Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basheijd1997
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 08-07 14:35
Voor informatie om snel te zien wat de waarden is van bepaalde items kan ik ratscanner aanraden. Werkt door screenshots te maken van de game en snel te vergelijken. (wat sommige discord bots ook doen)

Tevens geeft het info over het item zoals of je het voor hideout nodig hebt of quests.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Generaal Pep
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 30-06 15:17
Generaal Pep schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 14:16:
[...]

Ik gebruik de wiki voor info over loot (of ik iets nodig heb voor een quest) en tarkov tools voor maps, ammocharts en prijzen te checken welk item aan welke trader ik het best kan verkopen (voor de hoogste prijs dus).

Gister zag ik op de stream van de Tarkov opa een nieuwe handige tool langs komen, tarkov tracker. Daar kan je bijhouden welke quests je hebt gedaan, welke je nog moet doen en wat je daarvoor moet doen/welke items je moet verzamelen.
Overigens gebruik ik de wiki altijd vanuit tarkov tools. Als je daar je items zoekt en je wilt meer info over quests, crafts, barters en/of locatie om iets te vinden dan kan je vanuit tarkov tools direct de juiste pagina in de wiki openen.

01010000 01100101 01110000 01100101

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Uzuhl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-07 15:22

Uzuhl

De ondertitel mag niet lange..

Gisteravond een maatje EFT gegift als bedankje, na 30min queue zitten we eindelijk in game en cleanen wij redelijk netjes factory tot hij mij ineens kwijt is en uit het niets roept "BEN JIJ DAT" terwijl hij 4 7.62x39 kogels in chest en head schiet. Hij wist niet dat de impact van geraakt worden iets anders is dan in CoD/BF, waarop ik schrik en hem HS. We kwamen romantisch aan elkaars voeten om in een tunnel in factory.

Great game, shit teammates :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korkss
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 05-07 16:21
Waarom ben ik via voip altijd de nice guy en wordt ik genaaid? :-(

Acer predator XB271HU - Ryzen 3700x -MSI Z270 PGC - MSI 2070 super - 32gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-07 11:09
Korkss schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 18:00:
Waarom ben ik via voip altijd de nice guy en wordt ik genaaid? :-(
Niet praten, shoot on sight! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasdipje
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
brtk schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 18:01:
[...]

Wij hebben ook de regel: Communiceren of we schieten.

Als jij niet aangeeft dat je gaat rennen schieten wij (tenzij we natuurlijk zeker zijn dat jij het bent).

Blijven aangeven waar je loopt en/of wat je doet en dan komt het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korkss
brtk schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 18:01:
[...]

Haha ja als pmc doe ik dit, als scav probeer ik vaak vriendelijk te zijn maar wordt meestal genaaid. Wil mn rep niet omlaag halen dus probeer als scav geen scavs te schieten :+

Acer predator XB271HU - Ryzen 3700x -MSI Z270 PGC - MSI 2070 super - 32gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
Korkss schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 18:30:
[...]

Haha ja als pmc doe ik dit, als scav probeer ik vaak vriendelijk te zijn maar wordt meestal genaaid. Wil mn rep niet omlaag halen dus probeer als scav geen scavs te schieten :+
Scav op Woods, m'n extraction rate als scav is 85%. Zelden confrontaties, veel loot, makkelijk extracten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
Kaasdipje schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 18:16:
[...]

Wij hebben ook de regel: Communiceren of we schieten.

Als jij niet aangeeft dat je gaat rennen schieten wij (tenzij we natuurlijk zeker zijn dat jij het bent).

Blijven aangeven waar je loopt en/of wat je doet en dan komt het goed.
Als team communiceer ik liever niet via de ingebouwde VOIP van EFT, maar met Teamspeak of Discord. En inderdaad, blijf vertellen waar je bent en wat je doet, dan komt t uiteindelijk wel goed.

[ Voor 24% gewijzigd door brtk op 11-01-2022 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316512

Korkss schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 18:30:
[...]

Minder scav spelen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10:01
Laatste twee dagen waren niet bepaald succesvol. Geen enkele raid, zowel scav als PMC, kunnen halen. Scav on scav violence is ook precies weer terug van weggeweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heyman
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-07 14:27
UnderAVoidSky schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 11:07:
Laatste twee dagen waren niet bepaald succesvol. Geen enkele raid, zowel scav als PMC, kunnen halen. Scav on scav violence is ook precies weer terug van weggeweest.
Yes, hier precies hetzelfde, als PMC geen doorkomen meer aan, heb het idee dat ik aan alle kanten weer outplayed word. Ben level 13, dus echt lekkere gear kan ik ook nog niet halen, veel quests nog op customs, dus dat helpt ook niet echt mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-07 11:56

Louw Post

Cerenas

Scav on scav violence lijkt in mijn ervaring voornamelijk een probleem op Customs. Als ik daar dood ga als scav is het 9 van de 10 keer een andere scav.

Op Interchange bijvoorbeeld is mijn ervaring anders. In de meeste gevallen zijn daar de scavs gewoon vriendelijk, ruilen we eventueel loot als iemand iets nodig heeft.

Vriendelijke PMC's kom ik niet zo heel veel meer tegen als scav, meestal beginnen ze wel te schieten. Af en toe laten ze je je gang gaan als je aangeeft dat je scav bent, maar goed als PMC schiet ik meestal ook meteen (ook wel logisch volgens mij).

Ben ook laag level en kan zeker aanraden om samen met anderen te spelen, dat scheelt echt een hoop. Vooral als die andere wat meer ervaring hebben. De Discord die hier vaker benoemd wordt is daar een goede plek voor.

Had laatst wel even een sneue scav run. Speelde met een vriend op Interchange, kwamen twee BEARs aanrennen die begonnen te schieten. M'n vriend kon er nog één dood krijgen voordat hij dood ging en ik had de ander. Kwam later Santa nog aanrennen en bleef naast me staan. Toen ging ik ze maar looten en bleken ze allebei fully geared, ik voelde me koning te rijk (vooral omdat ik zelf ook nog maar laag level ben). Hoorde ik opeens iemand rennen naast me, ik dacht dat zal die Santa wel zijn, maar bleek een andere player scav te zijn, schoot me kort nadat hij naast me stond neer. Weg alles. :'( Maar goed, dat is de Tarkov life heb ik ondertussen wel geleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Strykeforce
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-07 22:16
Het helpt vaak om een voiceline te droppen als scav als je iemand hoort of om iets op voip te zetten. Men (inclusief ikzelf) wordt gruwelijk zenuwachtig als je een player scav hebt die met z'n gun de hele tijd aan het rondzwaaien is of op je richt (in real life is dat ook not done natuurlijk).

Geen voiceline/voip terug? Erg oppassen, grote kans dat het een newbie is die niet weet hoe het werkt, wegwezen of het even aankijken.

Ik ga echt bijna nooit dood op m'n scav, ook niet op customs. Maargoed, ik ga dan ook bijna altijd in de nacht, lekker rustig met m'n monitor op FPS mode kan ik prima alles zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
Advies over hoe jullie een nieuwe map aanpakken?
Zou graag als volgende Interchange of Shoreline leren, dus dacht paar keer in te scavven met mapgenie open. Samen spelen is moeilijk voor mij omdat ik men een 9 maand oud zoontje zit die niet zo graag heeft dat papa veel lawaai maakt in de bureau.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Strykeforce
UnderAVoidSky schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 18:32:
Zou graag als volgende Interchange of Shoreline leren, dus dacht paar keer in te scavven met mapgenie open. Samen spelen is moeilijk voor mij omdat ik men een 9 maand oud zoontje zit die niet zo graag heeft dat papa veel lawaai maakt in de bureau.
Scav runs of basic gear aan als pmc. Scav runs op shoreline en specifiek maps leren zou ik niet zo op focussen. De tasks loodsen je al aardig door de game heen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:37

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/--ei9EHAhSI7aqCrLQbdaqZ4Jvw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/2GL4rrv4C5F19cRb7Sb9qNUf.png?f=user_large

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uzuhl

Uzuhl

Ik heb EFT gemist haha, gisteravond run in Woods, hoor ik ineens FRIENDLY, dus ik yoo en wil verder rennen, schiet die nerd me in mijn gezicht. Tot zover friendly :+

Ik zag dat ze wat aan de backend gaan doen, wordt wel tijd want een 10-20 minuten queue wordt nu wel vervelend iedere keer.
Ik probeer altijd eerst de rand van de map te doen, spawn points zitten daar bij Woods allemaal aan de buitenste rand. Op een gegeven moment weet je dan meteen waar je gespawnd bent, en als je met een plan gaat weet je meteen waar je naar toe kan rennen.

