• Lygun
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-02 09:29
Yo boys, is er een Nederlandse EFT discord waar veel mensen zitten?

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Lygun schreef op woensdag 22 december 2021 @ 18:01:
Het is letterlijk vanochtend nog een keer genoemd: Escape from Tarkov

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:18

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Lygun schreef op woensdag 22 december 2021 @ 18:01:
https://discord.gg/CWQddSx

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• Smit260
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 02:25
Erg leuk die Rogue’s (Alart als een Raider, Aim als Killa) maar te overpowered. Mogen wel ietsjes generfd worden. Ook de ‘beginners’ quests die je daar moet doen zijn gewoon veel te lastig. Concept is leuk, maar een nerfje mag er wel komen👍🏼

• Smit260
Smit260 schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 01:21:
Erg leuk die Rogue’s (Alert als een Raider, Aim als Killa) maar te overpowered. Mogen wel ietsjes generfd worden. Ook de ‘beginners’ quests die je daar moet doen zijn gewoon veel te lastig. Concept is leuk, maar een nerfje mag er wel komen👍🏼

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:33
Erg leuk die Rogue’s (Alart als een Raider, Aim als Killa) maar te overpowered. Mogen wel ietsjes generfd worden. Ook de ‘beginners’ quests die je daar moet doen zijn gewoon veel te lastig. Concept is leuk, maar een nerfje mag er wel komen👍🏼
Nah, liever niet. Zolang er high tier loot ligt mogen ze zo blijven. Zoek een team op of zoek samenwerking via VOIP en het is te doen. Wel mogen ze van mij de duur van de raid op Lighthouse wat rekken. Ik heb nu twee keer gehad dat we wel het gedeelte van de water treatment konden leegruimen maar de extract niet haalden.

• hmmmmmmmmmpffff
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:20
Ze zijn vrij makkelijk te farmen. Zoek even een Youtube tutorial op. ;)

• Smit260
hmmmmmmmmmpffff schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 11:42:
[...]

Ze zijn vrij makkelijk te farmen. Zoek even een Youtube tutorial op. ;)
soskes schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 07:34:
[...]

Nah, liever niet. Zolang er high tier loot ligt mogen ze zo blijven. Zoek een team op of zoek samenwerking via VOIP en het is te doen. Wel mogen ze van mij de duur van de raid op Lighthouse wat rekken. Ik heb nu twee keer gehad dat we wel het gedeelte van de water treatment konden leegruimen maar de extract niet haalden.
Wij zijn allemaal letterlijk BEAR. Dan is het vrijwel onmogelijk. Heel veel video's gekeken maar het lukt gewoon (bijna) niet. Er gaat altijd wel iemand dood of we komen niet eens binnen.

Voor de BEARS mag het wel iets makkelijker hoor....

• hmmmmmmmmmpffff
Smit260 schreef op maandag 27 december 2021 @ 00:07:
[...]

[...]

Wij zijn allemaal letterlijk BEAR. Dan is het vrijwel onmogelijk. Heel veel video's gekeken maar het lukt gewoon (bijna) niet. Er gaat altijd wel iemand dood of we komen niet eens binnen.

Ik wil je best een hint geven: nighttime raids.

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

[...]

[...]

Hiermee zou het als BEAR ook moeten lukken: YouTube: How to Farm Rogues Part 2 - High Success Rate - Everything Important...

Maar zoals altijd in EFT, als de raiders/bosses/rogues een te hoge moeilijkheid hebben is het cheesen met manual leans, nades en dergelijke tactieken om de AI te counteren.

[Voor 11% gewijzigd door True op 27-12-2021 00:29]

• soskes
[...]

[...]

Ik ben zelf ook BEAR dus daar zit geen verschil in. Neem snipers mee en begin vanaf de kant van path to shoreline vanaf de bergen de daken te clearen. Je hebt het over meerdere personen dus houdt er een om de achterkant in de gaten te houden voor mensen die in de rug zouden komen.
De rest cleart de daken. Je hebt op de rotsen genoeg angles om te zorgen dat je vanuit cover kunt schieten. Schiet niet allemaal tegelijk maar om beurten zodat je niet re-peaked.

Als je de daken hebt gecleared gaat het een stuk gemakkelijker. En nee, het is niet makkelijk maar zeker mogelijk. Ook als BEAR.

Het lukt ons zo een 25 - 50% van de keren. En wij zijn zeker geen toppers dus het moet de meeste met wat tweaken van de approach wel lukken.

• Korkss
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21:56
Wat is die kerstman dan? Dacht eerst dat is een player scav, stond me zo te zwaaien enzo. Kwam geen voip reactie dus voorzichtig gaan kijken. Gooit ie me zo een videokaart voor mijn voeten. Nou dankjewel. Was eerst nog bang dat het oppakken ervan gevolgen zou hebben ofzo, maar was gewoon een gulle gift. Kun je nog meer met die kerstman??

Acer predator XB271HU - Ryzen 3700x -MSI Z270 PGC - Gigabyte Aorus 1080ti - 16gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Korkss schreef op maandag 27 december 2021 @ 19:17:
Wat is die kerstman dan? Dacht eerst dat is een player scav, stond me zo te zwaaien enzo. Kwam geen voip reactie dus voorzichtig gaan kijken. Gooit ie me zo een videokaart voor mijn voeten. Nou dankjewel. Was eerst nog bang dat het oppakken ervan gevolgen zou hebben ofzo, maar was gewoon een gulle gift. Kun je nog meer met die kerstman??
Ja killen, voor ontzettende vervelende fence -rep. :o
Maar hij is alleen geagro'd op negatieve fence rep spelers (zowel PMC als scavs).

• hmmmmmmmmmpffff
Korkss schreef op maandag 27 december 2021 @ 19:17:
Netjes hoor, ik heb nog niet meer dan een zakje croutons gehad. :+

Komt misschien doordat ik hem al een keer voor z'n flikker heb geschoten.

• Generaal Pep
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 30-06 19:46
hmmmmmmmmmpffff schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 14:13:
[...]

Netjes hoor, ik heb nog niet meer dan een zakje croutons gehad. :+

Komt misschien doordat ik hem al een keer voor z'n flikker heb geschoten.
Hahaha

Ik was ook zo dom (?) om de kerstman af te knallen met een sniper, meerdere keren... Ten eerste had ik geen idee dat het om de kerstman ging. Ja hij heeft wat kersetemis accesoires aan, maar dat ik nou gelijk bij mezelf dacht; hé die moet ik niet neerknallen - absoluut niet. Wanneer ik als PMC een raid start schiet ik op alles wat beweegt (logischerwijs?).

Ten tweede, ook gewoon 0,0 communicatie vanuit BSG. Pas nadat mensen hun karma hadden vern* kwam er communicatie....

Ik ben dankzij sinterkerstman van +1,3 scav karma naar -0,7 gegaan |:(

01010000 01100101 01110000 01100101

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Generaal Pep schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 14:36:
Ten tweede, ook gewoon 0,0 communicatie vanuit BSG. Pas nadat mensen hun karma hadden vern* kwam er communicatie....
Ik heb hier zo'n hekel aan. Dat BSG gewoon zeer matig communiceert en dan achteraf schermen met "muh hard game, get used to it, it's hardcore blabla". Het hele hardcore idee is prima, maar ze hebben zeer matige communicatie.

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:48
Dat nieuwe wachtrij systeem om Tarkov te kunnen starten.... Man man man.
BSG roept dat dit is om de backend te ontlasten, hoop dat ze op korte termijn daar een andere manier voor gaan vinden.

Hier de aankondiging van BSG op reddit: https://www.reddit.com/r/...e3/backend_issues_status/

[Voor 24% gewijzigd door Hammetje op 01-01-2022 22:45]

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:54

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Ze doen wel hun best de playerbase weg te jagen zo.
Eerst maken ze allemaal items niet meer beschikbaar op de flee, samen met je mag niet meer iedereen killen want dan gaat je rep naar beneden. Dan komt daar nog inertia bij en nu die wachtrij.

Op zich kan ik inkomen dat je na 2 weken geen meta spelers al in je game wilt hebben. En inertia maakt de gameplay iets trager. Maar dat je geen andere scavs meer mag killen want negatieve rep vind ik totale bs.

Tarkov draait juist om survival of the fittest, eten of gegeten worden en van zero naar hero. Dit halen ze nu compleet onderuit..

discogs

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

loewie1984 schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 22:58:
Eerst maken ze allemaal items niet meer beschikbaar op de flee, samen met je mag niet meer iedereen killen want dan gaat je rep naar beneden. Dan komt daar nog inertia bij en nu die wachtrij.

Op zich kan ik inkomen dat je na 2 weken geen meta spelers al in je game wilt hebben. En inertia maakt de gameplay iets trager. Maar dat je geen andere scavs meer mag killen want negatieve rep vind ik totale bs.

Tarkov draait juist om survival of the fittest, eten of gegeten worden en van zero naar hero. Dit halen ze nu compleet onderuit..
Ik ben het wel eens met je eerste statement maar met compleet andere redenen.
Juist de inertia en de flea aanpassingen waren nodig om de playerbase na 2/4 weken te behouden bij een wipe gezien mensen gedemotiveerd worden om te spelen tegen 'chads' die 80u/wk spelen en jaren ervaring hebben met EFT die hierdoor precies weten hoe, wat en waar en met de beste gear lopen binnen twee ogenblikken.

