Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Nickrsd
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 23:46

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Zal het is proberen! Heb wel een aantal adar’s liggen

• MetalD
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 20:32
Intussen gekocht en geprobeerd.. Eerst een paar potjes offline en meteen een "how fuck" gevoel. Dit is wel echt iets anders. Paar online scav runs, eenmaal ontsnapt met wat interessante loot. Voor een online run met mijn PMC ben ik nog niet gegaan... Wil eerst nog wat meer gevoel krijgen voordat ik mijn beperkte gear op het spel zet. Als er iemand interesse heeft om eens samen te spelen, DM me maar... Ben zeker geïnteresseerd!

• loewie1984
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 22:14

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Of kom gewoon op discord

discogs

• Exspire
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 07-01 13:26
Gisteren scav run op Reserve nadat m'n teammate me per ongeluk team killde in PMC run, goed resultaat https://www.twitch.tv/videos/532031663

http://twitch.tv/theviewingexperience

• Iusedto
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 22-01 19:45
Is deze game nu ook wat voor een solo, casual (werk/gezin) gamer ?

Weet namelijk niet echt wat ik me van deze game moet voorstellen.

FUMES et CARNES

• Exspire
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 07-01 13:26
@Iusedto Je kan deze game zeker als casual spelen, alleen zal je progressie qua levels/quests wat minder vlot gaan. De gameplay is hardcore maar dit betekent niet dat je de game niet kan spelen als casual met minder uren per week.

http://twitch.tv/theviewingexperience

• Tchite
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 21:13
MetalD schreef op maandag 6 januari 2020 @ 19:00:
Intussen gekocht en geprobeerd.. Eerst een paar potjes offline en meteen een "how fuck" gevoel. Dit is wel echt iets anders. Paar online scav runs, eenmaal ontsnapt met wat interessante loot. Voor een online run met mijn PMC ben ik nog niet gegaan... Wil eerst nog wat meer gevoel krijgen voordat ik mijn beperkte gear op het spel zet. Als er iemand interesse heeft om eens samen te spelen, DM me maar... Ben zeker geïnteresseerd!
Mij is het niet gelukt, kan je soms een screentje posten van de mods?

• MetalD
  • Laatst online: 20:32
Moet toegeven dat ik discord nog nooit gebruikt heb, herken alleen de naam :)

• PhrancK
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 15-01 17:01
hier sinds een weekje ook begonnne met Tarkov, Helemaal fan tot nu toe (met ook een hoop frustratie :) ). Ben nu lvl6 dus redelijk noob nog.

Ook eea al gelezen, speel nu mn Customs met pistols of basic loot/guns gevonden van scavs.
Echter, kom nu op het punt wat meer met betere guns dan pistols en gevonden guns wil gaan gebruiken. Lees dat SKS een goede gun is om te starten, echter wat raden jullie aan om te kopen en gebruiken? Liefst een automatic gun, die cheap is maar goed is en welke ammo? Enige voorkeuren/aanraders vanuit hier?

• Devilscomrade
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 07:24
PhrancK schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 10:16:
hier sinds een weekje ook begonnne met Tarkov, Helemaal fan tot nu toe (met ook een hoop frustratie :) ). Ben nu lvl6 dus redelijk noob nog.

Ook eea al gelezen, speel nu mn Customs met pistols of basic loot/guns gevonden van scavs.
Echter, kom nu op het punt wat meer met betere guns dan pistols en gevonden guns wil gaan gebruiken. Lees dat SKS een goede gun is om te starten, echter wat raden jullie aan om te kopen en gebruiken? Liefst een automatic gun, die cheap is maar goed is en welke ammo? Enige voorkeuren/aanraders vanuit hier?
SKS is goed door de grootte van de kogel, prijs van het wapen en prijs van de ammo. 7.62 is no joke.

Als je wat meer te besteden hebt is een AK74-* met 5.45 BT rounds goed. Hiermee kan je 90% van de huidige spelers uitschakelen. PP zou als budget round ook nog kunnen voldoen.

• Oxigeon
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 22-01 09:11

Oxigeon

En zo is dat!

Devilscomrade schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 10:44:
[...]

SKS is goed door de grootte van de kogel, prijs van het wapen en prijs van de ammo. 7.62 is no joke.

Als je wat meer te besteden hebt is een AK74-* met 5.45 BT rounds goed. Hiermee kan je 90% van de huidige spelers uitschakelen. PP zou als budget round ook nog kunnen voldoen.
Ik heb de game zelf niet. Ik denk dat hij net niet lekker draait op mijn laptop. Maar was gisteren een stream aan het kijken op Twitch en daar werd gezegd dat de AK47 een enorme recoil had. En persoonlijk zag ik toen geschoten werd de gun ook enorm omhoog gaan.

Misschien eens een keertje kijken of ik met de inloggegevens van een vriend even kan kijken of de game draait. Als ik dan inlog als Scav kan ik zijn spulen ook niet verzieken :P

EDIT: Excuses, ik las verkeerd. je hebt dus de AK47 en de AK74

Oxigeon wijzigde deze reactie 08-01-2020 11:00 (3%)

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• Devilscomrade
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 07:24
Oxigeon schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 10:49:
[...]

EDIT: Excuses, ik las verkeerd. je hebt dus de AK47 en de AK74
Yup, je hebt 7.62 AKs en 5.45. De 5.45 versies kan je redelijk laag in recoil brengen.

• brtk
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 07:34
Vet, die full auto attachment voor mijn ADAR's, bedankt!

• BvZwolle
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 22-01 09:10
Waar kopen jullie de game en is het te doen om alleen het 'basis'pakket te nemen?

• Nickrsd

Nickrsd

ik vind dat je zeker voldoende heb als je de standard neemt. Ikzelf heb de EOD versie vanwege de grotere starters stash. Toen waren er nog er geen weapon/ items cases dus zat je zo vol als je alle rommel bewaard. Dat vind ik het grooteste voordeel van EOD> standard. en waarschijnlijk kan je later je stash vergroten ingame.

• rolandos582
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 23:41
Nickrsd schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 16:22:
ik vind dat je zeker voldoende heb als je de standard neemt. Ikzelf heb de EOD versie vanwege de grotere starters stash. Toen waren er nog er geen weapon/ items cases dus zat je zo vol als je alle rommel bewaard. Dat vind ik het grooteste voordeel van EOD> standard. en waarschijnlijk kan je later je stash vergroten ingame.
Die mogelijkheid is er nu al reeds, via de hideout kun je je stash upgraden.

Heb zelf EOD omdat het destijds nodig was om in de closed alpha te komen. En het ook wel handig is om season passes etc. te krijgen.

Bovendien krijg je met EOD ook een betere christmas gift :P
Mocht je low on cash zijn en low level. Reset je account, elke 2 weken kan dit dacht ik. Even alles verkopen, via een vriend overtraden. Account reset en terug traden en voila. Gamma is toch weer 1.4m + andere dingen

Huidige setup I7 5960x @ 4.6Ghz - MSI X99A Godlike - 2x MSI GTX 980 @1550mhz - Main OS : Intel 750 SSD 400GB - Game OS : Samsung 850EVO 1TB - 32GB Corsair Dominator Platinum -Custom loop - CaseLabs SMA8 - Corsair RM1000I -2x ASUS RoG Swift

• biggydeen2
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 22-01 18:22
Zijn er ook tweakers met performance problemen? EFT loopt echt bagger op mijn vrij deftige pc (2070 super) met alles op medium. Ik haal de 60 fps niet eens op 1440p.

• loewie1984

loewie1984

Kan vanavond even voor je kijken, ik heb sinds gister een 5700XT en had alles op ultra gezet, naderhand teruggegaan naar high maar moet de settings eens bekijken. Ik game ook op 1440p

discogs

• Xant0r
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 22-01 18:30
biggydeen2 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 08:09:
Zijn er ook tweakers met performance problemen? EFT loopt echt bagger op mijn vrij deftige pc (2070 super) met alles op medium. Ik haal de 60 fps niet eens op 1440p.
Het lijkt per map te verschillen en ook per dag....(servers lijken soms ook echt bagger te draaien).
Reserve draait hier namelijk ook bagger. Kan daar geen goede scopes gebruiken zonder dat mijn fps halveert bijna. :/

Sowieso draait EFT niet helemaal optimaal, laten we maar niet beginnen over de stutters die dit spel met zich meebrengt. Gisteren meer geheugen gehaald, omdat 8GB anno 2020 wel karig is. Het spel zelf is iets vloeiender in de zin dat mn geheugen niet steeds gewiped hoeft te worden maar de stutters zijn nog altijd aanwezig. Je ziet dat euvel ook bij streamers, is dus gewoon iets in de game en niet zo zeer hardware.

