Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:14

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Ik kijk vaak een stream van kotton , klean of smoke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 00:18
Klean, Shroud en DrLupo hier. Heel soms ook Pestily.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 22:50
Aquafps geeft er ook wel een leuke draai aan.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HelloMeow
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-09 10:06
Aan de ene kant doet het spel veel nieuwe dingen en heeft het belachelijk veel details. Maar aan de andere kant is het een beetje saai. Het is erg sloom en is er weinig actie. De actie die er is is goed, maar er is zo weinig. 80% rondlopen 10% looten en misschien 10% actie.

Er zijn ook problemen zoals de soft skills. Dingen zoals recoil control, waarmee ervaren spelers tientallen procenten minder recoil hebben lijkt me geen goed idee. Als je bijv. een streamer ziet sprayen zonder veel moeite is dit deels door de soft skills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegetto
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-09 10:14
HelloMeow schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 05:19:
Aan de ene kant doet het spel veel nieuwe dingen en heeft het belachelijk veel details. Maar aan de andere kant is het een beetje saai. Het is erg sloom en is er weinig actie. De actie die er is is goed, maar er is zo weinig. 80% rondlopen 10% looten en misschien 10% actie.

Er zijn ook problemen zoals de soft skills. Dingen zoals recoil control, waarmee ervaren spelers tientallen procenten minder recoil hebben lijkt me geen goed idee. Als je bijv. een streamer ziet sprayen zonder veel moeite is dit deels door de soft skills.
Dat idee blijf ik toch ook houden bij het kijken van veel streams, ik kijk soms lupo of sacriel ofzo, soms ook drdisrespect (omdat ie zo gek is) maar ik zie ze zovaak ergens zitten continu scopen omdat ze denken dat er wat is, dat kan soms wel 10 tot 15 minuten duren.. ik heb dat geduld in geen jaaaren.. maar denk als je t niet doet je altijd de sjaak bent.. twijfel daarom nog of het mijn game wel is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

Schijnbaar wordt het straks 1 grote open world met alle maps aan elkaar vast. Geen idee hoe het werkt dan met extracten ofzo.

Dat is wat ik ervan begrepen heb. Dat het straks totaal anders zal zijn.

Wat ik vrees, met de speed die ze nu hebben dat het of 2025 is dat de game is af is. Of dat het dood bloedt in beta status

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kin
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22-08 11:00
Zijn er nog mensen die, niet zoals de streamers full time in Tarkov zitten? Met de verplichtingen zoals werk etc. kom ik lang niet zoveel aan spelen toe. Sinds de laatste "Wipe" november van 2019 (de devs resetten alle spelers ongeveer 1 a 2 keer per jaar), merk ik wel dat mijn achterstand steeds groter wordt. Met name de passive skills die erin zitten waarbij je door lang te spelen dus heel veel voordelen hebt ten opzichte van mensen die minder tijd in het spel hebben.

Significante voordelen zoals veel harder kunnen lopen, oneindig stamina, geen negatief effect van gebroken armen etc. Dan nog QOL dingen zoals je "search bubble" die veel groter is en de snelheid waarmee je kan looten of waarmee je in onderdelen (rig/bag) tegelijk kan zoeken. Het maakt er voor de gewone speler niet makkelijker op, in een spel wat al hardcore is als het aankomt op afstraffen van fouten.

Deze wipe zit ik op ongeveer 200 uren, maar heb het gevoel dat ik al zo ver achter loop dat "solo" steeds meer een grind wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

Er zijn er maar genoeg die low/ mid level zijn. Zelf ben ik nu level 20. Die softskills zijn leuk.

Maar met de fleamarkt koop jij gewoon gear waarmee je goed wegkomt en zeker een geared player makkelijk omlegd.

Die passieve skills zijn jammer ja. Looten duurt wat langer ja etc.

Helaas merk ik elke game gewoon we minder tijd hebben en dus langzamere progressie hebben. Oké.. bij counter strike is dat niet bijv.

De tijd nemen en defensief spelen levert mij veel wins op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exspire
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-04-2022
s0kin schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 10:41:
Zijn er nog mensen die, niet zoals de streamers full time in Tarkov zitten? Met de verplichtingen zoals werk etc. kom ik lang niet zoveel aan spelen toe. Sinds de laatste "Wipe" november van 2019 (de devs resetten alle spelers ongeveer 1 a 2 keer per jaar), merk ik wel dat mijn achterstand steeds groter wordt. Met name de passive skills die erin zitten waarbij je door lang te spelen dus heel veel voordelen hebt ten opzichte van mensen die minder tijd in het spel hebben.

Significante voordelen zoals veel harder kunnen lopen, oneindig stamina, geen negatief effect van gebroken armen etc. Dan nog QOL dingen zoals je "search bubble" die veel groter is en de snelheid waarmee je kan looten of waarmee je in onderdelen (rig/bag) tegelijk kan zoeken. Het maakt er voor de gewone speler niet makkelijker op, in een spel wat al hardcore is als het aankomt op afstraffen van fouten.

Deze wipe zit ik op ongeveer 200 uren, maar heb het gevoel dat ik al zo ver achter loop dat "solo" steeds meer een grind wordt.
Ik werk 4 dagen per week maar speel in de vrije tijd behoorlijk veel als ik eerlijk ben. Sinds halverwege december ongeveer echt begonnen en dit is m'n eerste wipe. Ben nu level 36, vier van de traders al op LL4 en m'n hideout is ook al bijna af, mis alleen bitcoin farm lvl3, water collector lvl3 en de booze maker. Veel quests gedaan (Gunsmith al helemaal af) maar ook veel reserve gespeeld en raiders/scav boss gefarmed.

http://twitch.tv/theviewingexperience

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korkss
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 12-09 14:49
s0kin schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 10:41:

Ik ben nu level 24 dacht ik, Eerste wipe ooit voor Tarkov, alles totaal nieuw dus. Ervaar wat jij aangeeft eigenlijk totaal niet. In het begin echt letterlijk alle loot bewaard, laatst ineens alles qua barter items etc verkocht en daar een paar miljoen mee gekregen. Koop nu gewoon goede gear en wapens en knal lekker wat rond. Merk weinig van een “achterstand” eigenlijk.
Hou me totaal niet bezig met mijn hideout of quests, ben puur aan het pvp’en.

Acer predator XB271HU - Ryzen 3700x -MSI Z270 PGC - MSI 2070 super - 32gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegetto
Vraagje, hebben jullie ook 45 euro ofzoiets betaald? er staat 34,99 maar komt nog zooi VAT bij. Kan ik dat niet op een andere manier doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:59
Vegetto schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 22:14:
Vraagje, hebben jullie ook 45 euro ofzoiets betaald? er staat 34,99 maar komt nog zooi VAT bij. Kan ik dat niet op een andere manier doen?
Er word 21% tax berekend in EU. In Amerika betaal je dat niet, daarom word de prijs anders. Tevens verschilt het ook nog per betaalmethode. iDeal is het goedkoopst, PayPal vrij duur. Zelfs als je bij de bank zelf doet, bijvoorbeeld ING of ABN was het duurder vergeleken met iDeal. Over het algemeen is iDeal voor de verkopende partij het goedkoopst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:59

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Lange wachttijden voor scav raid. Matching langer dan 10 minuten haak ik af. Ik ben een nieuwe speler maar zo is het niet echt fijn oefenen met scav, laat staan pmc.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:59
Techno Overlord schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 22:52:
Lange wachttijden voor scav raid. Matching langer dan 10 minuten haak ik af. Ik ben een nieuwe speler maar zo is het niet echt fijn oefenen met scav, laat staan pmc.
''At the moment, some part of the players may have difficulties entering the game. We are already working to fix this issue'' inmiddels weer opgelost! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invine
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-09 15:01
rolandos582 schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 22:30:
[...]

