Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vegetto
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-06 08:36
RedHat schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 19:49:
Pestily gaat lekker met z'n charitystream.. Zit al boven de 80k+ opgehaald. Zijn John Wick runs zijn echt legendarisch.

Vanavond weer itemdrop op BoomTV, hoef je alleen je Twitch account te linken aan je EFT account op de site van EFT, en aanwezig te zijn op de stream, dan krijg je vanzelf items toegemaild in de game (of niet).

Heb vandaag Pestily wel gekeken maar dat viel niet mee, blijft maar bufferen bij KPN Glasvezel vandaag.

Voor mensen die nog een Discord zoeken (zag hem hier maar één keer voor bij komen in dit topic) is er de "Dutch Elite Forces"-discord waar zo'n beetje alle Nederlandse Tarkov spelers zich verenigen.
https://discordapp.com/invite/CWQddSx
Of ga even naar http://dutcheliteforcestarkov.nl voor meer informatie :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korkss
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 26-06 20:47
Xant0r schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 10:59:
[...]

Graphic Cards, Accus en andere tech vind je vooral op Interchange (Gpus vind je voornamelijk binnen het winkelcentrum in tech stores). Accus meer in de warenhuizen. Tevens kun je accus craften in je hideout als je daar al een beetje mee in de weer bent al zit dit wel achter Workbench Level 2. Kost wel een paar centen om te craften maar je krijgt er 5 voor terug, allemaal gemarkeerd als gevonden in raid. Je kunt deze dus ook inleveren voor quests.

Tank shells kunnen spawnen in duffle bags maar zijn voornamelijk (makkelijker) te vinden op Reserve, al is dit niet echt een hele makkelijke map en de shells kunnen achter gesloten deuren liggen. Tevens kun je shells ook krijgen in scav cases, wederom in de hideout. Echter zou ik om deze quest niet zo heel druk maken, je verdiend er geen cash of xp voor maar alleen de mogelijkheid om een Ash-12 te kopen, en dat is een gun waar je liever niet mee wilt lopen. ;) Uiteindelijk is deze quest ook niet nodig voor de Kappa case mocht je dat ambiëren.
Ash-12 wil je niet mee lopen? Kanonnen man dan ding gaat zo hard. Is echt 1 van mijn favo guns op het moment. Ook dat geluid als een shell op de grond valt, heerlijk _/-\o_

Acer predator XB271HU - Ryzen 3700x -MSI Z270 PGC - MSI 2070 super - 32gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 27-06 14:13
Korkss schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 15:33:
[...]

Ash-12 wil je niet mee lopen? Kanonnen man dan ding gaat zo hard. Is echt 1 van mijn favo guns op het moment. Ook dat geluid als een shell op de grond valt, heerlijk _/-\o_
Ik heb er ook eentje en zo hem heel graag eens in een PMC run willen proberen, alleen dat ding is zo'n beest dat ik de recoil graag wat naar beneden zou krijgen. Echter, de attachments die ik ervoor kan vinden zijn vrij beperkt. Heb jij misschien een tip voor mij hoe ik deze gun het beste kan tunen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-06 18:22
Klik op "edit preset" en selecteer je attachments die je graag wilt, klik op assemble en er word voor je gezocht op de flea market

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xant0r
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-06 18:39
Korkss schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 15:33:
[...]

Alles waar een kogel uitkomt kan dodelijk zijn, er zijn alleen betere manieren om de kogel te lossen zeg maar ;). Ash-12 heeft volgens mij onlangs wel een kleine buff gehad op de recoil, maar blijf het een onding vinden die leuk is tegen scavs maar minder praktisch tegen pmcs (zeker als je er meer dan één tegen komt tegelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
Goldman schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 17:05:
Klik op "edit preset" en selecteer je attachments die je graag wilt, klik op assemble en er word voor je gezocht op de flea market
Hoe dat werkt is me duidelijk, maar welke attachments/loadout het beste is voor de Ash heb ik nog niet uit kunnen vogelen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
Oh sorry, wist niet dat je dat wist, maar aan de hand daarvan kan je toch kijken met het info tabje wat je recoil reduc. Geeft, wat ergo omhoog helpt etc. ?

Ik zelf ben nog amateur speler en focus voornamelijk op semi auto wapens met wat recoil control maar vol auto met bijna geen recoil...dat vergt wat creatief werk met attachments.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korkss
brtk schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 17:28:
[...]

Hoe dat werkt is me duidelijk, maar welke attachments/loadout het beste is voor de Ash heb ik nog niet uit kunnen vogelen ;).
Ik gebruik hem altijd op single fire, doe de standaard silencer erop, RK-2 foregrip en een reddot of wat je wilt erop. Good to go.
Omdat het single fire is, is hij idd door velen bestempeld als een “klote wapen”. Maar hij 2 tapped zoveel armors met de juiste ammo. Niet dat andere wapens dit niet kunnen, maar ik vind het gewoon een vet ding en heb er menig pmc mee gekilled zonder moeite!

Acer predator XB271HU - Ryzen 3700x -MSI Z270 PGC - MSI 2070 super - 32gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xant0r
brtk schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 17:28:
[...]

Er zijn niet zo heel veel attachments voor de Ash-12. Meen dat je er alleen een scope, forgrip en een silencer op kan doen. Mocht je je afvragen wat nou beste builds zijn (meestal "metabuilds" genoemd, ook wel "best in slot") kun je deze spreadsheet er even op na lezen. Heeft twee opties, recoil en ergo builds.

Het complete verhaal achter ergo en recoil ben ik zelf ook niet helemaal 100% overtuigd, weet alleen dat het allebei erg belangrijk is. Ergo heeft namelijk ook veel invloed op je stamina als je bijvoorbeeld inzoomt (ADS) en ook de snelheid van het ADSen. Dit heb ik zelf onlangs mogen ondervinden toen ik de M1A met REAP-IR moest gebruiken om PMCs te killen voor Prapor, met een thermal probeer je sowieso meer te ADSen om omgeving te scannen, maar elke keer dat je dit doet gaat er stamina af, combineer dit met continue rennen van cover naar cover en je hebt het gevoel dat je helemaal geen stamina hebt :+ (Ook heeft andere gear invloed op je ergo, een zware armor kan namelijk ergo penalties hebben naast movement penalties.(daarom voelt je sensitivity anders aan als je bijv met een complete fort armor loopt)).

Recoil, spreekt min of meer voor zich. Lager = beter, maar let ook op je horizontale recoil. Sowieso is het handig voor jezelf om de preset/workbench te unlocken, zodat je hier zelf in kunt experimenteren zonder dat je al iets hoeft te kopen.

[ Voor 6% gewijzigd door Xant0r op 26-02-2020 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
Thx mannen! Er zijn inderdaad maar beperkte attachments voor de Ash-12, ik zou er graag een andere stock op zetten, maar die is er helaas niet.

Ga 'm zo voor het eerst meenemen in een PMC raid, wish me luck ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korkss
brtk schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 20:40:
Thx mannen! Er zijn inderdaad maar beperkte attachments voor de Ash-12, ik zou er graag een andere stock op zetten, maar die is er helaas niet.

Ga 'm zo voor het eerst meenemen in een PMC raid, wish me luck ;).
Beviel die?
Ik ben helemaal niet van meta build namelijk. Vind het dus heerlijk om juist lekker daar tegenin te gaan >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brtk
Korkss schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 21:56:
[...]

Beviel die?
Ik ben helemaal niet van meta build namelijk. Vind het dus heerlijk om juist lekker daar tegenin te gaan >:)
Lekker machientje! Drie PMCs kunnen omleggen, maar bij de extraction werd ik helaas toch nog verrast door een camper.... hoort erbij he!

