wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
My bad, je hebt gelijk. Dan is het nog ruim 16% van zijn raids is hij door een cheater gekilled. Blijft dat het heel erg verschilt per speler. Hij wordt natuurlijk ook door cheaters gestreamsniped, etc dus de vergelijking is wat scheefMisterEagle schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 23:57:
[...]
Kleine nuance, van de 67x dat hij dood is gegaan ongeveer is 37 keer iemand gebanned.
Hij heeft op dat moment rond de 231 raids gedaan.
YouTube: BIG QOL AND TASK CHANGES! - 0.13.5 PATCH INITIAL THOUGHTS - Escape f...
Zeker veel ja, maar schijnt in die regio ook het ergst te zijn qua servers. (benoemd hij zelf althans en heb ik andere streamers ook wel eens horen zeggen)MuddyMagical schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 13:24:
[...]
My bad, je hebt gelijk. Dan is het nog ruim 16% van zijn raids is hij door een cheater gekilled. Blijft dat het heel erg verschilt per speler. Hij wordt natuurlijk ook door cheaters gestreamsniped, etc dus de vergelijking is wat scheef
Is dat zo, ik denk juist dat een groot aantal cheater hem juist niet zullen aanvallen, gezien ze weten dat bij een melding van hem er een ban kan volgen en bij een melding van een willekeurige andere speler ze het minder serieus zullen nemen.MuddyMagical schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 13:24:
[...]
My bad, je hebt gelijk. Dan is het nog ruim 16% van zijn raids is hij door een cheater gekilled. Blijft dat het heel erg verschilt per speler. Hij wordt natuurlijk ook door cheaters gestreamsniped, etc dus de vergelijking is wat scheef
Ik geloof best wel dat er een probleem is met cheaters, dat het in de ene regio al groter is dan de andere, maar dat mensen er echt veel te hard op focussen.
ik neem aan dat je deze video gezien hebt over cheaters?UnderAVoidSky schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 21:11:
Het probleem van EFT is dat je soms gekilled wordt zonder dat je echt door hebt vanwaar het komt, dat gecombineerd met een ontbrekende killcam zorgt er voor dat mensen véél te snel cheaters roepen.
Ik geloof best wel dat er een probleem is met cheaters, dat het in de ene regio al groter is dan de andere, maar dat mensen er echt veel te hard op focussen.
YouTube: The Wiggle That Killed Tarkov
Dat gezegd hebbende; ik denk dat ze de loot flink hebben gebuffed deze wipe. Ik heb nog nooit zoveel valuables gevonden dan in deze wipe; Chek-13 key (1M), Tape key (950K), Bunkhouse key (300K), en dat binnen ~60 raids.
PS. Wordt het trouwens ook niet tijd voor een uitgebreidere startpost?

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
Ik heb ondertussen alweer een aantal matches erop zitten.
Ik heb vanacht ergens rond 4:00 mijn Arena mail gehad. Uiteraard nog geen tijd gehad. Denk ook niet dat ik het ga spelen. Of naja, niet veel.Toonen1988 schreef op zondag 17 december 2023 @ 18:46:
Heeft iemand toegang tot de arena gekregen? De eerste wave is rond 17:00 vandaag verstuurd.
Ik heb ondertussen alweer een aantal matches erop zitten.
Ik ga het ook niet veel spelen, ik heb er zelfs genoeg van na een aantal potjes.Robinblitz schreef op maandag 18 december 2023 @ 07:52:
[...]
Ik heb vanacht ergens rond 4:00 mijn Arena mail gehad. Uiteraard nog geen tijd gehad. Denk ook niet dat ik het ga spelen. Of naja, niet veel.
Net als World of Tanks heb je een tree die je moet volgen. Hoe hoger je komt in de tree, hoe beter je presets worden.
Wanneer je een preset hebt geunlocked, kan je deze kopen voordat de match begint. Bij de volgende match, moet je de preset weer kopen.
Hier zit meteen het probleem in arena. Ik had dus bijvoorbeeld een team die alleen een SKS (ik) had en 4 andere personen met handpistolen, tegen een team die volledig automatische gemodde wapens hadden.
Wanneer we straks verder zijn en je begint dan pas, kom je tegen mensen te spelen die al veel betere presets hebben.
Ook is het echt een SMG spel, de gene die de volautomatische geweren hebben, winnen. Je ziet nu dan ook de heletijd SMG's die vol automatisch schieten veel terugkomen.
Het is een groot ongebalanceerde spel, ook komen de problemen terug die ook de reguliere EFT heeft, zoals desync en peak advantage.
En natuurlijk gaan mensen zeggen "Ja, maar in de reguliere EFT moet je ook spelen tegen mensen die betere gear hebben." Najah, dat klopt wel maar dan heb je ook meerdere keuzes die je kan maken. Ook kan je deze personen vermijden, wat in arena dus niet kan.
[ Voor 15% gewijzigd door Toonen1988 op 18-12-2023 08:25 ]
In WoT net als in War Thunder heb je ook natuurlijk ranks en "Battle Ratings" om mensen met soortgelijke voertuigen tegen elkaar te matchen. Ik zag dat dit bij Arena totaal niet mogelijk is omdat je je kit pas selecteert na de matchmaking. Dat is best wel heel krom want dan krijg je situaties zoals hierboven ja. Dat jij met je Kedr op Lvl 1 straks tegen iemand komt die lekker met een M4, Trooper en FAST helmet rond rent. Success dan.Toonen1988 schreef op maandag 18 december 2023 @ 08:21:
[...]
Ik ga het ook niet veel spelen, ik heb er zelfs genoeg van na een aantal potjes.
Net als World of Tanks heb je een tree die je moet volgen. Hoe hoger je komt in de tree, hoe beter je presets worden.
Wanneer je een preset hebt geunlocked, kan je deze kopen voordat de match begint. Bij de volgende match, moet je de preset weer kopen.
Hier zit meteen het probleem in arena. Ik had dus bijvoorbeeld een team die alleen een SKS (ik) had en 4 andere personen met handpistolen, tegen een team die volledig automatische gemodde wapens hadden.
Wanneer we straks verder zijn en je begint dan pas, kom je tegen mensen te spelen die al veel betere presets hebben.
Ook is het echt een SMG spel, de gene die de volautomatische geweren hebben, winnen. Je ziet nu dan ook de heletijd SMG's die vol automatisch schieten veel terugkomen.
Het is een groot ongebalanceerde spel, ook komen de problemen terug die ook de reguliere EFT heeft, zoals desync en peak advantage.
En natuurlijk gaan mensen zeggen "Ja, maar in de reguliere EFT moet je ook spelen tegen mensen die betere gear hebben." Najah, dat klopt wel maar dan heb je ook meerdere keuzes die je kan maken. Ook kan je deze personen vermijden, wat in arena dus niet kan.
Tja het is nog in beta, er kan nog van alles veranderen. Die gedachte hou ik al sinds 2017 vast sinds ik het spel gekocht heb, dan is er nog plezier uit te halen! Heb 2-3 wipes overgeslagen en ben deze wipe weer redelijk actief, met succes. Helaas nog wat hackers die je tegenkomt zodra je met goede gear een raid in gaat, dus dat vermijden we dan soms..Toonen1988 schreef op maandag 18 december 2023 @ 08:21:
[...]
Ik ga het ook niet veel spelen, ik heb er zelfs genoeg van na een aantal potjes.
Modded MP-155 en slugs / magnum buckshots zijn heerlijk, al aardig wat chads neergemaaid op deze manier.
Speel het, tot nu toe, met redelijk wat plezier, er zijn nog genoeg dingen die verbeterd kunnen worden maar het is een leuke modus om wat beter te worden zonder dat het al te veel geld kost.
Zucht...
Spel leeft nog wel aardig maar ook ik heb de afgelopen wipe zo goed als overgeslagen. Word het een beetje zat om elke keer dezelfde quests maar te doen in dezelfde volgorde. Ik speel zelf sinds de eerste Alpha release. Vind het overigens ook niet echt kunnen dat ze naar een tweede game zijn vertrokken (Arena) terwijl de eerste nog steeds in Early-Access zonder uitzicht op een release. Maps zijn nog steeds niet verbonden, traders nog steeds niet fysiek en je brengt nog steeds meer tijd in menu's door dan daadwerkelijk in-game. Maar wel ondertussen een eSports game maken (sure ik heb hem gratis gehad want ik heb EOD, maar nog steeds) om de 'casual' en 'competitive' crowd aan te trekken.Powerblast schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 19:10:
Wordt dit eigenlijk nog veel gespeeld? De hype lijkt helemaal gaan liggen om niet te zeggen dat deze volledig verdwenen is. Moet zeggen dat ik het spel zelf ook al zeker twee jaar niet meer gevolgd heb.
