Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08:27
Over het F1 topic:
Ik heb geen moeite met het slow-chat-gehalte (okay, het moet niet te erg worden).

Wat me wel erg tegenvalt is, dat er na bijvoorbeeld een kwalificatie (en wie weet ook wel na een race) nergens in het topic een uitslagenlijstje te zien is. Althans, ik heb een aantal keer misgegrepen en ga voor uitslagen maar naar een andere site...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:56
We zijn dan ook geen nieuwsforum. :+ Sites als F1racing.net, F1Today, Autosport.com, Motorsport.com hebben dat in notime online staan.

[ Voor 57% gewijzigd door Señor Sjon op 13-05-2016 11:23 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Slowchat button toevoegen, zodat de als zodanig aangemerkte posts (met aantal?), voor degenen die dat willen, niet getoond worden.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polbeer91
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-08 13:00
Ik heb er zelf weinig last van, maar heb topic dan ook bijna continu open staan. Ik heb bijna het idee dat je het topic tijdens een event mss beter dicht kan gooien. Dat voorkomt dan alle kijk-wat-er-nu-gebeurt-reacties. Zodra het event is afgelopen kan er gediscusseerd over de uitslag, wie schuldig is aan welke crash, etc. etc.

EDIT: evt kun je dan een slowchat topic openen voor de events zelf, maar geeft wel weer fragmentatie.

[ Voor 13% gewijzigd door Polbeer91 op 13-05-2016 11:25 ]

Steam

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Misschien kunnen we beter een max aantal posts per dag instellen per persoon. Dat zou het posth**ren beter aanpakken en hopelijk de kwaliteit verbeteren. Want het topic is nu onleesbaar door degenen die blijven dumpen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-03 09:48
Het helpt ook niet echt dat er 5x achter elkaar antwoord op een vraag wordt gegeven. (Vraag was wat Vettel over de radio zei).
Dit was ook het geval toen iemand de weddenschap tussen de Sky presentatoren aanstipte en er 5x gevraagd werd wat de weddenschap dan wel was met als enige toevoeging op welke aanbieder/zender ze aan het kijken waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polbeer91
Wat doe je daar aan? Mensen willen graag helpen / showen dat ze het antwoord weten. Volgens mij kun je dan alleen achteraf een mod het laten verwijderen. Staat wel lullig als het niet duidelijk is dat er verder niets mis was met het antwoord.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
En daar gaan we niet aan beginnen. Dat maakt het alleen maar werk.

Als degene die iets over de boordradio zegt ook gelijk zegt wat er was, scheelt het ook vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tja, de posts hebben een hoog Spongebob gehalte. Inclusief het lachen.

Quickreply uit, wmb.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Een apart F1 Live topic maken voor alle blije geitjes?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Topicstarter
Hippocampus schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 12:06:
Een apart F1 Live topic maken voor alle blije geitjes?
En de trashcan in na afloop!

Bewaren is volkomen zinloos.

d:)b

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 21:05

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Ja? Wil je alle emoties niet bewaren als Max Verstappen Vettel inhaalt en als 3e het podium op stapt?? :+

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Ramzzz schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 12:15:
[...]

En de trashcan in na afloop!

Bewaren is volkomen zinloos.

d:)b
Slotje is voldoende :Y)

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Ach, wie leest er nog terug dan? Het is blijkbaar al moeilijk om niet 3 keer hetzelfde artikel te posten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-03 09:48
Denk dat quick reply uit de beste optie is.
Dan heb je ook niet het gedoe dat je 2 aparte topics krijgt en alles in beide topics komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:01
scheelt dat veel in de reacties dan? ja, je moet op een knopje drukken voordat je kunt posten, maar dat is 1, heel simpele, extra handeling. Ik vrees dat dat niet helpt

en ja, ik heb net alles teruggelezen in m'n pauze :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Waar we het hebben toegepast zien we wel dat het het impulsief reageren en slowchatten wat beperkt.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17-09 22:41
Ik stoor me vooral aan de korte berichten van enkel woorden die gewoon laten zien dat iemand mee kijkt en "verstand" heeft van F1. (i.e ik kijk via Ziggo, blablabla)

Tevens inderdaad zie je ook mensen die iets willen linken, maar vergeten te kijken of het al enkele posts (soms iets meer oké) terug al is gepost.

Misschien een minimum aantal woorden instellen, zodat hij anders niet post en je doorstuurd naar IRC kanaal? (als dat kan teminste)

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ik heb de quickreply eens uitgezet, eens kijken wat voor effect dat heeft, hopelijk zorgt het er voor dat mensen net even een seconde langer nadenken voor ze wat posten.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:59
Orion84 schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 15:19:
Ik heb de quickreply eens uitgezet, eens kijken wat voor effect dat heeft, hopelijk zorgt het er voor dat mensen net even een seconde langer nadenken voor ze wat posten.
momenteel wordt er bijna helemaal niet meer gepost. Ik vind zelf dat hierdoor zeker voor de wat minder die-hard f1 fans een behoorlijke drempel wordt opgeworpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polbeer91
Momenteel wordt er in het topic ook gediscusseerd over het topic zelf. Mss een idee om mensen erop te wijzen dat dat hier hoort.

Je ziet wel interessante discussie over het doel van het forum. Sommigen zien het als chatbox (en zo voelt dat voor mij eigenlijk ook tijdens een event).

Edit: misschien een idee om in de topicwarning de IRC iets duidelijker uit te leggen. Denk dat veel mensen niet weten wat het betekent, laat staan waar het voor bedoeld is. Als je daar iets zou zetten van "chatten over wat je ziet gebeuren, zonder dat er echt voer voor discussie is kan hier" zou misschien duidelijker zijn.

[ Voor 36% gewijzigd door Polbeer91 op 14-05-2016 11:39 ]

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:05

Fiber

Beaches are for storming.

nachtnet schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 11:15:
[...]

momenteel wordt er bijna helemaal niet meer gepost. Ik vind zelf dat hierdoor zeker voor de wat minder die-hard f1 fans een behoorlijke drempel wordt opgeworpen.
Mooi toch! Scheelt dus een hoop onzin posts. Van mij mag de QR op het hele forum worden uitgezet. :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Laatst online: 17-09 16:46
powah33 schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 13:23:
Het is een forum over formule 1 ....en Max is nou eenmaal Formule 1.
Bijna juist: Het is een forum over formule 1 ....en Max is nou eenmaal 1 van de 22 rijders in Formule 1.
Maar zoals gezegd, iedereen doet maar. Vrije landen en zo. Zolang de moderators alles goed vinden (hoewel ik er toch ergens meer van had verwacht), voor mij geen probleem

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Het topic was perfect op net wat teveel nietszeggende posts na. Echt een van de leukste topics op tweakers zelfs!

Er zijn er meer die DAT met mij eens zijn, dan dat er zeurpieten zijn die janken over een onzinnige post teveel.

