Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Julienjes
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 30-10-2016
Goedenavond allen :)

Kwam deze game tegen en zag dat er nog geen topic over was en dacht kijken of anderen net zo enthausiast erover zijn als ik.

Persoonlijk vind ik het er voor een Alpha erg goed uit zien :9

https://youtu.be/IPlnHe9l34E

Acties:
  • +1Henk 'm!

• l0n3w012ph
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 23:20

l0n3w012ph

AlphaW0lf

Ik had hem een tijdje geleden ook al gezien en was als STALKER fan meteen wild enthousiast.

Totdat...

Ik op RPS zag dat er geen fatsoenlijke single player campaign zou komen: https://www.rockpapershot...cape-from-tarkov-gameplay

De site van de Game ziet er geweldig uit en als hij ook een SP zou bevatten had ik hem al gepreordered. Ze focussen dus echter op een MMORPG met FPS elementen en Co-op. Best leuk maar niet waar ik voor wil gaan en ik ben bang dat dit ook weer een game is waar in no time de hackers zich op storten.

Jammer, heel jammer want verder ziet alles er echt heel goed uit. Ik blijf hem wel in de gaten houden wat de recensies en ervaringen zijn als hij uitgekomen is. Kan altijd nog beslissen tot een koop tijdens een sale op Steam (als hij tenminste bij Steam wordt opgenomen :) )

Steam || Diablo 3

• Foodie88
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 14-05 11:42
quote:
oViechiel schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 10:36:
[...]

Standard version geeft géén alpha access. Vervolgens is het voor de duurdere versies 50%, 75% en 100% (de duurste versie - €109,99) Dus ja, je moet nu de duurste versie kopen om meteen te kunnen spelen.

Performance zou ik nog niet naar kijken in een alpha.

Met dat p2w ben ik het op zich wel eens. Lijkt een raar systeem. Ben benieuwd hoe het wordt bij full release. Voor zover ik heb gelezen op Reddit verdwijnen die Pre orders op een gegeven moment.
Ah, dat dacht ik al.

Performance niet naar kijken in een alpha? Daar ben ik het maar deels mee eens. Je ziet dat veel early access games zich verbergen achter de early access/alpha status. Kijk maar naar Miscreated, of DayZ Standalone. Bugs en performance issues blijven lang onaangetast.

Het punt van early access is juist dat je het spel al voor de volle mep koopt voordat het een 'verkoopbare' staat (het spel is af) bereikt. Dat zet de developer in een hele aparte positie. Zijn spel is nog niet af (en voor veel early access nog niet eens fatsoenlijk 'speelbaar') maar hij heeft al wel het volle bedrag aan je verdiend.

Met early access wordt dus een significant deel - zo niet het leeuwendeel - van de omzet reeds gerealiseerd voordat het spel 'af' is. Voor de developer verdwijnt daarom de incentive om het spel af te maken. DayZ is na drie jaar nog steeds niet 'uit' en waarom zouden ze het naar de gold status toebrengen? Het geld is verdiend en het spel 'uitbrengen' betekent slechts dat mensen met een kritischer oog naar het spel gaan kijken.

Nu is het nog steeds de situatie waarin iemand een bepaalde performance issue of bug aangeeft en hij krijgt terug 'yes, but it's alpha'. Dat vind ik te makkelijk. Uiteraard betekent een alpha dat je rekening moet houden met bugs maar wanneer een spel moedwillig in de alpha fase wordt gehouden om zulke misstanden te rechtvaardigen (DayZ, kuch kuch) dan wordt het kwalijk.

Ik wil niet direct zeggen dat dit ook hier bij dit spel zal gaan gebeuren maar ik ben slechts skeptisch, vooral omdat ik de laatste paar jaar veel projecten aan het 'early access syndroom' zoals hierboven beschreven heb zien lijden. Zie het als een kanttekening bij jouw opmerking dat je niet naar de performance in een alpha zou moeten kijken.

Overigens moet ik wel zeggen dat het er grafisch gezien goed uit ziet en dat de Russische, stalker-achtige sfeer mij zeker aanspreekt. Ik heb honderden uren in de ArmA 2 DayZ mod zitten dus dit soort gameplay interesseert mij zeker!

BF1 Stats

• oViechiel
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 23-05 14:28
Ik snap je punt en ik kan me mateloos irriteren aan het 'early access syndroom'. Inderdaad een excuus om een game er eeuwig in te houden.

Aan de andere kant hoop ik dat sommige devs met het verdiende geld (in de 'alpha) ook echt een game verbeteren.

DayZ is natuurlijk een belabberd (of juist goed) voorbeeld. Ik heb het zelf nooit gespeeld dus kan niet oordelen maar je gaat mij niet wijs maken dat een spel zo lang in de alpha / beta hoort.

En met die performance blijft het afwachten ben ik bang. Een kwestie van tijd en wederom hopen dat het beter wordt, of dat ze er in ieder geval energie in steken. Mocht dat niet zo zijn dat is het kwaad al geschied voor de mensen met een Pre order.

Wanbeleid is ook beleid.

• The.Sticky
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 22-05 10:19
Sinds ik aan de slag kon met de closed bèta heb ik PUBG niet meer aangeraakt in de afgelopen weken. Tarkov heeft wel een hoge instapgrens, maar als je jezelf daar doorheen kan werken en de game beter leert kennen, is het (voor mij in ieder geval) een zeer verslavende game.

Ik ben erg benieuwd hoe de final versie gaat worden. Van wat ik lees is de huidige staat van de game nog maar een klein deel van wat er uiteindelijk allemaal in zit. Het speelt nu al erg lekker weg en ik betrap mezelf er vaak op dat ik denk: 'aah nog even een rondje hier of daar' of 'nog even m'n inventory nalopen of aanvullen met dit en dat'.

Er treedt af en toe wel desync op en dat kan wel vervelend zijn, maar ik heb er er dermate weinig last van gehad dat het echt een grote irritatiefactor is. Ik hoop dat de devs dit wel gauw gaan oplossen en met concrete info komen over waar ze mee bezig zijn voor de komende tijd.
quote:
DidierB schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 13:17:
Kan je als je de game koopt gelijk spelen btw zodra die gedownload is? Of moet je wachten tot je een mail krijgt over de closed bèta.
Als je de game nu koopt, welke versie dan ook, dan heb je instant toegang tot de closed bèta inderdaad. Dit kun je vinden onder Profile op de website.

• Raverty
  • Registratie: juni 2015
  • Niet online

Raverty

rm -rf*

Is er ook iets van een Tweakers spelerslijst en / of een tweakers discord van Escape from Tarkov.

• Dhrax
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 16:58
quote:
Jeanke117 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 17:06:
Weet iemand of er ook DLC's komen? Of krijg je alleen gratis updates? Ik hoop natuurlijk van niet want ik ga, net zoals bij BF1, niet nóg meer betalen dan ik al heb betaald.
Want ? Jij verwacht dat ontwikkelaars pro-deo uren erin stoppen zodat jij gratis extra content kunt spelen ?
Zo werkt het natuurlijk niet ;)

Intel i7 4770K | MSI Z87-G45 Gaming5 | Noctua DH-15 | Kingston HyperX Savage DDR3 1866 16GB | Gigabyte GTX980Ti | BeQuiet! Straight Power10 800W | Focusrite Scarlet 2i4 | Logitech G903 | Logitech G910 Orion Spectrum | Logitech G933 Artemis Spectrum |

• pimskie
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 20:06
Zo, de eerste dagen spelen zitten er op. En ik moet eerlijk dat de eerste dagen echt doorbijten waren. Ik had het gevoel dat er geen doorkomen aan was, om de haverklap doodgeschoten worden....