De ADADADAD combat is door inertia compleet (terecht) gepareerd en de granaatspam is ook weg doordat je nu je nades moet pullen. Combat voelt nu innovatief, eerlijker en speelt over het algemeen prettiger. Eventuele desync merk ik overigens des te meer tijdens peak/overload tijden.

En dit laatste is juist wat voor mij de playerbase doet wegjagen. Een super mooie wipe neerzetten met zeer gematigde meta-gear welke gedurende de weken al dan niet maanden(we gaan het zien) meer en meer unlocked wordt. Maar dan wel met Twitch drops (oké dat valt bij mij tot nu toe mee) weer nieuw gear in de game gooien. Maar juist met de gratis reclame die voor de spelers weer tegenvalt (rewards v.d. drops) veel nieuwe influx van nieuwe spelers én oude spelers die het weer eens oppakken veel continue problemen met de servers. Desync, stash/hideout problemen, backend errors, herstarten vanuit de launcher en dergelijke. Omdat ze geen servers willen bijschalen (en/of incompetent zijn en een backend kunnen bouwen die dit zou kunnen) bouwen ze maar een halfbakken queue in om vele problemen te counteren. Resulterende in een queue voor peakhours van 1,5 tot 2 uur(!).

Ze doen hun best om nieuwe mensen te werven die (veel) geld steken in EFT, maar jagen hun huidige playerbase weg. Maar niet om jouw redenen :+

p.s. scavs killen was al enkele wipes slecht voor je, nu met Santa is het met de huidige event gewoon eventjes erg vervelend en ook als PMC goed kijken bij scavs.

[Voor 3% gewijzigd door True op 01-01-2022 23:40]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Generaal Pep
True schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 23:39:
[...]

Juist de inertia en de flea aanpassingen waren nodig om de playerbase na 2/4 weken te behouden bij een wipe gezien mensen gedemotiveerd worden om te spelen tegen 'chads' die 80u/wk spelen en jaren ervaring hebben met EFT die hierdoor precies weten hoe, wat en waar en met de beste gear lopen binnen twee ogenblikken.

De ADADADAD combat is door inertia compleet (terecht) gepareerd en de granaatspam is ook weg doordat je nu je nades moet pullen. Combat voelt nu innovatief, eerlijker en speelt over het algemeen prettiger. Eventuele desync merk ik overigens des te meer tijdens peak/overload tijden.

En dit laatste is juist wat voor mij de playerbase doet wegjagen. Een super mooie wipe neerzetten met zeer gematigde meta-gear welke gedurende de weken al dan niet maanden(we gaan het zien) meer en meer unlocked wordt. Maar dan wel met Twitch drops (oké dat valt bij mij tot nu toe mee) weer nieuw gear in de game gooien. Maar juist met de gratis reclame die voor de spelers weer tegenvalt (rewards v.d. drops) veel nieuwe influx van nieuwe spelers én oude spelers die het weer eens oppakken veel continue problemen met de servers. Desync, stash/hideout problemen, backend errors, herstarten vanuit de launcher en dergelijke. Omdat ze geen servers willen bijschalen (en/of incompetent zijn en een backend kunnen bouwen die dit zou kunnen) bouwen ze maar een halfbakken queue in om vele problemen te counteren. Resulterende in een queue voor peakhours van 1,5 tot 2 uur(!).

Ze doen hun best om nieuwe mensen te werven die (veel) geld steken in EFT, maar jagen hun huidige playerbase weg. Maar niet om jouw redenen :+

p.s. scavs killen was al enkele wipes slecht voor je, nu met Santa is het met de huidige event gewoon eventjes erg vervelend en ook als PMC goed kijken bij scavs.
He-le-maal mee eens. BSG heeft het spel juist nog meer hardcore gemaakt deze wipe en ze zullen het nog lastiger (=more hardcore) maken de komende jaren. Het 'survival of the fittest' concept is nog sterker aanwezig dan ooit in EFT.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Strykeforce
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:53
True schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 23:39:
[...]

Heb nog nooit zo weinig desync ervaren als tijdens deze wipe. Geen enkele keer meer gehad dat ik voordat iemand in beeld kwam al damage kreeg, volgens mij mis je dan simpelweg een hoop schoten.

Maar mensen weg drijven? Kom op zeg, het zijn grote ingrijpende patches die ze nog steeds aan het doen zijn (en waarom de game ook nog niet uit beta is) waardoor performance problemen simpelweg een gegeven zijn.

Ik vind het allemaal maar een hoop gehuil om niets, gewoon een beetje geduld hebben, komt vanzelf wel weer goed. Gaan roepen om bij of opschalen laat dan ook wel zien dat je totaal geen idee hebt waar het over gaat, zo simpel is het allemaal niet.

• soskes
Ik vind het ook goed speelbaar hoor. Daarnaast, eerst huilt iedereen dat aan het einde van de wipe veel mensen wegvallen. Nu huilen mensen weer dat de drop events een belasting is voor de servers. En wat maakt die queue uit? Ik zat er op het drukste moment binnen 5 min. in. Als dat helpt met het meer speelbaar maken van de game, be my guest.

Ik wordt af en toe wel moe van een deel van de community hoor. Je hebt een key voor een beta gekocht, dus ja, men ontwikkelt de launcher en game verder. Praat dat alles goed? Nee, maar om nou een wachttijd van 5 - 10 minuten af te branden. Pffff... Dan doe je in de tussentijd een potje Fall guys of wat dan ook. Die problemen zie ik niet hoor.

Desync valt mij nog mee. Het is met wipes wel eens erger geweest. Volgens mij was het twee wipes geleden op een moment gewoon compleet onspeelbaar voor een week. Volgens mij tijdens de Woods expansion.

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

soskes schreef op zondag 2 januari 2022 @ 12:50:
Ik zat er op het drukste moment binnen 5 min. in.
Er was gisteravond op sommige momenten een queue van meer dan 2 uur, dus jij zat er zeker niet op het drukste moment in.

Het is een opeenstapeling van amateuristische pleisteroplossingen;
  • een queue omdat je servers het niet aankunnen wanneer je twitch drops hebt
  • een niets zeggende captcha als je meer 'te veel' flea items achter elkaar koopt
Wat weer komt omdat BSG:
  • niet voldoende servers hebben en/of niet (willen en/of kunnen) schalen
  • de flea een waardeloos systeem is waarbij een snellere klik jouw het item geeft en er geen min/max buyout systeem geïmplementeerd is (zoals bijv. bij OSRS)
  • belemmerende global item stacks die enkel de mensen die reminders zetten de mogelijkheid geven om betere items te kopen

• soskes
True schreef op zondag 2 januari 2022 @ 13:12:
[...]

Er was gisteravond op sommige momenten een queue van meer dan 2 uur, dus jij zat er zeker niet op het drukste moment in.

Het is een opeenstapeling van amateuristische pleisteroplossingen;
  • een queue omdat je servers het niet aankunnen wanneer je twitch drops hebt
  • een niets zeggende captcha als je meer 'te veel' flea items achter elkaar koopt
Wat weer komt omdat BSG:
  • niet voldoende servers hebben en/of niet (willen en/of kunnen) schalen
  • de flea een waardeloos systeem is waarbij een snellere klik jouw het item geeft en er geen min/max buyout systeem geïmplementeerd is (zoals bijv. bij OSRS)
  • belemmerende global item stacks die enkel de mensen die reminders zetten de mogelijkheid geven om betere items te kopen
Welke servers zat je op? Ik heb gisteravond tussen 8 - 10 uur gespeeld en meermaals ingelogd door de issues.
Hoe kom je aan die twee uur? Zelf of uit de welbekende tweede hand?

Daarbij, wat let je om de door jou genoemde acties te doen op de flea, of exploits, zo je wilt.

En daarnaast, nogmaals, als je geen nieuwe spelers wilt trekken en de game dood wilt laten bloeden moet er vooral geen drop events gehouden worden. De grafieken die je vast en zeker langs hebt zien komen laten wel zien dat ver in de wipe de game tot nu toe altijd redelijk lage aantallen spelers heeft.

Als laatste punt zijn er waarschijnlijk verschillende redenen aan te geven voor de performance van de servers. Ten eerste, als je de ruimte inkoopt voor een piek die je gaat krijgen ben je commercieel heel slecht bezig. Toen ze begonnen met EFT hebben ze waarschijnlijk gekozen voor de service die ze nu afnemen en proberen het op te schalen. Maar nogmaals, nu ruimte inkopen voor spelers die over twee maanden verdwenen zijn is geld weggooien. Verder is het ophogen van de server ruimte niet genoeg voor de perfecte oplossing maar dat weet jij vele malen beter dan ik gezien je profiel.
Ieder begin van de wipe is het gehannes en gehuil en dat gaat altijd blijven. De load is gewoon vele malen hoger. Maar ik denk dan, als zelfs een CoD of Battlefield soms brandende servers hebben, hoe kun je dan verwachten dat een battlestate de perfecte performance neerlegt.

Kijk, ik kan ook niet alles doen waardoor ik €50 mil op de flea heb en binnen 6 weken de volledige hideout op orde heb. Maar kom op man, het is een game die vaak goed werkt en waar je lol mee kunt hebben. Ga nou niet zeggen dat je de game speelt, de flea volledig k*t is en de servers constant branden. Want dat is gewoon niet zo.

[Voor 43% gewijzigd door soskes op 02-01-2022 15:04]

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

soskes schreef op zondag 2 januari 2022 @ 13:46:
[...]

