Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 04:36
soskes schreef op zondag 26 juli 2020 @ 11:39:
....
Maar vanaf wanneer kan ik de marktplaats gaan gebruiken?
Vanaf level 10.

Dit en andere informatie (zoals quests requirements, guides, etc) kun je oa hier vinden:
Escape from Tarkov Gamepedia Wiki.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 10:02
Wauw, ik heb een account overgenomen (officieel en gebruik hem alleen, dus geen scam of cheating) Die persoon was net begonnen en vond het niet leuk meer.

Ik kan het mijzelf voorstellen. Ik ga echt constant direct dood, zelfs als ik zo slowplay als ik maar kan. Pfff...

Even doorbijten en dan wordt het leuk. Maar vanaf wanneer kan ik de marktplaats gaan gebruiken?
Slowplay maakt je echt een easy target. Je zult moeten zoeken naar een balans tussen agressief, en 'sneaky' op de juiste momenten.

Probeer echt de lol een beetje te zien in het leren. Je zult zien dat als je blijft spelen, je steeds iets beter wordt. Je leert de maps kennen, de spawns, waar je mensen kunt verwachten, etc. Toen ik 4 wipes terug begon zat ik in hetzelfde schuitje als jij nu.

Inmiddels zit ik op 53% survival rate en een KD van 7.3 (dat is inclusief scavs maar toch)

Tip: als je niet veel geld hebt, niet teveel uitgeven aan dure wapens. Koop (zo als je access hebt tot de markt) een AK voor 20.000 roebel. Klein vestje, 3 magazijnen, en stop geld in goede ammo. BT erin, en je hebt voor weinig geld een goede loadout. Voor 15k zet je er nog een scope op eventueel.

Level 15 is marktplaats access.

[ Voor 13% gewijzigd door DutchManticore op 26-07-2020 13:49 ]

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:48
DutchManticore schreef op zondag 26 juli 2020 @ 13:47:
[...]

Slowplay maakt je echt een easy target. Je zult moeten zoeken naar een balans tussen agressief, en 'sneaky' op de juiste momenten.

Probeer echt de lol een beetje te zien in het leren. Je zult zien dat als je blijft spelen, je steeds iets beter wordt. Je leert de maps kennen, de spawns, waar je mensen kunt verwachten, etc. Toen ik 4 wipes terug begon zat ik in hetzelfde schuitje als jij nu.

Inmiddels zit ik op 53% survival rate en een KD van 7.3 (dat is inclusief scavs maar toch)

Tip: als je niet veel geld hebt, niet teveel uitgeven aan dure wapens. Koop (zo als je access hebt tot de markt) een AK voor 20.000 roebel. Klein vestje, 3 magazijnen, en stop geld in goede ammo. BT erin, en je hebt voor weinig geld een goede loadout. Voor 15k zet je er nog een scope op eventueel.

Level 15 is marktplaats access.
toon volledige bericht
lvl 10 is Fleamarket acces. Spuit 11.. ;)

Ben het niet volledig met je eens dat slow play je een easy target maakt, maar er is wel een balans. Ga vooral met een doel een raid in. Dus niet kijken wat er gebeurt, maar je wilt dit en dit doen en eruit. Laat je niet afleiden en blijf volhouden idd.
Tarkov is een hardcore game. Zo is het bedoelt en doodgaan is daar een onderdeel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:30
Wauw, ik heb een account overgenomen (officieel en gebruik hem alleen, dus geen scam of cheating) Die persoon was net begonnen en vond het niet leuk meer.

Ik kan het mijzelf voorstellen. Ik ga echt constant direct dood, zelfs als ik zo slowplay als ik maar kan. Pfff...

Even doorbijten en dan wordt het leuk. Maar vanaf wanneer kan ik de marktplaats gaan gebruiken?
NVM :-)

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-05 13:13

Dhrax

Prog Lord

Het loopt voor geen ene meter bij mij de laatste dagen als PMC. Continue door campers afgeknald of 1 op 1 gevechten dat ik kansloos ten onder ga, snap er niks van. Als Scav loopt het dan wel weer lekker. Maar goed, koppie erbij en we gaan weer vrolijk verder :)
DutchManticore schreef op zondag 26 juli 2020 @ 13:47:
[...]Inmiddels zit ik op 53% survival rate en een KD van 7.3 (dat is inclusief scavs maar toch)
Lekker bezig, mooi dat je na al die rants in het verleden nog steeds speelt :P

[ Voor 64% gewijzigd door Dhrax op 26-07-2020 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-05 03:25
Ik had net een goede run als PMC op shoreline. Wordt ik gewoon opgewacht door een andere speler. Hij zat naast het extract punt, komt dat vaker voor? Het was overigens ook een speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 10:02
Dhrax schreef op zondag 26 juli 2020 @ 19:28:
Het loopt voor geen ene meter bij mij de laatste dagen als PMC. Continue door campers afgeknald of 1 op 1 gevechten dat ik kansloos ten onder ga, snap er niks van. Als Scav loopt het dan wel weer lekker. Maar goed, koppie erbij en we gaan weer vrolijk verder :)

[...]
Lekker bezig, mooi dat je na al die rants in het verleden nog steeds speelt :P
Dat ranten doe en deed ik juist omdat ik het een prachtig spel vond! Er waren echt enorme problemen met netcode en desync in het begin die het onspeelbaar maakten.

Dat is nu echt een heel stuk beter gelukkig.

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:45
soskes schreef op zondag 26 juli 2020 @ 20:52:
Ik had net een goede run als PMC op shoreline. Wordt ik gewohon opgewacht door een andere speler. Hij zat naast het extract punt, komt dat vaker voor? Het was overigens ook een speler.
Dat komt wel vaker voor. Maar bij mij niet regelmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Laatst online: 20-05 13:13

Dhrax

Prog Lord

DutchManticore schreef op zondag 26 juli 2020 @ 21:31:
[...]
Dat ranten doe en deed ik juist omdat ik het een prachtig spel vond! Er waren echt enorme problemen met netcode en desync in het begin die het onspeelbaar maakten.

Dat is nu echt een heel stuk beter gelukkig.
Het was ook met een dikke knipoog. Ik heb me in het verleden ook vaak erg negatief uitgelaten over de game. Ik speel sinds enkele weken pas weer en ik heb tot noch toe 0 problemen gehad op het gebied van desyc e.d.

Ben echt heel benieuwd wat we allemaal nog mogen verwachten van deze heren, ze zijn lekker bezig in ieder geval :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Gody schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 19:54:
[...]

Persoonlijk zou ik het volgende weg doen omdat je het niet nodig hebt voor quests of om je hideout te upgraden, of omdat het gewoon 'rommel' is:
- Colpak helm (dempt geluid en geeft geen bescherming boven de allergoedkoopste kogels).
- Brillen (useless, regendruppels zijn vrijwel nooit een probleem).
- oatflakes (levert teveel geld op om te houden)
- Alyonka (niet nodig voor quests meen ik)
- Glock AW C
- PRS ammo, PP ammo (je hebt geld genoeg voor PS, en mss zelfs al BP).
- Alle attachments in Triton #2 behalve: EKP-8-02 en de B-13
- Gunpowder (tenzij je je hideout upgrade en zelf kogels gaat maken)
- 116mm st.
- XRS DRG
- Sleutels: Sixpack, Yotota, Room 118

Je had zelf al aardig opgeruimd. Ik zou echter in het vervolg wel een aantal dingen houden zoals: nails, bolts, nuts, screws, bandages (beide types). Die laatste omdat je er goedkoop salewas en ifaks mee kunt maken in je hideout.
toon volledige bericht
Top, dat is een hele precieze guide! Ik heb alles verkocht zoals je aangaf. Daarnaast heb ik ook een paar rifles verkocht. Gister had ik een paar ongelukkige runs, waarbij ik vrij kansloos neergeknald werd. Net had ik wel een mooie / korte run met een SCAV. Al heb ik niet veel tijd genomen om te looten op het einde waar SCAVs uit het niets opduiken, zie:

- 0:30 (1 kill)
- 4:00 (einde)

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
[PC] Escape from Tarkov - SCAV run @ Customs

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gody
Luxicon schreef op zondag 26 juli 2020 @ 23:18:
[...]

Top, dat is een hele precieze guide! Ik heb alles verkocht zoals je aangaf. Daarnaast heb ik ook een paar rifles verkocht. Gister had ik een paar ongelukkige runs, waarbij ik vrij kansloos neergeknald werd. Net had ik wel een mooie / korte run met een SCAV. Al heb ik niet veel tijd genomen om te looten op het einde waar SCAVs uit het niets opduiken, zie:

- 0:30 (1 kill)
- 4:00 (einde)

[YouTube: [PC] Escape from Tarkov - SVAC run @ Customs]
Die scav die uit het niets opdook was agressief omdat je die scav op het dak om hebt gelegd. Tenzij er nog een deel van je raid voor de start van de video zat waarin je nog andere scavs boos hebt gemaakt 😇..

Scav schieten normaliter namelijk niet op andere scavs. Enkel wanneer ze aggro hebben door friendly fire.

Overigens goed dat je die sniper hebt gespot, hij zit er vrijwel altijd en resulteert zeker bij beginnende Tarkov spelers nog wel eens voor verrasings-deaths 😄.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-05 18:26
Dit. Je map-kennis kan veel beter. Check https://mapgenie.io/tarkov eens. En had je íets van een splint en cheesecrate mee?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Gody schreef op maandag 27 juli 2020 @ 09:32:
[...]

Die scav die uit het niets opdook was agressief omdat je die scav op het dak om hebt gelegd. Tenzij er nog een deel van je raid voor de start van de video zat waarin je nog andere scavs boos hebt gemaakt 😇..

Scav schieten normaliter namelijk niet op andere scavs. Enkel wanneer ze aggro hebben door friendly fire.

