Dat snap ik, maar er werd aangehaald dat de kaarten op de EVGA site duurder zijn dan de webshops, maar dit gaat nog niet op voor de 1080 kaarten waardoor de nieuwprijs van de 980ti op de evga site mij helemaal niets boeit, het gaat erom dat de prijs van de 1080 op de evga site maar niet duurder zijn dan die van de webshopsRico schreef op maandag 20 juni 2016 @ 16:20:
[...]
Je betaald bij het verschil tussen wat je betaald hebt voor de 980ti en wat de GTX 1080 ACX 3.0 bij EVGA kost.
Je hebt 500 betaald voor de 980ti en de GTX 1080 ACX 3.0 kost 679euro nu. Dus betaald je 179euro en de verzendkosten.
En je moet natuurlijk betalen om je huidige 980ti naar hun op te sturen.
Heeft er iemand eigenlijk al ervaring met dat step-up programma van EVGA?
Er staat namelijk ook dit op hun site:
"Only products that carry a valid limited lifetime warranty, or products that have purchased an extended warranty, qualify for the Step-Up program."
Moet je dan niet eerst extra garantie kopen voor je kaart via de evga site? Of kijken ze daar niet naar?
> http://www.evga.com/support/warranty/extended.asp
edit: in die extended warranty link staat ook:
"The Extended Warranty will allow the option to Step-Up the product that it was purchased on, for the first 90 days from the products purchase date. If a Step-up is processed then your Extended Warranty will automatically transfer to the new product at the completion of the Step-up request."
Dat step-up programma lijkt dus 25-30 USD te kosten in ruil voor 2 jaar extra garantie.
Er staat namelijk ook dit op hun site:
"Only products that carry a valid limited lifetime warranty, or products that have purchased an extended warranty, qualify for the Step-Up program."
Moet je dan niet eerst extra garantie kopen voor je kaart via de evga site? Of kijken ze daar niet naar?
> http://www.evga.com/support/warranty/extended.asp
edit: in die extended warranty link staat ook:
"The Extended Warranty will allow the option to Step-Up the product that it was purchased on, for the first 90 days from the products purchase date. If a Step-up is processed then your Extended Warranty will automatically transfer to the new product at the completion of the Step-up request."
Dat step-up programma lijkt dus 25-30 USD te kosten in ruil voor 2 jaar extra garantie.
[ Voor 36% gewijzigd door SmokingCrop op 20-06-2016 16:38 ]
Je hebt 90 dagen om de step up te doen en ook om de extended warranty te doen. Extended kost 25euro dus zijn de kosten niet.
Kan nergens terug vinden dat je met extended warranty 180 dagen hebt voor de step up dus dit zal dan wel niet kloppen. Mijn fout
Kan nergens terug vinden dat je met extended warranty 180 dagen hebt voor de step up dus dit zal dan wel niet kloppen. Mijn fout
WHAT PRODUCTS QUALIFY FOR THE STEP-UP PROGRAM?
You can unlock the Step-Up option for any Limited Lifetime Warranty or most 3 Year Warranty products as long as it meets the conditions listed below. Once the Step-Up option is unlocked, you will have 90 days from the original purchase date for your product to start the upgrade process through the EVGA website. Once the Step-up process is started you will receive a confirmation email.
Je hoeft geen garantie bij te kopen
You can unlock the Step-Up option for any Limited Lifetime Warranty or most 3 Year Warranty products as long as it meets the conditions listed below. Once the Step-Up option is unlocked, you will have 90 days from the original purchase date for your product to start the upgrade process through the EVGA website. Once the Step-up process is started you will receive a confirmation email.
Je hoeft geen garantie bij te kopen
[ Voor 4% gewijzigd door schumi1986 op 20-06-2016 16:40 ]
Only parts that carry a 10 year warranty, or parts that have purchased an extended warranty, are eligible for EVGA's Step-Up.
Dus dan zou je dus 10 jaar extended garantie moeten kopen en pas dan mag je de step up doen?
10 jaar kost 50euro.
Dus dan zou je dus 10 jaar extended garantie moeten kopen en pas dan mag je de step up doen?
10 jaar kost 50euro.
[ Voor 4% gewijzigd door Rico op 20-06-2016 16:43 ]
If your product has a 3 year warranty purchased on or after 3/1/2013 and registered within 14 days of the invoice date by the original owner from an authorized reseller, then you will receive the option to step-up for the first 90 days of ownership.
If your product has a 3 year warranty purchased on or after 1/1/11 and registered after 14 days of the original purchase date you must also purchase an extended warranty in order to be qualified for the step-up program.
Zou dus betekenen dat als je de kaart niet registreert binnen 14 dagen en je registreert hem veel later dan moet je wel extended warranty kopen.
Maar dan zou je dus de kaart kunnen registreren wanneer de 1080ti uit komt en dan koop je extended warranty en je kunt de step up doen....
If your product has a 3 year warranty purchased on or after 1/1/11 and registered after 14 days of the original purchase date you must also purchase an extended warranty in order to be qualified for the step-up program.
Zou dus betekenen dat als je de kaart niet registreert binnen 14 dagen en je registreert hem veel later dan moet je wel extended warranty kopen.
