Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:44
MisterEagle schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 11:56:
[...]

Met scav is dat een bekend probleem 1 in de zoveel raids blijft hierop hangen. Snelste is Alt f4 en dan opnieuw inladen waarbij je op back klikt. Die scav game ga je namelijk niet inkomen.
Nee, helaas een bekende bug. Ook het eerst zoeken naar players of een een match zoeken als PMC of samen met iemand een raid starten etc bieden allemaal geen soelaas. Ik heb zelfs al gehad dat ik samen een SCAV wou starten en dat ik in de raid kwam maar dat ik mijn teammaat zag staan terwijl hij vast zat op 'awaiting session start'.

Maar ondertussen weten we dus dat BSG niet heel veel geeft om hun gebruikers helaas. Het draait daar allemaal om cash en cashflow. Dat zien we wel aan de hackers en de gehackte accounts en de doorverkochte gebande accounts. Wie weet lossen ze dit volgende wipe een keer op.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02:47
SgtElPotato schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 12:03:
[...]

Nee, helaas een bekende bug. Ook het eerst zoeken naar players of een een match zoeken als PMC of samen met iemand een raid starten etc bieden allemaal geen soelaas. Ik heb zelfs al gehad dat ik samen een SCAV wou starten en dat ik in de raid kwam maar dat ik mijn teammaat zag staan terwijl hij vast zat op 'awaiting session start'.

Maar ondertussen weten we dus dat BSG niet heel veel geeft om hun gebruikers helaas. Het draait daar allemaal om cash en cashflow. Dat zien we wel aan de hackers en de gehackte accounts en de doorverkochte gebande accounts. Wie weet lossen ze dit volgende wipe een keer op.
Tjah, dat hoopte we 10 wipes geleden ook al. Ik begin gewoon het idee te krijgen dat BSG incompetent is. Desyncs nog altijd niet opgelost, hacker probleem blijft een probleem, voor een hardcore shooter loopt het bagger. Je wilt niet weten hoeveel sets ik in het begin ben verloren door server problemen, desyncs, bugs etc.

En dan willen ze ook nog in de Esports gaan?

Schijnbaar willen ze 1.0 versie dit jaar nog gaan uitbrengen? Waar is de grote open map waarbij alle raids aan elkaar wordt gelijmd? Gaat die überhaupt er nog aankomen?

Deze problemen zitten al jaren in het spel, en als we er over praten, dan begint Nikita geïrriteerd te schreeuwen waarom we geen vragen stellen over een nieuwe ammo soort, waarvan al tich in het spel zitten.

En telkens hoor ik maar weer "beta dit, beta dat". Terwijl het nog geen beta is maar een alpha. Ze misgebruiken zelfs termen.

Ik heb zelfs berichten gezien van data miners en cheat ontwikkelaars dat de coding van EFT amateuristisch en erg slordig is. Het is schijnbaar een zooitje en hadden zoiets nog nooit gezien.

Ik heb gewoon het idee dat ze gewoon niet weten waar ze aan moeten beginnen en hoe ze het moeten oplossen.

Vriend van me stuurde zojuist deze video. Had hij gevonden op TikTok. Dit hoort gewoon niet in het spel.

https://vm.tiktok.com/ZIJnU7pHB/

[ Voor 44% gewijzigd door Toonen1988 op 16-01-2024 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Toonen1988 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 13:42:
[...]

Tjah, dat hoopte we 10 wipes geleden ook al. Ik begin gewoon het idee te krijgen dat BSG incompetent is. Desyncs nog altijd niet opgelost, hacker probleem blijft een probleem, voor een hardcore shooter loopt het bagger. Je wilt niet weten hoeveel sets ik in het begin ben verloren door server problemen, desyncs, bugs etc.

En dan willen ze ook nog in de Esports gaan?

Schijnbaar willen ze 1.0 versie dit jaar nog gaan uitbrengen? Waar is de grote open map waarbij alle raids aan elkaar wordt gelijmd? Gaat die überhaupt er nog aankomen?

Deze problemen zitten al jaren in het spel, en als we er over praten, dan begint Nikita geïrriteerd te schreeuwen waarom we geen vragen stellen over een nieuwe ammo soort, waarvan al tich in het spel zitten.

En telkens hoor ik maar weer "beta dit, beta dat". Terwijl het nog geen beta is maar een alpha. Ze misgebruiken zelfs termen.

Ik heb zelfs berichten gezien van data miners en cheat ontwikkelaars dat de coding van EFT amateuristisch en erg slordig is. Het is schijnbaar een zooitje en hadden zoiets nog nooit gezien.

Ik heb gewoon het idee dat ze gewoon niet weten waar ze aan moeten beginnen en hoe ze het moeten oplossen.

Vriend van me stuurde zojuist deze video. Had hij gevonden op TikTok. Dit hoort gewoon niet in het spel.

https://vm.tiktok.com/ZIJnU7pHB/
Ja het is gewoon een feit dat ze de speler onderaan zetten. Zolang ze zelf maar geld binnen harken (op welke manier dan ook) dan maakt het hun verder niks uit. Net zoals dat client-side laden van de loot map, waarom.

De spawns vind ik zelf niet storend, je weet ze ondertussen wel, net zoals op Reserve bijvoorbeeld bij Hole in the Wall. Je weet dat je daar gewoon moet opletten of als je boven spawnt, dan weet je dat je moet op letten van de tunnels of van HitW.

Ik baal er gewoon super erg van. Begin van de wipe was ik erg enthousiast door alles, maar dat is helaas snel weg gegaan. Als zelfs de irritaties van de 'pro'spelers hoog oplopen (zie Pestily) dan is er inderdaad iets niet goed.

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toonen1988
SgtElPotato schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 14:13:
[...]

Ja het is gewoon een feit dat ze de speler onderaan zetten. Zolang ze zelf maar geld binnen harken (op welke manier dan ook) dan maakt het hun verder niks uit. Net zoals dat client-side laden van de loot map, waarom.

De spawns vind ik zelf niet storend, je weet ze ondertussen wel, net zoals op Reserve bijvoorbeeld bij Hole in the Wall. Je weet dat je daar gewoon moet opletten of als je boven spawnt, dan weet je dat je moet op letten van de tunnels of van HitW.

Ik baal er gewoon super erg van. Begin van de wipe was ik erg enthousiast door alles, maar dat is helaas snel weg gegaan. Als zelfs de irritaties van de 'pro'spelers hoog oplopen (zie Pestily) dan is er inderdaad iets niet goed.
Klopt, dat is elke keer. De eerste twee a drie weken van de wipe zijn de beste. Daarna gaat het hard bergafwaarts. Misschien moeten we blij zijn dat personen zoals Pestily nu kritiek leveren, dan gaat BSG misschien nog harder optreden.

Ik haat dat BSG alleen naar streamers zoals Pestily luisteren en niet naar hun core playerbase. Aangezien we daar niks aan kunnen veranderen, heb ik dat al naast me neergelegd. Nu hoop ik dat personen zoals Pestily flink wat kritiek gaan leveren, zodat BSG in een hoek wordt geduwd om nog meer tijd en energie te steken om deze problemen op te lossen.

Gisteravond had ik sinds zaterdag weer eens wat plezier in EFT. Gelukkig weer wat missie's kunnen afmaken en weinig rare dingen tegengekomen. Ben ondertussen wel bijna 10% survival rate verloren sinds zaterdag. Voor zaterdag zat ik tussen de 60 a 70% survival rate, sinds zaterdag ben ik gedropt naar 55%, door de vele one taps uit het niets, zonder geluid, visual of wat dan ook. Je valt gewoon dood neer. Daarnaast ook aantal keer mee gemaakt dat er geen loot te vinden was, ook dat er geen enkel SCAV was gespawned.

Gelukkig had ik gisteravond toch weer even wat plezier in EFT.

Ik controleer nu ook regelmatig de console. Wanneer iemand namelijk de "vacuum" hack gebruikt, verschijnt er een "[ERROR] : Infinity or NaN floating point numbers appear when calculating the transform or matric for a collider. Scene hierachy path "Observed_player(payername)/Player/Root_Joint/Base HumanPelvis/Base HumanSpine/ Human Spinebas2.... etc" in de console.

Zo ziet dat uit. Wanneer je dit ziet, dan weet je meteen dat een hacker de hele raid leeg aan het zuigen is met ook hun naam erbij.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eppsozSiER9wVYVnrmKHSh5k0kM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aCqHPDibnJldYtEXIDTOED7I.webp?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door Toonen1988 op 17-01-2024 09:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:30

scorpie

Supra Addict

Alle issues te buiten kan ik gewoon heel kort zijn; ik vind Escape from Tarkov een topgame. Voor mij als casual player biedt het alles wat ik vet vind. RPG elementen, FPS elementen, spanning in het spel waardoor een raid overleven echt voldoening geeft, random loot, random lootspawns.

Heeft het de beste graphics? Nee, maar ik ben opgegroeid met een 8-bit NES, dus ik vind het wel best zo. (Er schijnt ook dit jaar nog een graphical overhaul aan te komen, maarja we moeten het nog maar zien natuurlijk)
Heeft het de beste netcode? Nee, er zijn desync issues en cheaters, enz enz. maar ik laat me mijn plezier met de game er niet door beïnvloeden.
Is de Kappa container nog haalbaar als casual gamer met een fulltime baan en daarbuiten nog een sociaal leven? Nee, ik heb 1x Kappa gehaald, 5 wipes geleden ofzo, en het is wel prima zo. Misschien dat ik die ooit nog ga behalen wanneer er een non-wipe instantie van Tarkov komt, we'll see.

Ik kan niet wachten tot de 'echte' game uitkomt, want alle tasks zoals we die nu kennen zijn eigenlijk alleen maar sidequests voor de main game.

Game on! :9

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08:27
scorpie schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 13:51:
Alle issues te buiten kan ik gewoon heel kort zijn; ik vind Escape from Tarkov een topgame. Voor mij als casual player biedt het alles wat ik vet vind. RPG elementen, FPS elementen, spanning in het spel waardoor een raid overleven echt voldoening geeft, random loot, random lootspawns.

Game on! :9
Dit is voor mij de samenvatting die mi jook elke keer doet terugkomen. Geen enkele game heeft zoveel aantrekkingskracht als EFT voor mij.

Ik hoop alleen dat ze het vacuum cheat probleem krijgen opgelost, want van alle cheats is dat toch een die me echt hard stoort. Alle cheats storen me, maar laten we eerlijk zijn, in elke online FPS zitten ze tegenwoordig en deze tast een van de fundamentele unique sellings points van Tarkov extreem hard aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:30

scorpie

Supra Addict

Dat klopt, maar als de usernames van die cheaters letterlijk in je console verschijnen, zullen ze dat ook wel gauw gepatched hebben lijkt me (want het is letterlijk gedetecteerd door de engine). Er is nu volgens mij nog eentje die de kop opsteekt en dat is dat je iemands user profile niet meer kan bekijken. Nouja, als dat niet meer gaat, dan weet je dus ook al genoeg lijkt me?

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Persoonlijk heeft voor mij alle problemen en ook hackers juist wel een negatieve effect. Puur door het feit dat elke keer dat je dood gaat, een groot effect heeft op je economie. Wanneer ik dood ga in een eerlijk en legitiem gevecht, heb ik er geen problemen mee. Maar om dood te gaan door hackers, dat heeft toch echt wel een effect op mij. Zeker omdat je telkens je set kwijt raak en ik ben juist een persoon die geen "gear fear" heeft, want als je iets niet gebruikt, is het net zo goed verloren gegaan. Maar om steeds sets te verliezen aan mensen die totaal geen moeite doen en het maar voor andere verzieken, nee dank u!

Natuurlijk kan iedereen zeggen "dan moet je maar wat anders spelen" maar ik heb eenmaal EFT gekocht en ik vind de game mechanics goed en er is geen ander spel dat EFT kan evenaren. Het is gewoon kort door de bocht als iemand dit zou zeggen.

Ik heb eenmaal de EOD versie gekocht en ik verwacht gewoon dat deze problemen worden opgelost. Ongeacht of ik nu plezier heb aan het spel of niet.

Je kunt een spel inderdaad niet 100% hackers vrij hebben, maar je kunt het wel tot een minimale brengen. Op dit moment loopt het juist de spuitgaten uit, en het heeft zeker een effect op mij en hoe ik tegenover EFT sta. Ik ben één van de core players en speel EFT al sinds de eerste alpha ooit, toen het nog alleen factory bevatte, zonder multi-player. Ik zat tevens in de eerste wave ooit.