• biggydeen2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-04 16:24
Er is ook geen meta build. Zolang je de juiste (high end) ammo meenemt zijn het vooral je eigen skills die de doorslag geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeckaa84
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 10-06 08:57
Is er een Discord of iets dergelijks waar NLers te vinden zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMD007
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 27-06 15:57
Jeckaa84 schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 22:16:
Is er een Discord of iets dergelijks waar NLers te vinden zijn?
https://discord.gg/CWQddSx

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeckaa84
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 10-06 08:57
Ennnnn, tnx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diigii
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-06 10:49
Afgelopen weekend zeer goede raids gehad. Had even een paar dagen rust genomen (te vaak dood gegaan met level 4 helm en visor door een one shot in het hoofd :P ). Veel guns weten te krijgen, level 51 weten te killen met een m700 sniper, een 800k key als drop gekregen, 2 keer raid boss (gas station) + wat spelers in Customs gekilled. 2 keer dan ook keycard als drop gekregen van de boss, 1 bitcoin en het TT wapen (niet zo heel veel waard).

Tactiek van mij is om rustig en relaxed de game te spelen. In het begin zat ik veel te veel te stressen om niet dood te gaan met dure gear. Met m'n PMC focus ik mij vooral op Customs en Interchange (en af en toe Shoreline), en met m'n Scav probeer ik andere maps te leren.

En nog 2 raids gedaan met een pistool, maar zelfs met een redelijk pistool en ammo kon ik helaas 1 gegearde gast niet killen (wel veel damage gedaan). Dan is het jammer dat je in die gevallen geen normale gun hebt :P

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Nou, ik speel steeds met enkel een TT Pistol, in de hoop het extraction point te halen (ik ben nu level 6).. en als ik het haal (zo ook met de SCAV) verkoop ik alles. Meestal word ik toch wel kansloos neergeknalt.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Luxicon schreef op maandag 2 maart 2020 @ 18:31:
Nou, ik speel steeds met enkel een TT Pistol, in de hoop het extraction point te halen (ik ben nu level 6).. en als ik het haal (zo ook met de SCAV) verkoop ik alles. Meestal word ik toch wel kansloos neergeknalt.
TT pistol is ook niet heel goed. ook als je alleen een pistool meeneemt en niet minimaal 2 extra mags ben je een pistoling en ben je tagged and cursed dat houd in dat alle scavs actief op je gaan jagen. Neem dus iets meer mee en ook betere gun met betere ammo.

join anders deze discord en zoek wat anderen die jou het vak bij kunnen brengen https://discord.gg/CWQddSx

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

SMD007 schreef op maandag 2 maart 2020 @ 22:08:
[...]

TT pistol is ook niet heel goed. ook als je alleen een pistool meeneemt en niet minimaal 2 extra mags ben je een pistoling en ben je tagged and cursed dat houd in dat alle scavs actief op je gaan jagen. Neem dus iets meer mee en ook betere gun met betere ammo.

join anders deze discord en zoek wat anderen die jou het vak bij kunnen brengen https://discord.gg/CWQddSx
Oh serieus, dat wist ik dus niet :D Even nalezen hoe dat zit (goede maatregel)

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-06 10:49
Luxicon schreef op maandag 2 maart 2020 @ 18:31:
Dat is helaas het nadeel van een pistool ;( . Als je bijv. 1 van de betere pistools mee neemt, bijv. de FN Five-seveN, dan kan je al lastig door armor heen komen. Level 3 armor gaat nog goed, maar level 4 armor wordt al lastiger. Dus stel dat je een pistool hebt met ammo wat al minder is, dan is de kans groot dat je niet door level 2 of 3 armor heen komt. Alles is natuurlijk mogelijk, maar de kans is gewoon stukken kleiner dat je een vuurgevecht wint met een pistool.

Dat geldt ook voor wapens zoals een MP5K-N, PP-91-01 of bijv. een MPX. Deze wapens maken gebruik van 9x18 of 9x19 mm ammo. Het is leuk om een keer zo'n wapen te gebruiken, maar als je tegen een middelmatig ge-gearde persoon aan het schieten bent, dan is de kans dat je een vuurgevecht wint ook kleiner.

Een goed en (relatief) goedkoop alternatief is de ADAR. Dit wapen doet met de juiste ammo erg veel damage. Over het algemeen neem ik zelf een wapen mee met 5.45x39mm mee (of 5.56x45mm). Met de 5.45x39 neem ik vaak BT (tracer) ammo mee. Bij 5.56x45mm ga ik meestal voor de M856A1 (tracer) of M855A1.

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xant0r
Diigii schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 10:57:
[...]

Dat is helaas het nadeel van een pistool ;( . Als je bijv. 1 van de betere pistools mee neemt, bijv. de FN Five-seveN, dan kan je al lastig door armor heen komen. Level 3 armor gaat nog goed, maar level 4 armor wordt al lastiger. Dus stel dat je een pistool hebt met ammo wat al minder is, dan is de kans groot dat je niet door level 2 of 3 armor heen komt. Alles is natuurlijk mogelijk, maar de kans is gewoon stukken kleiner dat je een vuurgevecht wint met een pistool.

Dat geldt ook voor wapens zoals een MP5K-N, PP-91-01 of bijv. een MPX. Deze wapens maken gebruik van 9x18 of 9x19 mm ammo. Het is leuk om een keer zo'n wapen te gebruiken, maar als je tegen een middelmatig ge-gearde persoon aan het schieten bent, dan is de kans dat je een vuurgevecht wint ook kleiner.

Een goed en (relatief) goedkoop alternatief is de ADAR. Dit wapen doet met de juiste ammo erg veel damage. Over het algemeen neem ik zelf een wapen mee met 5.45x39mm mee (of 5.56x45mm). Met de 5.45x39 neem ik vaak BT (tracer) ammo mee. Bij 5.56x45mm ga ik meestal voor de M856A1 (tracer) of M855A1.
Lage kaliber ammo, maar snelle firerate kan je combineren door mensen door hun poten te knallen ("legmeta"). Luger CCI en RIP ammo hebben allebei vrij hoge fleshdamage maar 0,0 penetration. Rip ammo heeft zelfs 102 aan flesh damage. Alhoewel het idee wel leuk is en in de praktijk kan werken, neem ik persoonlijk liever toch gewoon goede ammo mee.

Liever een stock wapen met goede ammo, dan een modded gun met goedkoopste ammo. (y)

Als ik een SMG gebruik is het meestal de MP7, alhoewel dat technisch gezien valt onder de PDWs. Maar dit is een gun die een belachelijk goede firerate heeft en ook kogels (AP SX) heeft om een thiccboi mee uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-06 16:49

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Laatst was ik op reserve met een mosin gespawnt.(scav) ik legde met 2 goed geplaatste schoten 2 high gear dudes neer. Een tijd blijven hiden. Toen maar gaan looten. Wat een gear hadden ze bij, te veel om mee te nemen.. helaas op de hoek in de bosjes zat hun maat.. Haha daar had ik niet op gerekend helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invine
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-06 10:50
Nickrsd schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 20:11:
Laatst was ik op reserve met een mosin gespawnt.(scav) ik legde met 2 goed geplaatste schoten 2 high gear dudes neer. Een tijd blijven hiden. Toen maar gaan looten. Wat een gear hadden ze bij, te veel om mee te nemen.. helaas op de hoek in de bosjes zat hun maat.. Haha daar had ik niet op gerekend helaas
Hehe herkenbaar. Je ging er gewoon te vroeg op af. Sometime you win some, sometime you lose some ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luxicon
SMD007 schreef op maandag 2 maart 2020 @ 22:08:
[...]

Diigii schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 10:57:
[...]

Goed om te weten! Ik ben ook direct afgestapt van pistol only, want het werd echt te gek. Als ik een SCAV tegenkwam dook die binnen een seconde (letterlijk) gestrekt op de grond en knalt me direct dood. Ik vond het al vreemd tegenover de raids ervoor.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korkss
Luxicon schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 19:26:
[...]

[...]

Goed om te weten! Ik ben ook direct afgestapt van pistol only, want het werd echt te gek. Als ik een SCAV tegenkwam dook die binnen een seconde (letterlijk) gestrekt op de grond en knalt me direct dood. Ik vond het al vreemd tegenover de raids ervoor.
Vind het juist super leuk om met een pistol en low level gear de raids in te gaan soms. Dan moet je echt anders spelen. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Korkss schreef op zondag 8 maart 2020 @ 11:31:
[...]

