Jaap. schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 16:57:
[...]
Ik kan het me voorstellen, maar ik heb de game afgelopen vrijdag aangeschaft dus zit nog volledig onderaan de leercurve. Daarnaast ben ik simpelweg wat te traag om echt goed te zijn in shooters, dus ook daar zit voor mij wel wat uitdaging. Vooralsnog vermaak ik me wel prima, al ga ik die discord wel even bekijken. Samen zou wellicht nog leuker zijn dan alleen.
Wat ik me nog wel afvroeg; die tasks. Daar zal een doorgewinterde speler zijn uitdagingen uit moeten halen lijkt me? Of mis ik iets?
Misschien is dat het idee wel, maar in de praktijk valt het tegen.
Het zijn allemaal echt hele simpele tasks.
"Schiet 20 scavs dood op deze map"
"Blijf kastjes doorzoeken (lees grinden) totdat je sleutel met nummer X gevonden hebt, en pak het kistje op dat op de grond ligt, en kom levend naar buiten"
"Vind 5 salewa medkits (lees grinden) en lever deze in bij trader X"
En zo verder. Uitdaging moet je echt zoeken in PVP, maar helaas komt het er in de praktijk veel op neer dat 2 situaties kunt tegenkomen.
1. 8 spelers in je server waarvan de meeste met alleen hatchets en één of twee met niet veel meer dan wat simpele AK74s of zelfs minder.
2. Je komt met 8 spelers in een server waarvan er drie, vier of vijf bij elkaar horen, allemaal tot de tanden bewapend, en no way dat je ook maar iets van ze kunt looten zelfs als je er één doodkrijgt. Ze rushen allemaal naar de kill om jou af te maken, of ze gaan allemaal de exits campen zodat ze je bij het escapen alsnog doodschieten om de gear van hun vriendje te redden. Waarschijnlijker is het natuurlijk dat ze jou afschieten en met jij jouw spullen wel kwijt bent.
Moet wel zeggen dat de mooiste momenten die ik in dit spel heb gehad, de momenten zijn waarop ik onverwacht iedereen in een clan met niet meer dan een bijl kan afslachten. Op Factory is het al meerdere keren gelukt om drie zwaarbewapende clanmembers één voor een af te slachten om vervolgens met hun gear te extracten.
Daarnaast zitten er nogal wat gaten in de mechanics van het spel. Heb ook al eens een groepje van twee bijna doodgekregen op Woods, tot op het punt dat ze wegrenden. Toen ik ze 40sec laten had gevonden waren ze ineens naakt, en hadden ze hun gear dus ergens gedumpt. Omdat 't verzekerd is, krijgen ze de gear terug tenzij je het loot. Als ze hun gear echter in het water of op andere onbereikbare plaatsen dumpen kun je er niet bij en is alles dus voor niets.
Zeker in clanverband zie ik dit veel gebeuren.
[
Voor 14% gewijzigd door
DutchManticore op 02-01-2018 17:17
]
Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.