Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Jordi0344 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 12:39:
[...]

Je krijgt een bericht van een vriend binnen, kijkt een video van een game (waar je al meermaals mee gestopt bent) en gaat vervolgens naar een Tarkov forum om er een post op te plaatsen dus ja... aanname is niet zo heel gek toch.
Maar wat is precies het punt van dat bericht? Wat is de achterliggende gedachte? Dat ik niks mag zeggen omdat ik in deze wipe ben gestopt?

Grappig dat als er iets negatiefs wordt gezegd, telkens de game uren erbij betrokken moeten worden of dit soort berichten verschijnen. Waarom? Willen ze dit nou echt als argumenten gebruiken omdat zij een andere mening hebben?

Komop zeg, als je niet tegen kritiek kunt, is dat niet mijn probleem. Dat ze dat niet op andere afschuiven. Ik heb deze problemen, mensen sturen mijn dingen toe die zich recent afspelen. Maar die mag ik hier niet posten omdat ik nu in deze wipe ben gestopt. :F

Graag verwijs ik jullie ook naar een post in het topic "Recente ontwikkelingen in de gameswereld" over kritiek.

[ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld

Ik heb verder ook niet meer gepraat over problemen die ik persoonlijk heb. Omdat ik dat laat voor wat het is en op een aantal patches wacht. Ik post nu gewoon iets dat recent aan de hand is, en dit kan eventueel ook nog andere mensen helpen. Maar het is natuurlijk te negatief voor sommige, of ze willen het niet weten. Geen idee.... :P

Laten we nu AUB terug gaan naar het topic.

[ Voor 30% gewijzigd door Toonen1988 op 14-01-2025 14:01 ]

• Jordi0344
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 18-11 15:51
Toonen1988 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 13:51:
[...]

Maar wat is precies het punt van dat bericht? Wat is de achterliggende gedachte? Dat ik niks mag zeggen omdat ik in deze wipe ben gestopt?

Grappig dat als er iets negatiefs wordt gezegd, telkens de game uren erbij betrokken moeten worden of dit soort berichten verschijnen. Waarom? Willen ze dit nou echt als argumenten gebruiken omdat zij een andere mening hebben?
Laatste persoon die er over begon heeft niks over je uren gezegd of gevraagd...

• Jordi0344
Toonen1988 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 13:51:
[...]

Laten we nu AUB terug gaan naar het topic.
Strak plan, dit gaat namelijk nergens over (net zoals 'cpu fryer').
Jordi0344 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 14:04:
[...]

Laatste persoon die er over begon heeft niks over je uren gezegd of gevraagd...
Ik had het meer over in het algemeen.

• Jaap.
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:11
Toonen1988 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 09:56:
[...]

Mag ik vragen waar dit bericht opslaat? Ik heb nog altijd betaald voor dit spel en heb geen refund. Daarnaast mag je ook even vragen hoe ik dit weet en geen aanname doen.

Ik snap niet waarom ik mij moet verantwoording voor de berichten die ik post.

Nee, ik ben niet bezig met dit spel. Maar andere sturen mij dit door. Ik ben niet "actief" bezig om dit op te zoeken of ben druk bezig met het spel, maar volgens jou wel. Je weet schijnbaar wat ik wel en niet doe. Stop AUB hier mee.

Graag wil ik vragen om on-topic te blijven en dit soort ongein achter wegen te laten. Jou bericht slaat echt nergens op.
Simpele constatering op basis van je laatste x posts. Verder geen oordeel; you do you. Ik vind het wel vermakelijk :)

Oh on topic; de flea is open ;)

• Jordi0344
Jaap. schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 14:10:
[...]

Oh on topic; de flea is open ;)
Helaas wel

• brtk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:26
Iemand nog zin om te teamen misschien? Heb deze wipe eigenlijk alleen wat rond ge-scavd, niet zonder succes qua vullen van junkboxes en bankrekening, maar wat leuke squad PMC raids zouden me wel kunnen bekoren.

• Jordi0344
brtk schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 14:41:
Iemand nog zin om te teamen misschien? Heb deze wipe eigenlijk alleen wat rond ge-scavd, niet zonder succes qua vullen van junkboxes en bankrekening, maar wat leuke squad PMC raids zouden me wel kunnen bekoren.
Squads is niet aan te bevelen met de audio...

• brtk
Twee kan ook :) Ben het alleen spelen echt beu na > 6000 uur... en m'n PVE account is zo smerig loaded dat daar de lol ook wel vanaf begint te raken.

[ Voor 40% gewijzigd door brtk op 14-01-2025 16:47 ]

• Jordi0344
brtk schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 16:01:
Twee kan ook :) Ben het alleen spelen echt beu na > 6000 uur... en m'n PVE account is zo smerig loaded dat daar de lol ook wel vanaf begint te raken.
Dacht dat ik veel had met bijna 5000 uur

• bamboe
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-11 20:52
Toonen1988 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 09:56:
[...]

Mag ik vragen waar dit bericht opslaat? Ik heb nog altijd betaald voor dit spel en heb geen refund. Daarnaast mag je ook even vragen hoe ik dit weet en geen aanname doen.
Een refund kan je wel vergeten,... Maar blijf realistisch, hoe EFT beheerd word zal nooit veranderen tenzij ze failiet gaan en een andere partij het overkoopt. Negatieve en positieve aspecten zullen er altijd blijven en dingen worden gewoon live getests met updates en whipes.

Ook blijven ze je soms weer positief verbazen, zo kon ik zo maar gratis de pve versie spelen met mijn jaren geleden gekochte game versie. Dat had ik dus niet verwacht. Voor een game die zo oud is en nog steeds zo veel gespeeld en gestreamed word doen ze ergens toch ook wel weer iets goeds. Het is nog best wel knap hoe ze het allemaal draaien houden met de hoge kosten van game servers die ze hebben.

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-11 18:33
bamboe schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 13:12:
Het is nog best wel knap hoe ze het allemaal draaien houden met de hoge kosten van game servers die ze hebben.
Om eerlijk te zijn zit daar een hele economie achter van onder andere (maar niet beperkt tot) gebande accounts unlocken en doorverkopen, items verkopen / droppen etc etc. Maar goed, dan gaan we over andere dingen praten en ik heb geen idee hoe wenselijk dat is.

Zucht...

• Robinblitz
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 07:38
bamboe schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 13:12:
[...]
Ook blijven ze je soms weer positief verbazen, zo kon ik zo maar gratis de pve versie spelen met mijn jaren geleden gekochte game versie. Dat had ik dus niet verwacht.
Dit ging helaas niet "zomaar". Toen BSG de nieuwe "Unhinged" editie toevoegde boven EoD was het originele plan om PvE alleen voor die editie uit te brengen. Na heel veel boosheid uit de community en EoD owners (die alle toekomstige DLC beloofd waren) zeiden ze dat EoD het voor de eerste 6 maanden mocht gebruiken. Uiteraard was ook dat niet genoeg en na nog meer gedoe is het permanent aan EoD toegevoegd.

Het was dus zeker niet "zomaar" toegevoegd. :P

• brtk
Zijn er misschien Timmies hier die op sleeptouw genomen willen worden?

• bamboe
Robinblitz schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 13:37:
[...]

Dit ging helaas niet "zomaar". Toen BSG de nieuwe "Unhinged" editie toevoegde boven EoD was het originele plan om PvE alleen voor die editie uit te brengen. Na heel veel boosheid uit de community en EoD owners (die alle toekomstige DLC beloofd waren) zeiden ze dat EoD het voor de eerste 6 maanden mocht gebruiken. Uiteraard was ook dat niet genoeg en na nog meer gedoe is het permanent aan EoD toegevoegd.

Het was dus zeker niet "zomaar" toegevoegd. :P
Ah dank je voor de uitleg, dat is dus helemaal langs mij heen gegaan, ik had het een tijd niet gespeeld.

• UnderAVoidSky
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08:53
brtk schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 17:56:
[...]

Leeft de NL talige EFT Discord nog? Daar kan je waarschijnlijk wel wat mensen vinden die het actief spelen en willen samen spelen.

• Kieft91
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 12-11 23:00
brtk schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 17:56:
[...]

Ik opzich wel hoor! Speel alleen niet super vaak (2 a 3 avonden vanaf 22 uur ofzo)
Paar wipes geleden gespeeld maar nooit super ver gekomen :)

• Jordi0344
Er is een officiële Nederlandse Escape From Tarkov Discord, met kleine 2000 leden, niet allemaal actief natuurlijk. Deze kan je joinen via de volgende link: https://discord.gg/def

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Nou.. Had in een opwelling een impulseaankoop gedaan na het spelen van Delta Force Operations (ook een extract looter-mode) en EFT gekocht. Toch nog even wat videos gekeken en besloten dat het toch niet mijn ding ging worden. Lijkt mij toch iets te hardcore.

Refundrequest ingediend bij BSG, die zeggen nee. Xsolla zegt ook nee.

Betaald via Paypal (helaas niet creditcard) en daar nu een dispute aangemaakt. Heb de game niet opgestart.

Onder EU rechten zouden we binnen 14 dagen een refund moeten krijgen, ben benieuwd hoe Paypal hier in mee gaat.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• Jordi0344
Angeloonie schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 13:00:
Nou.. Had in een opwelling een impulseaankoop gedaan na het spelen van Delta Force Operations (ook een extract looter-mode) en EFT gekocht. Toch nog even wat videos gekeken en besloten dat het toch niet mijn ding ging worden. Lijkt mij toch iets te hardcore.

Betaald via Paypal (helaas niet creditcard) en daar nu een dispute aangemaakt. Heb de game niet opgestart.

Onder EU rechten zouden we binnen 14 dagen een refund moeten krijgen, ben benieuwd hoe Paypal hier in mee gaat.
PayPal is hier meestal niet zo moeilijk in.

• Jbk23
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 19-11 15:27

Als je het te hardcore vind zou je eens kunnen kijken naar SPT (Single Player Tarkov).
Dan kun je het met wat mods minder hardcore maken.
Enige nadeel is dat je dus geen pvp kan doen, alleen pve en co-op.
Ik speel zelf PVE aangezien ik slecht in PVP ben, maar ben aan het twijfelen of ik overstap naar SPT.

• SgtElPotato

Vaak ga je met een alpha / beta akkoord met voorwaardes dat je je rechten op een refund weg haalt. Zelfs bij een impuls aankoop. Je koopt immers een product wat nog niet af is.

Hopelijk kom je er met PayPal uit! Maar die zijn vaak de moeilijkste niet (al heb ik geen ervaring met ze qua digitale goederen).

Zucht...

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-11 11:07
Jbk23 schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 12:35:
[...]

