Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Het is bijna zover, EFT is al bijna 24 uur offline. Om 12:00 uur Nederlandse tijd zouden de servers weer terug online komen en krijgen we versie 1.0.

De release trailer is gisteren ook al uitgekomen, niet veel wat we nog niet kennen. Ze hebben veel nog niet aangekondigd wat er allemaal veranderd zou zijn of toegevoegd.
2,5 uur na release heb ik het spel nog altijd niet kunnen downloaden. :P

• Powerblast
  • Registratie: Augustus 2011
  • Nu online
Toonen1988 schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 14:30:
2,5 uur na release heb ik het spel nog altijd niet kunnen downloaden. :P
Zag het ook net voorkomen. Was beetje te verwachten natuurlijk en op zich niet vreemd dat het gebeurt, zelfs triple A studio's laten hen er nog geregeld aan vangen. Maar een goeie launch kun je het niet noemen :).

Edit: en het eerste gezeur in de steam comments dat het geen 1.0 release is, begint ook al op gang te komen... was ook wel te verwachten. Ik mag echt hopen dat ze de boel een beetje netjes afgewerkt hebben. Als je de comments moet geloven zou er niks gewijzigd zijn. Als dat waar zou zijn, zijn ze alle vertrouwen kwijt.

[ Voor 28% gewijzigd door Powerblast op 15-11-2025 14:58 ]

Powerblast schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 14:39:
[...]

Zag het ook net voorkomen. Was beetje te verwachten natuurlijk en op zich niet vreemd dat het gebeurt, zelfs triple A studio's laten hen er nog geregeld aan vangen. Maar een goeie launch kun je het niet noemen :).

Edit: en het eerste gezeur in de steam comments dat het geen 1.0 release is, begint ook al op gang te komen... was ook wel te verwachten. Ik mag echt hopen dat ze de boel een beetje netjes afgewerkt hebben. Als je de comments moet geloven zou er niks gewijzigd zijn. Als dat waar zou zijn, zijn ze alle vertrouwen kwijt.
Na bijna vier uur heb ik eindelijk een installtie knop gezien. Druk erop, krijg een optie om een map te selecteren, druk op verder en daarna is mijn hele computer fucked. Nu reageert mijn computer langzaam, SSD is ontzettend traag en programma's reageren de heletijd niet meer. Op het moment dat ik op install drukte, begonnen al deze problemen. Ondertussen de launcher opnieuw geinstalleerd, en nu zijn de problemen weer weg.

[ Voor 17% gewijzigd door Toonen1988 op 15-11-2025 16:06 ]

• PatRamon
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Toonen1988 schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 16:05:
[...]

Na bijna vier uur heb ik eindelijk een installtie knop gezien. Druk erop, krijg een optie om een map te selecteren, druk op verder en daarna is mijn hele computer fucked. Nu reageert mijn computer langzaam, SSD is ontzettend traag en programma's reageren de heletijd niet meer. Op het moment dat ik op install drukte, begonnen al deze problemen. Ondertussen de launcher opnieuw geinstalleerd, en nu zijn de problemen weer weg.
Heb het jaren niet meer gespeeld, toevallig gisteren nog account kunnen herstellen.
Maar deze is over 6maanden verloren i.v.m. verdwijnen email adres en deze kan je niet aanpassen via EFT,
*via ticket -> betaling payment van bank laten zien, maar dit account is gekocht met 40+ andere waardoor deze maar rond de 14euro was toen der tijd per key. (bulk-buy-via NLD discord groep)

Ik denk download de launcher, maar website totaal onbenaderbaar gedurende uren.
Morgen maar proberen, heeft geen haast :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hp7Qk_LiaTw5tqSPOEYuheHHMgw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/si23JQDtjc5dp2uLIdLJCpXO.jpg?f=fotoalbum_large

**

PatRamon schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 17:04:
[...]

Heb het jaren niet meer gespeeld, toevallig gisteren nog account kunnen herstellen.
Maar deze is over 6maanden verloren i.v.m. verdwijnen email adres en deze kan je niet aanpassen via EFT,
*via ticket -> betaling payment van bank laten zien, maar dit account is gekocht met 40+ andere waardoor deze maar rond de 14euro was toen der tijd per key. (bulk-buy-via NLD discord groep)

Ik denk download de launcher, maar website totaal onbenaderbaar gedurende uren.
Morgen maar proberen, heeft geen haast :)
[Afbeelding]
Trap daar maar niet in, ik heb ook al die tijd in een queue gestaan maar nadat die voorbij is, krijg je gewoon een pagina met 'maintenance'.

