Daarom zit ik nu ook naar andere brands te kijken. Je ziet MSI zovaak langskomen, is het uberhaupt wel een van de betere kaarten? Of geven we de andere gewoon geen kans?Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 09:57:
Jammer dat ik nergens de MSI 1070 beschikbaar zie, ook geen indicatie qua levertijden
Zojuist de Palit GTX 1080 super jetstream besteld bij Bora in Duitsland, voor €735 een mooie deal lijkt me. Zie http://bora-computer.de/s...rt=detail&sArticle=470364
Heb gekozen voor expresslevering dus ben benieuwd hoe snel het gaat.
Heb gekozen voor expresslevering dus ben benieuwd hoe snel het gaat.
Volgens mij komen er deze week kaarten aan, van de MSI 1070?!?!
En dan maar hopen dat je bij deze eerste lading zit.
Of dat een winkel voorraad over houd die meteen beschikbaar is.
En dan maar hopen dat je bij deze eerste lading zit.
Of dat een winkel voorraad over houd die meteen beschikbaar is.
[ Voor 4% gewijzigd door Shadowhawkje op 21-06-2016 10:03 ]
Het is echt een loterij met de voorraden van webshops (de duitse dan), valt me op dat de meeste webshops gewoon inaccuraat zijn als het op levering aankomt als je er naar vraagt. Ze weten het simpelweg gewoon niet, of ze doen het om klanten te trekken...
Eerst had ik een bestelling van een Inno3D GTX1080 twin X2 bij Casekings.de geplaatst die op voorraad zou zijn, gelijk besteld en toen kreeg ik de volgende dag te horen dat deze voor me is gereserveerd met onbekende levertijd...dus uiteraard weer geannuleerd.
Vorige week een Palit GTX1080 Gamerock besteld bij Cyberport.de, deze zou op voorraad zijn in het "centrale magazijn" ..klopte ook niet. Net een mail van Cyberport gehad dat ze deze kaart pas op 29 Juni verwachten.... zucht!
Normaal doe ik niet mee aan early adopter met videokaarten maar ik had me kaart al verkocht, laatste keer dat ik dit doe....
Snap ook niet dat fabrikanten van custom kaarten niet helder kunnen zijn over hun eigen levering naar de webshops toe. Zo mis je toch het initiatief als je niet vroeg kan leveren aan de early adopters?
Eerst had ik een bestelling van een Inno3D GTX1080 twin X2 bij Casekings.de geplaatst die op voorraad zou zijn, gelijk besteld en toen kreeg ik de volgende dag te horen dat deze voor me is gereserveerd met onbekende levertijd...dus uiteraard weer geannuleerd.
Vorige week een Palit GTX1080 Gamerock besteld bij Cyberport.de, deze zou op voorraad zijn in het "centrale magazijn" ..klopte ook niet. Net een mail van Cyberport gehad dat ze deze kaart pas op 29 Juni verwachten.... zucht!
Normaal doe ik niet mee aan early adopter met videokaarten maar ik had me kaart al verkocht, laatste keer dat ik dit doe....
Snap ook niet dat fabrikanten van custom kaarten niet helder kunnen zijn over hun eigen levering naar de webshops toe. Zo mis je toch het initiatief als je niet vroeg kan leveren aan de early adopters?
Dat viel mij ook al op toen mijn jacht naar de MSI 1080 gaming begon.
Wij wisten eerder dat webshops voorraad kregen dan de webshops zelf. Beetje maf is dat wel.
Wij wisten eerder dat webshops voorraad kregen dan de webshops zelf. Beetje maf is dat wel.
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Denk eerder dat die webshops erg voorzichtig zijn geworden in het doen van uitspraken over levertijden.
Als caseking.de donderdag/vrijdag mijn kaart niet verstuurt en de Britten stemmen om uit de EU te stappen ga ik denk ik vrijdag maar eens in de UK een preorder zetten 
Dat zouden dan wel eens enorme koopjes voor Europeanen kunnen opleveren.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Komen er dan geen invoerrechten bij?Trevor schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 10:39:
Als caseking.de donderdag/vrijdag mijn kaart niet verstuurt en de Britten stemmen om uit de EU te stappen ga ik denk ik vrijdag maar eens in de UK een preorder zetten
i5 6400 / Gigabyte GA B150 HD3P/ 16GB Corsair Vengeance / 480 SSD / 2TB HDD / Corsair RM550X / Radeon 6950 HD
Haha nee, voor ze uit de EU zijn zijn we wel een paar jaar verder.
Alleen het Pond gaat enorm knallen waarschijnlijk.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Verwijderd
Deze week komen bij een behoorlijk aantal webshops de MSI 1070 en 1080 binnen. Helaas is het wel zo dat als je nu pre-orderd je met deze levering te laat bent omdat bij 9/10 webshops de backorder al groter is dan de levering.Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 09:57:
Jammer dat ik nergens de MSI 1070 beschikbaar zie, ook geen indicatie qua levertijden
Heb bericht van megekko gekregen dat mijn MSI GTX 1070 Gaming X morgen bezorgd wordt, en dat ze later vandaag hun levering verwachten
Hij is ten opzichte van september vorig jaar al best een stukje gezakt hoor!Trevor schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 10:43:
[...]
Haha nee, voor ze uit de EU zijn zijn we wel een paar jaar verder.
Alleen het Pond gaat enorm knallen waarschijnlijk.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2016 11:00 ]
Nee, paradigit is betrouwbaar wil je zeggen
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Ach, je kan daar in elk geval bestellen zonder te betalen (bij afhalen) als je in de buurt van een winkel woont. Niet verkeerd dus als je de MSI versie graag wiltcorset schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 10:59:
[...]
Nee, paradigit is betrouwbaar wil je zeggenDie levertijden hebben bij mij nog nooit geklopt.