Volgens mij is de UI op 1440p ook niet heel goed,althans dat heb ik vaker voorbij zien komen als klacht.

• fevo-1190
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 22:22
In een shoot gevecht daal mijn fps ook hevig.
Vind het nog niet echt lekker spelen hoor.

Fps drops verpesten wel beetje het plezier in het spel.

• RedHat
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 22-01 18:47
Ik heb EFT ook weer opgepakt. 99% van de potjes zijn wel frustrerend. Loot grinden is echt niet meer te doen in deze game. Ben natuurlijk al m'n items kwijt van 2 jaar geleden ofzo.

Het verrotte is dat iedereen bijna Full Decked is en ik daar met m'n 9mm pistooltje aan kom lopen in een PMC run en alles wat je tegenkomt schiet op grote afstand met full auto guns. Echt zo klote, omdat je echt helemaal niets kunt doen 8)7

Als iemand nog wat tips heeft in het begin (Speel alleen Customs om de map wat beter te leren kennen) dan zijn ze van harte welkom. Of een manier om wat meer 'normale' spelers tegen te komen ipv fully decked auto-rifle players die op 300m lazersprayen.

Teleporterende spelers zijn ook reteirritant in deze game.

Maar buiten de ietwat gare matchmaking soms, de 500+ ping spelers die zoveel voordeel hebben omdat de positie blijkbaar niet bepaald wordt op de server maar op de client, is het wel een erg leuk spelletje geworden. Al veel beter dan pak-en-beet 2 jaar geleden toen het door desync helemaal onspeelbaar was.

RedHat wijzigde deze reactie 09-01-2020 21:38 (21%)

Diablo3 BattleTag: RedHat#2846
Mijn Diablo 3 Monk Season 16

• brtk
Voor de mensen met een Nvidia kaart; bij mij heeft het deinstalleren van Geforce Experience weer acceptabele framerates opgeleverd (>70-100 fps). Wellicht een optie om te proberen.

• RedHat
uhhh nvm....

RedHat wijzigde deze reactie 09-01-2020 21:36 (105%)

• loewie1984

loewie1984

EFT is slecht voor je hart, thans dat van mij.

Ging voor het eerst fully equipped een raid in als PMC met armor/ dikke helm en een silenced adar single shot.

SCAV PVE uitgeschakeld totdat ik er 6 tegen kwam die drie tegen drie aan het doen waren. Die even laten uitrazen totdat een iemand ging looten, die een headshot gegeven en gewacht tot de andere wegrende. Vervolgens met het hart in de keel nog een gevecht gehad met een andere scav en wat damage gehad. Adar in de struiken gegooid (insurance) en zsm naar de EP gerend.

En vervolgens een half uur niets meer gedaan om ff de adrenaline te laten zakken.

Pfff wat een game..

discogs

• RedHat
Iemand die mij wat kan uitleggen over de statistieken na een potje?

Ik spawn in (PMC) op Customs. Ik loop een heel klein stukje en ik wordt gelijk beschoten (kon hem niet zien, hij mij wel). Ik loop de bosjes uit om een steen om visual te krijgen en begin op hem te schieten. Ging aardig dacht ik, hij kruipt ineens achter een steen nadat ik hem helemaal kapot had geschoten (voor mijn gevoel) en loop langzaam richting zijn steen en hou druk door af en toe te blijven schieten.

Hij staat op en 1tapt mij.

Statistieken na de game: 7 hits, geen armor, die man was nog helemaal nieuw. Had nergens last van. Interpreteer ik de stats fout of wat is er aan de hand eigenlijk?

Ik heb het idee dat ik alles verkeerd interpreteer. Kan niet geloven dat ik hem daadwerkelijk 7 x geraakt heb (Oke, dat kan ik dan nog wel geloven) maar dat hij daar helemaal geen hinder van ondervind zonder armor.

Zoals ik het lees heb ik hem 7x op z'n lichaam geraakt en had hij geen armor. Wel een echte eindbaas als je met 7 kogelgaten een 1tap kan doen in een animatie, maar dat zal wel niet het geval geweest zijn... Ben benieuwd wat ik over het hoofd zie.

RedHat wijzigde deze reactie 10-01-2020 19:08 (21%)

• Hansvw22
  • Laatst online: 15-01 22:29
Xant0r schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 15:00:
[...]

Het lijkt per map te verschillen en ook per dag....(servers lijken soms ook echt bagger te draaien).
Reserve draait hier namelijk ook bagger. Kan daar geen goede scopes gebruiken zonder dat mijn fps halveert bijna. :/

Sowieso draait EFT niet helemaal optimaal, laten we maar niet beginnen over de stutters die dit spel met zich meebrengt. Gisteren meer geheugen gehaald, omdat 8GB anno 2020 wel karig is. Het spel zelf is iets vloeiender in de zin dat mn geheugen niet steeds gewiped hoeft te worden maar de stutters zijn nog altijd aanwezig. Je ziet dat euvel ook bij streamers, is dus gewoon iets in de game en niet zo zeer hardware.

Volgens mij is de UI op 1440p ook niet heel goed,althans dat heb ik vaker voorbij zien komen als klacht.
biggydeen2 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 08:09:
Tarkov kan niet zo goed overweg met hypertreading. Dit kan je uitzetten. staat in een YouTube filmpje van Tweak. even een .bat maken en je hebt een boost van 20 fps.

Daarnaast is er een microstutter probleem. Dit heeft heeft te maken met high dpi. Er is een filmpje van KSN op YouTube waarin wordt uitgelegd hoe je dit kan oplossen. Dit is relatief makkelijk te doen.

Mochten er vragen zijn stuur me even een PM.

• rolandos582
Hansvw22 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 23:05:
[...]
Tarkov kan niet zo goed overweg met hypertreading. Dit kan je uitzetten. staat in een YouTube filmpje van Tweak. even een .bat maken en je hebt een boost van 20 fps.

Daarnaast is er een microstutter probleem. Dit heeft heeft te maken met high dpi. Er is een filmpje van KSN op YouTube waarin wordt uitgelegd hoe je dit kan oplossen. Dit is relatief makkelijk te doen.

''*0.12 UPDATE*
This fix is no longer needed. With 0.12 BSG implemented this feature into the in game settings - check the box that says "Use physical cores only"

De andere video is van 3 maart 2018. Inmiddels ook alweer 2 jaar oud en niet meer relevant. Maar nice try 8)7

Huidige setup I7 5960x @ 4.6Ghz - MSI X99A Godlike - 2x MSI GTX 980 @1550mhz - Main OS : Intel 750 SSD 400GB - Game OS : Samsung 850EVO 1TB - 32GB Corsair Dominator Platinum -Custom loop - CaseLabs SMA8 - Corsair RM1000I -2x ASUS RoG Swift

• biggydeen2
Ik heb per ongeluk mijn scav backpack naar mn main gezet. nu start ik elke scav ronde zonder backpack, kan ik deze nog terugzetten naar mn scav?

• Hansvw22
Fijn dat ze het hypertreading probleem hebben opgelost.

De vraag is wel hoe het met de micro stutters zit? Want ik lees nog steeds op reddit dat mensen hier hinder van ondervinden, zoals ook hierboven beschreven.

Dus om constructief te zijn en de emoticons daar te laten. Weet jij een oplossen voor onze medetweakers?

• Hansvw22
biggydeen2 schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 08:31:
Ik heb per ongeluk mijn scav backpack naar mn main gezet. nu start ik elke scav ronde zonder backpack, kan ik deze nog terugzetten naar mn scav?
Scav gear is random. Dus de ene keer een mooie backpack de volgende keer een level 3 vest of armored rig.

• Nickrsd

Nickrsd

De uitrusting van een scav waarmee je start is inderdaad totaal random. Dus geen probleem als je na een scav run zoveel mogelijk in je stash opslaat, alleen maar beter zodat je het weer kunt gebruiken.

• biggydeen2
[...]

[...]

Ik gebruik geen HT en heb ook geen microstutters. Alleen een lage FPS. Het is me nu een paar keer opgevallen dat ik altijd lage FPS heb als ik in een groep speel. Maar na een PC reboot en solo kan ik alles weer op high zetten zonder problemen. Dus of het heeft met een groep te maken of met een reboot na een dag werken op de pc.

Vanmorgen solo prima kunnen spelen. Nog even kijken hoe het straks in een groep (2-3 man) gaat..

• Xant0r
RedHat schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 19:02:
Iemand die mij wat kan uitleggen over de statistieken na een potje?

