[nVidia GeForce GTX 10xx] Levertijden en Beschikbaarheid

Pagina: 1 ... 13 ... 87 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 35 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeo
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-10-2024
Foxpat schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 19:25:
[...]

Neem aan dat het wel goed zal zijn dan. Denk dat ik wel écht de laatste had :/
Ik hoop het, geen zin om nog lang te wachten.

Was op het punt de 'evga sc acx3.0' te bestellen via caseking voor 748€ incl verzending. Gelukkig dat ik "kwdtjuh" post nog zag, voor 30€ meer was dit een no brainer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Foxpat
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19:48
Leviathan23 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 19:32:
[...]

nou voor deze mooie prijs met zo'n geweldige shop laat ik mijn order staan......whatever happens!
Ja same, als ze morgen zeggen "het duurt een week langer" dan laat ik hem ook lekker staan voor dat geld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Even een uurtje racen op m'n fiets en ineens overal voorraden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-09 15:58
Hm ... tien op voorraad bij de leverancier ... toch niet dezelfde leverancier die ook Afuture bevoorraadt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-09 18:42
ymmv schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 19:43:
[...]

Hm ... tien op voorraad bij de leverancier ... toch niet dezelfde leverancier die ook Afuture bevoorraadt?
Zou goed kunnen, die prijs is ook niet mals..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
849 is echt te gek, maar ze weten dat ze ze toch wel verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06-2024
Blaat schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 19:04:
[...]

Zoals gezegd, het is inderdaad een pricewatch: Fractal Design Define Nano S Zwart . :)

[...]

Hij is fluisterstil, tijdens 3d-mark niet te horen boven mijn casefans uit, en die lopen op 5v. Hij boost naar 1890MHz en blijft vrolijk op 74 graden steken ondanks het warme weer. _/-\o_

[...]

Ik maakte me daar wel een beetje zorgen over, maar de temps spreken boekdelen. Kan blijkbaar geen kwaad. :)

[...]

De voeding zit precies goed hoor, alleen de tekst die de modulaire uitgangen omschrijft zit ondersteboven. De sticker met specs zit echter weer goed. ;)
Waarmee lees je de MHZ uit, ik gebruik nu MSI Afterburner en zag daar standaard 1940 staan tijdens games spelen zonder een OC uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:03
Henkje.doc schreef op maandag 06 juni 2016 @ 17:30:
Ben ondertussen niet meer zeker van mijn zaak.
Ben echt bang dat eind deze week de prijs van de 1070 gaat tegenvallen, of de beschikbaarheid

Alles is een betere upgrade dan een GTX760 met 2Gb geheugen, maar de prijs die Nvidia heeft aangegeven voelt niet goed/geloofdwaardig.
Begrijp wel dat het een paar tientjes meer kan zijn, maar meer dan 450 euro voor een Gtx 1070 gaat hem niet worden. (ben overigens wel van mening dat AMD hetzelfde gaat doen, maar dat is offtopic).
Ben bang dat ze toch echt zo'n 500 euro gaan worden voor een Founders Edition, zie bijv. de MSI versie.

Ikzelf heb geen haast, ik wacht wel even tot de voorraden overal zijn opgebouwd en de prijzen hierna niet meer zo hoog zijn als nu met alle "stress" op de markt (wat de prijs opdrijft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:11

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Topicstarter
willy83 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 19:47:
[...]

Waarmee lees je de MHZ uit, ik gebruik nu MSI Afterburner en zag daar standaard 1940 staan tijdens games spelen zonder een OC uit te voeren.
Ook met afterburner. :)

Zal wel iets te maken hebben met iets slechtere airflow. ;)

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
Blaat schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 19:55:
[...]

Ook met afterburner. :)

Zal wel iets te maken hebben met iets slechtere airflow. ;)
Ja zou goed kunnen, alleen vind ik het vreemd dat hij zelf hoger als de MSI specs gaat zonder dat ik OC-ed.
Specs zijn:
1847 MHz / 1708 MHz (OC Mode)
1822 MHz / 1683 MHz (Gaming Mode)
1733 MHz / 1607 MHz (Silent Mode)

Ik zit dus 100 mhz hoger dan de standaard max zonder aan de knoppen te draaien _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 15:31
Ik ben er ook klaar mee! Ik cancel mijn order morgen bij azerty en dan ga ik me weer lekker focussen op het sporten. Ben klaar met deze hype madness en belachelijk hoge prijzen. De eerst volgende game die ik speel is toch BF1 en tegen die tijd zullen de prijzen flink gedaald zijn. Voor iedereen die m al heeft of nog gaat krijgen, oprecht veel plezier gewenst.

Stay hungry, stay foolish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:10
Gunth schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 19:03:
Ook besteld maar met overschrijving dus nog tijd om na te denken😁
Toch maar betaald, hopelijk hebben ze snel geld binnen.
Mss dit weekend al knallen. :)

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-07 16:56
RBN026 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 19:57:
Ik ben er ook klaar mee! Ik cancel mijn order morgen bij azerty en dan ga ik me weer lekker focussen op het sporten. Ben klaar met deze hype madness en belachelijk hoge prijzen. De eerst volgende game die ik speel is toch BF1 en tegen die tijd zullen de prijzen flink gedaald zijn. Voor iedereen die m al heeft of nog gaat krijgen, oprecht veel plezier gewenst.
Verstandige keuze! Ook al kan ik eigenlijk niet wachten totdat ik de kaart in handen heb, vind ik gewoon dat je hiervoor een beetje geduld voor moet kunnen opbrengen. Helaas zorgen diegenen die dat niet kunnen ervoor dat de prijzen voorlopig absurd blijven. Ik geef de webshops geen ongelijk, die lachen zich waarschijnlijk kapot bij iedere kaart die besteld wordt. Ik blijf het maar vreemd vinden dat mensen bereid zijn om zo'n meerprijs te willen betalen.

[ Voor 6% gewijzigd door Montu op 07-06-2016 20:15 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxpat
Jirachi schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 20:12:
[...]

Verstandige keuze! Ook al kan ik eigenlijk niet wachten totdat ik de kaart in handen heb, vind ik gewoon dat je hiervoor een beetje geduld voor moet kunnen opbrengen. Helaas zorgen diegenen die dat niet kunnen ervoor dat de prijzen voorlopig absurd blijven. Ik blijf het maar vreemd vinden dat mensen bereid zijn om zo'n meerprijs te willen betalen.
Iedereen is anders he :) Ik blijf het maar vreemd vinden dat mensen hierover klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-09 23:24
Zou Ik kunnen verwachten dat op de 13e de 1080's een beetje beschikbaar zijn? Heb de 14e namelijk een vrije dag :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Afuture mailde me dat zij de Inno3d 1080 X4 en de Palit 1080 Super Jetstream pas halverwege juli krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uberdude schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 20:18:
Zou Ik kunnen verwachten dat op de 13e de 1080's een beetje beschikbaar zijn? Heb de 14e namelijk een vrije dag :9
Er zijn voldoende FEs op voorraad. Wat custom designs betreft zul je gewoon moeten duimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
Paprika schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 20:19:
[...]