Over Arena gesproken, die game is denk ik sneller uninstalled dan dat ik hem geïnstalleerd had. Ik vind CoD leuk, ik vind CS2(Global Offensive) leuk, maar dit... Nee dit werkt gewoon niet in een Tarkov style game. Niemand healt want de animaties duren zo lang dat je vaker dood gaat er door dan daadwerkelijk healt, er is 0,0 balancing. Kom jij over 2 weken in de Arena beta? Succes! Want diegene die al 3 weken access hadden en 2 uur per nacht slapen hebben dan al de beste presets waar jij gewoon tegen gematcht kan worden. Sta je daar met je Kedr tegen een M4 met MAI AP, FAST MT en Gen4 armor. Er is ook geen spawn protection, heb 2 games gehad waar mijn teammates IN DE SPAWN de hele team neermaaien voor de deuren open gaan.
Misschien word het ooit wat, maar voor nu... Hard pass. Ik wacht wel op de volgende EFT wipe... Ben nu toch te druk met Star Citizen en DCS World.
Vrijwel dagelijks door mij in ieder geval. Deze wipe weer opgepakt nadat ik 2 wipes heb overgeslagen. Nu ben ik deze wipe zo snel mogelijk voor de Flea gegaan en toen een beetje casual in raids gegaan.Powerblast schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 19:10:
Wordt dit eigenlijk nog veel gespeeld? De hype lijkt helemaal gaan liggen om niet te zeggen dat deze volledig verdwenen is. Moet zeggen dat ik het spel zelf ook al zeker twee jaar niet meer gevolgd heb.
Nou is Flea een stuk minder omdat veel items niet meer getrade kunnen worden (Reap-IR, Flir, bepaalde kogels) maar dat maakt het mijn inziens niet minder leuk nog.
Voor ons (mij en mijn teammaat) is het 9 van de 10x nog super leuk. Volgende wipe maar weer vol op de quests gaan en richting Kappa, maar dat gaat een flinke kluif worden..
Arena is wat mij betreft een prima toevoeging, beetje casual snelle potjes spelen. Nog genoeg verbeter punten met o.a. het ranking systeem en het matching systeem, maar we zien wel waar het ons gaat brengen.
Voor mij is het deze wipe mijn main game geweest en volgende wipe zal het dat ook worden.
Alleen de end of wipe quests, nu deze met The Rapist bijvoorbeeld, is gewoon ellende als je hem accepteert maar eigenlijk geen zin hebt in quests..
Zucht...
Wat ik enorm vet vindt is dat je tracers en normale kogels kan mengen in je magazijnen. Iets wat enorm handig kan zijn bij night ops.
Vanwege dat ik niet zo goed ben, speel ik SP-Tarkov. Dat is voor mij goed te doen!
Tracers kunnen inderdaad handig zijn om te mengen. Ik heb meestal de laatste 10 of 5 rounds in mijn mag afwisselend met tracers zodat ik weet dat mijn ammo bijna op is in die mag en moet reloaden.Fox3214 schreef op woensdag 20 december 2023 @ 08:37:
Vaak gespeeld maar te moeilijk voor mij. Ik vindt het een fantastische game engine hebben. Er zijn weinig games die zo diep gaan in inventory management en wapens.
Wat ik enorm vet vindt is dat je tracers en normale kogels kan mengen in je magazijnen. Iets wat enorm handig kan zijn bij night ops.
Vanwege dat ik niet zo goed ben, speel ik SP-Tarkov. Dat is voor mij goed te doen!
Ik hoop Arena te kunnen gebruiken om mijn pvp skills op te vijzelen. In de oorspronkelijke EFT vind ik het maar lastig, in de situaties dat ik een player tegenkom, leg ik het 9 van de 10 keer af vanwege mijn skills, maar die ga ik ook niet kunnen trainen als ik zo weinig players tegenkom. Dus ik heb er wel zin in
Ik was van te voren heel erg hyped voor arena. Na gister een hele middag gespeeld te hebben, denk ik dat ik dit arena amper ga spelen. Vond het heel erg tegenvallen.scorpie schreef op woensdag 20 december 2023 @ 10:54:
Ik heb nog geen Arena invite gehad helaas, maar dat zal deze week vast wel komen, BSG heeft gezegd dat ze gisteravond 1/3e van alle invites eruit hebben gestuurd. Extrapolerend zal dat aankomend weekend wel klaar zijn denk ik.
Ik hoop Arena te kunnen gebruiken om mijn pvp skills op te vijzelen. In de oorspronkelijke EFT vind ik het maar lastig, in de situaties dat ik een player tegenkom, leg ik het 9 van de 10 keer af vanwege mijn skills, maar die ga ik ook niet kunnen trainen als ik zo weinig players tegenkom. Dus ik heb er wel zin in
Acer predator XB271HU - Ryzen 3700x -MSI Z270 PGC - MSI 2070 super - 32gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold
Ach, we gaan het zien als ik eenmaal m'n invite heb (eod sinds november 2020)
Nog meer mensen enthousiast?
Ja super enthousiast! Vorige wipe een beetje gespeeld tot lvl 15 om de flea te krijgen. Deze wipe gaat weer een zware worden voor mij. Ook erg benieuwd naar Streets en alle toevoegingen.scorpie schreef op woensdag 27 december 2023 @ 10:43:
0.14 patch wordt huge volgens mij. Hele rework van armor systeem, je kunt eindelijk vaulten over luciferdoosjes, Shoreline heeft een rework gehad, nieuwe boss, enz enz enz. Ik kan niet wachten tot ik vanavond weer kan beginnen!
Zucht...
Niet echt, denk dat de massa (als die er al was) wel redelijk is afgehaakt inmiddels. Er zit naar mijn mening heel weinig progressie in de game. Van beloften als grote open wereld heb ik nog niks gezien. Cheaters zijn nog altijd een heel groot probleem en ik heb niet het idee dat BSG daar heel erg mee bezig is. Server stabiliteit, match times, desync etc ... er zijn echt problemen genoeg. Daarnaast is er veel te veel fixatie op hardcore gamers. Jammer dat BSG niet door heeft dat een klein clubje gamers de game niet overeind gaan houden. Nieuwe spelers word afgeschrikt, de learning curve is te hoog en de balans is volledig zoek. Er komen vrijwel geen nieuwe spelers meer binnen.scorpie schreef op woensdag 27 december 2023 @ 10:43:
0.14 patch wordt huge volgens mij. Hele rework van armor systeem, je kunt eindelijk vaulten over luciferdoosjes, Shoreline heeft een rework gehad, nieuwe boss, enz enz enz. Ik kan niet wachten tot ik vanavond weer kan beginnen!
Dat ze in plaats van de game afmaken, hun vizier hebben gezet om een Arena shooter, dat is een keus. Maar ik word er niet enthousiast van. Zegt ook veel over BSG als bedrijf.
Een keer een wipe is leuk, maar continue weer hetzelfde doen wat na x aantal maanden weer reset word ... nee dank je. Daar is mijn tijd te schaars en kostbaar voor.
Ik zie het heel somber in voor Tarkov.
Arena heb ik een paar keer gespeeld, niks voor mij, totaal geen Tarkov gevoel, behoudens de weapon handling. Had me er van voorgesteld dat je met je main character uit EFT kon deelnemen in matches in Arena en daar dan ook loot van players zou kunnen stelen (of je eigen loot verliezen uiteraard). Niets van dat helaas.
Ken persoonlijk nog geen enkele game die Tarkov heeft ingehaald..Powerblast schreef op woensdag 27 december 2023 @ 20:47:
Wat mij persoonlijk aansprak was het unique selling point van een shooter waarbij je toch enigzins wat RPG elementen hebt die progression in de gameplay mogelijk maken. Ik vrees dat ze daar ondertussen ook al niet meer zo uniek meer in zijn en ingehaald door de concurrentie. Het blijft ook een niche game omdat het zo verschrikkelijk moeilijk is tegenover gewone shooters. Dus voor het grote publiek zal het denk ik nooit echt wat worden. Daarvoor was de hype die op twitch de ronde deed juist goed.
Nu met de nieuwe recoil o.a. is het wel veel meer toegankelijk geworden denk ik.
Zucht...
Arena zou eerst een mode worden binnen EFT maar is uiteindelijk een €37 euro standalone game geworden. Alleen wanneer je de EOD versie hebt, hoef je niks voor arena te betalen. Het is leuk voor een aantal potjes, maar daarna ben ik toch afgehaakt. Nog altijd dezelfde problemen, helaas en het is een ongebalanceerde zooitje. Wat in EFT werkt, werkt niet in arena.
Je moet een preset kiezen voordat je in de matchmaking komt, en niet erna. Zo heb ik dus al gespeeld met een team met pistooltjes, terwijl de tegenpartij vol automatische geweren hadden en ook nog eens dikkere armor. Ik was de enige met een SKS. De tegenpartij was al zeker 3 a 4 sets hoger.
Maargoed, nu terug naar EFT. Dezelfde problemen komen maar terug, waaronder de desync. Vandaag is het ook weer gebeurt, ik schoot op iemand, hij schoot op mij, ik ren vervolgens weg een kamertje binnen en in het kamertje viel ik opeens dood neer. Op het scherm van een vriend van me (via discord) zag ik dat ik nog in de deur opening stond....