Er word 21% tax berekend in EU. In Amerika betaal je dat niet, daarom word de prijs anders. Tevens verschilt het ook nog per betaalmethode. iDeal is het goedkoopst, PayPal vrij duur. Zelfs als je bij de bank zelf doet, bijvoorbeeld ING of ABN was het duurder vergeleken met iDeal. Over het algemeen is iDeal voor de verkopende partij het goedkoopst.
Zou je niet met een VPN jezelf in de USA kunnen zetten en dan niet die VAT hoeven te betalen? :9 of mogen we het daar hier niet over hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegetto
invine schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 08:33:
[...]

Zou je niet met een VPN jezelf in de USA kunnen zetten en dan niet die VAT hoeven te betalen? :9 of mogen we het daar hier niet over hebben?
ik weet niet of je dan een ander soort account krijgt waardoor je dan altijd met een vpn moet spelen.. geen idee had er ook al aan zitten denken.. weet dus niet of het geld waard is voor een beta, als ik t niks vind is het zonda natuurlijk, daarom twijfel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimaltink2
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-12-2024
dan krijg je een usa account.
In EU is Zwitserland 8% ipv 21%

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Korkss
Man man man, wat een eft ochtend. Eerste raids woods op, liep met een thermal svds. Wordt ineens vanaf 100 meter beschoten door een pmc. Ik flank en kill hem. Scan de omgeving, niks te zien. Ik ga looten wordt gelijk beschoten. Een scav, kill die ook. Vind decent loot, lopen er ineens 3 scavs op me af met zieke aimbot. Ook die pak ik. Ondertussen aardig wat loot, wil weglopen wordt ik gekilled door een pmc die dit allemaal zag gebeuren vanachter zn steen.
Hierna reserve in, thermal m1 mee. Ik spawn, loop letterlijk 20 meter langs het hek, kill een pmc en gelijk staan daar 4 raiders bij. Weer dood.
Dan maar een scavrun op factory, ik spawn, kijk links. Boem dood.
Heb het wel even gehad voor vandaag :-)

Acer predator XB271HU - Ryzen 3700x -MSI Z270 PGC - MSI 2070 super - 32gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:38
Ik ben nogsteeds full time scav only haha. nog 0.0 pmc runs gedaan. Ja i know.. ooit komt het wel haha. De enige scav runs die ik overleef zijn als ik alle gevechten uit de weg ga, sneaky de hot spots vermijd, en wacht tot de laatste minuut met extracten. Gunfights kan ik wel eens winnen, maar ben dan vaak zo half dood dat ik 1 km verderop vanzelf neer val zonder meds, of de volgende scav player/pmc die ik tegen kom heeft aan 1 scheet genoeg.

Net als scav gespawned op reserve met een lab keycard en 24min nog op de klok. Nu ben ik dus nogsteeds niet geleveld want ik speel geen pmc, heb dus ook geen flea market optie. Maar ik heb genoeg streams gezien om te weten dat die iets waard is.
Letterlijk 23 min gewacht in een gebouw.. en de laatste minuut via de manhole het spel verlaten :+
Ik ben er niet trots op maarja.. wel een card. ( therapist geeft er 70-80k voor maar volgens mij is die op flea market veel meer waard ? dus ik hou hem nog wel even in mn stash )

Ik had gezegd dat ik bij 2 mil op de bank voor het echt zou gaan maar daar zit ik nu weer overheen waha. Eerst maar eens gunfights consistent winnen en maps kennen. Ben sinds vandaag mijn 2de map aan het leren, reserve dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Triguld
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 25-03 15:41
Als je even 15-20minuten dom vermaak wilt hebben, hier een twitch vod met Summit1G en andere topstreamers in Tarkov

https://www.twitch.tv/videos/542793492?t=13h5m0s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korkss
Skybullet schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 14:58:
Ik ben nogsteeds full time scav only haha. nog 0.0 pmc runs gedaan. Ja i know.. ooit komt het wel haha. De enige scav runs die ik overleef zijn als ik alle gevechten uit de weg ga, sneaky de hot spots vermijd, en wacht tot de laatste minuut met extracten. Gunfights kan ik wel eens winnen, maar ben dan vaak zo half dood dat ik 1 km verderop vanzelf neer val zonder meds, of de volgende scav player/pmc die ik tegen kom heeft aan 1 scheet genoeg.

Net als scav gespawned op reserve met een lab keycard en 24min nog op de klok. Nu ben ik dus nogsteeds niet geleveld want ik speel geen pmc, heb dus ook geen flea market optie. Maar ik heb genoeg streams gezien om te weten dat die iets waard is.
Letterlijk 23 min gewacht in een gebouw.. en de laatste minuut via de manhole het spel verlaten :+
Ik ben er niet trots op maarja.. wel een card. ( therapist geeft er 70-80k voor maar volgens mij is die op flea market veel meer waard ? dus ik hou hem nog wel even in mn stash )

Ik had gezegd dat ik bij 2 mil op de bank voor het echt zou gaan maar daar zit ik nu weer overheen waha. Eerst maar eens gunfights consistent winnen en maps kennen. Ben sinds vandaag mijn 2de map aan het leren, reserve dus.
Haha lekker toch. Als jij je zo vermaakt dan is dat dikke prima zou ik zeggen.
Die labs keycard gaat voor ca 180k weg op de markt, dus die zal ik nog even bewaren idd.
Vind je het alleen niet heel kut dat scavs vaak geen meds hebben en je na een gewonnen gunfight alsnog dood gaat?! Als pmc kun je dan heals meenemen en was je als winnaar uit de bus gekomen.
Wel leuk om te lezen dat je enkel nog scav speelt en er echt plezier in hebt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhrancK
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 12:57
check deze baas skills maar eens.
9x van dichtbij (waarvan 9x raak volgens de stats) een scav beschieten met een shotty en alsnog neergaan:
YouTube: Escape From Tarkov 2020 01 27 21 42 15 05 DVR

>1200 armor damage, maar geen kill dus 8)7 8)7 8)7
Voelt op een of andere manier toch niet echt realistisch aan, dat een katoen vestje deze bullets stopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 12:31
Ben nu sinds deze wipe ook echt actief met Tarkov, zowel on- als off-stream. Ben nog niet extreme hoge level (ergens tussen de 10 en 15), maar wel heel erg veel plezier met de game. Soms gaat het ook gepaard met 5 matches veel loot krijgen en soms ga je 5 keer achter elkaar dood :P.

Huidige status is dat het nu redelijk goed gaat. Heb nu een erg goed gevulde stash met 5-10 wapens, 20 stukken gear (van alles wat), wat cases, keytool en ongeveer 1-1.5m aan rubels.

Lastige wat ik nu nog vindt is het ontsnappen met veel loot. Dit heeft met name te maken met de spanning :P. Het komt nog te vaak voor dat mensen bij de extraction point zitten te campen, ik hun niet zie (kijk altijd om me heen), en dan dood ga. Vorige week op m'n scav op Customs de bosses gekilled (met een redelijk simpele Adar), maar helaas dicht bij de extraction point gekilled ;(

edit @PhrancK: Zoiets (gelukkig) zelf nog niet mee gemaakt. Van die afstand kill ik de scavs en players wel. Dit lijkt echt iets van lagg oid. te zijn. Ik moet zeggen dat sinds deze wipe en de populariteit van de game, de game echt wel slechter loopt. Lange laadtijden, crashes (ook vaak nadat je een scav run doet, en alles kwijt raakt). De devs bevestigen dit trouwens ook wel, hopelijk kunnen ze hier nog verbeteringen in aanbrengen.

