig, maar zo;n aggresief knalrood bericht vind ik echt om te janken...

Of moet elke post een analytische uiteenzetting zijn die inhoudelijk bijdraagt aan de nieuwswaarde van het topic? Komop zeg... Hier hebben we in 2015 ook enorm over gediscusieerd en volgens mij snap ik nog steeds niet precies wat er erg is aan veel posts... Het is niet alsof deze topics achteraf doorzoekbaar hoeven te zijn en je hoeft als moderator ook echt niet 100% van de berichten mee te lezen. Ik zie het in 2015 al, het voelt als een misplaatst gevoel van "geen controle" en "we moeten ingrijpen", terwijl er echt helemaal niets mis loopt.

Pak liever offtopic geblaat aan, dus mensen die in het topic gaan lopen zeiken over het topic (teveel max enzo), in plaats van hun kant te kiezen.

[ Voor 34% gewijzigd door JvS op 15-05-2016 21:10 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

JvS schreef op zondag 15 mei 2016 @ 21:03:
[...]

8)7

Formule 1 historische happening van het jaar. En wat gebeurt er, klachten er wordt teveel gepost... Echt, vooral heel veel ingrijpen want dat is nodig voor, eh, eh, eh, het niveau (standaard excuus).

Dit forum is toch een community? Dat draait toch om samenhorigheid gevoel? Of moet elke post een analytische uiteenzetting zijn die inhoudelijk bijdraagt aan de nieuwswaarde van het topic? Komop zeg...
Nee, dat niet, maar gewoon on topic blijven lijkt me wel het minste... En dus geen geblaat over de vriendinnetjes van Max en de programmering van Ziggo om maar een paar voorbeelden te noemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
gambieter schreef op zondag 15 mei 2016 @ 21:01:
[...]

Liever alleen voor echt belangrijke zaken en misdragngen, niet voor elke kleinigheid. We weten dat dat topic vandaag ontploft is en dat achteraf gaan repareren is niet zo zinvol :)
Soms is een totale ontploffing een heel erg overeengestemde reactie tov wat er in de werkelijkheid gebeurd is.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:22

fynrd1

Fooled by Randomness

Klopt, maar stel dat je al minimaal 50% minder aan ruis in je maintopic hebt, dan is het al aardig succesvol. Buiten dat, hebben jullie naar mijn inziens ook uiteindelijk minder modwerk, aangezien alles nu in topics terecht komt waarvoor het bestemd is. Ik wil niet weten hoe druk jullie het hebben gehad de afgelopen week, laat staan dit weekend. Soort zoekt soort zeggen ze ook wel, dus uiteindelijk zal het wel in goede banen gaan lopen.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:28
misschien handig om in de topicwarning onder aan het F1 topic nog te wijzen op het geven van +1 duimpjes. Dan hoeft niet iedereen alles te herhalen of te bevestigen..

had bij deze vraag en antwoorden kunnen helpen:
TommyGun schreef op zondag 15 mei 2016 @ 21:53:
[...]

Vanwege Jean-Éric Vergne denk ik.

EDIT: anders loop je even 3 pagina's achter :+ |:(
Daar had een +1 duimpje op zijn plaats geweest.

en ik denk dat een "juich-hier-voor-max-tijdens-de-race" topic in az of hk met een virtuele link in dit subforum een prima idee is.
toelichting: Nederland en waarschijnlijk een groot deel van de tweakers leden staat momenteel op zijn kop van oranje geluk. Nederland doet in een "serieuze" sport mee aan de top. Bij het EK88 kwam dat tot rondvaarten met woonboten die ten onder gingen als de titanic. Men wil toch een oranje vlaggetje kunnen ophangen of posten in de vorm van.. :)F :)F :)F :)B :)B _/-\o_ . Dan kan het in het F1 topic gaan over de actie op het asfalt. en hoeft er niet vol verbazing gepost te worden dat ieders hartslag op 150+ ligt en dat iedereen aan het ijsberen is.

[ Voor 28% gewijzigd door nachtnet op 15-05-2016 22:01 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ik snap eerlijk gezegd niet waarom er zo moeilijk gedaan wordt.

Er zijn nu eenmaal voor- en tegenstanders, dat gaan we niet binnen het topic oplossen.

Tip voor de modjes: Max is hot, en dat blijft ook nog wel even zo. De remmen van het huidige F1 topic zijn oververhit en er moet dus iets gedaan worden.

De tip....Probeer een apart raceweekend topic die gewoon elk raceweekend gebruikt kan worden.

[F1] Raceweekend Topic

Linkje onderin bij de topicwarning van het 'normale'F1 topic, en klaar....

Klik op de + knop als jullie het een goed idee vinden :)

Te koop....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

AzzKickah

06-CENSORED

albino71 schreef op zondag 15 mei 2016 @ 23:39:
Allen:Ik pleit hier voor een apart raceweekend topic., omdat er veel zijn die geen slowchat (begrijpelijk m.i.) in dit topic willen. Graag jullie reactie daar.
Tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ook tegen, ik vind het prima zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Te koop....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

albino71 schreef op zondag 15 mei 2016 @ 23:36:
Ik snap eerlijk gezegd niet waarom er zo moeilijk gedaan wordt.
Ik zal je een vergelijking geven. Het topic is intussen alsof een groep mensen in de buurt continu aan het feesten zijn met keiharde muziek en geen enkele rekening willen houden met mensen die niet continu de dreunende bas van de housemuziek willen horen. Wat de slowchatters hier zeggen is dat de rest zich maar aan hen moet aanpassen. Als crew willen we echter ook dat er rekening wordt gehouden met de mensen die niet alleen maar MAX..MAX..MAX...MAX willen horen. En het is jammer dat de slowchatters geen enkele rekening willen houden met anderen en dan nog gaan klagen hier omdat de QR uitstaat, of omdat ze even terecht worden gewezen via een modbreak.

En nee het is geen enthousiasme meer. Anders kun je ook zeggen dat petjes die in de metro gaan zitten met een speaker en harde muziek, dat ook alleen maar doen omdat ze enthousiast zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door gambieter op 15-05-2016 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

gambieter schreef op zondag 15 mei 2016 @ 23:40:
[...]

Ik zal je een vergelijking geven. Het topic is intussen alsof een groep mensen in de buurt continu aan het feesten zijn met keiharde muziek en geen enkele rekening willen houden met mensen die niet continu de dreunende bas van de housemuziek willen horen. Wat de slowchatters hier zeggen is dat de rest zich maar aan hen moet aanpassen. Als crew willen we echter ook dat er rekening wordt gehouden met de mensen die niet alleen maar MAX..MAX..MAX...MAX willen horen. En het is jammer dat de slowchatters geen enkele rekening willen houden met anderen en dan nog gaan klagen hier omdat de QR uitstaat.
Ik begrijp je hoor, rustig maar....

Ik pleit toch voor een apart topic?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:26
Op zich wel een goed plan. Vergelijkbaar met een Apple Keynote topic ofzo :)
Vind het zelf wel leuk om in slowchatsrijl reacties te lezen en irc vind ik geen goede vervanger. Elk raceweekend een slowchattopic. Klaar ben je. Duurt misschien een paar dagen en dan heeft iedereen dat wel door.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-09 13:34

RoyK

Hobby tekenaar

Op Redit maken ze iedere keer een topic voor race "x" en dat werkt zo te zien prima. Verder vermaak ik me prima in het F1 blok en voelt het meer dat de fun eruit gehaald gaat worden als het verspreid wordt over verschillende topics. Ik weet ook niet of ik zin zou hebben om dat allemaal bij te gaan houden en over 2 of 3 topics F1 berichten moet gaan bijhouden. Ik kan me voorstellen dat ik zou afhaken.

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:29
Ik vind zo'n raceweekend topic wel een redelijk idee. Doen ze op reddit ook (meer topics per raceweekend, maar het idee is hetzelfde) en dat houd de rest lekker overzichtelijk.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Iemand kan er gewoon een aanmaken natuurlijk, en dan zien we wel....

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-09 13:34

RoyK

Hobby tekenaar

Maar als je een topic heb over raceweekend X, waarom zou je dan nog in een ander f1 topic lullen?

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Nu online

AzzKickah

06-CENSORED

Omdat ik het totale complete quatsch vind. Je klaagt dat het onoverzichtelijk is en dan wil je meerdere topics gaan maken? Zodat je meerdere tabs hebt en een diagram moet volgen om te bepalen in welk topic je post al dan niet geplaats (geaccepteerd??) wordt?!

Doet er verder ook niet toe. Ik zou het dan op z'n minst graag beslist zien d.m.v. een poll, als er al over beslist moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Voor! (een apart ongemodereerd 'slow chat Max Verstappen en Ziggo en Privé en off topic' topic rond de race weekenden . Dan houden we het gewone F1 topic een stuk schoner en kan daar weer streng opgetreden worden.)