Het hackers probleem hebben ze nog altijd niet onder de knie. In EFT loont het namelijk om te hacken, want alle items worden vervolgens op een "grijze" markt verkocht. Zo hebben we iemand uit onze groep gegooid die ingame roubles voor echt geld deed kopen. Wij vinden dat net zo erg als cheating/hacken, want je draagt namelijk aan het probleem bij. Je doet namellijk het cheating en hacking aanmoedigen, door hun items te kopen. Wanneer niemand meer items zou kopen voor echt geld, zou het hackers probleem ook veel minder zijn.
Nog niet zo lang geleden was ik ook gaan rondsnuffelen op een cheat provider forum. Het viel mij op dat veel mensen die cheats/hacks maken voor EFT aan het klagen waren hoe slordig EFT is geprogrammeerd. Ze hadden nog nooit zo'n geknutsel bij elkaar gezien.
Bij BSG hoef je ook niet bij aan te kloppen om te praten over dit soort problemen. Nikita (de founder van BSG), is zelfs een keer uitgeflipt omdat mensen alleen maar vroegen wanneer de desync en het hackers probleem werd opgelost. Hij begon werkelijk in de live stream uit te flippen waarom we geen vragen stelde over nieuwe ammo.
Dit laat precies zien waar BSG voorstaat.

Performance is ook schrikbarend slecht, de ene keer haal ik 120fps en de ander keer dropt die gewoon tot 40fps. En dan heb ik een I9 14900kf, RTX 4080 en 32gb DDR5 op 6000mhz. Grafisch aanpassen heeft totaal geen enkel effect. Wanneer ik op 1080p speel of op 2160p met alles op het hoogste of laagste, de FPS blijft precies hetzelfde.
Ik zal deze wipe weer eens wat gaan spelen. Maar ik denk dat Tarkov de hoogste piek al heeft gehad. Mensen beginnen het nu elders te zoeken, omdat ze het gewoon zat zijn.
[ Voor 12% gewijzigd door Toonen1988 op 28-12-2023 14:33 ]
Desync en hackers zijn inderdaad nog steeds een issue, maar gelukkig lang niet meer zo erg als 3 jaar geleden. Ik heb 95 van de 100 raids geen last van desync en 90 van de 100 geen last van hackers (ligt bij mij ook aan de gear die ik mee neem bijvoorbeeld). Wat dat betreft is er vrij weinig verschil in mijn ervaring met bijvoorbeeld een CS2 of CoD of noem maar op.Toonen1988 schreef op woensdag 27 december 2023 @ 22:21:
Ik heb precies dezelfde gedachten als @Dhrax en @brtk. Ik ben één van de eerste spelers in Tarkov, ik zat in de allereerste wave van de allereerste build ooit. EFT had toen alleen Factory zonder multi-player. En ik kan je vertellen dat veel problemen van toen ter tijd, nog altijd in het spel zitten, waaronder desync.
Arena zou eerst een mode worden binnen EFT maar is uiteindelijk een €37 euro standalone game geworden. Alleen wanneer je de EOD versie hebt, hoef je niks voor arena te betalen. Het is leuk voor een aantal potjes, maar daarna ben ik toch afgehaakt. Nog altijd dezelfde problemen, helaas en het is een ongebalanceerde zooitje. Wat in EFT werkt, werkt niet in arena.
Je moet een preset kiezen voordat je in de matchmaking komt, en niet erna. Zo heb ik dus al gespeeld met een team met pistooltjes, terwijl de tegenpartij vol automatische geweren hadden en ook nog eens dikkere armor. Ik was de enige met een SKS. De tegenpartij was al zeker 3 a 4 sets hoger.
Maargoed, nu terug naar EFT. Dezelfde problemen komen maar terug, waaronder de desync. Vandaag is het ook weer gebeurt, ik schoot op iemand, hij schoot op mij, ik ren vervolgens weg een kamertje binnen en in het kamertje viel ik opeens dood neer. Op het scherm van een vriend van me (via discord) zag ik dat ik nog in de deur opening stond....
Het hackers probleem hebben ze nog altijd niet onder de knie. In EFT loont het namelijk om te hacken, want alle items worden vervolgens op een "grijze" markt gekocht. Zo hebben we iemand al iemand uit onze groep gegooid die ingame roubles voor echt geld deed kopen. Wij vinden dat net zo erg als cheating/hacken, want je draagt namelijk aan het probleem bij. Je doet namellijk het cheating en hacking aanmoedigen, door hun items te kopen. Wanneer niemand meer items zou kopen voor echt geld, zou het hackers probleem ook veel minder zijn.
Nog niet zo lang geleden was ik ook gaan rondsnuffelen op een cheat provider forum. Het viel mij op dat veel mensen die cheats/hacks maken voor EFT aan het klagen waren hoe slordig EFT is geprogrammeerd. Ze hadden nog nooit zo'n geknutsel bij elkaar gezien.
Bij BSG hoef je ook niet bij aan te kloppen om te praten over dit soort problemen. Nikita (de founder van BSG), is zelfs een keer uitgeflipt omdat mensen alleen maar vroegen wanneer de desync en het hackers probleem werd opgelost. Hij begon werkelijk in de live stream uit te flippen waarom we geen vragen stelde over nieuwe ammo.
Dit laat precies zien waar BSG voorstaat.
Performance is ook schrikbarend slecht, de ene keer haal ik 120fps en de ander keer dropt die gewoon tot 40fps. En dan heb ik een I9 14900kf, RTX 4080 en 32gb DDR5 op 6000mhz. Grafisch aanpassen heeft totaal geen enkel effect. Wanneer ik op 1080p speel of op 2160p met alles op het hoogste of laagste, de FPS blijft precies hetzelfde.
Ik zal deze wipe weer eens wat gaan spelen. Maar ik denk dat Tarkov de hoogste piek al heeft gehad. Mensen beginnen het nu elders te zoeken, omdat ze het gewoon zat zijn.
Om als nieuwe speler erin te komen is een flinke leercurve en zal best wat irritatie met zich meebrengen, maar met de juiste mensen om je heen is dat heerlijk. In al die jaren dat ik EFT speel voelt het nog steeds goed om een raid uit te komen na flink wat gevechten en struggles, beter dan bij andere games die ik speel.
Zucht...
Er was 1 task van Ground Zero gereset die ik al had gehaald, en ik moest sowieso nog de car extract doen. Ik met 2 maatjes Ground Zero op. Toen we eenmaal in raid waren, hadden we last van hele slechte voice verbinding met Discord. Zij zeggen, laten we de car extract doen, ik zat nog in een of ander gebouw, heb totaal niks gehoord, damnit. Andere task dan maar gedaan, en opnieuw Ground Zero op. Hier begon de ellende. Ik denk dat ik in totaal 10x die map op ben geweest, in vol ornaat, of enkel met pistooltje, dag of nacht, ik werd alleen maar afgeknald. Ik ben denk ik 3x ge-extract-camped bij die car extract (want je moet een minuut wachten tot ie eindelijk gaat). Echt, m'n bloed kookte zowat. Als ik eindelijk die car extract heb gehaald doe ik die map nooit meer.
Enkel via hun eigen website: https://www.escapefromtarkov.com/WiLLoW_TieN schreef op zondag 31 december 2023 @ 10:19:
Tarkov is niet te koop via Steam of Epic ofzo ?
Ik speel sinds begin 2020 en heb iedere wipe relatief tot zeer fanatiek gespeeld waarvan ik er 1 wel na level 30nhad neergelegd. 2x kappa gehaald en vorige wipe Lightkeeper.
Sinds 2 wipes speel ik nu veel meer ontspannen wat mij ook vele malen meer plezier brengt. Een kill waar geen opzichtige cheat bij komt kijken is voor mij een lack of skills van mijzelf. Desync en cheating heb ik voor mijn gevoel dan ook behoorlijk weinig last van.
Ik moet zeggen dat ik de ontwikkeling van de main game eigenlijk beter vind dan sommigen hier omschrijven en denk dat dit opnieuw de soepelste wipe is die ik heb meegemaakt. De eerste twee dagen heb ik niet meegemaakt vanwege vakantie maar er is geen gedoe met inladen, nog geen opzichtige bugs, geen hangers etc. En nieuwe boss, de BTR, remodel van Snoreline en andere zaken vind ik tot nu toe tof.
Ik las hier ook nog over de belofte van maps die aan elkaar geknoopt worden / open wereld, ikzelf heb die verwachting nooit gehad omdat dat niet bekend was bij mij toen ik startte maar ik vrees dat je dat idee zult moeten laten gaan. Dat gaat hem denk ik niet worden.
Bovenstaande hebben ze bereikt met Arena in ontwikkeling, ik vind het een verbetering van BSG prestaties.
Arena zelf ben ik nog niet over uit maar ik denk niet dat het mijn aandacht vast kan houden. Het is leuk om af en toe met een 5 stack te spelen maar de hierboven genoemde problemen, met name de balancing, maken het voor mij geen leuke game.