Vind het juist super leuk om met een pistol en low level gear de raids in te gaan soms. Dan moet je echt anders spelen. :*)
Dat vond ik ook, maar niet meer toen ik blijkbaar cursed was. Dat was niet echt fatsoenlijk te doen en ik ben nog nieuw, dus ik ken de maps amper. Dat is iets te lastig. Het gaat nu een stuk beter met betere uitrusting.. Het komt er op neer dat ik met de SCAV regelmatig het extraction point weet te halen (toevallig best vaak afgelopen dagen).. en met hun wapen (en met loot) met de PMC speel.. maar met de PMC wil het nog niet zo goed, dan ga ik op een 1 of andere manier sneller dood.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:15

Christiano007

Ich bin der champion

Krijg je als je als SCAV speelt wel of geen XP? Want elke keer als ik speel als SCAV zie ik nooit dat ik hoger level. Ik speel nooit als PMC :P

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

Je scav levelt ook wel. Alleen dat zie je niet in de lobby. Als je met je scav ingame bent. Druk maar is op tab. En ga scroll maar eens door de tabs. M’n scav is lvl 18 ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23-06 21:44
Luxicon schreef op zondag 8 maart 2020 @ 19:43:
[...] met de PMC wil het nog niet zo goed, dan ga ik op een 1 of andere manier sneller dood.
Had ik ook altijd.. Dat Komt omdat er al (soms een hoop) PMC’s dood zijn als je met een scav spawnt en zodra je spawnt als PMC zijn er “vaste” spawns waar andere mensen kunnen spawnen, in het begin kan je daar rekening mee houden.

En: scav AI schiet niet op je natuurlijk :)

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• invine
Nickrsd schreef op zondag 8 maart 2020 @ 23:48:
Je scav levelt ook wel. Alleen dat zie je niet in de lobby. Als je met je scav ingame bent. Druk maar is op tab. En ga scroll maar eens door de tabs. M’n scav is lvl 18 ofzo
Je krijgt elke keer een andere scav, dus ook met andere stats en levels. Er bestaat zover ik weet niet zoiets als je eigen scav.

Ik heb namelijk de ene keer een scav met goede stamina en andere keer met slechte stamina. Je scav kan wel levelen terwijl je speelt, want de stats zijn random en kunnen dicht tegen het einde aanzitten.

Je krijgt dus geen XP voor je PMC als je met een scav speelt en als je potje klaar is met je scav is het niet zo dat je opgebouwde XP naar je volgende scav gaat. Je nieuwe scav is gewoon weer random.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07:19
Update van de nieuwe patch is bezig, endurance en strengt worden op 0 gezet als gevolg van nieuw weight system

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e4mAM3mj_DKayQSl6pohxKZtlzI=/f/image/2CeAMUkCkNWJYFPYm3CYa7VE.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllesIsVoorbij
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-06 10:46
https://www.escapefromtarkov.com/preorder-page

25% korting op alle versies van de game op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King_linT
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13-01 19:51
Bedankt voor de tip.

Zit al een tijdje te twijfelen om deze te kopen en voor 26 euro wil ik wel proberen of het wat is.

Het is me alleen nog steeds niet helemaal duidelijk wat nou precies de bedoeling van het spel is.
Als ik het goed begrijp heb je 2 gamemodes waarvan 1 tegen bots 'scavs' waarmee je loot kan krijgen en waarmee je dan in de andere mode multiplayer speelt.
En je kan je 'basis' upgraden of zoiets.

Tja ik moet het gewoon maar halen, de stijl en vormgeving spreekt me wel aan en audiovisueel zit het heel goed in elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
Het is vooral in het begin heel overweldigend, alle info, loot, spel modus

In het kort;

Als PMC speel je met je eigen char. deze kan je je eigen wapens geven (die je koopt of loot), armor, equipment etc. Maar ook op letten of je water en energie is.

Als Scav speel je met random gear, als je extract uit een level mag je die Gear houden.

Alle raids die je speelt zijn PvE en PvP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King_linT
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13-01 19:51
Nouja zeg, de kortingsactie is al afgelopen.

Laat maar lekker zitten dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-06 10:18
King_linT schreef op zondag 5 april 2020 @ 10:07:
Nouja zeg, de kortingsactie is al afgelopen.

Laat maar lekker zitten dan.
Zelfs zonder korting is het een leuk spel hoor. >:)

Ben het trouwens de laatste weken weer meer aan het spelen.
Speel eigenlijk al vanaf januari maar heel sporadisch begonnen.
Begreep er maar weinig van in het begin.

Maar dit is echt een spel, hoe meer je het speelt, hoe leuker het wordt.
Doe nu ook vaak Marked Room runs op customs.
Van de 25 pogingen toch aardig wat winst uit gehaald.
(1x weapons case, 4 documents cases, aardig wat guns die goed verkopen (+- 60k),...)
Zoek eigenlijk nog een keytool maar die lijken niet vaak meer te spawnen?

Inmiddels al verschillende cases kunnen kopen omdat ik vaak vast zat met de grootte van mijn stash.
Nu, heb dit weekend ge-upgrade naar Edge Of Darkness. 8)

Heel tof spel maar heb nog veel te leren.
Ken enkel de mappen Woods & Customs. (Customs speel ik 85% van de tijd)
Ga nu denk ik mijn scav runs op Factory doen om deze map dan te leren.

Iemand nog een idee wat een goede map is met redelijk wat loot?
Ben nog steeds low level maar begint aardig op te schieten nu. (level 14)

[ Voor 11% gewijzigd door frye op 07-04-2020 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

Ik speel altijd met m’n scav op reserve. Daar vindt je altijd wel goede loot. En vaak zijn er wel raiders of bosses te vinden met dikke gear!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-06 13:48
@frye Shoreline en Interchange is ook genoeg te halen, en juist daarom is het er altijd druk.
Overal ken ik de mappen wel redelijk. Ik heb ze uitgeprint op mijn bureau liggen (geen 2de scherm) en voor je orientatie helpt het wel.

Ik merk dat ik op Reserve als SCAV heel vaak dezelfde routes loop.

Langzamerhand kom ik los van mijn gear fear en de angst om niet te durven pushen. Klinkt een beetje stom misschien, maar dat moet ook groeien ofja, weg ebben.

In het begin liep ik met het hart in de keel met een keycard van 180k roebels. Laatst pakte ik een ultraviolet keycard op van 12.2 mil (uiteraard in mijn stash) maar de spanning van het spel is ongekend tov andere fps games.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xant0r
loewie1984 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 12:17:
@frye Shoreline en Interchange is ook genoeg te halen, en juist daarom is het er altijd druk.
Overal ken ik de mappen wel redelijk. Ik heb ze uitgeprint op mijn bureau liggen (geen 2de scherm) en voor je orientatie helpt het wel.

Ik merk dat ik op Reserve als SCAV heel vaak dezelfde routes loop.

Langzamerhand kom ik los van mijn gear fear en de angst om niet te durven pushen. Klinkt een beetje stom misschien, maar dat moet ook groeien ofja, weg ebben.

In het begin liep ik met het hart in de keel met een keycard van 180k roebels. Laatst pakte ik een ultraviolet keycard op van 12.2 mil (uiteraard in mijn stash) maar de spanning van het spel is ongekend tov andere fps games.
Yep, denk dat we dat allemaal gehad hebben of nog steeds hebben. Ben inmiddels wel zo ver dat ik niet echt meer druk kan maken om gear of geld en dat speelt dan ook wel echt een heel stuk relaxter. Sterker nog vind niet erg om dood te gaan, vind het alleen vervelend om wederom 5 minuten kwijt te zijn aan randzaken voor je weer nieuwe raid in kan gaan zoals het healen, char weer helemaal opbouwen met gear en vervolgens weer 5 minuten te laden. Ook al heb ik 99% al klaar liggen, het is gewoon klote :-).