Jammer dat het topic door deze relatief kleine groep de nek om wordt gedraaid.

@ de mods: Ik ben normaal erg van het positief zijn over jullie, met name hoe het F1 topic wordt gemod, maar hier schieten jullie even te kort mijns inziens.

De in het topic positieve en enthousiaste groep wordt op de huidige manier monddood gemaakt; zonde!

Dat is mijn mening en die verkondig ik maar even op deze duidelijke manier....

Ja, er moet iets scherper gemod worden bij teveel slowchat, meer niet eigenlijk....

[ Voor 6% gewijzigd door albino71 op 14-05-2016 13:37 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Het f1 topic was voor mij een van de manieren of semi-live action te kunnen volgen,.. Heb hier geen beeld.

Natuurlijk kan ik op een dedicated f1 forum gaan meelezen, maar daar lijken nog wel meer posters te zitten die overfanatiek voor rijder A zijn en absoluut geen heil zien in Rijder B waardoor meelezen en casual een vraag post of opmerking te plaatsen niet te doen is.

IRC is voor mij niet de methode om rustig wat later terug te gaan lezen. het topic zoals dat al een paar seizoenen loopt was dat wel.

ik heb het zelf ook in het F1 topic gepost, dat je voor deze eerste red bull race waarschijnlijk nog pagina's lang het verstappen en red bull vergaat gaat zien en horen. Maar kijk eens op een willekeurige f1 nieuws site. Max, Red bull is het nieuws. ik verwacht dat na deze of volgende races alles weer min of meer normaal gaat zijn. (maar wel met een VES in een Snelle auto op een hoge plaats.)

Daarom kan iig voor de race en liefst ook voor Q de quick reply weer aan?

[ Voor 31% gewijzigd door nachtnet op 14-05-2016 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:48
OF gewoon per raceweekend een race topic....naast het algemene f1 topic..

Er word nu alleen maar geprobeerd om enthousiasme in te dammen...ik vind juist dat dat aangemoedigt moet worden. In een los race topic per weekend kan dat.

[ Voor 52% gewijzigd door Devian op 14-05-2016 14:02 ]

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
waar eindigt dan een race en begint een weekeinde? Waar had je dan het nieuws over KVY en VES willen plaatsen? 1 F1 topic lijkt mij voldoende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

albino71 schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 13:36:
dan dat er zeurpieten zijn die janken over een onzinnige post teveel.
Als we scherper gaan modden, dan is het vooral op dit soort flames en egoisme. Het topic is er niet alleen voor de "Max Max Max Max Max" hooligans. Het is een topic over F1 en we willen niet dat het overheerst wordt door een groepje dat alleen om hun eigen pleziertje denkt.

Een wat meer sociale instelling is wel gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 21:51
Orion84 schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 15:19:
Nou, mijn feedback is dat ik het enorm irritant vind...
Gebruikers frustreren zorgt inderdaad voor minder posts. Maar dat lijkt me de baby met het badwater weggooien.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
nachtnet schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 14:03:
waar eindigt dan een race en begint een weekeinde? Waar had je dan het nieuws over KVY en VES willen plaatsen? 1 F1 topic lijkt mij voldoende.
Verstappen en Kvyat nieuws in het algemene topic.

Alle posts mbt tot vrije trainingen, kwalificatie en race in het raceweekend topic.

Dat lost niet al het slow chat op, maar men kan wel gewoon lekker doorpraten over de raceweekenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
RocketKoen schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 14:09:
[...]

Gebruikers frustreren zorgt inderdaad voor minder posts. Maar dat lijkt me de baby met het badwater weggooien.
Mee eens... dat is enthousiasme indammen, juist wat je niet moet doen. Laat bezoekers nou eens lekker enthousiast zijn nu er weer een Nederlander in de F1 goed meedoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

RocketKoen schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 14:09:
Echter, als we de QR weer terugzetten frustreren we andere gebruikers, die misschien wat minder vocaal zijn. Probleem blijft dat degenen die het topic als een chattopic gebruiken hun gedrag niet willen aanpassen en daarmee de anderen zullen gaan frustreren en wegjagen.

Dus zeg het maar. Hoe gaan we users zo ver krijgen wat minder impulsief te zijn en het topic prettig te houden voor iedereen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
gambieter schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 14:15:
[...]

Echter, als we de QR weer terugzetten frustreren we andere gebruikers, die misschien wat minder vocaal zijn. Probleem blijft dat degenen die het topic als een chattopic gebruiken hun gedrag niet willen aanpassen en daarmee de anderen zullen gaan frustreren en wegjagen.

Dus zeg het maar. Hoe gaan we users zo ver krijgen wat minder impulsief te zijn en het topic prettig te houden voor iedereen?
Zoals ik al zei...een los race topic...waar wel gewoon de slowchat toegestaan is en men direct opmerkingenkan plaatsen over wat er gebeurt in de VT's, Q en Race....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Volgens mij zijn we nu gewoon de dupe van wat een mod over deze situatie vindt. Zolang er niet op z'n minst een poll is geweest weet niemand welk gedeelte van het F1-topic wel of geen voorkeur heeft voor 'slowchat'-achtige taferelen tijdens de races/Q's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Devian schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 14:16:
Zoals ik al zei...een los race topic...waar wel gewoon de slowchat toegestaan is en men direct opmerkingenkan plaatsen over wat er gebeurt in de VT's, Q en Race....
Ik zou eerder een "Max" topic en een "F1"-topic doen. Jouw voorstel jaagt nog steeds de mensen met F1 interesse weg en laat nog steeds de Max-dumpers vrij om een topic compleet te overheersen. Met een apart Max-topic kan men er tenminste wegblijven en toch een interessant topic over F1 hebben. En dan hoeven we alleen de dwangmatige Max-posters van tijd tot tijd "weg te jagen" naar hun eigen topic ;)

[ Voor 25% gewijzigd door gambieter op 14-05-2016 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 21:51
gambieter schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 14:15:
[...]

gewoon niet?
Het Ibood topic krijgt ook 300 pagina's erbij tijdens een hunt. Het blijft een side-deel van het forum.

In de rest van het forum is het inderdaad niet gepast en irritant.

Als je toch iedereen tevreden wilt houden zou je een live-race topic kunnen maken dat alleen open gaat tijdens de race (en VT en Q). En dan gewoon hetzelfde topic voor het hele jaar, zodat die vanzelf in je "mijn topics" opduikt tijdens een race.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
gambieter schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 14:22:
[...]