[ Voor 23% gewijzigd door Mmore op 21-06-2016 11:05 ]
Ik heb anders gewoon een bevestiging gehad hoor..corset schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 10:59:
[...]
Nee, paradigit is betrouwbaar wil je zeggenDie levertijden hebben bij mij nog nooit geklopt.
Daarnet toch de knoop doorgehakt en de KFA2 GeForce GTX 1080 EXOC Edition besteld bij Azerty voor de prijs van € 689,91. And now the waiting game begins.
[ Voor 5% gewijzigd door Yonix op 21-06-2016 11:07 ]
Waarom niet voor een paar tientjes meer een Palit Super Jetstream via Duitsland?Yonix schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 11:07:
Daarnet toch de knoop doorgehakt en de KFA2 GeForce GTX 1080 EXOC Edition besteld bij Azerty voor de prijs van € 689,91. And now the waiting game begins.
Omdat de KFA2 niet slechter of beter is.Jackson6 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 11:09:
[...]
Waarom niet voor een paar tientjes meer een Palit Super Jetstream via Duitsland?
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Wat je zelf zegt: paar tientjes meer en Duitsland.Jackson6 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 11:09:
[...]
Waarom niet voor een paar tientjes meer een Palit Super Jetstream via Duitsland?
KFA2 regelt zijn eigen RMA dus buiten winkel om.
Maakt dus weinig uit waar een KFA2 kaart koopt.
De Palit moet wel altijd via de winkel lopen waar je hem gekocht hebt.
Maakt dus weinig uit waar een KFA2 kaart koopt.
De Palit moet wel altijd via de winkel lopen waar je hem gekocht hebt.
Hm bestelling bij Azerty geplaatst, and now the waiting game begins
Ook de KFA2?Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 11:23:
Hm bestelling bij Azerty geplaatst, and now the waiting game begins
Grootste drijfveer voor mij om toch voor DE te gaan was de levertijd en de voorraad. Maar ik juich pas als ie binnen is natuurlijkYonix schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 11:13:
[...]
Wat je zelf zegt: paar tientjes meer en Duitsland.Ik heb namelijk niet zoveel zin in 'gedoe' als de videokaart in de toekomst bijvoorbeeld defect raakt. Dan vind ik het makkelijker om dat te moeten regelen via een bedrijf in Nederland, ook al zijn Casekings.de/Mindfactory.de prima winkels.
Ik heb an sich niets tegen het bestellen van producten in het buitenland, maar voor mijn eigen geruststelling vind ik het prettiger om iets in eigen land te kopen. Mocht het product niet naar behoren zijn of in de toekomst defect raken, dan heb ik weinig zin om het product terug te moeten sturen naar het buitenland etc.Galileo84 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 11:40:
[...]
Grootste drijfveer voor mij om toch voor DE te gaan was de levertijd en de voorraad. Maar ik juich pas als ie binnen is natuurlijk
Maar goed, ik kan mij prima voorstellen dat mensen - in dit geval - voor een bestelling in het buiteland gaan, want het is mij wat met die levertijden en voorraden.

Nice! GTX 1070 of GTX 1080? Ik heb nu al bijna een jaar lang plezier van mijn MSI GTX 980Ti Gaming 6G, dus ik kan uit ervaring zeggen dat MSI prima videokaarten levert.
[ Voor 8% gewijzigd door Yonix op 21-06-2016 11:50 ]
Ben erg benieuwdYonix schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 11:48:
Nice! GTX 1070 of GTX 1080? Ik heb nu al bijna een jaar lang plezier van mijn MSI GTX 980Ti Gaming 6G, dus ik kan uit ervaring zeggen dat MSI prima videokaarten levert.
Ik van 6970 ook naar MSI GTX 1070, als het goed is heb ik hem morgen binnenPiet_Piraat7 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 11:50:
[...]
Ben erg benieuwdwordt een flinke ugprade: van RoyalQueen Radeon HD 7970 naar MSI GTX 1070
alleen nog weken wachten haha
Hij is mooi
Ik wou de 1070 versie kopen van de gamerock.
Nice!
Veel plezier met je kaart, ziet er supermooi uit! Heb die niet besteld omdat de kleur gewoon niet past in mijn PC haha, heb voor het eerst namelijk een PC gebouwd waarbij ik op de kleuren heb gelet, omdat het op mijn bureau staat met window 
Ik ga overigens proberen om voor een 2 slots kaart te gaan, anders de Gainward GLH
Ik ga overigens proberen om voor een 2 slots kaart te gaan, anders de Gainward GLH
[ Voor 16% gewijzigd door GTX404 op 21-06-2016 12:24 ]
AMD Ryzen 9 5950X | EK Elite 360 D-RGB | 2x16GB Corsair Vengeance RGB Pro DDR4 @ 3200CL16 | ASUS X570 Dark Hero | Nvidia Titan Xp | Super Flower Leadex II Gold 1200W White | Corsair 5000D Black
Ik heb de MSI 1080 Gaming X besteld bij azerty op 07-06.
Nog altijd geen levertijd bekend, nu zie ik overal de 1070 van msi verschijnen en stiekem hoop ik hem ook volgende week te krijgen
Op 1 juni met hun gemaild of ze de kaart binnen 14 dagen konden leveren... Ja dat was geen probleem...
The wait continues..
Nog altijd geen levertijd bekend, nu zie ik overal de 1070 van msi verschijnen en stiekem hoop ik hem ook volgende week te krijgen
Op 1 juni met hun gemaild of ze de kaart binnen 14 dagen konden leveren... Ja dat was geen probleem...
The wait continues..