Ondertussen ben ik, logischerwijs, wat minder gehecht aan m'n loot. Dood ga je toch :| Dus als ik solo speel toch maar een AK mee, wat extra clips en meds. Ik wist ook wel dat het geen CoD was of PUBG, maar je moet in dit spel echt heeeel voorzichtig lopen en spelen. Rennen is zelfs af te raden, tenzij je dekking moet zoeken.
Dit wil allemaal niet zeggen dat het nu goed gaat, het gaat iets minder slecht :P

Gisteren voor het eerst in een squad gespeeld en dat maakt het spel nog een heel stuk leuker en spannender.
Geen minimap, geen namen boven je team members, alleen wat je op je scherm ziet en om je heen hoort >:)
Daar heb ik een hoop van geleerd: wat strategieën, hoe te bewegen, benamingen van plekken (enkel Factory in dit geval) en dat XP van 3000 na een ronde niet veel is zoals ik dacht :F
Het fijne is dat ik als noob erg geholpen wordt met loot, aangezien de higher skilled members tussen de 5 en 15 scavs / players neerknallen en niet alle loot hoeven.

Er is een onofficiele EFT discord met een LFG (Looking for game) channel: https://discordapp.com/invite/ykwST6

• Dhrax
quote:
pimskie schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 09:15:
[...]
Ik heb de laatste dagen zo slecht gespeeld dat ik geen wapens meer heb. Ook het geld begint op te raken :O
Je kunt een profiel restore doen op de website, dan word je stash ook gereset.

Dhrax wijzigde deze reactie 02-10-2017 12:03 (9%)

Intel i7 4770K | MSI Z87-G45 Gaming5 | Noctua DH-15 | Kingston HyperX Savage DDR3 1866 16GB | Gigabyte GTX980Ti | BeQuiet! Straight Power10 800W | Focusrite Scarlet 2i4 | Logitech G903 | Logitech G910 Orion Spectrum | Logitech G933 Artemis Spectrum |

• ivootjuh
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 23-05 15:34
quote:
Sorry, maar ook dit vind ik een bijzonder statement. Ik snap wel dat mensen E43,- veel kunnen vinden voor een early acces, beta game. IMO heeft dat niks te maken met het feit dat E43,- veel is voor een spel, maar voor sommigen kan dat wel veel zijn voor een spel dat niet af is.

Op de manier zoals jij het schrijft lijkt het net of de mensen die E43,- voor een EA veel vinden, eigenlijk alles te duur vinden, ook voor een triple A spel dat officieel gereleased is.

Nogmaals voor de duidelijkheid, ik ervaar EFT totaal niet als P2W en vind het het geld prima waard (voor mij de left behind edition).
Ik heb uiteraard nooit gezegd dat het voor sommige mensen veel geld kan zijn, dat staat ook nergens in mijn stuk ;-). Ik geef alleen aan dat het wel eens vergeten wordt om er op die manier naar te kijken.
  • Servers kosten geld
  • Developers kosten geld
  • Tijd en energie kosten geld
  • Gezinnen kosten geld
Dus dat er een bedrag van €43 voor gevraagd wordt vindt ik niet meer meer dan normaal. Ik laat verder in het midden of het voor anderen veel geld kan zijn. En nogmaals is het geen offense naar iemand, Ik wil anderen er alleen op een andere manier naar laten kijken.

ivootjuh wijzigde deze reactie 10-10-2017 12:14 (4%)

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

• rolandos582
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 23-05 02:35
quote:
Dhrax schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 09:27:
[...]

Ziet er inderdaad serieus uit. Heb je geen latency problemen omdat je hoofdzakelijk met Amerikanen speelt ? Of hebben ze meerdere regio's waar mensen actief zijn ?

Edit: zojuist eerste extraction op Customs met leuke loot :D
Nah, zitten mensen in van over de hele wereld. Amerikanen, britten, Australië etc.
Latency is allemaal wel prima, zit wel wat lag in maar dat valt toch allemaal wel mee. Je hebt zeg maar de mil sim, competitief en layed back secties. Dus voor iedereen wel wat wils. Zeker als je in groepen wil spelen is het een aanrader :)

Huidige setup I7 5960x @ 4.6Ghz - MSI X99A Godlike - 2x MSI GTX 980 @1550mhz - Main OS : Intel 750 SSD 400GB - Game OS : Samsung 850EVO 1TB - 32GB Corsair Dominator Platinum -Custom loop - CaseLabs SMA8 - Corsair RM1000I -2x ASUS RoG Swift

• SouLLeSSportal
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 19-05 01:19
Heb ook weer een paar runs gedaan in factory en eerste was gelijk leuke run met totaal 11 kills waarvan 3 spelers. Saiga en aksu4u paar rds grenades armor etc. Andere 2 waren wat minder gelukkig en was ik gelijk dood. Desync is nog wel een dingetje maar eigenlijk weinig last van. Wat ik nog wel hoop is dat er een doel komt naast je stash volgooien en pvp spelen.

gamepc Nick Battlelog: ACEpr0faker Steam: pr0faker Twitch

• ivootjuh
Veel spelen is de sleutel tot succes.
Je leert de spawn plekken kennen, je leert hoe scavs lopen en zich gedragen, Je leert waar anderen zich verstoppen of het liefst rondlopen etc.

Als iemand echt specifiek hulp wilt hebben, laat het dan even weten. We helpen graag :)

• mierenmepper
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 23-05 09:37
Ik heb inmiddels de eod versie gehaald (duurste game die ik ooit gehaald heb was 50 euro). Deze game is echt zo verschrikkelijk goed. Moet zeggen dat ik vooral factory runs doe omdat ik dat een hele vette map vind. Maar dat ik nu al 2 a 3 weken lang 1 map run moet wel genoeg zeggen (scav runs overigens altijd op customs). De mods de recoil op wapens. De intensiteit van het geluid in deze game is geniaal. Helemaal als ik solo speel en net een geared player heb neer gehaald. En ben deze aan het looten lijkt het net een horror game dat bij elk geluidje je stopt met looten en om je heen gaat kijken of er toch niet iemand stiekem is.

• rolandos582
Deze week patch + wipe. Komt weer een hoop nieuwe content aan, nieuwe guns waaronder de AKM en uitbreiding van shoreline. Ben benieuwd, mijn stash is hartstikke vol met m4's en fort's.

Ik ren gewoon solo of met de community in factory fully kitted rond. MP5/MPX/M4 met alpha rig/fort/kiver/trizip. Toch teveel geld om nieuwe te kopen.

En met de wipe kan je weer helemaal vanaf het begin focussen en toch meer op gear letten :P

Huidige setup I7 5960x @ 4.6Ghz - MSI X99A Godlike - 2x MSI GTX 980 @1550mhz - Main OS : Intel 750 SSD 400GB - Game OS : Samsung 850EVO 1TB - 32GB Corsair Dominator Platinum -Custom loop - CaseLabs SMA8 - Corsair RM1000I -2x ASUS RoG Swift

• rolandos582
quote:
Dhrax schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 16:15:
[...]
Dank voor de info, kan ik de komende dagen met een gerust gevoel lekker los :P
Tenminste, neem aan dat de wipe inhoud dat je volledige progress word gereset ?
Yes, alles gone. Je begint met de vernieuwde loadout. Deze vind je hier :
https://www.escapefromtarkov.com/news/id/74?lang=undefined
+ de standaard stuff die je altijd al kreeg :
https://www.escapefromtarkov.com/preorder-page

• rolandos582
quote:
Nickrsd schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 22:35:
Is dit te vergelijken met pubg?? Ziet er wel Nice uit.. alleen hoe groot is de userbase?

Beetje volle servers?
Mensen als shroud en kleanupguy noemen de servers van EFT beter als die van PUBG. Het is totaal niet te vergelijken omdat dit veel meer realistic is. Userbase is groot genoeg om games snel te vullen. Kijk gewoon wat video's of twitch.

Edit, kijk gewoon naar wat grote streamers. Nikita (owner) is daar vaak aanwezig onder twitchnaam :
Escapefromtarkov. Is daar wel aanwezig om beta key van 14 dagen weg te geven of volle games. Ik heb zelf al EoD dus niet nodig maar heb wel een account met beta access voor mijn vrienden om het spel te proberen. :P

rolandos582 wijzigde deze reactie 19-10-2017 23:36 (25%)

• pimskie
quote:
Nickrsd schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 22:35:
Is dit te vergelijken met pubg?? Ziet er wel Nice uit.. alleen hoe groot is de userbase?

