Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Generaal Pep
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-09 20:51
Chelseamarre123 schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 19:15:
Als er nog mensen medespelers zoeken.
Wij hebben een Tweakers discord gemaakt 2jaar terug met mensen van hier die Warzone speelden.
Nu zijn wij sinds kort overschakelt naar een breder gamma aan games en is iedereen welkom voor andere FPS shooters aangezien de meeste zijn uitgekeken op warzone.
Tarkov blijkt in trek te zijn bij ons

Mocht je dus interesse hebben om te joinen altijd welkom! (ps5, pc...)
Hoe heet die discord groep dan?

Lijkt mij wel is leuk met anderen te spelen. In je eentje is het een erg grote uitdaging om elke keer weer te ontsnappen uit Tarkov.

Mijn maten zijn (helaas) niet van Warzone af te slaan.

01010000 01100101 01110000 01100101

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 23:43
Generaal Pep schreef op maandag 27 september 2021 @ 12:14:
[...]

Hoe heet die discord groep dan?

Lijkt mij wel is leuk met anderen te spelen. In je eentje is het een erg grote uitdaging om elke keer weer te ontsnappen uit Tarkov.

Mijn maten zijn (helaas) niet van Warzone af te slaan.
Hoi!
Momenteel nog WARZONE NL (18+, met leden van Tweakers.net)
Bedoeling is om de naam nog te veralgemenen naar FPS shooters

https://discord.gg/ypY4Vd4yMj

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-06 12:11
Net na wekenlang filmpjes gekeken te hebben toch de stap gemaakt naar EFT. Paar potjes gespeeld, gruwelijk vet! Probeerde ik een uurtje later weer in te loggen, staat er ineens een login error 229: ofwel ik zou cheats gebruikt hebben en permanent geblokt zijn...

Lees op internet dat een aantal mensen dit ook hebben meegemaakt. Even voor de duidelijkheid: natuurlijk heb ik helemaal geen cheats gebruikt, ik ben alleen maar gekilld en er zijn ingame ook geen gekke dingen gebeurd.

Heb de contactservice gemaild, maar begrijp van anderen dat zij eigenlijk nooit reageren. Iemand enig idee wat ik het beste kan doen om dit op te lossen? Niet bepaald zin om zomaar mijn geld kwijt te zijn aan een game die ik na een uur om een of andere vage reden niet meer kan spelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-09 22:33
Ik kan je niet helpen, maar ben je misschien op hetzelfde systeem bezig geweest met software ontwikkeling, virtualisatie of dergelijke? Ik word namelijk wel eens, maar niet altijd gekicked als ik mijn hyper-v vms niet uit zet. Tegenwoordig crashed het spel soms als Ik dat vergeet te doen.

Ben benieuwd of dit misschien relevant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Generaal Pep
Timbox88 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 22:14:
Net na wekenlang filmpjes gekeken te hebben toch de stap gemaakt naar EFT. Paar potjes gespeeld, gruwelijk vet! Probeerde ik een uurtje later weer in te loggen, staat er ineens een login error 229: ofwel ik zou cheats gebruikt hebben en permanent geblokt zijn...

Lees op internet dat een aantal mensen dit ook hebben meegemaakt. Even voor de duidelijkheid: natuurlijk heb ik helemaal geen cheats gebruikt, ik ben alleen maar gekilld en er zijn ingame ook geen gekke dingen gebeurd.

Heb de contactservice gemaild, maar begrijp van anderen dat zij eigenlijk nooit reageren. Iemand enig idee wat ik het beste kan doen om dit op te lossen? Niet bepaald zin om zomaar mijn geld kwijt te zijn aan een game die ik na een uur om een of andere vage reden niet meer kan spelen....
Als je dan niet zou cheaten op EFT. Doe je dat wel op andere games? Heb je een bepaalde cheat engine op je pc staan?

Voor wat ik heb begrepen is het bij BSG gelijk game-over voor cheaters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Jackxl schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 22:54:
Ik kan je niet helpen, maar ben je misschien op hetzelfde systeem bezig geweest met software ontwikkeling, virtualisatie of dergelijke? Ik word namelijk wel eens, maar niet altijd gekicked als ik mijn hyper-v vms niet uit zet. Tegenwoordig crashed het spel soms als Ik dat vergeet te doen.

Nee...het is een laptop waar ik alleen op game en er staat helemaal geen andere software dan sommige games op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Generaal Pep schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 23:16:
[...]

Als je dan niet zou cheaten op EFT. Doe je dat wel op andere games? Heb je een bepaalde cheat engine op je pc staan?

Voor wat ik heb begrepen is het bij BSG gelijk game-over voor cheaters.
Dit las ik online ook inderdaad, maar ik heb nog nooit van mijn leven - in welke game dan ook - gecheat en dus ook geen cheat-engines op mijn pc. Het is een laptop waar ik alleen op game en waar niks anders dan legale games op staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jackxl schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 22:54:

Ik heb dat ook met VM's gehad maar nog nooit daarna een ban gekregen. En ik heb meerdere keren vergeten mijn VM's uit te zetten.

Denk dat hij gewoon pech heeft of dat BSG een bepaald stukje software (ik zeg maar wat, een bepaalde applicatie om je toetsenbord lampjes te laten branden) onterecht aanmerkt als hacking software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 11:27:
[...]

Ik heb dat ook met VM's gehad maar nog nooit daarna een ban gekregen. En ik heb meerdere keren vergeten mijn VM's uit te zetten.

Denk dat hij gewoon pech heeft of dat BSG een bepaald stukje software (ik zeg maar wat, een bepaalde applicatie om je toetsenbord lampjes te laten branden) onterecht aanmerkt als hacking software.
Echt bizar dat dat zomaar kan hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strykeforce
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 14:08
Timbox88 schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 11:42:
[...]

Echt bizar dat dat zomaar kan hoor...
Je wordt echt niet zomaar gebanned. Er is altijd een onderliggende reden, bij elke game keer op keer komt het er op neer dat false positives maar zelden voorkomen. Cheats hoeft niet de enige reden te zijn.

Heb je de game account direct van battle state games gekocht? Heb je items gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Strykeforce schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 13:49:
[...]

Je wordt echt niet zomaar gebanned. Er is altijd een onderliggende reden, bij elke game keer op keer komt het er op neer dat false positives maar zelden voorkomen. Cheats hoeft niet de enige reden te zijn.

Heb je de game account direct van battle state games gekocht? Heb je items gekocht?
Nee, het lijkt mij inderdaad niet dat dit zomaar gebeurt. Maar wat ik wel weet is dat ik geen enkele goede reden krijg. Ik heb de game gewoon via de website zelf gekocht. Heb geen items gekocht. Heb geen rare software op mijn pc. Gebruik mijn pc alleen om te gamen en heb nog nooit van mijn leven gecheat, ook niet in andere games of zelfs maar naar cheatsoftware gezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EG Mike
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-04 16:03
Is error 229 niet een manual issued ban? Als het niet voor ingame cheats is zal je account wel vreemd gedrag vertoond hebben, denk aan connecten uit verschillende landen in korte tijd door een VPN of iets in die richting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04:01
Ik zat van de week Tweak te kijken en daar was ook iemand zonder reden gebanned. Volgens mij heeft BSG wel eens eerder zo een zweep gedaan wat niet helemaal goed ging.

Overigens gaf hij aan dat meerdere mensen wel geunbanned zijn dus ze kijken er wel degelijk naar. Ik weet alleen niet of BSG ook een "klantenservice" heeft of dat het devs zelf zijn die eens per (vul tijd in) kijkt naar de unban requests.

Ik zou gewoon blijven mailen (bijv. Als reminder) en wellicht een tweet sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Strykeforce schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 13:49:
[...]

Wat meer frustrerend lijkt: dat BSG totaal geen communicatie over bans doet en erg weinig moeite lijkt te steken in het zoeken van een oplossing. Zo lastig hoeft het niet te zijn om de reden van een ban uit te werken.

Gelukkig heb ik er zelf geen ervaring mee, maar als ik vooraf geweten had dat zij zo slecht communiceren zou ik Tarkov waarschijnlijk niet eens gekocht hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strykeforce
Verwijderd schreef op maandag 29 november 2021 @ 09:34:
[...]

Wat meer frustrerend lijkt: dat BSG totaal geen communicatie over bans doet en erg weinig moeite lijkt te steken in het zoeken van een oplossing. Zo lastig hoeft het niet te zijn om de reden van een ban uit te werken.

Gelukkig heb ik er zelf geen ervaring mee, maar als ik vooraf geweten had dat zij zo slecht communiceren zou ik Tarkov waarschijnlijk niet eens gekocht hebben.
Anticheat is vaag en zal vaag blijven en je zo min mogelijk info geven over waarom je gebanned bent. Het is al een kat en muis spel genoeg. Precies aangeven hoe of wat zal echt niet snel gedaan worden.

Denk je dat hun inbox niet volledig vol zit met cheaters die allemaal claimen dat ze toch echt echt echt niks hebben misdaan. Dat het hun neefje was die een programma heeft geinstalleerd of oh oeps per ongeluk de game gekocht met een vpn, etc etc

Ze hebben geen enkele plicht je gedetailleerde informatie te geven over bans, hoe clean ook er nu geclaimt wordt te zijn door een random internet persoon (no offence). Zeker perma bans gebeuren niet zomaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smit260
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-10-2024
Sinds een weekje of 8 weer Tarkov opgestart... Dit weekend met wat maten gespeeld maar goh,, ik kan mij echt niet voorstellen dat deze game nog zo populair is (waarschijnlijk omdat er geen goed alternatief is)..