Als je het te hardcore vind zou je eens kunnen kijken naar SPT (Single Player Tarkov).
Dan kun je het met wat mods minder hardcore maken.
Enige nadeel is dat je dus geen pvp kan doen, alleen pve en co-op.
Ik speel zelf PVE aangezien ik slecht in PVP ben, maar ben aan het twijfelen of ik overstap naar SPT.
Voor SPT heb je officieel ook een eigen/legale versie van tarkov voor nodig. En mijn ervaring met SPT is, dat het nog een stuk erger hardcore wordt dan dat je zou willen.

Het enige wat je kunt doen is jezelf zo erg buffen dat geld en health geen issue meer is.

discogs

• Jbk23
loewie1984 schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 15:00:
[...]

Voor SPT heb je officieel ook een eigen/legale versie van tarkov voor nodig. En mijn ervaring met SPT is, dat het nog een stuk erger hardcore wordt dan dat je zou willen.

Het enige wat je kunt doen is jezelf zo erg buffen dat geld en health geen issue meer is.
Klopt inderdaad, je hebt een legale versie van EFT nodig.
Ik begreep dat je juist veel kon modden in SPT.
Van een minimap en markers op lootable items, tot AI moeilijkheid en dergelijke.
Maar ik heb nog geen ervaring met SPT, alleen wat filmpjes van gezien.

• loewie1984
Je kan het zo gek niet verzinnen eigenlijk, maar zodra je SAIN AI hebt draaien, is Tarkov PVE 'a walk in the park'. Als de AI van Tarkov net zo goed was als die van SAIN AI in SPT, dan was het een stuk moeilijker geweest om pmc's en scav's te killen.

Ik doe PVE only samen met een vriend, heel sporadisch dat iemand het loodje legt als we met z'n 2'en zijn. Als ik alleen speel is mijn survival rate ook prima (tenzij ik aan het questen ben).

Er zitten echt toffe features in die naar de game mogen komen, maar BSG heeft andere prioriteiten.

discogs

• Jbk23
loewie1984 schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 15:39:
Je kan het zo gek niet verzinnen eigenlijk, maar zodra je SAIN AI hebt draaien, is Tarkov PVE 'a walk in the park'. Als de AI van Tarkov net zo goed was als die van SAIN AI in SPT, dan was het een stuk moeilijker geweest om pmc's en scav's te killen.

Ik doe PVE only samen met een vriend, heel sporadisch dat iemand het loodje legt als we met z'n 2'en zijn. Als ik alleen speel is mijn survival rate ook prima (tenzij ik aan het questen ben).

Er zitten echt toffe features in die naar de game mogen komen, maar BSG heeft andere prioriteiten.
Ik begreep dat je met SAIN ook de moeilijkheid van de npcs wat kon terugschroeven, maar dat is dus niet zo?
Ik speel alleen solo, en voornamelijk nog scav om de maps beter te leren en (hopelijk) beter te mikken ;)
Ik heb telkens 100% capture rate als er een doodshoofd op de mini map verschijnt.

[ Voor 3% gewijzigd door Toonen1988 op 12-03-2025 20:52 ]

• Korkss
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21:48
Vind PvE toch niet leuk, heb het even de kans gegeven maar mis gewoon de spanning die je in PvP wel hebt. Het is wel fijn om even rustig dingen uit te zoeken etc.
Dus toch maar weer PvP, ben volledig gericht op questen, wat ik normaal dus amper doe. Is ook wel een leuke afwisseling in speelstijl.

Acer predator XB271HU - Ryzen 3700x -MSI Z270 PGC - MSI 2070 super - 32gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold

• Jordi0344
Korkss schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 09:31:
Vind PvE toch niet leuk, heb het even de kans gegeven maar mis gewoon de spanning die je in PvP wel hebt. Het is wel fijn om even rustig dingen uit te zoeken etc.
Dus toch maar weer PvP, ben volledig gericht op questen, wat ik normaal dus amper doe. Is ook wel een leuke afwisseling in speelstijl.
Dat is ook wat mij niet leuk lijkt aan PvE, het alleen vechten tegen AI. Zit gewoon geen spanning in. Ik focus me de laatste wipes alleen maar op op quests, zodra kappa binnen is stop ik vaak, dan is er geen zak meer aan.

• Korkss
Jordi0344 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 16:50:
[...]

Dat is ook wat mij niet leuk lijkt aan PvE, het alleen vechten tegen AI. Zit gewoon geen spanning in. Ik focus me de laatste wipes alleen maar op op quests, zodra kappa binnen is stop ik vaak, dan is er geen zak meer aan.
Haha ik heb deze game al jaren en er ook aardig wat uren in zitten, maar kappa?! Nooit gehaald hahaha…

Acer predator XB271HU - Ryzen 3700x -MSI Z270 PGC - MSI 2070 super - 32gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold

• Kieft91
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 12-11 23:00
Korkss schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 09:31:
Ervaar dit inderdaad hetzelfde. Alleen met de beschikbare tijd die ik (in de late uurtjes) heb is PvE misschien toch beter voor mij. Blijf alsnog PvP spelen en ben nog steeds een beginner na 4 jaar 8)7 Ben ook alles solo aan het doen omdat er een kind wakker kan worden 's avonds, vervelend voor andere als je dan weg moet..

• loewie1984
Probleem van PVE vind ik gewoon de AI die op vaste punten blijft zitten. Reserve zitten ze of in white/black horse, of bij de helicopter in het achterste gebouw richting hole in the fence, of in de bunker. Ik kom ze nooit ergens anders tegen.

Op Customs werd ik genakt toen ik de trap afkwam bij 3 story dorms, zaten er twee te huggen in het trappenhuis.

Het is te voorspelbaar. Op Ground Zero heb ik het idee dat ze nog wel eens rondlopen.

Maar ik heb nog nooit een PVE PMC een extract zien pakken, laat staan dat je kunt exit campen voor quests ofzo.

Als de AI PMC beter zou zijn (ik werd met SPT en SAIN AI gewoon een keer besprongen en door de PMC die in de lucht hing bij zijn sprong dood geschoten, daarvoor werd ik gepushed) dan kun je PVP helemaal opdoeken.

Anyways ik speel het nu met een vriend die nog geen 200 uur erin heeft zitten, dus moet alles uitleggen, op sleeptouw nemen, samen quests doen. Is gewoon een leuk tijdverdrijf totdat de avonden weer wat langer worden en ik weer lekker buiten dingen kan doen.

discogs

• Jordi0344
Korkss schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 20:32:
[...]

Haha ik heb deze game al jaren en er ook aardig wat uren in zitten, maar kappa?! Nooit gehaald hahaha…
Gaat ook elke keer weer aardig wat tijd in zitten, helemaal met het nieuwe prestige systeem sinds deze wipe.

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

SgtElPotato schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 13:33:
[...]

Vaak ga je met een alpha / beta akkoord met voorwaardes dat je je rechten op een refund weg haalt. Zelfs bij een impuls aankoop. Je koopt immers een product wat nog niet af is.

Hopelijk kom je er met PayPal uit! Maar die zijn vaak de moeilijkste niet (al heb ik geen ervaring met ze qua digitale goederen).
Nou geen van de partijen werkt mee aan een refund. EU wetten worden genegeerd en PayPal faciliteert. Kansloze club zowel BattleState Games als Xsolla als PayPal..

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• Jbk23
loewie1984 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 08:55:
Probleem van PVE vind ik gewoon de AI die op vaste punten blijft zitten. Reserve zitten ze of in white/black horse, of bij de helicopter in het achterste gebouw richting hole in the fence, of in de bunker. Ik kom ze nooit ergens anders tegen.

Op Customs werd ik genakt toen ik de trap afkwam bij 3 story dorms, zaten er twee te huggen in het trappenhuis.

Het is te voorspelbaar. Op Ground Zero heb ik het idee dat ze nog wel eens rondlopen.

Maar ik heb nog nooit een PVE PMC een extract zien pakken, laat staan dat je kunt exit campen voor quests ofzo.

Als de AI PMC beter zou zijn (ik werd met SPT en SAIN AI gewoon een keer besprongen en door de PMC die in de lucht hing bij zijn sprong dood geschoten, daarvoor werd ik gepushed) dan kun je PVP helemaal opdoeken.

Anyways ik speel het nu met een vriend die nog geen 200 uur erin heeft zitten, dus moet alles uitleggen, op sleeptouw nemen, samen quests doen. Is gewoon een leuk tijdverdrijf totdat de avonden weer wat langer worden en ik weer lekker buiten dingen kan doen.
Ik weet niet wanneer je het voor het laatst geprobeert hebt, maar AI pmc's lopen nu wel degelijk door de map, en gaan ook naar extracts toe.
Ik heb dit al meerdere malen ervaren.
Zo hoorde ik op streets een flink gevecht bij beluga, dus ik daar kijken, liggen een paar scavs op de trap, en een bloedspoor naar de lift (exfill), maar geen pmc meer, loop ik terug, komt er nog een pmc de trap opgerend.
de laatste paar updates hadden ook wat PVE AI updates erbij zitten.

• Jordi0344
loewie1984 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 08:55:

Gister of de dag ervoor is er nog een grote update geweest waarbij voornamelijk de AI PMC's zijn aangepast.

[ Voor 8% gewijzigd door Jordi0344 op 19-03-2025 13:00 ]

• Korkss
Ik ben eens met shooter born bezig gegaan. Heb die quest nooit in mn tarkov carriere gehaald en nooit bewust mee bezig geweest. Ben nu op woods met een DVL bezig en oioioi wat is dit eigenlijk leuk dat snipen 😆😆 dat ik hier na 1400 uur tarkov pas achter kom 🤣

• Jordi0344
Korkss schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 21:40:
Ik ben eens met shooter born bezig gegaan. Heb die quest nooit in mn tarkov carriere gehaald en nooit bewust mee bezig geweest. Ben nu op woods met een DVL bezig en oioioi wat is dit eigenlijk leuk dat snipen 😆😆 dat ik hier na 1400 uur tarkov pas achter kom 🤣
Het is nog veel leuker als je SBIH hebt op ground zero als je nog geen level 20 bent :)

• Morex
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-11 19:43
Is het nog interessant om deze game nu te starten/kopen? Ik hoor daar wat gemixte reacties over. Bijvoorbeeld omdat de game "dood" zou zijn, weinig updates krijgt en er veel cheaters zijn. Het concept van een fps met wat mmo elememten spreekt mij dan wel weer aan, maar is dat nu die 60 euro waard...?
Morex schreef op zondag 23 maart 2025 @ 08:44:
Is het nog interessant om deze game nu te starten/kopen? Ik hoor daar wat gemixte reacties over. Bijvoorbeeld omdat de game "dood" zou zijn, weinig updates krijgt en er veel cheaters zijn. Het concept van een fps met wat mmo elememten spreekt mij dan wel weer aan, maar is dat nu die 60 euro waard...?
De game is verre weg van "dood". Ja, ze hebben gigantisch veel spelers verloren maar dood is het spel echt nog niet.

Het spel krijgt regelmatig updates, maar de ontwikkeling gaat best traag. Het spel zou allang al uit moeten zijn gekomen. Maar het krijgt wel regelmatig updates.