Die 14 dagen klopt waarschijnlijk ook, maar dan had je wel die dag moeten bestellen en niet een week later. Nu zit je bij de latere lichting.Rocky28 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 12:34:
Ik heb de MSI 1080 Gaming X besteld bij azerty op 07-06.
The wait continues..
Hoop dat thesource nog een update plaatst wanneer de volgende shipment GTX 1080 en GTX 1070 aankomen. De eerste shipment GTX 1070 gaming X van MSI naar Azerty heb ik gemist zo te zien in mijn order update
[ Voor 5% gewijzigd door tweet1 op 21-06-2016 12:49 ]
Eerste verzending voor de 1080 FTW bij Amazon US gaat volgende week pas gebeuren - EU kan nog een tijdje duren.
De eerste zendingen voor EU channel partners en eerste pre-orders zitten al op de boot voor de FTW. Zijn hier over maximaal 10 dagen. Ze worden dan vanuit het EVGA EU hoofdkantoor verstuurd en zal je order status veranderen als je bij de eerste pre-orders zit. Zowel via retailers als EVGA store zelf.Cilph schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 12:47:
Eerste verzending voor de 1080 FTW bij Amazon US gaat volgende week pas gebeuren - EU kan nog een tijdje duren.
Sorry had em op 3 juni online besteld. 2 dagen later dus. Alleen staat op de azerty site 7 juni.. weird.stime schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 12:40:
[...]
Die 14 dagen klopt waarschijnlijk ook, maar dan had je wel die dag moeten bestellen en niet een week later. Nu zit je bij de latere lichting.
Besteld op datum 03-06-2016 21:03:46. Net de eerste lading mis gelopen

[ Voor 10% gewijzigd door Rocky28 op 21-06-2016 13:05 ]
Ik heb Paradigit gevraagd of de levertijd klopt en kreeg als antwoord terug dat als ik nu bestel, dan krijg ik em de 23e binnen. Het gaat hier om de 1070 van MSI.
Twijfel.. twijfel.. bij andere webshops is die goedkoper, maar wil niet meer wachten!
Twijfel.. twijfel.. bij andere webshops is die goedkoper, maar wil niet meer wachten!
Wees blij ik heb hem besteld op 13 juniRocky28 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 12:57:
[...]
Sorry had em op 3 juni online besteld. 2 dagen later dus. Alleen staat op de azerty site 7 juni.. weird.
Besteld op datum 03-06-2016 21:03:46. Net de eerste lading mis gelopen
ik zit dus waarschijnlijk in de volgende lichting als ik het goed begrijp.
Not really a doctor also not really evil.
Dat is inderdaad het probleem, wachten of nietbrainsie schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 13:03:
Ik heb Paradigit gevraagd of de levertijd klopt en kreeg als antwoord terug dat als ik nu bestel, dan krijg ik em de 23e binnen. Het gaat hier om de 1070 van MSI.
Paradigit moet lukken met reserveren en ophalen toch? Als je in de buurt woont, mooie optie lijkt me, gratis!
Ik ga dan maar nieuwe ventilatoren bestellen terwijl ik wacht, want die corsair h115i rad fans zijn niet fijn. Ik heb ook een topic gestart hierover aangezien ik wat hulp kan gebruiken van de 'cooler masters' tussen ons:
Ben nogal noob op gebied van koeling
Beste Performance/Stilte Fans H115i + Fan control?
Ik ga dan maar nieuwe ventilatoren bestellen terwijl ik wacht, want die corsair h115i rad fans zijn niet fijn. Ik heb ook een topic gestart hierover aangezien ik wat hulp kan gebruiken van de 'cooler masters' tussen ons:
Ben nogal noob op gebied van koeling
Beste Performance/Stilte Fans H115i + Fan control?
[ Voor 5% gewijzigd door GTX404 op 21-06-2016 13:17 ]
AMD Ryzen 9 5950X | EK Elite 360 D-RGB | 2x16GB Corsair Vengeance RGB Pro DDR4 @ 3200CL16 | ASUS X570 Dark Hero | Nvidia Titan Xp | Super Flower Leadex II Gold 1200W White | Corsair 5000D Black
Ik heb em maar gereserveerd en denk er nog een paar nachtjes over na. Ik woon er niet dichtbij, maar ga wel een keertje na school langs met het OV.
Verwijderd
Dus dat duurt nog wel 2 of misschien zelfs 3 weken ?justified schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 12:49:
[...]
De eerste zendingen voor EU channel partners en eerste pre-orders zitten al op de boot voor de FTW. Zijn hier over maximaal 10 dagen. Ze worden dan vanuit het EVGA EU hoofdkantoor verstuurd en zal je order status veranderen als je bij de eerste pre-orders zit. Zowel via retailers als EVGA store zelf.
Goed om te horen !
Ik ga een waterblock op mijn 1080 zetten. En dan, als ik het goed begrepen heb, maakt het voor overklokken niet meer zo veel uit wat voor kaart dat je hebt. Dan kun je dus net zo goed een FE-kaart kopen.
Ik heb me 3 weken kunnen inhouden. Omdat ik misschien een lichtjes overgeklokte kaart wilde kopen. Omdat ik dan niet zelf met tools hoef te kloten om er 150Mhz bovenop te doen. Maar het lijkt bijna onmogelijk om een custom-kaart voor onder de 800 euro te kopen. Gisteren heb ik het EVGA-window gemist.
Deze week heb ik wat te vieren. Dus ik heb vanmorgen mezelf een EVGA gtx1080-FE gekocht. Net bericht gekregen dat hij al op het post-sorteer-kantoor ligt. Morgen heb ik hem thuis ! Toch nog een kadootje.
Waar/wanneer heb je 'm gekocht?Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 13:29:
[...]
Deze week heb ik wat te vieren. Dus ik heb vanmorgen mezelf een EVGA gtx1080-FE gekocht. Net bericht gekregen dat hij al op het post-sorteer-kantoor ligt. Morgen heb ik hem thuis ! Toch nog een kadootje.