Ben nu het spel aan het downloaden, heeft 5 uur en 45 minuten geduurd dat ik eindelijk kan beginnen met downloaden.

• Powerblast
  • Nu online
Toonen1988 schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 17:55:
[...]

Trap daar maar niet in, ik heb ook al die tijd in een queue gestaan maar nadat die voorbij is, krijg je gewoon een pagina met 'maintenance'.

Ben nu het spel aan het downloaden, heeft 5 uur en 45 minuten geduurd dat ik eindelijk kan beginnen met downloaden.
Volgens de comments op steam zouden er vooral problemen zijn met spelen via steam. De gewone launcher zou wel werken. Pin me er niet op vast, ik heb het zelf nog niet geprobeerd :p.

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01:03

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ze moeten veel veel harder optreden tegen cheaters. gewoon direct Hardware en of IP bans. het is allemaal te omzeilen maar het maakt het alsnog een heel stuk moeilijker voor een groot deel van de cheaters.

Het cheater probleem blijft groot en in een game als tarkov kan dat gewoon echt niet.

Vergeet nooit dit filmpje
Weet niet of het nog steeds zo erg is als toen maar zou me niks verbazen als het wel zo is.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Powerblast schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 18:00:
[...]

Volgens de comments op steam zouden er vooral problemen zijn met spelen via steam. De gewone launcher zou wel werken. Pin me er niet op vast, ik heb het zelf nog niet geprobeerd :p.
Dat is ook complete onzin, ook via de gewone launcher zijn veel problemen.

Heb het spel uiteindelijk gedownload, opgestart en de eerste keer toen ik de tutorial deed > crash. Herstart, eindelijk de tutorial af > "profile couldn't be saved" en klapt terug naar windows. Derde keer tutorial > "backened error" en klapt weer terug naar windows en nu kan ik het spel niet meer opstarten. Krijg allemaal game launch error, vage errors en nog meer.

En dat na 5 uur en 45 wachten om te downloaden. _O-

Eerlijk gezegd nog nooit zo'n slechte release meegemaakt in EFT. Normaal kon ik binnen twee uur aan de slag na elke grote patch. Nu zijn we 7 uur verder en heb nog niks fatsoenlijks kunnen doen.

[ Voor 45% gewijzigd door Toonen1988 op 15-11-2025 18:52 ]

• Powerblast
  • Nu online
Toonen1988 schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 18:46:
[...]

Dat is ook complete onzin, ook via de gewone launcher zijn veel problemen.

Heb het spel uiteindelijk gedownload, opgestart en de eerste keer toen ik de tutorial deed > crash. Herstart, eindelijk de tutorial af > "profile couldn't be saved" en klapt terug naar windows. Derde keer tutorial > "backened error" en klapt weer terug naar windows en nu kan ik het spel niet meer opstarten. Krijg allemaal game launch error, vage errors en nog meer.

En dat na 5 uur en 45 wachten om te downloaden. _O-

Eerlijk gezegd nog nooit zo'n slechte release meegemaakt in EFT. Normaal kon ik binnen twee uur aan de slag na elke grote patch. Nu zijn we 7 uur verder en heb nog niks fatsoenlijks kunnen doen.
Dit bevestigt vrees ik wel waar de meesten voor hadden gevreesd. Dit is geen 1.0 maar gewoon een volgende beta versie. Steam reviews zijn nu ook doorgeslagen naar negatief. Iets met vertrouwen komt te voet maar gaat te paard…

ben benieuwd of ze dit nog recht trekken. Ik voorstelde eigenlijk een helldivers scenario waarbij steam er zelf voor gaat liggen.

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Het is toch al jaren bekend dat het een grote melkkoe is. Matige directe werkende anti-cheat omdat dat gewoon impact heeft op de recurring sales. Er zijn genoeg versies geweest van EFT die echt super waren om te spelen met weinig bugs die enkel en alleen door toepassen van goede anti-cheat succesvol hadden kunnen worden.
Ook zeer typisch dat de EOD kopers geen Steamkey krijgen, maar totaal te verwachten bij BSG natuurlijk.