Ik vind dat BSG nog genoeg dingen kan verbeteren voor dat de game live gaat en ook zeker qua communicatie (hoe de verdeling van keys / toegang tot Arena ging was waardeloos tov met wat ze hadden aangegeven) maar ik haal nog steeds veel plezier uit de game. En als ik kijk naar het aantal kijkers op Twitch en tegenwoordig YouTube gaming denk ik niet dat de game dood is. Ik denk alleen wel dat er vele met de tofste armband (Alpha) zijn afgehaakt en de kern is vervangen / veranderd qua gamerbase.
Haha ja helemaal kut datbdie quests daar moeten. Ik heb er nog 0 gehaald en ben elke raid dood gegaan op ground zero. Helemaal kutscorpie schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 09:08:
Gisteren had ik toch zo'n typische Tarkov dag.. en het werd alleen maar erger hoe langer het duurde natuurlijk..
Er was 1 task van Ground Zero gereset die ik al had gehaald, en ik moest sowieso nog de car extract doen. Ik met 2 maatjes Ground Zero op. Toen we eenmaal in raid waren, hadden we last van hele slechte voice verbinding met Discord. Zij zeggen, laten we de car extract doen, ik zat nog in een of ander gebouw, heb totaal niks gehoord, damnit. Andere task dan maar gedaan, en opnieuw Ground Zero op. Hier begon de ellende. Ik denk dat ik in totaal 10x die map op ben geweest, in vol ornaat, of enkel met pistooltje, dag of nacht, ik werd alleen maar afgeknald. Ik ben denk ik 3x ge-extract-camped bij die car extract (want je moet een minuut wachten tot ie eindelijk gaat). Echt, m'n bloed kookte zowat. Als ik eindelijk die car extract heb gehaald doe ik die map nooit meer.
Acer predator XB271HU - Ryzen 3700x -MSI Z270 PGC - MSI 2070 super - 32gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold
Kom er ook maar niet doorheen, zelfs raids gehad met 6-7 PMC kills en nog niet kunnen extracten.Korkss schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 11:13:
[...]
Haha ja helemaal kut datbdie quests daar moeten. Ik heb er nog 0 gehaald en ben elke raid dood gegaan op ground zero. Helemaal kut
Klopt, vind het alleen jammer dat alle quests nu beginnen op de nieuwe map.Robinblitz schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 12:34:
Ben ergens wel blij dat er nieuwe starter quests zijn op een nieuwe map... Ik werd het wel zal om steeds maar dezelfde quests te doen in dezelfde volgorde. Is nu ook nog wel hoor... Maar er zitten wat andere quests voor. Toch een beetje iets nieuws. Heb bijna elke wipe tot nu toe gespeeld en het was wel heel repetitive.
Amper loot valt wel mee. O.a. waar de Grenade launcher & MachineGun staan is het al vol met loot.Robinblitz schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 14:06:
Ja dat wel. Volgens mij is die map ook alleen daar goed voor. Volgens mij zijn er later ook geen quests meer voor die map omdat het een beginner's map is. Er is ook amper loot te vinden. Ik zie mezelf die map ook niet meer spelen nu ik klaar ben met de quests, zelfs niet als scav.
Daarnaast de plek waar de die disk drive van de scientist moet vinden ook nog eens een prachtige loot plek.
Groot assortiment aan random dead PMC's en een hoop random loot op de grond.
Wij komen er dan ook regelmatig nog even Scavven (heeft me zelfs al een GPU opgeleverd)
Deze wipe is wel 1 van de betere, en als je eenmaal weet je hoe een beetje lol kan hebben maakt het sowieso allemaal niet meer uit.
Momenteel main ik de PPSH gezien de changes met Recoil en Armor en ik moet zeggen, dat levert wel wat op tegenwoordig.
Krijg er meer PMC's mee neer dan met andere guns.
[ Voor 16% gewijzigd door tha_crazy op 02-01-2024 14:25 ]
- 7.62x25mm TT AKBS
- 7.62x25mm TT FMJ43
- 7.62x25mm TT LRN
- 7.62x25mm TT LRNPC
- 7.62x25mm TT P gl
- 7.62x25mm TT Pst gzh
- 7.62x25mm TT PT gzh
https://www.eft-ammo.com/brtk schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 15:17:
Welke ammo gooi je in de PPSH?
- 7.62x25mm TT AKBS
- 7.62x25mm TT FMJ43
- 7.62x25mm TT LRN
- 7.62x25mm TT LRNPC
- 7.62x25mm TT P gl
- 7.62x25mm TT Pst gzh
- 7.62x25mm TT PT gzh
Liefst PST zou ik denken, tenzij je puur benen gaat schieten dan ga je voor de ammo met het hoogste damage.
Als de recoil nu te pruimen is kunnen headshots zeker mogelijk en dus dodelijk zijn.
Recoil is het beste wat het tot nu toe was. Wapens als de STM, MP7 en zelfs basic Vepr-136/209 en AK-74N's zijn super makkelijk te controllen. De STM en MP7 bewegen zelfs amper met recoil. Er zijn geen 'meta builds' meer nodig om een beetje goede recoil te krijgen. Ik kan nu gewoon eindelijk een wapen bouwen die IK wil en daarmee gewoon prima kills maken.brtk schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 15:51:
Ga de PPSH vanavond eens van stal halen, met drum mag uiteraard.
Als de recoil nu te pruimen is kunnen headshots zeker mogelijk en dus dodelijk zijn.
oh ik dump gewoon de LRN erin.brtk schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 15:17:
Welke ammo gooi je in de PPSH?
- 7.62x25mm TT AKBS
- 7.62x25mm TT FMJ43
- 7.62x25mm TT LRN
- 7.62x25mm TT LRNPC
- 7.62x25mm TT P gl
- 7.62x25mm TT Pst gzh
- 7.62x25mm TT PT gzh
HitReg met de armor changes is toch all over the place.
Gisteren een maatje van ons in de rug neergeschoten, terwijl die tegenover hem stond.
Plus, de pure braap aan kogels dan gaat er wel eens wat een andere kant op.
Pak wel meer de gewone mags ipv de drum gezien de reload en de duurdere rigs die je ervoor nodig hebt.
Ik krijg helemaal niks van die Twitch drops. Ik had zelfs gewoon een goedkope zonnebril in een legendary drop.brtk schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 16:06:
Had een MK47 gekregen via drops, wat kleine mods ervoor gevonden tijdens looten en idd, zelfs met alleen een foregrip en een eenvoudige muzzle break al prima te gebruiken. Alleen heel jammer dat de 30 round mags en PS ammo niet meer op level 1 traders te verkrijgen zijn.

Heb tot nu toe elke dag Twitch aanstaan, zowel de eerste als de tweede helft. Het enige wapen die ik heb gekregen was een Vepr. Rest alleen maar zonnebrillen, AI medkit en allerlei andere zooi.
Dat zijn maar matige drops, ik heb ook een hoop troep gekregen, maar tevens de MK47 en die nieuwe VSK-94 met een paar gevulde mags. Een zonnebril als Legendary is echt, tsja, belachelijk.Toonen1988 schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 17:53:
[...]
Ik krijg helemaal niks van die Twitch drops. Ik had zelfs gewoon een goedkope zonnebril in een legendary drop.![]()
Heb tot nu toe elke dag Twitch aanstaan, zowel de eerste als de tweede helft. Het enige wapen die ik heb gekregen was een Vepr. Rest alleen maar zonnebrillen, AI medkit en allerlei andere zooi.
Big Brother gevoel met de laatste drop die ik net kreeg, dat was een PPSH met 3 drummags. WTF?
[ Voor 6% gewijzigd door brtk op 02-01-2024 18:10 ]
Dat is wel het leukste van de wipe moet ik zeggen, eindelijk weer wapens bouwen die er mooi uit zien en niet alleen maar om de recoil omlaag te krijgen.Robinblitz schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 16:03:
[...]
Recoil is het beste wat het tot nu toe was. Wapens als de STM, MP7 en zelfs basic Vepr-136/209 en AK-74N's zijn super makkelijk te controllen. De STM en MP7 bewegen zelfs amper met recoil. Er zijn geen 'meta builds' meer nodig om een beetje goede recoil te krijgen. Ik kan nu gewoon eindelijk een wapen bouwen die IK wil en daarmee gewoon prima kills maken.
Zucht...
Nu ook met die sneeuw, of eigenlijk seasonal maps. Dat was echt een vette verrassing. Bosjes zijn nu ook minder dicht, dat wordt wel gaaf. Ook met de nieuwe recoil en alles, ik lijk eindelijk een keer een kans te maken zonder the element of surprise te hebben op m'n tegenstander.
Al met al denk ik dat BSG zeer goed op weg is naar een full release. Als dit jaar Unity '23 nog komt, en de graphical overhaul dan hebben we de ontwikkeling mee mogen maken van een top game!