Cheaters is wel een groot probleem. Het updaten van de anti-cheat gaat traag en cheats blijven tot wel maanden undedected. Het loont zich om in EFT te hacken, veel hackers verkopen loot en ingame geld voor echt geld en mensen kopen het massaal.

Het gaat niet alleen om wallhacks en aimbots maar ook cheats zoals een hele map leegzuigen van alle loot (is gefixed) en iemand CPU overbelasten zodat die persoon met minder dan 10 FPS speelt. Dit zal ondertussen ook al gefixed zijn.

Er is een video van een YouTuber die heeft getest in hoeveel raids wordt gecheat. Als je deze video kijkt, ga je anders tegen EFT kijken en mogelijk ook andere first person shooter games.

Ik heb EFT veel gespeeld maar nu speel ik hoofdzakelijk alleen na grote wipes voor 3 tot 4 weken en dan stop ik weer.

Ik kan aanraden om het spel wel en niet te kopen.

Waarom? Omdat sommige raids die je speelt juist wel weer geweldig zijn. Als je in een raid komt waar iedereen eerlijk speelt, leuke gevechten hebt en iedereen speelt zoals het hoort, heb je een geweldige ervaring. Kom je in een raid terecht met cheaters, extraction campers, dan kan het nogal een negatieve ervaring geven. Het kan dus een hit of mis zijn als je een raid joined.

Het is de vraag hoe je zelf hier over denkt.

[ Voor 20% gewijzigd door Toonen1988 op 23-03-2025 11:27 ]

• Korkss
Toonen1988 schreef op zondag 23 maart 2025 @ 11:15:
[...]

De game is verre weg van "dood". Ja, ze hebben gigantisch veel spelers verloren maar dood is het spel echt nog niet.

Het spel krijgt regelmatig updates, maar de ontwikkeling gaat best traag. Het spel zou allang al uit moeten zijn gekomen. Maar het krijgt wel regelmatig updates.

Cheaters is wel een groot probleem. Het updaten van de anti-cheat gaat traag en cheats blijven tot wel maanden undedected. Het loont zich om in EFT te hacken, veel hackers verkopen loot en ingame geld voor echt geld en mensen kopen het massaal.

Het gaat niet alleen om wallhacks en aimbots maar ook cheats zoals een hele map leegzuigen van alle loot (is gefixed) en iemand CPU overbelasten zodat die persoon met minder dan 10 FPS speelt. Dit zal ondertussen ook al gefixed zijn.

Er is een video van een YouTuber die heeft getest in hoeveel raids wordt gecheat. Als je deze video kijkt, ga je anders tegen EFT kijken en mogelijk ook andere first person shooter games.

Ik heb EFT veel gespeeld maar nu speel ik hoofdzakelijk alleen na grote wipes voor 3 tot 4 weken en dan stop ik weer.

Ik kan aanraden om het spel wel en niet te kopen.

Waarom? Omdat sommige raids die je speelt juist wel weer geweldig zijn. Als je in een raid komt waar iedereen eerlijk speelt, leuke gevechten hebt en iedereen speelt zoals het hoort, heb je een geweldige ervaring. Kom je in een raid terecht met cheaters, extraction campers, dan kan het nogal een negatieve ervaring geven. Het kan dus een hit of mis zijn als je een raid joined.

Het is de vraag hoe je zelf hier over denkt.
Ondanks alle negatieve dingen die er zijn in en over eft, is dit voor mij nog steeds de vetste shooter die er is. Zweethanden, hoge hartslag etc. Er is nog geen shooter langsgekomen die dit bij me teweeg brengt. Ik raad iedereen tarkov dus ook aan maar kan me tegelijkertijd vinden in jouw comment.
Enige wat veel nieuwe spelers in mijn ervaring snel doet afhaken is dat het totaal pakket van tarkov aardig overwhelming kan zijn, je voelt je pas na veel uren een beetje comfortabel in de game. Hierdoor zijn veel vrienden van mij afgehaakt.
Ik vind dit juist leuk, alles uitzoeken, oefenen en ontdekken..

• Morex
@Toonen1988 @Korkss
Waar kan ik het beste mee beginnen als beginner? Questen? Gear verzamelen? Als scav? Of als pmc met enkel een pistool om alles te verkennen en niets te verliezen?

• Korkss
Morex schreef op zondag 23 maart 2025 @ 15:21:
@Toonen1988 @Korkss
Waar kan ik het beste mee beginnen als beginner? Questen? Gear verzamelen? Als scav? Of als pmc met enkel een pistool om alles te verkennen en niets te verliezen?
Hier zijn de meningen over verdeeld. Je zou de PvE modus kunnen spelen, dit is alleen met AI op de map. Zo kun je rustiger de maps leren, loot plekken vinden etc. Kijk ook eens wat youtube filmpjes, hier leer je de mappen en plekken ook wel mee.
Als je dit niet trekt kun je ook gewoon gaan spelen, wissel idd scav runs met pmc runs af en geef vooral geen fuck om je spullen. Dan kun je deze wipe nog “oefenen” zodat je volgende wipe het meeste snapt.

Je zou inderdaad met PvE kunnen starten, maar hou er rekening mee dat de progressie niet gedeelt is tussen PvP en PvE. Wanneer een grote update komt, wordt PvP gewiped (dit is ongeveer 1 keer per jaar) terwijl PvE alle progressie blijft behouden. Ook in PvE kan je gear verliezen als je het niet verzekerd.

Ik zou gewoon beginnen met PvE, even de basic mechanics leren kennen zoals movement, healing, ammo management, hoe de extractions werken etc.

• Morex
PVE is weer 20 euro extra zie ik?
Morex schreef op zondag 23 maart 2025 @ 16:11:
PVE is weer 20 euro extra zie ik?
Klopt, het is een extra DLC. De PvE mode kan je ook met vrienden spelen tot 5 spelers.

• Korkss
Toonen1988 schreef op zondag 23 maart 2025 @ 16:22:
[...]

Klopt, het is een extra DLC. De PvE mode kan je ook met vrienden spelen tot 5 spelers.
Als je het dan alleen doet voor het oefenen zou ik lekker de normale versie kopen en om te oefenen offline raids doen. Kun je toch ook scavs en bosses in laden?

• Jordi0344
Gister voor het eerst het nieuwe event gespeeld. Is echt met afstand het beste event wat er is geweest. Enige 2 nadelen zijn de AI die je gelijk pusht als je als eerste de 'escape room' uit komt, en de spelers die allemaal ratten, maar dat is helaas hoe de game werkt tegenwoordig.
De 1.0 versie staat gepland voor eind dit jaar. Terminal map is nog niet toegevoegd, we hebben ook nog niks gezien over de grote map waarbij alle raids aan elkaar gelijmd zijn.

We hebben wel aparte extractions op mappen waarbij je richting een andere raid gaat, maar niemand maakt hier gebruik van.

Simpel door het feit dat je dan weer opnieuw in een matchmaking komt. Het heeft 0,0 toegevoegde waarde. Als dit het beste waarmee ze komen, dan is dat een grote teleurstelling. Ook alle traders zouden fysiek aanwezig zijn in diverse locaties die je kan bezoeken, ook hier hebben we nog niks van gezien.

Ook van de storyline missies hebben we nog 0,0% iets van gezien. Ook zouden ze komen met een nieuwe belichting systeem, ook hier is niks van te zien.

Ze hebben de roadmap van dit jaar vrijgeven en ziet niet echt uit dat ze al deze dingen nog gaan toevoegen voor 1.0 release.

• UnderAVoidSky
Het was vorig jaar met die toevoeging van de "Unheard" edition al vrij duidelijk dat ze snel naar een release worden.

De mappen aan elkaar lijmen zou technisch te complex worden zo ver ik heb begrepen, en als ik zie hoe verschrikkelijk Streets al loopt kan ik me niet inbeelden dat er 10 mappen met elkaar verbonden zouden zijn.

Traders fysiek ingame heeft naar mijn gevoel, met de aanwezigheid van de flea, ook 0,0 meerwaarde buiten een gimmick te zijn.

Ze gaan nu gewoon een heel deel QOL zaken erin pompen, mapje toevoegen, klaarmaken voor Steam/Epic release en kijken wat de hype is en blijft. Blijft die hoog genoeg komt er DLC, zwakt die af wordt enkel het minimaal nodige aan resources op EFT gezet en gaat de rest naar Nikita zijn volgende project.

Heb al een paar jaar de indruk dat Nikita het een beetje beu aan het geraken is met EFT.

• Robinblitz
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 07:38
Ja het open world aspect lijkt compleet gescrapped te zijn waar je ook fysiek naar je hideout terug moet keren etc.

Wel jammer, want ik heb de game gekocht destijds in de alpha op basis van de "promises" waarvan een hoop nu gewoon niet lijkt te komen. Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik momenteel ook wel aardig "Tarkov Fatigue" heb na bijna alle wipes gespeeld te hebben. Ik ben het aardig beu om constant dezelfde quests te doen in (bijna) dezelfde volgorde elke wipe.

Naar mijn idee begon het "fout" te gaan met Tarkov na hun eerste Twitch Drops event en de game daadwerkelijk opblies en het naar mijn idee wat te casual werd. Het zou een punishing hardcore shooter moeten zijn waarin je moet nadenken over welke firefights je wel en niet pakt i.v.m. je gear... Maar sinds de Flea Market is gear geen drol meer waard omdat je aardig wat gewoon weer fijn terug koopt nadat je dood bent gegaan. Het hele risk/reward is er voor mij een beetje af.

En uiteraard het cheater probleem is voor mij een enorme doorn in het oog.

Waarschijnlijk dat ik het de volgende wipe weer een keer ga proberen, maar er zijn gelukkig ook nog andere games.

• bamboe
Robinblitz schreef op maandag 21 april 2025 @ 08:43:
Wel jammer, want ik heb de game gekocht destijds in de alpha op basis van de "promises" waarvan een hoop nu gewoon niet lijkt te komen. Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik momenteel ook wel aardig "Tarkov Fatigue" heb na bijna alle wipes gespeeld te hebben. Ik ben het aardig beu om constant dezelfde quests te doen in (bijna) dezelfde volgorde elke wipe.
Alleen als je echt heel vroeg was met kopen heb je daar gelijk in over de beloftes, al vrij snel werd duidelijk dat ze het mooit konden hardmaken van wat ze elke keer beloofden. Het lukt ze niet eens om de cheaters aan te pakken. Ik zie de game meer als star citizen, je weet dat als je daar geld in steekt je de komende 20 jaar geen final game gaat krijgen.