Het is gewoon jammer hoe EFT de laatste jaren is veranderd en ik vind dit gewoon jammer. Ik hoop ook dat ze al deze problemen oplossen. Helaas na jaren spelen, zie ik het toch niet erg positief in voor BSG. Soms heb ik het gevoel dat BSG incompetent en/of gewoon niet genoeg kennis hebben om problemen zoals servers, desync of zelfs een goed systeem tegen hackers op orde te krijgen.

[ Voor 9% gewijzigd door Toonen1988 op 17-01-2024 14:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robinblitz
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 11-07 17:05
Toonen1988 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 14:47:
Persoonlijk heeft voor mij alle problemen en ook hackers juist wel een negatieve effect. Puur door het feit dat elke keer dat je dood gaat, een groot effect heeft op je economie. Wanneer ik dood ga in een eerlijk en legitiem gevecht, heb ik er geen problemen mee. Maar om dood te gaan door hackers, dat heeft toch echt wel een effect op mij. Zeker omdat je telkens je set kwijt raak en ik ben juist een persoon die geen "gear fear" heeft, want als je iets niet gebruikt, is het net zo goed verloren gegaan. Maar om steeds sets te verliezen aan mensen die totaal geen moeite doen en het maar voor andere verzieken, nee dank u!

Natuurlijk kan iedereen zeggen "dan moet je maar wat anders spelen" maar ik heb eenmaal EFT gekocht en ik vind de game mechanics goed en er is geen ander spel dat EFT kan evenaren. Het is gewoon kort door de bocht als iemand dit zou zeggen.

Ik heb eenmaal de EOD versie gekocht en ik verwacht gewoon dat deze problemen worden opgelost. Ongeacht of ik nu plezier heb aan het spel of niet.

Je kunt een spel inderdaad niet 100% hackers vrij hebben, maar je kunt het wel tot een minimale brengen. Op dit moment loopt het juist de spuitgaten uit, en het heeft zeker een effect op mij en hoe ik tegenover EFT sta. Ik ben één van de core players en speel EFT al sinds de eerste alpha ooit, toen het nog alleen factory bevatte, zonder multi-player. Ik zat tevens in de eerste wave ooit.

Het is gewoon jammer hoe EFT de laatste jaren is veranderd en ik vind dit gewoon jammer. Ik hoop ook dat ze al deze problemen oplossen. Helaas na jaren spelen, zie ik het toch niet erg positief in voor BSG.
Naar mijn gevoel is het ook echt in een stroomversnelling gekomen m.b.t. cheaten door de eerste Twitch Drops/Twitch oriented 'e-sports' evenementen van BSG. Kan aan mij liggen hoor maar naar mijn gevoel is het sinds dien echt een stuk erger geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toonen1988
Robinblitz schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 14:51:
[...]

Naar mijn gevoel is het ook echt in een stroomversnelling gekomen m.b.t. cheaten door de eerste Twitch Drops/Twitch oriented 'e-sports' evenementen van BSG. Kan aan mij liggen hoor maar naar mijn gevoel is het sinds dien echt een stuk erger geworden.
Klopt, dit is sinds update 0.8 begonnen toen Interchange opkwam. Vanaf toen werd EFT populair op Twitch en onder de streamers en begon EFT aan te slaan bij de main stream gamers. Vanaf toen is het bergafwaarts gegaan.

Niet alleen met desyncs, hackers en andere problemen maar ook juist de game mechanics. Helaas is het spel veel meer "arcade" dan jaren geleden. Mededankzij door de streamers, die "fast paced" gameplay willen hebben, want anders is het saai voor hun kijkers. Ook is de armor zodanig veranderd de laatste jaren, dat het vaker ook Escape From Tankers of Escape From Tanks wordt genoemd. Ik kan me niet heugen dat ik vroeger de EFT dance deed, wat nu regelmatig voorkomt. De EFT dance is een meme die is ontstaan door mensen die tientallen kogels tanken en tegelijkertijd zigzaggen en strafen terwijl ze aan het vechten zijn.

Er was zelfs een streamer die het belachelijk vond, dat je niet met een tas vol weapons kunt rondrennen. Dat het je snelheid en stamina limiteert. BSG had werkelijk eraan gedacht om het gewicht limieten te verhogen of te verwijderen. Dit is uiteindelijk gebackfired door de community zelf.

De argument wat de streamer gaf was "onrealistich". Nee, rond rennen met 60 kilo op je rug en vervolgens van een brug afspringen met een 360 quickscope is realistich? |:( Dat is alweer een tijdje geleden.

En natuurlijk ook de groei van hackers en valsspelers.

Helaas heeft dit toch wel degelijk effect op mij en hoe ik tegenover EFT en BSG sta.

[ Voor 23% gewijzigd door Toonen1988 op 17-01-2024 15:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robinblitz
Ik was er inderdaad ook vroeg bij met EFT en heb hetzelfde meegemaakt. Nu ben ik iemand die de game sowieso nog slow-paced speel maar je hebt er inderdaad mensen bij die het gewoon spelen als CoD en om hoeken heen springen pre-fired. Iedereen werd ook boos toen inertia kwam (1st iteration was ook ruk) maar hoe het nu is vind ik het een prima balans. En nu ook nog met de huidige recoil vind ik het heerlijk spelen.

De weight limit/debuffs vind ik juist nice. Geeft je de kans om meer insurance terug te krijgen en je moet daadwerkelijk nadenken over wat je nou meeneemt en achterlaat. Goede toevoeging voor mij. Ik speel zelf ook Airsoft en kan je vertellen, het is al moeilijk zat ergens overheen te klimmen met alle gear die je bij je hebt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Robinblitz schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 15:04:
Ik was er inderdaad ook vroeg bij met EFT en heb hetzelfde meegemaakt. Nu ben ik iemand die de game sowieso nog slow-paced speel maar je hebt er inderdaad mensen bij die het gewoon spelen als CoD en om hoeken heen springen pre-fired. Iedereen werd ook boos toen inertia kwam (1st iteration was ook ruk) maar hoe het nu is vind ik het een prima balans. En nu ook nog met de huidige recoil vind ik het heerlijk spelen.

De weight limit/debuffs vind ik juist nice. Geeft je de kans om meer insurance terug te krijgen en je moet daadwerkelijk nadenken over wat je nou meeneemt en achterlaat. Goede toevoeging voor mij. Ik speel zelf ook Airsoft en kan je vertellen, het is al moeilijk zat ergens overheen te klimmen met alle gear die je bij je hebt :D
Precies, zo denk ik er ook over. Dit is zelfs hoe EFT tot de dag vandaag wordt geadverteerd. Intertia is zelfs een van de beste toevoegingen ooit in EFT. Ze mogen nog wat meer doen aan het bunnyhopping en strafing om eerlijk te zijn.

Dat is ook één van de leukste mechanics in SCUM.

[ Voor 13% gewijzigd door Toonen1988 op 17-01-2024 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
Het bunnyhoppen/strafen probleem is ook nog steeds te herleiden naar het oorspronkelijke probleem... Desync... Er is nog steeds flinke peeker's advantage en nu met shoulder swapping voor left en right hand peek.

We zitten gelukkig niet meer in de desync dagen waar deuren voor de een open waren en de ander niet (waardoor mensen door een (voor jou) dichte deur glitchten), of de dagen dat grenades aan je hand bleven plakken maar we zijn er absoluut nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Robinblitz schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 15:26:
Het bunnyhoppen/strafen probleem is ook nog steeds te herleiden naar het oorspronkelijke probleem... Desync... Er is nog steeds flinke peeker's advantage en nu met shoulder swapping voor left en right hand peek.

We zitten gelukkig niet meer in de desync dagen waar deuren voor de een open waren en de ander niet (waardoor mensen door een (voor jou) dichte deur glitchten), of de dagen dat grenades aan je hand bleven plakken maar we zijn er absoluut nog niet.
Dat handgranaten aan je had bleven vastplakken heb ik zelf persoonlijk nog nooit meegemaakt. Dat één deur open was maar niet voor de ander, dat was inderdaad een bekend probleem van vroeger. Dat hebben ze gelukkig opgelost, maar dat duurde ook vrij lang toen ter tijd.

Andere desync zit er wel nog in, waaronder ook peak advantage. Dat niet alleen, van de week waren we in een trio team en één van de drie wordt geraakt door een kogel. We zien en horen hoe hij wordt geraakt, maar de persoon die zelf geraakt wordt heeft niks gehoord en had ook totaal geen damage gekregen.

Ook allerlei andere dingen zijn uit sync. Maar om eerlijk te zijn, dat hebben we ook in andere games waaronder Hunt: Showdown. We waren een derde persoon aan het spectaten en we zagen hem niet schieten op een persoon. Hij wordt vervolgens gedood en we zeiden meteen waarom hij niet schoot op de vijand. Vervolgens kregen we een antwoord dat hij wel schoot. Hij liet via Nvidia replay zien dat hij wel degelijk schoot, maar voor ons schoot hij dus totaal niet.

Dit komt ook best vaak voor in EFT, er was zelfs een video van twee streamers die op elkaar schoten. Bij het beeld van de verliezer schoten beide streamers terwijl in het beeld van de winnaar, alleen de winnaar schoot. En dit zit helaas nog altijd in het spel, dit hebben ze sinds de eerste build nog altijd niet opgelost.

Ook geluiden zijn vaker niet in sync, zo hoor ik in de verte een explosie terwijl mijn teammate het niet hoort. Dit is ook soms wanneer iemand op ons schiet. De ene keer hoort hij het en de ander keer hoor ik het alleen.

Helaas worden er "guides" vrijgegeven om de desync zoveel mogelijk uit te buiten voor je eigen profijt.

Rainbow Six Siege heeft hier ook veel last van. In mijn beeld zie ik iemand peaken om een hoek en binnen miliseconde wordt ik meteen gedood. Wanneer ik de death cam terug kijk, zie je dat die persoon al zeker 2 seconden aan het aimen was..... 8)7

Veel shooters hebben hier last van, helaas komt het meeste nog voor in EFT. Dit is ook één van de reden waarom ik vaker de neiging hebt om met multi-players shooters te stoppen. Niet alleen met de gignatische groei van hackers, maar ook de desyncs en netcoding.

[ Voor 25% gewijzigd door Toonen1988 op 17-01-2024 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.marijnissen
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-07 14:36

r.marijnissen

sapphire512mb

Even voor de duidelijkheid.

Alle PMC zijn je vijand mits je afspreekt met vrienden ofzo.

Als scav dan is iedereen vijand behalve dat Ai scav schiet jouw pas als je hun eerst schiet.

Hoe herken ik een mede speler scav? Links rechts hangen is toch teken dat ie niet wil vechten of hoe zit dat tegenwoordig?

Verder:
Als scav kun je wel loot uit raid halen voor je pmc personage maar krijg je geen ervaring ofzo?
Want anders kun je in het begin beter alleen Scav sessies doen.

[ Voor 21% gewijzigd door r.marijnissen op 17-01-2024 22:12 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Toonen1988
r.marijnissen schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 22:09:
Even voor de duidelijkheid.

Alle PMC zijn je vijand mits je afspreekt met vrienden ofzo.

Als scav dan is iedereen vijand behalve dat Ai scav schiet jouw pas als je hun eerst schiet.

Hoe herken ik een mede speler scav? Links rechts hangen is toch teken dat ie niet wil vechten of hoe zit dat tegenwoordig?

Verder:
Als scav kun je wel loot uit raid halen voor je pmc personage maar krijg je geen ervaring ofzo?
Want anders kun je in het begin beter alleen Scav sessies doen.
Niet iedereen is vijand als je PMC speelt. Als je namelijk USEC speelt, zijn de rogue's (dat zijn AI USEC's) neutraal op lighthouse, tenzij je hun basis inloopt of hun aanvalt, dan vallen ze jou aan. Voor de rest is iedereen inderdaad een vijand.