[ Voor 9% gewijzigd door Mmore op 21-06-2016 13:39 ]
Ik heb net Azerty aan de lijn gehad en ze wisten mij te melden dat mensen die rond de 14e de MSI 1070 besteld hebben de kaart eind deze week of ergens volgende week kunnen verwachten.
Ook de MSI GTX 1070 via Paradigit besteld en ophalen bij winkel. Zie wel of het deze week wordt of niet. Was eigenlijk op zoek naar een tweedehands (MSI) GTX 980 Ti voor een mooie prijs, maar ze worden heel snel verkocht en de meesten geven er toch nog 450 euro voor. Zou 450 euro voor een 980 Ti een goede optie zijn vergelijkend met de MSI GTX 1070 tussen de 530 en 550 euro?
Keurig! en inderdaad als je er toch zelf een blok op zet dan maakt het geen drol uit! Als je de sillicon lottery wint heb je zelfs een betere kaart. Ook coil whine zul je sowieso niet hebben! Ik ben benieuwd wanneer je hem hebt ingebouwd! Ben zelf een closed loop aan het overwegen.Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 13:29:
[...]
Dus dat duurt nog wel 2 of misschien zelfs 3 weken ?
Goed om te horen !
Ik ga een waterblock op mijn 1080 zetten. En dan, als ik het goed begrepen heb, maakt het voor overklokken niet meer zo veel uit wat voor kaart dat je hebt. Dan kun je dus net zo goed een FE-kaart kopen.
Ik heb me 3 weken kunnen inhouden. Omdat ik misschien een lichtjes overgeklokte kaart wilde kopen. Omdat ik dan niet zelf met tools hoef te kloten om er 150Mhz bovenop te doen. Maar het lijkt bijna onmogelijk om een custom-kaart voor onder de 800 euro te kopen. Gisteren heb ik het EVGA-window gemist.
Ik zou (en ga) die €100 extra voor een GTX1070 wel neerleggen.Jesé10 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 13:59:
Ook de MSI GTX 1070 via Paradigit besteld en ophalen bij winkel. Zie wel of het deze week wordt of niet. Was eigenlijk op zoek naar een tweedehands (MSI) GTX 980 Ti voor een mooie prijs, maar ze worden heel snel verkocht en de meesten geven er toch nog 450 euro voor. Zou 450 euro voor een 980 Ti een goede optie zijn vergelijkend met de MSI GTX 1070 tussen de 530 en 550 euro?
1) Nieuwe kaart + volledige garantie
2) Toch iets meer 'future proof'
3) Zuiniger en dus verdien je tijdens het gebruik al weer iets van die €100,- terug (alle kleine beetjes helpen)
4) Hogere doorverkoop waarde.
Sarcasm is my superpower! What's yours?
Dat is ook wat ik in gedachten had, bovendien zijn het pure feiten. Daarom zocht ik er eigenlijk eentje voor onder 400 euro. Helaas is dat moeilijk voor elkaar te krijgen.Nnoitra schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 14:08:
[...]
Ik zou (en ga) die €100 extra voor een GTX1070 wel neerleggen.
1) Nieuwe kaart + volledige garantie
2) Toch iets meer 'future proof'
3) Zuiniger en dus verdien je tijdens het gebruik al weer iets van die €100,- terug (alle kleine beetjes helpen)
4) Hogere doorverkoop waarde.
Ik heb sowieso geen window dus uiterlijk boeit me vrij weinig.Santee schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 14:29:
[...]
Moet je persoonlijk aan staan, ik vind deze koeler namelijk erg lelijk
Tiens, hier een kloon toegekomen op dezelfde tijd

Religion is Opium for the Masses
Kan het bericht niet meer terug vinden, maar had iemand hier nog op alternate.de besteld? En lukte dat?
Er zijn er die daar zonder problemen besteld hebben en er was één die (initieel?) meer moest betalen omdat ie in Nederland woonde.sheetka schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 14:51:
Kan het bericht niet meer terug vinden, maar had iemand hier nog op alternate.de besteld? En lukte dat?
Ps: helemaal bovenin heb je een zoekbalk en in het dropdownmenu kun je aangeven dat je alleen in dit topic wilt zoeken
Tenzij je aan een casemod challenge meedoet (en dan kom je eigenlijk al bijna altijd uit bij waterkoeling of een andere fancy oplossing) kan ik me niet bedenken waarom je überhaupt zou gaan voor looks over performance/temperatuur/geluidsniveau en kwaliteit. Sterker nog, zet die kast op de grond en je hebt er sowieso geen last vanSantee schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 14:29:
[...]
Moet je persoonlijk aan staan, ik vind deze koeler namelijk erg lelijk
Het enige minpunt van deze kaart is dat ie 3 slots nodig heeft. Voor de rest...

[ Voor 5% gewijzigd door Paprika op 21-06-2016 15:00 ]
Bij Inno3D op de site staan nu nieuwe varianten vde X3 en X4. De V2 versie met iets lagere clocks.
Wellicht bij de eerste serie toch te hoog ingezet tov de chipkwaliteit die nVidia aanlevert
http://www.inno3d.com/products.php?refid=1&subid=231
Had de 980Ti X3 van Inno3D. Niet mooi maar deed zijn werk goed en was lekker stil totdat hij paar weken geleden kapot ging tijdens gamen.
Vast pech maar zit beetje in dubio of ik weer een Inno3d zal bestellen of toch maar een MSI oid. Heb misschien liever ook geen V1 versie want wil gewoon een kaart die werkt zonder gezeik.
Beetje overclocken prima, maar is voor mij geen must (bovenop de oc die er tov de FE al is bij een custom kaart).