[ Voor 20% gewijzigd door Diigii op 29-01-2020 16:08 ]

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 12:55
Als je een Scav in een bepaalde regio op de map neerschiet.
Spawnt er dan ook terug een andere?

Of kan het zijn dat er op het einde van de raid iedere scav neer is en je alleen rondloopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 23:10
frye schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 08:54:
Als je een Scav in een bepaalde regio op de map neerschiet.
Spawnt er dan ook terug een andere?

Of kan het zijn dat er op het einde van de raid iedere scav neer is en je alleen rondloopt?
Scavs blijven (opnieuw) spawnen zolang als de sessie loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tombason
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-09 00:19
Wie-o-wie kan mij helpen..

Ik heb sinds kort een nieuwe computer samengesteld:

AMD Ryzen 3700X
Sapphire Nitro+ Radeon RX 5700XT
32GB RAM

Hierbij gebruik ik een monitor van ASUS.

Ik heb zo'n beetje elke optie al geprobeerd die online staat, maar ik blijf last hebben van framedrops.
Gemiddelde frames zijn rond de 60.

Als ik dan andere mensen zie met vergelijkbare set-ups die halen veel stabielere prestaties.

Iemand die nog ideeën heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MijnHeerZomer
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 03-08 22:54
Heb je Tarkov op je SSD gezet?
Tombason schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 13:32:

AMD Ryzen 3700X
32GB RAM

Ik heb zo'n beetje elke optie al geprobeerd die online staat, maar ik blijf last hebben van framedrops.

Als ik dan andere mensen zie met vergelijkbare set-ups die halen veel stabielere prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tombason
Ja, ik heb alleen maar een SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tchite
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 16-05-2024
Tombason schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 13:32:

AMD Ryzen 3700X
32GB RAM

Ik had hier ook last van(ryzen 2600x en 1060 6gb). Kameraad van me heeft dan mijn cpu instellingen veranderd via amd ryzen master. 'simultaneous tracking' moet op 'off' staan vertelde hij mij me en heeft toen nog wat gewijzigd. Het loopt echt vlot nu zonder drops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kilo90
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 00:39
Na deze video ben ik van 60 naar 120 fps gegaan.
Heb geforce 2070s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tombason
kilo90 schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 14:13:
Heb geforce 2070s.
Thanks. Helpt iets op Customs. Nu komt hij niet onder de 70, maar schommelt nog steeds gigantisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweeg
  • Laatst online: 26-12-2021
Tchite schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 14:12:
[...]

Ik had hier ook last van(ryzen 2600x en 1060 6gb). Kameraad van me heeft dan mijn cpu instellingen veranderd via amd ryzen master. 'simultaneous tracking' moet op 'off' staan vertelde hij mij me en heeft toen nog wat gewijzigd. Het loopt echt vlot nu zonder drops.
Is het niet handiger dit met een tool als Proces lasso te doen? Dan heb je die hyperthreading wel voor je andere apps en enkel niet voor Tarkov.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tchite
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 16-05-2024
tweeg schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 22:55:
[...]

Is het niet handiger dit met een tool als Proces lasso te doen? Dan heb je die hyperthreading wel voor je andere apps en enkel niet voor Tarkov.
Ikzelf ben hier een leek in, maar dat staat niet standaard ingesteld enkel als ik tarkov speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegetto
Ik vroeg me nog 1 ding af, kijk best wat streams maar heel vaak zie ik dan streamers in het startscherm zitten, oftwel niet spelen, kan je wel gewoon continu games spelen? ik weet dat die scav runs een timer hebben maar ik bedoel net zoals dat je met pubg of welke game dan ook gewoon een nieuwe run start of moet je dan wachten ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 16:41

KoffieNT

banaan

Vegetto schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 09:53:
Ik vroeg me nog 1 ding af, kijk best wat streams maar heel vaak zie ik dan streamers in het startscherm zitten, oftwel niet spelen, kan je wel gewoon continu games spelen? ik weet dat die scav runs een timer hebben maar ik bedoel net zoals dat je met pubg of welke game dan ook gewoon een nieuwe run start of moet je dan wachten ofzo?
Met Scav moet je inderdaad wachten totdat de timer weer op 0 staat. Door wat upgrades in je Hideout te doen kun je de timer sneller laten aflopen, ook wel een aanrader. Met intelligence center geloof ik.

Met je PMC kun je in principe altijd spelen, zolang je hem maar weer health geeft als ie dat nodig heeft. Met de kaasjes e.d.

Ik ben nu een week of twee aan het spelen. De eerste dagen dacht ik 'waar ben ik aan begonnen?', maar door hier en daar wat tips van medespelers en wat Youtube-filmpjes/streamers/artikelen te bekijken heb ik veel kunnen oppakken en snap ik redelijk hoe het allemaal in elkaar steekt.

Ik ben inmiddels helemaal om! Awesome! :*)

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegetto
KoffieNT schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 10:01:
[...]

Met Scav moet je inderdaad wachten totdat de timer weer op 0 staat. Door wat upgrades in je Hideout te doen kun je de timer sneller laten aflopen, ook wel een aanrader. Met intelligence center geloof ik.

Met je PMC kun je in principe altijd spelen, zolang je hem maar weer health geeft als ie dat nodig heeft. Met de kaasjes e.d.

Ik ben nu een week of twee aan het spelen. De eerste dagen dacht ik 'waar ben ik aan begonnen?', maar door hier en daar wat tips van medespelers en wat Youtube-filmpjes/streamers/artikelen te bekijken heb ik veel kunnen oppakken en snap ik redelijk hoe het allemaal in elkaar steekt.

Ik ben inmiddels helemaal om! Awesome! :*)
Oke maar als beginner, start je natuurlijk met scav? wat is de timer dan precies, want ik kan me voorstellen dat als ik dood ga niks heb voor een pmc run dus moet ik dan wachten,.., ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMKa
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Vegetto schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 10:04:
[...]

Oke maar als beginner, start je natuurlijk met scav? wat is de timer dan precies, want ik kan me voorstellen dat als ik dood ga niks heb voor een pmc run dus moet ik dan wachten,.., ?
Het is wel verstandig om zo vaak mogelijk als beginner je scav te gebruiken. De timer staat volgens mij op 20 minuten nadat je hem hebt ingeleverd of bent doodgegaan. Je kan altijd op je eigen PMC spelen, desnoods als hatchling(alleen melee, geen items).

Intel Core i7 950 - Asus Sabertooth X58 - Asus GTX690 - BenQ XL2420T | Wallpapers | Flash Games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegetto
eMKa schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 10:08:
[...]

Het is wel verstandig om zo vaak mogelijk als beginner je scav te gebruiken. De timer staat volgens mij op 20 minuten nadat je hem hebt ingeleverd of bent doodgegaan. Je kan altijd op je eigen PMC spelen, desnoods als hatchling(alleen melee, geen items).
Oke thanks, nog 1 vraagje, kan ik ook samen met een maatje beginnen en samen een scav run doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerplay
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-09 15:02
Vegetto schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 10:04:
[...]