9e raid lopen we als groep tegen een cheater aan. Volgens mijn teammates was hij ook onzichtbaar (heb ook video) maar ik heb hem zeker even gezien en ook geschoten.
Ik probeerde op het einde nog te vluchten maar helaas had hij me alsnog te pakken.

Altijd zuur als dat dan je streak eindigt.
Je kan tegenwoordig ook iemand zijn profiel bekijken om meer bevestiging te krijgen dat het een cheater is. Als je op de report knop drukt op de death-screen is er nu ook een knopje 'View Profile' waar je iemand zijn K/D, SR etc kan zien. Handig als extra bevestiging als iemand een KD heeft van 80 en SR van 86% met 60 raids.Kaasdipje schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 15:04:
Mijn eerste 8 raids 100% survival rate. Eerst de missies op Ground Zero en daarna onderweg naar Customs waar alles lekker leek te lopen.
9e raid lopen we als groep tegen een cheater aan. Volgens mijn teammates was hij ook onzichtbaar (heb ook video) maar ik heb hem zeker even gezien en ook geschoten.
Ik probeerde op het einde nog te vluchten maar helaas had hij me alsnog te pakken.
[Afbeelding]
Dat is zijn profile wat ik geplaatst heb.Robinblitz schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 15:28:
[...]
Je kan tegenwoordig ook iemand zijn profiel bekijken om meer bevestiging te krijgen dat het een cheater is. Als je op de report knop drukt op de death-screen is er nu ook een knopje 'View Profile' waar je iemand zijn K/D, SR etc kan zien. Handig als extra bevestiging als iemand een KD heeft van 80 en SR van 86% met 60 raids.
125 kills in 16 raids leek me nogal overdreven, helemaal met de video die we ook hebben.
Ah dacht dat het je huidige profiel was.Kaasdipje schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 15:30:
[...]
Dat is zijn profile wat ik geplaatst heb.
125 kills in 16 raids leek me nogal overdreven, helemaal met de video die we ook hebben.
Vergeet niet dat scav kills hier ook onder vallen, niet alleen PMC. Gemiddeld 7 PMC/Scav kills/raid kan in principe wel als je aardig PvP-oriented bent. Gisteren had ik ook meerdere runs met 14 kills (gemend met PMCs en Scavs).
Ik vind deze lastig te beoordelen. Dat onzichtbare zou idd cheaten kunnen zijn. Maar het is en blijft Tarkov en dit is niet de eerste keer dat we invisibility bugs gezien hebben.
Snap ik, ik ben voormalig sherpa en dit is mijn meest gespeelde game. Daarnaast speel ik zelf altijd vrij conservatief en vind ik het leuk om SR hoog te houden door slim te spelen.Robinblitz schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 15:37:
[...]
Ah dacht dat het je huidige profiel was.
Vergeet niet dat scav kills hier ook onder vallen, niet alleen PMC. Gemiddeld 7 PMC/Scav kills/raid kan in principe wel als je aardig PvP-oriented bent. Gisteren had ik ook meerdere runs met 14 kills (gemend met PMCs en Scavs).
Ik vind deze lastig te beoordelen. Dat onzichtbare zou idd cheaten kunnen zijn. Maar het is en blijft Tarkov en dit is niet de eerste keer dat we invisibility bugs gezien hebben.
Ik ben niet iemand die constant iedereen een cheater noemt maar dit is toch wel een 99% zekerheidje voor me.
CS2 hetzelfde, zodra je in de hogere ranks komt wordt het cheaten ook erger. Bij Tarkov ook, echter is het een stuk minder dan 2-3 jaar geleden gelukkig.elsympatico schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 18:26:
Toch vervelend dat cheaten, echt niet meer weg te denken.Ik ben zelfs gestopt met BF 1 en de oudere games, omdat het continu is.
Zucht...
125 kills verdeeld over 16 raids, is een gemiddelde van 7 a 8 kills per raid. De SCAV's die je dood, worden ook erbij geteld. Deze persoon zal dan ook puur achter SCAV's aangaan, of ergens campen waar genoeg SCAV's spawnen.Kaasdipje schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 15:04:
Mijn eerste 8 raids 100% survival rate. Eerst de missies op Ground Zero en daarna onderweg naar Customs waar alles lekker leek te lopen.
[Afbeelding]
Waar ik eerder van sta te kijken, hoe heeft hij level 11 weten te halen in 16 raids. Dat betekent dat hij minimaal 4.878 exp per raid heeft moeten halen. Tel daarbij op dat hij in 5 raids dood is gegaan. Zelfs met de missie's erbij kan je niet zoveel EXP bij elkaar schrapen om op level 11 te komen.
Van de week had ik twee speler kills en 13 SCAV's gekilled op Woods, en ik kreeg amper 4000 EXP.

[ Voor 18% gewijzigd door Toonen1988 op 12-01-2024 12:12 ]
Het ging in dit geval ook om het totale plaatje. Het gevecht zelf waar hij onze locaties gewoon wist etc.Toonen1988 schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 12:06:
[...]
125 kills verdeeld over 16 raids, is een gemiddelde van 7 a 8 kills per raid. De SCAV's die je dood, worden ook erbij geteld. Deze persoon zal dan ook puur achter SCAV's aangaan, of ergens campen waar genoeg SCAV's spawnen.
Waar ik eerder van sta te kijken, hoe heeft hij level 11 weten te halen in 16 raids. Dat betekent dat hij minimaal 4.878 exp per raid heeft moeten halen. Tel daarbij op dat hij in 5 raids dood is gegaan. Zelfs met de missie's erbij kan je niet zoveel EXP bij elkaar schrapen om op level 11 te komen.
Van de week had ik twee speler kills en 13 SCAV's gekilled op Woods, en ik kreeg amper 4000 EXP.
Maar het is inmiddels al een tijd geleden, we zijn al een stuk verder in de wipe.
Wat vind iedereen er tot nu toe van?
4-5k exp per raid is echt wel makkelijk als je goed focussed op quests en kills. Als je wat bosses kunt pakken gaat het heel hard hoor. Maar je tasks goed verdelen en per map spelen en dan je hide-out snel maximaliseren dan lukt het zeer snel.Toonen1988 schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 12:06:
[...]
125 kills verdeeld over 16 raids, is een gemiddelde van 7 a 8 kills per raid. De SCAV's die je dood, worden ook erbij geteld. Deze persoon zal dan ook puur achter SCAV's aangaan, of ergens campen waar genoeg SCAV's spawnen.
Zucht...
Ik vind het heel tof nu. Voor het eerst ook meer aan het spelen dan 10 uur elke wipe en er mee ophouden weer haha.Kaasdipje schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 12:21:
[...]
Het ging in dit geval ook om het totale plaatje. Het gevecht zelf waar hij onze locaties gewoon wist etc.
Maar het is inmiddels al een tijd geleden, we zijn al een stuk verder in de wipe.
Wat vind iedereen er tot nu toe van?
Maar alsnog, voel me wel beetje noob nog, lvl 6 nu, geluiden herkennen en PvP is gewoon nog een dingetje..

Hier is een lijst dat door BSG is vrijgegeven.
https://docs.google.com/s...pubhtml?gid=0&single=true
Sinds gisteren (één dag na de banwave), wordt ik opeens constant instant neergeschoten wanneer ik van een spawn wegloop. 7 van de 10 raids wordt ik gewoon random afgeknald nadat ik ben gespawned. Mijn record staat nog altijd op vijf seconde. Dit is sinds gisteren, terwijl ik dit probleem niet eerder had. Sommige ervan waren compleet nieuwe accounts. Wij zijn vandaag uit frustratie Hunt: Showdown en Ready or Not gaan spelen. Constant werden we instant neergeschoten van een onbekende locatie, vaker gewoon een aantal seconde na respawn. We hadden dit probleem niet op vrijdag en de dagen ervoor. Ook op hun Discord en op hun forums zie ik vaker nu berichten verschijnen van mensen die precies hetzelfde hebben.
En wanneer ik van de spawn wegkwam en langer leefde, merkte ik dat er helemaal geen loot was gespawned, alles was compleet leeg. Zelfs op plekken waar niemand is geweest. Ik ben zelf ook maar één SCAV tegengekomen op vier uur tijd. Niks spawnde in, ik hoorde geen geluid, geen gevechten, geen lijken op de grond alleen maar one-taps out of nowhere. That's it, elke raid, keer op keer.
Pestily, een bekende EFT streamers (normaal kijk ik dit nooit, maar deze video vind ik wel even interessant) zegt ook dat hacking op dit moment compleet uit de hand aan het lopen is. Het is zelfs erger dan ooit van te voren.
[ Voor 25% gewijzigd door Toonen1988 op 14-01-2024 04:52 ]
Gaat wel weer over, gewoon wat andere maps spelen, customs/factory/woods en/of wat meer basic loadouts.