Een Rogue ziet er zo uit. Let wel even op, in labs zijn ze wel automatisch jou vijand. Op lighthouse map alleen wanneer je ze aanvalt, of wanneer je hun basis inloopt als USEC. Heb je BEAR gekozen, dan zijn ze altijd vijandelijk. Maar als beginnende speler zou ik geen gevecht met ze aangaan. Het zijn verdomd sterke AI's.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XEodO9smXk8irieMeJ2J5TLQye0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/UQ8KfaHgCGSd9n5IHboMpHiy.webp?f=user_large

Als SCAV's zijn alle SCAV's zowel spelers als AI neutraal. Pas wel even op met SCAV bosses en hun guards, die vallen wel SCAV spelers aan. Ook de cultist vallen SCAV spelers aan. Dit is een speciale factie die alleen op nacht mappen spawnen. Die schuilen in struikjes en houden ervan om spelers van achter aan te vallen met een mes.

Op het moment dat je inderdaad een andere SCAV killed, zowel AI als speler, dan zijn alle SCAV's automatisch een vijand. Wanneer jij een SCAV speler killed die vijandelijk is, dan blijven AI SCAV's wel nog neutraal. Wanneer je een andere SCAV killed, zowel AI als een speler, krijg je min reputatie bij Fence. Wanneer je een hogere reputatie bij Fence hebt, spawn je ook met betere gear. Veel spelers proberen daarom SCAV kills te vermijden als SCAV zijnde. Wanneer je een reputatie van 6 behaald bij Fence, dan krijg je Fence op royal. Je krijgt dan niet alleen discounts, je krijgt ook de optie om gear te kopen die mensen niet hebben verzekerd en zijn verloren en niemand op heeft gepakt.

Veel SCAV kills zijn per ongeluk. Ik heb ook al diverse SCAV's gekilled per ongeluk, zowel spelers als AI. Soms komen ze ook in een cross-fire terecht. Dat soort dingen gebeuren. Een SCAV die ik heb gekilled, was voor express. Die was mij aan het bedreigen met een shotgun, ik had maar een simpele TOZ maar hij wist niet dat ik goede slugs erin had zitten. Hij zei iets in het Oost europees, ik zei "English please" en toen richte hij zijn shotgun op mij en zei "Drop bag and rig NOW!" Dus ik dropte mijn backpack op de grond. Hij begon door mijn backpack te snuffelen en op dat moment schoot ik een slug in zijn borst en instant kill. Uiteindelijk had ik ongeveer 500k roubles uit die raid gehaald. :X

Een speler SCAV heeft geen armband. Let op, ook niet elke PMC draagt een armband! Wanneer je meer ervaring krijgt in het spel, zal je uiteindelijk verschil zien tussen een speler SCAV en een AI SCAV. Door de manier in hoe ze reageren en lopen. Je kunt ook twee maal op Y drukken, dan opent zich een voice command menu. Wanneer je op het gebaar (kom hier) klikt (handgebaar met pijltje richting jou), en je krijgt meteen een duim omlaag of omhoog, dan weet je dat het een AI SCAV is. Als hij het duimpje omhoog doet, dan loopt die SCAV ook achter je aan.

Je kunt ook de wiggle gebruiken, dat is naar links en naar rechts leunen en blijven spammen (Q en E). De wiggle is een gebaar van "ik ben vriendelijk." Ik ben nog niemand tegengekomen die mij aan heeft gevallen na een wiggle. Sterker nog, ik ruil vaker met andere SCAV's spelers loot.

Je leveled je SCAV apart van je PMC. Het level en EXP is voor SCAV en PMC apart. Alleen de loot kan je op het einde van een raid overdragen naar je PMC, of gewoon op "sell" drukken, en wordt alles doorverkocht aan Fence. Let wel op, Fence koopt alles voor een lagere prijs. Andere traders geven meer voor bepaalde items. Vanaf level 15 unlock je de Flea market. Daar kan je ook vaker voor hogere prijzen verkopen, maar dat werkt alleen met "find in raid" items. Dat zijn items die in raid zijn gespawnd en niet door een PMC speler is meegenomen. Dit herken je aan het witte vinkje bij het plaatje van het item.

Voor zover ik het begrijp, willen ze straks een reputatie systeem gaan inbouwen voor verschillende facties en verschillende SCAV's. Interchange is bijv. grondgebied van Ragman. Wanneer je een goede reputatie met Ragman hebt, kan het best zijn dat SCAV's in interchange neutral of zelfs vriendelijk zijn. Maar in hoe verre dit systeem gaat werken en hoe ze het gaan implementeren, geen idee.

Nog een leuk feitje, bestudeer het gedrag van een AI SCAV. Ze zien vaker een vijand sneller dat jij ze ziet. Ze beginnen dan rond te rennen, bepaalde zinnetjes in het Russich te schreeuwen en door hun gedrag zal je ook vaker zien waar ze die vijand hebben gespot.

Ik gebruik dan ook vaker AI SCAV's als een alarm systeem. Hou ook track op andere SCAV spelers. Wanneer een andere SCAV speler je langsloopt, loopt een gebouw binnen en er breekt een gevecht uit, dan weet je dat er PMC's in dat gebouw zitten. Of wanneer een SCAV speler jou passeert en loopt het tegenovergestelde waar jij naar toe loopt, en er breekt een gevecht achter jou uit, dan weet je dat er PMC's van achter komen.

Bestudeer ook alle mappen erg goed en weet alle locaties waar SCAV's kunnen spawnen. AI SCAV's hebben vaker ook mijn leven gered. Twee dagen geleden nog een team van 3 PMC's uitgeschakeld, door middel van AI SCAV's. Die gebruikte ik als kanonnen voer, en door hun gedrag wist ik precies waar die PMC's zaten.

[ Voor 47% gewijzigd door Toonen1988 op 18-01-2024 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordi0344
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 11-07 15:30
UnderAVoidSky schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 14:28:
[...]

Dit is voor mij de samenvatting die mi jook elke keer doet terugkomen. Geen enkele game heeft zoveel aantrekkingskracht als EFT voor mij.

Ik hoop alleen dat ze het vacuum cheat probleem krijgen opgelost, want van alle cheats is dat toch een die me echt hard stoort. Alle cheats storen me, maar laten we eerlijk zijn, in elke online FPS zitten ze tegenwoordig en deze tast een van de fundamentele unique sellings points van Tarkov extreem hard aan.
Meerdere mensen die gister in de avond zeiden dat ze de 'vacuum' cheat hebben gefixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordi0344
Toonen1988 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 14:55:
[...]

Klopt, dit is sinds update 0.8 begonnen toen Interchange opkwam. Vanaf toen werd EFT populair op Twitch en onder de streamers en begon EFT aan te slaan bij de main stream gamers. Vanaf toen is het bergafwaarts gegaan.

Niet alleen met desyncs, hackers en andere problemen maar ook juist de game mechanics. Helaas is het spel veel meer "arcade" dan jaren geleden. Mededankzij door de streamers, die "fast paced" gameplay willen hebben, want anders is het saai voor hun kijkers. Ook is de armor zodanig veranderd de laatste jaren, dat het vaker ook Escape From Tankers of Escape From Tanks wordt genoemd. Ik kan me niet heugen dat ik vroeger de EFT dance deed, wat nu regelmatig voorkomt. De EFT dance is een meme die is ontstaan door mensen die tientallen kogels tanken en tegelijkertijd zigzaggen en strafen terwijl ze aan het vechten zijn.

Er was zelfs een streamer die het belachelijk vond, dat je niet met een tas vol weapons kunt rondrennen. Dat het je snelheid en stamina limiteert. BSG had werkelijk eraan gedacht om het gewicht limieten te verhogen of te verwijderen. Dit is uiteindelijk gebackfired door de community zelf.

De argument wat de streamer gaf was "onrealistich". Nee, rond rennen met 60 kilo op je rug en vervolgens van een brug afspringen met een 360 quickscope is realistich? |:( Dat is alweer een tijdje geleden.

En natuurlijk ook de groei van hackers en valsspelers.

Helaas heeft dit toch wel degelijk effect op mij en hoe ik tegenover EFT en BSG sta.
Die 'EFT dance' is sinds deze wipe niet meer aanwezig. Door de nieuwe hitbox en armor system al vaak genoeg door 1 of 2 matige kogels gekilled in chest. Armpit ook een leuke hibox :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Jordi0344 schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 12:38:
[...]

Meerdere mensen die gister in de avond zeiden dat ze de 'vacuum' cheat hebben gefixt.
Ik heb sinds zondag geen enkele raid meer gehad waar ik geen enkel loot kon vinden. Afgelopen zaterdag en zondag had ik meerdere raids waar ik geen enkel loot kon vinden. Sinds maandag ben ik het niet meer tegengekomen. Sterker nog, sinds twee dagen hebben we weer plezier in EFT en voelt alles weer wat meer legit aan. Ook geen one taps meer gehad, of dat ik was gekilled binnen 5 seconde op spawn. Misschien heeft BSG weer een flinke banwave uitgevoerd, want afgelopen weekend was het echt een hell!

Het zou best goed kunnen zijn dat BSG deze week flink heeft opgetreden. Tot op hede heb ik deze week nog geen enkel bericht gekregen van BSG dat ze iemand hebben gebannen op basis van mijn feedback. Want sommige van mijn reports waren 100% cheaters.

De eerste week van de wipe heb ik wel berichten gekregen dat meerdere spelers waren gebannen op basis van mijn feedback.

[ Voor 22% gewijzigd door Toonen1988 op 18-01-2024 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Jordi0344 schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 12:41:
[...]

Die 'EFT dance' is sinds deze wipe niet meer aanwezig. Door de nieuwe hitbox en armor system al vaak genoeg door 1 of 2 matige kogels gekilled in chest. Armpit ook een leuke hibox :)
Ik heb het wel een enkele keer meegemaakt, maar het is nu inderdaad minder aanwezig. Het armor gedeelte gaat nu wel weer gelukkig de betere kant op, maar hebben nog een lange weg te gaan.

Let wel even op, de BNTI Zhuk body armor (de blauwe press armor) is bugged.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
Armpit meta. *O*

Ik gebruik zelf ook nog matige ammo, werkt kei goed. Ben enorme fan van de armor changes. Was ik altijd al voorstander van. Gewoon kogels met hoge flesh damage en fragmentation chance en je wint veel fights als je goed raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Robinblitz schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 12:47:
Armpit meta. *O*

Ik gebruik zelf ook nog matige ammo, werkt kei goed. Ben enorme fan van de armor changes. Was ik altijd al voorstander van. Gewoon kogels met hoge flesh damage en fragmentation chance en je wint veel fights als je goed raakt.
Is fragmentation chance niet al jaren bugged als een round niet een minimum pen heeft (wat flesh damage rounds meestal niet hebben).

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Robinblitz schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 12:47:
Armpit meta. *O*

Ik gebruik hoofdzakelijk kogels die gebalanceerd zijn. Zoals 5.45x39 en 7.62x39 PS en PP ammo. 5.56x39 M855, M855A1 en MK 318. 7.62x51 BCP FMJ en M80.

Meeste spelers gaan neer na ongeveer 3 a 4 taps, tenzij het een headshot is, dan zijn ze instant neer. SCAV's willen hier en daar nog wel wat kogels tanken.

Het tankiness is nu veel minder, heel af en toe zie ik nog iemand heel wat kogels tanken. Maar dat ik hou maar op desync of connectie problemen.

[ Voor 9% gewijzigd door Toonen1988 op 18-01-2024 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordi0344
[quote]Toonen1988 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 23:06:
[...]

Een Rogue ziet er zo uit. Let wel even op, in labs zijn ze wel automatisch jou vijand. Op lighthouse map alleen wanneer je ze aanvalt, of wanneer je hun basis inloopt als USEC. Heb je BEAR gekozen, dan zijn ze altijd vijandelijk. Maar als beginnende speler zou ik geen gevecht met ze aangaan. Het zijn verdomd sterke AI's.
[Afbeelding]

Op Labs zitten raiders, geen Rogue's ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toonen1988
Jordi0344 schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 13:43:
[...]

[Afbeelding]

Oh ja, dat klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
Jordi0344 schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 13:43:
[...]

[Afbeelding]

Reserve ook. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.marijnissen

r.marijnissen

sapphire512mb

Raiders doen niks mits je binnenloopt?

Vind het een leuke game.
Wel moeilijk. Moeilijkste game denk ik die ik gespeelt heb.
Zeker omdat ik maar af en toe tijd heb.

Ik houd wel van die rust maar toch veel spanning.
Bf5 is b.v non stop oorlog hell is te druk voor mij.