Dit omdat er zoveel, maar dan ook echt zoveel cheaters rondlopen. Het is echt extreem geworden.

Gaat Tarkov in de toekomst nog een goede anti cheat systeem installeren? Gaan ze (meer) Moderators aannemen om deze kleine kindertjes of volwassene zonder familie te bannen?

Of nog beter. VPN Europees verbieden en alleen voor bedrijven zodat IP bannen nuttig gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strykeforce
Smit260 schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:25:
Sinds een weekje of 8 weer Tarkov opgestart... Dit weekend met wat maten gespeeld maar goh,, ik kan mij echt niet voorstellen dat deze game nog zo populair is (waarschijnlijk omdat er geen goed alternatief is)..

Dit omdat er zoveel, maar dan ook echt zoveel cheaters rondlopen. Het is echt extreem geworden.

Gaat Tarkov in de toekomst nog een goede anti cheat systeem installeren? Gaan ze (meer) Moderators aannemen om deze kleine kindertjes of volwassene zonder familie te bannen?

Of nog beter. VPN Europees verbieden en alleen voor bedrijven zodat IP bannen nuttig gaat worden.
Ik moet zeggen dat ik tijdens deze wipe 2-3x full blown cheaters tegen me heb gehad, ook sommige sus deaths.

Maar sinds ik mn shadowplay replay aan heb en telkens bekijk hoe ik ben dood gegaan, tja vaak toch een rat die ergens zat te campen op een onmogelijke plek of een buddy van een duo/trio die me pakte. En tja desync is ook echt een ding.

Heb juist het idee dat op dit moment de cheaters zo goed als weg zijn, servers zijn een beetje leeg sowieso.

Ben benieuwd of de patch echt de 12de is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09:24

Zeker dat het cheaters zijn, en niet dat je gepakt bent uit dat ene hoekje wat je niet verwacht had?
Ik denk dat je soms onderschat uit welke hoeken je zichtbaar kan zijn in Tarkov.
Schuilen achter die ene kast om rap meds te pakken, maar niet gezien dat je via de raam tussen de houten balken toch zichtbaar bent, of tussen de spleet van de kast en de muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je wat replays?

Ben zelf ook zo vaak voor cheater uitgemaakt door streamers terwijl ik dan gewoon ergens in het open sta en rustig aan het schieten ben. :D De onvoorspelbaarheid en de RNG in Tarkov maakt het volgens mij wel dat mensen iets sneller cheater roepen dan in andere cheaters. Nu wil ik best geloven dat je wat cheaters bent tegengekomen, maar ben toch benieuwd naar de footage.

Iets anders: komt nou de 12e een nieuwe wipe? Ik ben alweer een paar maanden niet ingelogd geweest, en heb wel weer zin in een early wipe eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Generaal Pep
Verwijderd schreef op maandag 6 december 2021 @ 09:31:
Iets anders: komt nou de 12e een nieuwe wipe? Ik ben alweer een paar maanden niet ingelogd geweest, en heb wel weer zin in een early wipe eerlijk gezegd.
BSG is altijd nogal geheimzinnig over een wipe. Het is dan ook erg onwaarschijnlijk dat ze met de 'you already know when 12.12 release will be' hinten naar 12/12. Dat zou iets te makkelijk zijn.

Ik ga met de mensen mee die denken dat 24/12 de wipe is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strykeforce
Generaal Pep schreef op maandag 6 december 2021 @ 10:13:
[...]

BSG is altijd nogal geheimzinnig over een wipe. Het is dan ook erg onwaarschijnlijk dat ze met de 'you already know when 12.12 release will be' hinten naar 12/12. Dat zou iets te makkelijk zijn.

Ik ga met de mensen mee die denken dat 24/12 de wipe is.
Ik hink een beetje op twee gedachten.

1. De westerse streamers zullen het net zoals vorig jaar echt totaal niet chill vinden om in principe te moeten werken (je moet toch mee met de rest/hype/piek) op kerst dag. Komt via hun toch echt veel exposure/promotie op tarkov en de wipe. Niet fijn om ze zo te behandelen, een jaar geleden was er ook al veel beklaag.

2. Om de piek van spelers tijdens de wipe uit te smeren is rond kerst wel heel handig, met alle changes zullen er vast nog wel wat (server)bugs in zitten en is het minder erg om tijdens de kerst dagen nog wat patches er uit te knallen in korte tijd.

Kerst in rusland is op 7 januari dus voor hun maakt het niks uit.

Ik denk zelf gewoon 12/12 en dat men veels te ver gaat nadenken over wanneer, maar goed anderzijds: nog geen events gezien. Het eerste event dat ze doen zal meteen duidelijkheid geven. Als dat deze week nog is is het de 12de. De vorige keer dat ze zoveel events deden was voor hun zelf ook voornamelijk om te testen. Kan goed zijn dat ze deze keer minimaal wat doen en de traders ergens einde deze week simpelweg unlocken. Er komt straks natuurlijk al heel veel content/changes onze kant op, afgelopen wipe eigenlijk gewoon niks.

Om nog even over cheaters te spreken, ik kon tijdens spelen echt niet zien waar deze gast zat. Alle corners gechecked maarja, respect hoor voor deze plek. Vieze rat! >:)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YdCO_lL1VMXpoqk-Az08DombfPU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/D2hEQsk7puNQWs4zmhUgK0qW.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Generaal Pep
Strykeforce schreef op maandag 6 december 2021 @ 10:28:
[...]

Ik hink een beetje op twee gedachten.

1. De westerse streamers zullen het net zoals vorig jaar echt totaal niet chill vinden om in principe te moeten werken (je moet toch mee met de rest/hype/piek) op kerst dag. Komt via hun toch echt veel exposure/promotie op tarkov en de wipe. Niet fijn om ze zo te behandelen, een jaar geleden was er ook al veel beklaag.

2. Om de piek van spelers tijdens de wipe uit te smeren is rond kerst wel heel handig, met alle changes zullen er vast nog wel wat (server)bugs in zitten en is het minder erg om tijdens de kerst dagen nog wat patches er uit te knallen in korte tijd.

Kerst in rusland is op 7 januari dus voor hun maakt het niks uit.

Ik denk zelf gewoon 12/12 en dat men veels te ver gaat nadenken over wanneer, maar goed anderzijds: nog geen events gezien. Het eerste event dat ze doen zal meteen duidelijkheid geven. Als dat deze week nog is is het de 12de. De vorige keer dat ze zoveel events deden was voor hun zelf ook voornamelijk om te testen. Kan goed zijn dat ze deze keer minimaal wat doen en de traders ergens einde deze week simpelweg unlocken. Er komt straks natuurlijk al heel veel content/changes onze kant op, afgelopen wipe eigenlijk gewoon niks.

Om nog even over cheaters te spreken, ik kon tijdens spelen echt niet zien waar deze gast zat. Alle corners gechecked maarja, respect hoor voor deze plek. Vieze rat! >:)
[Afbeelding]
Punt waar ik het meest over struikel is de piek van spelers indd. 12/12 is een zondag dus dat gaat flink pieken dan.... Ah fijn, we gaan het meemaken.

Hahaha wat een rat, ik moest serieus nog een goede 10 seconden zoeken waar die nou zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strykeforce
Generaal Pep schreef op maandag 6 december 2021 @ 10:39:
[...]

Punt waar ik het meest over struikel is de piek van spelers indd. 12/12 is een zondag dus dat gaat flink pieken dan.... Ah fijn, we gaan het meemaken.

Hahaha wat een rat, ik moest serieus nog een goede 10 seconden zoeken waar die nou zat.
12/12 kan ook net zo goed nog middernacht zijn :P of de installatie einde dag beginnen, dan val de piek nog mee.

Ja dit was echt een moeilijke spot, zelfs op de replay nog haha. Maar ja vaak zit mn al te roepen CHEATER CHEATER, HACKS. Plus dat distributeurs/verkopers van cheats maar al te graag je laten denken dat er heel veel mensen cheaten en BSG er niks aan doen zodat je zelf cheats koopt.

Ik zal niet zeggen dat er maar weinig cheaters zijn, waarschijnlijk best wel wat maar de kans dat je ze tegen komt zijn vrij laag. Vaak pieken ze en na 2 maanden in de wipe zijn de meesten ook weer weg. Sowieso vind ik het maar raar, ook de RMT. Je koopt dan iets voor een aantal maanden in principe, wie gaat er nu een red keycard voor bijna 100 euro kopen en die weer kwijt zijn na 4-5 maanden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pringles
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 11-09 12:55
Blijkbaar is er een event gestart vandaag, ik denk zelf dat dit dus bevestigt dat we 12 december de wipe krijgen.

ghukar on labs

shturman on shoreline

killa on facotry

tagilla on interchange

sanitar on customs

rashala on reserve

Raiders on woods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
Mr Pringles schreef op maandag 6 december 2021 @ 13:27:
Blijkbaar is er een event gestart vandaag, ik denk zelf dat dit dus bevestigt dat we 12 december de wipe krijgen.

ghukar on labs

shturman on shoreline

killa on facotry

tagilla on interchange

sanitar on customs

rashala on reserve

Raiders on woods
Ah nice, ik was opnieuw gestart met de taken maar die kan ik dus laten varen. Nog even wat cash op gaan bouwen voor de pre-wipe events. Toch blijft dat ontzettend leuk.