Ik spawn in (PMC) op Customs. Ik loop een heel klein stukje en ik wordt gelijk beschoten (kon hem niet zien, hij mij wel). Ik loop de bosjes uit om een steen om visual te krijgen en begin op hem te schieten. Ging aardig dacht ik, hij kruipt ineens achter een steen nadat ik hem helemaal kapot had geschoten (voor mijn gevoel) en loop langzaam richting zijn steen en hou druk door af en toe te blijven schieten.

Hij staat op en 1tapt mij.

Statistieken na de game: 7 hits, geen armor, die man was nog helemaal nieuw. Had nergens last van. Interpreteer ik de stats fout of wat is er aan de hand eigenlijk?

[Afbeelding]

Ik heb het idee dat ik alles verkeerd interpreteer. Kan niet geloven dat ik hem daadwerkelijk 7 x geraakt heb (Oke, dat kan ik dan nog wel geloven) maar dat hij daar helemaal geen hinder van ondervind zonder armor.

Zoals ik het lees heb ik hem 7x op z'n lichaam geraakt en had hij geen armor. Wel een echte eindbaas als je met 7 kogelgaten een 1tap kan doen in een animatie, maar dat zal wel niet het geval geweest zijn... Ben benieuwd wat ik over het hoofd zie.
Je hebt in totaal 435 health points, kan dus best zijn dat je hem overal geraakt hebt behalve een kritieke plek. Waarschijnlijk alle limbs goed geraakt maar net niet genoeg om te downen. Kogelkeuze kan hier best veel mee te maken hebben al hoewel in dit geval niet zo heel bijzonder is als je amper damage hebt gedaan op de armor zelf. Zuur, maar kan gebeuren.

Het kan ook zo maar zijn dat je aan de lucky kant van het spectrum zit en iemand een 1 tap door zijn helm of visor geeft terwijl de penetration kans bijvoorbeeld heel laag is. Wij zeggen altijd: Tarkov giveth and Tarkov taketh....maar vooral Taketh :+
loewie1984 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 22:58:
EFT is slecht voor je hart, thans dat van mij.

Ging voor het eerst fully equipped een raid in als PMC met armor/ dikke helm en een silenced adar single shot.

SCAV PVE uitgeschakeld totdat ik er 6 tegen kwam die drie tegen drie aan het doen waren. Die even laten uitrazen totdat een iemand ging looten, die een headshot gegeven en gewacht tot de andere wegrende. Vervolgens met het hart in de keel nog een gevecht gehad met een andere scav en wat damage gehad. Adar in de struiken gegooid (insurance) en zsm naar de EP gerend.

En vervolgens een half uur niets meer gedaan om ff de adrenaline te laten zakken.

Pfff wat een game..
En daarom vinden wij EFT zo'n mooi spel :-). Dood = Dood, ook al kan je erna weer opnieuw aankleden en raid in gaan, voor mij voelt het niet als een "respawn".
Hansvw22 schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 08:44:
Fijn dat ze het hypertreading probleem hebben opgelost.

De vraag is wel hoe het met de micro stutters zit? Want ik lees nog steeds op reddit dat mensen hier hinder van ondervinden, zoals ook hierboven beschreven.

Dus om constructief te zijn en de emoticons daar te laten. Weet jij een oplossen voor onze medetweakers?
Nouja microstutters is nogal aan de zachte kant, zeg maar. EFT heeft gewoon stutters van een seconde of meer soms. De één lijkt er meer last van te hebben dan andere, maar feit blijft dat ik het ook gewoon bij grote streamers zie met een beest van een PC. Kortom, ik heb zo'n beetje alles al geprobeerd wat men aanschrijft als mogelijke fix, maar geen van allen verhelpt het echt 100%.
biggydeen2 schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 11:21:
[...]

Ik gebruik geen HT en heb ook geen microstutters. Alleen een lage FPS. Het is me nu een paar keer opgevallen dat ik altijd lage FPS heb als ik in een groep speel. Maar na een PC reboot en solo kan ik alles weer op high zetten zonder problemen. Dus of het heeft met een groep te maken of met een reboot na een dag werken op de pc.

Vanmorgen solo prima kunnen spelen. Nog even kijken hoe het straks in een groep (2-3 man) gaat..
Dit is ook min of meer mijn ervaring, ik speel voornamelijk in een groep vaak met 2 of 3 andere, maar sowieso in begin van een raid teleport iedereen van ons alle kanten op tijdens rennen naar hotzones. Dit verschijnsel trekt later wel weg, maar merk wel dat ik lagere FPS heb met een groep. Ook lijkt de stutters enigszins gerelateerd te zijn als een persoon of scav in de buurt is. Dit is me vooral opgevallen als ik solo speel, soms krijg ik een stutter en dan sta ik eigenlijk al in de aanvalshouding, want grote kans dat iemand in de buurt is.
[...]

[...]

Uiteraard allemaal al een keer geprobeerd, helpt voor mij 0,0. Tevens ook geen cpu met HT (6600k) d:)b

Eigenlijk bijna van de zotte, maar pc restarten na raids maakt het wel iets aangenamer om te spelen. Tevens als je de hideout laadt, dan blijft deze ook "aan staan" in de achtergrond. Ik open dus geen hideout voor dat ik net een raid in ga. Al met al, blijft het gewoon een hele gruwelijke game maar soms is de performance wel echt een mood killer. Jammer genoeg is dat nu eigenlijk al jaren zo, nu is er alleen meer volk om over te klagen. :+

Xant0r wijzigde deze reactie 11-01-2020 17:52 (32%)

• Nickrsd

Nickrsd

Net een paar scav runs gedaan op customs. Aardige loot binnengehaald, en wat pmc’s kunnen pakken;). Helaas ben ik niet zo met het questen bezig. Zou er meer mee bezig moeten zijn eigenlijk.

• RedHat
Xant0r schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 17:45:
[...]

Je hebt in totaal 435 health points, kan dus best zijn dat je hem overal geraakt hebt behalve een kritieke plek. Waarschijnlijk alle limbs goed geraakt maar net niet genoeg om te downen. Kogelkeuze kan hier best veel mee te maken hebben al hoewel in dit geval niet zo heel bijzonder is als je amper damage hebt gedaan op de armor zelf. Zuur, maar kan gebeuren.

Het kan ook zo maar zijn dat je aan de lucky kant van het spectrum zit en iemand een 1 tap door zijn helm of visor geeft terwijl de penetration kans bijvoorbeeld heel laag is. Wij zeggen altijd: Tarkov giveth and Tarkov taketh....maar vooral Taketh :+
Ah, dat verklaart dan een hoop :)

Zojuist wel de 1e obvious cheater tegengekomen. Die zat onder de map 8)7
Nouja, shit happens.

• biggydeen2
Xant0r schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 17:45:

Dit is ook min of meer mijn ervaring, ik speel voornamelijk in een groep vaak met 2 of 3 andere, maar sowieso in begin van een raid teleport iedereen van ons alle kanten op tijdens rennen naar hotzones. Dit verschijnsel trekt later wel weg, maar merk wel dat ik lagere FPS heb met een groep. Ook lijkt de stutters enigszins gerelateerd te zijn als een persoon of scav in de buurt is. Dit is me vooral opgevallen als ik solo speel, soms krijg ik een stutter en dan sta ik eigenlijk al in de aanvalshouding, want grote kans dat iemand in de buurt is.
Ik kom er net achter dat mijn GPU maar voor 40% wordt gebruikt. CPU rond de 60%. Blijkbaar trekt tarkov niet de volledige 100% van mijn GPU vol ongeacht welke settings ik gebruik.

Zijn ook honderden forumposts over te vinden. Iedereen noemt het slechte optimalisatie maar lees ook dat mensen met gemak 80-100 FPS aantikken...

• Xant0r
Nickrsd schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 18:34:
Net een paar scav runs gedaan op customs. Aardige loot binnengehaald, en wat pmc’s kunnen pakken;). Helaas ben ik niet zo met het questen bezig. Zou er meer mee bezig moeten zijn eigenlijk.
Toen ik net begon heb ik eigenlijk 0 quests gedaan, als ik nu kijk misschien niet heel slim maar aan de andere kant kon ik wel gewoon focussen op de game zelf (maps leren, loot values etc) ipv levelen door middel van quests halen.
Ben pas bij mijn 2e of 3e wipe aan mijn quests begonnen. Sommige quests zijn best lastig als je solo speelt.
Mocht je toch gaan beginnen aan quests, hier kun je praktisch alles vinden (ook bepaalde loot items die je misschien later nodig hebt voor quests, die je in-raid gevonden moet hebben).
biggydeen2 schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 20:03:
[...]

Ik kom er net achter dat mijn GPU maar voor 40% wordt gebruikt. CPU rond de 60%. Blijkbaar trekt tarkov niet de volledige 100% van mijn GPU vol ongeacht welke settings ik gebruik.