Maar goed als er op korte termijn weer een wipe komt is dat natuurlijk ook weer gereset en kan ik ook opnieuw beginnen en zal de spanning weer net zo toenemen. Dat is wel het mooie van Tarkov, kan geen andere game uit mijn hoofd die dit soort emoties te weeg brengen, althans bij mij.
Potentieel goed nieuws ook voor morgen update (12:00 moscow tijd, 11:00 onze tijd):

Optimization:

- Fixed some causes for the main freezes during combat

- Various bugs causing minor freezes and stuttering have been fixed

Fixed:

- Fixed a bug where ammo was visually being spent in the hideout's shooting range (and related bugs)

- Fixed a bug of the ability to get to the Lab during nighttime

- Partial interface layout fixes for 4:3 screens. The screen layout for selecting the location and group lobby got affected

- Fixed a bug that occurred when trying to buy mods for a weapon preset - Various technical changes
Nou ben ik redelijk skeptisch, want het is namelijk niet de eerste en laatste keer dat we "stutterfixes" krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:26
Afgelopen weekend het spel gekocht. Erg gaaf, erg indrukwekkend maar ook overweldigend. Ik ben begonnen met de guide van deze dude: YouTube: Ultimate Escape From Tarkov Beginner Guide - EFT Tips and Tricks

In eerste instantie een paar potjes offline gedaan met een 2 tal strategieen:
- Zo min mogelijk loot het spel in (alleen pistool) en de actie opzoeken (met als doel zoveel mogelijk loot verzamelen)
- Dikke gear (voor zover dat kan als beginneling....) en zoveel mogelijk sluipend naar je extraction point.

Gisteren voor het eerst echt online gegaan. Ronde 1 SCAV - ik spawnde en nog geen minuut later headshot door een PMC gast. Ronde 2 PMC, succesvolle extract (nieuwere AK en SKS als loot mee). Ronde 3 enorm mooie pot gehad, vond een M4 met silencer en toen vanuit het niets een headshot. Tsja, dat hoort erbij :P.

Zijn er hier mensen die zin hebben om via discord samen te spelen? Voor de echte beginner kan ik wel wat over de achterliggende economie vertellen; al zou ik zelf ook erg veel baat hebben van ervaren spelers die me erdoorheen kunnen slepen :).

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vegetto
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-06 08:36
Hammetje schreef op woensdag 8 april 2020 @ 10:49:
Afgelopen weekend het spel gekocht. Erg gaaf, erg indrukwekkend maar ook overweldigend. Ik ben begonnen met de guide van deze dude: YouTube: Ultimate Escape From Tarkov Beginner Guide - EFT Tips and Tricks

In eerste instantie een paar potjes offline gedaan met een 2 tal strategieen:
- Zo min mogelijk loot het spel in (alleen pistool) en de actie opzoeken (met als doel zoveel mogelijk loot verzamelen)
- Dikke gear (voor zover dat kan als beginneling....) en zoveel mogelijk sluipend naar je extraction point.

Gisteren voor het eerst echt online gegaan. Ronde 1 SCAV - ik spawnde en nog geen minuut later headshot door een PMC gast. Ronde 2 PMC, succesvolle extract (nieuwere AK en SKS als loot mee). Ronde 3 enorm mooie pot gehad, vond een M4 met silencer en toen vanuit het niets een headshot. Tsja, dat hoort erbij :P.

Zijn er hier mensen die zin hebben om via discord samen te spelen? Voor de echte beginner kan ik wel wat over de achterliggende economie vertellen; al zou ik zelf ook erg veel baat hebben van ervaren spelers die me erdoorheen kunnen slepen :).
Hi,

Neem eens een kijkje op http://dutcheliteforcestarkov.nl

en als je dat bevalt kan je daar een discord joinen die vol zit met enthousiaste mensen die je op sleeptouw kunnen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauturr
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20:54
Is dit nou meer een typische battle royale game met een gas,vuur etc cirkel die kleiner wordt of is het meer als dayz?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hammetje
wauturr schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 15:57:
Is dit nou meer een typische battle royale game met een gas,vuur etc cirkel die kleiner wordt of is het meer als dayz?
De speelwerelden worden niet kleiner. Je krijgt een bepaalde tijd mee om te kunnen vluchten - Escape from Tarkov ;-). Als je dat niet red ga je dood / MIA. Je bent dan al je gear kwijt.

Aangezien je verwijst naar een kleiner worden cirkel, vermoed ik dat je doelt op PUBG. Bij PUBG begint iedereen met niks en hangt het van de plekken af waar je eruit springt waar je wapens kan vinden. Bij Escape from Tarkov ga je wel met gear het spel in. Hoe betere gear je kiest om het spel in te gaan, des te groter de kans dat je vuurgevechten kunt overwinnen. Echter, ga je dood - ben je in principe al je loot kwijt.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-06 12:20
zijn er meer mensen die last hebben van vage de-sync lag momenten?

ik begin net, (lvl 13) en tot dusver 3 keer mogen meemaken dat de server disconnecten, 1 keer door reconnecten alsnog kunnen doorspelen. andere 2 keer alles kwijt.

scavs die random keihard lopen, doodgaan zonder schoten te horen, doodgaan als ik 1 speler killde, en daarna dood neerviel zonder schotgeluid. Allemaal random gedoe.

Stop dan nu ook maar met spelen. niet leuk om de gear (paar keer hele goede gear voor mijn doen) kwijt te raken door falen van de game.

En dan nog een vliegende dude op customs...

[ Voor 5% gewijzigd door ikbengoofy op 17-04-2020 17:07 ]

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
Dat wat jij beschrijft over disconnecten en reconnecten nog niet meegemaakt. Heb je een specifieke locatie qua server aanstaan, of heb je die niet aangeraakt?

Vaak heb ik wel wat lag als ik Spawn, maar dat wordt snel beter. Daarnaast inderdaad wat last gehad van hackers op customs en reserve - maar goed, die heb je helaas bijna in elk spel. Vervelend om te horen dat je het spel zo naar ervaart. Als je een nieuwe poging wilt wagen, join dan gerust dat Discord kanaal die hierboven voorbij is gekomen, er zijn bijna altijd wel spelers online die een potje willen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

ikbengoofy schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 17:06:
zijn er meer mensen die last hebben van vage de-sync lag momenten?

ik begin net, (lvl 13) en tot dusver 3 keer mogen meemaken dat de server disconnecten, 1 keer door reconnecten alsnog kunnen doorspelen. andere 2 keer alles kwijt.

scavs die random keihard lopen, doodgaan zonder schoten te horen, doodgaan als ik 1 speler killde, en daarna dood neerviel zonder schotgeluid. Allemaal random gedoe.

Stop dan nu ook maar met spelen. niet leuk om de gear (paar keer hele goede gear voor mijn doen) kwijt te raken door falen van de game.

En dan nog een vliegende dude op customs...
Zie je rechts bovenaan toevallig ook je ping? Dan is die namelijk (relatief) hoog. In de launcher kun je je servers selecteren, ik heb alle EU aangevinkt is allemaal prima ping.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-06 12:20
Hammetje schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 20:25:
Dat wat jij beschrijft over disconnecten en reconnecten nog niet meegemaakt. Heb je een specifieke locatie qua server aanstaan, of heb je die niet aangeraakt?

Vaak heb ik wel wat lag als ik Spawn, maar dat wordt snel beter. Daarnaast inderdaad wat last gehad van hackers op customs en reserve - maar goed, die heb je helaas bijna in elk spel. Vervelend om te horen dat je het spel zo naar ervaart. Als je een nieuwe poging wilt wagen, join dan gerust dat Discord kanaal die hierboven voorbij is gekomen, er zijn bijna altijd wel spelers online die een potje willen spelen.
True schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 20:29:
[...]

Zie je rechts bovenaan toevallig ook je ping? Dan is die namelijk (relatief) hoog. In de launcher kun je je servers selecteren, ik heb alle EU aangevinkt is allemaal prima ping.
Gewoon Europa servers. Vermoed gewoon dikke pech. Ping is verder prima.