Beetje volle servers?
tl;dr: wat mijn voorganger zei :)

Servers zijn inderdaad snel vol.
Waar ik me wel echt maaaateloos aan erger is hoe lang het kan duren voordat een raid begint (note: ik speel op een discord met randoms).
1: team zoeken
2: loadout bepalen: gaat bij mij vrij snel, heb niet zoveel
3: team doet er ongeveer 15 minuten over om te ready'en. Nog ff dit verkopen, nog ff dat verkopen, nog ff dit modden. Nee wacht, toch niet. Oke klaar.
4: iedereen naar de lobby
5: een nieuwe speler joint het team. Terug naar stap 3.

Ik speel heel veel PUBG, maar vind het totaal niet te vergelijken. De enige vergelijking is (overdreven) dat je in beide games wapens hebt en anderen neerschiet :)

Als je denkt dat je in PUBG tactisch te werk moet gaan / tactisch bent, dan is dit echt next level. Merendeel van de tijd ren ik niet, simpelweg omdat dit goed hoorbaar is. Dus voornamelijk lopen of sluipen.
In PUBG kun je met wat goeie (level 2, 3) gear nog wat kogels vangen. Hier kan het met 1 kogel game over zijn. En dus ook alle loot die je meegenomen had kwijt zijn.

Dat laatste verschilt ook. Bij PUBG heb je nooit eigen loot. Je landt, vindt loot, wint / verliest en je loot is weer weg.
Bij EFT heb je je stash met gear. Voor je een game in gaat bepaal je wat je nodig hebt en dus meeneemt. Overleef je? Mooi, alles wat je uit de raid mee nam zit nu in jou stash. Ga je dood? Helaas, de gear die je meegenomen had is nu definitief weg (note: tenzij je het verzekerd en niemand anders ingame jouw gear pakt).

Ik ben een groot fan van van (FP) shooters, maar EFT vond ik echt heel er wennen. Zeker als je alleen speelt. Ik ging om de haverklap dood. Spawnen, 1 minuut in game, één shot, klaar.

En zoals iemand anders in dit topic al zei: het geluid is indrukwekkend! Nog steeds schrik me helemaal de ***** als ik door een bos kruip en schoten, voetstappen, stemmen of wat dan ook hoor.
Het geluid is dus ook niet te vergelijken met PUBG.

• rolandos582
EFT is amazing, het is een spel wat ik in de afgelopen 10 jaar nog niet voorbij heb zien komen en is het voor mij zeker waard! Zeker als het straks open world gaat worden en er nog een hoop extra guns en perks etc bij gaan komen word het een amazing concept. Bovendien zijn de dev's betrokken bij de community en is alles wat ze zeggen dat ze gaan implementeren ook daadwerkelijk gekomen.

• k1978
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 23-05 14:50
Eindelijk besloten om de game te kopen. Vannacht binnengehaald. Maar geeft nu hele tijd bij op starten:

It appears the game has terminated with error. Do you wish to report it?

Iemand een idee ??

Edit: was me bitdefender..

Nu spelen ben benieuwd

k1978 wijzigde deze reactie 21-10-2017 10:47 (12%)

• rolandos582
quote:
Het is een compleet nieuwe soort van spelen en je moet er wel even aan wennen. Het is niet meer gewoon rushen en knallen. Er komt veel meer bij kijken, al hoe wel ik met max gear + MP5 wel redelijk wat rush in factory :P

• pimskie
quote:
Als je iemand zoekt om een raid mee te doen, let me know (ik ben wel n00b :D)

• rolandos582
quote:
Nickrsd schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 16:47:
Wat nu idd het precieze doel is van het spel.. weet ik niet eigenlijk..

Bij pubg is het behoorlijk duidelijk dat het om een chicken dinner gaat..

Maar bij eft??
Players/scavs killen. En dan succesvol extracten. Zoveel mogelijk loot verzamelen.

• mierenmepper
quote:
Nickrsd schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 16:47:
Wat nu idd het precieze doel is van het spel.. weet ik niet eigenlijk..

Bij pubg is het behoorlijk duidelijk dat het om een chicken dinner gaat..

Maar bij eft??
De game word highly story driven volgens de devs, doel van de game word daaraan ook bepaald, verder is er nu geen doel in de game buiten gewoon de leuke gameplay. en de hardcore elements. Ga er ook van uit dat er meerder gamemodes in de game gaan komen. maar dit zijn speculaties. Maar voor nu is het gewoon lekker schieten :)

• mierenmepper
quote:
k1978 schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 12:54:
Zit nu twee dagen te spelen.. Maar heb heel vaak dat ik helemaal alleen verloren rond loop.. Zie en vind helemaal niemand. Iemand een idee hoe dat kan vooral in shoreline..

Ik zou ook graag mijn mannetje ressetten omdat ik geen wapens meer heb. Hoe doe je dit ?
Heb bv nog wel een pistool doe daar magazijn voor kiezen alleen in game is het klik klik dus geen kogels.

Hehe zoals je ziet snap ik er nog niet veel van.. Maar toch vind ik het wel wat hebben deze game dus ben wel van plan om vol te houden..
Ik zal mezelf even opofferen om een EFT discord channel te maken, voor een beginner met shoreline beginnen is een no-go, overigens is deze map nog niet af. en komt er een stuk aan met de nieuwe patch :)

https://discord.gg/83ubgyz

dan kunnen we elkaar meteen alles vragen ect.

• rolandos582
Massacre :Y

• CH4OS
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

quote:
En ander voordeel; op die inhoud hoef je dan geen 24 uur te wachten. ;) Als je items dropped in de map, dan kun je ze na 24 uur terugkrijgen, mits ze niet door een ander gevonden zijn. ;)

[ Steam ][ Diablo ][ CptChaos#2957 ]

• rolandos582
quote:
corset schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 09:23:
[...]

Daarom kom ik juist hier.. Youtube comments zijn de meeste fanboys die alleen maar komen zeiken omdat het kan. :+ Ik vertrouw de mensen hier wat meer
Ik vind het spel zeker zijn geld waard. Maar ik kan helaas niet voor ieder ander spreken.

Kijk gewoon wat gameplay en kijk naar mensen zoals : https://www.twitch.tv/klean_uppguy
Hij werkt ook voor BSG en is gewoon real.

Also :
https://www.reddit.com/r/...ents/78i5f6/quick_update/
quote:
Ebayzo schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 19:52:
Jeej eerste keer overleefd. In het donker in de woods met alleen een mes :D

Zag een flashlight even aan gaan en ben die gozer gevolgd. Met veel geluk neergestoken en spullen gepakt. Later nog een beetje verzameld en toen snel de exit opgezocht.

Domme vraag wellicht, een exit gebruiken is de quick way out. De andere manier is de tijd volmaken ?
Nee, exit is enige optie. Als de tijd op is, ben je alles kwijt.

rolandos582 wijzigde deze reactie 25-10-2017 00:03 (31%)

• ivootjuh
quote:
Dhrax schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 12:41:
[...]

Datum hebben ze nog niks over gemeld helaas.
Deze week nog!
Houd even Reddit in de gaten.
Ze hebben vandaag dus aangegeven dat de laaste problemen bijna zijn opgelost en dat de update deze week nog komt.

Het blijft uitereraard wel altijd koffiedik kijken. want mochten ze toch weer iets tegen komen, dan kan het zomaar langer duren. Er kan met dit soort dingen dus nooit echt een vaste datum worden gegeven. Het blijft mensen werk!

• DutchManticore
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 22-05 09:51

DutchManticore

Cognac-liefhebber

quote:
ivootjuh schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 13:26:
[...]

Sound en Desync zijn beide problemen die in deze patch 'opgelost' worden. Ik moet alleen wel zeggen dat ik (en vele anderen) al echt weken geen echte Desync meer hebben gehad en dus gewoon full geared naar binnen kunnen gaan.

Onthoud één ding!
One geared player will never be alone! Houd er dus rekening mee dat er inderdaad een buddy bij is en denk vervolgens goed na over wat jij als buddy zou doen. Dit gaat je een hoop frustratie schelen ;-)
Ja dat blijkt. Zo net weer exact hetzelfde.
Met een SKS zonder upgrades op Factory gespawned.. Geen armor, geen helmet.
Hoorde direct alweer silenced vuur. Uiteraard zat hij boven te campen.

