soskes schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 13:38:
[...]
Even buiten het punt van cheaters wil ik toch even aanhaken.
Ik speel het spel sinds mid 2018 en heb dus al een behoorlijk meer 'af' spel gespeeld dan jij.
Sommige punten die jij benoemt herken ik maar vind ik, vooral na zo een lange periode, minder belangrijk dan sommigen. Ik heb dit een vorige keer ook hier aangegeven en je bent dan blijkbaar direct een fanboy, dus hou dat even in gedachten met dit antwoord.
Ik vind het niet meer zo belangrijk omdat ik accepteer dat er velen beter zijn dan ik maar er net zoveel ook 'last' hebben van de desync. Daarmee praat ik niet goed dat het er is, maar ik wil maar aangeven dat ik nog steeds veel plezier haal uit de tijd dat het wel goed gaat. Kijkend naar de uren die ik er in heb gestoken en wat ik het ervoor betaald heb (EoD versie) vind ik het Football Manager achtige proporties aannemen. Dat betekent bij mij een zeer hoge value for money.
Ik zou het, ondanks dat ik je niet ken, zonde vinden als je een game afzweert waar je blijkbaar jaren plezier aan hebt gehad. Zijn er geen momenten voor je waarin je dat plezier terug kunt vinden?
Overigens wel een remark, een opmerking als 'zij die de game groot hebben gemaakt' gaat natuurlijk nooit op. Een game wordt juist groter door de grotere fanbase en een developer maakt daarin keuzes om de game te proberen te balanceren naar óf een deel van de groep óf de gehele groep (waarbij de laatste keuze vaak voor velen niet de juiste blijkt te zijn).
Maar juist door de fanbase uit te breiden, denk bijvoorbeeld aan Shroud, dr. Disrespect, die de game zijn gaan promoten ipv alleen een Lupo, Klean of bijv. Sharptooth. Het bereik is groter, de inkomsten zijn hoger en de ontwikkeling is sneller gegaan dan hij waarschijnlijk zou zijn als alleen jij en ik het zouden spelen.
Nogmaals, ik hoop dat je plezier erin terug kunt vinden. Desnoods met wat vrienden / vriendinnen puur voor de memes.
Zonder de funding van de 'core' community, was het project nooit van de grond afgekomen. Dan was er simpel weg geen Escape From Tarkov. In mijn ogen heeft de 'core' community zeker geholpen bij het succes van Escape From Tarkov.
De meeste streamers komen van PUBG en allerlei andere fast paced en/of arcade shooters. Hun fanbase bestaat ook uit PUBG, Call of Duty en allerlei andere arcade shooters fans.
De streamers willen dit soort content ook
blijven aanbieden, anders verliezen ze kijkers. Ze willen allemaal actie en niemand zit te wachten op een streamer die door de struikjes kruipt.
Wat heeft Battle State Games gedaan, de feedback van de streamers gevraagd, en niet meer van de 'core' community.
Er kwam dan ook veel kritiek uit de streamers wereld toen ze een gewicht systeem hadden aangekondigd. Je kon niet meer oneindig gewicht dragen, dat vonden ze maar niks.
BSG heeft het uiteindelijk toch door geduwd, en uiteindelijk waren de streamers gaan zeiken. Waarom? Omdat ze niet meer van een brug van 6 meter hoog kunnen springen met meer dan 50kg in hun rugzak. En dat soort mensen krijgen dus het voorrecht om de ontwikkeling van EFT te beïnvloeden.
BSG heeft het systeem uiteindelijk 'versimpeld'. Dit weer tot frustratie bij EFT fans.
Ander voorbeeld, ik heb vroeger héél veel Arma gespeeld. Altijd gezellig, iedereen was in hun eigen rol, nooit gezeik, tactisch en vooral de hele sfeer en immersion was erg goed. Veel vrienden ontmoet toen ter tijd.
Opeens was DayZ mod populair geworden. Mensen die niks met Arma hadden kochten allemaal Arma 2. Dit resulteerde dat veel DayZ spelers ook de reguliere servers gingen joinen.
Mooi zou je zeggen, toch? Nou nee, was dat maar waar. Het waren vooral mensen die niks met Arma hadden. Dit resulteerde in groot gezeik. Veel schreeuwende kinderen, mensen deden maar wat. Ook vaak meegemaakt dat iemand een helikopter pakte, en vervolgens voor 'fun' op andere spelers laat crashen. Teamkillers, trollers etc. De hele sfeer was weg.
Bij EFT is het gelukkig nog niet zo ver, maar ik heb wel het gevoel dat het meer 'arcade' dan 'realisme' is geworden. Vooral dat SCAV's en spelers meer bullet sponges zijn geworden.
Ook de 'dancing' maakt het er niet beter op. Spelers die rondjes beginnen te draaien of kogels ontwijken in een vuurgevecht. Dit kwam vooral voor bij 1 vs 1 gevechten.
Inertia is gelukkig al een goede stap in de juiste richting en komt nu gelukkig minder voor.
Hunt: Showdown heeft nu ook wat nieuws. Een bestuurbare beetle, vergelijkbaar met een hedendaagse drone. Crytek krijgt veel kritiek, maar het interesseert ze niks.
Als mensen dit soort gameplay willen, spelen ze maar Call of Duty, simpel.
De enige shooters waar ik nog vertrouwen in heb is, Hell let Loose, Squad en Ready or Not. Arma speel ik helaas niet meer. Misschien dat ik het weer ga oppakken.
[
Voor 7% gewijzigd door
Toonen1988 op 13-10-2022 13:01
]