Welke servers zat je op? Ik heb gisteravond tussen 8 - 10 uur gespeeld en meermaals ingelogd door de issues.
Hoe kom je aan die twee uur? Zelf of uit de welbekende tweede hand?

Daarbij, wat let je om de door jou genoemde acties te doen op de flea, of exploits, zo je wilt.

En daarnaast, nogmaals, als je geen nieuwe spelers wilt trekken en de game dood wilt laten bloeden moet er vooral geen drop events gehouden worden. De grafieken die je vast en zeker langs hebt zien komen laten wel zien dat ver in de wipe de game tot nu toe altijd redelijk lage aantallen spelers heeft.

Kijk, ik kan ook niet alles doen waardoor ik €50 mil op de flea heb en binnen 6 weken de volledige hideout op orde heb. Maar kom op man, het is een game die vaak goed werkt en waar je lol mee kunt hebben. Ga nou niet zeggen dat je de game speelt, de flea volledig k*t is en de servers constant branden. Want dat is gewoon niet zo.
Dat stel ik ook zeker niet. Maar het is bar slechte reclame dat er 300k viewers zijn op Twitch, je de game koopt voor 40€ en dan keer naar keer problemen hebt met voorheen foutmeldingen of stash problemen of nu queue's met inloggen. De 2 uur is wat ik gezien/gehoord heb voornamelijk NA servers, ik speel momenteel toch veel te veel dus heb de game bijna constant open. Op Reddit kom je er relatief weinig van tegen gezien de mods daar veel weg mikken, maar op andere social media komt genoeg voorbij.

Maar waar ik vooral klaar mee ben is dat BSG de game market als een volwaardige game die 140€ moet kosten, maar schermt met 'beta' en dat is ook altijd het argument wat ik van anderen hoor. "Wat verwacht je dan van een beta?" Het is een verkapte early access; iets wat wij tegenwoordig bij de grotere developers helemaal afschieten, maar BSG zou er mee weg mogen komen (nog los van de no refunds en het verre Rusland waar je als westerse consument niets tegen kunt doen anders dan een credit card chargeback). Begrijp mij niet verkeerd, ik vind dit een geweldige game. Maar omdat het de enige in de markt en er geen concurrentie is, kan BSG wegkomen met praktijken die niet zouden kunnen in een concurrerende markt. Deze wipe speelt (of speelde tot de drops) het lekkerste (en op de eerste twee dagen qua issues na) in iets van de drie jaar dat ik speel, maar betekent dat dat we niet meer kritisch mogen zijn?

Met betrekking tot het kopen van de traders met global stock. Juist de spelers die veel tijd investeren in EFT kunnen rondlopen met de beste gear omdat ze gedurende hun hele dag c.q. hun hele speeltijd de juiste armor, barters en ammo opkopen als de traders resetten. Maar de spelers die enkele avonduurtjes vullen zien nog niet eens één of twee keer de traders restocken. Je kunt niet enkel de game draaiend houden met de doorgewinterde spelers - althans zo werkt dat in een normale markt - op een gegeven moment is iedereen uitgekeken op EFT omdat het op dezelfde manier door blijft gaan. Ik denk dat de markt voor een 'immersive' game zoals EFT straks verzadigd is met mensen die afgeschrikt zijn door negatief nieuws, spelers met EOD en spelers met de 40€ variant. Er is dan niets meer te halen en de game bloeddood. BSG kennende releasen ze dan EFT2 en beginnen ze weer opnieuw. Want DLCs die bij EOD beloofd zijn komen er echt niet hoor :+ .
Strykeforce schreef op zondag 2 januari 2022 @ 10:42:
Heb nog nooit zo weinig desync ervaren als tijdens deze wipe. Geen enkele keer meer gehad dat ik voordat iemand in beeld kwam al damage kreeg, volgens mij mis je dan simpelweg een hoop schoten.
https://streamable.com/fen447

Mijn ervaring is dat het 9/10 keer perfect speelt en het dan een uurtje drama is met meerdere games achter elkaar die spelen zoals in dit voorbeeld.

[Voor 6% gewijzigd door True op 02-01-2022 15:11]

• soskes
Ik zag gisteren de discussie van de €140 ook bij een streamer en ik vond het een goed punt. Voor €40 en de uren die de meeste er in steken is het geen geld. Ook de casual gamer haalt het er, gok ik, veelal uit.

De keus om dan de developer te backen met €140 waarbij ik persoonlijk het tussenstappen plan commercieel geniaal vind is een persoonlijke keuze die je maakt. Ik heb het er makkelijk uit gehaald gezien de uren.

Ik vond het punt van de streamer een goed punt.
Zo gaf hij ook aan dat het vaak een keus is. Dus, of een queue en de game nog kunnen spelen of geen queue (wat een woord) en nog meer / performance issues hebben.

Concurrentie juich ik alleen maar toe. Al denk ik, en dat is wellicht naïef, dat Nikita en het team te veel om de game geven om het direct kapot te laten gaan na release. Ik ben het wel met je eens dat ze na release waarschijnlijk niet nog een periode van 5 jaar ondersteuning geven.

Ik praat zeker niet alles goed maar ik focus mijzelf meer op de bugs waarvan ik niet begrijp waarom ze daar niet aan uit komen dan een queue of deaync (waar ik dus weinig last van lijk te hebben).

Speel jij zelf ook op NA? Ik hoor soms mensen op NA spelen omdat de EU servers ruk zijn maar dat is denk ik een dingetje van 2 jaar geleden. Toen was dat inderdaad zo.

Verder ken ik ook iemand die labs speelt op de Poolse server want lekker rustig. Ik begrijp dat niet, je speelt immers een Shooter, maar zoveel mensen zoveel wensen.

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

soskes schreef op zondag 2 januari 2022 @ 15:14:
Ik zag gisteren de discussie van de €140 ook bij een streamer en ik vond het een goed punt. Voor €40 en de uren die de meeste er in steken is het geen geld. Ook de casual gamer haalt het er, gok ik, veelal uit.

De keus om dan de developer te backen met €140 waarbij ik persoonlijk het tussenstappen plan commercieel geniaal vind is een persoonlijke keuze die je maakt. Ik heb het er makkelijk uit gehaald gezien de uren.

Ik vond het punt van de streamer een goed punt.
Zo gaf hij ook aan dat het vaak een keus is. Dus, of een queue en de game nog kunnen spelen of geen queue (wat een woord) en nog meer / performance issues hebben.

Concurrentie juich ik alleen maar toe. Al denk ik, en dat is wellicht naïef, dat Nikita en het team te veel om de game geven om het direct kapot te laten gaan na release. Ik ben het wel met je eens dat ze na release waarschijnlijk niet nog een periode van 5 jaar ondersteuning geven.

Ik praat zeker niet alles goed maar ik focus mijzelf meer op de bugs waarvan ik niet begrijp waarom ze daar niet aan uit komen dan een queue of deaync (waar ik dus weinig last van lijk te hebben).

Speel jij zelf ook op NA? Ik hoor soms mensen op NA spelen omdat de EU servers ruk zijn maar dat is denk ik een dingetje van 2 jaar geleden. Toen was dat inderdaad zo.

Verder ken ik ook iemand die labs speelt op de Poolse server want lekker rustig. Ik begrijp dat niet, je speelt immers een Shooter, maar zoveel mensen zoveel wensen.
Het punt voor die 100€ extra om de developer te backen vind ik niet verkeerd. En ik ben er ook eerlijk in, het is/was mij het geld van de EOD echt wel waard. Achteraf had ik het direct bij aanschaf moeten doen en niet één maand moeten wachten. Maar het feit dat er dan wel bepaalde mate van P2W achter zit stoort mij wel:
  • Grotere stash
  • Gamma container
  • Betere trader rep (dit wordt onderschat)
Path of Exile heeft het ook uitstekend gedaan met een F2P game (oké stash tabs, maar dan was je met 40-60€ echt wel klaar mee) waarbij backers bepaalde cosmetics of content konden kopen voor in game (naam/idee wat geïmplementeerd wordt, niet content krijgen).

Ik speel zelf op EU servers, heb er iets van 10 geselecteerd die de beste ping hebben. Voornamelijk west-EU en enkele mid-EU /Scandinavië.

Dode raids in mijn optiek helemaal niets aan, ik wil wel graag wat te spelen hebben. 8)

Afgelopen kwartier iets van 10x terug gestuurd naar main menu door 'profile lock' foutmeldingen en toen ik wilde spelen kreeg ik deze toen bij het insuren. Gelukkig hing die maar 3 minuten op een scherm zonder knoppen en hoef ik niet te herstarten (geen idee wat de queue nu is) om 12u was die bij mij maar vijf minuten.

[Voor 7% gewijzigd door True op 02-01-2022 15:34]

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Wat een queues heey dit gaat toch nergens meer over XD 114.000 net dat word niet meer spelen vanavond haha

[Voor 4% gewijzigd door Ricmaniac op 02-01-2022 22:47]

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-06 16:09

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

heb al een tijd niet meer gespeeld hoor. maar zijn de wachttijden zolang? voor het joinen van een game?
en.. iets hierboven over of ze dit spel na release mnog lang blijven supporten..?

heb niet eens vertrouwen dat de game echt uit beta komt.. heb het spel al vanaf begin 2017 ofzo.. ,aar tis nog steeds ver in de 0.13.. blabla.

heb sterk het vermoeden dat het nooit af zal komen.