Je start wel met een aantal pistols en een AK47(?), dus daar kun je al wel een aantal PMC runs mee doen.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 16:41

KoffieNT

banaan

Vegetto schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 10:10:
[...]

Oke thanks, nog 1 vraagje, kan ik ook samen met een maatje beginnen en samen een scav run doen?
Dat kan. Net voordat je op Ready klikt, invite je je maatje in je groep. Hetzelfde als bij PMC.

[ Voor 3% gewijzigd door KoffieNT op 31-01-2020 10:12 ]

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMKa
  • Niet online
[...]

Je begint ook met aardig wat geld om in het begin wat simpele wapens van te kunnen kopen. Er zijn genoeg beginnersguides te vinden op Youtube. Kijk eens naar die van Pestily of Anton bijvoorbeeld.

Intel Core i7 950 - Asus Sabertooth X58 - Asus GTX690 - BenQ XL2420T | Wallpapers | Flash Games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
[...]

Zeker! Je kan gewoon lekker beginnen met Scav runs. En zoals @eMKa aangeeft, deze zou ik zo vaak mogelijk doen. Je hebt als Scav weinig druk (iig minder dan je PMC), want als je dood gaat, verlies je de "gratis" Scav loot. Ontsnap je, dan is het natuurlijk mooi meegenomen! :).

Je begint ook met aardig wat loot inderdaad (hoeveel is afhankelijk van de Tarkov pack die je koopt). Je begint ook al met wat basis gear/wapens op je PMC.

De Scav (respawn)timer staat inderdaad nu op 20 minuten (was voorheen 10 minuten). Let wel even op, het kan zijn dat als je een dag niet hebt gespeeld de timer weer op 20 minuten staat (ik meende dat dit in het verleden niet zo was). Dus wil je met je vriend spelen, let er dan op dat als je het spel opstart, je nog 20 minuten moet wachten ;).

Ik zal even kijken of anderen al maps in dit topic hadden geplaatst, want die zijn super handig om te ontsnappen. Daar staat precies op waar je moet ontsnappen in de map. Zal de maps natuurlijk wel even in spoiler tags plaatsen, mochten mensen niet willen weten waar ze kunnen ontsnappen :P.

Tip waar ik deze week (als beginner) toch meer en meer achter ben gekomen, hip fire (schieten zonder in te zoomen) is erg goed. Had gisteren een SKS op m'n Scav, er kwam een speler de winkel binnen op Interchange, met klein beetje paniek en hip fire schieten toch de speler weten te killen. Helaas werd ik op de weg naar buiten ge-one shot, helaas redelijk mooie gear geloot en kwijt. Gelukkig kreeg ik mijn hele gear met gepimpte SKS gisteren wel helemaal terug (van m'n PMC). Soms heb je net het geluk dat je wordt doodgeschoten in de bosjes, en mensen je niet looten (of je lichaam niet meer kunnen vinden).

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:59

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Gister voor de eerste keer met 4 man gespeeld. Om de beurt scav en pmc en het is zoveel leuker met meer man dan in je eentje. Geldt bij deze game dubbel en dwars. Het laatste potje als PMC strompelend en hevig bloedend de extraction point gehaald met 4 man. 2 van mijn team voorop om te kijken of gedoode enemies medkits bij zich hadden om aan mij te geven om te healen. Met pijn en moeite de extraction point behaald terwijl we op t einde nog onder vuur werden genomen vlakbij de extraction point. Heerlijke game dit! _/-\o_

Hoe kun je eigenlijk limbs healen die 0% health hebben?

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• loewie1984
met een CMS kit of de grotere variant ervan. Dan worden je ledematen geheeld, let op dit geld niet voor je hoofd of torso. Dus werkt alleen bij ledematen.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggydeen2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-08 20:38
Ik begin me steeds meer te ergeren aan een bepaald geluid in Tarkov. En dan met name een heel specifiek geluid. Geen idee of andere mensen dit ook horen. Bij mij speelt het op de map customs. Overigens de enige map die ik tot nu toe speel dus geen idee of het ook op andere maps voorkomt.

Het lijkt alleen voor te komen als ik buiten loop. Ik hoor constant in mijn rechteroor een zacht geluid alsof iemand in de verte over hout loopt. In het begin dacht ik steeds dat er iemand in de buurt was. Dus voorzichtig voortbewegen etc. Maar op een gegevens moment begon het mij op te vallen en nu horen in het bijna continue. Vooral als ik zelf niet beweeg en mij focus op het geluid.

Het is nu een standaard geluidje geworden wat mij continue opvalt. Het is enorm storend omdat het net lijkt alsof er iemand loopt terwijl dat niet zo is...

Komt dit iemand bekend voor?

P.s. ik heb een redelijke goede non-gamer headset met nadruk op wat minder bass en zeer gedetailleerd geluid. Beyerdynamic DT880 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

Je begint gek te worden. Je hoort dingen die er niet zijn. Nee soms het lijkt het dat ik ook dingen hoor. En dan is het er niet.

Maar als jij een raar geluid hoor. We irritant ja. Vindt sowieso wel de wereld geluiden overheersend vooral wind en regen.

En soms hoor ik iemand in de buurt lopen. Is hij nog redelijk ver weg.. en soms staat hij ineens voor m’n neus zonder dat ik het gehoord heb.. ook scavs die blijven lopen

[ Voor 87% gewijzigd door Nickrsd op 02-02-2020 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander de ruite
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 13:13
Herkenbaar! Hoor op customs soms een soort ruis oid klinkt heel vreemd, alsof je een oude platenspeler op start zo klinkt het een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander de ruite
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 13:13
loewie1984 schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 13:19:
met een CMS kit of de grotere variant ervan. Dan worden je ledematen geheeld, let op dit geld niet voor je hoofd of torso. Dus werkt alleen bij ledematen.
Weet je het zeker?
Je kan je maag wel ‘cms’en’.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggydeen2
Nickrsd schreef op zondag 2 februari 2020 @ 13:34:
Je begint gek te worden. Je hoort dingen die er niet zijn. Nee soms het lijkt het dat ik ook dingen hoor. En dan is het er niet.

Maar als jij een raar geluid hoor. We irritant ja. Vindt sowieso wel de wereld geluiden overheersend vooral wind en regen.

En soms hoor ik iemand in de buurt lopen. Is hij nog redelijk ver weg.. en soms staat hij ineens voor m’n neus zonder dat ik het gehoord heb.. ook scavs die blijven lopen
Klopt maar als het een flaw in het geluid zelf zit begint dit op den duur wel op te vallen. Zojuist weer een vreemd geluid ontdekt. Dit keer komt het alleen voor als het regent. Dit geluid is precies het geluid van iemand over stenen/gruis loopt. Wederom niemand in de buurt. Toevallig twee potjes na elkaar in de regen en viel mij vrijwel direct op dat het geluidje weer aanwezig was. Vrij irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:37
kilo90 schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 14:13:
Heb geforce 2070s.
De FoV aanpassen is gebugd, dus dat zou ik niet doen!

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xant0r
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-08 09:00
biggydeen2 schreef op zondag 2 februari 2020 @ 12:57:
Ik begin me steeds meer te ergeren aan een bepaald geluid in Tarkov. En dan met name een heel specifiek geluid. Geen idee of andere mensen dit ook horen. Bij mij speelt het op de map customs. Overigens de enige map die ik tot nu toe speel dus geen idee of het ook op andere maps voorkomt.