Overigens goed dat je die sniper hebt gespot, hij zit er vrijwel altijd en resulteert zeker bij beginnende Tarkov spelers nog wel eens voor verrasings-deaths 😄.
DiedX schreef op maandag 27 juli 2020 @ 09:47:
Dit. Je map-kennis kan veel beter. Check https://mapgenie.io/tarkov eens. En had je íets van een splint en cheesecrate mee?
De raid was net begonnen en had de sniper gezien, vandaar ik op bleef letten. Ik wist niet of dat een Scav of een PMC was. Als ik de map zo zie @DiedX denk ik dat het altijd een Scav is. Aan het einde dacht ik maar aan 1 ding, zo snel mogelijk extracten, om de rifle en de fuel (voor de generator). Ik kon wel healen, maar had verder niets bij me. en voor m'n gevoel was ik aardig gewond (geen tijd genomen om te checken).

Erg handige site trouwens! Ik heb onderstaande altijd open staan en speel enkel op customs momenteel. Toen ik begon met spelen deed ik enkel woods, maar ben dus overgestapt (om uit de beginnelingsfase te komen). Ik kon zo'n half jaar geleden de markt net opkomen, voor mijn gevoel sneller dan nu. Inmiddels ben ik level 8.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s1WJAPScSP6JTKLXApPakkuw93E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1vj8R5ELByttoYNIMYrYOumU.png?f=fotoalbum_large

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-05 18:26
Dat is de zogenoemde sniper-scav.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gody
@Luxicon no worries, we hebben allemaal moeten leren aan het begin.

Of je gewond bent kun je checken zonder je inventory in te gaan. Linksboven staat je karakter. Je kunt in de opties togglen dat dit altijd zichtbaar is. Dan kun je snel zien of je iets hebt en beslissen of je er iets aan wil doen.

Zoals DiedX al zei had je meds bij je. Het loont om die in je belt/vest te doen en te binden aan knoppen. Dat kan zowel vóór als tijdens een raid. Dus bv kaasje op 4, bandage op 5. Gewoon met je muis erboven hoveren en op de gewenste knop(4..0) drukken.

Bloeding? Altijd zsm verbinden met een bandage, military bandage, car kit, salewa of ifak.
Geraakt? Healen als je tijd hebt.
Fractuur? Als je een splint hebt gebruiken. Anders werken pijnstillers ook om weer te kunnen rennen en om het gemekker van je spelkarakter te beperken. Ren bij voorkeur niet teveel met een breuk, je verliest dan snel hp.

Chirurgische kits kunnen een ‘zwartgekleurd’ lichaamsdeel fixen. Afhankelijk van je progressie in de raid en andere meds kun je ervoor kiezen die te gebruiken.

[ Voor 5% gewijzigd door Gody op 27-07-2020 13:45 . Reden: Rephrased, volgorde en opmaak. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stervis
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-05 19:58
Chief_GG schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 16:03:
Meeste Nederlandstalige die EFT spelen zitten op deze Discord ;-)
https://discord.gg/CWQddSx
'Volwassen'... Eerder kliekje vaste kern en try hards.

Netjes de server verlaten om het niet verder te laten escaleren en vervolgens krijg je nog een ban achter je aan. Trieste bedoeling van een community :+

[ Voor 21% gewijzigd door stervis op 03-08-2020 19:41 ]

Moo, I say.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09:24
stervis schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 19:40:
[...]

Netjes de server verlaten om het niet verder te laten escaleren en vervolgens krijg je nog een ban achter je aan. Trieste bedoeling van een community :+
Ik kan anders niets dan positief over die Discord zeggen. Hebben me daar altijd goed geholpen als ik vragen had en heb zeker niet het gevoel dat ik daar niet welkom ben.

Is wel logisch dat er een vaste kern is als er continu dezelfde mensen aanwezig/online zijn, dat heb ik in elke discord server waar ik in zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hammetje
stervis schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 19:40:
[...]

De regels van DutchEFT zijn vrij duidelijk. Degene die killed, heeft loot prioriteit. Bij twijfel, deel je de loot. Jullie hadden een raider gekilled, geen dogtag dus geen bewijs - maar jij deed dat niet en werd daar op aangesproken. 4 dagen later haal je op discord zelf deze discussie weer aan, terwijl duidelijk was dat de andere betrokkenen zich er al bij hadden neergelegd. Dát is volwassen gedrag, 4 dagen later 'oude wonden' open wroeten en weer wat later naschoppen op een forum is dat mijn inziens zeker niet.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stervis
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-05 19:58
Hammetje schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 11:30:
[...]

De regels van DutchEFT zijn vrij duidelijk. Degene die killed, heeft loot prioriteit. Bij twijfel, deel je de loot. Jullie hadden een raider gekilled, geen dogtag dus geen bewijs - maar jij deed dat niet en werd daar op aangesproken. 4 dagen later haal je op discord zelf deze discussie weer aan, terwijl duidelijk was dat de andere betrokkenen zich er al bij hadden neergelegd. Dát is volwassen gedrag, 4 dagen later 'oude wonden' open wroeten en weer wat later naschoppen op een forum is dat mijn inziens zeker niet.
Ik werd nergens op aan gesproken. Daarom ging ik verhaal halen. En dat zoiets 4 dagen heeft moeten duren is omdat ik wel meer te doen heb. Kwam er pas later via via achter dat iemand zich op z'n leuter getrapt voelde.

En zonder reden iemand bannen terwijl de server al heeft verlaten is zeker netjes?

Moo, I say.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bandeleros
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09:08
Heb zelden z'n community gezien achter een game. Ik heb dit spel sinds vorig weekend aangekocht en je kan je voorstellen (voor iedereen is er een eerste keer) dat er enorm veel op je bordje komt. Met een summiere uitleg wordt je al snel overgelaten aan de game. Inmiddels level 5 en 8 uur verder. Ben al meerdere keren alles kwijt geraakt (tot 2k cash in de zak) maar begin nu al de game te waarderen. Daarnaast ook erg leuk hoe andere spelers je op sleeptouw nemen en je het een en ander uitleggen of zelfs wapens/ selewakits of flashdrives delen.

Laten we snel doorstomen zodat ik wat terug kan geven aan de community of nieuwe spelers:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• invine
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-05 13:14
Bandeleros schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 18:06:
Heb zelden z'n community gezien achter een game. Ik heb dit spel sinds vorig weekend aangekocht en je kan je voorstellen (voor iedereen is er een eerste keer) dat er enorm veel op je bordje komt. Met een summiere uitleg wordt je al snel overgelaten aan de game. Inmiddels level 5 en 8 uur verder. Ben al meerdere keren alles kwijt geraakt (tot 2k cash in de zak) maar begin nu al de game te waarderen. Daarnaast ook erg leuk hoe andere spelers je op sleeptouw nemen en je het een en ander uitleggen of zelfs wapens/ selewakits of flashdrives delen.

Laten we snel doorstomen zodat ik wat terug kan geven aan de community of nieuwe spelers:)
Dan heb je nog wat uurtjes (lees 10x) zoveel minimaal nodig om wat terug te kunnen doen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-05 20:26
Ben deze wipe nu rond de lvl 20, vorige wipe wel een stuk hoger.

Ben eigenlijk op zoek naar iemand die wat vaker met dezelfde personen wilt spelen, zodat je wat op elkaar ingespeeld raakt.

Ik ben er vooral 's avonds en in het weekend. Just let me know :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:30

loewie1984

music addict! pizza monster!!

pb naar RedHat

[ Voor 92% gewijzigd door loewie1984 op 17-08-2020 10:29 ]

discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hammetje
RedHat schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 22:03:
Ben deze wipe nu rond de lvl 20, vorige wipe wel een stuk hoger.

Ben eigenlijk op zoek naar iemand die wat vaker met dezelfde personen wilt spelen, zodat je wat op elkaar ingespeeld raakt.

Ik ben er vooral 's avonds en in het weekend. Just let me know :)
Hey Mr Mosinman! We hebben gisteren nog ff paar rondjes gedaan. V1eZe-G0th1c hier :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E2max
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08-05 17:17
Goedemiddag Tweakers,
Wat is jullie recente ervaring in het spel? Het spannende en looten en customizes trekt me wel aan.

Maar wat ik wel eens lees, questen, hideouts upgraden, doet me vermoeden dat je best veel moet grinden. Is dat zo?

Of kun je met af en toe gewoon erin gaan en eruit komen ook verder komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
Je hoeft niet te questen, mag natuurlijk wel.
Voordeel daarvan is dat je voor het behalen van quests vrij veel XP krijgt, je daardoor sneller levelt bij traders en je dus goedkoper dingen kunt kopen. Moet niet, mag wel.

Hideout upgraden is investeren. Als je eenmaal je bitcoin farm volledig online hebt, krijg je 1 btc per 5 uur. Dat is dus ~5 per 24 uur, dat is ruim 900.000 roebels op dit moment. Nogmaals - moet niet, maar gratis geld, altijd mooi meegenomen.

Zelf ben ik gestopt met questen vanaf lvl 40. Dan zijn alle traiders maxed en ik heb kappa niet nodig, omdat met EOD je container al 9 vakjes heeft. Heb je die niet, dan kan Kappa een mooi doel voor je zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-05 18:53

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Ik vind juist het gevoel van overleven in een raid zo gaaf. Vooral als je een beetje loot mee naar buiten neemt. Vaak neem ik wapens/gear mee.. maar er zijn items die veel meer waard zijn. Maar daar zoek ik niet echt naar. Soms weet ik niet precies wat het doel is.. probeer ik een quest te doen.. players te killen. Maar het blijft me trekken.

Het is wel erg hard lerend 🤭

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
Ik ben in Juni begonnen en zit er helemaal in. Ik vind de tasks / quests leuk om te doe al zitten er behoorlijk frustrerende bij. Maar inmiddels op ongeveer 5 / 6 taken van Kappa af dus hoop hem deze wipe nog te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

Ik heb laatste tijd wel last van gear fear ok kwijt te raken :(. De scav runs gaan wel lekker.. alleen met m’n pmc. Loop ik zo te kloten om voorzichtig te doen dat het vaak uitdraai op blunders etc. Wordt er moedeloos van, dus speelt het niet lekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invine
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-05 13:14
Nickrsd schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 08:52:
Ik heb laatste tijd wel last van gear fear ok kwijt te raken :(. De scav runs gaan wel lekker.. alleen met m’n pmc. Loop ik zo te kloten om voorzichtig te doen dat het vaak uitdraai op blunders etc. Wordt er moedeloos van, dus speelt het niet lekker
Gewoon spelen met je gear, het boeit niet. In deze game heeft het dragen van dikke armor of een hebben van een goeie gun met mijn weinig recoil geen nut als je niet weet hoe je moet spelen. Dus gewoon spelen, lekker alles kwijtraken daarmee leer je het allemaal veel sneller (ik zou willen dat ik dat gedaan had in het begin).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:17
En je leert ook veel beter de PvP gevechten, de hele tijd je hoofd om het zelfde hoekje steken niet heel slim is bv.