Er zijn voldoende FEs op voorraad. Wat custom designs betreft zul je gewoon moeten duimen.
Zoiets dacht Ik al, houd de voorraden dan maar wel in de gaten 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fusion_XT
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-07-2023

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

[...]

Zoals gezegd, het is inderdaad een pricewatch: Fractal Design Define Nano S Zwart . :)

[...]

Hij is fluisterstil, tijdens 3d-mark niet te horen boven mijn casefans uit, en die lopen op 5v. Hij boost naar 1890MHz en blijft vrolijk op 74 graden steken ondanks het warme weer. _/-\o_

[...]

Ik maakte me daar wel een beetje zorgen over, maar de temps spreken boekdelen. Kan blijkbaar geen kwaad. :)

[...]

De voeding zit precies goed hoor, alleen de tekst die de modulaire uitgangen omschrijft zit ondersteboven. De sticker met specs zit echter weer goed. ;)
Die van mij boost naar 1945Mhz (zonder iets te doen) en blijft rond de 70c hangen (vanmiddag) was iets van 25c in mijn kamer. Ik vind hem redelijk stil, hij is voor mij zeker niet ''fluisterstil'', dat was mijn H75 icm NZXT G10 bracket en Scythe GT's op ~700rpm.. ;) .

Maar hij is zeker niet vervelend qua geluidsproductie. Ik heb wel een custom fanprofile aangemaakt. Fans blijven spinnen op 20% zodra de GPU 35c is. Alle fans draaien nu op ~500rpm. Heerlijk stil.

Morgen de NZXT bracket erop zetten, kijken wat ie dan kan.

Ps. Eenmaal geOC'd haal ik in meerdere games de 2Ghz :*) _/-\o_ :9~ O+

Afterburner settings:

Powerlimit: 121%
Templimit: 93c
Coreclock: +90
Memclock: +350
Fan: 65%

Nog niks met de Core voltage gedaan, dat komt met de G10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:10
Jirachi schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 20:12:
[...]

Verstandige keuze! Ook al kan ik eigenlijk niet wachten totdat ik de kaart in handen heb, vind ik gewoon dat je hiervoor een beetje geduld voor moet kunnen opbrengen. Helaas zorgen diegenen die dat niet kunnen ervoor dat de prijzen voorlopig absurd blijven. Ik geef de webshops geen ongelijk, die lachen zich waarschijnlijk kapot bij iedere kaart die besteld wordt. Ik blijf het maar vreemd vinden dat mensen bereid zijn om zo'n meerprijs te willen betalen.
Prijs van afuture is goed te doen,150€ gaan ze volgens mij nooit zakken.
840 vond ik ook te grof maar 770 voor de snelste kaart momenteel.
Dus beter nu en plezier van hebben dan maanden te wachten.

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloggs
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:12
Jorn1986 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 19:50:
[...]

Ben bang dat ze toch echt zo'n 500 euro gaan worden voor een Founders Edition, zie bijv. de MSI versie.

Ikzelf heb geen haast, ik wacht wel even tot de voorraden overal zijn opgebouwd en de prijzen hierna niet meer zo hoog zijn als nu met alle "stress" op de markt (wat de prijs opdrijft).
FE is 499 euro advies prijs geloof ik.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:10
schumi1986 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 18:11:
Plakken ze nog steeds dat Twin Frozr plaatje op de koelvaantjes :(
schumi1986 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 18:15:
Kan me herinneren dat die op mijn 970 redelijk 'vast' zat, lijkt mij dat er toch wel betere manieren te vinden zijn om het draaien tegen te gaan
Ja helaas is het nog steeds nodig dat we duidelijk een reminder doen dat de koelers beneden 60 graden still staan. Dit omdat er toen we deze sticker niet hadden er veel mensen bij de RMA aanklopte dat hun fan kapot was.

Bij de eerste batches van de 900 series zat de sticker inderdaad veel te vast, we hebben zelfs klanten gehad die de fan kapot trokken. Snel na de introductie hebben we het plaksel gewijzigd dus nu is de sticker snel en zonder schade te verwijderen.
Protax schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 15:59:
[...]

Daarom ben ik erg benieuwd of The Source het vanuit MSI NL oogpunt kan delen, gewoon puur uit interesse. Neem aan dat bijv. een MSI de kaarten inkoopt bij Nvidia, en hier hun eigen cooler opschroeft en er een firmware in zet. Alsnog vraag ik me dan af, of wij als Nederlanders zijnde minder kaarten krijgen, en dat er meer gaat naar andere landen.

Stel je voor Apple releashed een iPhone 8, en zij creëren bij de release dit soort zaken wat nu gaande is (niemand weet iets lijkt het). Dat zouden ze toch nooit kunnen verkopen...
Protax schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 15:42:
Ik vind het trouwens echt bizarre, hoe slecht die kaarten leverbaar zijn en met name hoeveel onduidelijkheid er is over wanneer ze geleverd gaan worden. Kondig dan niets aan, of geef bij de release aan per wanneer ze goed leverbaar zijn.

Ben weleens benieuwd of ons mede forum lid The Source, iets meer duidelijkheid hierover kan geven.
Wat voor aantallen praten we over? Hoeveel komen er naar Nederland? Wanneer komt de massaproductie op gang, en komen de kaarten normaal op voorraad?

Ben weleens benieuwd hoe dat er aan toegaat in die wereld :)
Ik zie hier veel mensen roepen paper launch. Dat is een erg moeilijke definitie. Apple kondigt de nieuwe iphone aan en vertelt iedereen dat deze vanaf een bepaalde datum te verkrijgen is. DIe produceren miljoenen telefoons die dan op launch date te verkrijgen zijn echter door de populariteit is deze ook de eerste maanden uitverkocht / moeilijk te verkrijgen. Dit is hetzelfde als NV. Zij kondigen een kaart aan die zoals belooft op launch date verkrijgbaar is (Founder Edition). Natuurlijk zit iedereen op custom designs te wachten en die zijn later. Dit heeft een reden en eigenlijk komt het allemaal neer op NDA control.

In het verleden krijgen wij als vendor altijd lang vooraf de plannen te weten, gpu's om te testen, etc. Net als nu bij Intel zijn wel al een jaar voor de launch bezig met specs en 6 maanden vooraf hebben we het platform draaien. Stock wordt vooraf geproduceerd en hierdoor is er altijd voorraad op de launch date aanwezig. Editors kregen een NDA briefing en mochten de kaart weken vooraf testen en op launch date iedereen blij. Maar ook editors lekte teveel. Misschien stond Pietje onder NDA, echter vertelde die het tegen Jantje die het als gerucht publiceerde zodat Pietje het nieuws kon overnemen. Alles voor de pageviews en banner inkomsten. En jullie maar lekker belonen om te klikken op het nieuws, dus het werkt.

Hierom was NVIDIA genoodzaakt om een andere strategie te volgen. Alle belangerijke editors werden naar een launch event gevlogen en daar werd de 1080 aangekondigd. Dit alles werd live gestreamd en iedereen wereldwijd wist direct de key message. Dus iedereen werd vooraf in het ongewisse gelaten, ook wij.