Edit: Wie maakt er even een echte Poll...?

[ Voor 9% gewijzigd door Fiber op 15-05-2016 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dat lost echter het probleem niet op van hen die het over de race willen hebben en niet over Max. Dan krijgen we al twee topics: "Monaco GP: MAX ONLY" en "Monaco GP: het No-MAX topic".

Want ik denk niet dat de slowchatters genoeg zelfdiscipline hebben om niet in meerdere topics te dumpen, of het juiste topic te kiezen.
AzzKickah schreef op zondag 15 mei 2016 @ 23:46:
Doet er verder ook niet toe. Ik zou het dan op z'n minst graag beslist zien d.m.v. een poll, als er al over beslist moet worden.
Nope. Dit is geen democratie of dictatuur van de luidst roepende. Je hebt het al verschillende keren gezegd en we gaan daar niets mee doen.

[ Voor 37% gewijzigd door gambieter op 15-05-2016 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

AzzKickah schreef op zondag 15 mei 2016 @ 23:46:
[...]

Omdat ik het totale complete quatsch vind. Je klaagt dat het onoverzichtelijk is en dan wil je meerdere topics gaan maken? Zodat je meerdere tabs hebt en een diagram moet volgen om te bepalen in welk topic je post al dan niet geplaats (geaccepteerd??) wordt?!

Waar zie je mij klagen, van mij hoeft het niet...
Er zijn er die zich storen aan de max roepers, die groep moeten we misschien tevreden houden.

Ik hou het graag gezellig, misschien kunnen we dat op deze manier voor elkaar krijgen.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

gambieter schreef op zondag 15 mei 2016 @ 23:46:
Dat lost echter het probleem niet op van hen die het over de race willen hebben en niet over Max. Dan krijgen we al twee topics: "Monaco GP: MAX ONLY" en "Monaco GP: het No-MAX topic".

Want ik denk niet dat de slowchatters genoeg zelfdiscipline hebben om niet in meerdere topics te dumpen, of het juiste topic te kiezen.
Je kunt je natuurlijk ook om elke scheet druk maken.....kom op zeg.

Ik zie je alleen maar zaken afschieten en de Max enthousiastelingen wegzetten als petjes.

Wat vind jij een oplossing?

[ Voor 10% gewijzigd door albino71 op 15-05-2016 23:50 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Probeer het gewoon een keer bij de volgende race. Scheelt ons weer TR's aanmaken. En ik denk dat je je publiek onderschat. Geef ze gewoon een topic waar (bijna) alles mag, en dat sluit je gewoon weer op maandag of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Laatst online: 11:26
RoyK schreef op zondag 15 mei 2016 @ 23:45:
Maar als je een topic heb over raceweekend X, waarom zou je dan nog in een ander f1 topic lullen?
Schijnbaar is er buiten een raceweekend nog heeeeeeel veel ander F1 nieuws.
Geen idee wat dan, maar goed. :+

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Nu online

AzzKickah

06-CENSORED

Nope. Dit is geen democratie of dictatuur van de luidst roepende. Je hebt het al verschillende keren gezegd en we gaan daar niets mee doen.
Dat had ik nog maar 1x eerder gezegd en ik wist niet dat het al definitief niet gedaan zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
Dat alles mogen is wel wat vergezocht. :+

In dit tempo hebben we toch elke 2-3 races een nieuw topic.

2012: 3k reacties
2013: 8k
2014: 12,5k
2015: 29k

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

albino71 schreef op zondag 15 mei 2016 @ 23:49:
Ik zie je alleen maar zaken afschieten en de Max enthousiastelingen wegzetten als petjes.

Wat vind jij een oplossing?
De voorstellen zijn er tot nu toe op gericht om gewoon op dezelfde voet door te kunnen gaan en pakt een beetje de symptomen aan, maar niet de oorzaak. Uiteindelijk zou de beste oplossing zijn als men wat minder overheersend zou proberen te zijn en niet elke opwelling te posten. Maar ik realiseer me ook dat dit niet erg warschijnlijk gaat zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 10:04

Martinspire

Awesomeness

Het huidige (luxe)"probleem" is dat de animo voor F1 toeneemt. Slowchat is bijna niet te voorkomen omdat er enorm veel nieuwkomers bij de site uitkomen en mee gaan doen, iets wat ook komt omdat het niet verborgen zit achter de huiskamer bv. Dan kun je het strak proberen te hanteren, maar daar leent F1 zich gewoon niet zo goed voor. Een apart topic per sessie of weekend zou ik beter vinden. Kan er altijd nog verder worden gepraat.

Afsplitsen van tech-praat of algemene zaken zou ik ook prima vinden, maar dat lijkt me lastig te hanteren. Een F1 topic kun je simpelweg op slot doen, gedurende een sessie. Bij het WK, EK en OS werkt het ook prima om een topic per wedstrijd te hebben en per poule of iets. En vraag anders aan die moderatoren hoe dat was verlopen.

Alles in 1 topic laten en alles gaat door elkaar. 2 topics tegelijk houden en alles loopt door elkaar. 1 globaal topic sluiten tijdens een evenementtopic lijkt me verstandiger. Maar goed, bij elk topic met 100+ reacties per uur is het gewoon lastig.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

gambieter schreef op zondag 15 mei 2016 @ 23:57:
[...]

De voorstellen zijn er tot nu toe op gericht om gewoon op dezelfde voet door te kunnen gaan en pakt een beetje de symptomen aan, maar niet de oorzaak. Uiteindelijk zou de beste oplossing zijn als men wat minder overheersend zou proberen te zijn en niet elke opwelling te posten. Maar ik realiseer me ook dat dit niet erg warschijnlijk gaat zijn :)
Dat lijkt me eigenlijk onmogelijk. In ieder geval niet op het huidige tweakers. Quick react weghalen scheelt al wel wat, maar enige wat je kunt doen is het onderwerp wat sturen, maar met zoveel reacties en meningen per seconde, ga je dat niet redden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

[...]

Zie de statistieken van john en je weet dat dat een utopie gaat zijn.

Ik weet de oplossing wel....

Een chat window naast het topic is all you need....

Te koop....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

[...]

Wat is er nou zo verschrikkelijk- en moeilijk aan om over twee weken (tien dagen) eens te proberen of een apart race weekend topic, waar slow chat toegestaan is, werkbaar is...? O-) Tijdens het WK voetbal doen we dat toch ook? Dit lijkt me vergelijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

^^ zo dacht ik ook...proberen kan toch niet iemand tegen zijn zou je zeggen...

edit: ik ga er een nachtje over slapen. truste heren...

[ Voor 27% gewijzigd door albino71 op 16-05-2016 00:02 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zoals gezegd: dat lost het probleem niet op. De mensen die over de GP willen praten en niet 99.9% Max, 0.1% rest van de GP hebben nog steeds niets aan zo'n topic. En een apart topic waar Max verboden wordt gaat ook niet werken, omdat Max onderdeel van de GP is.

Je verplaatst het probleem alleen naar een apart topic, maar lost het niet op. Van mij mag het, hoor.

[ Voor 3% gewijzigd door gambieter op 16-05-2016 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:23

wontcachme

You catch me? No you wont

Echter is het meeste geklaag dat het slow chat is en niet dat er teveel Max is.

[ Voor 78% gewijzigd door wontcachme op 16-05-2016 00:06 ]

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

@ Gambieter,
Dat noemen we 'containment'. En niet verbieden over Max te praten in het gewone F1 topic natuurlijk. Daar valt ook best fatsoenlijk en rustig over te discussiëren...
wontcachme schreef op maandag 16 mei 2016 @ 00:05:
Precies. Max is niet het probleem. Wel als het over Ziggo, de vriendin van Max, of de dochter van een gebruiker en erger off topic gaat...

[ Voor 51% gewijzigd door Fiber op 16-05-2016 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

wontcachme schreef op maandag 16 mei 2016 @ 00:05:
Beiden :) .
Fiber schreef op maandag 16 mei 2016 @ 00:05:
Dat noemen we 'containment'. En niet verbieden over Max te praten in het gewone F1 topic natuurlijk. Daar valt ook best fatsoenlijk en rustig over te discussiëren...
Ik zie dat heel pessimistisch in, het is tot nu toe niet echt (of echt niet) getoond. Maar wie weet.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• sjaool
  • Laatst online: 17-09 13:55

sjaool

Every life should have 9 cats

Naar mijn mening is deze hele discussie het gevolg van de hedendaagse politieke correctheid waarbij iedereen het naar de zin moet hebben. Wat is er mis mee om een beetje tolerant naar elkaar te zijn en je eigen filter aan te zetten en te bepalen wat je wel en wat je niet wilt lezen. Zo moeilijk is dat echt niet. ;)

Ik stoor mij totaal niet aan een korte opmerking van iemand of de zoveelste vraag die al een paar keer voorbij is gekomen. Wees gewoon tolerant naar elkaar toe, maak elkaar geen verwijten om een mening of enthousiasme voor een coureur en de hele boel wordt een stuk dragelijker. :)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Laatst online: 09:23

wontcachme

You catch me? No you wont

Je kan beide problemen niet oplossen. Je kan wel één probleem oplossen en het Max "probleem" verplaatsen. Mensen die klagen dat het algemene topic teveel slow chat is en niet meer technisch genoeg maak je blij door de drukste tijden, de raceweekenden, te verplaatsen naar eigen topics. Maar dan wel altijd één topic van dit type open hebben zodat er doordeweeks ook nog niet technische dingen besproken kunnen worden. Dan blijft het algemene topic er voor besprekingen die over meerdere weekenden invloed hebben.