Ik zou eerder een "Max" topic en een "F1"-topic doen. Jouw voorstel jaagt nog steeds de mensen met F1 interesse weg en laat nog steeds de Max-dumpers vrij om een topic compleet te overheersen. Met een apart Max-topic kan men er tenminste wegblijven en toch een interessant topic over F1 hebben. En dan hoeven we alleen de dwangmatige Max-posters van tijd tot tijd "weg te jagen" naar hun eigen topic ;)
Maar blijf je de slowchat houden tijdens alle sessies gedurende het weekend...HEt topic ontploft tijdens elke sessie. Het Max gehalte zal vanzelf minder worden, maar de posts tijdens sessies niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Ik (als mogelijk notoire slowchatter tijdens de race) hoef niet per se een Max-topic (ik erger me nauwelijks aan de Max-spam), maar waardeer het bijhouden van het topic tijdens de races nu enorm!
Erg spijtig als dat blijvend weg zal blijven zonder dat we weten wie zich er aan ergert en wie er juist een voorstander van is?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

RocketKoen schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 14:25:
Het Ibood topic krijgt ook 300 pagina's erbij tijdens een hunt. Het blijft een side-deel van het forum.

In de rest van het forum is het inderdaad niet gepast en irritant.
Het F1 topic valt onder de rest van het forum. We hebben de iBOOD chat juist gedaan om de normale topics te ontlasten en de chatters een uitlaatklep te geven. En in het huidige gebeuren doen ze dat dumpen in het normale topic, en dat is het probleem.

QR uit of een extra chat-topic (maar dan niet in het gewone topic chatten), wat vind men erger? :)
Smultie schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 14:27:
Ik (als mogelijk notoire slowchatter tijdens de race) hoef niet per se een Max-topic (ik erger me nauwelijks aan de Max-spam), maar waardeer het bijhouden van het topic tijdens de races nu enorm!
Erg spijtig als dat blijvend weg zal blijven zonder dat we weten wie zich er aan ergert en wie er juist een voorstander van is?!
Een poll is niet zinvol, dat is alleen maar de uiting van degenen die nu het topic overheersen met hun fastchat (kan het geen slowchat noemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
gambieter schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 14:33:
[...]

Een poll is niet zinvol, dat is alleen maar de uiting van degenen die nu het topic overheersen met hun fastchat (kan het geen slowchat noemen).
Tja, je persoonlijke mening is nu wel duidelijk...

Als je zo vooringenomen bent, heeft het ook geen zin meer om erover te discussieren.

[ Voor 12% gewijzigd door Smultie op 14-05-2016 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
We kunnen het volgende race weekend een los weekend topic proberen, kijken hoe het loopt...Of misschien morgen al.

P.s ik heb zelf geen problemen met het topic zoals het nu is...maar ik snap dat het voor anderen vervelend kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Smultie schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 14:34:
Als je zo vooringenomen bent, heeft het ook geen zin meer om erover te discussieren.
Dit heeft niets met vooringenomen zijn te maken. We proberen mensen duidelijk te maken hoe irritant het is als het topic overheerst wordt door een groepje zeer vocale users, en als moderators proberen we topics leuk te houden voor iedereen, niet alleen voor dat groepje vocale users.

Kom nu eens met een voorstel hoe het wel kan, zonder alleen aan je eigen pleziertje te denken :)
Devian schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 14:38:
P.s ik heb zelf geen problemen met het topic zoals het nu is...maar ik snap dat het voor anderen vervelend kan zijn.
Dat is wat we proberen duidelijk te maken. Wij willen graag een oplossing waar iedereen een leuk topic heeft, maar dat zal niet kunnen door iedereen de zin te geven :)

[ Voor 25% gewijzigd door gambieter op 14-05-2016 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
gambieter schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 14:40:
[...]

Dit heeft niets met vooringenomen zijn te maken. We proberen mensen duidelijk te maken hoe irritant het is als het topic overheerst wordt door een groepje zeer vocale users,.....
Daar ga je weer.
Groep A vindt het fijn om tijdens de races en kwalificaties over van alles en nog wat te chatten.
Groep B stoort zich daaraan.

Nu kiezen de mods voor groep B zonder inzicht te hebben in de grootte van de 2 groepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Maar wat is het bezwaar tegen een los race weekend topic?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Smultie schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 14:22:
Volgens mij zijn we nu gewoon de dupe van wat een mod over deze situatie vindt. Zolang er niet op z'n minst een poll is geweest weet niemand welk gedeelte van het F1-topic wel of geen voorkeur heeft voor 'slowchat'-achtige taferelen tijdens de races/Q's.
Smultie schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 15:13:
Daar ga je weer.
Groep A vindt het fijn om tijdens de races en kwalificaties over van alles en nog wat te chatten.
Groep B stoort zich daaraan.

Nu kiezen de mods voor groep B zonder inzicht te hebben in de grootte van de 2 groepen.
Niet een mod, het moderatieteam van GC, bijzonder ASP in het algemeen. We zien namelijk allemaal signalen via TR's en zelf meelezen/participeren dat er gebruikers zijn die de slowchat en het extreme "Max" gehalte niet erg kunnen waarderen. Daar hebben we het over gehad en toen is de quickreply uit gegaan omdat dit meestal werkt.

Zoals altijd vragen we gewoon enig niveau op GoT (dit is geen FoK :P ) en slowchat hoort daar niet bij, zo simpel is het. Verder is het een zeer zachte barrière die je hooguit tien seconden kost. Genoeg om te voorkomen dat er tien reacties komen met dezelfde inhoud maar geen barrière voor unieke bijdragen.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 15:18:
[...]

[...]

Niet een mod, het moderatieteam van GC, bijzonder ASP in het algemeen. We zien namelijk allemaal signalen via TR's en zelf meelezen/participeren dat er gebruikers zijn die de slowchat en het extreme "Max" gehalte niet erg kunnen waarderen. Daar hebben we het over gehad en toen is de quickreply uit gegaan omdat dit meestal werkt.

Zoals altijd vragen we gewoon enig niveau op GoT (dit is geen FoK :P ) en slowchat hoort daar niet bij, zo simpel is het. Verder is het een zeer zachte barrière die je hooguit tien seconden kost. Genoeg om te voorkomen dat er tien reacties komen met dezelfde inhoud maar geen barrière voor uniek bijdragen.
Vergeet niet dat klagers zich altijd sneller laten horen dan niet klagers, en dat een paar TR helemaal niet representatief hoeft te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Devian schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 15:21:
[...]

Vergeet niet dat klagers zich altijd sneller laten horen dan niet klagers, en dat een paar TR helemaal niet representatief hoeft te zijn.
* DaniëlWW2 kijkt even in dit topic. O-)

Je beseft je hopelijk toch wel dat je zojuist je eigen argument de grond in hebt geboord hé? :+
Zoals ik al zei lezen we ook mee en participeren een aantal mods ook in het topic als normale gebruikers. We gaan echt niet alleen af op een paar TR's (hoewel altijd gewaardeerd) om de sfeer in een topic te handhaven.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Ik ga het f1 topic maar gewoon opgeven. Het is het grote Max verstappen topic geworden en o wee als je niet mee doet. De rest van het hele F1 circus doet er haast niet meer toe, dus waarom lees ik daar nog?

