Ricmaniac schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 09:52:
[...]
Ik vind dit echt mega knap in 1 week. Dit deukt alleen maar mijn zelfvertrouwen nog meer hahaha. Op 1 of andere manier wil het mij maar niet echt lukken om mensen te killen. Ben altijd als eerst dood. zelfs tegen een scav krijg ik vaak een 1 shot tegen mij.
Voel me echt ontzettend slecht in deze game.
Het is vaak ook de spanning.
Tarkov gaat van 0 naar 100 in 0,01 seconden wat dat betreft. Alles gaat lekker rustig aan totdat er zaken gebeuren die je niet verwacht. De scav die je niet had gehoord of verwacht of een PMC die jou in je sights heeft en je geen idee hebt waar de schoten vandaan komen.
Tarkov is echt een kennis spel wat dat betreft, de map kennen en weten waar scavs zich kunnen bevinden, wat de hoge risico spots zijn, welke route's PMC's vaak nemen etc. Die kennis zorgt er voor dat je gaat bewegen met wat meer zelf vertrouwen.
Rustig blijven, snel kunnen schakelen, weten wat je kan verwachten. Door de intensiteit van de situatie zie je mensen vaak gewoon vast lopen, in het wilde weg schieten, etc etc. Het is alsof je op dag 1 bij het leger al meteen aan de front linie staat, er is dan nog geen "remember your training".
Ik zag het laatst ook bij een buddy die na 10x customs te hebben gedaan achter elkaar eindelijk Reshala tegen komt. Shit shit shit, geen zin om weer 10 keer te moeten gaan, hij liep helemaal vast. Terwijl hij net zo lang als ik speel, ik moest hem echt even kalmerend toespreken want hij was als een gek aan het sprayen met z'n 60-rounders en miste 95% van z'n schoten.
Nieuwe spelers lopen vaak (ook aan het begin van de wipe met een vrij level playing field) vast op de friend from the west part 1 en stirrup tasks omdat ze helemaal vast lopen ingame. Men raakt he-le-maal in paniek als ze dan een speler tegen komen: nu telt het, HET MOET, IK MOET NU SCHIETEN, AHHHH IK MIS MN SCHOT, IK GA DOOD IK GA DOOD *********.
Ik kan Tarkov ook gewoon niet alleen spelen, te intens, moet wel mensen om me heen hebben (niet perse in game maar wel op discord) zodat ik er toch ook wel een beetje uitgetrokken wordt ipv helemaal er in gezogen

en ja oefenen oefenen oefenen. Probeer ook wapens uit op offline factory zodat je weet wat je kan verwachten wanneer je de trekker over haalt.