Dit is dan veel minder schieten meer zoeken etc.
Maar ook veeel spannender.

Vind het wel lastig wat je nu nodig hebt en wat te verkopen.
Ook wanneer heb je b.v painkiller nodig.
Of blijf je anders wazig beeld hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toonen1988
r.marijnissen schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 00:58:
[...]

Vind het een leuke game.
Wel moeilijk. Moeilijkste game denk ik die ik gespeelt heb.
Zeker omdat ik maar af en toe tijd heb.

Ik houd wel van die rust maar toch veel spanning.
Bf5 is b.v non stop oorlog hell is te druk voor mij.

Dit is dan veel minder schieten meer zoeken etc.
Maar ook veeel spannender.

Vind het wel lastig wat je nu nodig hebt en wat te verkopen.
Ook wanneer heb je b.v painkiller nodig.
Of blijf je anders wazig beeld hebben?
Een painkiller heb je inderdaad nodig wanneer je pijn hebt, anders blijft het beeld wazig gedurend de tijd dat je personage pijn heeft.

Maar er zijn nog twee andere functies van een painkiller, die misschien nog wel belangrijker zijn.

Wanneer je flink bent geraakt, dan maak je personage flink wat geluiden zoals kreunen en hoesten. Andere horen dit namelijk ook en geeft een indicatie waar je op dat moment zit, en dat je op het randje staat om dood te gaan. Wanneer je een painkiller neemt, blijft je personage stil.

Wanneer je een fracture of een blacked leg hebt, dan loopt je personage erg langzaam tenzij je een splint (fracture) of een surgery kit (black limb) hebt gebruikt. Maar dit is niet altijd mogelijk en kan lang duren. Wanneer je een painkiller gebruikt, kan je gewoon op een normale snelheid blijven lopen wanneer je een fracture of een black leg hebt. Ga je rennen, dan krijg je damage, pas daar dus mee op.

Veel mensen waaronder ik, nemen vaker een painkiller voor een gevecht, ookal zijn we niet gewond. Waarom? Als we in de benen worden geraakt, blijven we wel een normale loop snelheid houden als je een fracture of black leg hebt. Heb je geen painkiller genomen en je wordt in je been geraakt, ben je meteen een stuk langzamer waardoor je een makkelijker doelwit bent. Je komt dan ook niet meer makkelijk uit een gevecht.

Wat heb je nog meer nodig? Naast een painkiller, splints en surgery kit. Je hebt ook nodig om light en heavy bleedings te stoppen en uiteraard ook medkits om HP terug te halen.

Sommige medkits kunnen ook light en/of heavy bleedings stoppen. Als je rechter muisknop drukt op een medkit en op inspect drukt, zie je precies wat de medkit doet. Let wel op, wanneer je een heavy bleeding stopt met een medkit, gaat er wel vies veel HP van de medkit af.

De Grizzly medical kit is de uitgebreidste medkit in het spel. Het heeft 1700hp punten en je kunt light, heavy en fractures ermee stoppen. Maar de medkit gebruikt wel 2x2 slots. Als je dus een kleinere container hebt, is dat natuurlijk onhandig. Een standaard surgery kit, een Grizzly zijn al 2x3 slots en dan moet je nog painkillers meenemen.

Ik neem meestal een ifak in mijn pockets mee, die ook dan ook op mijn hotbar zet, samen met painkillers en om heavy bleedings te stoppen. Light bleedings stop ik met mijn ifak. Dan heb ik nog een reserve ifak in mijn container met nog een afak. Een afak is een uitgebreidere versie van een ifak maar ook duurder. Dan heb ik nog een surgery kit in mijn container samen met een Aluminum splint. Hiermee kan ik 5 fractures mee behandelen. Dat is alles wat ik meeneem.

Nog een andere tip voor iedereen die dit nog niet weten. Wanneer je gewond uit een raid komt, of wanneer je gedood bent, dan kan je je op het einde bij therapist weer volledig vol healen voor een klein bedrag. Doe dit niet!

Druk gewoon verder zonder te healen en gebruik/koop dan goedkope medkits om je dan te healen. Waarom? Wanneer je laat healen door therapist op het einde van de raid, dan krijg je geen skillpunten. Wanneer je gewoon door drukt en je medkits gebruikt, krijg je skillpunten, en dat werkt ook gewoon in het menu Ja, het kost meer roubles maar op die manier farm je meer healing skill points, wat uit eindelijk meerdere voordelen geeft.

Dit is wat ik standaard bij mij heb. In mijn injector case heb ik ook injectors zitten, die ik alleen in noodgevallen gebruik. Wanneer ik tijd gebrek heb en te zwaar ben (meer strenght) of een boost te krijgen in combat. In de document case heb ik geld (car extractions) en keys zitten. Ook wanneer ik geld of keys vind in raid, gooi ik het in de document case. Ook cards, bitcoins en GP coins kunnen in de doc case. Soms vergeet ik dat ding leeg te maken en dan neem ik telkens miljoenen roubles mee. Van de week nog twee bitcoins vergeten die ik erin had geduwd. :X Maargoed, er kan toch niemand aankomen. _/-\o_ Moet zeggen dat het wel een lekker gevoel geeft, als je weer 3 mil roubles aan je hideout uitgeeft en weer richting "blut" gaat, en dan vergeet dat je nog meerdere bitcoins en andere kostbare dingen hebt die je kunt verkopen. :P Ik zal maar geen screenshot sturen van mijn inventory, dan zal je misschien wel begrijpen dat ik totaal niet meer weet wat ik allemaal heb en waarom ik vaker dingen vergeet leeg te maken. :|

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tcCARk7IF8PvdE_qLYtVSeuykac=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/drzYPdMKw9Dw7TfMCAhbn41J.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 37% gewijzigd door Toonen1988 op 19-01-2024 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
r.marijnissen schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 00:58:
[...]

Ze kunnen ook buiten bij het station zijn, of in de garage naast het station dus ik ben altijd wel oplettend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Robinblitz schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 07:54:
[...]

Ze kunnen ook buiten bij het station zijn, of in de garage naast het station dus ik ben altijd wel oplettend.
Gister kwam ik ze nog tegen in de bunker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toonen1988
Vraagje, is er animo om een Tweakers groep te maken voor EFT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kieft91
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 10-07 15:14
Toonen1988 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 08:46:
Vraagje, is er animo om een Tweakers groep te maken voor EFT?
Lijkt mij wel een mooi plan, nu zit ik al in de Fathers of Tweakers discord (dus met allemaal papa's en mama's ;) ) waarin ook een tapje met EFT is. maargoed, als je EFT speel en geen kids heb ben je natuurlijk niet welkom in die discord dus dan miss iets nieuws opzetten :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 00:05
Er is een vrij grote, actieve Discord voor EFT spelers (zowel regulier als Arena). Voel je welkom om te joinen. Escape from Tarkov NL/BE: https://discord.gg/aVnAvF6V

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jordi0344
Hammetje schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 09:45:
Er is een vrij grote, actieve Discord voor EFT spelers (zowel regulier als Arena). Voel je welkom om te joinen. Escape from Tarkov NL/BE: https://discord.gg/aVnAvF6V
Er is ook een DEF (Dutch Elite Forces) Discord, speciaal voor tarkov. Met om en Nabij de 2000 leden. Hier de voorwaarden om te joinen:

· Minimaal 18 jaar en ouder
· Actieve EFT speler
· Gemotiveerd zijn als lid van het team in plaats van als individueel.

Joinen kan hier: https://discord.com/invite/CWQddSx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordi0344
Toonen1988 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 06:52:
[...]

Ik zal maar geen screenshot sturen van mijn inventory, dan zal je misschien wel begrijpen dat ik totaal niet meer weet wat ik allemaal heb en waarom ik vaker dingen vergeet leeg te maken. :|

[Afbeelding]
Nu ben ik wel benieuwd hoe je stash er uit ziet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Jordi0344 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 14:38:
[...]

Nu ben ik wel benieuwd hoe je stash er uit ziet :)
Ik heb vandaag weer wat schoongemaakt, maar je moet nagaan dat mijn stash er vaker zo uit ziet van boven tot onder. Tot op het laatste vakje gevuld en alles door elkaar heen. :F

Zelfs al gedacht om een tweede SCAV Junk box te kopen, en dan één te taggen voor missies en de ander alleen voor crafting en hideout. Je hebt altijd zoveel nodig, hatelijk gewoon.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k9uyuSZtrUmAmlNl8rjioNYLma8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qAliIMzAtZAOY61PevJkAXIM.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door Toonen1988 op 19-01-2024 17:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
Toonen1988 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 17:19:
[...]

Ik heb vandaag weer wat schoongemaakt, maar je moet nagaan dat mijn stash er vaker zo uit ziet van boven tot onder. Tot op het laatste vakje gevuld en alles door elkaar heen. :F

Zelfs al gedacht om een tweede SCAV Junk box te kopen, en dan één te taggen voor missies en de ander alleen voor crafting en hideout. Je hebt altijd zoveel nodig, hatelijk gewoon.

[Afbeelding]
Dat vind ik net een van de leukste aspecten van EFT :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Wanneer hadden ze eigenlijk de Torrey Pines Logic T12W 30hz toegevoegd aan EFT? Mijn god, wat een nutteloze thermal scope zeg. Ik heb die zojuist geprobeerd. Wanneer ik naar een hitte bron kijk, verandert maar een aantal pixels rood in de scope. Dat is alles, ik herken zelfs geen mensen erop.

Gelukkig heb ik de FliR scope nog, maar die hou ik vast voor een gunsmith missie.

Deze gast gebruikt de thermal in combinatie met een andere scope. Maar het grappige is, hij heeft veel meer rode pixels in de scope. Ik heb er veel minder...

[ Voor 40% gewijzigd door Toonen1988 op 20-01-2024 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-07 17:33
Toonen1988 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 06:52:
[...]

Een painkiller heb je inderdaad nodig wanneer je pijn hebt, anders blijft het beeld wazig gedurend de tijd dat je personage pijn heeft.

Maar er zijn nog twee andere functies van een painkiller, die misschien nog wel belangrijker zijn.

Wanneer je flink bent geraakt, dan maak je personage flink wat geluiden zoals kreunen en hoesten. Andere horen dit namelijk ook en geeft een indicatie waar je op dat moment zit, en dat je op het randje staat om dood te gaan. Wanneer je een painkiller neemt, blijft je personage stil.

Wanneer je een fracture of een blacked leg hebt, dan loopt je personage erg langzaam tenzij je een splint (fracture) of een surgery kit (black limb) hebt gebruikt. Maar dit is niet altijd mogelijk en kan lang duren. Wanneer je een painkiller gebruikt, kan je gewoon op een normale snelheid blijven lopen wanneer je een fracture of een black leg hebt. Ga je rennen, dan krijg je damage, pas daar dus mee op.

Veel mensen waaronder ik, nemen vaker een painkiller voor een gevecht, ookal zijn we niet gewond. Waarom? Als we in de benen worden geraakt, blijven we wel een normale loop snelheid houden als je een fracture of black leg hebt. Heb je geen painkiller genomen en je wordt in je been geraakt, ben je meteen een stuk langzamer waardoor je een makkelijker doelwit bent. Je komt dan ook niet meer makkelijk uit een gevecht.

Wat heb je nog meer nodig? Naast een painkiller, splints en surgery kit. Je hebt ook nodig om light en heavy bleedings te stoppen en uiteraard ook medkits om HP terug te halen.

Sommige medkits kunnen ook light en/of heavy bleedings stoppen. Als je rechter muisknop drukt op een medkit en op inspect drukt, zie je precies wat de medkit doet. Let wel op, wanneer je een heavy bleeding stopt met een medkit, gaat er wel vies veel HP van de medkit af.

De Grizzly medical kit is de uitgebreidste medkit in het spel. Het heeft 1700hp punten en je kunt light, heavy en fractures ermee stoppen. Maar de medkit gebruikt wel 2x2 slots. Als je dus een kleinere container hebt, is dat natuurlijk onhandig. Een standaard surgery kit, een Grizzly zijn al 2x3 slots en dan moet je nog painkillers meenemen.

Ik neem meestal een ifak in mijn pockets mee, die ook dan ook op mijn hotbar zet, samen met painkillers en om heavy bleedings te stoppen. Light bleedings stop ik met mijn ifak. Dan heb ik nog een reserve ifak in mijn container met nog een afak. Een afak is een uitgebreidere versie van een ifak maar ook duurder. Dan heb ik nog een surgery kit in mijn container samen met een Aluminum splint. Hiermee kan ik 5 fractures mee behandelen. Dat is alles wat ik meeneem.