Het is een hoop herhaling als je het allemaal doet, het zou fijn zijn als je wat meer kon behouden tijdens een wipe. Elke keer weer de basis producten zoeken om je hideout op te bouwen. De meeste streamers vinden de game het leukst net na een whipe voordat iedereen dure outfits kan kopen. Je zou denken dat dit ook wel bij de developers moet aankomen, maar ja helaas hebben ze daar nog geen aanpassingen voor gedaan. Ze zouden low item level zones kunnen maken waar je met te hoge items of player level gewoon niet in kan komen.
UnderAVoidSky schreef op maandag 21 april 2025 @ 08:22:
Het was vorig jaar met die toevoeging van de "Unheard" edition al vrij duidelijk dat ze snel naar een release worden.

De mappen aan elkaar lijmen zou technisch te complex worden zo ver ik heb begrepen, en als ik zie hoe verschrikkelijk Streets al loopt kan ik me niet inbeelden dat er 10 mappen met elkaar verbonden zouden zijn.

Traders fysiek ingame heeft naar mijn gevoel, met de aanwezigheid van de flea, ook 0,0 meerwaarde buiten een gimmick te zijn.

Ze gaan nu gewoon een heel deel QOL zaken erin pompen, mapje toevoegen, klaarmaken voor Steam/Epic release en kijken wat de hype is en blijft. Blijft die hoog genoeg komt er DLC, zwakt die af wordt enkel het minimaal nodige aan resources op EFT gezet en gaat de rest naar Nikita zijn volgende project.

Heb al een paar jaar de indruk dat Nikita het een beetje beu aan het geraken is met EFT.
Epic Games en Steam versie is inderdaad ook aangekondigd. Ik heb zo'n vermoeden dat ze inderdaad genoeg hebben van de ontwikkeling, nu maar pushen voor een 1.0 voor wat het is en dan langzaam tijd en geld steken in andere projecten.
Robinblitz schreef op maandag 21 april 2025 @ 08:43:

Naar mijn idee begon het "fout" te gaan met Tarkov na hun eerste Twitch Drops event en de game daadwerkelijk opblies en het naar mijn idee wat te casual werd. Het zou een punishing hardcore shooter moeten zijn waarin je moet nadenken over welke firefights je wel en niet pakt i.v.m. je gear... Maar sinds de Flea Market is gear geen drol meer waard omdat je aardig wat gewoon weer fijn terug koopt nadat je dood bent gegaan. Het hele risk/reward is er voor mij een beetje af.

En uiteraard het cheater probleem is voor mij een enorme doorn in het oog.
Precies dit, na versie 0.8 zijn ze flink veranderd. Toen begon het spel mainstream te worden en begonnen de streamers met Twitch drops te komen. Vanaf dit moment zagen we ook een stijgende aantal cheaters en hackers. Het spel begon toen inderdaad ook meer richting "arcade" te gaan.

Het verbaasd mij ook hoeveel streamers er zijn gepakt met cheaten en later weer gewoon geunbanned zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Toonen1988 op 21-04-2025 18:42 ]

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-11 17:24
Ik ben een weekje of twee terug begonnen met Tarkov. Ik vermaak me echt heel goed. De spanning is ongeëvenaard. De learning curve is heel hoog maar dmv het samen spelen met vrienden is het doenbaar.

Uiteindelijk wordt ik wel afgeslacht. Ik heb 3 player kills in 40 potjes. Maar het maakt de spanning niet minder.

• Jordi0344
FreeShooter schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 13:59:
Ik ben een weekje of twee terug begonnen met Tarkov. Ik vermaak me echt heel goed. De spanning is ongeëvenaard. De learning curve is heel hoog maar dmv het samen spelen met vrienden is het doenbaar.

Uiteindelijk wordt ik wel afgeslacht. Ik heb 3 player kills in 40 potjes. Maar het maakt de spanning niet minder.
Nice! Met welke map ben je begonnen? Hoop dat je over 1000 ingame uren het spel een beetje begrijpt ;)
Nog ongeveer drie weken en dan komt 1.0 versie uit. In deze update wordt de laatste map Terminal toegevoegd. Ook gaan ze de Transit systeem volledig implementeren. De transit systeem is de vervangende systeem voor de open wereld. De Terminal map is tevens de "end-game" content.

Transit systeem is niet meteen beschikbaar, spelers moeten het eerst unlocken door bepaalde specifieke quests te completen.

Ze hebben ook niks laten zien over de storyline en de PMC reputatie systeem. De missies die er nu in zouden zitten, zouden "place holders" of side missions zijn. Als ik kijk naar de screenshot van Steam, ziet het er allemaal precies hetzelfde uit. De storyline zou vier verschillende eindes moeten hebben. Al verwacht ik niet veel verandering met de early access versie.

PvE wordt gewiped, wat de eerste en laatste keer is. Er komen twee verschillende PvP modus. Er komt een seasonal modus, die uiteindelijk na het einde van een seizoen wordt gewiped. Daarnaast komt er ook een modus die permanent blijft en niet wordt gewiped.

Iedereen die EFT heeft gekocht in early access krijgt geen Steam key. Wil je EFT op Steam, dan ben je verplicht om EFT opnieuw te kopen. Daarnaast heeft BSG de volledige Steam forums gelocked en kunnen alleen mensen die EFT hebben gekocht op Steam posten.

Vulkan wordt ook toegevoegd en Escape from Tarkov zou ook een volledige grafische overhaul krijgen. Daarnaast is het bevestigd dat eerst Arena nieuwe anti-cheat updates krijgt en dan pas Escape From Tarkov.

Het lijkt erop dat traders niet meer fysiek in het spel komen en zo blijf zoals in early access. Het was ook de bedoeling dat veel mid en high tier niet meer gekocht kunnen worden maar gevonden/gecraft moeten worden. Dit blijkt schijnbaar ook niet meer te zijn en blijf zoals het is in early access.

Veel beloftes komen ze niet na of met halve beloftes of komen met systemen die het moeten vervangen maar weinig toegevoegde waarde hebben. Ik heb zo'n gevoel dat BSG genoeg heeft van EFT en dat ze allang aan een ander project aan het werken zijn.

Nikita heeft belooft om het spel te blijven ondersteunen met ook nieuwe content. Maar ik betwijfel het dat ze nog jaren doorgaan met Escape from Tarkov.

[ Voor 36% gewijzigd door Toonen1988 op 26-10-2025 02:30 ]

• Korkss
Toonen1988 schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 02:14:
Nog ongeveer drie weken en dan komt 1.0 versie uit. In deze update wordt de laatste map Terminal toegevoegd. Ook gaan ze de Transit systeem volledig implementeren. De transit systeem is de vervangende systeem voor de open wereld. De Terminal map is tevens de "end-game" content.

Transit systeem is niet meteen beschikbaar, spelers moeten het eerst unlocken door bepaalde specifieke quests te completen.

Ze hebben ook niks laten zien over de storyline en de PMC reputatie systeem. De missies die er nu in zouden zitten, zouden "place holders" of side missions zijn. Als ik kijk naar de screenshot van Steam, ziet het er allemaal precies hetzelfde uit. De storyline zou vier verschillende eindes moeten hebben. Al verwacht ik niet veel verandering met de early access versie.

PvE wordt gewiped, wat de eerste en laatste keer is. Er komen twee verschillende PvP modus. Er komt een seasonal modus, die uiteindelijk na het einde van een seizoen wordt gewiped. Daarnaast komt er ook een modus die permanent blijft en niet wordt gewiped.

Iedereen die EFT heeft gekocht in early access krijgt geen Steam key. Wil je EFT op Steam, dan ben je verplicht om EFT opnieuw te kopen. Daarnaast heeft BSG de volledige Steam forums gelocked en kunnen alleen mensen die EFT hebben gekocht op Steam posten.

Vulkan wordt ook toegevoegd en Escape from Tarkov zou ook een volledige grafische overhaul krijgen. Daarnaast is het bevestigd dat eerst Arena nieuwe anti-cheat updates krijgt en dan pas Escape From Tarkov.

Het lijkt erop dat traders niet meer fysiek in het spel komen en zo blijf zoals in early access. Het was ook de bedoeling dat veel mid en high tier niet meer gekocht kunnen worden maar gevonden/gecraft moeten worden. Dit blijkt schijnbaar ook niet meer te zijn en blijf zoals het is in early access.

Veel beloftes komen ze niet na of met halve beloftes of komen met systemen die het moeten vervangen maar weinig toegevoegde waarde hebben. Ik heb zo'n gevoel dat BSG genoeg heeft van EFT en dat ze allang aan een ander project aan het werken zijn.

Nikita heeft belooft om het spel te blijven ondersteunen met ook nieuwe content. Maar ik betwijfel het dat ze nog jaren doorgaan met Escape from Tarkov.
EFT is voor mij nog steeds de vetste shooter die ik ooit gespeeld heb. Wat een spanning, wat een gave raids.
Heb het nu al een jaar of langer niet gespeeld, na elke update werd de performance slechter en slechter. Ook het idee dat nu alleen nog de diehards en cheaters spelen, want hoe ik jaren geleden raids speelde en de laatste keer dat ik speelde was echt insane wat een verschil, vaak niet eens een kans tegen die lui.
Ben daarom ook blij dat ik verder ben gegaan met gamen en Tarkov lekker links ligt, al mis ik de game ook, maargoed dips naar 40fps etc etc is gewoon niet speelbaar. Nikita bedankt voor de vetste ervaring in een shooter, maar ook bedankt dat de game naar de kloten is geholpen.

Het ging helaas fout toen ze via Twitch de mainstream aanspraken. Dit heeft uiteraard een gigantische financiële boost gegeven voor BSG, maar het heeft wel het spel flink veranderd, in een negatieve manier.

Ik heb zelf totaal geen last van performance issues, kwa FPS. Mijn grootste probleem met EFT is, het in renderen van objecten, desync, cheaters en belichting.

Het in renderen van objecten is een probleem. Pas vanaf een afstand renderen bepaalde objecten pas in. Je ziet schiet op een vijand maar raakt totaal niet. Je loopt erop af en ziet opeens een object in renderen waar de vijand achter stond.

Belichting hetzelfde, alles in de verte is erg donker. Moeilijk om iemand te spotten, dit komt omdat belichting vanaf een bepaalde afstand in spawnd. Dit merk je nog het meeste in night maps. Iemand staat in een gebouw, die zie je totaal niet staan. Je loopt op het gebouw af en opeens spawnd het licht en dan is het meestal alweer te laat. Pak crack house als voorbeeld op Custom. Ga op een nacht map, loop door het gat in de muur richting Crack house. Het is donker en je ziet niks. Wanneer je richting crack house loopt, springt opeens het licht aan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cM57QJiktxAOMIFIXlZgPs07vJ0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nC4nP89zTvzkB5KBw2c1Pg9Q.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6TQmGKZGcGETSC3sNzoCHTFxX6w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uGtmgm0H1ZwrPErlBZjn8mGI.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oInwhXrjwrJg0PNn7BFQHsr6E5A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3DLCQESrJ5dBABaOfXBlDDtM.png?f=fotoalbum_large

Desync, zoals hit registratie, hit boxes, ping abusers, player position is de normaalste gang van zaken. Dit is niet alleen in EFT een probleem maar bij veel hedendaagse shooters.

