Acties:
  • 0 Henk 'm!
SgtElPotato schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 16:23:
[...]

Goed dat er nieuwe vervangers en kanshebbers komen!
Ze moeten het eerst allemaal maar eens waarmaken. Je hebt ook nog eens Marauders en Lost Light. Marauders is ook al een tijd in early access, en is erg buggy. Het schieten voelt ook best goedkoop aan. Lost Light is net als Arena:Breakout ook een mobiele game.

Het verschil is dat de ontwikkelaar van Arena:Breakout een aparte versie ontwikkeld voor de PC, terwijl Lost Light geport is.

Vergeet ook even Project L33t niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Toonen1988 op 09-05-2024 02:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerblast
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-09 12:32
Toonen1988 schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 18:45:
[...]

Ze moeten het eerst allemaal maar eens waarmaken. Je hebt ook nog eens Marauders en Lost Light. Marauders is ook al een tijd in early access, en is erg buggy. Het schieten voelt ook best goedkoopste aan. Lost Light is net als Arena:Breakout ook een mobiele game.

Het verschil is dat de ontwikkelaar van Arena:Breakout een aparte versie ontwikkeld voor de PC, terwijl Lost Light geport is.

[YouTube: Project L33T - Official Announcement Gameplay Trailer]
Marauders heb ik zelf ook even geprobeerd, maar die was snel refunded. Speelt totaal niet lekker vond ik. Er klopt iets niet aan de gunplay, kan het niet juist thuisbrengen wat.

Project L33t kende ik nog niet, dus thanks voor de tip. Die gaat op de watchlist :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:39
Powerblast schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 19:03:
[...]

Marauders heb ik zelf ook even geprobeerd, maar die was snel refunded. Speelt totaal niet lekker vond ik. Er klopt iets niet aan de gunplay, kan het niet juist thuisbrengen wat.

Project L33t kende ik nog niet, dus thanks voor de tip. Die gaat op de watchlist :)
Zijn denk ik ook dingen waar je aan moet wennen, in het begin van Tarkov klopte er voor mijn gevoel ook niks van maar na 1000 uur raak je er wel aan gewend.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:28

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Op twitch spelen ze nu ve Arena breakout .. ook een spinoff van tarkov..

Het lijkt wel allemaal veel op elkaar moet ik zeggen..

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10:12
Nickrsd schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 19:54:
Op twitch spelen ze nu ve Arena breakout .. ook een spinoff van tarkov..

Het lijkt wel allemaal veel op elkaar moet ik zeggen..
Ik ben ook bezig met de beta van Arena Breakout. En hoewel streamers het een mix van PUBG en Tarkov vinden, vind ik het niet echt een bijzondere game. Sommige zaken speelt het 'makkelijker' en beter als EFT, zoals het Compas en team info. Maar het voelt wel heel gekopieerd aan en aangezien het free2play is ben ik bang dat hier het pay to win groot gaat worden, nog groter dan mijn EOD al is bij Tarkey. Hoop dat het meevalt maar het is zeker iets om rekening mee te hopen.

Wat ik wel hoop dat Nikita gaat overnemen is de manier waarop je tassen en rigs kunt oprollen en in je tas gooien plus eindelijk de ammo refill animatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strykeforce
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:44
Ach, geef het nog dik een maand a anderhalf wanneer de wipe komt en komt men allemaal weer terug. Het was toch al wel weer de tijd dat de tarkov streamers wat anders gingen doen, ze zijn uiteindelijk gebonden aan tarkov voor hun inkomsten dus men komt wel terug. Van games wisselen als game streamer betekend meestal een stille dood.

Tarkov blijft tarkov en er zit nog genoeg in de pijplijn om mensen weer terug te trekken. PvE is een hele goede aanwinst voor de game, er zit nog wel wat werk in maar het is leuk om te doen ook als ervaren speler, men moet het alleen nog als losse package (dlc hehe) releasen. De flea market is traag in verkopen door een laag aantal spelers, maar geen groot issue. De “pmcs” moeten toch echt meer gaan rondlopen zodat het nog wat levendiger aanvoelt.

Maar al met al is het een meer ontspannen manier om tarkov te spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daltona
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 07-07 09:24
Powerblast schreef op zondag 5 mei 2024 @ 20:12:
[...]

Moet zeggen, ik speel zelf met een 4090 en zelfs daar is het met momenten erg slecht qua framerate. Ik heb echter het gevoel dat het meer aan server issues ligt dan aan de rendering op zich. Zonet nog een spelletje gedaan en haalde consistent 144 fps. Geen enkel rubber banding of frame drops. Vreemde is dat ik geen driver updates heb gedaan en verder zijn er volgens mij ook geen client updates geweest sinds gisteren. Dus enige wat misschien gewijzigd is is de server/server load. Gisteren was het echter niet om te spelen bij mij.

Blijft een EA natuurlijk dus ik vergeef ze het momenteel wel :), spel is uiteindelijk maar een paar dagen uit. Denk dat we enigzins ook verwend zijn geworden met EA games die gewoonweg volledig klaar zijn of amper bugs bevatten (i'm looking at you factorio).
Ik speel met een RT6800XT, op epic en heb altijd 120+ fps op 1440p. Na hotfix 3 kreeg ik wel problemen, maar toen ik naar Europa East ging draaie het spel weer prima. Enkel in de helicopter is het soms wat moeizamer, maar verder geen problemen. Lees wel dat veel mensen last hebben, misschien heb ik gewoon geluk..

<Ryzen 7 5800X3D <-> RX 6800XT <-> 1440p>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daltona
Toonen1988 schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 18:45:
[...]

Ze moeten het eerst allemaal maar eens waarmaken. Je hebt ook nog eens Marauders en Lost Light. Marauders is ook al een tijd in early access, en is erg buggy. Het schieten voelt ook best goedkoop aan. Lost Light is net als Arena:Breakout ook een mobiele game.

[YouTube: Project L33T - Official Announcement Gameplay Trailer]
Heb gister de beta van arena breakout gespeeld, moet zeggen dat die erg fijn speelt op de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
daltona schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 08:11:
[...]

Heb gister de beta van arena breakout gespeeld, moet zeggen dat die erg fijn speelt op de pc.
Ik heb me aangemeld voor zowel de closed beta van Arena breakout (helaas nog geen access) en Project L33t, waar ik ook nog geen access voor heb. Ook deze is op dit moment bezig met een alfa.

Bij Project L33t kan je ook een pakket kopen, war verdomd veel op de pakketten van Tarkov lijken. Daar krijg je dan ook access bij.

[ Voor 14% gewijzigd door Toonen1988 op 10-05-2024 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daltona
Toonen1988 schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 10:07:
[...]

Ik heb me aangemeld voor zowel de closed beta van Arena breakout (helaas nog geen access) en Project L33t, waar ik ook nog geen access voor heb. Ook deze is op dit moment bezig met een alfa.
Project L33 ken ik niet. arena breakout voelt voor mij heel erg af aan, denk dat het niet zo lang meer duurt voordat die uitkomt. Echter omdat het spel gratis wordt vraag ik me af of het p2w gaat worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
daltona schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 10:08:
[...]

Project L33 ken ik niet. arena breakout voelt voor mij heel erg af aan, denk dat het niet zo lang meer duurt voordat die uitkomt. Echter omdat het spel gratis wordt vraag ik me af of het p2w gaat worden.
Ai, dat ziet er niet goed uit. Zojuist deze video gevonden. Iemand nog bekend met WarZ, de survival scam game? Of andere games zoals Wild West Online scam game?

Telkens games die op het success van andere games willen mee liften, om vervolgens de ontwikkeling te stoppen.

Massive red flag deze video. Ik was eerlijk gezegd deze studio helemaal vergeten. Nu gaan ze vrolijk verder onder een andere naam. Hou het maar op Arena Breakout.

[ Voor 28% gewijzigd door Toonen1988 op 10-05-2024 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordi0344
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 10:04
soskes schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 07:28:
[...]

Ik ben ook bezig met de beta van Arena Breakout. En hoewel streamers het een mix van PUBG en Tarkov vinden, vind ik het niet echt een bijzondere game. Sommige zaken speelt het 'makkelijker' en beter als EFT, zoals het Compas en team info. Maar het voelt wel heel gekopieerd aan en aangezien het free2play is ben ik bang dat hier het pay to win groot gaat worden, nog groter dan mijn EOD al is bij Tarkey.
Wat is er precies pay to win aan EOD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
Jordi0344 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 14:16:
[...]

Wat is er precies pay to win aan EOD?
Alle extra spullen die je krijgt, een grotere container, grotere stash en een hogere rep bij de traders is in early wipe zo een voorsprong tov een standaard account dat het wel degelijk pay2win is. Je wint er geen gevechten mee maar de uitdaging wordt er wel makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
soskes schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 20:46:
[...]

Alle extra spullen die je krijgt, een grotere container, grotere stash en een hogere rep bij de traders is in early wipe zo een voorsprong tov een standaard account dat het wel degelijk pay2win is. Je wint er geen gevechten mee maar de uitdaging wordt er wel makkelijker op.
Niet helemaal mee eens, je zegt het zelf al "Je wint er geen gevechten mee" daarnaast veramdert er aan uitdaging ook helemaal niks. Het enige waar je een voordeel mee hebt is, minder grind werk.

Ik durf te wedden dat na een aantal uur, iemand met een goedkopere editie verder dan mij is wanneer de wipe net uit is. Ik werk ook minimaal 40 uur per week, moet ik dan ook beginnen te klagen dat er mensen zijn die veel verder dan mij zijn op dat moment?

Moet dan iedereen wachten met het spelen totdat jij speelt? Ongeacht hoe je het went of keert, er is altijd een verschil tussen mensen. Het maakt niks uit welke editie je hebt, je personage wordt er niet sterker van en je overlevingkans wordt er ook niet beter van.

Sterker nog, de "extra" rep bij traders is sowieso nonsense. Rond de tijd dat je bij een traders upgrade komt, heb je allang al genoeg rep opgebouwd, ongeacht welke editie je hebt.

Gamma container kan ik nog enigsinds inkomen, want die personen kunnen 3 meer items securen tegenover goedkopere versies. Maargoed, iedereen kan de Kappa container behalen. Rest is gewoon minder grind werk.

[ Voor 3% gewijzigd door Toonen1988 op 14-05-2024 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
Toonen1988 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 21:17:
[...]

Niet helemaal mee eens, je zegt het zelf al "Je wint er geen gevechten mee" daarnaast veramdert er aan uitdaging ook helemaal niks. Het enige waar je een voordeel mee hebt is, minder grind werk.

Ik durf te wedden dat na een aantal uur, iemand met een goedkopere editie verder dan mij is wanneer de wipe net uit is. Ik werk ook minimaal 40 uur per week, moet ik dan ook beginnen te klagen dat er mensen zijn die veel verder dan mij zijn op dat moment?

Moet dan iedereen wachten met het spelen totdat jij speelt? Ongeacht hoe je het went of keert, er is altijd een verschil tussen mensen. Het maakt niks uit welke editie je hebt, je personage wordt er niet sterker van en je overlevingkans wordt er ook niet beter van.

Sterker nog, de "extra" rep bij traders is sowieso nonsense. Rond de tijd dat je bij een traders upgrade komt, heb je allang al genoeg rep opgebouwd, ongeacht welke editie je hebt.