Wellicht bij de eerste serie toch te hoog ingezet tov de chipkwaliteit die nVidia aanlevert
http://www.inno3d.com/products.php?refid=1&subid=231
Had de 980Ti X3 van Inno3D. Niet mooi maar deed zijn werk goed en was lekker stil totdat hij paar weken geleden kapot ging tijdens gamen.
Vast pech maar zit beetje in dubio of ik weer een Inno3d zal bestellen of toch maar een MSI oid. Heb misschien liever ook geen V1 versie want wil gewoon een kaart die werkt zonder gezeik.
Beetje overclocken prima, maar is voor mij geen must (bovenop de oc die er tov de FE al is bij een custom kaart).
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Ik heb er vandaag de palit 1070 gamerock besteld.sheetka schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 14:51:
Als je het bestelt, dan krijg je een bevestigingsmail en daarna een offerte met de verzendskosten en extra btw indien nodig (ook in Engels) (tijdens de werkuren). Hierop moet je dan reageren dat je akkoord gaat en dat je bv. paypal gaat betalen.
Dan krijg je een pdf met de paypal link om te betalen en dan kan je je order iets later ook in je account zien op alternate.de na het betalen.
Kwam er al snel achter dat betalen idd een probleem ging worden aangezien ik geen creditcard gebruik of een bank heb gekoppeld aan paypal..SmokingCrop schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 15:08:
[...]
Ik heb er vandaag de palit 1070 gamerock besteld.
Als je het bestelt, dan krijg je een bevestigingsmail en daarna een offerte met de verzendskosten en extra btw indien nodig (ook in Engels) (tijdens de werkuren). Hierop moet je dan reageren dat je akkoord gaat en dat je bv. paypal gaat betalen.
Dan krijg je een pdf met de paypal link om te betalen en dan kan je je order iets later ook in je account zien op alternate.de na het betalen.
Heb uiteindelijk toch maar de MSI gaming x bij azerty besteld. Word waarschijnlijk wel een paar weken wachten, maargoed..
Over een paar weken zal bijvoorbeeld Sicomputers hem ook hebben, en ik neem ook aan dat ze dan iets goedkoper zullen zijnsheetka schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 15:23:
[...]
Kwam er al snel achter dat betalen idd een probleem ging worden aangezien ik geen creditcard gebruik of een bank heb gekoppeld aan paypal..
Heb uiteindelijk toch maar de MSI gaming x bij azerty besteld. Word waarschijnlijk wel een paar weken wachten, maargoed..
Heb je al garantie geprobeerd? Anders inboedelverzekering?Help!!!! schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 15:00:
Ja, misschien wel, misschien ook wel niet. En de tijd die ik spendeer zoeken naar alternatieven is me het 30 euro verschil ik niet meer waard. Tegen de tijd dat SIcomputers ze voor een lagere prijs heeft dan moet je daar ook weer een week op wachten voordat je hem binnen hebt. Ik denk dat het prijzenverschil niet drastisch van de een op andere week zal dalen.GTX404 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 15:25:
[...]
Over een paar weken zal bijvoorbeeld Sicomputers hem ook hebben, en ik neem ook aan dat ze dan iets goedkoper zullen zijn
[ Voor 7% gewijzigd door sheetka op 21-06-2016 15:40 ]
Tja.. volgens mij kon je hem wel al pre-orderen voor 750 ongeveersheetka schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 15:39:
[...]
Ja, misschien wel, misschien ook wel niet. En de tijd die ik spendeer zoeken naar alternatieven is me het 30 euro verschil ik niet meer waard. Tegen de tijd dat SIcomputers ze voor een lagere prijs heeft dan moet je daar ook weer een week op wachten voordat je hem binnen hebt. Ik denk dat het prijzenverschil niet drastisch van de een op andere week zal dalen.
Oh nee ik heb het over de 1070GTX404 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 15:41:
[...]
Tja.. volgens mij kon je hem wel al pre-orderen voor 750 ongeveer
Heb me ook maar ingeschreven voor de EVGA FTW op de site van evga. Is eigenlijk de enige kaart die ik écht mooi vind en is belangrijk in open case op bureau hier. Mijn GTX980Ti MSI 6G zal ik dan wel voor dumpingprijs moeten verkopen maar ach, het is een hobby he
W...T...F...
Ik had op 1 juni een pre-order geplaatst bij eu.evga voor een SC 1080. Dan denk je toch echt dat je op volgorde van bestelling aan de beurt bent.. Vandaag maar eventjes gebeld met de jongens van EVGA want bij mijn voorgaande emails kwam de boodschap kennelijk niet helemaal over. Na een kort gesprek met een lichtelijk ongeinteresseerde Duitser van customer support (in elk geval zo klonk het) kreeg ik na korte tijd de volgende email:
Ik had op 1 juni een pre-order geplaatst bij eu.evga voor een SC 1080. Dan denk je toch echt dat je op volgorde van bestelling aan de beurt bent.. Vandaag maar eventjes gebeld met de jongens van EVGA want bij mijn voorgaande emails kwam de boodschap kennelijk niet helemaal over. Na een kort gesprek met een lichtelijk ongeinteresseerde Duitser van customer support (in elk geval zo klonk het) kreeg ik na korte tijd de volgende email:
we are very sorry about that incident. We should receive a greater amount of graphics cards next week for shipping. Unfortunately we only got a limited amount this week and the priority kind of failed.

| Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72
Ook hier een tegenvaller, vanochtend de Palit 1080 super jetstream besteld bij bora.de, maar de voorraad bleek helaas niet echt te bestaan...
Is toch een beetje een thema aan het worden zo. Heb hem maar geannuleerd, nu kijken wat er weer langs gaat komenthank you very much for your email. Your order will leave our warehouse next week, the item was out of stock and it will be shipped the coming week.
thanks in advance.