Het lijkt alleen voor te komen als ik buiten loop. Ik hoor constant in mijn rechteroor een zacht geluid alsof iemand in de verte over hout loopt. In het begin dacht ik steeds dat er iemand in de buurt was. Dus voorzichtig voortbewegen etc. Maar op een gegevens moment begon het mij op te vallen en nu horen in het bijna continue. Vooral als ik zelf niet beweeg en mij focus op het geluid.

Het is nu een standaard geluidje geworden wat mij continue opvalt. Het is enorm storend omdat het net lijkt alsof er iemand loopt terwijl dat niet zo is...

Komt dit iemand bekend voor?

P.s. ik heb een redelijke goede non-gamer headset met nadruk op wat minder bass en zeer gedetailleerd geluid. Beyerdynamic DT880 Pro
Hoor je dat overal of vooral in dorms? Het kan best zijn dat je de lampen hoort die aan flarden zijn geschoten, heeft mij in begin ook best wel paranoïde gemaakt :D. Factory heeft daar ook last van in de office area.

Wellicht een in-game headsetje dragen, of veranderen van headset in-game. De één klinkt veel harder dan de ander, vooral de GSSh-01 is echt een waardeloze headset als je een klein beetje van rust houdt. Niet alleen is alles om je heen vrij luid, maar ook de sounds die je zelf maakt hoor je erg hard. Het heeft ook zo zijn voordelen natuurlijk, want je kunt andere ook goed horen maar feit dat je je eigen geluiden zo hard hoort stoort mij (vooral eigen voetstappen en geluid van draaien (swivel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invine
Xant0r schreef op zondag 2 februari 2020 @ 19:29:
[...]

Hoor je dat overal of vooral in dorms? Het kan best zijn dat je de lampen hoort die aan flarden zijn geschoten, heeft mij in begin ook best wel paranoïde gemaakt :D. Factory heeft daar ook last van in de office area.

Wellicht een in-game headsetje dragen, of veranderen van headset in-game. De één klinkt veel harder dan de ander, vooral de GSSh-01 is echt een waardeloze headset als je een klein beetje van rust houdt. Niet alleen is alles om je heen vrij luid, maar ook de sounds die je zelf maakt hoor je erg hard. Het heeft ook zo zijn voordelen natuurlijk, want je kunt andere ook goed horen maar feit dat je je eigen geluiden zo hard hoort stoort mij (vooral eigen voetstappen en geluid van draaien (swivel).
Ik dacht dat mijn geluid bugged was toen ik die GSSh-01 voor het eerst op mijn hoofd had :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:33
Ik ben een nieuwe Tarkov speler,(level 8 ) voornamelijk Customs met mijn PMC en scav vind ik interchange wel erg vermakelijk, echter bij het extraction point zit tegenwoordig altijd wel iemand te Campen...heel irritant. Veder dan dit. Echt een top spel. Spanning en sensatie. Ga ik het redden? Ga ik schieten? Zag hij mij? Waar komen die kogels vandaan? Etc. :D

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korkss
Paar heerlijke runs gehad, weaponscase gevonden en wat leipe wapens. Mocht vandaag niet klagen. Morgen maar weer eens verder met deze heerlijke game :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrNobody28
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 06-12-2023
Sinds een week of twee ook deze game aan het spelen. Vindt het erg tof, zelfs zo tof dat mijn verslaving GTA V RP er onder leid :P . Die game al even niet meer aangeraakt.

Misschien een tip voor als mensen samen spelen om je team mate niet te team killen, koop een bijv. rode armband (800? Roubles) met je hele team. Zo herken je elkaar een stuk sneller.

Verder vind ik de kleine mosin inf. een hele chille gun en de SKS.
Redelijk wat game kennis gegrind de afgelopen dagen, de map customs ken ik nu zo goed als van buiten. Binnenkort een andere map gaan leren en dan wat kennis op doen over de bullets en weapon builds.

Makkelijke app voor tijdens het spelen is Battle Buddy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FixDeluxe
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 28-08 22:13
Heb het spel ook gister gekocht en even kunnen spelen.
werk overdag maar zit de hele dag al te wachten tot ik vanavond weer kan beginnen.

Vind het idee van het spel echt geniaal en ook een verslavende drang om er mee bezig te willen.
merkte gister wel dat ik echt de map moest gaan leren kennen dus begin gewoon met customs in offline modus en wanneer het kan gewoon als scav.

heb nog wel het gevoel dat ondanks mijn meer dan prima PC het beeld niet zo smooth is als mogelijk (niet de 120 fps of meer aantik) dus hier moet ik nog even iets op vinden.

edit: heb hem eens voorbij zien komen, maar wat is hier de leuke / goede Nederlandse discord server?

[ Voor 8% gewijzigd door FixDeluxe op 05-02-2020 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

Laatste dagen doe ik met m’n scav op reverse spelen. Om de map te leren.. echt wat een loot je soms meeneemt daar, WoW.. die raiders zijn goed gegeared.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korkss
Nickrsd schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 17:37:
Laatste dagen doe ik met m’n scav op reverse spelen. Om de map te leren.. echt wat een loot je soms meeneemt daar, WoW.. die raiders zijn goed gegeared.
Reserve is best makkelijk te leren. Als scav helemaal omdat je meerdere extract opties hebt. Als PMC zit je met veel beperkingen daar.
Ik vind het een hele leuke map ook, maar ga zo vaak dood en heb dan geen idee hoe of van waar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FixDeluxe
Ik ben wel even benieuwd, wat zijn de fps die jullie halen tijdens het spelen?
Heb wat betreft mijn pc toch wel ergens het beste van het beste.
maar haal bij lange na geen constante 120 fps.

Is dit ook amper mogelijk of zijn er dingen die ik kan veranderen om dit toch voor mekaar te krijgen.
Heb namelijk zo af een toe toch ook wel last van een frame drop.
(wat me doet denken dat er iets of iemand in de buurt zit :') )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

Ja fps is Weleen dingetje. Dat is nog verreweg van optimaal. Zelf zit ik rond de 60/80 met drops naar 40/50ofzo.. en pieken tot 120. Haha ik zoek wel is op hoe streamers hun settings hebben. En dat speel ik ook.. op 1080p btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korkss
FixDeluxe schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 09:29:
Ik ben wel even benieuwd, wat zijn de fps die jullie halen tijdens het spelen?
Heb wat betreft mijn pc toch wel ergens het beste van het beste.
maar haal bij lange na geen constante 120 fps.

Is dit ook amper mogelijk of zijn er dingen die ik kan veranderen om dit toch voor mekaar te krijgen.
Heb namelijk zo af een toe toch ook wel last van een frame drop.
(wat me doet denken dat er iets of iemand in de buurt zit :') )
Fps in deze game is zo bizar, ene keer zit je op 130, loop je 10 meter verder en je zit op 65 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FixDeluxe
Korkss schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 09:57:
[...]

Fps in deze game is zo bizar, ene keer zit je op 130, loop je 10 meter verder en je zit op 65 ofzo.
Het heeft dus eerder met het spel dan met mijn pc te maken merk ik :)
dan weet ik voldoende, hoef ik me daar geen zorgen over te maken.
zit vaak wel tussen de 90 en 120 maar dacht dat ik toch wel min 120 zou moeten halen altijd.