Afgeschoten, al z'n gear aangetrokken en ik hoorde alweer iemand sprinten naar de exit.
Uiteraard dikke M4 silenced, maar geen magdrums, en alleen een reddot. Niet heel speciaal dus.
Wel drie volle mags erbij.

Door de eerste deur gekeken bij de exit, en de tweede zat nog dicht.
Heb vanaf buiten een volle mag door die rode ijzeren deur geschoten.
Bleek dat ik z'n buddy goed had ingeschat, en ook gekild heb.

Uiteindelijk zoveel gear dat ik 't niet eens kon dragen haha.

DutchManticore wijzigde deze reactie 27-10-2017 14:34 (6%)

I5 8600k 16GB DDR4 3000mhz MSI GTX1080Ti Gaming X MSI Optix MAG27CQ 1440p 144hz T-mobile 500/500mbit

• rolandos582
Patch is hier boys!
http://forum.escapefromta...tion-of-the-patch-begins/

Final patch notes
Server zijn down voor ongeveer 2uur+
Daarna patch + wipe live :)

Dit was mijn laatste run pre wipe, full gear met dvl red dot. Pretty fun :)

rolandos582 wijzigde deze reactie 27-10-2017 20:26 (27%)

• rolandos582
quote:
mierenmepper schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 18:23:
moeten eigenlijk even nieuwe topic maken aangezien de start post niet meer aangepast kan worden met alle info ect. heb die julientjes al in geen tijden voorbij zien komen
Een mooie OP zou wel zo leuk zijn, zeker nu er gewoon veel info beschikbaar is. Ik ben daar niet zo goed in, maar als iemand zich geroepen voelt. Ga je gang, waarschijnlijk kan een moderator je wel toevoegen aan de OP zodat je hem kan editen. :)

• rolandos582

Life is good,
- Checkpoint key *O*
- 2x factory key *O*
- Document pouch *O*
- 2x AS VAL *O*
- 3x VSS *O*

Gaat heerlijk, enige wat eigenlijk nog ontbreekt zijn wallets. Maar die komen ook wel :)

• DutchManticore

DutchManticore

Cognac-liefhebber

quote:
rolandos582 schreef op maandag 6 november 2017 @ 12:55:
Geen issues hiermee gezellig, speelt altijd smooth op alle mappen. Behalve de eerste 30 seconden tot 1 minuut inderdaad. Maar over het algemeen gebeurd daar toch weinig.

Server optimization patch komt eraan, Deze week of volgende week ergens verwacht ik.
Hoe kan dat?
Waarom heb jij nergens last van, en heb ik op alle servers echt enorme ellende?
Maken ze onderscheid tussen base en EOD edition in priority ofzo?

Ik ben net weer dood gegaan nadat ik een player met een pistool tegenkwam op customs.
Met MP-153 6 keer in z'n hoofd geschoten met slugs. Verschijnen wel bloedspetters, maar ik zie hem mikken op een plek waar ik 30 seconden daarvoor zat, terwijl ik inmiddels naast hem sta.

Hij schiet 5 a 6 keer, en ik krijg elke keer damage en ben dood.

Echt een onspeelbaar kutspel zo..

Edit://
Tegen beter weten in weer een keer geprobeerd op Customs.

Ik ren langs de muur naar busdepot. Bot ziet mij niet, schiet drie keer op z'n hoofd in alle rust.
Drie keer raak. Geen damage, geen reactie niets.
Probeer te herladen... geen reactie van de server. Ik probeer magazijn te unloaden, geen reactie.

Ik ren gewoon weer verder en ben bij de brug.
Hoor in de verte de bot schreeuwen als in dat hij gealert wordt, en hoor 'm drie keer schieten.
Ik zoom in met m'n scope en zie 'm mikken waar ik eerst was.
Telkens als er geschoten wordt, vervormt mijn beeld alsof er kogels met het vest worden opgevangen.
Derde schot ben ik dood.

Ik heb dus gewoon m'n eigen death in delay kunnen zien vanaf een afstandje.
Dit is echt onacceptabel in alle vormen. Geen uitnodiging voor mij om er nog eens €74 op kapot te slaan voor een EOD edition.

Echt wat een enorme droevige teleurstelling is dat zo ver. Ja, beta, maar dit belooft niet veel goeds voor later.

DutchManticore wijzigde deze reactie 07-11-2017 08:27 (34%)

I5 8600k 16GB DDR4 3000mhz MSI GTX1080Ti Gaming X MSI Optix MAG27CQ 1440p 144hz T-mobile 500/500mbit

• DutchManticore

DutchManticore

Cognac-liefhebber

Nee mannen. Dat was geen theorie, maar een hypothese.
Geen idee waarom het overkomt alsof ik dat maar blijf proberen hard te maken, want dat was niet zo bedoeld. Ik zeg expliciet "Noem mij cynisch maar ik heb het vermoeden".

Vervolgens geeft Soulless aan dat streamers er ook last van hebben, en dat 't server burden is. Prima accepteer ik. Heb ik niet expliciet genoemd, maar in opvolgende posts heb ik ook niet meer gesproken over prioritization toch?

Wel test ik even op een moment waarvan ik denk dat er niet zoveel drukte is (10:30 in de ochtend op een woensdag), en concludeer dat het als nog onspeelbaar is en dat mijn problemen niet (of niet duidelijk) vanuit serverburden afkomstig zijn.

Ik geef meerdere keren aan dat het concept geweldig is, maar dat ik gedurende beta geen reden zie om verder te spelen ivm met de aangegeven problemen.

Ik heb 't op meerdere locaties, met meerdere machines, met meerdere internet providers geprobeerd (wel met zelfde account overigens) en 't blijft voorlopig even onspeelbaar. Vandaar dat ik zeg "Ik stop voorlopig" (lees: Tot na de beta).

Zo ingewikkeld leek mij het allemaal niet, maar goed.
Ben oprecht blij dat jullie geen problemen hebben, maar laat ook hier te lezen zijn dat er mensen zijn die het wel structureel hebben zodat mensen die zich op aankoop oriënteren hiermee rekening kunnen houden.

That's all.

DutchManticore wijzigde deze reactie 09-11-2017 17:47 (9%)

• pimskie
Gisterenavond een bijzondere raid gehad 8)7

Gisteren speelde ik met een 'nieuwe' speler een raid op customs. Nieuw omdat hij voor het eerst op de discord was (en ik weet z'n naam niet meer) :) . Niet goed gegeared maar allebei een AR. We speelde rustig en zodoende onderweg aardig wat scavs en wat players neergeknalt en zo rustig onze loot uitgebreid.
Uiteindelijk via de checkpoint langs richting de exit toen we de grote fabriek / hal zagen. Beide hier nog nooit geweest, dus looten. Eenmaal weer buitengekomen ligt daar een dooie gast met zo'n paarse BP.
Blijkt dat die helemaal volgestouwd zit met guns!

Maar die 'nieuwe' reageert opeens niet meer :| staat stil, zegt niks en na een minuut of wat disco van Discord. Internet problemen denk ik.

Jammer, want al met al hadden we zo aardig wat gear gevonden.
Dus, 'nieuwe' :D als je weer op Discord bent, dan delen we de loot die ik meegenomen heb!

• l0n3w012ph

l0n3w012ph

AlphaW0lf

quote:
DutchManticore schreef op donderdag 9 november 2017 @ 17:44:
Nee mannen. Dat was geen theorie, maar een hypothese.
Geen idee waarom het overkomt alsof ik dat maar blijf proberen hard te maken, want dat was niet zo bedoeld. Ik zeg expliciet "Noem mij cynisch maar ik heb het vermoeden".

Vervolgens geeft Soulless aan dat streamers er ook last van hebben, en dat 't server burden is. Prima accepteer ik. Heb ik niet expliciet genoemd, maar in opvolgende posts heb ik ook niet meer gesproken over prioritization toch?

Wel test ik even op een moment waarvan ik denk dat er niet zoveel drukte is (10:30 in de ochtend op een woensdag), en concludeer dat het als nog onspeelbaar is en dat mijn problemen niet (of niet duidelijk) vanuit serverburden afkomstig zijn.