Wij krijgen uiteraard een PCB reference design, in het begin geen werkend siicum (meestal gaten door geboord of gewoon geen GPU). Zij vertellen ons wazig de positionering en prijspunten, echter hier zijn ze ook erg tricky in. In het verleden vertelde ze tegen MSI 7000 3d mark, Asus 7400 3d mark en EVGA bv 6500 3d mark. Allemaal in dezelfde buurt, genoeg om een idee te hebben echter als wij dat getal lekte wist NV precies welke vendor gelekt had :) Anyway nadat wij ons custom PCB design hebben gemaakt krijgen wij ook werkend silicon (en memory) echter draait dit op totaal andere klokspeeds door driver en bios. Dus wij kunnen alle functies testen, echter hebben geen idee van het echte potentieel.

Deze keer ging het zelfs zover dat wij pas werkende FE kaarten kregen nadat de media de benchmarks had gepubliceerd. Daarbij kreeg de media ook een media driver die niet aan vendors werd geleverd. Uiteraard kunnen wij die via bevriende media wel krijgen echter niet makkelijk. Nadat de media de 1080 reviews had gepost kregen wij ook alle materialen (bios/drivers) echter is dat nog niet allemaal MP of WHQL. Dat wil zeggen in de laatste 2 weken voor de launch krijgen wij nog steeds driver en BIOS updates die bugs fixen en ook performance verhogen. Tegen deze tijd hebben we ook de GPUs voor productie en kunnen wij de klokspeeds gaan bepalen. Dit is een kwestie van testen en evalueren. Deze keer was het extreem moeilijk omdat de limiten van NV erg strak zijn. Wij hebben vooral gekeken naar de substained core clock zoals hier aangegeven: The Source in "[Algemeen] nVidia Nieuwsdiscussie Topic - Deel 56". Een extreme hoge klok is leuk maar als de kaart gaat throttelen is hij uiteindelijk langzamer.

Twee weken voor de launch zaten ik en mijn collega ook nog in Taiwan om de kleur rood te bepalen (erg moeiijk met 20 kleuren rood dit nauwelijks anders zijn en een collega die kleurenblind is). Ook de rode LED lichten hebben we de transparancy van moeten bepalen. We wilde dat ze duidelijk zichtbaar waren als iemand de kaart in het licht ziet zonder LED or power. Maar in het donker moesten ze ook in alle punten egaal oplichten. Niet makkelijk. Er zijn tientallen versies van de retail box geweest (incl test prints). Hier waren we maanden vooraf al mee bezig echter dienen deze ook allemaal ter goedkeuren bij NV ingediend te worden.

Ok dan de productie. Zodra het product MP (mass production) gaat dan ben je afhankelijk van alle onderdelen. Wij kopen van NV een zogenaamd kit (GPU+memory). In het begin is er weinig output. NV moet niet enkel al haar retail / AIB partners tevreden stellen maar ook haar OEM partners (DELL/HP). Gelukkig doen wij veel OEM dus daarmee krijg je ook eerder toegang tot technishe details / reference boards dus dat is een voordeel. Daarbij kijkt NVIDIA bij het alloceren van stock naar de marktaandelen, zodoende krijgen wij een groot deel van de allocatie. Sommige partners hadden NDA leaks voor de launch dus die worden ook nog eens gecut op hun allocatie (daarom was ik zo blij dat we NIET een NDA leak hadden voor de launch.

Anyway uiteindeljik krijg je een x aantal GPUs. Nu moet je gaan produceren en die clockspeeds halen die je beloofd had. Sommige vendors hebben veel te hoog hebben ingezet en kunnen nu niet leveren omdat ze yields hebben onder de 5%. Dus als jij 1000 GPUs hebt komen daar ~30 OC kaarten uit, de rest kun je dumpen non-OC of voor OEM gebruiken. Oh en ja... van onze GPUs halen ook niet allemaal onze GAMING X OC speeds (nee ik ga geen % noemen). Ik heb hier overigens gepost wat voor verschillen er tussen dezelfde kaarten zitten waarbij enkel de GPU anders is: The Source in "[Algemeen] nVidia Nieuwsdiscussie Topic - Deel 56". Dit waren kaarten uit ons EU warehouse.

Ok dan heb je voorraad. Die moet uiteraard verdeeld worden tussen de verschillende regios. In USA en EU is ons aandeel in dit prijssegment groter ivm bv Vietnam of Korea. Dus zodoende gaat er een grotere batch naar EU. Dan moet er ook in de EU allocatie gemaakt worden. We kunnen deze kaarten in Servie verkopen, echter is het gemiddeld salaris daar zo laag dat zij wel een x aantal kaarten krijgen maar zeker niet het merendeel. In NL is ons NVIDIA marktaandeel iets van 60% dus o.a. NL heeft een leuke lading gehad. Maar zeker ook grotere landen zoals DE, FR, PL, Nordics, UK, ES, etc. In die landen dient de voorraad weer onder de klanten verdeeld te worden. Dit ook weer op basis van hun MSI share (trouwe klanten krijgen uiteraard eerder en meer) en dan zullen er ook nog wel wat kaarten naar distributie zijn gegaan.

Ik ga geen aantallen geven maar dit is pas de eerste shipment, en zoals ik eerder al zie zijn er weinig productie problemen bij NVIDIA. Dat wil niet zeggen dat er direct miljoenen beschikbaar komen maar we zitten nu in een ramp up fase. Elke week/maand komen er meerdere aantallen beschikbaar. Bij vorige launch was er enkel 1 batch op de launch date waarna de 2 maanden daarna nagenoeg niets werd geleverd, dus nu is het zeker beter. Des te meer stock, des te makkelijker verkrijgbaar, des te meer prijs concurrentie (vraag/aanbod) des te beter de prijzen worden in de markt.

Dat veel shops ze aanbieden maar geen stock hebben op korte termijn is ook logisch. Zij zillen een graantje meepikken, dus beter een backorder hebben (en hopen dat klanten nog iets anders kopen) dan dat ze op een andere plek gaan shoppen. Op dit moment kan ik nog niet zeggen hoe lang deze situatie gaat duren, echter **verwacht** ik dat over 1 tot 1.5 maand genoeg voorraad is. Dit niet omdat er dan genoeg aanbod is (dit weet ik namelijk niet) maar wel omdat veel mensen op vakantie gaan :)

Ik hoop je vraag een beetje beantwoord te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
d:)b

Oh en TLDR:
Als je snel een leuke non-FE editie wil hebben kun je het beste zoveel mogelijk informatie proberen te verschaffen over een tweaker die deelt dat ie een bestelling heeft geplaatst en dan de volgende dag naar zijn/haar adres (achterhaald via V&A van zijn/haar 980(Ti) advertentie uiteraard) gaan en de hele dag doen alsof je in de tuin aan het werken bent van die persoon en het pakketje aannemen :+.

[ Voor 111% gewijzigd door Paprika op 07-06-2016 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 12:59
Thanks, dit is nou eens leuk om te lezen! Veel informatie, hoe dergelijke zaken in die wereld werken.
Ik hoop dat er snel een MSI beschikbaar komt bij Alternate, aangezien ik echt afhankelijk ben van hun... Heb nog wat van ze tegoed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
Fusion_XT schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 20:34:
[...]