Daarnaast over cheaters, als je de server van Londen uit zet scheelt dat schijnbaar heel veel. Ik heb tot nu toe 1 keer deze wipe gehad dat ik het twijfelachtig vond hoe ik gekilled werd. Verder denk ik, ach, als je zo wilt winnen. Gewoon een nieuwe load out en weer gaan. Een preload loadout zou op sommige dagen wel heel prettig zijn. Afgelopen zaterdag kwam ik er na een potje of 10 wel achter dat het voor mij geen Tarkov dag was. En om dan steeds iets bij elkaar te klikken is weleens mêh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strykeforce
Mr Pringles schreef op maandag 6 december 2021 @ 13:27:

ghukar on labs

shturman on shoreline

killa on facotry

tagilla on interchange

sanitar on customs

rashala on reserve

Raiders on woods
Ok, confirmed dan dus haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smit260
Strykeforce schreef op maandag 6 december 2021 @ 08:13:
[...]

Ik moet zeggen dat ik tijdens deze wipe 2-3x full blown cheaters tegen me heb gehad, ook sommige sus deaths.

Maar sinds ik mn shadowplay replay aan heb en telkens bekijk hoe ik ben dood gegaan, tja vaak toch een rat die ergens zat te campen op een onmogelijke plek of een buddy van een duo/trio die me pakte. En tja desync is ook echt een ding.

Heb juist het idee dat op dit moment de cheaters zo goed als weg zijn, servers zijn een beetje leeg sowieso.

Ben benieuwd of de patch echt de 12de is!
UnderAVoidSky schreef op maandag 6 december 2021 @ 08:46:
[...]

Zeker dat het cheaters zijn, en niet dat je gepakt bent uit dat ene hoekje wat je niet verwacht had?
Ik denk dat je soms onderschat uit welke hoeken je zichtbaar kan zijn in Tarkov.
Schuilen achter die ene kast om rap meds te pakken, maar niet gezien dat je via de raam tussen de houten balken toch zichtbaar bent, of tussen de spleet van de kast en de muur.
Verwijderd schreef op maandag 6 december 2021 @ 09:31:
[...]

Heb je wat replays?

Ben zelf ook zo vaak voor cheater uitgemaakt door streamers terwijl ik dan gewoon ergens in het open sta en rustig aan het schieten ben. :D De onvoorspelbaarheid en de RNG in Tarkov maakt het volgens mij wel dat mensen iets sneller cheater roepen dan in andere cheaters. Nu wil ik best geloven dat je wat cheaters bent tegengekomen, maar ben toch benieuwd naar de footage.

Ik heb géén replays en heb bijna 2500 uur in het spel. Het kan meespelen dat ik op Oostblok servers speel (Roemenië etc) maar het herkennen van cheaters is na zoveel uur spelen echt wel te onderscheiden. Alleen al Non-EOD en namen zoals Hiijaddse als voorbeeld zegt voor mij al genoeg.

We moeten er maar mee leven, al is het wel zwaar,, ik hoop echt dat het nu is omdat het end wipe is maar dat ze begin wipe grotendeels lekker op Warzone zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Powerblast
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-09 12:32
Is er al iets van wipe datum aangekondigd? Wil nog wel eens een keertje grondig beginnen spelen, maar doe dat liever niet als de week erna gewiped wordt :).

Edit, ik moet echt posts leren lezen :), nvm dus, hopelijk 12 dec, zou goed uitkomen, daarna weekje verlof, kan ik overdag wat spelen. Heb het gevoel dat overdag iets minder pro’s aanwezig zijn. Is er eigenlijk matchmaking of kom je compleet random tegen mensen uit?

[ Voor 46% gewijzigd door Powerblast op 06-12-2021 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smit260
Powerblast schreef op maandag 6 december 2021 @ 14:44:
Is er al iets van wipe datum aangekondigd? Wil nog wel eens een keertje grondig beginnen spelen, maar doe dat liever niet als de week erna gewiped wordt :).

Edit, ik moet echt posts leren lezen :), nvm dus, hopelijk 12 dec, zou goed uitkomen, daarna weekje verlof, kan ik overdag wat spelen. Heb het gevoel dat overdag iets minder pro’s aanwezig zijn. Is er eigenlijk matchmaking of kom je compleet random tegen mensen uit?
Compleet random. Dus jij als solo kan tegen een 5 stack komen etc.

Wat wel de geruchten zijn is dat er een ‘hidden heatmap’ is. Spawn van jou begin vd raid wordt op basis gedaan van de Quests die jij hebt op die map. Heb jij Golden Zibbo, dan spawn je vaak bij Dorms of Trailer Park als voorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerblast
Smit260 schreef op maandag 6 december 2021 @ 17:12:
[...]

Wat wel de geruchten zijn is dat er een ‘hidden heatmap’ is. Spawn van jou begin vd raid wordt op basis gedaan van de Quests die jij hebt op die map. Heb jij Golden Zibbo, dan spawn je vaak bij Dorms of Trailer Park als voorbeeld.
Ik had al dat idee, het voelde aan alsof ik in de niet "prime time" meer beginners tegenkwam, of in ieder geval spelers die ik eenvoudiger kon neer krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smit260 schreef op maandag 6 december 2021 @ 17:12:
[...]

Hmm, dus nooit de eerste quest afmaken en je komt altijd newbies tegen? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strykeforce
Verwijderd schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 08:11:
[...]

Hmm, dus nooit de eerste quest afmaken en je komt altijd newbies tegen? >:)
Er wordt hier nergens gezegd dat je op level matching hebt. Dat is ook zeker niet zo, kom genoeg low levels op het moment tegen. Ook niet op gear of iets. Voor zover bekend blijft het 100% random.

Dit gerucht gaat over dat je dichter bij je quest(s) zou kunnen spawnen, maar volgens mij blijft het gewoon random waar je komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerblast
Wat is de meest beginner vriendelijke map? Ik doe nu vooral customs en begin die iets of wat te kennen. Kan nu in ieder geval van loot naar loot zonder er continue een map bij te moeten nemen.
Las ook dat factory aangeraden wordt, maar daar ben ik zo snel dood dat het niet meer leuk is. Echt leren spelen zit er zo niet in, ik draai de eerste de beste hoek om en lig al neer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:00

scorpie

Supra Addict

Shoreline is ook lekker groot, dus je kunt enigszins rustig zonder pmc's tegen te komen de map door, zolang je resort maar ontwijkt. Woods idem dito.

(Over)Morgen begint iedereen opnieuw, dus ik zou deze dagen nog even vol gebruik maken van het leren kennen van de maps of de wapens of de feeling.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korkss
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11-09 19:38
scorpie schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:39:
Shoreline is ook lekker groot, dus je kunt enigszins rustig zonder pmc's tegen te komen de map door, zolang je resort maar ontwijkt. Woods idem dito.

(Over)Morgen begint iedereen opnieuw, dus ik zou deze dagen nog even vol gebruik maken van het leren kennen van de maps of de wapens of de feeling.
Morgen nieuwe wipe ja?? Damn maybe maar weer ff downloaden dan :+

Acer predator XB271HU - Ryzen 3700x -MSI Z270 PGC - MSI 2070 super - 32gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Korkss schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 16:15:
[...]

Morgen nieuwe wipe ja?? Damn maybe maar weer ff downloaden dan :+
Zeer waarschijnlijk he, met Nikita weet je het nooit :+
Maar belangrijker nieuws (buiten het feit of er wel of geen wipe komt met de aanstaande patch); de aanstaande patch bevat Inertia, Voip, en de eerste iteratie van een nieuwe map; Lighthouse! *O*

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smit260
Zal mij niks verbazen als de wipe morgen niet komt maar gewoon een belangrijks mededeling ofzo. Alhoewel met al die loot en de 2 rouble’s event etc denk ik wel dat het morgenmiddag gaat gebeuren. Altijd beter dan met kerst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Generaal Pep
Smit260 schreef op zondag 12 december 2021 @ 02:31:
Zal mij niks verbazen als de wipe morgen niet komt maar gewoon een belangrijks mededeling ofzo. Alhoewel met al die loot en de 2 rouble’s event etc denk ik wel dat het morgenmiddag gaat gebeuren. Altijd beter dan met kerst.
Ze zijn aan het wipen nu hoor !!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Generaal Pep
BSG is live nu op twitch om de patch notes door te lopen. Het spel is waarschijnlijk nog zo'n 2,5 uur offline tot het patchen helemaal klaar is en te downloaden voor ons

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Patchnotes:
We present the Escape from Tarkov 0.12.12 patch notes. We would like to remind you that there is going be a wipe with this patch, which means that the progress of your account will be reset.

Key changes:

1. Added the Lighthouse location. The lighthouse at Cape Dalniy was an important strategic object on the way to Tarkov. During Contract Wars, it was the main entry point for USEC units and served as their base of operations. After the conflict, Scavs took a fancy to this place, until the old owners returned, who decided to stay in Tarkov and establish their own order.

This is the first iteration of this location. In the future, the territory will be expanded and will include new Bosses.

2. The Lighthouse location will feature a new AI type - ex-USEC operatives, also called Rogues. They are a gang of former PMCs who previously operated together. They are well-armed, well trained, and use coordinated combat tactics. They have similar interests to the Raiders’ ones, but have united around a shared military past.

Rogue USECs have taken over the water treatment plant, and entrenched there. Stationary machine guns and grenade launchers are set up along the perimeter, with several fighters patrolling around the clock. When an enemy is detected in a sector of fire or there is a suspicion of enemy presence, the guards open suppressive fire, trying to prevent the enemy from approaching their territory.

These new bots are lenient towards the USEC PMC faction. They will not open fire upon a USEC player unless the player tries to enter their territory. If the player gets too close, he will receive an order to leave immediately and will be shot if not compliant. Also, if a USEC player is in a group with a BEAR PMC, both of them will be considered hostile and attacked on sight without a warning.

If a USEC player engages in a fight with the Rogues, he will be considered a traitor and will be treated as a hostile for the next several raids.

3. Inertia has been added to the game for more realistic movement and actions. Inertia manifests itself in the following situations:

walking and strafing
sprinting
sharp turns during sprinting
landing after jumping or falling from a height
leaning and sidestepping

The inertial force depends on the weight of equipment and the Strength skill level. The more your equipment weighs and the lower the Strength skill level is:

the longer it takes to accelerate at the start of movement (walk, strafe, sprint);
the longer it takes to slow down after stopping movement (walk, strafe, sprint);
the longer it takes to slow down and accelerate when changing movement direction to the opposite one;
the more movement speed decreases during sharp turns while sprinting;
the stronger and longer movement speed decreases when landing after jumping or falling from a height;
the slower it takes to lean, return to normal position from leaning, and sidestep.

The inertial force increases starting from 0 kg of equipment weight for characters with Strength level 0, and from 10 kg for characters with the Elite Strength level. The inertial force reaches maximum with 70 kg of equipment weight for characters with Strength level 0, and with 80 kg for characters with the Elite Strength level.

4. Expanded crouching and getting up mechanics. Now the duration of these actions depends on the degree of weight overload. Getting up drains stamina, the amount of spent stamina depends on the degree of overload and the number of changed stance bars (how high the character stood up).

5. Expanded the weapon malfunctions mechanics. Along with misfires, weapons can now suffer the following malfunctions:

Failure to eject - after firing, the cartridge is jammed by the bolt and is partially visible in the ejection port. The source of this problem is, first of all, the technical condition of the weapon, and less often - the overheating of the weapon and the cartridge characteristics.
Failure to feed - after firing, there are issues with the new cartridge feed (round gets stuck in the mechanisms of the weapon, cartridge case, etc.). The main source of this problem is the weapon magazine, especially the high capacity and drum magazines. Other sources: cartridge characteristics, weapon overheating, and technical condition of the weapon.
Jammed bolt - after firing, the bolt gets jammed. Jamming can be of two types: normal and hard. The only difference is the duration of the troubleshooting. The cause of the jammed bolt can only be overheating of the weapon or its technical condition. Hard jamming occurs only at low values of the technical condition of the weapon (5% and below).

Malfunctions cannot occur in new weapons (with durability more than 93%), except malfunctions caused by overheating.

Some types of weapons cannot have certain malfunctions due to their design or mechanism of operation.

Now, in order to fix the malfunction, you need to determine its type first. To do this, you need to inspect the malfunctioning weapon via the weapon inspection hotkey.

Characters with the Elite level of the Troubleshooting skill will automatically detect the type of malfunction as soon as it occurs, without having to inspect the weapon.

Now, after events and actions related to malfunctions (malfunction occurrence, determining the type of a malfunction, fixing a malfunction), a colored notification occurs and a sound signal is played. These notifications and sounds can be disabled in the game settings by unchecking the “Malfunction notifications” box.

6. Weapon overheating and related effects have been added to the game.

Weapons heat up after each shot. The heating rate for each shot depends on the cartridge, barrel and other heating-related elements of the weapon (receivers, muzzle devices, handguards, etc.).

In contrast to heating, the weapon is constantly cooling down. The cooling rate also depends on the barrel and other cooling-related elements of the weapon (receivers, muzzle devices, handguards, etc.).

The degree of overheating can be monitored by the visual state of the barrel and muzzle devices. You can distinguish four stages of overheating in ascending order. Each stage of overheating adds new negative effects.

slight overheating - the weapon is heated, but there is no reddening of the barrel and muzzle devices. Effects: heating of the barrel, muzzle devices, and handguard is visible in thermal scopes, possible mirage (heat haze) from the barrel and muzzle devices.
medium overheating - the weapon is heated, reddening of the barrel and muzzle devices is visible. Effects: weapon’s accuracy decreases, malfunction chance increases, wear increases, and the weapon’s maximum durability is reduced during firing.
severe overheating - the weapon is very hot, the barrel and muzzle devices are sizzling hot. Effects: weapon’s rate of fire changes, possible cooking-off chance.
maximum overheating - when this level is reached, a malfunction occurs - the bolt gets jammed.

7. Improved the mechanics of external ammo ballistics. Now, when calculating the flight trajectory and energy, the initial speed, bullet weight, bullet diameter, its shape and ballistic coefficient are taken into account. Previously, only the initial velocity and bullet weight were taken into account.

With this, it became possible to achieve maximum correspondence with the real life data. Also, the loss of all types of damage, depending on the energy of the bullet at a distance, and the increase in damage and penetration of the bullet from the change in bullet velocity have been corrected. For example, for 5.45x39 at a distance of 150 meters, the drop in damage was about 20%, but when changing the barrel for a longer one, thus increasing the velocity, the damage and penetrative abilities also increase. However, it’s worth understanding that for some ammunition there is no data in open sources, or they are incomplete. Such ammunition will be adjusted as the necessary data is found.

8. Adjusted the recoil mechanics when shooting:

reduced the automatic recoil compensation when firing long bursts
decreased the recoil reduction bonuses from skills
general refinements and improvements in the weapon recoil system

9. VOIP - added voice communication functionality. To enable it, you need to go to the sound settings and check the "Enable VOIP" box.

This functionality is designed for coordination and the ability to negotiate.

Remember that using VOIP inappropriately can ruin the experience for you and other players.

Insults, playing music, clogging the air, and other improper behavior when using VOIP can lead to both the blocking of its functionality and the banning of the game account.

VOIP works only in-raid and only in the Push-to-talk mode.
Players cannot talk for more than 15 seconds consecutively. This means that every 20 seconds in a raid, you can only talk for 15 seconds, regardless of whether it’s consecutive or not.
Pressing the Push-to-talk button too often will trigger a short-term auto-block.
You can send reports on inappropriate VOIP usage. To do this, go to the gesture menu and press the report button while the other player is talking or was talking 2 seconds ago. You cannot report the members of your group.
The audibility of the voice depends on the distance of the speaker, as well as on all other sound modifiers: room partitions, floors, walls, active headphones, lowered visor, etc.
Scavs can pay attention to players talking.
VOIP can be quickly disabled from the gesture menu or via the hotkey.
The Push-to-talk hotkey can be reassigned in control settings.

10. Expanded the Operational Tasks

Added the description variety to all types of operational tasks.
Added the completed operational tasks statistics to the player stats screen.
Added the “exit through the specific extract” condition for the “exit the location” type tasks.

11. Added the ability to partially use different types of food and drinks.

Only the duration of the effect changes from the amount consumed. The strength and delay before the start of the buff does not change.
All buffs stack only up to the original buff’s value.
Negative buffs also stack only up to their original value.
Negative buffs take skills into account (in particular, the Metabolism skill, which cuts the duration of negative effects up to 50%).
Negative buffs take immunity at the maximum Metabolism skill level into account.
12. Added new items:
New weapons
New weapon parts
4 new hand grenades (including impact grenades)
New equipment
New barter items
New keys
New storage cases (Injector case and Keycard holder)
Rangefinders (handheld range finder and tactical rangefinder module)
5 new cartridges
New clothing sets for USEC and BEAR
New unique armbands
New face types for both factions at the start of the game

13. Added new quests on the Lighthouse location

Graphics changes and optimizations

1.Screen Space Reflection - a reflection effect from wet or glossy surfaces, water surface. The technology has been completely redesigned - now the reflections look more realistic, while the load on the system is noticeably reduced.

2. Added optimization for vegetation rendering at long distances. This allowed us to significantly reduce the CPU load in locations with a large number of trees and other vegetation.

3. Added optimization of physical collision objects.

4. Added various server optimizations.

5. SSR is now enabled by default in High and Ultra graphics presets.

6. Reduced the desaturation effect during rain, the picture is now more vivid.

List of fixes:

1. Fixed an issue where trader restock times were not updated until the client was restarted.

2. Fixed an issue when moving the flashlight on the weapon to another slot, an endless charge of the cartridge into the chamber could occur.

3. Fixed an issue that caused Error 500 when interacting with the in-game location map item after it was insured.

4. Fixed an issue that resulted in insufficient lighting in the Hideout.

5. Fixed an issue where bots could shoot through walls on the Factory location.

6. Fixed an issue with weapon inspect animation of Saiga-12 and SVDS.

7. Fixed an issue of overlapping sounds on the stairs of the 3-story dorm on the Customs location.

8. Fixed an issue where bots could instantly move to a crouched position.

9. Fixed an issue where it was impossible to create a stack of currency or cartridges from 10 pieces.

10. Fixed an issue where the player can open a locked door without a key using the Breach option from around the corner.

11. Fixed an issue where a player could move from a prone position to a standing position in inaccessible places, if they change their stance during weapon chamber-loading.

12. Fixed an issue where the water filter resource could continue decreasing after the end of the purified water production.

13. Fixed an issue where an expiring offer at Flea Market disappeared from the "My offers" section when it was extended at 00:00.

14. Fixed an issue where the eye protection effect from the "Gorilla" welding mask was not counted.

15. Fixed an issue where the stationary running animation played when leaning in a prone position.

16. Fixed an issue where the Flea Market search showed only one part when buying parts for assembly with two or more of the same modifications.

17. Fixed an issue where a trader's restock timer could disappear after the timer ended.

18. Fixed an issue where the introductory message did not appear when entering the Hideout for the first time.

19. Fixed an issue where more bots spawned in offline mode than needed.

20. Fixed an issue where the BEAR Oldschool pants could disappear.

21. Fixed an issue where a stretched polygon could appear in the Hideout’s shooting range.

22. Fixed an issue where Glukhar’s guard bot would not shoot at a player even when still having ammo remaining.

23. Fixed an issue where the first examined weapon on the enemy’s body was displayed as completely broken.

24. Fixed a visual discrepancy of the progress indicator of loading/unloading cartridges in the magazine.

25. Fixed an issue where a click sound could be played after a series of shots from a silenced rifle.

26. Fixed an issue where the level of operational tasks was saved after a profile reset.

27. Fixed an issue where the sound of opening a door with a key in the Health Resort could be heard on any floor.

28. Fixed an issue where the consumption of hand stamina did not increase when the level of hydration decreased.

29. Fixed various audio issues related to sound overlapping.

30. Fixed various issues causing error 228.

31. Fixed various issues causing game crashes.

Various fixes:

Adjusted (and also improved) the characteristics of some weapons.

Removed the ability to quick-throw grenades. Now, when you press the hotkey, your character will take a random grenade into his hands from your chest rig or pockets.

Adjusted and added new crafting recipes for the Hideout.

Changed the conditions for unlocking Hideout zones.

All keys now have durability (100 units, except for the keys that already had durability).

Changed the starting gear for bots and Player Scavs.

Various balancing changes to rarity and spawn locations for items.

Changes and fixes to logic and parameters of various weapon attachments.

Various changes in the traders’ range of items.

Many localization fixes and improvements.

Balancing changes to task rewards.

Specific items can no longer be put up and purchased on the Flea Market:

"Rys-T" bulletproof helmet
Team Wendy EXFIL Ballistic Helmet (Black)
Vulkan-5 (LShZ-5) bulletproof helmet
"Altyn" bulletproof helmet
6B43 6A Zabralo-Sh body armor (0/85)
NFM THOR Integrated Carrier body armor
LBT-6094A Slick Plate Carrier
LBT-6094A Slick Plate Carrier (Tan)
LBT-6094A Slick Plate Carrier (Olive)
5.11 Tactical Hexgrid plate carrier
FORT Redut-T5 body armor
BNTI Zhuk-6a body armor
IOTV Gen4 body armor (full protection kit)
FORT Defender-2 body armor
NPP KlASS Korund-VM body armor
IOTV Gen4 body armor (assault kit)
FORT Redut-M body armor
IOTV Gen4 body armor (high mobility kit)
BNTI Gzhel-K armor
Ars Arma CPC MOD.2 plate carrier rig
5.11 Tactical TacTec plate carrier rig
CQC Osprey MK4A plate carrier rig (Protection, MTP)
WARTECH TV-110 plate carrier rig
Ars Arma A18 Skanda plate carrier rig
CQC Osprey MK4A plate carrier rig (Assault, MTP)
6Sh118 raid backpack
Mystery Ranch Blackjack 50 backpack (Multicam)
SSO Attack 2 raid backpack
Eberlestock F4 Terminator load bearing backpack (Tiger Stripe)
.45 ACP AP
7.62x51mm M61
7.62x51mm M993
7.62x51mm M62 Tracer
7.62x54mm R BS gs
7.62x54mm R BT gzh
4.6x30mm AP SX
4.6x30mm Subsonic SX
5.56x45mm SSA AP
5.56x45mm M995
5.56x45mm M855A1
5.56x45mm M856A1
7.62x39mm BP gzh
7.62x39mm MAI AP
5.45x39mm BS gs
5.45x39mm PPBS gs "Igolnik"
5.45x39mm 7N40
9x19mm AP 6.3
9x19mm PBP gzh
5.7x28mm SS190
5.7x28mm SB193
12/70 AP-20 slug
12/70 Copper Sabot Premier HP slug
12/70 SuperFormance HP slug
9x39mm BP gs
9x39mm SPP gs
40x46mm M441 (HE) grenade
40x46mm M433 (HEDP) grenade
23x75mm "Zvezda" flashbang round
.300 Blackout AP
.338 Lapua Magnum AP
FLIR RS-32 2.25-9x 35mm 60Hz thermal rifle scope
Trijicon REAP-IR thermal scope
GPNVG-18 Night Vision goggles
SWORD International Mk-18 .338 LM marksman rifle
FN40GL Mk2 grenade launcher
5.56x45 Magpul PMAG D-60 STANAG 60-round magazine
5.56x45 SureFire MAG5-100 STANAG 100-round magazine
AK 7.62x39 X Products X-47 50-round drum magazine
AK 7.62x39 ProMag AK-A-16 73-round drum magazine
TerraGroup Labs access keycard
source: https://forum.escapefromt...al-patch-notes-for-01212/

EXCITED! oOo *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Eerste scav raid v.d. wipe, helemaal niet verkeerd linkje.

Ben benieuwd hoe de veranderingen m.b.t. de flea straks aanvoelen. Zabralo voor quest bijvoorbeeld niet meer via flea te krijgen, dat soort dingen worden wel lastig. Meer cheaters op andere maps en (nieuwe delen) woods en reserve hotspots voor raids/scavs voor het vinden van 5.45 ammo.

En toen waren de servers weer stuk.

[ Voor 5% gewijzigd door True op 12-12-2021 20:14 ]

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Zo, dat is niet verkeerd die loot :p

Ik denk dat ze onder water nog wel meer changes hebben doorgevoerd, want die zabralo quest is anders totaal niet haalbaar inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

scorpie schreef op zondag 12 december 2021 @ 22:23:
Zo, dat is niet verkeerd die loot :p

Ik denk dat ze onder water nog wel meer changes hebben doorgevoerd, want die zabralo quest is anders totaal niet haalbaar inderdaad.
Zabralo is altijd nog een quest reward van een van de eerste quests in de punisher-lijn. Maar dan moet je wel met een vriend een pot ingaan, tot <50% beschadigen en de raid overleven, ook niet zo altijd een garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackxl
Zabralo insuren en mee nemen naar shoreline of woods. Daar je teammate kapot laten schieten en dat ding in het water of een paar struiken dumpen. Maar dan moet je wel eerst aan een zabralo kunnen komen. Dat wordt nu wel lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi avondje gehad hier. Veel kills kunnen maken en wat quests compleet. Ben geloof ik lvl 10 nu. Wat speelt het toch lekker weg het begin van een wipe. Van mij zou dat wel wat vaker mogen gebeuren. Maar goed, dan gaat het leuke van een nieuwe wipe er misschien wel weer wat sneller af.

Ik heb Lighthouse nog niet gespeeld. Is dat wat? Zijn er ook nieuwe quests daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 23:18:
Ik heb Lighthouse nog niet gespeeld. Is dat wat? Zijn er ook nieuwe quests daar?
Wat ik er tot nu toe van begrijp, veel te looten, veel guarded raiders (soort van) en heel erg veel lage frames. Quests heb ik nog niet gezien, ben zelf nu ook 9. Maar met Reserve waren er ook nog geen quests toen de map uitkwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invine
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-09 15:01
Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 23:18:
Met een 5 man zijn we gister Lighthouse op gegaan. Ik vind het wel een mooie map en draait bij mij redelijk goed, maar mijn team had wel last van stutters.

Qua quests weet ik nog niet of die er ook zijn, ik dacht te lezen van wel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ADMK
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2022
Ik ben echt uitermate verrast hoe goed VOIP werkt tot nu toe. Merk wel dat je op de EU servers niet snel reactie krijgt ten opzichte van de US servers (als ik de videos van anderen mag geloven).

Ik had gisteren een scav raid waarbij een PMC vanaf de 2de etage op mij begon te schieten in Fortress (customs). Meteen in paniek naar buiten gerend en een andere scav player tegengekomen, via VOIP "friendly" geroepen en verteld dat er een vijandige player (dacht ik) scav op mij begon te schieten vanaf de 2de etage. Onderling afgesproken dat wij 'm van beiden kanten zouden flanken, heb ik hem uiteindelijk kunnen neerschieten terwijl de andere friendly scav hem gepind hield. Bleek dus een PMC te zijn! Uiteindelijk hebben wij het loot verdeeld, kwam er nog een 3de player scav koekeloeren, vroeg via VOIP wat er gaande was en na wat discussie hoorde wij stappen en bleek er een groep van 2 PMCs fortress te passeren. Met zijn 3en op af gegaan en de PMCs kunnen pakken, die jongens hadden niet door wat ze overkwam haha.

De loot kan mij gestolen worden, dit soort ervaringen maakt het spel naar mijn mening echt een stuk interessanter en heb er echt flink van genoten. Supertoevoeging van de devs!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:27

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ik blijf het zooo moeilijk vinden dit spel XD Scav lukt af en toe wel maar PMC hoef ik echt niet eens te proberen te extracten haha.

Customs is ook de enige map die ik voor alsnog ken. en ook niet goed hoor moet er voor veel dingen de map nog online bij gebruiken.

Vind het zo'n dikke game maar een zieke learning curve en helaas wil niemand van mijn vrienden het mee spelen

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• soskes
Ricmaniac schreef op woensdag 15 december 2021 @ 22:26:
Ik blijf het zooo moeilijk vinden dit spel XD Scav lukt af en toe wel maar PMC hoef ik echt niet eens te proberen te extracten haha.

Customs is ook de enige map die ik voor alsnog ken. en ook niet goed hoor moet er voor veel dingen de map nog online bij gebruiken.

Vind het zo'n dikke game maar een zieke learning curve en helaas wil niemand van mijn vrienden het mee spelen
Ik wil je best met een paar quests helpen als je moeilijk zit. Daarnaast is er ook een Tweakers Discord. Volgens mij weet @Chelseamarre123 daar meer vanaf. En anders heb je altijd nog de discords van streamers. Daar zitten ook altijd wel mensen in die willen spelen.

En betreffende die steile leercurve, even doorzetten. Het komt goed, dat is wat we allemaal hebben moeten doorstaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ricmaniac schreef op woensdag 15 december 2021 @ 22:26:

Vergeet niet dat Tarkov een beetje zoals CS:GO of Path of Exile is. Veel mensen spelen het al jarenlang duizenden(!) uren. Het is totaal niet onlogisch dat je vaak de underdog bent.

Als je je plezier erin houdt dan komt dat echt wel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackxl
Hoe lastiger het is des te krachtiger is de vreugde die je voelt als je wint.

En inderdaad na 2000 uur wordt het spel makkelijker en daardoor naar mijn ervaring minder 'goed' want minder effort, smaller reward.

Nog steeds een leuk spel echter. Ook na meerdere wipes ook nog steeds een lastig spel.

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07:00

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Ik heb sinds lange tijd ook de game is opgestart.. maar wat voelt dat inerta vreemd aan zeg. Het bewegen van je pmc voelt zo gek nu...

• invine
Nickrsd schreef op donderdag 16 december 2021 @ 09:26:
Ik heb sinds lange tijd ook de game is opgestart.. maar wat voelt dat inerta vreemd aan zeg. Het bewegen van je pmc voelt zo gek nu...
Klopt, was ook mijn eerste bevinding. Gelukkig wen je er snel aan en weet je binnen een paar potjes niet beter ;)

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07:00

Nickrsd

ik was er na 2 runs wel klaar mee, voelt niet lekker aan.. hopelijk is het een "skill" die het gevoel afneemt..
of je moet op een andere manier gaan bewegen. maar het is erg wennen.. vooral als je laatste tijd actief met Apex Legends bent.. en dan is Escape wilt gaan doen hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strykeforce
Timbox88 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 22:14:

Om hier nog even op terug te komen, er is laatst naar buiten gekomen dat er false positive's waren met bepaalde moederborden (MSI B460M PRO) zie ook de reddit thread: https://www.reddit.com/r/...ily_bakeezy_and_hyperrat/

Misschien heb je zelf toevallig dat moederbord, in dat geval zou je unbanned moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Strykeforce schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 09:52:
[...]

Om hier nog even op terug te komen, er is laatst naar buiten gekomen dat er false positive's waren met bepaalde moederborden (MSI B460M PRO) zie ook de reddit thread: https://www.reddit.com/r/...ily_bakeezy_and_hyperrat/

Misschien heb je zelf toevallig dat moederbord, in dat geval zou je unbanned moeten zijn.
Thnx voor je berichtje! Helaas nog steeds gebanned en ik krijg alleen maar standaard copy paste reacties. Ben wel echt klaar ermee want de ban slaat echt nergens op. Zonde van mijn geld geweest dit...gelukkig heb ik de goedkoopste versie gekocht om eens te proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADMK
Nickrsd schreef op donderdag 16 december 2021 @ 09:45:
ik was er na 2 runs wel klaar mee, voelt niet lekker aan.. hopelijk is het een "skill" die het gevoel afneemt..
of je moet op een andere manier gaan bewegen. maar het is erg wennen.. vooral als je laatste tijd actief met Apex Legends bent.. en dan is Escape wilt gaan doen hahaha
Voor mij is dit de 3de wipe inmiddels en het is ook voor mij even wennen, maar ik ben er wel positief over en inmiddels ben ik er gewend aan geraakt. EFT is daarnaast een stuk slow-paced ten opzichte van apex en dat moet je ook maar liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:28

Dhrax

Prog Lord

Timbox88 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 10:39:
[...]

Thnx voor je berichtje! Helaas nog steeds gebanned en ik krijg alleen maar standaard copy paste reacties. Ben wel echt klaar ermee want de ban slaat echt nergens op. Zonde van mijn geld geweest dit...gelukkig heb ik de goedkoopste versie gekocht om eens te proberen...
Echt schandalig hoe ze met betalende klanten omgaan de laatste tijd daar. Lees dit vaker en als je ze nodig bent dan kun je het shaken. Het zal wel een bezetting en prio dingetje zijn want ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat ze maling aan de klant hebben.

De grotere jongens hebben dit toch echt stukken beter voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Dhrax schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 21:10:
[...]

Echt schandalig hoe ze met betalende klanten omgaan de laatste tijd daar. Lees dit vaker en als je ze nodig bent dan kun je het shaken. Het zal wel een bezetting en prio dingetje zijn want ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat ze maling aan de klant hebben.

De grotere jongens hebben dit toch echt stukken beter voor elkaar.
Uhm, ik denk dat ze er maling aan hebben dat ze 5% false positives bannen. Je kunt ze toch niets maken omdat ze in Rusland zitten (zie ook hun gebruik van bepaalde merken). En omdat ze de enige zijn met een game zoals deze hebben ze in die markt simpelweg geen concurrentie. En laten we eerlijk zijn, als mensen zo gek zijn om 140€ te betalen voor een P2W-editie (mijzelf incl.) zullen ze zelfs de game wel opnieuw kopen na een ban.
Ik denk oprecht, dat ze het echt niet uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

140€ maar toch telkens weer server problemen hebben. Ik baal er wel van daar gaat mijn avondje gamen :s .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-09 10:48

Louw Post

Cerenas

Ben behoorlijk nieuw met de game. Tot nu toe voornamelijk wat offline raids geprobeerd op customs (en een paar keer wat andere maps), om de map te leren kennen. En één keer als scav even snel een game geprobeerd (was op woods om die intro quest te doen, maar dat kan blijkbaar niet als scav).

Ik volg ook een beetje de streamers op Twitch om een beetje te zien hoe zij het spelen. Wat ik begrijp is dat als je scav speelt je niet door andere scavs aangevallen wordt (mits je rep goed is?) en andere player scavs vaak wel friendly lijken (voor de zekerheid vragen via voice chat). Mijn vraag is even, als je als pmc speelt, is dan in principe iedereen je vijand? Of spelen pmc's ook wel eens samen? (Zonder een pre-made te zijn natuurlijk.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Louw Post schreef op maandag 20 december 2021 @ 09:07:
Ben behoorlijk nieuw met de game. Tot nu toe voornamelijk wat offline raids geprobeerd op customs (en een paar keer wat andere maps), om de map te leren kennen. En één keer als scav even snel een game geprobeerd (was op woods om die intro quest te doen, maar dat kan blijkbaar niet als scav).

Ik volg ook een beetje de streamers op Twitch om een beetje te zien hoe zij het spelen. Wat ik begrijp is dat als je scav speelt je niet door andere scavs aangevallen wordt (mits je rep goed is?) en andere player scavs vaak wel friendly lijken (voor de zekerheid vragen via voice chat). Mijn vraag is even, als je als pmc speelt, is dan in principe iedereen je vijand? Of spelen pmc's ook wel eens samen? (Zonder een pre-made te zijn natuurlijk.)
In principe is iedereen je vijand. Via voip kunnen mensen nog wel eens aangeven dat ze friendly zijn, maar ik zou daar heel voorzichtig mee zijn. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ADMK
Louw Post schreef op maandag 20 december 2021 @ 09:07:

Meeste PMCs spelen inderdaad volgens het KOS (kill on sight) principe. Maar met de toevoeging van VOIP heb ik als PMC genoeg raids meegemaakt waar ik mid-game plots met andere PMCs samenwerk of zelfs met player scavs. Het is maar net wie je tegenkomt en hoe zij zich naar jou toe gedragen.

Op customs heb ik een keer een raid (als PMC) meegemaakt en een groepje van 3 weten neer te halen bij new gas station (voor het eerst ever trouwens, grotendeels geluk!). Moest daar even van bijkomen tot ik plots een speler via VOIP vanuit het office in new gas hoorde roepen: "Don't shoot me, I've got a gas analyzer and I really want to get out". Bleek het een player scav te zijn :D. Gezegd dat ik niet zal schieten als hij niet schiet. Hij kwam langzaam naar buiten, we raakte aan de praat en vertelde dat hij het allemaal hoorde gebeuren toen hij opgesloten zat in de new gas office en blij was dat er eindelijk uit kon. Ik kon zelf niet heel veel loot meer dragen, dus heb hem verteld dat die de dode PMCs kon looten als ie nog ruimte had, hij blij, ik blij!