Het grootste probleem, cheaters en hackers. Het loont om in EFT te cheaten. Cheaters en hackers verkopen veel items via grijze marktplaats websites voor echt geld en doordat de main stream EFT is gaan spelen, is de grijze markt (RMT) gigantisch gestegen. De aantal cheaters en hackers zijn gigantisch toegenomen. Iedereen die ingame geld of items heeft gekocht voor echt geld, zie ik als het sponsoren van het probleem. Deze mensen hebben geen recht om te klagen hoe groot het probleem ook is, want ze zijn de kern van het probleem.

[ Voor 25% gewijzigd door Toonen1988 op 26-10-2025 10:44 ]

• Powerblast
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-11 21:13
Ik zat er aan te denken om na een paar jaar nog eens terug te komen maar als ik jouw verhaal zo lees kan ik het maar beter zo laten :(. Vooral dat inspawnen van buildings en dergelijke snap je toch gewoon niet hoe je dat als developer in een competitive shooter zomaar zo laat :/. Kan me moeilijk voorstellen dat dit niet te fixen valt.

Vrees ook dat ze hun top al lang achter zich hebben en dat de komende Steam release het begin van het einde is. Ondersteuning naar toekomst toe verwacht ik totaal niet eigenlijk, als je ziet hoe lang ze er nu al over doen om dingen te fixen of nieuwe features uit te brengen gaan DLC's en extra's nog veel langer duren. Dan is het momentum dat je hebt met een release al lang weer gaan liggen. ETF blijft ook een game die het main stream publiek nooit zal aanspreken, met Steam dat ze misschien weer even wat zichtbaarheid creëren maar daar zal het vrees ik ook weer stoppen.

[ Voor 3% gewijzigd door Powerblast op 26-10-2025 11:47 ]

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-11 20:09

Dhrax

Prog Lord

Powerblast schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 11:46:
Ik zat er aan te denken om na een paar jaar nog eens terug te komen maar als ik jouw verhaal zo lees kan ik het maar beter zo laten :(. Vooral dat inspawnen van buildings en dergelijke snap je toch gewoon niet hoe je dat als developer in een competitive shooter zomaar zo laat :/. Kan me moeilijk voorstellen dat dit niet te fixen valt.

Vrees ook dat ze hun top al lang achter zich hebben en dat de komende Steam release het begin van het einde is. Ondersteuning naar toekomst toe verwacht ik totaal niet eigenlijk, als je ziet hoe lang ze er nu al over doen om dingen te fixen of nieuwe features uit te brengen gaan DLC's en extra's nog veel langer duren. Dan is het momentum dat je hebt met een release al lang weer gaan liggen. ETF blijft ook een game die het main stream publiek nooit zal aanspreken, met Steam dat ze misschien weer even wat zichtbaarheid creëren maar daar zal het vrees ik ook weer stoppen.
Het enige wat ik BSG gun is een gigantische flop op Steam, wat een walgelijk bedrijf bah. Sowieso is de enige reden voor 1.0 release de extra cash die ze binnen willen harken (logisch natuurlijk). Maar deze game is verre van af en komt ook nooit af. Zoals velen voor mij gemeld hebben, BSG heeft er geen enkel belang bij dat deze game af komt en dat de huidige gang van zaken word aangepast. Als ze al sales halen dan zullen er ontzettend veel refunds worden aangevraagd omdat het in de praktijk toch anders is dan mensen denken. Pure P2W waar de instap voor een casual speler gewoon niet te doen is. De toxic community helpt daar ook niet in mee.

• Powerblast
Dhrax schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 14:47:
[...]

Het enige wat ik BSG gun is een gigantische flop op Steam, wat een walgelijk bedrijf bah. Sowieso is de enige reden voor 1.0 release de extra cash die ze binnen willen harken (logisch natuurlijk). Maar deze game is verre van af en komt ook nooit af. Zoals velen voor mij gemeld hebben, BSG heeft er geen enkel belang bij dat deze game af komt en dat de huidige gang van zaken word aangepast. Als ze al sales halen dan zullen er ontzettend veel refunds worden aangevraagd omdat het in de praktijk toch anders is dan mensen denken. Pure P2W waar de instap voor een casual speler gewoon niet te doen is. De toxic community helpt daar ook niet in mee.
Ik blijf het wel erg spijtig vinden want het idee van de game is tot nu toe nog altijd niet echt door een andere studio overgenomen. Waarschijnlijk door de hardcore gameplay natuurlijk dat er weinigen echt graten in zien. Tegenwoordig moet het veel bling bling en instant reward zijn of het verkoopt niet meer. Maar dan nog, ik had wel altijd gedacht dat hier een dedicated player base voor zou zijn en blijven. Hebben ze wel netjes zelf om zeep geholpen zo te zien.

Jammer, maar op naar de volgende zeker? Ik ga in ieder geval al m'n maatjes adviseren om het maar niet te kopen als het op Steam komt. Ik verwacht daar wel eens een shitload aan erg slechte comments en reviews van mensen die ontevreden zijn en refunds vragen. Daar gaan ze alleen ze wel moeten terugbetalen :). Ben eens benieuwd hoe dat uitdraait. Ik zie Steam de game er nog wel terug afsmijten als echt 90% van de playerbase z'n geld terug eist.

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-11 06:30
Ik heb mijzelf deze wipe toch ook gewoon weer flink vermaakt. Tot lvl 42 gekomen en daarna weer weggelegd.

Tot nu toe zit ik aan de ongeveer 9000 uur en heb mijn geld er dubbel en dwars uitgehaald. En ja, ook ik doe aan p2w. Omdat het kan. Kan ik andere spelers tenminste voorzien van leuke gear.

Ik denk overigens dat er nog steeds best een behoorlijke playerbase is en die zal er voorlopig nog wel blijven. Al zal het ook blijven dat na verloop van tijd de raids leger en leger raken naarmate de wipe vordert. Al proberen soms nog wel leuke events te doen zoals ze nu weer de Halloween events hebben.

Over de cheaters, ik heb het hier al vaker gezegd maar ik kom toch behoorlijk ver met mijn spelplezier. Ja, ik kom ze ook tegen maar dat is toch wel sporadisch. En als ik door de muur gekilled wordt of een instap krijg die ik wat sus vind dan is het jammer en op naar de volgende. Ik weet dat het echt een ding is om te roepen dat de game alleen maar vol zit met cheaters maar dat is volgens mij op onze server en die van zuid -europa nog wel te doen. Londen is blijkbaar wel een ding en ook Oost-Europa.
Ik zal niet ontkennen dat ze er zijn, en het er vele zijn. Kijk maar naar wat streamers en je kunt het niet ontkennen. Ik wil alleen maar zeggen dat je, als je de game al hebt er nog gewoon plezier mee kunt hebben.
Of je straks op Steam de game moet kopen als nieuweling? Ik zou zeggen, waarom niet? Je hebt dan helemaal de mogelijkheid om het even te proberen en is het niets, dan vraag je om de refund.
En ja, de game is niet af, maar er zijn tegenwoordig behoorlijk wat games die zo de wereld in worden gedumpt. Helaas lijkt het tegenwoordig eerder zo te zijn dat het merendeel van de triple A titels of enigszins grote games de ontwikkeling pas doormaken nadat ze gereleased zijn. Daarmee overigens niet aangevend dat Tarkov een grote game is.

Verder ben ik wel nieuwsgierig wat het volgende project gaat zijn van BSG. Aangezien ze dit dus vanuit een heel erg slechte code naar een relatief slechte code hebben weten te brengen, wat zouden ze kunnen als ze vanaf begin al met een degelijke code zouden kunnen beginnen.

Want ja, ook mijn gedachten zijn dat de release op Steam het begin van het einde voor EFT zal zijn en verdere ontwikkeling snel naar een laag niveau zal gaan.

• SgtElPotato
soskes schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 04:15:
Ik heb mijzelf deze wipe toch ook gewoon weer flink vermaakt. Tot lvl 42 gekomen en daarna weer weggelegd.

Tot nu toe zit ik aan de ongeveer 9000 uur en heb mijn geld er dubbel en dwars uitgehaald. En ja, ook ik doe aan p2w. Omdat het kan. Kan ik andere spelers tenminste voorzien van leuke gear.

Ik denk overigens dat er nog steeds best een behoorlijke playerbase is en die zal er voorlopig nog wel blijven. Al zal het ook blijven dat na verloop van tijd de raids leger en leger raken naarmate de wipe vordert. Al proberen soms nog wel leuke events te doen zoals ze nu weer de Halloween events hebben.

Over de cheaters, ik heb het hier al vaker gezegd maar ik kom toch behoorlijk ver met mijn spelplezier. Ja, ik kom ze ook tegen maar dat is toch wel sporadisch. En als ik door de muur gekilled wordt of een instap krijg die ik wat sus vind dan is het jammer en op naar de volgende. Ik weet dat het echt een ding is om te roepen dat de game alleen maar vol zit met cheaters maar dat is volgens mij op onze server en die van zuid -europa nog wel te doen. Londen is blijkbaar wel een ding en ook Oost-Europa.
Ik zal niet ontkennen dat ze er zijn, en het er vele zijn. Kijk maar naar wat streamers en je kunt het niet ontkennen. Ik wil alleen maar zeggen dat je, als je de game al hebt er nog gewoon plezier mee kunt hebben.
Of je straks op Steam de game moet kopen als nieuweling? Ik zou zeggen, waarom niet? Je hebt dan helemaal de mogelijkheid om het even te proberen en is het niets, dan vraag je om de refund.
En ja, de game is niet af, maar er zijn tegenwoordig behoorlijk wat games die zo de wereld in worden gedumpt. Helaas lijkt het tegenwoordig eerder zo te zijn dat het merendeel van de triple A titels of enigszins grote games de ontwikkeling pas doormaken nadat ze gereleased zijn. Daarmee overigens niet aangevend dat Tarkov een grote game is.

Verder ben ik wel nieuwsgierig wat het volgende project gaat zijn van BSG. Aangezien ze dit dus vanuit een heel erg slechte code naar een relatief slechte code hebben weten te brengen, wat zouden ze kunnen als ze vanaf begin al met een degelijke code zouden kunnen beginnen.

Want ja, ook mijn gedachten zijn dat de release op Steam het begin van het einde voor EFT zal zijn en verdere ontwikkeling snel naar een laag niveau zal gaan.
Het blijft imo een van de beste shooters die er is qua gameplay en mogelijkheden. Ik heb eerlijk gezegd al 2-3 wipes niet meer gespeeld, maar dat is vanwege tijdgebrek, ik heb in het algemeen vrij weinig gegamed.

Als ik volgend jaar weer een meer tijd vrij heb ga ik het zeker oppakken weer!