Zijn ook honderden forumposts over te vinden. Iedereen noemt het slechte optimalisatie maar lees ook dat mensen met gemak 80-100 FPS aantikken...
Heb er zelf eigenlijk nog niet specifiek op gelet wat mijn usage is onder het gamen, zal eens kijken voor de gein volgende keer dat ik het opstart. Qua fps zit ik ook wel rond 80-100fps, maar dat ligt maar net aan welke map ik speel en/of waar ik me bevind op de map. Reserve draait hier het slechtst (60-80 fps), en Customs het beste.

Ben ook beetje aan het experimenteren met de settings, door bepaalde settings wat hoger te zetten in de hoop dat ie mijn GPU meer aanspreekt dan CPU, maar nog niet genoeg gespeeld ermee om daar een conclusie uit te trekken.

• Nickrsd

Nickrsd

Ik ben er ook niet uit wat optimale settings zijn. Speel zelf op 1080p dus dat al vriendelijker voor de fps. Wat ik weleens begrepen heb uit eerdere ‘fps/gfx’ guides.. dat low settings niet altijd beter zijn om hoger fps te krijgen, dat je systeem dan maar een fractie van de kracht gebruikt. Object lod detail is een zware.. en die moet je wel op 2 houden

• loewie1984

loewie1984

EFT is echt onvergeeflijk voor getreuzel en geleuter op een map.

Vandaag weer een paar mooie voorbeelden van hoe geweldig samen een raid in gaan kan verlopen. #not

Beginnen met kutten op interchange als scav, ai scavs dood proberen te schieten en daardoor onze positie weggeven en vervolgens krijg ik nog geen twee minuten in de raid een granaat om mijn oren.

Andere raid op customs we spawnen op trailerpark, meneer moet ff looten ik mag altijd op wacht staan en de kruimeltjes oprapen als ik met hem op raid ben, ik zeg we moeten die hele map door trailerpark boeit me niet. Maar meneer wil er toch in dus ik loop met hem mee, en ook weer binnen 5 minuten loodje gelegd omdat ie niet voorzichtig genoeg is bij de uitgangen van trailerpark.

En zo heb ik vandaag wel weer genoeg goede gear verloren door dit soort shit. Ben er wel ff klaar mee.

discogs

• UnderAVoidSky
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 22-01 17:18
Ligt precies meer aan uw compagnon dan aan het spel? :p

• frye
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 22-01 13:55
Hmm, heb het spel net eens voor de eerste keer gespeeld... Ben begonnen als Scav.
Alles goed en wel. Slechts 1 persoon gezien en neergeschoten en wat geloot van andere dode scav's.
Timer voorbij.. Maar nu blijft hij bij loading staan. Ben ik de loot nu kwijt als ik het spel afsluit?

Edit: Blijkbaar servers offline gegaan. Opnieuw ingelogd maar zag niks meer.

frye wijzigde deze reactie 15-01-2020 23:27 (12%)

• Heyman
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 22-01 10:27
loewie1984 schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 22:00:
EFT is echt onvergeeflijk voor getreuzel en geleuter op een map.

Vandaag weer een paar mooie voorbeelden van hoe geweldig samen een raid in gaan kan verlopen. #not

Beginnen met kutten op interchange als scav, ai scavs dood proberen te schieten en daardoor onze positie weggeven en vervolgens krijg ik nog geen twee minuten in de raid een granaat om mijn oren.

Andere raid op customs we spawnen op trailerpark, meneer moet ff looten ik mag altijd op wacht staan en de kruimeltjes oprapen als ik met hem op raid ben, ik zeg we moeten die hele map door trailerpark boeit me niet. Maar meneer wil er toch in dus ik loop met hem mee, en ook weer binnen 5 minuten loodje gelegd omdat ie niet voorzichtig genoeg is bij de uitgangen van trailerpark.

En zo heb ik vandaag wel weer genoeg goede gear verloren door dit soort shit. Ben er wel ff klaar mee.
Dit klinkt inderdaad eerder als een slechte compagnon, wat erg jammer is!

Zelf speel ik eigenlijk altijd alleen, dat geeft me al voldoende stress ;)

Gisteren een mooie run op customs gehad, ging nog voor 1 snelle hatchet run (doe ik vaker als laatste potje), uiteindelijk via een pistol, naar shotgun, naar AK, naar svds, naar 11 kills (3players) en een hele grote tas vol met spullen.

• Nickrsd

Nickrsd

Dat zijn de mooiste runs ja. Met crap beginnen.. nu zal ik geen hatch run doen, zelf een hekel aan zulke gasten. Dus op z’n minst een pistol mee en loot gaan farmen

• Korkss
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 21:55
Ik speel nu een maand ofzo, heb het eindelijk allemaal door. Gister mijn hele scav box (die vol zat met hideout gear) leeg verkocht. Hield er 5.5 miljoen aan over. Dacht als in Maart die wipe komt, kan ik beter geld hebben en leuke guns gaan bouwen nu.

Acer predator XB271HU - i7 7700k -MSI Z270 PGC - Gigabyte Aorus 1080ti - 16gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold

• loewie1984

loewie1984

Maar die wipeout zet iedereen terug naar z'n begin, dus ook je geld is foetsie dan toch of niet?

discogs

• brtk
Alles is weg na de wipe, je krijgt weer de begin stash behorende bij de gekochte editie en misschien ook nog wel de Christmas Gift 2019.

brtk wijzigde deze reactie 16-01-2020 20:55 (17%)

• Korkss
loewie1984 schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 18:51:
Maar die wipeout zet iedereen terug naar z'n begin, dus ook je geld is foetsie dan toch of niet?
Dat klopt, vandaar dat ik nu dus gewoon gear en wapens koop en gebruik. Heb wat mooie builds gemaakt. Ga de mappen beter leren kennen en straks in Maart echt serieus te werk qua quests etc. Vind het nu te kort tijd tot maart om me daar helemaal in te verdiepen!

Acer predator XB271HU - i7 7700k -MSI Z270 PGC - Gigabyte Aorus 1080ti - 16gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold

• Kaasdipje
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 22-01 11:18
Zag geen linkje o.i.d in de OP, maar mochten er mensen zijn die nieuw zijn in het spel en graag met iemand samen willen spelen (ik ben zelf ook nieuw) dan hou ik me aanbevolen. Zit momenteel in US, maar vlieg morgen naar huis en wil dit weekend wel een beetje knallen en het spel leren kennen met wat mensen!

Steam: Kaasdipje - Uplay: Kaasdipje

• loewie1984

loewie1984

^^ zit je al op discord? speel daar nu sinds 2 weken
genoeg spelers die met je willen spelen daar.

Wordt wel verwacht dat je enigzins de mappen kent, maar niemand doet echt super moeilijk.
Dus doe een paar offline potjes en ga dan lekker online

discogs

• Nickrsd

Nickrsd

ik was net op shoreline lekker bezig. krijg ik een melding 5min server down.. kon de exit niet halen..
Hopelijk heb ik de gear wel gekregen, had een asval met gen4 en fastmt. Met nog wat quest items..

Ben eigenlijk wel "beetje"klaar met elke wipe-> dat je de quests over en over moet doen.

• rolandos582
Nickrsd schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 11:18:
ik was net op shoreline lekker bezig. krijg ik een melding 5min server down.. kon de exit niet halen..
Hopelijk heb ik de gear wel gekregen, had een asval met gen4 en fastmt. Met nog wat quest items..

Ben eigenlijk wel "beetje"klaar met elke wipe-> dat je de quests over en over moet doen.
Tenzij je nog kunt inloggen en alsnog de extraction toe kunt ben je alles kwijt ja. Ongelukkig maar kan gebeuren..

Die wipes kun je niet voorkomen, die worden gedaan omdat er extra content word toegevoegd die simpelweg ''game breaking'' zou zijn als je geen wipes zou doen. Bijvoorbeeld nieuwe maps/wapens/extra manieren van geld verkrijgen etc.

• Skybullet
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 02:07

Skybullet

It's go season

Ik heb het spel nu een weekje in bezit. Ik heb nog geen pmc of scav runs durven doen haha. Dus het enige wat ik tot nu toe heb gedaan is offline de customs map gespeeld. Eerst had ik daarbij de bots op high/horde gezet maar dat werd echt absurd, zodra je een schot loste zag je vanaf elke hoek mannetjes aan komen rennen haha. Dus nu gewoon de moeilijkheid en aantal op "as online " staan.

Idioot veel ervaring in shooters als battlefield en soortgelijke spellen maar nooit iets als dit of dayz gedaan. Dusik dacht eerst maar eens 1 map leren en bekend worden met de gameplay. En ook wat tips/tricks videos aan het bekijken.