Zal, als ik weer zin heb die discord is joinen. beter om in een team te spelen in veel situaties :+

[ Voor 4% gewijzigd door ikbengoofy op 18-04-2020 16:07 ]

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhrancK
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-06 13:13
die disconnects heb ik ook wel eens. En mijn team genoten ook. Kwestie van snel reconnecten, hopen dat je nog leeft en dat je niet binnen 1 minuut weer disconnected bent (wat vaak is).

Laatste tijd heb ik ze trouwens nog maar weinig gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Syphons
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-05-2020
Hoi,

Wij zijn al met 3 vaste spelers,
Spelen al 3 maand zeer actief
Mensen die nog andere zoeken om mee te spelen altijd welkom.
Laat maar iets weten.

Grts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief_GG
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-06 17:31
Meeste Nederlandstalige die EFT spelen zitten op deze Discord ;-)
https://discord.gg/CWQddSx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korkss
Zijn er mensen nog/weer bezig sinds de nieuwe wipe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
Korkss schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 18:29:
Zijn er mensen nog/weer bezig sinds de nieuwe wipe?
Jep. Niet veel tijd, helaas. Inmiddels lvl 6 en druk met quests bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
Nog geen tijd gehad helaas. Kan niet wachten om terug te beginnen. Wat zijn jullie tips zo vlak na een wipe? Speelde het spel pas enkele dagen voor de wipe, dus had nog niet veel opgebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korkss
UnderAVoidSky schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 19:38:
Nog geen tijd gehad helaas. Kan niet wachten om terug te beginnen. Wat zijn jullie tips zo vlak na een wipe? Speelde het spel pas enkele dagen voor de wipe, dus had nog niet veel opgebouwd.
Same! Kan je dus geen tips geven. Maar heb er wel klote veel zin in :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
Level 6 - 200xp van 7 at. Weer zweten en zwoegen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
Inmiddels lvl 8. Met die quests gaat XP wel hard :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jnk1986
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-10-2023
UnderAVoidSky schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 19:38:
Veel scav factory runs om even wat gear te verzamelen, na een paar scav runs op factory had ik al genoeg wapens verzameld, daarna lekker knallen op je pmc met weinig gear en even wat quest items verzamelen.

Let wel op trouwens dat je items RAID status verliezen als je KIA of run through. Belangrijk voor sommige quests! Dus je moet minimaal 600 EXP verdienen of 10 minuten in de raid blijven voor Raid status en surviven natuurlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-06 13:48
Het spelplezier wordt me een beetje bedorven door het opnieuw moeten doen van al die schijt quests en de beperkingen die ze hebben ingevoerd op de flea market.

Met name dat je dus geen arbitrage kan doen (spul goedkoop inkopen en voor een hogere vraagprijs verkopen) en het feit dat je dus alleen maar items found in raid kan verkopen vind ik een grote dooddoener.

Het questen en zoeken naar items duurt veel langer, de vraagprijs van items is veel hoger vanwege de schaarste. Ik denk dat veel mensen gaan afhaken, want het draait dus schijnbaar niet meer om de ontwikkeling van een fantastische shooter, maar hoe kunnen we zoveel mogelijk voorkomen dat mensen veel 'roebels' maken en daardoor geld geen waarde meer heeft.

Pre-wipe had ik 85 milj. en 15 m1a's op de plank liggen allemaal stacked met 50 mags vol met m61.
Is dat OP? Geen idee, je hebt er 'hard voor gewerkt' om dat spul bij elkaar te krijgen en dan wordt alles ontnomen, want hey de game is nog in beta. Vind het gewoon niet tof!

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invine
loewie1984 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 22:08:
Het spelplezier wordt me een beetje bedorven door het opnieuw moeten doen van al die schijt quests en de beperkingen die ze hebben ingevoerd op de flea market.

Met name dat je dus geen arbitrage kan doen (spul goedkoop inkopen en voor een hogere vraagprijs verkopen) en het feit dat je dus alleen maar items found in raid kan verkopen vind ik een grote dooddoener.

Het questen en zoeken naar items duurt veel langer, de vraagprijs van items is veel hoger vanwege de schaarste. Ik denk dat veel mensen gaan afhaken, want het draait dus schijnbaar niet meer om de ontwikkeling van een fantastische shooter, maar hoe kunnen we zoveel mogelijk voorkomen dat mensen veel 'roebels' maken en daardoor geld geen waarde meer heeft.

Pre-wipe had ik 85 milj. en 15 m1a's op de plank liggen allemaal stacked met 50 mags vol met m61.
Is dat OP? Geen idee, je hebt er 'hard voor gewerkt' om dat spul bij elkaar te krijgen en dan wordt alles ontnomen, want hey de game is nog in beta. Vind het gewoon niet tof!
Wat moet je met 15 m1a's? Gewoon opmaken die zooi :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

@loewie1984 hoarder :D

Default blanke hetero

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DivineNL
  • Laatst online: 12-06 11:54

Is dat OP?
Ik denk dat dit verschilt per persoon. Ik vind de veranderingen juist wel goed en meer uitdagender nu. Mijn quests gaan net zo snel (of misschien zelfs sneller) als mijn vorige playthrough. Dit komt natuurlijk ook doordat ze bij een aantal quests de requirements hebben verlaagd en ik nu beter wist wat ik bij moest houden.
Geen idee, je hebt er 'hard voor gewerkt' om dat spul bij elkaar te krijgen en dan wordt alles ontnomen, want hey de game is nog in beta. Vind het gewoon niet tof!
Ik hoop dat wanneer het spel released ze nog steeds met seasons gaan werken. Juist het om de zoveel maanden opnieuw beginnen houdt het leuk. Iedereen weer vanaf 0 in plaats van allemaal met dikke gear en 100m op de rekening. Maar ook dit is natuurlijk smaak en is voor iedereen anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korkss
DivineNL schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 08:24:
[...]

Ik denk dat dit verschilt per persoon. Ik vind de veranderingen juist wel goed en meer uitdagender nu. Mijn quests gaan net zo snel (of misschien zelfs sneller) als mijn vorige playthrough. Dit komt natuurlijk ook doordat ze bij een aantal quests de requirements hebben verlaagd en ik nu beter wist wat ik bij moest houden.

[...]

Ik hoop dat wanneer het spel released ze nog steeds met seasons gaan werken. Juist het om de zoveel maanden opnieuw beginnen houdt het leuk. Iedereen weer vanaf 0 in plaats van allemaal met dikke gear en 100m op de rekening. Maar ook dit is natuurlijk smaak en is voor iedereen anders.
Ik vind de aanpassingen ook prima! Market bots en hatchlings zie je nu gewoon veel minder. Maakt in mijn ogen de game juist alleen maar beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
Die wipes maken het toch net leuk om terug opnieuw te beginnen.
Als je 100mil hebt en alles kan kopen wat je wil is er toch niks meer speciaal aan. EFT vindt zijn doel toch ook hard in het looten van dingen, en als je alles kunt kopen valt dat toch weg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goldman
Iedereen staat er anders in, persoonlijk vind ik het echt weer leuk. Pre-wipe was ik voornamelijk andere games weer aan het doen. Ik speel het spel nu een half jaartje en na deze wipe gaat het allemaal echt 100x sneller. Beter bewaren/hoarden van bepaalde items is ook fijner.

Ook het gevoel om blij te zijn met een gemodde AK met een silencer en scope ipv "oh ultra recoil M4 gevonden met een Reaper - meh 4/10"

[ Voor 3% gewijzigd door Goldman op 04-06-2020 13:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• foekie01
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-07-2024
Ik ben ook blij met de wipes. Je speelt gewoon naar een punt toe waar je veel items en geld hebt en dan is alles meer vanzelfsprekend. Ook loopt iedereen met belachelijke gear en wapens rond. Na de wipe moet je opnieuw beginnen en krijg je weer die rush als je goede items weet te krijgen. Wat mij betreft prima :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• x3rius
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-06 17:09

Dingen op de flea market flippen vind ik niet hard werken ;) Voor mij had er helemaal geen flea market ingehoeven (zoals 't een paar patches geleden was). Het geld verdienen met loot die je ingame vind is toch veel leuker? Vorige wipe verdiende je elke traderreset (2-3h) meer dan 2mil roubles, dan is de lol er toch gauw af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMD007
volgens mij staat het er ook als je de game koopt dat er wipes aankomen.