Gister voor de 2e dag gespeeld en 2x als scav met een paar (voor mij) leuke wapens terug gekomen.
nog wel last van Gearfear want durf nog niet het echte raiden aan te gaan... ook omdat ik niet weet wat ik wel en niet zou moeten meenemen. maar dat komt wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

@FixDeluxe Verkoop anders gewoon lekker die wapens i.p.v. te laten verstoffen in je stash. Koop er wat simpels voor terug en ga weer terug :) Gearfear kom je wel overheen zodra je genoeg reserves hebt opgebouwd

Default blanke hetero

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FixDeluxe
Ebayzo schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 11:05:
@FixDeluxe Verkoop anders gewoon lekker die wapens i.p.v. te laten verstoffen in je stash. Koop er wat simpels voor terug en ga weer terug :) Gearfear kom je wel overheen zodra je genoeg reserves hebt opgebouwd
zou ik eigenlijk wel moeten doen ja :P
al denk ik dat die "gearfear" meer te maken heeft met het feit dat ik vind dat ik nog niet klaar ben voor online.
maar dan alsnog... kan het beter verkopen en er gewoon easy gear van kopen om daar lekker mee te raiden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
  • Laatst online: 12-09 13:34
Ik heb deze game nog niet gekocht omdat ik niet weet of het wel iets is voor een casual solo player.
Kijk af en toe wel wat streams maar wat ik niet snap :

1. Er is een online en ofline mode ? Of line is om de maps te leren vermoed ik ?
2. Hoe weet je eigenlijk waar de extraction points zijn ? Hebben jullie een tweede monitor open of maps geprint op je desk ?
3. Een scav run is veiliger om de game te leren omdat je spawned met random loot en dus niet veel te verliezen hebt ?
4. Hoe weet je in hemelsnaam wie een scav of pmc is als je ze tegen komt en klopt het dat er meerdere players scavs in 1 map kunnen zijn ?
5. Klopt het dat er belasting bij de aanschafprijs komt ? 21%

FUMES et CARNES

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• invine
Iusedto schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 12:13:
Ik heb deze game nog niet gekocht omdat ik niet weet of het wel iets is voor een casual solo player.
Kijk af en toe wel wat streams maar wat ik niet snap :

1. Er is een online en ofline mode ? Of line is om de maps te leren vermoed ik ?
2. Hoe weet je eigenlijk waar de extraction points zijn ? Hebben jullie een tweede monitor open of maps geprint op je desk ?
3. Een scav run is veiliger om de game te leren omdat je spawned met random loot en dus niet veel te verliezen hebt ?
4. Hoe weet je in hemelsnaam wie een scav of pmc is als je ze tegen komt en klopt het dat er meerdere players scavs in 1 map kunnen zijn ?
5. Klopt het dat er belasting bij de aanschafprijs komt ? 21%
1. Offline is om de map te verkennen of je aim te oefenen. Je hebt dan niks te verliezen (ook niet als je dood gaat). Online is waar het spel echt te spelen is en waar je dus ook loot verzameld.

2. Je krijgt altijd te zien welke extraction points voor jou beschikbaar zijn. Dan kan je inderdaad een map op een tweede scherm, laptop, tablet, telefoon of geprint naast je hebben liggen om te zien waar ze precies zijn. Ik heb het meestal op mijn telefoon open staan bij gebrek aan een tweede scherm.

3. Klopt, maar de loot die je verzameld als een SCAV mag je houden! Dus als je als SCAV spawned en je hebt toevallig goeie loot gekregen (is altijd random!) of gevonden dan moet je ook ectracten!

4. NPC Scavs praten ingame (die hoor je dus gewoon wat in het russisch zeggen), spelers hoor je niet praten. Of zoals ik het altijd doe: op alles schieten wat beweegt >:)

5. Klopt, die goedkoopste versie is ongeveer €42,50 met belasting. Valt wel mee. Er zit geen refund optie op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
invine schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 12:22:
[...]

1. Offline is om de map te verkennen of je aim te oefenen. Je hebt dan niks te verliezen (ook niet als je dood gaat). Online is waar het spel echt te spelen is en waar je dus ook loot verzameld.
2. Je krijgt altijd te zien welke extraction points voor jou beschikbaar zijn. Dan kan je inderdaad een map op een tweede scherm, laptop, tablet, telefoon of geprint naast je hebben liggen om te zien waar ze precies zijn. Ik heb het meestal op mijn telefoon open staan bij gebrek aan een tweede scherm.
3. Klopt, maar de loot die je verzameld als een SCAV mag je houden! Dus als je als SCAV spawned en je hebt toevallig goeie loot gekregen (is altijd random!) of gevonden dan moet je ook ectracten!
4. NPC Scavs praten ingame (die hoor je dus gewoon wat in het russisch zeggen), spelers hoor je niet praten. Of zoals ik het altijd doe: op alles schieten wat beweegt >:)
5. Klopt, die goedkoopste versie is ongeveer €42,50 met belasting. Valt wel mee. Er zit geen refund optie op.
Thanks voor de info ! :)
Hier heb ik heel veel aan.

Nog 1 laatste vraag : Is het handig om een pakket te kopen waarmee je de Traders op good standing heb staan zoals de Prepare for Escape versie ? Of is de rep grind goed te doen ?

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Iusedto schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 12:25:
[...]

Nog 1 laatste vraag : Is het handig om een pakket te kopen waarmee je de Traders op good standing heb staan zoals de Prepare for Escape versie ? Of is de rep grind goed te doen ?
Probeer het eerst, upgraden kan je altijd nog achteraf.

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invine
Iusedto schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 12:25:
[...]

Je moet de game toch eerst leren, gewoon de goedkoopste kopen. Je kan altijd upgraden naar een duurdere versie als je dat graag zou willen. (geen idee hoe het dan zit met de belasting).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korkss
Dat reserve ik word gek, elke keer als die raiders spawnen dan ga ik dood. Krijg het niet voor elkaar er 1 te killen. Ook word ik vaak gekilled door pmc’s en heb ik echt geen idee waarvandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
invine schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 12:26:
[...]

Je moet de game toch eerst leren, gewoon de goedkoopste kopen. Je kan altijd upgraden naar een duurdere versie als je dat graag zou willen. (geen idee hoe het dan zit met de belasting).
Zal wel dubbele belasting zijn, daarom vroeg ik het me ook af.
Ga vanavond wel de beslissing nemen. Ja of nee en dan welk pakket.

Aan de ene kant wil ik de game wel spelen maar aan de andere kant weet ik niet of ik misschien (te) gefrustreerd ga raken. Beetje Dark Souls gevoel van vroeger zeg maar :)

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
Gewoon lekker spelen, ik moet wel zeggen dat solo het spel wel 10x zo zwaar is. Ik had het geluk dat ik al een maat had die het al best lang speelde. Loop ook voorzichtig, nooit rennen (tenzij je voor je kop word geschoten). Blijf in bosjes, probeer in het begin vooral de "edge of the map" te knuffelen. Dan hou je een beter overzicht hoe, wat, waar.

Op dit moment speel ik ook heel specifiek SCAV op interchange om het level te verkennen, ga ik dood, no worries, overleef ik, top! Geld erbij, zo moet je, in mijn beleving ook in het begin gewoon spelen. Tevens zou ik de map Customs als eerste aanraden, deze map is redelijk overzichtelijk.

[ Voor 29% gewijzigd door Goldman op 06-02-2020 13:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heyman
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15:31
invine schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 12:22:
[...]