Een ander keer op Lighthouse had ik als PMC een korte vuurgevecht bij Village met een vijandige player scav tot ik hem hoorde roepen dat ie wou stoppen met schieten. Ik ging er mee akkoord, vroeg of die meds nodig had en gaf 'm een half gebruikt IFAK die ik nog op zak had. Hij bedankte me en we gingen beiden ons eigen weg op. :+

Zo zie je maar, zolang je VOIP goed gebruikt kun je onderweg altijd nieuwe vrienden maken!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

ADMK schreef op maandag 20 december 2021 @ 12:07:
"Don't shoot me, I've got a gas analyzer and I really want to get out"
Dat is duidelijk, dat wordt schieten. Ik laat die dingen niet voor mijn neus weggekaapt worden als ik er zelf nog 2 FiR moet hebben. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADMK
True schreef op maandag 20 december 2021 @ 12:23:
[...]

Dat is duidelijk, dat wordt schieten. Ik laat die dingen niet voor mijn neus weggekaapt worden als ik er zelf nog 2 FiR moet hebben. :>
Dat dacht ik dus ook toen die dat riep :D. Het is dat ik op dat moment liever wou exfillen dan de confrontatie opzoeken. Bij een andere speler waren dat miscshien nou net de verkeerde woorden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invine
[...]

Haha precies dit, afschieten! >:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Ik vind dit tot nu toe de leukste wipe. Inertia, nieuwe map, voip, veel nieuwe wapens, nieuwe ammo, high end spul wat niet meer verhandeld kan worden op de fleamarket, nieuwe ai type (rogues). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smit260
scorpie schreef op maandag 20 december 2021 @ 13:20:
Ik vind dit tot nu toe de leukste wipe. Inertia, nieuwe map, voip, veel nieuwe wapens, nieuwe ammo, high end spul wat niet meer verhandeld kan worden op de fleamarket, nieuwe ai type (rogues). :)
Helemaal eens. Goede wipe. Maar dit mocht ook wel. Vorige wipe was enkel 2 vierkante meters Factory en een Scav Boss…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
[...]

Ik zou hier heel erg over twijfelen. Ik ben zelf vaak zo een moraalridder. Als ik bijvoorbeeld bij streams zie wat er gebeurt door het 'misbruik' van VOIP krijg ik soms last van mijn buik. Echter snap ik zeker, het is een game en stel dat je ooit in een realistische EFT zou zitten dan is het denk ik ook gewoon menselijk gedrag om eens te bedriegen en te liegen.

Voor nu heeft VOIP mij een gas analyser opgeleverd omdat twee scavs waar ik mee liep ze alle drie al hadden. Hoe dan? Zij gaven aan Techlight te rushen.

Ik heb het geprobeerd maar 4 raids of een verkeerde Spawn of keihard neergeschoten. Dus ik hou voor mijn laatste gas analyser maar aan dat ik hem gaandeweg wel een keer vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

scorpie schreef op maandag 20 december 2021 @ 13:20:
Same! Vorige wipe had ik na een tijd totaal geen zin meer en heb ik meerdere maanden niet gespeeld. Nu weer vollop zin. De tijden tussen een wipe lijken wat mij betreft ook echt een 'sweet spot' te zijn: het opnieuw doen van de quests is telkens weer leuk en de progressie blijft mij boeien.

Het helpt wel dat ze veel toegevoegd hebben. Vooral Lighthouse is een fijne toevoeging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Nu nog wat meer QoL verbeteringen, zoals bijv. het kunnen maken van loadout presets net als wapens, en als het even kan, zulke presets maken tijdens het wachten tot je een game hebt, want dat matchmaking systeem mogen ze nog wat verfijnen wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Laatst online: 23:16
Hebben ze het gedrag van die rogue's op Lighthouse nou aangepast? Tot afgelopen weekend kon je als player-scav gewoon dat kamp in lopen en lekker looten, mits je ver genoeg bij ze uit de buurt bleef. Nu zien ze je lopen en je wordt gelijk beschoten...

Jammer, je kon er zo echt dikke loot uithalen zonder een kogel af te vuren.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• soskes
Hammetje schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 10:31:
Hebben ze het gedrag van die rogue's op Lighthouse nou aangepast? Tot afgelopen weekend kon je als player-scav gewoon dat kamp in lopen en lekker looten, mits je ver genoeg bij ze uit de buurt bleef. Nu zien ze je lopen en je wordt gelijk beschoten...

Gelukkig hebben ze het aangepast. Wat jij beschrijft is nou net niet de bedoeling. Ik bedoel, je moet toch wel wat moeite doen voor goede loot of veel geluk hebben als scav. Nu kon je onbedreigd van spelers looten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
soskes schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 10:46:
[...]

Gelukkig hebben ze het aangepast. Wat jij beschrijft is nou net niet de bedoeling. Ik bedoel, je moet toch wel wat moeite doen voor goede loot of veel geluk hebben als scav. Nu kon je onbedreigd van spelers looten.
Kortom; rogues killen, ook als player SCAV?
Dan weten we dat :-).

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Hammetje schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 10:50:
[...]

Kortom; rogues killen, ook als player SCAV?
Dan weten we dat :-).
Rogues killen als player scav beïnvloed dat je fence rating nadelig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hammetje
True schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 10:52:
[...]

Rogues killen als player scav beïnvloed dat je fence rating nadelig?
Nee. Als je een rogue killt krijg je geen negatieve rep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADMK
soskes schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 10:46:
[...]

Gedragen rogues zich nu altijd vijandig naar player scavs? Ik had gisteren namelijk nog een scav raid zonder dat ik direct ge-aggro-ed werd door Rogues. Met een beetje geluk kun je ze vrij makkelijk farmen mits je een aardige gun hebt. Het is mij in ieder geval enkele keren gelukt om ze met een SKS of Mosin neer te halen (soms met hulp van andere player scavs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

ADMK schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 16:10:
[...]

Gedragen rogues zich nu altijd vijandig naar player scavs? Ik had gisteren namelijk nog een scav raid zonder dat ik direct ge-aggro-ed werd door Rogues. Met een beetje geluk kun je ze vrij makkelijk farmen mits je een aardige gun hebt. Het is mij in ieder geval enkele keren gelukt om ze met een SKS of Mosin neer te halen (soms met hulp van andere player scavs).
Ja correct, ik zag dit inderdaad ook voorbij komen op een ander (media)kanaal én heb het zelf inmiddels ook aan den lijve ondervonden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hammetje schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 10:31:

Voor zover ik weet, is het als volgt (kan zijn dat het inmiddels is aangepast):

- Rogues zijn in eerste instantie niet aggressief naar USEC of scavs, tot je te dichtbij komt
- Schiet je op ze, dan zijn ze dat een paar potjes wel (ik weet niet hoe lang)
- Zit je met iemand in een party waar de rogues agressief naar zijn, dan gaan ze ook op jou schieten als partymember

Het laatste pas zelf meegemaakt. :) Wel pas na ~ 50 meter afstand o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 16:19:
[...]

Voor zover ik weet, is het als volgt (kan zijn dat het inmiddels is aangepast):

- Rogues zijn in eerste instantie niet aggressief naar USEC of scavs, tot je te dichtbij komt
- Schiet je op ze, dan zijn ze dat een paar potjes wel (ik weet niet hoe lang)
- Zit je met iemand in een party waar de rogues agressief naar zijn, dan gaan ze ook op jou schieten als partymember

Het laatste pas zelf meegemaakt. :) Wel pas na ~ 50 meter afstand o.i.d.
Dat is dus aangepast. Ook al schiet je niet zelf, vallen rogues je aan, ook als je niet dichtbij bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Hammetje schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 16:38:
[...]

Dat is dus aangepast. Ook al schiet je niet zelf, vallen rogues je aan, ook als je niet dichtbij bent.
Heb zojuist toch nog weer een recente andere ervaring.
Rogues die je compleet met rust laten als een player scav (solo). Liep er bewust tegenaan om te kijken of ze wat deden, maar bleven staan. Twee geheadshot met een toz (ja dat kan :+ ) en dood gegaan toen ik de tweede aan het looten was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Net 1 van mijn eerste hele mooie extracts gelukt (al zeg ik het zelf)

Had zo'n mega grote pilgrim back gevuld met nog 2 andere bags en vol met zooi :P

Ik had nog maar 32 seconden toen ik extracten. Was mega spannend. Gelukkig zat ik op customs waar ik de weg een beetje ken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Gisteravond weer even een scav run gedaan. Begon in dorms op Customs. Meeste leek al geloot helaas. Trailer Park Workers' Shack was één van m'n extracts, dus ging maar een beetje veilig die kant op. Kom ik een andere scav tegen. Ik sta zo'n 3 meter van hem vandaan bij het huisje onder de Sniper Roadblock extract. Ik probeer te praten, maar hij begint opeens te schieten. Hij schoot gelukkig echt alles mis. Ik schiet terug en probeer wat dekking te zoeken achter het huisje, kijk weer om het hoekje en hij staat daar nog en richt precies naar me toe en ik schiet hem dood. 8)7 Hij had al aardig wat geloot, dus snel alles gepakt en daarna meteen richting de extract gegaan. Wel fijn als je als newbie noobs tegenkomt haha. Bleek na de raid een traitor scav te zijn dus ook fijn wat rep erbij. :9

Wat ik mij nog wel afvraag, communiceren er eigenlijk veel mensen in Europa via de in-game voip? Want ik krijg bijna nooit reactie terug. Als ik de Amerikaanse streamers zie dan komen ze bijna altijd wel pratende(/vriendelijke) mensen tegen (als scavs iig). Ben al wel vriendelijke mensen tegengekomen, ik doe dan de wiggle en dan laten ze me tot nu toe wel gaan, maar ze zeggen nooit wat.