Ik geef meerdere keren aan dat het concept geweldig is, maar dat ik gedurende beta geen reden zie om verder te spelen ivm met de aangegeven problemen.

Ik heb 't op meerdere locaties, met meerdere machines, met meerdere internet providers geprobeerd (wel met zelfde account overigens) en 't blijft voorlopig even onspeelbaar. Vandaar dat ik zeg "Ik stop voorlopig" (lees: Tot na de beta).

Zo ingewikkeld leek mij het allemaal niet, maar goed.
Ben oprecht blij dat jullie geen problemen hebben, maar laat ook hier te lezen zijn dat er mensen zijn die het wel structureel hebben zodat mensen die zich op aankoop oriënteren hiermee rekening kunnen houden.

That's all.
Ik heb ook exact dezelfde problemen. Al vanaf het begin van de beta. Dit, in combinatie met veel anderen die er last van hebben getuige de andere fora dan hier op tweakers, doen mij vermoeden dat dit spel toch gauw dood is. Steek er ook geen energie meer in. Jammer van het geld, maar ja...

Steam || Diablo 3

• pimskie

http://forum.escapefromta...41803-server-maintenance/

pimskie wijzigde deze reactie 10-11-2017 11:15 (37%)

• l0n3w012ph

l0n3w012ph

AlphaW0lf

quote:
Ebayzo schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 09:41:
[...]
Bedankt voor je nuttige bijdrage.

Niemand ontkent dat er problemen zijn, inclusief devs. Echter zijn er meer mensen die wel kunnen spelen. Het spel nu al dood noemen lijkt me meer een verzuurde mening dan een onderbouwde.

Waarom snappen mensen nou niet dat ze niet moeten pre-orderen als je niet tegen dit soort zaken kan. Het spel is nog vol in ontwikkeling, hoe kan je het nu al dood verklaren :')

Maar hoe dan ook. Vanavond weer lekker spelen O-) toch grappig dat we met 5 man squad gewoon plezier hebben ondanks dat het spel totaal onspeelbaar is. Ach, genieten zolang het nog kan, we are doomed.
Bedankt ook voor jouw nuttige en zeer goed onderbouwde bijdrage! Ik heb er erg veel van geleerd en ben vele stappen verder :F

Devs die “het probleem onderkennen”... Lijkt wel of ik op mijn werk zit. Dat doortrekkend is mijn conclusie nog niet zo gek :)

Veel plezier met spelen!

Steam || Diablo 3

• DutchManticore

DutchManticore

Cognac-liefhebber

quote:
Ebayzo schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 09:41:
[...]
Bedankt voor je nuttige bijdrage.

Niemand ontkent dat er problemen zijn, inclusief devs. Echter zijn er meer mensen die wel kunnen spelen. Het spel nu al dood noemen lijkt me meer een verzuurde mening dan een onderbouwde.

Waarom snappen mensen nou niet dat ze niet moeten pre-orderen als je niet tegen dit soort zaken kan. Het spel is nog vol in ontwikkeling, hoe kan je het nu al dood verklaren :')

Maar hoe dan ook. Vanavond weer lekker spelen O-) toch grappig dat we met 5 man squad gewoon plezier hebben ondanks dat het spel totaal onspeelbaar is. Ach, genieten zolang het nog kan, we are doomed.
Nee dood verklaren vind ik inderdaad ook wat te vroeg, maar het lijkt er wel heel erg op dat jij hier de fanboy in je aan het woord laat, en dat kritiek en problemen je ergeren omdat jij er geen last van hebt, dus waar zeurt de rest over...

En dat verhaal van 'het is een beta dus niet zeuren' is natuurlijk gewoon onzin.
Allereerst is dit nog niet eens een beta, omdat we nog lang niet feature complete zijn.
We zijn dus nog in alpha, en dus zijn mijn verwachtingen niet al te hoog gespannen in deze fase.

Het punt is dat ik, en mensen met mij, ons behoorlijke zorgen maken over of ze dit kunnen gaan oplossen bij de release. Unity is notoir lastig met netcode en ik kan niet zien of het gewoon een kwestie van 'te weinig servers' of 'brakke netcode' is.

Bij een extreem competatieve shooter zoals dit, is desync en lag echt gewoon een game killer.
Een spel dat compleet leunt op gear, en permanent verliezen van gear, kun je gewoon geen succes maken als je die gear continue kwijtraakt aan brakke latency of desync. Zeker niet als daarbij ook nog een aankoopprijzen van 55 tot 150 euro gemoeid zijn, en waarbij de 55 eigenlijk al geen optie is, omdat je dan echt wel HEEL weinig inventory hebt, en de alpha container niet eens genoeg ruimte biedt om meds mee te nemen, laat staan loot of keys.

Ik zie dat Pimsky een bericht over server maintenance post. Zal 't vanavond nog eens proberen.

DutchManticore wijzigde deze reactie 10-11-2017 11:45 (4%)

• Ebayzo
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 21:39

Ebayzo

Gekke eend

Laten we niet naar het niveau gaan van PUBG topic en gewoon dit laten rusten :)

Ebayzo wijzigde deze reactie 10-11-2017 14:59 (28%)

Flickr

• kazzzdafke
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 22-05 17:09
8 man op onze discord gang hebben besloten ook EFT aan te schaffen. Meer als tussendoortje voor pubg.

Eerste indrukken zijn ok, van een aantal van hen.
Ik ga het deze avond spelen, ben dan ook benieuwd :)

@NINjak @PatRamon @beany @Devler @BobbLeeSwaggr @Zephyr @PuckStar en die leider @pimskie

kazzzdafke wijzigde deze reactie 25-11-2017 21:04 (20%)

BMW S1000R sold! Hello SPEED RS :)

• rolandos582
Mochten jullie nog mensen zoeken om mee te spelen en je bent opzoek naar wat meer serieuze mensen/groepen. Kom bij TaW, we hebben een aantal nederlanders waaronder ik. Momenteel 367 members en vanavond 89 mensen bij de EU mandatory!

Meer informatie : http://forum.escapefromta...national-clan-recruiting/

Sign up @ https://taw.net/themes/taw/user/application.aspx

• NINjak
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 05-05 20:01
quote:
rolandos582 schreef op donderdag 7 december 2017 @ 13:24:
[...]

Om een voorbeeld te geven, EFT division zit nu op 372 members met 153 uit europa en zat nederlanders. Ik ken er zo zo'n 10-15. Ik ben zelf verantwoordelijk voor alle recruitments / opleidingen maar er zitten ook voldoende members tussen die gewoon af en toe spelen.

[...]

Achja met 375 members is dit zeker een mogelijkheid. Doe je weinig tegen, maar dit geld natuurlijk ook voor alle andere groups/clan.
Als jij alle recruitments doet, daar kan ik nog iets van begrijpen maar "opleidingen"? Ik kan wel wat bedenken maar hoop dat het dat niet is ;)

• rolandos582
Nog meer goed nieuws!

• rolandos582
quote:
Pepperana schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 11:12:
Sinds een paar dagen ook aan het spelen. Nog flink in de learning curve. Pepperana is mijn nick (ook in steam). Ik heb ook een teamspeak server als mensen er naar zoeken.
Er zijn al een paar gratis keys te verkrijgen om 7 dagen te spelen. Daarna komt de open beta volgens mij.
Open beta zou ik nog wel 2 maanden op wachten als ik eerlijk ben.

<knip> Werving is niet toegestaan

Grotman wijzigde deze reactie 02-01-2018 19:42 (35%)

• f3cuk
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 18-05 16:05
quote:
Jaap. schreef op donderdag 28 december 2017 @ 17:13:
[...]

Dan houd ik me ook aanbevolen.
quote:
DeadKennedy schreef op donderdag 28 december 2017 @ 15:17:
Aangeschaft! Is er iemand die later op de dag zin heeft om een paar noobs te helpen een begin te maken aan dit spel? Misschien via Skype oid?
Heren, jullie (en ieder ander) zijn welkom om onze Tweakers PC Gaming Discord server te joinen. We hebben een aantal aparte ETF kanalen en de laatste tijd steeds meer spelers die het spel uitproberen/spelen. http://join.discordgaming.nl/

Zoekt testers voor online facturatie pakket (PM bij interesse) - Escaperoom The Basement

• rolandos582
Laat ik voorop stellen dat : ''Gameplay is squad-based, tactical and first-person.''