Best regards
K&M Computer Team

Hoewel ik mij hier kostelijk amuseer met alle wanhopige Tweakertjes in dit topic en geen medelijden heb met mensen die maar blijven bestellen en dan weer annuleren vind ik dit wel echt naai. Natuurlijk is vergissen menselijk en ze doen het vast niet expres, maar dit is echt niet netjes. Excuses aanbieden zouden toch wel het minste zijn wat ze zouden kunnen doen.RobV schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 16:08:
W...T...F...
[...]
![]()
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Ik heb wel medelijden zelfs met de mensen die telkens annuleren en totaal geen medelijden met de winkels. Waarom? Hier boven is al een van de voorbeelden. Winkels liegen om hun voorraad om kopers te lokken. Dat is ook de grootste reden waarom mensen annuleren. Ik neem geen risico en wacht geduldig ook al begint telkens te jeuken. Heb maar ff tijdelijk fallout 4 gekocht voor de xone. Heb ik niet zon behoefte om op de pc te gamen wat natuurlijk wel een voorkeur heeft.Luuk1983 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 16:19:
[...]
Hoewel ik mij hier kostelijk amuseer met alle wanhopige Tweakertjes in dit topic en geen medelijden heb met mensen die maar blijven bestellen en dan weer annuleren vind ik dit wel echt naai. Natuurlijk is vergissen menselijk en ze doen het vast niet expres, maar dit is echt niet netjes. Excuses aanbieden zouden toch wel het minste zijn wat ze zouden kunnen doen.
[ Voor 12% gewijzigd door MissMe NL op 21-06-2016 16:26 ]
Inderdaad, met de winkels heb ik ook geen medelijden als ze mensen voor de gek houden. Ik bedoelde meer dat als mensen bestellen en dan weer annuleren en bestellen telkens hun plek in de 'rij' opzeggen. Dan moet je niet zeuren als het uiteindelijk misschien nog wel langer duurt. Echter, als shops zich zelf niet aan de 'rij' houden (even los van het liegen over voorraden), nee, dan heb ik ook zeker geen medelijden met de shop.raymondtoonen schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 16:24:
Ik heb wel medelijden zelfs met de mensen die telkens annuleren en totaal geen medelijden met de winkels. Waarom? Hier boven is al een van de voorbeelden. Winkels liegen om hun voorraad om kopers te lokken. Dat is ook de grootste reden waarom mensen annuleren.
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Ach ja, het is een beetje het spel wat nu gespeeld wordt. Zodra ik voor een normale prijs ergens een 1080 kan krijgen dan ga ik er voor. Wellicht duurt het toch nog wat langer dan gehoopt. Is in ieder geval geen sprake van wanhoop, eerder van irritatie over liegende webshops.
Verhaal van RobV is wel echt het dieptepunt trouwens!
Ik wil nog even duidelijk maken dat ik nooit heb geannuleerd, maar dat ik rustig op mijn beurt heb gewacht.. Als ik geweten had hoe ik behandeld zou worden had ik mijn geld nooit aan die club uitgegeven.Galileo84 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 16:27:
Maarja als eerlijke harry wordt je overal in de wereld genaaid dus ik zou me er niet eens over moeten verbazen.
Galileo84 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 16:27:
Dat was mij inderdaad duidelijk en ik sluit mij daarom ook volledig bij Galileo84 aan. Dit is echt een dieptepunt! Je mag toch verwachten dat als je in de rij staat - ook al duurt het lang - dat je op een gegeven moment aan de beurt bent!RobV schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 16:30:
Ik wil nog even duidelijk maken dat ik nooit heb geannuleerd, maar dat ik rustig op mijn beurt heb gewacht.. Als ik geweten had hoe ik behandeld zou worden had ik mijn geld nooit aan die club uitgegeven.
Maarja als eerlijke harry wordt je overal in de wereld genaaid dus ik zou me er niet eens over moeten berbazen.
Als jij nou zou annuleren, dan zou ik dat dan weer veel beter begrijpen
[ Voor 4% gewijzigd door Luuk1983 op 21-06-2016 16:36 ]
Hoewel ik blijk ben dat mijn gisteren bestelde SC morgen aan moet komen is dat wel heel zuur ja. Ik zou ook behoorlijk pissig zijn. Ze zijn je gewoon vergeten. Best knap met een geautomatiseerd systeem.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Ik heb mijn GPU ondertussen binnen 
Had'm op 12/6 besteld bij Azerty.

Had'm op 12/6 besteld bij Azerty.

Misschien is deze deal voor iemand interessant?
https://www.massdrop.com/...orce-gtx-1080-gaming-x-8g
Let wel op dat er nog shipping costs, invoerrechten en BTW bij komen. Daarna is het wellicht een stuk minder interessantreepke schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 16:59:
Misschien is deze deal voor iemand interessant?
Ryzen 5950X | NZXT Kraken X63 | EVGA 2080 Ti Black | Samsung 970 EVO 1TB | 2x16GB G.Skill Ripjaws V C16 DDR4-3600 | Asus ROG STRIX X570-I Gaming | Corsair SF750 PSU | Sliger SM580
En je krijgt het waarschijnlijk best laat, mensen in amerika zeggen dat ze 10 $ besparen lol. Slechtste massdrop die ik ooit heb gezien..Flixion schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 17:06:
[...]