Tweede wat ik doe zijn alle extraction points scouten, in de heat of the moment en met nog maar een 1,5 minuut op de timer is het wel handig als je weet waar je naar toe moet zonder continu te hoeven alt+tabben.

[ Voor 60% gewijzigd door Uzuhl op 13-01-2022 08:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Generaal Pep
De beste manier om nieuwe maps te leren is met offline raids als PMC als je het mij vraagt. Dat deed ik altijd.

Dan kom je sowieso geen andere spelers tegen. Je kan zelfs de AI helemaal uitzetten. Dan kan je zonder zorgen de map verkennen want je hoeft nergens rekening mee te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Zoals een andere Tweaker al zei: offline raids. Dit is mijn eerste wipe, dus ik ken ook nog niet alle maps, maar dat is wat mij het meeste hielp. Het hielp mij ook om in een offline raid de verschillende extracts gewoon even op te zoeken. Dan leer je meteen het gebied en de omgeving van een extract een beetje kennen.

Wat betreft Interchange, in die map kun je redelijk snel zien waar je bent, vooral omdat de verschillende delen makkelijk herkenbaar zijn. Oli heeft bijvoorbeeld een groene stijl, Idea heeft de Ikea stijl, het midden stuk heeft de verschillende kleinere winkels en de roltrappen.

Shoreline is wat lastiger, maar daar zou ik dan de wat grotere locaties opzoeken (Health Resort, Swamp, Village, Weather Station, Gas Station, Power Station, etc.). Health Resort is redelijk centraal en hoog gelegen, dus die kom je best snel te zien als je in het bos ronddwaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Een gloednieuwe map die voor iedereen nieuw is: gewoon rustig aan verkennen.

Een map die al bekend is: map op 2e monitor of tablet oid erbij houden, en zoeken naar een punt die je kan terug vinden op de kaart. Zodra je 1 punt gevonden hebt kun je in principe de hele map doornemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Zozo geen queue. zou de fix gewerkt hebben :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06:47
Damn, ik heb het gevoel dat de M856A1 wel behoorlijk nutteloos wordt. Ik wil ze opmaken omdat ik er veel heb maar zelfs scavs moet ik voor mijn gevoel vaak raken. Ik denk dat ik toch maar gewoon begin met de 855A1 in te slaan bij PK.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uzuhl

Uzuhl

Ricmaniac schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 19:51:
Zozo geen queue. zou de fix gewerkt hebben :o
Ik heb op twee tijdstippen gisteravond ingelogd, beide zonder queue, dus ik ga er wel vanuit _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ADMK
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2022
soskes schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 21:46:
Damn, ik heb het gevoel dat de M856A1 wel behoorlijk nutteloos wordt. Ik wil ze opmaken omdat ik er veel heb maar zelfs scavs moet ik voor mijn gevoel vaak raken. Ik denk dat ik toch maar gewoon begin met de 855A1 in te slaan bij PK.
Dat idee heb ik ook, vooral scavs die rondlopen met level 4 armor. Maar je kunt ze vrij goedkoop craften en ondanks dat ik een boel 855A1 heb liggen is de 856A1 wel mijn go-to ammo. Tegen de meeste PMCs doet ie in ieder geval goed zijn werk wel (vooral icm 60 round magazines).

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Tarkov, 1 week later
Zooo, recent maar een PC gebouwd (i7, RTX 3070) puur om dit spel te spelen na op wat footage gestuit te zijn. Bijna 13 jaar lang sec op de Playstation gespeeld dus het was weer even wennen om terug te gaan naar de PC. Enfin, even een overzicht van 1 week Tarkov.

Grootste versie van het spel inmiddels gekocht ivm Stash
Level progress: 11
2x SCAV box

Gear Fear, welgeteld 2-3 dagen last van gehad en toen leerde je wel dat het doen van SCAV runs zeer lucratief is zodra je naar de wat PVP heavy spots gaat. Rugzak in rugzak, rig in rugzak en volladen met waardevolle zooi.

Vertrouwen... heb ik als PMC in niemand. Zodra ik een lethal hoek heb schiet ik. Moet ik defenden dan doe ik dat. Keer kwam er eentje die wilde dat ik een knife pakte. Doe ik dat. Mocht nog 20 sec leven en headshotted. #!*#&(!(!

Tweede keer, twee man in gevecht met iemand anders -> eentje gepakt en beschoten door 2 teams. Hijgend in een huisje. Weer het verzoek of ik wilde blijven leven -> zo ja pak een knife en kom naar buiten. Ik swapte twee keer hoorbaar van wapen, PMC komt de hoek om en ik pompte m'n mag leeg. Raakte mij lelijk maar hij was dood. Extract gehaald met 450K loot van traders waaronder een dik wapen (MK18).

Ook de tactiek die schijnbaar 'hatchling' genoemd wordt toegepast op Customs. Pistool met 2 clips en een Bherkut rugzak en gaan met die banaan. Paar keer PMC tegenkomen (loodje leggen), maar meestal 4-5 SCAV kills en vol looted eruit.

Realisme is wel ziekelijk en ook het feit dat je heel lucky kunt zijn of heel veel pech kunt hebben. Inmiddels sta ik op 22 PMC kills maar ik weet niet of ze alleen tellen als je dogtags pakt of ook als je dood gaat later nog.

Anyway -> beste shooter ooit gespeeld. Punt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
Typhone schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 10:01:
Dit kan ik alleen maar beamen. Ik heb nooit een spel gehad dat me zo kon opzuigen als EFT.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makine_31
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-03 13:59
Dit is voor mij ook weer de eerste shooter die ik online competitief speel sinds de dagen van Soldier of Fortune.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-07 13:03

ScreamGT

joejoe

Ik heb EFT gekocht, en het is mij wat veel. HEEL VEEL. Ik kan door alle mogelijkheden het bos niet zien.
De laatste keer probeerde ik zeer sneaky door het bos te lopen, maar werd al snel met een sniper gedood.. nooit gezien waar die gast zat.

Moet zeggen dat het mij afschrikt hoeveel er mogelijk is in dit spel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uzuhl

Uzuhl

ScreamGT schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 16:19:
Ik heb EFT gekocht, en het is mij wat veel. HEEL VEEL. Ik kan door alle mogelijkheden het bos niet zien.
De laatste keer probeerde ik zeer sneaky door het bos te lopen, maar werd al snel met een sniper gedood.. nooit gezien waar die gast zat.

Moet zeggen dat het mij afschrikt hoeveel er mogelijk is in die spel...
Welkom, speel een paar keer als PMC de offline modus. Dan kun je op je gemak de mogelijkheden verkennen.
Mocht je echt hardcore willen spelen en zelf alles willen ontdekken kun je het ook zonder YT inleidingen doen, maar er zijn zat day 1 tutorials die erg handig kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kieft91
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 07-07 19:42
ScreamGT schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 16:19:

Moet zeggen dat het mij afschrikt hoeveel er mogelijk is in dit spel...
Er is altijd nog een grote NL discord voor EFT, met heel veel behulpzame mensen!
Mocht je een linkje daarvan willen, doe ff een PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Typhone schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 10:01:
Tarkov, 1 week later
Zooo, recent maar een PC gebouwd (i7, RTX 3070) puur om dit spel te spelen na op wat footage gestuit te zijn. Bijna 13 jaar lang sec op de Playstation gespeeld dus het was weer even wennen om terug te gaan naar de PC. Enfin, even een overzicht van 1 week Tarkov.