Dit gebeurt ook met wk's en ek's themaforums als ik mij goed herinner. Topics per losse wedstrijd en een globale topic per poule/land.

Maar dat er teveel Max zal zijn kan je niks aan doen. Hij is gewoon populair. Je kan moeilijk als regel instellen dat Max bespreken verboden wordt. Anders wil ik graag een Centraal Voetbaltopic waar niks over Ajax gepost mag worden omdat dat teveel besproken wordt :+ . Dat is hetzelfde idee.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

sjaool schreef op maandag 16 mei 2016 @ 00:09:
Naar mijn mening vervalt is deze hele discussie het gevolg van de hedendaagse politieke correctheid waarbij iedereen het naar de zin moet hebben. Wat is er mis mee om een beetje tolerant naar elkaar te zijn en je eigen filter aan te zetten en te bepalen wat je wel en wat je niet wilt lezen. Zo moeilijk is dat echt niet. ;)

Ik stoor mij totaal niet aan een korte opmerking van iemand of de zoveelste vraag die al een paar keer voorbij is gekomen. Wees gewoon tolerant naar elkaar toe, maak elkaar geen verwijten om een mening of enthousiasme voor een coureur en de hele boel wordt een stuk dragelijker. :)
Naast je wel of niet storen aan dingen die je leest hier, is het toch onbegrijpelijk dat van de paar mensen die zich 'voorzichtig negatief' hebben uitgedrukt over de torenhoge verwachtingen die mensen hebben van Max vrijwel begraven worden onder post van mensen die het tegendeel moeten bewijzen en dan een pagina of twee verder worden ze weggezet als azijnpissers o.i.d. :N Dat is respectloos en moeilijk te negeren.

[rant]
Verder boeit het mij geen ene k*t of Max z'n vriendin aanwezig was, of hoe de odds zijn bij een overwinning, waarom Rob Kamphuus zijn scheiding op links heeft of waar welke special waar te bekijken is. Totaal offtopic gezwam.
[/rant]

*kat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Laatst online: 17-09 13:55

sjaool

Every life should have 9 cats

Kijk en bij die rant die je net neerzet heb je dus eigen filter nodig om die opmerkingen te neger want daar zit het hele probleem. Mij boeien een heleboel opmerkingen op het forum en nu.nl niet maar daar lees ik overheen. Als ik iets op tv hoor wat mij niet boeit of niet interesseert negeer ik het. That's life en daar moet je mee leren leven.

“You can please some of the people all of the time, you can please all of the people some of the time, but you can’t please all of the people all of the time”.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

sjaool schreef op maandag 16 mei 2016 @ 00:35:
Kijk en bij die rant die je net neerzet heb je dus eigen filter nodig om die opmerkingen te neger want daar zit het hele probleem. Mij boeien een heleboel opmerkingen op het forum en nu.nl niet maar daar lees ik overheen. Als ik iets op tv hoor wat mij niet boeit of niet interesseert negeer ik het. That's life en daar moet je mee leren leven.

“You can please some of the people all of the time, you can please all of the people some of the time, but you can’t please all of the people all of the time”.
Waren het maar een paar berichtjes, dan deed een modje links en rechts een ingreep in het blauw en opgelost.

Maargoed, ik snap t wel, iedereen is blij en er was tijdens de race altijd al een slowchat-achtige instelling, dus de escalatie is niet vreemd. Maar als we met z'n allen compleet offtopic opmerkingen aan blijven moedigen dan krijgen we wel veel ruis op de lijn. Mensen worden lui en lezen amper, reposts, herhaling van vragen, posten van streams, vraag nog maar eens waar je dat kan kijken...enz.

De opmerking; ik moet nog 7 pagina's lezen maar ik reageer alvast even.... zegt voor mij dat een fatsoenlijke discussie bijna onmogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-03 09:48
Hippocampus schreef op maandag 16 mei 2016 @ 00:46:
Mensen worden lui en lezen amper, reposts, herhaling van vragen, posten van streams, vraag nog maar eens waar je dat kan kijken...enz.

De opmerking; ik moet nog 7 pagina's lezen maar ik reageer alvast even.... zegt voor mij dat een fatsoenlijke discussie bijna onmogelijk is.
Dat is denk ook het grote probleem, er zijn zoveel mensen die posten dat het lastig word om alles te lezen, daardoor krijg je de reposts van vragen/antwoorden/streams/artikellen.

Misschien tijdens en vlak na de race het topic op slot en alles via IRC doen. Tijdens de race wordt er vast weinig gezegd dat mensen later nog terug gaan lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Laatst online: 11:22

fynrd1

Fooled by Randomness

IRC is misschien een beetje ouderwets, maar wat denken jullie van de Discord App? Geweldig platform, ik gebruik het voor online gaming, is tevens multiplatform en heel makkelijk in te stellen. Je kan er chatten, praten, afzonderen, wat je maar wilt. Als we dit samen goed beheren, dan kunnen we het voor iedereen interessant als gezellig maken.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

gambieter schreef op maandag 16 mei 2016 @ 00:02:
Zoals gezegd: dat lost het probleem niet op. De mensen die over de GP willen praten en niet 99.9% Max, 0.1% rest van de GP hebben nog steeds niets aan zo'n topic. En een apart topic waar Max verboden wordt gaat ook niet werken, omdat Max onderdeel van de GP is.

Je verplaatst het probleem alleen naar een apart topic, maar lost het niet op. Van mij mag het, hoor.
Ik denk eerlijk gezegd dat je dit niet zozeer als een "probleem" moet zien. De overgrote meerderheid wil tijdens de F1 zaken die aan hun hart gaan delen met gelijkgezinden. Dat is een slowchat die voornamelijk over Max verstappen gaat als die beste man op plek 1 zit.

Max is hot en de afgelopen drie weken heeft hij alle wereldwijde f1 nieuws sites overheerst. Dat hij en Nederlandse discussie totaal overheerst is dan ook logisch. Ik vind het niet gek dat dat door sommigen als een probleem gezien wordt, want als er veel mensen zijn dan vinden er altijd wel een paar dat het allemaal wel wat minder mag.

Wat ik wel vreemd vind, is dat er nu vanuit het moderatie team ineens een waanzinnig sterke drang is om in te grijpen in dit "probleem". Ik zou zeggen, doe lekker niets. Leg aan de klagers uit dat dit gewoon de werkelijkheid is.

Vergelijking met petjes en overlast slaat als een tang op een varken trouwens. Het topic levert buiten het topic geen overlast op. Het is geen dreunende disco die je niet kan vermijden. Ik snap wel dat de afgelopen twee jaar het onderwerp flink is veranderd door een grote groep nieuwe bezoekers en dat sommigen zich daar niet thuis bij voelen. Je kunt dan twee dingen doen:
- Laat dit lekker op zijn beloop, er gaat niets echt mis en dingen veranderen nu eenmaal
- Ga als een malle modereren, regels stellen en vervolgens al die regels (die gegarandeerd overtraiden gaan worden) handhaven...

Lijkt me duidelijk dat de eerste optie mijn voorkeur heeft. Zoals in frozen ook gezongen "Let it go, let it goooooo". F1 is wel extreem groot geworden. Maak daarom desnoods wat losse topics aan zoals:
- Discussie over technische ontwikkeling van de auto's
- Discussie over verloop van weekend
- Het slowchat topic waarin Max automatisch zal overheersen
- Waar kan je het kijken

Je zult zien dat je dan drie bijna dode topics krijgt en het vierde topic gewoon zoals het huidige is, dat er mensen zijn die erover gaan zeiken dat het allemaal echt niet kan en dat er af en toe offtopic gepost wordt.... Nogmaals, probeer niet alle problemen op te lossen. Juist door er zo hard tegenin te gaan, moedig je mensen aan erover te klagen en krijg je meer klachten. Just let it go, er is gewoonweg niet echt iets aan de hand, behalve dat niet iedereen tevreden is. Dat gaat je toch nooit lukken. En deze situatie hoef je niet te handhaven. Elke andere bedachte situatie wel en dat gaat vast weer een heleboel " we sluiten het topic even, want men houdt zich niet aan de regels" situaties opleveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:23
Is zoveel verschillende topics niet wat overdreven? Tweakers is een Tech Board, met een plek voor wat overige zaken. Als je zo de diepte in wilt gaan mbt de formule 1 moet je wellicht gewoon naar een autosport Board gaan. Die zijn er meer dan genoeg.
We hebben hier echt geen 5 formule 1 topics nodig. Ja, de discussie zal hier wat oppervlakkiger zijn dan op dedicated fora, is dat ongewenst? Volgens mij niet.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• corset
  • Laatst online: 25-07 13:11
Ik heb met veel plezier deze discussie gelezen, en als lurker snap ik allebei de punten wel. Echter vind ik het gehalte "Verstappen is de nieuwe messias" niveau posts gewoon te hoog. Enige gematigde meningen worden onder de tafel geveegd "je hebt er geen verstand van" etc.
Pas als je juicht over Verstappen wordt het vaak geaccepteerd. En dat is dan ook de reden dat ik niet post, voor mij hoeft dat niet.

Het begon jaren geleden al met:

"Ferrari klooit met de regels en ze krijgen voorkeursbehandeling!" Zonder enige onderbouwing

Toen werd het

"De regels verpesten de F1! Veiligheid is niet belangrijk!"

Nu is het geworden

"Verstappen is de redder van de F1"

Ik zou zeggen, gewoon laten gaan. Over seizoen of 2 is het gewoon een coureur die goede races rijdt. En dan gaan we weer met z'n allen over het volgende onderwerp klagen :)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

corset schreef op maandag 16 mei 2016 @ 09:01:
Ik zou zeggen, gewoon laten gaan. Over seizoen of 2 is het gewoon een coureur die goede races rijdt. En dan gaan we weer met z'n allen over het volgende onderwerp klagen :)
Exact, ik denk dat je vooral niet moet gaan proberen te modereren op de inhoud (goh die heb ik vaker gezegd :P), maar gewoon op respectvol met elkaar omgaan. Als een grote groep wilt zwetsen over Max Verstappen, dan heeft de groep mensen die dat totaal niet interessant vindt daar gewoon pech in. De discussie is er toch wel. En die mensen gaan dan wellicht allemaal TR's schrijven, maar dat betekent niet dat je er iets aan moet doen.

Uit alle macht dit in bepaalde banen gaan proberen te leiden en er allerlei regels op toepassen is redigeren en niet modereren. Daar ben ik al uit principe op tegen. Maar daarnaast haalt het voor het mod-team ook onnoemelijk en onmogelijk veel werk op de hals, enkel en alleen maar om een bepaald idee van een probleem te lijf te gaan.

Doe het gewoon niet, laat het gewoon zoals het is (of open per race een topic, als je denkt dat dat beter is), het komt vanzelf wel weer goed. Dit was een uitzonderlijke situatie, dan komen er uitzonderlijk veel posts. Wees als mod trots op dat die mensen allemaal in jouw forum dat willen bespreken in plaats van dat je denkt "hoe houden we dit onder controle", probeer dat gewoon niet en accepteer dat niet iedereen tevreden kan zijn. Dat lijkt me de meest normale manier van ermee omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
JvS schreef op maandag 16 mei 2016 @ 09:26:
[...]

Exact, ik denk dat je vooral niet moet gaan proberen te modereren op de inhoud (goh die heb ik vaker gezegd :P), maar gewoon op respectvol met elkaar omgaan. Als een grote groep wilt zwetsen over Max Verstappen, dan heeft de groep mensen die dat totaal niet interessant vindt daar gewoon pech in. De discussie is er toch wel. En die mensen gaan dan wellicht allemaal TR's schrijven, maar dat betekent niet dat je er iets aan moet doen.

Uit alle macht dit in bepaalde banen gaan proberen te leiden en er allerlei regels op toepassen is redigeren en niet modereren. Daar ben ik al uit principe op tegen. Maar daarnaast haalt het voor het mod-team ook onnoemelijk en onmogelijk veel werk op de hals, enkel en alleen maar om een bepaald idee van een probleem te lijf te gaan.

Doe het gewoon niet, laat het gewoon zoals het is (of open per race een topic, als je denkt dat dat beter is), het komt vanzelf wel weer goed. Dit was een uitzonderlijke situatie, dan komen er uitzonderlijk veel posts. Wees als mod trots op dat die mensen allemaal in jouw forum dat willen bespreken in plaats van dat je denkt "hoe houden we dit onder controle", probeer dat gewoon niet en accepteer dat niet iedereen tevreden kan zijn. Dat lijkt me de meest normale manier van ermee omgaan.
Enige wat ik wel zou willen is dat de toon over Max wat gematigder mag. Het is geen "perfecte" coureur. Het is geen messias van de F1, en zeker geen nieuwe Schumacher. Ik vind het ophemelen van hem nogal.. voetbal hooligan niveau. Club kan niks fout doen, is heilig en kritiek wordt keihard afgestraft.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

corset schreef op maandag 16 mei 2016 @ 09:48:
[...]

Enige wat ik wel zou willen is dat de toon over Max wat gematigder mag. Het is geen "perfecte" coureur. Het is geen messias van de F1, en zeker geen nieuwe Schumacher. Ik vind het ophemelen van hem nogal.. voetbal hooligan niveau. Club kan niks fout doen, is heilig en kritiek wordt keihard afgestraft.
Tsja, ik zou graag willen dat iedereen een tientje overmaakt als ze mijn berichten lezen :P.

Zonder gekheid, ik snap wel wat je wilt en waarom je dat wilt, maar suggereer je dat daarop ingegrepen moet worden? "De toon" is onmogelijk om te wijzigen, omdat er wel 250 mensen in dat topic posten. Daar zitten vast wel 5 enorme "Max Fanboys" bij, die mensen zullen er altijd zijn. Ik vind als ik eerlijk ben "De toon" over Max wel meevallen. Ja er zijn mensen die hem totaal ophemelen, maar er is voldoende tegengeluid.

Zodra je die 5 man gaat beschouwen als "De toon", dan is dat meer jouw indruk en beleving dan wat er daadwerkelijk objectief gemiddeld wordt bediscussieerd naar mijn mening. Je wens dat dat niet gebeurt is daarom een beetje een onmogelijke. Je discussieert met 250 mensen en daar zullen er altijd een paar tussen zitten die (terecht of onterecht) totaal niet stroken met je mening.

Ik denk dat acceptatie, live and let live het beste is. En als iemand onrespectvol doet, gaat schelden, illegale dingen gaat posten of wat dan ook, dat dan het moment is dat moderators moeten ingrijpen. Maar niet eerder.

[ Voor 16% gewijzigd door JvS op 16-05-2016 10:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devian
  • Nu online
corset schreef op maandag 16 mei 2016 @ 09:48:
[...]

Het is niet alleen in dit topic dat het zo gaat. De uitzending op Sky F1 begon met het eerste kwartier alleen maar over Max. Het 20.00 journaal had de eerste 6 minuut alleen maar over Max.

Misschien je er gewoon even bij neerleggen dat deze hype speelt, en niet alleen in dit topic, of in Nederland, maar in de hele autosportwereld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 15-09 20:18
Ik kon zaterdag de v3 en de kwalificatie niet kijken omdat ik moest trainen. Ik heb eerst het forum helemaal doorgelezen en daarna pas de samenvatting gekeken. Ik vind het gewoon geweldig om te lezen hoe de kwalificatie door andere mensen beleefd wordt. Het voelt voor mij alsof je met een groep mensen de race kijkt.

Ik heb juist een hekel aan al die nieuwkomers die elke pagina de zelfde vragen stellen of die lopen te klagen op andere gebruikers. Dat vind ik niks toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Devian schreef op maandag 16 mei 2016 @ 10:42:
[...]

Het is niet alleen in dit topic dat het zo gaat. De uitzending op Sky F1 begon met het eerste kwartier alleen maar over Max. Het 20.00 journaal had de eerste 6 minuut alleen maar over Max.

Misschien je er gewoon even bij neerleggen dat deze hype speelt, en niet alleen in dit topic, of in Nederland, maar in de hele autosportwereld.
Haha.. sorry dat ik vind dat het topic niet meer over f1 gaat maar alleen nog over dat. Ik ga niet naar een f1 topic om fanboy gedrag te zien.
Eigenlijk wat je zegt dus, vind je max niks? Ga maar weg. Vooral als je wil praten over waar het topic voor is. Alle aspecten van f1, niet alleen hem.
Maak dan gewoon een max topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Nu online
corset schreef op maandag 16 mei 2016 @ 10:45:
[...]

Haha.. sorry dat ik vind dat het topic niet meer over f1 gaat maar alleen nog over dat. Ik ga niet naar een f1 topic om fanboy gedrag te zien.
Eigenlijk wat je zegt dus, vind je max niks? Ga maar weg. Vooral als je wil praten over waar het topic voor is. Alle aspecten van f1, niet alleen hem.
Dan heb je mijn eerdere posts niet goed gezien.