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Ricmaniac schreef op zondag 2 januari 2022 @ 22:47:
Wat een queues heey dit gaat toch nergens meer over XD 114.000 net dat word niet meer spelen vanavond haha
Hoe lang heeft het bij jou uiteindelijk nog geduurd? Degene waar ik mee normaal mee speel was het na 1,5u zat en is wat anders gaan doen :X

Niet dat we nu wel kunnen spelen omdat de servers er weer uit liggen. _/-\o_

[Voor 10% gewijzigd door True op 03-01-2022 01:05]

• MisterEagle
  • Laatst online: 28-06 12:22
True schreef op maandag 3 januari 2022 @ 01:04:
[...]

Niet dat we nu wel kunnen spelen omdat de servers er weer uit liggen. _/-\o_
Dit, vanaf 23:15 in queue gestaan tot ongeveer 01:00. Toen zat ik erin, naar matching en daar sta ik nog steeds. Maar vrienden zijn al gecrashed, dus die melding zal zo ook wel komen.
Best zonde :'(

• Makine_31
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-06 13:11
En wat maakt die queue uit? Ik zat er op het drukste moment binnen 5 min. in.
Gisteren op EU servers 133xxx van de wachtrij. Heb 2 uur moeten wachten. Was ondertussen maar film gaan kijken en bijna bij het einde kreeg ik opeens een opstartscherm van Tarkov. Was het al helemaal vergeten dat ik het nog open had staan.

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:05

scorpie

Supra Addict

Wat ik me een beetje afvraag of die hoge aantallen wel echte players zijn, of dat wellicht een nieuwe vorm van DDoSing is. Nikita zei laatst dat 'ze' under attack waren in een of andere podcast. Geen idee wat iemands motief zou zijn om dit te doen, maarja als je 50K fake aanvragen doet om gematched te worden, dan hebben de matching servers het daar wel druk mee kan ik me zo voorstellen.

Nouja, hopelijk is het gauw voorbij, vind deze game veel te leuk verslavend.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• brtk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-06 16:47
soskes schreef op zondag 2 januari 2022 @ 15:14:
Speel al zeker 35 jaar games, maar EFT is echt waar voor je geld, 4500 uur gameplay al voor gekregen, voor 140 euro. Zelden dat je zoveel waar voor je geld krijgt.

De queues zijn tijdelijk om de enorme influx van nieuwe spelers op te vangen.

• hmmmmmmmmmpffff
loewie1984 schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 22:58:

Wut, intertia en het niet meer beschikbaar maken van items is alleen maar goed in mijn ogen en ik ken ook bijna niemand die dat een probleem vindt.

Zelfde voor de negatieve rep. Veel mensen vinden het juist vervelend om gedood te worden door andere scavs en dit geeft een zetje de 'juiste' richting in.

Heel eerlijk: hoe lang heb je met de nieuwe wipe gespeeld? Want zelf had ik na een handje vol potjes mijn gameplay al aangepast en niks meer gemerkt van inertia.
scorpie schreef op maandag 3 januari 2022 @ 09:56:
Wat ik me een beetje afvraag of die hoge aantallen wel echte players zijn, of dat wellicht een nieuwe vorm van DDoSing is. Nikita zei laatst dat 'ze' under attack waren in een of andere podcast. Geen idee wat iemands motief zou zijn om dit te doen, maarja als je 50K fake aanvragen doet om gematched te worden, dan hebben de matching servers het daar wel druk mee kan ik me zo voorstellen.

Nouja, hopelijk is het gauw voorbij, vind deze game veel te leuk verslavend.
Nikita zei gisteren op een stream dat ze overrompeld zijn door de grote aantallen nieuwe spelers. Ik denk dat de aantallen dus wel echt kloppen.

Weet iemand of de airdrops blijven? Wat een geweldige toevoeging.

• Generaal Pep
hmmmmmmmmmpffff schreef op maandag 3 januari 2022 @ 10:46:
Weet iemand of de airdrops blijven? Wat een geweldige toevoeging.
Van wat ik heb begrepen van de EFT community is dat de airdrops blijven, maar zullen ze straks wel minder frequent voorkomen.

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ik heb nooit echt dedicated gespeeld omdat ik het zo moeilijk vind om er in te komen en had niemand om samen te spelen (inmiddels een discord gejoined dus komt vast wel goed binnekort) maar zelfs ik merkte nu al verschil door dat inertia. Voor mij maakte het niet zo veel uit omdat ik er niet zo veel uren in heb maar denk dat het een goede toevoeging is voor hetgeen waar deze devs voor gaan en dat is over het algemeen realisme.

Summit1G zie er ik ook alleen maar over klagen. Verder wel dat het een goeie game is maar inertia vind die niks. En shroud vind het juist bijvoorbeeld weer wel goed. Is ook maar net wat je wil natuurlijk.

Verder blijf ik denk ik eerst nog maar wat oefenen om de juiste extracts te vinden in offline play. Als scav lukt het vaak wel te extracten maar als pmc heb ik het echt moeilijk.

Ik eindelijk die switch gevonden voor ZB13 op customs… kom ik bij de extract is dat hek dicht xD geen idee welke key ik nodig heb (nog niet opgezocht)

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Ricmaniac schreef op maandag 3 januari 2022 @ 12:32:
Ik heb nooit echt dedicated gespeeld omdat ik het zo moeilijk vind om er in te komen en had niemand om samen te spelen (inmiddels een discord gejoined dus komt vast wel goed binnekort) maar zelfs ik merkte nu al verschil door dat inertia. Voor mij maakte het niet zo veel uit omdat ik er niet zo veel uren in heb maar denk dat het een goede toevoeging is voor hetgeen waar deze devs voor gaan en dat is over het algemeen realisme.

Summit1G zie er ik ook alleen maar over klagen. Verder wel dat het een goeie game is maar inertia vind die niks. En shroud vind het juist bijvoorbeeld weer wel goed. Is ook maar net wat je wil natuurlijk.

Verder blijf ik denk ik eerst nog maar wat oefenen om de juiste extracts te vinden in offline play. Als scav lukt het vaak wel te extracten maar als pmc heb ik het echt moeilijk.

Ik eindelijk die switch gevonden voor ZB13 op customs… kom ik bij de extract is dat hek dicht xD geen idee welke key ik nodig heb (nog niet opgezocht)
Offline is prima om de mappen te leren kennen en om je wapen een beetje onder controle te krijgen (ga dan wel naar factory, met maxed AI en tagged & cursed), maar anders zou ik gewoon PMC spelen, maar je hebt absoluut gelijk dat het in je eentje een stuk lastiger te leren is dan met anderen er bij.

Voor ZB13 heb je de Factory emergency exit key nodig, een key die wel redelijk goed te vinden is en ook niet duur is op de flea (als je lvl 15 bent ;)) het is een key die heel handig kan zijn op Factory (goh) en Customs.

• loewie1984

loewie1984

Ik heb 3 wipes gespeeld en deze nu een beetje, maar denk dat ik er klaar mee ben.
De 2 wipes tussen deze wipe niet, toen zijn ze begonnen met scav rep.

Het hele zero to hero met scav was juist wat me er aan trok. Nu kom ik potjes in met nog 2 pmc's die je niet tegenkomt en 10 player scav's. Dat vind ik gewoon dom.

Dat ze de curve of de lat nog hoger leggen helemaal prima, dat ze meta items van de flea weren prima, al wordt de UMP of AKM dan de volgende meta, Je kan niet continue het spel blijven beïnvloeden omdat er iets nieuws de kop op steekt wat je/men onwenselijk acht.

Eerst was het de hatchling runners, toen de found in raid status, toen de scav rep. Ik vind er persoonlijk weinig meer aan op deze manier.

discogs

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

loewie1984 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 14:03:
Ik heb 3 wipes gespeeld en deze nu een beetje, maar denk dat ik er klaar mee ben.
Eerst was het de hatchling runners, toen de found in raid status, toen de scav rep. Ik vind er persoonlijk weinig meer aan op deze manier.
Uhm ?, juist door de FiR aanpassingen zie ik anders dan heel early wipe bijna geen hatchlings meer. Dit komt door die aanpassingen. Dat zijn wel spelers die je player slots op een map innemen en die je na 10 minuten niet meer tegen zal komen. Hierdoor waren PMC runs destijds na 15 minuten uitgestorven.

Ik vind deze aanpassingen juist van toegevoegde waarde. Toegegeven zijn er andere manieren om dit aan te pakken, edoch dit werkt.

• soskes

Het hele zero to hero met scav was juist wat me er aan trok. Nu kom ik potjes in met nog 2 pmc's die je niet tegenkomt en 10 player scav's. Dat vind ik gewoon dom.

Dat ze de curve of de lat nog hoger leggen helemaal prima, dat ze meta items van de flea weren prima, al wordt de UMP of AKM dan de volgende meta, Je kan niet continue het spel blijven beïnvloeden omdat er iets nieuws de kop op steekt wat je/men onwenselijk acht.

Ik ben juist blij dat ze het scavven hebben aangepakt. Dit is net als hatchling met 0 risico de map ingaan en alles wat je eruit haalt is winst. Terwijl een PMC met Gear aan het volle risico neemt dit kwijt te raken.
In mijn ogen is het dus niet meer dan terecht dat Scavs pas aan het einde van een raid (en inderdaad meestal met maar één of 2 PMC's in de map) binnenkomen.
Bij Lighthouse was het in het begin ook zo dat je er vaak nog met 30 tot zelfs 40 min. In komt. Beetje vreemd dat je net zo veel kans maakt op dezelfde loot.