Die van mij boost naar 1945Mhz (zonder iets te doen) en blijft rond de 70c hangen (vanmiddag) was iets van 25c in mijn kamer. Ik vind hem redelijk stil, hij is voor mij zeker niet ''fluisterstil'', dat was mijn H75 icm NZXT G10 bracket en Scythe GT's op ~700rpm.. ;) .

Maar hij is zeker niet vervelend qua geluidsproductie. Ik heb wel een custom fanprofile aangemaakt. Fans blijven spinnen op 20% zodra de GPU 35c is. Alle fans draaien nu op ~500rpm. Heerlijk stil.

Morgen de NZXT bracket erop zetten, kijken wat ie dan kan.

Ps. Eenmaal geOC'd haal ik in meerdere games de 2Ghz :*) _/-\o_ :9~ O+

Afterburner settings:

Powerlimit: 121%
Templimit: 93c
Coreclock: +90
Memclock: +350
Fan: 65%

Nog niks met de Core voltage gedaan, dat komt met de G10.
Zou je op dit forum wat meer info er over kunnen posten (met wat foto's als je tijd heb), vind dat namelijk erg interessant voor misschien wel hier toe te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 00:26
The Source schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 21:03:
[...]

[...]

Ja helaas is het nog steeds nodig dat we duidelijk een reminder doen dat de koelers beneden 60 graden still staan. Dit omdat er toen we deze sticker niet hadden er veel mensen bij de RMA aanklopte dat hun fan kapot was.

Bij de eerste batches van de 900 series zat de sticker inderdaad veel te vast, we hebben zelfs klanten gehad die de fan kapot trokken. Snel na de introductie hebben we het plaksel gewijzigd dus nu is de sticker snel en zonder schade te verwijderen.
Ah duidelijke uitleg! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusion_XT

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

The Source schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 21:03:
[...]

Twee weken voor de launch zaten ik en mijn collega ook nog in Taiwan om de kleur rood te bepalen (erg moeiijk met 20 kleuren rood dit nauwelijks anders zijn en een collega die kleurenblind is). Ook de rode LED lichten hebben we de transparancy van moeten bepalen. We wilde dat ze duidelijk zichtbaar waren als iemand de kaart in het licht ziet zonder LED or power. Maar in het donker moesten ze ook in alle punten egaal oplichten. Niet makkelijk. Er zijn tientallen versies van de retail box geweest (incl test prints). Hier waren we maanden vooraf al mee bezig echter dienen deze ook allemaal ter goedkeuren bij NV ingediend te worden.
Top verhaal man! Bedankt en leuk om te lezen!.

Kan me niet voorstellen dan er mensen zijn die die sticker laten zitten of zelfs zo hard eraan trekken dat ze de fan eraf rukken.... :F ..

Maar nu je het er toevallig toch over hebt, de LED's zijn bij mij niet egaal verlicht. Het MSI logo en de rode streep ernaast zijn prima verlicht en helder, maar de rode led lichten helaas niet. Ze zijn zeer dim en niet egaal. ( dit zijn de rode lichten aan de kant van de 8+6pin connectoren.

De rode led lichten aan de andere kant van de kaart zijn ietsjes meer helder maar ook niet perfect.

Kaart boost netjes tot 1948Mhz in games, en na het tweaken van afterburner tik ik de 2ghz aan.

Top kaartje :) , jammer van de LEDs. :/

Edit:

Geldt dezelfde regels als met de 980Ti MSI Gaming, dat als ik de fan/koeler eraf haal ik nog wel garantie heb? Ik ga namelijk de NZXT G10 bracket plaatsen. (ook al gedaan met de 980Ti en toen een mail naar MSI gestuurd met dezelfde vraag)

[ Voor 8% gewijzigd door Fusion_XT op 07-06-2016 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 12:59
Ik zou hem retourneren O-) :9
Wil je het adres?

[ Voor 5% gewijzigd door Protax op 07-06-2016 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adeadly
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-08 12:35
Ik koop em anders wel over als ie niet goed is :D

Beginnend BBQer, kan nooit kiezen, PC gamer voor het leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
Fusion_XT schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 21:18:
[...]

Top verhaal man! Bedankt en leuk om te lezen!.

Kan me niet voorstellen dan er mensen zijn die die sticker laten zitten of zelfs zo hard eraan trekken dat ze de fan eraf rukken.... :F ..

Maar nu je het er toevallig toch over hebt, de LED's zijn bij mij niet egaal verlicht. Het MSI logo en de rode streep ernaast zijn prima verlicht en helder, maar de rode led lichten helaas niet. Ze zijn zeer dim en niet egaal. ( dit zijn de rode lichten aan de kant van de 8+6pin connectoren.

De rode led lichten aan de andere kant van de kaart zijn ietsjes meer helder maar ook niet perfect.

Kaart boost netjes tot 1948Mhz in games, en na het tweaken van afterburner tik ik de 2ghz aan.

Top kaartje :) , jammer van de LEDs. :/

Edit:

Geldt dezelfde regels als met de 980Ti MSI Gaming, dat als ik de fan/koeler eraf haal ik nog wel garantie heb? Ik ga namelijk de NZXT G10 bracket plaatsen. (ook al gedaan met de 980Ti en toen een mail naar MSI gestuurd met dezelfde vraag)
Wat ik op reddit /r/watercooling heb gelezen is dat als de cooler er af geweest is en het stickertje dus kapot controleren ze de kaart aleen extra voor schade vanwege dat de kaart uit elkaar is geweest. Hier heb ik alleen geen bronnen vanuit msi zelf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fusion_XT

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

willy83 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 21:16:
[...]

Zou je op dit forum wat meer info er over kunnen posten (met wat foto's als je tijd heb), vind dat namelijk erg interessant voor misschien wel hier toe te passen.
Tuurlijk man, zal ik doen.
Protax schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 21:19:
[...]

Ik zou hem retourneren O-) :9
Wil je het adres?
Adeadly schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 21:20:
Ik koop em anders wel over als ie niet goed is :D
Haha sukkels... 7(8)7
Uberdude schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 21:25:
[...]