Maar eens kijken wanneer ik de stap durf te maken naar scav online, zonder mezelf voor schut te zetten, laat staan de stap naar pmc :)

i7 9700k | z390 aorus pro | asus rtx 2080 dual oc | 32gb 3600mhz | 970evo 1tb | 860evo 1tb | corsair rm650x | Define S2 vision blackout | celsius s36 blackout aio | sennheiser pc37x | lg 27gl850-b

• RedHat
Skybullet schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 09:22:
Ik heb het spel nu een weekje in bezit. Ik heb nog geen pmc of scav runs durven doen haha. Dus het enige wat ik tot nu toe heb gedaan is offline de customs map gespeeld. Eerst had ik daarbij de bots op high/horde gezet maar dat werd echt absurd, zodra je een schot loste zag je vanaf elke hoek mannetjes aan komen rennen haha. Dus nu gewoon de moeilijkheid en aantal op "as online " staan.

Idioot veel ervaring in shooters als battlefield en soortgelijke spellen maar nooit iets als dit of dayz gedaan. Dusik dacht eerst maar eens 1 map leren en bekend worden met de gameplay. En ook wat tips/tricks videos aan het bekijken.

Maar eens kijken wanneer ik de stap durf te maken naar scav online, zonder mezelf voor schut te zetten, laat staan de stap naar pmc :)
Als scav kun je niets verliezen, je kan alleen maar winnen.

Je spawnt gewoon in de map als scav (en krijgt dus ook de gear/loot van de scav waarin je spawnt) en als je extract mag je alle loot houden. Super chill om te doen dus. Je krijgt alleen geen Exp.

• Skybullet

Skybullet

It's go season

RedHat schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 09:40:
[...]

Als scav kun je niets verliezen, je kan alleen maar winnen.

Je spawnt gewoon in de map als scav (en krijgt dus ook de gear/loot van de scav waarin je spawnt) en als je extract mag je alle loot houden. Super chill om te doen dus. Je krijgt alleen geen Exp.
Ja dat had ik al wel meegekregen, maar ik voel me zelfs daar nog niet echt comfortabel genoeg voor. Ik ben nu ongeveer zover, dat als ik als scav zou spawnen, dat ik dan meteen naar de extract zou rennen met de uitrusting waarmee ik spawn :+

i7 9700k | z390 aorus pro | asus rtx 2080 dual oc | 32gb 3600mhz | 970evo 1tb | 860evo 1tb | corsair rm650x | Define S2 vision blackout | celsius s36 blackout aio | sennheiser pc37x | lg 27gl850-b

• Korkss
Skybullet schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 09:48:
[...]

Ja dat had ik al wel meegekregen, maar ik voel me zelfs daar nog niet echt comfortabel genoeg voor. Ik ben nu ongeveer zover, dat als ik als scav zou spawnen, dat ik dan meteen naar de extract zou rennen met de uitrusting waarmee ik spawn :+
Het is maar een spelletje he :+

• mierenmepper
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 20-01 21:03
Skybullet schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 09:48:
[...]

bang zijn om je gear te verliezen is echt doodsoorzaak 1 in deze game.. just saying :). je verdient alles toch makkelijk terug dont worry ga lekker mayhem

• Skybullet

Skybullet

It's go season

Korkss schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 09:59:
[...]

Het is maar een spelletje he :+
mierenmepper schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 11:44:
[...]

bang zijn om je gear te verliezen is echt doodsoorzaak 1 in deze game.. just saying :). je verdient alles toch makkelijk terug dont worry ga lekker mayhem
Jullie hebben beide natuurlijk helemaal gelijk, het is maar een spel en wat dat betreft maakt het allemaal geen reet uit. Het is meer dat dit spel zo onwennig is voor mij, er is zoveel te leren, en zoveel dus waar ik nog geen reet van snap. Dat die kluif informatie zo groot werd en ik niet meer durfde :X . Dus dacht ik van oke dan.. offline, rustig aan proberen te snappen hoe je iets loot, hoe je dan een sleutel vindt en voor welke deur die dan is, waarom ik de ene deur in kan trappen en de andere niet, welke verwonding ik op welke manier kan fixen dat soort dingen.

Ik draai weekenddienst dus zit hier nu op werk een kaart uit te printen van customs :+ , maandag vrij en dan eens de stoute schoenen aantrekken ;)

• Nickrsd

Nickrsd

Het kan echt geen kwaad om als pmc te joinen als je weet aan welke kant van de map je begint, dat je aan de andere kant moet extracten.

Die extract punten zijn vrij makkelijk te vinden. Als je eens met je pmc en een pistol joint en de map gaat crossen.. en elke keer is een ander stukje map gaat uitpluizen zal je zien dat je wel eens overleeft en leuke loot meeneemt.

Ga vooral niet elke confrontatie aan 😄

Nickrsd wijzigde deze reactie 18-01-2020 14:03 (51%)

• RedHat
Als het je echt om de loot te doen is kun je je ook gewoon verstoppen als PMC en dan wachten tot er minder dan 10 minuten op de klok staat, ff wat dode body’s looten en dan extracten :+ als je dood gaat verlies je niets, want je neemt niets mee, en als je overleeft heb je loot.

RedHat wijzigde deze reactie 18-01-2020 14:30 (19%)

• Skybullet

Skybullet

It's go season

RedHat schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 14:29:
Als het je echt om de loot te doen is kun je je ook gewoon verstoppen als PMC en dan wachten tot er minder dan 10 minuten op de klok staat, ff wat dode body’s looten en dan extracten :+ als je dood gaat verlies je niets, want je neemt niets mee, en als je overleeft heb je loot.
Daar was ik ook nog benieuwd naar inderdaad. Ik weet dat elke map een eigen tijd heeft, maar zeg even 40 min. Start iedereen in die server als pmc dan op de 0 min marker en daarna niet meer ? Of blijven er constant nieuwe pmc joinen tot het einde.

En scav, zowel de ai als player versie, blijven die ook spawnen of niet ? Als ik de scavs bij dorms dood heb, blijven die lichamen dan 40 min daar liggen of worden ze op een moment gewist en spawnen er dan weer nieuwe op dorms ?

• RedHat
Skybullet schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 14:41:
[...]

Daar was ik ook nog benieuwd naar inderdaad. Ik weet dat elke map een eigen tijd heeft, maar zeg even 40 min. Start iedereen in die server als pmc dan op de 0 min marker en daarna niet meer ? Of blijven er constant nieuwe pmc joinen tot het einde.

En scav, zowel de ai als player versie, blijven die ook spawnen of niet ? Als ik de scavs bij dorms dood heb, blijven die lichamen dan 40 min daar liggen of worden ze op een moment gewist en spawnen er dan weer nieuwe op dorms ?
Spawns zijn tot 20 minuten op de klok ongeveer.
Scavs kunnen wel spawnen.

Lichamen blijven gewoon liggen.

Als je deze methode als scav gebruikt en er zijn geen players meer dan kun je gewoon looten en lopen, aangezien je een scav bent zullen andere scavs je niets aan willen doen want je bent 1 van hun (totdat je een scav iets aan doet, dan worden ze allemaal boos op je)

RedHat wijzigde deze reactie 18-01-2020 14:48 (15%)

• biggydeen2
Eindelijk mijn performance problemen met EFT min of meer opgelost. Urenlang bezig geweest met tweaken etc. Speel op 1440p op een I5 6600 (non K) met een RTX 2070S. Mijn veronderstelling was twee jaar geleden dat een CPU weinig verschil maakt op 1440p omdat de GPU het meeste voor zijn kiezen krijgt. Daarnaast geen enkele game gezien die mijn CPU helemaal voltrekt op die resolutie. Ook EFT bij lange na niet.

Zat al een tijdje na te denken over een upgrade. Vooral omdat ik nu wel eens een 144 HZ gsync scherm wou hebben zodat mijn RTX2070S vol aan de bak kan. Deze draaide altijd op max 60 hz *vsync) ivm tearing etc.

Ben overgestapt naar een i5 9600k en direct een OC van 5ghz er op gezet. Moest hiervoor mijn mobo en cpu vervangen. De rest is allemaal hetzelfde gebleven (dus ook windows installatie, drivers etc). Met de I5 6600 kwam de GPU load nooit boven de 50% uit wat resulteerde in lage frames en drops (60 fps met drops naar 40 fps) op customs (andere mappen nog niet gespeeld).

Na de upgrade draai ik rond de 90 -120 FPS met een gpu load van 80-90%. Geen enkele drops onder de 70 FPS. Wat een verschil... Plus het feit dat gsync heerlijk aanvoelt op dergelijke FPS.