Mijn ervaring,solo persoonljik, is ook dan ook, blijf bewegen, ga niet 100m naar achter rennen en dan de tegenstander proberen te campen. Ga lekker (extreem) flanken of kijk als je een container vast zit eerst links dan rechts.

Als je met een groep speelt is het vaak ietsjes makkelijker, 2 houden hem bezig en 1 flankt rustig :)

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gody
Morgen om 19:00 is er weer een Tarkov Twitch stream (devblog) van Battle State Games. Mogelijk totaal niet interessant voor sommige spelers, maar er zullen wel twitch drops zijn (maw: gratis tarkov loot als je naar de stream kijkt).

Je twitch account koppelen om drops te kunnen ontvangen kan hier: https://www.escapefromtarkov.com/profile

En de stream zal hier plaatsvinden: https://www.twitch.tv/battlestategames

Update: de devblog is uitgesteld. De nieuwe datum wordt later bekend gemaakt.
https://twitter.com/bstat.../1324282467231125504?s=21

[ Voor 15% gewijzigd door Gody op 05-11-2020 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamStar
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02-01-2022
Voor de mensen die nog een leuke Nederlandse Tarkov Discord zoeken zoekt niet verder!
Wij zijn de grootste NL Tarkov community!!!

Wie zijn wij,

Een uit de hand gelopen verzameling tarkovians die per ongeluk zijn uitgegroeid tot een clan van meer dan 650 leden. (+/- 50 dagelijks actief)

Wat willen we bereiken,

1. Het samenstellen van een aantal goed uitgebalanceerde squads om op hoog niveau mee te doen in EFT, al blijft plezier hebben het allerbelangrijkst natuurlijk. Daarnaast bezitten we de kennis om je ook echt beter te maken denk bijvoorbeeld aan communicatie , map kennis,tactiek etc. etc.

2. Je meehelpen je quests te voltooien, je leercurve bij te sturen en het genot van het spelen met een squad te laten zien.

Voorwaarden,

· Minimaal 18 jaar en ouder
· Actieve EFT speler (wekelijks)
· Gemotiveerd zijn als lid van het team in plaats van als individueel.
· Ervaring van EFT op prijs gesteld maar zeker geen must!
· Kom je om wat voor reden alleen te staan gaan we ervan uit dat je daarmee om kan gaan.(zelfredzaamheid)

Huisregels,

· Check altijd of de mensen in een channel al in raid zijn, is dit het geval? Houd je dan stil tot de raid klaar is.
· Een teamkill is nooit leuk, mocht het bewust gebeuren kan dit gevolgen hebben. (temp ban/perm ban)
· Bewaar altijd de rust en respect naar elkaar toe.
· Nieuwe leden? Kijk of je ze kan helpen of mee kan nemen om ook hun speelervaring te vergroten en enthousiaste nieuwe leden te krijgen.
· Gebruik de text channels zoals ze bedoeld zijn.
· In-game heeft de killer altijd loot prioriteit. Laat hem of haar dus ook eerst looten geef cover en daarna kan je kijken of er nog iets over is.
Looten terwijl je niet de killer bent is onzin en wijst op slecht teamspel, ook dit kan resulteren in een ban.
· Teammate dood? Probeer dan altijd aan het einde van de fight de gear van je squadmates de droppen/mee te nemen voor de volgende raid.
· Frustaties uiten is prima. Mute jezelf en scheld even lekker en laat het gaan. Het afreageren op andere spelers kan resulteren in een ban.
· Geen promotie maken voor 3e partijen zoals andere discord kanalen, clans of steamgroepen.

Voor meer informatie over ons en lijkt het je eventueel wat om te joinen? , Hop dan op onze Discord

En stuur een berichtje in de general chats of zoek contact met een van onze leden.
toon volledige bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bamboe
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-05 15:12
Mischien moet ik toch maar op discord gaan ik kom steeds op de 2e verdieping of begane grond een scav tegen die me verrot schiet omdat ik een sleutel uit kamer 205 moet gaan halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
bamboe schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 22:11:
Mischien moet ik toch maar op discord gaan ik kom steeds op de 2e verdieping of begane grond een scav tegen die me verrot schiet omdat ik een sleutel uit kamer 205 moet gaan halen...
Vanaf een uur of 1500 kan ik gamen, als je wilt kan ik je wel meenemen richting Customs en Dorms. Moet je even naar de DutchEFT discord komen. Ingame naam is DikkeOmaBV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001

scorpie

Supra Addict

Ik heb deze game ook sinds kort. Vermaak me er tot nu toe al prima mee hoewel de learning curve vrij steil is, en ik niet super veel tijd heb om eraan te besteden. Wel heb ik gemerkt dat je met een standaard headsetje toch niet alle geluiden meekrijgt, en dat schijnt nogal essentieel te zijn in deze game.

Nu ben ik van plan een HyperX Cloud 2 headset aan te schaffen om dit op te lossen. Iemand die hier een mening over heeft? :p

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
scorpie schreef op donderdag 3 december 2020 @ 11:56:
Ik heb deze game ook sinds kort. Vermaak me er tot nu toe al prima mee hoewel de learning curve vrij steil is, en ik niet super veel tijd heb om eraan te besteden. Wel heb ik gemerkt dat je met een standaard headsetje toch niet alle geluiden meekrijgt, en dat schijnt nogal essentieel te zijn in deze game.

Nu ben ik van plan een HyperX Cloud 2 headset aan te schaffen om dit op te lossen. Iemand die hier een mening over heeft? :p
Hier een Steelseries Arctic 7, erg tevreden mee.

Kleine tip die ik je kan geven; probeer eens met je huidge headset wat geluidsinstellingen aan te passen. Mijn geluidskaart heeft een optie genaamd 'Dynamic Range Compression' die ervoor zorgt dat harde geluiden 'afvlakken' en zachte geluiden 'versterkt' worden. Daarmee kan je dus effectief het volume hoger zetten, zonder dat je bang hoeft te zijn dat je trommelvliezen gemarteld worden. Ik hoor regelmatig geluiden die mijn andere teammaten niet horen ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Ah ja, dat is nog wel een goede tip idd, thanks!

Ik vind de raids overigens nog erg spannend, zeker gezien je al je loot kwijtraakt (behalve in je kleine pouch dan), en je nogal vaak de raid niet overleeft :D

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
scorpie schreef op donderdag 3 december 2020 @ 11:56:

Ik gebruik deze headset zelf ook en ik moet zeggen dat hij voor mij en comfortabel is en de geluidsrange perfect is. Ik hoor de geluiden in-game goed en kan het goed plaatsen (behalve de nades). Voor de zomer zijn de badstof oren ook heel fijn.

Overigens zijn er ook earplugs van deze fabrikant die ik er met de tijd bij wil halen. Gingerliness speelt hier bijvoorbeeld mee en haar niveau toont aan dat ook die earplugs het geluid goed doorgeven.

Het is denk wat je voorkeur heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Ik zat me gisteren te bedenken; ik heb ook 'gewoon' Airpod Pro's en een Bose QC 700.. Die Bose maar eens aangesloten, en ik hoor ineens veeeeeel meer inderdaad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djurres
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20-05 20:04
Dood gaan hoort bij deze game. In de eerste wipe een SR van 35% halen is vrij goed..
Solo spelen is ook wel iets lastiger dan in een squad, omdat je natuurlijk in een 1v5 kan belanden. Neemt niet weg dat als je weet hoe je alleen moet spelen, je ook prima een 5 man squad kan wipen zonder dat ze ook maar weten waar je zit/zat.

Hopelijk komt er weer een wipe aan, zelf inmiddels lvl 43/44 oid, 20m op de bank en speel alleen nog maar met REAP-IR's. Komende wipe wil ik dan ook echt eens voor kappa gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
Bezig met mijn eerste wipe en hoef nog maar 2 tasks voor Kappa. De kills in Dorms en Dan alleen nog een firesteel voor de collector.

Ik vond die granaten kills en shooter born in Heaven toch wel de allerzwaarste. Gelukkig kwam die gift met de Grenade box vol met granaten. Dat hielp wel. Anders gebruik ik zelden granaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djurres
soskes schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 14:49:
Bezig met mijn eerste wipe en hoef nog maar 2 tasks voor Kappa. De kills in Dorms en Dan alleen nog een firesteel voor de collector.

Ik vond die granaten kills en shooter born in Heaven toch wel de allerzwaarste. Gelukkig kwam die gift met de Grenade box vol met granaten. Dat hielp wel. Anders gebruik ik zelden granaten.
Ik nog wel iets meer, maar te weinig aan de quests gedaan. Wel netjes dat je kappa haalt man.

Shooter born in heaven vond ik een leuke quest, alleen de interchange 100m kills zijn lastig imo, als je niet wil extractioncampen zijn er niet veel spots over waar je makkelijk 100m headshots haal binnen.

Lastigste tot nu toe vind ik de headshots met tremor, iedere keer dat kutfactory in enzo, bleh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
Ja, ik heb hem nog niet. En ze spreken nu van begin januari dus begin hem best te knijpen. Interchange heb ik vaak naar Emercon en Powerstation gekeken maar uiteindelijk de laatste kill bij de overfly gekregen.

Dacht, ik hou woods als laatste want dat is de makkelijkste. Boy, was I wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djurres
soskes schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 22:16:
Ja, ik heb hem nog niet. En ze spreken nu van begin januari dus begin hem best te knijpen. Interchange heb ik vaak naar Emercon en Powerstation gekeken maar uiteindelijk de laatste kill bij de overfly gekregen.