Grootste versie van het spel inmiddels gekocht ivm Stash
Level progress: 11
2x SCAV box

Gear Fear, welgeteld 2-3 dagen last van gehad en toen leerde je wel dat het doen van SCAV runs zeer lucratief is zodra je naar de wat PVP heavy spots gaat. Rugzak in rugzak, rig in rugzak en volladen met waardevolle zooi.

Vertrouwen... heb ik als PMC in niemand. Zodra ik een lethal hoek heb schiet ik. Moet ik defenden dan doe ik dat. Keer kwam er eentje die wilde dat ik een knife pakte. Doe ik dat. Mocht nog 20 sec leven en headshotted. #!*#&(!(!

Tweede keer, twee man in gevecht met iemand anders -> eentje gepakt en beschoten door 2 teams. Hijgend in een huisje. Weer het verzoek of ik wilde blijven leven -> zo ja pak een knife en kom naar buiten. Ik swapte twee keer hoorbaar van wapen, PMC komt de hoek om en ik pompte m'n mag leeg. Raakte mij lelijk maar hij was dood. Extract gehaald met 450K loot van traders waaronder een dik wapen (MK18).

Ook de tactiek die schijnbaar 'hatchling' genoemd wordt toegepast op Customs. Pistool met 2 clips en een Bherkut rugzak en gaan met die banaan. Paar keer PMC tegenkomen (loodje leggen), maar meestal 4-5 SCAV kills en vol looted eruit.

Realisme is wel ziekelijk en ook het feit dat je heel lucky kunt zijn of heel veel pech kunt hebben. Inmiddels sta ik op 22 PMC kills maar ik weet niet of ze alleen tellen als je dogtags pakt of ook als je dood gaat later nog.

Ik vind dit echt mega knap in 1 week. Dit deukt alleen maar mijn zelfvertrouwen nog meer hahaha. Op 1 of andere manier wil het mij maar niet echt lukken om mensen te killen. Ben altijd als eerst dood. zelfs tegen een scav krijg ik vaak een 1 shot tegen mij.

Voel me echt ontzettend slecht in deze game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Ricmaniac schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 09:52:
[...]

Ik vind dit echt mega knap in 1 week. Dit deukt alleen maar mijn zelfvertrouwen nog meer hahaha. Op 1 of andere manier wil het mij maar niet echt lukken om mensen te killen. Ben altijd als eerst dood. zelfs tegen een scav krijg ik vaak een 1 shot tegen mij.

Erg veel oefenen met je wapens. Als je nog laag level bent is een OP-SKS of VEPR, met PS ammo goed te doen. Dan offline raid met PVE on op Factory bijvoorbeeld en scavs neer knallen.

Dit is mijn eerste wipe en dat hielp mij erg veel. Alsnog wil ik soms te snel schieten met m'n wapens, wat de accuratie niet ten goede komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Strykeforce
Ricmaniac schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 09:52:
[...]

Het is vaak ook de spanning.

Tarkov gaat van 0 naar 100 in 0,01 seconden wat dat betreft. Alles gaat lekker rustig aan totdat er zaken gebeuren die je niet verwacht. De scav die je niet had gehoord of verwacht of een PMC die jou in je sights heeft en je geen idee hebt waar de schoten vandaan komen.

Tarkov is echt een kennis spel wat dat betreft, de map kennen en weten waar scavs zich kunnen bevinden, wat de hoge risico spots zijn, welke route's PMC's vaak nemen etc. Die kennis zorgt er voor dat je gaat bewegen met wat meer zelf vertrouwen.

Rustig blijven, snel kunnen schakelen, weten wat je kan verwachten. Door de intensiteit van de situatie zie je mensen vaak gewoon vast lopen, in het wilde weg schieten, etc etc. Het is alsof je op dag 1 bij het leger al meteen aan de front linie staat, er is dan nog geen "remember your training".

Ik zag het laatst ook bij een buddy die na 10x customs te hebben gedaan achter elkaar eindelijk Reshala tegen komt. Shit shit shit, geen zin om weer 10 keer te moeten gaan, hij liep helemaal vast. Terwijl hij net zo lang als ik speel, ik moest hem echt even kalmerend toespreken want hij was als een gek aan het sprayen met z'n 60-rounders en miste 95% van z'n schoten.

Nieuwe spelers lopen vaak (ook aan het begin van de wipe met een vrij level playing field) vast op de friend from the west part 1 en stirrup tasks omdat ze helemaal vast lopen ingame. Men raakt he-le-maal in paniek als ze dan een speler tegen komen: nu telt het, HET MOET, IK MOET NU SCHIETEN, AHHHH IK MIS MN SCHOT, IK GA DOOD IK GA DOOD *********.

Ik kan Tarkov ook gewoon niet alleen spelen, te intens, moet wel mensen om me heen hebben (niet perse in game maar wel op discord) zodat ik er toch ook wel een beetje uitgetrokken wordt ipv helemaal er in gezogen :P en ja oefenen oefenen oefenen. Probeer ook wapens uit op offline factory zodat je weet wat je kan verwachten wanneer je de trekker over haalt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uzuhl

Uzuhl

Strykeforce schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:59:
[...]

Het is vaak ook de spanning.

Tarkov gaat van 0 naar 100 in 0,01 seconden wat dat betreft. Alles gaat lekker rustig aan totdat er zaken gebeuren die je niet verwacht. De scav die je niet had gehoord of verwacht of een PMC die jou in je sights heeft en je geen idee hebt waar de schoten vandaan komen.

Tarkov is echt een kennis spel wat dat betreft, de map kennen en weten waar scavs zich kunnen bevinden, wat de hoge risico spots zijn, welke route's PMC's vaak nemen etc. Die kennis zorgt er voor dat je gaat bewegen met wat meer zelf vertrouwen.

Rustig blijven, snel kunnen schakelen, weten wat je kan verwachten. Door de intensiteit van de situatie zie je mensen vaak gewoon vast lopen, in het wilde weg schieten, etc etc. Het is alsof je op dag 1 bij het leger al meteen aan de front linie staat, er is dan nog geen "remember your training".

Ik zag het laatst ook bij een buddy die na 10x customs te hebben gedaan achter elkaar eindelijk Reshala tegen komt. Shit shit shit, geen zin om weer 10 keer te moeten gaan, hij liep helemaal vast. Terwijl hij net zo lang als ik speel, ik moest hem echt even kalmerend toespreken want hij was als een gek aan het sprayen met z'n 60-rounders en miste 95% van z'n schoten.

Nieuwe spelers lopen vaak (ook aan het begin van de wipe met een vrij level playing field) vast op de friend from the west part 1 en stirrup tasks omdat ze helemaal vast lopen ingame. Men raakt he-le-maal in paniek als ze dan een speler tegen komen: nu telt het, HET MOET, IK MOET NU SCHIETEN, AHHHH IK MIS MN SCHOT, IK GA DOOD IK GA DOOD *********.

Ik kan Tarkov ook gewoon niet alleen spelen, te intens, moet wel mensen om me heen hebben (niet perse in game maar wel op discord) zodat ik er toch ook wel een beetje uitgetrokken wordt ipv helemaal er in gezogen :P en ja oefenen oefenen oefenen. Probeer ook wapens uit op offline factory zodat je weet wat je kan verwachten wanneer je de trekker over haalt.
Haha zo bekend dit, begin van de raid rustig communiceren en rondlopen, 15 minuten later spastisch iedere corner pre-shooten terwijl je hem FUUUUUUUUUUUUCK door de mic hoort schreeuwen en overal gunflashes ziet :+

Beste cadeau wat ik iemand ooit gegeven hebt, en hem waarschijnlijk zijn sanity kost.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• John Doos
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:04

John Doos

ClaudZaque

Toch even mijn ei kwijt.