Ik heb alleen geen idee waardoor dit komt omdat de CPU load nooit boven de 50-60% uitkomt. Ook in andere games merk ik extreme FPS boost. Borderlands 3 kon ik goed en wel op 60 FPS draaien maar ik moest wel een aantal settings naar beneden zetten (vanaf ultra). Nu speel ik gem rond de 90-100 fps met alle settings op ultra (afgezien van fog).

Dus mijn tip, heb je performance problemen (dips, lage fps etc) en een redelijke GPU kijk dan eens naar je CPU.

• frye
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 22-01 13:55
Wanneer wordt de game eigenlijk uit beta gebracht? Zijn die wipes ook dan of is dat enkel in beta zo? Speel het nu enkele dagen.. in het begin wel zeer moeilijk maar begin het meer en meer te snappen. 😃 (YouTube en Twitch doen wonderen)

• UnderAVoidSky
Denk dat het nog wel een aantal jaar kan duren eer dat het spel volledig uit Beta zal komen. Als ik naar streamers zoals Klean of Shroud kijk dan zeggen ze toch altijd 2-3 jaar.

De wipes zouden blijven (wat ik mijn ogen ook een goede zaak is voor de game).

• Jbk23
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 21-01 14:06
wipes blijven niet na release, ik weet niet waar je die info vandaan hebt, maar meermaals is bevestigd dat na release geen wipes meer geplanned staan.

• Korkss
Laat ze eerst de servers maar eens goed aanpakken. Wat een drama weer de laatste weken zeg!
Vermaak me meer dan goed met Tarkov maar de momenten dat ik kan spelen (vaak in de avond of het weekend) is het een en al drama. Of je komt de game niet in, of er is mega lag. Net freezed mn game midden in een raid. Had nog geen loot gevonden maar zou wel zuur zijn als mn loadout nu gone is.

• rolandos582
Jbk23 schreef op zondag 19 januari 2020 @ 21:03:
wipes blijven niet na release, ik weet niet waar je die info vandaan hebt, maar meermaals is bevestigd dat na release geen wipes meer geplanned staan.
Er komen seasons met oa wipes. Dat is bevestigd

• biggydeen2
Korkss schreef op zondag 19 januari 2020 @ 22:14:
Laat ze eerst de servers maar eens goed aanpakken. Wat een drama weer de laatste weken zeg!
Vermaak me meer dan goed met Tarkov maar de momenten dat ik kan spelen (vaak in de avond of het weekend) is het een en al drama. Of je komt de game niet in, of er is mega lag. Net freezed mn game midden in een raid. Had nog geen loot gevonden maar zou wel zuur zijn als mn loadout nu gone is.
Hmm, ik speel nu sinds een week of twee altijd in de avond of weekend maar nog nooit meegemaakt dat ik er uit wordt gegooid. 1 keer een disconnect maar kon daarna gewoon weer joinen. Alleen gisteravond leek alles er uit te liggen. Kwam er niet meer in. Voor de rest loopt het prima.

• Jbk23
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 21-01 14:06
rolandos582 schreef op maandag 20 januari 2020 @ 07:55:
[...]

niet in de main story, misschien een andere mode, maar main story zou geen wipes krijgen na release.
Ik kan nergens andere info vinden, misschien heb je een link?

• dac0ta
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 22-01 15:03
rolandos582 schreef op maandag 20 januari 2020 @ 07:55:
[...]

Confirmation LINK???

• JohnnyV76
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 22-01 11:21
Van het weekend volkomen onverwacht een permanente ban gekregen op PUBG. Het gebeurde na 2 video driver crashes (5700 XT ftw). Ik heb geen enkel programma draaien wat niet mag, ook niet voor andere games dus ben ook erg verontwaardigd dat ik meteen een permanent ban te pakken heb. Ik speelde heel regelmatig met een vast maatje die nu ook baalt dat ik niet meer kan spelen. Al enkele tickets en mails gestuurd maar tot nu toe is het... ja sorry je hebt de regels overtreden en that's it!. Nu hoop ik dat ze alsnog de ban weghalen want vermaakte me altijd goed met pubg. Echter, ik ben niet van plan t spel opnieuw te kopen met het risico weer zomaar gebanned te worden. Mijn account had ook al flink wat skins e.d. dus geen ban weg = ander spel zoeken.

Toen zag ik dit topic en had al wel eens gehoord van EfT maar nooit goed naar gekeken. Als ik zo wat reviews lees wordt ik best enthousiast dus denk dat dit spel bovenaan staat als alternatief voor PUBG.

Begrijp dat het spel nog niet uit is maar als ik nu een editie koop, kan ik dan wel al spelen?

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

• FatEd88
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 07:45
JohnnyV76 schreef op maandag 20 januari 2020 @ 11:05:
Van het weekend volkomen onverwacht een permanente ban gekregen op PUBG. Het gebeurde na 2 video driver crashes (5700 XT ftw). Ik heb geen enkel programma draaien wat niet mag, ook niet voor andere games dus ben ook erg verontwaardigd dat ik meteen een permanent ban te pakken heb. Ik speelde heel regelmatig met een vast maatje die nu ook baalt dat ik niet meer kan spelen. Al enkele tickets en mails gestuurd maar tot nu toe is het... ja sorry je hebt de regels overtreden en that's it!. Nu hoop ik dat ze alsnog de ban weghalen want vermaakte me altijd goed met pubg. Echter, ik ben niet van plan t spel opnieuw te kopen met het risico weer zomaar gebanned te worden. Mijn account had ook al flink wat skins e.d. dus geen ban weg = ander spel zoeken.

Toen zag ik dit topic en had al wel eens gehoord van EfT maar nooit goed naar gekeken. Als ik zo wat reviews lees wordt ik best enthousiast dus denk dat dit spel bovenaan staat als alternatief voor PUBG.

Begrijp dat het spel nog niet uit is maar als ik nu een editie koop, kan ik dan wel al spelen?
Ja je krijgt instant acces tot de Beta. Als je hem gekocht heb zal je misschien 5 á 10 minuten wachten tot je account is ge-upgrade en daarna kan je de launcher via je profiel pagina downloaden.

• JohnnyV76
Hoe meer ik lees over ETF hoe enthousiaster ik word!
Ook de review hier op tweakers gelezen van millman en dat zorgt alleen voor meer entousiasme :)
In PUBG spelen (speelden) we ook regelmatig heel behouden. Rustig in een gebouw in de zone rond kijken en af en toe bij vuurgevechten tussen andere squads of duo's kijken wat er gebeurt of alleen een schot wagen als je een clean headshot kunt maken. Eventueel pas looten als de kust veilig was... of leek.

Ik heb het gevoel dat wij ons in dit spel wel kunnen vermaken ook gezien de enorme diepgang. Vanavond nog maar wat lezen en videos kijken voor ik beslis. Vanuit PUBG support blijft het akelig stil dus verwacht daar geen actie.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

• Tchite
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 21:13
JohnnyV76 schreef op maandag 20 januari 2020 @ 12:53:
Ook de review hier op tweakers gelezen van millman en dat zorgt alleen voor meer entousiasme :)
In PUBG spelen (speelden) we ook regelmatig heel behouden. Rustig in een gebouw in de zone rond kijken en af en toe bij vuurgevechten tussen andere squads of duo's kijken wat er gebeurt of alleen een schot wagen als je een clean headshot kunt maken. Eventueel pas looten als de kust veilig was... of leek.

Ik heb het gevoel dat wij ons in dit spel wel kunnen vermaken ook gezien de enorme diepgang. Vanavond nog maar wat lezen en videos kijken voor ik beslis. Vanuit PUBG support blijft het akelig stil dus verwacht daar geen actie.
Ik heb zelf ook Pubg fanatiek gespeeld, maar ik heb het niet meer aangeraakt sinds EFT :-).

• sander de ruite
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 22-01 19:19
JohnnyV76 schreef op maandag 20 januari 2020 @ 12:53:

Doen!
Ik begon zelf met een maatje van me ook met PUBG.
Sinds we beide EFT gekocht hebben zijn we niet meer weg te denken uit Tarkov :+
Gisteren sinds lange tijd weer eens een potje PUBG gespeeld samen maar dat gaf lang niet zo veel
voldoening als dat je van EFT krijgt.

Ja EFT is moeilijk, is niet voor beginners, niet vergevingsgezind en een foutje maken wordt direct afgestraft.
Maar zodra je een goeie run hebt gehaald voel je je zeker voldaan!

• Skybullet

Skybullet

It's go season

Nou mijn enthousiasme voor dit spel is als sneeuw voor de zon verdwenen. Na een week lang offline modus proberen en filmpjes/guides kijken dacht ik vandaag op mijn vrije dag eens voor het echt te gaan spelen. in 3 potjes, alledrie enkel disconnects, en maar telkens weer een reconnect doen... 2 meter lopen en dan weer poef disconnect.