Wat betreft cheaters, die heb je in BF6, CS2 en noem maar op. EFT is geen uitzondering. Het heeft een tijd lang samen met de bugs een deel van het plezier weggehaald maar er is gewoon geen andere extraction shooter die ook maar in de buurt komt.

Zucht...

• Powerblast

Cheaters kom je inderdaad in alle games tegen. Ik moet zeggen dat ik merendeel van de tijd het verschil echt niet merk tussen een cheater of een speler die gewoon lucky is of gewoon een pak beter. Probeer me daar in alle games gewoon over te zetten en gewoon plezier te hebben.

Misschien zwengel ik het toch nog maar eens een keertje aan :). Blijft op zich zeker een leuke game. Als ze inderdaad wat meegaan met events kunnen ze het wel een lange tijd levend houden. De vraag is alleen komt er genoeg geld binnen om ook de servers en patching te bekostigend, ik voorzie daar vooral een probleem. Eens we op 1.0 zitten, wat dan? Betaalde dlc waar ze twee jaar voor nodig hebben? Dan is de playerbase (op steam althans) dood. Mensen beginnen meestal al te zeuren als er een maand of twee geen nieuwe patch is. Ik zie vooral daar een probleem in. De casual, mainstream gamers die via steam gaan spelen gaan dit vrees ik helemaal niet leuk vinden. De die hards zullen inderdaad wel blijven hangen, maar hoe ze daar op termijn genoeg geld mee denken te verdienen weet ik zo even niet.

Wat hun nieuwe project dan wordt vraag ik me ook wel af. Daar heb ik nog niks over gelezen, denk dat ze dat ook nog wel een tijd stil zullen houden om niet nog meer de indruk te wekken dat ze EFT eventueel zouden droppen.

• Jordi0344

Volgens mij is het volgende project van BSG 'Russia 2028'.

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07:14

Oxigeon

En zo is dat!

15 november verschijnt de game op Steam uit te komen. Met mijn nieuwe laptop dacht ik wel dat de game zou draaien. Maar ik zie dat je al 16gb ram nodig hebt. Dat gaat hij denk ik net niet trekken... want die heb ik

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• loewie1984
Oxigeon schreef op maandag 10 november 2025 @ 17:51:
15 november verschijnt de game op Steam uit te komen. Met mijn nieuwe laptop dacht ik wel dat de game zou draaien. Maar ik zie dat je al 16gb ram nodig hebt. Dat gaat hij denk ik net niet trekken... want die heb ik
16 is minimum, en dan loopt het al niet lekker. Bij 32 begint het pas leuk te worden.

discogs

Geen idee of ik 1.0 ga spelen, misschien alleen PvE. De laatste 3 jaar weinig tot geen EFT meer gespeeld. Ben een van de eerste 1000 die ooit mocht spelen, toen het alleen factory was zonder multiplayer.

Na 0.8 ging het voor mij bergafwaarts en rond 0.11 (volgens mij) ben ik langzaam afgehaakt. En nu heb ik niet echt een drang om te spelen, misschien alleen PvE, lekker op mijn gemak zonder cheaters.

Ik heb zo'n gevoel dat ze dit ook niet in 1.0 opgelost krijgen en de desync. Als bedrijven zoals EA of Ubisoft al geen desync vrije games kunnen neerzetten, waarom zou zo'n kleine studio als BSG het wel lukken met al die verschillende ammo, armor en allerlei andere dingen die berekend moeten worden wat allemaal extra stress voor de servers zijn?

Ik ben zowel een PvP als een PvE fanaat. Maar in EFT neig ik toch echt alleen naar PvE. Dat was in 0.8 en daarvoor echt anders.

[ Voor 7% gewijzigd door Toonen1988 op 10-11-2025 23:16 ]

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07:14

Oxigeon

En zo is dat!

loewie1984 schreef op maandag 10 november 2025 @ 17:53:
[...]

16 is minimum, en dan loopt het al niet lekker. Bij 32 begint het pas leuk te worden.
Duidelijk. Dan ga ik deze dus niet aanschaffen.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• loewie1984
Ik had gisteravond iets raars, audio achter me hoorde ik voor me en vice versa, met als resultaat genakt omdat ik me niet kon oriënteren waar de vijand vandaan kwam. En dat terwijl er geen opties meer in tarkov zitten om bijv. spatial audio uit te schakelen. Beetje jammer weer, hoop dat het eenmalig was.

Ben nu met een maat langzaam aan wat pvp aan het doen na 100'en rondjes pve. De gear fear is grotendeels weg en de adrenaline die ik vroeger voelde ook minder aanwezig. We zullen zien, ik vind de tijd op ground zero en lighthouse wel te kort om fatsoenlijk door die maps heen te werken zonder dat het run&gun wordt.

discogs

Het is bijna zover, EFT is al bijna 24 uur offline. Om 12:00 uur Nederlandse tijd zouden de servers weer terug online komen en krijgen we versie 1.0.

De release trailer is gisteren ook al uitgekomen, niet veel wat we nog niet kennen. Ze hebben veel nog niet aangekondigd wat er allemaal veranderd zou zijn of toegevoegd.
2,5 uur na release heb ik het spel nog altijd niet kunnen downloaden. :P

• Powerblast
Toonen1988 schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 14:30:
2,5 uur na release heb ik het spel nog altijd niet kunnen downloaden. :P
Zag het ook net voorkomen. Was beetje te verwachten natuurlijk en op zich niet vreemd dat het gebeurt, zelfs triple A studio's laten hen er nog geregeld aan vangen. Maar een goeie launch kun je het niet noemen :).

Edit: en het eerste gezeur in de steam comments dat het geen 1.0 release is, begint ook al op gang te komen... was ook wel te verwachten. Ik mag echt hopen dat ze de boel een beetje netjes afgewerkt hebben. Als je de comments moet geloven zou er niks gewijzigd zijn. Als dat waar zou zijn, zijn ze alle vertrouwen kwijt.

[ Voor 28% gewijzigd door Powerblast op 15-11-2025 14:58 ]

Powerblast schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 14:39:
[...]

Zag het ook net voorkomen. Was beetje te verwachten natuurlijk en op zich niet vreemd dat het gebeurt, zelfs triple A studio's laten hen er nog geregeld aan vangen. Maar een goeie launch kun je het niet noemen :).

Edit: en het eerste gezeur in de steam comments dat het geen 1.0 release is, begint ook al op gang te komen... was ook wel te verwachten. Ik mag echt hopen dat ze de boel een beetje netjes afgewerkt hebben. Als je de comments moet geloven zou er niks gewijzigd zijn. Als dat waar zou zijn, zijn ze alle vertrouwen kwijt.
Na bijna vier uur heb ik eindelijk een installtie knop gezien. Druk erop, krijg een optie om een map te selecteren, druk op verder en daarna is mijn hele computer fucked. Nu reageert mijn computer langzaam, SSD is ontzettend traag en programma's reageren de heletijd niet meer. Op het moment dat ik op install drukte, begonnen al deze problemen. Ondertussen de launcher opnieuw geinstalleerd, en nu zijn de problemen weer weg.

[ Voor 17% gewijzigd door Toonen1988 op 15-11-2025 16:06 ]

• PatRamon
  • Niet online
Toonen1988 schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 16:05:
[...]

Na bijna vier uur heb ik eindelijk een installtie knop gezien. Druk erop, krijg een optie om een map te selecteren, druk op verder en daarna is mijn hele computer fucked. Nu reageert mijn computer langzaam, SSD is ontzettend traag en programma's reageren de heletijd niet meer. Op het moment dat ik op install drukte, begonnen al deze problemen. Ondertussen de launcher opnieuw geinstalleerd, en nu zijn de problemen weer weg.
Heb het jaren niet meer gespeeld, toevallig gisteren nog account kunnen herstellen.
Maar deze is over 6maanden verloren i.v.m. verdwijnen email adres en deze kan je niet aanpassen via EFT,
*via ticket -> betaling payment van bank laten zien, maar dit account is gekocht met 40+ andere waardoor deze maar rond de 14euro was toen der tijd per key. (bulk-buy-via NLD discord groep)

Ik denk download de launcher, maar website totaal onbenaderbaar gedurende uren.
Morgen maar proberen, heeft geen haast :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hp7Qk_LiaTw5tqSPOEYuheHHMgw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/si23JQDtjc5dp2uLIdLJCpXO.jpg?f=fotoalbum_large

**

PatRamon schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 17:04:
[...]

Heb het jaren niet meer gespeeld, toevallig gisteren nog account kunnen herstellen.
Maar deze is over 6maanden verloren i.v.m. verdwijnen email adres en deze kan je niet aanpassen via EFT,
*via ticket -> betaling payment van bank laten zien, maar dit account is gekocht met 40+ andere waardoor deze maar rond de 14euro was toen der tijd per key. (bulk-buy-via NLD discord groep)

Ik denk download de launcher, maar website totaal onbenaderbaar gedurende uren.
Morgen maar proberen, heeft geen haast :)
[Afbeelding]
Trap daar maar niet in, ik heb ook al die tijd in een queue gestaan maar nadat die voorbij is, krijg je gewoon een pagina met 'maintenance'.

Ben nu het spel aan het downloaden, heeft 5 uur en 45 minuten geduurd dat ik eindelijk kan beginnen met downloaden.

• Powerblast
Toonen1988 schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 17:55:
[...]

Trap daar maar niet in, ik heb ook al die tijd in een queue gestaan maar nadat die voorbij is, krijg je gewoon een pagina met 'maintenance'.

Ben nu het spel aan het downloaden, heeft 5 uur en 45 minuten geduurd dat ik eindelijk kan beginnen met downloaden.
Volgens de comments op steam zouden er vooral problemen zijn met spelen via steam. De gewone launcher zou wel werken. Pin me er niet op vast, ik heb het zelf nog niet geprobeerd :p.

• Ricmaniac
  • Laatst online: 08:47

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ze moeten veel veel harder optreden tegen cheaters. gewoon direct Hardware en of IP bans. het is allemaal te omzeilen maar het maakt het alsnog een heel stuk moeilijker voor een groot deel van de cheaters.

Het cheater probleem blijft groot en in een game als tarkov kan dat gewoon echt niet.

Vergeet nooit dit filmpje
Weet niet of het nog steeds zo erg is als toen maar zou me niks verbazen als het wel zo is.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Powerblast schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 18:00:
[...]

Volgens de comments op steam zouden er vooral problemen zijn met spelen via steam. De gewone launcher zou wel werken. Pin me er niet op vast, ik heb het zelf nog niet geprobeerd :p.
Dat is ook complete onzin, ook via de gewone launcher zijn veel problemen.

Heb het spel uiteindelijk gedownload, opgestart en de eerste keer toen ik de tutorial deed > crash. Herstart, eindelijk de tutorial af > "profile couldn't be saved" en klapt terug naar windows. Derde keer tutorial > "backened error" en klapt weer terug naar windows en nu kan ik het spel niet meer opstarten. Krijg allemaal game launch error, vage errors en nog meer.