Deze game is gewoon gemaakt om te spelen met meerdere mensen in een groep. Solo kan maar is zeker niet aan te raden. Het kan nu allemaal nog wel met instances en relatief lage player count maar straks met shoreline 30 man en open world word dit allemaal maar een grotere factor natuurlijk ;)
quote:
DutchManticore schreef op maandag 1 januari 2018 @ 16:26:
Gister TAW Destructor met een heel groepje tegen gekomen op Shoreline. Stonden op t dak van t ziekenhuis met 3 of meer man. Zul jij ook wel bij zijn geweest Rolandos gezien de taw.net pagina.

Allemaal full geared. Ik verstopte me achter een ambulance, kwamen er direct 4 of 5 granaten op me af.

Nul damage van gekregen, gepeekt en met Tokarev
LNRPC stuk of 5 schoten op schouders en hoofd geraakt. Geen idee wie t was, maar TAW Destructor keek vanaf andere kant van t dak omlaag en kon mij doodschieten.

Beetje dubbel gevoel. Ik zie er persoonlijk de lol totaal niet van in om ultra-geared met een grote groep een paar solo spelers te gaan sprayen.

Vind t zelf veel leuker om op Factory met een Tokarev of een hatch als underdog op pad te gaan door te sneaken. Ooks enige map waar mijn fps toereikend is voor PVP totdat ik mijn nieuwe PC binnen heb.

Jammer ook dat er nog steeds redelijk wat desync is, al heb ik geen extreme dingen meer meegemaakt zoals waar ik eerder over klaagde. Dat is dus gelukkig een stuk beter geworden lijkt het.
Speel zelf nu meer shoreline sinds gisteren omdat ik alle quests completed heb en nu ga voor de peacekeeper quests die eigenlijk alleen maar op shoreline zijn. Dus daar was ik niet bij, maar er zijn voldoende anderen. :)

Desync word beter, je merkt natuurlijk altijd wat drama na een major patch maar het word beter en beter. We zitten ook nog in closed beta dus ik klaag maar niet te hard. O-)

• Daradius
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 23-05 14:17
quote:
laquaezzi schreef op maandag 8 januari 2018 @ 22:52:
[...]

Add me even ingame: laquaezzi
Done ! :)

• chiefmaster
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 21-05 17:55
quote:
BLACKfm schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 11:45:
Bij mijn profiel staat niks bijzonders, behalve wat knopjes (actions) aan de rechter kant voor support, en aanpassingen aan het profiel etc..

Onderin staat

Pre-ordered
Nothing, pre-order now.
Heb hetzelfde gehad .
Maak call aan bij support dan krijg je de nieuwste downloadlink en dan gaat het wel.

• DutchManticore

DutchManticore

Cognac-liefhebber

quote:
Nickrsd schreef op maandag 29 januari 2018 @ 21:28:
waar kan je iemand toevoegen eigenlijk in de game launcher zie ik niet iets van een friend list..
Bij de chat, waar je ook de beloningen voor missies krijgt, kun je "add friend" kiezen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dhrax
quote:
rolandos582 schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 00:14:
Nieuwe patch hype! Iemand al wat leuke dingen geloot?
Nieuwe map even geprobeerd maar was vrij vlot op dubieuze wijze neergeschoten door een andere speler.
Wellicht dat ik de game ooit nog eens oppak maar het is teveel gedoe met items en je klaar maken voor een nieuwe run dat de lol er voor mij wel af is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pimskie
quote:
Dhrax schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 09:57:
[...]
maar het is teveel gedoe met items en je klaar maken voor een nieuwe run dat de lol er voor mij wel af is.
Ik ben het, achteraf gezien, helaas wel met je eens. Ik heb het spel vrij fanatiek gespeeld, en als ik er eenmaal inzit, beleef ik er ook een hoop plezier aan.
Als ik het echter een tijdje niet gespeeld heb, is voor mij de drempel erg hoog om het weer op te pakken.
Voordat ik enigszins wat items heb / quests heb gedaan, ben ik weken verder (komt door combinatie tijd / skills :P ). Dan raakt het spel bij mij op de achtergrond, en kan ik na een tijd weer opnieuw beginnen.

En toch, dat hardcore / realistische trok me ook erg en vond ik vet aan het spel.
Wellicht binnenkort maar weer eens aan een cyclus beginnen 8)7

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rolandos582
quote:
The.Sticky schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 18:00:
Hoewel ik over het algeheel positief ben over de patch en de nieuwe map, stoor ik mij momenteel echt aan twee dingen:
  1. Desync is echt belachelijk aanwezig op piek momenten. Ik heb echt al teveel momenten nu gehad dat ik 100% sure de kill had moeten hebben, maar doodleuk zelf doodging.
  2. Scav's zijn echt weer terminator geworden voor mijn gevoel. In de vorige build kon ik me prima verweren tegen Scav's met een goede aanpak. Nu word ik echt mega vaak neergeschoten en ook echt van belachelijke afstanden dat ze me in theorie nog niet zouden moeten zien.
Yep. Helaas is dit correct, Zeker de shotgun scavs. 100 meter en instant legs black. Maarja ik heb veel fun. Nu weer level 21, constant 2-5 man groups vanuit de clan helpt zeker.

BSG probeert dingen aan te passen, soms werkt dit goed. Soms wat minder. Ze kunnen nog zoveel testen met 50 man, maar als opeens iedereen het gaat spelen gaar het vaak anders. Ik ben nog altijd positief en vermaak me zeker! Factory, checkpoint en guard desk key zijn alweer binnen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 19:10

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Ik ben ook weer begonnen , nu lvl 14 en net een paar questa gedaan.. toevallig vandaag een leuke pot gehad. Had solo wat gear verzameld en kwam 2 hatchling tegen.. na wat wiggle gedoe en wat vertrouwen bij hun gebleven.. dacht dat ze mij nog wel wilde pakken.. maar viel mee! Had voor ze wat scavs gekilled en hun de loot laten pakken.. daarna met z’n 3en verder gegaan en later nog 2 geared planters gepakt. Aardig van ze dat ik eerst mocht Looyen en hun de restjes..

Vermakelijke raid dus!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• millman
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 01:58
quote:
BobbLeeSwaggr schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 13:31:
[...]

Trek je eigen conclusie zou ik zeggen

https://www.reddit.com/r/..._sometimes_i_wonder_what/

is start het voorlopig niet meer op ;)
Ik heb (gelukkig) je opmerking niet de overhand laten hebben, en sinds een week helemaal hooked. We spelen met 2-4 man. en dat is echt een heerlijk gevoel. Wat voor de performance erg geholpen heeft is de upgrade naar (2400Mhz) 16GB geheugen en nu draait het relatief goed op een 1060-6gb en een 4690k @ 4500Mhz. Voorheen helemaal gek van de framedips, nu eens in de 10 minuten oid een hickup van 1-2 seconden naar de 5fps, verder op medium-high @ 60fps. *op aanvraag post ik mn instellingen

Gameplay technisch gezien erg hardcore, en zeeer 'slow paced', met zweet gutsend op plekken waar je t bestaan niet van wist. 'Op het puntje van je stoel'- werk en dat is zacht uitgedrukt. Daarnaast, mits je enigszins hardware hebt om dit op capabele instellingen te spelen, is dit echt een plaatje van een game. Desync hebben we (mijn game squad) de afgelopen week (pakweg uurtje of 50 spelen, jeeej vakantie) welgeteld 1 keer meegemaakt, ~ gelukkig zonder fatale gevolgen~ en mn huidige (doorgaande) winstreak van 9 geeft voor mij aan dat de stabiliteit van de game flinke sprongen heeft gemaakt.

Het niet al te grote dev-team blijft continue progress maken, content toevoegen en ook aan performance wordt continue gewerkt. Ik ben zo happy dat ik deze game weer opgepakt heb, dat ik eens ga kijken naar het schrijven van een review. Die blijkt er op T.Net zowaar nog niet te zijn.