In de tussentijd ook de Dutch Elite Forces Tarkov Discord gejoined, hopelijk kan ik daar met een groepje meedoen als ik wat meer tijd heb. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Louw Post schreef op woensdag 22 december 2021 @ 09:30:
Gisteravond weer even een scav run gedaan. Begon in dorms op Customs. Meeste leek al geloot helaas. Trailer Park Workers' Shack was één van m'n extracts, dus ging maar een beetje veilig die kant op. Kom ik een andere scav tegen. Ik sta zo'n 3 meter van hem vandaan bij het huisje onder de Sniper Roadblock extract. Ik probeer te praten, maar hij begint opeens te schieten. Hij schoot gelukkig echt alles mis. Ik schiet terug en probeer wat dekking te zoeken achter het huisje, kijk weer om het hoekje en hij staat daar nog en richt precies naar me toe en ik schiet hem dood. 8)7 Hij had al aardig wat geloot, dus snel alles gepakt en daarna meteen richting de extract gegaan. Wel fijn als je als newbie noobs tegenkomt haha. Bleek na de raid een traitor scav te zijn dus ook fijn wat rep erbij. :9

Wat ik mij nog wel afvraag, communiceren er eigenlijk veel mensen in Europa via de in-game voip? Want ik krijg bijna nooit reactie terug. Als ik de Amerikaanse streamers zie dan komen ze bijna altijd wel pratende(/vriendelijke) mensen tegen (als scavs iig). Ben al wel vriendelijke mensen tegengekomen, ik doe dan de wiggle en dan laten ze me tot nu toe wel gaan, maar ze zeggen nooit wat.

In de tussentijd ook de Dutch Elite Forces Tarkov Discord gejoined, hopelijk kan ik daar met een groepje meedoen als ik wat meer tijd heb. :)
Ik krijg denk ik in 75% van de gevallen een reactie terug op voip en speel alleen EU momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2021 @ 09:40:
[...]
Ik krijg denk ik in 75% van de gevallen een reactie terug op voip en speel alleen EU momenteel.
Same, als het niet meer is eigenlijk. Gisteren met een random PMC samen de Jaeger item receive quest gedaan op Lighthouse. Zelfs samen nog iemand afgemaakt die niet zo friendly was. Ik vind het een positieve toevoeging. En als je er geen zin in hebt doe je net alsof je het niet hoort en gebruik je het als positie-info :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Dat is wel fijn om te horen. Heb ik tot nu toe wat minder geluk gehad. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Louw Post schreef op woensdag 22 december 2021 @ 09:30:

Wat ik mij nog wel afvraag, communiceren er eigenlijk veel mensen in Europa via de in-game voip?
Is wel veel minder dan bij Na maar dat is bij alle games eigenlijk altijd omdat we natuurlijk allemaal alleen maar engels als secondary language hebben.

Maar mijn eerste goeie run gisteren was mede doordat iemand mij in leven liet :p ken de weg binnen dorms nog niet en ik was in een kamer waar iemand anders moest zijn en hij hoorde mij dus hij begon. “I can hear you dude, I won’t shoot if you don’t. And we can both benefit :p” Uiteindelijk gaf die me nog wat extra loot mee en gingen wij beide onze weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ricmaniac schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:51:
[...]

Is wel veel minder dan bij Na maar dat is bij alle games eigenlijk altijd omdat we natuurlijk allemaal alleen maar engels als secondary language hebben.
Eigen ervaring +1 dus, maar dit valt dus wat mij betreft echt enorm mee. Ik heb redelijk wat scav runs gedaan en ben echt een handje vol keren gedood door een andere scav. De rest van de tijd heb ik samen groepjes gevormd met mensen om te extracten, om elkaar te waarschuwen, om elkaar succes te wensen etc.

Ik vind voip ook echt een goede toevoeging en het maakt scavven een stuk interessanter. Dood gaan met 0,0 loot omdat een andere scav je doodschiet zodat ie er met je cowboy hoedje vandoor kan gaan gebeurt nu niet zo snel meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ADMK
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2021 @ 09:40:
[...]
Dit is ook mijn ervaring en gezien voip opt-in is kun je er denk ook vanuit gaan dat sommige newbies geen idee hebben hoe ze terug moeten reageren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kieft91
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 26-08 18:07
ADMK schreef op woensdag 22 december 2021 @ 11:00:
[...]

Dit is ook mijn ervaring en gezien voip opt-in is kun je er denk ook vanuit gaan dat sommige newbies geen idee hebben hoe ze terug moeten reageren.
Hoe leer ik als ik een scav run doe dat ik niet andere scavs dood schiet? zag er gisteren namelijk 1, dacht een PMC met zo goed als zwart pakje aan, schiet hem neer maar bleek toch een scav :(

sorry tho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Generaal Pep
Kieft91 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 11:03:
[...]

Hoe leer ik als ik een scav run doe dat ik niet andere scavs dood schiet? zag er gisteren namelijk 1, dacht een PMC met zo goed als zwart pakje aan, schiet hem neer maar bleek toch een scav :(

sorry tho
Kijken en wiebelen, ook bekend als de 'friendly scav wiggle' (Q en E spammen)

Er is visueel een heel duidelijk verschil tussen Scavs en PMC operators.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kieft91
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 26-08 18:07
ahh oke! wiebelen dus

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Generaal Pep
Sinds de 12.12 patch kan je natuurlijk ook voip gebruiken.

Als ik weet/vermoed dat er iemand in een gebouw zit waar ik wil looten als scav roep ik gewoon dingen zoals: Friendly scav incoming! Don't shoot mate, I just want some loot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:54:
Ik vind voip ook echt een goede toevoeging en het maakt scavven een stuk interessanter. Dood gaan met 0,0 loot omdat een andere scav je doodschiet zodat ie er met je cowboy hoedje vandoor kan gaan gebeurt nu niet zo snel meer.
:> een 1 mil item is toch echt wat negatieve scav karma waard (niet mijn video).

[Streamable: 1640129668750]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

True schreef op woensdag 22 december 2021 @ 11:43:
[...]

:> een 1 mil item is toch echt wat negatieve scav karma waard (niet mijn video).

[Streamable: 1640129668750]
Cowboy hoedje is geen 1 mil waard, maar als ik een loot pinata zie zal ik ook wel even nadenken of ik m'n rep wel tanken hoor. })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kieft91 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 11:03:
[...]

sorry tho
Scavs zien er bijna altijd ongeveer hetzelfde uit. Kwestie van ervaring. Je kan vast ook wel ergens een overzicht vinden van outfits.

Verder inderdaad: voip. En als het AI is: die lopen meestal hetzelfde, doen vrijwel geen interactie met jou als friendly scav.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invine
Ik zat gister een rogue te looten als scav in één va de torentjes en toen ik mijn hoofd boven de rand uitstak werd ik door mijn kop geknald door een mede scav die waarschijnlijk dacht dat ik een rogue was, die zou zich wel zuur hebben gevoeld... (of niet natuurlijk)
Generaal Pep schreef op woensdag 22 december 2021 @ 11:33:
[...]

Sinds de 12.12 patch kan je natuurlijk ook voip gebruiken.

Als ik weet/vermoed dat er iemand in een gebouw zit waar ik wil looten als scav roep ik gewoon dingen zoals: Friendly scav incoming! Don't shoot mate, I just want some loot!
Of gewoon op F1 rammen en zo'n standaard scav zinnetjes praten dat werkt ook nog steeds heel goed :)

[ Voor 47% gewijzigd door invine op 22-12-2021 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADMK
invine schreef op woensdag 22 december 2021 @ 12:27:
Ik zat gister een rogue te looten als scav in één va de torentjes en toen ik mijn hoofd boven de rand uitstak werd ik door mijn kop geknald door een mede scav die waarschijnlijk dacht dat ik een rogue was, die zou zich wel zuur hebben gevoeld... (of niet natuurlijk)

[...]

Of gewoon op F1 rammen en zo'n standaard scav zinnetjes praten dat werkt ook nog steeds heel goed :)
Zodra je enkele rogues hebt geloot (met helm/armor e.d.) zie je er al snel uit als een PMC, dus de fout is door andere scavs al snel gemaakt. Alhoewel ik ook een paar keren heb meegemaakt dat player scavs al je gear zien en toch een poging wagen om het van je af te pakken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invine
ADMK schreef op woensdag 22 december 2021 @ 13:19:
[...]

Zodra je enkele rogues hebt geloot (met helm/armor e.d.) zie je er al snel uit als een PMC, dus de fout is door andere scavs al snel gemaakt. Alhoewel ik ook een paar keren heb meegemaakt dat player scavs al je gear zien en toch een poging wagen om het van je af te pakken :+
Ik was net begonnen en hoorde wat dus wilde even kijken, dat liep dus verkeerd af :P
Pagina: 1 ... 16 ... 25 Laatste