In het laatste umc potje een disconnect gevolgd door een harde crash naar desktop letterlijk 10 meter voor de extract.

Hoe kan een spel dat al 4 jaar in "beta " is geen stabiele servers hebben. Zeker in een spel waarbij het draait om het behouden of kwijtraken van je spullen lijkt stabiliteit me prio 1.

• Heyman
  • Laatst online: 22-01 10:27
Skybullet schreef op maandag 20 januari 2020 @ 15:57:
Nou mijn enthousiasme voor dit spel is als sneeuw voor de zon verdwenen. Na een week lang offline modus proberen en filmpjes/guides kijken dacht ik vandaag op mijn vrije dag eens voor het echt te gaan spelen. in 3 potjes, alledrie enkel disconnects, en maar telkens weer een reconnect doen... 2 meter lopen en dan weer poef disconnect.

In het laatste umc potje een disconnect gevolgd door een harde crash naar desktop letterlijk 10 meter voor de extract.

Hoe kan een spel dat al 4 jaar in "beta " is geen stabiele servers hebben. Zeker in een spel waarbij het draait om het behouden of kwijtraken van je spullen lijkt stabiliteit me prio 1.
Ik vind het vreemd, er zijn op dit moment toch heel erg veel streamers, die uren lang achter elkaar spelen, zonder problemen.

Ik zelf kan dit spel gerust uren aan zetten, zonder hick-ups, disconnects e.d. weet je zeker dat je pc het aan kan en dat het probleem niet uit een andere - dan EFT- hoek kan komen?

• Skybullet

Skybullet

It's go season

Heyman schreef op maandag 20 januari 2020 @ 16:10:
[...]

Ik vind het vreemd, er zijn op dit moment toch heel erg veel streamers, die uren lang achter elkaar spelen, zonder problemen.

Ik zelf kan dit spel gerust uren aan zetten, zonder hick-ups, disconnects e.d. weet je zeker dat je pc het aan kan en dat het probleem niet uit een andere - dan EFT- hoek kan komen?
Haha 1 seconde google leert mij dat dit probleem al speeld sinds 2016 en EFT alles behalve bekend staat om hun stabiele servers. En 6 posts hierboven zie ik iemand hetzelfde typen. Ik had dit zelf gewoon moeten opzoeken eerst voor aankoop.

Zie mijn handtekening voor de specs en alles op bekabeld glasvezel internet, geen enkel spel van alle spellen in mijn library heeft dit. ik probeer het vanavond wel weer een keer.

• agitri
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 21:21
Skybullet schreef op maandag 20 januari 2020 @ 16:20:
[...]

Haha 1 seconde google leert mij dat dit probleem al speeld sinds 2016 en EFT alles behalve bekend staat om hun stabiele servers. En 6 posts hierboven zie ik iemand hetzelfde typen. Ik had dit zelf gewoon moeten opzoeken eerst voor aankoop.

Zie mijn handtekening voor de specs en alles op bekabeld glasvezel internet, geen enkel spel van alle spellen in mijn library heeft dit. ik probeer het vanavond wel weer een keer.
Ik speel het spel al sinds 0.2, en wat jij omschrijft speelt vooral in de US af. daar komen ook de meeste klachten vandaan. maar kleine toevoeging ik geloof dat het server gedeelte bij AWS zit.

Overigs nooit zelf problemen met de connectie gehad.

[edit]

je mag een keer met mij mee doen :P

agitri wijzigde deze reactie 20-01-2020 16:28 (3%)

• UNTITLED.PNG
  • Laatst online: 22-01 14:19
Gistermiddag toch de knoop doorgehakt, ik ga het spel kopen. Meteen begonnen met het level Interchange (met de malls). Meteen alle knopjes aan het leren, beetje zitten looten. Toen besloot ik toch maar richting het winkelcentrum te lopen. Ik koos ervoor om via de garage te gaan en daar te looten. Ik wilde daarna via de roltrappen naar boven lopen, maar ik zag in mijn ooghoek net voordat ik de roltrap op wilde lopen iemand aankomen. Ik mij meteen verstoppen onder de roltrap en toen die beneden was meteen mijn pistool losgelaten op die speler.

Supergave loot, de speciale killa armor en de adidas helm waren nu van mij. Toen ging ik zo snel mogelijk naar de extraction point, waar ik ook ben gekomen. Echter toen ik dus het menu ging laden bleef alles hangen, en kon ik 5 minuten wachten tot ik een code 1000 error kreeg (zie hun twitter).

Mijn character was dus gereset naar hoe ik de eerste raid begon. Waarschijnlijk hadden ze een backup terug gezet, of zat ik net buiten de restore point. Verder wel erg jammer dat ik het kwijt ben. Maar ik had zo erg genoten van dat potje, dat ik niet kan wachten om vanavond weer terug naar tarkov te gaan!

UNTITLED.PNG wijzigde deze reactie 20-01-2020 16:52 (6%)
Reden: Typo

• rolandos582
Ja de server problemen zijn een ding. Door alle hype en aandacht die de game krijgt, kun je niet zomaar daaraan voldoen en krijg je problemen.

Kijk alleen al naar alle nieuwe mensen in dit topic, zo zijn er nog veel meer. De meeste komen van triple A games af met hele andere budgetten.

Geef het de tijd en speel anders een tijdje niet. Het is het iig waard!

Voor updates omtrent de game en actuele server status problemen. Escape from Tarkov Official
The latest information about the game Escape from Tarkov from the developers
https://t.me/escapefromtarkovEN join dit

rolandos582 wijzigde deze reactie 20-01-2020 17:51 (3%)

• brtk
Sinds de "Twitch-Hype" van een paar weken geleden zijn er vrijwel dagelijks serverproblemen; maintenance, niet beschikbaar, afgebroken raids, niet-werkende inventory etc.

Men promoot eerst om meer spelers te krijgen en schaalt dan pas de infrastructuur op. Maar het komt wel goed, deze game is het zeker wel waard om te gaan, of blijven, spelen.

• Ebayzo
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 22-01 19:13

Ebayzo

Gekke eend

Ik moet zeggen dat het sinds de laatste keer dat ik gespeeld had wel verbeterd is qua performance. Maar goed, er blijft werk aan de winkel.

• UNTITLED.PNG
  • Laatst online: 22-01 14:19
Er is vandaag een roadmap vrijgegeven. Die kan je hier vinden: https://forum.escapefromt...-future-development-plans
Dear Escapers,

As we are halfway through January, we would like to share our plans on the development of Escape from Tarkov. In this topic, we gathered all the information we've shared with you around social media and podcasts. Reminder: Escape from Tarkov is in it's early access stage, as such, all the features and plans for the game development are subject to change, this also applies to this topic.

Server states
The management of servers and their loads due to the arrival of a lot of new players is the number 1 priority of the studio. Adjustments are made, at all levels, to provide the best experience possible. We broke all records, as such, the global infrastructure is being upgraded. Some servers are being changed for more powerful ones such as the servers managing trades, servers of regions such as US and RU are being upgraded to sustain the high influx of new players, and new servers are going to be added to regions such as :

Brazil
Chili
Argentina
Mexico
Colombia
Indonesia
South Africa
And more.
Some servers are already added, such as a new Japanese server, added last week. Our official social media are also heavily loaded, such as the Official discord, reaching 80 000 members last week, and our support center is loaded with requests, leading to delays going up to 10 days. We are working hard to control this influx of new players, thank you all for your patience.

As explained by developers, this growing amount of players lead to a lot of changes in the game, and as the numbers kept growing, changes made previously became obsolete and we had to do new changes, again and again, leading to 24/7 monitoring of activities and changes.

Twitch Drops
The Twitch drop event was a great success and it will come back in the future with new and more in-depth systems. A total of 8 384 787 objects were given for a total value of over 1 000 000 000 in-game roubles and 338 000 participants.

Twitch was also happy to see such a success and we are looking forward to the next one.

Main plans
Next major update and WIPE: We do not plan to do a complete wipe of the game in the near future. We estimate the next global wipe to come in 5 months from now. This is an estimation and it is subject to change. We also estimate the development of the biggest and most ambitious map of Escape from Tarkov: Streets of Tarkov, for about 5 months.
Next minor updates: This does not mean you won't get anything new in the 5 next months. We plan to do various content and feature updates, as well as bug corrections, within this time. The main new features we plan to add are :
Rework of the weight system in the game.
Addition of a new audio engine called: Steam Audio
Gear customization system
To go even deeper into character customization, we plan to add, in 2020, a new system that will allow to you customize in detail some parts of your gear, mainly your plate carriers and rigs. This system will split rigs/plate carrier customization into different parts.