Ik raak het niet meer aan, ik ben er na duizenden uren inmiddels een aantal jaren klaar mee.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

• UnderAVoidSky
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18:51
True schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 19:50:

Ook zeer typisch dat de EOD kopers geen Steamkey krijgen, maar totaal te verwachten bij BSG natuurlijk.
Dit heb ik nu al een paar keer gelezen en snap ik dus totaal niet. Waarom zou je in godsnaam een Steam key moeten krijgen voor een spel dat je niet op Steam hebt gekocht? Als ik iets op de Ubi store koop, dan moet ik dat ook gewoon in Steam opnieuw kopen als ik het daar in mijn bibliotheek wil?

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

UnderAVoidSky schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 22:33:
[...]

Dit heb ik nu al een paar keer gelezen en snap ik dus totaal niet. Waarom zou je in godsnaam een Steam key moeten krijgen voor een spel dat je niet op Steam hebt gekocht? Als ik iets op de Ubi store koop, dan moet ik dat ook gewoon in Steam opnieuw kopen als ik het daar in mijn bibliotheek wil?
In algemene zin, eens. Maar destijds was EOD wel echt in de markt gezet als 'allesomvattend' en alles wat in de toekomst komt krijg je dan ook. Maar dat blijkt keer op keer niet zo te zijn en BSG wil enkel meer en meer geld.
Daarbij kost het BSG geen cent.

Ik vind het ook jammer dat ik geen Steam key gekregen heb. Ze zijn bang dat deze keys worden doorverkocht en daardoor inkomsten mislopen.

Stel nou voor 500.000 mensen hebben early access, dan moet Valve 500.000 keys genereren.

Die 500.000 keys zijn voor zowel BSG als Valve gratis keys wat alleen maar geld kost. Als deze keys allemaal worden verkocht aan nieuwe spelers, lopen ze ontzettend veel inkomsten mis.

Daarnaast kan Steam ook grote aantallen weigeren. Als je praat over duizend tot vijf duizend keys, is het meestal geen probleem. Maar als je Valve vraagt om honderdduizenden keys te genereren, dan kunnen ze dit weigeren. Want voor al die keys krijgt Valve ook niks. Valve wilt dan even later ook die 30% voor elke key die de genereren.

In het verleden hebben meerdere ontwikkelaars hier problemen mee gehad. Ik geef BSG veel kritiek op bepaalde punten, maar ik denk dat Valve ook hier achter zit en niet alleen BSG die extra centjes wilt verdienen om hun servers te kunnen bekostigen.

Als ze die verrekte cheaters hard aanpakken en tot een minimale brengen en desync problemen, dan had ik geen enkel probleem om de basis versie te kopen op Steam en mijn account te linken. Maar op dit moment? Nee. In de toekomst? Nee en dat zijn ze zelf schuld en ik denk dat meerdere zo denken.

Op dit moment zijn de positieve reviews 30% en staat de piek op 33k spelers tegelijkertijd online. Wel moet erbij gezegd worden dat ook Steam de EFT launcher gebruikt. Veel mensen zijn er niet mee eens dat als je de launcher opent, ook de klok op Steam ingaat. Bij twee uur kan je niet meer refunden. Er is een flinke rel gaande, en dit doet BSG niet zo goed.

[ Voor 39% gewijzigd door Toonen1988 op 16-11-2025 06:44 ]

Waar ik me nu wel gigantisch aan stoor, zijn de bosses. Ik heb de bosses nooit leuk gevonden wegens de gigantische health pool die ze hebben.

Ik had er eerst vrede mee, omdat ze niet vaak deden spawnen. Maar nu lijkt het alsof ze in elke match spawnen en dit sloopt voor mij echt het plezier uit het spel. Ik vind er geen klap aan dat ik meerdere mags in een AI moet pompen voordat die dood is. Ik vind dit echt de grootste onzin en sloopt voor mij de hele immersie eruit. Zojuist ook PMC's gekilled, SCAV's gekilled, liep richting extraction, ik hoor opeens iemand rennen, komt om de hoek en instant ben ik dood > Tagilla. De baas zonder armor die gewoon 50 kogels overleeft.

Ik heb deze game feature echt nooit gesnapt.

[ Voor 6% gewijzigd door Toonen1988 op 16-11-2025 08:34 ]

• Powerblast
  • Nu online
Toonen1988 schreef op zondag 16 november 2025 @ 06:26:
Ik vind het ook jammer dat ik geen Steam key gekregen heb. Ze zijn bang dat deze keys worden doorverkocht en daardoor inkomsten mislopen.