Nog een andere tip voor iedereen die dit nog niet weten. Wanneer je gewond uit een raid komt, of wanneer je gedood bent, dan kan je je op het einde bij therapist weer volledig vol healen voor een klein bedrag. Doe dit niet!

Druk gewoon verder zonder te healen en gebruik/koop dan goedkope medkits om je dan te healen. Waarom? Wanneer je laat healen door therapist op het einde van de raid, dan krijg je geen skillpunten. Wanneer je gewoon door drukt en je medkits gebruikt, krijg je skillpunten, en dat werkt ook gewoon in het menu Ja, het kost meer roubles maar op die manier farm je meer healing skill points, wat uit eindelijk meerdere voordelen geeft.

Dit is wat ik standaard bij mij heb. In mijn injector case heb ik ook injectors zitten, die ik alleen in noodgevallen gebruik. Wanneer ik tijd gebrek heb en te zwaar ben (meer strenght) of een boost te krijgen in combat. In de document case heb ik geld (car extractions) en keys zitten. Ook wanneer ik geld of keys vind in raid, gooi ik het in de document case. Ook cards, bitcoins en GP coins kunnen in de doc case. Soms vergeet ik dat ding leeg te maken en dan neem ik telkens miljoenen roubles mee. Van de week nog twee bitcoins vergeten die ik erin had geduwd. :X Maargoed, er kan toch niemand aankomen. _/-\o_ Moet zeggen dat het wel een lekker gevoel geeft, als je weer 3 mil roubles aan je hideout uitgeeft en weer richting "blut" gaat, en dan vergeet dat je nog meerdere bitcoins en andere kostbare dingen hebt die je kunt verkopen. :P Ik zal maar geen screenshot sturen van mijn inventory, dan zal je misschien wel begrijpen dat ik totaal niet meer weet wat ik allemaal heb en waarom ik vaker dingen vergeet leeg te maken. :|

[Afbeelding]
persoonlijk zou ik cms en alu splint vervangen voor field surgery kit. Hoe vaak ik al net 1 charge te weinig heb gehad in mijn cms na een 1e of 2e gevecht zijn niet meer op 1 hand te tellen :+

Verder goede tips voor beginners omtrent het 'pre-painen' zelf gebruik ik daar star balsem voor, of als ik haast heb propitol (stim)
[...]

[Afbeelding]
Ik zou sowieso een 2e junk box doen! early game zou 3 zelfs kunnen, 1 heb je uiteindelijk nodig voor scav box upgrade in de hideout.

Zelf hou ik de hele wipe 2 boxen, 1 voor trash/sorting (daar dump ik initieel alles in) en 1 voor quests/hideout/crafts.

Je wil overal ook 2 (of was het 3?) van houden voor eventuele daily/weekly quests. (behalve de dingen die je echt altijd wel vindt)

[ Voor 9% gewijzigd door MisterEagle op 20-01-2024 23:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jordi0344
[...]

[Afbeelding]
Mijne ziet er inderdaad iets beter uit ja :P

https://i.imgur.com/ifjl8tx.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Nog geen weapon case? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.marijnissen

r.marijnissen

sapphire512mb

Kun je ergens zien hoeveel echte spelers er in de raid zitten? Soms lijktvhet net of er alleen scav,s meespelen. Als PMC kan lastig zijn als je 3x scav tegenkomt die tussen de struiken hangen.

Ook wel eens 2x ai scav gekilled dan lijkt het stil en in laatstec3 sec killed door een scav speler die ligt te campen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
r.marijnissen schreef op zondag 21 januari 2024 @ 23:31:
Kun je ergens zien hoeveel echte spelers er in de raid zitten? Soms lijktvhet net of er alleen scav,s meespelen. Als PMC kan lastig zijn als je 3x scav tegenkomt die tussen de struiken hangen.

Ook wel eens 2x ai scav gekilled dan lijkt het stil en in laatstec3 sec killed door een scav speler die ligt te campen.
Ik vermoed dat het geluid in EFT op dit moment niet goed werkt. Diverse keren meegemaakt dat andere een explosie horen, terwijl ik helemaal niks heb gehoord. Of ik hoor iemand anders schieten in de verte, terwijl andere in mijn team dit weer niet horen.

En vaker is het ook nog eens zo dat geluiden kraken of gewoon afkappen terwijl ze nog niet zijn afgelopen.

Vandaag ook een Custom ronde gedaan. Het was dood stil in de server, geen enkel geluid gehoord dan alleen de onze. Maar toch lag de hele server vol met lijken, zelfs PMC zonder wapens met geluidsdemper, en toch hebben wij niks gehoord.

[ Voor 3% gewijzigd door Toonen1988 op 21-01-2024 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.marijnissen

r.marijnissen

sapphire512mb

* soms hoor je ook een schot relatief dicht bij. Is dat dan altijd een speler? Ik zie dan niks. Lijkt soms gewoon geluid opvulling ofzo.
* wat is het nut van zon koptelefoon op je hoofd?
Muts en gezichtsbedekking snap dat dat je minder opvallend maakt maar.. verder.
* kun nou bijna alles verkopen/ruilen tegen spullen of zijn er dingen die je niet moet ruilen als knipscharen enz.

Ik focus me momenteel op 1 map shortline. Die ken ik nu een beetje.

* wat kun je met het kopen van een map als gear? Kan de map shortline kopen nuttig of?
Heb nu een 2e scherm met plattegrond aan. Om zo te weten waar je bent. Maar een map als gear is ook echt bruikbaar?

[ Voor 3% gewijzigd door r.marijnissen op 22-01-2024 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
r.marijnissen schreef op maandag 22 januari 2024 @ 00:11:
* soms hoor je ook een schot relatief dicht bij. Is dat dan altijd een speler? Ik zie dan niks. Lijkt soms gewoon geluid opvulling ofzo.
* wat is het nut van zon koptelefoon op je hoofd?
Muts en gezichtsbedekking snap dat dat je minder opvallend maakt maar.. verder.
* kun nou bijna alles verkopen/ruilen tegen spullen of zijn er dingen die je niet moet ruilen als knipscharen enz.

Ik focus me momenteel op 1 map shortline. Die ken ik nu een beetje.

* wat kun je met het kopen van een map als gear? Kan de map shortline kopen nuttig of?
Heb nu een 2e scherm met plattegrond aan. Om zo te weten waar je bent. Maar een map als gear is ook echt bruikbaar?
1. Schoten relatief dichtbij kunnen scavs zijn die op spelers schieten, player scavs op scavs, player scavs op PMCs of PMC op PMC. Vaak kun je het wel een beetje herkennen aan het schiet tempo.

2. Headsets veranderen de audio. Zo boosten sommigen headsets de bass en minderen ze hoge tonen zodat je voetstappen beter en verder kan horen. Er is niet echt een 'beste'. Allemaal hebben ze wel wat en is het meer preference. Ik gebruik zelf vaak de Tactical Sport.

3. Sommige items zul je nodig hebben voor hideout upgrades en/of quests. Dus ik zou online een lijstje zoeken van items die handig zijn om te bewaren daarvoor vooraf.

4. Ja je kunt maps als gear kopen van sommige maps maar erg bruikbaar zijn ze niet. Het beste is/blijft toch een interactieve map op een 2e scherm open zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.marijnissen

r.marijnissen

sapphire512mb

Ik heb nog wel best wel problemen met zien wie je vijand is.

Ik speel nu solo. Al wil ik eens kijken of er wat gamevrienden te vinden zijn.
Maar solo als PMC is makkelijk. Iedereen is je vijand.

Als Scav.... loopt daar in de verte nu een scav of een PMC...

Iemand hier nog tips voor?

PMC lijkt meer echte soldaten kledij.
SCAV lijkt meer ratje toe aan kleding.

Loop ik met een paar Scavs mee leuk dan kun je die gebruiken als ze reageren maar zie liever de vijand zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makine_31
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-03 13:59
r.marijnissen schreef op maandag 22 januari 2024 @ 19:34:
Ik heb nog wel best wel problemen met zien wie je vijand is.

Ik speel nu solo. Al wil ik eens kijken of er wat gamevrienden te vinden zijn.
Maar solo als PMC is makkelijk. Iedereen is je vijand.

PMC lijkt meer echte soldaten kledij.
SCAV lijkt meer ratje toe aan kleding.

Loop ik met een paar Scavs mee leuk dan kun je die gebruiken als ze reageren maar zie liever de vijand zelf.
Ik las een keer het volgende advies: Let op hun houding.

P Scavs zijn te herkennen aan hun nonchalante loot houding. Veel rennen van lootlocatie naar lootlocatie. Veel (meer) stilstaan in open vlaktes.

PMCs zijn meer te herkennen aan hun voorzichtige houding, ook de chads. Vooral meer hun angles checken. Van cover naar cover bewegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.marijnissen

r.marijnissen

sapphire512mb

En kun je totaal aantal spelers in de raid zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makine_31
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-03 13:59
r.marijnissen schreef op maandag 22 januari 2024 @ 21:10:
En kun je totaal aantal spelers in de raid zien?
Zover ik weet niet. Kan me ook voorstellen dat BSG liever niet heeft dat je die informatie tijdens een raid hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
r.marijnissen schreef op maandag 22 januari 2024 @ 19:34:

De enige manier om zeker te zijn tussen het verschil scav/PMC is de weapon/pistol holster op het dijbeen. Dat heeft de PMC altijd en de scav nooit.
Voor de rest kan het een goed vermomde PMC zijn die een scav lijkt of een scav die net een dikke PMC heeft geloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11-07 23:49
UnderAVoidSky schreef op maandag 22 januari 2024 @ 21:26:
[...]

De enige manier om zeker te zijn tussen het verschil scav/PMC is de weapon/pistol holster op het dijbeen. Dat heeft de PMC altijd en de scav nooit.
Voor de rest kan het een goed vermomde PMC zijn die een scav lijkt of een scav die net een dikke PMC heeft geloot.
Hoeft niet, er zijn broeken die je kan kopen die geen holster hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Wat is setup toch een overdreven missie zeg. Eliminate 15 PMC's op Customs met MP-shotgun series terwijl je een Ushanka en SCAV vest draagt.

Alleen voor de Ushnanka en de SCAV vest betaal je al 100k roubles, dan heb je nog een shotgun nodig met "goede" ammo. Ik gebruik de .50bmg slugs en de AP-20 armor-piercing slugs en ik krijg geen ENKELE kill met deze ammo. Heb nu meerdere raids gedaan en de teller staat nog op 0. Omdat vijanden gewoon niet neer gaan, zelfs na een headshot. En als ik naar de statistieken kijk, zie je dat de "body damage" gewoon in de 4 cijfers gaan, en dan geen enkel kill krijgen. SCAV's gaan wel dood met single-taps in hun gezicht.

En dan ga ik Spar Tour - 1 doen, eliminate 7 scavs with headshot while using 12ga shotgun on Shoreline. En je raad het nooit, PMC's gaan dood met single taps. Zelfs een team van drie uitgeschakeld en die waren heavy geared. Maar nu gaan SCAV's weer niet dood, een SCAV werkelijk 4 keer in het gezicht moeten raken met een .50 bmg slug. Dat is 4x 197 schade, terwijl het hoofd maar 35 heeft. Je hoort gewoon de SCAV schreeuwen, geraakt worden en het bloed in zijn gezicht.

Gelukkig heb ik daarna de missie netjes kunnen afmaken. Maar echt, setup is gewoon één van de meest irritantste missies. Ik sta zelfs op het punt te stoppen met EFT, puur door deze missie. Het is gewoon apart dat de kills die je nodig hebt op een bepaalde map, gewoon niet dood gaan maar wel op andere mappen. Zowel PMC's als SCAV's. Soms krijg ik het gevoel dat het zo in geprogrammeerd hebben, om mensen langer op bepaalde missies te houden, zodat er niet "gerushed" kan worden in EXP.

En dan willen ze een "realistische" shooter op de markt zetten, maar mensen kunnen wel meerdere slugs van beginnend 12,85mm overleven, zelfs in hun hoofd. 8)7 Behalve op maps waar je niet die kills nodig hebt, dan werkt het wel en gaan ze ook snel dood na 1 tot 4 schoten. |:(

Deze missie sloopt mij echt het hele plezier uit het spel. Ik wil namelijk verder met de missies die erna komen.