Heb vrijdag zonder problemen 3x marked room kunnen openen met btc+ammo case+lion en dikke guns, heb wel eens gezien in containers de afgelopen tijd dat er iets opgezogen leek te zijn, maar instant neergeknald nog geen enkele raid. De spawns worden wel wat harder gepushed nu er meer mensen op de pvp quests komen.
Hoeft niet eens... Ik heb zelf al eens meegemaakt dat een cheater mijn Twitch username gebruiktte met "TTV" erachter om mij een slechte naam te geven. Vervolgens werd ik uitgescholden in mijn chat voor cheaten...Ricmaniac schreef op zondag 14 januari 2024 @ 09:18:
Hahha wat heerlijk dat ze gewoon een lijst met die namen uitgeven. Ook zo veel twitch accounts er tussen 😂
Dit is ook een ding waar ik mij altijd aan heb gestoord. Alles in de verte is zo donker, net alsof er een zwarte schaduw overheen is gevallen. Vaker zie ik mensen in de verte niet staan, omdat het gewoon een grote blok zwart is.
Dit komt doordat er geen light sources in de verte wordt gerenderd. Niet alleen bepaalde light sources waaronder straat lantaarns, verlichting in gebouwen etc. maar ook kunstmatige natuurlijke light sources. Ook wanneer je bijv. op Streets of Tarkov rond loopt, kijk eens naar een gebouw in de verte. Het is gewoon zwart, zonder enige texture en/of light source. Als daar iemand zou lopen, zou je deze persoon niet zien. Loop je richting dat gebouw, dan zie je de textures en de light sources langzaam verschijnen.
Om mijn punt te bevestigen, heb ik een test uitgevoerd. En het is schrikbarend hoe slecht de belichting in EFT is.
Wanneer ik op Customs in een nachtmap van RUAF Roadblock richting het gat in de muur loop en richting Crackhouse kijk, zie je dat het gebouw helemaal zwart is. Het is dus onmogelijk om iemand te kunnen zien.
/f/image/nC4nP89zTvzkB5KBw2c1Pg9Q.png?f=fotoalbum_large)
Pas wanneer ik richting het gebouw loop, zie je opeens dat er twee lichten aanspringen. Bij de laatste en voorlaatste kamer.
/f/image/uGtmgm0H1ZwrPErlBZjn8mGI.png?f=fotoalbum_large)
En wanneer ik echt kort bij het gebouw kom, zie je pas dat het licht in de tweede kamer aanspringt. Net alsof iemand op dat moment een schakelaar heeft omgezet. Bedoel, kijk hoe kort de render distance is van belichting.
/f/image/3DLCQESrJ5dBABaOfXBlDDtM.png?f=fotoalbum_large)
De belichting in EFT rendered alleen in van een X bepaalde meters. Alles daarbuiten verdwijnt gewoon en daardoor worden er "zwarte" omgevingen gecreëerd. Dit zal waarschijnlijk te maken hebben met performance issue's, maar er zijn ook andere manieren om dit soort dingen op te lossen.
Terwijl in de eerste foto wel weer een light source (factory) wordt gerendered van een afstand. Maar deze light source bevind zich buiten de map en dient alleen als extra atmosphere effect. Cruciale light sources worden maar een X aantal meter van je personage gerendered.
En dan speel ik EFT in de hoogste kwaliteit wat mogelijk is in 4k. Ik heb een I9 14900kf, RTX 4080 en 32gb geheugen op 6000mhz. Ik wil echt niet weten hoe EFT loopt of uitziet op een lagere systeem. Ik ga mijzelf dan weer te veel irriteren, ik sta nu al op het punt om deze wipe ook weer te laten vallen.

[ Voor 10% gewijzigd door Toonen1988 op 14-01-2024 15:20 ]
Tja ach, de hype van de wipe zit er weer op, mn laatste hideout upgrades komen er aan en zit nu dan vast totdat ik labs ga doen voor de laatste twee items. Ook alweer max scav rep dus het tempo wordt rustiger terwijl ik met een stel vrienden nog wel door ga richting max traders, labs ook nog wel.Toonen1988 schreef op zondag 14 januari 2024 @ 14:56:
Binnen de EFT community is er ook een ander onderwerp ontstaan, en dit keer gaat het niet over hackers en server issue's (waaronder desync) maar over de belichting van het spel. Voor zover ik het heb begrepen eindigt aanstaande donderdag het sneeuw seizoen in EFT. Dat betekent dat we weer de gewone EFT gaan krijgen, zonder sneeuw. Sommige zijn hier blij om en andere juist niet. Het argument dat wordt gebruikt waarom men niet zonder sneeuw willen spelen, is door het feit dat je dit keer juist dingen in de verte ziet, in verband met lichte/witte textures > sneeuw. Wanneer BSG het sneeuw seizoen eindigt, zijn mensen bang dat er weer een boel zwarte schaduwen in het spel komen, en daardoor in de verte niks meer kunnen zien.
Dit is ook een ding waar ik mij altijd aan heb gestoord. Alles in de verte is zo donker, net alsof er een zwarte schaduw overheen is gevallen. Vaker zie ik mensen in de verte niet staan, omdat het gewoon een grote blok zwart is.
Dit komt doordat er geen light sources in de verte wordt gerenderd. Niet alleen bepaalde light sources waaronder straat lantaarns, verlichting in gebouwen etc. maar ook kunstmatige natuurlijke light sources. Ook wanneer je bijv. op Streets of Tarkov rond loopt, kijk eens naar een gebouw in de verte. Het is gewoon zwart, zonder enige texture en/of light source. Als daar iemand zou lopen, zou je deze persoon niet zien. Loop je richting dat gebouw, dan zie je de textures en de light sources langzaam verschijnen.
Om mijn punt te bevestigen, heb ik een test uitgevoerd. En het is schrikbarend hoe slecht de belichting in EFT is.
Wanneer ik op Customs in een nachtmap van RUAF Roadblock richting het gat in de muur loop en richting Crackhouse kijk, zie je dat het gebouw helemaal zwart is. Het is dus onmogelijk om iemand te kunnen zien.
[Afbeelding]
Pas wanneer ik richting het gebouw loop, zie je opeens dat er twee lichten aanspringen. Bij de laatste en voorlaatste kamer.
[Afbeelding]
En wanneer ik echt kort bij het gebouw kom, zie je pas dat het licht in de tweede kamer aanspringt. Net alsof iemand op dat moment een schakelaar heeft omgezet. Bedoel, kijk hoe kort de render distance is van belichting.
[Afbeelding]
De belichting in EFT rendered alleen in van een X bepaalde meters. Alles daarbuiten verdwijnt gewoon en daardoor worden er "zwarte" omgevingen gecreëerd. Dit zal waarschijnlijk te maken hebben met performance issue's, maar er zijn ook andere manieren om dit soort dingen op te lossen.
Terwijl in de eerste foto wel weer een light source (factory) wordt gerendered van een afstand. Maar deze light source bevind zich buiten de map en dient alleen als extra atmosphere effect. Cruciale light sources worden maar een X aantal meter van je personage gerendered.
En dan speel ik EFT in de hoogste kwaliteit wat mogelijk is in 4k. Ik heb een I9 14900kf, RTX 4080 en 32gb geheugen op 6000mhz. Ik wil echt niet weten hoe EFT loopt of uitziet op een lagere systeem. Ik ga mijzelf dan weer te veel irriteren, ik sta nu al op het punt om deze wipe ook weer te laten vallen.
Eft heeft al genoeg moeite op oudere systemen, stukje bij beetje word het beter, het tempo ligt gewoon niet zo hoog, wat begrijpelijk is. Kan me er niet aan storen, gameplay is king voor mij en dat zit wel goed.
Geen geluid, helemaal niks. Je wordt gewoon "geraakt" of je mannetje valt gewoon neer en je scherm wordt zwart. Je hoort ook geen hit geluid, geen schot, helemaal niks.
/f/image/Pwz9uhEqFsTulrhj2idOR5Od.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/QwrxjQRVzrVlqHIUnzaqJzkv.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 8% gewijzigd door Toonen1988 op 15-01-2024 07:24 ]
Dit is wel echt begin aan de match toch? Geen 'late spawn'? En welke map is dit? Ben wel benieuwd want ik heb dit deze wipe 1x meegemaakt tot nu toe en dat was op Customs.Toonen1988 schreef op maandag 15 januari 2024 @ 07:22:
Dit kan toch gewoon niet, constant wordt ik op spawn meteen beschoten nadat de timer voorbij is. Die van vijf seconde, kreeg ik zelfs al een hit op het moment dat het scherm nog half zwart was. Ik natuurlijk liggen, en nog geen 3 seconde later was ik toch alweer dood. Ik heb nu constant dit soort matches.