Ik hou van dit spel.

Even wat privacy gevoelige zaken gecensueerd.
Maar dit is mijn setup voor tarkov, boven een 34inch ultra wide (3440x1440)
Hierop is meestal de kaart te zien en de stream van mijn squad.

Onder een 27inch 2560x1440 (165hz gsync)
Tarkov zelf is stevig gecustomized, zeker in post processing om dat stukje voordeel te krijgen en luitjes sneller te spotten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SGlzXhTB4LsR0w_0KOoJroaRP0E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UT4xV1VNnuIDYWGNUjdr01o7.jpg?f=fotoalbum_large

Rechts de desktop, 3600XT/3070ti/32gb 3733mhz/ Tarkov draait vanaf een dedicated SSD :)
Astro A40 gen4 met mixamp, custom variatie op de bekende beastmode2.0 preset.

Dit is overigens mijn 2de wipe, wegens tijdgebrek zit ik momenteel op lvl33.
Ik zie jullie graag in game, aan de andere kant van mijn loop :+

[ Voor 3% gewijzigd door John Doos op 26-01-2022 16:53 ]

Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

John Doos schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 16:52:
Toch even mijn ei kwijt.

Ik hou van dit spel.

Even wat privacy gevoelige zaken gecensueerd.
Maar dit is mijn setup voor tarkov, boven een 34inch ultra wide (3440x1440)
Hierop is meestal de kaart te zien en de stream van mijn squad.

Onder een 27inch 2560x1440 (165hz gsync)
Tarkov zelf is stevig gecustomized, zeker in post processing om dat stukje voordeel te krijgen en luitjes sneller te spotten.
[Afbeelding]

Rechts de desktop, 3600XT/3070ti/32gb 3733mhz/ Tarkov draait vanaf een dedicated SSD :)
Astro A40 gen4 met mixamp, custom variatie op de bekende beastmode2.0 preset.

Dit is overigens mijn 2de wipe, wegens tijdgebrek zit ik momenteel op lvl33.
Ik zie jullie graag in game, aan de andere kant van mijn loop :+
Wat voor DPI speel jij in hemelsnaam mee? Je hebt amper ruimte voor je muis. :P

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John Doos

John Doos

ClaudZaque

True schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 01:40:
[...]

Wat voor DPI speel jij in hemelsnaam mee? Je hebt amper ruimte voor je muis. :P
2000 in de muis, en volgens mij standaard in Tarkov.
Foto is wel een beetje warped vanwege de wide angle hoor, de muis mat is gewoon 400x900mm

Nee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kosm
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-11-2024
Hallo allemaal, ik zit in mijn 3rde wipe, ben nu solo naar level 20 geklommen. Alleen ben ik solo redelijk zat, sterker nog, kan me er niet meer toe zetten :) Veels te stressvol.

Welke discords hangen jullie meestal? Die van Pestily? Of Dutch Elite Forces? Iets wat ik niet weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Kosm schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 09:40:
Hallo allemaal, ik zit in mijn 3rde wipe, ben nu solo naar level 20 geklommen. Alleen ben ik solo redelijk zat, sterker nog, kan me er niet meer toe zetten :) Veels te stressvol.

Welke discords hangen jullie meestal? Die van Pestily? Of Dutch Elite Forces? Iets wat ik niet weet?
Ikzelf Dutch Elite Forces. Daar zijn bijna altijd wel mensen te vinden, zeker in het weekend en 's avonds. Je kan daar in de Looking For Group een berichtje droppen of gewoon een channel joinen waar nog ruimte is en vragen of je mee kan doen.

Tot nu toe alleen maar vriendelijke en behulpzame mensen tegen gekomen daar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Doos

John Doos

ClaudZaque

Kosm schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 09:40:

DEF is prima en nieuwkomersvriendelijk.
Ik gebruik zelf mijn eigen Discord voor mijn Squad, maar typ in DEF wel eens wat :)

Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Generaal Pep
Vandaag heb ik een nieuwe (misschien een paar dagen oude, al een tijdje niet gespeeld) patch geinstalleerd en ik kan helemaal niet meer spelen. Het laad scherm blijft op 'Awaiting session start...' staan, totdat de raid is afgelopen en dan krijg ik in beeld 'Server connection error'. Hoe weet ik dat de raid is afgelopen? Tijdens het 'Awaiting session start...' opnieuw opstarten heeft geen zin. Als ik opnieuw opstart staat er dat mijn character in raid is, klik op connect en blijft het laadscherm weer draaien op 'Awaiting session start...' totdat ik weer een error krijg wanneer de raid is afgelopen... Vet balen.

Internet werkt perfect en met andere games geen enkele (bekende) problemen.

Meer mensen hier last van of ben ik de enige? Hebben mensen die hier last van hebben/hadden, dit probleem kunnen fixen/een fix kunnen vinden voor dit probleem?

Build: 19044.1469
nVidia Graphics Driver: 497.09
EFT build: 0.12.12.15.16584
Naast de game draait alleen 'Logitech G Hub' software. Build 2022.2.659

[ Voor 16% gewijzigd door Generaal Pep op 01-02-2022 20:14 . Reden: toevoeging software builds ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Strykeforce
Generaal Pep schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 20:05:
Vandaag heb ik een nieuwe (misschien een paar dagen oude, al een tijdje niet gespeeld) patch geinstalleerd en ik kan helemaal niet meer spelen. Het laad scherm blijft op 'Awaiting session start...' staan, totdat de raid is afgelopen en dan krijg ik in beeld 'Server connection error'. Hoe weet ik dat de raid is afgelopen? Tijdens het 'Awaiting session start...' opnieuw opstarten heeft geen zin. Als ik opnieuw opstart staat er dat mijn character in raid is, klik op connect en blijft het laadscherm weer draaien op 'Awaiting session start...' totdat ik weer een error krijg wanneer de raid is afgelopen... Vet balen.

Meer mensen hier last van of ben ik de enige? Hebben mensen die hier last van hebben/hadden, dit probleem kunnen fixen/een fix kunnen vinden voor dit probleem?

Ik neem aan een scav raid? Hoe vaak heb je dit gehad? Dit soort problemen heb ik een tijdje terug ook zo nu en dan gehad en daar was helaas niks aan te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John Doos

John Doos

ClaudZaque

Welke servers heb je in de launcher geselecteerd? Ik kan je aanraden hem van auto af te halen en alle servers <50ms Ping te kiezen.

Nee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:30

scorpie

Supra Addict

Probeer via de launcher eens te kijken of alle game files intact zijn, en anders even de game opnieuw installeren. De game bevat gewoon meer van dit soort totaal onnavolgbare bugs. Zelf had ik in iedere raid wel een Unity crash en specifiek aan het einde van *iedere* (!) scav raid ook een Unity crash, oftewel, 0 loot.
Nadat ik XPS profile voor m'n memory had aangezet (stond allemaal op default in m'n moederbord settings), deed de game het ineens vlekkeloos.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Generaal Pep
Strykeforce schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 09:17:
[...]

Ik neem aan een scav raid? Hoe vaak heb je dit gehad? Dit soort problemen heb ik een tijdje terug ook zo nu en dan gehad en daar was helaas niks aan te doen.
Beiden soorten raids, altijd nu. Kan niet meer spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Generaal Pep
John Doos schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 09:51:
[...]