[ Voor 29% gewijzigd door Toonen1988 op 28-01-2024 12:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Strykeforce
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 22:48
Toonen1988 schreef op zondag 28 januari 2024 @ 12:31:
Wat is setup toch een overdreven missie zeg. Eliminate 15 PMC's op Customs met MP-shotgun series terwijl je een Ushanka en SCAV vest draagt.

Alleen voor de Ushnanka en de SCAV vest betaal je al 100k roubles, dan heb je nog een shotgun nodig met "goede" ammo. Ik gebruik de .50bmg slugs en de AP-20 armor-piercing slugs en ik krijg geen ENKELE kill met deze ammo. Heb nu meerdere raids gedaan en de teller staat nog op 0. Omdat vijanden gewoon niet neer gaan, zelfs na een headshot. En als ik naar de statistieken kijk, zie je dat de "body damage" gewoon in de 4 cijfers gaan, en dan geen enkel kill krijgen. SCAV's gaan wel dood met single-taps in hun gezicht.

En dan ga ik Spar Tour - 1 doen, eliminate 7 scavs with headshot while using 12ga shotgun on Shoreline. En je raad het nooit, PMC's gaan dood met single taps. Zelfs een team van drie uitgeschakeld en die waren heavy geared. Maar nu gaan SCAV's weer niet dood, een SCAV werkelijk 4 keer in het gezicht moeten raken met een .50 bmg slug. Dat is 4x 197 schade, terwijl het hoofd maar 35 heeft. Je hoort gewoon de SCAV schreeuwen, geraakt worden en het bloed in zijn gezicht.

Gelukkig heb ik daarna de missie netjes kunnen afmaken. Maar echt, setup is gewoon één van de meest irritantste missies. Ik sta zelfs op het punt te stoppen met EFT, puur door deze missie. Het is gewoon apart dat de kills die je nodig hebt op een bepaalde map, gewoon niet dood gaan maar wel op andere mappen. Zowel PMC's als SCAV's. Soms krijg ik het gevoel dat het zo in geprogrammeerd hebben, om mensen langer op bepaalde missies te houden, zodat er niet "gerushed" kan worden in EXP.

En dan willen ze een "realistische" shooter op de markt zetten, maar mensen kunnen wel meerdere slugs van beginnend 12,85mm overleven, zelfs in hun hoofd. 8)7 Behalve op maps waar je niet die kills nodig hebt, dan werkt het wel en gaan ze ook snel dood na 1 tot 4 schoten. |:(

Deze missie sloopt mij echt het hele plezier uit het spel. Ik wil namelijk verder met de missies die erna komen.
Ondertussen op interchange >:)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GiuE2FUqb1cbFZK0K7MRLs9Ub4Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LqpXjXnZcgjFpSOaLZFjBWMb.png?f=fotoalbum_large

Ik weet het niet, heb altijd meer succes gehad met 8.5 magnum en deze wipe met Piranha ook prima resultaten gehad. Slugs blijf ik ver weg van, dat is dan (zoals je zelf ook al aangeeft) hit or mis. Liever gewoon een MP155 die ik met 8 rounds helemaal leeg knal in iemand op korte afstand dan long range met slugs te klooien.

Het is en blijft een lastige quest, nu helemaal omdat het je echt blokkeert. Maar klagen over de kosten? Ik weet het niet hoor, je speelt al sinds alpha? Dus hoe is dat nu nog een factor? Een snelle scav op factory en je hebt de kosten er al uit. Doe dat om en om en gecombineerd met passieve inkomsten van de BTC farm + scav case en echt geld verliezen is er niet bij.

Oh en de barter voor de scav vest, een slickers van 10k, scheelt je ook een hoop kosten.

Uiteindelijk zijn een hoop van de tasks verder in de game gewoon grinden, blijven proberen, blijven gaan en dan komt het vanzelf wel.

En realism? Sorry maar tarkov is geen realistisch spel, authentic dat wel. Realistisch proberen ze ook niet te maken, wel in de buurt maar wat naalden in jezelf prikken om jezelf te healen, stim, cms kits. Men probeert het dicht bij de werkelijkheid te houden maar het is en blijft een spel.

Mogelijk een goed idee om 1 of juist deze wipe even een pauze te nemen?, 2 wipes geleden had ik ook veel frustraties en heb ik de vorige wipe maar laten liggen voor het grootste deel. Nu weer veel meer plezier in de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Ik ben zojuist weer met EFT begonnen, na een anderhalf jaar lange break.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelmau5
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 09-04 20:01
Robinblitz schreef op maandag 22 januari 2024 @ 08:16:
[...]

1. Schoten relatief dichtbij kunnen scavs zijn die op spelers schieten, player scavs op scavs, player scavs op PMCs of PMC op PMC. Vaak kun je het wel een beetje herkennen aan het schiet tempo.

2. Headsets veranderen de audio. Zo boosten sommigen headsets de bass en minderen ze hoge tonen zodat je voetstappen beter en verder kan horen. Er is niet echt een 'beste'. Allemaal hebben ze wel wat en is het meer preference. Ik gebruik zelf vaak de Tactical Sport.

3. Sommige items zul je nodig hebben voor hideout upgrades en/of quests. Dus ik zou online een lijstje zoeken van items die handig zijn om te bewaren daarvoor vooraf.

4. Ja je kunt maps als gear kopen van sommige maps maar erg bruikbaar zijn ze niet. Het beste is/blijft toch een interactieve map op een 2e scherm open zetten.
Er is zeker wel 1 headset met uitstek de beste, namelijk de ComTac 4. Met een ComTac 4 hoor je zo'n 20m verder dan bijvoorbeeld een Tactical Sport. Maarja daar betaal je dan ook bijna 180k voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordi0344
Gister eindelijk level 42 geworden en dus een weapon case :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordi0344
Toonen1988 schreef op zondag 28 januari 2024 @ 12:31:

Scav vest gewoon barteren, ushanka kopen gelijk naar dorms rushen. Als daar na 10 minuten niemand komt ga je naar construction en stronghold, is daar niemand ga je naar extract probeer je t weer. Gebruik trouwens Piranha slugs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
Misschien een beetje scummy... Maar je kan ook bij Tarcone Office zitten en daar mensen killen met Piranha. Vaak komen daar toch nog mensen die niet heel oplettend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelmau5
Robinblitz schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 09:50:
Misschien een beetje scummy... Maar je kan ook bij Tarcone Office zitten en daar mensen killen met Piranha. Vaak komen daar toch nog mensen die niet heel oplettend zijn.
Dat kan, maar is extreem saai en heb je kans dat je 10 raids achter elkaar niemand tegen komt, want ze moeten maar net op die bepaalde quest zitten.

Mijn tactiek was gewoon zo snel mogelijk naar construction rushen, daar is komen veel spelers langs lopen. Ik ging dan in dat trappenhuisje zitten naast die tanker waar je de golden pocketwatch moet pakken. Vanuit dat trappenhuis zit je redelijk veilig en kan je beide kanten van de map in de gaten houden als je helemaal bovenop zit. Met .50BMG kun je ze vanaf daar zelfs op de brug 1 shotten. .50BMG was voor mij veel consistenter dan Piranha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelmau5
Jordi0344 schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 09:49:
[...]

Scav vest gewoon barteren, ushanka kopen gelijk naar dorms rushen. Als daar na 10 minuten niemand komt ga je naar construction en stronghold, is daar niemand ga je naar extract probeer je t weer. Gebruik trouwens Piranha slugs
Piranha is buckshot geen slug :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Voor mij is het geen probleem om andere spelers te vinden op Customs. Customs is de map die ik het meest gespeeld heb. Mijn teller staat nog altijd 0 kills met shotgun. Het maakt niks uit hoevaak ik het probeer, spelers weigeren gewoon om dood te gaan op Customs. Of ik nu in Dorms, Skeleton building, ZB-013 etc zit.

Ga ik op andere maps, gaan spelers gewoon met 1 á 2 taps dood met precies dezelfde wapen als wat ik op Customs gebruik. De MP-155 met .50 cal slugs of de AP slugs. Zelfs als een solo speler leg ik gewoon ook DUO's en Trio's neer met mijn slugs, behalve op Customs.

Maar zo gouw ik op Customs kom, krijg ik geen enkele kill omdat ze gewoon niet dood gaan. Van de week heb ik werkelijk iemand 8 keer geraakt, voordat hij mij doodde en dat was gewoon in Dorms. Zoals ik al zei, body damage gaat in de 4 getallen, maar krijg gewoon geen enkel kill, terwijl het op andere mappen echt geen probleem is. Maar ik moet die kills alleen op Customs hebben.

Van de week was ik zelfs aangevallen in Village bij de tunnel op Shoreline. Was de quest aan het doen waarbij je SCAV's met headshot moet killen terwijl je een shotgun gebruikt. Twee gasten vielen mij aan, beide level 5 armor. De een had een volledig gemod AK en de ander volledig gemod M4 en leuke helmen. Ik kom aanzetten met mijn level 3 armor, slugs in mijn MP-155 en ik dood ze allebei. 2 schoten op de chest met de .50 cal slugs en klaar. De ander headshot, instant dood.

Ga ik weer terug naar Customs, vergeet het maar.....

[ Voor 22% gewijzigd door Toonen1988 op 01-02-2024 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:36
Toonen1988 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 14:41:
Voor mij is het geen probleem om andere spelers te vinden op Customs. Customs is de map die ik het meest gespeeld heb. Mijn teller staat nog altijd 0 kills met shotgun. Het maakt niks uit hoevaak ik het probeer, spelers weigeren gewoon om dood te gaan op Customs. Of ik nu in Dorms, Skeleton building, ZB-013 etc zit.

Ga ik op andere maps, gaan spelers gewoon met 1 á 2 taps dood met precies dezelfde wapen als wat ik op Customs gebruik. De MP-155 met .50 cal slugs of de AP slugs. Zelfs als een solo speler leg ik gewoon ook DUO's en Trio's neer met mijn slugs, behalve op Customs.

Maar zo gouw ik op Customs kom, krijg ik geen enkele kill omdat ze gewoon niet dood gaan. Van de week heb ik werkelijk iemand 8 keer geraakt, voordat hij mij doodde en dat was gewoon in Dorms. Zoals ik al zei, body damage gaat in de 4 getallen, maar krijg gewoon geen enkel kill, terwijl het op andere mappen echt geen probleem is. Maar ik moet die kills alleen op Customs hebben.
Begin nu toch ook wel te twijfelen na dit verhaal, gisteren drie solo PMC raids gedaan op Customs, met een RPK en PPBS / BS ammo. In two story dorms kwam ik twee keer een PMC tegen, beide keren een 30 round mag op ze gedumpt, een keer 9 hits en de andere 8 hits. Beiden niet dood :(. Werd toen wel geclapped door ze met een MP153/155 en..... .50BMG :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
brtk schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 14:44:
[...]

Begin nu toch ook wel te twijfelen na dit verhaal, gisteren drie solo PMC raids gedaan op Customs, met een RPK en PPBS / BS ammo. In two story dorms kwam ik twee keer een PMC tegen, beide keren een 30 round mag op ze gedumpt, een keer 9 hits en de andere 8 hits. Beiden niet dood :(. Werd toen wel geclapped door ze met een MP153/155 en..... .50BMG :+
Najah, ik krijg echt geen enkel kill met die ammo op Customs, wel op andere mappen. Daar is het totaal geen enkel probleem.

[ Voor 3% gewijzigd door Toonen1988 op 01-02-2024 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
Toonen1988 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 14:47:
[...]

Najah, ik krijg echt geen enkel kill met die ammo op Customs, wel op andere mappen. Daar is het totaal geen enkel probleem.
Ik met BS en PPBS ook :D. Zeker met 8-9 hits. Blijft soms raar hoe EFT werkt.... zelfs na > 5500 uur verbaas ik me nog regelmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
brtk schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 14:48:
[...]

Ik met BS en PPBS ook :D. Zeker met 8-9 hits. Blijft soms raar hoe EFT werkt.... zelfs na > 5500 uur verbaas ik me nog regelmatig.
Klopt, het kan ook eventueel desync zijn. Maar het zal apart zijn als ik dat alleen op Customs heb.