Maar dan zou je dus de kaart kunnen registreren wanneer de 1080ti uit komt en dan koop je extended warranty en je kunt de step up doen....
nee binnen de 90 dagen na aankoop moet je de step up registreren, de extended warranty is enkel nodig als je binnen de 14 dagen het nalaat te registreren na aankoop.Rico schreef op maandag 20 juni 2016 @ 16:46:
If your product has a 3 year warranty purchased on or after 3/1/2013 and registered within 14 days of the invoice date by the original owner from an authorized reseller, then you will receive the option to step-up for the first 90 days of ownership.
Bij mijn EVGA order staat nu ook een Track and Trace nummer, de site van UPS kent ze alleen nog niet. De kaarten lijken nu wel definitief verzonden dus.
Teknoviking schreef op maandag 20 juni 2016 @ 16:52:
Bij mijn EVGA order staat nu ook een Track and Trace nummer, de site van UPS kent ze alleen nog niet. De kaarten lijken nu wel definitief verzonden dus.
* RobV voelt zich nu wel lichtelijk gepasseerdTeknoviking schreef op maandag 20 juni 2016 @ 16:52:
| Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72
Ik zou me genaaid noemen.
Maar had jij hem besteld met die eerste error op hun site dat we allemaal besteld hebben?
Maar had jij hem besteld met die eerste error op hun site dat we allemaal besteld hebben?
Ja Duitslandymmv schreef op maandag 20 juni 2016 @ 17:00:
Waar vandaan worden eigenlijk bestellingen bij eu.evga.com verzonden? Duitsland?
Ja, op 1 juni. En ik heb al betaaldRico schreef op maandag 20 juni 2016 @ 17:00:
Ik zou me genaaid noemen.
[ Voor 5% gewijzigd door RobV op 20-06-2016 17:02 ]
Ja toen had ik de FTW besteld maar na bekend making van de lage clocks direct geannuleerd.
Geld had ik al snel terug.
Nu weer de SC besteld en gelijk raak
Als ik jou was zou ik ze een email sturen hierover.
Ze hadden die van jou eerst moeten uitleveren of had je geen SC besteld?
[ Voor 28% gewijzigd door Rico op 20-06-2016 17:05 ]
Alweer een tijdje geleden, maar in het verleden distribueerden ze zelfs vanuit Nederland...
!
Mail heb ik al gestuurd maarja het was bijna 5 uur he...Rico schreef op maandag 20 juni 2016 @ 17:04:
Ja toen had ik de FTW besteld maar na bekend making van de lage clocks direct geannuleerd.

Edit: ja, ik heb de SC besteld (van €729). Ik had nog even gecheckt bij PayPal maar dat was echt afgeschreven.
[ Voor 11% gewijzigd door RobV op 20-06-2016 17:13 ]
Nog 4 Gainwards hier voor een veel te hoge prijs van €794,-
http://www.sicomputers.nl...nix-gs-8192-mb-gddr5.html
http://www.sicomputers.nl...nix-gs-8192-mb-gddr5.html
Hier nog een review van de EVGA GTX 1080 SC:
http://www.hardwarecanuck...evga-gtx-1080-sc-acx-3-0-
review.html
Ze halen 2113mhz op de GPU maar dat blijft natuurlijk per exemplaar afwachten.
http://www.hardwarecanuck...evga-gtx-1080-sc-acx-3-0-
review.html
Ze halen 2113mhz op de GPU maar dat blijft natuurlijk per exemplaar afwachten.
[ Voor 21% gewijzigd door Rico op 20-06-2016 17:31 ]
Jongens, we zijn allemaal gek
AMD Ryzen 9 5950X | EK Elite 360 D-RGB | 2x16GB Corsair Vengeance RGB Pro DDR4 @ 3200CL16 | ASUS X570 Dark Hero | Nvidia Titan Xp | Super Flower Leadex II Gold 1200W White | Corsair 5000D Black
Zo te zien krijgt Azerty net een lading MSI 1070 Gaming X binnen, of verwacht ze heel binnenkort:

Op de 17e kreeg ik te horen dat SiComputers de Gainward 1080 GLH versie op de site ging zetten, maar ik zie hem nog steeds niet..

AMD Ryzen 9 5950X | EK Elite 360 D-RGB | 2x16GB Corsair Vengeance RGB Pro DDR4 @ 3200CL16 | ASUS X570 Dark Hero | Nvidia Titan Xp | Super Flower Leadex II Gold 1200W White | Corsair 5000D Black
Had je die vandaag besteld bij EVGA ? TOP! Voor jou is de waiting game bijna voorbij!ymmv schreef op maandag 20 juni 2016 @ 17:37:
Ik heb net een trackingnummer van UPS gekregen, mijn EVGA-bestelling komt woensdag aan.
Die van mij begint vandaag pas

Azerty heeft zo te zien idd de msi 1070 binnen hij staat hier op verzamelenLeontjuh1 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 17:34:
Zo te zien krijgt Azerty net een lading MSI 1070 Gaming X binnen, of verwacht ze heel binnenkort: [afbeelding]
Ik heb de customer support van evga gevraagd hoe lang het ongeveer duurt voordat de 1080ftw weer beschikbaar is op hun website. http://imgur.com/5MQhhhJ
1 tot 2 weken dus. Daar heb ik wel geduld voor. Tenzij iedereen hem weer voor mij pakt en ik nog 2 weken moet wachten
1 tot 2 weken dus. Daar heb ik wel geduld voor. Tenzij iedereen hem weer voor mij pakt en ik nog 2 weken moet wachten

[ Voor 23% gewijzigd door SpicyRamen op 20-06-2016 17:42 ]
hoe duur zijn de verzendkosten als je bij evga koopt?
Letterlijk vandaag gepost...
Teknoviking in "[nVidia GeForce GTX 10xx] Levertijden en Beschikbaarheid"
Tja.. Het gaat zo snel hier, lijkt wel instant messagingPaprika schreef op maandag 20 juni 2016 @ 17:45:
Letterlijk vandaag gepost...
EDIT:
Sea Hawk EK X 2-3 werkdagen €840:
https://www.afuture.nl/productview.php?productID=5188172
Waar blijft de normale Sea Hawk
[ Voor 19% gewijzigd door GTX404 op 20-06-2016 17:49 ]
Noem mij maar gek, dat orders die vandaag gedaan zijn eerder verzonden zijn dan de mijne van bijna 20 dagen terug...quote: EVGAHello,
thank you for your message.
I can confirm that the order [....] has been paid and is awaiting shipment.
Please note that not all pre-orders can be shipped at the same time, but your card should be shipped soon.

[ Voor 3% gewijzigd door RobV op 20-06-2016 18:10 ]
Als je bedoelt dat je een AIO-cooler wilt kun je beter naar het goedkoopste model kijken en daar zelf iets opbouwen. Stukken goedkoper, zelfde of zelfs beter (zeker wat betreft fan opties) resultaat en is ook nog eens goedkoper......
Fusion_XT in "nVidia GeForce GTX 10XX - Ervaringen"
[ Voor 13% gewijzigd door Paprika op 20-06-2016 18:05 ]
Hier ook bericht van UPS.ymmv schreef op maandag 20 juni 2016 @ 17:37:
Ik heb net een trackingnummer van UPS gekregen, mijn EVGA-bestelling komt woensdag aan.
Woensdag moet hij binnen komen
ik had deze afgelopen woensdag besteld, maar bij mij staat hij nog op afwachting van de producten.Kamichiko schreef op maandag 20 juni 2016 @ 17:41:
[...]
Azerty heeft zo te zien idd de msi 1070 binnen hij staat hier op verzamelen
Ik denk niet dat ze genoeg binnen hebben gekregen voor alle backorders helaas.
Heeft iemand een idee wanneer de volgende lading MSI 1070 gaming x op de planning staan?
Ja dat wilde ik ook doen maar er zijn nog geen brackets voor de 1080 toch? edit: blijkbaar is de G10 gewoon officieel compatible met de 1080 GTX Reference design (nzxt website). De MSI Gaming X volgens Fusion XT dus ook. Mooi om te horen, ik ga hier zeker over nadenken, thanks Vipeax!Paprika schreef op maandag 20 juni 2016 @ 18:03:
[...]
Als je bedoelt dat je een AIO-cooler wilt kun je beter naar het goedkoopste model kijken en daar zelf iets opbouwen. Stukken goedkoper, zelfde of zelfs beter (zeker wat betreft fan opties) resultaat en is ook nog eens goedkoper......
Fusion_XT in "nVidia GeForce GTX 10XX - Ervaringen"
Ik zou wel op z'n minst 8+6pin willen
Lol de Sea Hawk EK X bij Afuture is gestegen in prijs
[ Voor 32% gewijzigd door GTX404 op 20-06-2016 19:24 ]
Wat ik daarmee probeerde te zeggen is dat de prijs op de EVGA site de komende maanden en misschien nog wel langer niet gaat zakken (met de 980ti als voorbeeld). Oftewel; je gaat sowieso €230 + 2 keer verzendkosten betalen als je gaat 'step-uppen' naar de 1080 FTW.schumi1986 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 16:15:
[...]
De nieuwprijs van de 980ti op de evga site heeft natuurlijk helemaal niets met mijn deal te maken, de evga 1080 FTW kost op hun site 730 euro en dat is op dit moment minder als op de NL en De webshops. En ik zie die webshops de eerste 3 maanden niet onder de prijs van de EVGA website komen
Sarcasm is my superpower! What's yours?
jeeeej morgen de MSI 1070 gaming X bezorgd:) Can't wait!
Is de gtx 1070 armor veer slechter dan gaming versie? Anders preorder ik die wel van sicomputers.. goedkoper en lijkt sneller binnen te zijn.
[ Voor 17% gewijzigd door sheetka op 20-06-2016 19:42 ]
Verwijderd
De GTX1070 Gaming X laat wel op zich wachten. Heb hem op 11/6 besteld voor €498,70 en voor zover ik heen en weer heb gemaild heeft de winkel heeft geen informatie over wanneer ze deze binnen krijgen. Misschien toch die extra €15 moeten spenderen bij Azerty dan had ik hem wss morgen. Maar ja, ben al meer dan een maand zonder GPU en kan wel nog een weekje wachten.
Waar en wanneer heb je hem gekocht?Nick112 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 19:40:
Verwijderd
sheetka schreef op maandag 20 juni 2016 @ 19:41:
Is de gtx 1070 armor veer slechter dan gaming versie? Anders preorder ik die wel van sicomputers.. goedkoper en lijkt sneller binnen te zijn.

Merk op dat dit niet op het plaatje staat: de Armor heeft tevens 1x8pin connector t.o.v. de Gaming X (1x8 & 1x6).
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2016 19:54 ]
Sorry ik weet niet zo goed wat dat allemaal inhoudt

Same here ben er echt blij mee haha, word het wachten toch nog beloond, zat namelijk een maand zonder een goede gpu 
Nick112 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 19:40:
Ik ben jaloersmicdu schreef op maandag 20 juni 2016 @ 19:55:
Same here ben er echt blij mee haha, word het wachten toch nog beloond, zat namelijk een maand zonder een goede gpu![]()
[...]
11-06 bij Azerty:) kreeg net de mailtjes binnen.
Verwijderd
De Armor:sheetka schreef op maandag 20 juni 2016 @ 19:52:
Sorry ik weet niet zo goed wat dat allemaal inhoudt
- heeft geen backplate
- heeft lagere core en memory clocks
- de fans zijn niet zo goed als de TwinFrozr reeks
- 1x8 pin power connector
- heeft geen LED lampje
Een backplate is wel nice om te hebben, zeker in deze prijsklasse. Dit zorgt ervoor dat je kaart minder zal buigen en kan voor betere koeling zorgen op de VRMs (als deze ervoor zijn ontworpen). De lagere clocks zijn opzich niet echt een groot probleem omdat je meestal makkelijk het verschil went kunt werken door te overclocken, maar je bent enkel gegarandeerd om de geadverteerde clocks te halen. Het feit dat je maar 1 8pin power connector hebt verlaagd ook je overclock potentie omdat je minder power naar de kaart kunt sturen. Afsluitend is de koeloplossing minder efficient als de TwinFrozr.
Ik zou persoonlijk voor de Gaming X gaan. Scheelt niet zoveel en als je kunt wachten zal hij waarschijnlijk wat dalen als er genoeg voorraad is.
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2016 20:08 . Reden: vergeet het belangrijkste ]
Super uitleg, dankje.Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2016 @ 20:06:
[...]
De Armor:
- heeft geen backplate
- heeft geen LED lampje
Een backplate is wel nice om te hebben, zeker in deze prijsklasse. Dit zorgt ervoor dat je kaart minder zal buigen en kan voor betere koeling zorgen op de VRMs (als deze ervoor zijn ontworpen). De lagere clocks zijn opzich niet echt een groot probleem omdat je meestal makkelijk het verschil went kunt werken door te overclocken, maar je bent enkel gegarandeerd om de geadverteerde clocks te halen. Het feit dat je maar 1 8pin power connector hebt verlaagd ook je overclock potentie omdat je minder power naar de kaart kunt sturen. Afsluitend is de koeloplossing minder efficient als de TwinFrozr.
Ik zou persoonlijk voor de Gaming X gaan. Scheelt niet zoveel en als je kunt wachten zal hij waarschijnlijk wat dalen als er genoeg voorraad is.
Het is wel duidelijk na al de reviews die er nu al zijn dat het overklock potentieel niet in het aantal pins of temperatuur zit. Simpelweg een kwestie van silicon lottery. En hoe goed je het geluid verdraagt als die onder load draait. Enkel de Founders kaarten durven throttlen onder hun warme temperaturen.Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2016 @ 20:06:
[...]
De Armor:
- heeft geen backplate
- heeft geen LED lampje
De custom 10x kaarten lopen praktisch bijna tegen hun plafond aan in hun respectievelijke oc modes.
Als ik de review anders lees op Tweakers lees ik tussen de regels dat de FE versies degenen zijn die hoger en verder klokken dan de custom versies misschien zijn die getest en door de hogere score als FE verkocht misschien is FE helemaal niet zo slecht als er gedacht wordt. ;-)TheXplicit schreef op maandag 20 juni 2016 @ 20:23:
[...]
Het is wel duidelijk na al de reviews die er nu al zijn dat het overklock potentieel niet in het aantal pins of temperatuur zit. Simpelweg een kwestie van silicon lottery. En hoe goed je het geluid verdraagt als die onder load draait. Enkel de Founders kaarten durven throttlen onder hun warme temperaturen.
De custom 10x kaarten lopen praktisch bijna tegen hun plafond aan in hun respectievelijke oc modes.
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Dat is nog een mooi voorbeeld van silicon lottery. Niet vergeten dat ze wel erg warm worden en dan durven throttlen na een tijdje onder load.ErikRo schreef op maandag 20 juni 2016 @ 20:30:
[...]
Als ik de review anders lees op Tweakers lees ik tussen de regels dat de FE versies degenen zijn die hoger en verder klokken dan de custom versies misschien zijn die getest en door de hogere score als FE verkocht misschien is FE helemaal niet zo slecht als er gedacht wordt. ;-)
De FE versie klokt zeker goed en het is ook een prima kaart .
Zit nu op 230/550 .
En hij wordt rond de 75 graden
Zit nu op 230/550 .
[ Voor 16% gewijzigd door Beaudog op 20-06-2016 20:34 ]
Dat is zeker niet mis, zolang hij niet te warm krijgt zit je wel goed.Beaudog schreef op maandag 20 juni 2016 @ 20:33:
De FE versie klokt zeker goed en het is ook een prima kaart .
Zit nu op 230/550 .
Voor de mensen die bij Alternate.de wilden bestellen, bij mij hebben ze gewoon hun prijs doorgerekend (499) en een 13tal euro erbij voor verzending naar België.
Verwijderd
Je hebt gelijk. Het gaat deze generatie een beetje andersTheXplicit schreef op maandag 20 juni 2016 @ 20:23:
Het is wel duidelijk na al de reviews die er nu al zijn dat het overklock potentieel niet in het aantal pins of temperatuur zit. Simpelweg een kwestie van silicon lottery. En hoe goed je het geluid verdraagt als die onder load draait. Enkel de Founders kaarten durven throttlen onder hun warme temperaturen.
MSI GTX 1070 Gaming X, 11-06 bij Azerty besteld en hij komt morgen binnen
Waar zijn nou al die MSI en Asus kaarten? Nou hier onder andere:

En ik maar wachten wanneer ze de voorraad gaan aanpassensacinici schreef op maandag 20 juni 2016 @ 21:15:
MSI GTX 1070 Gaming X, 11-06 bij Azerty besteld en hij komt morgen binnen
hm, het kriebelt toch ook wel erg hard nu :3
Misschien toch maar gewoon in Duitsland bestellen, uiteindelijk dezelfde kosten om retour te zenden als naar Nederland (vanuit België)..
Prijzen in België zijn weer eens top.
https://www.alternate.be/...ml?query=GTX+1070&x=0&y=0
http://www.bytesatwork.be...eugen=1054&gpu_vendor=286
https://www.tones.be/part...30_nvidiareg-geforcereg_1
Misschien toch maar gewoon in Duitsland bestellen, uiteindelijk dezelfde kosten om retour te zenden als naar Nederland (vanuit België)..
Prijzen in België zijn weer eens top.
https://www.alternate.be/...ml?query=GTX+1070&x=0&y=0
http://www.bytesatwork.be...eugen=1054&gpu_vendor=286
https://www.tones.be/part...30_nvidiareg-geforcereg_1
Kaarten bij eu.evga.com besteld komen dus uit Duitsland zoals verwacht.
Dit is mijn tracktrace:
Vestiging Datum Lokale Tijd Activiteit
Wolfratshausen, Germany 20/06/2016 20:30 Vertrekscan
20/06/2016 18:59 Herkomstscan
Germany 20/06/2016 11:29 Bestelling Verwerkt: Klaar voor UPS
Dit is mijn tracktrace:
De FTW of welke heb je ?Rico schreef op maandag 20 juni 2016 @ 21:23:
Dit is mijn tracktrace:
Ben benieuwd hoe die van jou bevalt
Mijne is geen overclock monster... maar zonder extra voltage of wat dan ook red hij wel 2050mhz en relatief stil.
Krijg hem woensdag en dan zien we wel.
2050 of 2100 maakt weinig uit in een game... 1 hele frame sneller
Maar als hij niet bevalt kan hij altijd retour.
Lees goede dingen over de Gainward GLH versies en de Palit Super Jetstream
Ik ook... alhoewel het niet echt lijkt te boeien.Rico schreef op maandag 20 juni 2016 @ 21:39:
Krijg hem woensdag en dan zien we wel.
Het enige wat ik bij die van mij jammer vind is dat de memory maar +300 kan ipv 500 ..... maar andere SC kunnen dat wel dus dat is gewoon silicon lottery.
Mijne red wel 2100mhz maar dan moet de fan profile wat aggressiever... en op 2050 is hij volledig stil
En ik moet zeggen ik vind het idee van EVGA customer support wel relaxed.
Hoe verloopt dat met zo'n offerte? Kan je dan nog steeds met bv. PayPal betalen?TheXplicit schreef op maandag 20 juni 2016 @ 20:42:
[...]
Dat is zeker niet mis, zolang hij niet te warm krijgt zit je wel goed.![]()
Voor de mensen die bij Alternate.de wilden bestellen, bij mij hebben ze gewoon hun prijs doorgerekend (499) en een 13tal euro erbij voor verzending naar België.
Klopt EVGA heeft erg goede garantie.
Zie nu in de review op tweakers over de 1070 en 1080 dat de MSI kaarten nogal tegenvallen in de overclock.
Denk ook niet dat de Pascal zo'n overclock wonder is en dat je met 2100 al erg blij mag zijn.
Zie nu in de review op tweakers over de 1070 en 1080 dat de MSI kaarten nogal tegenvallen in de overclock.
Denk ook niet dat de Pascal zo'n overclock wonder is en dat je met 2100 al erg blij mag zijn.
Ik had na de offerte te bevestigen binnen de 10 minuten een reply met een pdf inclusief paypal link.SmokingCrop schreef op maandag 20 juni 2016 @ 21:49:
[...]
Hoe verloopt dat met zo'n offerte? Kan je dan nog steeds met bv. PayPal betalen?
Iemand ervaring met de customer service van Palit/Gainward (schijnt hetzelfde bedrijf te zijn)? Ik overweeg die kaarten opzich ook wel als ze sneller leverbaar zijn dan EVGA.
Thanks, heb de Palit 1070 Gamerock (non Premium) besteld.TheXplicit schreef op maandag 20 juni 2016 @ 21:55:
[...]
Ik had na de offerte te bevestigen binnen de 10 minuten een reply met een pdf inclusief paypal link.
Ik veronderstel dat ze pas morgen die offerte gaan sturen aangezien het al 10 uur is.
Ik zal er alleszins wel een review over maken, als alles tenminste goed verloopt
Het maakt mij niet direct heel veel uit hoever die precies overclocked, die 1-2% meer of minder performance is bijzaak. Ik vind het veel belangrijker dat hij mooi stil is. Daar lijkt hij wel goed in te zijn:
http://www.computerbase.d...gtx-1070-gamerock-test/5/
[ Voor 28% gewijzigd door SmokingCrop op 20-06-2016 22:06 ]
Pff, is er nog een manier om in de Pricewatch zo te selecteren dat ie de FE editie niet toont
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Ik wil op de MSI 1070 wachten maar raad iemand Palit aan? Ben niet erg bekend met Palit maar dat het wel een goed merk is.
https://www.alternate.de/...duct/1280366?event=search
https://www.alternate.de/...duct/1280366?event=search
Moet altijd via de winkel waar je hem gekocht hebt,Gilan11 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 21:55:
Iemand ervaring met de customer service van Palit/Gainward (schijnt hetzelfde bedrijf te zijn)? Ik overweeg die kaarten opzich ook wel als ze sneller leverbaar zijn dan EVGA.
Je kan niet rechtstreeks bij Palit of Gainward aankloppen.
Dat vond ik ook het grootste nadeel.
Maar ja als de kaart gewoon top werkt zul je ze nooit nodig hebben.
Proficiat... Ik snap nog steeds niet hoe jij dat zo snel geregeld hebt. Maar anderzijds heb ik deze week toch geen tijd om te sleutelen dus ik gun het je echt. En als hun depot er meer krijgt kom ik echt wel aan de beurt. Geduld schijnt een schone zaak te zijn toch?Rico schreef op maandag 20 juni 2016 @ 21:23:
Dit is mijn tracktrace:
[ Voor 7% gewijzigd door RobV op 20-06-2016 22:13 ]
Is er hier iemand die besteld heeft bij casekings en die kan vertellen hoelang het verzenden duurt nadat je verzend bevestiging hebt gekregen? Pakketje komt met GLS
Jup, ik had die 's morgens tussen 8 en 9 al. Goed uitkijken voor een mail en snel reageren dusSmokingCrop schreef op maandag 20 juni 2016 @ 22:02:
[...]
Thanks, heb de Palit 1070 Gamerock (non Premium) besteld.
Ik veronderstel dat ze pas morgen die offerte gaan sturen aangezien het al 10 uur is.
Ik zal er alleszins wel een review over maken, als alles tenminste goed verloopt
Het maakt mij niet direct heel veel uit hoever die precies overclocked, die 1-2% meer of minder performance is bijzaak. Ik vind het veel belangrijker dat hij mooi stil is. Daar lijkt hij wel goed in te zijn:
http://www.computerbase.d...gtx-1070-gamerock-test/5/
Thanks, ik ga het even in de gaten houden. De 1080 Super JetStream is binnen 4 en 10 werkdagen leverbaar bij Sicomputers. Dat geeft toch meer zekerheid dan een EVGA waar de levertijd niet van bekend is.Rico schreef op maandag 20 juni 2016 @ 22:10:
[...]
Moet altijd via de winkel waar je hem gekocht hebt,
Bij MSI moet je trouwens ook via de verkoper. Je kunt niet direct bij MSI voor RMA of wat dan ook.Rico schreef op maandag 20 juni 2016 @ 22:10:
[...]
Moet altijd via de winkel waar je hem gekocht hebt,
Bij EVGA kan je via beide kanalen.
Of even een auto notify bij eu.evga.com instellen dan krijg je een email zodra ze beschikbaar zijn.Gilan11 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 22:16:
[...]
Thanks, ik ga het even in de gaten houden. De 1080 Super JetStream is binnen 4 en 10 werkdagen leverbaar bij Sicomputers. Dat geeft toch meer zekerheid dan een EVGA waar de levertijd niet van bekend is.
Had ik ook gedaan en zodoende kon ik vandaag een EVGA kaart bestellen.
Had vrijdag besteld, weekend werken ze niet. Maandag is het pakket gestuurd via GSL en is onderweg. Dit betreft de package deal 980ti+stoel.schumi1986 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 22:15:
Is er hier iemand die besteld heeft bij casekings en die kan vertellen hoelang het verzenden duurt nadat je verzend bevestiging hebt gekregen? Pakketje komt met GLS
http://specs.tweak.to/16264
ik heb vrijdag ook de TI + stoel besteld en ik heb vandaag ook bevestiging gekregen, vroeg mij alleen af hoelang het nu nog gaat duren voordat de bezorger aan de deur staat.ronin7 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 23:41:
[...]
Had vrijdag besteld, weekend werken ze niet. Maandag is het pakket gestuurd via GSL en is onderweg. Dit betreft de package deal 980ti+stoel.
pakketje is nu nog in Berlijn dus zal wel woensdag worden
Even verder dan je neus lang is kijken, staat gewoon op de siteschumi1986 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 23:44:
[...]
ik heb vrijdag ook de TI + stoel besteld en ik heb vandaag ook bevestiging gekregen, vroeg mij alleen af hoelang het nu nog gaat duren voordat de bezorger aan de deur staat.
pakketje is nu nog in Berlijn dus zal wel woensdag worden
After Caseking GmbH has shipped your order, you will receive an additional eMail containing all the details of your order as well as a tracking number, so you can check the status of your shipment at any time. The regular shipping time with both GLS and DHL is 24-48 hours within Germany and up to 7 business days within Europe, depending on the distance
Sarcasm is my superpower! What's yours?
Nja, ik heb ook de ti+stoel besteld en ik heb een track and trace code gekregen, waarin staat dat de levering op woensdag (in de avond) plaatsvindt. Heb wel via UPS besteld, maar volgens caseking zou dit voor de levertijd niet uit moeten maken.Nnoitra schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 00:15:
[...]
Even verder dan je neus lang is kijken, staat gewoon op de site![]()
[...]
Is wat specifieker dan een levertijd tot 7 werkdagen, dus hopelijk biedt dit wat meer duidelijkheid.
[ Voor 10% gewijzigd door Glivch op 21-06-2016 01:27 ]
Ik wil ongeveer 350€ spenderen aan een nieuwe videokaart. Kan ik dan beter wachten op een GTX 1070? Of toch maar voor de 970 gaan?
Dan zou ik ergens een leuke tweedehands GTX 980Ti op de kop tikken! Dat is dan misschien € 50,- meer, maar wel 'way more bang for buck(s)!'razRDJ schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 07:01:
Ik wil ongeveer 350€ spenderen aan een nieuwe videokaart. Kan ik dan beter wachten op een GTX 1070? Of toch maar voor de 970 gaan?
[ Voor 4% gewijzigd door Yonix op 21-06-2016 07:06 ]
Ik vrees dat je voor dat bedrag nog zeker een half jaar moet wachten om hem tweedehands te kunnen kopen. Een 980ti tweedehands moet met een beetje zoeken en veel reageren wel lukken.
De 970 zit echt weer een paar stappen lager, dan zou ik eerder wachten op de 480 van AMD, iets goedkoper, en waarschijnlijk beter dan de 970.
De 970 zit echt weer een paar stappen lager, dan zou ik eerder wachten op de 480 van AMD, iets goedkoper, en waarschijnlijk beter dan de 970.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Damn, ik ben hard aan het twijfelen beste mensen. Ik kom net de KFA2 (Galax) GeForce GTX 1080 8GB DDR5X EXOC Edition tegen op Azery.nl voor € 689,91 en dat vind ik toch wel een zéér aantrekkelijke prijs! Nu is het zo dat ik tevens geïnteresseerd ben in de MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8G. Ik heb met MSI heel goede ervaringen, omdat ik op dit moment een MSI GeForce GTX 980Ti Gaming 6G in gebruik heb. Daarnaast vind ik de MSI nét iets mooier vormgegeven, hoewel het 'all black' van de KFA2 ook zeker niet verkeerd is! De KFA2 is dan wel weer stukken goedkoper op dit moment.
Je lees het al: twijfel, twijfel en nog meer twijfel.
Om die reden tijd voor wat harde cijfers:
De MSI heeft een base clock van 1607 MHz (laagste) met een boost clock van 1847 MHz (hoogste). De KFA2 heeft een base clock van 1657 MHz (laagste) en een boost clock van 1797 MHz (hoogste). Dat is een tikkeltje langzamer dan de MSI. Echter, er is natuurlijk ruimte voor een OC.
Van de KFA2/Galax kan ik nog geen reviews vinden, dus die 'harde cijfers' (benchmark scores, koelprestaties e.d.) blijven even achterwege. Gelukkig staan er daarentegen genoeg video's en recensies online over andere KFA2-kaarten die iets zeggen over de kwaliteit van de kaarten en die is in het algemeen goed te noemen.
Ik denk dat ik sowieso eerst maar eens rond de klok van 09:00u met Azerty ga bellen om te informeren naar de levertijd van de kaart. Who know, misschien hebben ze er nog wel eentje liggen ergens.
Je lees het al: twijfel, twijfel en nog meer twijfel.
De MSI heeft een base clock van 1607 MHz (laagste) met een boost clock van 1847 MHz (hoogste). De KFA2 heeft een base clock van 1657 MHz (laagste) en een boost clock van 1797 MHz (hoogste). Dat is een tikkeltje langzamer dan de MSI. Echter, er is natuurlijk ruimte voor een OC.
Van de KFA2/Galax kan ik nog geen reviews vinden, dus die 'harde cijfers' (benchmark scores, koelprestaties e.d.) blijven even achterwege. Gelukkig staan er daarentegen genoeg video's en recensies online over andere KFA2-kaarten die iets zeggen over de kwaliteit van de kaarten en die is in het algemeen goed te noemen.
Ik denk dat ik sowieso eerst maar eens rond de klok van 09:00u met Azerty ga bellen om te informeren naar de levertijd van de kaart. Who know, misschien hebben ze er nog wel eentje liggen ergens.