Ik was ook wel klaar pre-wipe had ik kappa container (dus alle quests klaar) en 30 - 40m op rekening staan. Vind dus juist ook wel weer leuk om opnieuw te beginnen. Volgens mij gaat de uiteindelijke game ook met soort seasons werken waarbij je dus ook steeds opnieuw moet beginnen. Dus als je klaagt over wipes moet je misschien eerst wat beter verdiepen in wat voor game je support. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
De laatste dagen toch weer wat gespeeld. Men scav runs gaan goed, maar PMC tot nu toe maar 2 van de 18 succesvol kunnen extracten en toch een aantal keer binnen de 30sec doodgegaan wat dubbel zo zuur is.

Begin toch wel te voelen dat ik de basis controls wat onder de knie heb, dus ga me nu stilletjes aan beginnen focussen op questen denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:32
Voor mij is tarkov klaar. Ik snap wipes, en vind dat totaal niet erg. Maar die market aanpassingen kan ik niet mee leven. Waar heb je nu nog een secure container voor nodig ? Als je dood gaat is het weg, boeiend dat iemand anders het niet kan pakken.. ik heb er niks meer aan.

Tarkov werkte voor mij als een voorzichtige speler perfect. Op het moment dat ik mijn secure container vol had met items die de waarde van mijn huidige loadout dekte schakelde ik vaak de knop om en ging ik lekker jagen of knallen. Wetende dat als ik dood zou gaan ik mijn verloten spullen terug verdiend had of meer.

Nu gaat die knop niet om, ik moet de uitgang halen anders heb ik niks aan mijn verzamelde spullen.

En de markt bespelen.. laag inkopen en hoog verkopen. Dat was voor mij misschien wel de leukste minigame ooit in een spel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
Skybullet schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 21:39:
Voor mij is tarkov klaar. Ik snap wipes, en vind dat totaal niet erg. Maar die market aanpassingen kan ik niet mee leven. Waar heb je nu nog een secure container voor nodig ? Als je dood gaat is het weg, boeiend dat iemand anders het niet kan pakken.. ik heb er niks meer aan.

Tarkov werkte voor mij als een voorzichtige speler perfect. Op het moment dat ik mijn secure container vol had met items die de waarde van mijn huidige loadout dekte schakelde ik vaak de knop om en ging ik lekker jagen of knallen. Wetende dat als ik dood zou gaan ik mijn verloten spullen terug verdiend had of meer.

Nu gaat die knop niet om, ik moet de uitgang halen anders heb ik niks aan mijn verzamelde spullen.

En de markt bespelen.. laag inkopen en hoog verkopen. Dat was voor mij misschien wel de leukste minigame ooit in een spel.
Dit is toch gewoon de hele bedoeling van het spel |:(

Ik weet dat het soms frustrerend is om dood te gaan en uw loot te verliezen, maar iemand die zo maar wat in het rond gaat beginnen knallen 'omdat uw loot toch secure is' is voor spelers zoals mij, die het op een andere manier spelen en wel willen escapen, ook gewoon irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
  • Laatst online: 12-06 11:54
Daarnaast verdien je met de juiste items nog steeds genoeg geld via je container bij traders. En ik denk dat er op termijn er ook veel minder RMTers, en daardoor minder cheaters, komen. Maar dat is afwachten natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:38
Ik ben met wat vrienden net begonnen aan Tarkov. We spelen nu op Customs en Factory. Die maps krijgen we nu een beetje door en we vermaken ons al príma, maar ik heb het idee dat het een stuk beter kan :) Zijn er hier misschien ervaren spelers die mij een keer op sleeptouw kunnen nemen door een rondje of twee, om mij wat dingen uit te leggen?

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hammetje
DeadKennedy schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 15:16:
Ik ben met wat vrienden net begonnen aan Tarkov. We spelen nu op Customs en Factory. Die maps krijgen we nu een beetje door en we vermaken ons al príma, maar ik heb het idee dat het een stuk beter kan :) Zijn er hier misschien ervaren spelers die mij een keer op sleeptouw kunnen nemen door een rondje of twee, om mij wat dingen uit te leggen?
Op DC van Dutch EFT (https://discordapp.com/ch...144065/680414499907567683) zijn altijd mensen die je willen helpen. Kijk daar maar eens rond ;-).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goldman
Ik wil best mee spelen / meedoen - ik wil echt niet zeggen dat ik goed in dit spel ben, maar heb altijd wel een goed idee (naar mijn gevoel haha) wat ik aan het doen ben. Mijn discord is vikkie07#0482

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goldman

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-06 20:29
UnderAVoidSky schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 15:28:
De laatste dagen toch weer wat gespeeld. Men scav runs gaan goed, maar PMC tot nu toe maar 2 van de 18 succesvol kunnen extracten en toch een aantal keer binnen de 30sec doodgegaan wat dubbel zo zuur is.

Begin toch wel te voelen dat ik de basis controls wat onder de knie heb, dus ga me nu stilletjes aan beginnen focussen op questen denk ik.
Balen joh 2/18. Wat gebeurt er dat je zo vaak binnen 30s doodgaat? Ren je continu, gebruik je geen headsets, schiet je met rubber kogels😇?
DeadKennedy schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 15:16:
Lijkt me leuk,
Members only: Discord tag
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
op Discord. Ik ben ook geregeld te vinden op de EFT Discord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
Gody schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 23:48:

Balen joh 2/18. Wat gebeurt er dat je zo vaak binnen 30s doodgaat? Ren je continu, gebruik je geen headsets, schiet je met rubber kogels😇?
Er zijn wel meerdere oorzaken hoor:
- map kennis, customs ken ik redelijk goed, de rest van de mappen is ofwel onbekend terrein ofwel maar heel weinig gespeeld. Ik probeer aan de hand van questen wel andere mappen te verkennen.
- gewoon skills. 't is mijn eerste PC shooter (en dan tarkov kiezen 8)7 ), dus ik weet dat een groot deel van mijn groei daarin zit
- gebrek aan geld waardoor ik regelmatig met slechte bullets/armor speel, en vaak inderdaad zonder headset

Het enige wat ik me afvraag is hoe sommige mensen enemies zien lopen :| Als ik bv. naar streamers kijk (ja, zij zijn extreem, I know), maar die zien hun enemies zo goed. Ik kan er praktisch voorbij lopen en het soms nog niet door hebben. Misschien wel de grootste frustratie, want dan is er niet eens de kans op een fight geweest.

Desalniettemin kijk ik na elke sessie, hoe slecht die ook was, weer vol enthousiasme uit naar de volgende. Ook al zijn er soms frustraties als je neergesniped wordt zonder uw tegenstander nog maar te kunnen zien, gekilled worden door exit/bush campers, part of the game zeg ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEBKAC
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 24-06 09:53
Ik zit allang te dubben of ik deze game ga kopen, momenteel speel ik veel PUBG (solo).
Ik vroeg mij af of EFT te doen als Solo speler ? Of ben je verplicht om in een team te spelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:59
Juist prima te doen.
Ik heb ook de overstap gemaakt van pubg. Geen moment spijt van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEBKAC
TheJason schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 14:02:
Juist prima te doen.
Ik heb ook de overstap gemaakt van pubg. Geen moment spijt van gehad.
Nice :) Ik heb hem gekocht, hij is nu aan het downloaden.

Het bevalt dus veel beter dan PUBG ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
PEBKAC schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 14:36:
[...]

Escape from Tarkov vind ik heel anders spelen. Meer een first person shooter met rpg elementen. Bij PUBG ren en rij ik aardig veel rond, maar met Escape from Tarkov ben ik veel voorzichtiger. Om een paar voorbeelden te geven:
• Loot die bewaard blijft als je weet te extracten
• Een uitrusting is nodig, want anders start je zonder wapens / etc
• Een markt voor kopen / verkopen (ook met verschillende AI)
• Zelf wapens opbouwen / ammo kiezen / etc
• XP opbouwen / levelen (skills)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:41

Dhrax

Prog Lord

De game ook maar weer eens uit het stof gehaald ^^

Aantal jaren terug in pre-alpha aangeschaft maar snel weer aan de kant gelegd door de hoge learning curve.

Ik probeer me nu te concentreren tot 1 map (Shoreline) en dit gaat redelijk. Ik speel veel offline met de scavs op hard en scav runs wanneer het kan. De afgelopen dagen toch al een aantal keren weten te extracten met leuke loot. Ik vermijd de actie wel een beetje, pakken wat je pakken kunt en wegwezen. Het gevoel wat deze game je geeft is toch wel ongeëvenaard. De nodige hartverzakkingen van een scav of pmc die ineens de hoek om komt, fantastisch. Wel vervelend dat het nog altijd lang duurt voordat je in een game geraakt ... 10-15 min is geen uitzondering.

Als de tijd rijp is toch maar wat meer PMC runs doen :)

[ Voor 7% gewijzigd door Dhrax op 18-07-2020 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:59
PEBKAC schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 14:36:
[...]

Ik heb veel plezier aan pubg beleeft maar ik vind nu tarkov leuker.
Dhrax schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 19:51:
De game ook maar weer eens uit het stof gehaald ^^

Aantal jaren terug in pre-alpha aangeschaft maar snel weer aan de kant gelegd door de hoge learning curve.

Ik probeer me nu te concentreren tot 1 map (Shoreline) en dit gaat redelijk. Ik speel veel offline met de scavs op hard en scav runs wanneer het kan. De afgelopen dagen toch al een aantal keren weten te extracten met leuke loot. Ik vermijd de actie wel een beetje, pakken wat je pakken kunt en wegwezen. Het gevoel wat deze game je geeft is toch wel ongeëvenaard. De nodige hartverzakkingen van een scav of pmc die ineens de hoek om komt, fantastisch. Wel vervelend dat het nog altijd lang duurt voordat je in een game geraakt ... 10-15 min is geen uitzondering.

Als de tijd rijp is toch maar wat meer PMC runs doen :)
Da's wel erg lang. Heb op customs, Woods en interchange gemiddeld 3-5 min wachttijd.
Waarom shoreline? Customs lijkt mij handiger ivm de tasks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax

Dhrax

Prog Lord

TheJason schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 20:04:
Da's wel erg lang. Heb op customs, Woods en interchange gemiddeld 3-5 min wachttijd.
Waarom shoreline? Customs lijkt mij handiger ivm de tasks.
Valt op dat Shoreline langer duurt idd. Zat vorige week een aantal keer op Customs en Woods en dat ging vlotter. Ben nu hoofdzakelijk bezig om de game een beetje onder de knie te krijgen. Heb wel een aantal quests opgepikt maar nog niet actief mee bezig. Dank voor de tip iig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gody
Ik heb mijn servers gelimiteerd op enkel NL en UK (vanwege de lage ping) en vind voor customs/woods/reserve/factory eigenlijk altijd wel een match binnen twee minuten.
Als scav op reserve spawnen daarentegen kan makkelijk 10 minuten duren.

Op de eerder genoemde EFT Discord server kun je relatief snel met anderen checken hoe hun wachttijden zijn. Soms zijn er server-issues waardoor het wat tegenzit; dat kan men je dan ook vaak vertellen.

@Dhrax inderdaad, lekker scav runs doen en de high traffic areas leren kennen. Dan kunnje daar als pmc je voordeel mee doen.

Zoals eerder al gezegd; join gerust de discord en we nemen je graag op sleeptouw. Oh en speel ook zeker wat Customs, daar moet je best wat missies uitvoeren in het begin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PEBKAC
@Luxicon @TheJason Ik heb het spel heel even een uurtje offline gespeeld. Het is echt een behoorlijk stijle leer curve en totaal anders dan PUBG, vooral de RPG elementen spreken mij erg aan, geeft veel meer diepgang aan een game. Ik heb voor het gemak ook maar even een beginners guide bij gepakt, want ik weet echt niet waar ik moet beginnen.

Ik ga hier nog wel een aantal uurtjes zoet mee zijn :p

Edit : Net een 2x Scav gedaan op Customs, ik was binnen 5 min dood :p

[ Voor 8% gewijzigd door PEBKAC op 19-07-2020 13:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luxicon
PEBKAC schreef op zondag 19 juli 2020 @ 09:16:
@Luxicon @TheJason Ik heb het spel heel even een uurtje offline gespeeld. Het is echt een behoorlijk stijle leer curve en totaal anders dan PUBG, vooral de RPG elementen spreken mij erg aan, geeft veel meer diepgang aan een game. Ik heb voor het gemak ook maar even een beginners guide bij gepakt, want ik weet echt niet waar ik moet beginnen.

Ik ga hier nog wel een aantal uurtjes zoet mee zijn :p

Dit vind ik een handige video voor tips. Ik ga vanavond eens het 1 en ander uitproberen. Ben zelf ook aardig nieuw met Escape from Tarkov.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax

Dhrax

Prog Lord

PEBKAC schreef op zondag 19 juli 2020 @ 09:16:
@Luxicon @TheJason

Houd vol! Het word beter en vooral leuker ;)

Speel veel offline en doe scav runs waar mogelijk. Probeer je te concentreren op 1 map (Customs) en weet je weg daar te vinden. Map kennis is key in deze game.

Ik doe veel scav runs de laatste dagen en zeker 75% extract ik nu. Mijn bags zijn nu continue vol en ik zit erover te denken te upgraden naar de EoD editie. Scheelt toch aanzienlijk in space and de 3x3 gamma container is ook mooi meegenomen.
Gody schreef op zondag 19 juli 2020 @ 03:19:
Zoals eerder al gezegd; join gerust de discord en we nemen je graag op sleeptouw.
Welke server zitten jullie?

[ Voor 22% gewijzigd door Dhrax op 21-07-2020 18:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gody

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEBKAC
@Luxicon Thanks, ik zal het filmpje vanavond eens bekijken.

@Dhrax Dat moet ik me echt voor ogen houden dat het steeds leuker gaat worden. Momenteel is het erg frustrerend :p Ik ben mij ook vooral aan het concentreren op map customs, dit werd ook aangeraden in de guide.

Zo, lekker bezig ! Heb je nog een bepaalde tactiek die je speelt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax

Dhrax

Prog Lord

PEBKAC schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 19:59:
@Dhrax Dat moet ik me echt voor ogen houden dat het steeds leuker gaat worden. Momenteel is het erg frustrerend :p Ik ben mij ook vooral aan het concentreren op map customs, dit werd ook aangeraden in de guide.

Zo, lekker bezig ! Heb je nog een bepaalde tactiek die je speelt ?
Om flink wat gear te verzamelen werken de scav runs prima. Je kunt vrijwel alle gevechten vermijden als je dat wilt en je enkel concentreren op looten. Dode scavs kom je altijd wel tegen en er is altijd wel iets te halen. Check ook goed de huisjes e.d. en ook zeker als de deur al open staat. High level players laten veel liggen en low lvl players hebben lang niet altijd plek om alles mee te kunnen nemen. Kortom, vaak is er nog genoeg te halen. De wapens kun je dan weer verkopen als je ze niet nodig hebt en het kleine spul (tape, nuts, bolts, zippo's e.d.) bewaren in je stash voor items en/of quests.