Geen geluid, helemaal niks. Je wordt gewoon "geraakt" of je mannetje valt gewoon neer en je scherm wordt zwart. Je hoort ook geen hit geluid, geen schot, helemaal niks.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Ben zelf gelukkig nog niet erge obvious cheaters tegengekomen... Maar er zijn wel hele obvious cheaters nu die de hele map leeg 'zuigen' naar hun inventory... Letterlijk alle loot en de hele server lagged dan vast.D4NG3R schreef op maandag 15 januari 2024 @ 08:38:
@Toonen1988 Ik heb zelf recentelijk niet gespeeld, maar maten welke wel actief speelden hebben het spel ook even opzij gezet. Het aantal cheaters was al hoog, maar loopt sinds de laatste wipe de spuigaten uit.
Kijk maar eens op sites zoals G2G.com, daar kun je alles kopen van cheaters namelijk! Het is gewoon geld voor cheaters.D4NG3R schreef op maandag 15 januari 2024 @ 09:17:
Gezien de prijs van het spel zou je denken dat er maar weinig mensen cheaten, maar ik gok dat het voornamelijk gebeurt op gehackte/overgenomen accounts om vervolgens alle loot over te zetten naar een ander account..
Zucht...
Vandaar ook de aanname dat het vooral gebeurt op gehijackte accounts en dat BGS ze nog altijd niet in dusdanige aantallen banned om het oninteressant te maken.
Ik heb geen idee. Wie weet dat er inderdaad gehijackte accounts gebruikt worden, maar daar heb ik nog niet veel over gelezen. Als je voor 52 euro het spel koopt en binnen een week enkele honderden tot duizenden euro's aan loot kunt verkopen op de markt dan is dat een kleine investering.D4NG3R schreef op maandag 15 januari 2024 @ 09:39:
Ik ben mij er compleet van bewust wat voor markt er is, ik vind het alleen vreemd vind dat het zo'n epidemie is in een spel wat elke paar maanden gewiped word, en verre van goedkoop in aanschaf is.
Vandaar ook de aanname dat het vooral gebeurt op gehijackte accounts en dat BGS ze nog altijd niet in dusdanige aantallen banned om het oninteressant te maken.
Juist in EFT is het helaas een grote markt waar denk ik stiekem veel geld in om gaat. EFT is ondertussen ook 10+ miljoen keer verkocht. Je ziet dat veel mensen toch graag wat 'hulp' willen als het tegen zit. Zo te zien heb je namelijk voor 5-10 euro een aantal leuke setjes en kun je een paar raids lekker aan de slag of oefenen of wat dan ook.
[ Voor 18% gewijzigd door SgtElPotato op 15-01-2024 09:51 ]
Zucht...
Gezien het nog altijd zo ontiegelijk veel voorkomt schijnbaar niet (genoeg).
Ja ik snap het ook niet, want andere spelers zien het ook gewoon in hun console terug met allemaal meldingen.D4NG3R schreef op maandag 15 januari 2024 @ 09:52:
Absoluut, maar je zou verwachten dat een account welke nog geen seconde na het starten van een raid de hele server wiped en alle loot opzuigt wel opvalt en direct verbannen word.
Gezien het nog altijd zo ontiegelijk veel voorkomt schijnbaar niet (genoeg).
Het viel begin van de wipe nog best mee, maar nu na de laatste ban wave is het echt weer ellende.
Zucht...
Diverse mappen, vooral veel Shoreline. Daar heb ik nu een aantal missies. Vriend van me vertelde ook dat er een cheat is, die alle items naar je toe trekt. Heb nu ook al een aantal keer gehad dat inderdaad de hele map leeg was. Nergens meer loot. Maar dit heb ik alleen afgelopen zaterdag meegemaakt, gisteren niet meer.Robinblitz schreef op maandag 15 januari 2024 @ 08:07:
[...]
Dit is wel echt begin aan de match toch? Geen 'late spawn'? En welke map is dit? Ben wel benieuwd want ik heb dit deze wipe 1x meegemaakt tot nu toe en dat was op Customs.
Het probleem zit zich in de management van BSG, en Nikita zelf. Ze schuilen achter "beta", en dat gebruiken ze ook als argument voor technische problemen.
BSG doet niet actief cheater en hackers bannen, maar eerst informatie verzamelen en dan pas later tegelijkertijd allemaal bannen.
BSG doet niet aan voorkomen, maar aan genezen. En dat begint de community nu zat te worden.
Schijnbaar werkt de anti-cheat ook alleen maar client side en niet server side. Het wordt de cheat providers ook nog eens makkelijk gemaakt.
Vorig jaar of het jaar daarvoor was er ook een inval gedaan in China door de Chinese politie. Daar zat ook een hack van EFT tussen, die al jaren undetected was. Tien mensen waren gearresteerd. Bedoel, hoe kan een hack nu al jaren undetected zijn? Nalatigheid van BSG die de anti-cheat niet up to date houdt?
[ Voor 43% gewijzigd door Toonen1988 op 15-01-2024 11:16 ]
Maar vanuit het perspectief van de speler is dat bloedirritant.. Weken lang heb je last van cheaters, dan even een paar weekjes weinig. Is dat beter dan constant een kleiner aantal cheaters tegenkomen?
Dit is helemaal waar, BSG heeft nu verschillende systemen geïmplementeerd die dit zou moeten voorkomen. Zo kan je dus bepaalde items die je meeneemt niet meer droppen, die worden dan vernietigd als je ze dropt. Daarnaast kan je niet meer veel geld meenemen, zit een limiet op.SgtElPotato schreef op maandag 15 januari 2024 @ 09:30:
[...]
Kijk maar eens op sites zoals G2G.com, daar kun je alles kopen van cheaters namelijk! Het is gewoon geld voor cheaters.
En als je veel dingen dropt in het spel, wordt je account flagged. En ja, geldt dus ook voor vrienden. Wanneer je dus een set terug geeft (die hij is verloren in de vorige match, en jij mee hebt genomen) of een hele nieuwe set geeft, kan ook je account flagged worden, met een "soft" ban, vervolgd door een permanente ban als je door blijft gaan.
Nikita zegt gewoon keihard dat iedereen maar zijn eigen gear moeten vinden, dus ook niet van teammates krijgen. Bedoel, ik speel samen met een maat van mij. We spelen sinds kleins af aan games samen. Van splitscreen op de console tot aan online gaming van nu.
We kunnen elkaar dus niks droppen, met als angst dat onze accounts flagged worden.
Verander die paar weken gerust naar paar dagen. Daarnaast wil ik liever een handjevol constant cheaters zien in het spel, dan weken lang volop last van cheaters hebben, en dan weer een kleine periode niet, en dan weer wel.D4NG3R schreef op maandag 15 januari 2024 @ 11:20:
Onder de streep is het effectiever om in 1x zo veel mogelijk gebruikers van een hack te bannen, geeft de ontwikkelaars [van de hack] weinig tot geen ruimte om te achterhalen wat precies de ban triggered.
Maar vanuit het perspectief van de speler is dat bloedirritant.. Weken lang heb je last van cheaters, dan even een paar weekjes weinig. Is dat beter dan constant een kleiner aantal cheaters tegenkomen?
Want als de aantal cheaters tot een minimum wordt gebracht, heb je namelijk kans dat je minder met een cheater wordt gematched. De kans dat je dan eentje tegenkomt is vele male kleiner.
[ Voor 6% gewijzigd door Toonen1988 op 15-01-2024 11:31 ]
Je kunt max 400k meenemen, vind ik nog wel veel. Veel items kun je niet meer 'discarden' in raid inderdaad, maakt het wat moeilijk om items te delen als je veel samen speelt, maar voegt ook wel weer wat toe, kun je niet alles 'krijgen' van je vriend of van hackers.Toonen1988 schreef op maandag 15 januari 2024 @ 11:23:
[...]
Dit is helemaal waar, BSG heeft nu verschillende systemen geïmplementeerd die dit zou moeten voorkomen. Zo kan je dus bepaalde items die je meeneemt niet meer droppen, die worden dan vernietigd als je ze dropt. Daarnaast kan je niet meer veel geld meenemen, zit een limiet op.
En als je veel dingen dropt in het spel, wordt je account flagged. En ja, geldt dus ook voor vrienden. Wanneer je dus een set terug geeft (die hij is verloren in de vorige match, en jij mee hebt genomen) of een hele nieuwe set geeft, kan ook je account flagged worden, met een "soft" ban, vervolgd door een permanente ban als je door blijft gaan.
Nikita zegt gewoon keihard dat iedereen maar zijn eigen gear moeten vinden, dus ook niet van teammates krijgen. Bedoel, ik speel samen met een maat van mij. We spelen sinds kleins af aan games samen. Van splitscreen op de console tot aan online gaming van nu.
We kunnen elkaar dus niks droppen, met als angst dat onze accounts flagged worden.
Dat van dat droppen heb ik nog niet eerder gezien. Ik speel 98% van de tijd samen met een vriend, en die speelt meer en is een stuk verder. Af en toe neemt ie een setje mee voor mij (5-7 setjes met goede armor en helm etc) maar, ik denk, nog geen flags op mijn account..
Zucht...
Hier hebben mensen een vertaling gedaan van een podcast van BSG die in het Russiche was.SgtElPotato schreef op maandag 15 januari 2024 @ 11:29:
[...]