Welke servers heb je in de launcher geselecteerd? Ik kan je aanraden hem van auto af te halen en alle servers <50ms Ping te kiezen.
Alleen NL servers. Ik wil alleen de laagst mogelijke latency.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Generaal Pep
scorpie schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 09:52:
Probeer via de launcher eens te kijken of alle game files intact zijn, en anders even de game opnieuw installeren. De game bevat gewoon meer van dit soort totaal onnavolgbare bugs. Zelf had ik in iedere raid wel een Unity crash en specifiek aan het einde van *iedere* (!) scav raid ook een Unity crash, oftewel, 0 loot.
Nadat ik XPS profile voor m'n memory had aangezet (stond allemaal op default in m'n moederbord settings), deed de game het ineens vlekkeloos.
Bedankt voor de suggestie. Dat heb ik reeds gedaan.

XPS profielen ken ik niet, wel heb ik uiteraard XMP op 3600 MHz staan.

Vanavond ga ik maar eens proberen om EFT, inclusief haar launcher, helemaal opnieuw te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:30

scorpie

Supra Addict

Oh, excuus, ik bedoelde juist XMP inderdaad.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Doos

John Doos

ClaudZaque

Generaal Pep schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 10:19:
[...]

Alleen NL servers. Ik wil alleen de laagst mogelijke latency.
Dan zie ik je probleem al.

NL only servers zijn helemaal niet zo populated, probeer maar eens de suggestie die ik gaf.
Lijkt mij dat dat je probleem (gedeeltelijk in ieder geval) zou kunnen tackelen.

Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Generaal Pep
John Doos schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 10:45:
NL only servers zijn helemaal niet zo populated, probeer maar eens de suggestie die ik gaf.
Lijkt mij dat dat je probleem (gedeeltelijk in ieder geval) zou kunnen tackelen.
Oh dat zal je nog heel erg meevallen. Die zijn erg populated. Normaal wacht ik niet langer dan 5 seconde tot 2 minuten voor ik in een raid zit. Alleen reserve duurt vaak wat langer, maar dat vind ik toch een vreselijke map en kom ik alleen als er een task is die gedaan moet worden. De gemiddelde matching time op nederlandse servers is 18 seconde.

Langer dan de 1 tot 20 seconde (?) die jullie ervaren maar ik heb genoeg andere dingen om te doen in de tijd dat ik even wacht.

Overigens is het ook lachen dat ik 99 van de 100 keer nederlanders tegenkom.

Het probleem wat jij ziet, zie ik niet. Op internet staan er juist suggesties om servers zo dicht mogelijk bij huis te selecteren.

Desalniettemin bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Doos

John Doos

ClaudZaque

Generaal Pep schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 10:56:
[...]

Oh dat zal je nog heel erg meevallen. Die zijn erg populated. Normaal wacht ik niet langer dan 5 seconde tot 2 minuten voor ik in een raid zit. Alleen reserve duurt vaak wat langer, maar dat vind ik toch een vreselijke map en kom ik alleen als er een task is die gedaan moet worden. De gemiddelde matching time op nederlandse servers is 18 seconde.

Langer dan de 1 tot 20 seconde (?) die jullie ervaren maar ik heb genoeg andere dingen om te doen in de tijd dat ik even wacht.

Overigens is het ook lachen dat ik 99 van de 100 keer nederlanders tegenkom.

Het probleem wat jij ziet, zie ik niet. Op internet staan er juist suggesties om servers zo dicht mogelijk bij huis te selecteren.

Desalniettemin bedankt voor het meedenken!
Is dat iets nieuws van deze wipe?
Ik ga het eens proberen dan, ik zit namelijk met de servers die ik al zei en matched ~2minuten pas.

Hoe is het skill niveau van de gemiddelde NL pmc?
En hoe is de scav on scav violence?

Nee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

John Doos schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 11:14:
[...]

Ik ga het eens proberen dan, ik zit namelijk met de servers die ik al zei en matched ~2minuten pas.

Daar is echt niets over te zeggen. De gemiddelde West-Europese EFT speler speelt op auto of op vijf-tien servers met goede ping. Dan krijg je een mengelmoes. Er zit wel verschil in met de US (west) servers waar frequenter Chinese hackers spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Generaal Pep
Wat is nieuw deze wipe?
Daar heb ik niks zinnigs over te zeggen. Ik heb het nu vrij makkelijk op nederlandse servers, maar ik heb nooit op andere servers gespeeld.
Vrij weinig scav on scav violence kom ik tegen. Zo'n drie á vier keer 'zonder reden' de blaffer van een scav in m'n gezicht gehad.

Sinds de airdrops is het wel toegenomen, als er een airdrop valt en ik daar kom om wat loot te scoren. Zeer regelmatig dat een scav de loot niet wilt delen met mij en ik op 1,80 diep terecht kom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uzuhl

Uzuhl

[...]

Er is niet echt mmr of dergelijke dus moeilijk te zeggen, soms hebben we een zware run, soms easy peasy.

Scav on scav violence is ook moeilijk te zeggen, ik vertrouw niemand solo maar zolang niemand de aanstalten maakt of mijn kant op richt of beweegt laat ik andere scavs met rust. Eigenlijk weinig problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

De NL EFT discord heeft aardig wat goede spelers, maar veel zitten er wel al meerdere wipes. Ik denk dat iedereen na een paar volle wipes gemiddeld vrij goed is.

Verder is dat inderdaad relatief lastig te zeggen. Mijn ervaringen met wat Nederlanders waren over het algemeen vrij matig. Ben bijvoorbeeld alleen geteamkilled door Nederlanders in de ~1600 uur die ik in Tarkov heb zitten. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:08
Ben eigenlijk op zoek naar medespelers rond de 30/40 jaar die het wat rustiger aan doen. Heb een tijdje bij DEF gezeten maar dat trok ik niet tussen de pubers en mensen die zichzelf helemaal tantoe de bom vinden.

Zit nog bij een andere discord maar daar heb je kliekjes die liever met elkaar spelen waardoor je je af en toe 5de wiel aan de wagen voelt. Dus als iemand een persoonlijke discord heeft of ook gewoon rustige speelstijl heeft, pm me ff.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uzuhl

Uzuhl

Anoniem: 316512 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 15:53:
[...]

De NL EFT discord heeft aardig wat goede spelers, maar veel zitten er wel al meerdere wipes. Ik denk dat iedereen na een paar volle wipes gemiddeld vrij goed is.

Verder is dat inderdaad relatief lastig te zeggen. Mijn ervaringen met wat Nederlanders waren over het algemeen vrij matig. Ben bijvoorbeeld alleen geteamkilled door Nederlanders in de ~1600 uur die ik in Tarkov heb zitten. :)
Dat ook ja, als je een wipe of 2 hebt meegemaakt, weet je de weg te vinden en ben je relatief snel lvl 15. Het is meer, hoe later je na de wipe start hoe zwaarder je het hebt. :9
loewie1984 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 15:58:
Ben eigenlijk op zoek naar medespelers rond de 30/40 jaar die het wat rustiger aan doen. Heb een tijdje bij DEF gezeten maar dat trok ik niet tussen de pubers en mensen die zichzelf helemaal tantoe de bom vinden.