Met je andere punten volledig eens, maar met deze helaas niet. Ook als speler Scav kan je gewoon praten (durk op F1 voor iets randoms). Gebruik ik zelf als speler Scav erg vaak om op die manier mensen uit de tent te lokken :) en omdat het gewoon grappig klinkt :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• invine
Heyman schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 13:53:
[...]

Met je andere punten volledig eens, maar met deze helaas niet. Ook als speler Scav kan je gewoon praten (durk op F1 voor iets randoms). Gebruik ik zelf als speler Scav erg vaak om op die manier mensen uit de tent te lokken :) en omdat het gewoon grappig klinkt :P
Oh dat wist ik niet dat is wel een leuke >:) Ik ben zelf ook pas afgelopen weekend begonnen dus moet nog veel leren ;)

Als ik zelf een SCAV speel probeer ik niet altijd npc SCAV's af te schieten, soms zijn ze handig om te zien waar spelers zitten :)

[ Voor 11% gewijzigd door invine op 06-02-2020 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
Ik probeer "mijn" Scavs altijd als laatste of helemaal niet neer te maaien, ze zijn verdomd handig, het opsporen van andere spelers en/of als bullet sponge functioneren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
Speel nu al een klein maandje Tarkov maar speel maar heel sporadisch.
Maar heb toch wel wat vragen ivm guns & ammo.

Ik ben nog altijd maar level 4 dus koop mijn guns via traders.
Maar als ik een gun koop, hoe kies ik dan snel de beschikbare ammo?
Moet vaak zolang zoeken voor het geschikte ammo. Is hier een speciale zoekfunctie voor of is het echt beetje van buiten leren & wiki sites raadplegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
frye schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 09:23:
Speel nu al een klein maandje Tarkov maar speel maar heel sporadisch.
Maar heb toch wel wat vragen ivm guns & ammo.

Ik ben nog altijd maar level 4 dus koop mijn guns via traders.
Maar als ik een gun koop, hoe kies ik dan snel de beschikbare ammo?
Moet vaak zolang zoeken voor het geschikte ammo. Is hier een speciale zoekfunctie voor of is het echt beetje van buiten leren & wiki sites raadplegen?
Gebruik de LINKED SEARCH optie op het wapen, of een magazijn dat erbij hoort. Dan aan de linkerkant van de flea market kan je met filters zoeken naar ammo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korkss
brtk schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 09:45:
[...]

Gebruik de LINKED SEARCH optie op het wapen, of een magazijn dat erbij hoort. Dan aan de linkerkant van de flea market kan je met filters zoeken naar ammo.
Hij is pas level 4 :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 10:02
Ik zit weer enorm ver end-game en daarmee is 80% van de lol eigenlijk weer weg.
Ik kom om in de gear en het geld, zo'n beetje alle (leuke) quests zijn klaar en ik heb een KD boven de 8.0 en een Survival rate van ongeveer 50%.

Het voelt, zeker met de influx van nieuwe spelers, alsof je een grote pestkop bent die met groot gemak door hele groepen noobies heen slacht omdat zij vooral nog bezig zijn met het ontdekken van hoe het spel werkt. Ik zit eraan te denken om voor mezelf maar een hardwipe te doen door mijn account te resetten, misschien dat dat de lol weer een beetje terughaalt.

Ik zit me ook echt ENORM te ergeren aan de kortere raid timers.

30 minuten op Labs, customs, woods is echt VEEL te weinig.
Ook vind ik nog steeds dat het erg veel lagt. Het is tijden echt perfect geweest, maar ik heb nu zelfs met deze maatregelen erg vaak last van scavs en players die een volle seconde na de hit pas dood neervallen.

[ Voor 22% gewijzigd door DutchManticore op 07-02-2020 10:08 ]

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
DutchManticore schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 10:07:
Ik zit weer enorm ver end-game en daarmee is 80% van de lol eigenlijk weer weg.
Ik kom om in de gear en het geld, zo'n beetje alle (leuke) quests zijn klaar en ik heb een KD boven de 8.0 en een Survival rate van ongeveer 50%.

Het voelt, zeker met de influx van nieuwe spelers, alsof je een grote pestkop bent die met groot gemak door hele groepen noobies heen slacht omdat zij vooral nog bezig zijn met het ontdekken van hoe het spel werkt. Ik zit eraan te denken om voor mezelf maar een hardwipe te doen door mijn account te resetten, misschien dat dat de lol weer een beetje terughaalt.

Ik zit me ook echt ENORM te ergeren aan de kortere raid timers.

30 minuten op Labs, customs, woods is echt VEEL te weinig.
Ook vind ik nog steeds dat het erg veel lagt. Het is tijden echt perfect geweest, maar ik heb nu zelfs met deze maatregelen erg vaak last van scavs en players die een volle seconde na de hit pas dood neervallen.
Zeker te begrijpen, dat je nu minder hebt te doen. Ik kan mij herinneren dat ze ook de community soort van willen splitsen. Dat je een PMC hebt die nooit gewiped wordt, of dat je een PMC hebt die om de zoveel maanden wordt gewiped (niet dat jouw probleem hiermee wordt verholpen).

De korte raid timers zijn inderdaad erg slecht. Ik spawn regelmatig in een raid als Scav waarbij je nog 8 minuten hebt om te ontsnappen. Je loopt heel even rond en je moet ook al weer weg anders redt je het niet om te extracten. Werd laatst ook nog geraakt in m'n been, toen maar gelijk gestopt, want zelfs met Painkillers en blijven rennen redde ik het niet meer. Bij sommige mappen is 10-15 minuten extra tijd erg aanzienlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loewie1984
Ik zit er aan te denken om het spel niet meer te spelen omdat ik niet om kan gaan met de spanning.
Als ik rondloop voel ik me niet relaxed, als ik beschoten word schrik ik me lichamelijk helemaal een hoedje.

Kan niet goed zijn voor mijn lichaam.

Een duel verliezen waarbij je tegenstander in het zicht hebt, heb ik geen moeite mee. Maar juist gekilled worden op afstand, flir of suppressed sniper zijn echt killing voor mij.

Vind het een ontzettend tof spel, ben opzich van mijn gear fear af, maar voel me momenteel niet lekker genoeg om het spel zonder relatieve angst te spelen, en het gekke is dat ik niet weet hoe ik er vanaf kom.

Het is maar een game, het zijn maar pixels, en bijv. bij BF5 heb ik zoiets helemaal niet, maar kan er helaas gewoon niet mee overweg.

Dan maar YT lurken, shroud, pestilly, general sam, aquafps, tarkov brengt nog genoeg vermaak.

discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brtk
Ach gerrum, inderdaad :). Dan nog even doorspelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
Dit is bij mij nou net de reden dat ik het wil blijven spelen :). Nog nooit eerder zo'n intens gevoel gehad bij een game.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eMKa
  • Niet online
brtk schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 13:57:
[...]

Dit is bij mij nou net de reden dat ik het wil blijven spelen :). Nog nooit eerder zo'n intens gevoel gehad bij een game.
PUBG geeft mij hetzelfde gevoel. Het is natuurlijk net even anders omdat je niet met gear fear zit, maar gear fear moet je sowieso niet hebben! Als je jouw spulletjes te kostbaar vindt raad ik het aan dit te verkopen en er meer standaard spul voor te kopen waar je niet de 'fear' bij hebt. Stapje voor stapje betere gear equipen en zo kom je er wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brtk
eMKa schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 14:29:
[...]