En kinderachtige steken onder water geven op mensen die om een beetje zelfdiscipline vragen qua posten :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Hippocampus schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 15:42:
Ik ga het f1 topic maar gewoon opgeven. Het is het grote Max verstappen topic geworden en o wee als je niet mee doet. De rest van het hele F1 circus doet er haast niet meer toe, dus waarom lees ik daar nog?

En kinderachtige steken onder water geven op mensen die om een beetje zelfdiscipline vragen qua posten :F
Dit heeft toch niks met Max te maken? Dit is de slowchat die er vroeger altijd al was. Nu wel meer omdat Max meerijd, maar zo lang als ik in dat topic kom gaat het tijdens de race helemaal los met de slowchat.

Verplaatst de race slowchat naar zijn eigen topic, en hou het algemene F1 topic voor niet race sessie gerelateerde zaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Devian schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 15:51:
[...]

Dit heeft toch niks met Max te maken? Dit is de slowchat die er vroeger altijd al was. Nu wel meer omdat Max meerijd, maar zo lang als ik in dat topic kom gaat het tijdens de race helemaal los met de slowchat.

Verplaatst de race slowchat naar zijn eigen topic, en hou het algemene F1 topic voor niet race sessie gerelateerde zaken.
Sorry, het heeft alles met Max te maken. De nieuwe aanwas van fans komen voor Max, niet voor de rest. Die vragen allemaal weer naar de (voor velen) bekende weg, en discussies worden ieder raceweekend herhaald (vandaar ook het waar kijk ik f1 topic bv)
Mensen lezen elkaars posts niet eens meer, reposten van links vaak zonder mening of commentaar.
Klik op de +1 knop in plaats van een smiley of een 'mee eens' te posten.

afijn, een hoop enthousiaste nieuwelingen die er voor zorgen dat er weinig ruimte meer is voor een soepele communicatie. En als het dan na de quali alleen nog maar over Max gaat dan laat ik het er gewoon bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
wat mij wel opgevallen is in het F1 topic is dat de "max"-klagers wel roepen dat het alleen over max gaat maar verder geen andere berichten over teams en f1 nieuws posten, of daarop reageren als die wel gepost zijn.

verder val ik in herhaling als ik zeg dat 90% van het huidige f1 nieuws gaat over de VES, KVY, SAI, RIC wissel. NA de eerste races zal dat effect weer afnemen.

quick reply uit scheelt volgens mij wel al negatief in het aantal post van externe bronnen, plaatjes en video's die voor mij het topic juist wat extra's geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

nachtnet schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 16:03:
wat mij wel opgevallen is in het F1 topic is dat de "max"-klagers wel roepen dat het alleen over max gaat maar verder geen andere berichten over teams en f1 nieuws posten, of daarop reageren als die wel gepost zijn.

verder val ik in herhaling als ik zeg dat 90% van het huidige f1 nieuws gaat over de VES, KVY, SAI, RIC wissel. NA de eerste races zal dat effect weer afnemen.

quick reply uit scheelt volgens mij wel al negatief in het aantal post van externe bronnen, plaatjes en video's die voor mij het topic juist wat extra's geven.
Ik post zelden nieuws inderdaad, maar daarom kom ik ook hier, mensen zoals hardwarelover (schiet me nu zo te binnen) die zijn daar beter in dan ik. Dat je het woord Max klager gebruikt zegt al genoeg eigenlijk.

Ik ben ook fan van die jongen hoor, maar ik loop dat niet iedere 3e post die ik maak te ventileren. De rest van de rijders interesseren me bijna net zoveel. Is het om een beetje zelfdiscipline vragen meteen klagen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Ik zeg niet dat je een "max"-Klager bent. Wel zie ik dat er meer gereageerd wordt met "kan het ook ergens anders over gaan?" "of andere klagende opmerkingen over dat het topic alleen maar vol staat met nieuws over max verstappen.

Daarnaast zie ik ook dat de "ervaren" lezers in dit topic wel een behoorlijk kort lontje hebben richting nieuwere gebruikers die vragen stellen over F1.

beetje enthousiasme omarmen kan volgens mij geen kwaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devian
Ik blijf erbij om een los topic te openen waar over de sessies gesproken kan worden. Kunnen we allemaal Max daar bejubelenen en per seconde posten hoe goed hij het doet.

En het algemene F1 topic aanhouden voor de niet sessie gerelateerde zaken. Dan zit 80% van de slowchat over max, wat toch tijdens de sessies zit, niet meer in het algemene topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 15:26:
[...]

* DaniëlWW2 kijkt even in dit topic. O-)

Je beseft je hopelijk toch wel dat je zojuist je eigen argument de grond in hebt geboord hé? :+
Man man man, wat een kul argumentatie!
Het feit dat mensen hier komen klagen over afgenomen functionaliteit, geeft aan dat jullie veel te snel hebben gekozen om gehoor te geven aan het klaagkamp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Smultie schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 16:47:
[...]

Man man man, wat een kul argumentatie!
Het feit dat mensen hier komen klagen over afgenomen functionaliteit, geeft aan dat jullie veel te snel hebben gekozen om gehoor te geven aan het klaagkamp!
En jij komt hier zeker nu niet klagen?
Verder zijn er ondanks het uitschakelen van de QR sinds gisteravond al bijna 500 reacties in dat topic geplaatst. Kennelijk is het voor de meeste dus niet zo'n probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Ja, ik kom hier klagen ja. Draai je nu de boel om?

Toen de klagers begonnen met klagen, werd er namelijk ook meteen actie ondernomen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

nachtnet schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 16:16:
[knip]

beetje enthousiasme omarmen kan volgens mij geen kwaad.
Daar heb je gelijk in, en dat is vaak een moeilijk punt; verandering. Vaste lezers en posters hadden een soort equilibrium opgebouwd door de jaren heen denk ik. En toen kwam Max de F1 in en groeide het aantal deelnemers gestaag. Toch heb ik het idee dat er dit seizoen, en al helemaal deze week, te makkelijk off-topic gereageerd word onder het motto enthousiasme.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Smultie schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 17:05:
Ja, ik kom hier klagen ja. Draai je nu de boel om?

Toen de klagers begonnen met klagen, werd er namelijk ook meteen actie ondernomen...
Als je nou eens constructief zou proberen bij te dragen met voorstellen hoe het beter kan, dan zou er nog wat nuttigs met je posts kunnen worden gedaan. Nu kom je meer over als een klein kind die zijn favoriete speelgoed niet mag hebben.

Zeg het maar: hoe gaan we er voor zorgen dat het topic leesbaar en inhoudelijk blijft en over F1 gaat, en niet overspoelt wordt door Max-oneliners en inhoudsloze posts?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
Hippocampus schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 17:12:
[...]

Daar heb je gelijk in, en dat is vaak een moeilijk punt; verandering. Vaste lezers en posters hadden een soort equilibrium opgebouwd door de jaren heen denk ik. En toen kwam Max de F1 in en groeide het aantal deelnemers gestaag. Toch heb ik het idee dat er dit seizoen, en al helemaal deze week, te makkelijk off-topic gereageerd word onder het motto enthousiasme.
Tweakers en verandering.. blijft altijd lastig..