Wat ik op reddit /r/watercooling heb gelezen is dat als de cooler er af geweest is en het stickertje dus kapot controleren ze de kaart aleen extra voor schade vanwege dat de kaart uit elkaar is geweest. Hier heb ik alleen geen bronnen vanuit msi zelf
Heb ik ook is gehad als reactie van MSI zelf, denk vraag het voor de zekerheid nog maar even :)

[ Voor 42% gewijzigd door Fusion_XT op 08-06-2016 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-09 15:58
Fascinerend kijkje achter de schermen. Bedankt voor het delen van deze inside info. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 08:56

Phntm

Tlingelingeling

Ondertussen nog stilte in het EVGA kamp. Hier zijn ze al verkrijgbaar https://www.scan.co.uk/pr...card-pluswhite-leds-due-1 gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben overstag heb de msi bij si computer besteld:

http://www.sicomputers.nl...gtx-1080-gaming-x-8g.html

Edit: lotgenoten?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2016 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saitama
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21-08 14:21
Ook vandaag de MSI besteld bij sicomputers, maar wel met vooruitbetaling. Heb nog nooit zo betaald, dus weet niet of dat me tegen kan werken. En m'n 970's verkopen sneller dan ik dacht, dus hoop dat ze ze snel hebben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bilderbeek
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-09 14:40
Phntm schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 00:28:
Ondertussen nog stilte in het EVGA kamp. Hier zijn ze al verkrijgbaar https://www.scan.co.uk/pr...card-pluswhite-leds-due-1 gek genoeg...
Volgens EVGA komen de SC Gaming en FTW kaarten volgende week binnen en gaan ze er dan ook uit. Een aantal mensen hebben al SC Gaming kaarten ontvangen (in Amerika geloof ik), zo blijkt uit reddit/het evga forum. Bij Scan.co.uk staat trouwens heel erg groot "DUE 17TH JUNE", dus daar zijn ze ook niet op voorraad.

Edit: http://forums.evga.com/Fi...-of-1080-SC-m2491379.aspx

[ Voor 7% gewijzigd door Bilderbeek op 08-06-2016 07:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Topicstarter
De MSI 1080 Gaming X 8G is leverbaar bij 4launch.

https://www.4launch.nl/pr...-GTX-1080-Gaming-X-8G-8GB

Wel hoge prijs (849,- en geen verzendkosten dus netto 5 euro duurder dan Alternate) dus je moet het er voor over hebben.

Ze hebben 10 stuks bij de leverancier. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Blaat op 08-06-2016 08:22 ]

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
Had ik gisteren al gemeld ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Topicstarter
Derp. :F

Ik kreeg er vanochtend een mailalert van dus ik nam aan er als eerste mee te zijn. Naja, je weet wat ze zeggen over assumptions he. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Al nieuws over de EVGA versies, zeker die classified? Interesseert me anders ook wel, al zal het hier wachten worden op vlotte leverbaarheid. Ik kan heel mooie prijs krijgen voor mijn 980Ti maar die nu al verkopen en mogelijk tijd zonder zitten, is het me niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 10:09
[...]
Als je de voeding omdraait zit die tekst sticker aan de andere kant (die zie je dus niet meer) en staat de tekst van de uitgangen goed. Ergo... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En dan trekt de fan warme lucht uit de videokaart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
-The_Mask- schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 19:08:
[...]

De fan hoort naar onder te wijzen in een normale moderne behuizing zodat de voeding koele lucht kan aanzuigen van onder de behuizing.
Verschilt nog wel per behuizing. Ik heb een NZXT Manta en daar heb je beide mogelijkheden. Er is een stoffilter onder de kast voor de voeding, maar ook een "rooster" onder de videokaart zodat je voeding die warmte nog helpt afzuigen en naar buiten blaast. Het was meer dat mij het zou storen en ik dus in zou leveren op efficiëntie, als de tekst dan maar goed zou staan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Paprika schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 09:36:
En dan trekt de fan warme lucht uit de videokaart...
Exactly! De voeding zelf wordt toch niet heet meer tegenwoordig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cWaVe1
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-07-2024
Dank voor een fijne uiteenzetting van de stappen :) d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 22:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

Blaat schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 08:20:
De MSI 1080 Gaming X 8G is leverbaar bij 4launch.

https://www.4launch.nl/pr...-GTX-1080-Gaming-X-8G-8GB

Wel hoge prijs (849,- en geen verzendkosten dus netto 5 euro duurder dan Alternate) dus je moet het er voor over hebben.

Ze hebben 10 stuks bij de leverancier. :)
Afbeeldingslocatie: http://enrollment.rochester.edu/blog/wp-content/uploads/2015/12/And-Its-Gone..jpg

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Dat heeft nog best lang geduurd dan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxpat
Mailtje van Afuture.nl, ze weten nog steeds niet zeker of alles goed zit met de voorraad, vandaag laten ze meer weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Foxpat schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 10:00:
Mailtje van Afuture.nl, ze weten nog steeds niet zeker of alles goed zit met de voorraad, vandaag laten ze meer weten.
Laat het ons weten a.u.b. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
Ik heb een sterk vermoeden dat de voorraad van de leverancier van Afuture hetzelfde is als die van 4Launch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
kwdtjuh schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 10:12:
Ik heb een sterk vermoeden dat de voorraad van de leverancier van Afuture hetzelfde is als die van 4Launch...
Vrijwel alle Nederlandse webshops hebben veelal dezelfde leveranciers. Ik weet alleen van MaxICT (ja crappy shop) de ze ook producten kunnen bestellen uit verdere landen in Europa.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
stin00 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 10:15:
[...]

Vrijwel alle Nederlandse webshops hebben veelal dezelfde leveranciers. Ik weet alleen van MaxICT (ja crappy shop) de ze ook producten kunnen bestellen uit verdere landen in Europa.
De voorraad bij de leverancier is alweer op, de 13e wordt er weer voorraad verwacht. Maar het zomaar ook eerder kunnen zijn.

Bron: ik werk bij de leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Soeski schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 09:37:
[...]

Exactly! De voeding zelf wordt toch niet heet meer tegenwoordig...
Is een slecht idee, je verkort de levensduur van de voeding en de voeding maakt meer geluid.
Soeski schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 09:36:
[...]

Verschilt nog wel per behuizing. Ik heb een NZXT Manta en daar heb je beide mogelijkheden. Er is een stoffilter onder de kast voor de voeding, maar ook een "rooster" onder de videokaart zodat je voeding die warmte nog helpt afzuigen en naar buiten blaast. Het was meer dat mij het zou storen en ik dus in zou leveren op efficiëntie, als de tekst dan maar goed zou staan :P
Daarom geef ik ook aan mij een normale moderne behuizing en niet ten alle tijden.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
-The_Mask- schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 10:36:
[...]

Is een slecht idee, je verkort de levensduur van de voeding en de voeding maakt meer geluid.
[...]

Daarom geef ik ook aan mij een normale moderne behuizing en niet ten alle tijden.
Mijn Corsair HX750i wordt onder full load (~330w) 42 graden en dan blijft de fan op 0 RPM aldus de software Corsair LINK. Geen koeling en geen geluid dus. Nu heb ik geen doorsnee voeding, maar met de levensduur zal het dan wel goed zitten. Als je een krappere voeding neemt (opgenomen vermogen in de buurt van continu vermogen) dan zal deze inderdaad wel warmer worden en dan wil je wel actieve koeling.
Anyway andere discussie, niet voor dit topic.