The vest itself: Available for sale just like it is now, but without any equipment on it. It will have separate armor plates and pouches. These elements will be available for sale at traders, and you will be able to select which pouch/plate you want on your rig. Here is an example of a plate carrier with MOLLE system on it to allow you to attach pouches, but without any pouches.
En verder gaat het over nieuwe items etc.

• MetalPool
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 06:58
Zijn er hier mensen die misschien samen willen spelen? Ben eigenlijk net begonnen en solo wil het nog niet echt lukken 8)7

Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909

• JohnnyV76
@SMD007 hang jij hier uit tegenwoordig? :)

Goed nieuws wat PUBG betreft. Vandaag t bericht op steam dat de ban verwijderd is. Toch ben ik wel aardig enthousiast geworden voor ETF dus ga het zeker in de gaten houden en als ik PUBG moe ben ga ik het proberen.

• SMD007
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 21:33
@JohnnyV76 ja deze game heeft tegenwoordig mijn volle aandacht :) PoE komt next league wel weer.

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

• agitri
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 21:21
MetalPool schreef op maandag 20 januari 2020 @ 21:00:
Zijn er hier mensen die misschien samen willen spelen? Ben eigenlijk net begonnen en solo wil het nog niet echt lukken 8)7
ja hoor ik doe wel met je mee :)

heb discord en ts :p

• UnderAVoidSky
Voor diegene die geïnteresseerd zijn in de volgende updates voor EFT.
Eerstvolgende wipe is ook binnen 5 maanden.

https://www.reddit.com/r/...ent_plans_in_text_format/

• biggydeen2
Performance update:

Voor mijn upgrade van een i5 6600 zat ik op ~ 50% GPU gebruik en rond de 60% CPU gebruik. Na mijn CPU upgrade naar een i5 9600K zat ik op 80% GPU gebruik. Zojuist mijn geheugen geupgrade van 2133 mhz CL13 naar 3200 mhz CL14 en zit nu op 100% GPU gebruik.

Oftewel de CPU en mem zijn een zeer limiteerde factor. Na deze upgrade ging ik van 40-60 fps naar 100-144 (cap gsync) FPS (op customs). Speel op 1440p met een RTX2070S (OC) (ultra textures en shadow + medium HBAO) Wat een verschil...

Tip: als je vsync aan zet zit er geen limiet meer op je frames (werkt alleen als je gsync/freesync hebt).

biggydeen2 wijzigde deze reactie 21-01-2020 21:33 (6%)

• Ebayzo
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 22-01 19:13

Ebayzo

Gekke eend

@biggydeen2 ik heb toevallig ook een Ryzen 1600 naar 3600 + sneller geheugen gekocht. Morgen inbouwen en eens proberen. Hoewel het al stukken beter liep sinds de laatste patches hoop ik met deze upgrade nog net even wat meer frames te winnen.

• loewie1984

loewie1984

Twee weken into Tarkov, en de progressie is merkbaar. Schrik me nog steeds een hoedje als iemand weer ligt te campen maar met gen4 armor en een altyn helm en een cms kit hoeft dat niet meer het einde te betekenen.

6.5 milj. roebels op de bank binnen 4 dagen, mooie ak74n fully customized en dan begin je te snappen dat goede voorbereiding het halve werk is. De game is te verslavend om ook nog maar iets anders nog te willen spelen.

En scav rondjes op factory kunnen zo rewarding zijn. Soms zijn ze ook binnen 1 minuut afgelopen maar toch al vaak met mooie loot weggekomen.

discogs

• biggydeen2
Ebayzo schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 22:33:
@biggydeen2 ik heb toevallig ook een Ryzen 1600 naar 3600 + sneller geheugen gekocht. Morgen inbouwen en eens proberen. Hoewel het al stukken beter liep sinds de laatste patches hoop ik met deze upgrade nog net even wat meer frames te winnen.
Mooie upgrade. Je kunt aan je GPU gebruik zien (via msi afterburner) of je systeem (CPU + mem) de bottleneck is. Sinds mijn upgrade ben ik van 50% ~ GPU gebruik naar 99% gegaan. Wat als resultaat 100% meer FPS geeft.

• Skybullet

Skybullet

It's go season

Zo sinds de update die ik heb gedownload geen disconnects meer gehad en vandaag zo mijn 3 eerste scav runs kunnen doen, en alledrie overleefd jeej ! ( echte runs waag ik me nog niet aan haha ) En ik ben zo lang bezig met het uitzoeken en verkopen van mijn loot dat ik tegen die tijd al weer een nieuwe scav run kan doen :+

Ik denk dat beginnersgeluk nog wel een heel groot ding is voor mij. Mijn allereerste run was het plan om er achter te komen waar ik op de map was, waar ik moest extracten en in 1 rechte lijn er heen puur voor de ervaring. vind ik net voor de extract een dode speler met een rugzak met 3 wapens :D

Tweede run, wilde ik een bepaald gebouw ( big red ) looten, met een uitgeprinte kaart voor mijn neus puur om te kijken waar de goodies liggen en hoe een jacket er nu uit ziet of een weapon box. Er stonden 2 bots naast me maar die deden niks en ik liet ze in leven. Komt er iemand om de hoek maar ik denk ja dit is scav nummer 3.. geen idee hoe ik het verschil nog kan vertellen. Maar die begon ineens op mij te schieten, de bots draaien om en ... dode speler waha. Ik was doodsbang dat de bots nu ook op mij zouden schieten maar ze liepen weer weg, dus ik spullen gepakt en poef weer snel naar een extract.

Derde run bij ZB 1011 spawn, meteen overal schoten om me heen, ik de morgue ingerend om te schuilen :+ . Komt er een scav op me af en die begint te schieten en ik haal hem neer. Mijn buik was zwart, alle armen en benen waren zwart. Ik had alleen nog thorax en hoofd. Mijn karakter hoesten en proesten ik had een tremor en strompelen als een malle... ik had 0 meds en moest nog helemaal naar de andere kant van de map. :X Dus mijn scherm was aan het trillen en wazig.. ik maar beginnen stapje voor stapje. Duurde 23 minuten en ik kon geen reet zien. Halverwege rust ik even om wat water te drinken.
Zie ik eens scav voor me gaan liggen totaal mij niet gezien. Dus ik 1 kogel in zijn hoofd. Heeft die man allemaal dog tags bij zich, een duffelbag in een scav bag pack, 3 wapens en 2 pistolen... Meds die ik nog nooit had gezien
Uiteindelijk half zwart knipperend de extract net gehaald _/-\o_

Hartslag wel in mijn keel de hele tijd zeg, wat een spel als het werkt!

• ShininNL
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 22:20
Zat te twijfelen om deze game te halen, maar zijn er regelmatig sales? Vind de prijs net iets te hoog voor een early access spel.

• Skybullet

Skybullet

It's go season

ShininNL schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 13:03:
Zat te twijfelen om deze game te halen, maar zijn er regelmatig sales? Vind de prijs net iets te hoog voor een early access spel.
Ik heb de standaard editie gekocht. Voor die 4 tientjes vermaak ik me nu al meer dan prima, en er is nog zoveel content waar ik niet ben ingedoken. Maar denk dat het persoonlijk is wat voor waarde je kwijt wil en kunt zijn aan een spel.

Zodra er weer een sale komt upgrade ik meteen naar de EOD editie. Maar voorlopig nog geen aankondiging van sales gezien

• brtk
Sinds ik EFT heb gekocht, heb ik geen enkel ander spel (PUBG, CoD MW, BF V, Hell Let Loose) meer aangeraakt.

Diepgang en spanning van EFT is nergens mee te vergelijken. Ik vind het de prijs (EUR 35,00 ex BTW voor Standard Edition) zeker wel waard. Wellicht komt er binnenkort nog een sale, zoals eind december 2019.

• Nickrsd

Nickrsd

Door het enthousiasme hier heb ik weer de neiging om veel eft te spelen! Beperk het nu tot een scav/pmc run zo nu en dan.. speel voornamelijk atm iracing.

Binnenkort weer full eft denk!

Nickrsd wijzigde deze reactie 22-01-2020 15:55 (4%)

• Korkss
Damn wat gaan ik en 2 maten hard op woods zeg. Ik vond dat eerst de kutste map om te spelen, werd altijd gesniped en geen idee waarvan. Sinds ik een de map beter ken, ook een sniper heb en kan hanteren is het echt heel vet. Enige wat raar is, hebben gister en vandaag denk 12 raids daar gedaan en letterlijk 0x de scavboss gezien. Maargoed van de 12 raids 0x dood en aardig wat gear gevonden :-)

Korkss wijzigde deze reactie 22-01-2020 21:55 (8%)

Pagina: 1 ... 6 7 8 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True