Zit nog bij een andere discord maar daar heb je kliekjes die liever met elkaar spelen waardoor je je af en toe 5de wiel aan de wagen voelt. Dus als iemand een persoonlijke discord heeft of ook gewoon rustige speelstijl heeft, pm me ff.
Wij zitten tegen de 30 aan, maar we houden wel van een lolletje trappen. Pas deden wij een scav run met 3 man, en op onze spawn stond een 4e scav waarin we letterlijk dit momentje hadden. :+

Ik speel sinds release met intervals want werk, en mn maten spelen nu een week of 2. Dus het gaat lekker rustig aan, dus je bent altijd welkom. Ik stuur je een PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Generaal Pep

Eerste potje die ik net start doet het weer, niks aan mijn pc of software veranderd. Vreemd verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korkss
Even een vraagje, heb al even gezocht op het grote internet maar ik kom er niet uit.
Ik heb gister een of andere sleutel gevonden die een heleboel geld waard is, iets met medische spawns op interchange.
Nou vind ik die map echt verschrikkelijk dus wil ik de key verkopen of nog beter gezegd ruilen. Ik zou graag de dorms marked key ervoor ruilen. Nu begrijp ik dat je het op de flea markt kan zetten met barter trades. Alleen als ik dit doe, kan ik ook niet de dorms 314 marked key uitkiezen.
Is het uberhaupt mogelijk aan die dorms key te komen of zie ik iets over het hoofd??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John Doos

John Doos

ClaudZaque

Korkss schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 10:50:
Even een vraagje, heb al even gezocht op het grote internet maar ik kom er niet uit.
Ik heb gister een of andere sleutel gevonden die een heleboel geld waard is, iets met medische spawns op interchange.
Nou vind ik die map echt verschrikkelijk dus wil ik de key verkopen of nog beter gezegd ruilen. Ik zou graag de dorms marked key ervoor ruilen. Nu begrijp ik dat je het op de flea markt kan zetten met barter trades. Alleen als ik dit doe, kan ik ook niet de dorms 314 marked key uitkiezen.
Is het uberhaupt mogelijk aan die dorms key te komen of zie ik iets over het hoofd??
Je kunt op de flea market bovenin op add offer drukken, dan kun je evt roebels/euros/dollars selecteren. Maar je kan ook een barter kiezen en bladeren naar het product naar keuze. Volgens mij is de dorms marked key banned van de flea. Mogelijk kun je deze dus niet ter barter vragen.

https://escapefromtarkov..../Dorm_room_314_marked_key

Hier staat info over hoe die heet, waar je hem voor nodig hebt en hoe je eraan komt.

Nee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hammetje
  • Laatst online: 09:53
Korkss schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 10:50:
Deze wipe heb ik al 3 x een Dorms Marked Key gevonden in jasjes op Factory. Meestal als ik met een groep gasten aan het gamen ben en ik ga eerder dood, doe ik altijd snel scavje tussendoor op Factory. Heb ook een aantal reserve marked room sleutels, Lighthouse sleutels en Factory keys gevonden.

Je hebt waarschijnlijk emercom medical gevonden? Tegenover de techstore boven Oli? Daar kun je ook LedX vinden, die heb je Found in raid ook een keer nodig. Ik zou zeggen, key lekker houden.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John Doos

John Doos

ClaudZaque

Mwah LEDX kan je vrij eenvoudig maken als je een maxed out hide out hebt.
Emercom key heb je ook nodig voor de chemical container die hier ligt :)

Ik ben de LEDX in ieder geval nog niet tegengekomen in de emercom medical. En kom daar ook liever niet. (iets met doorgaande weg naar of van de KIBA :) )

Nee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Het feit dat @Korkss zich wat afvraagt over deze key zegt genoeg over zijn ervaring (niets ten nadele van je overigens). Met dat in het achterhoofd zou ik absoluut geen emercon medical key aanraden om zelf mee te spelen. De waarde is hoog genoeg dat er andere leuke dingen van gehaald kan worden zoals bijv. een marked room key. Interchange / emercon is een shitfest met chads en hackers, ik zou ik vandaan blijven en inderdaad voor een marked key gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07:55
Je merkt wel goed dat er in het weekend andere mensen spelen of een andere speelstijl gehanteerd wordt dan doordeweeks ( zeker de ochtenden en vroege middagen overdag ma-do vs avond en weekend is bizar)

Deze week overdag 13 scav raids gedaan bijvoorbeeld. Iedere scav die ik tegenkwam was vriendelijk. Iedereen liet mij mijn gang gaan. Zelfs nog wat gekletst op voip en paar keer sanen gewerkt om overgebleven pmc's op te jagen (y) 13x overleefd, bijna 2 mil aan loot opgeteld.

Nu net op zondagavond 3 scav raids gedaan. Alle drie de keren aangevallen door andere scavs meestal meteen de seconde dat ze me zagen. Niemand reageerde op voip of de wiggle. Liet ik mezelf dan maar eerst raak schieten zodat ik iets terug kon doen :+

Trouwens mezelf een cadeautje gedaan in de nieuwe beyerdynamic DT 900 X pro. Dat is net alsof ik cheat heb aan gezet. _/-\o_ geluiden zijn kraak helder en positie bepaling veel beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Doos

John Doos

ClaudZaque

Mooie koptelefoon!
Zat zelf ook ooit te kijken naar beyerdynamic, gebruik je er nog andere apparatuur naast zoals een dac en externe mic?

Overigens ben ik aangekomen bij de beruchte SVDS quest, maar die wilt niet echt vlotten :+ iemand nog een voorkeurs map die zich leent voor DMR kills?

Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invine
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-07 15:09
John Doos schreef op zondag 13 februari 2022 @ 19:51:
Mooie koptelefoon!
Zat zelf ook ooit te kijken naar beyerdynamic, gebruik je er nog andere apparatuur naast zoals een dac en externe mic?

Overigens ben ik aangekomen bij de beruchte SVDS quest, maar die wilt niet echt vlotten :+ iemand nog een voorkeurs map die zich leent voor DMR kills?
Factory, easy mode!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John Doos

John Doos

ClaudZaque

De quest exclude factory kills tho :+

Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07:55
Mooie koptelefoon!
Ik gebruik al wat jaartjes de Creative Sound BlasterX G6.
En had hiervoor een standaard gaming headset met geïntegreerde mic daarop aangesloten

Nu dus de stap gemaakt naar dedicated headphone en heb als losse mic de elgato wave 3 genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Mooie koptelefoon!

Woods vind ik hiervoor heerlijk. Zet er een scope op met een canted backup sight of een scope waar een extra sight op kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bamboe
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-06 16:17
Is er iemand die interchange goed kent, een ik heb een filmpje van een youtubber die daar
ergens in gaat maar ik ben al meer dan 3 uur aan het zoeken en kan de locatie niet vinden.
ik hoop dat een van jullie me kan zeggen waar het op de kaart is en op welke verdieping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 06-07 13:37
bamboe schreef op maandag 14 februari 2022 @ 01:44:
Is er iemand die interchange goed kent, een ik heb een filmpje van een youtubber die daar
ergens in gaat maar ik ben al meer dan 3 uur aan het zoeken en kan de locatie niet vinden.
ik hoop dat een van jullie me kan zeggen waar het op de kaart is en op welke verdieping.
Tarkov wiki al geprobeerd?? Ik heb die auest nog niet maar kan altijd dm sturen

[ Voor 6% gewijzigd door Stef87 op 14-02-2022 03:58 ]

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invine
John Doos schreef op zondag 13 februari 2022 @ 21:16:
[...]

De quest exclude factory kills tho :+
Oh dat is nieuw dan :( laatste keer dat ik die quest gedaan heb was 2 wipes geleden en toen kon het gewoon..

Elke andere map is eigenlijk ook geschikt voor een dmr tbh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
invine schreef op maandag 14 februari 2022 @ 07:53:
[...]

Oh dat is nieuw dan :( laatste keer dat ik die quest gedaan heb was 2 wipes geleden en toen kon het gewoon..

Elke andere map is eigenlijk ook geschikt voor een dmr tbh.
Is ook nieuw. Waarschijnlijk omdat iedereen hiervoor factory op ging.

Ik probeer hem gebruiken in combinatie met de SBIH kills. Maar eens met True dat Woods een geschikte map is. Ik verlies vaak close combat met de SVDS van full auto wapens en in Woods voorkom je dat.

Shoreline zou een goede tweede zijn en wellicht Lighthouse als drie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bamboe
Stef87 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 03:32:
[...]