Dacht, ik hou woods als laatste want dat is de makkelijkste. Boy, was I wrong...
Woods vond ik dan wel weer easy, maar speel die map dan ook best veel dus dat maakt dingen makkelijker denk ik dan maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Hmm de steep learning curve is 1 ding.. maar het vaak crashen van de game, net op het moment dat ik eindelijk unscaved een extraction point nader, is wel echt rot aan het worden hoor.. Ik weet het, beta en alles, maar damnit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
Dan gaat er iets niet goed aan jouw kant. Mijn game crashed zelden. Wel heb ik nog wel eens last van desync aan de start van een raid, maar Tarkov is de laatste maanden wel serieus bezig om de game verder stabiel te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerblast
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-05 20:56
Met 3 weken vakantie voor de boeg heb ik het spel nu toch ook maar aangeschaft. Al lang aan het kijken naar streamers op twitch (sinds de boom van vorig jaar eigenlijk) maar altijd beetje getwijfeld. Hopelijk krijg ik er geen spijt van :p

Heb nu wel nog voorlopig de standard edition aangeschaft, eventueel later nog upgraden als het me bevalt. I love battle royal games die iets trager spelen en deze lijkt me daar volledig in te vallen. Vooral de RPG elementen in de game spreken me aan. Maakt een FPS toch net iets interessanter vind ik.

Waar kan een volledige noob nu best mee beginnen :p? Tips, guides die ik zeker moet weten/lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Team-RiNo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-05 13:07
Hammetje schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 23:32:
Dan gaat er iets niet goed aan jouw kant. Mijn game crashed zelden. Wel heb ik nog wel eens last van desync aan de start van een raid, maar Tarkov is de laatste maanden wel serieus bezig om de game verder stabiel te maken.
Tarkov is al jaren serieus bezig om het spel stabiel te krijgen maar het lukt eigenlijk nooit, soms is het heerlijk soepel na een grotere release maar met elke update/fix daarna wordt het weer slechter.

5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
Team-RiNo schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 13:08:
[...]

Tarkov is al jaren serieus bezig om het spel stabiel te krijgen maar het lukt eigenlijk nooit, soms is het heerlijk soepel na een grotere release maar met elke update/fix daarna wordt het weer slechter.
Tuurlijk - stabiliteit is wat anders en de game zit nog vol met bugs. Echter, @scorpie had het over dat zijn game regelmatig crashed - dat is iets wat ik bij mij en mijn vrienden niet zie gebeuren - in ieder geval zeker niet regelmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Het komt bij mij zelfs zo vaak voor dat ik m'n limiet met in te schieten bug reports haal :')

Heb m'n settings al naar beneden bijgeschroeft, maar ik krijg nog altijd vrij vaak een complete crash to desktop voor m'n kiezen. In de eventviewer zie ik vaak dat Unity.dll de boosdoener is, dus of het nou de engine is of de game, I don't know.

At this stage hoop ik alleen maar dat er upgrade pakketten komen, want die 2x2 Alpha container heb ik liever wat groter hahah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

scorpie schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 16:34:
At this stage hoop ik alleen maar dat er upgrade pakketten komen, want die 2x2 Alpha container heb ik liever wat groter hahah
Dat is er toch al heel lang? Je kunt de P2W editie voor ~140€ halen.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
Dat wat @true zegt. Daarnaast kan je op een gegeven moment 2 x 4 traden en als je het juiste pad aan missies hebt gehaald, kan je Kappa halen (4 x 4).

@scorpie ; Zijn alle drivers bij? Wat zegt eventviewer rondom die crashes van de Unity.dll? Wat zijn je specs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Upgrade pakketten als in; niet gewoon de game opnieuw moeten kopen maar dan de duurste versie, maar meer als in; betaal een upgrade van normal naar de all-pro-max edition. Maar ik heb al ergens in het forum voorbij zien komen dat die pakketten er dus idd sporadisch zijn op dagen die voor hen speciaal zijn.

De eventviewer entries zien er allemaal ongeveer als volgt uit (timestamps zijn natuurlijk anders):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Faulting application name: EscapeFromTarkov.exe, version: 0.12.8.9978, time stamp: 0x5fa91549
Faulting module name: UnityPlayer.dll, version: 2018.4.28.28878, time stamp: 0x5fa9161b
Exception code: 0xc0000005
Fault offset: 0x00000000001f1f26
Faulting process id: 0xe6c
Faulting application start time: 0x01d6d266839f6e3a
Faulting application path: C:\Battlestate Games\EFT\EscapeFromTarkov.exe
Faulting module path: C:\Battlestate Games\EFT\UnityPlayer.dll

Ik had eerder al gezocht op "Escape from Tarkov UnityPlayer.dll 0xc0000005", maar krijg dan allemaal Citrix results terug wat ik niet geinstalleerd heb.
Drivers zijn de nieuwste van Nvidia, verder geen Windows updates uit te voeren.

Specs in het kort zijn: 6600K (oud beestje ja), 16GB Mem, 1060Ti 6GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerblast
scorpie schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 18:11:
Upgrade pakketten als in; niet gewoon de game opnieuw moeten kopen maar dan de duurste versie, maar meer als in; betaal een upgrade van normal naar de all-pro-max edition. Maar ik heb al ergens in het forum voorbij zien komen dat die pakketten er dus idd sporadisch zijn op dagen die voor hen speciaal zijn.

De eventviewer entries zien er allemaal ongeveer als volgt uit (timestamps zijn natuurlijk anders):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Faulting application name: EscapeFromTarkov.exe, version: 0.12.8.9978, time stamp: 0x5fa91549
Faulting module name: UnityPlayer.dll, version: 2018.4.28.28878, time stamp: 0x5fa9161b
Exception code: 0xc0000005
Fault offset: 0x00000000001f1f26
Faulting process id: 0xe6c
Faulting application start time: 0x01d6d266839f6e3a
Faulting application path: C:\Battlestate Games\EFT\EscapeFromTarkov.exe
Faulting module path: C:\Battlestate Games\EFT\UnityPlayer.dll

Ik had eerder al gezocht op "Escape from Tarkov UnityPlayer.dll 0xc0000005", maar krijg dan allemaal Citrix results terug wat ik niet geinstalleerd heb.
Drivers zijn de nieuwste van Nvidia, verder geen Windows updates uit te voeren.

Specs in het kort zijn: 6600K (oud beestje ja), 16GB Mem, 1060Ti 6GB.
toon volledige bericht
Heb zelf de game pas net gekocht, maar als ik via profile terug naar de pre order page ga dan krijg ipv buy, upgrade te zien bij de duurdere packs. Dit lijkt mij de prijs van het duurdere pack te zijn - wat ik al betaald heb. Bedoel je zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Oh wow dat was me idd niet opgevallen, dat bedoelde ik idd ja. Nu dan maar wachten op betere prijzen I guess O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djurres
Powerblast schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 19:30:
[...]

Heb zelf de game pas net gekocht, maar als ik via profile terug naar de pre order page ga dan krijg ipv buy, upgrade te zien bij de duurdere packs. Dit lijkt mij de prijs van het duurdere pack te zijn - wat ik al betaald heb. Bedoel je zoiets?
Als het goed is niet, als het goed is betaal je alleen het verschil tussen de versie die je hebt, en de upgrade.
Ik heb zelf destijds ook de standard edition gekocht, en later 50€ bijbetaald om naar Edge of Darkness te upgraden. Moeite waard ook wel, want heb er inmiddels ruim 1500u in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
Powerblast schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 12:48:
Met 3 weken vakantie voor de boeg heb ik het spel nu toch ook maar aangeschaft. Al lang aan het kijken naar streamers op twitch (sinds de boom van vorig jaar eigenlijk) maar altijd beetje getwijfeld. Hopelijk krijg ik er geen spijt van :p

Heb nu wel nog voorlopig de standard edition aangeschaft, eventueel later nog upgraden als het me bevalt. I love battle royal games die iets trager spelen en deze lijkt me daar volledig in te vallen. Vooral de RPG elementen in de game spreken me aan. Maakt een FPS toch net iets interessanter vind ik.

Waar kan een volledige noob nu best mee beginnen :p? Tips, guides die ik zeker moet weten/lezen?
Er zijn verschillende streamers die op YT een guide hebben met spawn plaatsen en wat de hot places zijn of hot routes. Afhankelijk van hoe je wilt spelen kun je dan voor jezelf ook routes door de map bepalen. Ikzelf heb veel aan de uitleg van Geekseh, Hayz, Vox_E en Pestily gehad.

Daarnaast natuurlijk een map open hebben staan tijdens de raid zal je helpen. Veel is mapkennis, het weten waar bepaalde geluiden kunnen plaatsvinden (lopen op hout, routes tussen bomen door, lopen op glas etc.). Dit helpt je enorm om gunfights aan te gaan en je strategy daarin te bepalen.

Als laatste heb ik de Tarkov wiki onder mijn favorieten gezet in de browser. Voor het oplossen van de gunsmith taken en barter trades.

EDT: De overzichten van NoFoodAfterMidnight mbt de ammo is de bijbel. Waarschijnlijk heb je het al gehoord maar de invloed van ammo is vele malen hoger dan je gear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerblast
soskes schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:30:
[...]

Er zijn verschillende streamers die op YT een guide hebben met spawn plaatsen en wat de hot places zijn of hot routes. Afhankelijk van hoe je wilt spelen kun je dan voor jezelf ook routes door de map bepalen. Ikzelf heb veel aan de uitleg van Geekseh, Hayz, Vox_E en Pestily gehad.

Daarnaast natuurlijk een map open hebben staan tijdens de raid zal je helpen. Veel is mapkennis, het weten waar bepaalde geluiden kunnen plaatsvinden (lopen op hout, routes tussen bomen door, lopen op glas etc.). Dit helpt je enorm om gunfights aan te gaan en je strategy daarin te bepalen.

Als laatste heb ik de Tarkov wiki onder mijn favorieten gezet in de browser. Voor het oplossen van de gunsmith taken en barter trades.