Ik ga vanaf vakantie elke dag kijken hoe het met de GTX1070 vordert qua levertijden en prijzen, en er hopelijk voor zorgen dat er een doos op de mat ligt als ik thuis kom. En er dan niet meteen overheen rijden met mijn koffer :'(
Zoals al een paar keer geopperd; het lijkt erop alsof de Krakeb G10 geschikt is voor de GTX1080, is er al bekend of dit ook voor de 1070 zal gaan passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fallout84
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-11-2020
Net de ASUS Strix variant van de 1080 besteld bij dat SI computers, gekozen voor de afhaal optie zodat ik niet dat hele bedrag (mogelijk) weken kwijt ben. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Fallout84 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 10:55:
Net de ASUS Strix variant van de 1080 besteld bij dat SI computers, gekozen voor de afhaal optie zodat ik niet dat hele bedrag (mogelijk) weken kwijt ben. Ben benieuwd.
Heb ik ook gedaan met de MSI 1080 X en de Inno3D 1080 X4. Voorlopig staat alles nog steeds op pre-order maar ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bilderbeek
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-09 14:40
lapino schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 08:47:
Al nieuws over de EVGA versies, zeker die classified? Interesseert me anders ook wel, al zal het hier wachten worden op vlotte leverbaarheid. Ik kan heel mooie prijs krijgen voor mijn 980Ti maar die nu al verkopen en mogelijk tijd zonder zitten, is het me niet waard.
De classified is nog niet eens aangekondigd, dus die zal zeker niet de komende tijd beschikbaar zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:10
Fusion_XT schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 21:18:
[...]

Edit:

De LEDs was kiezen tussen 2 kwaden :) Dus dit was naar onze mening de meest gebalanceerde optie. Ik zal als ik tijd heb wel eens wat fotos posten van de verschillen.

Voor de Benelux kijkt de RMA dienst niet naar de no warranty if void sticker voor koelers. Echter is dit niet officieel of een garantie. Daarbij kan ik dit enkel voor de Benelux zeggen, niet voor andere regios. Als je bij het verwijderen van je koeler uitschiet en een groot gat in je PCB hebt dan valt dit uiteraard onder user damage. Maar het puur verwijderen van de koeler voor 3rd party oplossingen niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Topicstarter
The Source schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 13:22:
[...]

De LEDs was kiezen tussen 2 kwaden :) Dus dit was naar onze mening de meest gebalanceerde optie. Ik zal als ik tijd heb wel eens wat fotos posten van de verschillen.

[...]
Lijkt me interessant om te zien!

Nou heb ik geen sidewindow dus echt merken doe ik het niet, maar het lijkt me wel leuk om eens te zien hoe dat gaat. :P

Los daarvan hebben jullie een mooie kaart neergezet zo! Ik ben er erg gelukkig mee! Jammer dat het overclock potentieel nog wat tegenvalt ondanks het betere PCB design maar daar komt vast een oplossing voor ergens in de toekomst. ;)

Wat mij trouwens ook nog verbaasde is hoe weinig tijd jullie hebben voor het design van de kaart.

In mijn werk mag je van geluk spreken als we binnen drie jaar een gecertificeerd product hebben dat gereed is voor massaproductie. Nou hebben we ook eisen die zo torenhoog liggen dat je echt elk schroefje aan uitgebreide environmental tests moet onderwerpen (Zeer hoge temperaturen, vibratie, fan blade out impact, fluid susceptibility, druktesten etc...) maar dan nog is de snelheid waarmee zoiets wordt gedaan best bewonderenswaardig.

(Zoals eerder gezegd, ik doe electrical design engineering aan vliegtuigmotoren).

[ Voor 32% gewijzigd door Blaat op 08-06-2016 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-09 20:08
Informatique heeft de MSI Gaming X nu schijnbaar ook op voorraad, weliswaar voor de hoofdprijs:

http://www.informatique.n...-8gb-gddrx5-gaming-x.html

864 euro, phew. Ik wacht nog wel eventjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Devil N schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 14:29:
Informatique heeft de MSI Gaming X nu schijnbaar ook op voorraad, weliswaar voor de hoofdprijs:

http://www.informatique.n...-8gb-gddrx5-gaming-x.html

864 euro, phew. Ik wacht nog wel eventjes.
Hahah wat een vuile oplichters, eerst 839, toen 849 en nu een shop met 864 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJackal83
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-08 20:25
Waar ze geld kunnen verdienen,.........

PSN ID: TheJackal83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Topicstarter
Later worden ze wel goedkoper hoor, als je wat geduld hebt komt het vanzelf.

Ik heb geen geduld dus tja... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Blaat schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 14:46:
Later worden ze wel goedkoper hoor, als je wat geduld hebt komt het vanzelf.

Ik heb geen geduld dus tja... ;)
Ik heb ook geen geduld maar ik kan prijzen van 850+ echt niet verantwoorden aan mezelf. Heb sowieso al verschillende orders lopen die onder de 750 euro zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
Onder de 750? Ben benieuwd waar dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
RBN026 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 14:51:
Van weliswaar andere 1080 kaarten ;)

Toch weer aan het hunten trouwens :+ ?
RBN026 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 19:57:

[ Voor 57% gewijzigd door Jackson6 op 08-06-2016 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Laatst online: 20:22
RBN026 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 14:51:
Er zijn genoeg kaarten onder de 750 te vinden in de pricewatch. De vraag is simpelweg wanneer je ze binnenkrijgt: http://tweakers.net/price...WhgYEOSGFyqm9ihZKVualBLQA

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Luuk1983 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 14:58:
[...]

Er zijn genoeg kaarten onder de 750 te vinden in de pricewatch. De vraag is simpelweg wanneer je ze binnenkrijgt: http://tweakers.net/price...WhgYEOSGFyqm9ihZKVualBLQA
Die Inno3D X2 voor 659 is sinds vandaag de goedkoopste, die stond er gister nog niet op voor die prijs. Het lijkt er in ieder geval op dat SiComputers goede zaken gaat doen met pre-orders, ze zitten echt heel ver onder de rest met prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Laatst online: 22:20
Misschien wel een leuke ter vergelijking: de prijzen van de 980Ti ten tijden van release (en ook toen er nog sprake was van een grote schaarste).

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/SIfRWH5jtkfG3miSXs0EWi3q/medium.png

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/RUNIR3Rn3bFPRnEKmVE8PQ9T/medium.png

Uiteindelijk heb ik er toen eentje voor € 799,- op de kop kunnen tikken en daar ga ik nu ook weer voor (lager is natuurlijk beter). :)

[ Voor 12% gewijzigd door Yonix op 08-06-2016 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is het hele spelletje natuurlijk. Genoeg pre-orders krijgen zodat je in de belangstelling valt, maar tegelijkertijd ook weer proberen te voorkomen dat mensen gaan klagen (max-ict).

Gezien ze nog geen voorraad hebben ben ik er bang voor dat het ook nog wel even gaat duren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
Nee geen hunt maar een leuke prijs laat ik niet aan me voorbij gaan. Andere kaarten ja maar dat is niet wat ik wil. Ik heb net de review van de MSI 1070 gelezen ook een prima kaart.. misschien wacht ik daar wel op

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yonix
  • Laatst online: 22:20
Paprika schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 15:03:
Dat is het hele spelletje natuurlijk. Genoeg pre-orders krijgen zodat je in de belangstelling valt, maar tegelijkertijd ook weer proberen te voorkomen dat mensen gaan klagen (max-ict).