Stel nou voor 500.000 mensen hebben early access, dan moet Valve 500.000 keys genereren.

Die 500.000 keys zijn voor zowel BSG als Valve gratis keys wat alleen maar geld kost. Als deze keys allemaal worden verkocht aan nieuwe spelers, lopen ze ontzettend veel inkomsten mis.

Daarnaast kan Steam ook grote aantallen weigeren. Als je praat over duizend tot vijf duizend keys, is het meestal geen probleem. Maar als je Valve vraagt om honderdduizenden keys te genereren, dan kunnen ze dit weigeren. Want voor al die keys krijgt Valve ook niks. Valve wilt dan even later ook die 30% voor elke key die de genereren.

In het verleden hebben meerdere ontwikkelaars hier problemen mee gehad. Ik geef BSG veel kritiek op bepaalde punten, maar ik denk dat Valve ook hier achter zit en niet alleen BSG die extra centjes wilt verdienen om hun servers te kunnen bekostigen.

Als ze die verrekte cheaters hard aanpakken en tot een minimale brengen en desync problemen, dan had ik geen enkel probleem om de basis versie te kopen op Steam en mijn account te linken. Maar op dit moment? Nee. In de toekomst? Nee en dat zijn ze zelf schuld en ik denk dat meerdere zo denken.

Op dit moment zijn de positieve reviews 30% en staat de piek op 33k spelers tegelijkertijd online. Wel moet erbij gezegd worden dat ook Steam de EFT launcher gebruikt. Veel mensen zijn er niet mee eens dat als je de launcher opent, ook de klok op Steam ingaat. Bij twee uur kan je niet meer refunden. Er is een flinke rel gaande, en dit doet BSG niet zo goed.
Ik kan me persoonlijk ook niet van de indruk ontdoen dat het design van die waiting time om je account aan te maken by design is. Wel een heel handige manier om je spelers meer dan 2u in game te houden zodat ze geen refund kunnen aanvragen. Ik vind het vooral frappant dat de bekende streamers op twitch wel gewoon konden spelen zonder precies al teveel issues. Call me mister negative maar het komt ze toch weer goed uit op een of andere manier.

De post die ze op voorhand hadden vrijgegeven dat ze voorzien waren op 500k spelers slaat in ieder geval nergens op. Het waren er gisteren pakweg 30k en de boel viel al om.

Ik laat het zelf links liggen. Ga het wel verder volgens om te zien wat de massa er van vind. Maar voorlopig draait het uit zoals verwacht.

[ Voor 5% gewijzigd door Powerblast op 16-11-2025 10:41 ]

Powerblast schreef op zondag 16 november 2025 @ 10:38:
[...]

Ik kan me persoonlijk ook niet van de indruk ontdoen dat het design van die waiting time om je account aan te maken by design is. Wel een heel handige manier om je spelers meer dan 2u in game te houden zodat ze geen refund kunnen aanvragen. Ik vind het vooral frappant dat de bekende streamers op twitch wel gewoon konden spelen zonder precies al teveel issues. Call me mister negative maar het komt ze toch weer goed uit op een of andere manier.

De post die ze op voorhand hadden vrijgegeven dat ze voorzien waren op 500k spelers slaat kn ieder geval nergens op. Het waren er gisteren pakweg 30k en de boel viel al om.
Dat Twitch streamers konden spelen zonder issue's is niet helemaal waar, want ik heb gisteren Lvndmark gekeken en hij kwam ook de eerste twee uur niet in het spel. Bij hem is ook vaker het spel eruit gevlogen en kon niet meer spelen. Heb gisteren namelijk zijn stream gekeken voor die Twitch drops te krijgen.

Over die twee uur die je zegt, heb ik precies hetzelfde gevoel. Ook door het feit dat de problemen niet in het spel zelf zaten, maar in de launcher. Als je eenmaal voorbij de launcher kwam, kon je gewoon spelen zonder issue's.