Let wel op dat er nog shipping costs, invoerrechten en BTW bij komen. Daarna is het wellicht een stuk minder interessant
De Gigabyte 1080 G1 uit voorraad leverbaar bij megekko:
https://www.megekko.nl/pr...G1-Gaming?r=hardware.info
Wel de hoofdprijs en leverdatum dinsdag
Zelfde met de 1070:
https://www.megekko.nl/pr...eForce-GTX-1070-G1-Gaming
https://www.megekko.nl/pr...G1-Gaming?r=hardware.info
Wel de hoofdprijs en leverdatum dinsdag
Zelfde met de 1070:
https://www.megekko.nl/pr...eForce-GTX-1070-G1-Gaming
[ Voor 23% gewijzigd door Foxpat op 21-06-2016 17:29 ]
ok.. ik gaf het maar mee 
Morgen levering van de EVGA's die gisteren geplaatst waren, heb alvast de 580's eruit gehaald na bijna 5 jaar dienst.
Man wat waren die dingen groot..
http://imgur.com/gJkHFei
Morgen levering van de EVGA's die gisteren geplaatst waren, heb alvast de 580's eruit gehaald na bijna 5 jaar dienst.
Man wat waren die dingen groot..
http://imgur.com/gJkHFei
Is Azerty ineens duurder geworden? 534 ipv 516? https://azerty.nl/producten/product_detail/?ID=940218
Inderdaad iets duurder geworden, waren tot gisteren €518,99.Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 17:37:
Is Azerty ineens duurder geworden? 534 ipv 516? https://azerty.nl/producten/product_detail/?ID=940218
iemand hier die hem op Eu.evga.com besteld heeft? heb mijn GTX1080 SC gaming pre-ordered op : 5/29/2016 voor de prijs van 730 euro maar nogsteeds niet verzonden. En hier zie ik mensen hun kaart al binnen 2-3 dagen hebben.
Rig: AMD Ryzen 9950X3D, 96GB DDR5 6000Mhz, MSI Ventus X3 OC RTX5090
Er is zogenaamd iets mis met de prioriteiten gegaan, zoals dat eerder is verteld vandaag aan iemand die ook een vroege bestelling voor dezelfde kaart had.Themperror schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 18:02:
iemand hier die hem op Eu.evga.com besteld heeft? heb mijn GTX1080 SC gaming pre-ordered op : 5/29/2016 voor de prijs van 730 euro maar nogsteeds niet verzonden. En hier zie ik mensen hun kaart al binnen 2-3 dagen hebben.
Dus jou zijn ze ook vergeten bij de eerste batch kaarten?Themperror schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 18:02:
Hi Themperror, ik zie dat je net als ik gepasseerd bent.Themperror schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 18:02:

Vind het ERG onprofessioneel hoe EVGA hiermee te werk gaat.. Bestel je vroeg zodat je de kaart als 1 van de eersten hebt, ben je alsnog als 1 van de laatsten. Schandalig gewoon, vooral bij een bedrijf als EVGA..
Het minste wat ze kunnen doen is een korting aan die mensen toekennen.
[ Voor 14% gewijzigd door GTX404 op 21-06-2016 18:10 ]
Ik ben het hier volledig mee eens.GTX404 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 18:09:
Vind het ERG onprofessioneel hoe EVGA hiermee te werk gaat.. Bestel je vroeg zodat je de kaart als 1 van de eersten hebt, ben je alsnog als 1 van de laatsten. Schandalig gewoon, vooral bij een bedrijf als EVGA..
Ik had geen zin meer om te wachten voor een normale prijs en beschikbaarheid voor een MSI GTX 1070 Gaming en heb gisteravond voor een stuk minder een een MSI GTX 980 Gaming gekocht.
tegen de tijd dat ik iets met 4K of VR wil gaan doen, is de 1070 toch weer te traag.
Dan beter nu een 980 kopen voor nu lekker op HD te gamen.
tegen de tijd dat ik iets met 4K of VR wil gaan doen, is de 1070 toch weer te traag.
Dan beter nu een 980 kopen voor nu lekker op HD te gamen.
PVE install Midden Limburg: https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102722&sid=90342
Ah dus ik heb blijkbaar pech gehad.. ugh., enig idee over daadwerkelijke levertijden? Randomly over reddit.com/r/nvidia vind ik data tussen 21-30 juni
Ik heb contact gehad met EVGA en het schijnt dat ze volgende week een grotere levering krijgen. De waarde van die bewering moet zich nog bewijzen helaas.Themperror schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 18:18:
Ah dus ik heb blijkbaar pech gehad.. ugh., enig idee over daadwerkelijke levertijden? Randomly over reddit.com/r/nvidia vind ik data tussen 21-30 juni
Ik heb hem bij evga de dag dat je hem kon pre-orderen besteld en ook niet binnen. Terwijl ik me eigen kaart al heb verkocht. Toch zal je nergens een post van me vinden dat het wat langer duurt. Niet zo mieperen allemaal het komt wanneer het komt. Geniet van je omgeving.GTX404 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 18:09:
Ja maar ik heb zoveel games klaarstaan, The Witcher 3, Fallout 4, Far Cry 4, Skyrim Perfectly Modded en nog een paar die ik vergeet. Ik wil onderhand wel beginnenShifra schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 18:34:
[...]
Ik heb hem bij evga de dag dat je hem kon pre-orderen besteld en ook niet binnen. Terwijl ik me eigen kaart al heb verkocht. Toch zal je nergens een post van me vinden dat het wat langer duurt. Niet zo mieperen allemaal het komt wanneer het komt. Geniet van je omgeving.
Ik heb hem niet besteld, maar het is zuur voor de mensen die voor een reden vroeg bestellen & achterwege worden gelaten. Waarom zou je dan uberhaupt nog een pre-order zetten? Daar is een pre-order toch voor? Zodat je als 1 van de eersten bent. Vind jouw comment nogal raar..Shifra schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 18:34:
[...]