Gezien ze nog geen voorraad hebben ben ik er bang voor dat het ook nog wel even gaat duren...
En dat is wel waar veel mensen - en ook Tweakers - zich op verkijken. Er is geen enkele webshop die nu met 100% zekerheid iets kan (toe)zeggen/beloven over de levertijden van de kaarten, want dat weten zij zelf ook niet. Dus ook al geeft een winkel aan dat de kaart snel leverbaar is, zegt dat he-le-maal niets.

Trap er niet in, want dat bespaart je een heel hoop frustratie! Ik spreek uit ervaring. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razeal
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 09-02-2024
Heb net nog met afuture gebeld (5 min geleden).
De 1070 is nog niet op voorraad, ze weten niet wanneer hij binnenkomt en zeker de msrp niet.
Hij zei ook dat het geen uitzondering was als de levertijd op zou lopen tot 4 a 5 weken.
Yikes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpete
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-08 10:47
Yonix schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 15:08:
[...]

En dat is wel waar veel mensen - en ook Tweakers - zich op verkijken. Er is geen enkele webshop die nu met 100% zekerheid iets kan (toe)zeggen/beloven over de levertijden van de kaarten, want dat weten zij zelf ook niet. Dus ook al geeft een winkel aan dat de kaart snel leverbaar is, zegt dat he-le-maal niets.

Trap er niet in, want dat bespaart je een heel hoop frustratie! Ik spreek uit ervaring. ;)
Klopt, tot nu toe tweemaal besteld

EVGA Webshop - Product in stock - Bleek niet te zijn. Onmiddellijk geannuleerd en sowieso geen EVGA kaart meer.
4Launch - Besteld als 'Snel leverbaar' = "Producten met de donkergroene indicator en de tekst "Snel leverbaar" zijn direct leverbaar vanuit voorraad van onze toeleverancier. Kiest u voor afhalen dan kan dit vaak de volgende dag al, bij verzending sturen wij het normaal de volgende dag naar u op. "

Met de keywords in bold. Dat lijkt dus ook niks te worden.

[ Voor 16% gewijzigd door Cpete op 08-06-2016 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Jackson6 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 15:00:
[...]

Die Inno3D X2 voor 659 is sinds vandaag de goedkoopste, die stond er gister nog niet op voor die prijs. Het lijkt er in ieder geval op dat SiComputers goede zaken gaat doen met pre-orders, ze zitten echt heel ver onder de rest met prijzen.
Geeft ook de idiote prijzen aan wat dat betreft. Bij 4launch is dezelfde kaart gewoon 829 euro...

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VTec
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-08 09:29

Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmenvn
  • Laatst online: 26-08 19:41
haha, Guru3D wist niet dat de embargo voor reviews van AIB GTX1070 pas op vrijdag wordt opgeheven. Als je snel bent geweest had je vanochtend de review van de MSI GTX1070 Gaming kunnen lezen.

Ik heb vooral de overklokresultaten bekeken, en die waren zeker netjes. Ze haaldden volgens mij iets van 2088MHz op de core

AMD Ryzen 7 9800X3D // Noctua NH-U12A Chromax Black // ASUS X870-P // 64GB G.Skill Trident Z5 6000MT/s C30 // NVIDIA RTX4090 FE // Samsung 980 Pro 2TB // Corsair AX1200i // Phanteks Enthoo Evolv ATX // Alienware AW3423DW (3440x1440 QD-OLED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppiesaus2
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-08 17:57
Heren, ik wil zo gaan bestellen voor mijn Cougar QBX ITX case: http://nl.hardware.info/n...gar-met-perfecte-indeling.

Wat is voor de koeling denken jullie uiteindelijk beter:

- Blower style: pricewatch: MSI GeForce GTX 1080 Founders Edition 8GB
- Extra fans: pricewatch: MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G

Er van uitgaande dat de case van binnen uiteindelijk 3 tot 4 fans toegevoegd kijgt voor airflow. Als ik hier uit ben ga ik bestellen namelijk :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Joppiesaus2 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 15:34:
Heren, ik wil zo gaan bestellen voor mijn Cougar QBX ITX case: http://nl.hardware.info/n...gar-met-perfecte-indeling.

Wat is voor de koeling denken jullie uiteindelijk beter:

- Blower style: pricewatch: MSI GeForce GTX 1080 Founders Edition 8GB
- Extra fans: pricewatch: MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G

Er van uitgaande dat de case van binnen uiteindelijk 3 tot 4 fans toegevoegd kijgt voor airflow. Als ik hier uit ben ga ik bestellen namelijk :-)
Dit topic gaat over levertijden, niet over koelingprestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Tweakers gaat geen videokaarten meer testen?

Weg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
New Yorker schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 15:44:
Tweakers gaat geen videokaarten meer testen?
Komop dit topic is louter voor levertijden en beschikbaarheid van de kaarten bedoeld.

Vragen en opmerkingen over de kaarten zelf horen hier:

nVidia GeForce GTX 10XX - Ervaringen

[Algemeen] nVidia Nieuwsdiscussie Topic - Deel 56

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben mensen die gister besteld hebben bij Afuture nog meer gehoord vandaag? Ik heb er zo mijn twijfels bij of ze de kaarten daadwerkelijk kunnen leveren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 15:47:
Hebben mensen die gister besteld hebben bij Afuture nog meer vandaag? Ik heb er zo mijn twijfels bij of ze de kaarten daadwerkelijk kunnen leveren..
Op dit moment kan je bij elke shop twijfels hebben of ze kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Heb zelf nu via Duitsland ge-orderd, ga voor de pricewatch: Palit GeForce GTX 1080 GameRock Premium Edition 8GB, hele hoge fabrieksoverclock en ziet er mooi uit (mijn mening).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpete
Opgepast voor 4Launch. Gisteren besteld als zijnde 'volgende werkdag af te halen' en zonet contact opgenomen.

Daniëlle
3:54 pm
Momenteel wachten wij op de voorraad van dit product. Wij verwachten deze binnen enkele werkdagen binnen te krijgen.

Daniëlle
3:56 pm
direct leverbaar is inderdaad enkel wanneer het product direct op voorraad ligt bij ons. In deze hebben wij geen voorraad meer van het product waardoor wij nog wachten op de nieuwe zending vanuit de leverancier

Mijn bestelling staat gemarkeerd als Geel: Het product is naar ons onderweg vanuit onze leverancier (direct leverbaar).

Met andere woorden Direct leverbaar = Doodgewone pre-order en een vorm van misleiding.

[ Voor 13% gewijzigd door Cpete op 08-06-2016 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxpat
Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 15:47:
Hebben mensen die gister besteld hebben bij Afuture nog meer gehoord vandaag? Ik heb er zo mijn twijfels bij of ze de kaarten daadwerkelijk kunnen leveren..
Nope, heb nog niets gehoord. Ik vrees het ergste (maar wel mooi voor 770 euro een preorder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jackson6 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 15:59:
Heb zelf nu via Duitsland ge-orderd, ga voor de pricewatch: Palit GeForce GTX 1080 GameRock Premium Edition 8GB, hele hoge fabrieksoverclock en ziet er mooi uit (mijn mening).
Stel ze hebben vooraad hoe lang duurt het voordat je je kaart hebt dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 16:06:
[...]