Ik ben nu bezig met PvE, en ik wordt echt telkens dood geknalt door een boss. Dit is echt gewoon niet meer leuk, de insane aim en healthpool die ze hebben, sloopt voor mij echt het spel. Het maakt echt geen bal uit waar ik ben op de map. De baas komt altijd aan gerend en killed me gewoon instant. Nu zag ik in de verte iemand op woods rennen, ongeveer 300 meter. Die AI draaide om en gaf mij een instant headshot. Ik kijk in de deathscreen > Birdeye. Ik kan echt totaal geen enkele PvE ronde overleven en wordt one tapped door een boss. Maak ook niks uit waar ik naar toe ga, die komen gewoon op mij af. Wil je extracten op factory omdat je genoeg PMC's hebt gekilled en SCAV, bent 3 meter van de extraction af, komt Tagilla om het hoekje gerend, en meteen instant dood. Je kunt niet reageren, terug schieten, wegrennen, je voelt dood neer voordat je het schot hoort. De spawn rate voelt echt 100% aan, in elke potje wat ik nu speel.

Dit sloopt voor mij ook echt weer het hele PvE gamemode. Gisteren in PvP hadden we ook gewoon constant de bazen. Dit is echt niet meer leuk, sta nu alweer op het punt EFT te laten vallen. Leuk dat ze wat betere en elite AI in het spel stoppen, maar zorg ervoor dat het leuk blijft want op deze manier is het gewoon niet te doen. Vooral door het gear waar je mee begint en door de storyline zit ook nog eens alles achter een heftige lock systeem.

Ondanks dat er nu een tutorial in zit, is het voor beginnende mensen nog moeilijker geworden door de hele "lock behind story" game mechanic.

[ Voor 8% gewijzigd door Toonen1988 op 16-11-2025 10:54 ]

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

UnderAVoidSky schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 22:33:
[...]

Vergeet ook deze niet:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7gGXO4L1cIaFoUKgMjiDkImIxhU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Vp96K69PMY6c8jG7LH1xeYAg.png?f=fotoalbum_large
Via: https://old.reddit.com/r/...today_i_will_remind_them/

En in algemene zin is BSG vanuit ethisch perspectief echt tegen wat wij in de EU als menselijk vinden zie: https://old.reddit.com/r/...ull_of_vatnik_propaganda/ BSG medewerkers geven duidelijk via andere kanalen aan de invasie in UKR te supporten, walgelijk vind ik het.

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Toonen1988 schreef op zondag 16 november 2025 @ 06:26:

Daar zijn tal van manieren voor om dit op te lossen. BSG is niet de eerste die een game later uitbrengt op Steam, er zijn er al velen voorgegaan die wél keys meeleveren. Dit is ook met een API prima op te lossen door een Steamaccount te koppelen aan een inlog bij BSG en zo de key automatisch te activeren.
En als hier country-based IP controle op toegepast wordt heb je de 95% van de doorverkopers al te pakken als ze dit alsnog met een API-account koppeling proberen.

Daarbij kan BSG bij onderhandeling met Valve over het gaan verkopen van EFT via de Store keys prima als eis neerleggen. Dit is gewoon wederom een poging om meer inkomen te generen, net zoals Arena niet bij EOD te voegen bijv. gluiperige ontwikkelaars.

Mark my words, als de EFT aantallen op Steam inkakken komen er alsnog gratis keys beschikbaar voor spelers die de game afgelopen 6 maand gespeeld hebben via BSG.

That's it, ik gooi deze rotzooi eraf. Dit is nu echt gewoon de derde keer dat ik instant door Birdeye wordt gekilled. Weg met deze rotzooi! Ik kan woods geen enkele keer fatsoenlijk spelen. Dit is nu echt gewoon de derde keer. Ik heb alt+f4 en ga kijken hoe SP-EFT mod werkt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kCbESpc7QFIqNV_HUZOOwg753wI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hVIVb29xYFShtqBrpoyiB4mT.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door Toonen1988 op 16-11-2025 11:03 ]

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Powerblast schreef op zondag 16 november 2025 @ 10:38:
[...]

De post die ze op voorhand hadden vrijgegeven dat ze voorzien waren op 500k spelers slaat in ieder geval nergens op. Het waren er gisteren pakweg 30k en de boel viel al om.

Ik laat het zelf links liggen. Ga het wel verder volgens om te zien wat de massa er van vind. Maar voorlopig draait het uit zoals verwacht.
Niet voor niets, dat nergens aangegeven wordt hoeveel EFT spelers er daadwerkelijk zijn. BSG wil die gegevens niet delen omdat ze dan door de mand vallen dat er wel heel veel kopers zijn, maar dat ~95% van de kopers inmiddels volledig afgehaakt is van EFT óf enkel early wipe nog even twee weken speelt.

