Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• GTX404
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 05-01 19:45
Hallo allemaal,

Ik heb kort geleden een nieuwe PC gebouwd met de H115i koeler van Corsair. Nou zitten op de radiator hiervan 2x PWM 140mm fans die best luid zijn (PC op bureau dus heel dichtbij). Ik wil de ventilatoren hierop vervangen en Push/Pull config van maken, dus 4 fans op de rad.

Mijn eerste vraag: welke ventilatoren raden jullie aan qua stilte + static pressure(?) in een push/pull?

Ik weet dat de Noctua fans goed zijn maar die zien er echt niet uit. Ik kan er wel 2 nemen die niet gezien worden aangezien ze aan de voorkant van de kast zitten, maar de andere 2 moeten wel een witte tint hebben, zwart met een beetje rood mag ook.
Iemand raadde mij ook de 'Riing's aan van Thermaltake. Ik heb ook gehoord dat ELoops goed zijn en misschien cougars?

Er is zo veel keuze en ik wil gewoon stilte met nog steeds redelijk goede koeling.

Mijn tweede vraag: hoe stuur ik deze fans het beste aan? Ik heb de pomp op de CPU FAN header geplaatst. (Er is ook CPU_OPT)

Nou komt er vanuit de pomp een fan connector for beide fans (2x PWM).
Zou ik op deze twee headers splitters kunnen plaatsen om zo alle 4 de ventilatoren aan te sturen volgens dezelfde temperatuur? Of is dit te veel van het goede?

Ik heb ook nog een PWM fan connector aan de onderkant van mijn moederbord.

_/-\o_

GTX404 wijzigde deze reactie 21-06-2016 13:03 (8%)

Intel i7 6700K @ 4.5 GHz | Corsair Hydro H115i | 2x8GB Corsair Vengeance LP DDR4 @ 2400 | Gigabyte GA-Z170X Gaming 7 | NVIDIA Titan Xp | Super Flower Leadex Gold 850W | Fractal Design Define S

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True