Tarkov wiki al geprobeerd?? Ik heb die auest nog niet maar kan altijd dm sturen
het is geen quest maar meer een loot locatie,
YouTube: Hunting Matches, Electric DRILL, Gasan spawns! SAFE SPOTS Guide - E...

Het gaat om de kamer rond 30 seconden in de klip de eerste locatie die hij laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Doos

John Doos

ClaudZaque

bamboe schreef op maandag 14 februari 2022 @ 09:37:
[...]

Het gaat om de kamer rond 30 seconden in de klip de eerste locatie die hij laat zien.
Gas analyzers pak je in de server ruimtes in Reserve als scav zijnde, hunting matches pak je uit de houten kratten op reserve die de helikopter op het plein van omringen. Of evt ladekasten, en de electric drill zit ook vaak in willekeurige tech spawns.

Al die collect en turn quests doe ik eigenlijk als scav.

Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bamboe
John Doos schreef op maandag 14 februari 2022 @ 10:00:
[...]

Gas analyzers pak je in de server ruimtes in Reserve als scav zijnde, hunting matches pak je uit de houten kratten op reserve die de helikopter op het plein van omringen. Of evt ladekasten, en de electric drill zit ook vaak in willekeurige tech spawns.

Al die collect en turn quests doe ik eigenlijk als scav.
Ja reserve loop ik nog niet zo vaak op rond, maar ik wil na meer dan 3 uur zoeken met scavs in interchange gewoon weten welke room dat is, ik kan het niet hebben dat ik die raam partij waar hij binnen loopt niet terug kan vinden. Zou het wel graag willen weten voordat mijn missies met ragman gaan beginnen. ben nu level 10

edit:
ik heb trouwens tot nu toe alleen nog maar 1 electrik drill gevonden en helaas niet de uitgang gehaald met mijn scav die hem vond. Ben meer grafische kaarten tegen gekomen tot nu toe. Kan dus niet mijn hide out upgraden omdat ik geen electric drill meer tegen kom die je voor je lavatory lv 2 nodig hebt.

(edit, laatste stukje er bij gedaan)
.

[ Voor 18% gewijzigd door bamboe op 14-02-2022 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Doos

John Doos

ClaudZaque

Ik ben nu niet achter een computer maar zal straks een kaart voor je uit tekenen no worries

Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Generaal Pep
[b]bamboe schreef op maandag 14 februari 2022 @ 10:04:
Kan dus niet mijn hide out upgraden omdat ik geen electric drill meer tegen kom die je voor je lavatory lv 2 nodig hebt.
Je kan ze gewoon kopen op de flea market!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invine
soskes schreef op maandag 14 februari 2022 @ 08:06:
[...]

Is ook nieuw. Waarschijnlijk omdat iedereen hiervoor factory op ging.
In factory heb je die kills in 2-3 raids als je een beetje je best doet 8)7

Ik vond dit altijd een leuke quest, mede doordat het op factory kon. Lekker raggen met je svd in close quarters!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

bamboe schreef op maandag 14 februari 2022 @ 09:37:
[...]

Via: https://tarkov-tools.com/map/interchange
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oLElsRT.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bamboe
@True oh dank je wel true, ik ga meteen kijken, is dicht bij de plek waar de electric drill kan spawnen.

@Generaal Pep nog 5 levels te gaan voor ik op de fleamarket kan komen.

edit: maar net wel met kijken een electrik drill gevonden en kunnen exiten als scav zijnde :) Bedankt.

[ Voor 22% gewijzigd door bamboe op 14-02-2022 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Afgelopen zaterdag voor het eerste 'be-spawn-camped'.
Dacht altijd dat het iets was om interessant mee te doen op Twitch of Youtube maar helaas.... it does exist.

Twee man op factory (PMC's) lagen te campen tegen ons als drie. Wij vonden het al akelig rustig en op het laatst bleek waarom. Had er 1 down bij Gate 3 maar toen ik links van de container wilde duiken (had wel klappen opgevangen) stond z'n maat daar. Gelukkig werd die vakkundig gepakt maar daar had ik dus niks meer aan helaas :X

Op Customs gisteren exact hetzelfde. Nog 2 min op de klok en de auto willen pakken ligt er een team van 2 (wij waren ook met twee) in de bosjes te campen. Ook die heb ik niet overleefd :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Typhone schreef op maandag 14 februari 2022 @ 13:53:
Afgelopen zaterdag voor het eerste 'be-spawn-camped'.
Dacht altijd dat het iets was om interessant mee te doen op Twitch of Youtube maar helaas.... it does exist.

Twee man op factory (PMC's) lagen te campen tegen ons als drie. Wij vonden het al akelig rustig en op het laatst bleek waarom. Had er 1 down bij Gate 3 maar toen ik links van de container wilde duiken (had wel klappen opgevangen) stond z'n maat daar. Gelukkig werd die vakkundig gepakt maar daar had ik dus niks meer aan helaas :X

Op Customs gisteren exact hetzelfde. Nog 2 min op de klok en de auto willen pakken ligt er een team van 2 (wij waren ook met twee) in de bosjes te campen. Ook die heb ik niet overleefd :'(
Bushwookies kun je inderdaad weinig aan doen, maar gate 3 pakken op factory is altijd heibel. Gewoon met een key één van de andere drie extracts pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

True schreef op maandag 14 februari 2022 @ 14:17:
[...]

Bushwookies kun je inderdaad weinig aan doen, maar gate 3 pakken op factory is altijd heibel. Gewoon met een key één van de andere drie extracts pakken.
In alle keren dat ik daar ben geweest echt nog nooit trouble gehad. Maar dit was de eerste keer. Lessons learned, factory exit key gaat mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bamboe
Typhone schreef op maandag 14 februari 2022 @ 15:58:
[...]

In alle keren dat ik daar ben geweest echt nog nooit trouble gehad. Maar dit was de eerste keer. Lessons learned, factory exit key gaat mee!
haha, kan de key nog niet kopen, had hem wel als missie van de dag, exit in factory.
de eerste 2 minuten pray en hide, zag nog een player vlak de gate lopen maar daarna
kon ik er gelukkig wel gewoon uit :) helaas geen scav kunnen killen maar exit missie maar eerst
en daarna de kill scav missie in factory.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John Doos

John Doos

ClaudZaque

Mooi om te lezen dat het gelukt is.
Ik zit op 5/15 SVDS kills. Deze DMR brengt echt ongeluk :+

Nee

• soskes
Gisteren toch twijfelende kill gehad wat voor de ander waarschijnlijk als extract camping gezien wordt. Ik ben bezig met de prapor Quest met de svd. Ik wilde net gaan extracten op customs bij Z011 toen ik iemand hoorde vechten bij Checkpoint. Als een malle terug gegaan om te kijken of ik hem kond onderscheppen.
Ik zag hem roller gebouw in lopen en nam stelling bij de silo's. Vervolgens rent hij naar dode scav gebouw, waar ik zijn schaduw net spot, om vervolgens naar het laatste gebouw voor extract te gaan.

Normaliter laat ik mensen dan extracten maar ik ben die Quest zo beu dat ik op de rails ben gaan liggen en bij het uitkomen van het gebouw, ik hem neer schoot.

Vervolgens kwamen de verwachtte friend requests. Aangezien ik wist wat er ging komen heb ik hem geaccepteerd en de beste man / vrouw zijn /haar verhaal laten doen.
Uitgelegd wat mijn positie was om vervolgens nog meer woorden naar mijn hoofd geslingerd te krijgen.

Zelf ben ik ooit zo op Shoreline gekilled en heb gevraagd of iemand aan het extract Campen was. Hij gaf aan dat hij me net spotte toen hij ook naar Tunnel liep, prima. Kan ik accepteren, hoewel ik 3 Quest items bij had. Maar hoe deze beste persoon los ging, vraag me dan altijd af of dat slim is. Ik heb hem niet gereport maar kan me voorstellen dat men dat wel doet.
BSG kennende zullen ze daar alleen smadelijk om lachen. Waarschijnlijk in de trent van :"It would happen in real life". Maar toch....