Mbt je opmerking over de Meta guns, dit is toch juist goed dat ze het blijven tweaken? Dit is volgens mij zo een beetje bij iedere langlopende Shooter. De meta guns worden getweaked (meestal een nerf) en vervolgens gaan mensen weer op zoek naar de beste stars voor een gun. Dat vind ik niet meer dan terecht, als men hier veel tijd aan besteed mag dat beloont worden. En het houdt het fris.

Overigens schiet ik zelden met Meta guns want:
- Of geen geld
- Ik hou van een beetje afwisseling
- Het gaat om de looks, niet de stats ;)

Overigens net een exfil camper gehad bij path to Lighthouse op Shoreline. Fijn, de hele tas vol vanuit resort en krijg je dit :(.

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ik moet ook eens wat quests gaan doen. zie dat dat echt ontzettend veel unlocked uiteindelijk eigenlijk.
Nog nooit ook maar 1 quest complete haha. Maar ik heb ontzettend last van Gear Fear :P bang alles kwijt te raken haha.

WTF ik had net een keycard holder case gekregen met een scav run. zie die op de flea market staan voor 508k O_o ... ik twijfelde nog hem wel mee te nemen omdat k vol zat hahaha

[Voor 28% gewijzigd door Ricmaniac op 03-01-2022 14:26]

• soskes
Ricmaniac schreef op maandag 3 januari 2022 @ 14:22:
Ik moet ook eens wat quests gaan doen. zie dat dat echt ontzettend veel unlocked uiteindelijk eigenlijk.
Nog nooit ook maar 1 quest complete haha. Maar ik heb ontzettend last van Gear Fear :P bang alles kwijt te raken haha.
Ik denk dat de meeste van ons dat hebben gehad. Je moet eigenlijk bedenken dat zodra je een gun gaat gebruiken je deze vasthoudt voor de volgende persoon. Iedereen raakt wel wat kwijt. En met een pistool kun je ook nog steeds quests halen en scavs killen waardoor je weer wat kunt klimmen qua Gear.

Gewoon volhouden, komt allemaal goed. Zolang je maar plezier hebt en soms de zweethandjes omdat je een Quest item of een barter item naar buiten wilt brengen.

• loewie1984

loewie1984

Vooropgesteld ik vind die hatchling runners ook niet tof, dus de fir status e.d. is zeker een goede ontwikkeling.
Alleen er zal altijd iets nieuws de kop op steken wat iemand of een menigte niet bevalt.
Je kan toch niet alles dood nerfen, tenzij iets uber OP is snap ik het.

Ik deed best vaak scav's en het is gewoon heerlijk als je andere playes pmc of scav kunt nakken. Hoezo zou ik nu ineens rekening moeten houden met andere scav's. Het enige waar dit in resulteerd is dat je nog langer gaat doen over je fir quest items omdat er nu veel meer scav's extracten dan voorheen.

Dus voor de gemiddelde speler die niet elke dag tarkov speelt, kom je dus ergens op lvl 20 tot 30 uit dan ben je 6 maanden verder en kun je weer van begin af aan beginnen want wipe.

discogs

• Generaal Pep
soskes schreef op maandag 3 januari 2022 @ 14:19:
- Het gaat om de looks, niet de stats ;)
Hahah, ik dacht dat ik de enige was. Ik heb geen idee wat meta wapens of wat ook zijn... en ook geen interesse in. Als ik een wapen vind die er gaaf uit ziet klik ik er een paar attachments bij zodat die er nog dikker uit ziet en daar speel ik dan mij. Wapens modden vind ik echt super leuk aan EFT.

Voor mij is het zeker looks > function. Overigens met één uitzondering, wapens met een lage durability verkoop ik gelijk.

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Generaal Pep schreef op maandag 3 januari 2022 @ 14:31:
[...]
Overigens met één uitzondering, wapens met een lage durability verkoop ik gelijk.
Daar ben ik inmiddels ook achter gekomen :P mijn zo goed als eerste PMC game die ik serieus wilde nemen brak mijn wapen terwijl ik in mijn eerste gunfight zat. ik rond en weg rennen met me knife XD Extract uiteraard niet gehaald.

• hmmmmmmmmmpffff
loewie1984 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 14:26:
Vooropgesteld ik vind die hatchling runners ook niet tof, dus de fir status e.d. is zeker een goede ontwikkeling.
Alleen er zal altijd iets nieuws de kop op steken wat iemand of een menigte niet bevalt.
Je kan toch niet alles dood nerfen, tenzij iets uber OP is snap ik het.

Ik deed best vaak scav's en het is gewoon heerlijk als je andere playes pmc of scav kunt nakken. Hoezo zou ik nu ineens rekening moeten houden met andere scav's. Het enige waar dit in resulteerd is dat je nog langer gaat doen over je fir quest items omdat er nu veel meer scav's extracten dan voorheen.

Dus voor de gemiddelde speler die niet elke dag tarkov speelt, kom je dus ergens op lvl 20 tot 30 uit dan ben je 6 maanden verder en kun je weer van begin af aan beginnen want wipe.
Denk dat er inderdaad voor jou niets anders op zit dan te stoppen.

Ben wel blij dat dit voor de meeste mensen juist wel een positieve verandering is. Maar uiteraard zijn er altijd mensen (zoals jij dus :P) die het niet als iets positiefs zien.

• Generaal Pep
Ricmaniac schreef op maandag 3 januari 2022 @ 14:22:

WTF ik had net een keycard holder case gekregen met een scav run. zie die op de flea market staan voor 508k O_o ... ik twijfelde nog hem wel mee te nemen omdat k vol zat hahaha
Elk wapen, helm, chestrig, bagpack en andere items die je meeneent ga je een keer kwijtraken. Geen enkele speler in Tarkov die op dag 1 na een wipe een gave gun vind en op wipe dag daar nog steeds mee speelt.

Als je er niet mee speelt ga je je gear sowieso kwijt raken met een wipe, dus waarom niet eerder kwijtraken en er misschien nog een raid of 2 plezier mee hebben?! :-)

• Generaal Pep
Ricmaniac schreef op maandag 3 januari 2022 @ 14:33:
[...]

Daar ben ik inmiddels ook achter gekomen :P mijn zo goed als eerste PMC game die ik serieus wilde nemen brak mijn wapen terwijl ik in mijn eerste gunfight zat. ik rond en weg rennen met me knife XD Extract uiteraard niet gehaald.
Dat inderdaad, malfunctions. Daarbij is het ook zo dat de accuracy van je gun lager wordt, hoe lager de durability is.

Dit is het filmpje waarvan ik heb geleerd om altijd high durability (zo ver mogelijk richting de 100) guns mee te nemen.

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Generaal Pep schreef op maandag 3 januari 2022 @ 14:34:
[...]

Elk wapen, helm, chestrig, bagpack en andere items die je meeneent ga je een keer kwijtraken. Geen enkele speler in Tarkov die op dag 1 na een wipe een gave gun vind en op wipe dag daar nog steeds mee speelt.

Als je er niet mee speelt ga je je gear sowieso kwijt raken met een wipe, dus waarom niet eerder kwijtraken en er misschien nog een raid of 2 plezier mee hebben?! :-)
Ja I know ik ben in dat opzicht snel een hoarder altijd haha maar het is gewoon zo'n mentale barrière waar ik even over heen moet :P

Denk dat het door jullie berichten nu al gebeurd is haha

• soskes
hmmmmmmmmmpffff schreef op maandag 3 januari 2022 @ 14:33:
[...]

Denk dat er inderdaad voor jou niets anders op zit dan te stoppen.

Ben wel blij dat dit voor de meeste mensen juist wel een positieve verandering is. Maar uiteraard zijn er altijd mensen (zoals jij dus :P) die het niet als iets positiefs zien.
Dat is wellicht wat kort door de bomen chat maar aanpassing is wel gevraagd.
Ik moet nog steeds aan inertia wennen met uitstappen. Vaak sta ik zo ver buiten een deurprofiel omdat ik te laat terug stap.
Zal er leuk uit zien voor iemand die tegenover mij staat. Die zal zich afvragen waarom ik een volle seconde daar sta :P

• Smit260
Dat hele server issues problemen valt niet meer te verdedigen.

Het is elke wipe wel raak, alleen hoe meer wipes er komen, hoe erger het wordt.

Je kan mij alles wijsmaken over BETA en dat het allemaal niet 1.. 2.. 3.. geregeld is. Snap ik. Maar het hoeft ook niet ruim een jaar te duren. Dit heeft gewoon met geld te maken. Punt uit.

Een stevige concurrent op de markt voor Tarkov zou goed zijn. Dan wordt er misschien wel hard gewerkt op basis van servers. De content deze wipe is uitstekend, maar alles daaromheen drama.

Wie verzint het om Twitch Drops en een Evasion Event tegelijkertijd, met een nieuwe map en wipe te starten? Dan vraag je er ook om. En maar zeggen dat het daar niet door komt, nee duh... Een slager keurt ook niet zijn eigen vlees af. Draait immers om.. Ja daar is ie weer... Geld!

Desnoods gooi je camo skins in Tarkov zodat players dit kunnen kopen om de game meer geld te geven om dit soort problemen te ondersteunen. En een concurrent game like Tarkov zou ook goed doen.

• soskes
Smit260 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 15:06:
Dat hele server issues problemen valt niet meer te verdedigen.

Het is elke wipe wel raak, alleen hoe meer wipes er komen, hoe erger het wordt.