Ik stel voor om een los topic te maken waar de race sessies besproken kunnen worden, zodat het merendeel van de slowchat uit het huidige topic verdwijnt.

Om te generaliseren.
We zijn een stelletje nerds met ons allen, hebben geen sociaal leven, en als we F1 kijken en er gebeurt wat spannends dan willen we dat delen met de mensen waar we om geven, en helaas is dat onze nerdcommunity >:), waar gelijkgestemden rondlopen :p.

Edit:
En als je er over nadenkt..dan is 1 F1 topic ook gewoon niet houdbaar op dit moment met de populariteit van F1 en Max.

[ Voor 6% gewijzigd door Devian op 16-05-2016 10:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

corset schreef op maandag 16 mei 2016 @ 10:45:
[...]

Nee, dat zeggen we niet. Maar als je niet kan accepteren dat Max verstappen nu gewoon hét onderwerp is en je je daar alleen aan ergert (dat is wat anders dan waar ik het over heb, de paar mensen die soms totaal overtrokken reageren), dan heb je denk ik eventjes weinig te zoeken in een Nederlands Formule1 topic... Ik denk dat je dat zelf ook wel snapt.

Net zoals je niets in een topic over Quake te zoeken hebt als je een hekel hebt aan first pirson shooters ofzo. Of een topic over Far Cry 4 als je een hekel hebt aan mooie himalaya bergen in een spel.

Dus: Negeer die paar mensen die totaal over de top "fan" zijn (zoveel zijn het er niet) of blijf weg uit het topic als je echt niet tegen Max Verstappen kan. Hij is gewoon "het" in de F1 wereld op dit moment en hij is "het^2" in de Nederlandse Formule1 wereld. Kan je dat niet handlen? Ga dan niet klagen maar blijf weg uit het topic in plaats van uit man en macht het onderwerp te willen veranderen door te laten modereren op de inhoud.
Devian schreef op maandag 16 mei 2016 @ 10:48:
Edit:
En als je er over nadenkt..dan is 1 F1 topic ook gewoon niet houdbaar op dit moment met de populariteit van F1 en Max.
Wat is er precies niet houdbaar aan? En sinds wanneer zijn "veel berichten" gelijk aan " niet houdbaar?". Wat willen we precies "bijhouden" aan een topic? Het gaat toch prima op een paar klagende mensen na? Laat de mensen lekker klagen en leg uit dat dit gewoon de situatie is en je bent klaar.

[ Voor 15% gewijzigd door JvS op 16-05-2016 11:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devian
  • Nu online
Hej, ik toon alleen conflictontwijkend gedrag hoor :p. Als mensen zich ergens aan storen vind ik het niet erg om e.e.a in een apart topic te stoppen.

Persoonlijk vind ik dat er niks mis is met het huidige topic... Moet haast wel het meest populaire topic van heel got zijn op dit moment, en als je dat niet handelen kunt dan moet je er wegblijven, ipv kinderachtig seeds op de TR knop te drukken. Zoals het was, zonder Max, zo gaat het toch niet meer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
JvS schreef op maandag 16 mei 2016 @ 11:11:
[...]

Nee, dat zeggen we niet. Maar als je niet kan accepteren dat Max verstappen nu gewoon hét onderwerp is en je je daar alleen aan ergert (dat is wat anders dan waar ik het over heb, de paar mensen die soms totaal overtrokken reageren), dan heb je denk ik eventjes weinig te zoeken in een Nederlands Formule1 topic... Ik denk dat je dat zelf ook wel snapt.

Net zoals je niets in een topic over Quake te zoeken hebt als je een hekel hebt aan first pirson shooters ofzo. Of een topic over Far Cry 4 als je een hekel hebt aan mooie himalaya bergen in een spel.

Dus: Negeer die paar mensen die totaal over de top "fan" zijn (zoveel zijn het er niet) of blijf weg uit het topic als je echt niet tegen Max Verstappen kan. Hij is gewoon "het" in de F1 wereld op dit moment en hij is "het^2" in de Nederlandse Formule1 wereld. Kan je dat niet handlen? Ga dan niet klagen maar blijf weg uit het topic in plaats van uit man en macht het onderwerp te willen veranderen door te laten modereren op de inhoud.

[...]

Wat is er precies niet houdbaar aan? En sinds wanneer zijn "veel berichten" gelijk aan " niet houdbaar?". Wat willen we precies "bijhouden" aan een topic? Het gaat toch prima op een paar klagende mensen na? Laat de mensen lekker klagen en leg uit dat dit gewoon de situatie is en je bent klaar.
Ik geef het op.. als jij echt denk dat hij "het" is in de F1 wereld omdat hij door geluk/ongelukken van anderen een race heeft gewonnen.. dan zegt dat al genoeg over je mening tov kritiek over het topic.

Het F1 topic moet over alle aspecten kunnen gaan, nu is het 99% Max, vorige seizoen was het al lichtelijk aan de hand elke race, maar we snappen het concept. Hij is geweldig. Kunnen we nu gewoon weer over alle aspecten praten?

[ Voor 6% gewijzigd door corset op 16-05-2016 11:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

corset schreef op maandag 16 mei 2016 @ 11:19:
[...]

Ik geef het op.. als jij echt denk dat hij "het" is in de F1 wereld omdat hij door geluk/ongelukken van anderen een race heeft gewonnen.. dan zegt dat al genoeg over je mening tov kritiek over het topic.
Eh pardon? Het was niet mijn bedoeling om in deze discussie MV te gaan ophemelen, maar om aan te geven dat hij in de F1 wereld momenteel "het onderwerp" is wat besproken wordt. Dat is wat ik met "het" bedoelde.

Als je dit al in deze discussie leest, kan ik me voorstellen dat het echte topic lastig is...
Het F1 topic moet over alle aspecten kunnen gaan, nu is het 99% Max, vorige seizoen was het al lichtelijk aan de hand elke race, maar we snappen het concept. Hij is geweldig. Kunnen we nu gewoon weer over alle aspecten praten?
Dat kan ook gewoon. Alleen jij (en moderators van dit forum) bepalen niet welk aspect van een onderwerp het interessantst gevonden wordt. Op dit moment is dat Max Verstappen. Daar kan je niets anders dan ermee dealen of weg blijven als je daar niet mee om kunt gaan. Het staat je vrij om andere onderwerpen aan te snijden. Je zult alleen weinig reacties krijgen.

Leef en laat leven. Lees de zaken die je leuk vindt en probeer niet de inhoud van de discussie naar je hand te zetten. Dat is hopeloos en frustreert alleen maar.

[ Voor 50% gewijzigd door JvS op 16-05-2016 11:27 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheBorg
  • Laatst online: 09:28

TheBorg

Resistance is futile.

alwind schreef op maandag 16 mei 2016 @ 10:43:
Ik vind het gewoon geweldig om te lezen hoe de kwalificatie door andere mensen beleefd wordt. Het voelt voor mij alsof je met een groep mensen de race kijkt.
Dit is voor veel mensen heel belangrijk.
Devian schreef op maandag 16 mei 2016 @ 10:48:
[...]
Om te generaliseren.
We zijn een stelletje nerds met ons allen, hebben geen sociaal leven, en als we F1 kijken en er gebeurt wat spannends dan willen we dat delen met de mensen waar we om geven, en helaas is dat onze nerdcommunity >:), waar gelijkgestemden rondlopen :p.
Precies.
Echt wtf? 8)7

Laat de mensen gewoon hun vreugde delen.
Er hoeft niets veranderd te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Nu online
[...]

als jij echt denk dat hij "het" is in de F1 wereld omdat hij door geluk/ongelukken van anderen een race heeft gewonnen..
Je hebt zojuist bij mij je geloofwaardigheid verloren.

Ik denk dat je inderdaad tot de 1% hoort waar we ons niet druk over hoeven te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Nu online
Mij gaat het meer om de oeverloze repetitie van dezelfde berichten. Vragen om streams, waarom Coronel in de studio zit, dat Olav xyz mist of hoe Brundle de tactiek goed had tijdens de race voegt niet zoveel toe als men niet over dezelfde bron bezit. Sommigen kijken Ziggo, anderen RTL en weer anderen zijn creatiever met de bronnen. Men post nu teveel zonder context, dat er weer 5 vragen of antwoorden op komen. Dat gaat hele sessies zo door. Vandaar dus het uitzetten van de QR, om mensen iets langer dan een seconde na te laten denken. Een forum is gewoon niet geschikt voor meerdere berichten per seconde. Daar kunnen we met zijn allen wat van vinden, maar dat is gewoon de realiteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

alwind schreef op maandag 16 mei 2016 @ 10:43:
Ik kon zaterdag de v3 en de kwalificatie niet kijken omdat ik moest trainen. Ik heb eerst het forum helemaal doorgelezen en daarna pas de samenvatting gekeken. Ik vind het gewoon geweldig om te lezen hoe de kwalificatie door andere mensen beleefd wordt. Het voelt voor mij alsof je met een groep mensen de race kijkt.