Hier nog zo'n raar verhaal, een aantal dagen geleden had ik ook nog Interchange gedaan met een vriend van mij. We waren beide aan het streamen op Discord, zodat we zagen waar we zitten.

Hij loopt bij IDEA de computer kamer binnen en ik zag in hem zijn beeld een SCAV voor hem spawnen en schoot hem instant dood. Wij hadden echt zoiets van "ehhhhhhhhhh?" Meteen gekeken naar de naam, het was een speler SCAV.

Ik even gewacht dat hij naar buiten zou komen, niemand kwam. Het was ook dood stil, hoorde niks lopen of bewegen. Ik naar binnen toe, was hij weg. Maar die vriend van mij was wel geloot, zonder dat ik het heb gehoord.

Ik liep dus naar buiten toe, richting de hoofdingang van IDEA, werd ik opeens geraakt en ik zag dus helemaal niks. Die vriend van me zei, volgens mij zit hij recht voor je. Dus ik peak weer en begin daar te schieten, BAM ge-ontapped. Terwijl ik dood neerviel, zagen we hoe hij uit de kartonnen dozen kwam gelopen..... 8)7 Die clipte dus gewoon door dozen en muren heen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brtk
Toonen1988 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 14:55:
[...]
Terwijl ik dood neerviel, zagen we hoe hij uit de kartonnen dozen kwam gelopen..... 8)7 Die clipte dus gewoon door dozen en muren heen.
Classic EFT! Soms grappig, maar ook zeer frustrerend. Hopelijk klap je er vanavond een paar neer met je .50BMG op Customs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
brtk schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 14:57:
[...]

Classic EFT! Soms grappig, maar ook zeer frustrerend. Hopelijk klap je er vanavond een paar neer met je .50BMG op Customs!
Nee, ik heb EFT sinds zaterdag niet meer aangeraakt. Afgelopen maandag ben ik voor drie weken begonnen aan avond en nacht diensten. Pas in het weekend weer, wanneer ik wat meer tijd heb.

Moet ook nog Palworld en Enshrouded spelen. Vorige week beide gekocht, maar nog niet veel gespeeld.

[ Voor 12% gewijzigd door Toonen1988 op 01-02-2024 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Klinkt wel als een classic desync (the Tarkov way). Heb je al eens naar je serverlijst gekeken? Misschien nog wat minder server selecteren alleen in de regio?

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
SgtElPotato schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 15:10:
Klinkt wel als een classic desync (the Tarkov way). Heb je al eens naar je serverlijst gekeken? Misschien nog wat minder server selecteren alleen in de regio?
Ik heb altijd op EU (auto) staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Toonen1988 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 15:14:
[...]

Ik heb altijd op EU (auto) staan.
Ik selecteer vaak zelf de server met laagste ping. Lost vaak kleine issues zoals desync op. N=1.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
SgtElPotato schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 15:18:
[...]

Ik selecteer vaak zelf de server met laagste ping. Lost vaak kleine issues zoals desync op. N=1.
Het klopt, je kunt inderdaad servers selecteren met een laag ping, waar je exclusief op wilt spelen. Maar helaas los dit niet altijd het probleem op, omdat andere spelers nog altijd een hoge ping kunnen hebben. Die spelen op (auto) server of komen zelfs vanbuiten de EU.

Dan heb jij misschien een lage ping, maar de tegenpartij niet en dan blijf je nog altijd met dezelfde problemen zitten. Waarom? Omdat in EFT héél véél client side wordt berekent en niet server sided. Daarom is het ook zo makkelijk om te cheaten in EFT.

Twee steamers kwamen in een gevecht terecht, A verloor en B won. Als je meekeek met persoon A, zag je dat A en B schoot. Keek je met B mee, zag je dat A helemaal niet schoot en B wel. DIt soort desync ongein krijg je erdoor. Dit verandert niet met server wisselen, of iedereen moet alleen exclusief op de laagste ping server spelen. Maar dan kan het zijn dat bepaalde servers/regio's een zéér lange matchmaking krijgen.

Veel Noord Amerikanen spelen nu ook op Zuid Amerikaanse servers. Puur door de hoge ping, ping abusing komt ook veel voor in EFT.

Ze gebruiken als excuus dat de NA servers zijn overspoelt met Chinese hackers, en daardoor op SA servers gaan spelen. Maar verzieken wel vervolgens het voor SA spelers, door een hoge ping te hebben en veel desync te veroorzaken. En dan zijn het ook SA spelers die exclusief een laag ping SA server hebben geselecteerd.

[ Voor 14% gewijzigd door Toonen1988 op 01-02-2024 15:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jordi0344
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DD0xo6JqDdU8IqxcPcVvu9DPOeY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/L9DidqPTAZU3KghvCl5eTE74.png?f=fotoalbum_large

Ben ik de eerste hier??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Snap niet wat je bedoeld?

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Hij is dus de eerste ja haha (met een KAPPA container).

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robinblitz
De eerste die een portrait screenshot maakt van een landscape Discord foto ja. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korkss
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 05-07 16:21
Nu kun je met een gerust hart weer wat buitenlucht gaan opsnuiven :+

Acer predator XB271HU - Ryzen 3700x -MSI Z270 PGC - MSI 2070 super - 32gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Nadat Nikita jaren keer op keer heeft gezegd dat EFT geen microtransacties krijgt, is het nu toch gebeurd. EFT heeft op dit moment microtransactions. Niet alleen de pve co-op DLC is beschikbaar, maar ook microtransacties om je stash te vergroten.

Voor 42 euro kan je 28 rijen stash erbij kopen. Ze hebben ook plannen om cosmetische items vroegtijdig te unlocken als microtransaction.

Arena zou ook niet de verwachte resultaten hebben behaald. Schijnbaar zouden ze door hun geld heen zijn. Nikita heeft ook gezegd dat ze sowieso geld genoegen hebben tot aan versie 1.0, maar de community betwijfel het. Ze zouden door hun budget zijn, vandaar dat ze nu gaan beginnen met microtransacties omdat Arena vrijwel geflopt is. Dit zou hun laatste red middel moeten zijn, volgens de geruchten.

De server kosten zouden ook liggen op 30 miljoen US dollars per jaar.

[ Voor 48% gewijzigd door Toonen1988 op 28-02-2024 20:45 ]

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07:31
Tsja voor mij is de rekensom heel simpel. Jaren terug eod gekocht en sindsdien uren plezier gehad. Nieuwe maps, wapens, updates, arena.. alles kunnen spelen zonder een euro extra te betalen. Dan komt voor mij de vraag hoe lang je verwacht dat je initiële aankoop "geldig" blijft. Hoe lang verwacht je gratis content te mogen genieten omdat je 5 jaar terug de spelontwikkelaar eenmalig geld hebt gegeven.

Ga ik het bedrag per uur uitrekenen is het simpel. Ik heb de volledige stash upgrade dan ook zonder 1 keer knipperen gekocht. Niet omdat ik het nu zo nodig had maar ik wil graag mijn favoriete spel supporten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toonen1988
Skybullet schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 00:59:
Tsja voor mij is de rekensom heel simpel. Jaren terug eod gekocht en sindsdien uren plezier gehad. Nieuwe maps, wapens, updates, arena.. alles kunnen spelen zonder een euro extra te betalen. Dan komt voor mij de vraag hoe lang je verwacht dat je initiële aankoop "geldig" blijft. Hoe lang verwacht je gratis content te mogen genieten omdat je 5 jaar terug de spelontwikkelaar eenmalig geld hebt gegeven.

Ga ik het bedrag per uur uitrekenen is het simpel. Ik heb de volledige stash upgrade dan ook zonder 1 keer knipperen gekocht. Niet omdat ik het nu zo nodig had maar ik wil graag mijn favoriete spel supporten.
BSG heeft al meerdere keren aangegeven dat de EOD een limited editie is. Al jaren geleden wilde ze de verkoop van EOD stop zetten, maar ze bleven deze pakket verkopen, omdat het de meeste verkochte editie is.

Uiteindelijk brengen ze Arena uit als stand-alone, terwijl het eerst een gamemode binnen EFT zou worden. Nou is dit niet zo'n groot probleem, maar als het grootste deel van je community uit EOD's editie's bestaat, dan verkoopt Arena ook niet naar hun verwachtingen.

Ze hadden al jaren geleden moeten stoppen met het verkopen van EOD. Nu hebben ze sinds december/januari eindelijk EOD verwijderd. Arena zou een compleet nieuwe cash flow voor BSG moeten zijn, maar als het grootste deel van je community uit EOD's edities bestaat, dan zullen de verkopen inderdaad vies tegenvallen.

Nu gaan ze dingen toevoegen waar ze sinds dag één op tegen waren. In hoeverre moet ik dan geloven dat het alleen bij Arena, PvE co-op en stash upgrade zal blijven? Als dit een groot succes zal zijn en inderdaad voor een flinke cash flow gaat zorgen, dan gaan ze 100% meer microtransacties toevoegen. Ik ben dan benieuwd wat we dan gaan krijgen. Hideout shortcut DLC? Een of ander premium insurance DLC?

Laten we hopen dat het niet zover gaat komen, maar ik hou mijn hart vast. Ik zie meerdere negatieve berichten vanuit de community komen. Er zijn zelfs mensen die hebben aangeboden om alle microtransacties uit het spel te halen en met een maandelijkse sub te gaan werken, en dat te gebruiken om de servers en anti-cheat te financieren. Maar dan willen ze wel dat BSG cheaters gaat voorkomen en niet het spel gaat genezen om de zoveel weken/maanden.

[ Voor 21% gewijzigd door Toonen1988 op 29-02-2024 01:55 ]

• SgtElPotato
Ik denk dat ze teveel hoop en 'goodwill' hebben gecreëerd in het begin. Je weet gewoon dat een spel wat jarenlang in ontwikkeling zit geld kost. Eenmalige edities verkopen werkt niet mee aan je cashflow.
Ze hadden gewoon eerlijk en open moeten zijn, dan was de zure nasmaak bij de community ook niet zo erg zoals die nu is.

Zucht...

• Skybullet
Ik vind die zure nasmaak reuze meevallen. Ja er zijn er een aantal tussen die mega principieel doen over eerder gedane uitspraken dat er geen micro transacties zouden komen. Maar aan de andere kant zie ik ook heel veel begrip. Mensen met +1000 uur die zeggen.. ja logisch.. Ze moeten toch de game draaiende houden en blijven ontwikkelen en dat kost geld. En als je enige bron van inkomsten nieuwe aankopen zijn van je spel dan snapt iedereen toch wel dat dat een keer niet genoeg meer is.

Ik zie die stash upgrade dan ook massaal gekocht worden en eventueel toekomstige andere opties zullen ook als warme broodjes over de toonbank gaan.

• SgtElPotato
Skybullet schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 16:12:
Ik vind die zure nasmaak reuze meevallen. Ja er zijn er een aantal tussen die mega principieel doen over eerder gedane uitspraken dat er geen micro transacties zouden komen. Maar aan de andere kant zie ik ook heel veel begrip. Mensen met +1000 uur die zeggen.. ja logisch.. Ze moeten toch de game draaiende houden en blijven ontwikkelen en dat kost geld. En als je enige bron van inkomsten nieuwe aankopen zijn van je spel dan snapt iedereen toch wel dat dat een keer niet genoeg meer is.

Ik zie die stash upgrade dan ook massaal gekocht worden en eventueel toekomstige andere opties zullen ook als warme broodjes over de toonbank gaan.
Je ziet bij de populaire streamers harde meningen. Dat is prima, moet kunnen, publiciteit hierover is goed.

Ik hecht er zelf weinig waarde aan, heb genoeg uren erin zitten dat ik de stash upgrade zonder mokken gekocht heb, ik speel het de laatste tijd wat minder maar meer met het oog op de toekomst..

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ik snap beide perspectieven maar vaak is het wel zo dat het nu de poorten voor microtransactions geopend heeft en moeten we maar hopen dat het niet gauw gekker gaat worden. Zij zien ook dat deze stash upgrade goed verkocht word en maakt je toch automatisch gieriger om nog zoiets te doen denk ik.