Je kan mij alles wijsmaken over BETA en dat het allemaal niet 1.. 2.. 3.. geregeld is. Snap ik. Maar het hoeft ook niet ruim een jaar te duren. Dit heeft gewoon met geld te maken. Punt uit.

Een stevige concurrent op de markt voor Tarkov zou goed zijn. Dan wordt er misschien wel hard gewerkt op basis van servers. De content deze wipe is uitstekend, maar alles daaromheen drama.

Wie verzint het om Twitch Drops en een Evasion Event tegelijkertijd, met een nieuwe map en wipe te starten? Dan vraag je er ook om. En maar zeggen dat het daar niet door komt, nee duh... Een slager keurt ook niet zijn eigen vlees af. Draait immers om.. Ja daar is ie weer... Geld!

Desnoods gooi je camo skins in Tarkov zodat players dit kunnen kopen om de game meer geld te geven om dit soort problemen te ondersteunen. En een concurrent game like Tarkov zou ook goed doen.
Heb je meegekregen dat Battlestate claimt aangevallen te worden (servers dan he)?

Overigens, noem even een game die geen server issues heeft. En met vele budgetten hoger dan Battlestate. Ik noem er even wat:

1. Warzone (oh nee)
2. Battlefield V ( oh nee)
3. Battlefield 2042 (Oh nee)
4. New world (Oh nee)
5. Halo ( Dat is een goeie, zou kunnen )
6. R6 (Heeft zijn nukken gehad maar oke, accepteer ik)
7. Valorant ( Goeie, volgens mij geen problemen gehad)

"Ja, maar Battlestate heeft zo veel geld uit de spelers getrokken, ze moeten gewoon 3 keer zo veel capaciteit inkopen. "

Oke, heel veel capaciteit en geen development of backend service. Cool. Same shit, other words.

"Nou, ze hebben anders ontzettend veel desync".

Volgens mij is dat de laatste twee wipes juist verbeterd?

"En al die cheaters dan he, niet normaal man".

Zie lijst van hierboven.

En nee, ik praat het zeker niet goed. Ik moet zeggen dat de klachten over de lange queue tijd nu echt naar boven poppen (overigens heb ik het nog steeds niet meegemaakt boven de 10 minuten maar zoals hier wordt aangegeven wachten mensen blijkbaar uren, o.a. @True ).
Maar als jij de betere manier weet om de game levend te houden, interessant te houden en uit te breiden dan wil ik je echt vragen te solliciteren bij BSG. Ik denk dat je heel veel geld kunt verdienen.

En anders moeten we even met zijn allen wachten in de lijn totdat ze het weer op orde hebben.

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

soskes schreef op maandag 3 januari 2022 @ 15:23:
Maar als jij de betere manier weet om de game levend te houden, interessant te houden en uit te breiden dan wil ik je echt vragen te solliciteren bij BSG. Ik denk dat je heel veel geld kunt verdienen.
Om toch even in te gaan op je onnodige opmerking, immers zullen de topics van die andere games ook niet vol staan over enkel en alleen lof, je kunt niet bij BSG solliciteren. Je moet Russisch spreken én in Rusland wonen. Maar ik denk niet dat ik het beter kan dan BSG, ik ben geen gamedeveloper. Maar ik heb wel redelijk wat ervaring met datacenters, infrastructuur en het schalen hiervan.
Ik zal niet de eerste zijn die het beter weet dan BSG zelf (niet dat ik dat zou zeggen overigens). Denk maar terug aan het debacle van de Unity instelling die iemand op Reddit haarfijn wist uit te leggen. Daar waar EFT al maanden last had van stutters en het met één aanpassing voor heel veel mensen ineens beduidend beter was: treurig gesteld met de competenties van BSG.

Maar ik houd op met reageren op jouw comments, jij bent hier laaiend positief en vindt het allemaal welletjes, ik ben wat kritischer ondanks dat ik erg kan genieten van een goeie pot EFT.

• Smit260
soskes schreef op maandag 3 januari 2022 @ 15:23:
[...]

Heb je meegekregen dat Battlestate claimt aangevallen te worden (servers dan he)?

Overigens, noem even een game die geen server issues heeft. En met vele budgetten hoger dan Battlestate. Ik noem er even wat:

1. Warzone (oh nee)
2. Battlefield V ( oh nee)
3. Battlefield 2042 (Oh nee)
4. New world (Oh nee)
5. Halo ( Dat is een goeie, zou kunnen )
6. R6 (Heeft zijn nukken gehad maar oke, accepteer ik)
7. Valorant ( Goeie, volgens mij geen problemen gehad)

"Ja, maar Battlestate heeft zo veel geld uit de spelers getrokken, ze moeten gewoon 3 keer zo veel capaciteit inkopen. "

Oke, heel veel capaciteit en geen development of backend service. Cool. Same shit, other words.

"Nou, ze hebben anders ontzettend veel desync".

Volgens mij is dat de laatste twee wipes juist verbeterd?

"En al die cheaters dan he, niet normaal man".

Zie lijst van hierboven.

En nee, ik praat het zeker niet goed. Ik moet zeggen dat de klachten over de lange queue tijd nu echt naar boven poppen (overigens heb ik het nog steeds niet meegemaakt boven de 10 minuten maar zoals hier wordt aangegeven wachten mensen blijkbaar uren, o.a. @True ).

En anders moeten we even met zijn allen wachten in de lijn totdat ze het weer op orde hebben.
Nee dit wist ik niet. Maar los daarvan, de problemen waar daarvoor ook al :)

• Smit260
True schreef op maandag 3 januari 2022 @ 15:39:
[...]

Om toch even in te gaan op je onnodige opmerking, immers zullen de topics van die andere games ook niet vol staan over enkel en alleen lof, je kunt niet bij BSG solliciteren. Je moet Russisch spreken én in Rusland wonen. Maar ik denk niet dat ik het beter kan dan BSG, ik ben geen gamedeveloper. Maar ik heb wel redelijk wat ervaring met datacenters, infrastructuur en het schalen hiervan.
Ik zal niet de eerste zijn die het beter weet dan BSG zelf (niet dat ik dat zou zeggen overigens). Denk maar terug aan het debacle van de Unity instelling die iemand op Reddit haarfijn wist uit te leggen. Daar waar EFT al maanden last had van stutters en het met één aanpassing voor heel veel mensen ineens beduidend beter was: treurig gesteld met de competenties van BSG.

Maar ik houd op met reageren op jouw comments, jij bent hier laaiend positief en vindt het allemaal welletjes, ik ben wat kritischer ondanks dat ik erg kan genieten van een goeie pot EFT.
Gewoon verder niet op reageren maar alleen op de inhoud. Er zijn altijd mensen die door een gekleurde bril kijken en alleen het positieve willen inzien. Net politiek.

Doe geen moeite haha.

• soskes
True schreef op maandag 3 januari 2022 @ 15:39:
[...]

Geen probleem. Even goede vrienden.

Ik vind het jammer dat ik als een gekleurde bril wordt neergezet terwijl ik volgens mij serieus reageer maar goed.

Anyway @True , en ja, ik ben bloedserieus, waar lees je dat je in Rusland moet wonen en Russisch moet spreken? Kan het namelijk niet echt van de site halen.
Als dat zo is, ja, dan is mijn opmerking overbodig. Maar ik meen het echt. Als je denkt dat je het beter kunt, kun je volgens mij aardig wat verdienen bij BSG.

Misschien zit hier wel iemand in het forum die op zoek is naar een avontuur wat werken bij BSG volgens mij zeker is.

• UnderAVoidSky
  • Registratie: Oktober 2011
Afaik had Nikita in een of ander interview gezegd dat de hoeveelheid servers het probleem niet zouden oplossen omdat de issues zouden komen door de manier waarop het spel gebruikt maakt van de servers (?). Geen idee wat ik daarvan moet maken, ik heb geen technische kennis van servers, ik geef het maar mee.

• Generaal Pep
UnderAVoidSky schreef op maandag 3 januari 2022 @ 19:42:
Afaik had Nikita in een of ander interview gezegd dat de hoeveelheid servers het probleem niet zouden oplossen omdat de issues zouden komen door de manier waarop het spel gebruikt maakt van de servers (?). Geen idee wat ik daarvan moet maken, ik heb geen technische kennis van servers, ik geef het maar mee.
Dat kan zeker zo zijn met instabiele nodes.

Problemen met je server(s) los je niet even op door 'een paar extra servers in te zetten' zoals veel mensen online opperen.

• brtk
Generaal Pep schreef op maandag 3 januari 2022 @ 20:00:
[...]

Dat kan zeker zo zijn met instabiele nodes.

Problemen met je server(s) los je niet even op door 'een paar extra servers in te zetten' zoals veel mensen online opperen.
Meeste problemen komen denk ik door de enorme "spaghetti-code" die door de jaren heen aan elkaar gebraaid is en waar minder goede oplossingen gekozen zijn, zoals bijvoorbeeld veel, trage, client side oplossingen. Die keuzes zijn ook de grondslag voor veel van de cheats die, helaas, in omloop zijn.

Blijft de meest intrigerende en meeslepende game die ik ooit gespeeld heb overigens :).

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ben nu bezig met Woods. Wil jager vinden voor de quest maar ik heb heel erg moeite om te herkennen waar ik ben. sommige stukken zijn wel duidelijk maar over het algemeen niet. Bij reserve bijvoorbeeld zie je heel snel waar je bent door middel van die radar toren aan de bergwant te zoeken.