Dit spel verdient meer aandacht dan dat het (hier o.a.) krijgt. Als je van de Stalker series met een vleugje Metro houdt, dan krijg je... rillingen..brrr, zo spannend :P Spelers zullen het er over eens zijn, sfeer komt de game zeker niet te kort. Elke keer als ik de eindstreep haal met een dik pak aan vette gear van een of andere level zoveel gast, of het behalen van een opdracht voor een van de traders voel ik mij een freaking hero. En als ik dan in mn stash kijk, voelt t elke keer weer als kerst.. Er valt zoveel speciaals te vinden en te modden, dat arma er bleek van wordt, ik bedoel:

Nog even een tip voor anderen, ik was zeer verrast dat ik de holiday present van kerst 2017 nog open mocht trekken: een 4x4 kist met 8x8 ruimte (!), een keychain die maar 1 plek in neemt en waar een heleboel sleutels aanpassen, een compleet 'tricked out' AKS 2k17 NY (zie hierboven) en een nog vettere M4.. 140k waard.. durf er niet mee te spelen, maar verkopen wil ik m ook niet... oi.... Jup, gunhoarder confirmed.. 8)

Log in op www.escapefromtarkov.com, ga naar je profiel en scrol iets naar beneden "additional ingame equipement".. voila.. thank me later.. :*)

PAS OP: Hier huist een notaire botte eikel (maar heeft wel gelijk)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

32, zal is een post doen!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• nRealsus
  • Laatst online: 23-05 14:34
Onspeelbaar is vrij overdreven.
Ja, de netcode is niet optimaal en de stutters / freezes zijn nog aanwezig maar met iedere patch voelt het stukken beter aan. De game blijft ervoor zorgen dat je op het puntje van je stoel zit met goede loot, weinig games die dit voor elkaar krijgen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Foodie88
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 14-05 11:42
quote:
nRealsus schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 14:59:
[...]

De grotere stash is ook vrij te spelen door meer tijd in het spel te stoppen. Weeg dus voor jezelf af vind ik het mijn tijd waard, ja / nee. Door meer te besteden heb je verder geen enkel voordeel t.o.v. de standaard editie. De gear die de EOD heeft kan je zelf ook krijgen door een EOD speler neer te schieten en zijn gear te pakken :9~ Daarnaast hameren de devs constant op het feit geen microtransactions toe te voegen, zoalng zij zich hieraan houden ben ik tevree.
Dat klopt niet - later in het spel kan je inderdaad verschillende soorten cases kopen die bijvoorbeeld 3x3 in beslag nemen maar 'van binnen' 6x6 groot zijn. Dat is niet hetzelfde als een grotere stash hebben. Een grotere stash kan je alleen krijgen als je een duurdere editie koopt.

Daarnaast is wel aangekondigd dat ze bij 0.9 alle stashes 5 rijen gaan vergroten. Dus ook de standaard editie wordt 5 rijen groter.

Ik kan het geklaag vanwege de wipes wel begrijpen maar anderzijds is het ook nodig, soms worden er glitches gevonden waarmee er items geduped kunnen worden en dat vertroebelt natuurlijk de economie. D.w.z players die al veel gear hadden én de glitch kenden konden hun rijkdom nog eens vele malen vergroten. Na de wipe staat iedereen weer gelijk, iedereen heeft de startloot weer. Kan ook een voordeel zijn. Ook hoef je niet zo bang te zijn om je duurste loot te gebruiken, de wipe zal het toch wissen dus waarom niet gebruiken :)

BF1 Stats

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rolandos582
Ik snap de mensen hier echt niet, ik speel sinds de Alpha Augustus 2016. Tuurlijk heeft dit spel de nodige problemen, maar komop. Het is een BETA, dit is geen compleet spel. Ik heb vele beta's gespeeld en ze hebben allemaal problemen. Daarom is het ook een test fase en niet het volledige spel.

En comon, Pay 2 Win? Dat is totaal niet aan de orde hier. Ja je krijgt meer spullen/ruimte als je EOD koopt maar dit is allemaal te unlocken door te spelen. Naar mijn idee is de definitie van P2W dat je iets alleen kunt krijgen als je een grote bundel koopt of extreem veel voordeel krijgt. De spullen die je met EOD krijgt geven je echt geen huge voordeel wat je zelf niet makkelijk kunt krijgen.

Ik heb van de scav boss zeker een hoop meer loot gekregen dan van mijn EOD stash. Man gouden TT's, bitcoins, fort armors, modded ak's. Ik ga wel lekker! :)

Constant 5 man squad helpt zeker wel, meerdere engages en mensen die je loot kunnen droppen voor insurrance als je dood gaat.

• DutchManticore

DutchManticore

Cognac-liefhebber

Rolandos, ik vind het nog steeds erg jammer dat je alle kritiek en negatieve observaties probeert weg te poetsen. Ik snap dat je fan van bent dit spel, en dat je het het liefst allemaal wilt ontkennen maar dat draagt niet bij aan druk bij de developers om het op te lossen.

Ik vind het ook echt een geweldig spel waar ik mezelf uren in kan verliezen, en ik wil het ook zien slagen, en daarom juist vind ik het belangrijk om ook heel eerlijk en duidelijk te zijn over de plekken waar het gewoon nog niet goed zit.

We zijn echt blij dat je geen problemen hebt, maar de problemen van anderen gewoon ontkennen en zeggen dat het 'lekker weg speelt' is niet echt fair voor mensen dit dit lezen om zich op een aankoop te oriënteren. Op dat niveau zitten we nog lang niet.

Er zijn nog steeds veel problemen, maar ze worden wel geleidelijk minder inderdaad.
Heb alleen sinds 0.9.2 veel problemen met hitreg, en daar ben ik niet alleen in.
Heb 't vooral met 7.62PS ammo. Bij andere munitie is 't me nog niet zo opgevallen.

Daarnaast... is armor gebuffed? Ik heb gister met een OP-SKS en 7.62PS gehad dat ik 14 shots had geraakt en maar 50 damage heb gedaan. Hij had gewoon een PACA aan, dus geen extreme armor ofzo.

Om ook aan je behoefte voor positieve verhalen tegemoet te komen;
Gister nog wel even leuk moment. Was BP Depot missie voor Prapor aan het doen, word ik ineens met automatisch vuur beschoten. Krijg 't voor elkaar om 4 mensen dood te schieten, in de volle veronderstelling dat het players waren omdat ze goed gegeared waren.

Even gezorgd dat het clear was, en met hart in de keel gaan looten.
Kom ik in de inventory van één een gouden TT tegen. Direct in m'n safestash, en zwaar bepakt en bezakt naar de exit toe. Nog steeds hele goede gear moeten laten liggen omdat ik er gewoon geen plek meer voor had.

Na extraction even gegoogled op "golden TT", blijkt dat er nu een goed zeldzame SCAV boss in de game zit en dat ik die gewoon tijdens een 'fun-run' totaal onwetend tegenkom haha.

Opbrengst : 800k van armor, helmets en custom AK's die ze bij zich hadden.
En natuurlijk een golden TT die ik nog even in m'n stash bewaar.

Edit://
Daarnaast nu geupgraded naar een GTX1080Ti en een 1440p 144hz scherm een een 500/500mbit glasvezel lijn.

Performance is in orde. Zit nu continue tegen de 120fps hardlimit op 1440p, met selectief wat instellen.
Helaas nog steeds veel stotteren. Als scavs loaden stottert het, in de eerste 5 minuten van de maps extreem veel desync, daarna is het bij vlagen maar wel regelmatig genoeg om behoorlijk ergerlijk te zijn.

Er schijnt een cheater banwave te zijn geweest, maar ben gister nog wel afgemaakt door een vliegende cheater boven customs. Uiteraard toen ik weer eens dikke gear had meegenomen.

DutchManticore wijzigde deze reactie 06-08-2018 11:40 (48%)

• DutchManticore

DutchManticore

Cognac-liefhebber

Heb nog steeds veel lag en netcode issues, maar het is speelbaar.
Blij met de Flea Market, zit voor het eerst nu op 5 miljoen na slechts 4 dagen spelen.
Moet wel zeggen dat dat ook direct als nadeel voelt. De end-game is nu nog sneller dichterbij.