Ik wou ook die KFA2 1080 EXOC kopen maar toen kwam de EVGA 1080 ineens op voorraad en die besteld.
Ik dacht bij die KFA2 van ik probeer hem en bevalt hij niet dan kan hij altijd terug binnen 14 dagen.
KFA2 handelt wel zijn eigen RMA af wat ik altijd wel fijn vindt.
Ik dacht bij die KFA2 van ik probeer hem en bevalt hij niet dan kan hij altijd terug binnen 14 dagen.
Ik zou de 970 op dit moment echt niet meer nieuw kopen. Volgende week komt de nieuwe AMD kaart op de markt en voor hetzelfde geld kan je bijna een 980Ti overnemen op V&A waar je véél meer aan hebt.
Tja, die EVGA was zeer zeker een mooie deal!Rico schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 08:23:
Ik wou ook die KFA2 1080 EXOC kopen maar toen kwam de EVGA 1080 ineens op voorraad en die besteld.
Wat Trevor en Mmore ook al zeggen: de GTX 970 nieuw is zijn geld niet meer waard op dit moment. Voor dat geld (jouw budget @ € 350 - € 400,-) heb je nu veel meer keuze uit véél betere videokaarten. Daarnaast heeft de GTX 970 eigenlijk maar 3,5 GB aan snel VRAM geheugen beschikbaar en dat is met de games van tegenwoordig op de hogere instellingen (en resoluties) toch een beetje aan de krappe kant.
Dus richt je pijlen op een mooie tweedehands GTX 980Ti of wacht rustig af op de nieuwe lijn van AMD met o.a. de AMD Radeon RX 480.
Trouwens, hier een vergelijking tussen de GeForce GTX 970 en GeForce GTX 980Ti: klik.
Misschien doe jij je Ti binnenkort wel weg.Yonix schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 08:46:
[...]
Tja, die EVGA was zeer zeker een mooie deal!Ik zal zo eens met Azerty gaan bellen om te informeren naar de levertijd. I'll let you guys know!
[...]
Wat Trevor en Mmore ook al zeggen: de GTX 970 nieuw is zijn geld niet meer waard op dit moment. Voor dat geld (jouw budget @ € 350 - € 400,-) heb je nu veel meer keuze uit véél betere videokaarten. Daarnaast heeft de GTX 970 eigenlijk maar 3,5 GB aan snel VRAM geheugen beschikbaar en dat is met de games van tegenwoordig op de hogere instellingen (en resoluties) toch een beetje aan de krappe kant.
Dus richt je pijlen op een mooie tweedehands GTX 980Ti of wacht rustig af op de nieuwe lijn van AMD met o.a. de AMD Radeon RX 480.
Trouwens, hier een vergelijking tussen de GeForce GTX 970 en GeForce GTX 980Ti: klik.
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Dat zou kunnen (en dat hoop ik wel), maar mocht dat het geval zijn dan gaat mijn GTX 980Ti naar een vriend van mij die nu nog op een GTX 770 zit. Vriendenprijsje.
Edit: Daarnet gebeld met Azerty over de KFA2 en de levertijd, maar Azerty kan daar niets over zeggen. De kaart is op dit moment ook niet op voorraad bij de leverancier, dus het kan 14 dagen zijn, maar ook eerder.
/me Yonix gaat er nog eens goed over nadenken.
[ Voor 29% gewijzigd door Yonix op 21-06-2016 09:12 ]
Op alternate.de lijken een aantal kaarten zoals de Palit en Gainward aardig op voorraad te zijn.
https://www.alternate.de/...duct/1280366?tk=7&lk=8406
https://www.alternate.de/...duct/1280586?tk=7&lk=8406
Iemand weet of het goede kaarten zijn?
Beide zijn zeer goed op youtube en bij guru3d zijn de 1080 versies gereviewd denk dat er bij geen van de 2 mis iets mis is .. Uiteindelijk komt het neer op welke je persoonlijk de beste / mooiste vindt .. Ik persoonlijk zou gaan voor de tweede puur looks gebaseerdsheetka schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 09:22:
Op alternate.de lijken een aantal kaarten zoals de Palit en Gainward aardig op voorraad te zijn.
Jammer dat ik nergens de MSI 1070 beschikbaar zie, ook geen indicatie qua levertijden
Beter zoeken :)Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 09:57:
Jammer dat ik nergens de MSI 1070 beschikbaar zie, ook geen indicatie qua levertijden
Let op:
Dit is een topic over levertijden en beschikbaarheid. Wil je praten over prestaties e.d. zit je hier fout. Hiervoor is nVidia GeForce GTX 10XX - Ervaringen. Wil je alle nieuwtjes volgen, ga dan naar [Algemeen] nVidia Nieuwsdiscussie Topic - Deel 56. Dit topic is puur om levertijden en beschikbaarheid te bespreken.
Dit is een topic over levertijden en beschikbaarheid. Wil je praten over prestaties e.d. zit je hier fout. Hiervoor is nVidia GeForce GTX 10XX - Ervaringen. Wil je alle nieuwtjes volgen, ga dan naar [Algemeen] nVidia Nieuwsdiscussie Topic - Deel 56. Dit topic is puur om levertijden en beschikbaarheid te bespreken.