Moraal van het verhaal, check je corners.

Overigens was gisteren voor het eerst deze wipe dat ik toch wel wat twijfels had bij sommige keren dat ik dood ging. Mensen die letterlijk 10 granaten na elkaar blijven gooien, net niet close genoeg maar heel bijzonder als je exact weet waar ik zat. Of gekilled worden met 4 headshots (Rys-T op) en verder nergens geraakt (gerapporteerd).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John Doos

John Doos

ClaudZaque

Tja extract campen, vind ervan wat je wilt maar in "het echt" gebeurt ook.
Ik vind het iig een dickmove, maar zodra je halve squad gewiped is door een one man army.
Snap ik best dat de resterende helft, even 10minuutjes idled bij een extract, mocht er een PMC hijgend en steunend, bijna bezwijkend onder het gewicht van de ill gotten gains zich melden bij de extract :+

Over die SVDS quest (Hunter part 6?)
Loop daar ook al heel de week stuk op, met moeite 5/15 kills.
Tot het gisteren ineens super goed ging, en door shoreline inmiddels op 13/15 :D

Nee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uzuhl

Uzuhl

soskes schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 07:45:
Gisteren toch twijfelende kill gehad wat voor de ander waarschijnlijk als extract camping gezien wordt. Ik ben bezig met de prapor Quest met de svd. Ik wilde net gaan extracten op customs bij Z011 toen ik iemand hoorde vechten bij Checkpoint. Als een malle terug gegaan om te kijken of ik hem kond onderscheppen.
Ik zag hem roller gebouw in lopen en nam stelling bij de silo's. Vervolgens rent hij naar dode scav gebouw, waar ik zijn schaduw net spot, om vervolgens naar het laatste gebouw voor extract te gaan.

Normaliter laat ik mensen dan extracten maar ik ben die Quest zo beu dat ik op de rails ben gaan liggen en bij het uitkomen van het gebouw, ik hem neer schoot.

Vervolgens kwamen de verwachtte friend requests. Aangezien ik wist wat er ging komen heb ik hem geaccepteerd en de beste man / vrouw zijn /haar verhaal laten doen.
Uitgelegd wat mijn positie was om vervolgens nog meer woorden naar mijn hoofd geslingerd te krijgen.

Zelf ben ik ooit zo op Shoreline gekilled en heb gevraagd of iemand aan het extract Campen was. Hij gaf aan dat hij me net spotte toen hij ook naar Tunnel liep, prima. Kan ik accepteren, hoewel ik 3 Quest items bij had. Maar hoe deze beste persoon los ging, vraag me dan altijd af of dat slim is. Ik heb hem niet gereport maar kan me voorstellen dat men dat wel doet.
BSG kennende zullen ze daar alleen smadelijk om lachen. Waarschijnlijk in de trent van :"It would happen in real life". Maar toch....

Moraal van het verhaal, check je corners.

Overigens was gisteren voor het eerst deze wipe dat ik toch wel wat twijfels had bij sommige keren dat ik dood ging. Mensen die letterlijk 10 granaten na elkaar blijven gooien, net niet close genoeg maar heel bijzonder als je exact weet waar ik zat. Of gekilled worden met 4 headshots (Rys-T op) en verder nergens geraakt (gerapporteerd).
Ja 'that's EFT for you', wat verwachten mensen in/van een hardcore PVP game, dat je ze laat lopen :+

• bamboe
Dacht ik dat er iemand aan kwam was het een guard ben die nog nooit tegen gekomen in mijn kill list,
kan iemand uitleggen wie of wat dat was, Het was op shoreline in het Noord stuk, ik was boven aan het looten en ik dacht iemand te horen, leek alsof er de hele tijd ook een player onder me liep, verklaart mischien ook de dode player die er lag op de trap naar beneden. De guard zijn naam was Shpric, hij was best wel tough.. Daarna toen ik vertrok hoorde ik nog andere spelers of ai die me achtervolgde, ontsnappen lukte net, maar iets zat heel hard op me te schietten toen ik uit de bios rende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John Doos

John Doos

ClaudZaque

bamboe schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 16:05:
Dacht ik dat er iemand aan kwam was het een guard ben die nog nooit tegen gekomen in mijn kill list,
kan iemand uitleggen wie of wat dat was, Het was op shoreline in het Noord stuk, ik was boven aan het looten en ik dacht iemand te horen, leek alsof er de hele tijd ook een player onder me liep, verklaart mischien ook de dode player die er lag op de trap naar beneden. De guard zijn naam was Shpric, hij was best wel tough.. Daarna toen ik vertrok hoorde ik nog andere spelers of ai die me achtervolgde, ontsnappen lukte net, maar iets zat heel hard op me te schietten toen ik uit de bios rende.
https://escapefromtarkov.fandom.com/wiki/Sanitar

Nee

• bamboe
Ahh bedankt, ik heb geluk gehad dat ik het er levend af heb gebracht en een headshot plaatste in Shpric.

• John Doos

John Doos

ClaudZaque

Zeker, bosses en guards kunnen zeer pittig zijn.
Vooral Gluhar op Reserve waar je dan als vers gespawnde scav langs hobbelt..

Nee

• bamboe
Hmm gewone ai kan ook al killing zijn ik probeerde reserve een keertje, lag meteen na beginnen tussen een spervuur van ai die op de toren zat en een ander vanaf het trein station... niet overleeft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uzuhl

Uzuhl

bamboe schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 20:53:
Hmm gewone ai kan ook al killing zijn ik probeerde reserve een keertje, lag meteen na beginnen tussen een spervuur van ai die op de toren zat en een ander vanaf het trein station... niet overleeft....
Dan ben je vermoedelijk geflanked door Gluhar z'n gaurds :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• James Pond
  • Laatst online: 07:36
Heuyyy spelen er nog mensen dit hier?

Het is mijn eerste wipe en ik suck wel redelijk, al heb ik een enorme stash aan guns en armor opgebouwd. Iets van 87mil stash worth :')

Maargoed maar heel af en toe dat ik een chad gun uit mn inventory haal, voor de rest zit ik toch nog te kutten met custom AKMSN's met BP ammo enz..

Als iemand het tof vind om met een noob te spelen, ik weet wel redelijk veel goede loot spots want heb al die videos gekeken van de maps enz :p.

Stuur me een DM want ik zou het leuk vinden om een x een duo te doen, ik doe nu altijd solo's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uzuhl

Uzuhl

James Pond schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 13:54:

Het is mijn eerste wipe en ik suck wel redelijk, al heb ik een enorme stash aan guns en armor opgebouwd. Iets van 87mil stash worth :')

Maargoed maar heel af en toe dat ik een chad gun uit mn inventory haal, voor de rest zit ik toch nog te kutten met custom AKMSN's met BP ammo enz..

Als iemand het tof vind om met een noob te spelen, ik weet wel redelijk veel goede loot spots want heb al die videos gekeken van de maps enz :p.

Stuur me een DM want ik zou het leuk vinden om een x een duo te doen, ik doe nu altijd solo's.
Ik probeer tijd vrij te maken, maar met een half uurtje per avond ga je niet zo hard.

Je kan me toevoegen zelfde username als hier. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John Doos

John Doos

ClaudZaque

James Pond schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 13:54:

Niks mis met BP ammo hoor :+
Ik ben even op sabatical kom nu met end game quests en die zijn echt een grind en moeilijk.

Wijk nu tijdelijk uit naar DayZ stand alone met mods :)

Nee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• James Pond
  • Laatst online: 07:36
Tof! Ik zal even je toevoegen Uzuhl! Komende weken heb ik wel wat meer tijd dan nu.

Ik ben lvl 33 trouwens dus nog redelijk noobish :P
Pagina: 1 ... 18 ... 25 Laatste