Deze tactiek heb ik de eerste dagen veel toegepast en werkt prima. Je zult merken dat wanneer je de map beter leert kennen, je makkelijk gevechten kunt aangaan of vermijden. De extract points weet je na een aantal runs ook wel te vinden. Uiteindelijk worden ook scavs voorspelbaarder omdat je weet waar je ze ongeveer kunt verwachten. De echte uitdaging zijn de PMC spelers, maar nogmaals, heb je geen zin in conflicten dan zijn ze makkelijk te vermijden (uitzonderingen daargelaten uiteraard).

Deze map gebruik ik erbij;
http://www.gamemaps.co.uk...s_3d_maksen_marvelin_2019

[ Voor 3% gewijzigd door Dhrax op 21-07-2020 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEBKAC
Dhrax schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 20:26:
[...]

Om flink wat gear te verzamelen werken de scav runs prima. Je kunt vrijwel alle gevechten vermijden als je dat wilt en je enkel concentreren op looten. Dode scavs kom je altijd wel tegen en er is altijd wel iets te halen. Check ook goed de huisjes e.d. en ook zeker als de deur al open staat. High level players laten veel liggen en low lvl players hebben lang niet altijd plek om alles mee te kunnen nemen. Kortom, vaak is er nog genoeg te halen. De wapens kun je dan weer verkopen als je ze niet nodig hebt en het kleine spul (tape, nuts, bolts, zippo's e.d.) bewaren in je stash voor items en/of quests.

Deze tactiek heb ik de eerste dagen veel toegepast en werkt prima. Je zult merken dat wanneer je de map beter leert kennen, je makkelijk gevechten kunt aangaan of vermijden. De extract points weet je na een aantal runs ook wel te vinden. Uiteindelijk worden ook scavs voorspelbaarder omdat je weet waar je ze ongeveer kunt verwachten. De echte uitdaging zijn de PMC spelers, maar nogmaals, heb je geen zin in conflicten dan zijn ze makkelijk te vermijden (uitzonderingen daargelaten uiteraard).

Deze map gebruik ik erbij;
http://www.gamemaps.co.uk...s_3d_maksen_marvelin_2019
Bedankt voor de uitgebreide tips, hier heb ik wat aan :) Ik zal zo weer een scav run doen met deze tips in mijn achterhoofd.

Als ik een PMC zie gewoon wegrennen, ipv het gevecht aangaan?
ren je veel ? of alles crouchen ?

Die map had ik trouwens al gevonden, echt super handig.

[ Voor 3% gewijzigd door PEBKAC op 22-07-2020 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
In het begin zou ik PMCs over het algemeen vermijden, heb je echt een goed schot of heeft hij jou totaal niet door, stalken en neermaaien. En vermijd high traffic areas zoals Dorms en gas station. Tenzij je laat ik de raid zit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dhrax

Dhrax

Prog Lord

PEBKAC schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 16:39:
[...]
Als ik een PMC zie gewoon wegrennen, ipv het gevecht aangaan?
ren je veel ? of alles crouchen ?
Als je als Scav speelt en een degelijke gun hebt/loot dan kun je wel eens proberen wat gevechten aan te gaan. Je hebt immers weinig te verliezen en voor het gevoel is het sowieso positief. Tuurlijk, mentaal is het een ander spelletje en niet te vergelijken met PMC.

Verder is het een combinatie van crouchen, pronen en rennen, net wat de situatie toelaat. Ik ren wel steeds meer. Verder zou je nog kunnen proberen om wat meer de actie gebieden in te gaan met een raid timer <10 min. Veel spelers zijn dan ofwel al weg of gaan richting de extracts. Je kunt dan mooi de restjes nog meepikken ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hammetje
Als SCAV kan ik je aanraden om reserve op te gaan en raiders te killen. Die hebben zeer degelijke gear, daar pluk ik regelmatig goede helmen, vesten, rigs en guns vandaan. Daarnaast zijn die behoorlijk dom - dezelfde strategie werkt altijd. Zorg dat ze weten waar je bent, laat ze naar je toekomen en geef ze een headshot wanneer ze de hoek om komen. Nooit zomaar als SCAV een directe confrontatie met de raiders opzoeken, dat verlies je - 2e schot is altijd door je kop :).

Géén granaten gooien - dan worden ze 'bang' en komen ze niet. Bij geluiden, zoals healen en reloaden gaan ze vaak pushen. Ben je dus met een duo, kan het lonen dat één express veel gaat reloaden/clippen, terwijl de ander de angle houdt.

Laatste potjes reserve haal ik regelmatig een zooi granaten, IFAKjes, P90 / M4 / AK74 / SA58 eruit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luxicon
Met de PMC neem ik steeds 1 rifle, een handgun en gezichtsbedekking mee.. Als ik het heb neem ik ook een helm mee en armor. Daarnaast verzeker ik alles. Inmiddels heb ik (vooral door SCAV runs) de stash nogal vol zitten, en ik ben nog geen level 10. Wat zouden jullie verkopen als de stash zo vol zit?

Update: redelijk opgegruimd :)

[ Voor 15% gewijzigd door Luxicon op 24-07-2020 01:24 ]

...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gody
Luxicon schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 17:58:
Met de PMC neem ik steeds 1 rifle, een handgun en gezichtsbedekking mee.. Als ik het heb neem ik ook een helm mee en armor. Daarnaast verzeker ik alles. Inmiddels heb ik (vooral door SCAV runs) de stash nogal vol zitten, en ik ben nog geen level 10. Wat zouden jullie verkopen als de stash zo vol zit?

[YouTube: Escape from Tarkov - Full stash, what to sell?]

Update: redelijk opgegruimd :)

[YouTube: Escape from Tarkov - Full stash, what to sell? - Part 2]
Persoonlijk zou ik het volgende weg doen omdat je het niet nodig hebt voor quests of om je hideout te upgraden, of omdat het gewoon 'rommel' is:
- Colpak helm (dempt geluid en geeft geen bescherming boven de allergoedkoopste kogels).
- Brillen (useless, regendruppels zijn vrijwel nooit een probleem).
- oatflakes (levert teveel geld op om te houden)
- Alyonka (niet nodig voor quests meen ik)
- Glock AW C
- PRS ammo, PP ammo (je hebt geld genoeg voor PS, en mss zelfs al BP).
- Alle attachments in Triton #2 behalve: EKP-8-02 en de B-13
- Gunpowder (tenzij je je hideout upgrade en zelf kogels gaat maken)
- 116mm st.
- XRS DRG
- Sleutels: Sixpack, Yotota, Room 118

Je had zelf al aardig opgeruimd. Ik zou echter in het vervolg wel een aantal dingen houden zoals: nails, bolts, nuts, screws, bandages (beide types). Die laatste omdat je er goedkoop salewas en ifaks mee kunt maken in je hideout.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hammetje
Op het kaliber AK kan je beter geen PS of BP gebruiken, maar BT, BS of Igolnik. BT kan je vrij makkelijk vinden, is daarnaast wat mij betreft beste prijs kwaliteit verhouding. AKM 7.62 kaliber is PS redelijk, daar zou ik je mags wel toppen met BP.

Hele mags voldouwen met dure ammo zou ik pas doen als je echt goed qua geld zit anders mixen met goedkopere ammo. Ga je maps op zonder raiders maakt het niet zoveel uit wat voor ammo je meeneemt tegen scavs, die gaan sowieso vrij snel liggen. Ga je puur voor spelers en raiders, neem dan minimaal BT, maar liever mix met BS of Igolnik mee. Kom je een speler tegen met T5 of T6 armor, leuk, maar die liggen ook gewoon wanneer je 2 kogels Igolnik in de thorax schiet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07:29
Wauw, ik heb een account overgenomen (officieel en gebruik hem alleen, dus geen scam of cheating) Die persoon was net begonnen en vond het niet leuk meer.

Ik kan het mijzelf voorstellen. Ik ga echt constant direct dood, zelfs als ik zo slowplay als ik maar kan. Pfff...

Even doorbijten en dan wordt het leuk. Maar vanaf wanneer kan ik de marktplaats gaan gebruiken?
Pagina: 1 ... 11 ... 25 Laatste