Stel ze hebben vooraad hoe lang duurt het voordat je je kaart hebt dan?
Ligt eraan welk postbedrijf je kiest, DHL, DPD, GLS en UPS zijn volgens mij redelijk vlot en dat zou niet langer dan 2 dagen duren lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soppie11
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:05
Cpete schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 16:01:
Opgepast voor 4Launch. Gisteren besteld als zijnde 'volgende werkdag af te halen' en zonet contact opgenomen.

Daniëlle
3:54 pm
Momenteel wachten wij op de voorraad van dit product. Wij verwachten deze binnen enkele werkdagen binnen te krijgen.

Daniëlle
3:56 pm
direct leverbaar is inderdaad enkel wanneer het product direct op voorraad ligt bij ons. In deze hebben wij geen voorraad meer van het product waardoor wij nog wachten op de nieuwe zending vanuit de leverancier

Mijn bestelling staat gemarkeerd als Geel: Het product is naar ons onderweg vanuit onze leverancier (direct leverbaar).

Met andere woorden Direct leverbaar = Doodgewone pre-order en een vorm van misleiding.
Ik heb vanochtend net na 9 uur ook met onze Danielle gesproken. Toen stond bij de levertijd op de site in het groen 'snel leverbaar'. Vervolgens heb ik de chat geopend en gevraagd wat het nou precies inhield. Ze gaf aan dat het 2-5 dagen zou duren. In de minuut erna heb ik direct de kaart besteld, nogmaals iets na 9 uur vanochtend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jackson6 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 16:07:
[...]

Ligt eraan welk postbedrijf je kiest, DHL, DPD, GLS en UPS zijn volgens mij redelijk vlot en dat zou niet langer dan 2 dagen duren lijkt me.
Ok thx ik wens je veel suc6 misschien ontvang je nog voor het weekend je kaart dan. Door al die pseudo-voorraad verhalen van Nederlandse webshops begin ik ook een beetje richting de buurlanden te kijken, maar heb al besteld en afgerekend bij SiComputers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpete
soppie11 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 16:09:
[...]

Ik heb vanochtend net na 9 uur ook met onze Danielle gesproken. Toen stond bij de levertijd op de site in het groen 'snel leverbaar'. Vervolgens heb ik de chat geopend en gevraagd wat het nou precies inhield. Ze gaf aan dat het 2-5 dagen zou duren. In de minuut erna heb ik direct de kaart besteld, nogmaals iets na 9 uur vanochtend.
En hoe staat hij gemarkeerd bij 'bestelling details' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soppie11
Geel zo lijkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpete
Idem. Op zich ook weer pure onzin natuurlijk als 'onderweg van leverancier' 5 werkdagen kost. Brengen ze die kaarten te voet misschien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soppie11
Ik ben nog positief ingesteld, lijkt me sterk dat 4launch ergens een mail de deur uit doen dat die kaarten beschikbaar zijn (ergens eerder in dit forum gezien) binnen een redelijk tijdsbestek om het vervolgens dan niet te leveren. Ik ga ervanuit dat ook 4launch van hun leverancier te horen heeft gekregen binnen dit tijdsbestek krijgen jullie van ons een batch aan kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpete
soppie11 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 16:27:
Ik ben nog positief ingesteld, lijkt me sterk dat 4launch ergens een mail de deur uit doen dat die kaarten beschikbaar zijn (ergens eerder in dit forum gezien) binnen een redelijk tijdsbestek om het vervolgens dan niet te leveren. Ik ga ervanuit dat ook 4launch van hun leverancier te horen heeft gekregen binnen dit tijdsbestek krijgen jullie van ons een batch aan kaarten.
Hopelijk ja. Maar als ze te horen krijgen dat ze binnen 5 werkdagen voorraad krijgen zet dat dan toch zo op de site ... nu zetten ze letterlijk 'direct leverbaar vanuit voorraad van onze toeleverancier. Kiest u voor afhalen dan kan dit vaak de volgende dag al, bij verzending sturen wij het normaal de volgende dag naar u op.'

en dat vind ik pure misleiding. Voor mij wordt het annuleren en 4Launch op de zwarte lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soppie11
Cpete schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 16:34:
[...]

Hopelijk ja. Maar als ze te horen krijgen dat ze binnen 5 werkdagen voorraad krijgen zet dat dan toch zo op de site ... nu zetten ze letterlijk 'direct leverbaar vanuit voorraad van onze toeleverancier. Kiest u voor afhalen dan kan dit vaak de volgende dag al, bij verzending sturen wij het normaal de volgende dag naar u op.'

en dat vind ik pure misleiding. Voor mij wordt het annuleren en 4Launch op de zwarte lijst.
Ik weet niet of jij ook op 4launch hebt gezeten, maar bij mij stond er vanochtend met een groene kleur 'Snel leverbaar' niet 'Direct leverbaar'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpete
soppie11 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 16:36:
[...]

Ik weet niet of jij ook op 4launch hebt gezeten, maar bij mij stond er vanochtend met een groene kleur 'Snel leverbaar' niet 'Direct leverbaar'
https://www.4launch.nl/p/53/Levertijdindicatie
Zie 'snel leverbaar'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soppie11
Ah! Kijk dit heb ik niet zien staan (edit:dat er 2 soorten groen zijn). Vooralsnog vind ik geen sprake van misleiding wanneer ze aangeven dat de leverancier ze op voorraad heeft. Wanneer ze niet binnen 5 dagen leveren dan is het voor mij een ander verhaal :)

[ Voor 4% gewijzigd door soppie11 op 08-06-2016 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Het ziet er naar uit dat alle winkels en leveranciers wachten op die éne container met daarin de hele shipment voor NL. Mogelijk komt het allemaal vanuit de fabrieken in China?

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpete
soppie11 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 16:39:
[...]

Ah! Kijk dit heb ik niet zien staan (edit:dat er 2 soorten groen zijn). Vooralsnog vind ik geen sprake van misleiding wanneer ze aangeven dat de leverancier ze op voorraad heeft. Wanneer ze niet binnen 5 dagen leveren dan is het voor mij een ander verhaal :)
In dit geval is MSI (rechtstreeks) de leverancier.
Quote van TheSource - Vorige week dinsdag
Ok, eind deze week gaan we misschien niet halen hoor ik, als het goed is worden de GAMING X 8GB kaarten vandaag verstuurd en deze gaan direct met een air shipment naar:

- Cdromland,
- Alternate
- Azerty
- Coolblue
- 4launch
- Afuture[/i]
Alternate heeft deze een paar dagen geleden ontvangen en correct uitgeleverd, 4Launch blijkt nu toch een ander verhaal.
Pagina: 1 ... 13 ... 87 Laatste

Let op:
Dit is een topic over levertijden en beschikbaarheid. Wil je praten over prestaties e.d. zit je hier fout. Hiervoor is nVidia GeForce GTX 10XX - Ervaringen. Wil je alle nieuwtjes volgen, ga dan naar [Algemeen] nVidia Nieuwsdiscussie Topic - Deel 56. Dit topic is puur om levertijden en beschikbaarheid te bespreken.