Gamma container kan ik nog enigsinds inkomen, want die personen kunnen 3 meer items securen tegenover goedkopere versies. Maargoed, iedereen kan de Kappa container behalen. Rest is gewoon minder grind werk.
Ik denk dat je onderschat wat de waarde is van een grotere stash hebben. Nu kun je zoveel meer kwijt en bewaren dat je daar early wipe ( en ik spreek dus alleen over early wipe) zo een grote voorsprong mee hebt.

Overigens ben ik nergens aan het klagen over andere mensen die verder zijn of wat dan ook dus ik weet niet goed hoe ik je post moet plaatsen. Iemand vraagt aan mij wat ik zie als pay2win en daar geef ik antwoord heb. Jij hebt een andere mening, prima. Maar geen dingen erbij halen aub maar gewoon de discussie voeren.

Betreffende de traders, daar zul je toch echt wat extra taken voor moeten uitvoeren om tot level 2 bij alle traders te komen tov EoD. En, uit mijn hoofd gezegd, chemical part 3 of 4, als je dit niet inlevert bij Skier kun je het rep verlies met EoD tanken. Met een standaard editie niet.

Nogmaals, mijn idee van pay2win. Ik heb het zelf altijd ontkend toen andere dit zeiden maar als je er over na denkt heb je gewoon een aantal grote voordelen omdat je ervoor extra betaald hebt tov een standaard editie. En dat is naar mijn mening pay2win.

En de aanleiding van deze mening is dus Breakout waar je, naar zover ik heb begrepen, zonder betaling niet eens een safe container gaat krijgen. Dat is een wel heel groot verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan snap je het context van wat ik zei niet helemaal. Ik zeg niet zat "jij zei". Ik geef alleen een argument of voorbeeld waarom die headstart niet zo pay2win is, dan wat jij denkt.

Omdat er altijd een verschil is tussen spelers, ondanks welke editie ze hebben. Nogmaals, als we een paar dagen verder zijn of zelfs een paar uur, zijn mensen zelfs met een goedkopere versie veel verder dan mij. :P

De stash klopt wat je zegt, maar mensen kunnen die gewoon upgraden. Kortom, weer minder grind werk.

Min rep krijg je ook bij traders als EoD hebt. Sterker nog, op een bepaalde punt moet je inderdaad kiezen bij welke trader je een item moet inleveren, de rest krijgt minrep. Ook als EoD kan je dan een level verliezen bij een trader, ik heb het zelf vorige week nog gehad. Dan moet je 10 handgranaren aan Prapor geven, of 1 miljoen Roubles aan Skier. Therapist weet ik even niet.

Maar binnen een dag, of zelfs paar uur hebben standaard edities mij allang al in gehaald kwa traders. Die rep is niet zo waardevol als je denkt.

De enige pay2win zijn de Unheard radio (die nu gelukkig alleen PvE is) en de Distress call device om extra vrienden in een raid te roepen. Die zijn inderdaad pay to win.

De rest is gewoon pay to not grind. Natuurlijk kan je meer items in je stash houden, maar ben je daarvoor ook sterker op het slagveld? Krijg je meer health? Meer damage? Nee, dus je bent evenzwak en even sterker als een standaard editie. Goed je kunt wat meer items vast houden, dan iemand anders. Dan kan je alvast items behouden die je later nodig hebt. Dus ook weer > grind werk.

Daarom kan ik EoD niet echt Pay 2 Win noemen, Unheared aan de andere kant wel. Wegens die twee boven genoemde items, maar eentje is gelukkig PvE only gemaakt. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Toonen1988 op 15-05-2024 05:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
Prima, let's agree to disagree.

Overigens ben ik heel erg benieuwd naar de invoering van de nieuwe 'Escape routes' en hoe ze het implementeren.

Als je iemand vast hebt zitten en een 1vs1 of 1vs2 oid hebt en ze roepen eerst een BTR in en vervolgens nog 4 vrienden.... Ik denk dat daar wel snel de lol van af gaat.

Maar we gaan het allemaal zien. Ik hoop vooral dat de spelers aantallen niet nog meer droppen naarmate de wipe vordert en er nu een nog grotere verdeling mogelijk is met de offline versie die erbij is gekomen. Ben wel benieuwd naar het totaaloverzicht wat ze altijd eind wipe delen qua speel uren, gehaalde kappas etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
soskes schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 06:32:
[...]

Prima, let's agree to disagree.

Overigens ben ik heel erg benieuwd naar de invoering van de nieuwe 'Escape routes' en hoe ze het implementeren.

Als je iemand vast hebt zitten en een 1vs1 of 1vs2 oid hebt en ze roepen eerst een BTR in en vervolgens nog 4 vrienden.... Ik denk dat daar wel snel de lol van af gaat.

Maar we gaan het allemaal zien. Ik hoop vooral dat de spelers aantallen niet nog meer droppen naarmate de wipe vordert en er nu een nog grotere verdeling mogelijk is met de offline versie die erbij is gekomen. Ben wel benieuwd naar het totaaloverzicht wat ze altijd eind wipe delen qua speel uren, gehaalde kappas etc.
Daar heb je gelijk in, veel mensen willen dat ze de Distress call signal cancelen. EFT krijgt nu ook te maken met concurrentie, waaronder Grayzone Warfare en Arena: Breakout. De laatst genoemde heb ik gisteren toegang tot gekregen, heb tot nu toe maar één potje gespeeld. Ik heb "gemixed" gevoelens, maar het heeft potentie om veel spelers bij EFT weg te trekken.

Afgelopen maandag had de ontwikkelaar van Arena: Breakout 50.000 keys beschikbaar gesteld op Twitch. Het was de bedoeling dat deze 50.000 keys over een aantal dagen werden weggegeven. Maar na ongeveer 30 seconden waren ze al op.

Zelfs Nikita begint nu te schreeuwen en heeft schijnbaar foto's gepost van EFT en Arena: Breakout wapen modellen. Hij beschuldigd op een indirecte manier de ontwikkelaar van Arena: Breakout van het stelen van wapen modellen van EFT.

De playerbase zal zeker verder gaan dalen. Bij BSG beginnen ze flink te zweten.

[ Voor 4% gewijzigd door Toonen1988 op 15-05-2024 07:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 02-09 19:55
Ik zou EOD eerder scharen onder "Pay 4 Convenience" en niet "Pay 2 Win". Net zoals stash size vergroten via de expansions op de website, dat is ook Pay 4 Convenience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Toonen1988 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 07:00:

Zelfs Nikita begint nu te schreeuwen en heeft schijnbaar foto's gepost van EFT en Arena: Breakout wapen modellen. Hij beschuldigd op een indirecte manier de ontwikkelaar van Arena: Breakout van het stelen van wapen modellen van EFT.
Dat neem ik niet serieus aangezien ze zelf voor hun 'speciale' mes van de Unheard editie ook een standaard asset hebben gebruikt :+

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robinblitz
SgtElPotato schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 08:24:
[...]

Dat neem ik niet serieus aangezien ze zelf voor hun 'speciale' mes van de Unheard editie ook een standaard asset hebben gebruikt :+
Blijkt dus niet zo te zijn. Het is een bestaand mes die ze net zoals de andere wapens zelf gemodeled hebben vervolgens. Mensen hebben diezelfde truc gebruikt die Nikita ook gebruikt heeft en je ziet dat de polygons compleet anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chollersin
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-09 19:41
Robinblitz schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 08:02:
Ik zou EOD eerder scharen onder "Pay 4 Convenience" en niet "Pay 2 Win". Net zoals stash size vergroten via de expansions op de website, dat is ook Pay 4 Convenience.
Not sure, je krijgt betere REP in-game. Je kan ook veel meer "dumpen" in je stash en "direct"(we kennen allemaal q times) weer in raid. Op gegeven moment is EOD veel efficiënter, en is je snowball potential ook groter.

Ik speel al lang genoeg dat ik met standard edition binnen 1 week level 42 kan halen, maar EOD maakt het zoals je zegt convenient. Maar skill-to-skill gaat EOD veel sneller the late game in dan standard edition.

Ik ben er wel verder mee eens dat het vooral convenient is, er is geen echte "win" in Tarkov, naja als je het verlaat voor Arena Breakout dan :P

Jack's Rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb ondertussen een aantal potjes gespeeld in Arena: Breakout Infinite maar dat spel is het ook echt niet. De movement en het schieten voelt zo mobiel achtig aan. Ook wanneer je iemand raakt, zie je een gigantische bloedvlek in de lucht. Je kunt ook leaning, maar als iemand dit doet, krijgen ze een gigantische uitgerekte lichaam. Ik weet niet of dit ook de hitbox beinvloed, maar het ziet erg stom uit.

Ik heb ook een gevoel dat andere spelers "zweven" en de animatie komt niet overeen met de loop snelheid. Het voelt en ziet allemaal zo raar uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
  • Registratie: Oktober 2011
Toonen1988 schreef op zondag 26 mei 2024 @ 15:00:
Ik heb ondertussen een aantal potjes gespeeld in Arena: Breakout Infinite maar dat spel is het ook echt niet. De movement en het schieten voelt zo mobiel achtig aan. Ook wanneer je iemand raakt, zie je een gigantische bloedvlek in de lucht. Je kunt ook leaning, maar als iemand dit doet, krijgen ze een gigantische uitgerekte lichaam. Ik weet niet of dit ook de hitbox beinvloed, maar het ziet erg stom uit.

Ik heb ook een gevoel dat andere spelers "zweven" en de animatie komt niet overeen met de loop snelheid. Het voelt en ziet allemaal zo raar uit.
En zo komen we altijd terug tot de basis van het probleem waarom BSG zo kan blijven verder kloten: Er is niets of niemand die nog maar in de buurt komt van het gevoel dat EFT geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordi0344
Toonen1988 schreef op zondag 26 mei 2024 @ 15:00:

Daarom is het ook nog closed beta, aantal dingen die zeker nog gefixt moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Ondanks alle haat, ook van mijn kant, heb ik PvE opgepakt. En voor mij PvE wat EFT had moeten zijn. Als je merkt hoeveel loot er nu wel blijft liggen en wat je zo vaak mist door alle 'stofzuigers'.

Nu paar raids gedaan afgelopen 2 weken en het gaat nu lekker snel. Zeker met de beperkte uren die ik heb is het spelen nu veel leuker en veel meer belonend dan PvP waar je om de haverklap dood gaat zonder dat je er tegen kon vechten.

Ook de FIR weg halen is wat mij betreft een goede keuze. Misschien minder leuk voor de echte hardcore fans, maar veel leuker voor de casual gamers.

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robinblitz
Ik heb ook PvE geprobeerd maar vond er persoonlijk geen zak aan. De 'PMC's' zijn net zo hersendood als de scavs. Beetje stil staan op een plek en rondjes draaien net als SgtElPotato's afbeelding. 17 raids gedaan, 100% survival rate.

Nee geef mij maar SPT-AKI met SAIN AI en realism mod. Dat is tenminste nog een uitdaging zonder de cheaters. AI is tenminste competent en groepjes PMC AI werken goed samen. De één legt suppressive fire zodat je niet uit cover weg kan, de ander(en) flanken je. En de AI is volledig configureerbaar om het zo moeilijk te maken als je wilt. Plus, de PMC AI (met een mod) doen ook gewoon quests op de map. Zo was de bronze pocket watch al door een andere AI PMC gejat...

Voor mij een veel leukere ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
SP-Tarkov is leuk, maar ik speel graag het spel zoals het bedoelt is door een ontwikkelaar. En voor mij is PvE nu wel zoals het zou moeten zijn. Je hebt wel 'vaste' spawns van de AI PMC's maar ze lopen / bukken etc etc. Vaak genoeg dat ze nog steeds heads-eyes geven als je even niet oplet.

Ik heb niet uren per dag de tijd om dit spel te spelen, hooguit enkele uren per week. PvE is voor mij de uitkomst, stukje makkelijker om quests te doen, geen getweak zoals SPT bijvoorbeeld, maar gewoon gear pakken, raid in en gaan.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bamboe
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-06 16:17
soskes schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 20:46:
[...]

Ik vind het meer een hulpje om mijn belabert spelen iets dragelijker te maken, dat je toch nog iets
uit een raid kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Gek hoor Tarkov maakt zich klaar voor zijn 1.0 release hoor ik in de PC gameshow

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ricmaniac schreef op zondag 9 juni 2024 @ 23:28:
Gek hoor Tarkov maakt zich klaar voor zijn 1.0 release hoor ik in de PC gameshow
Het verbaasd me helemaal niks, aangezien ze ook misbruik hebben gemaakt van alfa en beta termen. Het spel is tot de dag vandaag nog altijd een alfa, geen beta. Dus 1.0 wil dus eigenlijk zeggen, beta.

Alfa is een term die wordt gebruikt voor software waarbij functies ontbreken en/of nog niet compleet zijn en kunnen veranderen.

Beta is een term die wordt gebruikt voor software waarbij alle functies zijn toegevoegd en compleet zijn, maar nog geoptimaliseerd moeten worden. Dit is ook een stadium waarbij bug fixes centraal staat.

EFT bevat nog niet alle content, waaronder 1 map, de open wereld mechanics en nog een boel andere dingen. En dan willen ze nu gaan komen met 1.0? Wat is die Nikita toch een grapjas. 8)7

Heb nu zo'n gevoel dat hij aandacht aan het zoeken is en nu opeens met berichten komt die de community graag wilt horen. Dit was aantal maanden geleden nog wel wat anders, toen er nog geen Grayzone en Arena: Breakout was. Pure damage control.......

[ Voor 13% gewijzigd door Toonen1988 op 09-06-2024 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
Ik weet niet waar ik het heb gelezen, maar volgens mij had Nikita aangegeven dat de open world nog steeds het doel was, maar niet meer voor release omwille van de technische problemen waar ze tegen liepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
UnderAVoidSky schreef op maandag 10 juni 2024 @ 08:54:
...omwille van de technische problemen waar ze tegen liepen.
@Toonen1988 Oh god. Dit kennen we van een andere game, of niet hahahaha. Dit word weer zo'n verhaal van "It's done when it's done".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
UnderAVoidSky schreef op maandag 10 juni 2024 @ 08:54:
Ik weet niet waar ik het heb gelezen, maar volgens mij had Nikita aangegeven dat de open world nog steeds het doel was, maar niet meer voor release omwille van de technische problemen waar ze tegen liepen.
Ja tuurlijk, ze willen ons, de spelers, warm houden.

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09 13:29

scorpie

Supra Addict

Ik weet het niet hoor, maar nu een 1.0 aankondigen terwijl er nog best veel 'rough edges' zijn.. Aan de ene kant denk ik; ja, waarom niet, aan games zoals Diablo 4 wordt ook nog volop gesleuteld (en vast andere games ook, maar ik game niet zo veel dat ik die ken), aan de andere kant denk ik.. er komt nog zoveel groots aan dat het alle gameplay beelden van nu irrelevant zou maken (en dus geen goede representatie geeft van die final 1.0 versie).

Binnenkort (soon-soon-tm) komt allegedly een patch uit met een nieuwe Unity versie, en er komt een hele grafische overhaul aan, dus ja, we gaan het zien.

Ik vind overigens die link tussen Arena en EFT ook echt cool, jammer dat ik niet zoveel tijd heb om te gamen, maar dit is ondanks alle troubles en controverses 1 van de beste games die ik ken. Qua immersion, risk vs reward, 'RPG' achtige elementen, mate van 'realisme', I love it.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Robinblitz schreef op maandag 10 juni 2024 @ 08:58:
[...]

@Toonen1988 Oh god. Dit kennen we van een andere game, of niet hahahaha. Dit word weer zo'n verhaal van "It's done when it's done".
Alleen heb ik bij die andere game meer vertrouwen en hoop. _O-

Ze gaan dit helemaal niet lukken, die open wereld map. De oorspronkelijke idee was dat alle raids aan elkaar gelijmd zouden worden, en dat je één grote map had.

Maar nu heb ik begrepen dat ze de open wereld map nog altijd in de planning hebben, naar op een andere manier. Ik had begrepen dat ze wilde gaan maken dat je van raid naar raid kon reizen.

Als je bijv. op Shoreline bent en dan richting Road to Customs loopt en daar extract, kom je weer in een nieuwe matching en loading terecht, waarna je op Customs spawned.

Hoe overleef je dan? Om uiteindelijk bij je hideout uit te komen en dat is dan ergens in een raid. Dus met andere woorden, voor een missie of bij de hideout uit te komen, moet je meerdere raids afleggen.

Ook is het idee dat je niks meer rechtstreeks bij traders kunt kopen in het main menu, maar dat je rechtstreeks bij de traders fysiek moet komen, om dan vervolgens weer te transporteren richting je hideout.

[ Voor 19% gewijzigd door Toonen1988 op 10-06-2024 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
Toonen1988 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 10:10:
[...]

Maar nu heb ik begrepen dat ze de open wereld map nog altijd in de planning hebben, naar op een andere manier. Ik had begrepen dat ze wilde gaan maken dat je van raid naar raid kon reizen.

Als je bijv. op Shoreline bent en dan richting Road to Customs loopt en daar extract, kom je weer in een nieuwe matching en loading terecht, waarna je op Customs spawned.
Klopt. Nikita had laatst nog een 'sneak peek' op Twitter gezet waarin te zien was dat er een auto extract was die naar Customs ging rijden. Wat ze origineel als plan hadden gaat ze echt niet lukken nee. Of het moet ze lukken met een leuk trucje dat we... "Server Meshing" noemen. Maar gezien het ze nog niet eens lukt om de desync peeker's advantage op te lossen (en dan bedoel ik echt oplossen, niet die band-aid fix wat ze inertia noemen) heb ik 0,0 vertrouwen hierin en zal het altijd instanced-based raids zijn en geen open world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Robinblitz schreef op maandag 10 juni 2024 @ 10:42:
[...]

Klopt. Nikita had laatst nog een 'sneak peek' op Twitter gezet waarin te zien was dat er een auto extract was die naar Customs ging rijden. Wat ze origineel als plan hadden gaat ze echt niet lukken nee. Of het moet ze lukken met een leuk trucje dat we... "Server Meshing" noemen. Maar gezien het ze nog niet eens lukt om de desync peeker's advantage op te lossen (en dan bedoel ik echt oplossen, niet die band-aid fix wat ze inertia noemen) heb ik 0,0 vertrouwen hierin en zal het altijd instanced-based raids zijn en geen open world.
Ze kunnen op dit moment nog niet eens kleinere mappen met 12 man fatsoenlijk draaien, zonder veel desync en allerlei andere zeik. Laat staan alle raids aan elkaar gelijmd als één grote map met 30 tot 50 spelers.

Ik heb ook echt geen zin om tussen elke raid "matching" en "loading" te zien. Stel je voor, je moet van Shoreline richting Customs en dan van Customs naar een andere map om veilig te komen bij je hideout. Moet je 3 keer tegen matching en loading aankijken om veilig te komen bij je hideout.

[ Voor 21% gewijzigd door Toonen1988 op 10-06-2024 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arena: Breakout Infinite is uitgekomen in early access. Ze zeiden dat het spel totaal niet P2W zou worden, maar je kunt wel ingame geld kopen. Voor 2.5 mil Koen, kost het je 22,50 euro. Jip, je kunt gewoon ingame geld kopen om vervolges de dikste gear te kunnen kopen. Dit zou dan de Tarkov killer moeten worden. 8)7

Community heeft het uitgerekend, het zou ongeveer 1 euro kosten om een volledige M4 te fitten.

Ben benieuwd wat ze met de nieuwe Delta Force gaan doen, dit zou ook niet P2W worden. Aangezien beide games van dezelfde uitgever komen, vrees ik ervoor dat ze hetzelfde ook met de nieuwe Delta Force gaan doen.

Beide games zouden dan de Tarkov, CoD en Battlefield killer moeten worden. |:( Totaal geen P2W zeiden ze, maar je kunt nu wel ingame geld kopen om gear te kunnen kopen, dat je vervolgens ook kunt verliezen. 8)7

Ik hoop dat dadelijk Level Zero: Extraction nog wat kan bieden, anders blijft Hunt: Showndown 1896 nog als enige over. Als die update zuigt aanstaande donderdag, dan is het voor mij toch echt gedaan met extraction shooters, wat een bagger zooi allemaal.

[ Voor 59% gewijzigd door Toonen1988 op 13-08-2024 05:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordi0344
[quote]Toonen1988 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 05:34:
Arena: Breakout Infinite is uitgekomen in early access. Ze zeiden dat het spel totaal niet P2W zou worden, maar je kunt wel ingame geld kopen. Voor 2.5 mil Koen, kost het je 22,50 euro. Jip, je kunt gewoon ingame geld kopen om vervolges de dikste gear te kunnen kopen. Dit zou dan de Tarkov killer moeten worden. 8)7

13 euro per maand voor een gamma case 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:37
Ik speel al een tijdje de SPT mod van tarkov. Lekker op eigen tempo, geen cheaters en je kan alles naar je eigen hand zetten.
Met SAIN AI en diverse andere mods wordt het je echt niet makkelijk gemaakt, ik word vaak genoeg genakt.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
Toonen1988 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 05:34:
Dat van ABI was perfect te verwachten. Ze hebben een mobile game waar ze net hetzelfde doen en wat enorm goed draait. Voor hen is het dus niet meer dan logisch dat ze dit model ook gebruiken op de PC game.

Ik zie het wel als een toffe game, maar absoluut geen EFT killer.

Hetzelfde voor alle andere games. Ze gaan echt moeten stoppen met EFT killers te maken, want EFT is zo uniek in zijn genre dat de enige killer zichzelf kan zijn (waar ze al een paar keer mee geflirt hebben). Ook de nieuwe Delta Force ziet er echt goed uit, maar geeft volgens mij ook niet diezelfde hooked feeling.

Ondertussen zijn de pre wipe events ook weer begonnen, dus vermoedelijk deze of volgende week wipe. Ben wel benieuwd wat ze voor de volgende wipe in petto hebben, het baart me wel zorgen dat de wipe bijna 2 maand langer heeft geduurd dan normaal. Zorgen in de zin van: er is daar niet voldoende content voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordi0344
UnderAVoidSky schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 08:20:
[...]

Hetzelfde voor alle andere games. Ze gaan echt moeten stoppen met EFT killers te maken, want EFT is zo uniek in zijn genre dat de enige killer zichzelf kan zijn (waar ze al een paar keer mee geflirt hebben). Ook de nieuwe Delta Force ziet er echt goed uit, maar geeft volgens mij ook niet diezelfde hooked feeling.

Ondertussen zijn de pre wipe events ook weer begonnen, dus vermoedelijk deze of volgende week wipe. Ben wel benieuwd wat ze voor de volgende wipe in petto hebben, het baart me wel zorgen dat de wipe bijna 2 maand langer heeft geduurd dan normaal. Zorgen in de zin van: er is daar niet voldoende content voor.
Wipe is denk ik aankomende donderdag/vrijdag. Het weekend gaan ze niet doen. Ook had BSG voor de huidige wipe al aangegeven dat dit waarschijnlijk de langste wipe ooit zou worden. Denk dat de aankomende wipe opnieuw langer gaat zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik loop in ieder geval ook niet meer echt warm van Escape From Tarkov. Nieuwe content kan me gestolen worden, doe maar eerst iets aan het hackers probleem. Zorg ervoor dat je anti-cheat wekelijks zo niet dagelijks up to date blijft, zorg ervoor dat hacken juist moeilijker moet worden en niet om de zoveel X maanden een massale ban wave te organiseren. Hun motto moet "voorkomen is beter dan genezen" moeten zijn.

Wanneer wordt er nou iets gedaan aan de desyncs? Ik roep dit al jaren en nog altijd is EFT één van de slechtste spellen kwa desync.

Lighting? Wanneer wordt hier iets mee gedaan. Escape From Tarkov heeft ook één van de slechtste belichting in een video game. Lichten dat in en out spawnen voor je neus. Lichten worden alleen een X aantal meters om je personage weer gegeven. Alles in de verte is donker, op bepaalde mappen zie ik geen klote in de verte wat ergernis veroorzaakt.

[ Voor 16% gewijzigd door Toonen1988 op 13-08-2024 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordi0344
Toonen1988 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 12:31:
Ik loop in ieder geval ook niet meer echt warm van Escape From Tarkov. Nieuwe content kan me gestolen worden, doe maar eerst iets aan het hackers probleem. Zorg ervoor dat je anti-cheat wekelijks zo niet dagelijks up to date blijft, zorg ervoor dat hacken juist moeilijker moet worden en niet om de zoveel X maanden een massale ban wave te organiseren. Hun motto moet "voorkomen is beter dan genezen" moeten zijn.

Wanneer wordt er nou iets gedaan aan de desyncs? Ik roep dit al jaren en nog altijd is EFT één van de slechtste spellen kwa desync.

Lighting? Wanneer wordt hier iets mee gedaan. Escape From Tarkov heeft ook één van de slechtste belichting in een video game. Lichten dat in en out spawnen voor je neus. Lichten worden alleen een X aantal meters om je personage weer gegeven. Alles in de verte is donker, op bepaalde mappen zie ik geen klote in de verte wat ergernis veroorzaakt.
Waarschijnlijk heb je al een lange tijd niet meer gespeeld? Cheaters valt de laatste tijd echt reuze mee (maximaal 10% van de raids). Desync ook niet echt last meer van. En lighting is ook sterk verbeterd. Interchange waar het altijd donker was en mistig in de mall is alles nu juist bright en geen last van de weersomstandigheden. Ook is de mist die er standaard was er nu ook niet meer op soomige weersomstandigheden na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jordi0344 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 13:04:
[...]

Waarschijnlijk heb je al een lange tijd niet meer gespeeld? Cheaters valt de laatste tijd echt reuze mee (maximaal 10% van de raids). Desync ook niet echt last meer van. En lighting is ook sterk verbeterd. Interchange waar het altijd donker was en mistig in de mall is alles nu juist bright en geen last van de weersomstandigheden. Ook is de mist die er standaard was er nu ook niet meer op soomige weersomstandigheden na.
Ik heb deze wipe nog gespeeld en ik heb er nog altijd last van. Toen de sneeuw was begin dit jaar, kon ik eindelijk wat in de verte zien. Maar toen de sneeuw weer voorbij was, zag ik weer geen klote. Ik speel ook graag op nachtmappen en als je bij customs door de gat van de muur loopt, zie je dat in crackhouse geen enkel licht brand. Pas als je een aantal X meters erbij bent, spawned pas alle belichting in. Alles in de verte is ook nog altijd zwart en zie je niemand zitten. Behalve als ze zo'n ski bril op hebben, wat oplicht..

Ik heb dit al eerder op het forum gepost, en dit zit nog altijd in het spel. Escape from Tarkov even iets naar onder scrollen.

Wanneer ik in Streets of Tarkov ben, is alles in de verte ook zo donker/zwart. Pas als je korter bij komt, krijgt het pas detail/licht. Het kan niet aan mijn PC liggen, want ik heb ondertussen al een nieuwe PC en draai op dit moment het spel op de hoogste settings in 4k.

[ Voor 16% gewijzigd door Toonen1988 op 13-08-2024 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korkss
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 10-09 19:02
Toonen1988 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 13:23:
[...]

Ik heb deze wipe nog gespeeld en ik heb er nog altijd last van. Toen de sneeuw was begin dit jaar, kon ik eindelijk wat in de verte zien. Maar toen de sneeuw weer voorbij was, zag ik weer geen klote. Ik speel ook graag op nachtmappen en als je bij customs door de gat van de muur loopt, zie je dat in crackhouse geen enkel licht brand. Pas als je een aantal X meters erbij bent, spawned pas alle belichting in. Alles in de verte is ook nog altijd zwart en zie je niemand zitten. Behalve als ze zo'n ski bril op hebben, wat oplicht..

Ik heb dit al eerder op het forum gepost, en dit zit nog altijd in het spel. Escape from Tarkov even iets naar onder scrollen.

Wanneer ik in Streets of Tarkov ben, is alles in de verte ook zo donker/zwart. Pas als je korter bij komt, krijgt het pas detail/licht. Het kan niet aan mijn PC liggen, want ik heb ondertussen al een nieuwe PC en draai op dit moment het spel op de hoogste settings in 4k.
Toch apart wat ik herken dit wel, maar sinds een lange tijd heb ik er weinig last meer van. Kan op customs bijv vanuit big red, de mensen in crack zien lopen. Vind de game juist aardig verbeterd op veel punten idem voor cheaters.
Wat ik wel heel kut vind is de audio, zo inconsistent

Acer predator XB271HU - Ryzen 3700x -MSI Z270 PGC - MSI 2070 super - 32gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordi0344
Korkss schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 09:12:
[...]

Toch apart wat ik herken dit wel, maar sinds een lange tijd heb ik er weinig last meer van. Kan op customs bijv vanuit big red, de mensen in crack zien lopen. Vind de game juist aardig verbeterd op veel punten idem voor cheaters.
Wat ik wel heel kut vind is de audio, zo inconsistent
Enige probleem wat ik nu echt heb met de game is inderdaad de audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordi0344
Wipe dus op 20 augustus, confirmed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb vandaag weer eens Escape From Tarkov gespeeld, maar dan alleen de PvE. Daar heb ik eerlijk gezegd ook al genoeg van. Het valt mij op dat het héél vaak voorkomt dat SCAV's constant blijven komen wanneer je een magazijn moet vullen, moeten healen of een lijk wilt checken.

Zojuist zat ik op Reserve, in een bunker. Ik zat met drie lege magazijnen die ik moest vullen. Elke keer wanneer ik begon met vullen, kwam er weer een SCAV om de hoek. Gekilled met nog een paar kogels die ik in mijn magazijn heb zitten, daarna begin ik weer met vullen en jawel hoor, de volgende SCAV.

Nadat ik die had gekilled, had ik even de shotgun gepakt van een dode scav en gewacht. Niks kwam, geen enkele SCAV, geen voetstappen, geen stemmen, helemaal niks. Dus ik schakel weer over naar mijn AK-103 en begon mijn magazijns bij te vullen en jawel hoor, de SCAV's kwamen weer. Snel die SCAV's weer gekilled, zat ik weer met drie lege magazijnen. Had eentje maar tot ongeveer 10 kogels gevuld en weer leeg geschoten.

Ik dus weer geswitch naar mijn shotgun, en gewacht en gewacht en gewacht en niks kwam. Dus ben ik weer begonnen met mijn magazijns bij vullen en jawel hoor, ze kwamen weer.

Constant was ik zo bezig, totdat ik geen enkele kogels meer in mijn magazijn had en alle kogels op waren van mijn shotgun. Dus, was snel een SCAV aan het doorzoeken voor meer kogels, krijg ik een headshot terwijl ik geen voetstappen hoorde, geen geluid, geen stem etc.

Ik heb het eigenlijk ook al helemaal gehad met deze scripted PvE zooi als ik eerlijk mag zijn. Ik heb dit zo vaak en het begint nu erg op te vallen.

[ Voor 3% gewijzigd door Toonen1988 op 15-08-2024 00:00 ]

• Uzuhl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-09 12:57

Uzuhl

De ondertitel mag niet lange..

Community heeft het uitgerekend, het zou ongeveer 1 euro kosten om een volledige M4 te fitten.

Ben benieuwd wat ze met de nieuwe Delta Force gaan doen, dit zou ook niet P2W worden. Aangezien beide games van dezelfde uitgever komen, vrees ik ervoor dat ze hetzelfde ook met de nieuwe Delta Force gaan doen.

Beide games zouden dan de Tarkov, CoD en Battlefield killer moeten worden. |:( Totaal geen P2W zeiden ze, maar je kunt nu wel ingame geld kopen om gear te kunnen kopen, dat je vervolgens ook kunt verliezen. 8)7

Ik hoop dat dadelijk Level Zero: Extraction nog wat kan bieden, anders blijft Hunt: Showndown 1896 nog als enige over. Als die update zuigt aanstaande donderdag, dan is het voor mij toch echt gedaan met extraction shooters, wat een bagger zooi allemaal.
In Tarkov kon je dat ook, alleen dan door rubles te kopen via cheaters. Als je slecht in de game bent helpt het je niets, als je niet eindeloos kan grinden dan en wel decent potje kan spelen is het prima. Game speelt lekker weg, en ik kan met 2 kleine kids toch fatsoenlijk meekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-08 10:49

Beide games zouden dan de Tarkov, CoD en Battlefield killer moeten worden.
Volgens wie? Niet volgens de makers iniedergeval.

Beide games zijn free 2 play en komen uit China, wat had je dan gedacht?

Maar idd, je kan in Tarkov ook gewoon ingame shit kopen, via RMT/cheaters. En genoeg mensen doen dat.

Maar het is geen pay to win, want als je niet kan schieten/richten boeit het niet hoeveel geld je hebt

Dus zou er niet zo druk over maken, ze moeten toch geld verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
James Pond schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 13:00:
[...]

[...]

Volgens wie? Niet volgens de makers iniedergeval.

Beide games zijn free 2 play en komen uit China, wat had je dan gedacht?

Maar idd, je kan in Tarkov ook gewoon ingame shit kopen, via RMT/cheaters. En genoeg mensen doen dat.

Maar het is geen pay to win, want als je niet kan schieten/richten boeit het niet hoeveel geld je hebt

Dus zou er niet zo druk over maken, ze moeten toch geld verdienen.
Natuurlijk zeggen ontwikkelaars dat niet direct. Maar als je kijkt dat ze met een grote beta kwamen toen Escape From Tarkov veel kritiek kreeg. Toen Escape From Tarkov helemaal werd overspoelt met negatieve reacties, zelfs van streamers, pushte ze de beta van Arena Breakout: Infinite wel keihard. Daarnaast werden streamers en influencers aangespoord of betaald om te zeggen van "Arena Breakout: Infinite does everything good that Escape From Tarkov didn't."

Daarnaast kan je RMT's niet vergelijken met Arena Breakout: Infinite. Waarom? In Arena Breakout: Infinite is het legaal om ingame geld te kopen met echt geld. In Escape From Tarkov is het illegaal en niet toegestaan. Hier kan je dus ook een ban voor krijgen, wat dus een groot verschil uitmaakt. Sterker nog, als jij veel items dropped in een raid voor andere mensen, dan kan je account "flagged" raken. Blijf je het doen, kan je ook een ban verwachten, zelfs als je alleen maar gear dropped aan vrienden. Dit heeft Nikita een tijd geleden bekend gemaakt. Mensen moeten maar voor hun eigen spullen zorgen, daar zijn vrienden niet voor zei hij.

Maar ik snap je argument niet helemaal, "Het is niet pay 2 win, want als je niet kan schieten/richten boeit het niet hoeveel geld je hebt." Als je niet kan schieten/richten, wat doe je dan in EFT of Arena Breakout: Infinite? Dit soort spellen worden juist gespeeld door hardcore shooter fanaten. Dan kan ik net zo goed zeggen "Valsspelen is geen valsspelen, want als mensen niet weten hoe WASD werkt om te lopen, boeit het niet of je nu hacks hebt of niet."

En zelfs als 5% van de spelers van de community niet weten hoe ze moeten schieten/richten terwijl ze ingame geld kopen met echt geld, is dan de overige 95% dan ook geen Pay 2 Win meer? Omdat die 5% niet kan schieten/richten.

Aparte redenering. :X

[ Voor 4% gewijzigd door Toonen1988 op 16-08-2024 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond
Hoe ga je winnen met gear als je verder geen skills hebt? Dat betekend dat het dus niet pay 2 win is, want uiteindelijk gaat die gear je niet laten winnen in gunfights.

De beste spelers zullen toch de beste gear snel tot hun beschikking hebben, net zoals in Tarkov.

Dat ook jaren gespeeld en daar zie je ook dat de chads toch al snel de beste gear hebben 2/3 weken in de wipe.

Daarnaast worden er nog steeds veels te weinig cheaters gebanned in Tarkov, sterker nog ze verdienen er juist geld aan omdat die cheaters continue nieuwe accounts blijven kopen. Ze doen er ook geen flikker aan. Mensen die al wipes lang cheaten zijn nog steeds actief. Trey en andere streamers posten vaak op Twitter profiles van cheaters, die dan vervolgens nog niet gebanned worden.

In Arena Breakout Infinite is het legaal om Koen te kopen, omdat het een free 2 play game is. En geen 60 euro voor een base editie zoals in Tarkov.

Maar het is voor iedereen zelf weten, maar het is sowieso geen pay 2 win.

Zie ook:

YouTube: I fought against Pay-to-Win players in Arena Breakout Infinite
YouTube: aReNa BrEaKoUt InFiNiTe iS pAy tO wIn

Daarnaast zal Arena Breakout Infnite ook gewoon door casuals gespeeld worden, die dus ook niet altijd de beste aim hebben.

En Arena Breakout Infinite doet ook zeker een aantal dingen beter dan Tarkov, denk alleen al aan de sterk verbeterde matchmaking (geen 5+ minuten hoeven te wachten), replay systeem en zelfs spectating, of de after raid log waarin je kan zien waar je geweest bent, wat je hebt gedaan etc.

Betekend niet dat het in elk opzicht beter is, want dat is ook niet zo.

[ Voor 23% gewijzigd door James Pond op 16-08-2024 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond
Toonen1988 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 12:31:

Dit zijn onder andere goede redenen om inderdaad Tarkov aan de kant te leggen. Dit zijn toch zaken die een competente developer al jaren geleden had aangepakt? Vooral het desync probleem.

Dat je dan in andere games misschien net ff wat minder toffe shit hebt, neem ik dan graag op de koop toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
James Pond schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 13:39:
Hoe ga je winnen met gear als je verder geen skills hebt? Dat betekend dat het dus niet pay 2 win is, want uiteindelijk gaat die gear je niet laten winnen in gunfights.

De beste spelers zullen toch de beste gear snel tot hun beschikking hebben, net zoals in Tarkov.

Dat ook jaren gespeeld en daar zie je ook dat de chads toch al snel de beste gear hebben 2/3 weken in de wipe.

Daarnaast worden er nog steeds veels te weinig cheaters gebanned in Tarkov, sterker nog ze verdienen er juist geld aan omdat die cheaters continue nieuwe accounts blijven kopen. Ze doen er ook geen flikker aan. Mensen die al wipes lang cheaten zijn nog steeds actief. Trey en andere streamers posten vaak op Twitter profiles van cheaters, die dan vervolgens nog niet gebanned worden.

In Arena Breakout Infinite is het legaal om Koen te kopen, omdat het een free 2 play game is. En geen 60 euro voor een base editie zoals in Tarkov.

Maar het is voor iedereen zelf weten, maar het is sowieso geen pay 2 win.

Zie ook:

YouTube: I fought against Pay-to-Win players in Arena Breakout Infinite
YouTube: aReNa BrEaKoUt InFiNiTe iS pAy tO wIn

Daarnaast zal Arena Breakout Infnite ook gewoon door casuals gespeeld worden, die dus ook niet altijd de beste aim hebben.
Nogmaals, wat is de percentage van mensen die geen "skill" hebben in dit soort games? Daarnaast post je video's van iemand die al jaren dit soort games spelen. Je moet uit de perspectief van de gemiddelde gamer bekijken, geen streamer die non-stop hardcore shooters speelt, wat uiteindelijk zijn werk is geworden.

Natuurlijk kan Erotic tegen mensen vechten die Koen hebben gekocht met echt geld. Maar de gemiddelde gamer ook?

Daarnaast is het kopen van items voor echt geld in EFT illegaal. Niet alleen is het illegaal, je helpt ook mee aan het cheaters probleem in EFT. Ja, dat BSG meer mag doen tegen cheaters, ben ik helemaal met je eens. Als iedereen nou eens keer gaat stoppen met het kopen van items voor echt geld, dan zal het cheaten ook een stuk minder zijn want dan wordt er ook geen geld meer verdiend.

Het is P2W, hoe je het wend of keert. Een persoon die full time hardcore shooters speelt en ondertussen zijn werk van heeft gemaakt en mensen neerlegt die ingame geld hebben gekocht, verandert er niks aan die feit. Je moet het bekijken uit het gemiddelde gamer perspectief, dan krijg je toch wel een heel ander beeld.

Wij hebben ook al mensen uit onze groep gegooid, toen we erachter kwamen dat ze items en ingame geld voor echt geld kochten in EFT. Je draagt gewoon bij, bij het cheaters probleem. Weg ermee. :)

Daarnaast gaan er ook geruchten rond dat bekende streamers vaker voordelen krijgen. Niet alleen met ingame geld en items, maar ook allerlei andere zaken zoals verkorte matchmaking tijden, worden meer gematch tegen "slechtere" spelers, betere connectie etc.

Het zou mij helemaal niks verbazen, sinds Call of Duty ook volledig "rigged" is. Dat je aim wordt aangepast op je skill level, dat mensen met een hogere skill ook meer latency krijgen. En ja, dit is zelfs allemaal terug te zien in hun officiële patent.

[ Voor 11% gewijzigd door Toonen1988 op 16-08-2024 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond
Nouja we gaan het zien, het is nu nog niet op Steam beschikbaar, dus het is een kwestie van tijd. Dan zullen de reviews wel boekdelen spreken of het allemaal te doen is of niet.

Maar ik denk dat het allemaal wel meevalt.

Als je spreekt over de gemiddelde gamer, dan kan het natuurlijk een voordeel zijn als je continue de beste gear hebt.

Maar die gear kan je ook verzamelen door het spel te spelen.

Dan bedoel ik dat je dus geen 'oneerlijk' voordeel hebt wat voor andere spelers niet toegankelijk is.

En in die video van Eroktic 'aReNa BrEaKoUt InFiNiTe iS pAy tO wIn' laat hij vooral zien dat het ook allemaal wel meevalt (omdat je met normale progressie ook veel kan kopen)

Je kan items flippen zonder te spelen en daarmee geld verdienen.

[ Voor 18% gewijzigd door James Pond op 16-08-2024 14:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
James Pond schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 13:59:
Nouja we gaan het zien, het is nu nog niet op Steam beschikbaar, dus het is een kwestie van tijd. Dan zullen de reviews wel boekdelen spreken of het allemaal te doen is of niet.

Maar ik denk dat het allemaal wel meevalt.

Als je spreekt over de gemiddelde gamer, dan kan het natuurlijk een voordeel zijn als je continue de beste gear hebt.

Maar die gear kan je ook verzamelen door het spel te spelen.

Dan bedoel ik dat je dus geen 'oneerlijk' voordeel hebt wat voor andere spelers niet toegankelijk is.
Dat klopt, alle gear is toegankelijk voor iedereen, zelfs als je geen Koen koopt. Maar als je Koen koopt met echt geld, heb je ook meer en sneller toegang tot de beste gear, waarbij je overlevingskans toch echt een stuk hoger light.

Maar we zullen het inderdaad zien. Ik had verwacht dat ze alleen cosmetische items zouden verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bamboe
Ik zie een streamer (kotton) tussen de 300.000 en 1.5 milj binnen harken in een potje spelen. Als er iets is waar je nu gemakkelijk aan kan komen dan is het ingame geld. Ik vind zelf dan ook niet dat het echt pay to win is geworden. Ook kan je alles met een paar slechte raids meteen weer kwijt zijn dus je houd er niets blijvends aan over.
Ik vind dit eigenlijk wel een goede manier van de developer om geld binnen te halen zonder er een pay to win van te maken of andere dingen te moeten verkopen. Ja er zullen een hoop kids zijn die geld uit geven aan goede outfits maar even later kan die zomaar in handen van iemand anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond
scorpie schreef op maandag 10 juni 2024 @ 09:36:

Binnenkort (soon-soon-tm) komt allegedly een patch uit met een nieuwe Unity versie, en er komt een hele grafische overhaul aan, dus ja, we gaan het zien.
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09 13:29

scorpie

Supra Addict

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
  • Laatst online: 13:15
wipe day!

Denk niet dat ik deze wipe oppak op pvp, op pve wel wat uurtjes zitten afgelopen weken. Vrij soepel, lekker relaxed en co-op. Zal daar nog wel even doorspelen om de nieuwe zaken te ontdekken, booby traps anyone?!

anyway, 0.15 patchnotes: https://www.escapefromtarkov.com/news/id/307?lang=null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08:37
pve is voor mij perfect. Ik game max een paar uurtjes per week en daardoor merkte ik dat ik geen enkele wipe tot end game content kwam. Progressie is dan gewoon te traag en je komt niet lekker mee met de andere spelers die meer tijd stoppen in een spel. ( geen haat, ieder bepaald zijn eigen leven )

Dus door pve kan ik nu een keer wapens/uitrusting en quests proberen waar ik nog nooit gekomen ben.

Deze wipe nog even kijken of ik pvp wel weer oppak. Misschien skip ik de early grind door via arena tot level 15 te geraken en dan pas met eft te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vriend van me had me uitgenodigd om toch nog een potje te spelen. Na twee dagen weigeren heb ik vandaag toch maar een potje meegedaan.

Ondertussen twee potjes gedaan, meteen een trio uitgeschakeld met een pistool en nog een solo speler en 11 scav's gedood in twee rondes. Sta nu alweer op 1.5 miljoen roubles in twee rondes. Heb gewoon even 500k binnen geharkt.

Tot nu toe niet veel te klagen met de nieuwe wipe, maar voor hoelang? Als we dadelijk weer iets verder zijn, dan beginnen de problemen weer. Heb al een gemodde SV-98, gemodde M4, gemodde UMP45 en M700 gepikt van spelers en dat in twee rondes. Terwijl ik alleen een M9A3 gebruikte.

[ Voor 12% gewijzigd door Toonen1988 op 23-08-2024 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:04

Typhone

Who Dares Wins

@Toonen1988
Welke problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het grootste probleem die ik heb met Escape From Tarkov is desync. Op dit moment is het maar twee keer voor gekomen sinds deze wipe. Er zat iemand achter een pilaar, en ik was aan het wachten wanneer hij zou gaan peaken. Ik hoorde een schot en zag een lichtflits vanuit hem zijn kant komen. Hij had mij een headshot gegeven en toen ik dood neerviel, toen pas zag ik hem peaken. En ja, hij was de enige die mij kon zien, ik heb geen schot gekregen van een andere hoek. Waarom? Omdat het binnen in een gebouw was en rondom mij heen kon niemand komen.

Ook kwa geluiden is het vaker bugged, in deze wipe hebben we nog altijd dat sommige mensen andere horen schieten, terwijl andere dit weer niet horen. Ik hoorde vandaag ook een handgranaat afgaan, terwijl andere dit niet horen.

Vandaag hadden we als duo een gevecht met een trio. Iemand van hun was op me aan het schieten, terwijl ik helemaal niks hoorde. Het is dat ik opeens in mijn arm werd geraakt, anders had ik helemaal niks door dat één van hun op mij aan het schieten was. Ik vroeg al aan die vriend van mij of het een wapen met geluidsdemper was. Nee, dat was het niet, het was een wapen zonder geluidsdemper. Vriend van me zat ernaast en heeft zelfs deze persoon zien schieten. Ik hoorde totaal niks, ik merkte helemaal niks totdat ik opeens geraakt werd.

Uiteindelijk wel de spelers uitgeschakeld, maar dit is gewoon bagger. De ene week heeft het spel hier meer last van en de andere keer weer niet.

Meestal nadat BSG met die technical patches begint, waar geen patchnotes bij zitten, begint die zeik meestal.

[ Voor 40% gewijzigd door Toonen1988 op 25-08-2024 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Ja die silent shots heb ik ook al paar keer gehoord. Oplossing is volgens mij binaural audio uitzetten. Die heeft wel meer glitches. Voordeel is daarna dat het profiel heel vlak is :)

• Kaasdipje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-09 13:24
Audio is al zo lang slecht binnen Tarkov.

Wij merken vooral dat niveauverschil nog steeds schijnbaar moeilijk is voor BSG. Zo loop ik wel eens op het dak en hoor ik mensen van onze groep die op de begane grond lopen en andersom.

Ik moet zeggen dat ik me deze wipe wel weer vermaak. Ik speel eigenlijk altijd met bolt action en die zijn in het begin wel zwaar generfed. Je hebt geen goede ammo beschikbaar en de mosin is een stuk duurder dan voorheen. VPO was vroeger interessant voor early wipe maar daar is de ammo nu drama van.

Nu al enige tijd de flea market beschikbaar en dan is het toch een stuk fijner spelen. M700 en SVDS zijn mijn meest gebruikte wapens. Op zich maakt dit mijn stash ook makkelijker omdat ik alleen met bepaalde wapens en ammo speel en voor de rest alles kan verkopen :9

• Robinblitz
Kaasdipje schreef op woensdag 18 september 2024 @ 11:26:
M700 en SVDS zijn mijn meest gebruikte wapens.
SVDS is niet een Bolt Action he ;)

Maar inderdaad. Deze wipe is best vermakelijk, alhoewel ik eerder deze maand grotendeels gestopt ben i.v.m. updates van andere games.

• Kaasdipje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-09 13:24
Robinblitz schreef op woensdag 18 september 2024 @ 11:29:
[...]

SVDS is niet een Bolt Action he ;)

Maar inderdaad. Deze wipe is best vermakelijk, alhoewel ik eerder deze maand grotendeels gestopt ben i.v.m. updates van andere games.
Correctie, ik bedoelde uiteraard de SV-98!

Ik gebruik de Five-Seven als secundair wapen en dat bevalt tot nu toe goed alleen zijn de prijzen hiervan wel aan de hoge kant. Zijn er nog suggesties voor goede pistols + ammo die niet de bank breken?

Offtopic: welke andere games? Ik heb het gevoel dat mensen die Tarkov spelen vaak ook met andere games dezelfde interesses hebben.

• Robinblitz
Kaasdipje schreef op woensdag 18 september 2024 @ 11:33:
[...]
Offtopic: welke andere games? Ik heb het gevoel dat mensen die Tarkov spelen vaak ook met andere games dezelfde interesses hebben.
Voor mij momenteel voornamelijk de game waar we het in de andere topic over hebben ;) En daarnaast nog DCS World en zo nu en dan Squad en War Thunder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Knokken lui! Het is wipe day!
Geprobeerd en we hebben er weer genoeg van. Blue screen of death, vastlopers, FPS drops, SCAV's die in grote aantallen oneindig veel blijven spawnen. Zojuist hadden we ook een PvP gevecht waarbij iemand gewoon om een hoekje kwam en binnen 1 seconde iedereen afknalde met een one tap. Wist iedereen positie op de milimeter, terwijl wij gewoon dood stil waren. Meerdere raids die niet geteld worden, zoals missies en items. Hebben nu al 2 keer een missie afgemaakt en nog altijd niet klaar. Kunnen telkens weer opnieuw spelen. Vaker gaan we ook niet gelijk de match is, dan start het wel bij één persoon maar niet bij de ander.

Hebben er weer genoeg van.

[ Voor 25% gewijzigd door Toonen1988 op 26-12-2024 22:30 ]

• UnderAVoidSky
Ik kan me vergissen, maar op basis van het aantal kijkers op Twitch is deze wipe toch helemaal niet zo populair als de andere jaren. "slechts" 136k kijkers op wipe day is toch een pak minder dan gewoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
UnderAVoidSky schreef op donderdag 26 december 2024 @ 23:56:
Ik kan me vergissen, maar op basis van het aantal kijkers op Twitch is deze wipe toch helemaal niet zo populair als de andere jaren. "slechts" 136k kijkers op wipe day is toch een pak minder dan gewoonlijk.
Ik had laatst begrepen dat de aantal spelers flink is terug gelopen maar BSG geeft niks vrij over de aantal spelers en hoeveel er actief zijn. Het zijn dus alleen maar geruchten op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordi0344
Toonen1988 schreef op donderdag 26 december 2024 @ 22:27:
Geprobeerd en we hebben er weer genoeg van. Blue screen of death, vastlopers, FPS drops, SCAV's die in grote aantallen oneindig veel blijven spawnen. Zojuist hadden we ook een PvP gevecht waarbij iemand gewoon om een hoekje kwam en binnen 1 seconde iedereen afknalde met een one tap. Wist iedereen positie op de milimeter, terwijl wij gewoon dood stil waren. Meerdere raids die niet geteld worden, zoals missies en items. Hebben nu al 2 keer een missie afgemaakt en nog altijd niet klaar. Kunnen telkens weer opnieuw spelen. Vaker gaan we ook niet gelijk de match is, dan start het wel bij één persoon maar niet bij de ander.

Hoevaak moeten ze nog wipen voordat mensen er achter komen dat de servers op wipe day overloaded zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:37
Nergens last van in PVE en als ik dit lees, dan mis ik weer niets.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Toonen1988 schreef op donderdag 26 december 2024 @ 22:27:

De helft is normaal op wipeday. Dan moet je shit verzamelen en pas late raid missies gaan doen. Stilzitten moet je niet doen.

De rest is gewoon instellingen nalopen. Echt nog nooit een BSOD gehad met Tarkov maar het loont zich zeer de settings guides online te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Jordi0344 schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 08:15:
[...]

Hoevaak moeten ze nog wipen voordat mensen er achter komen dat de servers op wipe day overloaded zijn?
Ja vooral omdat de servers per stuk gewiped worden. Zoek er eentje die snel connect en schakel alle andere servers uit en klaar is kees. Korte matchtimes all along.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordi0344
Typhone schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 09:32:
[...]

Ja vooral omdat de servers per stuk gewiped worden. Zoek er eentje die snel connect en schakel alle andere servers uit en klaar is kees. Korte matchtimes all along.
Precies. Met een beetje moeite kan je ook op wipe day redelijk fatsoenlijk je ding doen. Zag wat streamers met lange laadtijden op scav. Ga je wat anders doen en probeer je het morgen weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jordi0344 schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 08:15:
[...]

Hoevaak moeten ze nog wipen voordat BSG er achter moet komen hoe ze problemen kunnen voorkomen nadat ze zoveel wipes hebben gehad?

Er is genoeg data beschikbaar voor BSG om hier op in te spelen. Ik ben onderhand al die smoesjes zat aan het worden.

Hoevaak moet ik nog horen, "het is wipe day", "het is een event", "het spel is nog in alpha" etc. Ze hebben genoeg data beschikbaar van vorige wipes om bepaalde problemen te voorkomen. Daar zou totaal geen discussie over mogelijk moeten zijn.

Als elke keer de servers "overloaded" zijn bij elke wipe, dan hebben ze gewoon niet geleerd van hun vorige wipe. Ze kunnen heus wel een schatting maken van hoeveel spelers er zijn op wipe day, ze hoeven de data maar te pakken van vorige wipes. Na zoveel wipes zou dit eigenlijk niet meer ter sprake moeten zijn, lijkt mij.

Gelukkig zien we een lichte verbetering, maar ook veel terug komende problemen keer op keer en dat is gewoon erg jammer, vooral zo'n spel als EFT waar je gewoon gear kunnen verliezen door dit soort ongein. En dat maakt het spel niet echt bepaald leuker. Vooral als je jaren het spel al speelt (sinds de eerste build ooit) en vaker nog altijd met dezelfde ergenis zit die je eerder ook al meerdere keren hebt gehad.

[ Voor 20% gewijzigd door Toonen1988 op 27-12-2024 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordi0344
Toonen1988 schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 13:20:
[...]

Hoevaak moeten ze nog wipen voordat BSG er achter moet komen hoe ze problemen kunnen voorkomen nadat ze zoveel wipes hebben gehad?

Er is genoeg data beschikbaar voor BSG om hier op in te spelen. Ik ben onderhand al die smoesjes zat aan het worden.

Hoevaak moet ik nog horen, "het is wipe day", "het is een event", "het spel is nog in alpha" etc. Ze hebben genoeg data beschikbaar van vorige wipes om bepaalde problemen te voorkomen. Daar zou totaal geen discussie over mogelijk moeten zijn.

Als elke keer de servers "overloaded" zijn bij elke wipe, dan hebben ze gewoon niet geleerd van hun vorige wipe. Ze kunnen heus wel een schatting maken van hoeveel spelers er zijn op wipe day, ze hoeven de data maar te pakken van vorige wipes. Na zoveel wipes zou dit eigenlijk niet meer ter sprake moeten zijn, lijkt mij.

Gelukkig zien we een lichte verbetering, maar ook veel terug komende problemen keer op keer en dat is gewoon erg jammer, vooral zo'n spel als EFT waar je gewoon gear kunnen verliezen door dit soort ongein. En dat maakt het spel niet echt bepaald leuker. Vooral als je jaren het spel al speelt (sinds de eerste build ooit) en vaker nog altijd met dezelfde ergenis zit die je eerder ook al meerdere keren hebt gehad.
Na zoveel wipes en jaren zou je dan toch moeten weten dat je op wipe day soms beter een dag over kan slaan. Wie verzint er smoesjes dan?

Een gear set verliezen lijkt me na een paar jaar ook niet zo'n ramp meer aangezien je met 1 goeie raid 3 gear sets kan verdienen..

Ga lekker een dagje wat anders spelen, volgende dag is het weer opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jordi0344 schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 14:47:
[...]

Na zoveel wipes en jaren zou je dan toch moeten weten dat je op wipe day soms beter een dag over kan slaan. Wie verzint er smoesjes dan?

Een gear set verliezen lijkt me na een paar jaar ook niet zo'n ramp meer aangezien je met 1 goeie raid 3 gear sets kan verdienen..

Natuurlijk, hier een dag wachten, daar een dag wachten net alsof ik vrije dagen en vrije tijd voor het oprapen heb. _O-

Wij weten beiden uit ervaring dit dit niet "zomaar" in een dag opgelost is. Heb nog nooit meegemaakt dat Escape From Tarkov na een dag soepel loopt binnen 1 dag na een wipe.

Sterker nog, ik heb nog nooit meegemaakt dat EFT fatsoenlijk loopt. Er zijn altijd dagen dat het gewoon bagger is, de ene dag meer problemen dan de ander.

De ene dag kan je niks omdat je steeds backend error en dag later is het een desync problemen en dan komen de hackers weer terug. En dan gooien ze maar een hoop geld tegen Arena aan dat compleet geflopt is, niemand had er om gevraagd om Arena een stand alone game te maken, wat gigantisch veel geld heeft gekost en gewoon geflopt is.

Dat geld hadden ze beter kunnen investeren in quality of life changes. Ik wil ook dat dit project succesvol wordt maar ik denk dat EFT al de peak heeft gehad. Als ik alleen al kijk hoeveel mensen ermee zijn gestopt. Bijna niemand meer die ik ken speelt nog.

Elke keer probeer ik weer bij een wipe, maar stop dan weer erg snel.

[ Voor 8% gewijzigd door Toonen1988 op 27-12-2024 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordi0344
Toonen1988 schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 15:33:
[...]

Natuurlijk, hier een dag wachten, daar een dag wachten net alsof ik vrije dagen en vrije tijd voor het oprapen heb. _O-
Je vrije tijd besteden aan een spel wat niet werkt is ook zonde toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jordi0344 schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 15:37:
[...]

Ik heb er toch voor betaald? Ik koop juist games om in mijn vrije tijd te spelen.

[ Voor 10% gewijzigd door Toonen1988 op 27-12-2024 15:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Powerblast
Jordi0344 schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 14:47:
[...]

Day 1 wipe server overload zal inderdaad op dag 2 al heel wat beter zijn, cheaters, desync en andere toestanden lijkt me daar echter niet mee opgelost. Ik denk bij elke wipe, laat ik weer een keertje beginnen, tot ik dan de forums en reddit vol zie staan met allerlei issues. Dus nee, ik bedank er ook weer voor :). Het is leuk geweest maar ik begin er niet meer aan.

De hype die ze een aantal jaar geleden hebben gehad hebben ze in ieder geval niet gebruikt om de boel "af te werken" maar om wat uitstapjes te zetten die nu blijkbaar totaal geflopt zijn. Toen was echt iedereen EFT aan het spelen, nu lijkt dat al heel wat minder. Dus ik weet niet of dit spel ooit nog in status "af" geraakt.

[ Voor 15% gewijzigd door Powerblast op 27-12-2024 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordi0344
Toonen1988 schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 15:37:
[...]

Ik heb er toch voor betaald? Ik koop juist games om in mijn vrije tijd te spelen.
Je hebt inderdaad betaald voor een beta product...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Powerblast schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 15:42:
[...]

Day 1 wipe server overload zal inderdaad op dag 2 al heel wat beter zijn, cheaters, desync en andere toestanden lijkt me daar echter niet mee opgelost. Ik denk bij elke wipe, laat ik weer een keertje beginnen, tot ik dan de forums en reddit vol zie staan met allerlei issues. Dus nee, ik bedank er ook weer voor :). Het is leuk geweest maar ik begin er niet meer aan.

De hype die ze een aantal jaar geleden hebben gehad hebben ze in ieder geval niet gebruikt om de boel "af te werken" maar om wat uitstapjes te zetten die nu blijkbaar totaal geflopt zijn. Toen was echt iedereen EFT aan het spelen, nu lijkt dat al heel wat minder. Dus ik weet niet of dit spel ooit nog in status "af" geraakt.
Dit heb ik dus ook.
Jordi0344 schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 15:55:
[...]

Je hebt inderdaad betaald voor een beta product...
Beta? Escape From Tarkov is nog altijd in alpha status. En zelfs dan nog mag ik verwachten dat bepaalde problemen opgelost worden en/of niet terug komen. Dit is ook weer zo'n veel voorkomende smoesje. "Het spel is in alpha/beta." Ja, dus? Dat betekent dat ik maar steeds tegen dezelfde problemen moet aanlopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
Jordi0344 schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 15:37:
[...]

Toonen en ik zijn dat wel wel gewend though. Toch @Toonen1988 ? _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Robinblitz schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 20:39:
[...]

Toonen en ik zijn dat wel wel gewend though. Toch @Toonen1988 ? _O-
Kan nog altijd geen Star Citizen spelen. |:( _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Toonen1988 schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 15:58:
[...]

Beta? Escape From Tarkov is nog altijd in alpha status. En zelfs dan nog mag ik verwachten dat bepaalde problemen opgelost worden en/of niet terug komen. Dit is ook weer zo'n veel voorkomende smoesje. "Het spel is in alpha/beta." Ja, dus? Dat betekent dat ik maar steeds tegen dezelfde problemen moet aanlopen?
Op basis waarvan mag je dat verwachten dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerblast
Typhone schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 10:48:
[...]

Op basis waarvan mag je dat verwachten dan?
Het klopt dat de game nog in beta zit en daardoor meer bugs heeft en features die niet perse het eindproducht halen. He zou echter wel mogen verwachten dat er verbetering inzit, dat vind ik op zich niet abnormaal. En dat laatste is juist waar het probleem zit, veel verbetering zit er niet in qua bugs (niet mijn persoonlijke ervaring, want ik ben al even gestopt met spelen). Ik neem de game zoals hij was en het was me toen het geld waard. Ben alleen gelukkig dat ik de basis edition gekocht heb want anders had ik het wel zuur gevonden. Early access games moet je altijd nemen zoals ze zijn en niet wat ze kunnen worden want dat is nooit een zekerheid. Enige verbetering zou echter wel niet abnormaal mogen zijn

Ik had persoonlijk gehoopt met de hype van een aantal jaar terug dat dit de inkomsten boost was die ze nodig hadden op de boel goed af te werken. Dat hebben ze echter niet gedaan maar gebruikt om wat fantasietjes uit te werken. Resultaat is dat de hype over is en ze alsnog in geldnood zitten.

[ Voor 16% gewijzigd door Powerblast op 28-12-2024 11:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Powerblast schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 11:17:
[...]

Het klopt dat de game nog in beta zit en daardoor meer bugs heeft en features die niet perse het eindproducht halen.
Het spel zit eigenlijk nog in alpha, niet in beta. BSG gebruikt "beta" als marketingstrategie om mensen te laten denken dat ze verder met hun ontwikkeling zijn, terwijl het spel nog gewoon in alpha zit.

Zolang nog niet alle 1.0 features en content is toegevoegd, zit het spel nog gewoon in alpha.

Alpha is een testing fase, waarbij nog niet alle content en features zijn toegevoegd. Ook kunnen core features en gameplay nog veranderen.

Beta is een testing fase, waarbij alle content en features zijn toegevoegd. Deze fase is bedoelt om te polijsten voor 1.0 release.

Bron: Gewoon opzoeken wat de betekenis is van deze woorden. :)

Wat je verder zegt, klopt gewoon. We mogen inderdaad verwachten dat er een soort van proces mag inzitten. Helaas waaronder BSG is dit vaker het niet geval. Ze maken soms een stap voorwaarts en dan weer twee stappen achterwaarts. En dan zijn we weer met bugs en problemen bezig die we al tich keren hebben gezien en dat begint gewoon te vervelen.

Om weer even terug te komen op het misbruiken van benamingen.

Hetzelfde met indie games, dit woord wordt nu ook misbruikt. Indie games heeft niks met grote van de ontwikkeling en/of game te maken of budget. Indie staat voor "independent" wat dus als ware betekent, onafhankelijk > geen uitgever. Dit zijn spellen die de ontwikkelaar zelf uitbrengt, ongeacht grote van het spel.

Het is grappig hoe bedrijven tegenwoordig deze woorden gebruiken voor hun marketingstrategieen en manipuleren klanten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

@Powerblast

Dus als je de mindset omdraait en de game neemt zoals hij is dan is het best wel goed speelbaar. Om nog maar niet te spreken over het element spanning wat erbij komt kijken. Ik ken geen games die daar tegenop kunnen.

Dat gejoel - zo noem ik het even - hierboven is natuurlijk ook kul. Data uit het verleden biedt geen enkel soelaas aangezien bij elke Wipe er enorm grote structurele veranderingen doorgevoerd worden die binnen een paar uur door enkele honderdduizend man getest worden en dus, logischerwijs, op problemen zullen stuiten. Pas wanneer een wipe sec een wipe is en er enkel bugs uit het verleden worden opgelost zal daar verandering in komen.

Maar toeteren dat je zoveel XP hebt in Tarkov en dan als argument shit-mijn-spel-crashed-dus-mijn-gear-is-weg gaat argumenteren dan snap je het spel niet. Vorige wipe liepen wij (ik en mijn vaste partner) na circa 1 maand al standaard rond in kitjes van om en nabij de miljoen inclusief wapen. Vrijwel de gehele wipe rond de 60 mio bankcurrency gehad (soms wat meer, soms wat minder) en als ik dan zie hoeveel gelijk gelevelden nog steeds rondtoeteren met level 3 armor, wapens, scav gear... tja leuk dat je speelt maar dan heb je de mechanics van het spel nog niet door in elk geval. En dat is prima want wij helpen regelmatig mensen maar het gros daarvan blijkt niet in staat te zijn met zulke games om te kunnen gaan. En dan houdt de hulp vrij snel op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Powerblast
Typhone schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 13:15:
@Powerblast

Dus als je de mindset omdraait en de game neemt zoals hij is dan is het best wel goed speelbaar. Om nog maar niet te spreken over het element spanning wat erbij komt kijken. Ik ken geen games die daar tegenop kunnen.

Dat gejoel - zo noem ik het even - hierboven is natuurlijk ook kul. Data uit het verleden biedt geen enkel soelaas aangezien bij elke Wipe er enorm grote structurele veranderingen doorgevoerd worden die binnen een paar uur door enkele honderdduizend man getest worden en dus, logischerwijs, op problemen zullen stuiten. Pas wanneer een wipe sec een wipe is en er enkel bugs uit het verleden worden opgelost zal daar verandering in komen.

Maar toeteren dat je zoveel XP hebt in Tarkov en dan als argument shit-mijn-spel-crashed-dus-mijn-gear-is-weg gaat argumenteren dan snap je het spel niet. Vorige wipe liepen wij (ik en mijn vaste partner) na circa 1 maand al standaard rond in kitjes van om en nabij de miljoen inclusief wapen. Vrijwel de gehele wipe rond de 60 mio bankcurrency gehad (soms wat meer, soms wat minder) en als ik dan zie hoeveel gelijk gelevelden nog steeds rondtoeteren met level 3 armor, wapens, scav gear... tja leuk dat je speelt maar dan heb je de mechanics van het spel nog niet door in elk geval. En dat is prima want wij helpen regelmatig mensen maar het gros daarvan blijkt niet in staat te zijn met zulke games om te kunnen gaan. En dan houdt de hulp vrij snel op.
Ik ben er gelukkig nooit zo goed in geworden dat ik veel XP had :p. Heb het altijd gewoon puur voor de fun gespeeld. Het blijft een spel dat stress (op een gezonde manier :p) geeft wat je bij andere games weinig tot niet vind, enige wat nog wat in de buurt komt vind ik is Hunt Showdown. Achja zolang je er maar plezier aan beleeft :).

Beta/Alpha/Early access games moet je inderdaad gewoon nemen zoals ze op dat moment zijn en hope for the best, bij de meeste komt het na een tijd wel goed. Ik heb genoeg Early access games die gewoon netjes afgewerkt geraken en echt top worden. Probleem hier is spijtig genoeg dat er weinig progress inzit.

Eerste versie is denk ik van 2016? We gaan stilaan de Star Citizen toer op. 7 Days to die is ook een goed voorbeeld, al zijn die uiteindelijk wel tot een full release gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Typhone schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 13:15:
@Powerblast

Leuk om aannames te doen over mensen dat bepaalde dingen over BSG zat beginnen te worden en dan maar zeggen dat ze het spel niet snappen. Ik zat bij de eerste 1000 spelers die EFT kon spelen, toen alleen factory zonder multiplayer speelbaar was.

En het begint nogal te vervelen dat ik veel voorkomende bugs terug zie komen. En als je een aantal keer je gear verliest erdoor, is geen probleem. Maar als het continue is, begint het wel flink te irriteren. En daar zit het probleem, dat het gewoon te vaak is en dat is iets wat jij niet begrijpt.

Uiteindelijk moeten bepaalde dingen gewoon opgelost zijn zonder smoesjes. Je wilt niet weten hoevaak ik mijn gear ben verloren door AI dat eindeloos blijft spawnen.

Gisteren ook weer meerdere keren gehad dat ik spawn en meteen 4 heavy bleedings heb en nog minder dan 100 HP over had, bij het spawnen, terwijl ik gewoon volledig gehealed ben. Dit is ook weer een oude terug komende bug.

Ook een terug komende bug die al vaker erin heeft gezeten > desync, waardoor je ook vaker verliest. Is het een aantal keer, ja goed het is maar zo. Gebeurd het tientallen keren, dan begint het te irriteren. En zo kan ik nog een aantal problemen opnoemen die telkens terug komen en beginnen te irriteren.

Je begrijpt gewoon het hele context niet wat wij proberen te zeggen.

We weten verdomdsgoed dat het spel nog een alpha testing fase zit. Alleen als je teveel met hetzelfde zit opgescheept, beginnen bepaalde dingen te irriteren. En daar gaat het om.

Misschien denk ik gewoon kritischer. Ook had ik gehoopt dat BSG iets deed met het kritiek dat ze kregen. Maar dan begint Nikita weer uit te vallen naar de community dat ze meer vragen moeten stellen over nieuwe kogels en niet de status van het spel. _O-

[ Voor 7% gewijzigd door Toonen1988 op 28-12-2024 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bamboe
Ik denk dat je bij tarkov moet gaan kijken hoe lang heb ik het gespeeld en plezier er mee gehad.
Iedereen die ik ken heeft er wel genoeg tijd in besteed dat het niet uit maakt welke editie
je had, maar dat de game wel het geld waard was.

Sommige dingen veranderen niet en zullen nooit veranderen, Als ze iets aan het cheaten zouden willen doen
bij tarkov dan hadden ze dat wel veel eerder en veel beter gedaan. Ik verwacht niet dat tarkov nog echt zal veranderen of verbeterd word. Het is wel duidelijk dat de ontwikkelaar het leuker vind om nieuwe dingen uit te proberen dan de om game stabiel te maken om uit de beta te gaan met een final.
Het zelfde zie je bij star citizen, ze verwachten dat de game pas final gaat worden als de ontwikkelaar begraven is en andere het roer overnemen.

Gezien tarkov hoge kosten heeft door de servers die nodig zijn om de game te spelen zullen ze toch
een manier van nieuwe inkomsten moeten vinden om te overleven. Elke andere ontwikkelaar zou allang een final hebben uitgebracht en nu bezig zijn met uitbreidingen of een nieuwe game. Je moet ergens de kosten van betalen en de meeste spelers hebben nu een 4 jaar of oudere licentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Toonen1988 schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 13:26:
[...]

En het begint nogal te vervelen dat ik veel voorkomende bugs terug zie komen. En als je een aantal keer je gear verliest erdoor, is geen probleem. Maar als het continue is, begint het wel flink te irriteren. En daar zit het probleem, dat het gewoon te vaak is en dat is iets wat jij niet begrijpt.
Dat is gewoon onzin. Op een kat na die een keer een stekker eruit liep en een keer een aannemer die langer dan verwacht belde ben ik nog nooit -zomaar- gear kwijtgeraakt door een bug. Wel een keer melding gekregen in raid dat de server shutdownen gingen en je naar de exfil moest anders ging je eruit maar behield je wel al je gear maar niet je loot.

Als je zovaak crashed wellicht een tip om je systeem eens clean te installen en alle overbodige bloat eraf te laten. Zal wellicht heel wat schelen.

[ Voor 32% gewijzigd door Typhone op 28-12-2024 20:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Typhone schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 20:13:
[...]

Dat is gewoon onzin. Op een kat na die een keer een stekker eruit liep en een keer een aannemer die langer dan verwacht belde ben ik nog nooit -zomaar- gear kwijtgeraakt door een bug. Wel een keer melding gekregen in raid dat de server shutdownen gingen en je naar de exfil moest anders ging je eruit maar behield je wel al je gear maar niet je loot.

Als je zovaak crashed wellicht een tip om je systeem eens clean te installen en alle overbodige bloat eraf te laten. Zal wellicht heel wat schelen.
Ten eerste heb ik maar één keer gepraat over blue screen toen oneindig veel SCAV's begonnen te spawnen. Dit probleem heb ik vorig jaar ook al een keer gehad. Vriend van me die bij me was, daalde ook gigantisch in FPS. Daarnaast weet ik 100% zeker dat dit niet aan mijn computer ligt. Waarom? Anders hadden andere mensen er ook geen last van, en daarnaast geef je mijn een tip die ik om de drie maanden uitvoer en dat doe ik al meerdere jaren. Jip, dat klopt, ik installeer mijn computer om ongeveer de drie maanden. De laatste keer was vorige maand. Dus waar jij vandaan hebt gehaald dat ik "zovaal crash" is voor mij een raadsel. We praten meer over desync, het oneindig spawnen van SCAV's, lag problemen, het niet samen kunnen joinen in een team, het vastkomen te zitten van personages, spawnen en dan meteen schade krijgen (ook al meerdere keren gebeurd). Er zijn telkens zoveel terug komende problemen, maar ach ik mag totaal geen kritiek geven omdat het spel nog in alp.... uhh oeps "beta" zit. :+

Kom ook niet aanzetten met die standaard "ligt aan je hardware", "koop betere hardware" antwoorden, want als het daar aanlag, dan kon bijna niemand EFT spelen. :9

Na zoveel jaar EFT te hebben gespeeld en nog altijd dezelfde problemen tegen te komen, begint erg te vervelen. Dat is iets wat jullie schijnbaar niet begrijpen.

Ik vraag me af hoelang jullie eigenlijk al Escape from Tarkov spelen. Ik speel het al sinds 2016 en als ik nu nog vaker met dezelfde bugs te maken heb of telkens terugkomende bugs, dan begint dat echt wel te irriteren. Iets wat jullie schijnbaar totaal niet begrijpen.

Gelukkig had ik vandaag minder problemen, maar een vriend van me had juist weer meer problemen die hij weer niet had toen ik problemen had. Maar ach, het ligt aan mijn computer. :X

[ Voor 18% gewijzigd door Toonen1988 op 28-12-2024 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

2018 maar afwezig geweest voor 2 wipe’s aangezien ik project in Duitsland had. Ik lees iets meer reacties van jou terug. Maar jij post problemen die ik in 9 maanden tijd bij enkele uren per dag geen enkele keer ben tegengekomen. Lijkt me ook dat streamers die ik volg regelmatig zouden crashen (live) wat ook niet gebeurt.

Daarbij zijn de wipe’s iteraties. Er wordt elke keer zoveel nieuwe content gepublished dat bugs omvermijdelijk zijn. Binaural audio is al jaren een probleem (stronghold, 3 story dorms, reserve, labs main etc). Het is niet zo dat een wipe gelijk staat aan bugfixes, die komen er mondjesmaat maar veel meer wordt tijdens de wipe gefixed. Voor de staat waarin het spel verkeert zou je je mindset daar op aan moeten passen en geen Call of Duty moeten verwachten.

Wellicht breng je het wat ongelukkig in jouw posts, maar het klinkt allemaal zeer alsof jouw verwachtingen totaal niet overeenkomen met wat de game is. Sinds wanneer je Tarkov speelt is niet zo belangrijk. Die pre-alpha days hebben niks meer met de game van tegenwoordig te maken. Post je uren stats eens van je account. Met jouw ervaring zal dat toch gauw richting de 7-10k moeten gaan toch?

Dat begrijpen dat dingen vervelend zijn doen we wel maar dat gaat toch niet snel veranderen. Dus learn to live with it brengt je daar een stuk verder. Veel vervelender is dat kort na een wipe er altijd heel snel een klad in komt qua spelers. Ze zouden wel eens mogen onderzoeken waar dat vandaan komt. En PVE meteen uit het spel halen. Tarkov is hardcore en moet dat blijven. Wie dat niet handlen kan of te weinig tijd heeft moet een andere game gaan zoeken. Als ik te weinig tijd heb skip ik de wipe ook en ga niet oneindig zitten huilen online over hoe zielig ik als level 17 ben na 4 maanden in de wipe tegen BP/M61 spelers. Mindset.

[ Voor 21% gewijzigd door Typhone op 29-12-2024 08:19 ]

Pagina: 1 ... 24 25 Laatste