PUBG geeft mij hetzelfde gevoel. Het is natuurlijk net even anders omdat je niet met gear fear zit, maar gear fear moet je sowieso niet hebben! Als je jouw spulletjes te kostbaar vindt raad ik het aan dit te verkopen en er meer standaard spul voor te kopen waar je niet de 'fear' bij hebt. Stapje voor stapje betere gear equipen en zo kom je er wel.
Heb al een aardige stash en bankrekening, al te bang om spullen kwijt te raken ben ik niet meer, bij mij zit de fear meer in de actie, het sluipen, het geluid, de onzekerheid etc etc.
PUBG heb ik ook heel veel en met veel plezier gespeeld, maar sinds ik Tarkov speel heb ik PUBG niet eens meer opgestart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korkss
brtk schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 15:36:
[...]

Heb al een aardige stash en bankrekening, al te bang om spullen kwijt te raken ben ik niet meer, bij mij zit de fear meer in de actie, het sluipen, het geluid, de onzekerheid etc etc.
PUBG heb ik ook heel veel en met veel plezier gespeeld, maar sinds ik Tarkov speel heb ik PUBG niet eens meer opgestart.
Herkenbaar, pubg laatst nog even opgestart voor de nieuwe map. Maar na 3 potjes weer uitgezet.
Heb wel de laatste dagen dat niks me meer lukt in Tarkov. Echt heel kut, voor miljoenen zien verdwijnen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
Iemand nog tips om het een beetje vloeiender te laten lopen?
Specs:
- Ryzen 5 3600
- 16GB Ram
- GTX 1060 6GB
- 1080p resolutie

Voorbeeld de map Customs.
Als ik offline test en wat met de gfx settings speel haal om en bij de 90-100fps.
Vanaf het moment dat ik "online" ga loopt het allemaal wat stroever. Dan haal ik 50-60 fps en dropt hij regelmatig naar 40. Soms krijg ik ook zo'n stuttering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

@frye die stutter zit ook in het spel zelf. Scav spawn geeft ook een stutter.

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
Ebayzo schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 15:51:
@frye die stutter zit ook in het spel zelf. Scav spawn geeft ook een stutter.
Maar het verschil tussen offline fps & online fps zou toch niet zo veel mogen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xant0r
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-08 09:00
frye schreef op zondag 9 februari 2020 @ 13:14:
[...]

Maar het verschil tussen offline fps & online fps zou toch niet zo veel mogen zijn?
Character models nemen waarschijnlijk gewoon heel veel resources in. Offline heb je geen andere PMCs.
Zet voor de grap maar even wat meer scavs aan of scav horde, dan zul je ook vaarwel tegen je ~100fps zeggen.

In CSGO is dit exact hetzelfde, als ik alleen rondloop op Dust2 heb ik 500fps...add ik een paar bots dan is mijn 500 fps ook weg. (y)

Wat betreft de stutters, praktisch iedereen ervaart dit en helaas is er geen fix voor... Er zijn tijden geweest waar de stutters een heel stuk minder was en/of zelfs zo goed als weg, er is dus nog hoop. Hoop alleen wel dat een degelijke fix of optimization patch vrij snel gaat komen voordat we weer 10 nieuwe wapens krijgen en potentieel wapenskins....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

Die performance issues heeft iedereen. Het spel is nog verreweg van optimaal. Probeer je er nu niet op blind te staren dat het niet lekker loopt, erg vervelend maar iedereen heeft het.

Of je moet een monster pc hebben zoals sommige streamers met een i9 en 2080ti oid.

Ik speel met een i5 6600 en 1080 op 1080p, het gaat redelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korkss
Nickrsd schreef op zondag 9 februari 2020 @ 15:55:
Die performance issues heeft iedereen. Het spel is nog verreweg van optimaal. Probeer je er nu niet op blind te staren dat het niet lekker loopt, erg vervelend maar iedereen heeft het.

Of je moet een monster pc hebben zoals sommige streamers met een i9 en 2080ti oid.

Ik kan je vertellen dat zelfs met een i9 en een 2080ti je stutters etc hebt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-09 08:55
Ik vraag me af of dit spel iets voor mij is. Is teamchat hier echt een must of kan ik dit spel ook perfect solo spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMKa
  • Niet online
Tomski1986 schreef op zondag 9 februari 2020 @ 22:28:
Ik vraag me af of dit spel iets voor mij is. Is teamchat hier echt een must of kan ik dit spel ook perfect solo spelen?
Je kan het perfect solo spelen. Er is alleen geen optie zoals bij PUBG dat je alleen maar matched tegen solo spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggydeen2
Nickrsd schreef op zondag 9 februari 2020 @ 15:55:

Ik heb nergens last van hoor. Geen stutters, framedrops etc. Zit op een 100fps avg. Op customs. Speel op 1440p high+ streaming textures.

Wat voor mijn de oplossing was een cpu upgrade (i5 9600k) + OC naar 5ghz en sneller geheugen. Je kunt vrij snel zien of je cpu en mem het probleem is door je gpu gebruik te bekijken. Zit je gpu onder de 100% heb je een bottleneck.

P.s. speel met een RTX2070super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korkss
biggydeen2 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 10:55:
[...]

Ik heb nergens last van hoor. Geen stutters, framedrops etc. Zit op een 100fps avg. Op customs. Speel op 1440p high+ streaming textures.

Wat voor mijn de oplossing was een cpu upgrade (i5 9600k) + OC naar 5ghz en sneller geheugen. Je kunt vrij snel zien of je cpu en mem het probleem is door je gpu gebruik te bekijken. Zit je gpu onder de 100% heb je een bottleneck.

P.s. speel met een RTX2070super
Met welk programma meet jij deze dingen? Ben wel eens benieuwd naar mijn performance, maar geen idee hoe dit te meten.
Weet wel dat mn cpu en geheugen beetje outdated zijn, maar ook hier zou het niet moeten bottlenecken in mijn beleving.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• biggydeen2
Korkss schreef op maandag 10 februari 2020 @ 11:44:
[...]

Met welk programma meet jij deze dingen? Ben wel eens benieuwd naar mijn performance, maar geen idee hoe dit te meten.
Weet wel dat mn cpu en geheugen beetje outdated zijn, maar ook hier zou het niet moeten bottlenecken in mijn beleving.
Je kunt met MSI afterburner je gpu gebruik zien. Even alt tab tijdens het gamen, of ingame fps en gpu gebruik tonen via RTSS.

Mijn gpu gebruik was eerst 50% (40-60 fps). Na upgrade cpu plus OC zat ik op 80% GPU ( 80-120 fps. En na upgrade van ddr4 2133 naar 3200 mhz zit ik op 99% gpu (90-140 fps). Mijn cpu en mem waren blijkbaar een grote bottleneck.

Ook andere games spelen nu een stuk beter. Had ik ook niet verwacht gezien op 1440p over het algemeen de gpu een bottleneck is. Daarnaast zat mijn cpu nooit boven de 70-80% gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P33R
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-05 14:13
ik heb een i7-4770k 1600mhz mem maar mijn 2070 draait gewoon op 100% hoor ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• biggydeen2
P33R schreef op maandag 10 februari 2020 @ 12:15:
ik heb een i7-4770k 1600mhz mem maar mijn 2070 draait gewoon op 100% hoor ;)
Dat zegt niet zoveel zonder vermelding van de resolutie waar je op speelt :) op1440p zou me dat verbazen maar op 1080p niet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P33R
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-05 14:13
ah ja 1440 ook hier natuurlijk anders had ik de vergelijking niet gemaakt ;)
Pagina: 1 ... 9 ... 25 Laatste