Ik heb juist een hekel aan al die nieuwkomers die elke pagina de zelfde vragen stellen of die lopen te klagen op andere gebruikers. Dat vind ik niks toevoegen.
Met een goede FAQ zijn een heleboel vragen ook wel te voorkomen denk ik. Maar door de toegenomen populariteit zal het nog wel even aanhouden. De regels zijn ook wel even anders als je een paar jaar niet gekeken hebt.

Verder vind ik het wel jammer dat er nu weer wat mensen zijn die alle Max-mania niet goed aankunnen. Het is even populair, laat die mensen even. Dat nivelleert wel weer met de komende races. Beetje jammer dat je dan meteen weer als azijnzeiker met het gestrekt been erin moet gaan. Er heerst vreugde, er heerst sensatie. Even eroverheen lezen moet niet zo'n probleem zijn. Ik vind het juist wel fijn dat er weer wat nieuwe mensen bij komen met andere gedachten en argumentatie. Daar kan in de toekomst alleen maar een betere discussie van ontstaan. En tuurlijk, als die-hard fan is het even slikken als er wat n00bs bij komen, maar zo werkt dat nou eenmaal met sport e.d. Bij de E3 heb je ook een heleboel andere bezoekers in de game-topics. Dat is al jaren zo. Maar om dan meteen allerlei ristricties op te gaan leggen, gaat me echt te ver. Opsplitsen en/of verbieden om het over een bepaald onderwerp te hebben is gewoon not done. Ga dan lekker ergens anders heen. Juist nu er eindelijk wat passie in de F1 zit die vanuit onverwachte hoek komt, moet je dat toejuichen, niet de grond in boren.

Señor Sjon schreef op maandag 16 mei 2016 @ 11:55:
Mij gaat het meer om de oeverloze repetitie van dezelfde berichten. Vragen om streams, waarom Coronel in de studio zit, dat Olav xyz mist of hoe Brundle de tactiek goed had tijdens de race voegt niet zoveel toe als men niet over dezelfde bron bezit. Sommigen kijken Ziggo, anderen RTL en weer anderen zijn creatiever met de bronnen. Men post nu teveel zonder context, dat er weer 5 vragen of antwoorden op komen. Dat gaat hele sessies zo door. Vandaar dus het uitzetten van de QR, om mensen iets langer dan een seconde na te laten denken. Een forum is gewoon niet geschikt voor meerdere berichten per seconde. Daar kunnen we met zijn allen wat van vinden, maar dat is gewoon de realiteit.
Zoals ik al zei: een goede FAQ doet al wonderen, maar dat zal zo blijven. Big fucking whoop. #dealwithit. Het is nog geen twitch-chat dus dat komt wel goed.

[ Voor 20% gewijzigd door Martinspire op 16-05-2016 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:29
Señor Sjon schreef op maandag 16 mei 2016 @ 11:55:
Een forum is gewoon niet geschikt voor meerdere berichten per seconde.
Waarom geen linkje boven de QR naar https://hack.chat/?twk_f1 voor chat?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
JvS schreef op maandag 16 mei 2016 @ 09:26:
[...]
...of open per race een topic, als je denkt dat dat beter is...
Dat klinkt als een heel goed idee. Daar kan iedereen tijdens training, kwalificatie en race "live" zijn ideeën/emoties delen. Zo'n topic komt heel snel in 1 weekend, en zakt daarna ook weer razendsnel weg naar de vergetelheid. Dus in feite zijn er dan op elk moment maar 1 of 2 actieve topics: Het algemene F1 topic (die dan wat rustiger blijft), en in (en om) race weekenden het specifieke actuele race topic (die telkens met een schone lei begint). Dus geen overload aan verschillende topics.

[ Voor 3% gewijzigd door KopjeThee op 16-05-2016 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Martinspire schreef op maandag 16 mei 2016 @ 11:56:
[...]

Verder vind ik het wel jammer dat er nu weer wat mensen zijn die alle Max-mania niet goed aankunnen. Het is even populair, laat die mensen even. Dat nivelleert wel weer met de komende races. Beetje jammer dat je dan meteen weer als azijnzeiker met het gestrekt been erin moet gaan. Er heerst vreugde, er heerst sensatie.
Het heeft geen drol met Maxmania te maken (wat een woord..), maar meer het feit dat kritiek volgens sommige mensen gewoon niet mag. Alle mogelijk kritiek wordt weggeschoven, en hij wordt neergezet als het beste wat de F1 ooit heeft gehad.
Max ok, maar dit heilig verklaren is gewoon zielig. Je kan ook blij zijn met de hele situatie zonder zijn ego nog verder (dan mogelijk is) te boosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Nu online
Brent schreef op maandag 16 mei 2016 @ 11:59:
[...]

Omdat de IRC er al in staat? :p

Een FAQ klinkt leuk, maar men leest de topicwarning (altijd in beeld) en de forumfaq/beleid ook niet eens. Wat er gebeurt is dat een topic erg actief is, dus simpel vraagje = snel antwoord zonder eigen effort. Welkom bij de instant gratificatie generatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Brent schreef op maandag 16 mei 2016 @ 11:59:
[...]

Waarom weer allerlei externe bronnen? Enige wat hier telt is het forum en in zekere zin de IRC. Verder ga je dan zonder Tweakers te werk. Dan kun je vanalles gebruiken. Probleem is echter dat ook IRC e.d. worden overspoelt als je met meer dan 200 man probeert te chatten.
corset schreef op maandag 16 mei 2016 @ 12:21:
[...]

Het heeft geen drol met Maxmania te maken (wat een woord..), maar meer het feit dat kritiek volgens sommige mensen gewoon niet mag. Alle mogelijk kritiek wordt weggeschoven, en hij wordt neergezet als het beste wat de F1 ooit heeft gehad.
Max ok, maar dit heilig verklaren is gewoon zielig. Je kan ook blij zijn met de hele situatie zonder zijn ego nog verder (dan mogelijk is) te boosten.
Mensen zijn nou gewoon blij en dan gebruiken ze wel wat veel superlatieven om hun emoties kwijt te kunnen. Ik vind het niet zo storend. Beter dan al dat gemekker over de dominantie van Mercedes, dat die Renault Tag Heuer niet vooruit te branden is en wat voor zaken nu weer worden verzonden om het resultaat van sommige coureurs de grond in te boren. Positiviteit > Gemekker. Dus als het topic de komende weken wordt gekaapt door een golf van positiviteit, dan boeit me dat eerlijk gezegd geen drol.

Sommigen moeten gewoon leren om wat selectiever te lezen en niet meteen beginnen te zeuren over dat men diens helden op een podium plaatst. Wordt ie wat veel opgehemeld? Sure, maar om dan te gaan zeuren dat men te positief is, is ook weer wat ver niet? 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Martinspire schreef op maandag 16 mei 2016 @ 12:27:
[...]

Waarom weer allerlei externe bronnen? Enige wat hier telt is het forum en in zekere zin de IRC. Verder ga je dan zonder Tweakers te werk. Dan kun je vanalles gebruiken. Probleem is echter dat ook IRC e.d. worden overspoelt als je met meer dan 200 man probeert te chatten.

[...]
Mensen zijn nou gewoon blij en dan gebruiken ze wel wat veel superlatieven om hun emoties kwijt te kunnen. Ik vind het niet zo storend. Beter dan al dat gemekker over de dominantie van Mercedes, dat die Renault Tag Heuer niet vooruit te branden is en wat voor zaken nu weer worden verzonden om het resultaat van sommige coureurs de grond in te boren. Positiviteit > Gemekker. Dus als het topic de komende weken wordt gekaapt door een golf van positiviteit, dan boeit me dat eerlijk gezegd geen drol.

Sommigen moeten gewoon leren om wat selectiever te lezen en niet meteen beginnen te zeuren over dat men diens helden op een podium plaatst. Wordt ie wat veel opgehemeld? Sure, maar om dan te gaan zeuren dat men te positief is, is ook weer wat ver niet? 7(8)7
Ach het is hetzelfde probleem wat ik vorige seizoenen had met de klachten dat Ferrari voorgetrokken zou worden. na een tijdje gaat het topic nergens anders meer over. Als je vooral mensen weg wil hebben uit een topic zou ik vooral zo doorgaan. Maar een splitsing is denk ik een betere oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devian
  • Nu online
corset schreef op maandag 16 mei 2016 @ 12:30:
[...]