Is er ook zoiets te herkennen bij Woods?

• loewie1984

loewie1984

Je kunt de maps gewoon vinden op de tarkov wiki. Jaeger zijn hutje staat in de buurt van het neergestorte vliegtuig. Dat zit weer ten noorden van de factory gate spawn of ten noorden langs de sawmill door als je bij outskirts spawned.

Als je het water en de grote sniper rock als oriëntatiepunt neemt weet je altijd waar je bent

discogs

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Ricmaniac schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 00:34:
Ben nu bezig met Woods. Wil jager vinden voor de quest maar ik heb heel erg moeite om te herkennen waar ik ben. sommige stukken zijn wel duidelijk maar over het algemeen niet. Bij reserve bijvoorbeeld zie je heel snel waar je bent door middel van die radar toren aan de bergwant te zoeken.

Ik gebruik deze: https://tarkov-tools.com/map/woods bovenaan kun je van map wisselen of andere handige dingen kijken.
loewie1984 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 01:27:
Je kunt de maps gewoon vinden op de tarkov wiki. Jaeger zijn hutje staat in de buurt van het neergestorte vliegtuig. Dat zit weer ten noorden van de factory gate spawn of ten noorden langs de sawmill door als je bij outskirts spawned.

Als je het water en de grote sniper rock als oriëntatiepunt neemt weet je altijd waar je bent
En:
Misschien heb je de Woods uitbreiding gemist, maar het is erg goed mogelijk je flink te desoriënteren op Woods bij de spawns, zeker in het Zuiden (usec camp/village) en de Outskirt spawns.

[Voor 44% gewijzigd door True op 04-01-2022 01:33]

• daltona
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-06 13:46
Dag tweakers, heb dit spel ooit gekocht en een aantal weken gespeeld. Dat is inmiddels wel 2 jaar geleden. Lees nu dat het iets is als scav karma. Is het nu ook merkbaar in de game dat je als scav veel minder word gekilled door andere player scavs? Dit zou voor mij een reden zijn om het spel weer op te pakken.

Vroem Vroem T300RS GT

• Korkss
daltona schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 09:19:
Dag tweakers, heb dit spel ooit gekocht en een aantal weken gespeeld. Dat is inmiddels wel 2 jaar geleden. Lees nu dat het iets is als scav karma. Is het nu ook merkbaar in de game dat je als scav veel minder word gekilled door andere player scavs? Dit zou voor mij een reden zijn om het spel weer op te pakken.
Ja en ook zeker door voip. Ik ga amper nog dood als scav

Acer predator XB271HU - Ryzen 3700x -MSI Z270 PGC - Gigabyte Aorus 1080ti - 16gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold

• hmmmmmmmmmpffff
Ricmaniac schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 00:34:

Map erbij houden en verder is woods een map die je echt een aantal keer goed gespeeld moet hebben voordat je weet waar je bent.

Ik kan hem nu 's nachts spelen zonder night vision en precies weten waar ik spawn, maar dat heeft wel een flink aantal potjes geduurd.

• daltona
Korkss schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 09:20:
[...]

Ja en ook zeker door voip. Ik ga amper nog dood als scav
dat klinkt interessant! Had er een hekel aan dat ik als scav met volle buit bij een exit werd gekilled door een scav speler. ff googlen wat voip is :)

Vroem Vroem T300RS GT

• Generaal Pep
daltona schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 09:19:
Veel minder dan vorige wipe. Ik weet niet precies hoeveel scav runs ik deze wipe heb gedaan... een stuk of 100 zou ik zeggen. Daarin ben ik 3 keer vermoord door een player scav. Sommige mensen hebben er echt gewoon schijt aan.

Meestal gebruik ik voip (keybind op de K-toets) om mensen te waarschuwen: 'Friendly scav incoming!' 'Friendly scav, please don't shoot!'

VoIP (voice over IP) helpt wel echt.

• daltona
Generaal Pep schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 09:36:
[...]

Veel minder dan vorige wipe. Ik weet niet precies hoeveel scav runs ik deze wipe heb gedaan... een stuk of 100 zou ik zeggen. Daarin ben ik 3 keer vermoord door een player scav. Sommige mensen hebben er echt gewoon schijt aan.

Meestal gebruik ik voip (keybind op de K-toets) om mensen te waarschuwen: 'Friendly scav incoming!' 'Friendly scav, please don't shoot!'

VoIP (voice over IP) helpt wel echt.
was net voip aan het googlen, wat is ongeveer de afstand dat andere spelers je kunnen horen?

Vroem Vroem T300RS GT

• Generaal Pep
daltona schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 09:39:
[...]

was net voip aan het googlen, wat is ongeveer de afstand dat andere spelers je kunnen horen?
Poeh, dat zou ik niet weten. Speel altijd in me eentje dus heb ook geen maten om het mee te testen.

Dit lees ik nu net op reddit:

'There is a max range being in and out of buildings affect it if you have it enabled (it's off by default) you can hear everyone talking in game you just need to hold your push to talk to communicate with others.'

'Jesse Kazam just did a video where he tested the range. It’s about 40 meters. Great video.'

[Voor 35% gewijzigd door Generaal Pep op 04-01-2022 09:43. Reden: toevoeging]

• EQJim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-06 13:08
[...]

Precies weet ik het niet, maar ik zou zeggen een meter of 30. Geluidssterkte neemt af door afstand.

[Voor 6% gewijzigd door EQJim op 04-01-2022 09:43]

• ADMK
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 02:02
[...]

VOIP is trouwens opt-in, dus je zal het moeten inschakelen om er gebruik van te maken, maar zover ik weet moet je wel enigszins in de buurt staan van andere spelers. Wat voor mij werkt is wanneer ik stappen hoor of een ander speler denk te horen, gebruik maken van voip om je in ieder geval kenbaar te maken. Kan zijn dat je een PMC tegenkomt en dan stel ik vaak voor om de scav+pmc extract te gebruiken, vaak zijn ze daar wel voor te porren :D

• daltona
Duidelijk uitleg.

Bedankt allemaal voor de opheldering. Denk dat ik vanavond het spel maar weer is ga installeren.

Vroem Vroem T300RS GT

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

[...]
Daarin ben ik 3 keer vermoord door een player scav. Sommige mensen hebben er echt gewoon schijt aan.
Sommige mensen weten het gewoon niet :P

Ik weet het pas sinds een paar dagen. Daarvoor dacht ik gewoon dat scav een "free pass" is om te doen wat je wil haha :P Zodra ik iets zag bewegen bang bang.

De game blijft vrij ingewikkeld als hele nieuwe speler. Er is geen tutorial of iets dergelijks en je moet alles zelf uitzoeken en leren.

• Generaal Pep
Ricmaniac schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:42:
Ik weet het pas sinds een paar dagen. Daarvoor dacht ik gewoon dat scav een "free pass" is om te doen wat je wil haha :P Zodra ik iets zag bewegen bang bang.
Dus jij bent die klojo?!? :( :+

Hopelijk was je blij met de labs keycard O-)

[Voor 7% gewijzigd door Generaal Pep op 04-01-2022 10:52]

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Generaal Pep schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:49:
[...]

Dus jij bent die klojo?!? :( :+

Hopelijk was je blij met de labs keycard O-)
Hahahah nou dat betwijfel ik want 1 heb geen labs keycard en 2 het gebeurd zat vaak dat ik een gunfight initiate maar alsnog de eerste was die neer plofte :P

• invine
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-06 12:30
Ricmaniac schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:42:
[...]

Sommige mensen weten het gewoon niet :P

De game blijft vrij ingewikkeld als hele nieuwe speler. Er is geen tutorial of iets dergelijks en je moet alles zelf uitzoeken en leren.
In principe is je PMC juist de free pass om letterlijk te doen en laten wat je wilt. Als scav ben je echt een ritselaar en heb je in principe minder risico om neer geschoten te worden.

• Korkss
invine schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 11:40:
[...]

In principe is je PMC juist de free pass om letterlijk te doen en laten wat je wilt. Als scav ben je echt een ritselaar en heb je in principe minder risico om neer geschoten te worden.
Ik kreeg een lach op mijn gezicht bij “ritselaar” dit is echt een heerlijk woord wat aan scav vast geplkt kan worden. Lang niet gehoord d:)b

• Kaasdipje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:21
[...]

Als ik zelf niks bijzonders heb en ik zie een player scav met dikke loot dan schakel ik ze soms wel uit. Ik heb genoeg fence rep om het te kunnen doen.

Als PMC gaat iedereen gewoon dood. Ik vertrouw niemand. Tenzij ik er langs kan zonder dat ze mij zien.

Ik speel trouwens als een gigantische rat. Ik ben vooral voorzichtig en alleen met volle squad zoek ik gevechten op. Mijn enige focus is levend ontsnappen en geld verdienen.

[Voor 3% gewijzigd door Kaasdipje op 05-01-2022 15:55]

Stadia: StadiaSkies Steam: Kaasdipje - Uplay: Kaasdipje

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Lol ik ben er achter waarom ik af en toe zo veel moeite had met orienteren op Woods :P

Ik gebruikte een map van 2020 toen woods nog een stuk kleiner was >_<

• ADMK
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 02:02
Ricmaniac schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 16:28:
Lol ik ben er achter waarom ik af en toe zo veel moeite had met orienteren op Woods :P

Die fout heb ik zelf ook al een keer gemaakt. Ik vind de maps van mapgenie erg goed: https://mapgenie.io/tarkov/maps/woods

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

ADMK schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 16:58:
[...]