Dat evenwicht ontstaat vanzelf weer..
gambieter schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 17:18:
[...]
Zeg het maar: hoe gaan we er voor zorgen dat het topic leesbaar en inhoudelijk blijft en over F1 gaat, en niet overspoelt wordt door Max-oneliners en inhoudsloze posts?
Tijd. Op het moment dat het Nederlands voetbalteam in een finale staat, een schaatser vanuit het niets ineens een 500 meter wint op de olympische spelen, een hardloopster ineens met de hoofdprijzen kan mee doen op de koningsnummer dan is er even een periode dat het hard gaat met posts over dat onderwerp en zal er wat off-topic chat ontstaan. Wat zou helpen is als iedereen stopt met klagen.. Daar is de tr voor.

Gezien het feit dat er een nederlander in een top team voor de prijzen rijdt, zal iedereen er aan moeten wennen dat er flink meer belangstelling voor het f1 topic is en blijft.

[ Voor 40% gewijzigd door nachtnet op 14-05-2016 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

nachtnet schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 17:18:
[...]

Tweakers en verandering.. blijft altijd lastig..

:)

Het is internet, dat weten we allemaal. Maar een klein beetje respect en aanpassingsvermogen van zowel de ouwe garde als de newbees maakt het allemaal een stuk dragelijker.

Dat Smultie er een wij / zij stelling van maakt geeft al aan dat er weinig begrip is voor elkaar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

nachtnet schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 17:18:
En dat proces proberen we te versnellen, door een kleine rem te plaatsen op het chatgehalte. Je kunt ook zeggen dat de chatters moeite hebben met de kleine verandering van geen QR. Uberhaupt, mensen die wat nuttigs willen posten zullen zich echt niet laten weerhouden door het niet hebben van de QR :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
gambieter schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 17:18:
[...]

Als je nou eens constructief zou proberen bij te dragen met voorstellen hoe het beter kan, dan zou er nog wat nuttigs met je posts kunnen worden gedaan. Nu kom je meer over als een klein kind die zijn favoriete speelgoed niet mag hebben.

Ik denk niet dat er oplossingen nodig zijn.
Een gedeelte is vóór en een gedeelte is tégen het slowchatten.

Zolang niet bekend is hoe groot beide groepen zijn, had de boel gewoon de boel kunnen blijven.

Het kan namelijk goed dat jullie nu een feature hebben afgenomen ten nadele van een groep die uit 80% van de lezers van het topic bestaat.
Hippocampus schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 17:22:
[...]

Dat Smultie er een wij / zij stelling van maakt geeft al aan dat er weinig begrip is voor elkaar. ;)
Sympathiek dat je 't niet op de man speelt!

[ Voor 13% gewijzigd door Smultie op 14-05-2016 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Smultie schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 17:25:

[...]

Sympathiek dat je 't niet op de man speelt!
Om de bal te kaatsen: Wat fijn dat je mijn punt onderstreept. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Maar welke bezwaren zijn er tegen een los race-weekend topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Devian schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 17:29:
Maar welke bezwaren zijn er tegen een los race-weekend topic?
Dat zou nog steeds onleesbaar zijn voor hen die meer dan alleen over VES willen lezen :) .

(het is de vraag of dat oplosbaar gaat zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
gambieter schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 17:32:
[...]

Dat zou nog steeds onleesbaar zijn voor hen die meer dan alleen over VES willen lezen :) .

(het is de vraag of dat oplosbaar gaat zijn)
En wat zou dat zijn? Ik heb het echt alleen over de sessies zelf. Alles wat buiten VT1,VT2,VT3, Q en race valt bijft binnen het algemene topic.

Nieuws over rijders --> Algemene topic
Nieuwe onderdelen --> Algemene topic
Ander nieuws --> Algemene topic

Ja het blijft dat tijdens de sessies er vooral over Max gepraat gaat worden, maar we zitten nu eenmaal hier in Nederland.

Maar je hebt wel dat al het andere nieuws niet ondersneeuwt, gezien dat in het Algemene Topic terecht komt. En de meeste slowchat nu in het race-weekend topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ook tijdens de race en trainingen gebeurt er wel iets meer dan alleen bij VES.

[ Voor 3% gewijzigd door gambieter op 14-05-2016 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

gambieter schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 17:24:
[...]

En dat proces proberen we te versnellen, door een kleine rem te plaatsen op het chatgehalte. Je kunt ook zeggen dat de chatters moeite hebben met de kleine verandering van geen QR. Uberhaupt, mensen die wat nuttigs willen posten zullen zich echt niet laten weerhouden door het niet hebben van de QR :)
Waar dient die QR überhaupt voor? Even een paar tellen nadenken voor je iets post lijkt me altijd nuttig. Gewoon helemaal afschaffen dus, forum breed. :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
gambieter schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 17:40:
[...]

Ook tijdens de race en trainingen gebeurt er wel iets meer dan alleen bij VES.
Mee eens...het "probleem" is ook niet 100% oplosbaar.

Maar het is al, denk ik, een veel kleiner probleem als we die scheiding gaan aanbrengen. Die hopelijk voor beide partijen leefbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Fiber schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 17:41:
[...]

Waar dient die QR überhaupt voor? Even een paar tellen nadenken voor je iets post lijkt me altijd nuttig. Gewoon helemaal afschaffen dus, forum breed. :)
Of.....als je de QR knop gebruikt dan blijft je reactie ingeklapt en als je op reageren klikt dan blijft ie zichtbaar.
Dan een knopje fixen dat men kan kiezen welke berichten men wil zien en ik ben tevreden. (beetje ala frontpage)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Hippocampus schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 17:54:
[...]

Of.....als je de QR knop gebruikt dan blijft je reactie ingeklapt en als je op reageren klikt dan blijft ie zichtbaar.
Dan een knopje fixen dat men kan kiezen welke berichten men wil zien en ik ben tevreden. (beetje ala frontpage)
Ze gaan echt geen speciale development doen voor een Formule1 topic hoor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Nu online

AzzKickah

06-CENSORED

Waarom zijn er posts weg in het F1-topic?

Laat maar, al uitgelegd via een strenge DM :P :$

[ Voor 38% gewijzigd door AzzKickah op 14-05-2016 19:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik heb sinds gisteravond niet op GoT gekeken, maar er zijn 600+ posts bijgekomen. Ik weet nu al dat ik een pagina of 5 rustig over kan slaan door de slowchat. En dat is niet eens de race... Mocht de MaxMania zich doorzetten dan weten nog veel meer mensen dat topic te vinden. Dan wordt het gewoon onhoudbaar. Daar zijn ten eerste chatboxen voor, maar er komt ook frustratie door nieuwe gebruikers die niks terug gaan lezen (geef ze geen ongelijk) en dan open deuren vragen of intrappen. Daar gaat alleen de sfeer maar mee achteruit.