En dat na 5 uur en 45 wachten om te downloaden. _O-

Eerlijk gezegd nog nooit zo'n slechte release meegemaakt in EFT. Normaal kon ik binnen twee uur aan de slag na elke grote patch. Nu zijn we 7 uur verder en heb nog niks fatsoenlijks kunnen doen.

[ Voor 45% gewijzigd door Toonen1988 op 15-11-2025 18:52 ]

• Powerblast
Toonen1988 schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 18:46:
[...]

Dat is ook complete onzin, ook via de gewone launcher zijn veel problemen.

Heb het spel uiteindelijk gedownload, opgestart en de eerste keer toen ik de tutorial deed > crash. Herstart, eindelijk de tutorial af > "profile couldn't be saved" en klapt terug naar windows. Derde keer tutorial > "backened error" en klapt weer terug naar windows en nu kan ik het spel niet meer opstarten. Krijg allemaal game launch error, vage errors en nog meer.

En dat na 5 uur en 45 wachten om te downloaden. _O-

Eerlijk gezegd nog nooit zo'n slechte release meegemaakt in EFT. Normaal kon ik binnen twee uur aan de slag na elke grote patch. Nu zijn we 7 uur verder en heb nog niks fatsoenlijks kunnen doen.
Dit bevestigt vrees ik wel waar de meesten voor hadden gevreesd. Dit is geen 1.0 maar gewoon een volgende beta versie. Steam reviews zijn nu ook doorgeslagen naar negatief. Iets met vertrouwen komt te voet maar gaat te paard…

ben benieuwd of ze dit nog recht trekken. Ik voorstelde eigenlijk een helldivers scenario waarbij steam er zelf voor gaat liggen.

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Het is toch al jaren bekend dat het een grote melkkoe is. Matige directe werkende anti-cheat omdat dat gewoon impact heeft op de recurring sales. Er zijn genoeg versies geweest van EFT die echt super waren om te spelen met weinig bugs die enkel en alleen door toepassen van goede anti-cheat succesvol hadden kunnen worden.
Ook zeer typisch dat de EOD kopers geen Steamkey krijgen, maar totaal te verwachten bij BSG natuurlijk.

Ik raak het niet meer aan, ik ben er na duizenden uren inmiddels een aantal jaren klaar mee.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

• UnderAVoidSky
True schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 19:50:

Ook zeer typisch dat de EOD kopers geen Steamkey krijgen, maar totaal te verwachten bij BSG natuurlijk.
Dit heb ik nu al een paar keer gelezen en snap ik dus totaal niet. Waarom zou je in godsnaam een Steam key moeten krijgen voor een spel dat je niet op Steam hebt gekocht? Als ik iets op de Ubi store koop, dan moet ik dat ook gewoon in Steam opnieuw kopen als ik het daar in mijn bibliotheek wil?

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

UnderAVoidSky schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 22:33:
[...]

Dit heb ik nu al een paar keer gelezen en snap ik dus totaal niet. Waarom zou je in godsnaam een Steam key moeten krijgen voor een spel dat je niet op Steam hebt gekocht? Als ik iets op de Ubi store koop, dan moet ik dat ook gewoon in Steam opnieuw kopen als ik het daar in mijn bibliotheek wil?
In algemene zin, eens. Maar destijds was EOD wel echt in de markt gezet als 'allesomvattend' en alles wat in de toekomst komt krijg je dan ook. Maar dat blijkt keer op keer niet zo te zijn en BSG wil enkel meer en meer geld.
Daarbij kost het BSG geen cent.

Ik vind het ook jammer dat ik geen Steam key gekregen heb. Ze zijn bang dat deze keys worden doorverkocht en daardoor inkomsten mislopen.

Stel nou voor 500.000 mensen hebben early access, dan moet Valve 500.000 keys genereren.

Die 500.000 keys zijn voor zowel BSG als Valve gratis keys wat alleen maar geld kost. Als deze keys allemaal worden verkocht aan nieuwe spelers, lopen ze ontzettend veel inkomsten mis.

Daarnaast kan Steam ook grote aantallen weigeren. Als je praat over duizend tot vijf duizend keys, is het meestal geen probleem. Maar als je Valve vraagt om honderdduizenden keys te genereren, dan kunnen ze dit weigeren. Want voor al die keys krijgt Valve ook niks. Valve wilt dan even later ook die 30% voor elke key die de genereren.

In het verleden hebben meerdere ontwikkelaars hier problemen mee gehad. Ik geef BSG veel kritiek op bepaalde punten, maar ik denk dat Valve ook hier achter zit en niet alleen BSG die extra centjes wilt verdienen om hun servers te kunnen bekostigen.

Als ze die verrekte cheaters hard aanpakken en tot een minimale brengen en desync problemen, dan had ik geen enkel probleem om de basis versie te kopen op Steam en mijn account te linken. Maar op dit moment? Nee. In de toekomst? Nee en dat zijn ze zelf schuld en ik denk dat meerdere zo denken.

Op dit moment zijn de positieve reviews 30% en staat de piek op 33k spelers tegelijkertijd online. Wel moet erbij gezegd worden dat ook Steam de EFT launcher gebruikt. Veel mensen zijn er niet mee eens dat als je de launcher opent, ook de klok op Steam ingaat. Bij twee uur kan je niet meer refunden. Er is een flinke rel gaande, en dit doet BSG niet zo goed.

[ Voor 39% gewijzigd door Toonen1988 op 16-11-2025 06:44 ]

Waar ik me nu wel gigantisch aan stoor, zijn de bosses. Ik heb de bosses nooit leuk gevonden wegens de gigantische health pool die ze hebben.

Ik had er eerst vrede mee, omdat ze niet vaak deden spawnen. Maar nu lijkt het alsof ze in elke match spawnen en dit sloopt voor mij echt het plezier uit het spel. Ik vind er geen klap aan dat ik meerdere mags in een AI moet pompen voordat die dood is. Ik vind dit echt de grootste onzin en sloopt voor mij de hele immersie eruit. Zojuist ook PMC's gekilled, SCAV's gekilled, liep richting extraction, ik hoor opeens iemand rennen, komt om de hoek en instant ben ik dood > Tagilla. De baas zonder armor die gewoon 50 kogels overleeft.

Ik heb deze game feature echt nooit gesnapt.

[ Voor 6% gewijzigd door Toonen1988 op 16-11-2025 08:34 ]

• Powerblast
Toonen1988 schreef op zondag 16 november 2025 @ 06:26:
Ik vind het ook jammer dat ik geen Steam key gekregen heb. Ze zijn bang dat deze keys worden doorverkocht en daardoor inkomsten mislopen.

Stel nou voor 500.000 mensen hebben early access, dan moet Valve 500.000 keys genereren.

Die 500.000 keys zijn voor zowel BSG als Valve gratis keys wat alleen maar geld kost. Als deze keys allemaal worden verkocht aan nieuwe spelers, lopen ze ontzettend veel inkomsten mis.

Daarnaast kan Steam ook grote aantallen weigeren. Als je praat over duizend tot vijf duizend keys, is het meestal geen probleem. Maar als je Valve vraagt om honderdduizenden keys te genereren, dan kunnen ze dit weigeren. Want voor al die keys krijgt Valve ook niks. Valve wilt dan even later ook die 30% voor elke key die de genereren.

In het verleden hebben meerdere ontwikkelaars hier problemen mee gehad. Ik geef BSG veel kritiek op bepaalde punten, maar ik denk dat Valve ook hier achter zit en niet alleen BSG die extra centjes wilt verdienen om hun servers te kunnen bekostigen.

Als ze die verrekte cheaters hard aanpakken en tot een minimale brengen en desync problemen, dan had ik geen enkel probleem om de basis versie te kopen op Steam en mijn account te linken. Maar op dit moment? Nee. In de toekomst? Nee en dat zijn ze zelf schuld en ik denk dat meerdere zo denken.

Op dit moment zijn de positieve reviews 30% en staat de piek op 33k spelers tegelijkertijd online. Wel moet erbij gezegd worden dat ook Steam de EFT launcher gebruikt. Veel mensen zijn er niet mee eens dat als je de launcher opent, ook de klok op Steam ingaat. Bij twee uur kan je niet meer refunden. Er is een flinke rel gaande, en dit doet BSG niet zo goed.
Ik kan me persoonlijk ook niet van de indruk ontdoen dat het design van die waiting time om je account aan te maken by design is. Wel een heel handige manier om je spelers meer dan 2u in game te houden zodat ze geen refund kunnen aanvragen. Ik vind het vooral frappant dat de bekende streamers op twitch wel gewoon konden spelen zonder precies al teveel issues. Call me mister negative maar het komt ze toch weer goed uit op een of andere manier.

De post die ze op voorhand hadden vrijgegeven dat ze voorzien waren op 500k spelers slaat in ieder geval nergens op. Het waren er gisteren pakweg 30k en de boel viel al om.

Ik laat het zelf links liggen. Ga het wel verder volgens om te zien wat de massa er van vind. Maar voorlopig draait het uit zoals verwacht.

[ Voor 5% gewijzigd door Powerblast op 16-11-2025 10:41 ]

Powerblast schreef op zondag 16 november 2025 @ 10:38:
[...]

Ik kan me persoonlijk ook niet van de indruk ontdoen dat het design van die waiting time om je account aan te maken by design is. Wel een heel handige manier om je spelers meer dan 2u in game te houden zodat ze geen refund kunnen aanvragen. Ik vind het vooral frappant dat de bekende streamers op twitch wel gewoon konden spelen zonder precies al teveel issues. Call me mister negative maar het komt ze toch weer goed uit op een of andere manier.

De post die ze op voorhand hadden vrijgegeven dat ze voorzien waren op 500k spelers slaat kn ieder geval nergens op. Het waren er gisteren pakweg 30k en de boel viel al om.
Dat Twitch streamers konden spelen zonder issue's is niet helemaal waar, want ik heb gisteren Lvndmark gekeken en hij kwam ook de eerste twee uur niet in het spel. Bij hem is ook vaker het spel eruit gevlogen en kon niet meer spelen. Heb gisteren namelijk zijn stream gekeken voor die Twitch drops te krijgen.

Over die twee uur die je zegt, heb ik precies hetzelfde gevoel. Ook door het feit dat de problemen niet in het spel zelf zaten, maar in de launcher. Als je eenmaal voorbij de launcher kwam, kon je gewoon spelen zonder issue's.

Ik ben nu bezig met PvE, en ik wordt echt telkens dood geknalt door een boss. Dit is echt gewoon niet meer leuk, de insane aim en healthpool die ze hebben, sloopt voor mij echt het spel. Het maakt echt geen bal uit waar ik ben op de map. De baas komt altijd aan gerend en killed me gewoon instant. Nu zag ik in de verte iemand op woods rennen, ongeveer 300 meter. Die AI draaide om en gaf mij een instant headshot. Ik kijk in de deathscreen > Birdeye. Ik kan echt totaal geen enkele PvE ronde overleven en wordt one tapped door een boss. Maak ook niks uit waar ik naar toe ga, die komen gewoon op mij af. Wil je extracten op factory omdat je genoeg PMC's hebt gekilled en SCAV, bent 3 meter van de extraction af, komt Tagilla om het hoekje gerend, en meteen instant dood. Je kunt niet reageren, terug schieten, wegrennen, je voelt dood neer voordat je het schot hoort. De spawn rate voelt echt 100% aan, in elke potje wat ik nu speel.