True schreef op zondag 16 november 2025 @ 10:59:
[...]

Daar zijn tal van manieren voor om dit op te lossen. BSG is niet de eerste die een game later uitbrengt op Steam, er zijn er al velen voorgegaan die wél keys meeleveren. Dit is ook met een API prima op te lossen door een Steamaccount te koppelen aan een inlog bij BSG en zo de key automatisch te activeren.
En als hier country-based IP controle op toegepast wordt heb je de 95% van de doorverkopers al te pakken als ze dit alsnog met een API-account koppeling proberen.

Daarbij kan BSG bij onderhandeling met Valve over het gaan verkopen van EFT via de Store keys prima als eis neerleggen. Dit is gewoon wederom een poging om meer inkomen te generen, net zoals Arena niet bij EOD te voegen bijv. gluiperige ontwikkelaars.

Mark my words, als de EFT aantallen op Steam inkakken komen er alsnog gratis keys beschikbaar voor spelers die de game afgelopen 6 maand gespeeld hebben via BSG.
Klopt, maar ontwikkelaars moeten dan wel een deel van hun inkomsten afstaan voor Steam. Want waarom zou Valve een ontwikkelaar hun systeem gebruiken om dan vervolgens zelf ook geen inkomsten te geneneren?

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Toonen1988 schreef op zondag 16 november 2025 @ 11:01:
[...]

Klopt, maar ontwikkelaars moeten dan wel een deel van hun inkomsten afstaan voor Steam. Want waarom zou Valve een ontwikkelaar hun systeem gebruiken om dan vervolgens zelf ook geen inkomsten te geneneren?
Ik meen 30% van de nieuwe verkopen ja. Maar dat is met de Store en het onderliggende platform van Valve een prima prijs voor ontwikkelaars. En ik meen dat ze voor een gegenereerde key geen inkomsten hoeven af te staan.

True schreef op zondag 16 november 2025 @ 11:03:
[...]

Ik meen 30% van de nieuwe verkopen ja. Maar dat is met de Store en het onderliggende platform van Valve een prima prijs voor ontwikkelaars. En ik meen dat ze voor een gegenereerde key geen inkomsten hoeven af te staan.
Ik denk dat dit ook per ontwikkelaar anders is. Denk dat grotere uitgevers geen enkel problemen hebben met keys te genereren, zelfs als deze zijn gekocht buiten Steam om. Deze keys vallen dan onder "promotional" keys en geen regular keys.

Maar krijgt Valve een gevoel dat je niet helemaal betrouwbaar bent, kunnen ze de "promotional" keys limiteren. Ook als ze er achter komen dat je deze als ontwikkelaar/uitgevers nog een keer doorverkoopt, kunnen ze ook inactief worden gemaakt.

Het is toch niet zo héél makkelijk om zomaar oneindig "promotional" keys te genereren.

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Toonen1988 schreef op zondag 16 november 2025 @ 11:12:
[...]

Ik denk dat dit ook per ontwikkelaar anders is. Denk dat grotere uitgevers geen enkel problemen hebben met keys te genereren, zelfs als deze zijn gekocht buiten Steam om. Deze keys vallen dan onder "promotional" keys en geen regular keys.

Maar krijgt Valve een gevoel dat je niet helemaal betrouwbaar bent, kunnen ze de "promotional" keys limiteren. Ook als ze er achter komen dat je deze als ontwikkelaar/uitgevers nog een keer doorverkoopt, kunnen ze ook inactief worden gemaakt.

Het is toch niet zo héél makkelijk om zomaar oneindig "promotional" keys te genereren.
Dat hoeft ook niet, dat bespreek je namelijk in de onderhandelingen voordat je de Store betreed met Valve.

• Jordi0344
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 00:10
Toonen1988 schreef op zondag 16 november 2025 @ 10:59:
That's it, ik gooi deze rotzooi eraf. Dit is nu echt gewoon de derde keer dat ik instant door Birdeye wordt gekilled. Weg met deze rotzooi! Ik kan woods geen enkele keer fatsoenlijk spelen. Dit is nu echt gewoon de derde keer. Ik heb alt+f4 en ga kijken hoe SP-EFT mod werkt.

[Afbeelding]
Toch na de 100e keer twijfelen maar weer geprobeerd? ;)
Pagina: 1 ... 25 26 Laatste