Maargoed zolang het alleen maar bij stash upgrades zou blijven zie ik ook niet echt het probleem.
Als ze maar niet ineens van bijvoorbeeld weapon cases en zulke dingen gaan verkopen voor echt geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
Tja. Waarom zou je RMT aanpakken als je ook zelf RMT kan gaan aanbieden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bamboe
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-06 16:17
Normaal bij games breng je hem uit en creer je op dat moment inkomsten.
Je gaat nog wat patchen om de bugs aan te pakken maar verder gaat je meestte werk zitten in een nieuwe versie of een extra betaalde uitbreiding. Deze game is na 5-6 jaar nog steeds in de beta gebleven. Ze hadden op een punt moeten zeggen dit is de game en hem toen als final moeten uitbrengen.
Alle ontwikkelingen daarna kan je dan in een uitbreiding of nieuwe betere game zetten. Alles wat ze nu doen verbeterd de game, don't take me wrong, maar financieel gezien is dat niet echt houdbaar. Je kan niet oneindig aan een game blijven sleutelen tenzij je naam chris robberts is.

Ook kan iedereen zien aankomen dat je na 5-6 jaar toch iets minder gaat verkopen. De meeste gamers die het willlen spelen hebben het dan toch wel een keer aangeschaft.
De niet bestaande anti cheat beveiliging heeft ook niet echt geholpen aan de verkoop cijfers de afgelopen tijd en daar blind van weg kijken heeft ook wel wat schade aangericht. Voor mij is de lol er toch minder mee geworden na het zien van het youtube filmpje hoe veel cheaters er zijn en hoe ze te werk gaan.

Je ziet het zelfde op dit forum, er worden steeds minder berichten en vragen over de game hier gepost. Het lijkt wel of we het hier ook een stuk minder zijn gaan spelen.

[ Voor 7% gewijzigd door bamboe op 03-03-2024 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
Logisch vervolg op de stash upgrade. Vanaf vandaag kun je kleding kopen voor je pmc. Wat ik alleen een beetje een gekke move vind is dat het dezelfde kleding is die al beschikbaar was, Dus kleding sets waar je eerst een bepaald level voor moest zijn en een paar miljoen voor neer moest leggen zijn nu voor een paar euro te koop voor iedereen en vanaf lvl 1 beschikbaar en ook nog eens permanent over alle wipes heen.

Ik ben niet tegen cosmetische micro aankopen, maar je haalt nu een beetje de hele "grind" en progressie naar het unlocken van een kledingstuk weg. De beloning als je lvl 55 ofzo was voor een bepaald kledingstuk en die dan mogen dragen is compleet weg als de hele lobby er straks mee rond loopt aangezien ze spotgoedkoop zijn. Letterlijk enkele euro's voor end game kleding voor altijd vrijgespeeld.

Had dan unieke sets uitgebracht zodat je nog steeds moest werken naar andere kleding die niet te koop zou zijn.

Dat gezegd hebbende... heb ik een paar leuke sets maar meteen gekocht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Skybullet schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 12:00:
Logisch vervolg op de stash upgrade. Vanaf vandaag kun je kleding kopen voor je pmc. Wat ik alleen een beetje een gekke move vind is dat het dezelfde kleding is die al beschikbaar was, Dus kleding sets waar je eerst een bepaald level voor moest zijn en een paar miljoen voor neer moest leggen zijn nu voor een paar euro te koop voor iedereen en vanaf lvl 1 beschikbaar en ook nog eens permanent over alle wipes heen.

Ik ben niet tegen cosmetische micro aankopen, maar je haalt nu een beetje de hele "grind" en progressie naar het unlocken van een kledingstuk weg. De beloning als je lvl 55 ofzo was voor een bepaald kledingstuk en die dan mogen dragen is compleet weg als de hele lobby er straks mee rond loopt aangezien ze spotgoedkoop zijn. Letterlijk enkele euro's voor end game kleding voor altijd vrijgespeeld.

Had dan unieke sets uitgebracht zodat je nog steeds moest werken naar andere kleding die niet te koop zou zijn.

Dat gezegd hebbende... heb ik een paar leuke sets maar meteen gekocht :+
Was te verwachten. Over paar maanden kun je kant en klare raid setjes kopen voor een paar euro, zou me niks verbazen..

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
SgtElPotato schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 12:15:
[...]

Was te verwachten. Over paar maanden kun je kant en klare raid setjes kopen voor een paar euro, zou me niks verbazen..
En dan ook nog eens een 100% return insurance erboven op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Toonen1988 schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 13:29:
[...]

En dan ook nog eens een 100% return insurance erboven op.
Dat zou wel echt het toppunt van lameheid zijn :/

Als je voor 1 euro een klein setje kunt kopen met een 5-7 bijvoorbeeld en wat simpele armor zou ik dat soms wel eens kopen gok ik. Zeker net na een wipe.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordi0344
SgtElPotato schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 12:15:
[...]

Denk niet dat dit gaat gebeuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
Toch grappig hoe men direct gaat overdrijven.
Het is inderdaad een logisch vervolg en ik vind het ook helemaal niet erg als ze het op deze manier doen. Net zoals de stash upgrade zijn dit zaken die niet 1 op 1 voordeel leveren tegen andere spelers.
Op deze manier mag BSG zich gerust een deftig verdienmodel uitbouwen met meer cosmetics, zolang ze niet de COD/BF/Fortnite toer opgaan waardoor je als kip kan rondlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
UnderAVoidSky schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 14:27:
Toch grappig hoe men direct gaat overdrijven.
Het is inderdaad een logisch vervolg en ik vind het ook helemaal niet erg als ze het op deze manier doen. Net zoals de stash upgrade zijn dit zaken die niet 1 op 1 voordeel leveren tegen andere spelers.
Op deze manier mag BSG zich gerust een deftig verdienmodel uitbouwen met meer cosmetics, zolang ze niet de COD/BF/Fortnite toer opgaan waardoor je als kip kan rondlopen.
De reden waarom mensen overdrijven (waaronder ik) is uit een sarcastische oogpunt.

Veel mensen hebben geen probleem met cosmetische microtransacties. Wel in hoe Battle State Games zich gedraagt en zichzelf opstelt tegenover de community.

Escape From Tarkov heeft gigantische klappen gekregen in verband met hackers en arena is geflopt. BSG voelt financiële druk en daardoor voelt BSG zich genoodzaakt om dit soort zaken toe te passen.

BSG heeft belooft om hard op te treden tegen hackers. Dit hebben ze nog altijd niet waar gemaakt. BSG heeft belooft om eeuwe oude problemen waaronder desync op te lossen, nog altijd niet waar gemaakt. BSG heeft beloof geen microtransacties toe te passen, terwijl ze het nu wel hebben gedaan.

Eerst wordt vertelt dat er genoeg geld is om Escape From Tarkov 1.0 te releasen, maar vervolgens gaan ze wel een flink budget steken in arena marketing, die geflopt is. Totaal niet wat ze oorspronkelijk hebben aangekondigd.

Dus hebben ze er ook maar een stand-alone game van gemaakt, die totaal niet gekocht werd. Simpel door het feit dat het grootste deel van de community EOD heeft. Vandaar dat ze nu ook opeens de EOD versie uit de shop hebben gehaald, wat eigenlijk al jaren geleden zou gebeuren.

Ze snijden zichzelf alleen maar keer op keer in de vingers. Nu zijn er geruchten dat het geld compleet op is en geen geld meer is voor EFT 1.0. Nikitia die een tijd geleden uit was geflipt op een live stream, omdat iedereen vroeg wanneer ze iets tegen hackers gaan doen en niet vroegen naar de nieuwste kogels, heeft nu ook naar buiten gebracht dat de servers 30 miljoen per jaar kost.

Dit zijn signalen dat BSG in financiële problemen zit, door hun eigen gepruts. En wie neemt Nikita nog serieus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
Toonen1988 schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 15:27:
[...]

De reden waarom mensen overdrijven (waaronder ik) is uit een sarcastische oogpunt.

Veel mensen hebben geen probleem met cosmetische microtransacties. Wel in hoe Battle State Games zich gedraagt en zichzelf opstelt tegenover de community.

Escape From Tarkov heeft gigantische klappen gekregen in verband met hackers en arena is geflopt. BSG voelt financiële druk en daardoor voelt BSG zich genoodzaakt om dit soort zaken toe te passen.

BSG heeft belooft om hard op te treden tegen hackers. Dit hebben ze nog altijd niet waar gemaakt. BSG heeft belooft om eeuwe oude problemen waaronder desync op te lossen, nog altijd niet waar gemaakt. BSG heeft beloof geen microtransacties toe te passen, terwijl ze het nu wel hebben gedaan.

Eerst wordt vertelt dat er genoeg geld is om Escape From Tarkov 1.0 te releasen, maar vervolgens gaan ze wel een flink budget steken in arena marketing, die geflopt is. Totaal niet wat ze oorspronkelijk hebben aangekondigd.

Dus hebben ze er ook maar een stand-alone game van gemaakt, die totaal niet gekocht werd. Simpel door het feit dat het grootste deel van de community EOD heeft. Vandaar dat ze nu ook opeens de EOD versie uit de shop hebben gehaald, wat eigenlijk al jaren geleden zou gebeuren.

Ze snijden zichzelf alleen maar keer op keer in de vingers. Nu zijn er geruchten dat het geld compleet op is en geen geld meer is voor EFT 1.0. Nikitia die een tijd geleden uit was geflipt op een live stream, omdat iedereen vroeg wanneer ze iets tegen hackers gaan doen en niet vroegen naar de nieuwste kogels, heeft nu ook naar buiten gebracht dat de servers 30 miljoen per jaar kost.

Dit zijn signalen dat BSG in financiële problemen zit, door hun eigen gepruts. En wie neemt Nikita nog serieus?
Trust the paper - Nikita

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bamboe
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-06 16:17
We gaan wel zien waar het heen gaat, mischien heet het volgend jaar escape from fortnite.
maar ja ik kan me wel voorstellen dat ze ergens inkomsten vandaan moeten halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordi0344
Lekker doen, die microtransactions, zolang het maar geen pay to win wordt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skybullet
Jordi0344 schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 14:06:
Uhh.. EOD is altijd mega p2w geweest. De voorsprong die je tegenover standaard accounts hebt is gigantisch. De verhoogde trader rep waar je mee start, de gamma container waardoor je elke raid meer spullen de raid in en uit kan nemen zonder risico, de stash space, de betere start kits.

Eod is 1 van de ergste pay 2 win implementaties die ik ken. En ja natuurlijk heb ik het zelf ook gekocht jaren terug. En nu hij weg is uit de winkel ben ik benieuwd wat er op termijn te koop is voor nieuwe spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Skybullet schreef op zondag 17 maart 2024 @ 11:21:
[...]

Uhh.. EOD is altijd mega p2w geweest. De voorsprong die je tegenover standaard accounts hebt is gigantisch. De verhoogde trader rep waar je mee start, de gamma container waardoor je elke raid meer spullen de raid in en uit kan nemen zonder risico, de stash space, de betere start kits.

Eod is 1 van de ergste pay 2 win implementaties die ik ken. En ja natuurlijk heb ik het zelf ook gekocht jaren terug. En nu hij weg is uit de winkel ben ik benieuwd wat er op termijn te koop is voor nieuwe spelers.
Eens. Die Gamma container is letterlijk de reden waarom ik toen die dure editie kocht paar jaar terug XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerblast
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-07 20:58
Jordi0344 schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 14:06:
Het spijtige is, dat bij de meeste developers het meestal betekent dat eens de deur opengezet is voor micro transactions, het niet lang duurt of de boel volledig onderloopt. En gezien ze blijkbaar zonder geld zitten, vermoed ik dat het die richting uitgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Skybullet schreef op zondag 17 maart 2024 @ 11:21:
[...]

Ik gok dat het losse upgrades gaan worden. Nu kun je stash bijkopen, straks je container, wie weet ook wat rep van de traders?

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
SgtElPotato schreef op zondag 17 maart 2024 @ 15:46:
[...]

Ik gok dat het losse upgrades gaan worden. Nu kun je stash bijkopen, straks je container, wie weet ook wat rep van de traders?
Geen idee wat er komt, de sluisdeuren zijn op een kier gezet en we gaan zien wat er nog meer komt.

Ik vind het gewoon super hypocriet dat waarschijnlijk een flinke meerderheid van de tarkov community die nu klaagt over mogelijke toekomstige p2w micro transacties al jaren EOD eigenaar is.

Want zelf mogen we wel de duidelijke voorsprong hebben als de rest dat maar niet krijgt. :+
Pagina: 1 ... 22 ... 25 Laatste