Dit sloopt voor mij ook echt weer het hele PvE gamemode. Gisteren in PvP hadden we ook gewoon constant de bazen. Dit is echt niet meer leuk, sta nu alweer op het punt EFT te laten vallen. Leuk dat ze wat betere en elite AI in het spel stoppen, maar zorg ervoor dat het leuk blijft want op deze manier is het gewoon niet te doen. Vooral door het gear waar je mee begint en door de storyline zit ook nog eens alles achter een heftige lock systeem.

Ondanks dat er nu een tutorial in zit, is het voor beginnende mensen nog moeilijker geworden door de hele "lock behind story" game mechanic.

[ Voor 8% gewijzigd door Toonen1988 op 16-11-2025 10:54 ]

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

UnderAVoidSky schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 22:33:
[...]

Vergeet ook deze niet:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7gGXO4L1cIaFoUKgMjiDkImIxhU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Vp96K69PMY6c8jG7LH1xeYAg.png?f=fotoalbum_large
Via: https://old.reddit.com/r/...today_i_will_remind_them/

En in algemene zin is BSG vanuit ethisch perspectief echt tegen wat wij in de EU als menselijk vinden zie: https://old.reddit.com/r/...ull_of_vatnik_propaganda/ BSG medewerkers geven duidelijk via andere kanalen aan de invasie in UKR te supporten, walgelijk vind ik het.

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Toonen1988 schreef op zondag 16 november 2025 @ 06:26:

Daar zijn tal van manieren voor om dit op te lossen. BSG is niet de eerste die een game later uitbrengt op Steam, er zijn er al velen voorgegaan die wél keys meeleveren. Dit is ook met een API prima op te lossen door een Steamaccount te koppelen aan een inlog bij BSG en zo de key automatisch te activeren.
En als hier country-based IP controle op toegepast wordt heb je de 95% van de doorverkopers al te pakken als ze dit alsnog met een API-account koppeling proberen.

Daarbij kan BSG bij onderhandeling met Valve over het gaan verkopen van EFT via de Store keys prima als eis neerleggen. Dit is gewoon wederom een poging om meer inkomen te generen, net zoals Arena niet bij EOD te voegen bijv. gluiperige ontwikkelaars.

Mark my words, als de EFT aantallen op Steam inkakken komen er alsnog gratis keys beschikbaar voor spelers die de game afgelopen 6 maand gespeeld hebben via BSG.

That's it, ik gooi deze rotzooi eraf. Dit is nu echt gewoon de derde keer dat ik instant door Birdeye wordt gekilled. Weg met deze rotzooi! Ik kan woods geen enkele keer fatsoenlijk spelen. Dit is nu echt gewoon de derde keer. Ik heb alt+f4 en ga kijken hoe SP-EFT mod werkt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kCbESpc7QFIqNV_HUZOOwg753wI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hVIVb29xYFShtqBrpoyiB4mT.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door Toonen1988 op 16-11-2025 11:03 ]

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Powerblast schreef op zondag 16 november 2025 @ 10:38:
[...]

De post die ze op voorhand hadden vrijgegeven dat ze voorzien waren op 500k spelers slaat in ieder geval nergens op. Het waren er gisteren pakweg 30k en de boel viel al om.

Ik laat het zelf links liggen. Ga het wel verder volgens om te zien wat de massa er van vind. Maar voorlopig draait het uit zoals verwacht.
Niet voor niets, dat nergens aangegeven wordt hoeveel EFT spelers er daadwerkelijk zijn. BSG wil die gegevens niet delen omdat ze dan door de mand vallen dat er wel heel veel kopers zijn, maar dat ~95% van de kopers inmiddels volledig afgehaakt is van EFT óf enkel early wipe nog even twee weken speelt.

True schreef op zondag 16 november 2025 @ 10:59:
[...]

Daar zijn tal van manieren voor om dit op te lossen. BSG is niet de eerste die een game later uitbrengt op Steam, er zijn er al velen voorgegaan die wél keys meeleveren. Dit is ook met een API prima op te lossen door een Steamaccount te koppelen aan een inlog bij BSG en zo de key automatisch te activeren.
En als hier country-based IP controle op toegepast wordt heb je de 95% van de doorverkopers al te pakken als ze dit alsnog met een API-account koppeling proberen.

Daarbij kan BSG bij onderhandeling met Valve over het gaan verkopen van EFT via de Store keys prima als eis neerleggen. Dit is gewoon wederom een poging om meer inkomen te generen, net zoals Arena niet bij EOD te voegen bijv. gluiperige ontwikkelaars.

Mark my words, als de EFT aantallen op Steam inkakken komen er alsnog gratis keys beschikbaar voor spelers die de game afgelopen 6 maand gespeeld hebben via BSG.
Klopt, maar ontwikkelaars moeten dan wel een deel van hun inkomsten afstaan voor Steam. Want waarom zou Valve een ontwikkelaar hun systeem gebruiken om dan vervolgens zelf ook geen inkomsten te geneneren?

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Toonen1988 schreef op zondag 16 november 2025 @ 11:01:
[...]

Klopt, maar ontwikkelaars moeten dan wel een deel van hun inkomsten afstaan voor Steam. Want waarom zou Valve een ontwikkelaar hun systeem gebruiken om dan vervolgens zelf ook geen inkomsten te geneneren?
Ik meen 30% van de nieuwe verkopen ja. Maar dat is met de Store en het onderliggende platform van Valve een prima prijs voor ontwikkelaars. En ik meen dat ze voor een gegenereerde key geen inkomsten hoeven af te staan.

True schreef op zondag 16 november 2025 @ 11:03:
[...]

Ik meen 30% van de nieuwe verkopen ja. Maar dat is met de Store en het onderliggende platform van Valve een prima prijs voor ontwikkelaars. En ik meen dat ze voor een gegenereerde key geen inkomsten hoeven af te staan.
Ik denk dat dit ook per ontwikkelaar anders is. Denk dat grotere uitgevers geen enkel problemen hebben met keys te genereren, zelfs als deze zijn gekocht buiten Steam om. Deze keys vallen dan onder "promotional" keys en geen regular keys.

Maar krijgt Valve een gevoel dat je niet helemaal betrouwbaar bent, kunnen ze de "promotional" keys limiteren. Ook als ze er achter komen dat je deze als ontwikkelaar/uitgevers nog een keer doorverkoopt, kunnen ze ook inactief worden gemaakt.

Het is toch niet zo héél makkelijk om zomaar oneindig "promotional" keys te genereren.

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Toonen1988 schreef op zondag 16 november 2025 @ 11:12:
[...]

Ik denk dat dit ook per ontwikkelaar anders is. Denk dat grotere uitgevers geen enkel problemen hebben met keys te genereren, zelfs als deze zijn gekocht buiten Steam om. Deze keys vallen dan onder "promotional" keys en geen regular keys.

Maar krijgt Valve een gevoel dat je niet helemaal betrouwbaar bent, kunnen ze de "promotional" keys limiteren. Ook als ze er achter komen dat je deze als ontwikkelaar/uitgevers nog een keer doorverkoopt, kunnen ze ook inactief worden gemaakt.

Het is toch niet zo héél makkelijk om zomaar oneindig "promotional" keys te genereren.
Dat hoeft ook niet, dat bespreek je namelijk in de onderhandelingen voordat je de Store betreed met Valve.

• Jordi0344
Toonen1988 schreef op zondag 16 november 2025 @ 10:59:
That's it, ik gooi deze rotzooi eraf. Dit is nu echt gewoon de derde keer dat ik instant door Birdeye wordt gekilled. Weg met deze rotzooi! Ik kan woods geen enkele keer fatsoenlijk spelen. Dit is nu echt gewoon de derde keer. Ik heb alt+f4 en ga kijken hoe SP-EFT mod werkt.

[Afbeelding]
Toch na de 100e keer twijfelen maar weer geprobeerd? ;)
Jordi0344 schreef op zondag 16 november 2025 @ 23:33:
[...]

Toch na de 100e keer twijfelen maar weer geprobeerd? ;)
Het is 1.0, kijken of ze daadwerkelijk dingen hebben opgelost. PvP werkt voor mij veel beter dan PvE op dit moment.

Alleen af en toe weer van die rare momenten dat iemand om een hoekje komt en voordat je die ziet, wordt je al geraakt maar ik had hem nog altijd gekregen. De ene keer duurt het erg lang om een speler te killen, ander keer niet. Ook met scavs, de ene keer overleven ze 17 headshots en ander keer vallen ze al meteen neer met een chest shot. De ene keer staan ze 3 meter voor je en missen 20 schoten en de ander keer staan ze 300 meter en dan killen ze jou met een headshot met een TOZ shotgun.

Problemen zijn altijd nog niet opgelost maar komen wel minder voor dan in de early access. PvE is gewoon waardeloos, gewoon drie keer op spawn gekilled door een boss op spawn. Beeld was nog half zwart en was al geraakt.

Helaas nog altijd dezelfde frustratie, waardoor ik het spel weer snel links zal laten liggen.

• x3rius
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-11 21:33
Ik speel ook PvE ivm tijdgebrek om echt mee te kunnen met PvP. Ik merk eigenlijk niets van wat je zegt :P. Ben denk ik in 20 raids pas 2x doodgegaan en vind het eigenlijk veel te simpel. Ben van de bosses nu Reshala, Sanitar, Shturman en Partisan reeds tegengekomen, maar omdat ze vaak toch best 'dom' bewegen en van je wegrennen kon ik ze vrij eenvoudig in de rug schieten..

Nu moet ik wel zeggen, bosses als Tagilla en de Goons (oa Birdseye) zijn wel een van de lastigere bosses, daarvan is bekend dat deze je actief komen hunten :+.

• bamboe
Ricmaniac schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 18:42:
Ze moeten veel veel harder optreden tegen cheaters. gewoon direct Hardware en of IP bans. het is allemaal te omzeilen maar het maakt het alsnog een heel stuk moeilijker voor een groot deel van de cheaters.
Het cheater probleem blijft groot en in een game als tarkov kan dat gewoon echt niet.
Weet niet of het nog steeds zo erg is als toen maar zou me niks verbazen als het wel zo is.
Vergeet niet dat het ook een verdien model is, als zij 10.000 cheaters er uit geschopt hebben dan zullen die weer opnieuw de game aan schaffen, Toch al gauw weer een miljoen aan inkomsten er bij...
Pagina: 1 ... 25 26 Laatste