Even ter vergelijk, het Autosport topic over deze GP gaat langzamer dan het F1 topic hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 19:58

Felyrion

goodgoan!

Ik zie wel wat in de oplossing die Devian aandraagt.

Voeg een los discussie/slowchat topic toe voor tijdens raceweekenden.

Op die manier kun je een prima scheiding aanbrengen tussen algemeen F1 nieuws, info, etc. en de reacties die volgen op zaken die live op de baan gebeuren.
Men heeft nu eenmaal de behoefte (zeker nu Max in deze positie zit) om te reageren of enthousiasme te ventileren als er iets gebeurt.

Ikzelf vind het bijvoorbeeld erg leuk om het F1 topic op mijn tablet te volgen tijdens een race.
Of nog beter, afgelopen vrijdag tijdens de vrije training kon ik zelf niet kijken, maar ik kon wel het topic volgen. Dat was bijna net zo leuk.
Ik zou het zonde vinden als dat vanwege een aantal klagende mensen de kop in wordt gedrukt.

En het is niks nieuws toch? Denk aan het "discussieer hier over grappige plaatjes" topic

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Nu online

AzzKickah

06-CENSORED

Ik vind dat daarover op z'n minst een poll in het topic moet komen. Die bijvoorbeeld pas geldt bij 30 votes of meer. En als dat niet gehaald wordt verandert er niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 20:07

derx666

mecker ende blaet

Ik denk dat een poll voor een apart raceweekend/max topic wel zou kunnen werken.
Zelf zou ik het ook fijn vinden om 1 Algemeen F1 topic met nieuwtjes en algemene discussie te hebben, en dan nog een apart (slowchat) F1 weekend topic. Die laatste is erg leuk tijdens een fp/q/race als je het bv niet kunt volgen, of gewoon wil kunnen chatten over wat er gebeurt. Het is zonde om dit in het normale topic te doen, omdat de rest daardoor ondersneeuwt.
Ik post niet heel veel in het F1 topic, maar vind het wel altijd interessant vanwege de nieuwtjes, en goeie discussies. Door de slowchat en de grote toename van nieuwe F1 volgers / Max addicts is het een stuk minder overzichtelijk geworden. Als die in een apart topic komen denk ik dat de rust wel weer terugkomt.

Had zelf ook al het #Verstappen ircnet channel gespamd, en dat heeft wel iets effect gehad volgens mij, want daar was het ineens een stuk drukker dan de 4-5 man die er normaal zitten tijdens de fp/q/race sessies.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

backupdevice

Boeh!

Wat een gedoe zeg. Open gewoon een Race of the week topic en klaar. Move on .

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05:28
Om de inhoudsloze oneliners wat meer te kunnen filteren zou je ook kunnen kijken naar een moderatiesysteen vergelijkbaar met de frontpage. De reacties die inhoudelijk niets te bieden hebben (maar misschien wel leuk zijn voor het 'oranje gevoel') worden als 0 weggezet en de echt interessante reacties worden vanzelf als +2 gemod. Gebruikers kunnen dan zelf bepalen welke berichten ze willen zien d.m.v. een filter op basis van moderatiescore.

Ik persoonlijk zou het filter in dit geval op 0 zetten, want ik vermaak me kostelijk met deze enorme Max-mania *O*

[ Voor 11% gewijzigd door JeroenTheStig op 15-05-2016 08:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:25
Ik lees het F1 topic normaal ook graag maar sla het nu maar over vanwege het enorme aantallen max Posts van de afgelopen dagen. Ik snap best dat je enthousiast bent maar het wordt een slowchat topic ipv een nieuws topic. Het nieuws sneeuwt onder in enthousiasme. Ik stel ook voor om een extra topic te maken, hetzij een raceweekend topic, hetzij een apart Verstappen topic, maar graag een oplossing om het nieuwstopic weer leesbaar te maken.

Het voelt voor mij een beetje zoals ik kan voorstellen dat een treinreiziger zich voelt als een trein wordt overgenomen door een groep voetbalsupporters. Natuurlijk zijn die erg enthousiast over de wedstrijd maar het is voor de overige reizigers niet dezelfde ervaring. En dan een poll houden in de coupe om te meten wat de meerderheid vind is vrij zinloos. Gewoon aparte coupes maken :-)

Ik ben erg blij voor alle maxsupporters, begrijp me niet verkeerd, en ik wil ze absoluut ook niet beteugelen, ik zou alleen graag wel de nieuwtjes en de technische insides willen zien zonder de max-is-geweldig reacties.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maverick
  • Laatst online: 12:34
backupdevice schreef op zondag 15 mei 2016 @ 07:54:
Wat een gedoe zeg. Open gewoon een Race of the week topic en klaar. Move on .
Ik meen ook dat dit in verleden altijd gedaan werd. Weet niet waarom daarmee gestopt is.

Wat je daarmee wel hebt, en ook als je een appart max topic aanmaakt, is versplintering van het nieuws en de discussie erover. Daarnaast wat hoort er dan in welk topic? Vervolgens wordt het in beiden besproken.
Ik denk dat je het slowchatten tijdens sessies altijd blijft houden. Dit zie je ook in de voetbaltopics. Het is nu alleen een beetje extreem omdat iedereen ineens een duit in het zakje wil doen over Verstappen. Als je na een sessie zo'n topic opent scrol je gewoon een stukje verder door en je bent er vanaf.

Ik denk dat de QR verbergen voorlopig de storm wellicht iets afgezwakt heeft. Daarnaast als ik de laatste 2 paginas nu bekijken dan vind ik het nog wel meevallen. Natuurlijk gaat het veel over Verstappen, maar ook de rest komt aan bod. Is ook niet zo gek natuurlijk, hij domineert het nieuws deze week nu eenmaal.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:25
Maverick schreef op zondag 15 mei 2016 @ 08:24:
[...]

Ik meen ook dat dit in verleden altijd gedaan werd. Weet niet waarom daarmee gestopt is.

Wat je daarmee wel hebt, en ook als je een appart max topic aanmaakt, is versplintering van het nieuws en de discussie erover. Daarnaast wat hoort er dan in welk topic? Vervolgens wordt het in beiden besproken.
Ik denk dat je het slowchatten tijdens sessies altijd blijft houden. Dit zie je ook in de voetbaltopics. Het is nu alleen een beetje extreem omdat iedereen ineens een duit in het zakje wil doen over Verstappen. Als je na een sessie zo'n topic opent scrol je gewoon een stukje verder door en je bent er vanaf.

Ik denk dat de QR verbergen voorlopig de storm wellicht iets afgezwakt heeft. Daarnaast als ik de laatste 2 paginas nu bekijken dan vind ik het nog wel meevallen. Natuurlijk gaat het veel over Verstappen, maar ook de rest komt aan bod. Is ook niet zo gek natuurlijk, hij domineert het nieuws deze week nu eenmaal.
Er wordt nu gesproken over wie hoe hard gaat huilen bij een Verstappen resultaat, ik heb eerder het idee dat het erger wordt...