EDT: De overzichten van NoFoodAfterMidnight mbt de ammo is de bijbel. Waarschijnlijk heb je het al gehoord maar de invloed van ammo is vele malen hoger dan je gear.
Had idd het YT channel van Geekseh gevonden, die gisteren al even aan het bekijken geweest. Nu ook JesseKam gevonden, die legt het precies ook wel allemaal heel basic uit, just what i need :p. Geen tutorial zo te zien ingame, this is gonna be fun :D

Edit: Zonet eerste raid gedaan met scav, 2 minuten alive geweest :D. Daarna eerst met m'n PMC, 27sec alive. Ik spawn zitten er twee players echt net bij mij. De ene begint op de andere te schieten, ik schiet dan ook maar want zat echt op nog geen drie meter van me af. Heb hem mee, komt de andere en die was er dus teveel aan :(. Had gelukkig alles gedropped van uitrusting behalve een rig(?) en een pistooltje met wat backup ammo. Toch m'n eerste kill gehaald :)

[ Voor 15% gewijzigd door Powerblast op 16-12-2020 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
Netjes. Wat je echt zal helpen dan is de spawnpunten weten. Dan kun je jezelf erop instellen waar men vandaan kan komen.

Verder is er hier er nog een paar keer gerefereerd naar een discord channel. Ik ben even lid geweest maar niet mijn ding. Wellicht wel voor jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerblast
soskes schreef op woensdag 16 december 2020 @ 16:51:
Netjes. Wat je echt zal helpen dan is de spawnpunten weten. Dan kun je jezelf erop instellen waar men vandaan kan komen.

Verder is er hier er nog een paar keer gerefereerd naar een discord channel. Ik ben even lid geweest maar niet mijn ding. Wellicht wel voor jou?
Was op customs, heb nu als ik speel al de map op m'n tweede scherm open. Herkennen waar ik ben ik nog iets anders :p, maar dat komt wel. Eerste raid ging het gewoon veel te snel, ik had zo snel geen twee spelers verwacht. Ik was letterlijk 3 seconden bezig of de gunfire was al begonnen. Dus stond daar beetje zielig onder een boom :)

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:34

SomerenV

It's something!

Even een vraagje aan allen hier, maar wat voor game is Escape from Tarkov precies? Ik zit er al langer naar te kijken, maar omdat ik nooit echt wist wat ik nou moest verwachten me er nooit aan gewaagd. Nou heb ik per toevallig een wat minder legale manier gevonden om het spel uit te proberen (met bots). Het idee dat het niet op Steam te koop is waardoor een refund wat lastiger wordt vind ik niet zo prettig, dus vandaar. Ook verwacht ik niet dat dit een game is waarbij je binnen 2 uur weet of 't wat voor je is.

Nu heb ik 2 potjes gespeeld als Scav en 2 als PMC en de gameplay voelt echt lekker aan. Lekker realistisch (soms misschien te realistisch). Het geluid is echt geweldig en grafisch is het ook dik in orde. Maar wat is nou het doel? Je hebt een groot gebied met meerdere subgebieden waar je kunt spawnen en dan moet je naar een extraction point, maar als je nog leeft wanneer de timer op 0 springt heb je ook 'gewonnen' toch? Of hoe moet ik dat zien? :X En dan nog het volgende:

- Het is nogal lastig te zien welke kogels/clips horen bij welk wapen. Hoe doen jullie dat?
- Als je gewond bent aan je been en dus niet meer snel kunt lopen, is daar wat aan te doen? Nu pak ik morfine als ik dat bij heb en dat werkt even, maar als je dan rent, klimt of springt dan kreunt m'n personage alles bij elkaar :+
- Hoe vind je maps in de game? Of beter gezegd: hoe weet je waar je heen moet? Ik heb in m'n uurtje (in totaal) als PMC één extraction point gevonden namelijk, maar daar had ik een vriendelijke Svac voor nodig en de bots waren niet bepaald vriendelijk :D
- Voor je een potje start moet ik een persoon kiezen waar een ratio bij staat. Wat is dat precies?
- Wat kun je met de rotzooi die je her en der vindt? Dingen als spijkers, een dingetje voor in het stopcontact, pakje sigaretten, dat soort dingen.

Gameplay-technisch vind het een vette game, maar geen idee dus wat je nou precies moet doen of waar je naar toe werkt dus ik ben bang dat ik het snel saai ga vinden ofzo.

Kleine sidenote: combineer de gunplay, graphics en het bewegen van Escape from Tarkov met de spelmodus van PUBG en je hebt goud in handen _/-\o_ Qua spanning, het sneaky door gebouwen en bossen bewegen en hoe de wapens aanvoelen is deze game echt heel vet namelijk.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• scorpie

scorpie

Supra Addict

SomerenV schreef op donderdag 17 december 2020 @ 23:23:
Nu heb ik 2 potjes gespeeld als Scav en 2 als PMC en de gameplay voelt echt lekker aan. Lekker realistisch (soms misschien te realistisch). Het geluid is echt geweldig en grafisch is het ook dik in orde. Maar wat is nou het doel? Je hebt een groot gebied met meerdere subgebieden waar je kunt spawnen en dan moet je naar een extraction point, maar als je nog leeft wanneer de timer op 0 springt heb je ook 'gewonnen' toch? Of hoe moet ik dat zien? :X En dan nog het volgende:
Nee, als de timer op 0 staat (en je leeft nog), dan eindigt de raid en ben je missing in action. Dat is mij nog nooit gebeurd (want ging daarvoor altijd al dood, of wist het extraction point te halen.. :P).
- Het is nogal lastig te zien welke kogels/clips horen bij welk wapen. Hoe doen jullie dat?
Kwestie van ervaring en veel, heel veel youtube filmpjes kijken van Shroud (ofzo?), Halfman, Pestily. Die gasten lopen door de game alsof het call of duty is. Ze hebben ook heel veel beginner guides, dus erg nuttig om die ook even te bekijken. Verder heb je op gamepedia ook bepaalde ballistics pagina's waarin de type kogels uit worden gezet ten opzichte van bepaalde levels armor. Komt in het kort erop neer dat ammo belangrijker is dan de wapens.
- Als je gewond bent aan je been en dus niet meer snel kunt lopen, is daar wat aan te doen? Nu pak ik morfine als ik dat bij heb en dat werkt even, maar als je dan rent, klimt of springt dan kreunt m'n personage alles bij elkaar :+
Dat ligt eraan of je een light of heavy bleed te pakken hebt, of dat je zelfs een fracture (botbreuk) hebt. Enkel als je 'gewond' bent, kom je weg door 'zomaar' te healen. Bij die light of heavy bleeds loopt je health ook langzaam terug. Bij die botbreuk kun je uberhaupt niet meer rennen, tenzij je de botbreuk verhelpt dmv een splint.
- Hoe vind je maps in de game? Of beter gezegd: hoe weet je waar je heen moet? Ik heb in m'n uurtje (in totaal) als PMC één extraction point gevonden namelijk, maar daar had ik een vriendelijke Svac voor nodig en de bots waren niet bepaald vriendelijk :D
Kaarten kun je kopen bij verschillende dealers, maar die zijn niet super goed (expres). Beter is om een permanente kaart van gamepedia op een 2e scherm of iPad of iets erbij te hebben en adv checkpoints op de kaart te navigeren.
- Voor je een potje start moet ik een persoon kiezen waar een ratio bij staat. Wat is dat precies?
- Wat kun je met de rotzooi die je her en der vindt? Dingen als spijkers, een dingetje voor in het stopcontact, pakje sigaretten, dat soort dingen.
Bovenste vraag; geen idee :?
Die 'random' rotzooi heb je vaak nodig om je hideout mee te upgraden. Dit is weer een stukje RPG wat in de game verwerkt zit. Betere Hideout betekent meer opties in de game, sneller herstellen qua health, meer scav potjes kunnen doen, weapons modden, bitcoins farmen om te verkopen (I shit you not, vandaar dat je ook videokaarten kunt kopen of vinden in de game), you name it.
Gameplay-technisch vind het een vette game, maar geen idee dus wat je nou precies moet doen of waar je naar toe werkt dus ik ben bang dat ik het snel saai ga vinden ofzo.

Kleine sidenote: combineer de gunplay, graphics en het bewegen van Escape from Tarkov met de spelmodus van PUBG en je hebt goud in handen _/-\o_ Qua spanning, het sneaky door gebouwen en bossen bewegen en hoe de wapens aanvoelen is deze game echt heel vet namelijk.
Probeer eens samen te spelen met 1 of 2 mensen. Dat is zo anders dan solo spelen! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
Het samenspelen is een andere dynamiek al raad ik je wel aan om samen te spelen met een high level iemand. Die kan je echt wat leren. Samenspelen met een low level of nieuwe speler brengt in mijn ogen niets. Wellicht dat je dan zelfs kunt afknappen op de game.

Het leuke aan Tarkov is naar mijn mening de gehele beleving. PvP gunfights of tegen scavs - Raider - bosses, het upgraden van je hideout, dat ene speciale item vinden, de spanning of je met hele dikke loot de extraction haalt enz.

De uitdaging en de onderscheiding van Tarkov is dat de leercurve ontzettend steil is. In de game zelf wordt je niet bij de handen genomen maar inderdaad door YT content te kijken van een Pestily, Hayz, Glorious_E, Vox_E en vele anderen krijg je misschien een beter inzicht.

Wat voor een maat van mij wel belangrijk genoeg was om het niet te kopen was de aanwezigheid van de wipe. Waar ik het zie als het creëeren van een gelijk speelveld zag hij het puur als nutteloos verliezen van loot en daar had hij geen zin in. Neem dit mee in jouw overweging.

Als laatste, kijk niet naar je k/d of survival rate. Iedereen heeft Tarkov leren spelen door dood te gaan. Dit helpt je in het bepalen van de angles per map. Je checkt de volgende keer immers wel de hoek waar iemand heel sneaky jou vandaan schoot en jij het niet verwacht.