Je kunt max 400k meenemen, vind ik nog wel veel. Veel items kun je niet meer 'discarden' in raid inderdaad, maakt het wat moeilijk om items te delen als je veel samen speelt, maar voegt ook wel weer wat toe, kun je niet alles 'krijgen' van je vriend of van hackers.
Dat van dat droppen heb ik nog niet eerder gezien. Ik speel 98% van de tijd samen met een vriend, en die speelt meer en is een stuk verder. Af en toe neemt ie een setje mee voor mij (5-7 setjes met goede armor en helm etc) maar, ik denk, nog geen flags op mijn account..
https://www.reddit.com/r/EscapefromTarkov/s/KgSjncuqzG
BSG heeft drie jaar geleden al aangekondigd dat spullen droppen voor een vriend, een ban kan opleveren. Niet alleen voor die gene die dropt, maar ook voor die gene die het oppakt.
Er zijn spelers die zeggen dat de ban tot wel 6 maanden kan oplopen. Dus als ik jou was, zou ik het maar tot het minimale houden. Ik denk dat de eerste "soft" ban maar een aantal uren of dagen is. Daarna zal het maanden worden gevolgd door een permanente als je teveel bans hebt gehad.
Het zal getriggered worden met hoeveel het waard is. Als je een kale AK dropt meerdere keren, hoef je geen zorgen te maken. Drop je meerdere keren een gemodde Spears of een andere populair en duur wapen, dan kan je account zéér zeker gevaar lopen, ookal was het voor een maat voor je.
Wij houden het erg beperkt, en als iemand dood gaat in onze team, verstoppen we hem zijn gear en hopen dat niemand het vindt.
[ Voor 25% gewijzigd door Toonen1988 op 15-01-2024 12:21 ]
Echt yuck. Ik snap echt wel wat de insteek is hiervan, maar dit soort dingen kunnen je een soft-ban en perm-ban opleveren en ondertussen gaan de 'vacuums' maar door zonder consequenties.Toonen1988 schreef op maandag 15 januari 2024 @ 11:37:
[...]
Hier hebben mensen een vertaling gedaan van een podcast van BSG die in het Russiche was.
https://www.reddit.com/r/EscapefromTarkov/s/KgSjncuqzG
BSG heeft drie jaar geleden al aangekondigd dat spullen droppen voor een vriend, een ban kan opleveren. Niet alleen voor die gene die dropt, maar ook voor die gene die het oppakt.
Er zijn spelers die zeggen dat de ban tot wel 6 maanden kan oplopen. Dus als ik jou was, zou ik het maar tot het minimale houden. Ik denk dat de eerste "soft" ban maar een aantal uren of dagen is. Daarna zal het maanden worden gevolgd door een permanente als je teveel bans hebt gehad.
Het zal getriggered worden met hoeveel het waard is. Als je een kale AK dropt meerdere keren, hoef je geen zorgen te maken. Drop je meerdere keren een gemodde Spears of een andere populair en duur wapen, dan kan je account zéér zeker gevaar lopen, ookal was het voor een maat voor je.
Wij houden het erg beperkt, en als iemand dood gaat in onze team, verstoppen we hem zijn gear en hopen dat niemand het vindt.
Hoe meer ik het allemaal lees hoe minder zin ik krijg om te spelen. Ze verkopen dus blijkbaar ook 'oude' gebande accounts door aan de grote sites waar je 'accounts' kunt kopen zodat ze die als backup hebben voor gehackte / gebande accounts.
En het begon nog als een goede wipe, eentje die ik in al die tijd niet heb gehad.
[ Voor 10% gewijzigd door SgtElPotato op 15-01-2024 14:12 ]
Zucht...
Ik vind het tof als het seizoensgebonden wordt maar laat het aub niet net zoals nu weken liggen.
Overigens kwam ik van het weekend een leuke, naar mijn idee, cheater tegen. Die probeerde het naar mij te draaien alsof ik cheats wilde verkopen
/f/image/FSMJz0xwWmRv072gKEFdfc1o.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 14% gewijzigd door soskes op 15-01-2024 17:28 ]
Dit zijn idd wel heel vage deaths. Kun je wel eens een keertje hebben lijkt mij, maar toch niet met zoveel regelmatigToonen1988 schreef op maandag 15 januari 2024 @ 07:22:
Dit kan toch gewoon niet, constant wordt ik op spawn meteen beschoten nadat de timer voorbij is. Die van vijf seconde, kreeg ik zelfs al een hit op het moment dat het scherm nog half zwart was. Ik natuurlijk liggen, en nog geen 3 seconde later was ik toch alweer dood. Ik heb nu constant dit soort matches.
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Ik heb al een aantal wipes geskipped, maar als ik het zo lees en hoor ga ik dat voorlopig ook maar blijven doen. Blijft een spel met veel time investment en dan heb ik dus geen zin in dergelijke toestanden.
[ Voor 7% gewijzigd door Powerblast op 15-01-2024 20:06 ]
Er zijn twee soorten hackers, de trollers die tegen Escape from Tarkov zijn en juist voor iedereen het plezier willen bederven. En je hebt de hackers die geld ermee verdienen, en dit is juist de grootste groep.Powerblast schreef op maandag 15 januari 2024 @ 20:04:
[...]
Dit zijn idd wel heel vage deaths. Kun je wel eens een keertje hebben lijkt mij, maar toch niet met zoveel regelmatig. Blijf heal dat cheat gebeuren toch in alle games zo vreemd vinden, wat is daar nu leuk aan? Je weet gewoon dat je kills niet door je skill zijn, maar door een gekocht tooltje. Yey, ik ben de beste in geld uitgeven
.
Ik heb al een aantal wipes geskipped, maar als ik het zo lees en hoor ga ik dat voorlopig ook maar blijven doen. Blijft een spel met veel time investment en dan heb ik dus geen zin in dergelijke toestanden.
Hacken in Escape From Tarkov loont, omdat ze alle loot en gear doorverkopen voor echt geld aan andere personen of ze laten zich inhuren door andere mensen, die dus bijv. snel door alle missies heen willen lopen.
Daarnaast is de "vacuum" hack terug. Dit is een hack waarbij een speler alle loot op de map naar zicht toe zuigt. Hou de console in de gaten, want in de console krijg je dan allemaal berichten. Wanneer je die ziet, weet je dat je met een hacker in de server zit.
[ Voor 10% gewijzigd door Toonen1988 op 15-01-2024 21:13 ]
Wel heb ik veel issues met scav runs. Als ik een scav run probeer te doen met een vriend op Reserve of Interchange kan ik er gewoon vanuit gaan dat we niet inladen. Blijft gewoon telkens hangen op "Awaiting session start". Kan dan van alles proberen, maar die scav ben ik kwijt en is dan weer op cooldown. Wat best wel zuur is soms, want ik heb nog niet heel veel spullen.
Is een bug die ik ook heb, helaas.Louw Post schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 09:25:
Moet zeggen dat ik nog geen tot weinig last gehad heb van hackers. Ben wel nog maar level 8 en heb voornamelijk Ground Zero gespeeld tot nu toe (en wat Woods/Customs) als PMC.
Wel heb ik veel issues met scav runs. Als ik een scav run probeer te doen met een vriend op Reserve of Interchange kan ik er gewoon vanuit gaan dat we niet inladen. Blijft gewoon telkens hangen op "Awaiting session start". Kan dan van alles proberen, maar die scav ben ik kwijt en is dan weer op cooldown. Wat best wel zuur is soms, want ik heb nog niet heel veel spullen.
De oplossing? Pas je servers in de launcher aan. Het hielp bij mij om alles onder ping 100 aan te zetten. Inladen in een scav run kost bij mij nu 2-3 minuten.
"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)
Ik had nu al de 5 Europese servers aangevinkt, dat hielp blijkbaar nog niet echt. Misschien dan toch wat meer servers aanvinken dan.Hammetje schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 09:49:
[...]
Is een bug die ik ook heb, helaas.
De oplossing? Pas je servers in de launcher aan. Het hielp bij mij om alles onder ping 100 aan te zetten. Inladen in een scav run kost bij mij nu 2-3 minuten.
Precies dit ja, lvl 7 nu maar geen cheaters zelf tegen gekomen en precies die mappen gespeeld haha.Louw Post schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 09:25:
Moet zeggen dat ik nog geen tot weinig last gehad heb van hackers. Ben wel nog maar level 8 en heb voornamelijk Ground Zero gespeeld tot nu toe (en wat Woods/Customs) als PMC.
Die awaiting server bug gelukkig nog maar 1x gehad als scav..
Met scav is dat een bekend probleem 1 in de zoveel raids blijft hierop hangen. Snelste is Alt f4 en dan opnieuw inladen waarbij je op back klikt. Die scav game ga je namelijk niet inkomen.Robinblitz schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 11:02:
Ik heb mijn server selectie op auto staan en heb precies hetzelfde met 'Awaiting session start'.