Ach het is hetzelfde probleem wat ik vorige seizoenen had met de klachten dat Ferrari voorgetrokken zou worden. na een tijdje gaat het topic nergens anders meer over. Als je vooral mensen weg wil hebben uit een topic zou ik vooral zo doorgaan. Maar een splitsing is denk ik een betere oplossing.
Je klaagt overigens wel heel veel voor iemand die geen enkele bijdrage levert in het huidige F1 topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 10:29
Martinspire schreef op maandag 16 mei 2016 @ 12:27:
[...]

Die hack.chat is precies voor zo'n soort doel ontworpen. En waarom extern? Dit is makkelijker dan IRC gok ik, gewoon de link volgen, naam invullen, klaar.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Devian schreef op maandag 16 mei 2016 @ 12:33:
[...]

Je klaagt overigens wel heel veel voor iemand die geen enkele bijdrage levert in het huidige F1 topic.
Daarom gaf ik in het begin al aan dat ik een Lurker ben ;) de tijd dat ik genoeg verstand had van F1 om een nuttige bijdrage te leveren is lang geleden. (denk aan Schumacher/Barichello tijdperk)
Dan is het alleen lezen makkelijker dan dingen posten die uiteindelijk waarschijnlijk toch zwaar outdated zijn :p

Echter maakt dat mijn mening niet minder relevant

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 15-09 20:18
corset schreef op maandag 16 mei 2016 @ 12:30:
[...]

Vorig jaar hebben we ook een splitsing geprobeerd. Het komt er op neer dat 40% in het race topic zit en 60% in het normale topic. Toen is volgens mij ook een poging geweest met een slot op het normale topic en dan is de klacht weer dat alles uit het race topic niet terug te vinden is.

Je doet het gewoon nooit goed voor iedereen en het is zo prima als het is. Als je vind dat het teveel over hetzelfde onderwerp gaat moet je gewoon met een nieuw feit of een andere stelling komen zodat het daar over kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
alwind schreef op maandag 16 mei 2016 @ 12:38:
[...]

Vorig jaar hebben we ook een splitsing geprobeerd. Het komt er op neer dat 40% in het race topic zit en 60% in het normale topic. Toen is volgens mij ook een poging geweest met een slot op het normale topic en dan is de klacht weer dat alles uit het race topic niet terug te vinden is.

Je doet het gewoon nooit goed voor iedereen en het is zo prima als het is. Als je vind dat het teveel over hetzelfde onderwerp gaat moet je gewoon met een nieuw feit of een andere stelling komen zodat het daar over kan gaan.
Daar heb je op zich ook gelijk in. Damned if you do, damned if you don't was het toch? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Van mij mag het ook best blijven hoe het is, met als enige voorwaarde dat de normale forum regels over 'off topic' posten streng gehandhaafd worden. Gezeik over Ziggo, vriendinnetjes van Max, jouw dochters huwbare leeftijd, etc. zit ik en de meesten niet op te wachten denk ik. Als dat 'on the fly' direct ge-delete wordt scheelt het al de helft van de ergernis. Dus met andere woorden: De modjes moeten gewoon hun normale taak beter uitvoeren.

[ Voor 23% gewijzigd door Fiber op 16-05-2016 12:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Fiber schreef op maandag 16 mei 2016 @ 12:43:
Van mij mag het ook best blijven hoe het is, met als enige voorwaarde dat de normale forum regels over 'off topic' posten streng gehandhaafd worden. Gezeik over Ziggo, vriendinnetjes van Max, jouw dochters huwbare leeftijd, etc. zit ik en de meesten niet op te wachten denk ik. Als dat 'on the fly' direct ge-delete wordt scheelt het al de helft van de ergernis. Dus met andere woorden: De modjes moeten gewoon hun normale taak beter uitvoeren.
Kwestie van topic reports doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Martinspire schreef op maandag 16 mei 2016 @ 12:46:
[...]

Kwestie van topic reports doen?
Doe ik, heb ik gedaan. Helpt voor geen meter. Er wordt gewoon te weinig mee gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Als je adds blocked op Tweakers krijg je daar altijd melding van in zo een mooie gele balk bovenin beeld, misschien op zo'n manier even extra aandacht geven aan wat wel/niet de bedoeling is in dat topic.

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Nu online
Dat is het probleem juist.

Een minderheid is het er niet mee eens wat voor de meerdelijkheid wel de bedoeling is...

Volg je het nog?

Ondertussen kan er op dit topic ook weleen TR, we komen niet verder dan slap gelul.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:07

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Fiber schreef op maandag 16 mei 2016 @ 12:43:
je beseft je dat je nu van de mods vraagt om hun vrije weekend te besteden aan full time bovenop dat topic zitten? Zo werkt het dus niet.

Topicreports zijn ontzettend nuttig, omdat we daarmee in elk geval een beeld hebben van de vervelendste verstoringen en daarmee eventuele hardnekkige storende factoren beter aan kunnen pakken, maar het is onbegonnen werk om zo'n topic real time schoon te houden.

Zoals JVS ook aangaf is strak modereren gewoon een utopie gezien het enorme enthousiasme dat er is rond de prestaties van Max. Dat het daarmee wat lastig is om op niveau te discussiëren over F1 is dan helaas maar zo.

Als iemand een heel concreet specifiek onderwerp graag wil kunnen bespreken zonder dat het ondersneeuwt, dan is een apart topic daarvoor te overwegen, maar arbitraire splitsingen als max en non-max gaan 'm niet worden. Wel gaan we even bekijken of we bij het volgende race weekend een apart 3-daags topic gaan openen voor het meebeleven van de sessies en race. Ik ben bang dat we het 'probleem' daarmee alleen een beetje tijdelijk heen en weer schuiven tussen een doorlopend discussie topic en tijdelijke race-topics, maar het is denk ik wel het proberen waard.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Nu online
Ik ben met je eens dat het probleem daarmee verschoven word, echter resulteert het wel in een schoner, en makkelijker bij te houden, algemeen F1 topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Ik ben trouwens ook voor een MONDAY TRASH TALK THREAD ala Reddit: https://www.reddit.com/r/...ash_talk_thread_05162016/

Met pareltjes als
SUCH A POOR PERFORMANCE BY KVYATT, HE TOTALLY MISSED VETTEL'S REAR END YESTERDAY, LIKE HE WASN'T EVEN TRYING
I VOTE FOR DAE LEWIS AS DRIVER OF THE DAY FOR PULLING THAT RIDICULOUS MOVE ON ROSBERG, TAKING HIM OUT AND ENSURING THAT WE GOT A GREAT RACE.
HELLO THERE! HAVE YOU HEARD OF OUR LORD AND SAVIOUR: MAX VERSTAPPEN?
YESTERDAY WE FINALLY GOT THE ANSWER TO WHAT A MERCEDES FREE F1 WOULD BE LIKE. AND THAT ANSWER WAS 2010.
_O_
  1. FLAIR UP.
  2. ALL CAPS.

[ Voor 65% gewijzigd door Martinspire op 16-05-2016 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Eigenlijk zouden we net als op youtube mogelijk is een chatbalk naast de gewone reacties+video moeten hebben voor tijdens de race.

In hetzelfde topic dus.

En dan de standaard reacties vertragen, dat je post pas over 5 minuten verschijnt.

Maar anyway, opzich heb ik me er nooit aan gestoord dat er tijdens de qualy+race ander soort posts zijn.
Hoort er gewoon bij, technische speculaas/nieuwtjes is zowiezo altijd doordeweeks en quick-racechat in het weekend.
Er is tijdens de qualy+race meestal toch niet echt iets van rijderswissel/nieuwe snufjes aan de auto en regelwijzigingen te melden, dat hoor je eigenlijk altijd ervoor of erna.

Maw de 2 reactiestromen vullen mekaar eerder aan dan dat ze elkaar tegenwerken.

En verder doet me deze hele metadiscussie erg denken aan de south-park aflevering waar alle self-appointed critics hun eigen mening nogal erg superrelevant vonden. (denken dat de wereld verandert omdat zij hun mening ergens neergeplempt hadden)

Tweakers-topics zijn gewoon NIET relevant hoe erg je dat als poster/moderator/lezer dat ook wil vinden, in het 1e geval al doordat alles in het Nederlands gepost wordt. En ten 2e omdat het een niche-nerdforum is. En ten 3de omdat F1 dan ook nog weer niet ieders interesse vertegenwoordigd.

Dat je superinteressante post/topic geen aardschokkend gevolg heeft, is gewoon internet.
(wil je relevant zijn dan moet je Bernie met een paar miljoen paaien)

[ Voor 6% gewijzigd door enchion op 16-05-2016 14:12 ]

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Orion84 schreef op maandag 16 mei 2016 @ 13:24:
[...]
je beseft je dat je nu van de mods vraagt om hun vrije weekend te besteden aan full time bovenop dat topic zitten? Zo werkt het dus niet.

Topicreports zijn ontzettend nuttig, omdat we daarmee in elk geval een beeld hebben van de vervelendste verstoringen en daarmee eventuele hardnekkige storende factoren beter aan kunnen pakken, maar het is onbegonnen werk om zo'n topic real time schoon te houden.