Needless to dat dat ik vind dat je wel via een officiële route moet spelen. Hiermee help je de ontwikkelaar en, uiteraard kan ik niet in iemands portemonnee kijken, ik vind persoonlijk de standaard editie nog redelijk geprijsd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
Dat bovenste poppetje wat je kan kiezen, bedoelt hij denk ik het verzekeren van de gear mee. Wat je als PMC in een raid meebrengt, als in; waar je mee start - kan je verzekeren. Als niemand weet te extracten met jouw gear, krijg je die ~24 uur later terug. Standaard verzeker je via Prapor, maar dat kan ook via andere traders die duurder zijn qua insurance, maar sneller 'terugbrengen'. Ik verzeker standaard alles via prapor. Voordeel als je met maten speelt, zij eventueel jouw gear kunnen verstoppen wanneer je het niet hebt overleefd ;-).

Wat is het doel aan Tarkov? Tsja; het is een FPS met verzamel oogpunt. Je moet overleven en afhankelijk van hoe goed je spullen weet te verzamelen en mee te nemen, hoe betere kans je maakt in de volgende potjes. Uiteraard speelt de fleamarket en gewoon het kopen bij traders ook een rol, maar als je met goede gear het spel in wilt kunnen - dan moet je ook veel spullen uit raids weten te halen en die verkopen.

Ik speel Tarkov nu sinds april dit jaar - gestart met de goedkoopste versie, maar al vrij snel geupgrade naar EOD. De beste 140 euro die ik in lange tijd heb uitgegeven, ontzettend veel plezier van dit spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:34

SomerenV

It's something!

Bedankt voor de antwoorden @scorpie , @soskes en @Hammetje . Dingen als een super realistische manier waarop bijvoorbeeld ammo werkt, een hideout upgraden, de (in mijn ogen) iets te realistische manier waarop je health werkt en raids trekken me eigenlijk totaal niet. Ook die 'wipe' heb ik niks mee, en dat is duidelijk een MMO-dingetje, waar ik eveneens nooit wat mee heb gehad.

Ik merk dat ik tegenwoordig mee te porren ben voor een snel potje zonder dat er wat van af hangt. Daarom was het idee achter bijvoorbeeld PUBG ook zo vet. Iedereen begint hetzelfde en loot neem je niet mee naar een volgende ronde. Je sterft of wint en begint daarna weer van voor af aan. Potjes duren max een half uurtje dus dat is ook perfect. Al is dat in Tarkov min of meer ook ~35 minuten in veel gevallen volgens mij. Van wat ik zo zie, lees en heb gespeeld, is Escape from Tarkov een game waar je eigenlijk wel wat tijd in moet investeren wil je het volle potentieel eruit halen, en daar haak ik dus op af :+

Ergens wel jammer want de gunplay is echt <3 Ook de sfeer van de levels en de spanning die om te snijden is zijn gewoon geweldig. Alleen de mechanics eromheen spreken me dus echt totaal niet aan.
soskes schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 08:52:
Needless to dat dat ik vind dat je wel via een officiële route moet spelen. Hiermee help je de ontwikkelaar en, uiteraard kan ik niet in iemands portemonnee kijken, ik vind persoonlijk de standaard editie nog redelijk geprijsd.
Oh die 35 euro vond ik ook zeer redelijk, maar het is en blijft weggegooid geld wanneer de game uiteindelijk toch niet zo leuk blijkt als verwacht. Zeker een game als deze zou gewoon een trial van een dag moeten hebben. Nu zal ik de game niet kopen na het gespeeld te hebben, maar mogelijk genoeg anderen die het na het spelen juist wél kopen. Maar goed, voor nu is het exit maar wie weet blijft het kriebelen en kom ik hier nog een keertje terug O-)

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bamboe
Ik heb een nieuwe koptelefoon nodig, bij tarkov lijkt me dit een vrij essentieel onderdeel om mensen te kunnen horen, en mijn 15 euro ding is onvoldoende, heeft iemand in dit forum toevallig ervaring met een goede koptelefoon onder de 100 euro?
ik begreep dat ik voor surround sound moet gaan, heeft toevallig iemand ervaring met een van de volgende headsets of kan je me er eentje aanraden?
Ik kwam tegen de hyper x cloud II en de Razer Blackshark v2, en de corsair hs60 haptic maar die is iets duurder de laatste.
Graag ben ik benieuwd welke headset goed werkt in combinatie met tarkov.

Groet Aernout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:41
SomerenV schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 23:13:
Ik merk dat ik tegenwoordig mee te porren ben voor een snel potje zonder dat er wat van af hangt. Daarom was het idee achter bijvoorbeeld PUBG ook zo vet. Iedereen begint hetzelfde en loot neem je niet mee naar een volgende ronde. Je sterft of wint en begint daarna weer van voor af aan. Potjes duren max een half uurtje dus dat is ook perfect. Al is dat in Tarkov min of meer ook ~35 minuten in veel gevallen volgens mij. Van wat ik zo zie, lees en heb gespeeld, is Escape from Tarkov een game waar je eigenlijk wel wat tijd in moet investeren wil je het volle potentieel eruit halen, en daar haak ik dus op af :+
Niet mee eens. Ik heb EFT maanden terug bijna letterlijk dagelijks gespeeld. Ik speel het nu af en toe, een PMC run en dan proberen wat raiders af te knallen op Reserve.

Je moet alleen wat basis kennis hebben, en die curve is best wel stijl. Maar als je eenmaal weet hoe het spel werkt is het een heerlijk spel waar je alle kanten mee op kunt. Je kunt iedere dag plankgas grinden, maar ook tactisch af en toe spelen en high level spelers te slim af zijn.

PUBG en consorten trekken me wat dat betreft steeds minder omdat het meer geluk is dan skills. Bij EFT komen skills echt om de hoek kijken.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bamboe
@SomerenV
Wat je zou kunnen doen is the edge of darknes versie kopen, je hebt dan al je stash groot en een 3x3 secure container in je character. Dit bespaart je ingame ongeveer 30 tot 50 miljoen roebels die je dan niet in je hideout of secure container hoeft te investeren, hierdoor kan je meer armor en betere wapens kopen en leuker gaan spelen, het is dan minder erg als je dood gaat, en je kan 9 in plaats van 4 vakjes vullen in je secure container wat ook weer extra geld of healing opties geeft.
Ik zit er zelf aan te denken om deze upgrade uit te gaan voeren als ze een aanbieding hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
Ik denk dat het dan wel een hele grote aankoop is voor iets waarvan je nog niet zeker weet wat het is.

Zojuist de Kappa binnen gehaald in mijn eerste wipe. Tof man! Ik vind het een geweldige game en sinds kort met een maat ook duo's voor de afwisseling wat een hele nieuwe ervaring is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:35

xleeuwx

developer Tweakers Elect
bamboe schreef op zondag 20 december 2020 @ 02:01:
Ik heb een nieuwe koptelefoon nodig, bij tarkov lijkt me dit een vrij essentieel onderdeel om mensen te kunnen horen, en mijn 15 euro ding is onvoldoende, heeft iemand in dit forum toevallig ervaring met een goede koptelefoon onder de 100 euro?
ik begreep dat ik voor surround sound moet gaan, heeft toevallig iemand ervaring met een van de volgende headsets of kan je me er eentje aanraden?
Ik kwam tegen de hyper x cloud II en de Razer Blackshark v2, en de corsair hs60 haptic maar die is iets duurder de laatste.
Graag ben ik benieuwd welke headset goed werkt in combinatie met tarkov.

Groet Aernout.
Persoonlijk en zo zijn er ook andere vinden dat je bij tarkov meer stereo geluid nodig hebt als surround en zeker omdat de sound engine nog niet 100% super is. Dit is natuurlijk een persoonlijke keuze maar des te minder software de sound beïnvloed des te beter je dingen hoort.
bamboe schreef op zondag 20 december 2020 @ 11:17:
@SomerenV
Wat je zou kunnen doen is the edge of darknes versie kopen, je hebt dan al je stash groot en een 3x3 secure container in je character. Dit bespaart je ingame ongeveer 30 tot 50 miljoen roebels die je dan niet in je hideout of secure container hoeft te investeren, hierdoor kan je meer armor en betere wapens kopen en leuker gaan spelen, het is dan minder erg als je dood gaat, en je kan 9 in plaats van 4 vakjes vullen in je secure container wat ook weer extra geld of healing opties geeft.
Ik zit er zelf aan te denken om deze upgrade uit te gaan voeren als ze een aanbieding hebben.
Hou de Russische vakantie dagen aan dan is er vaak een sale op het product.

[ Voor 38% gewijzigd door xleeuwx op 20-12-2020 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerblast
Leercurve is echt wel stijl moet ik zeggen. Paar rondjes al gespeeld de afgelopen dagen, maar ik duik voorlopig terug de wiki's en youtube filmpjes in. Ik durf met m'n beperkte kennis nog niet echt veel gear meenemen in de raids gezien ik ze toch niet overleef :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

gewoon een run doen met je scav.. wat gear looten en daar mee op je pmc mee spelen..
Binnen no-time leer je een map kennen, en gaat het gestaag met je gear..

Begin met 1 map.. tot je die een beetje kent, vooral de extract zijn handig:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Zo, we zijn ongeveer 3 weken verder sinds ik de game heb, en ik moet zeggen dat het nu wel soort van comfortabel begint te worden (alleen nog op de maps customs). Veeeeeel youtube filmpjes kijken, map kennis verkrijgen na die vele raids en vooral niet meer schrikken van struikgewas geluid als ik zelf degene ben die het veroorzaakt :+.

Zodra de sale er is (met hopelijk 50% off), toch maar upgraden van de standard naar de edge of darkness versie. En dat alles omdat de game nog lang niet af is, ik het nu al zo leuk vind, er mooie maps bijkomen, en ik dit een verfrissende shooter / rpg combo vind, die ik nergens anders ben tegengekomen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bamboe
@Powerblast Wat ik soms doe is als scav de shoreline map pakken, je hebt daar bij het powerstation, tankstation en parkeerplaats voor de cliniek een paar ai scav's rondlopen, soms zijn ze al dood maar vaak nog niet schiet er een of twee dood, pas als je het eerste schot op een scav gedaan hebt worden ze aggro naar je, 1 a 2 neerschieten is daar goed te doen vandaar naar een uitgang rennen, zorg dat je de map een beetje weet en je hebt dan weer een paar extra wapens voor je pcm. Let op dat je aan de juiste kant van het water bent zodat je gemakkelijk naar de juiste uitgang kan, gas en power station liggen boven op dit water en kan je alle kanten op. Zelf ga ik sneller dood in customs dan in shoreline door de opzet van de map. Ik heb zelfs voor mijn pcm de sleutel van de kamer in powerstation gekocht maar helaas ben ik daar nog nooit de map met intel tegen gekomen ik vraag me af of ie daar nog spawnt...