Die fout heb ik zelf ook al een keer gemaakt. Ik vind de maps van mapgenie erg goed: https://mapgenie.io/tarkov/maps/woods
Ja ik weet niet, ik vind het niet overzichtelijk ofzo. oogt zo druk. ik gebruik voor customs bijvoorbeeld deze en dat was echt super fijn om het daar mee te leren vond ik persoonlijk. vrij makkelijk en snel te herkennen.

Gebruikte voor woods dus ook een 3d map daar leer ik het makkelijker mee.. naja het was dus ook een goeie map maar alleen voor het onderste gedeelte haha. de bovenste helft stond er niet op XD

• brtk
[b]Ricmaniac in "Escape from Tarkov"

O-)

Woods... voor mij de leukste en beste map! Vooral de scav runs zijn daar zeer lucratief.

• soskes
Een makkelijke moneyrun is op dit moment nog steeds Interchange. Als je met een grote rig richting de Goshan gaat en daar de items loot die nodig zijn voor de holodilnick plus de kluisjes kom je vaak met 200k+ uit de raid. Omdat je alleen een rig aan hebt kun je ook de "no backpack" extract pakken die tegen de Goshan aan zit.

Moet je natuurlijk ook wel de flea unlocked hebben, anders is de opbrengst een heel stuk minder en wellicht niet relevant.

Ik zag overigens dat je nu geen mags en granaten meer in de gamma kunt stoppen en dat de impact nades generfed zijn. Persoonlijk vind ik het een goede ontwikkeling. Ik kwam vaak genoeg de 'chads' tegen zonder extra mag. Die hadden ze dus lekker safe in het holletje zitten nog vol met (vul in: M61, M995, igolnik etc).

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

soskes schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 04:33:
Een makkelijke moneyrun is op dit moment nog steeds Interchange. Als je met een grote rig richting de Goshan gaat en daar de items loot die nodig zijn voor de holodilnick plus de kluisjes kom je vaak met 200k+ uit de raid. Omdat je alleen een rig aan hebt kun je ook de "no backpack" extract pakken die tegen de Goshan aan zit.

Moet je natuurlijk ook wel de flea unlocked hebben, anders is de opbrengst een heel stuk minder en wellicht niet relevant.

Ik zag overigens dat je nu geen mags en granaten meer in de gamma kunt stoppen en dat de impact nades generfed zijn. Persoonlijk vind ik het een goede ontwikkeling. Ik kwam vaak genoeg de 'chads' tegen zonder extra mag. Die hadden ze dus lekker safe in het holletje zitten nog vol met (vul in: M61, M995, igolnik etc).
Ja voor mij als noob schrok ik daar juist van :P deed ook mijn extra mag in mijn gamma.

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Queue van 64k, zit nu na een half uur op 50k. Als ik geluk heb start de game na mijn avondeten en niet tijdens, dan word ik er weer uitgegooid na 30 minuten idle in main menu.

Zolang het speelbaar is, blijft dit een leuke game.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Strykeforce
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:53
True schreef op zondag 9 januari 2022 @ 17:07:
Queue van 64k, zit nu na een half uur op 50k. Als ik geluk heb start de game na mijn avondeten en niet tijdens, dan word ik er weer uitgegooid na 30 minuten idle in main menu.

Zolang het speelbaar is, blijft dit een leuke game.
Ben er nogal klaar mee, de queue vind ik geen probleem op zichzelf, ALS de game dan daarna stabiel was maar dat is ook verre van. Complete crashes van de matching servers etc.

Ben vaak dik een half uur kwijt tussen de raids, schiet niet op als we een uurtje of twee hebben. Ingame is het allemaal wel stabiel gelukkig.

Voor de drops volle bak bezig geweest maar nu kruipen richting de level 42. Dat is mn enige doel nog nu de hideout helemaal uitgebouwd is, nu level 38.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• UnderAVoidSky
Queue maakt het wel moeilijk als speler met al niet te veel tijd om dit spel nog te spelen. Voorheen lag ik sowieso al achter omdat ik niet dagelijks x aantal uren speel, maar nu kan ik ook niet even aanloggen voor een uurtje of twee te gamen. Queue op dit moment is bijna 90k, tegen dat ik in het spel zit is mijn zin al bijna over om het nog te spelen (en dat is zonde want dit is voor mij de meest complete game qua dingen die ik zoek).

• Korkss
UnderAVoidSky schreef op zondag 9 januari 2022 @ 20:14:
Queue maakt het wel moeilijk als speler met al niet te veel tijd om dit spel nog te spelen. Voorheen lag ik sowieso al achter omdat ik niet dagelijks x aantal uren speel, maar nu kan ik ook niet even aanloggen voor een uurtje of twee te gamen. Queue op dit moment is bijna 90k, tegen dat ik in het spel zit is mijn zin al bijna over om het nog te spelen (en dat is zonde want dit is voor mij de meest complete game qua dingen die ik zoek).
Ja het is bizar de laatste weken. Denk dat mijn echte gametijd en wachten op in de game komen of vastlopers, platter servers etc bijna 1:1 is |:(

• daltona
Heb een lange tijd niet meer gespeeld en wilde het nu weer oppakken, maar die queue's zijn echt bizar.
Hoe komt dat zo ineens?

Vroem Vroem T300RS GT

• Generaal Pep
daltona schreef op maandag 10 januari 2022 @ 07:55:
Heb een lange tijd niet meer gespeeld en wilde het nu weer oppakken, maar die queue's zijn echt bizar.
Hoe komt dat zo ineens?
Een enorme toestroom aan spelers. De servers lijden onder het succes van het spel.

• Makine_31
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-06 13:11
Gisteren eindelijk erdoorheen gekomen (wachtrij van 68k), en ook gewoon in een PMC raid gekomen (de 30min matching time ga ik niet doen, dus speel nu meestal scav).

Prima raid op Woods, wat gezonde scav kills en een pmc kill. Pakketje uit de lucht van al zijn moois ontdaan, en extract. Kom in in hoofdmenu... Alle loot weg... Ik ga denk ik wel wachten totdat ze alle problemen weer gefikst hebben.

• daltona
Generaal Pep schreef op maandag 10 januari 2022 @ 08:25:
[...]

Een enorme toestroom aan spelers. De servers lijden onder het succes van het spel.
Dus uit het niets ineens allemaal nieuwe spelers? Hopen dat de servers snel weer op orde zijn.

Vroem Vroem T300RS GT

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:51
Nou ja, de whipe heeft en update heeft daar wel mee te maken.

• daltona
TheJason schreef op maandag 10 januari 2022 @ 09:28:
Nou ja, de whipe heeft en update heeft daar wel mee te maken.
Aah zo, nooit na een whipe gespeeld. Dus dit zal elke keer zo zijn?

Vroem Vroem T300RS GT

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

daltona schreef op maandag 10 januari 2022 @ 09:35:
[...]

Aah zo, nooit na een whipe gespeeld. Dus dit zal elke keer zo zijn?
Heb je gespeeld tussen de wipe én tot aan de Twitch drops? Dat is de drukte die je normaliter kan verwachten. Maar omdat ze ook nog eens drops hadden met een mega influx van spelers én ze hun eigen zeggen geDDOSt werden hadden ze echt problemen.

Tussen de wipe en de drops was er eigenlijk niets aan de hand en voor een verse wipe waren er beduidend weinig server issues.

• daltona
True schreef op maandag 10 januari 2022 @ 09:50:
[...]

Heb je gespeeld tussen de wipe én tot aan de Twitch drops? Dat is de drukte die je normaliter kan verwachten. Maar omdat ze ook nog eens drops hadden met een mega influx van spelers én ze hun eigen zeggen geDDOSt werden hadden ze echt problemen.

Tussen de wipe en de drops was er eigenlijk niets aan de hand en voor een verse wipe waren er beduidend weinig server issues.
Ik denk dat ik al een jaar of 2 niet meer gespeeld heb :) vandaar dat ik zo verbaasd was.
Thanks voor de info _/-\o_

Vroem Vroem T300RS GT

• UnderAVoidSky
Wat zijn zo in grote lijnen de meest interessante bronnen om bij de hand te houden als je aan het spelen bent?
Ik gebruik EFT wiki voor info te vinden over bepaalde loot, MapGenie voor de maps, zijn er zo nog interessante links?

• hmmmmmmmmmpffff
De wiki is imo verreweg het beste. Daarnaast eventueel wat filmpjes online voor bepaalde quests en ik vind het zelf wel handig om de Battlestate Twitter pagina in de gaten te houden zodat je weet wanneer nieuwe events gepland zijn.

• Generaal Pep
UnderAVoidSky schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 11:14:
Wat zijn zo in grote lijnen de meest interessante bronnen om bij de hand te houden als je aan het spelen bent?
Ik gebruik EFT wiki voor info te vinden over bepaalde loot, MapGenie voor de maps, zijn er zo nog interessante links?
Ik gebruik de wiki voor info over loot (of ik iets nodig heb voor een quest) en tarkov tools voor maps, ammocharts en prijzen te checken welk item aan welke trader ik het best kan verkopen (voor de hoogste prijs dus).

Gister zag ik op de stream van de Tarkov opa een nieuwe handige tool langs komen, tarkov tracker. Daar kan je bijhouden welke quests je hebt gedaan, welke je nog moet doen en wat je daarvoor moet doen/welke items je moet verzamelen.

Pagina: 1 ... 17 18 19 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee