SgtElPotato schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 21:38:
[...]
Daarvoor is de PvE perfect, maar ik zou er geen 200 euro voor over hebben. Grayzone is een beter alternatief als je nog in moet stappen in extraction shooters. Al is die ontwikkelaar ook Oost-Europees volgens mij.
De ontwikkelaar van Gray Zone Warfare is van een Tsjechische ontwikkelaar. Een gedeelte van hun team zou bestaan uit Illusion Softworks die nu 2k Czech a.s. heet. Diverse mensen binnen Madfingers games zouden aan Vietcong, Hidden & Dangerous 2 en Mafia: The City of Lost Heaven hebben gewerkt, wat allemaal games zijn die uit Tsjechië komen.
Kingdom Come: Deliverance, Mafia serie's, Arma serie's, Factorio, Ylands, Vigor, Space Engineers, DayZ, Beat Saber, Fallout 1.5, Euro Truck Simulator 2, Painkiller serie's, Vietcong, Hidden & Dangerous 2, Duke Nukem Manhaten Project, diverse Indiana Jones games en nog een boel andere games zijn allemaal in Tsjechië ontwikkeld.
Tsjechië behoort tot de 10 veiligste landen, weinig criminaliteit en verwesterd. De kans dat er ontwikkelaars zijn die de boel belazeren, zijn vrij weinig tegenover bijv. China, Rusland, India, Singapore etc waar juist veel scammers zitten.
GSC Game World is trouwens ook verhuisd naar Tsjechië wegens de oorlog in Oekraïne. De laatste jaren zijn bepaalde oost Europese landen flink verbeterd tegenover 20 á 30 jaar geleden.
BSG mag een Russiche ontwikkelaar zijn maar hun hoofdkantoor ligt in Verenigde Koninkrijk, en hebben dus aan de Engelse wetten te houden. Vandaar dat Escape From Tarkov ook geen last heeft gehad van sancties. Ik weet niet hoe het precies zit met de belastingen, want die moeten ze natuurlijk afdragen aan de VK. Maar weet even niet of de Russiche overheid wel daadwerlijk aan BSG iets verdiend.
Wargaming van bijv. World of Tanks is ook een Russiche ontwikkelaar, maar zij zijn volledig uit Rusland en Belarus vertrokken en zitten nu in Cyprus. Dat hadden ze al in 2011 gedaan. Eagle Dynamics van DCS: World is ook al vertrokken uit Rusland en zitten nu in Switzerland.
1C Company zit wel nog in Rusland, die hebben sancties gekregen vanuit Polen.
Kortom, veel ontwikkelaars vertrekken uit Rusland. Wat achter blijft zijn de minder succesvolle ontwikkelaars en/of de scam ontwikkelaars.
[
Voor 39% gewijzigd door
Toonen1988 op 04-05-2024 23:22
]