[ Voor 11% gewijzigd door bamboe op 22-12-2020 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerblast
bamboe schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 12:02:
@Powerblast Wat ik soms doe is als scav de shoreline map pakken, je hebt daar bij het powerstation, tankstation en parkeerplaats voor de cliniek een paar ai scav's rondlopen, soms zijn ze al dood maar vaak nog niet schiet er een of twee dood, pas als je het eerste schot op een scav gedaan hebt worden ze aggro naar je, 1 a 2 neerschieten is daar goed te doen vandaar naar een uitgang rennen, zorg dat je de map een beetje weet en je hebt dan weer een paar extra wapens voor je pcm. Let op dat je aan de juiste kant van het water bent zodat je gemakkelijk naar de juiste uitgang kan, gas en power station liggen boven op dit water en kan je alle kanten op. Zelf ga ik sneller dood in customs dan in shoreline door de opzet van de map. Ik heb zelfs voor mijn pcm de sleutel van de kamer in powerstation gekocht maar helaas ben ik daar nog nooit de map met intel tegen gekomen ik vraag me af of ie daar nog spawnt...
Worden scavs allemaal aggresief als je één van hen neerschiet? Of enkel die in de directe omgeving (die het gezien hebben zeg maar). Las ergens anders dat het als scav beter is om geen andere scavs neer te knallen maar ze hebben gear die ik wil :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
Powerblast schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 14:24:
[...]

Worden scavs allemaal aggresief als je één van hen neerschiet? Of enkel die in de directe omgeving (die het gezien hebben zeg maar). Las ergens anders dat het als scav beter is om geen andere scavs neer te knallen maar ze hebben gear die ik wil :p
Andere scavs gaan inderdaad alleen terugschieten wanneer jij er één heb omgelegd. Maar;
- Dat geldt natuurlijk niet voor andere player scavs. Elke speler die spawnt als Scav kan vrolijk op alles schieten, dus ook op jou.
- Raiders. Deze Scavs2.0 schieten op alle spelers, dus ook speler scavs.
Daarnaast; stel - je hebt wel een Scav gekilld, dan betekent dat niet dat je de hele game vervolgens moet oppassen, de 'agro' gaat na een paar minuten weg. Hoe kan je dat weten? Wanneer ze niet meer op je schieten, dan dus.

Ik snap werkelijk waar niet het nut van scavs omleggen als player scav. Scavs hebben over het algemeen waardeloos spul bij ze. Tuurlijk; er is een kans dat er één spawnt met waardevolle items, maar in mijn optiek is dat het gewoon niet waard.

Naar mijn mening moet je als speler-scav op zoek naar de populaire spots. Vaak liggen er nog gekillde PMC's met gear die je dus gratis en voor niets kunt oppakken. Vaak kom je nog levende PMC's tegen, afhankelijk van jouw speelstijl kan je die dan proberen om te leggen- of te ontwijken. Idem voor raiders; altijd als Scav proberen raiderloot te vinden, dat maakt je ineens een heel stuk meer capabel om de raid te overleven.

Als je als beginner een keer op sleeptouw wilt, geef gerust een DM, neem ik je een keer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bamboe
Hammetje schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 14:37:
[...]
Ik snap werkelijk waar niet het nut van scavs omleggen als player scav. Scavs hebben over het algemeen waardeloos spul bij ze. Tuurlijk; er is een kans dat er één spawnt met waardevolle items, maar in mijn optiek is dat het gewoon niet waard.
Later als je ervaren bent en wat beter speeld heb je gelijk, maar in het begin heb je gewoon de extra wapens nodig om je eigen speler mee uit te rusten, dat scheeld weer 30k die je ander in een nieuw wapen had moeten stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
bamboe schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 14:42:
[...]

Later als je ervaren bent en wat beter speeld heb je gelijk, maar in het begin heb je gewoon de extra wapens nodig om je eigen speler mee uit te rusten, dat scheeld weer 30k die je ander in een nieuw wapen had moeten stoppen.
Ben ik niet met je eens. Er zijn weinig wapens waar scavs mee lopen die interessant zijn om 1 op 1 mee te nemen in een raid, even buiten het feit om dat je met de ammo waar scavs mee spelen eigenlijk zelf geen spelers wilt tegenkomen - omdat je daar simpelweg niet fatsoenlijk damage mee doet. Hadden we allemaal maar de aim(bot) van een AI-scav met een shotgun, toch ;-)?

Als je reserve op gaat, kan je relatief gemakkelijk met veel geld aan gear extracten. Mijn potjes leveren gemiddeld tussen 300.000 en 750.000 roebels op. Op youtube vindt je complete lootguides die streamers je kunnen laten zien.

Wanneer je (een klein beetje) geld hebt:
Koop een goedkope AKS74 bij een trader, zorg ervoor dat er een fatsoenlijke forgrip op komt (i.v.m recoilreduction) en duw er fatsoenlijke ammo in. Lager dan BT moet je zeker niet gaan.

Je zult zien dat wanneer je meer met een bepaald wapen gaat spelen, met daarin redelijke ammo, de kans dat je vuurgevechten gaat winnen aanzienlijk toeneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bamboe
@Hammetje Ik ben pas kort toen ik level 10 was achter de betere ammo gekomen, je hebt daar ook de flea market oor nodig. ik probeer die nu wel te kopen en het gaat een stuk beter althans minder kogels nodig om iemand neer te halen, ik probeer bij reserve aan dat spul te komen voor je secure contaner beta upgrade maar ik ben nog geen enkele drop tegen gekomen alleen een intel map ik ging te snel dood dus die kan je niet verder meer verkopen helaas.
Maar ja wat is een redelijk wapen ik zou het niet weten, ik speel met wat ik vind en soms koop ik een shotgun en speel daar mee. Ik heb nog een hoop te leren. Waar ik over twijfel is of ik armor en een helm moet gaan dragen, ik ben daar mee gestopt toen het veel te veel roebels koste omdat ik steeds maar weer dood ging, zelf scavs weten me te vinden voordat ik ze zie maar dat begint al wat beter te worden. Ik dacht laatst van daar zit iemand een stash te openen achter het gazstation dus ik er vrolijk op schieten bleek het de boss te zijn ouch, hij deed heel veel pijn en bleek niet aan het looten te zijn. ik zal morgen je aks eens proberen met een foregrip, schiet je per keer of hou je de trigger ingedrukt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Powerblast
Net m'n eerste succesvolle extract kunnen doen, yey :). Shoreline, vind die map precies iets logischer om dingen te herkennen. Vond bijna direct waar ik zat op de map.

AKM met wat ammo, mosin en random stuff kunnen extracten inclusief boortje van 30k, niet slecht vond ik zelf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KaleBatzZ
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-05 22:29
Morgen 12.9 = wipe!

- Updated some quests: changed execution conditions, starting conditions, rewards.
- Reduced bonus of recoil reduction from the recoil control skill and weapon mastering.
- Now character overweight starts at 35 kg. Used to be 40.
- Increased purchase limits for some ammo from dealers.

New weapons and ammunition:

- KRISS Vector SMG in both 9х19 and .45.
- SIG MCX Assault rifle in .300 Blackout.
- UMP SMG in .45.
- Mk-18 mod 1 Mjölnir DMR in .338 LM.
- .300 blk, .338 Lapua Magnum ammunition.
- Various new weapon mods.

AI:

- Fixed bots hanging behind stationary weapons.
- Fixed a bug where Killa could not hear the enemies approaching from behind.
- Other various bot fixes and optimizations.

Optimization:

- Animation optimizations for interfaces.
- Optimizations of sounds in RAM.
- Server optimizations.
- The price of 1 item decreased by 1 ruble if a player bought several of the same items from a dealer.
- The azimuth was missing if the player opened the pause menu with a compass in his hands.
- The camera could go through the body of another player.
- Missing messages in group chat.
- Various server errors.
- Various minor fixes.
- Various localization fixes.
- Various location fixes.

THERE WILL BE A WIPE!

Escapers, here are the patch notes for update 0.12.9:
@news

Added and changed:

- “Woods” expansion.
- Reworked PMC initial gear sets.
- Added customization of head and voice when creating character: for now it’s only two new heads for each faction added. You can’t change head and voice after the character is created. You will be able to do it only after profile reset or wipe.
- Added skill “Immunity”.
- Reworked “Metabolism”.
- Reduced the volume of steps and interaction with vegetation.
- Added chance to cause bleedings to the ammunition. Now some ammo can cause heavy or light bleeding more often than other rounds.
- Now some face shields and glasses will reduce the time of blindness effect from flashbang rounds and grenades.
- Players will be receiving letters with a supply package for the first 7 days of playing.
- Added “All” button in the purchasing menu when buying from dealers via Flea market. Now you can select all available items with a single click.
- Filters in the W-List tab are now modified separately and do not affect other Flea market tabs.
- “Enter” button now confirms the action in most dialogue windows.
- Slot highlighting when dragging items in your inventory can now be turned off.
- Equipped armbands are now unlootable and can’t be lost upon death.
- The letter with the reward for the exit in cooperation with the scav will now come with a slight delay.
- Containers will apply restriction filters to mods installed on the transported object. I.e., putting a mount with a thermal sight installed on it into a secured container is no longer allowed.
- New equipment and clothing is added: PMC tops and bottoms, body armor, rigs, Smoke balaclava, and tops for the Scavs.
- Changed the characteristics of a large number of weapon mods.
- Simplified the Jaeger quests.
Fixed:

- Aiming a GL40 with Reflex sights.
- The position of the character's body when blind firing was not reset after opening the inventory.
- Blinding was imposed even if the player used a thermal imager.
- The stationary machine gun was removed from its mount if the player used it while in the blindfiring position.
- It was possible to use the tops and bottoms of the opposite faction.
- The nickname could not be changed if the new nickname was 15 characters long.