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Laatst online: 12:34
Kassad schreef op zondag 15 mei 2016 @ 08:37:
[...]

Er wordt nu gesproken over wie hoe hard gaat huilen bij een Verstappen resultaat, ik heb eerder het idee dat het erger wordt...
Ach, 2 replies. We moeten nu niet doen alsof 2 weken geleden iedere reply een diep inhoudelijk betoog was. Daarnaast zie ik vooral inhoudelijke reacties op de laatste pagina. (buiten de posts over irc/topics/etc die hier horen en niet in dat topic)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 10:52
Ik sla het dat topic ook over. Altijd graag gelezen mee gediscussieerd maar nu loopt het uit de hand. Als je er wat van zegt wordt je aangevallen door de 'supermax' fans. Begrijp me niet verkeerd ik vind het ook te gek wat er gebeurd maar blijf wel met beide benen op de grond staan. Ik wil niet zeggen dat een afsplitsing de beste oplossing is maar gezond verstand lijkt me veel beter.

Zonder iemand persoonlijk aan te vallen maar dit soort reacties voegen niets toe aan het topic. En hier zijn er echt vele van.
Ik slaap al enkele dagen best brak. Jullie ook? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Maverick schreef op zondag 15 mei 2016 @ 08:24:
[...]

Al het gepraat over de sessies in het aparte topic.
Nieuws en discussies daarover blijven in het huidige topic.

Lost niet alles op in het huidige topic, maar zal zeker de slowchat verminderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Kassad schreef op zondag 15 mei 2016 @ 08:14:
[...]

Het voelt voor mij een beetje zoals ik kan voorstellen dat een treinreiziger zich voelt als een trein wordt overgenomen door een groep voetbalsupporters. Natuurlijk zijn die erg enthousiast over de wedstrijd maar het is voor de overige reizigers niet dezelfde ervaring. En dan een poll houden in de coupe om te meten wat de meerderheid vind is vrij zinloos. Gewoon aparte coupes maken :-)

Ik ben erg blij voor alle maxsupporters, begrijp me niet verkeerd, en ik wil ze absoluut ook niet beteugelen, ik zou alleen graag wel de nieuwtjes en de technische insides willen zien zonder de max-is-geweldig reacties.
Je vergelijking gaat zwaar mank. Het is niet de trein die wordt overgenomen door voetbal supporters, maar het slaperige Eerste Divisie clubje waar jij altijd met nog een handjevol trouwe supporters ( :z ) naar toe ging speelt opeens Champions League tegen Barcelona en Juventus. :) En ja, dan komen er opeens meer fans kijken, compleet met vuurwerk, veel bier, gezang en een luidruchtige F-Side. :)F *O* oOo :Y

Dus ja, wellicht is het tijd voor maatregelen: Een 'Juich hier voor Max Verstappen' topic met staantribune en sfeervak naast het bestaande F1 topic. (Geluiddichte bobo lounge...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Nu online

AzzKickah

06-CENSORED

Waarom is het F1-topic momenteel gesloten dan?

Laat maar, al weer open.. :z

[ Voor 25% gewijzigd door AzzKickah op 15-05-2016 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Devian schreef op zondag 15 mei 2016 @ 10:17:
[...]

Al het gepraat over de sessies in het aparte topic.
Nieuws en discussies daarover blijven in het huidige topic.

Lost niet alles op in het huidige topic, maar zal zeker de slowchat verminderen.
Draai dat gewoon om: De mensen die zich storen aan het huidige topic gaan dan naar een nieuw te openen topic waar alleen maar serieuze onderwerpen besproken mogen worden en waar zwaar gemodereerd wordt op alles wat maar een beetje offtopic lijkt met wellicht een ballotage commissie die eerst een F1 "inburgeringscursus" afneemt om te bepalen of je wel toestemming gaat krijgen om iets te posten...... iedereen is dan tevreden , toch ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Scheiden is niet te doen joh. Wat mag je dan wel over max zeggen?

Over een paar maanden is het nieuwe ervanaf en lost het zichzelf op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Je mag in beide topics gewoon wat over Max zeggen..

Maar alle slowchat over de vrije trainingen, kwalificatie en race komt gewoon in zijn eigen topic.
Het is niet de perfecte oplossing, maar het grootste gedeelte aan slowchat en zie Max goed door die bocht rijden of inhalen staan dan niet meer in het algemene topic.

[F1] Seizoen 2016 - Algemeen

[F1] Barcelona - Vrije Training - Kwalificatie - Race

Zoiets...

[ Voor 7% gewijzigd door Devian op 15-05-2016 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Breezers schreef op zondag 15 mei 2016 @ 11:22:
[...]

Draai dat gewoon om: De mensen die zich storen aan het huidige topic gaan dan naar een nieuw te openen topic waar alleen maar serieuze onderwerpen besproken mogen worden en waar zwaar gemodereerd wordt op alles wat maar een beetje offtopic lijkt met wellicht een ballotage commissie die eerst een F1 "inburgeringscursus" afneemt om te bepalen of je wel toestemming gaat krijgen om iets te posten...... iedereen is dan tevreden , toch ?
Dat bestaat al in de vorm van andere fora zoals HK en A61. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
ik quote even mezelf uit het F1 topic:
P.O. Box schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 12:53:
[...]

inderdaad... dit topic bevat een hoop posters die lijden aan het "first post" syndroom. ze willen allemaal graag de eerste zijn die een tijd, fout, crash meldt.
ook posts als "haha... die presentator van sky"... zonder verder de moeite te nemen om dan te vertellen wat er zo leuk was.. zonder de situatie te beschrijven... en ook posts als "ROS out" zonder te beschrijven wat er mis gaat... deze posts getuigen alleen maar van geilheid naar de submit knop...

dat tijden, gebeurtenissen, e.d. worden geplaatst vind ik niet zo erg. ik gebruik het topic soms ook om de race of Q te volgen, maar graag wat meer beschrijving in een post zou niet misstaan.
Het zou m.i. al een hele hoop schelen als er een minimum aantal karakters aan een post gegeven moet worden in het topic... zo zorg je er A. voor dat mensen hun oneliner toelichten en B. voor dat mensen niet te snel zomaar een berichtje tikken omdat ze weten dat er iets meer van ze verwacht wordt.

Tweakers zou tweakers niet zijn als hier niet een nog geavanceerdere oplossing voor te bedenken zou zijn, maar ik kom zelf niet verder dan "minimum aantal karakters" :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Waarom beperkingen opleggen qua posts? Mensen moeten gewoon (her)opgevoed worden. Duidelijke ZT topicwaarschuwing plaatsen en direct iemand een ban van een dag als je nietszeggende onliners (als het al zover komt, soms zijn het 2-3 woorden) plaatst.