Daarnaast kun je extreem snel levelen.
Koop gewoon op de fleamarket alle spullen die je voor mechanic quests nodig hebt, en je kunt zo 80.000xp binnenharken.

Daar zou je normaal zo'n 22 potjes voor moeten spelen van minimaal 20 minuten.
Oftewel dit is minimaal 7 uur gameplay die ik eruit knip. Iets waar ik met mijn vrije tijd toch al 3 weken voor nodig zou hebben.

DutchManticore wijzigde deze reactie 15-11-2018 15:48 (20%)

• nRealsus
is er toevallig een groep / discord voor tweakers die EFT spelen? speel voornamelijk solo maar een squad play zou ook leuk zijn op z'n tijd.

Voeg me toe: username: nReal

nRealsus wijzigde deze reactie 26-11-2018 12:25 (10%)

• nRealsus
Nickrsd schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 13:15:
Ik heb een tijd ook niet meer gespeeld. Na deze wipe ben ik nu lvl 15..maar speel altijd solo. Lijkt me leuk om met jullie te mengen ofzo nu en dan is samen te spelen
Gezellig! ook op discord? dan zal ik beide toevoegen vanavond.

• mcloudnl
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 22-04 22:43
Verstuurd, veel plezier ermee

• Nickrsd

Nickrsd

penjon schreef op zondag 30 december 2018 @ 17:34:
[...]

Ja hoor, kom maar door, en alvast bedankt :)
HK15C-6B2K4-SPFUV-AUV5U

GW15C-6B3N2-1SV33-3V45U

• Jbk23
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 18:35
daltona schreef op maandag 31 december 2018 @ 08:50:
mocht er nog iemand 1 over hebben voor een vriend van mij hoor ik het graag via pm _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ik vind het opzich wel een verslavend spannend spel, alleen de uitgangen vinden is nog onwijs lastig.
heb je er een gestuurd.
veel plezier.

https://escapefromtarkov.gamepedia.com/Map_of_Tarkov
maps met info over de exits (en meer info uiteraard).

• Ebayzo

Ebayzo

Gekke eend

Hier nog twee voor de liefhebber (speel zelf niet momenteel maar voor wie wil proberen):

TY16D-24ZN9-577KE-AUI5U

PJ16D-241E1-F6755-YSG5U

Flickr

• eMKa
  • Registratie: november 2002
  • Niet online
Ebayzo schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 19:45:
Hier nog twee voor de liefhebber (speel zelf niet momenteel maar voor wie wil proberen):

TY16D-24ZN9-577KE-AUI5U

PJ16D-241E1-F6755-YSG5U
PJ16D-241E1-F6755-YSG5U

Ik heb deze gepakt, thanks!

Intel Core i7 950 - Asus Sabertooth X58 - Asus GTX690 - BenQ XL2420T | Wallpapers | Flash Games

• ivootjuh
Ebayzo schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 20:45:
Net weer even gespeeld maar blijf gemengde gevoelens hebben.
Wat is het probleem ? Kan ik je ergens mee helpen?
Het is geen BF of CoD wat je binnen 5 minuten leert!
Als je het eenmaal onder de knie hebt, dan ga je niet meer zo snel terug naar andere games :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

Gekke eend

Te vaak "vanuit het niets" dood. Het is gewoon niet mijn spel. Te veel gedoe. Prima dat je vaak dood gaat maar voordat je dan weer klaar bent om te gaan irriteert me. Solo of met zijn tweeën kom je toch regelmatig tegen grotere groepen en ben je vaak gewoon kansloos. Mis ook gewoon een doel. Na een tijdje heb je weer een stash met troep en komt er weer een reset.

Ik laat hem gewoon even liggen en hoop dat hij een keertje af is over een paar jaar.

Flickr

• Devilscomrade
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 23-05 07:29
daltona schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 10:37:
naar aanleiding van een key die ik heb gekregen van een medetweaker toch de standard editie aangeschaft.
Ik ben bewust van de haperingen die er af en toe zijn, maar dit is voor mij toch wel een spel als geen ander.
Wat een spanning, heb gelijk maar alle maps met uitgangen uitgeprint want dat is echt een ramp voor mij.

Iemand nog tips voor een mooie beginners loadout?
Vooral in het begin zou ik gewoon gevonden wapens gebruiken en niets kopen. Verkoop zoveel mogelijk om je traders te levelen. Vergeet dan niet om je wapens uit elkaar te trekken! ( Levert meer roebels op en sommige traders kopen alleen attachments of kleding)

Het idee is om de quests te doen en de traders te levelen zodat je later makkelijk goede loadouts kan maken.

Devilscomrade wijzigde deze reactie 09-01-2019 07:29 (6%)

• The.Sticky
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 22-05 10:19
daltona schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 10:37:
Iemand nog tips voor een mooie beginners loadout?
Er zijn eigenlijk vele opties, maar zeker in het begin van levelen met nog weinig traders merk ik dat ik vaak terugval op de Vepr 136 met 7.62 PS ammo, SKS varianten met 7.62 PS ammo en persoonlijk ben ik ook erg fan van de Mosin (1 goede headshot, ongeacht een dikke helm en welke angle = enemy dood).

Wat ik ook zeker kan aanraden is eens wat YouTube filmpjes (of streams op Twitch) te kijken van spelers als DeadlySlob, fairTX, Kotton en Pestily. De meesten van hun hebben wel wat beginners tips video's gemaakt waar je zeker nuttige info uit kunt halen als Tarkov beginneling d:)b

• Nickrsd

Nickrsd

Ik vind het zelf enorm gaaf om de streamers : klean en smoke te kijken als die escape from tarkov spelen..

Die spelen het zoals het hoort.. een genot om te kijken. Vooral smoke! Geweldig!

Beginners items.. vaak probeer ik met een tt een scav te killen en daarmee verder.

Anders idd een sks/vepr met 7.62 Ps.. liefst een unvar vestje en helm erbij dan( blauwe).

Ik ben van mening de duurdere helmen zijn het niet waard.. de vesten wel, later dan. Zolang je geen hoge tier gear heb, dont waste ur money..

Gewoon unvar vest/ helm(blauwe) en een sks.. 👌

• Devilscomrade
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 23-05 07:29
Klean is idd leuk om te kijken. Zeker omdat ie mensen als Shroud begeleid en kennis laat maken met de game. Mede als gevolg hiervan zijn er veel nieuwe spelers.

Houd wel rekening dat er over 1-2 maanden weer een (gedeeltelijke) wipe zal plaatsvinden.

• MrSharkie
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 18-05 17:35
pimskie schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 08:21:
[...]

Is er met de patch ook weer een wipe geweest?
Nee helaas niet :'(

• DutchManticore

DutchManticore

Cognac-liefhebber

MK32 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 13:00:
Wat is jullie favoriete load-out?

en het schijnt beter te werken als je met de settings kloot... hebben jullie ervaring?
Vepr 7.62 met een PK06 scope, rail, buttpad, met een vest en 3 mags met BP/HP mix ammo.
Of MP-153 met een 7-round magazine met slugs, rail en een PK06 scope.

Goedkoop, en zeer effectief. Ook tegen armored players of raiders.
Headshots maken als ze geen helm dragen, anders voor de benen gaan.

----

Nieuwe technical patch heeft mijn performance issues opgelost.
Het schijnt dat alle player en raider items vroeger constant werden gerendered, ookal waren ze niet in je viewcone. Nu is dat enorm verminderd en dat merk je.

Ik kom nu niet meer onder de 100fps, en m'n scherm staat niet meer een seconde stil op Labs zodra iemand een knop indrukt en de raiders inladen. Nog wel veel networking problemen helaas.
Desync, en 'bullshit' deaths.

Je merkt echter wel direct dat je met hoge FPS ook veel dodelijker bent. Overleef nu 6-7/10 encounters in plaats van eerst 3/10 omdat bij elke encounter het beeld stotterde of vastliep.

DutchManticore wijzigde deze reactie 01-02-2019 10:46 (37%)

Acties:
  • +5Henk 'm!

• millman
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 01:58

PAS OP: Hier huist een notaire botte eikel (maar heeft wel gelijk)

Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Apple

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True