Ik heb hem bij evga de dag dat je hem kon pre-orderen besteld en ook niet binnen. Terwijl ik me eigen kaart al heb verkocht. Toch zal je nergens een post van me vinden dat het wat langer duurt. Niet zo mieperen allemaal het komt wanneer het komt. Geniet van je omgeving.
Je verkoopt je kaart, je pre-ordered in mei/begin juni, en omdat "priority kind of failed" moet je maar extra wachten. Daar klopt geen zak aan! (kijk als het geen bedrijf was die bekend stond om haar support.. ok..)
[ Voor 4% gewijzigd door GTX404 op 21-06-2016 18:37 ]
Ja, dat zou ik ook zeggen als het mijn bestelling (en dus geld) was
Vind dit een nogal kortzichtige opmerking. Iedereen is anders en sommige mensen willen gewoon graag zo snel mogelijk het product ontvangen nadat ze daar 800 euro voor betalen, op een eerlijke manier. Vind dat je dit van evga niet goed mag praten door "het komt wanneer het komt", dit is gewoon lullig.Shifra schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 18:34:
[...]
Verwijderd
Ik heb 3 weken gewacht tot of de prijs ging zakken, of er custom-kaarten makkelijk voorradig waren. Niet dus. Ik heb geen moeite te wachten met bestellen. Maar als ik eenmaal besteld heb, wil ik ook de volgende dag mijn kaart in huis hebben.
EK-waterblock. Ik heb nu een EK-waterblock op mijn gtx680 zitten. Niks mis mee. Koelt prima. (Mijn gtx680 komt nooit boven de 50C, zelfs terwijl ik een enkele radiator heb, met minimale ventilatoren). Nieuw block van dezelfde fabrikant, en een nieuwe kaart met dezelfde TDP (180W vs 175W). Ik verwacht hetzelfde resultaat.FE is inderdaad aardig op voorraad inmiddels. Al een koeler gekozen?
Vandaag bij Paradigit 2xMSI GTX 1080 Gaming X kaarten besteld. Als het goed is dan komen ze binnen bij de eerste levering volgende week. Kreeg wel in de mail de opmerking dat bijna alle kaarten al gereserveerd zijn. Ben benieuwd
Zo heb net bij Alternate ff een GTX1070 gekaapt.
Johann Sebastian Bach
Dude, chill.GTX404 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 18:09:
Het gaat hier om een video kaart.
Overal worden fouten gemaakt en iedereen heeft er onbedoeld wel eens last van.
Om nu meteen moord en brand te gaan schreeuwen en korting verwachten vind ik zwaar overdreven.
Laat staan dat "ben je alsnog als 1 van de laatsten", kom op zeg.
Ik begrijp het wel. Wil het niet goedpraten, maar ik kan het wel begrijpen.
Zo kijk ik er zelf tegenaan:
Mensen werken hard voor wat extra's, en voor mensen binnen de ICT vaak dienstverlenend bezig de gehele dag.
Als het andersom dan een keer niet lukt dan kan dat soms heel erg zuur overkomen.
In perspectief: ja het is maar een videokaart. Mee eens. Maar ik denk dat het ook bij een nieuwe keuken kan gebeuren, een andere auto, o.i.d.
Weer ontopic.
Vandaag waren er een aantal FE GTX 1070 beschikbaar bij informatique.
Helaas door omstandigheden op kantoor kon ik helaas niet aanhaken. Einde van de middag waren ze weg.
Overmacht, maar ik heb wel weer goede moed:)
Zo kijk ik er zelf tegenaan:
Mensen werken hard voor wat extra's, en voor mensen binnen de ICT vaak dienstverlenend bezig de gehele dag.
Als het andersom dan een keer niet lukt dan kan dat soms heel erg zuur overkomen.
In perspectief: ja het is maar een videokaart. Mee eens. Maar ik denk dat het ook bij een nieuwe keuken kan gebeuren, een andere auto, o.i.d.
Weer ontopic.
Vandaag waren er een aantal FE GTX 1070 beschikbaar bij informatique.
Helaas door omstandigheden op kantoor kon ik helaas niet aanhaken. Einde van de middag waren ze weg.
Overmacht, maar ik heb wel weer goede moed:)
Korting verwachten vind ik nog niet zo vreemd als er opeens nieuwe voorraad is waarvoor jij in de rij stond, maar die jij niet krijgt.Nnoitra schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 19:05:
[...]
Dude, chill.
Het gaat hier om een video kaart.
Overal worden fouten gemaakt en iedereen heeft er onbedoeld wel eens last van.
Om nu meteen moord en brand te gaan schreeuwen en korting verwachten vind ik zwaar overdreven.
Laat staan dat "ben je alsnog als 1 van de laatsten", kom op zeg.
Het is net zoals dat jij in de rij hebt gestaan voor laten we zeggen een half uur om iets te kopen, en de verkoper loopt naar achteren en verkoopt het laatste product aan de mensen achteraan.
Dus ja, erg onprofessioneel en zuur voor de mensen die voor de zekerheid hun pre-order al heel lang hebben staan i.p.v. steeds annuleren
Let op:
Dit is een topic over levertijden en beschikbaarheid. Wil je praten over prestaties e.d. zit je hier fout. Hiervoor is nVidia GeForce GTX 10XX - Ervaringen. Wil je alle nieuwtjes volgen, ga dan naar [Algemeen] nVidia Nieuwsdiscussie Topic - Deel 56. Dit topic is puur om levertijden en beschikbaarheid te bespreken.
Dit is een topic over levertijden en beschikbaarheid. Wil je praten over prestaties e.d. zit je hier fout. Hiervoor is nVidia GeForce GTX 10XX - Ervaringen. Wil je alle nieuwtjes volgen, ga dan naar [Algemeen] nVidia Nieuwsdiscussie Topic - Deel 56. Dit topic is puur om levertijden en beschikbaarheid te bespreken.