Probleem oplossen middels meerdere topics heeft geen zin denk ik. Krijg je de info en discussie verspreid over het forum, dubbelposts etc.

Nu ook weer zo'n kleuter die gaat lopen ranten op de kwaliteit van de voorbeschouwing van Ziggo. Heeft nergens toegevoegde waarde, zoiets moet eigenlijk meteen worden neergesabeld, samen met degenen die erop menen te moeten reageren. Een paar uur keihard modden is imo de enige oplossing, al kost het wat tijd voor de mods in kwestie en loopt mogelijk dit topic vol...

Edit: en de posts zijn alweer weg d:)b

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11:27
Bastien schreef op zondag 15 mei 2016 @ 13:19:
Waarom beperkingen opleggen qua posts? Mensen moeten gewoon (her)opgevoed worden. Duidelijke ZT topicwaarschuwing plaatsen en direct iemand een ban van een dag als je nietszeggende onliners (als het al zover komt, soms zijn het 2-3 woorden) plaatst.

Probleem oplossen middels meerdere topics heeft geen zin denk ik. Krijg je de info en discussie verspreid over het forum, dubbelposts etc.

Nu ook weer zo'n kleuter die gaat lopen ranten op de kwaliteit van de voorbeschouwing van Ziggo. Heeft nergens toegevoegde waarde, zoiets moet eigenlijk meteen worden neergesabeld, samen met degenen die erop menen te moeten reageren. Een paar uur keihard modden is imo de enige oplossing, al kost het wat tijd voor de mods in kwestie en loopt mogelijk dit topic vol...

Edit: en de posts zijn alweer weg d:)b
Ik vind je echt een zeurneus eerste klas. Mijn post vond ik nog best inhoudelijk. Maar een post als "ik heb er zin in" is wel de moeite waard om laten staan. Er kan best voor de race gesproken worden over het programma en de onderwerpen in zo'n voorbeschouwing lijkt me

gewoon +4 en een quote met uitleg zo de prullenbak in. Erg onnodig,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Uhm. dat soort "ik heb er zin in", "ik heb zo moeilijk geslapen" etc, zijn juist helemaal niet de bedoeling. Zet je zielsroerselen op Facebook, het topic is geen chat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
fynrd1 schreef op zondag 15 mei 2016 @ 03:38:
Is het misschien toch een goed idee om een Max Verstappen fan topic aan te maken? Niet lullig bedoeld, maar 60 vd de 81 pagina's gaat over Max ipv Formule 1. Als een onderwerp zo enorm domineert, dan verdient dat imo een eigen topic, en kunnen we het hier weer gewoon over F1 hebben...
Tsja, dan kan je natuurlijk wel een beetje lopen pruttelen over dat jij het "Max dit/dat" getopic niet zo leuk vindt maar dan zul je net zien dat ook werkelijkheid wordt en dus 100% actueel en to-the-point is... nou lekker dan... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Laatst online: 11:22

fynrd1

Fooled by Randomness

Breezers schreef op zondag 15 mei 2016 @ 19:31:
[...]

Tsja, dan kan je natuurlijk wel een beetje lopen pruttelen over dat jij het "Max dit/dat" getopic niet zo leuk vindt maar dan zul je net zien dat ook werkelijkheid wordt en dus 100% actueel en to-the-point is... nou lekker dan... :+
Wat? Probeer je mij nu een sneer uit te delen? :')

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
fynrd1 schreef op zondag 15 mei 2016 @ 19:40:
[...]

Wat? Probeer je mij nu een sneer uit te delen? :')
Joh, niet zo serieus...zie de clown smiley en de unieke gebeurtenis van vandaag.

Hetzelfde geldt voor deze gehele discussie : heel veel Tweakers en non-tweakers bezoeken en gebruiken dit F1 stukje van het forum om hun passie te delen en ook van anderen te lezen voor/tijdens de races en trainingen op en naast de baan. Dat daar wat slow chat en offtopic chat voorbij komt en gedurende race een soms minuut-voor-minuut steno langs komt......dat is passie.

Wees blij dat er uberhaubt bezoekers zijn die dit posten naast nieuws en scoops, anders gaan ze wel anders heen en voor nieuws zijn er ook tig andere sites en fora beschikbaar. Natuurlijk moet er af en toe even worden bijgestuurd, maar overdrijven is ook een vak. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Señor Sjon schreef op zondag 15 mei 2016 @ 18:56:
Uhm. dat soort "ik heb er zin in", "ik heb zo moeilijk geslapen" etc, zijn juist helemaal niet de bedoeling. Zet je zielsroerselen op Facebook, het topic is geen chat.
"Jullie' zeggen wel streng te willen zijn, maar ik vind dat er nog gruwelijk veel off topic gezever over Ziggo en weet ik wat nog meer voor onzin getolereerd wordt de laatste paar uur... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Laatst online: 11:22

fynrd1

Fooled by Randomness

Breezers schreef op zondag 15 mei 2016 @ 20:04:
[...]

Joh, niet zo serieus...zie de clown smiley en de unieke gebeurtenis van vandaag.

Hetzelfde geldt voor deze gehele discussie : heel veel Tweakers en non-tweakers bezoeken en gebruiken dit F1 stukje van het forum om hun passie te delen en ook van anderen te lezen voor/tijdens de races en trainingen op en naast de baan. Dat daar wat slow chat en offtopic chat voorbij komt en gedurende race een soms minuut-voor-minuut steno langs komt......dat is passie.

Wees blij dat er uberhaubt bezoekers zijn die dit posten naast nieuws en scoops, anders gaan ze wel anders heen en voor nieuws zijn er ook tig andere sites en fora beschikbaar. Natuurlijk moet er af en toe even worden bijgestuurd, maar overdrijven is ook een vak. ;)
Ik denk in capaciteit, en naar mijn inziens kan dit F1-topic, in zijn vorm, niet de vraag naar capaciteit verdragen waarin nog een discussie over formule 1, op niveau mogelijk is. Buiten het feit dat 1 onderwerp domineert, in dit geval dus Max, is er sprake van enorm fanboy gedrag, en worden alle emoties omtrent hem geventileerd. Volgens mij zijn er weinig (non-slowchat) topics op Tweakers die in 8 dagen tijd uitgroeien naar een pagina of 130.

Aangezien er zoveel behoefte is om over exclusief Max te praten, verdient dat gewoon een eigen topic. En ik snap dan ook niet waarom de verantwoordelijken van deze situatie er zo op tegen zijn. En misschien is een extra slowchat topic ernaast ook niet verkeerd, namelijk tijdens de weekenden.

De opzet die nu gehanteerd wordt, is op basis van een stuk of 20/30 F1 fans die we in de vorige seizoenen hadden, en dat is nu geëscaleerd, en daar mag van mij gewoon op ingesprongen worden, zonder dat er ineens gecensureerd moet gaan worden.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.