Zoals JVS ook aangaf is strak modereren gewoon een utopie gezien het enorme enthousiasme dat er is rond de prestaties van Max. Dat het daarmee wat lastig is om op niveau te discussiëren over F1 is dan helaas maar zo.

Als iemand een heel concreet specifiek onderwerp graag wil kunnen bespreken zonder dat het ondersneeuwt, dan is een apart topic daarvoor te overwegen, maar arbitraire splitsingen als max en non-max gaan 'm niet worden. Wel gaan we even bekijken of we bij het volgende race weekend een apart 3-daags topic gaan openen voor het meebeleven van de sessies en race. Ik ben bang dat we het 'probleem' daarmee alleen een beetje tijdelijk heen en weer schuiven tussen een doorlopend discussie topic en tijdelijke race-topics, maar het is denk ik wel het proberen waard.
Lijkt me een goed plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Orion84 schreef op maandag 16 mei 2016 @ 13:24:
[...]
Wacht even, GoT heeft de regels zelf zo opgesteld en moderators zijn er toch voor om de schaapjes in het gareel te houden? Het zijn niet de gebruikers die dat eisen dat de mods een topic babysitten, het zijn de regels die jullie als mods handhaven.

Natuurlijk snap ik dat het onbegonnen werk is, maar ik bepaal het niveau van een topic niet, dat doen de moderators (medewerkers van GoT) Wel was ik gewent aan enig niveau, vandaar de vraag van mijn kant om dat niveau proberen te handhaven. Dat wat sommige mensen bestempelen als klagen ;)
[knip]

Dat het daarmee wat lastig is om op niveau te discussiëren over F1 is dan helaas maar zo.
Dus de regels worden versoepeld, zodat de moderators niet hoeven te babysitten.
Eerder vroeg ik al of het getolereerd ging worden, maar toen was het antwoord nog dat er gehandhaafd ging worden.
Als iemand een heel concreet specifiek onderwerp graag wil kunnen bespreken zonder dat het ondersneeuwt, dan is een apart topic daarvoor te overwegen,[knip]
Beetje de omgekeerde wereld zo. :>

Ik zal de adviezen hier ter harte nemen en me er bij neer leggen en de storm uitzitten. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Ach, als Max volgend seizoen elke race met gemak de pole pakt en elke race van kop af wint wordt het gauw genoeg weer saai en rustig... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:07

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Hippocampus schreef op maandag 16 mei 2016 @ 14:54:
[...]

Wacht even, GoT heeft de regels zelf zo opgesteld en moderators zijn er toch voor om de schaapjes in het gareel te houden? Het zijn niet de gebruikers die dat eisen dat de mods een topic babysitten, het zijn de regels die jullie als mods handhaven.
Er werd gevraagd om een en ander te laten zoals het is (oftewel: slowchat toestaan), maar wel strikt en snel op te treden tegen off-topic posts. En dat is gewoon niet realistisch. Het beste wat we kunnen doen is de boel zo goed en kwaad als het gaat volgen en de rotste appels proberen te spotten zodat we die op hun gedrag kunnen aanspreken. Topicreports zijn daarbij zeer nuttig, maar verwacht niet dat die op stel en sprong worden afgehandeld.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Lijkt me een prima en typisch Nederlandse oplossing: tolereren en gedogen en 'fair use'...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Hippocampus schreef op maandag 16 mei 2016 @ 14:54:
[...]

Natuurlijk snap ik dat het onbegonnen werk is, maar ik bepaal het niveau van een topic niet, dat doen de moderators (medewerkers van GoT) Wel was ik gewent aan enig niveau, vandaar de vraag van mijn kant om dat niveau proberen te handhaven. Dat wat sommige mensen bestempelen als klagen ;)
Ik ben net zoals alle moderators geen medewerker, ik ben vrijwilliger. Ik doe dit op vrijwillige basis en er gaat tijd in zitten. We doen ons best en meestal lukt het ook. Met de snelheid van dit topic is het alleen niet te doen. We zouden permanent drie moderators op het topic moeten hebben die alleen maar reacties lezen om dit bij te houden. We zijn geen robots. ;)
Dus de regels worden versoepeld, zodat de moderators niet hoeven te babysitten.
Eerder vroeg ik al of het getolereerd ging worden, maar toen was het antwoord nog dat er gehandhaafd ging worden.
Het topic ging gisteren op de snelheid van een willekeurige aanslag maar dan zonder dat er een hele lading moderators elke post lopen te controleren op kwaliteit. Dan is de keuze vrij simpel. We laten het lopen en pikken alleen de extreme posts eruit of we sluiten het topic. Uiteindelijk hebben we de hele middag de slowchat getolereerd, mede om de sfeer in het topic niet te verpesten.

We hebben het hier intern zeker over maar de magische oplossing is er niet. Aan de ene kant vragen we om niveau in alle topics op GoT en proberen we dat niveau te handhaven. Aan de andere kant is het verdomt lastig om dat te doen als er in een middag bijna duizend reacties worden gemaakt die variëren van normale reacties tot Max zijn vriendin. We kunnen er wel een Zero Tolerance topic van maken en bij het minste of geringste de boel dichtgooien en bans uitdelen maar daar word niemand beter van lijkt me. Wat wij vragen is dat iedereen zelf even nadenkt voordat hij/zij iets post. Dat is ook de reden dat de QR uit staat. Verder lezen we de suggesties en bespreken we intern ook wat we moeten doen.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Laatst online: 11:08

ATS

Deze snap ik niet helemaal. Waar te kijken is een andere discussie dan eentje over commentatoren lijkt me.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Nu online
De kwaliteit van commentaar is inherent aan waar je het kijkt. Dat is dus beter op zijn plek in het waar te kijken topic.
Fiber schreef op maandag 16 mei 2016 @ 15:25:
Lijkt me een prima en typisch Nederlandse oplossing: tolereren en gedogen en 'fair use'...
Je kan op de forumlijst zien met hoeveel man we zijn. We hebben geen 100% bezetting zondag om 14.00 plus dat we zelf ook iets van de race mee willen krijgen tussen live timing, live beeld en het topic door.

Verder kunnen we geen posts moven die met xx nieuwe berichten erbij zijn gekomen en dat zijn er nogal wat. Dat maakt modereren in snelle topics lastig.

[ Voor 70% gewijzigd door Señor Sjon op 16-05-2016 17:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-07 09:39
Señor Sjon schreef op maandag 23 mei 2016 @ 15:38:
[mbr]Gaan we nou continue half youtube posten met oude inhaalacties? Wat is de discussiewaarde?[/]
De discussiewaarde is dat "we" voor je het weet op een ander forum gaan zitten.

Dag Tweakers.net 8)7
Dag banner inkomsten Tweakers.net 8)7

never argue with a moderator, he will shut your account down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Nu online
Speedster schreef op maandag 23 mei 2016 @ 16:02:
[...]

De discussiewaarde is dat "we" voor je het weet op een ander forum gaan zitten.

Dag Tweakers.net 8)7
Dag banner inkomsten Tweakers.net 8)7
Het F1-topic is al een slowchat van jewelste, laten we met zijn allen proberen het voor iedereen leesbaar te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Wat is het toch met die drang om in te grijpen? Reageer je op elke zeurderige TR? Er gaat niets mis, er worden gewoon interessante en minder interessante dingen gepost.

Juist door er zo als een hijgende hond bovenop te zitten, moedig je mensen aan te klagen over allerlei zaken die ze minder vinden (teveel max, teveel nieuws, teveel technische discussie, teveel berichten, god verhoede 8)7).

Wat is er in vredesnaam erg aan. Het is een onderwerp dat iedereen leuk vindt, waar mensen met gelijkgestemden soms op niveau, soms simpel leuke en interessante dingen uitwisselt. Ik vind die filmpjes af en toe best aardig. Niemand heeft er dermate last van dat het topic uit de hand loopt (ik kan me voorstellen dat niet iedereen het leuk vindt, dat wel), dus waarom oh waarom moet er weer ingegrepen worden?

Ik kan me daar zo aan storen, alsof er een soort ingrijp-quotum gehaald moet worden. Laat dat topic lekker dat topic zijn en grijp in als er daadwerkelijk iets uit de hand loopt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

JvS schreef op maandag 23 mei 2016 @ 16:46:
Juist door er zo als een hijgende hond bovenop te zitten
Nou nou, en bedankt. Als ex-crew zou jij beter moeten weten.

Er wordt een keer een modbreak geplaatst, en het einde van de wereld is in zicht. Hoeveel modbreaks staan er? Als je jouw post moet geloven is elke tweede post een moderator-ingrijpen.

Doe gewoon eens even wat minder allergisch. Dat jij een free-for-all wil en geen rekening wilt houden met mensen die wat meer dan alleen slowchat willen zien, is nou wel bekend.

Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.