Nog ongeveer drie weken en dan komt 1.0 versie uit. In deze update wordt de laatste map Terminal toegevoegd. Ook gaan ze de Transit systeem volledig implementeren. De transit systeem is de vervangende systeem voor de open wereld. De Terminal map is tevens de "end-game" content.
Transit systeem is niet meteen beschikbaar, spelers moeten het eerst unlocken door bepaalde specifieke quests te completen.
Ze hebben ook niks laten zien over de storyline en de PMC reputatie systeem. De missies die er nu in zouden zitten, zouden "place holders" of side missions zijn. Als ik kijk naar de screenshot van Steam, ziet het er allemaal precies hetzelfde uit. De storyline zou vier verschillende eindes moeten hebben. Al verwacht ik niet veel verandering met de early access versie.
PvE wordt gewiped, wat de eerste en laatste keer is. Er komen twee verschillende PvP modus. Er komt een seasonal modus, die uiteindelijk na het einde van een seizoen wordt gewiped. Daarnaast komt er ook een modus die permanent blijft en niet wordt gewiped.
Iedereen die EFT heeft gekocht in early access krijgt geen Steam key. Wil je EFT op Steam, dan ben je verplicht om EFT opnieuw te kopen. Daarnaast heeft BSG de volledige Steam forums gelocked en kunnen alleen mensen die EFT hebben gekocht op Steam posten.
Vulkan wordt ook toegevoegd en Escape from Tarkov zou ook een volledige grafische overhaul krijgen. Daarnaast is het bevestigd dat eerst Arena nieuwe anti-cheat updates krijgt en dan pas Escape From Tarkov.
Het lijkt erop dat traders niet meer fysiek in het spel komen en zo blijf zoals in early access. Het was ook de bedoeling dat veel mid en high tier niet meer gekocht kunnen worden maar gevonden/gecraft moeten worden. Dit blijkt schijnbaar ook niet meer te zijn en blijf zoals het is in early access.
Veel beloftes komen ze niet na of met halve beloftes of komen met systemen die het moeten vervangen maar weinig toegevoegde waarde hebben. Ik heb zo'n gevoel dat BSG genoeg heeft van EFT en dat ze allang aan een ander project aan het werken zijn.
Nikita heeft belooft om het spel te blijven ondersteunen met ook nieuwe content. Maar ik betwijfel het dat ze nog jaren doorgaan met Escape from Tarkov.
[
Voor 36% gewijzigd door
Toonen1988 op 26-10-2025 02:30
]