- The range value of the sight did not change immediately after alignment if the weapon had two sights on it.
- A duplicate weapon could hang behind the player's back for a few seconds after changing weapons.
- Some pants had the equipped gun hanging outside the holster during the fitting on the Ragman service screen.
- The observer did not see the player checking the fire mode on his weapon.
- Weapon presets:

It was impossible to delete the overwritten preset.
Wrong mods were installed on the weapon if the build was initiated during a save process.

- Failed to redeem all available items in the lot if the player attempted to purchase items over the limit.
- Failed to interact with the inventory in a raid if the player had previously disassembled the weapon via the context menu.
- When reactivating the exit with the hermetic door at the location Reserve, the siren stopped working earlier than it should have.
- The sensitivity while aiming down sights changed when putting and removing sights from the weapon.
- A character was performing a light grenade throw only by double-pressing the RMB.
- Uninformative message about the lack of space in the stash when transferring items from the letter on "Receive all".
- The “Found in raid” status for the weapon would not update if you would put non-found in raid weapon mod on the gun.
- Incorrect information about the level of mastering in the weapon inspector.

[ Voor 99% gewijzigd door KaleBatzZ op 23-12-2020 18:24 ]

Ik lust geen rotte appels...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Oef, kan niet wachten! Hopelijk met discounts zodat ik wellicht ga upgraden naar EOD. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerblast
Nice, ben precies net op de goeie moment begonnen :), dat betekent dan dat heel je character en stash gewiped wordt neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Powerblast schreef op woensdag 23 december 2020 @ 19:30:
Nice, ben precies net op de goeie moment begonnen :), dat betekent dan dat heel je character en stash gewiped wordt neem ik aan?
Ja behalve je 'identified items' dat behoudt je. Ik dacht dat je wel ergens optioneel kunt kiezen om dat ook te laten resetten, eventueel met een account reset via het EFT account online.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bamboe
Bedankt voor de aankondiging kale,
nu toch maar even met wat meer armor en stuff rond lopen...
die 700k die ik gespaard heb mag dus op...
Gelukkig nog wel een paar dingen geleerd in de 2-3 weken dat ik dit spel heb,
hoop dat ik nu eerder lv 10 ga bereiken.. :)
Ook weet ik iets beter welke items ik moet bewaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

leuk om te lezen dat er een update aankomt morgen.
Al een hele tijd geen EFT gespeeld.. de update zorgt er toch voor dat ik het weer is ga oppakken.
Jammer dat komende dagen, drukke dagen zijn haha. Weinig tijd om te gamen.
Een wipe is altijd leuk :) en nieuwe updates in de game kan geen kwaad.

• Soul__assasin
  • Laatst online: 12:18

Soul__assasin

de Belbelg

wipe op kerstavond, yikes...

al afgesproken met onze squad om te rushen vanaf morgen ochtend...
race to kappa is on :p

www.weefab.com

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Iemand de nieuwe update al gechecked?! Ik zit op kantoor dus mag nog even wachten..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soul__assasin
  • Laatst online: 12:18

Soul__assasin

de Belbelg

jip, de eerste 4 raid zijn al achter de rug... 3 wins 1 loss...
draait stabiel, eerst wat quest rushen en dan pas gaan voor dikke loot ;-)

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerblast
Ligt het aan mij of zijn de servers down? Krijg 504 gateway timeout melding. Had net ervoor ook last van lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
Klopt. Servers zijn down. Globaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Hmm het wordt nu (al) wel frustrerend al die crashes.. zit je met spanning een scav rondje te doen waarbij je dorms hebt uitgekamd, kom je op je extraction point; bam, game crasht.. omdat het een scav run was ben je natuurlijk alles kwijt. :(

Heb ook vaak crashes als pmc, maar dan kan ik na een game restart weer in dezelfde game kopen en is er vaak niks aan de hand, maar dit is wel annoying..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
scorpie schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 17:04:
Hmm het wordt nu (al) wel frustrerend al die crashes.. zit je met spanning een scav rondje te doen waarbij je dorms hebt uitgekamd, kom je op je extraction point; bam, game crasht.. omdat het een scav run was ben je natuurlijk alles kwijt. :(

Heb ook vaak crashes als pmc, maar dan kan ik na een game restart weer in dezelfde game kopen en is er vaak niks aan de hand, maar dit is wel annoying..
Ik ken je configuraties niet maar ik heb eigenlijk geen enkele crash. Ik wordt zeer zelden (in een half jaar misschien 2x) uit een game gegooid of dat de game crashed.

Ik vind het leuk om de taken weer te doen ook al ben ik pas in Juli dit jaar met EFT gestart ( en Kappa gehaald :) ). De Woods expansion voelt echt enorm aan. De eerste 3 raids voelde ik me verdwaald in het nieuwe gedeelte. Nu begin ik herkenningspunten te zien. Leuk ook dat er tenminste één nieuwe taak bij zit.

Al met al happy en ik duik er vanavond weer met veel plezier in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bamboe
scorpie schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 17:04:

Ik had hier ook last van maar voor mij hebben 3 dingen geholpen de crashes op te lossen.
voor mij was dat grafisch iets terug gaan ik heb maar een 1650 kaatje er in zitten, mijn intern geheugen van 8 naar 32 te verhogen, wat wel te veel is, een keer 8 of 16 er bij was ook genoeg geweest, maar hij gebruikt zeker meer dan 8Gb alleen for eft.
En ik ben mijn wifi signaal gaan controleren, het bleek dat die erg onstabiel was met package losses en vertraging... (ziggo meuk) vaste kabel er in geduwd en nu loopt het goed op mijn goedkope gaming pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Nouja ik was sowieso al van plan om mn gaming rig te vernieuwen, maarja er is geen hardware te verkrijgen momenteel :’)

Grafisch kan er wellicht nog wat getweakt worden, maar ik gebruik altijd bedraad internet ipv wifi, precies om dit soort issues voor te zijn.

@soskes :
Core i5 6600k
16gb mem
Nvidia 1060 6gb
:)

[ Voor 10% gewijzigd door scorpie op 27-12-2020 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bamboe
tja, dat is allemaal hoger dan mijn pc mischien dat je over de 16Gb gaat je zou dat nog kunnen na kijken als je in een map zit, maar dan moet je ook nog andere dingen open hebben staan die je geheugen gebruiken. Bij mij ging tarkov over 90% geheugen en andere programmas pakte de rest, het hielp bij mij wel toen ik het geheugen gebruik verminderde door naar lagere textures te gaan.
Maar ja jouw pc is al beter dan de mijne dus ik hoop voor je dat je er achter kan komen.

Oh ik vond deze map van woodsop de wiki, nog niet af maar wel genoeg om me te redden toen ik de jeager missie deed en het pakje kon pakken waarna ik de exit terug moest vinden , ik liep bij na het mijnenveld in, gelukkig staan er bordjes...

https://static.wikia.noco.../latest?cb=20201225222529

[ Voor 27% gewijzigd door bamboe op 26-12-2020 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Alle running applicaties afgesloten, gfx settings tuned down, ik dacht.. we gaan ervoor!

Normaal pmc rondje gedaan, all fine. Ik had water nodig, dus ik dacht dat ik in de tussentijd wel even een scav rondje kon doen. Scav rondje gedaan, alles prima, mooie loot (+0.2BTC zelfs..), extraction point, bam. Crash..

Snap er he-le-maal niks van. Nu maar eens kijken of het herinstalleren van de game wil helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-05 16:06
Ik had gister wel een keer dat ik aan het einde van een raid extracten. Me scherm zwart werd maar er verder niets gebeurde. Totdat ik ineens schoten hoorde bij gas station (ik nam smugglers boat)

Via taakbeheer de boel gesloten en toen kon ik niet meer inloggen omdat de servers dus down waren.

Maar crashes nog niet mee gemaakt tijdens of aan het einde van een raid.

Ik heb een gtx 1060 6gb, r5 3600 en 32GB ram.
En het spel draait erg soepel sinds de wipe.
Laatste paar updates ervoor had ik veel lagspikes/stutters van 100~500 ms.

Wat minder lekker gaat is de survival rate. 21% survival rate op ongeveer 20 raids. Wel veel pmc kills, misschien moet ik me wat minder als een Chad gedragen als ik met een paca en sks rond loop >:) .
Scav raids gaan me telkens goed af dus me lvl 4 stash zit wel ramvol.

Tip: als je inlogt op de site van tarkov en je scrolled naar onder op je profiel pagina kun je een Christmas gift claimen. Die bevat aardig wat leuks waaronder een modded akm, bp ammo, 75 round drum mags, ammo box, docs case en een bult granaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
scorpie schreef op zondag 27 december 2020 @ 00:59:
Alle running applicaties afgesloten, gfx settings tuned down, ik dacht.. we gaan ervoor!

Normaal pmc rondje gedaan, all fine. Ik had water nodig, dus ik dacht dat ik in de tussentijd wel even een scav rondje kon doen. Scav rondje gedaan, alles prima, mooie loot (+0.2BTC zelfs..), extraction point, bam. Crash..

Snap er he-le-maal niks van. Nu maar eens kijken of het herinstalleren van de game wil helpen.
Zie nu net je bericht. Ik weet dat Tarkov een RAM vreter is maar 16 zou het moeten trekken. Al heb ik ook 16 en kijk ik nu al naar 32 GB omdat het gewoon krap is.

Ik zou ook voor de herinstallatie gaan. Kan me niet voorstellen dat de CPU hierin de bottleneck is. Merk je bijvoorbeeld ook stotteringen tijdens gamen?
En staat de game op een SSD intern of extern? HDD? Alleen dat zou ook alleen stotteringen geven en geen crashes. Vreemd man.

[ Voor 6% gewijzigd door soskes op 27-12-2020 15:09 ]

Pagina: 1 ... 12 ... 25 Laatste