r.marijnissen schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 22:09:
Even voor de duidelijkheid.
Alle PMC zijn je vijand mits je afspreekt met vrienden ofzo.
Als scav dan is iedereen vijand behalve dat Ai scav schiet jouw pas als je hun eerst schiet.
Hoe herken ik een mede speler scav? Links rechts hangen is toch teken dat ie niet wil vechten of hoe zit dat tegenwoordig?
Verder:
Als scav kun je wel loot uit raid halen voor je pmc personage maar krijg je geen ervaring ofzo?
Want anders kun je in het begin beter alleen Scav sessies doen.
Niet iedereen is vijand als je PMC speelt. Als je namelijk USEC speelt, zijn de rogue's (dat zijn AI USEC's) neutraal op lighthouse, tenzij je hun basis inloopt of hun aanvalt, dan vallen ze jou aan. Voor de rest is iedereen inderdaad een vijand.
Een Rogue ziet er zo uit. Let wel even op, in labs zijn ze wel automatisch jou vijand. Op lighthouse map alleen wanneer je ze aanvalt, of wanneer je hun basis inloopt als USEC. Heb je BEAR gekozen, dan zijn ze altijd vijandelijk. Maar als beginnende speler zou ik geen gevecht met ze aangaan. Het zijn verdomd sterke AI's.
Als SCAV's zijn alle SCAV's zowel spelers als AI neutraal. Pas wel even op met SCAV bosses en hun guards, die vallen wel SCAV spelers aan. Ook de cultist vallen SCAV spelers aan. Dit is een speciale factie die alleen op nacht mappen spawnen. Die schuilen in struikjes en houden ervan om spelers van achter aan te vallen met een mes.
Op het moment dat je inderdaad een andere SCAV killed, zowel AI als speler, dan zijn alle SCAV's automatisch een vijand. Wanneer jij een SCAV speler killed die vijandelijk is, dan blijven AI SCAV's wel nog neutraal. Wanneer je een andere SCAV killed, zowel AI als een speler, krijg je min reputatie bij Fence. Wanneer je een hogere reputatie bij Fence hebt, spawn je ook met betere gear. Veel spelers proberen daarom SCAV kills te vermijden als SCAV zijnde. Wanneer je een reputatie van 6 behaald bij Fence, dan krijg je Fence op royal. Je krijgt dan niet alleen discounts, je krijgt ook de optie om gear te kopen die mensen niet hebben verzekerd en zijn verloren en niemand op heeft gepakt.
Veel SCAV kills zijn per ongeluk. Ik heb ook al diverse SCAV's gekilled per ongeluk, zowel spelers als AI. Soms komen ze ook in een cross-fire terecht. Dat soort dingen gebeuren. Een SCAV die ik heb gekilled, was voor express. Die was mij aan het bedreigen met een shotgun, ik had maar een simpele TOZ maar hij wist niet dat ik goede slugs erin had zitten. Hij zei iets in het Oost europees, ik zei "English please" en toen richte hij zijn shotgun op mij en zei "Drop bag and rig NOW!" Dus ik dropte mijn backpack op de grond. Hij begon door mijn backpack te snuffelen en op dat moment schoot ik een slug in zijn borst en instant kill. Uiteindelijk had ik ongeveer 500k roubles uit die raid gehaald.
Een speler SCAV heeft geen armband. Let op, ook niet elke PMC draagt een armband! Wanneer je meer ervaring krijgt in het spel, zal je uiteindelijk verschil zien tussen een speler SCAV en een AI SCAV. Door de manier in hoe ze reageren en lopen. Je kunt ook twee maal op Y drukken, dan opent zich een voice command menu. Wanneer je op het gebaar (kom hier) klikt (handgebaar met pijltje richting jou), en je krijgt meteen een duim omlaag of omhoog, dan weet je dat het een AI SCAV is. Als hij het duimpje omhoog doet, dan loopt die SCAV ook achter je aan.
Je kunt ook de wiggle gebruiken, dat is naar links en naar rechts leunen en blijven spammen (Q en E). De wiggle is een gebaar van "ik ben vriendelijk." Ik ben nog niemand tegengekomen die mij aan heeft gevallen na een wiggle. Sterker nog, ik ruil vaker met andere SCAV's spelers loot.
Je leveled je SCAV apart van je PMC. Het level en EXP is voor SCAV en PMC apart. Alleen de loot kan je op het einde van een raid overdragen naar je PMC, of gewoon op "sell" drukken, en wordt alles doorverkocht aan Fence. Let wel op, Fence koopt alles voor een lagere prijs. Andere traders geven meer voor bepaalde items. Vanaf level 15 unlock je de Flea market. Daar kan je ook vaker voor hogere prijzen verkopen, maar dat werkt alleen met "find in raid" items. Dat zijn items die in raid zijn gespawnd en niet door een PMC speler is meegenomen. Dit herken je aan het witte vinkje bij het plaatje van het item.
Voor zover ik het begrijp, willen ze straks een reputatie systeem gaan inbouwen voor verschillende facties en verschillende SCAV's. Interchange is bijv. grondgebied van Ragman. Wanneer je een goede reputatie met Ragman hebt, kan het best zijn dat SCAV's in interchange neutral of zelfs vriendelijk zijn. Maar in hoe verre dit systeem gaat werken en hoe ze het gaan implementeren, geen idee.
Nog een leuk feitje, bestudeer het gedrag van een AI SCAV. Ze zien vaker een vijand sneller dat jij ze ziet. Ze beginnen dan rond te rennen, bepaalde zinnetjes in het Russich te schreeuwen en door hun gedrag zal je ook vaker zien waar ze die vijand hebben gespot.
Ik gebruik dan ook vaker AI SCAV's als een alarm systeem. Hou ook track op andere SCAV spelers. Wanneer een andere SCAV speler je langsloopt, loopt een gebouw binnen en er breekt een gevecht uit, dan weet je dat er PMC's in dat gebouw zitten. Of wanneer een SCAV speler jou passeert en loopt het tegenovergestelde waar jij naar toe loopt, en er breekt een gevecht achter jou uit, dan weet je dat er PMC's van achter komen.
Bestudeer ook alle mappen erg goed en weet alle locaties waar SCAV's kunnen spawnen. AI SCAV's hebben vaker ook mijn leven gered. Twee dagen geleden nog een team van 3 PMC's uitgeschakeld, door middel van AI SCAV's. Die gebruikte ik als kanonnen voer, en door hun gedrag wist ik precies waar die PMC's zaten.
[
Voor 47% gewijzigd door
Toonen1988 op 18-01-2024 00:02
]